نظر منتشر شده
۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 222483
موبایل در مدارس، عارضه یا تکنولوژی
بخش تعاملی الف - مزبان حبیبی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۸
دیدن موبایل در دست دانش آموزان کم سن و سال دوره ابتدایی و زنگ خوردن موبایل دانش آموز در کلاس های درس، در حال تبدیل به جز تفکیک ناپذیر کلاس های آموزشی است، چه باید کرد؟

آیا موبایل یک وسیله تکنولوژیک بوده و قادر است در آموزش یار و یاور معلم باشد؟ یا ابزاری مخرب است؟

یکی از سوالاتی که در این مبحث ذهن بنده را مشغول کرده است این است که: چرا قانون عدم داشتن موبایل توسط دانش آموزان در محیط های آموزشی مهجور مانده، به آن توجه لازم نمی شود و این قانون در حال تبدیل به قوانین غیر اجرائی است؟ چندی است که دیدن موبایل در دست دانش آموزان تقریبا عادی شده و حتی در پاره ای مواقع حق جواب دادن به تماس هم برای دانش آموزان در کلاس درس هم پیش کشیده می شود، بنده تا جایی که امکان داشته با این مساله برخورد منطقی داشته ام، اما در برخی مواقع، رفتارهای برخی غیرقابل تحمل و تقریبا بی منطق است.

در این باره باید استفاده از موبایل توسط همکاران فرهنگی هم در محیط های آموزشی و به ویژه کلاس های درس، مورد بررسی دقیق قرار گیرد، چرا که الگو پذیری دانش آموزان قابل انکار نیست و گاهی استفاده همکار بنده از موبایل در کلاس درس توسط دانش آموزان مورد ایراد قرار می گیرد و بر اساس آن خواستار استفاده از موبایل می شوند که پاسخی برای آن نداشته ام و البته اجازه همراه داشتن موبایل روشن در کلاس درس را به هیچ کس نداده ام حتی خودم.

در جامعه ای که با این سرعت در حال رشد است، باید قوانین نوینی را بر اساس پژوهش های علمی پژوهشگران سراسر دنیا، برای برخورد با این پدیده نو نوشته و اجرا نمود، البته نه از نوع قوانینی که برای ۵۰ سال قبل نوشته شده و در حال اجراست، باید خاستگاه های این تکنولوژی و خدماتی که در آموزش های علمی و رفتارهای اجنتماعی داشته باشد را به دقت تمام بررسی کرده و قوانین متقن و مستدلی نوشته شود.

استفاده های بسیاری می توان از این ابزار و ابزارهای مشابه داشت به گونه ای که هم با تکنولوژی های نوین کنار آمد و هم هزینه های زندگی و آموزش را پایین آورد به عنوان مثال می توان کتاب های الکترونیکی را برای برخی مقاطع طراحی کرده و از چاپ سالانه میلیون ها جلد کتاب خودداری نمود.

با این همه، باید فکری اساسی برای این موضوع نمود تا هم از معضلات آن کاست و هم بر موارد استفاده مفید آن افزوده شود.
 
کلمات کلیدی : مزبان حبیبی
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۱۸:۵۸:۲۳
نويسنده لطفا اين مقاله را در الف بخواند:ضعف «مدیریت»ی مشترک روحانی و احمدی‌نژاد.
مشكل نويسنده هم مثل همان ژنرالهاي بريتانيايي يا آن استاد بنگلادشي است. اگر در كلاس درس بودي و مي ديدي موبايل چه مشكلاتي ايجاد مي كند آن وقت اين مقاله را نمي نوشتي!
وقتي موبايل به اينترنت پرسرعت متصل است و دست يافتن به فيلترشكن براي دانش آموزان به راحتي آب خوردن است دانش آموز مجبور است به درس گوش بدهد؟پس اين همه سايت هاي سكسي براي چيست؟
كاش شما هم معلم بودي! (2075054) (alef-10)
 
مزبان حبیبی
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۲:۲۵:۳۱
دوست و همکار عزیز، با حدود ربع قرن سابفه تدریس ریاضی در در دبیرستان های کشور و دوسال تدریس ریاضی در کشور سوئد، به نظرتان در کلاس درس بوده ام یا خیر؟ و آیا می توانم خود را معلم بدانم یا خیر؟
یا شما فقط خودتان را معلم می دانید؟
بنده هم همانند شما با استفاده از موبایل به هر صورتی مخالفم، اما به دانش آموزتان که به استفاده همکارتان از موبایل اعتراض داشته باشد، چه خواهید گفت؟
چرا وقتی به دانش آموزان می رسیم استفاده از موبایل ممنوع است و چرا خودمان از آن استفاده می کنیم؟
بنده در کلاس درس موبایل خود را خاموش می کنم، شما چط.ور؟ (2075424) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۲:۵۷:۴۷
معلوم نیست از متن که نویسنده معلم هستن؟ یا نخوندین؟ (2075498) (alef-11)
 
دبیر
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۲:۳۸:۵۵
بطور کامل با استفاده از موبایل در محیط های آموزشی مخالف هستم، فعلا فرهنگ استفاده صحیح از آن آماده نشده است (2075457) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۳ ۲۳:۲۲:۳۳
یک بار برای همیشه باید این مساله رو حل کرده و یه قانون جامع برای اون بنویسیم (2075544) (alef-11)