کد مطلب: 264964
درسهایی که از حادثه سقوط هواپیما میتوان گرفت
دکتر محمدباقر صابری زفرقندی*، 9 فروردین 94
تاریخ انتشار : يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
با عرض تسلیت به جامعه رسانهای کشور به دلیل جان باختن دو خبرنگار، درسهایی که از حادثه سقوط یا به عبارتی اسقاط هواپیما میتوان گرفت چیست؟
۱- خبر کوتاه و گویا است؛ سقوط هواپیمای مسافربری در فرانسه عمدی بوده است. حاصل این عمد که ناشی از جهل همه ما و از جمله متصدیان و دست اندرکاران شرکت ذیربط نسبت به بیماریهای روانپزشکی است، مرگ دهها نفر است.
۲- غفلت از بهداشت روان و در اولویت نبودن ارتقای سلامت روان جامعه، سالانه هزینههای گزافی را به نظام بهداشتی کشورها تحمیل میکند. چه بسیاری از حوادث و سوانح که عامل انسانی در آن دخیل بوده و ریشه آن عدم تعادل روحی و روانی بوده است.
۳- عموم مردم فارغ از سطح تحصیلات و رشته تخصصی، موقعیت اجتماعی و اقتصادی گمان میبرند فردی که تعادل روحی و روانی ندارد، الزاما باید رفتارهای غیرمعمول از خود بروز دهد و انگشت نمای خاص و عام باشد یا اینکه در مکانهایی به نام دارالمجانین در غل و زنجیر باشد؛ در حالی که گروه ناچیزی از مبتلایان به اختلال روانپزشکی به این مرحله از بیماری میرسند.
درصد بالایی از جمعیت عمومی یعنی حدود یک چهارم جمعیت عمومی از یکی از اختلالات روانپزشکی که عموما نیز قابل درمان میباشند، رنج میبرند، اما در ظاهر زندگی عادی داشته و البته کمتر نیز مورد توجه قرار میگیرند. این افراد حتی در بین خانواده و اقوام و خویشان و همکاران نیز نه به عنوان فردی که نیاز به مداخله و مراقبت پزشکی دارد، بلکه به عنوان فردی که مودب به آداب اخلاقی و اجتماعی نیست به انواع انگها و برچسبها مزین و از جامعه و خانواده طرد میشوند.
۴- حادثه اسقاط هواپیما یا موارد مشابه دیگر میتواند در هر کشوری رخ دهد و شاید اثبات این ادعای کارشناسان حوزه سلامت روان را کمی آسانتر کرده باشد تا بار دیگر یادآور شویم که بیشترین بار بیماریها مربوط به اختلالات روانپزشکی است. فریاد بزنیم که هان ای مسولین محترم، توجه به مقوله بهداشت روان یک اولویت تمار عیار در کشور است. این واقعه غم بار هشداری است تا بپذیریم که میتواند یک خلبان، راننده، مدیر، سیاستمدار، پزشک و هر قشری از آحاد جامعه مبتلا یا دچار اشکال در تعادل روحی و روانی شود.
چاره کار در این است که امکان تشخیص به موقع و مراقبتهای لازم برای اختلالات روانی فراهم و سهلالوصول باشد و مناصب دولتی و اجتماعی و اقتصادی و شغلی افراد نباید عامل رودربایستی و یا انکار بیماری شود. برخلاف بیماریهای جسمی، خطر اینگونه بیماران نیز در همین است که نه خود به بیماریشان واقفند و نه اطرافیان. نتیجه آن میشود که بسته به جایگاه و مسوولیتی که دارند ممکن است جوامع یا افراد دیگری را ناخواسته به کام مرگ و نابودی برند. از دیگر سوی، چه بسیارند افراد موفق و فرهیختهای که با کمک کارشناسان بهداشت روان بیماری خود را تحت کنترل درآوردهاند و اجازه ندادهاند که بیماریشان مانع خدمات شایان و عملکرد موفق روزانهشان شود.
۵- حسب آنچه در رسانهها نقل میشود، خلبان اقدام به خودکشی کرده است. فارغ از صحت و سقم اطلاعات ارایه شده، یادآوری این نکته خالی از فایده نیست که از میان بیماریهای روانپزشکی، اختلال افسردگی و اختلال دوقطبی به همراه اختلات اضطرابی درصد بالایی از ناتوانیهای روانی را به خود اختصاص میدهند. افکار خودکشی و در نهایت اقدام به آن در افراد افسرده از مواردی است که به صورت اضطراری باید به آن پرداخته شود. از طرفی بسیاری از تنشهای خانوادگی، دعوای زوجین و اقدام برای جدایی میتواند ناشی از اختلال دو قطبی باشد که متاسفانه و خصوصا در مراحل خفیف تا متوسط به درستی شناخته نمیشوند. نتیجه اینکه از هم پاشیدگی زندگی فردی و خانوادگی و در نهایت توسل به خود درمانی و سقوط در دام اعتیاد کمترین آثار و عواقب عدم توجه به سلامت روانی جامعه، نبودن امکانات کافی، در دسترس و ارزان خدمات درمانی و مراقبتی روانپزشکی در هر جامعهای است.
۶- در دنیای وانفسای امروز که هر روز در گوشه و کنار جهان شاهد جنگ و ویرانگری هستیم باید بپذیریم که خشونت، دستور به جنگ و کشتن و ویرانگری از ذهنها و روانهای ناسالم ریشه میگیرد. دعوت به صلح، اجتناب از نزاع و خونریزی، نوع دوستی و رعایت و حفظ شان نه تنها انسانها بلکه سایر موجودات و محیط زیست و تلاش برای تکمیل مکارم اخلاقی جامعه شیوه انبیاء و اولیای دین و افراد و حاکمانی است که از نعمت سلامت روح و روان برخوردارند. کشور ما نیز به تبعیت از سیره معصومین (ع) میتواند الگویی از رافت، گذشت، زدودن دلها از کینه و نفرت، دعوت به صلح و گفتوگو در داخل و در سطح جهانی باشد.
* روانپزشک
حالا یک سری از هموطنان دلار زده، کامنت میگذرند یا در اندرون خود فکر میکنند که برای خانواده آنها که بد نشد، غافل از آنکه تمام دلارهای دنیا نمیتواند داغ آن پدر و مادر را جبران کند، خدا برای کسی نخواهد و ننگ و نفرین آبدی بٔر مسبب آن و ننگ و نفرین آبدی بٔر سیاست که خلبان جوانی را که خود قربانی این جنایت شده را به عنوان متهم شماره یک بعد از ۲۴ ساعت که هرگز در کشورهای پیشرفته باب نیست که چنین با سرعت مسبب را اعلام کنند، متهم به خودکشی و کشتار ۱۵۰ نفر میکند تا عاملان این جنگ سرد کثیف را که از مردم بیگناه قربانی میگیرد، مخفی کند، سیاست چیز کثیفی است (2771598) (alef-13)
ازان بدتر اظهار خوشحالی هموطنان از این حادثه در کامنتهایشان از بعد سیاسی بدون توجه به بعد انسانی ان حکایت از ناراحتی روانی بدتر از ان خلبان در جامعه ایران دارد که بی توجه از کنارش رد میشویم تا در داخل کشور حادثه های گوناگون بیافریند (2771687) (alef-10)
لایک خیلی بزرگ. کاملا موافقم با نظر شما. (2772499) (alef-13)
مهمترين دليل آمار بالاي تصادفات جاده اي در ايران اختلالات رواني ما ايرانيهاست (2771600) (alef-10)
راه حل این مشکلات هم دارو و درمان نیست! مسائل فرهنگی مثل نبود شادی و چیزهای دیگر است. (2772397) (alef-10)
این که هدایت یک هواپیما را بعهده داشته بعضی از اختلالان روانی اداره یک کشور را بعهده میگیرند و جهانی را به آشوب میکشند (2772573) (alef-13)
یاد جام جهانی ۲۰۰۲ کره افتادم که کره جنوبی با نفوذ در داوری، تیمهای بزرگ را مانند ایتالیا حذف کرد ولی در نیمه نهایی به آلمان خورد و و نفوذ مسئولین آلمانی بٔر نفوذ کرییها چربید و داور نتوانست برای کره کاری کند... حالا هم آلمان برای اینکه سابقه عالی و بدون نقص کشورش در پرواز هوائ از نظر فنی خراب نشود، به مسئولین غربی اجازه نمیدهد که دلیل این حادثه را فنی اعلام کنند و باید آنها به دنبال نظریه دیگری برای پوشش دلیل اصلی، یعنی لوو رفتن کدها کنترل پرواز توسط قدرت رقیب باشند و مطمئنا در ادامه خلبانهای آلمانی نیز از این جرم نکرده ، تبرئه خواهند شد و وقتی آب از جریان افتاد، دلیل واقعی این حادثه هم مانند ۳ هواپیمی مالزی ، درز گرفته خواهد شد... فقط خدا به داد هواپیمی پنجم و مسافران مظلوم آن به رسد که میتواند هر یک از ما باشیم... سکوت در برابر پوتین و جنگ کثیف شارق و غرب در زمین کشورهای میانی جهان سوم یا اروپای مرکزی، خیانت به انسانیت است (2771604) (alef-13)
(آقاي ناظر نظرات لطفا منتشر كنيد)
شما مدام اسم سه تا هواپيماي مالزي رو مياري، لطفا به اين نكات توجه كن:
١- هواپيماي سوم مال اندونزي و متعلق به شركت اير آسيا بود!
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Indonesia_AirAsia_Flight_8501
٢- هواپيماي دوم عملا با موشك ساقط شد و ربطي به كد و اسنودن نداشت!
٣- در مورد پرواز اول مالزي چيزي به دست نيومده و حرفهاي شما بر اساس داستانهاي شخصي شماست.
٤- در مورد سانحه اخير، جعبه ضبط مكالمات كابين خلبان پيدا شده، و لااقل حاوي دلايل كافي براي اثبات عامدانه بودن اين سانحه است.
٥- فرق شما كارشناس وطني با كارشناسان اروپايي در اينه كه اونا با دليل و مدرك و مستند يكي رو متهم يا تبرئه ميكنند ولي شما بر اساس نظرات شخصي و غير مستدل همه رو متهم و يكي رو تبرئه ميكنيد.
٥- در فيفا قدرت تركيه بيشتر است يا اسپانيا و ايتاليا؟ چطور در جام جهاني ٢٠٠٢ قدرت كره اي ها به قدرت اسپانيا و ايتاليا چربيد ولي بازي رده بندي كه براشون مهمتر بود، در برابر تركيه نتونستن كاري بكنن تا لااقل سوم بشند؟
در اينكه چطور كره تا اون حد بالا اومد همه ترديد دارند ولي اين قضيه بيشتر از سوي شخص بلاتر هدايت شد تا كشور كره يا آلمان، والا با اون نفوذي كه شما ادعا داريد ايتاليا و اسپانيا رو حذف كردند، بايد تركيه رو آبكش ميكردند! (2772638) (alef-13)
دوست عزیز:
۱- هواپیمای سوم، متعلق به شرکت هوایی ایر آسیا مالزی با خدمه تحت استخدام در مالزی( خلبان فرانسوی) بوده، و در اجئزه شرکتی هوائ اندنزی... پس اصولا از نظر حقوقی متعلق به مالیزی است.
۲-در مورد هوپیمی دوم، اشاره نشد که با این سیستم سقوط کرده، بلکه اشاره شد، دقیقا یک هوپیمی مالزی دیگر، بدون هر گونه دلیل فنی یا تروریستی، با موشک سقوط کرده... البته اگر بخواهیم همه اخبار و تحلیلهای مقامات رسمی را به پذیریم، اصولا، نیازی به خبرنگار، تحلیلگر و افکار عمومی نبود... هر چه مقامات هر کشوری میگویند عین واقعیت است و همه باید فقط آن خبر را بخوانند.به نظر شما عجیب نیست که مالزی که بهترین کارنامه هواپیمیی داشته در طول کمتر از ۹ ماه ، سه هوپیمی آن ، این چنین دچار حادثه شود و کسی دقیقا مسول آن کیست؟!!
۳- در مورد هوپیمی اول چیزی به دست نیامده، ولی همین امر و اینکه رادرها ثبت کردند که هواپیما برای دقهیقی به ارتفاع ۴۵ هزار پایی صعود کرده و دوباره به ارتفاع پایین تر برای فرار از رادار کاهش ارتفاع یافته و با ماهواره و سیگنالهای که موتورهای آن به سازندهٔ موتور ارسال میکند مشخص شده که برای ۷ ساعت ادامه مسیر داده و هرگز در تاریخ هوائ چنین چیزی سابقه ناداشته، همه از نظر شما کاملا معمولی است و نیازی به توضیح نداره. هوپیمی دوم ایر آسیا هم همین صورت ارتفاع پرواز غیر معمول و بی سابقه داشته و این هوپیمی آلمان هم ۸ دقیقه به صورت کنترل شده کاهش ارتفاع گرفته ولی در همان حالت سرعت هوپیما به صورت غیر طبیعی کم و زیاد میشده.
۴- تمام این مدارک و شواهد از جمله ردارها و ماهواره ثبت است، اگر غیر از آن بود، چه تور دنبال هواپیما در محلی ۶۰۰۰ کیلومتری دورتر از خط پرواز و وسعت اقیانوس هند هستند؟!! (2772795) (alef-10)
آخرین حرکت خبری که برای منحرف کردن مسیر تحقیق بیرون آمده، همان کار کلیشه همیشگی است، احتمالا خلبان به دنبال خود کشی بوده چون یکی از خلبانها در آن ۸ دقیقه از کابین بیرون رفته و نتونسته به داخل کابین برگردد چون خلبان داخل کابین در را ٔبر روی او باز نکرده و بنابرین در کابین تنها بوده و به همین جهت جعبه سیاه هیچ صحبتی را در داخل کابین ضبط نکرده به جز ضربه به در برای باز کردن!!!!!!... میبینید، یعنی در طول یکسال، ۳ خلبان(دو خلبان مالزی و یک خلبان آلمانی) ناگهان تصمیم میگیرند خود کشی کنند، خوب به هر حل آنها حضور ندارند که از خود دفاع کنند... ولی هنوز این سوال باقی است که چرا خلبان مالزی، ۶ ساعت به سفر ادامه داده تا خود کشی کند و یا چرا خلبان دوم فرانسوی در خط هوای مالزی ، در سانحه اندونزی برای خود کشی، مسیر ارتفاع گرفتن ناگهانی را انتخاب کرده و یا این خلبان آلمانی، ۸ دقیقه به پرواز در مسیر مستقیم ادامه داده تا خود کشی کند!!!!!...به هر حال در همه دنیا روال شده که به هر دلیل نخواهند در مورد دلیل واقعی سانحه شفافیت داشته باشند، همه افکار را به خلبان بیچاره که حالا نیست تا از خود دفاع کند ،منحرف میکنند.
اما چیزی که حقیقتاً اتفاق افتاده همین مساله کنترل هواپیما از روی زمین است که توسط برخی کار شناسان در سایتهای خارجی هم به آن اشاره شده مانند نمونه زیت:
به تور خلاصه شرکت بوئینگ در سال ۲۰۰۶ سیستمی را به هوپیماها اضافه کرده تحت عنوان"Uninterrupted flight control system","سیستم اضطراری کنترل خودکار هواپیما" که در موقع هواپیما ربایی میتواند مانند یک سیمولاتر از روی زمین کنترل کامل و مطلق هواپیما را به عهده بگیرد و هیچکس در داخل هوپیما نمیتواند آن را override یا باطل کند و اشاره شده که بسیاری از خلبانها از این موضوع به شدت انتقاد دارند! (2771606) (alef-13)
اين سيستم در حد يك نظريه باقى ماند اما شما با سيستم توهم زايي توطئه كه متاسفانه در من و شماى ايرانى ژنتيكى هست نظرت را زيبا بيان ميكنى برادر. (2772191) (alef-13)
میشه گفت شما طرفدار پرپاقرص ارایه تیوری های توطیه از نوع خودی هستید.
چرا خبر سازی میکنین شما؟؟؟ این برداشت شماست که خلبان مالزی خودکشی کرده. دلیل هواپیمای مالزی هنوز روشن نیست. این تیوری شما را ایجاب کرد که داستان مالزیایی را درست کنید و پیاز داغشو زیاد کنید.
فاجعههههههههه (2772507) (alef-13)
البته اگر بخواهیم همه اخبار و تحلیلهای مقامات رسمی را به پذیریم، اصولا، نیازی به خبرنگار، تحلیلگر و افکار عمومی نبود... هر چه مقامات هر کشوری میگویند عین واقعیت است و همه باید فقط آن خبر را بخوانند.به نظر شما عجیب نیست که مالزی که بهترین کارنامه هواپیمیی داشته در طول کمتر از ۹ ماه ، سه هوپیمی آن ، این چنین دچار حادثه شود و کسی دقیقانداند مسول آن کیست؟!!...، مگر جان ۷۰۰ مسافر شوخی است ,آنهم هوپیما که با هر سقوط ارزش شرکتهای هواپیمایی و بوئینگ و ایرباس، چند ده میلیارد دلار بالا و پایین میرود؟! (2772802) (alef-10)
بي خبر
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۹:۳۵:۳۶
پافشاري ايشون بر نظريه توطئه بعد ديگري از بيماري رواني است كه من انتظار داشتم اين مقاله به اون هم توجه كنه! اين سانحه تنها مرگ چند نفر نبود، بحثهايي كه در گرفت و اتهاماتي كه رد و بدل شد، نشان از شدت بيماري رواني و عمق عدم اعتماد و ترديد اينگونه افراد است.
درضمن دليل سانحه هواپيماي مالزي هنوز اعلام نشده ولي يكي از دلايل احتمالي اقدام خرابكارانه از سوي خلبان ذكر شده ولي چيزي اثبات نشده، حال آنكه در اين مورد (هواپيماي آلماني) جعبه سياه مكالمات كابين پيدا شده و به اندازه كافي مدرك براي ادعاي خودكشي و آدم كشي وجود داشته. (2772619) (alef-13)
من هم
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۸:۰۶:۳۷
شما فرض کن که مشکلات روحی کمک خلبان درست باشه
راه حلش ساده ای داره
بسیار ساده
همه خلبانای اروپایی رو
برای چند ماه
بفرستن ایران برای کار و زندگی و مترو سوار شدن و دنبال پرونده در مراجع و شهرداری و ثبت نام مدرسه و ....
اونوقت میفهمند که زندگی چند منه
ناراحتی چی چیه
افسردگی کجا بیداد میکنه
کیا تحملشون بالاس (2772474) (alef-13)
شما يه نفري سه چهار تا كامنت اينجا و ده تا هم تو خبرهاي قبلي گذاشتي (تو خبرگزاريهاي ديگه چند تا گذاشتي نميدونم اما ديدم كه خيلي جاها دقيقا همين رو گذاشتي) و ادعا داري اين منابع شما رو قبول كنيم و بگيم مقصر پوتين و اسنودن هستن.
لااقل كپي نكن نظرات قبلي رو، يه حرف جديد بزن، اين نظريات شما بيشتر بخاطر عدم آشنايي با مكانيك و كننرل هواپيماست. شما بدون دانستن اصول هواپيما و تنها با خواندن دو تا خبر از منابعي كه اصلا صحت و سقمشون اثبات نشده، دچار اشتباه در صدور حكم شدين! (2772653) (alef-10)
عزیز من، تا آنجا که کانالهای خبری با خلبانهای با سابقه و کارشناسان صنعت هوپیمیی در پیشرفتهترین کشورهای جهان ۲۴ ساعته در این مورد مصاحبه میکنند، همه به قول خودشون از سرنوشت این ۳ هواپیما( دو تا مالزی و این آلمانی)،astound، شدند، یعنی هیچ توضیح قابل قبولی برای این موارد نمیتونند داشته باشند و در طول زندگی حرفیی خود، هرگز نه چنین مشکلاتی( به خصوص قطع ناگهانی و کلی همه ارتباطت الکترونیک هواپیما با مرکز زمنینی) را شنیده یا به آن برخورد کرده اند!!... (2772852) (alef-10)
همشهري
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۸:۲۸:۱۶
آقا فرمايش شما صحيح ولي هواپيماي آلماني ايرباس بوده نه بويينگ (2773478) (alef-10)
برای اطلاعات بیشتر در مورد "Uninterrupted flight control system","سیستم اضطراری کنترل خودکار هواپیما"به این منبع مراجعه کنید، هر چند در مورد نظریه پردازی در مورد یزده سپتامبر هم هست، ولی در این مورد مهمترین سند، از سخنرانی جرج بوش در سال ۲۰۰۱ و حتی قبل از ۱۱ سپتامبر گزارش تصویری وجود دارد که او وعده میدهد به زودی ، سیستمی را برای از کار انداختن هواپیما روباها در هواپیماها به کار خواهد گرفت که امکان کنترل هواپیما را از آنها خواهد گرفت... حالا اتفاقی که افتاده، این سیستم دست ادامها ناباب و قدرتهای رقیب افتاده!
http://21stcenturywire.com/2014/08/07/flight-control-boeings-uninterruptible-autopilot-system-drones-remote-hijacking/ (2771612) (alef-13)
شما مدام همین متن را کپی پیست می کنید و مدام نیز اشتباه «هواپیما روباها» را تکرار می فرمایید و منبع تان هم یک آدم نافهم مانند جرج بوش است که اسب سواری هم بلد نبود و در تمام عمرش دو کتاب هم نخوانده است.
سیستمی که شما می گویید، اولاً همه گیر نیست. ثانیاً این سیستم زمانی شروع به کار می کند که خلبان یا... درخواست نمایند. (2771959) (alef-13)
دوست عزیز، حالا اینکه چگونه میشود ریاست جمهوری یک کشور، آمریکا نه ، اصلا افغانستان، بیسواد باشد، صحبتی نمیکنیم... ولی همین که شما میفرمایید چنین سیستمی هست، باز هم خوبه قبول کردید، ولی این قسمت که فرمودید این سیستم با در خواست خلبان فعال میشود، دیگر خیلی جالب است، یعنی مثلأ خلبانی که هوپیما را دزدیده، برج مراقبت زمینی، از او اجازه به خواهد، که جان عزیزت، بذار ما این سیستم را فعال کنیم تا تو را سقوط دهیم؟!!!!!!! (2772349) (alef-10)
خب اگر خلبان درخواست نکند، آنها از کجا می فهمند هواپیما دزدیده شده است؟ از این گذشته، آنچه که شما می فرمایید، هنوز عملی نشده است. اصلاً عملی نشده است. صرفاً شاید در مواردی خاص راهکارهای مشابه ای وجود داشته باشد. (2772916) (alef-10)
دوست عزیز، رادار و اینکه هواپیما دارای دو رادار است، یک رادار خود و دیگری رادار زمینی، به اضافه اینکه باید هر گونه تغییر ایرتفا یا مسیر را قبل از انجام با کنترل زمینی چک کند، و وقتی نکرد، یعنی هواپیما در شرائط غیر عادی است (2773096) (alef-10)
ادعای که مقامات اروپایی در مورد خلبان آلمانی و خودکشی میکنند، چون نمیتونند هیچ مدرکی دال بٔر افسردگی و خود کشی او از سوی نزدیکن و همکاران و سابقه او پیدا کنند، میفرمایند، او همه سوابق پزشکی خود را برای ۶ سال! از دوستان، خانواده ، همکاران و حتی دکتر فامیلی خود پنهان کرده، پس ما راست میگیم که او خودکشی کرده و سندی نداریم!!!!!! (2771613) (alef-13)
نکته خیلی خوب و بجایی بود. در زندگی روزمره به خیلی آدمها بر می خوریم که بی آنکه متخصص باشیم فکر می کنیم اشکالی در کارشان هست یا حتی خودمان ممکن است افسردگی یا وسواس شدید یا مشکلات دیگری داشته باشیم که چون نمیشناسیمشان و نمیدانیم معالجه می شوند از کنارشان میگذریم. تجربه خودمن اینست که یکی از اعضای خانواده را سالها فکر میکردیم اخلاقش بد است و قصد اذیت دارد بعد با کمک یک دکتر فهمیدیم اختلال روانی دارد و قابل معالجه هم هست. روان را جدی بگیریم (2771619) (alef-13)
" تا بپذیریم که میتواند یک خلبان، راننده، مدیر، سیاستمدار، پزشک و هر قشری از آحاد جامعه مبتلا یا دچار اشکال در تعادل روحی و روانی شود." مدیر و مخصوصا سیاستمدارش رو خوب آمدی! (2771708) (alef-10)
ناشناس
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۲:۳۰:۵۸
یکی از اشکالات سیستن استخدامی، اعطای گواهینامه رانندگی، و غیره این است که از نظر بدنی و برخی بیماریها جسمی متقاضی را نزد پزشک می فرستند لیکن معاینه توسط روان پزشک یا روان شناس این وسط جایی ندارد. ما از کجا می دانیم که یک نفر متقاضی رانندگی، معلمی و یا تدریس دانشگاهی، مربی ورزشی و غیره روانی نیست؟ از دانشگاهها، آموزش و پرورش و غیره استعلام کنید که چند نفر روانی در آن مکان ها استخدام می شوند. خود همکارانشان اذعان دارند لیکن به سادگی مثلاً بچه من و شما را در مدرسه مورد ضرب و شتم قرار می دهند و فقط بطور سرسری به این مساله رسیدگی می شود. من به بقیه مشاغل نمی توانم اشاره کنم ولی این شامل حال همه مشاغل می شود. (2771819) (alef-13)
يك خلبان
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۲:۴۲:۱۰
پيشنهاد ميكنم بدون ذكر نام شركتهاى هواپيمايى رسانه ها با خلبانان بدون ذكر نامشان مصاحبه كنند تا مردم بدانند مديران شركتهاى هواپيمايى چه جنايتكارانى هستند و جان مردم برايشان چقدر أهميت دارد. (2771844) (alef-13)
امیری
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۱۶:۰۹:۵۹
من در این سالهائی که گزارشات رخدادهای هوائی را میبینم و میشنوم.
یک درس گرفتم و آن اینست که فقط و فقط از وسیله های رفت و آمد زمینی استفاده کنم. (2772271) (alef-13)
شما بخواي بري آلمان زميني ميري؟
آمريكا چطور؟ (2772607) (alef-13)
اینهمه تصادفات رانندگی در ایران رخ میدهد کسی درس عبرت نمیگیرد (2772879) (alef-3)