نظر منتشر شده
۱۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 234868
روند نزولی رضایت مشتریان از کیفیت خودروها!
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰
روند رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی و خارجی عرضه شده در بازار ایران در دو سال اخیر نزولی بوده است.

به گزارش ایسنا، براساس آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی و خارجی عرضه شده در بازار ایران از شش ماهه اول سال ۱۳۸۸ تا شش ماهه دوم سال ۱۳۹۲ همراه با نوسان بوده است.

براین اساس رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی و عرضه شده در بازار ایران در شش ماهه اول سال ۱۳۸۸ معادل ۶۲۸ امتیاز از مجموع ۱۰۰۰ امتیاز بوده است.

پس از آن در ارزیابی صورت گرفته در شش ماهه دوم سال ۱۳۸۸ رضایت‌مندی مشتریان مقداری افزایش و به ۶۳۲ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز رسیده است.

در شش ماهه اول سال ۱۳۸۹ نیز روند رو به رشد رضایت مشتریان ادامه داشته و به ۶۳۸ از ۱۰۰۰ امتیاز رسیده است. در شش ماهه دوم سال ۱۳۸۹ هم روند صعودی رضایت مشتریان همچنان ادامه داشته و به ۶۴۱ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز رسیده است.

روند صعودی رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای سواری عرضه شده در بازار ایران در شش ماهه اول سال ۱۳۹۰، شش ماهه دوم سال ۱۳۹۰ و شش ماهه اول سال ۱۳۹۱ همچنان ادامه داشته و به ترتیب به ۶۴۸، ۶۶۰ و ۶۶۵ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز رسیده است.

با این حال از شش ماهه دوم سال ۱۳۹۱ روند نزولی رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای عرضه شده در بازار ایران آغاز شده به‌گونه‌ای که رضایت مشتریان به ۶۵۷ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز کاهش یافته است.

روند نزولی رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای داخلی و خارجی عرضه شده در بازار ایران در شش ماهه اول و دوم سال ۱۳۹۲ نیز ادامه داشته و به ۶۵۲ امتیاز از ۱۰۰۰ امتیاز کاهش یافته است.
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۲:۵۸:۱۶
تعجب داره؟ (2260441) (alef-13)
 
عباس نیا
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۳:۰۳:۵۶
ازتحویل پرایدم ده روزنگذشته بودکه باهربارترمزگرفتن لنت هاصدا میکرد ومجبورشدم عوضشون کنم.وای برکم فروشان البته اگه مسلمون باشیم واعتقادی به آخرت باشه. (2260444) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۳:۰۶:۱۰
قیمت خودرو 3 برابر کرده اند...کیفیتش هم 3 برابر کاهش داده اند...میشه در کل قیمت خودرو 6 برابر شده...واقعا تاسف انگیز هستش (2260448) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۳:۳۰:۴۶
چقد ملت بدبختی هستیم که با همه ی این شرایط باز میریم خودرو میخریم
از ماست که برماست (2260478) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۳:۳۶:۰۵
خودرو سازها قکر می کنند زرنگ هستن در بلند مدت ضرر اصلی در خصوص بی کیفیتی و گرانی در چشم خودشون خواهد بود و باید حراج بزنن بلکه چهارتا ماشین بفروشن (2260480) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۵:۱۱:۱۳
مردم بیچاره مجبور هستند که این ماشین ها رو بخرند. چون دلشون ماشین میخواد و گزینه دیگه ای هم ندارند که انتخاب کنند. ناچارا باید خودرو بیخودی مثل پراید رو بخرند. (2260540) (alef-13)
 
یاسر
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۵:۳۱:۵۴
یکی از پارامترهای افزایش یا کاهش قیمت خودرو میزان رضایتمندی مشتری هست. که هیچوقت دیده نمیشه. (2260550) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۵:۵۱:۵۰
من یه پراید 87 دارم، با توصیفاتی که دوستان می کنند می ترسم ماشین نو بخرم... و به همان پراید قدیمی خودم دو دستی چسبیده ام... (2260566) (alef-13)
 
خریدار
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۶:۲۴:۰۶
من یک 206 گرفتم تحویل 30 روزه و الان بعد از 65 روز ماشین به نمایندگی رسیده که به علت نقص فنی داره اونجا خاک می خوره جالب اینجاست که برا دیرکردم 104 هزارتومان دادن که اصلان ماشینی به ما هنوز تحویل نشده است. و می گویند زمان صدور سند ملاک می باشد. و هیچ کسی ام کاری به کارشون نداره ... (2260594) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۶:۴۵:۴۷
روند رو به رشد یا روند نزولی نسبت به چی؟
مگر میشود کسی بنز و بی ام دبلیو و تویوتا کمری و آزارا و سوناتا سوار بشه بعد بیاد بگه من از پژو 405 با تکنولوژی سال 80 میلادی رضایت دارم ؟ اصلا" همچین چیزی شدنیه ؟ اجازه بدید توضیح بدم که رضایت از کیفیت خودروی داخلی یعنی چی ؟
حداقل 80 درصد از هموطنان استطاعت مالی برای خرید خودروهای خارجی ندارند و زمانیکه این 80درصد در حال گفتگو در رابطه با خودروهای داخلی هستند یکنفر میگوید زاپاس من ایراد داشت,نفر دیگر میگوید کمر بند ماشین من خراب بود و نفر بعدی میگوید لنت ترمزش صدا میداد و نفر بعدی گفت ماشینم تو شیفت شب جمع شده و همه پیچهایش شل است و بعدی گفت درهایش رگلاژ نبود و بعدی گفت موتور ماشین من روغن نداشت و بعدی گفت پس از خروج از کمپانی جوش آورد و دیدم رادیاتور خشک است و قطره ای آب ندارد و الا ماشالله ( البته تمام موارد بالا واقعی بوده و رادیات خشک مربوط به خودروی خودم بود)
حالا اگر کسی با قرض و وام خودرویی خرید و هیچکدام از مشکلات گفته شده و نگفته را نداشت , خوشحال است و رضایتمند البته نسبت به خودروی داخلی . (2260607) (alef-13)
 
مرزنشین
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۷:۵۸:۱۲
برای کسی(مسولان) مهم نیست که مشتری رضایت داشته باشد یا نه اصل این اسن که آقای نعمت زاده رضایت داشته باشند که دارند تازه رئیس جمهور مکدر هم تکدرشان برطرف شده (2260657) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۱۹:۱۲:۱۸
اولاً جامعه مورد مطالعه کجا بوده ثانیاٌ نمونه چگونه انتخاب شده است ثالثاٌ زمانی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد توانایی بررسی رضایت مشتریان از خودروهای داخلی را داراست که مردم به همان میزان توانایی دسترسی به خودروهای خارجی را به قیمت های پایین تر داشته باشند و گرنه بررسی رضایت مشتریان از اعتبار لازم برخوردار نخواهد بود. (2260693) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۴-۲۷ ۲۲:۳۶:۰۸
میشه بگید کی رضایت وجود داشته که الان میزانش کاهش پیدا کرده
؟؟؟؟؟؟؟؟/ (2260791) (alef-13)