۴۴
توصيه مطلب 
۱۴
 
کد مطلب: 56783
این زخم‌، زبان باز خواهد کرد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۴


اتفاقات بعد از انتخابات را می توان از جنبه های گوناگون تحلیل و بررسی کرد . این جریان در طول مسیر خود سیری همگون و یک نواخت نداشته و دوران های گوناگونی را پشت سر گذاشته است. اما به طور کلی می‏توان گفت که آنچه هم اکنون به عنوان این جریان شناخته می شود، دچار ضعف‏هایی اساسی است که افول و سقوط آن را قریب‌الوقوع ساخته است. در اینجا به چند ضعف اساسی این جریان اشاره می‏کنیم:



خلاء رهبری:



عناصر ضد انقلاب همواره دچار این ضعف بوده‏اند و این می تواند معلول عوامل مختلفی مانند بالا بودن سطح توقع جامعه ایرانی و یا دین محور بودن جامعه ایرانی داشته باشد. همچنین در جامعه خدا محور ایران شخصیتهایی با موقعیت مذهبی می‏توانند امید رسیدن به تاثیرگذاری در سطح وسیع را داشته باشتند و نوعا این طبقه با تعلقات مذهبی وابستگی فراوانی به جمهوری اسلامی ایران دارند. بر همین اساس، می‏توان به تلاش جریان بعد از انتخابات به همسو نشان دادن مراجع عظام تقلید با خود اشاره کرد که ناکام ماند. این مطلب نیز شایان یاد آوری است که افرادی که خود را به نوعی رهبران حرکات بعد از انتخابات می دانند با مرور زمان و پیش آمد حوادث جدید از رهبری این جریان کنار گذاشته شده‌اند و با توجه به سوابق و شخصیت‏های خود ایشان ممکن است در آینده نزدیک مغضوب پیروان نمایشی خود گردند. این رهبران رهبرانی هستند که از حوزه‌یی نفوذ کاملی در این جریان برخوردار نبوده و فقط موقتا به عنوان عاملی برای وحدت درباره آنها سکوت شده است .



ناهمگونی فراوان:



افراد و گروه هایی که در جریانات بعد از انتخابات نقش ایفا کردند متفاوت هستند ولی آنچه هم اکنون باقی مانده است معجونی است از گروه‌ها و افرادی با تعلقات و عقاید متفاوت که اهداف مختلفی را در سر می پرورانند؛ از سلطنت طلبان گرفته، آنها که به دنبال جمهوری ایرانی هستند، فداییان خلق، مجاهدین خلق و... سرانجام حامیان موسوی. در سطح رسانه‌ها هم همین وضعیت برقرار است. از صدای آمریکا، بی.بی.سی، رادیو فردا، تلویزیون‌های لس‌آنجلسی تا سایت‌های مختلف از توده‌ای و سایت‌های غیررسمی گروه‌های اصلاح‌طلب داخلی و....



وحدت تشکیل شده به خاطر وجود دشمن واحد است و  گروه‌ها و افراد تشکیل‌دهنده این وحدت، به دلایل تاکتیکی در هاله‏ای از ابهام و سکوت نسبت به هم قرار دارند. به همین دلیل این وحدت متزلزل است و اختلافات آن فعلا چندان بروز پیدا نکرده است اما به زودی این زخم های پنهان دهان باز کرده و این جنبش را به افول بیشتر خواهد کشاند.


عدم وجود مبانی تئوریک قوی:



در همین زمان کوتاهی که از جریان مورد نظر می گذرد ضعف فکری و تئوریک آنها بسیار مشهود است. آنها از یک اندیشه مشخص دفاع نکرده و در انتخاب مسیر و حرکتهای خود به شدت دچار سردرگمی وتشتت آرا هستند. به عنوان نمونه می توان به شعار های مرگ بر روسیه و مرگ بر چین  اشاره کرد که چندان مبنای معقولی برای این شعارها دیده نمی شود و به نظر بیشتر برای خالی نبودن عریضه انتخاب شده اند. هم چنین است حذف شعار های مرگ بر آمریکا و انگلیس از سوی این جریان که با توجه به رفتار های تاریخی و حتی فعلی این دو دولت بسیار دور از عقل و منطق می نماید. به عنوان مثال، در این جریان از سویی اشاره می شود که بعضی از به تسخیر درآورندگان لانه جاسوسی در زندان به سر می برند و این را ضعف نظام جمهوری اسلامی می دانند و از سوی دیگر صداهایی از همین جریان تسخیر لانه جاسوسی را تقبیح می کنند و همه اینها نشانه از یک خلا تئوریک عمیق می باشد .



هر سه این موارد با یکدیگر در ارتباط بوده و نمی توان آنها را از هم کاملا جدا دانست. همچنین با توجه به شرایط سیاسی و فرهنگی ایران، موارد ذکر شده به نوعی از مشکلات ذاتی جریانات معاند است و درمان آنها شاید غیر ممکن باشد. و البته این قسمتی از ضعف های بسیار این جریان است. همچنین باید گفت جریانی که هنوز در فاصله ای چند ماهه دچار این مشکلات اساسی است، گذر زمان و بروز اتفاقات جدید احتملا این شکافها را بیشتر خواهد کرد. این  در حالی است که جریان مقابل آن دارای رهبری واحد کاریزماتیک، مبانی تئوریک قوی دینی و ملی و با وجود جمعیت فراوان از همگونی نسبتا زیادی بر خوردار است.



البته باید یاد آور شد که با وجود ضعف های فراوان ، این جریان دارای نقاط قوتی نیز می باشد که نباید آن را دست کم گرفت و بدون برنامه ریزی با آن بر خورد کرد زیرا ممکن است همانطور که تا به حال لطمات فراوانی به کشور وارد کرده در صورت عدم بر خورد درست و حساب شده هزینه های فراوانی را برای ملت غیور ایران به بار آورد.







 
Share/Save/Bookmark
 


۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۱:۴۸:۳۰
خواسته یا ناخواسته بهانه دست دشمت دادند.

به نظر می رسد رسانه های کودتاگران سبز به دنبال رادیکالی کردن اعتراضات هستند و چشم به راه وحدت با آن ور آبی‏ها هستند! (249774)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۰۰:۰۲:۳۶
نیک میدانیم که شعار نه غزه نه لبنان را موسوی به سبزها اموزش نداد بلکه یوگی (دکتر نوری زاده)و دوستان (بی بی سی وا ای و رادیو فردا)به ان ها اموزش دادند و این هم به دلیل ضعف رهبری شخص موسوی و دوستانشان بود.امروز رهبر جنبش سبز نه موسوی بلکه یوگی و دوستان هستند (249975)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۲:۰۱:۰۶
به این امید باشید که اینا دچار ضعف خواهند شد
فعلاً که نشدند و رهبری مثل موسوی دارند

از شاه کارهای این نظام بوده که این همه دشمن برای خودش تراشیده (249776)
 
علي
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۳:۱۹:۰۰
شاهكار اين نظام اين بوده كه جلوي ابرقدرت دنيا ايستاده و با دسيسه ها و فتنه هاي او هم مقابله كرده است . از فتنه هاي قومي اول انقلاب بگير تا رجوي و فرقان و بني صدر و ... تا ايم نوسوي كه ناخواسته بازيچه آمريكا شده و عليه دشمنان آمريكا در ايران كار مي كند... (249810)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۷:۱۲:۵۳
با سلام نا شناس عزيز 249776 اصلا شما راست مي گوئيد ضعف كجاست ! اصلا دچار ضعف نيستيد جرياني كه شما مي فرمائيد دچار ضعف نشده و رهبري مثل موسوي داره اصلا نقطه قوتش كجاست ؟ استرات‍ژي داره ؟ هدف داره ؟ برنامه داره ؟ اصول و مباني داره ؟ برنامه ريزي داره ؟ چي داره ؟ مي فرمائيد رهبري مثل موسوي داره ! اين رهبر به چي اعتقاد داره ؟ هدفش چيه ؟ براي اعتقاد وهدفش جرات هزينه هم داره ؟ يكبار ديدي يك موضع مشخص بيان كنه ؟ يكبار ديدي براي جريانش كه ادعاي رهبري داره برنامه بده ؟ يكبار ديدي جواب سئوالات مخالفش را بدهد؟ يكبار ديدي براي ادعاهايش سند بدهد ؟شعار تعيين كنه ؟ رهبري كه جرات هزينه كردن نداره چگونه رهبريه ؟ كدام رهبران انقلاب يا مخالفتها را ديديد اينگونه به پيروزي برسند ؟ از گاندي . ماندلا .كاستروو....گرفته تا امام خميني خودمان خوب كدامشان توي لفافه حرفهايشان را مي گفتند ؟ كدامشان از زندان وتبعيد و شكنجه ترسيدند ؟ كدامشان مي گفتند برويد لاي برنامه هاي نظام خودي نشان بدهيد و اگر ديدي اوضاع خراب بين مردم موافق مخفي شويد ؟ يكبار ديدي امام بگويد برويد در جشن رستاخيز بر عليه شاه شعار بدهيد ؟از كداميك از اين رهبران كشورهاي خارجي حمايت كردند ؟ امريكا و انگليس حمايت كردند ؟ با انها اعلام همبستگي كردند ؟ طرفداران كدامشان به نفع دشمنان كشورشان وقاتلان مردمشان شعار دادن ؟ شعارهاي كدامشان را بي بي سي و امريكا تعيين مي كردند ؟اگر به هدف و اعتراضش اعتقاد داره چرا مي ترسه هزينه كنه ؟ چرا مثل منافقين عمل مي كند ؟ نظام را قبول دارم ! (ولي با دشمنان ان هم صدايم و بر عليه حمايتشان موضع نمي كيرم ) پيرو خط امامم !( اما برخلاف صحبتهاي امام حركت مي كنم دشمنان امام هم همراهيم مي كنند ) قانون اساسي را قبول دارم!( امام قانوني كه خودم تفسير كنم و مجريانش باب ميل من باشند ) اگر هستيد ! اگر بيشماريد ! اگر به هدفتان اعتقاد داريد ! يكروز را تعيين كنيد براي خودتان رهبرتان جلو شما پشت سرش ببينيم كجاي كاريد . اصلا از اول جريان تا به حال مي خواهم بدانم فرزندان اين رهبرتان خونشان از شما رنگين تر است ؟ توي كدام اعتراض بوده اند ؟ اينها براي قدرت و ثروت امده اند و جرات هزينه كردند ندارند و دنبال افرادي هستند كه گول بخورند و براي قدرت وثروت اينها هزينه كنند .
در ضمن نظامي كه دشمناني مانند منافقين .سلطنت طلبان و اسرائيل و امريكا و انگليس دارد و نوكران انها نه تنها جاي تاسف نيست بلكه جاي افتخار دارد كه ظالمان و زور گويان ونوكران قاتل انها دشمن اين نظامند . (249897)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۷:۲۹:۲۴
وای ناشناس جان . ترسیدم .

منظورت از این همه دشمن کدوم همه است ؟

همون 2000 تای 13 آبانو میگی ؟ وااااااااااااااااااااااای ترسیدم از این همه .

راستی در مورد ضعف هم گفتی بازم یاد 13 آبان افتام .
محل کار من مشرفه به میدون 7تیر. ساعت حدود 11 دیدم 40-50تا سبزی جمع شدند و تا ساعت 11 تقریبا شدن 300-400 تا .
اما چشمتون روز بد نبینه . نمیدونم چی شد ! که یک مرتبه سوراخ موش شد دونه ای 5000 تومن . تازه اونم چک روز .

تو خیابون قائم مقام که قیمتها تصاعدی بالا میرفت .

راستی چی می گفتم ؟ آهان ضعف . نه بابا خیالت راحت جنبش سبز مثل موز پشت سر هم واستادند .
گفتم موز به دلیل این ضرب المثل (موز اگه قوت داشت کمر خودشو صاف نگه میداشت ) برو بچ الف لطفا سانسور نکنید . ضرب المثله دیگه به من چه . (249906)
 
ایمان
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۲۳:۳۶:۰۳
این از خوش باوری شماست که می گید دچار ضعف نشدند.ریزش عظیمی که براشون پیش اومد همه چیز رو روشن کرده.
رهبری جریان هم که به طور اساسی از دست موسوی خارج شده.موسوی خودش رو فرزند و مقید به امام معرفی می کنه و اکثریت جنبشی ها مخالف صددرصد امام.
همیشه در برابر حق باطل های زیادی سر درمیارن.حکوت حضرت علی _سلام بر او_که حکومت ما انگشت کوچیکه اون هم نمیشه در طول پنج سال با سه جنگ بزرگ مواجه شد. در مقابل هم از صحابی های بزرگ گرفته تا همسر پیغمبر حضور داشتند.پس معیار شاه کار! داشتن دشمن نیست. (249969)
 
رضا
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۲۳:۵۹:۳۱
رهبری به نام موسوی!گویا دوستان در توهم اند.دیگر افرادی که در ایران هستند این گونه بی پروا نسبت به موسوی نظر نمیدهند.من خودم به موسوی رای دادم ولی از این که به اسلام خیانت کردم عذاب وجدان دارم.ای کاش رایم را به موسوی نداده بودم.خداوند به من کمک کنه و از تقصیراتم بگذرد. (249974)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۲:۲۱:۱۶
نویسنده این مطلب مثل اینکه دوتا نکته رو فراموش کرده!

1) راه سبز به دنبال انقلاب نیست، بلکه صرفا مخالف دولت هست و نه جمهوری اسلامی واینکه دولت و ارگان های دیگه هستند که راه رو برای بیگانگان باز کردند!

2) هرکه با نظر مردم مخالف باشه محکوم به نابودی هست! در جریان انقلاب هم گروه های زیادی نقش داشتند ولی امام خمینی پیروز شد (249783)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۲:۳۰:۱۲
به نظر من تمام ایرانیها حق دارند در مورد کشورشان تصمیم بگیرند و در آینده کشورشان سهیم باشند.دولت با دشمن تراشی و اقدامات اشتباه تمام گروهها و دسته‌ها را مقابل نظام قرار داد و همه را با هم متحد کرد..باید به دنبال دلیل این واقعه گشت... (249789)
 
طبا
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۲:۳۶:۳۴
اول سلام
اي كاش اين سبز ها كمي واقعگرا بودند و مي فهميدند كه شدن عروسكهايي كه عروسك گردانشون انگليسه
ديگه اينكه اي كاش اين ميرحسين اينقدر جرات و جربزه داشت كه اعتراف مي كرد كه تا يك جايي اومد ولي وقتي ديد كم آورده ديگه برنگشت و حالا شده يك روسپي سياسي كه مورد تجاوز انگليسي ها قرار گرفته
يك پيشنهاد به موسوي :
برو سايت وزارت خارجا اسرائيل رو ببين !
و يك اخطار
آقايان منافق حالا مي خواييد سبز باشين يا هر رنگ ديگه بدونيد ما رهبر داريم رهبرمون رو دوست داريم و فدايي اون هستيم
اگه هم فكر كردين مي تونين خدشه به نظام ولايت فقيه وارد كنين بدونين هيچ غلطي نمي توانيد بكنيد (249791)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۲:۳۹:۲۹
واقعا خسته نباشن جناب موسوي با اين درايت ورهبريشون رهبري سبز هاي اموي با آمريكاي جنايتكار و انگليس خبيث و باقيمانده پهلوي هاي پوسيده است كه ره به جايي نبرده و نخواهند برد (249793)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۲:۴۱:۲۱
ما جنبش سبز هستيم نه سلطنت طلب و نه مجاهد و يا ...
ما به كودتايي كه عليه مردم شده اعتراض داريم و به اين نظام هم وفاداريم واگر مي بينيد الان وضع به اين صورت است تقصير صدا وسيما است كه تحريك كننده اصلي مردم است (249794)
 
امیر
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۲:۴۱:۴۵
با سلام . خدمت دوست عزیزم عرض کنم دشمن نتراشیده . آن اقازاده هایی که دستش ان از قدرت کوتاه شده با پول و دروغ و تهمت امثال شما هارا به خود جذب کرده اند . منظورم همه سبزها نیستند ( اغتشاش گران ) . آیا از خود پرسیدید چرا در این اعتراضات اسمی از بچه های موسوی نیست چرا خودشان را در جامعه و در میان معترضان قرار نمیدهند . ایا تا بحال همین پسر کروبی را در این اردوکشی های خیابانی دیده اید . چرا شما ؟
چرا این دوتان از خود و خانواده هایشان خرج نمیکنند و فقط میگویند مردم . چون از احساسات جوانان سوء‌استفاده میکنند برای مقاصد خودشان . چه فکر میکنید آیا اگر موسوی و کروبی بر مسند کاربیایند بهشت میشود ( زهی خیال باطل ) . پس بهتر است با ارام کردن جو و برقراری دوستی برادری هایمان را بیشتر کنیم دور از روابط جناحی و سیاسی . و از یکدیگر کینه به دل نداشته باشیم. (249795)
 
علی
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۲:۴۸:۳۷
شما همه چيز را فقط با معيارهای خودتان مي سنجيد.
قرار نيست که يک گروه خاص يا يک تفکر خاص به باقی مردم حکومت کند. دموکراسی يعني اينکه مردم در هر انتخابات به گروهی رای خواهند داد که بتواند به نيازهای اجتماعی ، سياسی ، اقتصادی ملت ايران بهتر جامع عمل بپوشاند.
اين يعنی دموکراسی و مبنای تئوريک مشترک بين همه گروهها.

با اين ديدگاه، حتي طرفداران مبنای فکری حاکم فعلی همم با جلب رضايت مردم در حکومت مشارکت خواهند داشت.

جنبش سبز دشمن جمهوری اسلامی نيست بلکه دوستی است که ميخواهد به جمهوری اسلامی عزت ببخشد. آبروی نظام در گرو رضايت مردم است، اينکه مردم نتوانند مشکلات داخلی را به مسئولان نظام گوشزد کنند تا دشمنان شاد نشوند، در دراز مدت به اصولی که نظام به آن بايبند است، لطمه ميزند. (249799)
 
تاحدودي موافقم
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۳:۳۹:۱۹
ببينيد من هم موافقم با تحليل بالا كه اين جنبش نقاط ضعف زيادي دارد.يكي از مهمترين نقاط ضعفش اين هست كه در راس اين جنبش موسوي بر قانون اساسي جمهوري اسلامي تاكيد مي كند ولي دربدنه اين جنبش به خصوص آنهائي كه در فضاي امنيتي وعلي رغم بيانيه هاي تهديد آميز نهادهاي امنيتي حتي ريسك بازداشت شدن را هم به جان مي خرند به خيابان مي آيند به شدت حال به حق يا ناحق با نظام يك زاويه 180 درجه پيدا كرده اند.اين ناهمگوني ومديريت اين افراد كه حتي تامرز تنفر از نظام هم پيش رفته اند كار را براي رهبران اصلاحات سخت مي كند.
ولي يك نكته را فراموش نكنيد.شايد اين جنبش ضعف هاي زيادي داشته باشد ولي نكته قوتش اين هست كه هركس از نظام ناراضي باشد به اين جنبش مي پيوندد.حال چه طرف مذهبي ناراضي باشد چه بي مذهب ناراضي.واين در بلند مدت براي نظام خطرناك است.مبارزه با جنبش سبز را اگر امنيتي كنيم واز نيروهاي امنيتي بخواهيم كه اين جنبش را سركوب كنند به هيچ وجه موفق نخواهيد شد.جنگ نرم نياز به مبارزه نرم دارد نه سخت.تنها راه نظام اين است كه اين جنبش را به رسميت بشناسد وبوسيله ابزارهائي مثل كرسي هاي ازاد انديشي به مبارزه فكري بپردازد.مبارزه سخت با اين جنبش نرم تنها كاري كه مي كند تقويت اين جنبش واحساس همدردي مردم ايران با اين جنبش هست.اين جنبش همين الان پتانسيل اين را دارد كه اگر به آنها مجوز داده شود وآنها هم مانند طرفداران دولت در امنيت وزيرچتر امنيتي نيروهاي امنيتي به خيابان بيايند حداقل چندصدهزار نفر را در مخالفت با سياست هاي فعلي نظام به خيابان بياورند.عقب نشيني موقتي آنها فقط بخاطر امنيتي شدن فضا وترس از بازداشت است.ولي آنها زنده هستند ودر اين كشور زندگي مي كنند.برخورد امنيتي فقط نفرت را در آنها نهادينه مي كند.اتفاقا براي بنده جمعيت 5هزار نفري اين جنبش در 13 آبان برابر است با 200 يا 300 هزار نفر.چون در فضاي امنيتي اين تعداد آمده اند اگر امنيت برقرار باشد بيشتر از اين حرف ها مي آيند. (249825)
 
م ف
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۳:۵۱:۴۲
1-چون گروههای معارض برای هواهای نفسانی خود کار میکنند دچار هزیمت میشوند2-معجونی که بعد از انتخابات تشکیل شد مانند کشتی حضرت نوح (ع)همه نوع موجود (غیر از انسانهای خدایی)را بدنبال خود کشید،البته جنبش سبز بادکنکی در بوجود آمدن این جریان موثربود3-این گروهها با نظام واسلام عناد داشته ودارند چرا که از پیدایش انقلاب هر زمان که فرصت پیدا کرده اند ضربه زده اند.4-اگر این گروهکها صادقانه فعالیت می کردند به این شدت دچار ریزش نمی شدند ،اما این انقلاب ونظام را نگهبان خداست . (249829)
 
سرخوش
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۴:۲۲:۰۵
من میگم یک آدم عادل پیداکنید بیاد چند سوال من وخیلی های دیگه مثل منو جواب بده.اینکه چرا ما به کسانی که در اصول با ما همفکروهم عقیده اند ولی دارای سلایق متفاوت وطرز فکر متفاوتند ودر جزئیات مثل ما فکر نمیکنند رو با صورتهای مختلف میخوایم بد نام کنیم واز دایره خودی ها بیرون کنیم؟ اینکه چرا مادوست نداریم صدایی جزبه مدح بالا نیاد؟اینکه چرا ما بادست خودمون داریم دشمن درست میکنیم؟وقتی که یک عده چند بار به من گفتند ضد انقلاب وخارجی ها هم بخاطر منافع خودشون از ماحمایت کردند وداخلی ها پشت منو خالی کردند من طبیعی نیست که کم کم به دامن خارجی ها بیا فتم؟اینجا مقصر کیه ؟من یا اونایی که به من گفتند توضد انقلابی؟این مقاله دوزار ارزش نداشت.به جای این حرفا بهمه کسانی که توی این جریانات نقش داشتند (از هر طیفی)اگر مردند ومقتداشون امیرالمومنین هست بیان صادق باشند واز محضر حضرت حق و مردم عذر خواهی کنند وبه اشتباهات خودشون اعتراف کنند.اینجوری خواهید دید که همه مردم مثل سالهای دفاع مقدس مردانه جلوی جبهه کفر واستعمار خواهند ایستاد.ولی تا وقتی که همه بگند مقصر اون یکیه هیچی درست نمیشه که بماند باید منتظر روزهای بدتر ازاین هم باشیم.امیدوارم اون روز رو ببینیم که ملت دوباره پشت سر رهبر یکپارچه آماده اند (249836)
 
بیمناک
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۴:۲۴:۴۴
از شاهکارهای نظام این بود که این همه دشمن را متحد کرده! به شورای نگهبان و صدا وسیما باید برای این شاهکار آفرین گفت ! (249838)
 
علي
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۴:۵۳:۲۶
با سلام
خدا امام را رحمت كند وقتي كسي از اسلام واقعي خارج مي شد و يا اشتباهي مرتكب مي شد. شديدا واكنش نشان مي داد. از جمله در رابطه با نحوه برخورد با سلمان رشدي كه به گفته رهبر انقلاب ( رئيس جمهور وقت) واكنش نشان داد. امام فقط رضايت خدا را در نظر مي گرفت و باكسي حتي از نزديكان خودش شوخي نداشت.
ولي آقاي موسوي هم خدا را مي خواهد و هم خرما را و هركس از ايشان حمايت كرد. واكنش نشان نداد. از آمريكا و سلطنت طلبان گرفته تا اراذل و اوباش. ما نمي خواهيم ادعا كنيم همه ي طرفداران موسوي آدمهاي بدي هستند. نه خير خيلي آدمهاي خوب و منطقي در بين آنها وجود دارد ولي با ديدن اين صحنه ها ريزش مي كنند.
موسوي از يك طرف به سياستهاي دولت اعتراض مي كند و ادعا مي كند چرا مي خواهند با آمريكا رابطه برقرار كنند و از طرفي در مقابل عده اي به ظاهر طرفدارش كه به نفع آمريكا راهپيمايي مي كنند . سكوت اختيار كرده است.
خدا رحم كرد كه كار اينها نگرفت و الا با اين طيف مختلف طرفداران و مدعيان باور كنيد هرج و مرج حسابي در كشور بوجود مي آمد و كشور ما از عراق و افغانستان بدتر مي شد چرا كه ما ايراني ها ثابت كرده ايم در هر چيزي شورش را در مي آوريم.
پس اتحاد و هم دلي به نفع كشور و همه است . بياييد زيستن در كنار هم را ياد بگيريم و بگوييم ايران براي هر ايراني ولي ايران اسلامي.
به اميد آن روز! (249847)
 
reza
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۵:۰۵:۵۰
شاید این موضوعات از جمله نداشتن رهبر واقعی و... درست باشد اما اینو درنظر داشته باشید که با عدم درک صحیح این بدنه ناهمگون هر روز بیشتر رشد می کند آنوقت خیلی خطرناکتر خواهد بود ویک ملت ضعیف شده و چند تکه فکر نکنیم مرگ همیشه برای همسایه است به سرنوشت عراق یک نظری بیندازید و مداوم مثل اینها نباشید که بگوید فلان روز اینقدر بودید حالا شدند انقدر عاقل کسی که کنه قضیه را ببیند نه خودش را با این حرف ها گول بزند به امید سربلندی ایران که واقعا ما مستحق انیم و هرکسی هر چند موقت سد این شد بلخره در تاریخ منفور گردید (249852)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۵:۳۰:۰۰
وقتی سبزها شعار می دهند :
ماهمه باهم هستیم نترسید ،نترسید
و
موسوی به بهانه درحصر بودن واز ترس در راه پیمایی شرکت نمی کند.
الحق
این رهبر واین رهروان برازنده هم هستند. (249865)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۵:۳۶:۱۴
سبزها این روزها با هاله ای زرد در ... ابروریزی می کنند.
(این هاله علیرغم دلداری دوستانشان که نترسید ،نترسید رویت می شد) (249867)
 
محمد
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۵:۴۴:۳۴
به نظر من اين جنبش حالا حالاها به سرانجام نمي رسه چون مباني فكري و اهداف اون مشخص نيست (249872)
 
م
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۶:۲۰:۵۹
جالب است شما نظراتی را انتشار می دهید که دارای مخافان بیشتری می باشد از لحاظ اماری می توان روی این نظرات بررسی صورت گرفته و طرز فکر اغلب نفرات را در جامع اینترنتی جویا شد که به نظر من بیشتر آنان طرفدار موج سبز واقعی هستند (249881)
 
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۶:۴۶:۱۴
شرم ندارید که نا اصلاح طلبان را در کنر نام سلطنت طلبان و توده ای ها آورده اید .؟ نبت پلید شما در برخورد با نتقدان در لابلای این نوشتار مشهود است شما دنبال انحراف انقلاب و نظام هستید شما می خواهید از ولایت سلطنت و از اسلام چهره ای زشت و طالبانی به نمایش گذارید . قدرت گرفتن شما نشان از شیطنت استعمار برای برداری نوین در ایران است و بالاتر از آن ترفند القایی مبلغان مذهبی مسیحیت برای تصویر کشیدن چهره زشت و مکدر از اسلام نورانی در جهان برای مقابله با رشد روز افزون اسلام خواهی در میان ملتهای دنیاست اما با این خوابی که عدهای ساده لوح داخلی برای کشور و ملت و نظام دیده اند باید انتظار افول توسعه مکب نورانی اسلام در جهان باشیم . اری در جهل مرکب خود بمانید . هرچه میتوانید چهره ای خشن تر از اسلام به ملل دنیا نشان دهید تا به واسطه کفران نعمت و ظلم و تعدی و تجاوز و فریبکاری شما زمینه ظهور مهدی موعود عج فراهم شود و انشالله به دست آن گوهر دوران شما قوم پلید پیزو نفس شیطانی مجازات شوید . (249889)
 
بهروز
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۶:۵۳:۱۷
اگر به قول این آقای ناشناس اول صفحه کودتا گران سبز اجازه و مجال بیان نظرات را با رسانه های قربونش برم مستقل داشتند ابدا نیازی به استفاده از رسانه ها ی بیگانه نبود. چیه هم خدا رو می خواین هم خرما (249893)
 
نسل سوخته
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۸:۲۱:۲۸
به عنوان یک سبز اعلام می کنم جنبش سبز ایران فرش قرمز برای هیچ اجنبی پهن نکرده و تابع و واداده هیچ عنصر خارجی نبست و از این تحلیل های ابکی وخود فریب و تهمتهای این چنینی که یه عده برای سرپوش گذاشتن روی اعمال خود ارائه میدهند بیزار است.شما با این حرفها سر خودتون کلاه میذارین
حق گرفتنسیت (حضرت علی)و ما برای احیای حقمان به میدان امدیم
ما برای ایران خون دلها خورده ایم ... (249917)
 
حميد
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۱۹:۰۶:۲۳
همه اينها تقصير خودمان هست
فقط دنبال دشمن و دشمن سازي هستيم هستيم.نميدانم اين همه در مورد دشمن بايد بيمورد صحبت كنيم.نميدانم كشوري مثل تركيه و مالزي هم اينقدر دشمن دارند كه اينگونه پيشرفت كرده اند؟ (249928)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۰۹:۵۷:۱۰
احسنت، هزاران احسنت، میلیونها احسنت که جانا سخن از دل ما گفتی.
راستی کی این پروژه دشمن سازی شروع کرد ! (250033)
 
کارن
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۲۰:۴۴:۰۹
هنوز اسلام در ایران جاذبه فراوانی دارد مردم باور دارند که اگر اسلام به خوبی اجرا شود صاحب یک جامعه آرمانی بر پایه عدالت خواهند شد بنابراین هر گونه آرمانی در برابر اسلام ناب دیری نمی پاید که رنگ می بازد بخاطر همین است که این جنبش ابتدا تعداد زیادی را با خود همراه کرد ولی به مرور با فاصله گرفتن از شعارهای اسلامی روز به روز رنگ و رو رفته تر و نخ نما تر شد.
زنده باد ایران اسلامی (249943)
 
یوسف جلالی
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۲۰:۵۰:۰۴
به نظر من نکته چهارم این است که اکثر افراد این طیف اصلا\" ضد انقلاب نیستند و افرادی مثل شما به اصرار دارید این انگ را به همه این افراد بیچاره میچسبانید.واقعا\" که عجیب است که شما که خود را انقلابی میدانید چرا دوست دارید این خصلت را برای خود انحصاری کنید.خوب بگذارید کسانی که انقلاب را دوست دارند ولی به آن انتقاد هم دارند حرف بزنند بدون آنکه به آنها انگ ضدانقلاب بزنید.مگر همه باید انقلاب و امام و اسلام و.. را از دید نشریه محترم کیهان ببینند و اشخاص خاصی خود را متولی انقلاب و امام بدانند و حتی بیت امام را به ضدامام بودن و منحرف شدن از خط امام متهم کنند! (249944)
 
علی
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۲۱:۴۱:۰۴
سلام گرم به اهالی الف
باید بگم تا حدودی حق با شما است ولی من چند سوال دارم هرچند خودم توجیهاتی برای آن دارم ولی دلیل می خوام نه توجیه
چرا ارفادی مثل آقای موسوی و خاتمی و کروبی و هاشمی باید به صورت یک قطب در جامعه ما فعالیت کنند.آزادانه بیانه می دهند آزادانه کودتا را حمایت میکنند و آرزوی ارتباط با غرب را دارند
اینان خود را به غرب باختند و یک اسلامی ظاهری و غربی درونی تبدیل شدند . اینان آرزوی نابودی کلمه لاذ اله الا الله را دارند و قصد اضافه کردند لا اله الا آمریکا و انگلیس را به آموزه ای ما دارند. فکر کنید.... (249951)
 
محمد جواد عباسی
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۲۲:۴۴:۳۰
تا زمابیکه تمامت خواهان در هر قشری تفکر خود و یاران همفکر خود را برتر از دیگران میبینند و انتظار دارند همه دست به سینه مطیع فرمان انها باشند رنگ خوشبختی را ان جامعه نخواهد دید اگر بپذیریم که رییس دولت دهم رایش واقعی است اما ایا انها می پذیرند انطرف هم چهاده میلیون رای خوابیده که متاسفانه بتصور حضرات اصلا ایرانی نیستند و از طرف همین اقایان و حامیان شان از تمامی امکانات باید محروم باشند و اگر از بین ان جمع تعدادی عاقل بقصد خدمت به نظام و انقلاب بخواهند وحدتی بوجود بیاورند انچنان تحت فشار قرار میگیرند که عملا کاری از پیش نمیتوانند ببرند زیرا همه امکانات کشور متاسفانه در اختیار ان تمامت خواهان وجود دارد هر وقت منافع انها ایجاب نماید فردی را بعنوان ریش سفید قبول دارند اما اگر احساس کنند منافع نا مشروع انها تهدید می شود با بی احترامی یا بی تفاوتی بسبت به ان شخص عملا او را از قبل خلع سلاح مینمایند ونهایتا یا در پشت درهای بسنه کارشان را ادامه می دهند و یا ابتر باقی می ماند و بجایی نمی رسد جان کلام اینکه همه باید بپذیرند که این انقلاب متعلق بهمه است حق این است که کسانیکه از نسل اول بوده و برای پیروزی و نگهداری ان زحمت کشیده باید احترامشان حفظ شود اگر بهر دلیلی در حقشان کم لطفی شود و جمعی بعنوان میوه چین سوار بر قدرت شود نا رضایتی بمرور زیاد و در نهایت گوشه گیری و بی تفاوتی در پیش گرفته میشود نا مادری هرگز برای فرزند مادر نخواهد شد (249962)
 
جانباز
۱۳۸۸-۰۸-۱۹ ۲۳:۴۵:۳۹
وحدت نیروهای انقلابی و مردمی قبل از انقلاب57نیز همین گونه بود و تا زمان پیروزی انقلاب نیز ادامه داشت-ضمنا جامعه ای که یقین دارد با ادامه شرایط موجود هر روز به قهقرا میرود تا روزی که همه داشته هایش را از دست بدهد، چون هدفش تغییر شرایط موجود و نه براندازی است نیاز چندانی به رهبر ندارد و رهبری را خودش به عهده میگیرد..مشکل شما در تحلیلی که کرده اید این است که شناخت درستی از ساختار سنی-فکری و رفتاری جامعه ندارید و گمان میکنید با توتاریته کردن نظام میتوانید نیازها و گرایشها و مطالبات جامعه امروز را کنترل و با تمایلات خود همسو نمایید و این اشتباه استراتزیک را همه اقتدارگرایان و مستبدان تاریخ تکرار کرده اند و بدین ترتیب منجر به سقوط محتوم خود شده اند. (فاعتبرو یا الی الابصار) (249971)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۰۰:۵۳:۴۱
موضوع دار زدن و اذیت مردم .یک خارجی وقتی در گوگول لعنتی یک عکس دسته جمعی دار زدن را می بیند نمی داند چرا و هر انسان شریفی از دیدن مرگ دیگران رنج می برد اگر طرف متجاوز و قاتل است اعدام در زندانصورت گیرد نه در خیابان یا جلوی چشم زن و بچه مردم . . من اگر بودم دانشجوی تخلف کار را از دانشگاه دولتی اخراج می کردم و اگر باز تخلف می کرد اردوگاه کار در مناطق محروم تا کار کند و پخته شود نه زندانی کردن و بی آبرو کردن ایران در سطح جهانی . جوان سوسول را می شود به مسجد هم کشید اگر طرز صحبت کردن و احترام همان جوان سوسول را نگه داریم روان شناسی بخوانید و با قانون کشر های مدرن آشنا شوید وضعیت ایجاد شده در ایران به خاطر مدریت غلط است چه ما هم بیکاری و فقر و دزد و آدم کش و بدتر از شما زندگی کنیم اما در آخر ما قانون داریم نه چهار تا آیت ا..هر روز یک ساز برای مردم بزنند (249980)
 
حسین
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۰۱:۰۷:۵۷
حیف از شما جوونا که به امیده موسوی نشستید
بزرگترین خیانت او به ما کرد
آدمی که نمیتونه رهبری کنه رو الکی علم کردیم حالا هم....................
دلمون پره
خودمون رو گول میزنیم
این چه رهبریه که نیومد تو راهپیمایی 13 آبان
این چه رهبریه که جلوی یه رئیس جمهور با این هما سوتی افتاد به چیز چیز
اخه به چیش دلمون رو خوش کنیم
به اقتدارش ؟
به استدلالش؟
به مقبولیتش؟
منم سینه چاکش بودم
حالا سرخوردم
چرا؟
چون پشتمون رو خالی کرد
من میگم ما خیلی نیرو داشتیم
بیخود ریختیم پای این رهبر
یه رهبر بزرگتر میتونست خیلی کارها با این همه نیرو بکنه

میدونم هرجا که گفتیم بالای چشه آقای موسوی ابروست نظر مخالف میدید
پس ما فرقمون با اونا چیه؟
ای بابا
تو یک کلام
(((هرچی تو این چند سال نیرو جمع کردیم , استدلال کردین و گفتیم اصلاحات خوبه , این آقا اومد زد زیره کاسه کوزمون )))

این یک واقعیته
حالا تا میتونی نظر مخالف بده
ببینم چیگیرمون میاد
ما هم الکی خوشیم (249983)
 
سعید
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۰۸:۲۶:۰۲
نظر مخالف میدم، چون با نظرت مخالفم.

چیزی که باید گیرت بیاد: متوجه بشی جمع کثیری از مردم با نظراتت مخالفن و حداقل برآیند این متوجه شدن اینه که بیشتر در مورد صحت نظراتت فکر کنی (250008)
 
نادر
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۰۷:۴۷:۴۰
بوی نیرنگ میاد! (250708)
 
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۰۱:۴۲:۵۳
تا آنجایی که من می دانم زمان انقلاب هم گروه های زیادی از مسلمانان مبارز تا ملی مذهبی ها و حتی کمونیست ها و چپ ها علیه رژیم شاه فعالیت می کردند. اما در میان آن همه گروه مردم رهبری امام خمینی را قبول کردند.چطور است که الآن نمی توان چنین موقعیتی را متصور بود؟ خواهش می کنم سانسور نکنید تا اگر جوابی هست ببینم (249989)
 
پاسخگوی شماره 1360 !
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۰۸:۱۳:۵۹
بله، خمینی کبیر حقیقت ناب جنبش مردمی ایران بود. ولی دوست عزیز یادمون باشه که هر گردی گردو نیست!... اگر میرحسین یک دهم شجاعت، صراحت ، اخلاص و ... امام خمینی رو داشت شاید میشد به سرانجام جنبش سبز دلخوش بود ولی اون اینقدر ترسو هست که حتی حاضر نشد توی مراسم 13 آبان حاضر بشه! پس باز هم تأکید میکنم که هر گردی گردو نیست! (250007)
 
hossein
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۰۴:۳۶:۵۶
اگر همه در فکر سازندگی ایران و نه قدرت و پول باشند امروز همه اینها آزادانه می توانستند در ایران فعالیت کنند .امان از قدرت طلبی (249998)
 
رزانا
۱۳۸۸-۰۸-۲۰ ۰۸:۲۱:۲۹
والا من چند سال هست که تو مالزی هستم 3 نژاد مختلف چینی(بودایی) مسلمان و هندی دارند زندگی می کنند . ادم حال می کنه این ملت را می بینه. هیچ مشکلی با هم ندارند و همشون می گوییند ما مالزیا یی هستیم. حالا کشور ما طرفتداران سینه چاک احمدی نژاد از اون هم بدتر مسئولان بلند مرتبه 13000000 میلیون نفر را منافق و ضد ولایت فقیه و عامل بیگانه می دونند. به نظر شما کشور ماپیشرفت
می کنند؟ مثلا یکی مثل یک بنده خدایی تو مناظرش با اصلاحات می گویید 120 نماینده از موسوی شکایت کردند چون با بیانیه هاش ملت را به کشتن داد. یکی نیست بگه بنده خدا احمدی بازیر سوال بردن 30 سال انقلاب یک ملت را به همه مسئولان و حکومت و.... بدبین کرد که هیچ بعضی جاها متنفر کرد. این همه جوون و این همه دانشجو این همه تحصیل کرده خیلی هاشون دیگر به هیچ چیز تو ایران اطمینان ندارند. ایا این کشتن باورهای مردم نیست؟ ایا این سیاه کردن قلب مردم از نظام نیست؟
از دوستان عزیزم در الف خواهشمندم چاپ کنید تا بدانند که که چه بلایی به سر ما اوردند. (249841)
 
نادر
۱۳۸۸-۰۸-۲۲ ۰۷:۴۶:۴۱
اگر سبزها کم هستن پس چرا اینقدر خودتون رو خسته میکنید و مطلب مینویسین.همین سایت الف کلی خبر و مطلب درموردش داره
این بحران اجتماعی پیش اومده حداقل توسط دارودسته احمدی نژاد قابل حل نیست (250707)