من تو این موضوع طرفدار آقای رفسنجای هستم ، یادمون نره آقای هاشمی از سرمایه های نظامه ، اما آقای احمدی نژاد هنوز امتحان پس نداده ... (93164)
سید محمد
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۸:۱۹:۰۹
فکر می کنم کمتر وجهه و آشکارسازی و نظریه دادن از زبان آقای هاشمی باید همراه با تدبر و تفکر و تحت لوای رهبری باشد. زیبنده فردی مثل آقای هاشمی نیست با آن تجربه و آن پیشینه و با 8 سال ریاست جمهوری، همراستا با کارگزاران بدترین سیاست ها و گفتمان را با دولت نهم پیش بگیرد. الف بهتر می داند مفاسد دولت پنجم و ششم و هفتم و هشتم را. نمی گوییم دولت نهم مفسده ندارد. ولی مقایسه کنیم. کجای دولتهای پیشین رفتارهای آرمانخواهی امام گونه داشت؟! این سوال را الف پاسخ گوید. زمین های چندصد متری واگذاری شده را از خاطر برده ایم؟ ببخشید الف چرا نمی گوید جواب آقای هاشمی را چه کسی باید بدهد؟ انتظار دارید رهبری انقلاب پاسخ گوید؟ که هیهات.(البته خود ایشان غیر مستقیم مطالبی گفته اند) چرا یادتان نمی آورید پرورش یافته ها در دولتهای پیشین و شعبانهای بیمخ دیروز و امروز را؟ چرا یاد نمی آورید س.اما؟ را که اندکی از ولایت مداری بو نبرده بود. و چرا دوستانش را هم یاد نمی آورید؟ الف هوشیار باشد... (93250)
زهرا زمستاني
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۸:۲۴:۱۷
جناب آقاي احمدينژاد
از مردان بزرگ كشور نظير هاشمي كه چكيده انقلاب شكوهمند اسلامي است اينگونه ياد كردن، آب را در آسياب دشمنان اين انقلاب ريختن ميباشد. (93251)
نمی دانم چرا آقای دکتر احمدی نژاد که آن توهین های دانشگاه آمریکایی را به زیبایی پاسخ دادند حلا چه شده که اینطور بر افروخته شده اند.! شاید آن تفرقه ای که آنها می خواستند دارد ایجاد می شود.! (93485)
داد فرعون را صد ملك و مال, تا بكرد او دعوي عز و جلال......در همه عمرش نديد او دردسر, تا ننالد سوي حق آن بدگهر......داد او را جمله ملك اين جهان, حق ندادش درد و رنج و اندهان......بر د هان و بر لبش قفل است و بند, تا ننالد با خدا وقت گزند......چون مگس حاضر شود در هر طعام, از وقاحت بي صلا و بي سلام.......در جاي ديگر شاعر ميفرمايد: دزد آيد از نهان در مسكنم, گويدم كه پاسباني ميكنم......من كجا باور كنم آن دزد را, دزد كي داند ثواب و مزد را...... به اميد روزي كه به فضل الهي و با كمك رهبر فرزانه انقلاب و رئيس جمهور مردمي دست تمامي غارتگران را از بيت المال قطع كنيم. (93256)
چقدر مخالفها مخالفند!
براي عده اي چه خوب ميشه راي نگيرين!
من فكر ميكنم برخي با خواندن نظرات اول و دوم در راي هاي بعدي روي گزينه ي هم آمار اول و دوم فقط كليك ميكنند (99497)
حميدرضا
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۹:۲۰:۲۸
آقاي امير خان و هموطنان عزيز؛
به قول حافظ (ره) : كار بد مصلحت آن است كه مطلق نكنيم
استفاده از الفاظ زشت و اهانت ، در شان ملت متمدن و بزرگ ايران نيست چه رسد به اشخاص تراز اول كشور كه بايستي آينه ايرانيان باشند ، فارغ از اينكه حرف و سخن ايشان روا و يا ناروا باشد ، آقايان بايد بدانند كه وقتي در راس قوه مجريه و يا مجلس خبرگان و غيره قرار مي گيرند ، بايد از محتواي عاميانه دروني خويش فاصله بگيرند و با آداب و شان مشاغل عالي رتبه خود را وفق دهند .
تكيه بر جاي بزرگان نتوان زد به گزاف مگر (همه ي )اصحاب بزرگي فراهم باشد
نكته دوم اينكه مطمئن باشيد هر دو طرف ، به خوبي معناي جملات گفته شده را مي دانند و حتماً قبل از ايراد آن ، به آن انديشيده اند و اين موضوع كراهت و زشتي آن را چند برابر مي كند .
پيشنهاد اينكه : طرفين در يك مناظره مستقيم ، زنده تلويزيوني مسايل مهم كشور را به بحث و تبادل نظر بگذارند ، مسايل شخصي هريك را بايد قانون و سازمان هاي نظارتي فارغ از هرگونه ملاحظه اي پيگيري و بررسي كنند .
هيچ شك نداريم كه سياست هاي اقتصادي آقاي احمدي نژاد تا كنون در حد اين كشور بزرگ نبوده و دولت در اين حوزه نا كارآمد است ؛ اما براي حل آن بايستي خيلي خيلي ، منطقي تر رفتار كرد . گو اينكه تحمل تا به كي ؟ (93272)
1--موضوع نزاع بين هاشمي و احمدي نژاد نيست كه خود را در يك جبهه دستهبندي كنيم.
2-به فرض كه نظر مستقيم احمدينژاد آقاي هاشمي باشد، بين موضوع مورد بحث تا حاكميت دوگانه مورد اشاره مقاله نويس، تفاوت از زمين تا آسمان است. چرا آدرس غلط ميدهيد؟ چرا اين م ساله واهي را مطرح ميكنيد؟
3-آيا الف و مقاله نويس محترم در اظهار نظرهاي مشابه كه از سوي افرادي كه لااقل خودشان خود را هم شان رئيس جمهور ميدانند عكس العمل نشان ميدهد؟ (93312)
ولائي
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۴:۲۵:۲۶
ظاهرا حق هميشه با مخالف احمدي نژاده! حالا هر كي ميخواد باشه و هرچي ميخواست گفته باشه! اصلا هم شأنش مهم نيست كه رئيس خبرگان باشه! اگر به مردم اسم گدا بده اشكالي نداره و اگر اسم برنامه هاي دولت جمهوري اسلام رو گداپروري بگذاره باز هم مهم نيست! چون منتقد (!) دولته اشكالي نداره! در عوض رئيس جمهور بايد شأن خودش رو نگه داره و به عنوان يك بزرگتر و ريش سفيد(!) سغه صدر داشته باشه و حرفاي بقيه رو به حساب بچگي و كم تجربگي (!) و كم عقلي بگذاره.
راستي چرا حرفهاي آقاي هاشمي موجب واكنش هيچ كس نشد و همه منتظر واكنش احمدي نژاد بودن تا در يك چشم به هم زدن لهش كنن؟ اگر رسانه هاي عدالتخواه(!) و آزادانديش(!) به اين توهينها جواب ميدادند اصلا احمدي نژاد حرفي ميزد؟ (93370)
آقا یا خانم ولائی
از قدیم گفته اند حرف حق جواب ندارد و جدیداً نیز گفته اند حرف گزاف خیلی جواب دارد.
کسی به حرف های آقای هاشمی اعتراض نکرده چون کمتر کسی است که نداند تقسیم دارایی های کشور بین مردم، آنهم با نام سهام عدالت، نه تنها گداپروری بلکه سوءاستفاده از بیت المال در راستای اهداف شخصی و بعضاً سیاسی نیز میباشد.
ضمناً رسانه ای که به قول شما آزادیخواه و عدالتخواه باشد، مجیز دولت و دولتی ها را نمی گوید.
هستند سایتها ونشریاتی که باب میل شما مطلب منتشر میکنند، در صورت تمایل میتوانید از مطالب منتشره بهره مند شوید. (95631)
آری جایگاه آقای هاشمی در زملان انقلاب و پس از ان بر هیچ کس پوشیده نیست امام اینرا بدانید که شکست ایشان در انتخابات گذشته شاید دلیلی واضح بر ناراحتی بی حد و حصر ایشان از احمدی نزاد با شد و این یعنی تعصب و حضرت علی (ع) فرمودند کسی که تعصب دارد پیشرفت ندارد (108774)
البته ما ديگه به اين سخنراني هاي احساسي رئيس جمهور عادت كرد هايم . رئيس جمهور عزيز آن موقع هم كه منتقدان وي در سال اول رياست جمهوري به وي هشدار تزريق زياد نقدينگي به جامعه را مي دادند اين چنين سخنراني هاي احساسي و هيجاني بر ضد اين منتقدان مي كرد و با جملاتي مثل اينكه ما در اجراي عدالت مصمميم و هيچ كس جلودامان نيست سياست هاي انبساطي وشديدا نفتي دولت را اجرا كرد و چنانكه مي بينيم امروز علي رغم درآمدهاي افسانه اي سه سال اخير نفت صندوق ذخيره ارزي خالي مي باشد .
واقعا چنين جوابي به يك شخصيت شخيصي مثل آيت الله رفسنجاني كه يكي از ذخيره هاي استراتژيك جمهوري اسلامي هست و همه از اطمينان حضرت امام به ايشان و سپردن پست هاي كليدي مثل فرماندهي جنگ به ايشان و حتي تمجيدهاي رهبري از ايشان آگاه هستيم آيا شايسته رئيس جمهور هست؟ من واقع وقتي سخنراني ايشون خوندم شوكه شدم. آقاي رئيس جمهور كاش همانطور كه نگران جيب هاي بقيه هستيد به سوالات ديگه اي هم مثل كاروان معروف به آقازاده ها كه نام دو فرزند شما و آقاي مشايي به چشم مي خورد توضيح مي داديد؟ چطور مي شود كه پيرمرده و پيرزن هاي اين سرزمين براي رفتن به حج تمتع بايد ساليان منمتظر بمانند تا شايد قبل از فوتشان اين حج تمتع نصيبشان بشود فرزندان جوان شما به راحتي تحت چنين كارواني به حج نايل مي شوند؟آيا اين همان عدالت مد نظر شماست؟! (93168)
باسلام
باید سعی شود از اختلاف فکنی جلوگیری شود (93288)
حرفهای ایشان در جمع مردم زنجان واقعا در شان یک رییس جمهور که در شان یک استاد دانشگاه نیز نبود. ایشان اشاره ای هم به بریدن دست و پای متجاوزین با چاقوی زنجان داشتند که تابیر بسیار خشن و مشمئز کننده ای بود. این ادبیات به هیچ وجه شایسته نیست و وجهه مملکت را در مجامع بین المللی بسیار خشن و بدوی نشان می دهد. (93171)
سلام
تذکر به جایی بود اما سوال این است که چرا این تذکر را وقتی آقای هاشمی دولت را به گداپروری متهم کرد ندادید؟ احمدی نژاد هم آدم است و صبر آدم هم ظرفیت و حد و اندازه ای دارد. شما ببینید همین سایت شما در سه سال گذشته به جا و بی جا چقدر از دولت ایراد گرفته ؟ ببینید روزنامه های مخالف (از چپ و راست) چقدر دولت را کوبیدند. هر کاری کرد، هر جا رفت، هر نامه ای نوشت از یک جایش ایراد گرفتید تا جایی که رهبری وارد میدان شدند و آن مثال راننده را مطرح کردند. حالا هم که توجه به اقشار ضعیف از دید آقایان شده است گداپروری!
من موافق تمامی کارهای دولت نیستم اما اگر مطبوعات و امثال سایت الف در مقابل آن همه تخریب و حمله به دولت موضع می گرفتید و سکوت نمی کردید شخص دوم مملکت احساس نمی کرد باید شخصا وارد میدان جوابگویی شود. خدا آقای احمدی نژاد را حفظ کند اما اگر خدای ناکرده ایشان ترور می شدند همین سایت ها پر می شد از یادنامه های کمک احمدی نژاد و کارهایی که کرد و شجاعت که نشان داد و... خوب همین حالا که زنده است چرا از کارهای مثبت دولتش اینقدر کم می گویید و از او در مقابل انتقادهای ناجوانمردانه دفاع نمی کنید؟ حتما باید یکی بمیرد تا شود آدم خوب و قابل دفاع؟ (93175)
حميدرضا
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۹:۳۴:۴۱
شايد راست بگه ، ولي اول بايد ثابت كند و از همه مهم تر ، راست گفتن راه و روش دارد . در ثاني رئيس جمهور بايد درست و با نزاكت صحبت كند ، اين اشكال و ايراد وارده است .
تسويه حساب هاي شخصي يا حزبي نبايد با استفاده از شغل و عنوان صورت پذيرد و موجب بد آموزي در ساير سطوح مديريتي ، اجتماع و خانواده ها شود.
اگر جاي آقاي احمدي نژاد بودم از نوع حرف زدنم از ملت ايران عذر خواهي مي كردم .---. (93283)
جناب سجادی یعنی اگر از دوم خردادیان نام نبری مقاله ات چاپ نمیشود یاد اوری دوم خرداد مرا به یاد این فعل در روز عاشورا انداخت که گفته میشد که افراد برای تقرب به ال ابی سفیان میگفتند ما هم حسین را نشانه رفتیم اقا خجالت بکشید اسمت را هم گذاشتی اصولگرا واله اصول هم از جانب شما مظلوم واقع شد بس کنید (93181)
نه فقط هاشمي بلكه آيت الله جوادي آملي
http://tabnak.ir/pages/?cid=26150 و خيليهاي ديگر به سياستهاي دولت داري صدقه اي اعتراض دارند...
به نظر من هم دولت اين كار را 2 3 ماه مانده به انتخابات انجام ميدهد تا عوارض تورمي آن تا زمان انتخابات خود را نشان ندهد و با اين روش براي جذب آرا عوامفريبي كرده باشد! (93185)
آریو شمس
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۲۱:۰۵:۲۳
طبق خبری که سایت وزین الف! به هیچ وجه به طور مستقیم منتشر نکرد و صرفا در پیوست بیانیات جناب آقای هاشمی در زیل نامه بیسج به آن جناب را داشت مطرح کرد:
۱۶۸۹ توهين مستقيم، ۳۹۶۸۲مورد سياهنمايي به ریس جمهور و دولت متبوعش ثبت و گزارش بوده که به هیچ وجه قابل قیاس با دولت های پیشین نیست!
به جای اینکه رفتار جناب آقای هاشمی و همسلکانش را در این دوران نقد بکنید باز هم به سیاه نمایی رسانه ای می پردازید؟ به نظرم این خبر و تحلیل بسیار سطح پایین و غیر آکادمیک شما جزو سیاه نمایی و یا حتی توهین مستقیم دیگری به شخص ریس جمهور و دولت است.
این نظر من مشکلی ندارد پس شرط انصاف را رعایت کنید و منتشرش کنید. (93186)
آقای رئیس جمهور با انتخاب و حمایت از کردان به 70 میلیون نفر توهین کرد. این به یک هزارم آن در! (93249)
هیچکدام از حرفهایتان شباهت هم با استدلال نداشت .. فقط باید از رئیس جمهور تشکر کرد که اجازه توهین به مردم را نمی دهد .. توهین به رئیس فلان مجمع بد است اما توهین رئیس فلان جا به مردم بد نیست ! نه؟! (93187)
حمید از اصفهان
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۲۱:۱۵:۰۸
آفرین به رئیس جمهور (93188)
دولتی که اشتباهات بسیار دارد شایسته انتقاد است و نباید مملکت را با آزمون و خطا اداره کند چرا که هر خطای آن هزینه بسیاری برای مردم و نظام دارد . (93189)
مگر نهاد غیر مشروع نداریم؟
ای بابا خود را به کوچه علی چپ نزنید (93190)
آدرس غلط شما، نتيجهاش جز اظهارنظرهاي اينچنين نيست. (93489)
پس بلاخره كي بايد جلوي اين مفسدين را بگيره حالا هم كه رئيس جمهور يه جوري نام مفسدين را مي خواهد اعلام كنه شما اتقاد مي كنيد (93191)
به نظر من مشروعیت به رای مردم نیست بلکه به هماهنگی با رهبری است و مخالفت خصمانه طرفداران رهبری با هرکس در هر موقعیت که با این ارزشها مشکل دارد، ارزشش را دارد. به یاد داشته باشیم قضیه دولت موقت و بنی صدر را. (93193)
masood
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۹:۲۴:۵۷
be nazare man dar jomhurie eslami in harf dorost ast ke mashruiat be raie mardom nist va faghat be etaat az rahbari ast.aslan mardom chekarehand ke bekhahand mashrueiat bedahand! (93273)
آيا در طرح مساله مشروعيت دوگانه توسط مولف محترم(!) تعمدي در كار نبوده؟ (93490)
علیرضا.بی همگان
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۲۱:۴۶:۳۶
اگر اقایان کردان را استیضاح کردند مخالف امام و انقلاب شناخته شدند.اگر کسی بگوید هزینه سفرای استانی سرسام اور است مخالف دولت است...و..
برای اولین بار است به شخص دوم کشور از لحاظ تاثیر در انقلاب برمی خوریم ان هم از سوی رئیس دولت...واقعا برای وجود این گونه رفتارها در داخل دولت برای خودم به عنوان ایرانی متاسفم (93194)
هودرجی
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۲۲:۰۵:۳۴
بسیج شریف
آیا می دانید بسیج 20 میلیونی که امام منادی آن بود باید شامل همه ی آحاد اعم از همه ی قبائل شیعه ، سنی ، مسیحی ، ارمنی، کلیمی زرتشتی، اصولگرا ، چپ ، راست و .... حتی اصلاح طلبان هم می شود؟
هر کدام از جمعیت بالا را کم کنید و به بهانه های واهی هر جمعیتی را از حضور در این تشکل الهی محروم کنید به همین اندازه در تشکیل این آرزوی امام(س) خیانت ورزیده اید.
متاسفانه بسیج را محفل اصولگرایان(نه به معنای واقعی آن بلکه به معنای یک حزب ) کرده اید و به دیگران حق ورود نمی دهید. (93197)
محمد ابوالقاسم پور
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۲۲:۳۶:۱۶
هفته گذشته فقط آیت الله هاشمی نبودند که چنین جمله ای گفتند بلکه عالم فرزانه حضرت آیت الله جوادی آملی نیز فرمودند : اداره کردن صدقه ای کشور ، هنر نیست . همانگونه که می بینید این نظر اکثر عالمان دینی و همچنین کارشناسان اقتصادی است اما این انتقادها و ابرازنظرات کارشناسی دراین دولت البته گوش شنوا ندارد. خدا آخر و عاقبت این کشور که حاصل خون هزاران شهید است را بخیر کند انشاءالله (93203)
جناب آقاي سجادي نظرات شما درست است همچنين نظرات آقاي هاشمي رفسنجاني و نيز نظرات آقاي احمدي نژاد. همه درست است اما مشكل جاي ديگري است: شما حتما شنيده ايد خشت اول را... اين خشت قبل از انقلاب نهاده شده است و متاسفانه بعد از انقلاب نيز ما مسئو لان روي همان خشت ادامه بنا دادند.گاهي وسط راه تغييراتي دادند ولي چون زير بنا كه سيستم اداري و اقتصادي و فرهنگيو...است اشكال داشت انتظار نداشته باشيد كه با اين وضع به جايي برسيم. اكنون كه كوهي از مشكلات و تنگنا ها را در جلو خود ميبينيم گناه ها را بگردن اين و آن مياندازيم به دولت هاي گذشته و حال را مقصر ميدانيم. و اينگونه نقد كردن بنظر من تفرقه افكني و مثال معروف آن است كه به خود اجازه تكرار آن را نميدهم. براي حل مشكلات بايد پي اين بنا را درست كرد.البته مردم تا مدتي آسيب خواهند ديد كه اگر مسيولين هم در اين مورد واقعا همدرد مردم باشند فكر كنم مردم هم تحمل خواهند كرد.همانگونه كه تخريب خياباني يا راهي را به اميد ساختن پل-راه يا خياباني بهتر به جان تحمل ميكنند اما يك كنده كاري هر چند كوچك ولي بيهوده را تحمل نميكنند. (93204)
محمد رجبي
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۲۳:۰۶:۳۸
بايد بدانيم كه 8 سال حكومت دست خود آقاي هاشمي بوده و فضاي نقد آنقدر بسته بود كه كسي جرات نداشت به اونها چپ نگاه كنه حالا چطور شده كه آقاي هاشمي از هر فرصتي استفاده كرده و بجاي نقد هاي منصفانه پروژه تخريب را در پيش گرفته است!.بهتر است كمي با انصاف باشيم (93208)
محمد رجبي
۱۳۸۷-۰۹-۰۲ ۲۳:۱۱:۲۱
من جاي رييس جمهور بودم تند تر از اينها جواب تخريبچي ها را ميدادم صبر هر كسي هم اندازه داره (93210)
من معتقدم که باید خدا را شکر کرد بالاخره امثال احمدی نزاد وشما این فرصت را دیگر پیدا نخواهید کرد (93450)
كاش اقاي ريس جمهور يه مقدار نسبت به انتقادات دلسوزان مملكت صحه صدر بيشتر داشت و تحمل و صبر بيشتر از خود نشان مي داد تا با اين گفته ها باعث سوء استفاده ديگران نمي شد (93217)
احتمالن منظور ایشان \" سعه صدر \" میباشد . (93399)
مهدی رستمی
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۰:۱۴:۲۹
هنوز هم به یاد دارم زمانی را که همین آقای توکلی در برابر آقای رفسنجانی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شده بود ! و چه حرفهای تندی به همین آقای رفسنجانی نثار می کرد!
امیدوارم ایشان که به آقای احمدی نژاد دستور سکوت و عدم پاسخ را در مقام مربی اخلاق می دهند !از نحوه گفتار خودشان در بی حرمتی به دیگران غافل نشوند! (93218)
بنده به عنوان یک ایرانی متاسفم که رییس جمهور مملکت اینگونه بی پروا به یکی از نزدیکان امام و رهبری توهین کردند البته به همه انتفاد وارد است ولی ایشان که اینگونه هتاکی میکنند پشتشان به جاهایی گرم است البته عدالت یعنی این (93222)
منصور
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۰:۵۷:۰۷
بدون شک توسعه واقعی نیازمند تجهیز منابع فیزیکی و استقرار نهادهای اجتماعی و سیاسی کارآمد در جامعه است. به طور خلاصه باید بگویم این نوع گفتمان در ادبیات سیاسی که مشاهده می کنیم هیچ سنخیتی با نیازهای توسعه ای ما ندارد و صد البته در مقابل آن است. متاسفانه سعه صدری که باید در گفتارها مشاهده کنیم نیست و مهمتر از آن حفظ حریم افراد به راحتی نادیده گرفته می شود. (93226)
مصطفی
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۱:۱۴:۵۷
احسنت به رئیس جمهور شجاع ومردمی (93228)
يادتان باشد كه احمدي نژاد معصوم نيست و همه كاره و همه چيز دان هم نيست و از بس كارهاي بدون محتواي علمي و كارشناسي و هزينه دار در اين سه سال انجام داده كه ديگر صبر ديگر دلسوزان نظام هم بسر آمده است/ ضمن اينكه احمدي نژاد فرماندار خوي و ماكوي دوران امثال هاشمي رفسنجاني است و خدمات و به قول آقاي هاشمي گداپروري هاي نفتي رئيس جمهور اگر صد سال هم ادامه پيدا كند با خدمات هاشمي به انقلاب و نظام برابري پيدا نخواهد كرد/ دلسوزان و سابقه داران اين انقلاب صبر كرده اند تا سوارشدگان بر احساسات مردم تاريخ مصرف شعارهايشان تمام شود و از موج سواري توده هاي ملت پايين بيايند و تاريخ همه چيز را به راحتي قضاوت خواهد كرد.... (93247)
هادي - عطائي
۱۳۸۷-۰۹-۰۶ ۱۶:۱۶:۳۱
بسمه تعالي - دهه فجر سال گذشته خبر نگاري از رئيس جمهور سوال كرد وقتي حضرت امام از پاريس برگشتند شما كجا بوديد ؟
اقايرئيس جمهور فرمودند روز ورود انتظامات بودم / و يه روز تو مدرسه علوي كفش ها جفت ميكردم يه نفر صدا كرد امام رفتند تو ؟........
بله انروز اقاي هاشمي بيش از15 سال سابقه انقلابي بودن داشت / ---
مدير محترم سايت مكلف شرعي به انتشار اين مطلبدارند/ b (93818)
\"اگر به برخی از مسایل شخصی و اطرافیان آقای هاشمی رفسنجانی انتقاداتی جدي وارد است، حتي اگر خود وي را نيز در اين باره مقصر بدانيم، این به معنای آن نیست که جایگاه ایشان در انقلاب و نزد امام و رهبری و روحانیت نادیده گرفته شود\"
چرا؟ اتفاقا با در نظر گرفتن جایگاه ایشان و نسبت ایشان با انقلاب و یکی از مهم ترین نهادهای نظام که مشروعیت نظام به سلامت نهاد مربوطه وابستگی مهمی دارد و با فرض ا ینکه ایشان را درباره مسائل اشاره شده مقصر بدانیم، اهمیت برخورد قاطع با ایشان از طرف مسئولین طراز اول نظام و اعلام برائت نظام از مسائل مورد اشاره صدچندان میشود. البته شخص مقصری را بد انتقاد کردن بهترین تعریف از اوست همان طور که دیدیم افراد مورد نقد ریاست مخترم جمهوری در انتخابات خبرگان تهران رای اول و دوم را به دست آوردند در حالی که در دوره های گشته چنین رایی را نداشتند. (93229)
اگر هریک از نخبگان کشور انتقاد جدی به عملکرد رئیس جمهور وارد کند، ایشان بجای اینکه بطور شفاف و علمی پاسخ به آن انتقاد مطرح شده را بدهد، به شخص انتقاد کننده حمله میکند. در مورد همین خبر، آقای احمدی نژاد بجای اینکه پاسخی منطقی به انتقاد جدی آقای رفسنجانی داشته باشند، شروع به حمله به شخص ایشان کرده اند.
این نمونه بارزی از پاسخ تخریبی است. اگر پاسخ دهنده، یک پاسخ منطقی به یک سوال نداشته باشد، بجای پاسخ به سوال، به شخص سوال کننده حمله میکند. مکررا در سخنان رئیس جمهور و سخنگوی دولت شنیده ایم که انتقاد سازنده با تخریب متفاوت است، و ایشان از انتقاد سازنده استقبال میکنند. آیا هیچوقت دقت کرده اند که پاسخ خودشان به انتقادات نیز یک پاسخ تخریبی است، و این یک سیکل معیوب ایجاد میکند و منتقدین را به سمت انتقادهای تخریبی سوق میدهد؟ (93231)
آقای احمدی نژاد گفت: \"اگر اين يارانهها را به افرادي مثل شما که جيب خود را پر کردهايد و شکمهايتان را سير کردهايد، بخوريد. گداپروري نيست ولي اگر به مردم بدهيم گداپروري قلمداد ميشود\".
آقای احمدی نژاد فکر میکند با تقسیم پول نفت بین مردم عدالت اجتماعی ایجاد میکند، منتها اگر در مقایسه با یک دهه قبل، در طول سه سال اخیر فاصله طبقاتی (ضریب جینی) افزایش نیافته باشد، مطمئنا کاهش نیز نیافته است.
لذا تقسیم پول نفت منجر به عدالت اجتماعی نخواهد شد.
نکته ای که در سه سال اخیر بوضوح رخ داده است، اینست که درآمد افسانه ای حاصل از فروش نفت بجای اینکه صرف زیرساختهای کشور شده و برای آیندگان ذخیره شود، صرف تامین نیازهای مصرفی روزمره مردم شده است. (93232)
آقای احمدی نژاد به آقای رفسنجانی حمله میکند که امکانات کشور را به اطرافیانش اختصاص داده است.
تا کنون در هیچ دادگاهی ثابت نشده است که فرزندان آقای رفسنجانی با راههای غیرقانونی و یا کلاهبرداری ثروتمند شده باشند. البته این شائبه بطور جدی مطرح است که ایشان با رانتهای اختصاصی و بظاهر قانونی بر ثروت خویش افزوده باشند.
منتها از طرف دیگر فراموش نکنیم که یکی از نزدیکترین یاران آقای احمدی نژاد یعنی آقای محصولی در عرض 10 سال ثروت 160 میلیارد تومانی بدست آورده است. نقطه عطف ثروتمند شدن آقای محصولی مربوط به قرارداد نفتی نخجوان است، که در زمان استانداری آقای احمدی نژاد در اردبیل اتفاق افتاده است. این شائبه نیز بطور جدی مطرح است که آقای محصولی از همین رانتهای بظاهر قانونی که مختص افرادی خاص میباشد استفاده کرده و پولهای میلیاردی بدست آورده است.
اگر آقای احمدی نژاد از پولدار شدن یک شبه آقازاده ها ناراحت است، چرا از پولدار شدن یک شبه نزدیکترین یاران خود نگرانی ندارد؟ لذا مطرح کردن این سخنان از طرف آقای احمدی نژاد، تنها با هدف تخریب آقای رفسنجانی بوده است. (93234)
safar
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۲:۳۰:۲۸
اقای رئیس جمحور هیچوقت سخنران خوبی نبوده اند و در مورد مدیریت ایشان هم من متعجب هستم كه هرروز بیست ساعت باید كار كنند یك مدیر خوب كارها را به كارد ان ها البته نه كرد ان ها تقسیم میكند --- (93219)
گدا پرورده
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۲:۵۲:۴۴
این اقای رفسنجانی هنوز تو این فکر مونده که چجوری با این همه سابقه سیاسی و...از اقای احمدی نزاد شکست خورده و هی چوب لای چرخش میزاره.به نظر من کار جفتشون هم اشتباه بوده .اقای رفسنجانی چنین حقی رو نداره که مردم را گدا خطاب بکنه .حیف که بعضی از حرف ها مخصوصا اون قضیه --- رو نمیشه بگم و سانسور میشه اونوقت میفهمیدین چرا به ما گدا میگه و به خودش میگه....
اقای احمدی نزاد هم نباید انقدر زود از کوره در برود و چماق دست دشمنان حکومت بدهد!
حالا اون یه چیزی گفته .بخشش از بزرگان است.اقای احمدی نزاد یه بزرگی میگه :اگه برای رسیدن به هدفتون دشمن پیدا کردین بدونین راه رسیدن به هدف رو درست انتخاب کردین.از اون طرف یه بزرگ دیگه میگه:یه چوب کبریت محقر سر داره ولی مغز نداره بنابراین با کوچکترین اصطکاک اتیش میگیره ولی انسانهای بزرگ هم سر و هم مغز دارند بنابراین بیاییم عکس العمل فوری انجام ندهیم -(تقدیم به رئیس جمهور بزرگم) (93202)
ایکاش رئیس جمهور که تمامی 5 رئیس جمهور پس از انقلاب را درک کردند کاملتر از گذشته گان رفتار مینمودند .
بگمانم ،شرایط ایشان نه شرایط جنگی آقای بازرگان و بنی صدر و مهندس موسوی را دارد نه شرایط آقایان هاشمی و خاتمی
هر یک از افراد فوق شرایط جنگ و سازندگی و گفتگو را هر چند بسیار ضعیف کارنامه خود دارند.
ایکاش آقای احمدی نژاد در این مدت 4 سال حرکتی هر چند غیر اقتصادی ، مثلا اجتماعی ،رفتاری ، کارنامه خود مینمود تا نه تنها دست خالی از کاخ ریاست جمهوری بیرون نرفته باشند.--- (93198)
آقای احمدی نژاد با دست پر از کاخ ریاست جمهوری میرود
ولی دستش پر از کارهای خوب نیست
بلکه .... (93301)
والله كه من از پاسخ رئيس جمهوري شرمنده شدم.
اگر ايشان خود را پيرو امام و رجايي ميداند خوب است به زمان رياست جمهوري شهيد رجايي برگردد و ياد بگيرد كه چگونه آن شهيد بزرگوار در مقابل انتقاد امام فرمانبرداري كرد و عذر خواهي نمود:
وقتي رجايي رئيس جمهور شد ميتران به وي تبريك گفت. رجايي در پاسخ با لحني مودبانه اشاره كرد كه شما از طرفي صدام را در جنگ عليه ايران حمايت و از طرف ديگر به من تبريك ميگوييد.
امام پيامي براي رجايي فرستادند و فرمودند كه شما نبايد اينگونه جواب مي داديد زيرا اين پاسخ در شان رئيس جمهور ايران نيست.
---
خدا از سر تقصيراتمان بگذرد. (93170)
می خواستم به دوستان عزیزی که بعضی ها به طرفداری از اقای احمدی نژاد بگویم .
2- این جمله را نه اقای هاشمی بلکه اقایان جوادی عاملی جدیدا و اقای لاریجانی اول ریاست خود بر مجلسه هم بیان کرد پس نمی توان انتقاد را به معنی تخریب قلمداد نمود .گدا پروی مصداقی از سیاستهایی است که فقرا را فقیر تر می کند.
اگر انصاف داشته باشید تایید می کنید
3- ولی متاسف بگویم که این دولت به حرف هیچ کارشناسی گوش نمی دهد مگر در سال 85و86 و 87 تعدادی از کارشناسان اقتصادی به این دولت نگفتند که راهی که می روی به کشور را با بحران موجه نمی کند
4- ایا معنای گدا پروری غیر از این است که مردم فقیر در تهران قبلا با دو سه میلیون می توانستند در جنوب شهر اپارتمانی اجاره کنند ولی با سیاست کمک به مردم فقیر ( وام ودیعه سه میلیونی و وام 10 میلیونی خرید) الان با ده میلیون هم نمی توانند همان خانه را اجاره کنند
5- بنده منکر زحمات و دلسوزی های اقای احمدی نژادنمی شوم ولی متاسفانه ایشان نه تنها از ظرفیتهای استفاده نکردند که متخصص در ظرفیت سوزی هستند .
6- در هیچ دوره ای از تاریخ نفت به این قیمتها نرسیده بود . می دانید که همه پولها خرج شد اما ایا کشور چه پیشرفتی کرد ؟ایا این معنای گدا پروری نیست . بله به جای اینکه به فقرا ماهیگیری یاد بدهند به انها ماهی داد ه شد.
7- این همه کارخانه و سد در دوران بعد از جنگ ساخته شد ( الحق دوران سازندگی بود) ولی این ونه فاصله طبقاتی ایجاد نشد
8- (93242)
ماهمیشه به پسرهای رفسنجانی گیر میدادیم در صورتیکه انها از ابتدا تا حدودی پول دار بودن در صورتیکه امثال اقای محصولی چقدر در این مملکت بوجود امدهاتد اگر دوست داشتید بگیید برایتان از بچه پولدارهای نسل سوم موتلفه برایتان بنویسم ازاین اقازاده های حزب ا... زیاد وجوددارد (93244)
حالا کجاست آقای فروزنده ببیند که چگونه رئیس جمهور کرامت و احترام دیگران را حفظ مینماید تا دیگران کرامت واحترام جایگاه رئیس جمهور را حفظ نمایند. (93245)
وقتي احساس حاكم شد عقل و منطق از دست مي رود نزديك به 12 سال است
خسارات فراواني از اين بابت به كشور وارد شده . (93248)
به نظر من مشروعیت به رای مردم نیست بلکه به هماهنگی با رهبری است و مخالفت خصمانه طرفداران رهبری با هرکس در هر موقعیت که با این ارزشها مشکل دارد، ارزشش را دارد. به یاد داشته باشیم قضیه دولت موقت و بنی صدر را.
آقای محترم اگر در 12 فروردین 1358 نود و هشت درصد مردم به جمهوری اسلامی رای نداده بودند آیا امروز چیزی به نام جمهوری اسلامی وجود داشت؟ چرا به رای و نظر مردم توهین میکنید مشروعیت رهبری و حتی بالاتر از آن یعنی مشروعیت قانون اساسی از رای مردم است. (93252)
شما از ته دل من نوشته اید ای كاش میتوانستم هزار رای مثبت به گفته های پر معنی شما بدهم (93403)
مختاري
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۸:۳۳:۳۵
سالها آقازاده پروري کرديم بگذاريد چند سالي هم گداپروري کنيم . به تعبير قران کريم و اما السائل فلاتنهر (93253)
برادر ... لطفا با آيا قرآن شوخي نكن وقتي نمي فهمي.
اين همان مثال كلمه حقي است كه باطل از آن سوء استفاده مي كند.
كمي خجالت از ساحت قرآن بد نيست.
خدا آخرمان را به خير كند! (93435)
اين حرفهاي تيشه به ريشه نظام است ماندد زمان مصدق (93254)
آقاي رئيس جمهور به كسي توهين نكرده است پاسخ توهين را داده است . بيش از بيش از 25 درصد مردم ايران در زير خط فقر زندگي مي كنند آيا بايد به آنها گدا خطاب كرد ؟ واقعا جاي تاسف است . چرا خود را به كوچه علي چپ مي زنيد ؟ انشالله دو باره مردم جوابتان را پاي صندوق هاي راي خواهند داد. (93257)
بی طرف
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۸:۵۹:۴۷
سلام
به نظر من نه حرفهای آقای هاشمی رفسنجانی درست است که درجمعی این حرفها را ارایه کنند و نه موضع تند آقای احمد نژاد. درست است که آقای هاشمی زحمات زیادی برای انقلاب کشیده اند . اما این دلیل نمی شود به ملت توهین کنند
به راستی اگر همین ملت نبود آقای هاشمی می توانست به تنهایی پیروز شود. به یقین نه. بیایید رودربایستی ها و محافظه کارها را برای مدتی از بین ببریم و فقط حق را اجرا کنیم. (93263)
متاسفم. از كوزه همان طراود كه در اوست. (93265)
انتخاب شدن آقای احمدی نژاد به دلیل عدم اقبال مردم به آقای هاشمی بود. مردم که از انحصار قدرت خسته شده بودند تصمیم گرفتند تا فردی جدید را وارد بازی کنند که شعارهایش به راستی حکایت از خواسته قلبی مردم داشت ولی زمان مشخص کرد که مردم باز هم اشتباه کرده اند زیرا قدرت را باز هم در انحصار عده ای خاص قرار داده اند با این تفاوت که طیف جدید برای حفظ آن کوتاه نخواهد آمد. حالا دیگر کسی از عدم تحقق وعده های دولت و کارنامه آن صحبت نمی کند. تلویزیون پر شده از خبرهای بازدید، افتتاح و ... که هر از چند گاهی نیز پدر شهید یا چهرهای دردکشیده رییس جمهور را می بوسد.عده ای هنوز بر این باورند که تا رسیدن به عدالت چیزی باقی نمانده یا به این امید که حق آنها را بزودی خواهند داد و عده ای هم نگران که نکند همین مستمری اندک هم از کفشان برود. تنها چیزی که مثل همیشه فراموش شده \" ایران ما\" است. (93267)
این حرف احمدی نژاد درسته چیه ناراحت شدین یکی راست گفته (93270)
ناشناس
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۹:۱۶:۰۳
به نظر مي رسد منظور از عدالت يعني ايجاد فرصت هاي برابر براي همه مردم تا هرکس مطابق هوش و استعدادش بدرخشد اين مضمون مخالف رانت بازي، توصيه و سفارش، جوان گرايي حزبي، رفيق بازي، فاميل گرايي، رشوه خواري و رفتار غيرمديريتي و هر عامل ديگري که با ايجاد فرصت هاي برابر منافات دارد است. عدالت اين نيست که ماهي چندهزار تومان به همه برسد. عدالت واقعي نخبه پرور است و براي شکوفايي نشاط و انگيزه مي بخشد و همه را وارد دور رقابت مي کند. امروز بدنه دولت را، ادارات را و حتي اطراف خود را نکاه کنيد آيا اين مفهوم عالي عدالت را مي بينيد؟ (93271)
با سلام
جناب آقای توکلی!
1-اگر در قرائت قرآن به این آیه شریفه بر خورده باشید\"لم تقولون مالاتفعلون\"(چرا چیزی را که بدان عمل نمی کنید بر زبان می آورید؟)قاعدتا باید به خاطر همه سخنان تند وتیزتان در رقابت انتخاباتی با هاشمی رفسنجانی نامه ای به جهت عذر خواهی و حلالیت طلبی از ایشان بنویسید.به یقین هاشمی کمتر از موسویان نیست.
2-شخص ناصح می باید که منصف وبی طرف باشد.
چرا امثال حضرتعالی هر زمان که میل به نصیحت می کنید لبه تیز گفتار و نوشتار تان به سوی آقای احمدی نژاد است!؟
آیا آن ها که مدعی بنیانگذاری انقلابند به نصیحت در حفظ آن اولی تر نیستند؟
البته سخت بر این عقیده هستم که باید مسئولین در حفظ حرمت یکدیگر و انقلاب باید که بر یکدگر سبقت گیرند و در این میانه هرکه خود را بر آرمان های انقلاب اسلامی پایبندتر می بیند در این مهم نیز باید در عمل پیشتر باشد. (93278)
مرتظی
۱۳۸۷-۰۹-۰۶ ۱۶:۱۶:۱۸
آقای هاشمی که به نصیحت دولتیان پرداخته که یارانه دادن گدا پروری است، چرا در گفت وگوی انتخاباتی خود در شبکه دو در ایام انتخابات نهم با آقای کروبی کورس گذاشته بود و می گفت من به جای 50 هزارتومان 80000تومان می دهم.
گویا این وعده های انتخاباتی ایشان نه گدا پروری بود و نه مردم فریبی و دقیقا در راستای حفظ حرمت مردم!
خدا همه ما را عاقبت به خیر کند.
انشاء الله (93980)
يك ايراني
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۰۹:۴۳:۵۹
من وارد مسائل سياسي نميشم . ولي به نظر من هردو نفر هم اشكالاتي دارند هم ايراداتي كه باعث و باني همه اين ايرادات اول خود ما مردم هستيم نه كس ديگه اي .
اولا من اصلا هيچكدوم از اين سياستهاي عجولانه و بدون مطالعه آقاي احمدي نزاد و تاييد نميكنم كه خيلياشم به قول دوستان عزيزمون كه در بالا اشاره كردند هيجانيه. ولي از اون طرف آقاي هاشميم تاييدنميكنم چون خود آقاي هاشمي چه مستقيم چه غير مستقيم خيلي كاراي غير منطقي رو انجام دادند و صرفا اتكا به اينكه ايشان يه زماني خيلي كارا انجام دادند و شخص دوم مملكتن نميشه كاراي خطا و غلطشون و اطرافيانشونو ناديده گرفت و به نظر من اينا صرفا جدلهاي سياسيست كه فقط ملت اين وسط ضربه ميخورن. (93282)
درود بر تمامی آنان که مقید به دین و علم و حقیقت اند.
اصلا بحث آقای رءیس جمهور و آقای هاشمی نیست.
در بازی فوتبال اگر قوانین درست و منطقی و عالمانه حکمفرما نباشد حتی صبور ترین بازیکنها نیز به جان هم می افتند.
مشکل از درک نادرست از حقیقت بازی فوتبال است .
علتش ها عدم علم کافی و محیط نا ثوابی است که اجازه درست فکر کردن برای رسیدن به حقیقت بازی است
به نام حق
قسم به زمان
همانا انسان در خسران است.
مگر آنان که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده اند.
اما نشانه های ایمان چیست و راه حصول آن کدام است. (93294)
محسن باقرزاده
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۰:۱۶:۴۰
ضمن تایید مواضع این نوشتار باید اضافه نمایم که آقای هاشمی در طول 30 انقلاب اسلامی شخصیتی با سعه صدر بالا و دارای اخلاق سیاسی منطبق با مکتب اسلام را از خود به نمایش ومعرض قضاوت گذاشته است وبه همین علت ایشان تاریخ زنده انقلاب بوده و می باشد وسیاستمداری است که همت خود را مصروف به نگاه برنامه ای برای اداره کشور داشته وهمواره از نگاه برنامه ای برای اداره کشور و انقلاب خارج نشده ودر نقش رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به حق قویترین وغنی ترین مشورت ها را برای مقام معظم رهبری برای تصویب وتایید نقشه راه انقلاب ارائه کرده است و امروز بسیار تلخ است که رئیس جمهور با کوچکترین انتقاد کلماتی عوامانه را در رد نگاه برنامه ای این پیر سیاست انقلاب اسلامی ادا کند که نشان از بی اخلاقی سیاسی است ودر این روش با اشخاصی همچون گنجی همسو شود.
واژه گدا پروری همان ضرب المثل قدیمی چینی را به ذهن منتقل می کند که به گرسنه ماهی نده ،قلاب ماهی گیری بده. و امروز ما شاهد این هستیم که روش وسیاست دولت در بحث اقتصاد عمومی وبالاخص طرح تحول اقتصادی دادن ماهی به گرسنه است و این روش خطای دولت در توزیع منابع و ثروت ملی است وانتقاد دولت از صاحب واژه گدا پروری به حق ارزش کارشناسی ندارد.
مگر یادمان رفته که از تولد دولت نهم تا به امروز قیمت ها نسبت به قبل از دولت نهم به بیش از120درصد رشد داشته وسهم مواد غذایی وخوراکی وخدمات ضروری بالای 200درصد را نشان می دهد ودر کنار آن رشد حقوق حقوق بگیران ثابت به کمتر از40 درصد میرسد واین یعنی فقیر شدن فقرا،
مگر یادمان رفته که قیمت مسکن نسبت به دوره قبل از دولت نهم 300درصد رشد داشته واین یعنی بدبخت شدن فقرا و فربه شدن اغنیا،
مگر یادمان رفته که در آمد ارزی و ریالی دولت نهم بیش از 300درصد رشد داشته ولی سهم فقرا وکارمندان کمتر از 40 درصد بوده والباقی منجر به تورم به نفع مرفهین بی درد شده است.
آیا این همه بد اخلاقی نسبت به یار رهبری که 30 سال تجربه خود را در گذر از طوفانها در اختیار دولت گذاشته کم لطفی وکفران نعمت نیست.
دولت اشاره میکندکه خانواده ایشان برای خود خلق ثروت کرده اند،اگر برخلاف قانون بوده چرا قوه قضاییه رسیدگی نمی کند واگر در چار چوب بوده چه اشکالی دارد واگر از رانت استفاده شده دولت با همه رانتخواران برخورد جدی کند وحق ملت را بدون ایجاد فضای بد گمانی به مردم برگرداند.
مگر آقای صادق محصولی که از طریق شرکت در مناقصه ها ثروتی بزرگ بدست زده مورد دفاع دولت نیست ،مگر آقای سعیدلو که در منزل چند میلیاردی سکونت می کند دوست دولت نیست !چه کسی گفته ثروت مذموم است !ثروتی که از راه غیر قانونی و حرام بدست بیاید مذموم است واگر رئیس دولت نسبت به کسب چنین ثروتی مطلع شود وساکت بنشیند به راه ومرام امیر المومنین پشت کرده است و باید داغ ننگ خیانت بر پیشانی چنین خائنینی به بیت المال رسوا شوند و از دولت خواهش میکنم از شعار بکاهند و بر عمل بیافزایند.
و کلام آخر اینکه تا کجا بد اخلاقی!فردا جواب این بی بندباری سیاسی را چه کسی جواب خواهد داد و خسارت ناشی از عدم وحدت را مردم فقیر تحمل خواهند کرد.
و ای کاش آقای رئیس جمهور به خاطر داشته باشند که همه در یک کشتی نشسته اند! (93236)
[ملاک حال افراد است . کی گفته هاشمی سرمایه ی نظامه؟ (93298)
درود و سلاام بر بندگان صالح خدا
شما همه نخبگان را به دلیل عدم هم سویی با خودتان حذف کردید
آیا هر کسی که به یقین برسد درست می گوید و درست فکر می کند آیا واقعا این یقینی جایز است
به خدا نه
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
باید این فضا در کشور ایجاد شود که گفتن حقیقت بر مبنای علم جرم نباشد
آیا ایجاد حفاظ در اطراف افراد طراز 1و2و3و....
نظام مطابق با دین اسلام و حق حاکمیت و رهبر بر مردم است؟
آیا این باعث تضعیف ارکان نظام می شود؟
ولله نه
ایا افراد 1و2و3و... همه بدون اشتباه اند؟
در یک خانئاده اگر پدر به اشتباهش اقرار کند هم بچه ها یاد می گیرند و هم بنیان خانواده استوار تر می شود.
اما اگر لاپوشانی شود این عرف و رسم می شود. (93300)
ش.قدیری
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۰:۵۰:۲۹
نویسنده مقاله ازتوهین جناب رفسنجانی به ملت ایران چشم پوشی کرده واشتباهات وموضع گیری های ایشان راسخنان اخیرشان که کاملاًبرخلاف گفته های اخیررهبرعزیزانقلاب بوده نادیده گرفته اند.بااینکه شخصاًمخالف برخوردهاوسخنانی که موجب سوءاستفاده دشمنان گرددمی باشم لکن گمان می کنم آقای احمدی نژاد خودراازتوده های مردم دانسته وازتوهین به آنان بسیارناراحت شده انددرحالی که بارهادیده ایم ایشان اگربه خودشان توهین شوداصلاًاهمیتی نمی دهندوخدمت به مردم رااصلی ترین دغدغه خودقرارداده اند. (93305)
JENABE DR. AHMADI NEJAD SHOMA BE BARAK OBAMA NAME NEVESHTID VA ISHAN RA BE RAHE RAST HEDAYAT KARDID. HAL BEHTAR AST SHOMA NIZ BE MOTALEYE BAR KHORDE ROGHABAYE ENTEKHABATI DAR AMERICA BEPARDAZID VA TAHAMOL VA BORD BARI RA YAD BEGIRID. AZ SHOMA KHAHESH MIKONAM BE SOKHAN RANIE JOHN MCCAIN BAD AZ PIROOZI OBAMA GOOSH DAHID. (93306)
محمد مهدی
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۰:۵۶:۳۷
اگر چند نفر دلسوز واقعی برای مردم و نظام وجود داشته باشند بدون شک یکی از انها ها شمی است.درود بر هاشمی مرد مظلوم و یاور روزهای غربت نظام. (93307)
خالصانه
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۱:۰۱:۰۴
اگر آقاي رئيس جمهور به فكر مردم باشند طبق آن مثل قديمي مي بايستي ماهيگيري ياد مردم دهند نه ماهي!
مصرف پول بيت المال در جهت شكوفايي صنعت باعث رشد اقتصادي كشور و بالتبع رشد اقتصادي مردم مي شود و مردمي كه كار مي كنند با لذت بيشتري زندگي مي نمايند. ولي پول بدون عرق ريختن چيزي جز فساد و فحشا را به بار نمي آورد. خلاصه مردم بايد مشغول كاري باشند. اين يك معادله ساده است مگر اينكه مجريان اين طرح داراي اهداف شخصي و سوء استفاده هاي سياسي از اين قضيه داشته باشند. انگار اسلام و آئين محمدي فراموش شده. وا اسفا به حال اين ملت وااسفا به حال اين كشور. ايران عزيز و دوست داشتني ما رو به نابودي است... (93308)
حضرت علی ع هم بیت المال را بین مردم مساوی تقسیم می کرد پس آن حضرت هم گداپرور بود؟ نه
به نظر شما تصویب چندین میلیارد دلار پول برای خصوصی سازی و دادن این پول به کسانی که آنرا در جای خود مصرف نمی کنند بلکه صرف خرید خانه و زمین در ایران و امارات و... می کنند دزد پروری نیست و به هم زدن تعادل مالی جامعه و گران شدن یکباره خانه نیست؟ (93314)
دوست عزیز با این مثالی که زدید واقعاً برای شما متاسف شدم.
چطور میتوانید اقتصاد پیچیده و پرشاخ و برگ دنیای امروز با اینهمه مشکلات، موانع و چالش های پیش رو را با تقسیم بیت المال میان مسلمین در زمان مولا علی (ع) مقایسه کنید؟ (95633)
حرف آقای احمدی نژاد درست بود ولی کمی تند بود (93315)
خالصانه
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۱:۲۵:۰۹
من نمي دانم چرا بعضي ها موضوع را نمي گيرن! كجا آقاي هاشمي گفته ملت ايران گداست؟ ايشان گفته اينگونه رفتار كردن در شان ملت ايران نيست كه به نون مفت عادت كنند و بايستي براي ملت ايران اشتغالزايي به وجود آورد تا احساس مفيد بودن داشته باشند و به كرامات انساني دست يابند و ائمه ما نيز بسيار به كار و كار كردن تاكيد داشته اند. اگر آقايان راست مي گويند ايجاد اشتغال نمايند و مزد مردم را نيز با توجه به نرخ نيروي انساني متداول در دنيا پرداخت نمايند. اينگونه همه مشكلات حل و مردم نيز هم احساس مفيد بودن مي كنند و هم اينكه به خود و مملكت خود افتخار كرده و در جهت رشد خود و مملكت خود تلاش بسيار مي نمايند. پس خواهشا خود را گول نزنيم و مردم را هم گول نزنيم. (93318)
احسنت - احسنت - احسنت (93982)
در تایید دوستمان جواد بگویم که یکی از آشنایان طی نامه ای از آقای احمدی نژاد درخواست کرده بود بدلیل کهولت سن نوبت مکه رفتنش جلو بیفتد پاسخ ایشان این بود که از شما مسنتر هم هست آیا راضی هستید آنها بمانند وشما بروید ؛حال نمیدانم این پاسخ ،رفتن آقازادگان به مکه و ادعای سلامت ، صداقت و... که از طرف حامیان ایشان مطرح میشود را چگونه جمع بندی کنم من که گیج شدم لطفا یکی کمک کند. (93322)
يه سئوال محصولي كه ميليلاردره هاشمي كه تيلياردره
هم حزبيهاي هردوجناخح هم كه به نوعي پولدار هستند
مگه يه كارمند اداري در سال چقدر حقوق ميگيره كه اينهمه پول داره
تازه همه اين جناحها يه قول خودشان فقط خدمتگزار مردمند (93323)
منصور
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۱:۵۵:۰۴
گر چه حتي بزرگاني همچون جناب آقاي هاشمي رفسنجاني بري از خطا نبوده و نيستند حفظ شان ايشان بر سايرين واجب است.
همانگونه كه هيچ كس از فرزندي نمي پذيرد به پدرش توهين نمايد اگر چه پدر حق فرزند را نگه نداشته باشد.
شان و جايگاه جناب آقاي هاشمي به عنوان شاگرد امام ،يار رهبر،رياست جمهور هشت ساله كه بسياري از زير ساختهاي موجود كشور(از جمله همين دست آورد هاي هسته اي كه موجب مباهات همه و از جمله مسئولين و دولت فعلي است)
يا در دوره ايشان به انجام ويا آغاز و ادامه يافته اند!
ايشان از جمله كساني هستند كه شان پدري به گردن انقلاب و كشور دارند و شايسته نيست انتقاد ايشان حتي اگر گزنده اينچنين پاسخي انهم از جانب رياست جمهور كه بايد مظهر سعه صدر در نظام باشد. (93329)
منظور آقاي هاشمي از بكاربردن واژه گداپروري به هيچ وجه توهين به مردم نبوده بلكه گوياي حقيقتي انكار ناپذير بود مبني بر اينكه دولت به جاي دادن ماهي بايستي ماهيگيري را به مردم آموزش بدهد. از حرفهاي بعضيها تعجب مي كنم چونكه هر عقل سليمي مي تونه اين مفهوم را به راحتي درك كنه.
متاسفانه هر چقدر هم كه آقاي احمدي نژاد دلسوز باشن و قصد خدمت داشته باشن , علي رغم همه خدماتي كه در اين چند سال انجام دادن ليكن با گوش ندادن به نظرات كارشناسي و بكاربردن شيوه هاي غلط در بحثهاي كلان اقتصادي خسارتهاي زيادي به اين كشور زده و خواهد زد.
امثال بنده ابتداي كار ارادت خاصي به ايشون داشتيم اما به مرور زمان نظرمون به ايشون كاملا عوض شد دليلش عملكردهاي غلط ايشونه از جمله
- گوش ندادن به نظرات كارشناسان خصوصا در بحث هاي كلان اقتصادي كه نتيجه اش افزايش تورم و گراني بيش از حد شد
- ارائه آمارهاي جعلي و غلط از سوي برخي از وزرا و مديران ايشون
-ريا كاري و احساسي عمل كردن مديران و پرداختن به ظواهر براي عوامفريبي كه در دوره ايشون شدت گرفته
- استفاده از اشراف (ثروت اندوزاني كه علي رغم نزديكي با سيل رزمندگان و شهدا و مشاهده خون آنان به مال اندوزي مشغول شده بودن) در پستهاي كليدي مثل وزارت
- دفاع از عملكرد نابخردانه كسي كه با دروغگوئيهاش به شعور مردم توهين كرد بطوريكه به خاطر دفاع از همين شخص مدرك دانشگاهي را كاغذ پاره بي ارزش خواند !
- ........ (93337)
حضرت آیت الله جوادی آملی نیز فرمودند : اداره کردن صدقه ای کشور ، هنر نیست
هنر ايجاد كار است نه صدقه دادن؟به قول چيني ها با يد به جاي ماهي دادن ماهيگيري بدهيد (93341)
بهتره به جايگاه افراد تقدس نديم آقاي هاشمي خيلي براي اين مملكتزحمت كشيدند ولي اشتباهاتي همدارند كه نبايد با محافظه كاري از اونها چشم پوشي كردمثلا همين رفتارهاي سركوب گرانه نسبت به دولت (93342)
جوشقانی
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۲:۴۶:۵۵
با این که اصلاً علاقه ای به دیدگاه های ریس جمهور ندارم و اتفاقاً طرفدار پروپاقرص آقای هاشمی هستم، ولی به نظرم باید به همه اجازه بدهیم که آزادانه حرف هایشان را بزنند. اگر ریس جمهور هم از آزاد سخن گفتن منع کنیم، دیگر چه کسی می تواند جرات انتقاد داشته باشد؟
مهم ترین مزیت آزادی بیان این است که همه افراد آزاده و به سادگی آن چه که در دل دارند را به نمایش می گذارند. در حقیقت ذات خود را آشکار می کنند و ملت در زمان های لازم پاسخ همه بی اخلاقی ها را خواهد داد. کما این که تا کنون چنین بوده است!
خیلی نگران نباشید! (93344)
دانشجو
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۲:۵۲:۵۴
بسم الله
هيچ كس با توهين موافق نيست
هيچكس با پرخاش گري موافق نيست
هيچ كس با تخريب موافق نيست
آيا در چند ماه اخير كسي ترديد دارد كه روي سخن مقام معظم رهبري در توبيخ كساني كه دولت نهم را تخريب مي كنند و فشار مي آورند با دوستان آقاي هاشمي رفسنجاني در روزنامه اي مثل كارگزاران است؟
اگر احمدي نژاد از خود دفاع نكند و ژاسخ ياوه هاي اينچنيني را ندهد ژس چه كسي وارد ميدان شود؟ آيا انتظار داريد اينجه هم رهبر انقلاب ژاسخ هاشمي را بدهند؟! (93347)
آیت الله جوادی آملی :
اداره مملکت با صدقه پروری هنر نیست
مملکت را نمیتوان کمیته امدادی اداره کرد
رییس جمهور محترم !
به این انتقادات حضرت آیت الله جوادی آملی(دام ظله) چه جوابی
میدهید؟ (93349)
خیلی جالب است که رییس جمهور در پاسخ به هاشمی می خواهد استدلال کند اما هیچ استدلالی ندارد. مثل این است که از کسی بپرسیم چرا شب سیاه است بگوید همیشه شب سیاه است و مگر می شود شب سیاه نباشد. این جمله که عین عدالت است در آن هیچ استدلالی وجود ندارد و قانع کننده و مکفی نیست و اصحاب معرفت می دانند که هیچ بار ارزشی و معرفتی ندارد.
میان سیاستمداران دنیا البته از این دست گفتمان فراوان به کار می رود. حتی مخالفانشان بدتر از این ها را به آنها می گویند اما نکته در اینجاست که آن سیاستمداران نه دم از عدالت الهی می زنند نه دکمه تقوی بسته اند. بنابراین کلان ادعایی چون عدالت و تقوا و برون داد رفتاری که مشخصه سیاستورزان مصطلح سکولار و حتی ضد دین است نیز با هم نمی سازند. ضمن این که رییس جمهور در ملاء عام به هاشمی هم توهین کرده است از باب مسائل خانوادگی و این که شما ملت را نمی شناسید که این هم جای تامل دارد و نکته اینجاست که به لحاظ روانشناختی این گزاره اوج نفرت وی از هاشمی را نشان میدهد.
امیدوارم که خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند. (93350)
اقایان کجای کار هستید.این مسئله هم تمام میشود و مسائل دیگری در دوره و زمان دیگری رخ میدهد.یک نفر خوب گفت که خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا میرود دیوار کج.این همه مشکل و مسائل پیدا و ناپیدا.مشت نمونه خروار است.من تاسف شدید برای رای خود و نیز رای پدران و مادرانمان که به امید ارمانهای انقلاب به صندوقها ریخته شد میخورم.راه کج شده است.پول نفت که سر سفره ملت نیامد فقط مشاکل ساخته دست اقایان و تبعات انها نصیب ملت شد و این تبعات منفی را به اسم هزینه های انقلاب به خورد مردم دادند.چرا نمیخواهید انحراف از ارمانهای ملت را نه فقط بخشی از ملت را قبول کنید.کمی بیندیشید چه شنیدند که انقلاب کردند و الان چه شد.چرا سرنوشت انقلاب را به افراد گره میزنید.یعنی اگر مسولین مقدم نظام رفتند دیگر نظام رفته است.ثانیا\" بزرگترین انحراف انجا شد که ملت را به خودی و غیر خودی طبقه بندی کردید.محروم کردن بخشی از نیروهایی که در انقلاب سهم داشتند عادلانه نبود و باید میگذاشتیم بعنوان یک حزب باقی باشند نه اینکه انان را حذف کنیم.نتیجه این اقدام و تک حزبی بودن مملکت عدم نقد و عدم پاسخگویی میباشد که در نهایت وضعیت شبه بن بست کنونی را در بین مسئولین نظام شاهدیم.بهترین راه حل برداشت خط قرمزهای فراوان کنونی است تا پتانسیل بسیار قدرتمند ملت بتواند بالفعل شود.یک نظریه را میتوان در قالب یک حزب قرار داد ولی اینکه راه را بر اندیشه های دیگر بست و تک حزبی کار کرد اشتباهی است که اکنون نتایج ان بتدریج اشکار میشود.مطلب فوق فقط یک نظر در قالب دموکراسی میباشد و بیانگر هیچگونه اندیشه و اقدام ضد ملت نمیباشد. (93354)
با سلام من تمام نظرات فوق را خواندم ولی از شما یک سوال دارم
در زمان آقای خاتمی اگر کوچکترین مسئله ای رخ می داد و یا اگر مهاجرانی حرفی می زد مردم توی خیابونها می ریختند و شهعر می دادند و کسی هم برخورد نمی کرد الان به عنوان مثال آقای مشایی هر کاری که صلاح می داند انجام می دهد بدون هیچ انتقادی حال با این وصف وزنه ای مثل آقای هاشمی اگر اعتراض کرد نباید خرده گرفت ایشان در سنی نیستند که بخواهند انتقام بگیرند و یا مغرضانه حرفی بزنند عینک بد بینی را برداریم اگر حرفی هست از سر درد شناسی است زمانی که هاشمی مبارزه سیاسی داشت و در زندان شکنجه می شد ما کجا بودیم که حال غیر منصفانه و از روی احساس حرف می زنیم و ایشان را محکوم می کنیم ... کمی دور انصاف است (93361)
با سلام. اینکه پس از 30 سال خط فکری و طرز تفکر دو تن از بالاترین سران مملکتی در تناقضی 180 درجه قرار دارد مایه تاسف و بدبخنی مملکت و مردم است.آیا با این اختلافات اساسی در اصول و روش ها امیدی به توسعه و پیشرفت هست. بخش زیادی از توان و قوای مملکت در کشاکش خنثی سازی این مخالفتها تلف شده و متاسفانه هیچ امیدی به آینده نیست.در کدام کشور در دنیا می توان چنین اختلافات عمیقی بین سردمداران را یافت بجز کشور های جهان سوم.واقعا با این طرز تفکرات بدوی داشتن ادعاهای پر طمطراق اداره جهان به طنز شباهت ندارد؟ (93362)
این سخنان را که خواندم یاد روزه های ماه رمضان افتادم هرچه به افطار نزدیک می شدیم بقول حاج منصور ارضی گرسنگی و خستگی بر ما غلبه کرده و گاهی حرکاتی انجام می دادیم که....من تازه دارم معنی عاقبت بخیری را می فهم! (93363)
متعجب
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۴:۰۷:۳۵
با آنكه من درقياس آقاي رفسنجاني را در همه امور بر آقاي احمدي نژاد ترجيح ميدهم ولي به سايت الف هشدار ميدهم كه مواظب باشد در برنامه پاسخ به اظهار نظرات(موافق/مخالف) هرگاه نظر موافق با آقاي هاشمي را تاييد كنيم 2شماره اضافه ميشود وهرگاه با نظري كه موافق آقاي احمدي نژاد است موافقت كنيم 1شماره اضافه ميشود .امتحان كنيد.شما هم آره؟ (93365)
نا شناس
۱۳۸۷-۰۹-۰۴ ۱۳:۵۲:۲۷
اگر اینگونه می بود، باید همیشه نظرات موافق آقای هاشمی یک عدد زوج باشد، آیا هست؟ اگر همزمان با شما یک یا چند نفر دیگر هم در یک صفحه باشند و رای بدهند، بعد از رای شما که صفحه Refresh می شود ممکن است چند شماره به عدد قبل اضافه شود. (93555)
بنده خدا
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۴:۴۰:۰۷
ببخشید, یک چیزی گم شده. اسم توزیع یارانه ها رو هر چیزی میخواهند بگذارند, گدا پروری یا اجرای عدالت؛ اینکار بصلاح اقتصاد ماست یا بضررش؟
چرا اصل قصه رو رها کردید به فرغ پرداختید؟
خدا وکیلی چند نفر از خوانندگان الف به موفقیت آقای احمدی نژاد در نقدی کردن یارانه ها اعتقاد دارند؟ (93372)
متاسفانه اغلب ما به مطلق نگری عادت کرده ایم و بیجا نیست اگر گفته شود که اکثرا\" اهل افراط و تفریط هستیم . یا یکی را به عرش اعلا می بریم یا اینکه یکی را بر زمین می کوبیم و پودرش می کنیم و تا مد تها بر جنازه اش هم سنگ و لگد می زنیم و جالب اینجاست گاهی این دو کار را با یک نفر انجام می دهیم یعنی بعد از اینکه او را بالا بردیم در زمین کوبیدنش تردید نمی کنیم . بیاییم در تحلیل موضوعات همه جوانب را بنگریم و بپذیریم . گاهی یک مسئله حقایق مختلف و بعضا\" متضادی دارد و در عالم واقع اتفاق می افتد و اشکالی هم ندارد. اینکه اقای هاشمی در سالهای متمادی اقتدار و مسئولیت خود به این کشور خدمت کرد شکی نمی توان کرد و اینکه در همین سالها شیوه اشرافی گری را در بین حکومتیان تشدید کرد قابل انکار نیست . اقای احمدی نژاد واقعا\" دلسوز و زحمتکش است اما بعضی اقداماتش کارشناسانه نبوده و اثر سوء و معکوس بر جا گذاشته است . ضمنا\" در چند مورد تناقض فاحش بین شعارها و عملکردش نشان داده است که مورد اخیر ان همین وزارت محصولی می باشد. اگر به هاشمی و امثال او در مورد ثروت اندوزی انتقاد می کند که کاملا\" بجا هم می باشد چرا خودش فردی با این همه ثروت را به کابینه اش اورده است ( فعلا\" بحث مشروعیت این ثروت ها چه در مورد اقایان قبلی و چه در مورد محصولی مد نظر نیست) . هیچ انسانی کامل نیست و معنای اصلح هم همین است یعنی کسی که در مجموع معدلش بالاتر باشد. خاصیت مثبت انتقاد هم اینست که اشخاص را متوجه اشتباه خود می کند. در ضمن از اثار بسیار خوب گردش قدرت اینست که افراد تا موقعی که در مصدر قدرت هستند و به اصطلاح در وسط گود می باشند چندان متوجه خطاهای خود نمی شوند اما دوری از قدرت این مجال را برایشان فراهم می کند که به جزئیات عملکرد و رفتار خود بیاندیشند و اشتباهات خود را مرور کنند و حتی در ذهن خود بگویند این بار اگر به من سپرده شود بهتر عمل می کنم . خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنود باشی و ما رستگار . (93376)
جرف کاملا درستیه . نهاد های غیر انتخابی نباید با نهاد های انتخابی درگیر شوند . ولی چرا زمانی که در زمان خاتمی به مجمع تشخیص مصلحت قدرت بی اندازه داده شد که حتی در ساده ترین مسایل اجرایی نیز دخالت می کرد .صدای اعتراض از اصول گرایان بلند نشد ؟ (93378)
محمدی
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۵:۳۳:۳۴
ببخشید
انتظار ما از احمدی نژاد همین است از پایین شروع کرده و دارد می اید
اشکال ایشان این است که فقط به اتهام دیگران میپردازد (93380)
سه سال است که همه جور توهین از رده های بالای گروه های طرفدار هاشمی به مردم و رییس جمهور می شود آیا رییس جمهور نفر دوم این کشور نیست آیا مرد حق انتخاب نداشته اند چرا بعضی در کشور صاحب هر حقی هستند ولی مردم و منتخب مردم باید در برابر این زیاده خواهان همیشه سکوت کنند ؟ با این روشها نه خدا از ما راضی خواهد شد نه رهبری نه مردم انشا الله خدا به همه ما انصاف دهد. (93381)
متاسفانه آقای هاشمی رفتار خوبی با این دولت نداشتند و به نظر می رسد این ریشه در انتخابات 84 دارد. به نظر می رسد که ایشان مصلحت کشور را فراموش کرده و فقط بهانه گیری می کنند. در ضمن ملاک برای مردم و رهبری وضع حال افراد است نه سوابقشان. (93387)
علي محمد كبرياني
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۶:۱۲:۵۹
اينكه از يكي بگيرند و به ديگري بدهند كه كاردرستي نيست . اين كار واقعا يعني گداپروري . ولي اگر دولت آمد ايجاد كار نمود و توليد را بالابرد و همه را به سطح رفاه رساند ديگر اعطاي يارانه به اقشار مردم موضوعيت ندارد و همه مردم مجبور خواهند بود هزينه هاي سطح رفاه را هم كه همان ماليات است بپردازند . (93389)
آقای رییس جمهور خیلی کم طاقت هستند حتی در مورد واقعیات
یادمان نرفته در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی وشهردار بودن ایشان
درمورد ترافیک تهران چگونه پاسخ آقای خاتمی رادادند طرفداران ایشان
اندکی انصاف داشته باشند چشمشان را نبندند . (93400)
محمود
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۸:۰۹:۰۸
مهر: سید محمد خاتمی بر اهمیت نقش عدالت اقتصادی تاکید کرد و در عین حال گفت که این بسیار جفاست که عدالت الهی و جوهری دین خدا را در عدالت اقتصادی و آن هم اقتصاد صدقه ای خلاصه کنیم.
دست از اين تحليل هاي آبكي برداريد تا روز قيامت رسوا نشويد! (93409)
عبارت اصلي در نوشته متين نويسنده محترم ، كاملاً روشن و منطق است.
\"شان رئیسجمهور یک ملت، پاسخ اینگونه به منتقدان نیست. صرفنظر از درستی یا نادرستی اشکالات منقدان، پاسخهای توهین آمیز و تحقیر کننده از رئیس دولت، نشان از نداشتن سعه صدر و تحمل از سوی دولت دارد و راه را برای منتقدان در مواجهه با دولت مسدود می نماید.\"
منتقد هر كسي با هر پيشينه و مرام و مسلكي باشد، شأن رياست جمهوري حتي اگر لازم باشد در مقام پاسخ برآيد، استفاده از ادبيات و استدلال مستند و اقتصادي است. نه جملاتي كه در مقابل مردم زنجان و براي استماع مردم ايران(با قالب تبليغات انتخاباتي) بكار بردند. (93410)
ضيايي
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۸:۱۲:۴۸
دكتر حرف دل ملت را زده است ما كه طبقه متوسط و رو به پايين جامعه هستيم تا آخر با دكتر مي مانيم چون او هم از ماست و مانيز از او البته آنچيز كه عيان است چه حاجت به بيان است مردم نيز حرف هاي دكتر را قبول دارند ولي ايشان جرات و شجاعت دارند و از كسي نمي ترسند و تداركاتچي هم نيستند (93411)
حرف حق
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۸:۴۴:۰۳
آقاي سجادي مسول سايت شما در دوره قبل از احمدي نژاد در جرياني قرار داشته كه بد ترين تخريبها را عليه آقاي هاشمي انجام داده اند و الان بدترين تخريبها را عليه آقاي احمدي نژاد انجام ميدهند فكر كنم اگر ايشان ميتوانستند راي بياورند و رئيس جمهور شوند دست از تخريب افراد بر مي داشتند. (93418)
حرف حساب
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۹:۰۴:۴۱
آقاي توكلي انتقادات شما به آقاي هاشمي را باور كنيم ياطرفداري شما از آقاي هاشمي را، به نظر بنده شما دچار يك پارادوكس شده ايد وهميشه انتقاد ميكنيد مطمئن باشيد اگر شما نيز جاي آقاي احمدي نژاد بوديد الان اين هجمه ها بر عليه شما بود (93419)
Doctor Hasani
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۱۹:۱۸:۳۷
Ghazzafi,reis jomhoor Libie,gharar ast sad milliard dollar dar Amrika sarmaye gozari konad;keshvarhaye arabe khalije fars har yek daha va hatta sadha milliard dollar zakhireye arzi darand.vali Iran na tanha hamchin pooli nadarad hich,si milliard dollar ham be kharej bedehkar ast.naft miforooshad va benzin o nafte koore vared mikonad;dolat gharar ast hachat milliard ham az sandoogh bardarad.Dolate Khatami ham dar hasht sal yek paleyeshgah nasakht va keshvar gereftar ast;Khatamai,Ahmadinejad,hashemi;farghi nemikonad.ba shoaar mostaghel nemishavim.Ahmadinejad alaki dade esteghlal mizanad.varedate rasmi va gheyre rasmi emsal be sad milliard dollar khahad resid.nezamian dade jang sar midahand.yekishan emrooz dar site Fars migoft dar astaneye jangim.bavar nakardanist! (93423)
اینکه سیاستهای اقتصادی دولت در جهت تولید وماهیگیری یاد دادن است یا ماهی دادن وگدا پروری را باید اقتصاد دانان نظر بدهندواما آنچه مسلم است شخص رییس جمهور ومعاونین وخیلی از وزرا وسخنگوی دولت وهمسر محترمه ایشان هرگز از انتقادات تاب تحمل نداشته ومعمولا توهین میکنند حتی اگر انتقاد کننده از خودشان باشد .این مهم در عرف جامعه ما بیانگر ضعف و ناتوانی است.این دولت هم اگر بعضی کارهای مثبت انجام داده باشد که داده است از روزمره گی است وهیج برنامه ایی که چراغ راه او باشد ندارد وبرای همین است که با کمترین انتقاد فغان می کنند وفوری احسا سات مردم مستضعف ورنجدیده را برای طفره رفتن تحریک میکنند.واین شگرد این دولت استوآخر تا کی مظلوم نمایی بروید برنامه تدوین کنید ومردم ببینند آنوقت نه کسی می تواند انتقاد الکی بکند ونیازی است شما بر اشفته شوید برنامه خود حرف خواهد زد.مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید. (93285)
نفس پاسخگویی به انتقادات خوب و پسندیده است. اما نوع پاسخگویی و اینکه این پاسخ از جانب چه کسی و با چه لحنی خیلی مهمتر از خود پاسخ است. در این زمینه و با توجه به اظهار نظر دوستان به چند نکته بایستی توجه شود.
1- اینکه در زمان ریاست آقای هاشمی فضای سیاسی داخلی بسیار بسته بود و ایشان اجازه انتقاد به کسی نمی دادند حرف درستی است. اما ایشان در حال حاضر دارای دو پست بسیار مهم توی این مملکت هستند که تخریب وجهه شخص حقیقی آقای هاشمی در واقع تضعیف جایگاه حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و خبرگان رهبری است.این نوع پاسخگویی به نظر من اصلاً زیبنده آقای احمدی نژاد بعنوان یکی از ارکان نظام نیست.
2-بر خلاف اظهار نظر یکی از دوستان، واژه گداپروری به این معنی نیست که مردم الان گدا هستند، بلکه نوع حرکت دولت در بذل و بخشش های بی حساب و کتاب که عموماً و نه همه آنها به خاطر رو کم کنی دولتمردان قبلی و تبلیغات انتخاباتی است نه حب علی! موجب پیدایش گدا می شود. در واقع بحث اینست که که دولت با سیاستهای خود ، گدا می پروراند.
3- از یک دکتر مملکت که استادی دانشگاه را یدک کشیده و با افتخار از آن یاد می کند، شنیدن ای حرف که با چاقوی زنجان باید دست و پای مخالفین را برید،( به قول یکی از دوستان خیلی مشمئز کننده) و مایه تاسف است. به هر حال ایشان علاوه بر جایگاه استادی دانشگاه، رییس جمهور کشور باستانی و فرهنگی ایران که مهمان نوازی و عطوفت و مهربانی مردم آن همیشه زبانزد جهانیان بوده و باعث افتخار همه ماست، نیز می باشد. این گونه حرف زدن بسیار سطحی و فقط موجب تضعیف شخصیت آقای احمدی نژاد می شود.
4- اگر کسی تا قبل از یادداشت شما در مورد خطاب آقای احمدی نژاد در سخنرانی ایشان در زنجان تردید داشت، با این نوشته کاملاً مشخص شد که آقای رفسنجانی مورد خطاب بوده است. در واقع به نظر من هدف شما الفی ها محقق شد: تخریب وجهه آقای رفسنجانی و القای دشمنی بی حد و حصر آقای احمدی نژاد و آقای رفسنجانی! (93297)
رضائی
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۲۰:۰۹:۲۰
عزیزان توجه نکرده اند که حرف بد از هرکس صادر شود بد است خصوصا از فردی که سکاندار امور اجرائی مملکت و دوم شخص کشور.---آقای احمدی نژاد ظاهرا اطلاع ندارند که امروزه زمان ارتباطات است و هر حرف و حرکت ایشان بسرعت در کشو ر و در جهان پخش و نشان داده میشود. بکار بردن اصطلاحات چاله میدانی مانند دست و پای مخالفین را با چاقوی زنجان بریدن در شان ملت سربلند و دارای فرهنگ چند هزار ساله نیست.و یا دولت های قبلی را متهم به پرکردن شکم و صد نوع دیگر اتهامات نمودن در مرحله اول زیر سئوال بردن انقلاب و نظام و مهمتر از همه اصل ولایت فقیه است که چگونه در حضور امام راحل و مقام معظم رهبری این همه چپاول بوقوع پیوسته و این بزرگان خاموش بوده اند در حالیکه میدانیم اینگونه نبوده است و این بزرگان بر حسب وظیفه شرعی هیچگاه سکوت ننموده و در جای خود تذکر داده اند. بهتر است اقای احمدی نژاد و دیگر عزیزان مسئول در گفتار خود بیشتر دقت نموده و تحت تاثیر کف و هورا هائی که در طول زمان برای همه کشیده شده است قرار نگیرند. (93311)
محمدجعفر
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۲۰:۱۱:۱۳
اگرتوزیع پول بعنوان یارانه همانند پرداخت پول به فقیر نیست وعنوان کمک مالی دولت به ملت تلقی نمیشود که همان صدقه دادن یا به تعبیردیگری اداره کمیته امدادی ویابه تعبیر تندتری گداپروری نیست پس چیست؟ من تعبیر گداپروری را درشان گوینده ان وبالاتر درشان ملت بزرگ ایران نمیدانم ---زمانی که او کودکی در دبستان بوده بازیگر ودر دورانی که جوانی بوده دانشجو هاسمی درگوشه های زندان ومبارزه شکنجه میشده وبعداز انقلاب هم گام به گام پشت سر امام راحل در تقویت وپیشبرد نظامی که امروز اقای احمدی نژاد رئیس جمهور آن است تلاش کرده ودر سینه اش آثار گلوله های دشمن باقی است اگر امروز منتقد سیاستهای اقتصادی دولت است رئیس جمهور حق ندارد اورا متهم به جیب پرکرذن کند هاشمی سالها قبل از انقلاب وضع مالی خوبی داشته امروز هم وضعش خوب است چطور اقای محصولی که بعد از پاسداریش کار اقتصادی کرده ومیلیاردر شده مورد تائید است واقای رئیس جمهور آنگونه ازاو حمایت میکند ولی درمورد دیگری اینگونه ؟به راستی این است عدالت ؟ ای مظلوم عدالت ! (93327)
مرور تاريخ صدر اسلام و رفتار خوارج نهروان درك دقيقي از وضعيت موجود به دست مي دهد (93431)
سايتش فقط به دنبال مقابله با احمدي نژاداست و سوژه هايي كه انتخاب مي كنددر اين راستاست ترا بخدا انصاف داشته باشيد شماها با اين هجمه عظيم و غير قابل قبول رييس جمهوررا در تنگنا قرار راده ايد بگذاريد به مملكت برسد شماها آقايان رفسنجاني - خاتمي و اصحابشان- توكلي و اصحابش و احزاب شان رييس اما جمهور خدا ومردم رادارد . آقاي توكلي پاسخ گدا پروري چيست اگرشماها بوديد چه مي گفتيد؟ (93352)
با عرض سلام به مسئولان سایت الف
عرض کنم که این مقاله شما یک برداشت است اما این برداشت می تواند نظام یک کشور را به هم بریزد باید با استدلال حرکت کرد با توجه به اصول اسلامی نه با برداشتها (93356)
saadat
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۰:۳۸
زحمات آقای هاشمی قبل از انقلاب و مدت زمانی در زمان انقلاب قابل انکار نیست .ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که ملاک حال فعلی افراد است.
مصداق روشن آن جناب آقای منتظری هستند.... (93375)
آیا اصطلاحاتی که احمدی نژاد به کار برد ،برازنده وزیر کشور میلیاردی وی نیست.
من طرفدار آقای احمدی نژاد بودم .
ولی الان به این نتیجه رسیدیم که شعارهای عدالت محور وی با نوع برخورد وی در قضیه آقای کردان و معرفی یک سرمایه دار مرفه برای وزارت کشور،همخوانی ندارد.
براستی چرا قبلا با لو رفتن ثروت محصولی وی را برای وزارت کشور کنار گذاشت اما اکنون مجددا وی را معرفی کرده است. دلیل آن چیزی جز این نیست که در اوایل دولت هنوز شعارهای عدالتخواهانه در ذهن مردم پررنگ بود و نمی شد به زودی رنگ عوض کرد. (93395)
اگر ادعاي پيروي از رهبري را داريد اين جملات ايشان را چگونه تفسير ميكنيد
جنگ احزاب بر عليه دولت
لجن پراكني رسانه ها بر عليه دولت
كساني بر عليه دولت تبليغات مي كنند جواب خدا را چگونه ميخواهند بدهند.
سهم شما در اين هجمه چقدر است . (93415)
فكر مي كنم ماجرا جدي تر از اين ها باشد.
ترديد ندارم كه انتخابات رياست جمهوري اين دوره بازتوليد حاكميت دوگانه اي خواهد بود كه از يك سو مورد حمايت و تلاش برخي از افراط پيشگان خواهد بود. به ايم معنا كه يك سو را رهبري و احمدي نژاد تعريف كرده و سوي ديگر زا هاشمي و دوم خرداد.
اگر به اين پايه گفته باور داشته باشيم،چندان سمت و سوي برخي اخبار و لايه هاي پنهان آن براي ما در اينده نزديك غافلكير كننده نخواهد بود. (93432)
ابومسلم خراسانی
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۲۰:۳۸:۴۷
رییس جمهور چطور دم از عدالت و حمایت از محرومان میزند وقتی یک کسی را که چند سال از سپاه درامده و با استفاده از نفوذ خود صاحب میلیاردها ثروت شده را بعنوان حامی مالی تبلیغات انتخاباتی /مشاور/ وزیر کشور برگزیده چطور ممکن است کسیکه ادعای مسلمانی و خدا ترسی دارد (حتی از راه صددرصد حلال ) اینگونه ثروت اندوزی کند در حالیکه دستکم دهها هزار نفر مسلمان هموطن در فقر و گرسنگی بسرمیبرند مگر ما حدیث نداریم که میفرماید کسیکه سیر بخوابد و همسایه او گرسنه مسلمان نیست بگذریم که ایشان در میان مستمندان خانه اختیار نکرده اند ! نه بهیچوجه نمیتوان باورکرد اینان دلسوز فقرا و طرفدار عدل علی باشند . (93433)
mohammad
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۲۲:۴۷:۳۱
IN THE NAME OF ALAHE. I think ayatlahe hashemi is most right person too say gaverment hasn,t down there job . beacuse this is truth and any body now this gorvement is worst one we have seen thourgh the history of great revelotion of iran. (93444)
محمد جعفر
۱۳۸۷-۰۹-۰۳ ۲۳:۴۹:۲۴
آقای هاشمی توسط رهبر به یک سمت مهم گذاشته شده پس این تخریب توسط رئیس جمهور چه معنایی می تواند داشته باشد؟!؟ (93449)
پژمان
۱۳۸۷-۰۹-۰۴ ۰۱:۳۱:۳۸
هرکدام از دولتهای قبلی (میرحسین موسوی -رفسنجانی -خاتمی)شاخص های
مثبتی داشتند ازجمله دولت موسوی تدارکات جنگ وکنترل اقتصاددرزمان جنگ.
دولت هاشمی راه اندازی کارخانجات وپروژه های بزرگ که باعث اشتغال خیلی ها
شد ودولت خاتمی بافضای باز سیاسی وبهبود روابط خارجی (که البته ضعفهایی
هم داشتند). ولی دولت آقای احمدی نژاد برخلاف شعارهای خوبی که در زمینه
اقتصاد داده و میدهد توانایی ودانش لازم برای اجرای آنها را ندارد. (93459)
پورحسین
۱۳۸۷-۰۹-۰۴ ۰۲:۳۳:۴۲
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
مگر این انقلاب که احمدی نژاد داعیه دفاع از آن را دارد چند ستون مثل هاشمی دارد که دولتیان وطرفداران آنها اینقدر از وی بغض وکینه به دل دارند؟! مخالفان هاشمی بدانند \"هاشمی زنده است چون نهضت زنده است\"
تاریخ در مورد هاشمی به نیکی یاد خواهد کرد .
زنده باد هاشمی (93460)
احمدی نژاد دروغگونیست (93468)
هر چند که از منتقدان سر سخت احمدي نژاد هستيم ولي مردم به خاطر مبارزه او با ثروتمندان وآقازاده ها به او راي دادند واين صحبت کمترين کاريست که کرده و انتظار مردم بسيار بيشتر بود در مبارزه با مافياي اقتصادي (93481)
این همه جار وجنچال بخا طر یک تصمبم اشتباه ایجاد شده و رریشه ان تورم است بهتر است با تدبر مشکلات حل شود
به نظر من با درمان رایگان واب وبرق وتحصیلات رایکان تورم نخواهد شد ومشکلات قابل حل است و÷رداخت ÷ول به مردم یعنی تورم وبدبختی (93483)
آرمان
۱۳۸۷-۰۹-۰۴ ۰۹:۱۹:۵۴
خود کرده را تدبیر نیست.
یک ضرب المثل ایرانی می گه:
هر دو تاشون باهم برادرند (93484)
بیله دیگ، بیله چغندر
از آدم هایی که تنها به فکر منافع خودی هستند و هرکس غیر خودی را از نزدیک شدن به حوزه ثروت و دارایی های مردم به اسم های گزینش و... دور می کنند چه انتظاری دارید. در این کشور روزهای خوش خودی ها، مردم غیر خودی تلقی شده و فراموش می شوند و تنها موقع ناخوشی ها و کاهش درآمدها مردم را سر سفره خالی دعوت می کنند. چهره هر دو گروه که فغانشان از توزیع ثروت ناعادلانه بین خودشان در امده کاملا روشن و صدای فریادشان که به فحش و ناسزاگویی بر روی هم بلند شده است مثل صدای بازی بچه های نا اهل قابل شناسایی است. (93493)
سيدعلي
۱۳۸۷-۰۹-۰۴ ۱۰:۲۴:۲۹
[
هم آقاي هاشمي عزيزندوهم آقاي احمدي نژاد.ودشمن هم همينو ميخوادكه دوستان نظام رابه جون همديگه بيندازدوجشن بگيرد. بنظرمن اينها بايدبارفاقت اين مسائل راتوي جلسات خصوصي(وبدورازجنجال آفريني )به همديگه تذكربدهندتااگه
عيب واشكالي هم هست به خوبي رفع بشه.چون فقط همين مردم مستضعفند كه
متضررميشند. ومطرح كردن اين مسائل توسط اين خبرگزاري هم كمي مغرضانه است. باتشكر (93499)
سام110
۱۳۸۷-۰۹-۰۴ ۱۲:۴۷:۰۵
هر رئيس جمهور و نخبه اي در دوره اي از زمان حامل طرحي نو و حرکتي جذاب است بعنوان مثال الان يکي از اشتباهات بوش که باعث شکستش شده را تمسک به ريگانيسم مي دانند که دوره اش سپري شده بود. به نظر مي رسد در سيستم گردش نخبگان کشور ما نارسايي وجود دارد افراد با هوش،نخبه،توانا، با سواد، سريع الانتقال، سخنور و داراي صرائب هوشي بالا به سختي مي توانند وارد چرخه قدرت شوند آنهم به دليل عدم تعريف صحيح براي فعاليت احزاب است. الان با اينکه دوره خاتميسم تمام شده ولي جناج ابشان فکر مي کنند کسي ديگري را ندارند. آقاي هاشمي خدا حفظ شان کند بسيار دوست داشتني و قابل احترام هستند و واقعا از ذخائر انقلاب اسلامي بوده اند ولي واقعيت تلخ اين است که ديگر بايد بازنشست شوند. در چرخه مديران ادارات هم همين وضع را مي بينيد الان مديراني هستند که در 35 امين سال خدمت هستند ولي هنوز بشدت پيگير ماندن در مصدر هستند در حاليکه بعضا تفکرات فسيلي دارند که انسان حيرت مي کند. اين يک مشکل عمده است که نه مانند سيستم ها ي مدرن مي توانيم چرخش نخبگان پويايي را شکل دهيم و نه دوست داريم سيستم سنتي داشته باشيم مثل شاهزاده هاي همين کشورهاي حوزه خليج فارس که بچه 25 ساله را مي کنند وزير خارجه. البته اين را بدانيم که اين شاهزاده هاي اخيرالذکر تحت برنامه ريزي درازمدتي براي مناصب اين چنيني قرار گرفته اند و با هزينه هاي ميليوني در بهترين دانشگاههاي آمريکا و اروپا آمادگي پيدا کرده اند و مدرکشان هم قلابي نيست! چراکه فکر بقاء دراز مدت دارند. بزرگان قوم ما هم به خاطر ايراني اسلام و آزاد و آباد بايد فکري براي جايگزيني و گردش نخبگان بنمايند. (93545)
نیکخواه
۱۳۸۷-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۱:۲۴
متاسفانه سایت شما خیلی غلط املایی داره. نمونس هم در این خبر : \"طراز اول\"! یا تراز اول (93552)
آقای حرف حساب
مگر از هر کس انتقاد کنی دشمن او هستی
کی گفته انتقاد معادل با عدم طرفداری است این چه منطقی است که به خورد شما داده شده است. اتفاقا از هر کس انتقاد کنی یعنی خیلی دوستش داری. بجای پارادکس میتوانی بگویی تعارض یا چیزی بهتر که خودت کشف خواهی کرد
ضمنا تعدادی از انسانها ذهن تحلیلگر دارند بعضی خلاق و بعضی اجرا
آقای توکلی هم از جنس تحلیلگران هستند کارشان تحلیل است و انتقاد نتیجه کار آنها
حرف حساب خیلی زیر حساب و کتاب سایه نگیر در ایران حرف حساب را از کردان بشنو (93560)
جناب هاشمی عزیز در دانشگاه شریف فرمودند:آقای خامنه ای رهبر است و من رهرو وکسی از من نزدیک تر به رهبری نیست.من عاشق آقای خامنه ای هستم...
راستی پس از این همه حمایت های ویژه رهبری از دولت و رییس آن چرا آقای هاشمی همچنان مصر بر دمیدن بر طبل مخالفت با دولت هستند.
حمایت های رهبری از دولت همانگونه که معظم له اشاره فرودند دلیل بر ممنوعیت نقد آن نیست،ولی منصفانه و با بازگو کردن نقاط مثبت.
آقای هاشمی طی این سه سال در کنار ده ها نقد وحمله به دولت چند نکته مثبت از دولت را بر شمرده اند؟
کسی آمار دارد؟
انشاءالله این عاشق رهبری یک روز صداقت گفتار خود را به رهبری و امت عاشق رهبری ثابت کنند.
امیدواریم آن روز تا حاشیه مراسم ترحیم شهید احمدی نژاد در مقابل دوربین صدا وسیما و نگاه ناباورانه مردم به تاخیر نیفتد .
آقای هاشمی عاشقی به اطاعت از معشوق است نه به لجاجت! (93568)
javad
۱۳۸۷-۰۹-۰۴ ۱۹:۲۰:۲۹
اقای رئیس جمحور طرز سخنرانی های شما خیلی مخصوص به خودتان است امروز خواندم كه فرموده بودید انقدر قطع نامه بدهند تا قطع نامه دان انها دربیاید فكرمیكنم كه خدای نكرده ممكن است جای خالی سرهنگ قذافی را در جامعه بین الملی پركنید كه زیبنده شخص تحصیل كرده ائی مثل شما نیست (93597)
سایت الف اگر اصولگرا ي ناب باشد فقط بايد از دولت وسياستهايش حمايت كند نه اينكه..... (93513)
آقاي احمدي دريغ از يك ذره صبر و تحمل و انتقاد پذيري دريغ (93511)
اين آقايان كه دم از اداره مملكت را با گدا پروري و اقتصاد صدقه اي مشابه مي كنند ، آيا شده يكبار به قصابي يا بقالي مراجعه كنند و قيمت يك كيلو گوشت ، يك كيلو گوجه ، يك كيلو سيب زميني و يا ... غيره را بپرسند؟اصلا مي دانند نان سنگك آزاد 400 تومن شده؟
مطمئنا جواب خير است !
چون نوكر و كلفت خريد هاي آنان را مي كنند ، نون سنگك خاشخاشي داغ برش خورده را فقط سر سفره هايشان مي بينند ، و --- .بخاطر داشته باشيد كه امير المومنان بعد از رسيدگي به امور مردم در مزارع كوفه چاه مي كند و با عرق جبين رزق و روزي اش را تامين مي كرد . او كجا و ما كجا؟ (93478)
شما هم تو باغ نيستي بيا تو شهرك غرب(غرب تهران) و بقول شهر داري شهرك قدس(اون ور دنيا) تو خيابان درخشان ارزان ترين سنگك اندازه معمولي 500 تومان و با كنجد سفيد 700 تومان كمي بزرگتر 1000 تومان باور نداري آدرس دادم امتحان كن اصلا كي به كي است؟
همش حرفه .... (93794)
فضول باشی
۱۳۸۷-۰۹-۰۴ ۱۹:۵۳:۲۵
واقعا این رفتار شایسته احمدی نژاد نیست. اگر در مقابل انتقادات بزرگان اینگونه عمل می کنی حتما در قبال اتقادات مردم عادی چیزی جز --- نیست.رئیس جمهور باید رفتار دموکراتیک از خودش نشون بده.در دولتهای قبلی شرایط مردم بسیار بهتر از این بود.مگر نمیبینید ملت چه سختی هایی تحمل میکنند.ازاد مرد باشید و به سختی های موجود برای این ملت اعتراف نمایید. (93437)
رستاخیز
۱۳۸۷-۰۹-۰۴ ۱۹:۵۳:۴۲
اگر منظور اقای احمدی نژاد اقای رفسنجانی هست با توجه باینکه مخلف سیاست های ایشان هستم و کاملا درست می گویند اقای هاشمی این همه ثروت را از کجا اورده --- . (93442)
حاکم دو گانه سوز
۱۳۸۷-۰۹-۰۵ ۰۲:۳۷:۲۴
حاکمیت دوگانه و فراکسیون دوگانه همچون خودروهای دوگانه سوز مقتضی بر شرایط حاکم عمل میکنند. شیب قدرت حاصله از چالش اقتصاد آنهایی را که دست آویز محکمی ندارند در خود خواهد بلعید که طبعا پسامدهای آن در لایه های سطحی تبادلات سیاسی قابل نمودتر است.
با اینکه اختلاف پنانسیل ها بر اثر وجود شکافهای میان حزبی و رسوخ آرا به یکدیگر به پایین ترین میزان خود رسیده است کماکان شاهد وقوع رعد و برق و تخلیه بار الکتریکی میان پرچمداران احزاب هستیم.
ولی این نیز بگذرد. (93643)
هموطن
۱۳۸۷-۰۹-۰۵ ۰۹:۲۳:۴۹
اگر اين جوريه خوب حضرت علي هم بايد جايگاه و مقام طلحه و زبير كه از ياران و اصحاب پيامبر بودند را حفظ مي كرد. (93657)
سایت الف اگر اصولگرا ي ناب باشد فقط بايد از دولت وسياستهايش حمايت كند نه اينكه.....
عزیز من اسولگرایی که حمایت کورکورانه از یک فرد نیست. (93672)
ایشان را مقایسه کنید با خاتمی وناطق نوری که چقدر برای همدیگر حرمت قائل بودند (93377)
آقای احمدی نژاد تمامی شعارهایی که گفته بود را عمل نکرداز جمله
دانشگاه آزاد
معرفی مفسدان اقتصادی
نفت سر سفره مردم
عدالت
کاهش تورم
.......
حالا دیگه چیزی در چنته نداره
متاسفم که بهایشان رای دادم (93679)
مدير مسئول محترم و سايرين... شتر سواري دولا دولا نميشه! آيا سرمايه دار بودن هاشمي را ميتوانيد كتمان كنيد كه دو پيام منو سانسور كرديد؟ از سايت الف بيش از اين انتظار داشتم! (93674)
\"الف\" آتشبيار معركه!
آقايون الف نويس كه آوازه آنتي احمدي نژاد بودنشان ديربازي است بلند شده است در صغري كبري كردن مسئله بسيار ماهرند!
برادر من خودت مي بري، خودت مي دوزي، خودت هم نتيجه مي گيري؟!
حاكميت دوگانه را امثال شما چندسالي است كه وارد واژه نامه سياسي كشور كرديد و امثال شمايند كه هر از چندگاهي بر طبل آن مي كوبند!
(بزن كه خوب مي زني...
((اقترب الناس حسابهم و هم في غفلتهم يلعبون)) (93821)
شقایق
۱۳۸۷-۰۹-۰۷ ۰۸:۲۲:۱۹
اگر منظور این دوستمان آیه اول سوره مبارکه انبیاء باشد صحیح آن این است:
«اقترب للناس حسابهم و هم في غفلة معرضون » (94030)
اقوام جهان به اخلاق زنده اند قومی که گشت فاقد اخلاق مُردنیست (93830)
امیرابادی
۱۳۸۷-۰۹-۰۶ ۰۹:۱۲:۳۷
با سلام خدمت همه عزیزانی که این مطلب را مطالعه می کنند .
شان د و مقام مسئول در جمهوری اسلامی مقابله به مثل نیست انهم دراذهان عمومی . به اعتقاد بنده اینگونه سخن گفتن بیشتر شبیه انتقام گیری است . والا بیان انتقاد وپاسخ آن که این همه بگیر وببند ندارد منطق حکم میکند با ارائه آمار وارقام و با حضور کارشناسان بیطرف انهم چه جائی بهتر از مجمع تشخیص مصلحت نظام ، که این دو بزرگوار چسبیده به هم نشسته اند وازطرفی همان مجمعی که قرار است مصلحت های نظام در ان بررسی شود این مطالب بیان وبررسی شود . (93879)
در اصل آقاي رفسنجاني به مردم توهين نكرده بلكه سعي كرده از توهين شدن بيشتر به مردم توسط دولتيان ،جلوگيري كنه. (93925)
رهبر معظم فرمودند : در اظهار نظرها بيبند وباري قابل گذشت نيست ( نقل به مضمون )
آقاي رييس جمهور : .... اگر اين يارانهها را به افرادي مثل شما که جيب خود را پر کردهايد و شکمهايتان را سير کردهايد، بخوريد. گداپروري نيست ولي اگر به مردم بدهيم گداپروري قلمداد ميشود....
آيا اين سخنان آقاي رييس جمهور، مصداق بي بند وباري در اظهار نظر نيست؟ (93943)
عباس کردی
۱۳۸۷-۰۹-۰۷ ۱۱:۰۱:۳۷
من کاری به این موضوع که اقای هاشمی در انتخابات رای کمتری اوردن ندارم.ما باید از این طرغ که :نگاه کدوم به اساس انقلاب نزدیک تر هست. یکی میگه انقلاب با عزتش.یکی هم میگه فقط انقلاب.حالا ما مردم باید فرق هر دو این عزیزان رو بشناسیم .ومطمئنابا حمایت از رئیس جمهورخواستار ادامه راهش و با عدم دعوت مجدد(البته باید دید جایگزین کیست)مخالفت با شخص(البته باز هم باید دید جایگزین کیست)رئیس جمهور (94047)
کامران
۱۳۸۷-۰۹-۰۸ ۰۱:۵۹:۵۴
آقای احمدی نژاد، آن زمان که امثال آقای رفسنجانی از طرف همین مردم که شما داعیه دار حمایت از انان شده اید، برای پیروزی انقلاب نقش رهبری را ایفا می کردند، کجا بودید؟ (94105)
بنده خدا
۱۳۸۷-۰۹-۱۲ ۱۲:۵۵:۱۵
حتماً بدانید که دعوای دو سیاستمدار،فقط و فقط برای من و تو و سرگرم کردن مردم است و بس.
پس زیاد به این حرف و حدیث ها گوش ندید و پی نون درآوردن برای خود و خانوده ی خود باشید.
همین بس که !
در هر صورت شما هم ، یکی از اصحاب دو طرف هستید. (94563)
بگذاريد چتر حمايتي رهبر معضم از دولت برداشته شود خواهيد ديد جايگاه انها کجاست (94992)
احسنت به احمدی نژاد که جواب دندان شکنی به هاشمی داد امیدوارم هاشمی که خود را پدر احمدی نژاد می داند دیگر سربه سر فرزند جسور خود نگذارد و با درایت بیشتری سخن --- نماید
--- (95099)
من از قضاوت در مورد شخص آقای هاشمی و شخص آقای احمدی نژاد می گذرم. ولی کاملاً واضح است که صحبت آقای هاشمی متوجه یک اقدام عملی آقای احمدی نژاد است که تعبیرش در اقتصاد همیشه الفاظی نظیر گداپروری در هر زبانی هست و یک برخورد سیاسی است نسبت به اقدامی که ایشان نادرست می بینند.نه به شخص احمدی نژاد نسبتی داده نه به خانواده و خویشانش که اساساً در برخورد های سیاسی بسیار مانتعارف و عجیب است. ولی آقای احمدی نژاد به شخص آقای هاشمی و خانواده اش اهانت کرده است. (95701)
بهرنگ
۱۳۸۷-۱۰-۰۸ ۲۳:۴۱:۵۹
بنام خدا
اولا معتقدم آقای هاشمی برای مملکت زحمتکشیده ثانیا خیلی خوشحالم که وقتی برای اولین بار سایت الف را تگاه کردم متوجه شدم کاملا آزادانه و با رعایت ادب تمامی نظرات موافقین و مخالفین خود را منعکس میکند.
به امید موفقیت روز افزون در راستگوئی و امانت داری (97521)
باسلام بطورکلی انچه برهمه فرض است اینکه احترام وحرمت بزرگان خویش را که ازابتدای انقلاب همراه وهمگام امام (ره) بوده اند حفظنماییم حال به هریک از دو جناح مطرح کشور وابسته باشند وهردوجناح فعال در صحنه سیاسی کشور افرادی مسلمان ومعتقد به امام ورهبری واعتقادات اسلامی بوده حال اینکه در میدان فعالیت اولویت های کاری از نظر انان متفاوت است وهتک حرمت بزرگان وانهم شخصیتی همچون ایت ا... هاشمی به هیچ وجهی پذیرفته نیست وتمام افراد وبخصوص دولت مردان وصاحبان مناسب باید از سعه صدر بالادر مقابل منتقدین خویش برخوردار باشند موفقیت همه ارزوی قلبی من است (98024)
بنام خدا
یک مثل عربی می گوید \" هذا بمثل ذلک والبادی اظلم\"
بالاخره تحمل اظهارات بی پروا و غیر مسئولانه از سوی هر فردی که باشد حدی دارد و در بحث های غیر علمی و غیر کارشناسی و تخریبی هرکس ممکن است ادبیات غیر متعارف بکار برد.
بیاد داشته باشیم که در کدام دولت دلارهای نفتی روی پیشخوان بانک به فروش رسید و کسی حق حرف زدن نداشت.
باز بیاد بیاوریم که سابقه خدمات(بفرض صحت مطلب) نمی تواند توجیه گر بی طاقتی های ناشی از پس لرزه های یک شکست باشد.
آیا همه این مومنین معتقد در باره اقدامات بعدی اصحاب بدر خاموش مانده اند؟ یا اینکه خدمات بدر را بدون ارتباط با عملکردهای بعدی می دانند و برای هرکدام حساب جداگانه باز می کنند؟
آقای رفسنجانی باید بپزیرند که دیگر هنگام بازنشستگی کامل سیاسی ایشان رسیده و هر گونه اقدامی از این قبیل منجر به ضایع شدن سوابق وی می گردد. (98098)
سلام .این آقایی که میگه به نظرم احمدی نژاد امتحانشو پس نداده خوبه که به ریاست آقای احمدی نژاد تو شهرداری مراجعه کنه. کدوم رئیس جمهوری تونسته این قدر به شهرها و استانها سر بزنه و با روزی 2 ساعت خوابیدن به کار مردم رسدگی کنه. عزیز من (مردم) کلمه ای شده برای تبلیغات و هر حزب و گروهی غافل از مشکلات مردم فقط اسم اونها رو موقع انتخابات به یاد میاره. اگه ملاک مردمه،خوبه ببینیم کدوم رئیس جمهوری این قدر محبوب مردم بوده.آقای احمدی نژاد اگه به فکر ریاست دوره بعدی بود هیچ وقت بنزین رو سهمیه ای نمیکردو بحث هدف مند کردن یارانه هارو نمیکرد.ولی چون دید این امور به صلاح مملکته انجامش داد . کاری که هیچ رئیس جمهور قبلی جرات انجا م دادن اون رو نداشت.با این که سالها از تصویب اون گذشته بو د.به قول معروف تیشه به ریشه خودش زد. ولی دمش گرم
عزیزم این یعنی امتحان پس دادن (99000)
hojat
۱۳۸۷-۱۰-۲۲ ۱۲:۱۳:۳۶
به نظر من هم این حرف مناسب نبود البته آقای احمدی نژاد فکر میکنه که با این طور حرف زدن ها محبوبه. اون زحماتی که آقای هاشمی کشیدن برای انقلاب ، آقای احمدی نژاد هنوز نمیتونه درباره اش فکر کنه. خدا همه خدمتگذاران و حفظ کنه.
مشکل ما این حرفها نیست. مشکل ما نداشتن مدیریت سیستمی است. که در رئیس جمهور و اطرافیان پیدا نمیشه. متاسفانه (99285)
چرا اسامی غارتگران را بعداز چند سال اعلام نمی کنند .مگر قول نداده بودند. (99314)
شاید در اولین نگاه این مطلب یک نوشته ای بسیار افراطی و از سر کینه به نظر اید ولی بنده هیچگونه بغضی نسبت اقای خاتمی نداشته و ندارم ولی وقتی می بینم ایشان و اطرافیانشان بر روی امدن یا نیامدن ایشان { که همان روش پوسیده ایجاد موج علامت سوال در جامعه است } مانور میدهند وطوری از زمان نچندان دور خودشان حرف می زنند که که انگار در زمان ایشان ایران گلستان والان ویرانه است{البته شاخص ها چیز های زیادی برای گفتن دارند} و اینان الان می خواهند به عنوان منجی وارد صحنه شوند به همین دلیل تصمیم گرفتم ریز مقایسه هایی موردی در مورد روسای دولتهای قبلی و فعلی داشته باشم 1-خاتمی به دلیل ناتوانی هایش والبته جلب رای گریه هم می کند ولی از نظر انحراف طلبان احمدی نژاد همه کار می کند تا رای نیاورد {سهمیه بندی بنزین و صرفه جویی3ملیارد دلاری و افشاگری علیه دانه درشتها واجرای طرح تحول} 2-خاتمی تنش زدایی{باج دهی} می کند حتی به قیمت عدول از منافع ملی و احمدی نژاد بدون هیچ گونه باج دهی از منافع ملی دفاع می کند 3-خاتمی نامه می نویسد و دستمال سفید را بالا می برد{نامه سال 2003} و احمدی نژاد نامه مینویسد و دعوت به اسلام و عدالت می کند 4-خاتمی دانشجویان دانشجویان را تهدید می کند و احمدی نژاد از سوی دانشجویان تهدید می شود{زنده با مخالف من} 5-خاتمی دفترش را به سعد اباد می برد و احمدی نژاد دفترش را به میان مردم می برد 6-خاتمی و اطرفیانش از به رفتن به پاریس ذوق می کنند و احمدی نژاد و اطرافیانش به رفتن به سیستان و کردستان و اذربایجان می بالند 7-خاتمی در سازمان ملل از گل و بلبل حرف می زند و احمدی نژاد با دفاع از حقوق ملت لرزه بر اندام دشمن می اندازد 8-خاتمی و تیمش 10 سال مذاکره و تعلیق را برای 10 عدد سانتریفیوژ می پذیرند و احمدی نژاد بدون تعلیق به 5000 سانتری فیوژ می رسد 9-شعار ازادی را خاتمی سر می دهد و احمدی نژاد بیش از 4000توهین و تخریب و افترا در یافت می کند 10-خاتمی بدون در نظر گرفتن هولو کاست در فلسطین هولو کاست دروغین صهیونیست ها را تایید می کندو احمدی نژاد در مورد هولو کاست افشاگری می کند 11-در دوران خاتمی امام خمینی {ره} به موزه فرستاده می شود و در دوران احمدی نژاد راه امام سرلوحه امور می شود 12-خاتمی با زنان نامحرم دست می دهد و احمدی نژاد دست پدر شهید را می بوسد 13- ارزوی دیدار خاتمی محال بودو احمدی نژاد خود به خدمت مردم می رود 14-برای خاتمی ایران فقط تهران بود{البته در تهران هم فقط سعد اباد و پاستور و مرفه نشینان بی درد }و برای احمدی نژاد ایران 1100شهر 70000روستا و یک و نیم ملیون کیلومتر مربع است 15-ضدانقلاب برای خاتمی سرو دست می شکنند و برای احمدی نژاد.............................. 16-ویزای دو ماهه خاتمی را شخص بوش صادر میکند وبرای شرکت در اجلاس سازمان ملل {نه امریکا} ویزای چند روزه به احمدی نژاد نمی دهند چرا چرا چرا چرا چرا؟ www.edalat313.blogfa.com (99332)
صنوبري
۱۳۸۷-۱۰-۲۲ ۲۳:۵۹:۳۰
عجب دعواي ناصرالدين شاه و ناموسي راه انداختيدا!
نكن آقا در شان شما نيست. (99356)
با سلام
به نظر من بهترین صحبت را آقای مطهری در مورد آقای احمدی نژاد کردند و معتقد به قضاوت با رعایت انصاف کامل هستم و نباید در خلال قضاوت خدای ناکرده چشم خود را بروی حقایق بست
آقای احمدی نژاد خدمات شایانی را برای مردم انجام داده است ولی نمی توان منکر نقاط ضعف ایشان شد .ایشان باید به جایگاهی که در ان قرار گرفته اند وقوف کامل داشته باشند ودیدی جامع نگر داشته باشند.
گفتمانی که آقای احمدی نژاد ایجاد کردند درد دل بسیاری از مردم می باشد هرچند که به دید گاه های اقتصادی ایشان نقد زیادی نیز می باشد و همین طور اصرار بر بعضی از مواردی که پافشاری بیش از حد نشان دادند و شائبه یکدندگی و لجاجت ایجاد شود.
اما باید از زحمات شبانه روزی ایشان تشکر کرد.
به امید ایرانی آباد و روبه رشد بر اساس معیار های اصیل اسلامی (99875)
نباید آقای هاشمی با تمام ظالم پروری ،مافیا پروی،گردن کلفت پروری به خود اجازه توهین به مردم بدهد.
گدا پروری یا اکرام مردم؟
اگر حق مردم را بگیریم بریزیم تو گلوی صاحب تریبونها گدا پروری نکردیم .
اما اگر حق مردم را بدهیم گدا پروریه.
این سرمایه های نظام چه راحت به مردم توهین می کنند مردمی که خود نظام را ساختند حالا باید توهین بشنوند وجیک نزنند.
روزی حق هر کسی داده خواهد شد. (100152)
در سال هاي گذشته شخصيتهاي برجسته انقلاب را با ترفند هايي كنارزدند و خانه نشين كردند و حالا كساني كه خود كردند نيز به آن بلا دچار ميشوند
اين به معناي اين نيست كه احمدي نژاد درست ميگه
بلكه دليل براينكه هركي خربزه مي خوره پاي لرزشم ميشينه (100258)
جناب هاشمی از هیچ گونه بد وبیراه گفتنی نگذشته
دیگه سه سال صبر کافی نیس اقای سه سال مدارا
میگن حق تلخه (101687)
چرا هاشمی هیچ وقت جواب سئولات را نداده چرا (101690)
اردكانيان
۱۳۸۷-۱۲-۰۷ ۱۱:۴۶:۴۶
بهتر نيست بجاي آنكه خود انتقاد را بررسي و پاسخ درخور به آن داده شود به اينكه چه كسي اين حرف را زده و احتمالاً چه ايراداتي گوينده داشته بپردازيم ! مگر قرار است كه يارانهها به همه مگر شكمسيرها پرداخت گردد ؟ يا اينكه دريافتكنندگان يارانه نميتوانند به اين اقدام معترض شوند ؟ چه آنكه مبلغ دريافتي مطرح آنان با اختلاف ناشي از افزايش قيمتها متناسب نيست ! كافي است به لايحه مربوطه مراجعه شود و با كمي دقت مشخص ميشود كه فقط قسمتي از درآمد ناشي از افزايش قيمت ناشي از حاملهاي سوخت قرار است به برخي از اقشار تعلق گيرد. (106236)
قومی متفکرند اندر ره دین قومی به گمان فتاده در راه یقین
ترسم که بانگ برآید روزی کی بی خبران راه نه آن است و نه این
خیام
واقعیت این است که همه میدانیم حقیقت چیست، ولی انکارش میکنیم.
جمله عمیق امام رحمه الله را به یاد آوریم که به بنی صدر فرمودند: «همه مقامهای معنوی و مادی روزی از انسان گرفته میشود.» و اضافه کردند که عدم فهم بشر از این امر اساس همه بدبختی بشر است. (107365)
سئوال من این است که چطور وقتی آقای هاشمی این حرف رو می زنند (گدا پروری ) صدای شما در نمی آید ولی وقتی احمدی نژاد درمقام جواب بر میآید شما ناصح وخیر خواه دولت وشان رئیس جمهور می شوید ؟ (107439)
يك ايراني
۱۳۸۷-۱۲-۱۸ ۱۶:۱۳:۵۴
فعلاً كه در اين گفت وشنود ها بوي قدرت طبي بيشتر به مشام ميرسه تا دغدغه مردم .
ودر مورد گدا پروري بيد گفت آقايان نگران نباشند اگر جزو توده هاي مردم بوديد مي ديديد بيشترمردم فقط گدايي ميكنند تا زندگي . (107990)
علی تنها
۱۳۸۷-۱۲-۱۹ ۲۳:۲۹:۲۶
چرا آقای هاشمی در عرض سه سال برا یک بار هم نشد با احمدی نژاد ملاقات کنه راهنماییش کنه .ایشون که خودش و عقل کل میدونه و همیشه در همه کاری دخالت میکنه چرا فقط نق نق میکنه.مگه چند سال ایشون رییس جمهور بود تورم 48 درصد برا کی بود؟چرا ایشون که هر وقت دلش میخواد با اصلاح طلبا گفتمان میکنند *کسایی که 8 سال آب خوش نگذاشتن از گلوش پایین بره یکی بحث انتخابات مجلس ششم* شب نشینی دارند !برا رضای خدا با احمدی نزاد نشسته یه نون وپنیر باهاش بخوره حرفاشو گوش بده اینا همش به خاطر ضربه از سوم تیر بود و بس (108278)
دانشجو
۱۳۸۷-۱۲-۲۷ ۱۳:۵۲:۳۴
به نام خدا
آقای نویسنده : چه طور ایشان در مقام ریاست مجمع تشخیص می توانند از این تعابیر زننده (که بی سابقه هم نبوده ) استفاده کنند :
1. در برابر کسانی که از اول ریاست جمهوری احمدی نژاد (قبل و بعد)، یک ریز او را ترور شخصیتی کرده اند و در لباس روحانیت یادشان رفته است که در برابر هر کلمه فردای قیامت پاسحگو باید باشند ، سعه صدر و تحمل اشتباه است ،
2. ما خدمات آقای هاشمی را فراموش نکرده ایم اما این را هم فراموش نکرده ایم که ملاک حال افراد است .
3.بنده از طرح تحول دولت حمایت نمی کنم چون کارشناس نیستم ، ولی می دانم که دولت در جهت خدمت به اقشار محروم قدم بر می دارد .
4. بهتر نیست آقای هاشمی به جای توهین ( آن تعبیر \"کوتوله سیاسی\" ایشان را یاد داریم) به فکر اصلاح امور و کمک به دولت در جهت خدمت رسانی به اقشار محروم باشند ؟
در نهایت از خدا می خواهم که به داد این مملکت ما برسد . (109992)
آقا پس چرا نظر دانشجو درج نمی شود ؟ (109998)
آقاي هاشمي 8 سال رييس جمهور بودند و هرگز كسي در زمان ايشان جرات اين گونه انتقادها را نداشت اما امروز هر چه دلشان بخواهد مي گويند. البته من پاسخ رييس جمهور را هم تائيد نمي كنم اما فكر مي كنم لحن هاشمي از انتقاد گذشته و علنا صورت تخريب به خود گرفته. متاسفم. (110840)