نظر منتشر شده
۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 235722
طرح افزایش جرایم رانندگی تقدیم دولت شد
تاریخ انتشار : شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۲۱
سردار اسکندر مومنی در حاشیه جلسه هماهنگی اجرای مرحله دوم طرح تابستانه با اشاره به روند کاهشی تلفات رانندگی در سال‌های اخیر و کاهش نزدیک به ۳ درصدی این تلفات در ۳ ماهه نخست امسال اظهار داشت: باید تلاش شود که روند کاهشی موجود سرعت بیشتری بگیرد و با اقدامات جدید بتوانیم حداقل کاهش ۶ درصدی تلفات رانندگی را در سال جاری نیز تجربه کنیم.

به گزارش تسنیم، وی با تاکید بر اینکه ادامه‌دار بودن روند کاهش تلفات رانندگی نیازمند طراحی یک سازوکار جدید است، گفت: امیدواریم با اقدامات جدید و طراحی سازوکاری ویژه بتوانیم روند کاهش تلفات رانندگی را با سرعت بیشتری ادامه دهیم، چرا که با اقدامات مبتنی بر جریمه‌محوری و تاکید بر رعایت قانون توسط مردم نمی‌توان روند کاهش تلفات را ادامه داد.

مومنی در ادامه افزود: برای ادامه‌دار بودن روند کاهش تلفات نیازمند توجه به اقداماتی همچون توسعه سیستم حمل و نقل عمومی، ایمنی خودرو، ایمنی راه، افزایش سرعت امداد و نجات و اقداماتی از این دست هستیم.

وی با اشاره به آغاز شدن مرحله دوم طرح تابستانه از روز ۶ مردادماه گفت: مرحله دوم این طرح از ۶ مرداد آغاز و تا ۵ مهر ادامه می‌یابد و برای هماهنگی بیشتر در اجرای این طرح، جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف به صورت هر دو هفته یک بار تا پایان این طرح برگزار می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا اجرایی شدن طرح سامانه نظارتی مردمی ۱۱۰۱۲۰ برای مینی‌بوس‌ها و خودروهای سواری حمل و نقل عمومی یکی از اقدامات این طرح برشمرد و افزود: پس از اجرایی شدن طرح سامانه نظارت مردمی ۱۱۰۱۲۰ برای مینی‌بوس‌ها و سواری‌های فعال در عرصه حمل و نقل عمومی، به دنبال آن هستیم تا اجرای این طرح را برای کامیون‌ها و سپس تمامی خودروها در کشور اعمال کنیم.

مومنی با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده میان وزارت راه و پلیس راهور برای انتقال تصاویر دوربین‌ها به مرکز اجرائیات پلیس و اعمال قانون‌های خودروهای متخلف، ابراز امیدواری کرد که این تفاهمنامه با وزارت کشور برای استفاده از دوربین‌های شهری و شهرداری‌ها نیز منعقد شود.

وی با تاکید بر اینکه طرح کاهش سرعت در کشور نیازمند بررسی دقیق و کارشناسانه است، گفت: طرح کاهش سرعت باید با توجه به شرایط موجود به به صورت مقطعی در نقاط حادثه‌خیز اعمال شود. ولی اینکه سرعت تردد در تمامی معابر کشور کاهش یابد موضوعی است که نیازمند کارشناسی دقیق است.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش‌رو بودن تعطیلات عید سعید فطر از شهروندان خواست تا با توجه به وضعیت فنی خودروهایشان، پیش از سفر خودروهای خود را بازبینی کنند و مدیریت سرعت را سرلوحه سفرهای خود قرار دهند. چرا که سفر در تابستان به دلیل گرمای بیش از اندازه و بلندبودن طول روز باعث کاهش تمرکز رانندگان می‌شود و این موضوع نیاز به توجه بیشتر رانندگان را دوچندان می‌کند.

مومنی تاکید کرد: در طرح تابستانی پیش‌رو ماموران راهور به مدیریت سرعت و سبقت تاکید ویژه‌تری داشته و این دو موضوع را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهند و آنها کنترل بیشتری خواهند داشت.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت شماره‌گذاری خودرو اسکانیا گفت: شماره‌گذاری تولیدات این خودروساز همچنان مسدود است و با توجه به اینکه این خودروساز در جهت رفع ایرادات موجود و فراخوانی خودروهای در حال تردد خود اقدامات لازم را انجام داده است امیدواریم با برطرف کردن یکی، دو ایراد باقیمانده شماره‌گذاری این خودرو از سر گرفته شود.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان به موضوع طرح افزایش جرائم رانندگی نیز اشاره کرد و افزود: این طرح با امضای وزیران راه و کشور و همچنین فرمانده نیروی انتظامی تقدیم هیئت دولت شده و رسیدگی به آن در حال انجام است.
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۵-۰۴ ۱۷:۲۸:۵۷
اولا ما به هیچ وجه کاهش تلفات نداشتیم در ثانی کاهش تلفات بستگی به کیفیت خودرو داره نه افزایش جریمه
خوب این دولت که عاشق پول گرفتن از مردمه و با این بهانه ها قصد دارند تا می تونند پول بگیرند (2273066) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۴ ۱۷:۳۸:۴۵
تا نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی خودشان به قوانین و مقررات مصوب به درستی عمل نکنند جریمه ها را هر چه گرانتر هم بکنن باز هم بازدارنده نیست.این گران کردن ها فقط پاک کردن صورت مسعله و پاک کردن کم کاری راهنمایی و رانندگی است. (2273083) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۴ ۱۸:۰۰:۳۵
معلومه اوضاع دولت حسابی خرابه !! (2273131) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۴ ۱۸:۴۴:۵۵
اول سیستم جریمه کردن را درست کنید تا کسی که جاییکه نبوده جریمه نشه بعد فکر افزایش باشید (2273200) (alef-13)
 
حقیقت دوست
۱۳۹۳-۰۵-۰۴ ۱۹:۱۳:۳۹
جای بسی تاسف دارد راهنمایی و رانندگی در طول چند سال گذشته زورش به خودرو ساز بابت افزایش سطح ایمنی نرسیده ولی همیشه با طرحهای من درآوردی جرایم را افزایش داده آفایان مشکل تنها رانندگان نیستند چرا حرفی از راههای ناایمن و جادههای نابسامان نیست چرا هیچ کوششی در جهت افزایش سطح ایمنی خودروها نمی شود حال اگر فقط می خواهید برگ جریمه پر شود حرفی نیست (2273243) (alef-13)
 
شیری
۱۳۹۳-۰۵-۰۴ ۲۲:۲۷:۵۹
سخت گیری تا حدی خوب است اما اگر زیاد شود عکس العمل منفی خواهد بود مثل معلمی که برای درس خواندن ، دانش اموزانش را می ترساند . به نظر شما کسب درامد از جریمه ها ان هم جریمه هایی که گاه گاهی از روی غرض نوشته می شود حلال است ؟ چه معیاری برای جریمه کردن وجود درارد . بر اساس کدام ضوابط بدون این که پلیس راننده را متوقف کند او را جریمه می کند . مگه حساب یک ریال دو ریال است . بدانید این پول ها حرام و مسائل و مشکلاتی را در حقوق بگیران این سازمان در اینده ایجاد می کند / (2273419) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۰۳:۱۵:۵۸
احسنت (2273651) (alef-10)
 
حسینی
۱۳۹۳-۰۵-۰۴ ۲۳:۳۷:۲۶
افزایش قیمت و گرانی شده حلال مشکلات این دولت ودولت های قبل بطوری با کوچکترین مشکل قیمتها را افزایش و در مقابل ارزش پول کاهش می یابد بطوری که ارزش پول ما در جهان نزدیک به اخر است وهر گرانی باعث گرانیهای دیگر کالاهها میشود (2273507) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۰۰:۲۱:۵۶
اقا من یک سوال داشتم تو مملکت ما چیزی هسنت که گرون نشده باشه ما بتونیم بقیه عمرمونو با اون سپری کنیم (2273536) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۰۰:۵۹:۰۵
در گیلان محور رشت - آستانه با توجه به صرف هزینه زیاد اتوبان ساخته شد واخیرا سرعت را کاهش دادند . این یعنی چه چرا اینقدر هزینه می کنید جاده های فعلی را حفظ کنید واز بیت المال اینقدر خرج نکنید. (2273568) (alef-13)
 
هموطن خیرخواه
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۰۳:۱۲:۰۹
راستی این مبالغ دریافتی چریمه هادرکجاخرج میشه ونظارتی دررابطه بااین پولهای دریافتی جریمه که رقمش خیلی چشم گیراست یعنی اگرسرانگشتی بخواهین حساب کنیم اگرهرایرانی درسال بطورمیانگین 100هزارتومن جریمه پرداخت کنه میشه رقم چشمگیری جدی کحاعزینه میشه مثل بیمه شخص ثالث خودروکه بهرصورت حتی اگرپول نداشته باشی دبتابدلیل مشکل مالی بیمه ماشینت تموم شده باشه وپول نداشته باشی پول بیمه ات رابدی توی پارکینگ یابغل خیابون درب منزل نیخوابونیش وحرکتش نمیدیچون بیمه نداره وچون پول ندای جریمه اش رابایدبدی این ظلمه بابامنپول ندام بدم بیمه کنن ماشینموخوابوندم دیگه این جریمه چیه خوب مشخصه وقتی بیمه تموم شده تنام مسولینش باداننده خودروهست به بیمه چه ربطی داره مگراینکه این جرایم تاخیردرصندوقی مثل ستادجرایم دیه برای روزمبادازیرنظراشخاص صالحی نگهداری بشه واسه روزمباداکه چنین چیزی نیست به جیب اشخاص غیری خواهدرفت جدی چرامن نوعی که 10سال حق بیمه ماشینمودادم فقط تاهفت سالتخفیخ شامل حالم میشه وچراتخفیف بیمه برای خودرومحاسبه نیشچه چرابرای پلاک وشخص وراننده ای که منظبط بوده وسالیان سالبااحتیاط رانندگی کرده وحق بیمه اش راداده وازبیمه استفاده نکرده اون امتیازبرای پلاک شخص بایدمحاسبه بشه یاخودرواگربدین صورت بشه مطمت باشیدآمارجرایم وتصادفات مایین خواهدآمدمن فکرمیکنم بدینصورت به زیان بیمه خواهدبودونظربیمه اگراین بودکه آمارتصادفات پایین بیادبهتربوداینکارومیکردبهرحال این یک ایده مفیداست .دررابطه باجرایم رانندگی هم برای رانندگانی که به قوانین احترام میگذارندوخوب می رانند تخفیفاتی داده میشد مثلن شخصیکه طی یکسال هیچ تخلفی نکرده باشه یکباردرسال معاف ازجریمه باشه اگردرسال تا3بارخلاف داشت بیشتراز30هزارتومن جریمه نمشدولی بالای 3بارتخلف کمتراز100هزارتومن جریمه دیگه شانل حالش تنیشد البته خلافی بایدبرای گواهینامه نحاسبه میشدنه پلاک خودرو چون مثلن یک خودروعمومی مسافرکش ممکت است درطی 1سال چندتا شوفرداشته باشه واین اشتباه است که برای پلاک محاسبه بشه من خودم 28ساله که تصدیق گرفتم وحدد10سال است که حریمه نشدم مدام هم پشت رل هستم وزورم میادوقتی میبینم بین من ودوستم من خوب می رونم ودوست بدومدام جریمه میشه وچون پول داره براش قانونی روندن مهم نیست ختی لذتم میبره چون پول داره پس اگرماهدفمون فرهنگ سازی ومنفی کردن پارامترجرایم است نه کسب درآند میشه پارامتدها رابالاپایین با برنامه ریزی ریشه ای وکارشناسی و حل کردن مسله باشدنه صورت نسله میشه هم فرهنگ سازی کردوهم کسب درآمدبایددید چه نتیجه ای رادرآخرخواستاریم پول ومنافع یا اینکه آمارجرایم راپایین بیاریم ودرکنارش هرکس هم رعایت نکرد پولشوازش بگیریم من بارها دیدم که پلیس میادکمین میکنه تاقبوض جریمه هاش تموم بشه تاخودشومطرح نه که متاسفانه اکثریت چنین دیدگاهی دارندالبته هستندمامورین وطن پرست وباوجدان که توجیهت میکنه که کاین مدل رانندگی سانحه آفرین است اگرتشخیص بده که پی به اشتباهت بردی یاباهمون تذکرشفاهی حلمیشه یاتذکرکتبی که صدورقبض جریمه است برات جزیی است صادرمیکنه طرف هم بابرخورداین مامورکارشناس هم ارشادمیشه وهم باجون ودل مبلغ جریمه رامیده یادررابطه باتاخیردرپرداخت جریمه چراباگذشت ندت زمان 60روزه باید2برابربشه خداراخوش تمیادمن خانمی رادیدم که بهمین دلیل که کارمندبود ودرکل100هزارجرینه داشت میگفت مشکل مالی داشت حالاباید 200هزارمیداد گریه میکرد درست نیست مردم ازلحاظ مالی باشرایط کنونی البته عده ای درفشارهستندبحال اونکسی که ماشین های لوکس وگرانقیمت سوارمشه گازشومیگیره تخلف میکنهوپولشو میده واسشم مهم نه کسی مثل من که بدلیل نداشتن پول زیاد 10ساله ازترسم جریمه نشدم چون ندارم بدم دوبله میشه واونوقت بایدماشینموبفروشم برم مدل پایین تربخرم یاساعتکاریمو که مسافرکشی است بیشترکنم ودنده عوض کنم تاتاوان تخلف جریمه روبدم درکل درددلی بودخدمت سردارمومنی که ایشان شخص قانونمدودلسوزی برای نظام ودولت ومردم است چون دررابطه باطرح تعویض پلاک ومالیکیت خودروباصدوربرگ سبز برای نفربعدهمون سندمالکیت است وبمردم خدمت کرد وراحتمون کردکه دیگه نیازی بمراجعه پس ازصدوربرگه سبزوشناسنامه مالکیت خودروبه دفترخانه دیگه نیست ومن خودم با حرکت کارشناسانه وخداپسندانه این سردارمحترم که برای داحتی کارماشهزوندان وخریداران وفروشندگان طرح منطقی ارایه نمودند که هزینه بی خودی روی دست خریداروفروشنده دفترخونه ها نیگذاشتندوبه مردم تحمیل میشد بدون هیچگونه چشم داشتی بنفع جامعه عمل نمودکه پاداششان دعای خیرمردم مستضعف خواهدبود چون واقعن هم ازلحاظمالی هم ازلحاظ به هدر رفتن زمان درمسیر رفت وبرگشت دفترخانه ها که بعضی ازدفترخانه های اسنادرسمی نسبت به دریافت همون هزینه تحمیلیسلیقه ای عمل میکردندوانصاف راهم رعایت نمیکردندوهرچقدرکه دوست داشتندمیگرفتندونهایتن اگرمتوجه میشدی بایک کلمه اشتباه نحاسبه شده قضیه تموم میشد که اردرطی سال ازاین اشتباهات درماه 5تامیشدوطرف متوجه نمیشد مبلغ قابل توجهی میشد بهرحال سردارخداخیرت بدهد که طرحت عالی بود وهم هزینه امن کم شدوهم زمانمون کم شدامیددارم دررابطه باجراینم هم اندیشه اتان عقلانی وخلاقیت داشته باشیدوهم درآمد برای کشورایجادبشه چون بهرحال همین راهنمایی رانندگی باید هزینه هاشوافرادمتخلف بدهندولی کسانیکه به قانون احترام میگذارندوباری روی دوش راهنمایی رانندگی نمگذارندبایدامتیازاتی برای بسترفرهنگ سازی واحداث جاده وکم کم بزرگراه تمدن درست راندن ماشینو برای مردم وجامعه ساخت تادردهه بعدنسلهای جهارم بابسترسازی مشوقات وشرطی کردن آنان یادبگیرندکه برای ایجادفضای سالم وآرام رانندگی تلاش کنند وامثال شمال مردان قانون وقانون گذارلن هم آنها رایاری دهید چون درون همین نسل چهارمی ها فرزندان یانوادگان شما وکلیه اقشارجامعه خواهندبودکه خوب شدن آنها برای کشوروملت افخایست وبدشدنشان مایه دردسروهزینه است پس بایدنتیجه گرفت با برنامه ریزی درست میشه راهکارهای بنیادین ومثبت برای کشور هم آمارجرایم راپایین آوردهم درآمدها را بالابرد ......والسلام درودبرشماوخاندانتون (2273649) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۰۳:۱۷:۳۰
خودتان رابجای ملت بگذارید اگرصلاح بود انجان بدهیدبهرحال هزینه پلیس راهنمایی باید ازطریق مردم تامین بشه که درکل دنیا تامین هزینه هابامتخلفین است ولی ای کاش برای کسانیکه به قانون احترام میگذارندوتخلف رانندگی ندارن امتازاتی داده میشدتامتخلف هاهم یادنیگرفتند (2273653) (alef-10)
 
علیرضااحسانی نیا
۱۳۹۳-۰۵-۰۵ ۰۷:۰۴:۵۳
با سلام خدمت جناب سردار مومنی
کاهش تلفات رانندگی در صورتی هم که به نقل از شما وجود داشته باشد مبتنی بر ارائه راهکار شما و همکاران شما نیست،بلکه جاده ها بهتر شده اند و نیز بر اثر کم بودن سهمیه بنزین مردم کم بضاعت همانند قبل به مسافرت نمی روند و کمتر ماین خود را جهت مسافرت حرکت می دهند.
ای کاش شما کمی انصاف داشتید و این لایحه را رائه نمی نمودید زیرا متاسفانه همکاران شما به جای اینکه به راهنمایی و رانندگی مردم توجه داشته باشند به جریمه نویسی توجه کامل دارند
ان شالله که این لایحه در دولت و سپس مجلس تصویب نخواهد شد
شما مردم را با این کارتان از نظام دل خسته می کنید و الا کار مثبتی نمی کنید
خداوند شما و امثال شما را خدمتگذار نظام قرار دهد نه عامل آزار.
هیج مملکت اسلامی با زور فرهنگ دار نشده که شما بدنبال آن هستید
موفق باشید و با خدا (2273714) (alef-10)