همسویی و وحدت رمز پیشرفت است. امیدوارم با عزل فرجی دانا، موضوع اخراج رانتی های بظاهر دکتر، از دستور کار خارج نشود. دلم می خواهد آقای دکتر نادران که همیشه ضد فساد بوده اند و نطقش را واقعا پسندیدم، خودشان راسا برای اخراج رانتی ها از محیط علمی آستین بالا بزنند. (2325856) (alef-13)
الف چاپ کن
ما مردم داشتیم بعد از 8 سال طعم وحدت را می چشیدیم.
آقای توکلی این چه کاری بود که شما مجلسیان کردید؟ چه سودی از پاشیدن بذر تفرقه عایدتان می شود؟
با این کار اعصاب مردم را به هم ریختید. (2326667) (alef-13)
مستاجر
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۱:۴۴
کاش رییس بانک مرکزی رو هم میشد استیضاح کرد،،از زمانی که به خاطر دارم مستاجرم ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،، (2326827) (alef-13)
پاي مردم الكي به ميان نكشيد.بلكه پست و مقام و سُود يك عده افراد قليل به خطر افتاده و ... (2327074) (alef-13)
خانه ملت علیه ملت.افسوس. (2327874) (alef-10)
اتفاقا" این نمایندگان مجلس صد در صد مخالف حق و عدالت و مردم کشورشان هستند .انان به فکر پر کردک چیب خود و هم فکرانشان هستند بگذریم از اینکه تعداد معدودی واقعا" غم مردم و کشور را میخورند . (2329814) (alef-1)
نسبت مثبت ها همسویی ملت با این نظر است از نظر آماری درصد نظرات مخالفت با رای مجلسیان در این چند کامنت مشخص است آقای توکلی حداقل شما به خودتان بیایید مگر آنکه رای گیری را به شکل دیگری ببینید (2329385) (alef-1)
اتفاقا مجلس تمام تلاشش رو برای جلوگیری از این استیضاح کرده. چند بار فرجی دانا قولداده کهرویه اش را عوض کنه ولی زده زیر قولش در آخر هم که تهدید و تهمت ها رو روانه نماینده ها کردند. این اون وحدتیه کهازش حرف میزنید؟ همه ساکت باشند تا فقط شماحرف بزنید؟ (2327135) (alef-13)
از امروز این مجلس ما(اکثریت ملت)نیست.
انتخابات زود هنگام را خواستاریم (2327486) (alef-3)
باز دوباره شماها جو گیر شدید میگین اکثریت. اکثریت یعنی نصف؟ (2328798) (alef-10)
نه یعنی 5 درصد ؟ رسایییون با چند تا رای از تهران رفتن مجلس؟ (2329317) (alef-1)
فرهاد
۱۳۹۳-۰۵-۳۰ ۰۲:۰۶:۵۳
براساس قانون اساسی کشور اصل 43 در بند اول
((رای تأمین استقلال اقتصادی جامعه و ریشه کن کردن فقر و محرومیت و برآوردن نیازهای انسان در جریان رشد، با حفظ آزادی او، اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر اساس ضوابط زیر استوار میشود:
تأمین نیازهای اساسی: مسکن، خوراک، پوشاک، بهداشت، درمان، آموزش و پرورش و امکانات لازم برای تشکیل خانواده برای همه.))
و اصل 30
((دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفایی کشور به طور رایگان گسترش دهد.))
اگر فرض کنیم اینها که وارد دانشگاه شدند مجرم باشند باز نمی توان از ادامه تحصیل اینها جلوگیری کرد چرا حق اساسی اینها هستش که ادامه تحصیل دهند اولین جرم شماست که به اصطلاح مجلسی این حرف رو بیان کرد
دوم امکان کار شما از اینها گرفتید و براساس اصل 28 قانون اساسی
((هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند. دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون، برای همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احراز مشاغل ایجاد نماید.))
یک سوال چرا امکان کار دلخواه رو برای مخالفان خود گرفتید ؟؟؟؟؟؟؟ براساس این اصل شما جرم دوم رو مرتکب شدید
و نیز باز شما با این کار تون حق اصل های 28 و 29 و 30 و 34 و اصل مهم 39
((هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.)) و اصل 43 رو گرفته اید. شما حتی اگر وزارت اطلاعات و هر نهاد دیگه هم داده باشد بر اساس قانون اساسی شما انها رو از حق اساسی شون محروم کرده و مجرم شناخنه می شوید . و در ضمن براساس اصل 67 که سوگند نمایندگان هستش(( نمایندگان باید در نخستین جلسه مجلس به ترتیب زیر سوگند یاد کنند و متن قسمنامه را امضاء نمایند. بسماللهالرحمنالرحیم
"من در برابر قرآن مجید، به خدای قادر متعال سوگند یاد میکنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد مینمایم که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعهای را که ملت به ما سپرده به عنوا ن امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت پو تقوی را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی دفاع کنم و در گفتهها و نوشتهها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مد نظر داشته باشم."
نمایندگان اقلیتهای دینی این سوگند را با ذکر کتاب آسمانی خود یاد خواهند کرد.
نمایندگانی که در جلسه نخست شرکت ندارند باید در اولین جلسهای که حضور پیدا میکنند مراسم سوگند را به جای آوردند.)) و چون شما دفاع از قانون اساسی نکردید که هیچ و حتی آن را زیر پا گذاشتید محکوم هستید این مطالب من بر اساس اصل 8 قانون اساسی بود که شما گفته شد (2328833) (alef-10)
خیلی خوب بود.
من برای شما دست می زنم که به یاد ما همه انداختید قانون اساسی ای هم هست.
فقط موندم این احترام به قانون در سال 88 کجا بود. قانونی که بعضی از همین آقایون به راحتی نقضش کردن و به اردوکشی خیابونی رو آوردن. چرا خیلی از همین آدما که شما سنگشونو میزنین رئیس جمهور قانونی این مملکتو هتک حرمت کردند و شماها هم براشون کف و سوت زدید؟
قانون خیلی خوبه به شرطی که همیشه بهش عمل بشه.
در غیر اینصورت نمی تونید دم از قانون بزنید و در عین حال باز هم گزینشی عمل می کنید. (2329797) (alef-1)
حق تجمع هم در قانون امده است! (2332229) (alef-13)
الف جان، چرا بیش از 800 نظر رو غیر قابل انتشار زدی؟ نمی تونی باور کنی اکثریت افکار عمومی بر ضد ما هستند؟ حقیقت تلخه... (2332463) (alef-13)
تجمعات خیابانی در کجای قانون اساسی منع شده است؟ (2333934) (alef-6)
این مجلس خیلی وقت است که ما را نمایندگی نمی کند, اما حالا قدرت طلبی و سودجویی آنها بیش از پیش آشکار گشته است. کاش شمار انسانهای باوجدانی همچون مطهری و توکلی در این مجلس بیشتر بود. اما افسوس که تا زمانی که نظارت استصوابی ملت را از انتخاب نمایندگان واقعی و شجاع بازمی دارد امیدی به اصلاح راستین امور نیست. (2329627) (alef-1)
رویهش رو اصلاح کنه یعنی فک و فامیل آقایون با نمرههای ناپلئونیشون برگردن خارج با پول دولت خوش بگذرونن؟ (2327506) (alef-3)
پول دولت ؟ خوبه والا ، اون 7 دهم درصدتون باعث شده کل بیت المال رو بزنید به نام دولت
حداقل پول ملت رو بالامی کشید اسمشو عوض نکنید که حلال شده باشه ، با این اسامی حروم خدا حلال نمیشه (2330401) (alef-1)
کدام رویه را .اینکه اساتید علمی را وارد دانشگاه کرد اینکه از دانشجویی که بذون دلیل اخراج شده بود حمایت کرد اینکه سطح علمی کشور را ارتقاع داد یا اینکه جلو مدرک افراد بی سواد را گرفت و یا اینکه حق و حقیقت بورسیه را گفت .خیر شما افراد دانا را نمیخواهید شما فقط هم فکر میخواهید تا هر چه خواستید سر این مردم بی گناه انچام بدهید . (2329830) (alef-1)
هه هه هه هه
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۷:۰۳:۲۳
از هر دستی بدی از همون دست میگیری ، هشت سال شیرین یادش بخیر (2327450) (alef-3)
لطفا، معنی منافق را برای رای دهندگان تعریف کنید (2327478) (alef-3)
این مجلسی ها یکی مثل احمدی نژاد میخان. (2327564) (alef-1)
جک میگی وقت کردید دکتر سلام ازخبرگذاری دانشجو رو هم ببینید (2329094) (alef-10)
اخر مرد نا حسابی به توکلی چه مربوطه 35 سال دارین بهش گیر میدین از زمان وزارت کار دولت رجایی (2329700) (alef-1)
حسین از کرج
۱۳۹۳-۰۵-۳۰ ۱۵:۳۴:۵۴
یعنی اگه همه ساکت باشند و یک گروه اقتدارگرای جدید هرکار درست و غلطی خواست انجام بدهد و هیچ کس حتی مراجع قانونی اجازه مخالفت با اون جریان اقتدارگرا نداشته باشد تا بتوانند دربرخی مواقع برخلاف نظام عمل کند این میشه وحدت؟!!!
میشه بفرمایید وقتی دولت قبل اشتباه میکرد چرا برخی دوستان از زمین و زمان شکایت میکردند که چرا جلو اونا رو نمیگیرند ولی حالا همه باید سکوت کنند که وحدت (؟! ) ایجاد بشه؟! (2330312) (alef-1)
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۵-۳۱ ۰۲:۰۰:۲۸
انصافا شما طرفدار وحدتی؟! (2331538) (alef-3)
تاچشم ضد انقلاب از حدقه دربیاد (2332195) (alef-13)
اتفاقا منطقی که فکر کنیم میبینیم استیضاح وزیر محترم علوم الزام عقلی برای کشور بود. البته نباید این استیضاح باعث ضایع شدن شخصیت علمی و حقیقی جناب ایشان شود.
ضمنا از مجلس محترم و دلسوز تقاضا دارم استیضاح وزیر محترم نفت را در دستور قرار دهد
با تشکر (2326712) (alef-13)
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۲:۳۷
" تعز من تشاء و تذل من تشاء " - جناب آقای دکتر فرجی دانا از افتخارات دانشکده فنی دانشگاه تهران بوده اند ، هستند و خواهند بود. و من الله التوفیق. (2326837) (alef-13)
بنده موافق عزل ایشون از وزارت بوده و هستم در عین حال برای شخصیت علمی ایشون هم احترام قائلم (2327141) (alef-13)
آقای بنده ! معدل کارشناسی و ارشدت چنده؟ (2329598) (alef-3)
سال 1369 بعد از زلزله بزرگ رودبار و منجیل خبری منتشر شد که مدتی جزو اخبار داغ رسانه های آن زمان شد بااین مضمون که
« یکی از دانشجویان شاغل به تحصیل در کانادا تمام پس اندازوبخشی ازداراییهای خود را برای کمک به زلزله زدگان ارسال کرده است»
آن دانشجو که نه تنها در مقطع لیسانس شاگرد اول دوره خود بود بلکه بالاترین معدل را در تاریخ دانشکده فنی پس از شهید چمران داشته است.
این در حالیست که همزمان با تحصیل حضوری فعال در جبهه داشته و در سابقه جبهه ای او همین بس که سردار علی فضلی در سال جاری در جلسه ای با موضوع راهیان نور عنوان کرده که از افتخارات من این است که در مقطعی از جنگ ايشان فرمانده من بود.
او پس از اتمام دوره دکتری از دانشگاه واترلوي کاناد، به کشور بازمیگردد و به عنوان هیات علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران مشغول به امر تدریس میگردد .... ايشان جناب دكتر فرجي دانا هستند که دیروز استیضاح و بركنار شدند. (2332719) (alef-13)
با رفتن جناب آقای دکتر فرجی دانا از وزارت علوم و حکم سرپرستی این وزارتخانه برای آقای دکتر نجفی باید گفت صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت (2328554) (alef-10)
این رای نمایندگان ملت نتیجه تهمت زدن و توهین و تحقیر دانشجویان متعهد و نتیجه همسویی با فتنه گران و خود را به خواب زدن همین است
از نمایندگان عزیز تشکر میکنیم و خواهشمندیم هر چه سریع تر به سوی استیضاح علی جنتی حرکت فرمایید تا دیگر به نام اعتدال شاهد افراط و تفریط و کج روی از خطوط اسلام و انقلاب و نظام مقدس نباشیم (2326715) (alef-13)
از کی تا حالا رانت وبدون آزمون دکتر شدن شده تحقیر دانشجوی متعهد؟؟؟ اگر کسی دین وشرف داشته باشد رانتی به دنبال مدرک وثروت نمی رود (2327153) (alef-10)
دین چیه دیگه ما سر خدا را هم کلاه می گذاریم
دانشجوی بورسیه غیر قانونی (2327616) (alef-1)
جالبه :/ (2327308) (alef-10)
به نظر من بهتر است که مجلس رییس جمهور انتخاب کند تا این مشکلات پیش نیاید . این چه کاری است که مردم با هزار امید و آرزو رییس جمهور را انتخاب کنند و بعد مجلس بیاید و کابینه متشکل را ضعییف کند . پس رییس جمهور چه کاره است . اگر نظر سنجی هم میشد از دانشگاهییان و اساتید نتیجه رای غیر از این بود . (2328111) (alef-10)
من مانده ام که بقول شما این فتنه گران که تعدا دبسیار محدوی بودند چرا هنوز هم هستند و اینکه چرا شما از ان تعداد محدود اینهمه هراس دارید جای تعجب دارد .وانگهی تا دیروز امریکا و اسراییل را علم میکردید امروز فتنه و فردا هم برای امیال نادرست و ناحق خود چیزی را پیدا میکنید .اما بدانید تعدادی از این نمایندها فقط به فکر رانت بازی و پر کردن جیب خود و هم دستانشان هستند که به امید خدا در مچلس بعدی چایی ندارند و باید پاسخگوی امیال نادرست خود باشند انشاا.... (2329918) (alef-1)
چه حالی می کنن BBc و VOA که امشب میگن به خاطر حرفای ما وزیر جمهوری اسلامی عزل شد
وای بر ما (2326718) (alef-13)
وزیر علوم باید حداقل از فرصت یکماهه استفاده می کرد و نظرات درست و منطقی نمایندگان رو جلب می کرد (اگه کامل در جریان باشین و شما هم تحت تاثیر فشار رسانه ای نباشین). (2326816) (alef-13)
همان به که وزیر محترم در مورد درخواست های نامعقول کوتاه نیامد (2327648) (alef-10)
فرشاد
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۷:۴۲
ببینید این استیضاح به نفع شما بود یا به ضرر شما. من اسنانی هستم که به نظر خودم انسان معتدلی هستم. مثلا از وضع تئاتر کشور و اتفاقایی که داره توش می یفته اصلا راضی نیستیم و دیشب که بیست و سی گزارشی در مورد اوضاع تئاتر پخش کرد من موافقش بودم. ولی امروز این رای مجلس به وزیر علوم باعث شد من نسبت به مسائلی که با اصولگراها مشترک بودم سرد بشم. الان نظرم اینه که تئاتر خیلی هم خوبه این شماها هستید که کشور به لجن کشیدید. (2326863) (alef-13)
بدون شک استیضاح وزیر حق نمایندگان مردم در مجلس و انتخاب و فرستادن نمایندگان اصلح به مجلس حق روشن و مسلم مردم ایران است.
نمایندگان به وظیفه خود بخوبی عمل کردند نوبت عملکرد عالی مردم هم درانتخاب نماینده اصلح بزودی فرا میرسد.
الف جان منتشر هم نکردی مشکلی نیست مهم اینه که بدونی انجام به وظیفه مهمترین چیز است. (2326866) (alef-13)
وكيل و افسر تجربي
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۲۳:۰۳:۲۹
دوست عزيز اگر ميگفتيد استيضاح يك امر قانوني است و ما بايد به قانون احترام بگذاريم قابل قبول بود ولي وقتي ميگوييد استيضاح حق مجلس است مسئله فرق ميكند . بنده اعتقاد دارم مجلس صاحب حقي نيست كه بر خلاف نظر مردم كاري بكند مضاف براينكه نوع انتخاب اقايان نماينده بخصوص در شهرستانهاي كوچك حق گونه نيست . امر قانوني با حق متفاوت است كه البته بهتر انست كه يكي باشند ولي هميشه اينطور نيست . بگذاريد مثالي بزنم : فرض كنيد شما با موتور سيكلت داخل خط ويژه ي اتوبوس شده ايد اگر راننده ي اتوبوس به عمد با شما بر خورد كند به لحاظ قانوني شما مقصر هستيد ولي پر واضح است كه اين راي قانوني به حق نيست چون راننده ي اتوبوس ميتوانسته با يك ترمز كوچك شما را نجات دهد ولي زير سايه ي قانون شما را له كرده است كه صد در صد اين عمل ناحق است . مثل مجلس ما هم همين است امروز مجلس با بركناري وزير علوم يك رفتار قانوني انجام داده است كه ميتواند حق باشد و يا ناحق . بنابر اين از همه ي رسانه ها ميخواهم از واژه ي حق به درستي استفاده كنند . وبه جاي« حق »بگوييم «رفتار قانوني» (2328417) (alef-10)
بسیار حرف به جایی بود ! ممنون (2329742) (alef-1)
رئيس جمهور منتخب اقای روحانی دكتر محمد علی نجفی را به سر پرستی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری و دكتر فرجیدانا را بعنوان مشاور خود در امور علمی و آموزشی منصوب نمود (2326955) (alef-13)
آقای روحانی مچکریم از حسن انتخاب شما (2327303) (alef-10)
دکتر فرجی دانا مردم و جامعه دانشگاهی خدمات شما رو فراموش نمی کنند.
به امید روزی که در این مملکت سیاسی بازی بر هر چیزی مقدم نباشه (2326961) (alef-13)
آخه کودوم خدمات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2328119) (alef-10)
همون خدماتی که لیسانس ادبیات را بورسیه برا ادامه تحصیل به خارج فرستادند؟ (2329609) (alef-1)
تصدی آقای نجفی بر سرپرستی وزارت علوم رو تبریک میگم.
آقای فرجی دانا دفاعیات شما عالی بود و اهداف واقعی استیضاح رو نشون داد.
ممنون ممنون ممنون (2327010) (alef-13)
سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین بشکست
قیمت سنگ نیافزاید و زر کم نشود. (2327041) (alef-13)
امیراسد
۱۳۹۳-۰۵-۳۰ ۱۳:۳۶:۵۲
راستی این فریاد "الله اکبر" موافقان استیضاح پس از اعلام آرا چی بود!!!؟؟؟ مثل اینکه خبر پیروزی رزمندگان رو در جنگ علیه بعثیان شنیده بودند!!!!!
واقعا زشت و زننده بود و به دور از اخلاق حرفه ای نمایندگی، البته خوب از این ادما همینم انتظار میره دیگه!!!! (2329924) (alef-1)
به نظرم روحانی هم زرنگی کرد و هم برنده عزل فرجی دانا شد. چون اولا با عزل فرجی دانا، مخالفت مجلس با خود را بهانه ای برای فرافکنی عدم موفقیت های خود جلوه می دهد و هم اینکه با اینکار اصلاح طلبان تندرو را از کابینه حذف می کند و فضا برای کارگزاران آماده تر می شود... نجفی به جای فرجی دانا... کارگزاران به جای اصلاح طلبان تندرو! (2330289) (alef-1)
اصولگرايان دنبال تفرقه هستند (2330435) (alef-3)
و بزودی ملت به این مجلس اعتماد نخواهد کرد (2325864) (alef-10)
حالا می بینیم که آقایون دور بعدی رای میارن بیان تو مجلس یا نه ؟ (2325870) (alef-10)
karbala183
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۴۸:۵۰
درود برنمایندگانی که در مقابل فتنه و جریان روشنفکری غرب زده حساس و روشن هستند......
امیدوارم مجلسیان در رفع مشکلات مردم هم همین طور قاطع و محکم باشند ....
درود بر نمایندگانی مثل احمد توکلی...نادران ...زاکانی .... (2325871) (alef-10)
اره همین آقایان به وزیر اقتصاد که 3000 میلیارد اختلاس مدیرانش کردن رای اعتماد داد ولی به آقای فرجی که افشا کننده رانت هایشان بود رای نداد . .این اقایات نماینده منافع خود هستند نه مردم... الف که منتشر نمیکنه ولی به اقای توکلی که مدعی عدالت بگید (2329602) (alef-1)
نادران قوی بود. وزیر در عکس العملها تأخیر داشت. (2325872) (alef-10)
مجلس هم با این استیضاح از مردم رای عدم اعتماد گرفت. (2325873) (alef-10)
امیدوار باش میگیره؟ (2328721) (alef-10)
اسامي 110 نماينده مخالف را منتشر كنيد... (2325881) (alef-10)
مهندس 110 نماینده مخالف استیضاح بودن منظورت 145 تا بود دیگه! (2328308) (alef-10)
فرهاد
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۰:۲۳
چقدر مجلس نماینده اکثریت مردم است واقعا"! (2325888) (alef-10)
امید است که آقای روحانی در انتخاب وزیربرای پست حساس وزارت علوم دقت کنند. امید است که وزیر جدید اشتباهات آقای فرجی دانا را تصحیح نماید.
ضمنا" بهتر بود که ایشان در دفاع از وزیر خود در جلسه مجلس حضور داشتند و سفر استانی عذر موجه ای برای این عدم حضور نیست. (2325892) (alef-10)
متاسفم برای خودم به عنوان یک دانشگاهی که وزیری که به واقع نماینده «تفکر دانشگاهی» بود از سوی «تکثر حزبی» رد صلاحیت شد. (2325893) (alef-10)
فرهاد
۱۳۹۳-۰۵-۳۰ ۰۲:۲۸:۱۱
حرف دل ما رو زدی (2328868) (alef-10)
الحق و الانصاف که نادران نطق بسیار عالی داشت
خدا قوت به نمایندگان
و امیدواریم دولت در انتخاب وزیر علوم بعدی دقت بیشتری بکند (2325896) (alef-10)
عالی بود ولی عاری از راستی و درستی و واقع گویی ! (2327642) (alef-10)
اصلا چطور دولت انتخاب وزرا رو به مجلس بده؟ (2328738) (alef-10)
واقعا متاسف شدم (2325898) (alef-10)
مجلس با این رای در مقابل اکثریت مردم، دانشگاهیان و دانشجویان ایستاد. (2325910) (alef-13)
محمد-بجنورد
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۲:۱۴
این استیضاح سیاسی بود. از آقای روحانی توقع داریم با انتخاب یک فرد اصلاح طلب، همگام با رای و نظر مردم گام بردارد. (2325916) (alef-13)
تمام کسانی را که باعث عزل وزیر دلسوز علوم شدند،(بخصوص افراد پشت پرده که فکرکردند مردم متوجه فعالیت شان نشده اند!!!) را به خدا واگذار می کنم. (2325927) (alef-13)
وقتي سند استيضاح كنندگان تصاوير bbc و voa هست. واي به حال ما.
نوباوه، بي بي سي پيوندتان مبارك! (2326481) (alef-13)
شما چرا اون ور قضیه رو نمی بینی که این شبکه ها از فرجی دانا حمایت می کردند ؟
اتفاقا این ما هستیم که باید بیگم :
فرجی bbc پیوندتان مبارک ... (2326570) (alef-13)
مثل اینکه همتون شبکه هی ماهواره رو میبینین و میگین بده! (2326809) (alef-13)
سامان
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۳۰:۱۸
اینها هر چیزی رو دوست داشته باشن میبینن و هرچی دوست نداشته باشن نمی بینن (2326879) (alef-13)
آقای فرجی به نکته خوبی اشاره کرد که گفت در زمان اتفاق افتادن این تخلفات من که وزیر نبودم ولی شما که نماینده بودید. این نماینده ها که میگن استیضاح سیاسی نبوده پس چرا تخلفات دولت قبل رو سرپوش میذاشتن (2326532) (alef-13)
شلیک به علم (2326564) (alef-13)
اینها همان دلواپسین بودند!
دلواپس مردم!
دلواپس بیکاری!
دلواپس فساد!
دلواپس بورسیه های غیرقانونی!
دلواپس رانت خواری ها!
بلکه نه دلواپس جایگاهشان!
دلواپس باند شان!
دلواپس جیبشان!
دلواپس قدرتشان!
البته صد البته، عاقلان داند. (2326634) (alef-13)
محمود
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۰۳:۰۵
درود بر نمایندگان جسوری مانند زاکانی و نوباوه و ...
رای ما حلالتون که حرف دل مارو زدید و از هیچ چیزی مثل رای نیاوردن در مجلس بعدی نترسیدید
دوباره بهتون رای میدیدم (2326674) (alef-13)
پس خودتم میدونی احتمالا در مجلس بعد مردم بهشون رای نمیدن ؟! (2326764) (alef-13)
تا حالا اینقدر برای هیچ انتخاباتی به اندازه انتخابات آتی مجلس روزشماری نکردم... حالا میبینیم کیا رای میارن!!! (2326850) (alef-13)
من تو عمرم یک بار هم رای مجلس ندادم ولی اینبار می دم تا یک بی سواد های راهی منزلشان کنم (2327052) (alef-13)
بگو به شرطی که همین ترکیب فعلی نباشد به مجلس رای می دهم وگرنه چه لزومی به شرکت در انتخابات هست اگر همینها باشند ؟ (2329058) (alef-10)
عجب از جهالت نهروانیان (2327433) (alef-3)
میدونم این واقعه برای ما دانشگاهیا نا خوشایند بود نه برای شما کسبه محترم (2328747) (alef-10)
خودم به عنوان یه دانشجوی برق و بسیاری از دانشجویان این سرزمین از این اقدام مجلس خوشحال شدیم تا شاید زمینه ای شود تا دوباره دانشگاه ها به مسیر رشد عمی خود بازگردند (2326756) (alef-13)
حمیدجان بورسیه بودی ؟! (2329060) (alef-10)
حمیدجان معدلت چند بود؟ (2329636) (alef-1)
ما دیگر شخصیت پشت پزده را دوست نداریم و ازش دفاع نخواهیم کرد.
سکوت نشانه رضایت بود. (2327500) (alef-1)
محمود
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۷:۲۰:۱۷
خدا از ما ميخواد در انتخابات بعد به اين بدخواهان اجازه ورود به مجلس و مناصب ديگر رو نديم تا اينگونه عمل نكنند (2327513) (alef-1)
دو سال دیگر مردم نشان می دهند که چقد راز عملکرد سیاسی و بی انصافانه و خودمحورانه شما نمایندگان موافق استیضاح ناراضی اند مردم با رای خود به شما می گویند شما در بین مردم جایگاهی ندارید . (2328037) (alef-3)
مسعود ح
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۳:۰۳
اگر حجمه بی سابقه رسانه ای ضد مجلس نبود، این رای حاصل نمی شد...
دولت فعلا داره از رسان های حامیش ضربه میخوره...
رواج بی قانونی و تهمت (2325930) (alef-13)
عزیزم کدام رسانه حامی ؟ منظورت بی بی سی وی او ای هست ؟ خیلی وقته مردم دست این رسانه ها را خوندن مگه میشه یک رسانه مدعی تدبیر ندونه دفاعش از یک دولت باعث دادن بهانه به دست مخالفش میشه ؟! امروز نوباوه واستیضاح کنندگان از بی بی سی بهره بردن یا فرجی دانا ؟! (2326555) (alef-13)
خوبه والله! رانت خواری آقایان خوراک رسانه های بیگانه میشه! چوبش رو دانشگاه باید بخوره (2326639) (alef-13)
شما فعلا نوشتن هجمه رو ياد بگير بعد راجب كار رسانه اي ابراز نظر كن (2326691) (alef-3)
یعنی رای مجلس مشخصا به خاطر لجبازی بوده؟؟؟ خوب شد علتش کاملا اعلام شد (2326744) (alef-3)
بجنورد-محمد
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۳:۱۵
این نمایندگان نظرات و خواسته های ملت را نمایندگی نمی کنند. (2325933) (alef-13)
محمود
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۰۳:۴۴
درود بر نمایندگان جسوری مانند زاکانی و نوباوه و ...
رای ما حلالتون که حرف دل مارو زدید و از هیچ چیزی مثل رای نیاوردن در مجلس بعدی نترسیدید
دوباره بهتون رای میدیدم (2326678) (alef-3)
به نظر من افرادی که به بی عدالتی و عدم شایستگی رای مثبت دهند. روز قیامت پاسخگو بابد باشند. در دانشگاه ما یک نفر فوق لیسانس با معدل زیر 14 هیئت علمی شده، در حالی که ده ها نفر دکتر در همین رشته بیکارند. وای برما که به خاطر منافع شخصی چکار می کنیم. (2326881) (alef-13)
از اینکه روحانی از فرجی دانا دفاع نکرد معلوم که خود این دولتم لیاقت افرادی چون اونو ندارند چطورمیشه انتظار داشت که روحانی میتواند دیگر مسائل بزرگتر مثل اقتصاد را حل کند وقتی از یکی از بهترین وزرایه خودش که میتوانست قسمتی از مشکلات رو حل کنه ، دفاع نکرد خوب امسال فرجی دانا میتونند مشکلاتو حل کنند وقتی اونا نباشند روحانی چطور تنهایی میتونه؟ (2330672) (alef-1)
نمیئونم چرا بعضی ها خوئشون رو مرئم صدا میکنند مردم آنهایی هستند که9دی آمئند وبساط مردم فریبان را جمع کردند اکنون امثال فرجی میخواستند دوباره آن را پهن کنند که نمایندگان آن را جمع کردند اگه آن ها نیز جرات این کار را نداشتند دوباره خودمان می آمدیم (2326763) (alef-13)
مگر قرار بوده خواسته های مردم رو نمایندگی کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2327492) (alef-3)
هموطن
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۷:۲۲:۰۲
انتخابات زود هنگام مجلس چاره حفظ اتحاد ملت در این شرایط حساس است (2327518) (alef-3)
روحانی او را تنها گذاشت (2325939) (alef-13)
ولی دولت قبلی ملت رو تنها گذاشت (2326278) (alef-13)
روحانی تنها نذاشت. مجلس هماهنگی نکرد که سه شنبه برگزار بشه. (2326325) (alef-13)
اگه جسارت بعضیها رو داشت، امروز بجای اردبیل میرفت مجلس یه تنه از وزیرش دفاع میکرد!!!!!!! (2326375) (alef-13)
اتفاقا مجلس دوست داشت روجانی حاضر باشه و به خیال خودش وزیر ورئیس هردو را کنف کنه . اما روحانی از رای این نمایندگان با خبر بود چون اینگونه تصمیمات اصولا نه در خانه ملت بلکه در جیاط خلوت آن گرفته می شود پس بهترین کار را روحانی کرد ! (2327029) (alef-13)
همسویی و وحدت رمز پیشرفت است.
امیدوارم با عزل فرجی دانا، موضوع اخراج رانتی های بظاهر دکتر، از دستور کار خارج نشود.
دلم می خواهد آقای دکتر نادران که همیشه ضد فساد بوده اند و نطقش را واقعا پسندیدم، خودشان راسا برای اخراج رانتی ها از محیط علمی آستین بالا بزنند. (2326407) (alef-13)
حتی اصلاح طلب ها هم از وی حمایت نکردند. قربانی شد (2326426) (alef-13)
یعنی بیشتر از 110 اصلاح طلب در مجلس داریم ؟ نمی دانستم ! (2327036) (alef-13)
کار درستی کرد. بعد از 3تذکر جدی کار درست همین بود. (2326427) (alef-13)
خدا رو هزارا هزار مرتبه شکر...یک دانشجو (2326435) (alef-13)
سامانیان
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۴۷:۰۶
این هم یک نظر آزدانه است من همجزئی از ایرانم پس لطفاً نظرم را پخش کنید و نکنید
سخنی با آقای توکلی:
جناب آقای توکلی جنابعالی به عنوان احدی از بدنه مجلس شورای اسلامی که مسئول این سایت هستید با براندازی به آراء داده شده به یادداشت های قرار داده شده در ذیل این خبر، و با توجه به اینکه اغلب نظردهندگان از قشر تحصیل کرده و عمدتاً دانشگاهی هستند فریاد بلند مردم ایران را به گوش سنگین برخی از همکارانتان برسانید و به ایشان بفرمایید که پاسخ محکمی به شما در انتخابات آینده مجلس در تمامی نقاط ایران خواهیم داد و برای همیشه آنان را در سه کنج منازلشان خوایم نشان. مجلس رفتن لیاقت می خواست که برخی از آنان با رفتار امروزشان ثابت کردند که چنین لیاقتی را ندارند.
این نمایندگان با رفتار یک بام و دو هوایشان در زمان توهین های مدام احمدی نژاد به آنان و رفتار قانون شکنانه ایشان و اعضای دولتش که همواره شخص شما نیز بدان اشاره نوده اید ثابت نمودند که فقط سیاسی کاری را می دانند و زبان منطق برایشان قابل هضم نیست.
این مجلس شأنی بالا دارد که جایگاه بسیار از سنگین گوشان نیست. ما مردم ایران نمایندگانی می خواهیم که دغدغه ملت را داشته باشند نه دغدغه جناحی (2326538) (alef-13)
اگرهم درمجلس حضور میداشت هم فرقی نمیکرد این جماعت کلی ازقبل برنامه ریزی کرده ودر مجلس لابی کرده بودند (2326599) (alef-13)
اگر روحانی در مجلس حضور داشت باز جمکاعتی میگفتند که روحانی به نمایندگان فشار وارد کرده یا ... (2326604) (alef-13)
بله.
دوران مردی که اگر می دید وزیری درست کار نمی کند خودش او را تعویض می کرد و اگر وزیرش را استیضاح می کردند پشتش می ایستاد تمام شد.
این عاقبت تمامی آنهاییست که تکیه گاهشان پوشالی است. (2326624) (alef-3)
آره يادش بخير يه مردي بود كه وقتي وزيرش ( به عنوان مثال وزير بهداشتش) اعتراضي ميكرد يا انتقادي ميكرد به وضع دارو و ...، قبل از استيضاح وزيرو بركنار ميكرد! يادش بخير عجب مرد جالبي بود!!! (2327978) (alef-10)
صد رحمت به احمدی نژاد که از وزیراش دفاع میکرد..... (2326693) (alef-3)
روحانی زود بر گرد که هوای تهران کمی تا قسمتی ابری است (2326701) (alef-3)
فرجی دانا قربانی شد تا زنگنه و نعمت زاده جان به در ببرند. ایثار کرد. (2326710) (alef-3)
برا همین جلسه انداخت 4 شنبه که نباشه خخخخخخ (2326722) (alef-3)
روحانی میرفت با رای بیشتری عزل میشد/ تو کجای کاری خوابی؟ (2326737) (alef-3)
بی نام
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۲۰:۵۹:۵۳
شخصیت روحانی بالا تر از این است که یک عده به بهانه استیضاح بخواهند او را به مجلس کشانده و هر چی هجمه دارند بر او وارد کنند تجربه نشان داده عزل یک وزیر نمی تواند سیاست یک ریس جمهورباهیت وزیرانش را عوض کند ولی مردم از وضعیت خیلی چیز ها با خبر شدن و می شن عصر ارتبا طات است و نمی شود کاری کرد. انشاالله این اختلا فات باعث پیشرفت شود (2328091) (alef-10)
اقایان مجلسی این همه کشور مشکل دارد رها کردید چسبیدید به این سیاست بازی ها وای بر شما... (2325941) (alef-13)
سرنوشت یک کشور در دانشگاه رقم میخوره برادر...کشور هزار تا مشکل داره آیا باید بگیم این و اون و اون یکی بیخیال؟؟؟؟ (2326284) (alef-13)
وزیرِ بیکفایتی که صرفا به خاطر عضویتش در دولت روحانی کلی سینهچاکِ رسانهای دارد و حاضر نیست حتی یک پاسخ درستحسابی به لااقل یکی از سوالات کاملا غیرسیاسی مجلس بدهد از مشکلات اصلی کشور است و باید حل شود.
از مجلس سپاسگزارم که به دولت منتخب کمک کرد. (2326286) (alef-13)
یک شهروند معمولی
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۸:۵۵:۱۶
سوالات کاملا غیرسیاسی!!!
جوک سال. (2327833) (alef-10)
به نظر من یکی از دلایل استیضاح همون مجوز ندان به دانشگاه احمدی نژاد بود نظر شخصیه منه (2326441) (alef-13)
پس این نظر شخصی رو برای خودت نگه دار!
کاش واقعا به خودت زحمت می دادی لااقل این چندروز ببینی دلیل استیضاح چی بوده! (2326581) (alef-13)
دلیل اصلی بریدن دست های نامحرم از وزارت علوم بود ولا غیر (2327083) (alef-13)
نظرت محترمه.البته یرای خودت! طراحان دلایلشون رو ببان کردند (2326861) (alef-13)
این نمایندگانی که رای ممتنع میدن تو مجلس چیکارند؟یعنی براشون مهم نیست چی بشه وچی نشه؟کی بیاد وکی نیاد؟ (2325944) (alef-13)
آرمان
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۲۷:۵۷
من از اقای روحانی تقاضا دارم از این فرصت استفاده کرده و جناب توفیقی به عنوان سرپرست انتخاب کنن (2326382) (alef-13)
دادن راي ممتنع يعني نظر خاصي در اين موضوع ندارند و اين حق طبيعي هر راي دهنده اي است اما در سرنوشت پيشنهاد مهم تعداد اراي مثبت ومنفي است كه اگر مثبت بيشتر از منفي باشد پيشنهاد تصويب ميشود و اگر منفي بيشتر از مثبت باشد پيشنهاد رد ميشود. (2326878) (alef-13)
دوستان نا اميد نباشيم حوصله كنيم راه رشد و گذر از مشكلات و نابساماني راه سر راست و مستقيمي نيست هر قدم كوچكي هرچند كوتاه تاثير خودش را دارد افشاي رانت بورسيه ها موفقيت بود اين استيضاح تاوان ان بود .اميد هست كه وزير بعدي هم همين راه را در اموزش عالي ادامه دهد. هر ذره شفافيت پربهاست. (2326982) (alef-13)
الف جان لطفا انقد سانسور نکن
ازین مجلس انتظاری بیش ازین نداریم
آقایونی که از ترس لو رفتن سوابق نداشته تحصیلی خودشون و نزدیکانشون حاضرن هر کاری بکنن.یه استیضاح سیاسی برای پوشاندن گندکاری های دولت قبل
بهرحال داور اذهان مردم و جامعه علمی کشور هست و همه میدونند که این استیضاح تنها و تنها برای فشار به دولت و پوششی بر رانت و بورسیه ها بوده.برای همه روشنه چه کسایی ازین بورسیه استفاده کردند و اسمشون رو هم میدونند.و برای همه هم روشنه که وضعیت رکود علمی مربوط به این آقا نیست بلکه بخاطر گذشته ای هست که خیلیا تمایل ندارن کسی ازش حرف بزنه و جالب اینجاست که باعث و بانی این گذشته رو هم خیلی مقدس میکنند.حالا یه عده خودشون رو به نفهمیدن زدن.بهرحال روز حسابی هم برای همه هست.اون روز هرچی خودشون رو به نفهمی بزنن بازم فرقی نداره و حکم تغییری نمیکنه.نماینده هایی که هر کدوم ده هزار تا رای آوردن علم حمایت از مردم گرفتن دست.دقیقا کدوم مردم؟؟؟
دوره بعد انتخابات مجلس خدمت نمایندگام مررررردم میرسیم (2325947) (alef-13)
اخه عزیزم اگه مدرکی داری بگو..چرا از رو هوا حرفی رو میزنی؟؟؟
رکود علمی توی این دولت نیست؟؟؟این چه حرفیه اخه؟؟؟
چرا اینقد حقد و کینه اخه؟؟؟ (2326302) (alef-13)
الف جان لطفا اینم سانسور نکن
ما دقیقا از این مجلس بیشتر از اینها انتظار داشتیم
نمیدونم وقتی خود فرجی دانا رسما اعلام می کنه لیستهای مخدوش اعتبار ندارن و خیلی اسمها که توی لیستهاست نادرسته، بعضیا چرا دارن اینقدر هی به لیست های مجهول و شایعه «بورسیه های غیر قانونی» استناد می کنن؟؟؟. دیدین که طرف اسم دو تا برادرش توی لیست بود و اصلا بیچاره ها دانشگاه نرفته بودن.
وقتی رییس جمهور خودش این وزیر رو حمایت نمی کنه و میره سفر، چرا بعضیا اینقدر شورش می کنن؟ آقای روحانی 3 بار باهاش برخورد جدی کرده بود. چرا بعضیا کاسه داغ تر از آش تشریف دارن؟؟
بله داور اذهان مردم هستن و می بینن و می فهمن مجلس وقتی بی سابقه ترین رأی رو به دولت یازدهم داد، خوب و فهیم بود، حالا که همون مجلس به اعتمادش توهین شده، «ازش انتظاری بیش از این نمیرفت»؟؟ این طرز حرف زدن یعنی متانت یا وقاحت؟؟
مردم قضاوت می کنن که از اول دولت یازدهم تا الان رتبه دانشگاه هامون 80تا و صدتا افت کرده. (2326312) (alef-13)
از الان بهانه هاتونو جور کنین که اگه یه وقت دوباره همینا رای آوردن نرین تو کما!!!!
اینقدر مردم مردم نکنین این مردم تو این سی و چند سال نشون دادن به هیچ وجه قابل پیش بینی نیستند!!! (2326459) (alef-13)
البته اگر دور بعدی غیر از همینا کسی تایید بشه !!
به همین خیال باش (2326543) (alef-13)
به جای این حرفا که دوقرون هم نمی ارزه اگه سعی کنی سرتو از لاکت دربیاری و کنار سایتایی که بیشتر همسو با عقایدت می نویسن یه خورده این ور و اون ورتو هم نگاه کنی و منطقی به اوضاع فکر کنی، بیشتر از همه به خودت کمک کردی که بهتر استدلال کنی و اگه خواستی یه جا از کسی دفاع کنی مثل نماینده های مخالف استیضاح اینقدر یاوه نگی که باعث بشی پشت فرد محبوبت بیشتر از این خالی بشه هموطن که نمی دونم خانومی یا آقا!
اولا مجلس در مورد احمدی نژاد هم اغماض نکرد و اگه می کرد که اینقدر بین این دو نهاد کنتاکت و درگیری نبود. مجلس حتی برای اولین بار در تاریخ این مملکت تا پای "سوال از رئیس جمهور" هم پیش رفت که بی سابقه بوده.
دوما: قضیه ی لیست سه هزار بورسیه که گندش دراومد. بوش به مشام شما نرسید؟ خود آقای وزیر سابق هم همین یکی دوساعت پیش تکذیبش کرد نشنیدی؟ یا شما هم به قول خودت، خودتو مثل یه عده به نفهمی می زنی؟ صحبتهای علی غزالی (یعنی همون کسی که اولین بار این لسیت رو تو صفحه فیس بوکش منتشر کرد) نخوندی؟
سوما با این نحوه ی دفاع که آقای وزیرسابق کرد انتظار داشتی دوباره رای اعتماد بگیره؟ برگشته می گه نمی دونستم برای انتصاب مدیران و روسای دانشگاهها باید از وزارت اطلاعات استعلام کنم!!!!!!!!
گویی این آقا تو این کشور زندگی نمی کنه. امثال من و شما تو این مملکت اگه بخوایم آبدارچی جایی هم بشیم باید اول بریم حراست مصاحبه بدیم و سابقه مونو معلوم کنن. اونوقت ایشون برگشته اینطوری جواب نماینده ها رو می ده. اگه رای میآورد باید به عقل نماینده ها شک می کردیم جناب
چهارما اوناییکه به قول شما بانی این گذشته ای که مدنظر شما است مقدس می کنن اتفاقا خود شماهایید با این شیوه ی نظر دادنتون. (2326797) (alef-13)
خانومه فیلسوف ، احیانا تو دیپلم داری که داری اینجا نظر میدی؟!!!1
البته از برکت سر دولت احمدی نژاد خیلی ها با مدرک سیکل هم دو شبه دکتر شدن. تو که دیگه جای خود داری!!! (2327630) (alef-1)
برای گفتن واقعیتها هم باید مجوز گرفت که به فرجی دانا ندادند !!!!!! (2327988) (alef-3)
بی صدا فریاد کن
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۰:۵۴
اتورو خدا یه به نظر مخالف اصلاح طلبان و دولت بده ببین نظرات کی سانسور میشه؟ این لایک ها ومثبت ها رو که میبینی باور نکن امتحانش مجانیه یه نظر در موافقت اصولگرایان ومخالفت اصلاح طلبان بگذار خواهی دید که منتشر نمیشه الف اگه شرافت داری منتشر کن (2326820) (alef-13)
می بینی که پخش شد (2327598) (alef-1)
بدجور عقده كردي از تعداد لايكها. اگر الف منفي كامنتها رو هم نگه ميداشت حال امثال شما حسابي جا ميومد كه كلا جل و پلاستونو از بعضي سايتها جم كنيد و بريد همون افسران! (2327993) (alef-3)
برادر جان از ماست که برماست.وقتی زمان انتخابات با صندوق قعر میکنیم ان وقت همین آدما با ده 80هزار رای میشن نماینده پایتخت 15 ملیونی.پس ایراد از خودمونه (2326921) (alef-13)
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۱۳:۴۹
از این خبرها هم نیست! زیاد نگران نباشید. " تعز من تشاء و تذل من تشاء " - جناب آقای دکتر فرجی دانا از افتخارات دانشکده فنی دانشگاه تهران بوده اند ، هستند و خواهند بود. (2326201) (alef-10)
برادر عزیز جناب اقای روحانی
با سلام
خواهشمندیم وزیری بسیار قویتر را به مجلس معرفی کنید که از این اقای فرجی دانا سخت گیر تر باشد تا ملت علت واقعی استیضاح را بدانند.
خواهشمندم مشاوران ایشان این نظر را به گوش اقای روحانی برسانند.که خواست همه دانشگاهیان است. (2326262) (alef-10)
فعلا که سرپرستش کسی شده که برای وزارت آموزش و پرورش رای نیاور و چند ماه بعد از سرپرستی سازمان میراث فرهنگی تمارض کرد و استعفا داد. ظاهرا در این مملکت قحط رجال شده که آقای روحانی پیرمرد ها را جمع کرده . خدا آخر و عاقبتمان را با این کلید های کهنه و زنگ زده ایشان به خیر بگرداند! (2327906) (alef-3)
اونوقت شما شخصا همه دانشگاهيان هستيد؟ (2328001) (alef-3)
ما هم در کامننتهای اون هیاهویی که سر نحوه حرف زدن اقای روحانی بود به ایشان توصیه کردیم اگر در برابر اینها کوتاه بیاید می بازد ولی متاسفانه کسی توجه نمی کند.این دوستان باید دوره خاتمی را به یاد بیاورند و بدانند که باید حرکتهای بسیار قاطعانه انجام دهند. (2326281) (alef-13)
یک دانشگاهی
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۴:۱۱
مذاکرات مجلس را گوش دادم بعضی از مخالفان بی منطق صحبت کردند. این استیضاح در حافظه ما می ماند تا انتخابات بعدی. (2325950) (alef-13)
همه تقصیر مردم تهرانه که باقهر از انتخابات اجازه میدن این افراطی ها وارد مجلس بشن
دیدین نماینده رشت چطور از وزیر دفاع کرد آفرین به همشهری ما
مارو روسفید کرد (2326480) (alef-13)
جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد (2326541) (alef-13)
در انتخابات بعدی باز هم همین افراد بخاطر رد صلاحیت اساتید و عالمان و فرهیختگان انتخاب خواهند شد و حتی شده در شهر تهران با 10میلیون جمعیت افرادی با 100هزار رای برن مجلس (2326556) (alef-13)
وقتی دو نماینده موافق و وزیر محترم علوم دفاع کردند گفتم اگر این مجلس غرض سیاسی ندارد حتما به فرجی دانا رای اعتماد می دهد اما متاسفم که چنین نبود ! (2326593) (alef-13)
من از طرف مردم بندرعباس بخاطر همچین نماینده ای از مردم عذرخواهی میکنم . (2327072) (alef-13)
خلایق هر چه لایق
نوبت انتخابات مجلس هم میشه (2325951) (alef-13)
مگر شما پی میبری که رای موافق داده . کی مخالف؟؟؟؟ (2326225) (alef-10)
هرکی چیزی نگه یعنی موافق استیضاح بوده وهرکی با افتخار بگه یعنی مخالف بوده به همین سادگی عزیزم (2328778) (alef-10)
نظرات بعضی ها تازگیا خیلی جالب شده اگه کسی ندونه فکر می کنه دارن راجع به بازی رفت و برگشت دربی نظر میدن!!! (2326476) (alef-13)
mohammad
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۴:۲۶
امیدوارم هر چه زودتر انتخابات مجلس فرا برسه (2325956) (alef-13)
فکر کردی شورای نگهبان کسانی را که شما دوست داری به آنها رای بدهی تایید صلاحیت می کند ؟! زهی خیال باطل ! (2326614) (alef-13)
محمود
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۸:۵۰
پس منظورشمااینه که طبق سلیقه شما کارمیکنند!!!؟؟؟ (2326871) (alef-13)
ایرانی
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۳۳:۴۸
اگر اعضای شورای نگهبان عاقل باشند میدانند مردم صاحبان اصلی انقلابند و باید به نظر مردم احترام بگذارند نه جناح خودشان (2326898) (alef-13)
هیچ ایرادی نداره، ملت هم دردوره بعدی همه این نماینده ها رو میفرسته خونه. با این تفاوت که اونا سرافکنده هستن ولی وزیر علوم سرفراز و محبوب قلبها (2325959) (alef-13)
ملت !!!!!!!!!!!!!! از طرف خودت و همفکرات حرف بزن نه ملت، روحانی پنجاه درصد رای داشت که در این مدت نصف این افراد هم پشیمون شدن و شاید بیست درصد جامعه پشتش باشند. نه وضع اقتصادی درست شد نه سیاسی نه فرهنگی، بلکه همه بدتر شد و بدتر هم خواهد شد چون هر شخصی به اجنبی باج دهد، حال و روزش از این بهتر نیست. (2326515) (alef-13)
منطقت از لایک هات پیداست (2327358) (alef-10)
مشکل شماها اینه که فکر میکنید مثبتهای اینترنتی یعنی مردم. نه اشتباه نکن، شماها در خوشبینانه ترین حالت شاید بیست درصد مردم طرفدارتون باشند که اونها هم در این سه سال باقی مانده با سیاستهای بسیار بد دولت، ریزش خواهند کرد، میگی نه انتخابات سه سال دیگر را ببین تا با اولین دولت چهارساله جمهوری اسلامی، یعنی دولت تدبیر و امید!!!!!!!!! مواجه شوی. (2327522) (alef-3)
جلو تر از نوک بینی هم چیز هائی برای دیدن هست . بهتر نگاه کنی میبینی. (2329316) (alef-1)
بنده خدا شما که همان 20 درصد را هم ندارید !! (2330066) (alef-1)
معلومه داخل مردم نیستید !!!!!!!!!!!!! (2328003) (alef-3)
شما ولي از طرف ملت حرف بزن . باشه؟ (2328006) (alef-3)
امببر
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۴:۴۹
من تمام جلسرو گوش کردم
جناب دکتر به تمام تهمت ها منطقا ج داد حتی آقاد لاریجانی گفت اون 2 رییس دانشگاه عوض شه که قبول کرد دیگه چه مشکلی داشتن؟
متاسفم واسه این مجلس
تو انتخابات مجلس در خدمت دوستان هستیم
دکتر فرجی دانا تو توی قلب ما دانشجوها میمونی (2325960) (alef-13)
تنها دوای درد انتخاب توفیقی به عنوان سرپرست هستش. (2326390) (alef-13)
با حرفهای شما موافقم. ولی اون دو نفر، رئیس دانشگاه نبودند. منظور ـقتیتن توفیقی و میلی منفرد بودند و اظهارنظر آقای لاریجانی، دخالت آشکار در امور قوه دیگه بود. (2326423) (alef-13)
مشکلشون علا رقم سعی تمام قد در انکار آن با دو ردیس نبود مشکل اصلیشان همان بورسیه ها بود . (2326644) (alef-13)
اتفاقا فرجی دانا با فرافکنی و فرار به جلو به شعور مخاطبان و در حقیقت طرفداران خودش توهین کرد و درواقع به جای پاسخ دادن به موارد استیضاح جلسه رو تبدیل کرد به استیضاح دولت قبل!
آخه بنده خدا تو اگه اعمالت قابل دفاع بود سراغ مواردی نمی رفتی که هیچ کدام جزء موارد استیضاح نبود و بعداً می توانستی با استفاده از همان رسانه های هوچی گری که در اختیار داری به آنها بپردازی!
ولی فقط طرفداران خودتون رو می تونید با این ترفندهای پوسیده و توهین آمیز خام کنید، کسانی که دچار شستشوی مغزی شده اند و یکسری موارد کلیشه ای را در ذهن آنها فرو کرده اند، حتی یک مورد از موارد استیضاح را هم پاسخ ندادید و درواقع اظهارات فرجی دانا پاسخ به سؤالات پرسیده "نشده" بود!
آفرین به نمایندگان انقلابی همینکه با این اقدام انقلابی داغ بر دل دشمنان انقلاب گذاشتند همین نشانه حقانیت آنهاست، درحالی که اگر نتیجه برعکس بود الان BBC, CNN عروسی می گرفتند... (2326664) (alef-13)
شما که تعداد موافق های نظرات خودت و دیگران رو نمی بینی به شعور مردم توهین می کنی. (2326930) (alef-3)
فرافکنی یعنی چه؟ یعنی اینکه بری خزعبلات رادیوهای بیگانه را بیاری وصل کنی به وزیر و آسمون ریسمون ببافی یا اینکه آمار خیانتهای کسانی را اعلام کنی که نمایندگان در برابر آنها سکوت کرددند ولی حالا چی شده از خواب گران به پا خواستند؟// آقای فرافکن شناس (2329717) (alef-1)
من جلسه را از رادیو گوش دادم، از نظر من فرجی دانا با اینکه همه دفاعیاتش منطقی و درست بود، ولی نتوانست دفاع خوبی از عملکرد ده ماهه خودش ارائه بده، آخه تو این گیرو دار کی به نمودارها و آمارها که بر روی مانیتور نمایش داده می شد، توجه می کرد و این آمار و ارقام را با هم مقایسه میکرد. فرجی دانا مجلس را با کلاس درس و نمایندگان را با دانشجویان اشتباه گرفته بود، در مقابل نمایندگان مخالف با اینکه دلیل درست و حسابی برای استیضاح نداشتن، ولی با فضا سازی و نطفهای احساسی جوری وانمود کردند، که انگار همه نابسامانی دانشگاهها از جمله فرار مغزها و اخباری که در بی بی سی و وی او ای پخش شده، بخاطر عملکرد فرجی دانا بوده است. وزیر علوم از موضوع بورسیه های غیر قانونی که می توانست این فضا سازی نمایندگان اصولگرا را تغییر بدهد و شجاعت و حقانیت او را در برخورد با فساد و رانت نشان بدهد، اصلا" استفاده خوب و مناسبی نکرد و نیم ساعت وقت آخر و ته مانده انرژی خودشو باز هم صرف ارائه آمار و ارقام بی فایده کرد. بنظرم وزیر علوم در حالی برکنار شد که نتوانست دفاع مناسبی از شایستگی و اقدامات مثبت خودش ارائه بدهد. (2327828) (alef-10)
عوضش همه مردم علت این استیضاح رو فهمیدن (2325965) (alef-13)
دقیقا. الان دیگه همه میدونن پشت بورسیه های غیرقانونی و ضایع شدن حق ماهایی که سالها باید پشت سد دکترا بمونیم چه کسانی هستند. همین برای همه ما کافی هست. (2326394) (alef-13)
همه مردم؟
ببخشید شما؟ (2326475) (alef-13)
آقا ی فرجی دانا متشکریم...... (2325967) (alef-13)
محمد مهدی
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۵:۱۸
سلام و درود بر ملت ایران
لیاقت ما همین نمایندگان است تا مجلس درست نشود همین است همین است همین است از طرح تثبیت قیمتهای دوستان بگیر تا این استیضاح
یا حق (2325970) (alef-13)
فرجی دانا به نماینده ها توهین کرده بود. در مجلس هم عقب نشینی کرد. عجب عاقبتی!!! (2325972) (alef-13)
توهین کرده بود ؟؟؟؟!!!!!! واقعا شماها و مثال شماها چجور آدمی هستید چطور راحت ... (2326635) (alef-13)
برای همچین مجلسی و خودم که تو همچین کشوری متاسف هستم (2325976) (alef-13)
دانشجو
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۲۴:۲۵
واسه خودت متاسف باش. (2326328) (alef-13)
پسوند اسمت نما نیست؟ یا نکنه وزیر علوم دولت سابقی؟ (2327199) (alef-13)
دانشجو جان سواد داري؟ آخرش براي خودشم متاسف بود. يكي از دلايل تاسف ما اتفاقا بخاطر هم وطني با امثال شما دانشجو"نما" هاي بي سواده (2328010) (alef-3)
اين بنده خدا هم براي خودش متاسف است. (2328066) (alef-10)
من گوش کردم جلسه استیضاح رو واقعا متاسفم که در همچنین کشوری زندگی میکنم (2325977) (alef-13)
دکتر فرجی دانا دوست داشتن شما ابدی شد و ما هم به زودی برخی را عزل خواهیم کرد (2325980) (alef-13)
ایرانی
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۵:۴۶
و باز هم تندروها کار خود را کردند (2325981) (alef-13)
دفاعیات وزیر شل بود و از اون بدتر نوباوه خیلی سطحی و بی در و پیکر حرف میزد...
اما به یک باره دکتر نادران اومد روفت و رفت.همین (2326057) (alef-13)
من از طرفداران وزیر نبودم ولی انصافا حرفهاش کاملا منطقی بود بصورت خلاصه قاون را بیان کر و اعلام کرد عین قانون عمل کرده واقعا تعجب می کنم میفرمایید شل بود؟؟ (2326450) (alef-13)
احترام و منطق تو فرهنگ شما به شل بودن ترجمه میشه؟! (2326625) (alef-3)
یک سوالی با شنیدن این جلسه استیضاح ذهن من رو درگیر کرده!
برخی افراد واقعا از درک مسایل عاجر هستن یا ادای اینکار رو در میارن؟! در هر دو صورت متاسفم! نه برای اونا! برای خودم و هموطنام که امثال اینها به عنوان نماینده ما شناخته میشن (2326671) (alef-13)
بای بای (2326067) (alef-13)
برادر امروز این نماینده ها فرجی دانا را عزل نکردن بلکه خودشون رو عزل کردن اینها دیگه باید خواب راه یافتن به مجلس ببینن ... (2326088) (alef-13)
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۰۶:۰۴
با وجود دفاع منطقی و جانانه جناب آقای دکتر رضا فرجی دانا از رای عدم اعتماد مجلس به وزیر علوم دولت تدبیر و امید بسیار متاسفم. و من الله التوفیق. (2326090) (alef-13)
یعنی چی؟ یعنی هر کی مخالف شماست، تندرو است؟
یعنی میشود به جای ارائه منطق، با یک برچسب زدن همه رو متهم کرد؟
پس منطق چی...؟ انصاف...؟ (2326099) (alef-13)
نه عزیز برادر، تندرو یعنی یک آدم بی منطق مثل جنابعالی و برخی نمایندگان که از کاه کوه می سازند. فرجی دانا چه کرده بود آخه؟! (2326442) (alef-13)
علی 12
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۳۷:۰۶
جواب سنگ رو با منطق و انصاف نمیدهند.
مگه حرف نمایندگان منطقی بود که حالا انتظار شنیدن جواب منطقی داری؟
تندرو کسیه که 3700 نفر از اعضای ستاد انتخاباتیشو بورس دانشگاه ها میکنه.
کی بی انصافه؟
استیضاح حق مجلسه اونوقت، عوض کردن مدیران دانشگاه بعد از 8 سال دوره مدیریت حق وزیر نیست؟؟؟؟؟؟؟؟ (2326456) (alef-13)
هر كسي مخالف اينها باشه هزار و يك برچسب بهش ميخوره !
منطق شون اينه كه هيچ كسي نميفهمه جز اينا ، هيچ كسي درست نميگه جز اينا ، هيچ كسي حقيقت و نميگه جز اينا ، هيچ كسي حق اعتراض و انتقاد نداره جز اينا ... (2327481) (alef-3)
اگر مقابله با فتنه گران تندروی است الحمدلله که تندروها در مجلس هستند و کار خود را کردند (2326129) (alef-13)
پارسال که به ایشون اعتماد کردن، تندرو نبودن.....
الان که براساس کارنامه یکساله ایشون رای دادن، تندرو شدن؟
خدا عاقبت همه رو به خیر کنه (2326178) (alef-13)
اینا همیشه تندرو بودن کی پارسال اینا رو میانه رو میدونست؟ چرا تهمت میزنی (2327215) (alef-13)
یکی از 1028 نفر
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۵:۴۷
تنها چیزی که می تونم بنویسم و الف هم نترسد چاپ کند این است:
از ما است که بر ما است. این مجلس منتخب ماست. اگر از عملکرد مجلس ناراحتیم باید خود را اصلاح کنیم، جامعه را اصلاح کنیم ...
بدرو آقای دکتر فرجی دانا. (2325983) (alef-13)
روابط مجلس و دولت از این پس وارد فاز جدیدی خواهد شد (2326095) (alef-13)
ایمان
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۱۰:۴۲
ان شاالله در انتخابات مجلس همه اصلاح خواهند شد. مخصوصا پایداری هاااا (2326164) (alef-13)
باید بیدار بود و به این 110نماینده رای ندهیم اینها نماینده مردم نیستند (2325985) (alef-13)
فکر می کنم باید به اون 145 نفر رای ندیم چون از سخنان منطقی وزیر چیزی را نشنیدند. پس بر چه اساسی تصمیم گرفتند؟ (2326106) (alef-13)
کدوم سخنان منطقی؟از 300 هزار تا بورسیه غیر مجاز که فقط 190(که البته عاملان اون باید مجازات بشوند اما و صد افسوس که نمی شوند) تا راست بود و بقیه دروغ!
یا اینکه همه افراد غیر همفکر رو از دانشگاه بیرون انداختن! (2326474) (alef-13)
مصطفی
۱۳۹۳-۰۵-۳۱ ۱۳:۳۳:۵۵
مجید جان دلبندم اولا ۳ هزار تا بورس را اعلام کردند نه ۳۰۰ هزار؟
ثانیا از این سه هزار تا بیش از ۷۰۰ تا شون یا شرط معدل و یا سن را نداشتند و بقیه هم همونطور که وزیر گفت این شروط را داشتند ولی نیاز به بررسی بیشتر داره که آیا مستحق بودند یا نه ؟!! (2332052) (alef-13)
مجید دلبندم اون 145 نماینده است 110تا که مخالف استیضاح بودند (2326122) (alef-13)
مگر رای دادن به آنها دست من وتوست ؟ در انتخابات بعدی این جماعت دوباره تایید صلاحیت می شوند وچه بخواهیم یا نخواهیم با رای حداقلی دوباره بر مسند مجلس تکیه می زنند . (2326136) (alef-13)
متاسفانه اینطورست (2326733) (alef-3)
دمت گرم همون 110 مخالف استیضاح رو میگی (2326294) (alef-13)
دقیقن اینها نماینده مردم هستند...چرا تا یکی مخالف شماست اینقئ تند میشید؟؟؟حرفای شما ها باد هواست.. (2326324) (alef-13)
شما نماینده مردمی؟ (2326335) (alef-13)
اشتباه نوشتم، صحیح 145 است (2326972) (alef-13)
اشتباهی مثبت دادم. صدتا منفیییییی. الف جان توروخدا نظرم رو بزار (2327012) (alef-13)
آقای وزیر مودب بئدن خوبه ولی نه تو این مجلس
التماس چاپ برادر (2325987) (alef-13)
خدا را شکر ان شا الله مجلس محترم در رابطه با استیضاح وزیر محترم نفت هم اقدام نماید
با تشکر پذیرفته شده بدبخت ازمون نفت (2325989) (alef-13)
رامین
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۵۹:۳۴
به عنوان یک نفتی قویا از اقدامات مثبت مهندس زنگنه دفاع میکنم. از این که جناب وزیر هر چند ماه به مردم گزارش می دهد بسیار خشنودم (2326646) (alef-3)
مگر قاطبه مردم از وزیر علوم راضی نبودند ؟ چه شد مجلس رای به عدم اعتماد داد !!!! با وزیر نفت هم همین کار را میکند ! این مجلس قدرتش را نه از مردم بلکه از صاحبان زر وزور می گیرد ! (2327113) (alef-13)
اقاي توكلي شما مگه نماينده مردم نيستيد ؟ مگه قرار نيست به نمايندگي از مردم راي بديد ؟ مگه نظرات همين مردم رو اونم توي سابت خودتون نميخونيد ؟ پس چطور راي به استيضاح داديد ؟
نماينده هاي محترم براي ورود به مجلس شعار نماينده مردمي ميدهند و وقتي وارد مجلس شدند ديگر نماينده مردم نيستند بلكه نماينده ي افكار و اعتقادات خودشون هستند ! (2325990) (alef-13)
چی باید بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2325991) (alef-13)
خدایا به حق 5 تن من رو از این مملکت نجات بده... (2325995) (alef-13)
راه باز و جاده دراز (2326282) (alef-13)
من از دار دنیا یه خونه دارم خیلی بیرزه با نرخ امروز 200ملیون به بچه ها گفتم میفروشم برید خارج می دونم کمه اما برن گوشه یه پارک هم شده زندگی کنند اما برن ! نگران منم نباشن چون منم میرم گوشه یکی از همین پارکا تو تهران ! (2326727) (alef-3)
خدایا مردم و این کشور را از دست این جماعت نجات بده (2326740) (alef-3)
إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم ۗ (2327136) (alef-13)
فرشاد
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۳۶:۰۸
بله دوستان باید بریم جایی برای ما در این کشور نیست. فقط متدین و انقلابی باشی و بورسیه بشی نماینده ها ازت دفاع می کنن. اگر یه انسان ساده باشی مثل کلوخ تیپا خورده گوشه پیاده رویی دوستان عزیزم. (2326907) (alef-13)
حیف شد. اگه این نمایندگانُ نماینده واقعی مردم بودند وزیر صنعت رو استیضاح می کردند!!! (2325996) (alef-13)
وزیر صنعت متولی تولید خودرو و واردات و.. است!!!!!!!!!!!!!!! (2326091) (alef-13)
به نوبت!! عجله نکنید به همه میرسه . با شیب ملایم............. (2326419) (alef-13)
بهنام
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۷:۴۵
الحق سخنان وزیر منطقی بود. نمی دانم اصول گرایان به چه اصولی پایبندند. همیشه در قدرتند. در کمتر کسی از انها دیده می شود جایش را به جوان تر ها بدهد. و چنان دو دستی و به هر طریقی به آن چسبیده اند که باید نامشان را به قدرت گرا تغییر داد. (2326001) (alef-13)
نماینده های اصولگرا بعد ازین دیگر باید حساب کار خویش را بکنند (2326752) (alef-3)
و عزم ما در انتخاب نمایندگان شایسته تر در دور بعدی مجلس قوی تر... (2326002) (alef-13)
مظلوم واقع شد (2326003) (alef-13)
فرجی دانا محبوب همیشه در یاد دانشگاهیان باقی خواهد ماند (2326004) (alef-13)
کامران
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۸:۰۹
من تمام مذاکرات را شنیدم بعنوان یک شنونده واقعا برای قشری از نمایندگان متاسفم که چگونه با بی منطقی و درست کردن جو بر علیه وزیر فرهنگ سعی در تخریب ایشان داشتند وقتی پاسخ ها ی وزیر را می شنیدم کاملا وجه علمی و شخصیتی ایشان مبرز بود . جای افسوس دارد چقدر ما به زوال اخلاقی رسیدیم اینها نتایج 8 سال حکومت قبلی بوده که اخلاق را در این دوره بی رنگ کرده است .. افسوس..... (2326008) (alef-13)
درغگو
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۱۹:۵۴
کدوم مذاکرات رو گوش کردی شما
استیضاح وزیر علوم بوده بعد شما حرفهای وزیر فرهنگ رو گوش دادی؟؟؟؟؟ (2326279) (alef-13)
تبریک به آقای فرجی دانا... مجاهدت در راه خدا و کوتاه کردن دست رانتخواران بالاخره بی هزینه نیست (2326011) (alef-13)
ایرانی
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۳:۵۸:۴۱
بجاش باید مصطفی معین معرفی شود. (2326013) (alef-13)
خدا رو شکر رای نیورد ..
بهرام که گور میگرفتی همه عمر, دیدی که چگونه گور بهرام گرفت ...
ایشون همه مدیران متعهد و لایق را کنار ده بود ...
آقایان که می گفتند نماینده های مخالف فرجی دانا اقلیت هستند خوب ببینند... (2326014) (alef-13)
ایرانی
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۲۲:۴۸
مدیران متعهد و لایق؟! یعنی آقایون که ایشون رو استیضاح کردن نگران مدیران لایق و متعهدن. مطمئنم که نیستند . اونا فقط دلواپسن.خودشون تعهدو لیاقت دارن که نگرانن؟ . ما هم تو انتخابات بعدی تصمیم می گیریم این نالایق ها رو بفرستیم خونه (2326311) (alef-13)
تا لیاقت چی باشه! (2326409) (alef-13)
علی 12
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۴۰:۰۲
چند تا از این متعهدها و لایق ها رو نام ببرید.
بعدشم، عوض کردن مدیران حق وزیره. میتونه.
ولی مثل اینکه برای بعضیا گرون تموم شده، و نزدیک بوده بورسای الکی شون لغو بشه و .... پته ها بیاد رو آبو ... آره جونم. (2326477) (alef-13)
مدیران متعهد و لایق ؟؟؟؟!!!!!!! پس چرا جامعه دانشگاهی از وزیر راضی بودند؟
معلومه چرا این کشور عقب مانده و همش درجا میزنه بخاطر اینکه معنی لیاقت و شایسته سالاری از نظر امثال این برادر فرق میکنه
و از همه بدتر امثال این طرز فکر درجاهای حساس تصمیم گیری قرار گرفتند مانند مجلس (2326790) (alef-13)
متاسفم (2326016) (alef-13)
متاسف باش (2326347) (alef-13)
ان شاا.. روزي برسه كه اين نماينده ها جواب اين ناخدمتي هاشون به كشورمون رو بگيرند... ما كه ازشون نمي گذريم (2326017) (alef-13)
زنده باد مجلس .... (2326023) (alef-13)
این مجلسی که گفتید چجوری میشه واردش شد؟ چون تا اونجایی که من میدونم اینا نماینده مردم نیستن . (2326027) (alef-13)
اینها محصول عدم شرکت امثال ما در انتخابات هستند. طرفداران خودشان که شرکت می کنند، می ماند ما که شرکت نمی کنیم. در نتیجه آنها از بین خودشان اکثریت را بدست می آورند! آنها در اصل نماینده 8 تا 12درصد از مردم هستند، نه کل مردم. اما اگر ما در انتخابات شرکت کنیم و به حداقل راضی شویم، اینها هیچگاه به مجلس راه نخواهند یافت. (2326513) (alef-13)
آقای 14:44:30 این حرف شما کاملا درسته. الان این استیضاح کننده ها میخوان دوباره یاس رو به مردم حاکم کنن که تو انتخابات ها باز هم با 10 درصد نماینده بشن. هرچقدر هم از این کارا بکنن ما نباید نا امید بشیم . (2327209) (alef-13)
هم باج داد هم تحقیر شد هم عزل شد. عجب عاقبتی!!! (2326031) (alef-13)
شما مراقب عاقبت خودت باش كه آخرتت رو به دنياي ديگران نفروشي! (2326516) (alef-13)
باج داد؟ به كي؟
باج دهنده مشخص!
باج گيرنده كي بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا باج گرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2326753) (alef-13)
دانشجویان، اساتید و تاریخ ایران عزل این وزیر محبوب و دانشمند را فراموش نخواهند کرد.
دکتر فرجی دانا سربلند شد. (2326032) (alef-13)
بی بی سی یکبار دیگر رای مجلس را به دست آورد !! (2326033) (alef-13)
داشتن چنین وزیری لیاقت می خواست که نداشتیم (2326034) (alef-13)
ازدكتر روحاني ميخواهيم وزيري را معرفي كند كه بورسيه هاي غير قانوني را اخراج كند روحاني متشكريم الف منتشر كن (2326682) (alef-13)
عزل نمی شد جای تعجب داشت. بلاخره این مجلسیه که به نماینده هایی با صدهزار رای داره.
همون مجلسی که اون جوری با احمدی نژاد مدارا کرد.
اما مجلس بعدی دیگه از این خبر ها نیست. (2326035) (alef-13)
خجالت هم خوب چیزی است دست از این سیاسی بازیها بردارید و به درد مردم برسید ، باعث تأسّف است که دانشمند متدینی مثل ایشان به خاطر منافع جناحی عده قلیلی بر کنار میشود . (2326036) (alef-13)
ایشان با رای همین نمایندها انتخاب شده بودند!
نمیدانستید بدانید (2326531) (alef-13)
اون موقع خبری از لو دادن بورسیه ها نبود (2327028) (alef-13)
عزیزم ایشان با درایت دکتر روحانی وزیر شدند نه رای "نمایندگان"؟؟؟ مجلس (2328974) (alef-10)
نماینده های استیضاح بر اساس غرایز شخصی و ایجاد شرایط سخت برای رییس جمهور وزیر علوم را استیضاح کردند (2326039) (alef-13)
بند 4 جالب بود. کدام عناصر فعال؟ دانشگاه همچنان در اختناق به سر می برد. (2326041) (alef-13)
یکی از 1028 نفر
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۰۱:۴۰
مایه تأسف است ولی از ماست که بر ماست. این مجلس را ما مردم انتخاب کردیم. (2326043) (alef-13)
فرجي دانا پيروز اين ميدان بود و نمايندگاني كه راي به استيضاح دادند بازنده
من براي آخرت بعضي از نمايند نماها نگرانم (2326049) (alef-13)
اومدند در دفاعش میگویند نماز شب میخونه ؟؟
بابا ما مدیر میخواهیم. . نماز خوندن که کار شخصی است (2326050) (alef-13)
مجتبی
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۰۲:۲۹
تسلیت
اما خوب شد برای دوره بعد راه مشخص شد که چگونه رای بدیم (2326059) (alef-13)
عاقبت سیاسی کاری ..... (2326061) (alef-13)
متاسفم ، موفق باشی استاد ارجمند جناب آقای فرجی دانا
جای شما فراتر از این هاست استاد . (2326066) (alef-13)
رئيس جمهور بايد راه دكتر دانا را در ادامه مبارزه با فساد ادامه دهد (2326069) (alef-13)
کدام مبارزه با فساد؟! (2326205) (alef-10)
3000 بورسیه غیر قانونی که احمذینژاد و دانشجو دادن (2329719) (alef-1)
رییس جمهور به فرجحی دانا خندید رفت. کجایی عمو؟ (2326361) (alef-13)
يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ (2326070) (alef-13)
عزیز برادر!
شما فکر کردی این ها دین دارند که آیه شریف قرآن را می آوری؟؟؟؟
این ها اگر دین داشتند، کارت هدیه مرتضوی را نمیگرفتند!!
در مقابل بازی های مسخره ی احمدی نژاد در تامین اجتماعی لال نمیشدند!
و...............
و.................. (2330947) (alef-1)
بدون شك مردم فهيم كشورمان در آينده نزديك اين آقايان راي دهنده راي را پست صدارتشان عزل.عزل .عزل ميكنند. (2326074) (alef-13)
واي برما بااين مجلس واين نمايندگان.اينها جواب مردم وملت وفرزندان خودرا درآينده بايد بدهند.درود بروزير (2326080) (alef-13)
دانشجو
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۳۶:۳۰
یک لیست از کسانیکه به استیضاح رای دادنند تهیه کنند تا ملت شریف ایران به اینان را ی ندهند. (2326448) (alef-13)
وزیر محترم داشت نماینده ها را بازی میداد اما موفق نشد (2326081) (alef-13)
بازی از این بدتر ندیده بودم.
وزیر علوم:"همچنان قانون محوری و مقابله با تبعیض را مبنای کار خود قرار می دهم".
اخه تو این مملکت قانون کیلویی چنده؟
اصلا ما تبعیض داریم؟!!
خوب شد نمایندهای مجلس گول نخوردند!!! (2326792) (alef-13)
تاریخ درباره حرکت امروز مجلس قضاوت خواهد کرد!!! (2326082) (alef-13)
ملت ايران بايد در انتخابات بعدي مجلس بيشتر دقت كنند. امروز معلوم شد بعضي نمايندگان حضور در مجلس را حق خود مي دانند نه لطف مردم... (2326083) (alef-13)
ما دانشگاهیان هیچ وقت این ظلم مجلس را در حق خود فراموش نخواهیم کرد تا روز دادخواهی البته اگر به آن روز این آقایان منفعت طلب ایمان داشته باشند (2326084) (alef-13)
تا وقتی دانشجویان اینها را به آخرت حواله می دهند وضع همینه که هست ! (2326828) (alef-13)
وای براین مجلس . سیاست بازان چه می کنند؟ (2326087) (alef-13)
لجبازی مردم تهران در عدم شرکت در انتخابات مجلس, عواقب این چنین دارد. (2326092) (alef-13)
آیا نماینده ای مورد تایید مردم تهران بود ومردم رای ندادند ؟!! وقتی افراد مورد عنایت را رد صلاحیت کردند باید به چه کسی رای می دادند ؟! (2326493) (alef-13)
وقتی می شنیدم هنگام سخنان فرجی دانا صدای همهمه وسخن گفتن وبی توجهی نمایندگان می آید گفتم اینها نیامده اند تا توسط وزیر قانع شوند اینها رای خود را داده اند وآمده اند که بگویند هستیم ! (2326510) (alef-13)
الان نوبت وزیر 70 ساله صنعت و معدن است. تا تکلیف رانت 650 میلیون یورویی روشن شود (2326094) (alef-13)
استیضاح بعدی انشالله آقای نعمت زاده است.. با شیب ملایم (2326336) (alef-13)
فرجی دانا.................. بای بای (2326355) (alef-13)
سیاست زده
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۰۶:۲۰
بازمانده از دو سوی افراط
مجلس ششم و نهم
فرجی دانا مرد اعتدال (2326096) (alef-13)
آدمي شرمش ميگيره از بعضيا و متاسف ميشه براي خودش
متاسفانه از ماست كه بر ماست
خدا را شكر با اين همه دوست نادان فكر نمي كنم نيازي به دشمن داشته باشيم (2326097) (alef-13)
با این مجلس ایران هیچ وقت درست نمی شود (2326098) (alef-13)
متاسفانه از قرار معلوم نمایندگان از قبل تصمیم خودشان گرفته بودند و دفاعیات هم هیچ تاثیری در این استیضاح نداشت. (2326103) (alef-13)
حرفی نبود که نظرها رو عوض کند (2326511) (alef-13)
به اونهایی که برای انتخابات مجلس خط و نشون میکشن عرض میکنم
ماهم در انتخابات دولت اینده دقت بیشتری خواهیم کرد انشالله (2326528) (alef-13)
شما دقتت رو کردید دوست عزیز میزان قدرتتون همینه. اینه که دوست ندارید در موردش دقت کنید. (2327185) (alef-10)
با درود بر دکتر فرجی دانا و سپاس از ادب و بردباری ایشان
این هزینه باج ندادن و استقلال رای بود. (2326104) (alef-13)
ممنون از نمايندگان فهيم
فيلمهاي نمايش داده شده خود بسيار گويا و متاسفانه ناراحت كننده بود! (2326105) (alef-13)
افشین
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۰۶:۵۰
خدارو شکر عوامفریبیا جواب نداد حالا نوبت وزیر ارشاد بعدم نوبت رکودیترین وزیر تاریخ (2326108) (alef-13)
رای عدم اعتماد سند افتخاری هست بس بزرگ
امیدوارم وزیر بعدی با شجاعت بیشتر از فرجی دانا عمل کند (2326110) (alef-13)
واقعا متاسفام که اندک امید دانشجویان خارج از کشور هم به دست دار و دسته آقای نوباوه به نا امیدی تبدیل شد . جالب ایشون نگران فرار نخبگان است ...
پویا از دانشگاه ام ای تی امریکا (2326115) (alef-13)
آقا پویا تهران ساعت دو بعد از ظهره ام ای تی الان ساعت چنده؟؟ (2326845) (alef-13)
دولت با یک عزم جدی مسیر خود را ادامه دهد. ببینید ادله اقای وزیر تمام بر اساس قانون و انجام وظیفه بود. در هر زمینه کاری بر اساس قانون انجان نداده است و جلسی که باید ناظر بر اجرای قانون باشد اینگونه عمل می کند. ما نیاز به نمایندگانی متخصص کاربلد و درستکار هستیم امیدوارم امیدورام در دور بعدی انتخابات مجلس مردم تخصص را در قانونگذاری لحا کنند چون این نمایندگان ظاهرا رفتار قانونی را بر نمیتابند. (2326125) (alef-13)
پیراسته فر
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۰۷:۵۷
تسلیت وتهنیت (2326127) (alef-13)
فرشاد
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۳۹:۱۴
تسلیت به جامعه دانشگاهی و تهنیت به بورسیه های غیر قانونی و نور چشمی ها (2326467) (alef-13)
آقای دکتر فرجی دانا همه جا برای خدمت جا دارند این نماینده ها برن به فکر خودشون باشن که دور بعد از مجلس جا موندن میخوان چیکار کنند (2326135) (alef-13)
بعید میدونم الف نظرم رو منتشر کنه :
اما فکر می کنم ، این اقدام مجلس ثابت کرد که خیلی جدی باید به انتخابات مجلس فکر کنیم و کسانی را انتخاب کنیم که با جان و دل برای مردم کار کنند .
فرجی دانای عزیز موفق باشی و امیدوارم دلت همچنان امیدوار به این دولت و ملت باشد ... ببخشید که درٍ خانه ملت ، را خودمان برای اینچنین افرادی باز کردیم . (2326142) (alef-13)
آدم در صداقت بعضی نمایندگان شک میکند. واقعا از فرجی دانا مناسبتر کی باید بیاد (2326143) (alef-13)
وای اشکم در اومد خیلی مظلوم واقع شد چه قیافه معصومی داره....جمش کنید بابا علم و ایمان از این بازیا نداره (2326154) (alef-13)
روز تلخی برای جامعه دانشگاهی و ملت ایران بود. فقط باید تاسف خود که چرا به این نقطه رسیدیم. چرا نماینده ملت خواست ملت رو می بینه اما در خلاف جهت ملت تلاش میکنه! این حاشیه امنیت رو نهاد شورای نگهبان برای نمایندگان امروز درست کرده که نیازی به توجه خواست مردم نداشته باشند. چون میدونن که در انتخابات بعدی هم بی رقیب هستند. (2326162) (alef-13)
ظاهرا اصلاح طلب ها هم در مجلس به وزیر رای ندادند!!!! (2326165) (alef-13)
روحانی هم وزیر را تنها گذاشت (2326506) (alef-13)
در بین طرفداران روحانی در مجلس هم برای حمایت از فرجی دانا اتفاق نظری نبود (2326518) (alef-13)
بازنده آقایان موافق استیضاحند. کار و روش دکتر فرجی دانا قابل برگشت نیست. (2326173) (alef-13)
برای این مجلس واقعا متاسفم.
ایشالا مردم تو دور بعدی انتخابات مجلس جبران میکنند.
مردم الان دارند میفهمند که انتخابات مجلس و صحیح انتخاب کردن نماینده ها چقدر مهمه. الان می فهمیم که انتخابات مجلس از انتخابات ریاست جمهوری هم مهمه چون یک مجلس مشکل دار مانع حرکت دولت هم میشه.
با تمام وجودم برای این مجلس و نماینده هاش متاسفم. (2326174) (alef-13)
ظاهرا اصلاح طلب ها هم در مجلس به وزیر رای ندادند!!!! (2326177) (alef-13)
یکی از بقیه
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۴۴:۲۸
پس بفرمایید اگر اصلاح طلبها رأی ندادند، 110 رأی از کجا آمده؟ (2326512) (alef-13)
فقط کارگزارن رای دادند ولی اصلاح طلب ها هم با وزیر تسویه حساب سیاسی کردند (2326748) (alef-3)
جای احمدی نژاد خالی بود که محکم از وزیرش دفاع کنه........... (2326784) (alef-13)
الآن باز بعضیا کامنت تهدیدآمیز میذارن:
"اسم موافقارو منتشر کنید"!
"هشت سال پیش کجا بودین هیچ وزیری استیضاح نکردین"؟!
"در انتخاباتِ بعد مجلسو تنبیه می کنیم"!
"اصولگراها! با صندلیتون خدافظی کنید!"
"موافقارو اعدام میکنیم"!
"ما (تک تک جامعه فرهنگی علمی) از فرجی دانا راضی بودیم"!!
"ما (همه ملت ایران + همراه با اسم و شناسنامه) عاشق فرجی دانا بودیم"!!
:-)
دوستانی که میخواهند با اسامی گوناگون کامنتهای گوناون بگذارند اگر فحش کم آوردند میتوانند از الگوهای بالا استفاده کنند! :-) (2326179) (alef-13)
دوست عزیز و شاید هیجانزدهٔ من، عاشق کسی بودن کامنت تهدید آمیز نیست. (2326521) (alef-13)
پس تو هم مرد باش فقط یک کامنت بذار ! (2326860) (alef-13)
نوباوه گفت استادهايى که به دانشجوها apply کردن ياد مى دادند را برگردانديد...... عجب !. اين مجلس در شأن مردم ايران نيست (2326183) (alef-13)
یک دانشگاهی
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۱۲:۲۶
تسلیت به مجلسیان،،،،،،،،،، (2326184) (alef-13)
اقای فرجی دانا
چرا افشا گری نکردی. چرا نگفتی بورسیه ها خلاف قانون بوده!
پس معلوم شد دروغ بوده
خدا روشکر که مجلس امروز سر بلند بیرون امد (2326238) (alef-10)
چرا اصلاح طلب های مجلس از وزیر دفاعی نداشتند؟؟؟؟ (2326240) (alef-10)
حناب روحاني لطفا وزيري را معرفي فرماييد كه راه و شيوه دكتر فرجي دانا را ادامه دهد و بنيان بي دانشي و رانت خواري تحصيلي برخيها و فك و فاميلشان را بگيريد.
كاش مجلس ما ..... (2326242) (alef-10)
کی میشه این نماینده ها را استیضاح کنیم (2326250) (alef-10)
متاسفم به مجلسی که گویا برخاسته از ارایی غیر جامعه ماست ابن بک کارنامه ننگین به موافقان استیضاح بوده ودر خاطره ملت بیدار وخاموش می ماند (2326256) (alef-10)
کی میدونه نفر بعدی برای استیضاح کدوم وزیره ؟؟؟ (2326257) (alef-10)
علیرضا
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۱۸:۵۱
آنچه به طور واقعی در زندگی بسیاری خط خورده است اصلی است به نام «معاد».
آیا بسیاری از این نمایندگان که به درستی نمایندگان «مردم» نیستند بلکه نماینده قدرتهای پنهانی جامعه هستند، اعتقاد و ایمان دارند که روزی در پیشگاه خداوند بایستی پاسخگوی اعمالشان باشند و خنده و هلهله امروزی به گریه و پشیمانی ابدی تبدیل خواهد شد. آنچه از نظر بنده مورد استیضاح قرار گرفت «حق» بود که بایستی در این جامعه عزل شود تا قدرت طلبان بتوانند خواسته های نامشروع شان را از طریق شرع به مردم تحمیل کنند. به هر حال فراموش نکنیم:جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ اللباطِلُ اِنََّ الباطِلَ کانَ زَهُوقاً (2326265) (alef-10)
فقط میتونم بگم باعث تاسف هست داشتن همچنین نمایندگانی
از مدیران وزارت علوم عاجزانه خواهشمندم هر چه سریعتر این 700 بورس را لغو بورس کنند. (2326273) (alef-10)
جرمش آن بود که اسرار هویدا میکرد... (2326274) (alef-10)
برنده ی این استیضاح دشمنان نظام بودند که متاسفانه شاهد خواسته ی قلبی خود یعنی تفرقه ی ایرانیان بودند. (2326276) (alef-13)
مشروح مذاكرات راشنيدم ..به نظرم خدا خيلي دوستش داشت كه راي نياورد خودشم گفت تقريبا هرسه شنبه بايستي ميرفت مجلس وجواب امثال نوباوه را ميداد كه چرا فلان روزنامه خارجي اين مطلب را نوشته ...يا بايستي پاسخ ميداد چرا فلان نشريه دانشجوي گفته بالاي چشم فلان ارگان ابروست....وزير باسواد كه بخواد كاري بكنه سرونوشتش مثل اميركبير ميشه... (2326283) (alef-13)
درود بر ملت با بصيرت ايران (2326289) (alef-13)
فرجی دانا گول برخی را خورد که فکر میکرد حمایت اش میکنند ولی حتی در مجلس هم بهش کمک نکردند.... اصلاح طلبان قلابی (2326290) (alef-13)
جواب نمایندگان مجلس را در انتخابات آتی خواهیم داد... (2326299) (alef-13)
نترسید فرجی دانا معاون وزیر بعدی خواهد شد (2326300) (alef-13)
تسویه حساب توی انتخابات مجلس انشاالله (2326310) (alef-13)
نمایندگان مجلس حتی نمی تونستند نوشته های خودشان را از روی کاغذ بخونند و همینها به وزیر علوم رای عدم اعتماد دادند.مجلس از ارامش دانشگاه می ترسه و دلش می خواد توی دانشگاه رعب و وحشت و خفقان باشه تا هر کار دوست داشتند انجام دهند. (2326316) (alef-13)
خدایا، کاری کن ویزای من سریع تر بیاد و از این مملکت با نمایندگان بی منطقش برم دنبال زندگی جدیدم.. توروخدا دعام کنید. (2326339) (alef-13)
به نظر میرسد باید منتظر انتخابات آتی نمایندگان مجلس شد چون مجلس کنونی تاسف برانگیز و جناحی بوده و گروه اقلیت اجتماعی بر اکثریت مجلس چنگ انداخته و منافع غیرقانونی خویش را در خطر می بیند (2326340) (alef-13)
لطفا؛مردم در انتخابات بعدی مجلس ، دقت بیشتری کنند. (2326341) (alef-13)
استاد دانشگاه
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۲۵:۱۲
توی کشور ما همیشه همین بوده متاسفانه!
بخوای کار درست انجام بدی همه در مقابلت جبهه میگیرن.
به امید روزی که همه دنبال منافع ملی باشند.
البته بعید میدونم اون روز بیاد (2326346) (alef-13)
الف سانسور نكن لطفا
ملت واسه انتخابات بعدي مجلس بيشتر بايد دقت كنه.
دكتر فرجي دانا هر كجا هستي موفق باشي... هميشه در تاريخ نامت خواهد بود. (2326351) (alef-13)
متاسفانه این دولت هم داره راه امثال احمدی نژاد رو میره! (2326352) (alef-13)
از شوراي نگهبان عاجزانه تقاضا دارم نسبت به صلاحيت ها يكم نرم تر برخورد كند تا دگر بار شاهد ورود اينچنين نمايندگاني كه خلاف نظر اكثريت مردم عمل مينمايند نباشيم (2326362) (alef-13)
مگر دوران ارباب رعیتی است که شما عاجزانه !!!!! تقاضا دارید ؟ وظیفه انان است که این کار را انجام دهند و اگر انجام نمی دهند وظیفه مرجع بالاتر است که رسیدگی کند ،مردم قانون اساسی کشور را بخوانید : دانایی توانایی می آورد . (2326993) (alef-13)
چیزی به انتخابات جدید مجلس نمونده جبران می کنیم (2326372) (alef-13)
من به عنوان یه دانشجوی دکترا و کسی که ده سال از عمرمو تو دانشگاه های ایران گذرونده نظراتمو میگم:
اینکه میگن التهاب ما که ندیدیم بنظرم جو دانشگاه ها بازتر شده تو دولت قبلی کارهای امنیتی زیادی شد همه جا حتی داخل ساختمان دوربین گذاشتن دم در مامورای مرد حراست دخترا رو برانداز یکردن از سرتا پا تا بتونن هم لذت ببرن هم گیر بدن.
در حیطه علمی متاسفانه کارایی که تو دولت قبلی شد فقط امارسازی بود مثلا ببینید شرط دفاع از پایان نامه ارشد تو خیلی از دانشگاه ها میشد مقاله داشتن و نتیجش این بود که دانشجو مجبور باشه بخاطر این مساله یه مقاله ابکی یه جایی حتی تو ژورنال پولی چاپ کنه و این نتیجش میشد امار و دولت بهش افتخار میکرد و از طرفی به دلیل زیاد شدن تعداد دانشجو واقعا سطح علمی پایین اومدخ حتی تو مقاطع تحصیلات تکمیلی به عنوان مثال دوست من استاد راهنماش ده هشت تا داشجوی دکترا داشت هشت تا ارشد و ذییس دانشکاه هم بود اصلا وقت نکرد بیاد سر جلسه دفاعش.
از نظر آرامش واقعا اکثر دانشجویان و اساتید با روی کار اومدن دولت جدید یه امیدی تو دلشون زنده شده بود مثلا همین آقای توفیقی که اینقد میکوبوننش خیلی داشت نلاش میکرد ظرفیت دوره های تحصیلات تکمیلی رو کم کنه اولا بخاطر نبود امکانات لازم و همینطوری بازار کار این خودش برای ما داشجوهای دکتری یه امیدی شده بود که شاید با کم شدن پذیرشا وضعیت استخدام و بورس بهتر شه نه اینکه مث الان یه دانشجوی دکتری بخاطر ماهی دویست سیصد تومن زار جور خواری بکشه بخدا دانشجویان دکتری تو بدترین وضعیتن الان ما هیچ امیدی بهئاینده نداریم با این دولت امیدوار بودیم و خواهید بود، من حرفام سیاسی نیست فقط میگم این دولت حرکتش عاقلانه تره شاید باور نکنید ولی مثلا تو جنبه بین المللی ما اینقد ضعیف شدیم مقاله های ایرانی رو بی دلیل ریجکت میکنن.
من به طور کلی نظرم اینا ت دولت قبلی وضعیت علمی ما نابود شد به طور کل و با روی کار اومدن این دولت و استفاده از عقل و منطق و با امید و نشاطی که تو دانشگاه بخصوص اساتید وجود داشت میتونست ضعیت بهتر بشه.
من کاری به اقای وزیر ندارم و نمیدونم ایشون چیکار کردن ولی اینکه میگن رشد علمی و اروم نبودن فضای دانشکاه دلیلشه دروغه و مزخرف تنها انتصاباته که متاسفانه به مذاق تندروها خوش نیومد.
و یه چی خنده دار:برید رزومه علمی اقای وزیر رو ببینید بعد اقایون با مدرک فقو یسلنس دانشگاه ازاد درباره رشد علمی حرف میزنن اره از نظر اقایون رشد علمی فقط یعنی تعداد مقاله ولی ایم سمه.
امیدوارم وزیر بعدی نیز پیرو سیاست های ایشون باشن خصوصا آقای توفیقی رو حفظ کنن.
به امید بهتر شدن جامعه دانشگاهی کشور و حذف تندروها از فضای سیسی کشور
بدرود (2326378) (alef-13)
شما مطمئنی دانشجوی دکترایی؟
اگه بودی که می دونستی ژورنالهای معتبر به همین راحنی مقالات راو پذیرش یا به اصطلاح اکسپت نمی کنن و پذیرش مقالات هم هیچ ربطی به دولتها نداره چون مجله های علمی تخصصی با پذیرش مقالات بر ارزش ، خودشونو زیر سوال نمی برن.
دوما من سال 90 از رساله ی ارشدم تو دانشگاه علامه طباطبایی دفاع کردم و مقاله هم ندادم چون نمی خواستم عجله عجله ای مقاله تو مجلات علمی ترویجی بدم. نمره ی پایان نامه های بدون مقاله از 19 محاسبه میشد و من با نمره ی 18.75 صدم از پایان نامه ام دفاع کردم.
مایل بودید به طور خصوصی اسمم، پایان نامه ام و اساتید راهنما مشاور داورم که از چهره های برجسته هم هستند رو هم بهتون معرفی کنم.
بنابراین اینطوری رو هوا و غیر علمی و غیر کارشناسانه نظر ندید دوست من
شما اگر یک شخصیت علمی هستی لابد می دونی که بدون ارجاع نمی تونی نظر بدی.
امیدوارم در رساله ی دکتراتون از این شیوه استفاده نکنید چون خدا می دونه چی از آب درمیاد! (2327414) (alef-1)
اظهارات نمایندگان مخالف وزیر واقعا" شرم آور و توهین به شعور ملت بود . حقش بود بجای وزیر علوم وزیر صنعت معدن و تجارت استیضاح میشد. آقایان قرار نیست که همه با ساز شما برقصند تو انتخابات نشونتون میدم آقای زاکانی و نوباوه و ... (2326385) (alef-13)
محمود
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۰۲:۳۰
درود بر نمایندگان جسوری مانند زاکانی و نوباوه و ...
رای ما حلالتون که حرف دل مارو زدید و از هیچ چیزی مثل رای نیاوردن در مجلس بعدی نترسیدید
دوباره بهتون رای میدیدم (2326670) (alef-13)
از تعداد مثبت ها معلوم است که چقدر طرفدار دارید !!!!!! (2327003) (alef-13)
محمود جان چقدر اسمت شبیه اون کسی هست که ایران رو تو 8 سال نابود کرد (2330726) (alef-1)
زیاد حرص نخور رای ما به زاکانی و نادران تضمین شد (2326688) (alef-13)
وزیری که رئیس اش هم از او دفاع نکرد!!!!!!!!!!
پس حقش بود (2326708) (alef-3)
نماینده های محترم اگر کمی تفکر می کردند به جای استیضاح وزیر علوم ، وزیر صنعت و معدن و تجارت رو استیضاح می کردند که آمار کارهای و تصمیمات اشتباهش سر به فلک کشیده . افسوس که معلوم نیست چه در پشت پرده می گذرد که نمایندگان تن به استتیضاح وزیر صنعت نمی دهند. (2326387) (alef-13)
به نوبت انشالله (2326685) (alef-3)
بازم به احمدی نژاد . جناب دکتر آیت الله روحانی هم که یک کلام در دفاع از وزیرش نزد و حتی به مجلس نیامد . اون چند نفر را هم که فرستاد نمیفرستاد بهتر بود چون یک کلام در دفاع از همکارشان حرف نزدند . (2326388) (alef-13)
اقای روحانی لطفا اسامی بورسیه های غیرقانونی و ارتباط آنها با هر نماینده را اعلام کنید (2326395) (alef-13)
دقت کنید:استیضاح مجلس بود
مجلسی که برآمده از کنش حزبی نیست
مجلسی که نباید ریالی برای امر وکالت برای خودش هزینه کند.
در نبود حزب حداقل باید آنهائی که عاشق خدمت هستند و برای آن دستمزد ، دفتر و نیرو نمی خواهند وارد مجلس شوند.
وکیل مجلس باید خودش هزینه کند. (2326405) (alef-13)
مرتضي
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۳۱:۰۱
تمام جلسه رو به دقت گوش دادم
واقعا جاي بسيار تاسف داشت ملتي با اين عقبه ي فرهنگي نمايندگاني به اين شکل داشته باشند.با وجود اينکه دکتر فرجي دانا همه ي حرف ها را با منطق جواب داد ولي چون اين نمايندگان از قبل طرح استيضاح رو ريخته بودند نتيجه ي جلسه قابل پيش بيني بود.حرف هاي نوباوه نمونه اي از طنز بود همه مي دانند که يکي از دلايل فرار مغرها وجود تفکرات شبيه اين آقايان مي باشد .اميدوارم از خواب غفلت بيدار بشند هر چند که اين جماعت خوشون رو به خواب زدند (2326406) (alef-13)
فرجی دانا گفته عزل بشم میرم کانادا . جناب وزیر سابق بلیط هواپیمات آماده است دقیقا" شبیه بازیکنای مازاد که رضایت نامه شون توی جیب مربیه ! (2326408) (alef-13)
رضایت نامه ایشون تو دل ملته! (2326676) (alef-3)
این هم یکی از اخبار کذبیست که دوستان شما براه انداختند خوشبختانه کذب بودن این خبر ثابت شده (2326865) (alef-13)
ساعت خواب این شایعه که از طرف بزدلان لرزان پخش شده بود چند روز قبل از روز استیضاح تکذیب شد سایتهای معتبر غیر مقرض هم به سرعت منتشر کردن ! حالا یه سوال شما همتون اینقدر به روزید یا این فقط خاص تو بود ؟! (2326885) (alef-13)
آره یه بزرگی هم چند روز پیش نطق کرده بودند که شاه هم به مخالفاش می گفت برید خارج !!!! یعنی شاه این قدر مهربون بود ما خبر نداشتیم ؟! (2326894) (alef-13)
عزل وزیر علوم نتیجه بی احترامی آقای روحانی به مخالفانش بود (2326411) (alef-13)
HASAN
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۳۱:۴۴
یه چیزی خیلی جالبه کسی که باید از ئزیر راضی باشه دانشجوها هستن و اینجا دیگه نمیشه گفت همه مردم از اینترنت استفاده نمیکنن قطعا همه دانشجویان به اینترنت دسترسی دارن و اگه تعداد مثبت های نظرات رو نگاه کنید معلومه چقد از ایشون راضی بودن
من نمیمدونم این نماینده ها چجوری میان مجلس با این بی سوادی (2326412) (alef-13)
به امید چاپ شدن کامنت من
دکتر جان شما چوب ساکتین مصلحت اندیش دیروز و دلواپسان دروغین امروز را خوردید (2326414) (alef-13)
همين كه مي نويسي به اميد چاپ شدن كامنت من معلومه چقدر صادقي (2326663) (alef-13)
باید به آقای فرجی دانا تبریک گفت که از این مجلس رأی اعتماد نگرفت و این مجلس به عملکرد او ایراد داشت این خود نشان از عملکرد صحیح آقای فرجی دانا دارد. (2326416) (alef-13)
خدا حفظت کنه با این جمله ات (2327430) (alef-3)
از این دست عناصر مشکل دار به مانند فرجی در وزارت علوم و دانشگاهها زیاد می باشند که به لطف خداوند و درایت نمایندگان مجلس هر چه زودتر تصفیه خواهند شد و لااقل سکان علمی این کشور در دست نخبگان مومن و متعهد خواهد افتاد ./ (2326433) (alef-13)
من ميخوام ببينم اين نمايندگان مجلس به كسي نبايد جواب پس بدن ؟؟؟؟؟ كسي ازشون بازخواست نمي كنه ؟؟ يعني هركاري دلشون بخواد ميكنن ؟ خيلي جالبه . تمامشون در برابر ملت مسئولند و بايد پاسخگو باشند من كه به سهم خودم ازشون نمي گذرم (2326443) (alef-13)
یکی از ضعفها و کاستیهای بزرگ در کشور ما همین است که هیچ مسئولی ار نماینده گرفته تا دیگر مسئولین در قبال کارهایشان هیچ مسئولیتی ندارند (2327070) (alef-13)
کجایی احمدی که یادت بخیر. ای کاش روحانی هم مثل تو بود. (2326444) (alef-13)
دولت روحانی دولت ضعیفیست ...فکر نمی کنم در مقابل اصولگراها کاری از پیش ببرد .. (2326453) (alef-13)
امید است دانشگاه با این اقدام به موقع و بحق نمایندگان مجلس در ریل علم و دانش و نه سیاسی کاری قرار بگیرد و درسی باشد که دانشگاه به موجب آن محل ارتقا فضیلت های علمی و اخلاقی باشد و محل باندبازی سیاسی و فتنه گری. (2326457) (alef-13)
من هم چند سوال از نمایندگان موافق استیضاح دارم.
آیا نظر مردم برایتان مهم است؟
آیا نظر دانشجویان و اساتید برایتان مهم است؟
آیا به نظر سنجی ها ارزشی قایل هستید؟
آیا نام نیک در تاریخ برایتان مهم است؟
آیا فکر کردید وزیر یا جانشین او طبق میل شما حرکت خواهد کرد؟
خیلی کار بدی انجام دادید اگر قبول ندارید نظر فرزندان و اطرافیانتان را جویا شوید.کسی بابت رای عدم اعتماد به فرجی دانا به شما جایزه نخواهد داد.
اما آقای فرجی دانا؛ا درود برتو که رضایت جامعه دانشگاهی برایت مهم بود و مطالبات آنها را درحد توانت پیگیر بودی. (2326469) (alef-13)
بهنام
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۳۹:۲۳
خوش به حال آن 110 نفر.....چه عدد عزیز و با معنایی. لااقل می توان خوشحال بود که 110 نفر داریم که از منافع ملت دفاع می کنند. (2326470) (alef-13)
اين مجلس نهم، خودمانيم، ثمر داشت؟/والله ضرر داشت
صد شكر كه عمرش چو زمانه به گذر بود/ديدي چه خبر بود
ديگ وكلا جوش زد و كف شد و سر رفت/.... همه در رفت
دِه مژده كه عمر وكلا عمرِ سفر بود/ديدي چه خبر بود (2326484) (alef-13)
دیدی چه خبر بود؟؟
این دولت تدبیر به خدا جای خجل بود (2326658) (alef-3)
من مذكرات مجلس را دنبال مي كردم. با اين تصميم نمايندگان مجلس بايد تاسف خورد. (2326499) (alef-13)
قاعده بازي همين است به شرطي كه جناح تماميت خواه نيز به قوانين احترام بگذارد (2326508) (alef-13)
چند سالی جو مراکز دانشگاهی کاملا علمی بود و از سیاسی کاری خبری نبود تا این آقا و همفکرانش اومدند و همه چی رو خراب کردند. (2326514) (alef-13)
آره تو راست می گی خیلی خیلی خیلی علمی بود. نکنه شما هم ازین بورسیه الکی ها هستید؟ (2326689) (alef-3)
میشه لطفا نام چند دانشگاه که جو علمی داشتن را در سال های مد نظرتون را نام ببرید به نظر شما یا مفهوم علم را نمی دانی یا سیاست (2326747) (alef-3)
قربان بنده 8 سال در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی-درمانی تهران بودم حقیقتاً جو کاملاً علمی بود، شاهد آن اسنادات علمی به مقالات دانشگاه که هر سال از سال 1996 پیوسته و سالانه افزایش داشته است.
به زعم بنده یکی از دلایل موفقیت این بود که دانشجویان سعی میکردند ملعبه سیاستبازان و سیاستورزان قرار نگیرند. (2326901) (alef-13)
البته اگر بالا رفتن از دیوار سفارت انگلیس و تخریب سفارت و تحریم و ... را گردش علمی بنامید. (2326779) (alef-13)
بله چرا که علمی نباشه ؟ و سطح علمی بالا بوده چون قبلا دانشجو با معدل 19 بورسیه میشد و معدل 19 الان کم شده ! برای همین معذل زیر 14 را هم بورسیه می کنند واین نشانگر سطح بالای علمی سالهای اخیره !!! (2326958) (alef-13)
متاسفم، تاریخ ایران همیشه همینطور بوده. هر وقت کسی خواست برای این مملکت کار شایسته ای انجام بده و در مسیر پیشرفت و بهبودی آن قدمی برداره از سرراه برش داشتند، بازم متاسفم. (2326534) (alef-13)
مجلسی که برای وازکتومی حبس تصویب می کند اگر فرجی دانا را تایید کند وای به حال فرجی دانا . این مجلس باید عوض شود. (2326542) (alef-13)
این استیضاح در حافظه ما می ماند تا انتخابات بعدی
بعضی ها این حرفو میزنند -ولی اینو بدونید که هاین نماینده ها جیبشون رو تو این چند سال به شکل ها مختلف پر پول کردن ودیگه ککشون هم نمیگزه که دوره ی بعد رای بیارن یا نیارن (2326579) (alef-13)
خدا خیرت بده ،چند بار همینو نوشتم ولی الف پخش نکرد. (2330369) (alef-1)
پرهام
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۵۲:۵۷
روحانی هم باید می ماند و از وزیر دفاع می کردو عصر به اردبیل می رفت حالا دیگه تندروها فرد مناسبی را نمی گذارندوزیر بشود و روحانی حالا افسوس می خورد که چرا نماند (2326587) (alef-13)
ستاره
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۴:۵۳:۴۲
باید نگران جوانان این مملکت بود که کم کم امیدی که پس از انتخابات 92 در جامعه ، ایجاد شده بود به یاس می گراید. جوانان از اصلاح و بهبود وضعیت علمی ، فرهنگی و اقتصادی نا امید می شوند. یک نظر سنجی کنید ببینید چند نفر در همین دانشگاهی که نمایندگان به اصطلاح ملت سنگ آن را به سینه می زنند از عملکرد آنان راضی اند. چند درصد آرزوی تحصیل در خارج از کشور را دارند و مترصد فرصت اند تا از این مملکت با این نماینده ها و دغدغه هایش فرار کنند!!!!
راستی مشکل ملت ایران این آن چیزی است که نمایندگان به اصطلاح ملت ، آن را می گویند؟!! (2326597) (alef-13)
مگه ندیدی نوباوه چی گفت ؟!! گفت تمام این نا امیدی ها وجلای وطن دانشجویان نخبه در طی این 8 سال به دلیل عدم مدیریت جند ماهه فرجی دانا بوده ! (2326929) (alef-3)
استيضاح كنندگان بدانند كه مردم از حق بيت المال در خصوص بورسيه هاي رانتي كه اكثراً از نزديكان همين نمايندگان و نزديكان دولت قبلي بوده اند نخواهند گذشت و بالاخره روزي حق به حقدار خواهد رسيد. (2326610) (alef-13)
اين مجلس نشين هانماينده افكار عمومي نيستند افسوس وصد افسوس اقاي روحاني ترا بخدا نا اميد نشو سال اينده ملت جبران خواهد كرد (2326627) (alef-3)
انشاا... با موفقیت دلواپسان در این استیضاح بعد از این شاهد پیشرفت کشور در همه زمینه های علمی و اقتصادی ،سیاسی،ورزشی،اجتماعی،هوا و فضا و .... هستیم. کلا مشکل کشور وزیر علوم بود ک خدارو شکر اونم حل شد بدست نمایندگان انقلابی.... خدا به این کشور و مردم رحم کند با این همه افراطی گری (2326636) (alef-13)
اونیکه استیضاح شد دکتر فرجی دانا نبود.بی تدبیری آقای روحانی بود.آخه رییس جمهور محترم وزیرتودارن استیضاح میکنن.کلی هیاهو راه انداختن. اونوقت شمامیری اردبیل.میری اونجا میگی دوست داشتم الان تو مجلس بودم .آقای روحانی عزیز شما با بی تدبیریتون باز برگ برنده رو به اون اقلیت بی منطق دادین....ما به این امید به شما رای ندادیم که میدون خالی کنی (2326638) (alef-13)
عزیز من اگر رأی دادی که ادامه «فشار از پایین/ چانه زنی از بالا» رو اجرا کنه خوشبختانه اشتباه کردی. (2326880) (alef-13)
اتفاقا این عدم جضور از تدبیر ایشون بود چون به مردم فهماند این مجلس تصمیمش را از قبل گرفته وگوشی برای شنیدن دفاعیات رئیس جمهور و وزیر و نمایندگان موافق ومردم ندارد . (2326913) (alef-13)
مهران
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۰۳:۲۳
احسنت
مجلس رو سفید شد به تک تک نمایندگان تهران که رای به برکناری این وزیر دادند مجددا رای خواهم داد (2326675) (alef-13)
این حق شماست که به هر کس مایلید رای بدهید
این یکی از اصلی ترین اصول دموکراسی است
اما امیدوارم سایر اصول دموکراسی هم رعایت بشود و رد صلاحیت ها سیاسی نباشد ، تا ما هم بتوانیم به کسانی که مناسب می دانیم رای بدهیم (2326893) (alef-13)
یک دانشجوی دکتری
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۰۳:۵۹
در انتخابات آینده مجلس باید به نمایندگان طرفدار استیضاح نشون داد که ناینده فقط باید فکر مردم باشه نه در خدمت سیاسی ها. مشکل واقعی مردم اصلا ای چیزا نیس که... (2326679) (alef-13)
ولی خودت که داری میگی باید نشون داده بشه یعنی داری اقرار میکنی که موضعگیری سیاسی داری و با موضعگیری سیاسی نماینده ها هم مشکل داری (2327117) (alef-13)
وزير علوم عزيز
در حافظه تاريخ ماندگار شدي
اين توفيق براي كمتر دولت مردي رخ ميدهد
قدرش را بدان (2326680) (alef-13)
این رای نمایندگان ملت نتیجه تهمت زدن و توهین و تحقیر دانشجویان متعهد و نتیجه همسویی با فتنه گران و خود را به خواب زدن همین است
از نمایندگان عزیز تشکر میکنیم و خواهشمندیم هر چه سریع تر به سوی استیضاح علی جنتی حرکت فرمایید تا دیگر به نام اعتدال شاهد افراط و تفریط و کج روی از خطوط اسلام و انقلاب و نظام مقدس نباشیم (2326713) (alef-13)
كاش ميشد آقاي عسگري ازاد جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور را استيضاح كنند كه گند زده به سيستم اداري (2326725) (alef-13)
مهراد
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۱۴:۰۲
ایشالا استیضاح باقی وزیران بی کفایت مثل وزیر آموزش و پرورش و فرهنگ ، من به عنوان یه فرهنگی واقعا نگران آینده ی آموزش و پرورش هستم با این وزیر خنثی و بی تدبیر (2326762) (alef-13)
الف جان چرا شعر بنده را سانسور نمودی؟ برادر من باید بترسم ،شما می ترسید؟ اگر در رویکرد خود را تغییر ندهید دیگر شما را باور ندارم. (2326768) (alef-13)
جهان سوم جایی است
كه هر كس بخواهد مملكتش را آباد كند
خانه اش خراب می شود ..؛
و هر كس كه بخواهد خانه اش آباد باشد
باید در تخریب مملكتش بكوشد ...!!!
" پروفسور حسابی " (2326769) (alef-13)
ناشناس
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۱۵:۳۳
اقا من نه تندروهای چپ رو قبول دارم ونه تندروهای راستو تو این انتخابات هم نه با روحانی رای دادم ونه لاریجانی و ..
ولی فتنه 88 و ادمای دوروبریشو قبول ندارم ماها مسلمونیم اونم از نوع شیعه 12 امامی من اهانت به امام رو قبول ندارم اهانت به امام حسین رو قبول ندارم چرا باید یه همچنین اتفاقاتی می افتاد چرا ؟؟؟؟؟
درمورد این اقای وزیر علوم هم بگم من تا قبل از این انتخابات ایشونو نمیشناسم ولی خیلی ها اونو به گروه چپ نسبت میدن به اینم کاری ندارم
ولی تو چیزایی که من ازش دیدم عزل و نصب ها مثل توفیقی و .. که مجلس بهشون رای اعتمادنداد چرا پست های مهم بهشون داد ؟؟؟؟؟؟ و همچنین رییس های چند دانشگاه
چرا ادمهایی که تو فتنه دست داشتند سرکار آورد مگه قول نداده بود که استفاده نکنه ؟؟؟؟
چرا به تذکر نمایندگان اعتنا نکرد ؟؟؟؟
چرا به مهلت 1 ماهه لاریجانی اعتماد نکرد ؟؟؟؟؟؟
من به نظرم این اقا از جایی دیگه خط میگرفت خودش تصمیم گیرنده نبود وهمین مشکل هم اخر براش مشکل ساز شد و باعث عزلش شد ...
وزیری که ثبات مدیریت نداشته باشه وتصمیم گیرنده نباشه بدرد نمی خوره . (2326770) (alef-13)
افتخاري براي آقاي فرجي داناست كه اين مجلس عليه ملت ايشون را استيضاح كرد و در تاريخ (حتي اگه شده پاورقي تاريخ) اسم ايشون ماندگار شد. اميدوارم كه در زندگي موفق تر از قبل باشه. ايشون مرد بزرگيست.
همچنين اميدوارم وزير بعدي راه ايشون را ادامه بده و اجازه نده وابستگان اين مجلسيها با رانت وارد دانشگاه شوند. (2326777) (alef-13)
ناشناس
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۱۷:۴۹
منتظر استیضاح ما در اسفند 94 باشید.نوباوه بای بای (2326787) (alef-13)
اميرحسن
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۱۸:۵۶
حضرت علي (ع) مي فرمايند
كفاك من عقلك اوضح لك سبيل غيك من رشدك
اي كاش ما عقل را استفاده مي كرديم و بر اساس ان يك فهم پاكيزه از دين و اولياي امرمان مي داشتيم و لااقل اگر اينقدر هم شعور نداريم كاش كمي آزاده و جوانمرد بوديم كه يك زندگي اخلاقي و عقلاني اين دنيايي داشته باشيم
به هر حال دين مال انسان متفكر است و كسي كه از آدميت و عقل تهي باشد فرقي نمي كمد كدام دين لقلقه زبانش باشد مي شود همان كه امام حسين فرمودند
الناس عبيد الدنيا و الدين لعق علي السنتهم...
خدا همه ي ما را نجات دهد (2326803) (alef-13)
انشاالله آقای روحانی فردی رو مجددا وزیر کنن که سیاست های قبلی رو ادامه بده و بزر امیدی که در این 1 سال وجود داشته از بین نره.اقای فرجی دانا بسیار در میان دانشجویان محبوب بودند و خواهند ماند (2326811) (alef-13)
عاقبت برخورد با رانت های غیر قانونی (2326826) (alef-13)
رانتها رو که وزیر خودتون داده بود استیضاح رو پیگیری نکردی مثل اینکه) (2327095) (alef-13)
من به جای دانا باشم حتی یکروز دیگر در این کشور نخواهم ماند
این کشوره ما داریم یا زندان فرهیختگان (2326829) (alef-13)
حقیقتا این نمایندگان با این عملشان بطور کامل نشان دادند که چقدر طرفدار و پیگیر مطالبات مردم و چقدر نماینده آنها هستند!!؟ هر روز فاصله آنها با مردم بیشتر و ذهنیت مردم نسبت به آنها منفی تر میگردد. (2326835) (alef-13)
آقایون اینقدر نگید، باشه دور بعد بهتون رأی نمی دیم. خیالتون راحت، فیلتر شورای نگهبان نمی ذاره اونی که مدنظر شماست، اصلا وارد کارزار بشه.
الف جان، لطفا چاپ کن. (2326840) (alef-13)
مصطفی
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۴:۰۱
ما ز یاران چشم یاری داشتیم...خود غلط بود انچه میپنداشتیم..اینان(مجلسیان) یار نیستند.. (2326842) (alef-13)
محمّد
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۲۷:۱۳
دفاع وزیر خیلی خوب بود، شایسته نبود مجلس اینطور رفتار کند، متاسفانه افراط پیروز شد، و به پیشرفتِ علمی کشور لطمه وارد شد. (2326859) (alef-13)
خود کرده را تدبير نيست . وقتي آحاد مردم با صندوق هاي راي قهر کردند نتيجه همين شد که اغلب نمايندگان کم سواد و کوتاه فکر وارد مجلس شدند . کاش مردم مي فهميدند چه هزينه هاي سنگيني بخاطر راي ندادن مي دهند . (2326864) (alef-13)
اونایی که رای ندادند اشتباه نکردند، اونایی که رای نسنجیده میدند خراب میکنند. (2330339) (alef-1)
با سلام و ادب
بنده پلتفورم دولت در وزارت علوم را تا حدودی درک میکنم که گویا شامل تلاش برای جذب حداکثری و برگرداندن افرادی بود که پس از سال 88 از نظام فاصله گرفته بودند و بنا به اظهارات خود دکتر توکلی با توجه به اینکه در وزارت علوم طرفداران اصلاح طلبها اکثریت دارند معقول است که وزیر نیز به این گروه نزدیک باشد؛ منتها جذب حداکثری در صورت نادیده گرفتن بعضی حقایق مضرات بیشتری دارد و چه بسا اگر هر سال تعدادی از نخبگان کشور را ترک کنند ولی کسانی که باقی میمانند صلاحیت و تعهد بیشتری داشته باشند در درازمدت بیشتر به نفع کشور باشد تا اینکه سعی شود همه افراد با همه جهت گیریها حفظ شوند.
همه کسانی که در دانشگاهها حضور داشته اند تأیید میکنند که در بین دانشجویان نیز افرادی مخالف نظام، غرب زده و خودباخته در مقابل غرب و مخالف مذهب و اعتقادات مردم وجود دارند که هرچند کسی دنبال سلب حق زندگی، تحصیل و سایر حقوق قانونی آنها نیست، اما ابداً به صلاح نیست این افراد بعداً پژوهشگران و اساتید کشور بشوند.
هر چند دکتر فرجی دانا عنوان کردند با مسائل و مشکلات مختلف مقابله کرده است ولی وقایع فعلی نویدبخش تکرار مسائلی از قبیل سالهای 78 و 88 هستند که چه بسا زودتر از این باید برخورد میشد. (2326867) (alef-13)
اینهایی که رای عدم اعتماد دادند نمایندگان واقعی مردمند نه نمایندگان منفعت طلب احسن برشما روحانی خودش هم 10درصد آرادر آینده نداره چون فقط آمار دروغ میدهند (2326891) (alef-13)
وقتی دانشگاهها باز شد آن وقت جواب اینها را در آن روز خواهیم داد . (2326909) (alef-13)
اين استيضاح فقط خط و نشان براي رييس جمهور بود و بس! (2326916) (alef-3)
نامه ای که چند روز قبل در مورد مدرک تحصیلی آقای روحانی در مجلس پخش شد اثر زیادی در عزل وزیر داشته است (2326917) (alef-3)
بنده خدا یعنی شورای نگهبان روحانی را برای کاندید ریاست جمهور شدن تایید صلاحیت می کند در حالی که از این مدرک خبر ندارد ؟!! آن هم شورای نگهبانی که دنبال کوچکترین مدرک برای رد صلاحیت او می گشت ؟!!! (2329991) (alef-1)
با سلام مطمين باشيد كه مردم شما را استيضا مي كنند با شركت يك پارچه در انتخابات و را ندادن به اين افراد بي منطق كسانيكه يادشون رفته با راي مردم به مجلس رفتن براي اقاي دكتر فرجي دانا ارزوي موفقيت مي كنم ايشان د ر دل و قلب مردم جاي دارند ارامش را به دانشگاه اوردند دانشگاه جاي جنجال نيست محل نخبه پروري است اقاي دكتر انساني فريخته هستنددعاي ما بدرقه راهشان (2326920) (alef-13)
به والله سوگند که اگر این آقایان (نقوی حسینی،غضنفرآبادی،نادران،زاکانی،توکلی،رسایی،کریمی قدوسی،پژمانفر،امیرحسین قاضی زاده هاشمی،زارعی و.............) به بهشت هم بروند!!من به والله وارد حهنم خواهم شد. دراین مملکت باید قید بازگشت امثال میرزاخوانی هارازد. من همه حلسه را ازرادیو فرهنگ گوش دادم ،دریک کلام ،من هم اگر بتوانم ازاینجاخواهم رفت.الف برای تو هم متاسفم شدید.والسلام (2326936) (alef-13)
اگر بنظر شما واقعا دلیل استیضاح جلوگیری از لو رفتن مدارک تحصیلی نمایندگان و بورسیه های غیر قانونی و هزار تا تهمت دیگه که به نمایندگان زده میشه هست هنوز که دیر نشده اگر موردی هست الان رسانه ای کنند نه اینکه فقط تهمت بزنید
این یک میدان راستی آزمایی برای وزیر هست (2326939) (alef-13)
متاسفانه مجلس در اين آزمون هم درپيشگاه مردم موفق نبود. اين ارزيابي مجددي بودبراي مجلس .
نميخواهم ازپيش قضاوت كنم ولي فضاي دانشگاه ملتهب نبود متاسفانه كساني كه فقط خودشان را مي بينند وفقط خودشان را پيرو دين ميدانند مجددا خواسته يا نا خواسته جوسياسي مملكت را بهم ريختند اينها دانشگاهي كه يكماه به شروع آن مانده است رابدون وزيركردند ومطمين باشيد اين دوستان كه نه زمان شناس هستند ونه متاسفانه رعايت موقعيت مهم را كردند درماههاي آينده دوباره فيلم بي بي سي بغل ميكنند وميآيند به مظلوم نمايي.
انسان شريف ومديري را فقط به بهانه هاي شخصي ولي درپوشش دلسوزي وديانت ازكاربركناركرديد اين درحافظه تاريخي ملت ثبت شد واين مجلس متاسفانه بسيارنمره منفي درتاريخ مردم ما دارد هميشه درجهت عكس منافع مردم حركت كرديد. (2326963) (alef-13)
دلم برای مملکتم می سوزه که قدر آدم فهیمی مثل دکتر فرجی دانا رو نمی دونه (2326974) (alef-13)
کاش یه دو تا از کارهای فهیمانه ایشون رو هم نام می بردید دوست عزیز (2328539) (alef-10)
من نمیدونم زمانی که پراید 6 تومنی شد 13 تومن ، وزیر صنعت و استیضاح نکردن ، 3000 میلیارد دزدیدن وزیر اقتصاد ککشم نگزید ، بابک زنجانی در وزارت نقت هر غلطی خواست کرد صدای کسی در تیامد ، الات یه مشت بی سواد دارن میگن وزیر نفت هم استیصاح کنین ؛ حالا که مملکت یه نمه آرومه ..
همونطور که اقای پزشکیان هم گفتند این موضوع کاملا سیاسی بود .. (2326988) (alef-13)
mohsen
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۵:۵۰:۵۷
در مورد بورسیه ها حرفای مختلفی گفته شد حتی درمورد آقای رئیس جمهور.
ولی حتی اگه آقای روحانی از بورسیه هم استفاده نکردهع باشه یک سوال بزرگ وجود داره؟
اون هم اینه که چطور ممکنه کسی در زمانی که نماینده ی مجلسه یا رییس امنیت ملی یه کشوره، بتونه 6 سال در یک کشور دیگه (گلاسکو - اسکاتلند) مدرک فوق و دکتری بگیره.
و چطور و با چه منطقی ایشون دانشگاه تهران رو ول کردن به دانشگاهی با رنک بالای 400 دنیا و 70مین دانشگاه انگلیس برای تدریس رفتن و این درحالیه که رنک دانشگاه تهران بسیار بهتر از دانشگاه کالدونیان گلاسکوستو نیز درحالیست که آقای روحانی در تهران به سر میبردن و قاعدتا دانشگاه تهران انتخاب فوق العاده معقولانه تری به نظر میرسید.
و در آخر هم اینکه چرا باید آدم وقتی اینقدر مسئولیت مهم داره بره در دانشگاه دسته چندم یه کشور دیگه از راه دور درس بخونه؟
و البته خالی از لطف نیست که با یه سرچ در اینترنت میشه فهمید که آقای روحانی معروفترین فرد این دانشگاه هستن بعد بازیکن اورتون انگلیس و البته آقای گوردون براون نخست وزیر سابق انگلیس در 25 سالگی اونجا درس میدادن در دهه ی 80 (76-80) .
و البته بد نیست بدونیم که آقای روحان در سال 69 وارد این دانشگاه شدن یعن 90-91 میلادی که این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی بیشتر نبود و نه یک دانشگاه چون در سال 92 با ادغام شدن با یک موسسه آموزش عالی دیگه شد دانشگاه.
یعنی دانشگاه تهران و یا حتی دانشگاه های شهرستان های ما هم در اون دوران از این دانشگاه بهتر بودن ودلیل رفتن به این دانشگاه سطح چندم جهان یک سوال بسیار بزرگه.
امیدوارم با تحقیق و بدون تعصب این مطلب رو بخونید و بعد در موردش نظر بدید. (2326990) (alef-13)
چه ذوقی میزنه این سایت الف و روزنامه کیهان! (2327005) (alef-13)
اکثریت مردم تعداد لایک هایی است که به هر پیامی داده می شود دوستان تندرو توجه داشته باشید مردم چه می خواهند (2327022) (alef-13)
الف جان باز عقبی که حکم جناب محمد علی نجفی زده شد ولی تو خبرای شما نیست . قیافه نماینده ها دیدن داره بهد انتخاب سرپرست جدید (2327111) (alef-13)
kamran
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۶:۱۱:۵۶
با سلام
هیچ نظری در مورد رای امروز مجلس و نمایندگان محترم ندارم، اما امیدوارم که دلیل طرح استیضاح غیر از آن حرفی که زده اند نباشد.
نمایندگان مجلس بدانند باید به نظرات مردم اهمیت دهند زمان کمی تا انتخابات مانده و مطمئنا نمایندگان محترم گذرشان به مردم حوزه انتخابی خواهد خورد.
و من ا... توفیق (2327115) (alef-13)
من یک کارمندم فرزند دانشجو هم ندارم به هیچ حزب و گروهی هم علاقه ندارم عاشق چشم و ابروی آقای فرجی دانا هم نیستم اما با شنیدن آنچه امروز در مجلس گذشت دوباره کریه ام گرفت اشکم سرازیر شد خدایا من اینقدر بی لیاقتم من اینقدر ذلیلم من اینقدر بدبختم که نمایندگانم که مثلا از رجال برجسته اند اینها هستند (2327127) (alef-13)
به پنج تن آل عبا قسمت میدهم که درج کنی
همه توجه کنند که اگر رای میآورد باید به سواد او شک میکردیم
و اما سواد مجلسیان ما,
بقول وزیر فرهنگ سابق نامه استیضاح مجلس آنقدر غلط املایی داشت که
خنده آور بود...
ما چنین مجلسی داریم
کلماتی مثل:
دله دزد - گرز لری ... باعث نمایان شدن محتوای سواد برخی از این مجلس
است.
اگر مرحوم علی کردان بود رای میآورد
مجلس ما مجموعه ای از عملکردها و دعواهای صرفا" سیاسی میباشد و ابدا"
به حال و روز مردم بینوا کاری ندارند.
همه با هم مجلسی که رای منفی به جناح مخالف خود داده است را به خدا
واگذار میکنیم. (2327128) (alef-13)
ای کاش وزیری که از بالا رفتن قیمت خودرو حمایت میکرد هم استیضاح میشد (2327383) (alef-10)
به مجلس تسلیت می گم !! به نمایندگان متنع خدا قوت که خسته نشدید؟ !!! نمایندگان مخالف شما واقعا به فکر هموطن بودید؟خدا رحمت کند کسانی که دلسوز هم میهنان بودند !! کجایید ای مردان خدایی تا ببیند منافع شخصی با چه استدلال های طول و طویلی دارند عرضه می شوند! 8 ماه کار خدایی را تحمل نکردید 8 سال دیگران را اصلا به یاد دارید؟ (2327408) (alef-1)
امروز نمایندگان بی سواد ما وزیر مردمی را استیضاح کردند و باید منتظر عواقبش باشند. مردم شما رو نمی بخشند. (2327431) (alef-1)
دانشجو
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۷:۰۱:۰۴
جای دکتر عارف خالی.............!؟ (2327435) (alef-1)
یه بنده خدا
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۷:۰۴:۴۹
با این حرکت مجلس دیگر چه امیدی می توان به آینده ی این مملکت فلک زده داشت؟؟!! (2327454) (alef-1)
مگه ایران قحط الرجال هست که عده ای ه همش جابجا میشند. آخه فکر کن...
نجفی تا حالا 10 تا پست عوض کرده!
بقیه هم همین طور....ز.نگنه وزیر جهاد بوده .. وزیر نیرو ... بوده وزیر نفت هم
بوده.....نعمت زاده با 70 سال سن و 4 بار عمل گوش !!! حالا دوباره وزیر شده !!
!
مگه آدم کم داریم؟؟ چرا عده ای مملکت را ارث پدر خودشان میدانند (2327466) (alef-3)
خیلی ناراحت شدی ؟
فکرشم نمی کردی این بره مثلش بیاد نه ؟!!
بله اینه !
این که میگن دولت تدبیر وامید مال همینه !
مجلس می خواد سیاسی بازی کنه ؟
باشه حالا دولت یه بازی سیاسی نشونش میده که تو عمر سیاسیشون ندیده باشن !! (2329970) (alef-1)
ادم زیاده ولی کاردان ولایق کم (2331703) (alef-3)
حالا نوبت اخراج 3700 نفری هست که با بورسیه غیرقانونی و با پول بیت المال مثلاً میخان دکتر مهندس های کشور بشوند خسارت بیت المال هم باید برگردانند (2327490) (alef-3)
آقای توکلی، شما که دیدید و شنیدید تمام حرفهای وزیر به حق بود. وای بر شما نمایندگان "گر مسلماني از اين است كه حافظ دارد/ واي اگراز پس امروز بود فردایی (2327504) (alef-1)
بنده خدا
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۷:۲۶:۴۶
مخالف استيضاح بودم.همه نظرات دوستان راخواندم،اما بايد تابع قانون باشيم و به نظر
نمايندگان احترام بگذاريم. (2327533) (alef-3)
مدرس دانشگاه
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۷:۳۹:۱۱
دانشگاه نگاه علمی میخواهد نه سیاسی کاری. (2327563) (alef-1)
فرهنگی از اهواز
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۷:۴۵:۵۳
وزیر علوم احسنت . آفرین بر دکتر فرجی دانا در این مدت واقعا آموزش عالی را سرو سامان دادی . با افشا کری بورسیه فرزندان نمایندگان اذهان تمام جوانان را روشن کردی که ما چه بی سوادانی را وارد مجلس کردیم ولی این را بدان که نامت و کارت برای همیشه در تاریخ ایران باقی می ماند ولی افسوس که این بی سوادان نگذاشتند کار را تمام کنی ولی ما منتظر می مانیم در سنگر بعدی سر پرست جدید را همراهی کنی (2327593) (alef-1)
علي يانگ
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۱۹:۲۴:۴۵
جرمش اين بود كه اسرار هويدا مي كرد (2327894) (alef-10)
آدم بعضی وقتها تعجب میکنه این آقایون به اصطلاح دلواپس چطور زمان احمدی نژاد که با اون ادبیات زشتش همین مجلس رو مورد خطاب قرار میدادساکت بودن !!!!! جالبتر اینه که ازین به بعد این مجلس قراره سیاستهای خودش رو براساس voa و bbc تعیین کنه !!!! خدا عاقبت مملکت رو با این نماینده هاش بخیر کنه !!! (2327979) (alef-3)
اون با زبون خودشون باهاشون حرف می زد ! (2329950) (alef-1)
راهت ادامه دارد ای وزیر دانا خسته نباشی دانایی تو توسط این مجلس تحمل نشد (2328039) (alef-3)
خواهش ميكنم اسامي اون ١١٠ رو اعلام كنيد تا بدونم دفعه بعد اسمشون رو حتي به اشتباه ننويسم (2328093) (alef-10)
مجلس فصد تعامل نداشت مگر نه فرجی دانا خیلی کوتاه آمد (2328461) (alef-10)
سلام
واقعا خوشحالم
هرچند رویه ی وزارت علوم تغییر نمی کنه ، چون ایشون فقط مجری بود و کسانی که دستور می دادند به وزیر بعدی هم دیکته خواهند کرد و همین وضع است و همین اوضاع
مخصوصا اگه قرار باشه با مسخره گی تمام آقای نجفی رو معرفی کنه برای وزارت (2328530) (alef-10)
شما خیلی مونده تا دست روحانی رو بخونی ! (2329944) (alef-1)
منتقد
۱۳۹۳-۰۵-۲۹ ۲۳:۵۱:۲۶
والله خیر الماکرین (2328556) (alef-10)
متاسفم جدا" برای مجلسی ها (2329839) (alef-1)
جاي اين اقا نعمت زاده را استيضاح كنيد كه صنعت ايران را به چالش كشيده . (2331583) (alef-3)
دوستان سخنان علمی متین و منطقی دکتر فرجی را گوش دادید . این نمایندگان این شکل کار وسخن رو قبول ندارند . اینها همان رفتار آقای احمدی و رانت ها رو قبول دارند شما باید انتخاب کنید؟؟!!!!! (2331701) (alef-3)
ازنمایندگان ما درمجلس خواهانم که نکند به اقای نجفی رای اعتمادبدهیدایشان خیلی بدتراز فرجی دانااست (2331847) (alef-1)
بی نام
۱۳۹۳-۰۵-۳۱ ۱۲:۲۰:۵۴
دانشگاهیان از اشخاصی مانند رسایی و آقا تهرانی و کلا جبهه پایداری انتظار شعور و درک مفهوم رشد علمی و اهمیت دادن به نظر جامعه علمی کشور به جای لجبازی های سیاسی را نداشته و ندارند. اما کسانی مانند آقای توکلی و نادران که در چند سال اخیر تیپ فراجناهی و عدالت خواهی به خود گرفته اند عجیب بود که اینطور به ناحق از این استیضاح مضحک حمایت کنند. (2331939) (alef-1)
عبداله
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۰۷:۳۳:۰۵
سلام. اگر به گذشته و حال نگاه کنیم می بینیم بعضی از ما چه آدمای بی انصافی هستیم.هر جا که برخلاف میلمان بود زود موضع می گیریم و با آبروی دیگران هم بازی می کنیم. چرا خودمان را بالاتر از دیگران می پنداریم و هر چه را که خودمان بخواهیم بهتر می دانیم. (2335807) (alef-6)
شاهرخ
۱۳۹۳-۰۶-۰۲ ۱۷:۲۰:۳۴
چه فایده نه توهین بود نه افترا ولی الف متن منو سانسور کرد ولی صدتا متن توهین و افترا رو بدون سانسور منتشر میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!
سیاست وقتی وارد رسانه شداون رسانه دیگه رسانه نیست مزدوره (2337347) (alef-3)