صلح طلب
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۵:۰۸:۲۱
امیدوارم مسئولین ما با درایت و دلایل کافی جواب این نامه رو بدن.چه جواب مثبت باشه چه منفی.
اگر دوباره جوابهایی مثل \"اول آمریکا یک قدم مثبت برداره \" و امثال این از مسئولین به گوش جهانیان برسه دیگه واقعا ما میشیم آدم بَده ! (110209)
مجتبي
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۱:۴۶:۰۱
هنوز 1هفته از امضاي مجدد تحريمها عليه ايران نگذشته معلومه که داره دروغ ميگه (110272)
بدیهی است رهبران هر کشوری بایدبدنبال منافع برای ملت خود باشند . امیدوارم که مقامات کشورمان فرصت سوزی نکنند و برخوردی پویا و متناسب با منافع واقعی ملی را در نظر داشته و از شعارهای کلیشه ای پرهیز کنند. (110351)
امیرعلی
۱۳۸۸-۰۱-۰۵ ۲۰:۳۱:۱۳
آقا مجتبي بنظر من شما از اون آدمهایی هستین که فقط نیمه خالي لیوان رو مي بینند. تمدید تحریها که قبلا هم بود و چيز جدیدی نیست اما اين سخنان و خطاب قرار دادن مردم و رهبران ایران و خواستار گفتگوی مستقیم و بدون پیش شرط شدن، آنهم با \"جمهوری اسلامی ایران\" و به نحوی به رسميت شناختن آن، مطلب جديدي است که به نظر من بايد آنرا به فال نيک گرفت و با درایت به آن پاسخ داد. (110732)
دين اسلام دين منطق ورحمت است ورهبر ما اين مطلب را خوب ميداند اما پبام امريكا اولين اظهار نظر تقريبا خوب در مورد ايران بعد از انقلا ب است و دهها برابر اين پيام خوب در حق ايران بي انصافي كرده اند ومسولين ما بايد جواب بدهند به قول همان سعدي دوصد گفته چون نيم كردار نيست .................. (110611)
پیام رهبری بهترین پاسخی بود که به پیام متناقض اوباما می شود داد.
از آقای\" احمدی نژاد\" عاجزانه تقاضا دارم در اینمورد تمامی امور را به دست توانای رهبری بسپارند و از دخالت و سخنرانی در اینمورد بپرهیزند ، شاید عقل و منطق و سیاست رهبری کارساز باشد و این خصومت بنفع منافع ملی کشورمان متحول گردد.
رهبر معظم انقلاب هم فردی کاملا آشنا به مسائل روز و دیپلماتیک هستند و هم از هوش سرشاری در مراودات و داد و ستد بین المللی برخوردارند که این به کرات بعد از رحلت امام ثابت شده است.ایشان ظرفیت ها را می دانند و اصولا انسانی هم نیستند که اهل برخوردهای بی منطق باشند. (110724)
1-اوباما در حالی عید را به ما تبریک می گوید که رنگ امضای او بر تحریم دوباره ایران هنوز خشک نشده است
2-
رهبر معظم انقلاب هم فردی کاملا آشنا به مسائل روز و دیپلماتیک هستند و هم از هوش سرشاری در مراودات و داد و ستد بین المللی برخوردارند که این به کرات بعد از رحلت امام ثابت شده است.ایشان ظرفیت ها را می دانند و اصولا انسانی هم نیستند که اهل برخوردهای بی منطق باشند.
-3 به یاد داشته باشیم که مقام معظم رهبری در شهر یزد فرمودند هرگاه رابطه ی ایران با امریکا مفید باشد من اولین کسی هستم که به آغاز این رابطه توصیه خواهم کرد و این از درایت ایشان و دوری از تعصب و مواضع لا یتغیر است
-4
-سخی چند با دوستانی که از سخنان اوباما خوشحال و از حرفهای آقای خامنه ای ناراحت شدند
-A از حول حلیم تو دیگ نیفتیم چون نه دیگش معتبره نه الزاما خبری از حلیم توش هست
_Bبعمل کار براید به سخن دانی نیست ، اگر آمریکایی ها راست میگویند از کودتای 28 مرداد شروع به عذرخواهی رسمی بکنند تا برسد به امروز. تا باورمان بشود که واقعا و حداقل در حرف بدنبال تغییر هستند. یادمان نرفته که چگونه با وقاحت تمام به افسر ناو وینسنس که یک هواپیمای بی دفاع مسافر بری را هدف قرارداد جایزه دادند...!
C- کسی با اشخاص کاری ندارد ، صحبت از خوبی و بدی یا بهتر و بدتر بودن شخص آقای اوباما نیست. صحبت از ظلمی است که کشوری به کشوری دیگر کرده است. بحث حکومت جمهوری اسلامی و غیر آن هم نیست. بهترین مدعا برای این حرف همان کودتای 28 مرداد است. لذا کسانی که میگویند اوباما فرق میکند لطفا دقت کنند که کسی نمی گوید اوباما فرق ندارد. کسی نمی گوید اوباما در کودتای 28 مرداد دست داشته یا به عراق و افغانستان حمله کرده است. ولی او الان رییس جمهور کشوری است که پیشینیانش این کارها را کرده اند. بنابراین در این جایگاه اول باید از کرده های پیشینیانش ابزار تنفر و انزجار کند و اصطلاحا تبری بجوید بعد به دنبال برداشتن گامی به جلو باشد . چون کسی با اوباما مشکل شخصی ندارد که به دنبال اصلاح آن باشد. (110726)
با تشکر از آقای اوباما (110210)
فرهنگ
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۰۹:۰۵:۵۷
دوست عزیز من
شما تشکر می کنید ولی توجه نمی کنید که با گویش تهدید و تطمیع ،جملات تلخ و خلاف واقعی را هم در کنار سائر الفاظ زیبا بخورد شما میدهند . شما توجه نمی کنید که سیاست تطمیع و تهدید و یا همان تئوری \" قدرت هوشمند \" در حال اجراست. بنای انها بنا به اقاریر صریح تئوریسین هایشان بکار گیری قدرت نظامی،تهدید ،تحریم ، کمک به جنبش های تروریستی مانند ریگی و ملاطفت در یک بسته جامع است. مطعمن باشیداینرا به جد میگویم که بنده کمتر از شما تحت تاثیر پاره ای مشکلات نیستم ولی هنگامی که اساس سیاست انها بر حیله است چرا بایستی اطمینان کرد ؟ تاریخ پر است از وعده ها و حرفهای قشنگ سیاستمداران . ایا صرف حرف میتواند ملاک باشد ؟ من فکر میکنم اگر حداقل اوباما جمله زیر را نگفته بود سنگین تر بود حال کوچکترین اقدام عملی پیش کشش .
این ادم و گروهش تحت شرایطی میتواند از بوش هم خطرناکتر باشد زیرا بوش با کله خری تمام حرفش را میزند . گروه جدید دارند کار خودشان را میکنند منتهی با یک سری شعارهای بدون پشتوانه ولی زیبا. اگر شما یک متن مملو از تعریف همراه با نیش و کنایه و اتهام را اقدام عملی میدانید میل خودتان است . من مخالف مذاکره نیستم ولی مخالف بازی خوردن هستم . یکبار دیگر این جمله اوباما را بخوانید که گفت :
\"شما دارای چنین حقی هستید اما این حق با مسئولیت های واقعی همراه است و به این جایگاه نه از راه ترور یا به کمک جنگ افزار، بلکه از طریق اقدامات مسالمت آمیز که نشان دهنده و معیار سنجش این بزرگی حقیقی ملت و تمدن ایران است می توان دست یافت.\"
شما قیاس بنفس نفرمایید. ادمهای دنیای سیاست با مردم عادی که خوش قلب هستند و ظاهر و باطنشان تا حدودی یکی است متفاوتند. مذاکره بشود اشکالی ندارد . ولی منافع کشور ما را هم تامین کنند . من قاطعانه میگویم که امریکا هنوز هم چشم طمع به کشور ما دارد . زمانی که این فکر را بکناری گذاشت روابط خود بخود بهبود می یابد. البته به عملکرد های ما هم بستگی مستقیم دارد . اینرا هم قبول دارم.
دوست من بخدا نه منافعی در نظام دارم و نه عنادی . نه از ان ادمهای خشک و تندرو هستم و نه بدنبال تنش و درگیری . حالم از هر چه اختلاف است بهم میخورد . طالب صلحم ولی نمی خواهم از چاله در بیاییم و بچاه بیافتیم . نمی خواهم با من مانند ادمهای احمق بازی کنند و به کشورم طمع کنند. امریکاییها بنوعی فضای مجازی بدور خودشان ایجاد کرده اند . فکر میکنند که ما ماشین هستیم. تئوری ابکی میریزند و به کمک وسائل ارتباط جمعی و اصحاب رسانه ، با بمباردمان تبلیغاتی بخوردملتشان میدهند . متاسفانه عده ای از هموطنان ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند . اگر بگویید که اوباما نمی تواند یکدفعه لحن خصمانه اش را کنار بگذارد من هم قبول میکنم . ولی عملکرد ما بایستی بر اساس ارزیابی از رویکردهای انان باشد . پیام اوباما به تنهایی قابل تفسیر نیست اگر نیات و عملکردهای انان مورد توجه قرار نگیرد. الان زمان برای اعمال خشونت مناسب نیست. شما فکر میکنید ایا امریکا میتواند در شرایط خراب فعلی خود را درگیر جنگ دیگری کند؟ اگر نمی تواند پس این رویکرد را در پیش نگرفته؟ ما هم کاری به این حرفها نداریم. چه اجبار و چه اختیار . ولی قرار نیست خرمهره و ایینه بدهند و طلا ببرند.
اگر مسئولی از مسئولین کشور و یا مسئولین صدا و سیما این پیام را میخوانند من خواهش میکنم در مورد سیاست smart power امریکا افشا گری بیشتری انجام دهند . دیشب هم ایت الله خامنه ای در این مورد صحبتهایی را کردند که بنظر من کاملا منطقی بود .
بازهم عرض میکنم صحبتهای من به معنی نفی مذاکره نیست ولی بایستی مواظب بود که بازی نخوریم . (110454)
دوست عزیزم با پیروی از پیامبر رحمت، پشت تشکر من هم تئوری \" قدرت هوشمند \" در حال اجراست. تمام مسائلی که فرمودید از بدیهیات است که همه خوانندگان فرهیخته می دانند و نیازی به گفتن نبود و حتما شما هم خوانندگان این سایت را اینقدر دست کم نگرفته اید و نگیرید!. بفرمایید اکنون پس از این پیام باید چه گفت؟ و مهمتر از همه چه کرد؟ آیا باید به آنها توهین کرده و یا مثل بازی خورده ها عقب نشست!؟ آیا گمان نمی کنید (همانطور که از آخرین جملات مقام معظم رهبری مشخص است) می توان اراده اوباما و اطرافیانش را با همان قدرت هوشمند هدایت کرده، در مسیر دلخواه انداخت؟ آیا فکر نمی کنید که با قدرت فعلی و روزافزون ما بهتر است سیاست تطمیع و تهدید و یا همان تئوری \" قدرت هوشمند \" را ما شروع کنیم؟ (110498)
صنوبري
۱۳۸۸-۰۱-۰۵ ۰۰:۴۶:۳۶
فكر مي كنم بهترين اظهار نظر اين بحث براي شما بود ... حق نگهدارت (110678)
پیام دوستانه اوباما به رهبران جمهوری اسلامی!
\"شما دارای چنین حقی هستید اما این حق با مسئولیت های واقعی همراه است و به این جایگاه نه از راه ترور یا به کمک جنگ افزار، بلکه از طریق اقدامات مسالمت آمیز که نشان دهنده و معیار سنجش این بزرگی حقیقی ملت و تمدن ایران است می توان دست یافت!
بزرگی، توانایی برای ویران کردن نیست، نشان دادن توانایی شما برای ساختن و آفریدن است!\" (110212)
اين هم نتيجه سياست خارجي تهاجمي دكتر احمدي نژاد است . (110214)
armin
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۶:۱۳:۱۱
باريكلا حسين (110215)
جناب اوباما اطلاع ندارد كه دولت مردان ما فوق تخصص فرصت سوزي دارند ! (110216)
متاسفم که فرق فرصت و تهدید رو از هم تشخیص نمی دهی (110322)
احتمالا توصیه های آخر اوباما به مردم و دولت آمریکاست.چون فعلا این آمریکاست که در عراق و افغانستان جنگ افروزی می کند (110218)
احتمالا ما هم در جواب همون حرفهای قدیمی رو تکرار می کنیم (110219)
حالا دیگه توپ توي زمین ماست،کی قراره جوابشو بده؟ (110220)
سال هاست توپ توی زمین آنها بوده چه شد.
قرار است با پنبه سر ما را ببرند.
همین جند روز پیش انگلیس ها به اشتباهات خود در چند دهه گذشته در رابطه با ایران اقرار می کردنند. ولی نخست وزیر -براون -همفکر اوباما- مجددا\" ایران را تهدید کرد.
با درایت و خونسردی می شود با موضوع برخورد کرد و در عمل تجربه کرد.آیا با استقلال ما موافق هستند؟زد وبند سیاسی می کنند که می کنند.؟! کشتار در افغانستان،پاکستان، عراق، آفریقا .... تمام می شود؟ توطئه چی ؟ یا به ما ربطی ندارد؟
امپراطورری باید دوام داشته باشد به هر وسیله و به هر شکل ممکن... (110370)
به نظر من این یک فرصت است برای ما و صلح جهانی
فرصتی که می تواند تاثیرات شگرفی برجای بگذارد از طرفی این پیام آشتی جویانه
در صورتی که با پاسخی مناسب همراه نباشد می تواند بر مشکلات ما بیفزاید و
جامعه جهانی را علیه ما بسیج کند . (110221)
برادر کلاه آمریکا دیگه پشمی نداره که کم محلی به اون بخواد جامعه جهانی رو علیه ما بسیج کنه (110323)
اين ژست ها فقط تداوم سياست ديپلماسي سياه (فشار براي مهار و براندازي و گفتگو براي تغيير رفتار) است
اگر واقعا مايل به گفتگو است يك اقدام چشم روشني مثل:
- آزاد سازي 50٪ اموال توقيف شده ايران نزد بانكهاي آمريكايي يا
-رفع يك طرفه تحريمها و ارسال چند پارتي قطعات تحت تحريم صنعتي و ...
و سپس مقدمه سازي و اعزام تيم گفتگوي ديپلماتيك آنهم با شرائط برابر و نه از موضع خان سالاري جهاني
ضمن اينكه اين پيام حتي پيام ديپلماتيك هم ارزيابي نميشود و نشان دهنده تبليغات صرف است: يعني مردم ايران! ما خواستيم رابطه داشته باشيم ولي دولتمردان شما نگذاشتند!
سياست تغيير اوباما تغيير در روش جذب آرا بود و الا سگ زرد برادر شغال است (110222)
ناشناس
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۹:۳۵:۵۵
دوست عزیر هر سیاستمداری و هر مسءولی ابتدا به فکر مردم و کشور خودش است و در مورد رییس جموهر امریکا هم قطعا همین است. یه راهش اینه باز مثل قبل بگیم شیطان بزرگ و والسلام و قطعا بیشتر از امریکا ما ضرر می کنیم. البته امریکا هم به ما نیاز داره و ما هم نیاز داریم. ولی چیزی که هست ما در موضع برابر قرار نداریم. تحریم ایران توسط امریکا مساوی با تحریم ایران توسط هفتاد هشتاد درصد کشورها ولی در مورد ما نهایتا میشته چند کشور ونزوپلا و کره شمالی و ...
پس بهتره عاقلانه و به نفع منافع کشور فکر کنیم.
اینشاءالله (110231)
به نام خد.
ما به آمریکا هیچ نیازی نداریم.همانطور که احمدی نژاد عزیز گفت تحریم برای ملت ما یک نعمت بوده.در ضمن ما علاقه ای هم به رابطه با آمریکا نداریم. اگه آمریکارابطه می خواد باید شرایط ما رو بپذیره و از عراق و افغانستان خارج بشه. (110302)
اگر نعمت بوده چرا در مورد مشكلات اقتصادي تحريمها رو هم مطرح ميكنند؟
نبايد فراموش كرد اين تحريمها روي زندگي روزمره مردم تاثير منفي ميگذاره! شايد در بعضي جهات باعث رشد بوده ولي در مسائل معيشتي و روزمره مردم فقط فشار رو بيشتر كرده! (110436)
صنوبري
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۱۶:۴۵:۱۶
قبل از اينكه احمدي نژاد عزيزتان بگويد رهبر هزار بار گفته بود...
تقريبا با بقيه ي حرفت موافقم (110482)
اینم یه قدم از آقای اوباما.حالا ببینیم مسئولان ما چه قدمی بر می دارند.
آفرین آقای اوباما. (110223)
ما قدم برای حل بحرانها برداشته بودیم.این آمریکاست که باید به جای حرف عمل کنه و نیروهای خودشو از کشور های دیگه خارج کنه و هزینه جنگ رو صرف بدبختی های ملتش بکنه . نه اینکه پولشو صرف شیطان های صهیونیست بکنه. (110303)
Mohsen
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۷:۴۳:۵۲
in quran-haye sare neyze ast. (110225)
بد نیست شما یک بار دیگر ماجرای قران سر نیزه کردن را بخوانید تا فرق این دو را متوجه شوید (110291)
صنوبري
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۱۶:۴۷:۲۶
من رفتم خواندم ديدم حرف شما درست است اين قرآن سر نيزه نيست اينها اصلا به قرآن نياز ندارند انصافا
اين پيشنهاد صلح معاويه به امام حسن است! (110483)
Mohsen
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۷:۴۹:۵۸
yadetan nare ke in Hamun QURAN haye sare neyze ast (110227)
Abdollah
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۸:۳۸:۵۱
سلام
با تبریک سال نو. خواستم عرض کنم که با نگاه اجمالی به افرادی که در کنار اوباما هستنند و همچنین ساختار سیاسی و مخصوصا بنیاد اقتصادی آمریکا که تا حدود بسیار زیادی در کنترل صهیونیستهای مسیحی و یهودی است، بسیار سخت است که باور کنیم در اصول روابط بین ایران و آمریکا تغییری ایجاد شود. تنها در صورت سقوط بیشتر اقتصادی آمریکا و یا تغییر بنیادی در کشورمان از جمله رها سازی مساله قدس و لبنان،این امکان وجود دارد که رابطه به شکل عادی در آید.
عزیزان امریکای کنونی در حقیقت به نوعئ مستعمره اسرائیل است.
بهترین پاسخ را مشاور رئیس جمهور را داد، و آن هم اقدام عملی از ناحیه آمریکا. به هر حال امکان اقدام مختصری از جانب آمریکا هست. که حتما اگر از ناحیه ایران به همان اندازه اقدام متقابل بشود، به نفع کشورمان خواهد بود.
باز هم میگویم اگر احمدی نژاد به نظرات کارشناسهای اقتصادی همچون احمد توکلی گوش بدهد شاخ زیتون غرب محکم تر و عزت ایران بیشتر خواهد بود . (110230)
اگر صحبت اوباما از روی صداقت باشد و ما به ان جوابی ندهیم یا جوابی منفی دهیم یک فرصت را از کشورمان گرفته ایم اگر از روی صداقت هم نباشد باز هم باید جوابی به ان بدهیم چراکه در غیر این صورت رسانه های غربی از ان به معنای جنگ افروزی و صلح ناپذیری ایران تعبیر میکنند وبه مردم دنیا خواهند گفت شعار های رهبران ایران تنها عوام فریبی است و ان ها به دنبال اتش افروزی در منطقه اند پس بهتر اینکه برای وجه ی ان هم که شده پیشنهاد مذاکرات را بپذیریم (110233)
بدیهی است در عالم سیاست هیچ کس برای شکست خودش برنامه ریزی نمیکند
دولتمردان کشور باید با در نظر گرفتن تاکتیکها در صورت واقعی بودن به این قائله سی
ساله پایان دهند و در صورت برنامه ریزی دشمن برای انزوای بیشتر ایران با درایت و
پاسخ مناسب اجازه تخریب چهره ایران را به دشمن ندهند و آن را به یک فرصت تبدیل
نمایند و در سایه آن اهداف کشور را پیش ببرند در غیر آن دشمن موفق میشود و آثار
زیانباری برای کشور بر جای میگذارد
مسلماً پاسخ نمیتواند درخواست همه مطالبات به یکباره باشد بلکه با به میدان
آوردن دشمن و با بهره گیری از ادعا ها و ژست خودش بایستی او را وادار به پرداخت
هزینه های مربوط به رابطه کرد. (110234)
این یک فرصت است. نه تنها برای ایران بلکه برای مردم منطقه،همنهایی که ما بحق سنگ آنها را به سینه میزنیم. حال که گوش شنوایی پیدا شده باید به زبان خودشان جفاهایی که در حق ما و مردم منطقه داشته اند به آنها گوشزد شود . احمقانه ترین جبهه گیری در این برهه از زمان این است که این پیام را فقط برای خود یک پیروزی بدانیم و آن را به سرکوفتی برای دشمنان قرار دهیم. این جا فقط دانایی میطلبد و بس. کاش به نفع مردم سرفراز ملت خود و در جهت احقاق حق خود در پناه ایجاد آرامش از آن بهره بگیریم. شما فکر میکنید ممکن است؟ (110235)
برادر گرامی .آمریکا در موقعیتی نیست که رابطه با او برای کسی فرصت باشد. ظاهرا شما صدای خردشدن استخوان های این شیطان خون خوار را نمی شنوید. (110306)
دبير كل سازمان ملل
۱۳۸۸-۰۱-۰۴ ۰۰:۲۳:۵۳
آقا مهدي سلام حيفم آمد برايت عرض كنم كه ما يعني ملت فهيم ايران از تمام اخبار موجود در آمريكا مثلا اينكه كدام بچه تفنگ به مدرسه برده با خبريم و بقول بعضي ها مگس پر مي زنه باخبر ميشويم ( البته به لطف برو بچه هاي رسانه ملي ) اما واقعا اگر در كشور ما اگر حمل اسحله آزاد مي بود روزانه چند اتفاق در اقصي نقاط اين كشور رخ ميداد ( حداقل 100 برابر )
و يا اينكه اوباما اگر دروغ هم بگوييد خطاب به ديگران مي گوييد ولي ما چقدر از مسئولين خود دروغ شنيده ايم
بنده طرفدار آمريكا نيستم ولي بد نيست بدانيد كه بيش از 25 درصد اقتصاد و سرمايه در اين كشور قرار دارد ، بهترين نظام آموزش و پرورش دنيا را دارد كه از سرياز معلمان و يا نيروهاي روز مزد ( حق التدريس ) براي تربيت انسانها استفاده نمي كند دهها نوع مدرسه براي طبقات مختلف جامعه به گستردگي ما ندارد و ............
خلاصه اگر اسخوان آنها خرد شود پس ما خيلي وقته مرده ايم .
ما مردمي هستيم كه دو جا بايد حاضر شويم انتخابات و راهپيماييها و بعد ش هيچي
برادر عزيز به ما از آمريكا فقط چهره هاي زشتش را نشان داده اند نه بيشتر و اينجور بيانها ناشي از قضاوتهايي با استناد به همين اطلاعات هدفدار است
موفق باشي برادر مهدي (110614)
hamid
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۸:۵۹:۳۲
be khda in obama az daste in sehyonista delesh khoone age ma az in forsat ro az dast bedim sehyoonista movafaq mishan bazande ma hastim va obam (110236)
اگه اوباما دستش با صهیونیست ها تو یه کاسه نیست ؛یا اصلا خودش یه صهیونیست نیست باید حداقل زبانی هم که شده اونا رئ محکوم کنه.نه اینکه بگه حفظ امنیت اسراییل برای ما یک تعهده (110307)
صنوبري
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۱۶:۵۳:۱۸
نميدونم شما ها چرا هي داريد بين اوباما و اسرائيل و شيوخ عرب فرق ميذاريد...
تو جهان ديگه كسي وجود نداره كه ندونه جنايتاي اسرائيل و اذيتاي شيوخ عرب همه با چراغ سبز آمريكاست...
حالا اوباما چون سياه پوسته و يه لبخند به ما زده شده نلسون ماندلا اونم از نوع مسلمونش ، همون بهش بگيم حاج حسين اوباما بهتره نه ؟
عزيز من انقدر احساساتي نباش (110484)
مسخرست فقط حرف
از یه طرف تحریم می کنه از طرف دیگه دست دوستی دراز می کنه
معلومه می خواد ایران از موضع ضعف وارد مذاکره بشه
البته از اوباما مسخره تر اونایی اند که حرفاشو جدی می گیرن (110239)
بسمه تعالی پیام دارای نقاط قوت بسیار والبته دارای نقاط ضعف محدودی است
نقش عید و نوروز و همبستگی کشورهایی که این عید را دارند و سال نورا جشن میگیرند. و برسمیت شناختن و تاثیر گذاری ان شاید خیلی بیش از انکه ما باور داریم و یا عمل میکنیم .اعلام اگاهی از تمدن بزرگ ایران قابل توجه است
تاکید برنقش ایران و ایرانیها و اهمیت دادن و اقرار به این تاثیر گذاری
در عین حال تاکید براختلافات زیاد و انباشته شدن این اختلافات و بعبارت دیگر بیان واقعیتها از بعدی دیگر . بیان اینکه اختلافات جدی است و گذشت زمان برآن افزوده است
تاکید برحل مسائل از طریق دیپلماتیک و حاکمیت دیپلماسی و درمرحله اول اقرار نموده است که حل مسائل از طريق تهديد به جلو نمیرود (گفتمان بوش)
تاکید برحل مسائل از طریق رفتاری صادقانه توام با احترام متقابل(برای اولین بار)
و در عین حال تاکید براینکه کسانی هستند که نمیخواهند مسائل ما با روش مسالمت امیز حل شود .و اینکه کسانی هستند که میخواهند مارا براساس اختلافا تمان معرفی کنند .
تاکید برتوانایی و یزرگی و لی یاد آوری اینکه این بزرگی باتهدید و تخريب و ترور به جلو نمیرود .و تاکید براستفاده از بزرگی و قدرت در سازندگی ؟!
مطالب بنظر این حقیر بسیار روشن و کوتاه و شفاف است .
اولا این گفتمان نشاندهنده نیاز به یک دیپلماسی بسیار قوی و آگاهانه است که امید واریم بزرگان نظام به آن بخوبی بیندیشند .
ثانیا جواب میتواند ضمن توضیح مفصل که ما نه تروریست که از ترور ضربه خورده ایم و نه تهدید کننده که مورد تهدید واقع شده ایم و نه تخریب کنند ه که در هشت سال جنگ تحمیلی تخریب شده ایم و ...
و لی بعد از این فراز که شاید تنها بخش تعرضی است لازم است از
بیان اینگونه مطالب تشکر و برای شروع و حل وفصل مسائل مذاکرات دائمی و مفصل توسط افرادی بسیار آگاه و توانمند برقرار شود.
در عین حال یادمان باشد که
در داخل ایران فراماسیونها و در خارج عمده کشورهای اروپایی وعمده کشور های اروپایی و روسیه و چین و ... از همه مهمتر صهیونیستها به هیچ عنوان علاقه ای به حل مشکلات در هر سطحی ندارند.و تمام تلاششان تداوم اين اختلاف است
و باورمان باشد که امریکا یک ابرقدرت است و در صورت هر احتمال شروع جنگ ما بیشترین صدمه را میبینیم نظیر عراق و افغانستان و ...
جنگیدن کار مطلوبی نیست ولي درمقام دفاع واجب است و پیروز شدن براحتی نیست ولی جنگ دیپلماسی بسیار سخت تر و حساس تراست انشائالله نظام بایاری خداوند متعال استفاده مناسب از این فرصتها بنماید . و از بیان مطالبی که صهيونیستها را خوشحالتر و دشمنان قسم خورده نظام را امیدوار تر میکند بپر هیزیم و اجازه ندهیم عده ای بظاهر و يا مدعی دوستی و انقلابی دو اتشه بودن آب به اسیاب دشمن بریزند موفق باشید (110240)
بنده خدا.تمدن ایرانی,ملت ایران و رهبران ما نیازی به تمجید کسی مثل اوباما ندارن.
در ضمن مثلا بوش با تهدید چه غلطی تونست بکنه که اوباما بتونه. معلومه که از فرط ناچاری از در دیپلوماسی وارد بشه.
ما هم تا وقتی که 1-آمریکا هسته ای بودنمون و به رسمیت نشناسه2-نیروهاشو از عراق و افغانستان خارج نکنه3-دست از حمایت از اسراییل برنداره باهاش دست دوستی نمی دیم. (110311)
بوش از طريق تحديد تونست افغانستان و عراق رو فتح كنه!
به نظر من دست آورد كمي نيست! ضرر و سودش هم بيشتر از همه براي مردم همون دو كشور بود، و مردم آمريكا حداقل به طور خيلي مستقيم از ماجرا نتيجه نديدند و مثلاً بمبها، كشته ها و .... در كشورشان رخ نداد. (110441)
اینکه اوباما در این پیام علاوه بر مردم، رهبران ایران را نیز مورد خطاب قرار داده، و اینکه ایران را بصورت \"جمهوری اسلامی ایران\" بیان کرده است، از نظر دیپلماتیک بسیار معنادار است. این نشان میدهد که سیاست فعلی امریکا سیاست تغییر حکومت در ایران نسیت، وقصد دارد با حفظ احترام متقابل برای حل مشکلات اقدام کند.
البته بدیهی است که اوباما در در هرگونه رابطه دیپلماتیک در درجه اول منافع ملی امریکا را مدنظر قرار خواهد داد (همانگونه که همه کشورهای دنیا چنین عمل میکنند). بهتر است مسئولین ما هم بجای اینکه این پیام را \"تملق آمیز\" بیان کنند، و دوباره فرصت سوزی کنند، سعی کنند بر اساس منافع ملی کشور، قدم های عملی برای حل مشکلات دیپلماتیک ایران و امریکا بردارند. (110237)
منافع ملی ما هم اینه که آمریکا هسته ای بودن ما رو به رسمیت بشناسه و نیروهاشو از عراق و افغانستان خارج کنه و دست از حمایت از اسراییل برداره (110308)
نسيمي
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۹:۳۵:۲۶
اين جاست كه دانايي و عقل سليم بايد خودشون را با تمام وجود نشان دهند، اين اتفاق براي ايران يك فرصت هست كه به راحتي همچون گذشته مي تواند به تهديد تبديل شود!، اميدوارم كه عقلاي قوم از ذكاوت و درايت خود براي استفاده از فرصت هاي اين چنيني حداكثر استفاده را بنمايند. (110242)
دانایی اینه که ما وقتی دشمن ضعیف شده البته در اثر مقاومت خودمون بر حقوق حقمون مثل هسته ای بودن و ... پافشاری بیشتری بکنیم. (110313)
روح اله
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۹:۴۵:۲۵
ازامضای تمدید تحریم ها علیه ایران همین چند روز پیشش معلومه!
خودتی! (110247)
صنوبري
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۱۹:۴۶:۴۸
فرض كنيد يه آدم عاقل ميره وسط يه مشت ديوانه ي رواني و خطرناك و مي خواد صحبت كنه شما فكر مي كنيد چي ميگه ممكنه بگه :
سلام دوستان عزيز امروز چه قدر خوشگلو جذاب شديد مي خوايد با هم بازي كنيم ، من مطمئنم شما اونقدر وحشي نيستيد كه بخوايد منو بزنيد يا اونقدر حيوون نيستيد كه بخوايد لباسامو پاره كنيد من واقعا دوستون دارم
يا شايد هم بگه:
\"این فرایند با تهدید به پیش نمی رود. به جای آن ما خواستار برقراری ارتباطی صادقانه و مبتنی بر احترام متقابل هستیم.
بزرگی، توانایی برای ویران کردن نیست، نشان دادن توانایی شما برای ساختن و آفریدن است\"
________________________________________________________________
شايد بعضي ها بخواهند اين توهين ها را نشانه ي خوب بودن جناب اوباما بگيرند اما براي ما
يك اشارت كافيست ديگر نه؟
ياحق (110248)
اگر نظر شما رو بپذیرم ما میشیم دیوانه های ماجرا و اوباما آدم عاقلی که مجبوره با ا کنار باد ،به نظرت بهتره ما ا دیوانگی دست برداریم یا ما رو زنجیر کنن؟ بعضی وقته توجیهات دوستان از خودزنی هم بدتره (110354)
صنوبري
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۰۲:۵۱:۵۴
نه مثل اينكه كه اصلا متوجه نشدي من چي گفتم...
اگر دقت كني منظور من نوع سخن گفتن آقاي اوباما بود .. در عين اينكه داره از صلح و دوستي حرف مي زنه طوري برخورد مي كنه كه انگار ما همين الآن مي خواهيم بهش حمله كنيم و اون راه ديگه اي براش نمونده...
حالا متوجه شدي ناظر عزيز ... من فكر مي كنم ما ديوانه نيستيم ... اونها با ما طوري برخورد كردند كه انگار ديوانه ايم ، بعضي از خودي هاي خودباخته هم به خاطر اعتقادي كه به اوباما دارن دارن خودشونو مي زنن به ديوونگيو مي گن ما همه ديوانه ايم حالا يا بايد حرف دكتر اوباما را گوش بدهيم يا بايد زنجيرمون كنن!
فكر مي كردم يك حرف بس باشد
ياحق (110435)
عبدلی
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۰:۱۹:۱۹
با شادباش های نوروزی
آفرین که عین پیام ایشان را درج کردید و تیتری واقعی برای این خبر انتخاب کردید. خیلی جالب است در سایت تابناک نوشته شده است که اوباما بر تروریست بودن ایران تاکید داشت من که چنین چیزی ندیدم. (110256)
علیرضا
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۲:۰۸:۵۶
بابا سایته تابناک این خبر رو از رو فارس کپی کرده و به اسمه خودش زده. (110275)
مامان، سایت تابناک که سایت رضایی تاب است!
اما واقعیت این است که تمام محتوی همگی از سایت http://www.whitehouse.gov/Nowruz/ گرفته شده است.
و مهمتر از همه آن که تیتر انتخابی الف بسیار دقیق تر از تیتر انتخابی وایت هاوس است، به این شرح:
سخنان پرزيدنت باراک اوباما
جشن نوروز
واشنگتن دی سی
20 مارس 2009 (110284)
مجیدی
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۰:۲۵:۳۳
با سلام
البته ایشان در پایان گفته هاشان به زبان فارسی گفتند عید شما مبارک
این در متن الف درج نشده است. حالا که زحمت کشیدید. متن را دقیق درج کنید. (110257)
این متن عیناً از سایت ریاست جمهوری امریکا (http://www.whitehouse.gov/Nowruz/) برداشت شده است. و فرقی جزئی دارد.
جمله آخر (منبع سایت مذکور):
سپاسگزارم. هر روزتان نوروز، نوروزتان پيروز.
جمله آخر (منبع سایت الف):
هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز.
متشکرم (110281)
محمد جواد صراف زاده
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۰:۳۶:۱۲
منافع ملی همواره چراغ راهنمای سیاست ها و جهت گیری های هر کشوری است و عقل سلیم حکم می کند که با توجه به مقدورات و محذورات حداکثر بهره برداری را از فرصت ها کرد پس چه خوب است تا به دور از موضع گیری های احساسی وشعاری با درایتی مناسب و در شان ملت و تمدن بزرگ ایرانی که در پیام محترمانه آقای اوباما به آن اشاره شده است با پاسخی مودبانه و آگاهانه اهداف ملی میهن عزیزمان را دنبال کنیم و از این فرصت مناسب حداکثر بهره برداری را بنماییم.
باشد تا در سایه واقع گرایی و عقل گرایی این مهم تحقق یابد و ملت بزرگ ایران به جایگاه شایسته خویش دست یابد. (110258)
انرژی هسته ای حق مسلم ماست. بهتره آقای اوباما اینو تو مغذش فرو کنه. (110316)
انرژی هسته ای حق مسلم هیچ کس نیست، این فناوری هسته ای است که حق طبیعی و ابدی ماست. آن را به ما نداده اند که بخواهند از ما بگیرند، ما آن را بدست آورده ایم. و ان شاء الله تکنولوژی های برتر از این ها را نیز بدست خواهیم آورد. (110402)
باز هم تکرار تهمتها (110259)
محمد مهدی سپهری
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۰:۴۵:۱۹
اخلاق و ادب ایرانی - اسلامی ما (مردم و حکومت) ایجاب و الزام می کند که کاملاً بر اساس عدل و انصاف با مخاطب خود تعامل داشته باشیم. اگر سلام می گوید، با سلام علیک پاسخ دهیم. اگر از کبار قومی است با وی در شأن جایگاه و مقامش احترامش گذاریم. در کیش و آیین ما حتی اصول برخورد با دشمن هم کاملاً تعریف شده است. (فرمایش علی \"ع\" در ارتباط با ملجم را به خاطر آورید). در زمان حیات امام (ره) ایشان در سخنانشان آقای کارتر خطاب می نمودند و حتی بعد از فرار بنی صدر ایشان را به بازگشت توصیه نمودند.
سالیان سال است که شعار مرگ بر امریکا را در مراسم کوچک و بزرگ تکرار کرده ایم. پرچم امریکا را بارها و بارها آتش زده ایم و بیگانگان هم فقط همین ها را در رسانه های خود به مردمشان نشان داده اند، نه صحبت ها و استدلالهای رهبری، رؤسای جمهور و مسئولین ما راجع به ظلم ها و جنایت های دولت هایشان. رسانه های غربی فقط و فقط صحنه های تحریک آمیز مردم ما را با تفسیرهای زشت و غلط در ذهن مردمشان فرو برده اند. در امریکا - برخلاف ایران - احترام به پرچم امری ملی و میهنی است. در اغلب مراکز چه خصوصی و دولتی پرچم هایشان که همواره پاک و تمیز است در اهتزاز است (بر خلاف ما که در ایران اهمیت ناچیزی قائلیم). خوب، این اقدامات رسانه ها همواره مردمشان را طوری بار آورده که عملکرد بد دولت های امریکا را بر علیه ایران توجیه می کند. اگر مثلاً در شعارهایمان دولت امریکا یا عمو سام را خطاب می کردیم شاید تفاوت می کرد. عملکرد زشت صاحب منصبان بی اخلاقی که ایران را - براساس آینه روبروی خود- محور شرارت می نامیدند، ارتباطی با مردم صادق امریکا ندارد که ما به آنها توهین کنیم. من واقعاً بسیار مایلم توجیه اخلاقی و شرعی این رفتارهای شایدغیر اسلامی را - به استناد معیارهای چهارگانه اسلامی و فرهنگ غنی و کهن ایرانی – بدانم. دلیلی نیست که مردم امریکا را هم پایه غاصبان قدس شریف بدانیم و همانند با آنها رفتار کنیم.
شاید این تصور صحیح باشد که واقعاً انتخاب آقای اوباما انقلابی در این سرزمین باشد. اگر کمی با تاریخ این کشور و رفتارهای سبعانه گذشته آنان با سیاهپوستان مظلوم آشنا باشیم آنگاه باور این انقلاب سهل تر می شود. هم اکنون هم مخالفان محافظه کار ایشان روز و شب در ایستگاههای رادیو و تلویزیونی خود صدها توهین و بی احترامی می کنند؛ برای نمونه، در یک برنامه رادیویی سرتاسری به نام محافظه کاران در تبعید با شیوه هایی ناجوانمردانه آقای اوباما و همکارانش را می کوبند.
با توجه به مراتب فوق انتظار می رود که با نگرشی خردمندانه بر پایه اصول و اخلاق ایرانی-اسلامی صاحب منصبان نظام پر منزلت ایران اسلامی عملکرد، سخنان و تعاملی شایسته و اثربخش از خود نشان دهند. مردم ایران و مردم امریکا و حتی مردم جهان می خواهند بدانند که کیاستمداران بزرگترین حکومت اسلامی جهان چه راهبردهایی را پیش رو می کشند، و از این پرمخاطبترین تریبون جهانی چه دستاوردی برای ملت های جهان به ارمغان می آورند. امید است که تمامی اقدامهایمان شادی بخش دل مهدی صاحب زمان باشد. (110253)
صنوبري
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۳:۳۹:۴۶
محمدآقا اين همه آسمون ريسمون به هم بافتي بگي :\"شاید این تصور صحیح باشد که واقعاً انتخاب آقای اوباما انقلابی در این سرزمین باشد\"
من فكر مي كنم اگر كمي از ظاهر سخنان فراتر مي رفتيو به نگرش تيزبين پشت اين كلمات نگاه مي كردي مي فهميدي سلام گرگ بي طمع نيست ، الآن ديگه مثل قديما آقا گرگه نمياد دم خونه شنگول منگول بگه :\" سلام منم مادرتون غذا آوردم براتون \" بعدش هم شنگول منگول مثل گوسفند حرفشو باور كنن و در و باز كنن . اين كلكا قديمي شده آقا گرگه هم مي دونه كه بايد روش هاي جديدو استفاده كنه به خاطر همين مياد اينجوري صحبت مي كنه ، در نتيجه ما نبايد شنگول بازي دربياريمو انتظار داشته باشيم آقا گرگه مثل قديما بياد حرف بزنه
من كه مثل شما سواد حديث و قرآن ندارم اما يه چيزيا شنيدم كه باعث شده اينطوري فكر كنم ، فكر مي كنم همين امام علي خودتون كه ما بايد فرمايششو در مورد ابن ملجم بياد بياوريم گفته : \"چه بسيار ضلالتي که آن را با آیهای از کتاب خدا میآرایند؛ به سان آراستن سکه مسی با روکشی از نقره\"(غرر الحكم)
يا تو نهج البلاغه يه قضيه اي هست كه : \"در ماجرای جنگ جمل وقتی که شخصی به نام حارث بن حوط به نزد امام علی(ع) آمد و علت پیروی خود از اصحاب جمل را اهل حق بودن آنها دانست و گفت: «ایا فکر میکنی که من اصحاب جمل را گمراه میدانم؟» حضرت در جوابش فرمود: «تو فقط به پایین پایت نگریستی و به بالای سرت نگاه نکردی؛ از این رو در حیرت و سرگردانی به سر میبری. تو حق را نشناختی تا اهلش را بشناسی و باطل را نشناختی تا باطلگرایان را بشناسی»\"
همه ي اينها و يه عالمه حديث ديگه كه شما از من بهتر بلدي مي خوان بگن عزيز من به ظاهر امر نيگا نكن نه كه ظاهر اهميت نداشته باشه ها نه ولي سعي كن اصل قضيه رو بفهمي ، شما كه آدم با سوادي هستي ميدوني كه تو تاريخ دنيا از اين \"كلمه حق يريد بهاالباطل\" ها زياده همين آقاي ابن ملجم هم كه ذكر خيرش تو حرفاتون رفت هم جزو همين گروهها بوده...
الآن خيلي زوده كه بخوايم بگيم اوباما دقيقا چه رفتاريو در پيش ميگيره يا اينكه قراره حتما سگ زرد برادر شغال باشه ، من هر نتيجه گيري اي كه كردم از وضعيت فعلي اوباما و همين صحبتاش بود به قول امام : ملاك حال افراده ، حالا ممكنه پس فردا اوباما بياد ايران و به دست با كفايتتان شيعه بشه اسمشم از باراك حسين اوباما تغيير بده به غلام حسين اوباما ولي تا الآن كه هرچي ما ميبينيم مبني بر اينه كه :سگ زرد برادرم نباشه پسرخاله ي بوشه ببخشيد شغاله...
حالا توصيه ي من اينه كه شما يه بار ديگه سخنان حاج حسين اوباما رو با دقت بخوني
صدق الله العلي العظيم خطبه ي ما تموم شد ...
ياحق (110290)
Nasir
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۱:۱۱:۰۱
besiar tahte tasir gharar gereftam va omidvaram masooolin az in forsate binazi estefade konand va be jaye kolli gooyi va tekrare mokarrarat javab daghigh va motemadenanei ( hamntor ke az farhange irani entezar mire) be in peygham bedahand.manzoor rabete ba amrica nist, mazoor ine ke obama hadeaghal dar zaher fardi motemadden va agah be nazar miad va besiar ehteram amiz( va na tamalogh amiz angoone ke shoma neveshteid) ba mardom va dolate iran sohbat karde, agar chavez in harfa ro mizad 100 bar azash tashakor mikardim hala che eybi dare bejaye inke javabe na dorost bedim ye javab dar khore tahsin ham ma dade bashim? aslan agar dar hale jang ham bashe mesle do varzeshkar ke ba ham mobareze va reghabat daran vaghty mozu az ehterame moteghabele behtare baraye chand lahze ham ke shode mobareze ro kenar gozasht va neshoon dad ke ma ham raftare motemadenane baladim!
( eydi e man ino chap konin!) lotfan! bavar konin fohsh neminevisam ! (110262)
ترا به خدا فینگلیش ننویسید. اصلاً قابل خواندن نیست. (110273)
حرف های ایشون بسیار زیبا و متین بود. جای تشکر دارد
در ضمن به نظر بهتون فشار اومده که از عبارت تملق آمیز استفاده کردید. (110266)
اوباما باید هم اینطوری حرف بزنه چون وارث یه امپراطوری شیطانی که در برابر ملت ایران در ماجرای هسته ای شکست خورده. (110319)
مطمین باشید هر اقدامی که در جهت تخریب رابطه ایران و امریکا انجام میشود دانسته و یا نادانسته منافع لابی صهیونیستها و شیوخ عرب را تقویت میکند.ما باید در این راه از شعارهای هیجانی و بدون معیار های عقلانی دست برداریم و با نگاه به منافع ملی مذاکره با امریکا را با حفظ سه اصل عزت .حکمت و مصلحت اغاز نماییم.همان کاری که کشور هایی مثل زابن و ویتنام وکره و... کردند (110271)
متاسفم که ایران رو با کره ژاپن مقایسه می کنید.در ضمن منافع ما اینه 1-ایران هسته ای رو بپذیرن و دست از جنگ افروزی در کشورای همسایه ما بردارند و از اسراییل حمایت نکنند. (110321)
سلام عید همه مبارک
من با اینکه خیلی از کارهای احمدی نژاد را بخصوص در مسایل اقتصادی قبول ندارم ولی فکر می کنم سیاست خارجی محکم دولت فعلی و درایت نظام در تقویت بنیه دفاعی و موشکی ایران در سالهای اخیر، در نرمی لحن پیام اوباما موثر بود است
یادمان نرود نظام سیاسی آمریکاباآمدن یک رییس جمهور عوض نمی شود و آمریکا همچنان به عنوان یک یاغی به ما نگاه میکند و اگر امکانش را داشت مارا با حمله نظامی سرجایمان مینشاند.
پس در عین هوشیاری کامل و توجه به این فرصت نباید زیادی جو زده شویم
(110345)
hossein
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۲:۰۹:۱۰
was rejected 2004 in vancouver air port by my canadian passport to travel in USA by US immigration Obama should talk about racism and why USA are became racist over Iranian
... (110269)
صدیقه
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۲:۱۱:۰۲
با سلام....
اگر سران خائن عرب واسرائیل غاصب بگذارند این پیام به نتیجه
می نشیند فقط دولتمردان ما باید با درایت وصبر به این پیام جواب مناسب بدهند
ومواظب دسیسه های سران خائن عرب واسرائیل غاصب باشند که
در این پیام دوستی موش دوانی نکنند ودولتمردان ما هم با دانش عمل کنند
نه با شعار واز طرفی هول هم نشوند
انشاالله که در آغاز سال نو این پیروزی را به فال نیک بگیریم و فرصت سوزی
نکنیم
یا علی (110277)
یک اتمام حجت محکم برای آنها که قدرت تفکر دارند. این اقا تحمل قبلی هارا ندارد و می خواهد هر جه زود تر قال قضیه را بکند.ایشان نمی داند که اصول ما اجازه تسلیم مورد نظر ایشان را نمی دهد.هیهات مناالذله. (110280)
یک سوال:
چرا خبرهای صدا و سیما این خبر مهم را اصلا پخش نکرده است؟
آیا واقعا مردم را محرم نمی دانند؟
خدا را شکر که همین سایت ها هستند وگرنه واقعا کمبود ماهواره را احساس می کردم (110265)
برای پخش این اخبار باید با وزارت خارجه هماهنگ شود ولی مثل اینکه وزارت خارجه امروز تعطیل بوده است. (110297)
Forsat ra az dast nadahim.Hala ke migoyad dosti baz ma bejangim? begooim ok va harf bezanim.Sabet konim ke irani jang talab nist va albate magror ast. (110282)
بسیار بسیار جای شرم داره که تلوزیون ایران این خبر رو به طور کامل سانسور کرد . تا جایی که حتی بسیاری از سایت های خبری دنیا نیز به سانسور آن در تلوزیون ایران اشاره کردند . واقعا چه دلیلی داره که مسئولا تلاش می کنند مردم این پیام باراک اوباما رو نشنوند. (110283)
مرتضی
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۳:۰۳:۲۵
اول اینکه نباید هول شد. دوم اینکه در برخورد با امریکا مسایل خیلی واضح و روشنی هست که همه می دونند و مسئولین هم اونها رو رعایت می کنند....و نیازی به اظهار نظرهای کارشناسانه ی ما نیست. سوم اینکه به نظر می رسه یه جواب هوشمندانه در عین حفظ عزت ما می تونه روابط پرمنفعت دو کشور رو راه اندازی مجدد کنه. (110286)
na shenas
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۸:۴۰:۲۷
رسانه های که دارندبر ضد ایران در آمریکا فعالیت می کنند خارج کردن منا فقین از لیست تروریست ها ... (110410)
Obama
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۳:۱۴:۴۱
میدونم جواب دولت ما مثل همیشه نه هست .تو را به خدا این فرصت را هم از ندهید. عید شما مبارک (110287)
هومن م.
۱۳۸۷-۱۲-۳۰ ۲۳:۲۵:۴۷
اگر این پیام را با پیامهای نوروزی رؤسای جمهور پیشین آمریکا مقایسه کنید متوجه میشوید که این پیام واقعاً مثبت و متفاوت است. یکی از نکات مهم به نظر من عبارت «با مردم و رهبران جمهوری اسلامی ایران صحبت کنم» است. در گذشته ملت و دولت ایران جداگانه خطاب میشدند و عبارت «جمهوری اسلامی» را به ندرت و با بار معنایی خاص (منفی) به کار میبردند. عبارت جدید اوباما پذیرش این واقعیت است که دولت جمهوری اسلامی ایران نماینده مردم ایران بوده و جدای از آنها نیست و حکومت ایران هم جمهوری اسلامی است.
همچنین در پاسخ به دوستانی که از تمدید یکی از قوانین تحریم دلگیر هستند و آن را به خودی خود نشانه دشمنی تلقی میکنند، توضیحات زیر را ضروری میدانم:
اگر اوباما قصد دعوا با مجلس آمریکا را نداشته باشد، موظف به امضا و تمدید قوانین مصوب موجود است، مگر آنکه بخواهد با مجلس درگیر شود. حتی در این صورت هم، عرفاً رئیس جمهور از مدتی قبل با ذکر دلایل هشدار وتو میدهد و خواستار باز نگری در قانون توسط مجلس میشود. با توجه به مشکلات داخلی عدیده آمریکا و زمان کم زمامداری اوباما فرصت هیچ کار دیگری نبوده است و انتظار هر کاری غیر از تمدید قانون مصوب موجود انتظاری نسنجیده و غیر واقع بینانه است. در مقابل، اولین اقدام مهمی که کاملاً اوباما مسؤلیتش را به عهده دارد و میتوان در کارنامهاش نوشت همین پیام نوروزی است که همان طور که گفتم فرق ماهوی با گذشته دارد و یک تغییر واقعی و مثبت است.
اشتباهی اسفبار خواهد بود اگر ما پاسخی نسنجیده و شعاری به این قدم مثبت بدهیم. اگر ما از آمریکا یک قدم مثبت خواستیم که نشانه حسن نیت برای مذاکره باشد، این پیام همان قدم مثبت است. توجه داشته باشید که در کشور آمریکا که قانون حاکم است و اصل تفکیک قوا واقعاً وجود دارد، هر اقدام عملی دیگر که ما درخواست میکنیم باید روند قانونی خاص خود را طی کند و اوباما باید از جانب ایران تحرک مثبتی را در آستین داشته باشد تا آن را مستمسکی برای جلب نظر مجلسین و دادگستری و افکار عمومی آمریکا برای اقدامات عملی مهمتر قرار دهد.
بنابراین قدم بعدی ما در جهت حفظ منافع ملی خود و تبیین و دفاع از حق و عدالت برای همه مظلومین(۱) به نظر اینجانب باید تعامل محترمانه در جهت زمینهسازی برای مذاکره مستقیمِ جدی و حسابشده با آمریکا باشد.
ته نوشت:
(۱) از جمله مظلومین فلسطین و لبنان. چه خوب بود بقیه مظلومین هم در رادار حکومت ما دیده میشدند و ملاحظات منافع ملی ما باعث نادیده گرفتن آنها نمیشد. (110288)
کجای آمریکا قانون حاکم است.خواندن نامه ها و ایمیل ها؟ شنود تلفن ها ؟شکنجه زندانیان؟
کلاهبرداری های میلیاردی مسئولین درجه یک دولت -مدآف ها- ؟ تبعیض نژادی ؟ نبود امنیت اجتماعی ؟ امنیت شغلی ؟و........ (110376)
واقعا حق با شماست در آمریکا تبعیض نژادی شدیدی وجود داره
مثلا در آمریکا اصلا اجازه نمی دن یک سیاه پوست به مقامهای بالای دولتی برسه
واقعا در دنیا تبعیض نژادی از این بالاتر وجود داره ؟ (110418)
حسین آقا
من فدای اون اصولتون بشم که خودتون هم نمیدونین چی هستن!
این هیهات منا الذله رو ما باید بگیم که 30 ساله اجازه دادیم شما خودتون رو سخنگوی ما جا بزنین وآبروی ایران رو ببرین!
چنان با نیک وبد خو کن که بعد از مردنت عرفی
مسلمانت به زمزم شوید و هندو بسوزاند
(اصل من در بیت فوق خلاصه می شود) (110299)
بهتره شما اصولتو توضیح بدی. چون ظاهرا با توجه به این بیتی که آوردی اصولت تو هرهری مذهبی و بی اصولیه. (110423)
صنوبري
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۰۲:۵۸:۵۵
حسين كي بود باراكو مي گي؟ (110439)
جا لب است این خبر اصلا تا الان در رسانه ملی اعلا م نشده (110300)
محمد امین - تهران
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۰۰:۴۳:۴۴
من به این پیام خوش بین نیستم.
اوباما نباید فراموش کنم که طی 60 سال گذشته دولت آمریکا خیلی در حق ایران و ایرانی ظلم کرده، از سرنگونی دولت ملی مصدق گرفته تا حمایت از شاه در کشتارهای سال56 و 57 و تا حمایت از صدام در تجاوز به ایران و بمباران شهرها و حتی حمله به هواپیمای مسافربری ایرانی.
به نظرم در جواب اوباما باید این نکات به وی محترمانه یاداوری شود تا بیخود ژست صلح طلبانه نگیرد و بیادآورد این تخاصم 30 ساله از کجا شروع شد و چرا شروع شد و تقصیر چه کسی بود...ضمنا ممنون از الف که در این سانسور خبری این اطلاع رسانی شفاف و فضای تبادل نظر را فراهم کرد.
عید همگی مبارک (110296)
م. فاطمی
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۰۰:۵۹:۴۸
یه عده از دوستان دارن از خوشحالی پس می افتن.
چیه بابا ؟ محکم باشید.
اون هم یه آدم هست مثل من و شما.
خودتون رو دست کم نگیرید. (110312)
دوست عزیز جایی که باید محکم بود منافع ملی ماست.شاید اگر میگفتید باید یک دنده و لجباز بود بهتر منظورتان بیان میشد. (110403)
البته شعارهای ضد آمریکایی برای یک عده دیگه از دوستان هم شده فرصتی برای خودنمایی
اونم به قیمت متهم کردنه بقیه دوستان .
معلوم نیست این که فرمودین ( اون هم یه آدم هست مثل من و شما ) نظر بود کشف بود اختراع بود یا چشم بسته غیب گفتن .
آخه دیگه ما که نباید بهم بپریم و همدیگر و متهم کنیم .
زیرکی یعنی این یکی از نتایج این پیام حتما همین بوده . (110409)
دوستان اینقدر علولانه اظهار نظر نفرماییند...........
باید بدانیم دشمن ما (؟!) دیگر یک کابوی مست نیست یک سیاست مدار با هوش نه بهتر است بگویم خیلی خیلی باهوش است ............................................... (110320)
1-
دشمن دانا بلندت می کند بر زمینت می زند نادان دوست
2-
پس از گذشت 30 سال است که چنین پبامی از سوی امریکا اظهار می شود.
3-
آیا باید انتظار می کشیدیم تا یکی از همپالگی های بوش بر مسند قدرت تکیه می زد و هرچه لایق خودش بود نثار ما می کرد؟
4-
انصاف آن است که حداقل خود و رقیب تجاری یا سیاسی (یا هر مبحث دیگر) خودرا در این جایگاه قرار داده و آنگاه منفعت خودرا مورد مداقه قرار دهیم. عقل سلیم چه حکمی خواهد داد؟
5-
اگر زمامداران فعلی فرصت اندیشیدن ندارند، به صراحت بگویند تا هر یک از مردم در انتخابات بتواند تصمیم عقلخواهش را بگیرد. (110346)
This is a concealing message and a big victory for Iranian foreign policy. We should send a similar message and ask for action if he really meant it. However, the message itself is a really huge change in the relation between two countires similar to Ahmadinejad\'s congartulation to Obama for winning the election. There is a need for a very wise policy to handle this situation. Please do not waste it. It does not mean to become like a new puppy for US but to be accepted as a new power in the world and keep capability to continue like this as we may get in trouble again in the future. (110335)
تشخیص اینکه منافع آمریکا و صهیونیست ها, احتمالا از راه یهودی های نیویورک, به هم پیوند سختی خورده دشوار نیست. کسانی هم که فکر میکنند با ریاست جمهوری اوباما, مشکلات عمیق آمریکا با ایران, در مورد امنیت منافع نفتی آمریکا, و یا اسرائیل حل میشه بنظرم زیادی خوش باورند.
اما نباید مفت مفت توی افکار عمومی دنیا آدم بده بشیم. امیدوارم جواب ایرانیان حساب شده, زیرکانه, همراه سعه صدر و البته اخلاق مدارنه باشه. انشاالله
راستی کی قراره جواب بده؟! (110336)
hossein Hajiagha
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۰۳:۳۹:۳۰
آقای بارک اوباما
عید را به من تبریک گفتی و سنت من است تا تبریک شما را بپذریم و تشکر نمایم .من خوشحالم شما به عنان قدرتمند ترین رئیس جمهور دنیا ایران و خانواده من را تهدید نمی کنید .من ایرانی هستم مذهب من اسلام است مذهب پدران و مادران من هم اسلام بوده .از آتش پرستی خسته شده بودند و اسلام را پذیرفتند. با کشور وارد جنگ نشده اند و از مظلومان حمایت کرده اند جوانان ایران غیورمردان ایران هستند و خاک ایران برای من مقدس است . ترک و بلوچ و عرب را دوست دارم هر کسی ایرانی است دوست دارم. من ایرانی هستم هرکجا باشم ایران در خون و رگ و روح من است .من مهمان نوازم .من بخشنده ام. من هزاران سال قدمت دارم. مغلان و جنگجویان دلیری بر خاک سرزمین من تاخته اند.توطعه های فراوان دیده ام و زخم ها بر تن من است .من ایرانم. پیام تبریک شما را می پذیرم من مهربان من بخشنده ام چون مسلمانم .
from Canada
Hossein Hajiagha (110339)
ناشناس
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۰۲:۴۶:۳۵
قابل توجه شما مردم ایران از اتش پرستی خسته نشده بودند و انها اتش را به عنوان یکی از بارزترین نشانه های خدا یا همان نور ستایش می کردند.
بعد هم اعراب وحشی این کشور را با خاک و خون یکسان کردند و به زور مذهب خودشون حاکم کردند.
هنوز بسیاری از ایرانیان به نور قسم می خورند. (110433)
Piremard
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۰۴:۱۲:۲۸
سلام
آنقدریکه انگلیس وروسیه به مملکت ما ظلم و خیانت کرد ، بعیده که این آمریکا کرده باشه.
اگه قراره رابطه نداشته باشیم چرا با این دو تا داشته باشیم؟ (110341)
nasser kamdar
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۰۵:۲۱:۳۹
ghadame bozorgi bardashte, va ma ham bayad ghadami be hamin bozorgi bar darim na bishtar ,bebakhshid fonte farsi nadaram (110342)
من همه نظرات تقریبا\" خوندم .چیزی که دستگیرم شد اگه همه نظرات مهدی را از مجموع کم کنید بیش از80 درصد از نظرات از سخنان اوباما استقبال کردندو خواستار جواب منطقی ار طرف مسئولین ما هستند. پس بهتر است این را آغازی برای یک دوران جدید در سطح دنیا دانسته و در جهت آسایش و رفاه وسر بلندی بیشتر مردم و کشور عزیزمان قدم برداریم و با جوابی خردمندانه فصلی جدید در تاریخ کهن میهن بزرگمان باز کنیم . (110344)
حمید رابعی
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۰۷:۱۰:۳۵
آفرین بر روح صلح دوستی و برابری آقای باراک حسین اوباما
این قدم بزرگی از سوی دولت آمریکا برای برچیده شدن تیرگیهای چند دهه اخیر بین دو کشور است
ان شاء الله دولتمردان ایران این قدم مثبت را با جواب حکیمانه خود پاسخ دهند
هرچند باید حواسمان باشد سلام گرگ بی طمع نیست !
مشخص است که لابی صهیونیستی رخنه کرده در بدنه دولت آمریکا در همین پیام نوروزی هم زهر خود را افزوده است
«اما این حق با مسئولیت های واقعی همراه است و به این جایگاه نه از راه ترور یا به کمک جنگ افزار، بلکه از طریق اقدامات مسالمت آمیز که نشان دهنده و معیار سنجش این بزرگی حقیقی ملت و تمدن ایران است می توان دست یافت.»
این بخش مطمئنا توسط لابی صهیونیست در این پیام افزوده شده است و آقای اوباما به ناچار برای به دست آوردن حمایت آنها این جملات را بر زبان رانده است
امام آقای باراک حسین اوباما
ملت ایران رابطه ای را خواهانند که هیچ قدرتی جز خدای بزرگ و یکتا در آن مداخله نداشته باشد
روح شیطانی صهیونیزم هر رابطه ای را نهایتا به کدورت میکشاند
موفق باشید
حمید رابعی (110347)
macky
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۰۷:۱۱:۴۴
ba salam siaste obama dagigan haman siasat boshe mntaha ba masge siah obama hata mnafe meli ra ham donbal nemicone. eishan kar gozar hfze mnafe sahyonizm jahan asst motesefane dolat va mardom amrica gader be darke harfhai sayer nogat donya nistand va hanoz garge dar super pavery khodeshonan ma niz niyazi be U>.S.A. nadarimva khodeman gaderim roye pahaye khodeman beisstim . (110348)
در سیاست آنقدر دروغ, تزویر و بداخلاقی وجود دارد که اگر بخواهیم ناباورانه و بدبینانه به هر رابطه و سخنی در این عرصه نگاه کنیم صدها دلیل متقن برای دشمن انگاشتن و قطع رابطه با هر کشور و جامعه ای خواهیم داشت.
نزدیک ترین کشور دوست و برادر ما کدامند(سوریه، روسیه، کشورهای آمریکای جنوبی یا ...)؟ با نگاه بدبینانه به کلام رهبران هر کدام، می توان دلایل کافی برای سردی روابط و جدال سیاسی و نظامی پیدا کرد.
می توانیم به شرط داشتن سیاست مردان زیرک و آگاه، حتی تهدیدهای لابلای هر سخن و کلام مودبانه و نرم را به فرصتی برای توسعه(در عین حفظ عزت ملی) روابط خارجی خود کنیم. (110352)
اميرحسين
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۰۹:۱۵:۵۷
گاهي اوقات آدم در كار اين سياستمداران ميمونه.اين آقاي اوبامادرهرجايي و تريبوني يك جور اظهارنظرميكنه كه گاهي وقتها باگفتار پيشين تناقض عجيبي دارد.انگارباب طبع مخاطبانش ميبايست صحبت كند.يك جاصهيونيست پسند يكجا غرب پسند و... اين آقا اول بايد موضع خود را شفاف مشخص كند .بعدازاين تازه بايدحسن نيت خود را اثبات كند كه اين حرفهايش رابتوان باوركرد.بعدازاين ها جهت رفع سوء تفاهمهايي كه دولت آمريكا طي اين سي سال ايجاد كرده بكوشد. نه دوستان اين رويه شيطاني دولتهاي زورگو تمام شدني نيست. (110355)
معتمد
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۰۹:۳۲:۳۷
من خیلی از سیاست سر در نمی آورم ولی میدانم که این میتواند یک فرصت باشد برای استفاده جهت رسیدن به اهداف ما و از آن استفاده کنیم اما اگر برخورد ناشیانه کنیم نه تنها سودی نمی بریم بلکه پای مارا به جایی می کشند که معلوم نیست (110356)
بهتر است روابط بین دو کشور را در حد روابط دو نفر تنزل ندهیم و از این فرصت در جهت منافع کشور استفاده شود (110358)
گرگ وقتی اومد شنگول و منگول رو ببره دید چاره ای نداره جز اینکه دستهاش رو از لای در ببره تو تا بچه بزغاله ها باور کنن او مادرشونه نهایتا مجبور شد دستش رو مثل دست مامان بزی کنه . حالا اوباما می خواهد با حرفهاش چراغ سبز نشون بده و توی باطنش چراغ قرمز قرمز . (110365)
ممنون كه مفاهيم پيچيده سياست بين الملل رو با مثالي ساده و زيبا براي نادانهاي مثل من بيان فرموديد، حس مي كنم كه حالا مفاهيم رو بهتر مي فهمم. (110375)
احد اسدی
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۱:۳۱:۱۴
از این فرصت استفاده کرده به همه هم میهنان عزیزم سال نو را تبریک گفته و از حضرت حق سلامتی و صلح و امنیت و سربلندی و فراوانی نعمت و عدالت ارزو می کنم.
پیام تبریک اقای اوباما گرچه با پیام اقای بوش تفاوت زیادی دارد ولی بخاطر بافت قدرت سیاسیدر امریکا نباید زیاد از حد هیجان زده شویم زیرا اقای اوباما تنها فقط یک مجری ایست ولی این مجری بخاطر اوضاع کنونی اقتصاد داخلی ان کشور و شهرت منفی و جهانی امریکا بوجود امده است.
امریکا یک حیوان وحشی انسان کش زخم خورده است.
تاریخ پنجاه سال گذشته و عملکرد دولت های مختلف امریکا بیانگر این مسئله هستند.
نمی گویم که نباید با امریکا رابطه بر قرار کنیم نه این حرف من نیست ما باید به حرکت لاک پوشتی ادامه دهیم و در برابر یک سخن مثبت یک حرف مثبت بزنیم.
مشکلات اقتصادی درد اخل کشورما دست پخت دولتهای امریکا بخاطر تحریمهاست و بعضی مشکلات نیز بر می گردد به مدیریت کشور و اشتباهات دولتمران و نبود یک تئوری اقتصاد اسلامی بر اساس عدالت و حق.
چه شده است کسانی که با یک سخنرانی رئیس جمهور امریکا دستها رابالا کرده اند اکثر کسانی که در این سایت محترم نظر داده اند دستها را بالا برده اند شما فکر میکنید اقای اوباما می تواند انچه شما مردم شریف در نطر دارید را انجام دهد؟
من بیست اندی سال است در امریکا و کانادا زندگی می کنم و از بتن این جامعه با شما سخن می گویم.
سخنان اقای اوباما بخاطر ضعف اقتصادی و گرفتار شدن ان کشور در عراق و افغانستان و قدرتمند شدن ایران است هر گز نباید به دولتهای امریکا یا دولتهای غربی حتی به ضعیف ترین دولت در روی کره زمین اعتماد کرد.
ما مردمی هستیم که سالیان زیادی ایست متحمل زحمات فراوان و خیانت های عده زیادی بیکانه پرست و قدرت طلب بوده ایم و هستیم.
ما استقلال را به قیمت ارزان بدست نیاورده ایم تا به یک سخنرانی واگذار کنیم.
امریکا می خواهد ایران را در کنار گروه هفت در پیاز بخوباند و به بیان دیگر با ایران می خواهد سر اشتی در اید که مبارک است.ولی کشورهای غربی در راس انها امریکا ( صهیونیسم جهانی )هر گز از ایران و منطقه خلیج فارس دست بر دار نخواهند بود تا زمانی که ما انها را مجبور نکنیم. انها دنبال فرصت هستند ما نیز به انها ان فرصت طلایی 32 را نخواهیم داد تاریخ عوض شده است و سال 32 خیلی وقت است سپری شده است نه سخت افزار و نه نرم افزار کار ساز است که اگاهی مردم شریف ایران این اجازه را نخواهد داد که بع داز سی سال نداده است .
در ایران بهار است بهار ازادی و صدای نوروز همه جارا فرا گرفته است که این نیز از مباهات و عنایات اللهی ایست که مبارک است انشاالله.
ولی نباید از حد و اندازه یک میلیمتر هم بیشتر قدم برداریم زیرا امریکا یک افعی چند سر است این را تاریخ بارها به اثبات رسانیده است .
رنگ مار فرقی نمیکند زهران همان است چه از مار سیاه و چه از مار سفیدبیرون بیاید.
ما ملت صلح دوست و هم نوع دوستی هستیم وانچه می گوییم حقیقت است ولی کشورهای غربی و دولت امریکا دورغ گویانی هستند که مانند باد می وزند و نسبت به اوضاع و قدرت نفوذ خودشان حرف می زنند این مطلب را جوانان ایرانی ساهاست که به ازمایش گذاشته اند.
امریکا برای چاپیدان خاورمیانه دنبال یار گیری ایست ولی ما ان یار ی نیستیم که با انها همدم و همنوا شویم.
ببینید هفت سال است در افغانستان چه می کنند هنوز هم هر روز می کشند و ویران می کنند.
در مز پاکستان هر روز می کشند در عراق نفت ان کشور را به یغما برده اند و می برند.
اگر همه دخالتهای امریکا را بنویسم مثنوی هفتاد من.
در یک جمله ذات امریکا جنایت است انها دنبال شریک جرم می گردند یا به بیان دیگر امریکابدنبال گدخدا می گردد تا ده را بچابد ولی کور خوانده است ان ده دیگر ده نیست یک شهر بزرگ و اگاه است اینجا ایران است اقا ان ایرانی که شما فکر می کنید خیلی قوت است تغیر کرده است.
این داستان ادامه دارد... (110363)
hossein
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۷:۳۰:۱۹
.من شخصااز مردم آمریکا بدی ندیدم
انگلیسی ها و آقا زاده ها و سخنان عباس پالیز دار جواب شماست
برادر شهید هستم و مجروح شیمیائی آمدم خارج پناهنده شدم چن از بخور بخور اینها رنج می بردم دشمن اصلی در خانه تو است برادر نه آمریکا (110406)
صنوبري
۱۳۸۸-۰۱-۰۳ ۰۰:۴۵:۴۱
بابا دمت گرم ايول داري به مولا
حاج كاظم جمع كن ما هم بريم آمريكا زير سايه ي امير المؤمنين هم دنيا رو داشته باشيم هم آخرتو...
اين همه سال ما رو تو اين مملكت نگه داشتي هر بار انتقاد مي كرديم مي گفتي به خاطر شهيدا نرو مي گفتي هر قدمي كه سمت آمريكا برداري پاتو گذاشتي رو خون شهيدا...
حاج كاظم كجايي كه ببيني طرف برادر شهيده و رفته پيش عمو جرج اينا تازه ميگه اونا از ايرانيا بهترن ... منم بودم مي گفتم اين طرف كه باشي بايد هشت سال گاز شيميايي بخوري بعدشم كه از جنگ برگشتي هي بزنن تو سرت كه تو جنگ طلبي تو عقب مونده اي ولي اگه بري اونور هم قدر زحماتتو مي دونن هم يه نفس راحت آزادي ميخوري
حاج كاظم چرا جواب نميدي نكنه تو هم رفتي زير پرچم حاج حسين اوباما داري سينه مي زني؟
حاجي ما هم ميام الآن پيش شما با خونواده شهدا دور هم بشينيم خوش باشيم (110520)
برخورد منفعلانه صدا و سيما در عدم پخش اين پيام بسيار جاي تاسف دارد.
دلايلي مانند عدم امكان هماهنگي با وزارت امور خارجه بدليل تعطيلي و غيره هم مسخره است. (110368)
سخنان ایشان بسیار مثبت بود و از تمدن ایران تمجید کرده و به ویژه گفته است(خواستار برقراری ارتباطی صادقانه و مبتنی بر احترام متقابل) یعنی همان شعار همیشگی مسوولان.
شایسته است مسوولین با همین لحن پاسخ دهند. (110377)
فرهنگ
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۱:۵۶:۳۶
دوستان الف و خوانندگان محترم
در عالم سیاست بحث اخلاق جایی ندارد و تنها منافع است که حرف اول را میزند. اقای اوباما قطعا به بسیاری از مسائل اگاه است و من میگویم که از صهیونیست ها هم دل پری دارد . ولی این مهم نیست. صهیونیست ها تا جایی که همراستا با منافع امریکا باشند برای انها عزیز هستند.ایران را هم به همین شکل می بینند. گامی که اقای اوباما برداشته به هر صورت گامی مثبت است اگر بتوانیم از ان درست استفاده کنیم. تمامی پارامترهای موجود در جهان سیاست شمشیری هستند دولبه . لبه کندی در این شمشیر وجود ندارد.
همه می دانند که شرایط اقتصادی امریکا و عدم تحقق خواسته های این کشور ( بطور نسبی ) در خاورمیانه ، امریکای لاتین و توده های مردم در سراسر جهان باعث شده است تا اینها به اعتراف صریح خود ایده\" اسمارت پاور \"را در پیش بگیرند( دوستان این واژه را در اینترنت جستجو کنند و به مقالات شفاف تئوریسین های امنیتی امریکا پی ببرند. هر چند بسیاری از خوانندگان به این قضیه اگاه هستند) . ما این ایده را از زبان هیلاری کلینتون در سنای امریکا هم شنیده ایم. ما بایستی با صحبتهای اقای اوباما نه خوشبینانه و نه بد بینانه برخورد کنیم. باید واقع بینانه برخورد کرد. بایستی الفباو ماهیت دنیای سیاست را شناخت. و بایستی سعی کرد بر خلاف تفکرات نئوکانهای امریکایی بر اساس سیاست برد- برد حرکت کرد. هیچ کسی باور نمی کند که امریکا یک شبه تغییر ماهیت داده باشد . چنین امری غیر ممکن است . همانگونه که عرض شد اوباما ممکن است از اساس خواستار حل ریشه ای مسائل باشد ولی او هم در یک سیستم است . او باید ضوابط و ویژه گی های سیستم خود را رعایت کند . از ان گذشته اگر هم فرض کنیم که وی واقعا متحول شده و بر فرض محال اساس سیستم انها را بر پایه صداقت در عملکرد فردی و گروهی حاکم قرار دهیم هیچ دلیلی ندارد که انها با رسیدن به خواسته های خود و تغییر دولت امریکا مجددا سیاست ملایم فعلی را ادامه دهند . انهایی که فکر کنند عرصه دنیا و خصوصا سیاست حالت ایستایی دارد سخت در اشتباهند . این عرصه کاملا دینامیک است و بسیار شبیه بازی شطرنج. با این فرق که شطرنج بازیگر را مات کامل میکند ولی در این عرصه مات کامل معنی ندارد . بازی تمام نمی شود و با افزایش فشار و اگاهی ملت ها دوباره روز از نو روزی از نو. مشکل اصلی از جهل بشر است و در این قضیه همه کشور ها بسهم خود شریک هستند. منتهی در این میدانگاه یکی مظلوم تر و یکی ظالم تر است. ما هم مشکلات خاص خود راداریم . ممکن است ما در ارتباط با امریکا ظالم نباشیم ولی بشکل دیگر ظلم هم میکنیم و به همین دلیل دست اوردها یمان شاید خیلی مطلوب نباشد. به هر صورت من فکر میکنم دولت مردان ما بایستی رسما جواب دهند .
امریکا میداند خیلیها از این اختلاف سود میبرند و از طرفین باج میگیرند . ایران هم اینرا میداند . لذا طرفین بایستی سعی کنند بر اساس سیاست برد - برد حرکت کنند. بزرگترین اختلاف فیمابین بحث رژیم صهیونیستی است . قضایای هسته ای هم بهانه است . من واقعا نمی دانم پارادوکس رژیم صهیونیستی را چگونه میشود حل کرد. دولتمردان امریکا و ایران بایستی به یک الگوی عملی و توافق شده در این مورد برسند.
در خاتمه میخواستم عرض کنم که اقای اوباما و گروهش هم بایستی اقدامی عملی داشته باشند. میتوان بخشی از سخنرانی فعلی را یک گام عملی در نظر گرفت ولی این گام صرفا حرف است و بقول ما ایرانیها نمی دانیم قسم حضرت عباس را باور کنیم و یا دم خروس را . با ما بازی نکنند زیرا بسیاری از ایرانیان سیاست اسمارت پاور انها را میشناسند . امیدوارم دولتمردان ایران هم موضعی خردمندانه در پیش بگیرند.
بایستی بدون پیش شرط مذاکره کرد . تمامی موارد اختلاف را لیست کرد و با دیدگاهی واقع بینانه سعی بر ایجاد الگویی جامع و مورد توافق طرفین داشت. بایستی گام بگام بر اساس سیاست کاهش تنش فیمابین حرکت کرد. مهم نیست که در گامهای اول همه به خواسته های خود برسند . طرفین باید صبور باشند.
در مورد اسراییل هم چنانچه انها بگویند ما اسراییل را برسمیت بشناسم و از جنبش های مقاومت حمایت نکنیم و ما نیز بگوییم اسراییل بطور کامل از بین برود راه بجایی نخواهیم برد . بایستی امریکا بنوعی تعرضات اسراییل را محدود کند و کار ی بما نداشته باشند که با انها روابط برقرار کنیم ما هم با ایجاد توازن سیاسی و نظامی ، ضمن مراقبت از تحرکات اسراییل زیادی اش را شور نکنیم.
البته امریکا هم بایستی بداند که اسراییل در منطقه ضمن اینکه برای انها منافعی هم دارد ولی مضارش بسیار بیشتر است . بعضی ها ممکن است از حرف بنده استنباط کنند که من طرفدار کوتاه امدن در مقابل اسراییل هستم که اینطور نیست. ممکن است فکر شود که این حالت یعنی برسمیت شناختن اسراییل و یا از مواضع خود عدول کردن. ولی میتوان طوری عمل کرد که شرایط مطمعنی هم بوجود بیاید. تا زمانی که ما عدل ، انصاف ، ساختار اقتصادی شفاف و مناسب ، پیشرفت علمی و عمل به گفته هایمان که در شعار ها داده میشود را انجام دهیم اسیب پذیر نخواهیم بود . دیگران اگر اینگونه نباشند اسیب خواهند دید . اگر برروی قضیه اسراییل بنوعی اجماع حاصل نشود این اختلاف باقی خواهد ماند تا زمانی که یا امریکا بدلایل سیاسی و اقتصادی از هم بپاشد و یا ما اینگونه شویم. ولی امریکا بدون سازش با ایران راه بسیار دشواری رادر پیش خواهد داشت. ما هم راهمان دشوار خواهد بود ولی نه باندازه امریکا . (110380)
اين خبر رو كه بي بي سي كار كرده ببينيد:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7956504.stm
Breaking News
Iran sees no change in US stance
Iran\'s Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei has said he sees no change in America\'s attitude towards Iran.
But he also said Iran was willing to change if President Barack Obama altered the US position on Iran.
President Obama on Thursday offered \"a new beginning\" in relations with Iran, in a video message to Iran\'s leaders and people.
Relations between Iran and the US have been strained over Tehran\'s controversial nuclear activities.
\"We have no experience with the new American government and the new American president. We will observe them and we will judge,\" said Ayatollah Khamenei in a speech carried live by Iranian television.
\"If you change your attitude, we will change our attitude.\"
On Friday, an adviser to Iranian President Mahmoud Ahmadinejad said Washington must reverse its support for Israel and end sanctions (110381)
sunny
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۲:۰۱:۱۷
او با مبارك حسين = مبارك حسين اوباما (110382)
meisam
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۲:۰۲:۳۸
in ham avvalin esterateteji ghodrat hooshmand obma dar moghabele iran
ghodrate hooshmand=ghodrate sakht +ghodrate narm
in avvalin harkate ghodrate narm bood.
ghodrate sakht ham ke tamdide tahrim ha v......
khoda bekheir kone (110383)
علی پارسا
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۳:۰۷:۱۵
سلام گرگ بی طمع نیست، بخصوص آن بخش از سخنرانی که می گوید:
\"....و فرصتهای بزرگتری برای همکاری و تجارت.\"
نمی گم کلا روابط نباشه اما الان امریکا از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار بدی هست و ایران یک بازار مصرف بزرگ.
باید به\" بهترین \" نحو از این فرصت برای بازسازی زیر ساختهای اقتصادی کشور استفاده کرد. (110388)
مسعود
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۳:۱۵:۱۹
اگر بقول قدیمی ها ( حرف باد هواست ) و ماهم بپذیریم که اوباما فقط حرف میزند و عملی مناسب و معقول در پی آن نیست . این را هم باید قبول کنیم که فعلا مردم دنیا چشم به دهان ما دارند تا ببینند جواب ما چیست . و به نظر من بهتر است با سیاست و معقول و منطقی جواب بدهیم ... اگر او باما بازی میکند ! ماهم هوشیارانه با او بازی کنیم . یعنی سعی کنیم ابتکار عمل را در دست بگیریم، نه اینکه قافیه را ببازیم ... (110390)
fereydoon
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۵:۰۹:۰۸
من که سودی در مواضعمان نمیبینم هرچی که داد و فغان میکنم بابا این عنی سازی چه سودی دارد کسی جوابم را نمیدهد انرژی هسته ای که فقط غنی سازی نیست هند با انهمه صنعت برای نیروکاه هسته ای از خارجیها کمک میخواهد
ضمنآ یک نفر درخواست کرده اول 50 در صد سپرده را ازاد کند بعد مذاکره کنیم ولی شنیده ام دادگاه لاهه طی احکام مختلف همه سپرده را به شرکتهای امریکائی داده و چیزی نمانده که ازاد شود (110398)
hossein
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۷:۲۵:۵۴
Report from North America
من هفته دیگر یک بلیط به لس آنجل می گیرم می خواهم ببنم راست می گویند یا نه بهتره برای گفتگو شرط بگذارند تا هر دو کشور بی جهت به هم توهین نکنند یا پرچم همدیگر را آتش بزنند البته اسرائیل هم بی کار نیست .من شخصااز مردم آمریکا بدی ندیدم خیلی مهربان هستند اما بی شر...ترین مردم و دولت دنیا را کا نادا داره .چون هر کی با آنها مخالف باشه براش پرونده درست می کنند .نژاد پرستند ای کاش سفارت کانادا بسته میشد که 250هزار ایرانی تحصیل کرده رو کرده برده .7 میلیون مهاجر شدن برده .آمریکا سرزمین شانس هم هست اما کانادا خدا می داند من آدم سخت کوشی هستم اما نمی توانم اینجا موفق شوم نژاد پرست هستد آقای ابا ما باید این مسئله را درک کند تا ایرانی ها ساکن کانادا بتوانند از این جهنم کانادا راحت شوند. دیروز زن کانادائی رفته بودم سوپ بخرم به من سوپ نفروخت ناراحت شد و قتی گفتم هوا بیرون سرده و چقدر مردم آتا وا ته سیگار تو خیابان ها می اندازند..بعد مامور سیکوریتی صدا زد که من مزاحم شدم آقای کما لی عزیز بدترین مردم دنیا از کانادائی ها بهترند ای کاش ایران این همه قصر و یلا اینجا نمی ساخت تا پرو شوند . 13 ساله یک ایرانی به من گفت الاف امگریشن شده .دو تا دیگر هم هم الف هستند کارشان به طلاق کشیده . کاناداحکومت فاشیستی داره مراقب باشید با آمریکا اشتباه نکنید .سیستم آمریکا بهتره. مها جران زیادی خودکشی کرده اند با آمریکا مذاکره بهتر با کانادای نژاد پرست نه امید وارم برادران افغانی هم هشیار باشند که حظور کانادا در افغانستان برای سر کوب است نه حمایت حقوق بشر (110405)
مهدي ميروكيلي
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۱۹:۱۵:۱۶
دوستان عزيز. انتخاب يك سياه براي كشوري كه سرخپوستانش را نابود كرد، تاكيد ميكنم نابود كرد و سياهانش را در طبقه حيوانات قرار داد براي بردهداري، خيلي احمقانه نيست.! پس دليلش اين ميتواند باشد كه براي كنترل 12 درصد از جمعيت عمدتا فقير سياه در اين بحران مالي - اقتصادي تنها استفاده از يك انساني شبيه خود طبقه فقير بهتر هست. پس اين سياهه انتخاب شد.
در ضمن يك دو رگه سابقه آفريقايي تبار مسلمان بودن هم را دارد. با اين خصوصيت هم براي مسلمانان فريبكاري ميكنند.
من بدبين نيستم. ولي اگر واقعا ميخواهند كه تغيير سياست بدهند، چرا همان افراد قبلي سياسي ضد ايراني و تندرو را دوباره سركار آوردند؟ چرا تحريمها بدون كم و كاست تصويب شد؟
اي دل ساده. اي انسان ساده لوح
اخيرا هم كه در نهايت ساده دلي برادر ارشاد- وزير ارشاد منظورم هست- همكاران جادويي و هاليوودي را آوردند.
به اين ميگن همان روشي كه با شوروي سابق در پيش گرفتند. استفاده فريبكاري نظامي براي ايجاد هزينه هاي فوق العاده نظامي براي غفلت از هزينه هاي جاري مملكت و رفاه مردم. به هرحال بودجه و ثروت هر كشوري محدود هست.
در معبر بعدي با ناتوي فرهنگي شروع كردند. هاليووود، حضور سينماگران ايراني در كشورهاي مختلف. ارتباطات فراوان با ايراني ها البته در زمينههايي كه آنها دوست دارند.
دشمن از معابر و مسيرهاي مختلف براي ضربت نهايي وارد شده است. هشيار باشيد.
مطلبم بيش از اينها هست ولي به نظرم براي يك نظر كافي باشد. (110411)
hossein
۱۳۸۸-۰۱-۰۱ ۲۰:۳۳:۱۴
Ayatollahs Khamenei had very nice speech
thank you (110415)
و لا تحنوا و ولا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین .
براستی که این عزت و سربلندی ایران اسلامی در سایه مقاومت و ایستادگی رهبر فرزانه انقلاب ، مردم و مسئولین نظام است .
البته این نشانه عجز و ناتوانی استکبار در اثر مشکلاتی است که با آن درگیرند : بحران اقتصادی و ... ( صدای شکستن استخوان های سرمایه داری غرب )
در نظام الهی ما حرف آخر را رهبری فرزانه انقلاب می زنند که در مشهد به زیبایی پاسخ اوباما را دادند البته به نظرم فرصت خوبی است که همان موارد به صورت پیام رسمی توسط رییس محترم جمهور نیز پاسخ داده شود (110432)
saeed
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۰۳:۰۵:۴۱
در آخر سخنرانی آقای اوباما با لحن فارسی میگوید \" عید شما مبارک \" که در متن فوق چیز دیگری نوشته اید ، نکند ترجمه ای که کرده اید هم همینطور است؟
لااقل آنچه را که ما فارسی زبانان! میفهمیم را اشتباه ننویسید که بقیه متن را هم ببرید زیر سوال! (110442)
جمشید
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۰۳:۱۸:۰۷
پیام آقای اوباما یک حسن دارد و یک عیب . حسنش صحبت با مردم و رهبران ایران با توجه به نکات مثبت از فرهنگ و. تمدن ایران زمین بود و عیب همراه آن تکرار اتهامات قبلی. باید ایشان تعامل مبتنی بر احترام متقابل در حرف و عمل را پشتوانه شعار تغییر ش نماید و رهبران ایران نیز باید بر پایه منافع ملی سعی در کاستن از دیوار بی اعتمادی جامعه بین المللی نسبت به اهداف و برنامه های ایران نمایند. البته در هر دو کشور لابی ها و گروههای فشاری هستند که سعی در افزودن بر این توهم و دشمنی ها دارند. اما بنظر می رسد اولین قدم مثبت و عملی را باید و یا حداقل همزمان امریکا بردارد که ارتباط خود را با ایران در پی گروگانگیری قطع نمود. ...والبته رهبران نظام هم باید به این باور کلی معتقد باشند که مهم ایجاد،حفظ و گسترش منافع ملی در کوتاه و دراز مدت می باشد. و برای تامین این هدف می باید ضمن محتاط بودن در دام توهم توطئه نیفتند و همه چیز را از زاویه منفی ننگرند. توجه به اینکه کدام بازیگران پشت صحنه از این دشمنی و بی اعتمادی ممتد و رو به تزاید بهر ه میگیرند می تواند در تصمیم گیری و تصمیم سازی ما موثر باشد. شجاعت آقای اوباما(در ارسال این پیام) با توجه با لابی قدرتمند حامی اسرائیل و حتی اعراب در امریکا) شاید یک تاکتیک تعبیر شود اما اما همین تاکتیک نیز در صورت بهر ه گیری اصولی از جانب ما می تواند موجب موفقیت های تدریجی و مهمتر بعدی گردد. بیاد داشته باشیم که آیند ه گان ما ،قطعا با دقت تصمیمات امروز ما را به بوته نقد خواهند کشید/پاینده ایران و سال نو بر همه ایرانیان مبارک (110443)
hossein
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۰۶:۳۳:۱۶
You (hossein hajiagha, from Ottawa, Canada) wrote: I am Iranian and I have answer to your question:
(Golden Locks from O\'bama Land, United States writes: Iran is an international embarrassment to itself. If anyone from Iran is on this site, take notes. It is 2009 not 1009. Times, societies and the world have changed. )
right now Iran lunch own satellite, have large metro biggest as you in Tornto, CN tower, clean street, best health care...car cost only $6000 to buy are you ever travel in Iran.
what you have in Canada welcome to USA of canada , nothings , you do not have any things to be pride of ...every things from china or USA. Oh yes you have some things drugs, gangs, alcoholism, over 300,000 homeless, after all Iran do not have fresh water, %70 of Iran cover by mountain or dry land, Iran was in bloody war in 8 years...Iran is new country had revolotion we did not have any things every things was made by American, now go in Iran they became like china ...what you talking about man, brainwashed by CNN. you can not have respect to me or others dark skin immigrant, this is a basics of human right, and canada is a racist country, selfish, lies...do not tell me Iran like this when you never travel far as welfare office or beer store or casino
Posted 21/03/09 at 9:56 PM EDT | Alert an Editor | Link to Comment (110447)
Ali-London
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۱۷:۱۵:۳۱
Best health care?!what do you mean by that?i`m asking you ,are you living in iran
?canda is a racist country?
did you know that Norooz is officially a holiday there?
car cost only 6000$?do you mean a 5 year old pride or some thing then let me
tell you here in uk you can buy a matiz for only 300£
you gotta be kiddin me!clean streets?do you want me to send some photos dont lie to your self
we are iranian and yes we are proud of our country and culture,
but you cant deny what is going on these days.
you said we lunch sat do you know what is a sat?what does it do ?it wasnt a sat.
and i do recommend if you dont know english please dont bother and write in our sweet persian.cuz your english truly sucks brother (110486)
براستي اگرهيچ رابطه اي باامريكانداشته باشيم مگراسمان به زمين ميرسد.تاحالاكه براي شركتهاي امريكايي بدنبوده چون دولاپهناحساب كرده وغيرمستقيم به ماكالافروخته اند..بنظرمن منفعت نداشتن رابطه باامريكابيشترازداشتن انست .هيچ منطقي حكم به برقراري ارتباطباامريكا وجودندارد. (110452)
هیچ منطقی حکم به برقراری با آمریکا نمی کند؟!
کدام منطق حکم به برقراری با آلمان می کند؟با مجارستان چطور با افغانستان چطور؟با قطر و امارات چطور؟
من به شما عرض می کنم خیلی ساده همانطور که شما در زندگی شخصی به دوست احتیاج دارید یک اجتماع هم در سطح کلان به دوست احتیاج دارد.لازم نیست با تمام دوستان خود صمیمی باشید و هم پیاله. ولی دلیلی ندارد فقط با تعداد مشخصی دوست باشید و با بقیه قطع رابطه کنید.این منطقیست که شما دنبالش می گردید.شما از قول خودت صحبت می کنی. اگر شما به دوست احتیاج ندارید شاید بقیه داشته باشند (110536)
Yours too
۱۳۸۸-۰۱-۰۵ ۱۴:۰۷:۳۱
Hi,Yours too, baba!why don\'t you take an E.S.L. (110714)
smnejatihosseini
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۱۲:۰۴:۱۲
برای همه ایرانیانی که زیر سایبان مقدس و معنوی فرهنگ قرآنی زیست می کنند فراخوانده شدن به بازتولید تمدن و فرهنگ صلح آمیز جهانی که ایرانیان در طی 2500 سال سهم بزرگی در آن داشته اند فرصت خوبی است.این امر خود نیاز به تامل جدی و عزم ملی دارد. مانند هر ایرانی مسلمان امید دارم در این سال جدید دولت مردان ایرانی نیز نیک در آن بیندیشند ، فارغ از نظریه توطئه ولی همراه با هوشمندی مدبرانه . (110470)
سامان
۱۳۸۸-۰۱-۰۲ ۱۹:۰۹:۵۰
خودشون در عراق و افغانستان، انسان های بی گناه را می کشند. از جنایت های صهیونیست ها در فلسطین و لبنان حمایت می کنند، حالا به ما می گویند شما با ترور و جنگ افزار نمی توانید به جایگاه واقعی خود برسید! توهین از این بیشتر؟! (110495)
در وهله ی اول باید شادی بخش باشد که آمریکا متوجه شده که با تهدید نمی تواند با ما رابطه برقرار کند
اما اولین چیزی که نظر مرا جلب کرد این بود که این آقای اوباما مشاوران فعال و زرنگی داره و خوب دارن سیاستشونو پیش میبرن
یک دام فرهنگی بسیار جالب پهن کرده که بگه اگه رهبران جمهوری اسلامی ایران پاسخ منفی بدن یعنی بی منطقن در وافع صفحه مظلوم نمایی و حقانیت رو به طرف خودش بچرخونه (110538)
ما چندتا مشکل اساسی با آمریکا داریم که به این راحتی حل نمیشه
اسرائیل در راس مشکلاته و ما اونو به رسمیت نمیشناسیم
انرژی هسته ای که اونو تهدید میدونن
جنگهای آمریکا(عراق و افغانستان)که ما آمریکا رو یک تهدید نظامی میدونیم
و... (110539)
ما در مورد عراق , افقانستان , اسرائیل , لبنان , فلسطین با آمریکا مشکل داریم
مثل اینکه کمترین مشکله ما با آمریکا در مورد ایران خودمونه . (110617)
بزرگترین سرمایه آدمی خرد اوست
مبادا که رهبران ملتی بخواهند بر مبنای احساسات تند و موج پرخاشگری که خویش بنا به مصالحی و در مقاطعی از تاریخ ایجاد کرده اند تصیمیمی تاریخی بگیرند همیشه انجا که موقعیت باریک می شود و لحظه بزرگ تاریخی فرامی رسد زمان گرفتن تصمیمات بزرگی است که حاصل آن مرگ و زندگی است .
هرگز نباید کم خردان و پرخاشگران را فرصت داد تا میداندار چنین ایامی باشند خردمندان فارغ از غوغاها و با دوراندیشی و میاه روی منافع را می سنجند و تهدیدات بعدی را رصد می کنند .
ما امروز در چنین زمانی بسر می بریم گر چه حساسیت زمانه در موج احساسات درست درک نمی شود امیدوارم رهبران کشور متوجه باشند و تهدیدات نه گفتن به پیام صلح را در دنیا محاسبه کنند و سپس تصمیم بگیرند (110549)
امريكا بايد انرژي هسته اي ما رو به رسميت بشناسه.بايد.انرژي هسته اي حق ماست.
يكي از اساسي ترين مشكلات ما با امريكا حضور نيروهاش در همسايگان ماست.
اقاي اوباما بايد نيروهاشو از افغانستان و عراق خارج كنه. (110573)
منم منم مادرتوون...! (110588)
قران می فرماید ک:وان احد من المشرکین استجارک فاجره یعنی اگر کسی از مشرکین به شما بناه آورد به انها بناه بده این آغا از یه جایی میخواهد تغییر را شروع کند نباید او را تحقییر کنیم واز بیامبر رحمت یاد بگیریم وقتی دشمنان اسلام میخواستند به اسلام روی بیاورند چگونه رفتار میکردند ؟ (110651)
صنوبري
۱۳۸۸-۰۱-۰۵ ۰۰:۴۱:۱۶
ناشناس عزيزم هر كس گفت من آدم خوبي هستم واقعا آدم خوبيه يعني واقعا انقدر همه چيز ساده است اون ناشناس بالاييه چه قد قشنگ گفته\"منم منم مادرتون\" خوب الآن شما فكر مي كني اون مادرته ؟ (110677)
جناب صنوبري با این برادر بازی که شما راه انداختی
بجای منم منم مادرتون باید بگید منم منم برادرتون .
ولی خب کیه که باور کنه . (110756)
با سلام . از قديم گفتن كه توبه گرگ مرگ است . خوبه هنوز جوهر امضا
ء جناب اوباما كه تمديدها عليه ايرذان را يك سال ديگر تمديد كرد خشك نشده است . اگر راست مي گويد جهت اثبات حسن نيت خود 1) منافقين را كه قاتل جوانان و مردم ما هستند تحويل ما بدهد . 2) تحريمها را بردارد . 3) اموال بلوكه شده ملت را به ملت برگرداند و ... و نهايتا در يك مواضع برابر با ما به گفتگو نشيند . مردم با اين لفاظه بازي ها آشنا هستند . تمام گفته هاي اوباما فقط در زبان است نه در عمل . (110652)
hossein
۱۳۸۸-۰۱-۰۵ ۰۷:۳۰:۴۱
مجسم کنید هنرمند سرشناس شما کاریکاتوریست گل آقا طراح و نقاشی چیره دست کامپیوتر انیمیشن و سازنده فیلم های کارتونی مدرس خوشنویسی . کارگر حرفه ای ساختمانهای مدرن سر کارگر .نقاش ساختمان جوان ورزشکار جودو 5 سال....پرده دوم شب ها تو خیابان های ونکور می خوابدم .تورنتو رفتم بی خانمان شدم ....رفتم امروز سفارت برای پاسپورت حاظر بشه به خدا قسم اگر یک پلاکارت بیندازم گردنم و بنشینم تو میدان انقلاب تا بگویم دروغ نگوئید جوانان ما رو به این سرزمین سرد نژاد پرست لعنتی و تبلیغ غلط نکنید .آنقدر در کار ساخت انیمیشن حرفه ای هستم که به خدا قسم یک استودیو والت دیسنی را قادرم یک نفره در ایران راه اندازی کنم .آنقدر در ساخت فیلم قدرت دارم تا نشان دهم کانادا اشتباه کرده . آنقدر در نقاشی چیره دست هستم که بگویم ...لعنت بر آنهای که با کلاشی نان می خورند و زندگی ما را نمی دانند یک اتاق 3در 4 من تلوزین هم ندارم .14 سال در کانادا .این احترام به مهاجران است .فقط برگردم آن زمان قدرت قلم و استعداد من را خواهید دید آنقدر حکومت کانادا پست فطرت و دروغ گواست که من دو تا تابلو نقاشی به موزه نقاشی شهری در بی سی اهدا کردم از سر تصادف اتومبیل من در سرمای زیر 20 درجه با شکستن شیشه جلوی آن توسط افراد نژاد پرست آسیب دید مجبور شدم اتومبیل و هه لوازم موجود در آن را به قیمت ارزان بفروشم و از دولت محلی همین شهر دخواست مکان و کمک کردم به من می گویند 20 روز دیگر برگرد . 20 روز زندگی در برف و سرمای زیر 20 درجه شهر کمپلوس بی سی .این تازه یک صفحه از خاطرات هزار صفحه ای من است .لعنت بر تو ای کاناای حقه باز . کمک که نمی کنند اگر من مداد هم بخرم از من بابت مداد مالیات هم می گیرند . (110687)
من تعجب میکنم چرا بعضی اینقدر ساده اند.
بابا اگه ایشون راست میگن چرا همین چند روز پیش تحریم علیه ایران را تجدید کردند؟
آخه دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را ؟
شما را بخدا کمی غیرت داشته باشیم
ایرانی باشیم (110689)
ببخشید اما مگر ایران با آمریکا \"حقیقتا\" قطع رابطه کرده؟ روی واژه \"حقیقتا\" بیشتر تمرکز کنید. (110701)
آخرش این غرور زیادی ایرانیها رو خفه میکنه.ماها که بهتر مملکت خودمونو می شناسیم.ما اگر جای آمریکا بودیم تا حالا صد دفعه دنیا را ترکونده بودیم. (110721)
عقل گرایی تامین منافع ملی پرهیز از شعارزدگی (110722)
سگان از ناتوانی مهربانند و گرنه سگ کجا و مهربانی!
در فلسفه سیاست غرب این قانون همیشه وجود دارد برای رسیدن به هدف حتی باید با شیطان هم متحد شد این گفته چرچیل در جنگ جهانی دوم بود .امروز اوباما برای این که بتواند به سهولت مشکلات داخلی آمریکا را برطرف کند مجبور است تا نرمش به خرج دهد . (110760)
آقاي اوباما نشان داد كه رئيس جمهور با سوادي است.البته هيچ كس سخن هاي اوباما را در جريان انتخابات و بعد از آن فراموش نكرده است اين كه ايران نبايد انرژي هسته اي داشته باشد و اين كه جنگ گزينه مناسبي نشيست و بايد با گفت وگو به اين هدف برسيم.نبايد از يك سو با اين پيام ذوق زده شويم و از حقوقمان كوتاه بياييم و از سوي ديگر وجه اي را كه امريكا در دنيا به دنبال آن ايت را از دست بدهيم يا بدست نياوريم.اين پيام كار يك شرق شناس يا ايراني شناس است اميدوارم ما يك پيام شرقي براي ملت آمريكا ندهيم. (110768)
من تصور میکنم دشمنی با امریکا بیشتر از اینکه ربطی به منافع ملی ما داشته باشه تبدیل به یک ژست سیاسی برای مقاصد جناحی و از میدان به در کردن رقیب شده.چرا که اگر علت دشمنی با امریکا عملکرد سیاه امریکا در کشور ما باشه انگلستان و روسیه(شریک استراتژیک فعلی) به گواه تاریخ پیشینه بسیار بد تری در ایران دارند.متاسفانه حزب توده و گروههای مارکسیستی و چپ در اول انقلاب موفق شدند از امریکا برای ما لولو بسازند در حالیکه امریکاییها در سیاست عملکرد به مراتب شفافتری از شرکاء اروپایی خود در کشورهای مختلف دارند.و در رشد اقتصادی بسیاری از کشورها مثل کره و ژاپن نقش داشتند.هر چند در جاهایی از دنیا از ترس نفوذ مارکسیسم دست به کودتاهای ناجوانمردانه ای هم زدند (110769)
دقیقا با نظر شما موافقم. (110778)
به نظر من سايت شما هم مي بايست در چاپ اين مقاله بيشتر دقت مي کرد. بکار بردن واژه \" تملق آميز\" براي اين پيام مناسب نيست. چرا هميشه بايد به همه چيز با ديد منفي نگاه کرد؟ (111014)