نظر منتشر شده
۱۲۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 291512
وقتی همه به شوخی با کلید روحانی می خندیم؛
ماجراهای عموپورنگ، اکبر عبدی و جناب خان با کلید رئیس جمهور
احسان رستگار، 7 شهریور 94
تاریخ انتشار : شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
صحنه‌ی اول:
اواخر بهمن ۱۳۹۲، عمو پورنگ کلیدی را روی آنتن زنده‌ی برنامه‌اش بالا برد که منجر شد کرکره‌ی برنامه‌اش خیلی محترمانه پایین کشید شود و دیگر برنامه‌ی زنده‌ی عمو پورنگ که بیش از یک دهه مهمان خانه‌های کودکان ایران بود، به صورت زنده روی آنتن نرود. اگرچه در بهار و زمستان ۹۳، داریوش فرضیایی دو بار در دو برنامه‌ی «خیابان ایران» و «بعضیا»، اظهار داشت که او هیچ وقت سیاسی نبوده و آن کلید صرفاً تبیین و توضیح تصویری حدیث معروف امام حسن عسگری (ع) - كه می‌فرمایند: "تمام ناپاکی‌ها و گناهان در خانه ای جمع شده و کلید آن دروغگویی است." - برای بهتر ملکه شدن در ذهن کودکان بوده است. به هر حال به دلیل حساسیت‌های شدیدی که در آن مقطع روی نماد انتخاباتی آقای حسن روحانی یعنی کلید بود، آن برنامه با مشکلات عدیده ای همراه شد و همان طور که داریوش فرضیایی اعلام کرد، با ادامه‌ی آن موافقت نشد.

صحنه‌ی دوم:
اتفاق مرتبط با کلید دیگر، در نیمه‌ی خرداد ۹۴ در برنامه‌ی خندوانه رخ داد. اکبر عبدی به عنوان مهمان ویژه‌ی خندوانه در برنامه حاضر شد و پس از صحبت‌ها و بگو بخندهای رایج خندوانه ای، گریزی زد به مباحث سیاسی و اجتماعی و گفت:
«دلار هی می ره بالا بره. بنزین می ره بالا بره. مساله ای نیست، جهنم. عیب نداره. لیتری دو هزار تومنم شد بالاخره ما تا این جاشو دادیم از این جا به بعدشم می دیم این پولو. حالا بالاخره آقای روحانی‌ام دمش گرم کلیدو نشون داده ولی مثکه کلیدو گم کرده الان... قایم کرده...» «مردم جاهای دیگه یه جورایی شبیه سیب زمینی و خیارن والا خیلی براشون فرفی نمی کنه چه اتفاقی توی مملکتشون یا بیرون مملکتشون می افته ولی مال ما دیدین؟ سبزی فروشی میری، داره بحث می کنه راجع به مثلاً حمله‌ی عربستان به یمن؛ خیلی‌ام قشنگ استدلال می کنه... ما مردمی هستیم که خیار و سیب زمینی نیستیم. ممکنه با حیا باشیم بریزیم تو خودمون چیزی نگیم، ولی آدمی نیستیم که بهش فکر نکنیم.»

همان طور که پیش بینی می‌شد، این قریب یک دقیقه صحبت اکبر عبدی به سرعت و به طور بسیار گسترده چه در فضای پایگاه‌های خبری-تحلیلی و چه در قالب شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه، دست به دست شد و اکثر مردم یا آن را دیدند و یا به گوششان رسید که اکبر عبدی در خندوانه به رئیس جمهور و کلید کنایه ای زده است.

آن چه پیرو این اتفاق عجیب بود، عکس العمل های سیاسی و حزبی با این اظهار نظر و شوخی لطیف محبوب‌ترین بازیگر طنز ایران بود؛ در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، بسیاری با فحش‌های رکیک و اظهار نظرهای بی رحمانه، اکبر عبدی را به واسطه‌ی همکاری‌های سینمایی‌اش با مسعود ده نمکی، متهم به داشتن سوء نیت و اغراض دلواپسانه کردند؛ انگار نه انگار که همین اکبر عبدی، از سی سال، رده‌های مختلف سنی از پیر و میان سال گرفته تا جوان و کودکان را خندانده و بدون شک هیچ ایرانی ای حتی ساکنان دوردست‌ترین مناطق، حافظه‌ی تصویری‌شان خالی از یک صحنه‌ی شیرین از اکبر عبدی نیست. انگار هیچ هنرمند و بازیگری حق یک شوخی ساده یا یک نقد لطیف را ندارد و اگر از گل نازک تر به رئیس جمهور بگوید، شایسته است که کل کارنامه‌ی هنری و خدمات و طنازی‌های وی نادیده گرفته شود و با بدترین الفاظ خطاب شود.

صحنه‌ی سوم:
با لحاظ کردن دو مورد فوق، تاملی می‌کنیم به آخرین مورد از این جنس اتفاقات که در هفته‌ی گذشته (۳۱ مرداد) باز هم در برنامه‌ی خنداونه رخ داد؛ جناب خان که آمده بود برای استقبال از امیرحسین مدرس سنگ تمام بگذارد، از آن فرصت استفاده کرد و جملاتی را گفت که وسیع تر و شدیدتر از شوخی اکبر عبدی بازنشر شد.

همان طور که توسط مخاطبین مشاهده شد، ابتدا جناب خان با لحن شیطنت آمیز وشیرین خاصش، از امیرحسین مدرس خواست کرد تا شعری را که در آن کلمه‌ی کلید وجود داشت و قبلاً خوانده بود را بخواند. امیرحسین مدرس هم با حضور ذهن کامل و با ضرباهنگ (ریتم) دقیق، به خوبی آن تصنیف را اجرا کرد و پس از اتمام آن و تشویق حضار، جناب خان گفت:
«كاكو با همین کار کلید می تونی رئیس جمهور بشی ها!» و امیرحسین مدرس و رامبد جوان و کل حضار همه اصطلاحاً منفجر شدند از قهقهه. این فضا در خانه‌ها و مخاطبین خندوانه هم کمابیش ایجاد و همین باعث شد که تا همین حدود یک دقیقه از خندوانه، کلیپ داغ هفته‌ی گذشته شود.

نکات جالبی حین دست به دست شدن و بازنشر این ویدئو رخ داد که موضوع را از یک اتفاق ساده یا یک شوخی دم دستی یا یک کنایه‌ی معمولی خیلی فراتر و مبحث را از زمینه‌ی طنز خیلی عمیق تر می‌برد؛ همین اتفاق به ظاهر ساده،‌ پیامدهایی داشت که به دلیل وسعت و تنوع آن پیامدها، می‌طلبد تا تحلیل و تاملی توسط کارشناسان روان شناسی سیاسی و جامعه شناسی سیاسی نه بر روی صرفاً همین شوخی جناب خان با رئیس جمهور،‌ بلکه به بهانه‌ی این اتفاق و عکس العمل های مردم و اهالی فرهنگ، رسانه و سیاست به آن.
در این باب، نکاتی به ذهن نگارنده می‌رسد که در ذیل می‌آیند:

۱- قطع به یقین فاعل یعنی شوخی کننده با کلید در مورد سوم، با دو مورد قبلی بسیار متفاوت بوده و از این حیث خیلی خاص محسوب می‌شود. به این ترتیب که محبوبیت جناب خان در این روزها، هم از عمو پورنگ بیشتر است و هم از اکبر عبدی؛ چه از حیث محبوبیت در سنین مختلف و چه در سلایق و نگاه‌های مختلف. نمی‌توان منکر شد که تقریباً هیچ کس با هیچ نگاه فرهنگی یا سیاسی نیست که شخصیت جناب خان او را به خنده نینداخته باشد؛ عمو پورنگ در بین کودکان و نوجوانان و والدینشان محبوب است و اکبر عبدی از دهه‌ی شصت تا هشتاد، جایگاهی خاص در بین شخصیت‌های محبوب داشت، اما جناب خان شخصیتی است که در امروز متولد شده، در امروز رشد کرده و در امروز گوی سبقت را از همه‌ی شخصیت‌ها در عرصه‌ی سینما و تلویزیون ربوده است. از حیث جامعه شناختی، عنصر تازگی یا اصطلاحاً داغ بودن جناب خان و متأخر بودنش،‌ یک مزیت منحصر به فرد محسوب می‌شود که او را حتی از سلطان طنز ایران یعنی اکبر عبدی هم محبوب تر می‌کند.

وقتی از محبوبیت جناب خان صحبت می‌شود، یعنی جناب خان محبوبی که حزب اللهی او را دوست دارد، غیر حزب اللهی‌ها او را دوست دارند، طرفداران حسن روحانی او را دوست دارند، طرفداران دیگر نامزدهای انتخابات ۹۲ او را دوست دارند و خلاصه این شخصیت را همه‌ی طیف‌های فرهنگی و سیاسی متنوع و مختلف، دوست دارند. گستردگی دوست داشتن جناب خان، موجب می‌شود تا وقتی اظهار نظر می‌کند، اظهار نظرش هم فراجناحی، فراحزبی،‌ فراسیاسی، فرامنفعت طلبانه و فراشخصی تلقی و به عنوان درد دل مردم (فارع از هر نگاه سیاسی یا فرهنگی) در نظر گرفته شود.

به تعبیر دقیق تر، گارد مخاطب به دلایل فوق، مقابل جناب خان باز است. وقتی نقدی را مطرح می‌کند، مخاطب موضع نمی‌گیرد و انگیزه ای جهت نیت خوانی جناب خان ندارد و دلیلی نمی‌بیند که با خود بگوید: «این جناب خان چرا این حرفو زد؟ منظورش چی بود؟ کی بهش گفته بیاد به روحانی تیکه بندازه؟ چرا جناب خان دلواپس شده؟ یعنی اینم با روحانی مخالفه؟» و قس علی هذا.

۲- خیالی بودن شخصیت جناب خان باعث می‌شود تا نتوان مبتنی بر سوابقی،‌ به او برچسبی زد؛ مثل اکبر عبدی که برچسب همکاری با ده نمکی روی پیشانی‌اش خورده و این ممکن است تا حدی موجب کانالیزه شدن طرفداران آن شخص بشود، در مورد جناب خان طبیعتاً موضوعیت ندارد. شخصیت پردازی جناب خان هم طوری صورت گرفته که معمولاً در نقش درونیات و رذایل و محاسن اخلاقی جامعه، برخی نقاط مثبت و منفی جامعه را مانند یک وجدان بیدار، در رفتارش بروز می‌دهد؛ مثل برخی از ما گاهی دغل کاری می‌کند و گاهی هم خیلی مهربان می‌شود و صاف و ساده، درگیر ازدواج با احلام است و آروزیش وصال به عشقش و گاهی هم درگیر فعالیت‌های خیالی و خالی بندی‌هایی از جنس مدیریت باشگاه پاریس سن ژرمن است.

جناب خان در منظر جامعه، خوبی‌ها و بدی‌های خود ماست؛ پس باز هم طبیعی است که گاردمان در مقابلش باز باشد.

۳- آن چه بیشتر باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد، فارغ از نقش فاعلیت ماجرا یعنی جناب خان است و بیشتر به خود فعل یعنی انتقاد و شوخی با کلید حسن روحانی که امروز رئیس جمهور کشور است بر می‌گردد، از دو جهت؛ جهت اول طرفداران حسن روحانی‌اند که در سال ۹۲ به او رأی داده‌اند و در یک سال اول وقتی کسی با او شوخی می‌کرد، بسیاری آن را حمل بر کنایه، طعنه، حسادت، دشمنی، تخریب و کارشکنی علیه رئیس جمهور تفسیر می‌کردند، ولی امروز وقتی جناب خان به امیرحسین مدرس تلویحاً می‌گوید که رئیس جمهور شدن به همین سادگی است و تو هم می‌توانی با همین تصنیف کلید رئیس جمهور شوی، از فلان سایت هم صدا با طیف حزب پایداری تا بهمان رسانه‌ی اصلاح طلبان، از اصول گرایان تا اعتدالیون، همه این کلیپ را بازنشر می‌کنند و پوشش می‌دهند. انگار به هیچ کس برنخورده؛ همه با دیدنش می‌خندند و کسی هم فکر و خیالش به این سمت نمی‌رود که به جناب خان برچسب دلواپسی بزند.
نگارنده بر این باور است که اگر همین جناب خان با همین محبوبیت در سال ۹۲ این چنین با نماد انتخاباتی رئیس جمهور شوخی می‌کرد، قطعاً مورد هجوم برخی از اهالی رسانه و فعالان سیاسی هم صدا با دولت قرار می‌گرفت. حال سؤال این جاست که مردم و بسیاری از فعالان طی این دو سال، آیا به دلیل دور شدن از گرماگرم انتخابات و فضای احساس محور مقتضی ایام انتخابات آن گونه رفتار می‌کنند و امروز این گونه، یا به دلیل مشاهده‌ی برخی واقعیات و عدم تحقق برخی از شعارهاست که نسبت به انتقاد شنیدن بسیار نرم شده‌اند؟

نکات فوق، کمی فراتر از یک روایت بود و نویسنده سعی داشت تا نکاتی را کمی فراتر از سؤال مطرح نماید؛ سوالاتی که اگر نتوان امروز به طور قطعی و صریح به آن‌ها پاسخ داده شود، ولی حتماً نیاز است که در مورد آن سؤالات و پاسخ‌های احتمالی، تأمل شود.

جناب خان با رئيس جمهور و کلیدش شوخی کرد و گفت و رامبد جوان و امیرحسین مدرس و حضار و همه خندیدیم و گذشت و رفت؛ اما این می‌تواند یک بهانه باشد تا ما به نسبت دیروز (دو سال پیش) جامعه با رئیس جمهور و امروز جامعه با رئیس جمهور، واقع بینانه، به دور از منویات شخصی و صرفاً مبتنی بر مستندات و تاملات مترتب، به بررسی و مداقه بپردازیم و فقط همان قدر که به نظرمان مهم می‌رسد، به این سؤال فکر کنیم که ‌ «چرا امروز این قدر راحت، همه، به برخی جملات و شوخی‌ها، حتی با شخصی که نیمی از ما به او رأی داده‌ایم، می‌خندیم و لذت می‌بریم از شوخی با رئیس جمهور...»

خندوانه ما را خنداند و صرفاً بهانه بود تا کمی فراتر از خندوانه تعمق کنیم.
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۵:۵۵:۵۹
جناب خان خيلى قشنگ تيكه انداخت.بعضى وقتا بد نيست آقاى روحانى يادش بياد چه شعارهايى داده ولى بيشترش در حد شعار باقى مونده (3148165) (alef-18)
 
اهل نقد
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۷:۱۲:۵۵
برنامه بسیار بدآموز و سطحی و متاسفانه چیپیست. این نظر منه و نظرمو منتشر کنید. صدا و سیما از این معرکه گیری های مبتذل کم نداره.
یادش بخیر که می گفتند تلوزیون دانشگاه است! ولی شرمند ه ایم که تبدیل شده به یک جعبه تبلیغاتی و سطحی. (3148312) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۸:۱۸:۲۳
چشم به جایش مداحی میگذاریم (3148434) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۰۵:۱۳
مداحی نگذارید، به شعور این مردم احترام بگذرید شازده جان (3149009) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۷:۱۲:۵۰
قرار نیست که هر برنامه ی تلویزیون باب میل جنابعالی باشد (3149135) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۹:۱۰:۴۷
خب شما نگاه نکن (3148540) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۱:۰۵:۰۰
عزیزم مساله اینه که داره از بیت المال هزینه میشه. (3148695) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۰:۱۵:۳۳
یعنی نظرت اینه که از بیت المال برای اپوزیسیون یا مخالف خوان های سیاسی هزینه بشه، اون‌موقع اشکالی نداره؟ (3148944) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۱۴:۵۵
هزار میلیارد هزار میلیارد در دولت قبل بردن کسی صداش در نمیاد حالا یک برنامه که مخاطب داره میگن بیت المال هزینه میشه ، تو اخمو باش اما من میخوام بخندم (3149017) (alef-18)
 
Sina
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۲۳:۰۹:۳۰
عجب!!!! فقط دولت قبل (3151126) (alef-18)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۲:۱۵:۰۷
اگر توجیه بیت المال است،بنابراین باید درب صدا و سیما رو گل گرفت،،چون طیف وسیعی از مردم ، اکثریت برنامه های تولیدی این رسانه را قبول ندارند و همین عامل اصلی گرایش به سمت ماهواره می باشد. (3149740) (alef-18)
 
سها
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۹:۰۷:۵۶
من خودم بدم میاد از برنامه ش نگاه نمی کنم
هر کی دوست داره میبینه
یه کم یاد بگیریم به بقیه و نظراتشون احترام بذاریم
هر کسی حق خودشو داره و خدارو شکر یه عالمه شبکه هم داریم که به جاش ببینیم (3149305) (alef-18)
 
اهل تفکر و نقد
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۹:۲۱:۵۹
بنده در ایران زندگی می کنم و فارسی حرف می زنم و می نویسم ولی متاسفانه بعضی از فرمایشات را درک نمی کنم . جا داره همین جا از آقای مهران مدیری تشکر کنم که با سریال " در حاشیه " به بنده فهماند که همواره "در حاشیه " هستیم . عده ای همواره غر می زنند و بدنبال بهانه جوئی و کاسبی خود هستند ، این نه ، آن نه ، پس چه ؟ عده ای پشت میز خود نشسته اند و از مشکلات بی آبی گلایه دارند و تنها چند لحظه بعد چندین لیتر آب به هدر می دهد . همانطور که انسان به هوای سالم برای تنفس نیاز دارد ، برای ادامه حیات هم به غذا و آب سالم نیاز دارد . همچنین از لحاظ معنوی برای نشاط و شادی و پرورش فکر و اندیشه نیاز به غذای روحی دارد . البته هنوز با وجود راه اندازی چندین شبکه در صدا و سیما ، برنامه سازی برای گروهای سنی و همه ی علاقه مندی های افراد مختلف به شکل تخصصی در ابتدای راه هستیم و نیاز به کارشناسی و مطالعه ی بسیار دارد . در پایان ، بقول شاعر گرامی کشورمان ، تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد ، اینجا که میدان نبرد نیست ، جای تعامل اندیشه هاست . (3149334) (alef-18)
 
یکی از مردم
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۹:۵۸:۱۰
ملت ما رو ببین ، از کاهی کوهی می سازند و از کوه کاهی ! چند ماه پیش مطلبی خواندم در مورد کشورهای فقیری که زمین های وسیع و آب کافی برای کشاورزی دارند و برای همکاری و سرمایه گذاری دیگر کشورها آماده هستند . بیایید کمی با هم رو راست باشیم ، تا یکی دو ساعت دیگر ، دوستانی که پشت میزهایشان نشسته اند و با دریافت حقوق و وام و اضافه کار و پاداش و کارانه ووو مشغول نوشتن هستند به ناهارخوری رفته و ناهار سیری با مخلفات نوش جان می کنند . کدامیک از حضرات تا ساعت 4 بعدازظهر گرسنگی را تحمل می کنند تا در جهت مطالعه و برنامه ریزی برای یافتن یک طرح جامع برای کشاورزی در آن کشورها اقدام نمایند ؟ (3149396) (alef-18)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۲:۱۲:۴۵
سلام
نظر شما محترم ولی این هم نظر بنده هست و خواهش می کنم منتشر شود.
برنامه خندوانه علمی ترین و رفیع ترین برنامه ای است که در تاریخ تلویزیون ایران و بر اساس احترام به سلائق بیننده ساخته شده است.
گوای این ادعا استقبال بی نظیر مردم از برنامه خندوانه و کاراکتر جناب خان هست که به جرات میتوان در حال حاضر محبوب ترین چهره فرهنگی،ورزشی کشور همین جناب خان می باشد. (3149737) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۱۲:۵۵:۲۷
اولا جناب خان یک شخصیت مجازیه و نمیشه دربارش حرفی زد
دوما دوستان آقای روحانی بد باشه خوب باشه صددرصد دور بعدهم ریس جمهوره و این نطقها و متلک ها نه تغییری در ایشان ایجاد میکنه نه باعث ریزش آرای ایشان (3152266) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۱۲:۰۳:۴۶
شايد حرف شما درست باشه
اما وقتي به درون جامعه ميريم مي بينم حرف حق رو زده
اين کليد روحاني چه کرده ميشه بگيد؟؟؟ (3166637) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۷:۵۱:۱۷
روحانی چه کاری باید انجام دهد؟ میشه مورد به مورد 1- مشکل رو بیان کنی 2- زمان و دوره ای که این مشکل در اون موقع ایجاد شده رو بیان کنی 3- علت ایجاد مشکل رو بیان کنی4 راه حلت رو بیان کنی 5- به خواننده ها اطمینان بدی که روحانبی اصلا سراغ مشکل مد نظرت نرفته؟6-توضیح بدی که چرا این مشل رو قبلا کسی حل نکرده؟
6مورد رو لطفا با دقت با هم بیان کن
با تشکر (3148402) (alef-18)
 
مخالف
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۹:۵۱:۳۷
1-معیشت وسلامت مردم2-زمانشو خود رییس جمهور اطمینان دادن کنیاز نیست دنبالش بگردی چون گفتن 100روزه مشکلاتو حل میکنن ولی دلار وتورم تو 1000روزشم کاهشی نشد3-علت خودبزرگبینی خودش ودولتش واطمینان زیاد به کدخدای دنیا4-فعلن تو این سطح راه حلی نداره5-بنده کارمند مشکلاتم با بنزین 1000ونون2000مصوب ایشون چندبرابر شد.ایشون نتنها سراغ مشکلم نرفتن تازه رییس سازمان برنامریزیشون ودوستاشون کحقوق ملیاردی دارن واسه ییارانه مردم عزا میگیرن وهمش خاب میبینن یارانه یا باید حذف بشه یایارانه مردم زیاده وبایس بشه 15000تومن عیبی نداره حذف کنن اول ازخودوخونوادشونو بیارانه کارمنداومستمندا چکاردارن کبراش خط ونشون میکشن.6-انچه که عیان است چه حاجت ببیان است فرقی نداره این زخمها مث روز روشن دارن همیشه دیده میشدن, حالا بیان بشه یاقبل مهم نیست مهم اینه که همون زخمای قدیمی الان یاعفونی ومتورم شدن یا تغییرشکل دادن وطور دیگه ای دارن مردمو ازپادرمیارن.اون رییس جمهور قبل ک مسکن مهرش دهن همه رو پرکرد یا یارانش دهن مردمو میبست خواهشن 6موردبگو که ایشون تواین 2سال توش برنامه ریزی درستی انجام داده باشن. (3148601) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۰:۵۶:۳۶
سال 84 با شعار عدالت برابری و مبارزه با فساد و اشرافی گری واشتغالزایی گوش ملت رو کر کرده بودید نتیجه اش را بنویس ببینیم چی شد اون شعارها (3148998) (alef-18)
 
نقد
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۰:۲۷:۱۹
کسی از سال 84 دفاع نکرده. اون یه فاجعه تاریخی بود. بدترین اتفاق تاریخ معاصر ایران بعد از انقلاب بود. اما دلیل نمیشه که از این دولت نقد نکنیم. این دولت هم علی رغم نکات مثبتش، نکات منفی داره و باید نقد بشه. اما نقد کردن این دولت به هیچ وجه ربطی به دولت قبل نداره. بهتره اون فاجعه تاریخی رو فراموش کنیم و فقط ازش درس بگیریم. (3149491) (alef-18)
 
مصباح
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۱:۲۳:۵۳
تا 89 شما خواب بودی؟؟؟؟؟تا اون موقع که عدالت نسبی بود عزت هم بود قدرت هم بود مشکلات هم اینقد نبود بعد اون مشکل از تفکر اشتباه احمدی نژادی ها بود با اون شعار ها مشکل دارید یا با شخصیت ها(اگه با شعارها مشکل دارید موفق باشید!!!!!اگه با شخصیت بعد 89 که خیلی ها هم فکرن با تو ) (3149620) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۰:۵۷:۱۷
برو قانون هذفمندی یارانه ها را بخون ببین مصوب چه کسانی بوده (3148999) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۲۰:۵۱
1.مشکلات اقتصادی معیشتی مردم بی پناه و مظلوم ایران انباشته شده از سالهای گذشته 2.زمان دقیقش بر میگرده به دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد 3.استفاده احمدی نژاد از رفیق رفقای قدیمی بی کفایت برای وزارت و معاونت و پستهای کلیدی کشور بجای شایسته سالاری 4.راه حلش اینه که پوست مردم و دولت کنده بشه تا جبران مافات کنیم 5.یکی از مشکلات بزرگی که احمدی برای مملکت ایجاد کرد انزوای ایران در دنیا بود که تحریم یکی از نتایجش بود و دکتر ظریف و همکارانشون بسیار زحمت کشیدن تا آبروی رفته رو برگردونن 6.جناب احمدی نژاد و دوستان عزیزشون کارهای مهمتری داشتند و مشغول مدیریت جهانی بودن و فرصت برای حل مشکلات داخلی نداشتند (3149025) (alef-18)
 
کمی فکر
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۲۲:۲۹:۴۰
برا یه بار هم که شده طوطی وار حرفای بقیه رو تکرار نکنیم.لا تقف ما لیس به علم
اینکه آقای احمدی نژاد هر عملکردی داشته بنده کاری ندارم ولی یک نکته اینجا هست و اون اینکه زمانی که آقای روحانی به عنوان نامزد ریاست جمهوری پا به عرصه انتخابات گذاشت و ادعا کرد که مشکلات اقتصادی رو 100 روزه حل می کنه دو حالت بیشتر نداشت
1-اطلاع کاملی از وضعیت اون روز کشور داشت و همچین ادعایی کرد که در اینصورت عملکرد بعد از انتخابات بیانگر ضعف مدیریتی ایشون داره
2-بدون هیچ اطلاع و آگاهی و صرفا به عنوان یک شعار تبلیغاتی همچین حرفی رو به زبون اورد که اگر اینطور باشه جای تاسف بسیار داره نه به عنوان یک مسلمان بلکه به عنوان یک انسان (3151065) (alef-18)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۱:۵۱:۵۵
پیش تر هم در همین سایت الف گفته ام ولی دوباره می گویم همه میگوییم قانون هدفمندسازی یارانه ها ولی به این لفظ توجه نمی کنیم > یعنی دولت موظف به انجام آن است آن هم قانونی که به ارث برده از دولت سابق و مجلس
دولت هنوز که هنوز ست یارانه بر کالا را پرداخت میکند که نباید بکند اگر قیمت ها را آزاد نکنند با این وضع قیمت نفت و درآمد دولت ،دولت یا باید اعلام ورشکستگی بکند یا مانند دولت قبل پول چاپ کند و تورم را بالا ببرد (3149678) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۱۳:۳۰:۲۳
ملت فراموش کاری هستیم سال 90 تا 92 هرروز دلار با روز قبل افزایش محسوسی داشت که فکر کنم الان باید به 9 تا 10 هزار تومن رسیده بود. تورم فقط در یک سال در عمل دو برابر و در آمار حضرات 45 درصد شد. ناامیدی تو مردم موج می‌زد. نمی‌گم روحانی شق‌القمر کرده اما با توجه به شرایط موجود همین که تورم رو به یک سوم رسونده و دلار دوساله که نوسانات کمی رو داره، کار بزرگی کرده. همین که موجی در جامعه برای ارزون شدن خودرو ایجاد شده، همین که کشورهایی که هروز تهدید می‌کردند الان ترافیک و رقابت برای ورود به ایران درست شده، همه نشون میده موفق بوده. هرچند فکر می‌کنم اثراتشو بتوان در سال آینده دید. اگر انصاف نباشه هرچی بحث کنیم بی خوده. (3152423) (alef-18)
 
امین
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۱۵:۵۳:۳۲
منصفانه بگیم...شش ماه آخر محمود افزایش چندانی نداشتیم.میتونیدآرشیو قیمت ارز را ببینید. (3152882) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۲:۲۱:۲۹
یک نمونه عرض می کنم، اقای روحانی در مناظرات بدین مضمون فرمودند مسکن مهر طرح خوبیست و به تعهدات دولت قبل پایبندند، اقای وزیرشونم با همین وعده رای اعتماد گرفتند، یک ماه نشده مصاحبه کردندو اقای وزیر و گفتند کی گفته طرح خوبیست و بعد هم که اصلا تعهدات دولت قبل رو اجرا نکردندو اخرش هم رسیدیم به اینکه فرمودند مسکن مهر طرح مزخرفیست، خوب همین حرفو تو همون مناظره میگفتن میدیدند همین رای نصفه و نیمه رو میاوردن یا نه!! شما خودتو نکش، به عمل نکردن اقای روحانی به برخی از وعده هاش رو خیلی ساده تر می تونی دسترسی پیدا کنی. (3148793) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۱۶:۵۲
اقای روحانی گفتن نیت و هدف طرح خوبی بوده اما در محل اجرا یکی از معضلات کشور شده و تبدیل به غده سرطانی شده (3149021) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۳۰:۱۵
3 شخصیت مستقل با 3 واکنش مختلف :
پورنگ قصد تخریب رئیس جمهور داشت مشخص بود اما فقط امکان پخش زنده گرفته شد اونم نه به خواست دولت بلکه توسط خود سازمان صداو سیما
اکبر عبدی همیشه شوخی می کنه دولت هم هیچ واکنشی نشان داد نه خندید و نه ناراحت شد اما طرفدارهای دولت بهتر بگم مردم عادی از دست عمو اکبر ناراحت هستن چرا با کسی که عليه سینما تجمع ميكرده همکاری میکنه ایا مجازات کار گذشته شده ، از دستت دلخوریم عمو اکبر
اما شخصی سوم جناب خان کاملا مشخص بود طنازی و شوخی بود قصد تخریب نداشت (3149038) (alef-18)
 
پويا
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۰:۳۰:۰۰
هيچ وقت نگفتند طرح خوبى است گفتند اجرا ميكنيم كه دارن انجام ميدن (3149494) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۲۱:۰۶
1.مشکلات اقتصادی معیشتی مردم بی پناه و مظلوم ایران انباشته شده از سالهای گذشته 2.زمان دقیقش بر میگرده به دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد 3.استفاده احمدی نژاد از رفیق رفقای قدیمی بی کفایت برای وزارت و معاونت و پستهای کلیدی کشور بجای شایسته سالاری 4.راه حلش اینه که پوست مردم و دولت کنده بشه تا جبران مافات کنیم 5.یکی از مشکلات بزرگی که احمدی برای مملکت ایجاد کرد انزوای ایران در دنیا بود که تحریم یکی از نتایجش بود و دکتر ظریف و همکارانشون بسیار زحمت کشیدن تا آبروی رفته رو برگردونن 6.جناب احمدی نژاد و دوستان عزیزشون کارهای مهمتری داشتند و مشغول مدیریت جهانی بودن و فرصت برای حل مشکلات داخلی نداشتند (3149026) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۹:۴۷:۳۴
داستان رو ميخوندم كه جالبه اينجا خلاصش رو نقل كنم
نقاشي كه به درجه استادي رسيده بود نقاشي كشيد و در ميدان شهر قرار داد و كنار ان قلمي گذاشت و نوشت هر كس هر جا ايرادي ديد انجا را ضربدر بزند! شب كه بازگشت ديد نقاشي پر از ضربدر شده است و بسيار ناراحت شد. پيش استاد سابق خود رفت و موضوع را به اوگفت استاد گفت همان نقاشي را دوباره بكش و دوباره انرا در ميدان شهر قرار دادند و كنار ان قلمي قرار دادند و نوشتند هر كس هر جا اشتباهي ديد تصحيح كند! سه روز گذشت اما هيچ كس دست به نقاشي نزد. استاد گفت ايراد گرفتن كار بسيار ساده اي است و همه كس ميتواند اما تصحيح كردن اشكال كار هر كسي نيست! (3149377) (alef-18)
 
پويا
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۸:۵۲:۵۲
عزيز دل شما توقع داريد مملكت و اقتصاديرو كه ٨ سال زيرش بولدوزر انداختن رو ظرف دو روز گل وبلبل كنند؟ همه مردم حق دارند توقع بهبود اوضاع رو داشته باشند اما اگر مبناى حرفها شعارى و هيجانى باشه دوباره گرفتار يك دولت مثل دولت قبل ميشم كه اثرات سو اون تا سالها گريبان مارو ميگيره (3148514) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۰:۱۷:۴۷
توقع نداریم که 800 سال درست کردن شرایط طول بکشه. بعدشم رئیس جمهور وعده ی 100 روزه می داد. اگه این پیش فرض شما درست باشه که زود نمیشه این شرایط رو درست کرد و رئیس جمهور هم از این با خبر بوده، وقتی میاد میگه 100 روزه شرایط رو روبه راه می کنه یعنی عمدا داشته دروغ می گفته. (3149463) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۱:۲۵:۳۱
عزیز دل برادر: ما توقع نداشتیم ولی مانده ایم که چرا رئیس جمهور وعده 100 روزه را دادند!!!!!!!

ما توقع نداریم که رئیس جمهور با توجه به رکود اقتصادی ، سقوط شاخص بورس، افزایش 150% بنزین (400 تومان به 1000 تومان) ، برق ، آب ، نان دم از وضعیت خوب بزند. (3149625) (alef-3)
 
کوروش
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۹:۲۸:۰۵
یک سوال ساده : جناب خان ،عبدی و یا پورنگ اگر در دوره گذشته مثلا با هاله نور شوخی می کردند ایا باز هم عکس العمل همین بود ؟می گفتید جنبه شوخی داشته باشید ؟ اصلا پخش می شد ؟؟!! تحمل بالا باشد ولی برای همه نه انتخابی (3148564) (alef-18)
 
سهراب
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۱:۲۱:۱۶
دوست عزیز اکبر عبدی جلوی خود احمدی نژاد توی یه برنامه عمومی بهش تیکه انداخت.با ادبیات خود احمدی نژاد.(یارانه و مسکن مهرو مسخره کرد کلیپشم توی آ‍ پارات هست)نه احمدی نژاد چیزی گفت(کلی هم خندید) نه طرفدارهای دولت توی فضای مجازی حیثیتشو به باد دادن.متاسفانه شما یا متوجه نمیشید یا نمیخواین متوجه بشین که هم دوره خاتمی ادعای آزادی میکردین ولی عملن منتقدو به گند میکشیدین.(بیچاره اون پیرمرد نابینا توی ورزشگاه شیرودی که تو سخنرانی خاتمی بهش اعتراض کرد و دیدیم طرفدارای قانون و با اخلاق خاتمی چه بلایی سرش آوردن)هم دوره ی روحانی.خیلی مثال های دیگه هم هست که بگم ولی :در خانه اگر کس است یک حرف بس است... (3148720) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۲۵:۰۷
تا جایی که ما دیدیم اکبر عبدی در اون فقره پاچه خاری احمدی نژاد رو کرد نه کنایه (3149031) (alef-18)
 
امین
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۱۵:۵۸:۲۲
چون انصاف نداری واز سرکینه حرف میزنی..نمیبینی خوبی های اکبر عبدی عزیز را
کینه انسان را از انصاف باز می دارد. (3152900) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۰:۵۹:۰۱
بابا یک بنده خدایی که هنرمند سینما بود فقط به خاطر کمی شباهت به دکتر 10 سال خانه نشین شد البته از دکتر خوش تیپ تر بود (3149001) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۱۰ ۱۵:۴۹:۰۹
البته کسی جرات نداشت به ایشان بگوید بالای چشم شما احتمالا ابروست!... (3155791) (alef-3)
 
معلم
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۲۵:۱۸
مگه میشه در یک اجتماع همه دارای یک دیدگاه واحد باشند هرکس می تونه برنامه ای که دوست نداره نگاه نکنه باید دیدگاه خودمون را تغییر بدیم نه دیدمان را !!! (3149032) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۳۱:۴۶
اره قول داد که رفع حصر بکنه و ازادی های مطبوعات را بالا ببره قول داد با دنیا تعامل کنیم و با تمام کشورهای جهان رابطه داشته باشیم قول داد حریم منازل حفظ بشه و نیروی انتظامی به بهانه کندن دیش ماهواره از دیوار مردم بالا نره قول داد گشت ارشاد به بهانه های واهی برای مردم مشکل ایجاد نکنه (3149041) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۳۳:۰۴
میشه مثلا جناب خان تو برنامه اش بگه ما رکورد زدیم؟ یا بگه دژمن دژمن؟ تا مردم بخندن؟؟ (3149042) (alef-18)
 
سید میثم
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۷:۵۶:۵۸
برنتابیدن انتقاد ولو در قالب طنز به نظر من اصلا کار پسندیده ای نیست. به نظر من ما باید برای آزادی بیان و احترام به نقد و نقاد بسیار تلاش کنیم.
اما دو نکته رو لطفا فراموش نکنید در زمان دولت قبل بازیگری داشتیم که به جرم شباهت به احمدی نژاد سالها بیکار شد. نه نقدی کرده بود نه خلافی مرتکب شده بود جرمش شباهتش به رییس جمهور بود.
نکته دوم اینکه فحاشی ها و واکنش های دور از انصاف و ادب به کسانی که نقدی به شخص رییس جمهور فعلی دارند یا وضعیت اقتصادی و... راییده فضای بسته ای است که سالها حاکمیت رقم زد. سالها حاکمیت کوچکترین نقدی رو در مورد دولت قبل برنتابید و هر که انتقادی کرد با چوب زدند و نتیجه شد تندتر شدن فضا و وضعیت موجود در دولت فعلی. (3149178) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۰۸:۱۷:۳۷
خیلی غیرمنصفانه بود. نفد نکردند ولی تا خواستند فحش دادند. (3151497) (alef-3)
 
اسماعیل
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۰:۴۵:۵۱
100درصد با این نظر موافقم. (3149539) (alef-3)
 
هالو
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۲:۳۴:۲۵
البته نقد خوبه وهر كس مسئولييت مي
گيره بايد نقد بشه در هر لباس وهر مقامي ولي يادمون باشه اينه كه در نوشته بالا رديف شد خط وربط و سياست انگليسي مابانه باند جديد حاكم بر صدا وسيماي ميلي بسر كردگيجناب سرافرازه. موضوع كاملا جناحي و باندي است. بخاطر مرد نيست. (3149786) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۲:۴۷:۲۸
بهتره شما هم یادت بیاد که روحانی در هیاهوی مخالفان وکارشکنیها وخباثتهای صداوسیما بدون حمایت رسانه ای قوی وزیر تهدیدهای مقامات!!!!!توانست هسته ای را سامان دهد واین خود شجاعت وبردباری بسیار میخواهد.فقط کمی فکر کنید.لطفا فقط کمی فکر کنید (3149818) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۶:۰۱:۲۰
الف جان
دیگه همه میدونن رسانه ی ملی میلی هست و بصورت اشکار داره یک جناح رو میکوبه و از جناح دیگری بشدت حمایت میکنه
شما اگه پای برنامه بیست و سی یا حساس نشو یا صرفا جهت اطلاع یا ... بشینی بخوبی حرف من رو درک خواهی کرد (3148174) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۶:۱۰:۳۳
به قول جناب خان يععععععععنى تو ميگى جناب خان دلواپسه؟؟؟؟ميام براتا!!!!! (3148193) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۷:۱۸:۱۷
کاملا موافقم. بعد مدتها حدود چند دقیقه بیست و سی پنجشبه شب رو زدم تماشا کنم. وسط صرفا جهت اطلاع بود. تا آخرش به دولت داشت تیکه مینداخت. (3148321) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۸:۳۰:۱۶
کارهای اجرایی کشور دست دولت هست، اگه از دولت انتقاد نکنن پس از کی انتقاد کنن؟؟؟ (3148463) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۳:۴۸:۳۰
از رئیس قوه قضاییه!!!!!!!!!! یعنی میشه. یعنی امکان داره (3148903) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۱۴:۳۵
میشه با شورای نگهبان شوخی کرد؟ امکانش هست با صحبتهای ائمه جمعه شوخی کرد؟؟ (3149015) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۶:۰۵:۳۱
خندیدن به کلیدی که در نصف عمر دولت باعث باز شدن نصفه قفل در شده خیلی بهتر از خندیدن به هاله نور و پول یارانه امام زمان و سایر مقدساتی هست که سوء استفاده از اعتقادات مردم بود (3148182) (alef-18)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۶:۵۸:۵۰
شما هر کجا کم میارید به بنده خدا احمدی نزاد میبندید (3148284) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۷:۱۹:۲۰
مگه شماها بهتر از احمدی نژاد رو هم دارید؟ تنها رئیس جمهور اصولگرای تاریخ انقلاب. (3148325) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۸:۳۷:۳۳
خدا خیرت بده کلی خندیدم! (3148479) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۸:۳۷:۵۱
شهید رجایی و حضرت آیت الله خامنه ای (3148480) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۰:۰۴:۲۸
بهتر بود گفته میشد رئیس دولت. عمر دولت رجائی خیلی محدود بود و رئیس جمهور در اون دوران قدرت اجرائی نداشت. بعدشم هیچکدام از این حضرات جزء اصولگرایان نبودند. الان هم می بینیم رهبری در یک حزب خلاصه نمیشه و فراجناحی عمل کرده . (3148617) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۱۶:۰۲
اره خدایی خیلی فراجناحی عمل کرده (3149018) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۲۹:۵۴
خدا رحمت کنه شهید رجایی رو ولی ایشون مجموعن 40 روز رییس جمهور بودن و نمیشه عملکردشون رو ارزیابی کرد (3149036) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۱:۳۴:۱۵
همان 40 روزهم یادمان هست که چه چیزها و شعرهایی که سر کوپنی کردن مایحتاج مردم انجام داده بودن که نگفتند. (3149643) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۰:۱۶:۴۳
زرشک ایشان مقام معظم رهبری را هم قبول نداشت. (3148945) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۱:۵۳:۵۷
شاید به خطا دوباره زاده شود.نه غلام (3149680) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۳:۵۸:۵۹
بنده خدا؟ بیشترین فساد در پاک ترین دولت دنیا رخ داده و مسئولش مستقیما بنده خدا احمدی نژاده. بنده خدا باید محاکمه و مجازات بشه. هیتلر هم بنده خدا بود. اما بنده خوبی نبود. (3148917) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۶:۱۶:۱۸
جالبه این همه موشکافی!!!نمیدونم چرا جناح راست وطرفدارش چرا همیشه تحلیلاشون تخیلی و به نفع خودشونه...میشه با همین موشکافی یه تحلیل از انتخابات 92 با 18 میلیون رای به روحانی و 14 میلیون که در انتخابات شرکت نکردند وارتباطش با انتخابات 88 بنویسی... (3148198) (alef-18)
 
سید
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۶:۲۰:۰۰
اونهایی که کلید روحانی رو به سخره میگیرن باید برن به حال قفل هایی که رئیس جمهور محبوبشون بر پیکره ی این مملکت زد زار زار گریه کنن

از افتخارات رئیس جمهور سابق ساخت مسکن مهر است
وقتی خونه تو یه محله مثلا نارمک در زمان به قدرت رسیدن اقای خادم ملت متری 1.500 بود مردم عادی با مقداری تلاش و تلاش چندین ساله شاید میتونستند یه واحد نقلی در تهران بخرن .
اما این اقا با کمی شیرین کاری . بلائی رو به سر ملت اورد که قیمت خونه تو همین محله رسید به متری 7 میلیون تومن . بعد وقتی دید نمیتونه کنترل کنه رفت تو بیابون های پردیس به مردم مثلا مسکن داد که از ضعیف ترین سازه های ساخته شده است .

این اگه خدمته پس ناصر الدین شاه هم خدمت کرد به مردم (3148203) (alef-18)
 
بابلی
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۰:۰۵:۱۶
مسکن مهر برای پر کردن جیب اقازاده ها بود (3148620) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۱:۰۶:۱۵
البته آقازاده‌های محروم، چون آقازاده‌های مایه‌دار با رشوه از کرسنت و استات اویل جیبشان را پر کردند. (3148697) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۰:۰۰:۴۳
چه رویی داری تو. حداقل هاشمی پا پتی نبود. (3148919) (alef-18)
 
حق بین
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۰:۵۳:۴۸
اگر رئیس جمهور قبلی اینهمه به اقتصاد و تولید و .... صدمه میزد پس چگونه 2 دور کامل در مسند قدرت بود؟ نهادهای نظارتی از جمله مجلس و از جمله همین جناب آقای روحانی که پیش از ریاست جمهوری در در شورای عالی امنیت ملی بودند متوجه این مسائل نشدند!!! تا همانند بنی صدر بدلیل عدم کفایت عزل گردد (3148995) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۱:۳۷:۲۲
همین مسکن مهر باعث رکود در مسکن شده است وگرنه الان باید تو نارمک خانه را متری 2500 بخری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3149648) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۶:۲۳:۱۵
همین فرهنگ تحمل و سعه صدر و پذیرش انتقاد و احترام به طرف مقابل در عین حال انجام انتقاد سازنده اگر جابیافتند ، یک دنیا کار کرده ایم. شما رسانه های غربی یا مثلا آمریکایی را ببینید ، خیلی راحت کاریکاتور اوباما را با گوشهای بزرگ می کشند یا او را مسخره می کنند و غیره. البته آنها هم خطوط قرمز دارند اما خطوط قرمز آنها خیلی خیلی بالاست که نشانگر تحمل بسیار بالای آنها و انتقادپذیری خیلی خوب آنهاست. (3148212) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۶:۲۷:۱۰
اتفاقا تا سوژه وارد جناح بندی های سیاسی نشده محبوب است اما وقتی وارد مباحث سیاسی از نوع جناحی شود مردم دیگر به چشم جناب خوان محبوب نگاه نمیکنند او را ابزار تلویزیون دولتی در ژانر کمدی می بینند که اهداف جناحی تلویزیون را پیش میبرد و آن وقت دیگر از دایره محبوبیت همگانی خارج میشود.بازیگرانی چون رامبد جوان و رفقا هم هنرمندان اعتراض نیستند که تلویزیون به شدت خطی و فیلتری از آن ها نگرن باشد.مرده شویند که برایشان فرقی نمیکند مرده ی میست فقط می شویند. البته اعتراضی هم به این شیوه تفکر وارد نیست اما اینکه بخواهیم برداشت سیاسی خود را از این ماجراها کنیم کمبی بی انصافی است (3148223) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۶:۳۳:۳۲
اقا بذارین یه برنامه هست که ملت داره میبینه وسراغ ماهواره نمیره یه چیزی درست کنید همینم ور محرومش کنید
انهایی که واقعی نگاه میکنن معتقدند کلید روحانی ازهمون اول سوژه خنده های ملت بوده (3148233) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۶:۴۹:۱۵
تحلیل غلطی بود. جناب خان با این رفتارهاش محبوبیتش کاهش پیدا می کند. (3148267) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۷:۰۸:۴۱
برو دلت خوشه.محبوبیت جناب خان از روحانی بیشتره. (3148304) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۰:۱۱:۴۴
ظاهرا شما در سطح جامعه نظرسنجی کردی! (3148629) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۶:۵۱:۰۴
جالبه خان ها و عبدی ها و پورنگ ها در دوران احمدی نژاد کام را بسته بودند و به میل کردن سیب زمینی رایگان مشغول بودن.
حالا با شکمی سیر و گروهی در کشور ترکیه زبان باز کرده اند. (3148273) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۰:۰۸:۱۵
اکبر عبدی در مورد 1میلیون هدیه به نوزادان کنایه زد به احمدی نژاد
عموپورنگ بار اولی که برنامه اش از حالت زنده یکجورهای کنار گذاشته شد اون موقعی بود که اون کودک گفت به حیوان خانگی میگیم فلانی..

شما انگار گذشته رو از یاد بردی و فقط بلدی به دیگران برچسب بزنی (3148628) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۶:۵۱:۱۳
یه ذره جنبه مون بالا ببریم ! فکر نکنم آقای روحانی از شاد شدن مردم ناراحت باشه (3148275) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۷:۰۱:۴۹
از نویسنده این مطلب خواهش میکنم به همین روش استدلال کنه که چرا با اقای ... رئیس جمهور سابق به این صورت برخورد میشود
1-چرا ممنوع التصور است
2-چرا اجازه هیچگونه فعالیتی را ندارد
و ..............................خیلی چیزها
امیدوارم چاپ شود (3148294) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۷:۱۸:۴۳
به دلیل فتنه گری، ادعای دروغین تقلب، همفکری و همدستی با دشمنان ملت و... (3148322) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۸:۳۵:۱۳
با سند و مدرک اثبات کن
تاکید میکنم با سند (3148471) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۱:۴۲:۰۹
کیهان دوست داریم (3149662) (alef-3)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۸:۴۰:۳۷
به علت طغیان علیه انقلاب و نظام (3148486) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۷:۰۵:۵۶
کی کینه این الف نسبت به احمدی نژاد تمام میشه خدا میدونه برای خودتون مینویسید وخودتون حال می کنید جالبه بااینکه با بعضی از کارهای احمدی نژاد موافق نیستم در چنین روزهایی که کشور مورد تاخت و تاز دشمن قرار گرفته بدجوری دلم براش تنگ میشه (3148301) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۰:۲۰:۳۱
انشاء الله با ایشان مشحور شوی (3148952) (alef-18)
 
جهانی
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۷:۱۱:۳۱
اگر این شوخی درتیاتر یا سینما مستقل یا درشعر طنز از ریس جمهور بشود مردم حساسیت نشان نمیدهند ولی به خاطر ر فتار صدا وسیما درگذشه وحال مثل اعترافهای برخی ازشخصیتها سیاسی مثل سحابی حجاریان تاجیک و....،وپخش مستند غیر واقعی بر علیه یک جریان وبرنامه سازی برعلیه توافق مردم به صدا وسیما حساس هستند و اکنش نشان میدهند. (3148311) (alef-18)
 
صمصام
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۷:۱۹:۱۱
این کلید که اکنون با خنده وطنز وکنایه از ان یاد میشود اگر چه واقعا به قفل خودش نخورده اما توانسته است خنده واقعی به عناوین مختلف بر لبان مردم بیاورد .نه خنده ای که با هدف تمسخر واهانت به ارزشها و اعتقادات مردم باشد.. (3148323) (alef-18)
 
Hamvatan
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۷:۳۰:۴۰
تو آمریکا آنقدر با رئیس جمهورشون شوخی میکنند مثل شوخی در مدیا های مختلف تا درست کردن عروسک طبق دلخواه هنرمند که اگر ۱/۱۰ام اش در ایران به اجرا در بیاد از فرداش رئیس جمهور وقت در محل کار اش حاضر نمیشه اما چون در کشور ما این محدودیت ها وجود داره شاهدیم که برنامه تعطیل میشه هنرمند چندین ساله مورد توهین قرار میگیره اینا بخشی اش از فقر فرهنگی هست و بخشی اش هم از ناکارآمدی مسئولین که نمیدانند کجا باید واکنش نشان داد کجا فقط باید یک لبخند بزنند همین تا زمانی که اینجور مدیران سرکارند این مشکلات نیز پابرجاست . (3148351) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۲۳:۳۱
تو امریکا با همه میشه شوخی کنه با دستگاه قضایی با مجالس! اینجا ظرفیت انتقاد از نیروی انتظامی هست؟؟بقیه پیشکش (3149028) (alef-18)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۷:۴۴:۴۲
کاش بشه تو این مملکت کمی هم با کلمه دشمن شوخی کرد. به خدا خیلی فاز میده. (3148384) (alef-18)
 
بهمن
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۸:۰۰:۱۸
جمله ای که "جناب خان" گفت را واقعا میشد یک شوخی در نظر گرفت. لحنش هم خوب بود و لحن شوخی.
در ضمن "جناب خان" قبل از 92 حضور نداشت تا مشخص شود شوخی هایش فقط مربوط به این رئیس جمهور است یا همه را شامل می شود.
در مقابل مطالبی که اکبر عبدی بر زبان راند بیشتر یک بیانیه سیاسی بود تا یک شوخی. متاسفانه حرفهایش بنیان درستی هم نداشت چون همه می دانند که نباید از دولت در این فرصت کوتاه انتظار معجزه داشت. اکبر عبدی سالهای پیش هم بود ولی مردم از او در نقد رئیس جمهور پیشین چیزی نشنیدند. اکبر عبدی زیاد از معیشت حرف می زند، خیلی هم خوب است ولی مشکل اینجاست که چرا زمان رئیس جمهور قبلی که مشکلات معیشتی بیشتر بود هیچ سخنی بر زبان نیاورد.
عمو پورنگ ممکن است منظوری نداشته باشد. ولی نشان دادن "کلید دروغ" در حالیکه روحانی دولتش را "دولت راستگویان" می نامید اشتباه بزرگی بود.
اشتباهی که وقتی از روی آنتن صدا و سیمای نه چندان خوشنام پخش می شود، بازخوردی دو چندان خواهد داشت. با اینحال با توجه به رفتار صدا و سیما که اصولا با این دولت میانه ای ندارد، بعید است پایین کشیدن کرکره برنامه اش و یا عدم پخش زنده خیلی ربطی به نهادهای بیرون از صدا و سیما من جمله دولت داشته باشد.
به نظرم تفاوت اصلی سابقه شفاف "جناب خان" در برابر سابقه ناشفاف "اکبر عبدی" است. همچنین تفاوت یک شوخی است با یک بیانیه که جناب عبدی خواندند. (3148412) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۲۴:۵۱
اکبر عبدی اونموقع دنبال ده نمکی بود و داشت سابقه او را تطهیر میکرد و میگفت چماق به دست نبوده!! چون نون داره نون (3149030) (alef-18)
 
مهران
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۱:۵۸:۰۴
آقا بهمن عزیز آیا رئیس جمهور در دروران انتخابات نی توانست بگوید که آی مردم با توجه به مشکلات کشور از بنده توقع معجزه نداشته باشید!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

بحث بر سر این است که اگر مردم نباید توقع معجزه از رئیس جمهور را داشته باشند، پس چرا رئیس جمهور محترم دم از کلید زد، احمدی نژاد خوب یا بد سال 84 گفت سفرهای استانی و بازهم چه خوب یا بد ولی به سفرهای استانی چون اعتقاد داشت، عمل کرد.

آیا اگر احمدی نژاد هم به سفرهای استانی نمی رفت همین هنرپیش ها و مردم ایشان را به تمسخر نمی گرفتند!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟ (3149691) (alef-18)
 
عبداللهی
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۸:۰۵:۰۳
بنام خدا
اگر مسئولین محترم ظرفیت بالای خود را به نمایش بگذارند هنره و الّا بستن و محدود کردن رفتاری نامتعارف از سوی مسئولین می تواند باشد. (3148418) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۸:۴۶:۴۷
آیا این امکان وجود داره تا با سران سایر قوا و همچنین سایر نهادها هم به همین ترتیب شوخی بشه ؟ آیا این امکان وجود داره تا با یک مامور جزء نیروی انتظامی و یا قاضی یا مقامی در قوه قضائیه هم شوخی کرد ؟
آیا شوخی با نظارت استصوابی جرمه یا آزاد ؟
یا اینکه فقط می توان با رئیس جمهور و وزرا و دولتی ها آن هم از تریبون صدا و سیما شوخی کرد و به آن ها تیکه انداخت ؟
بعنوان یک شهروند عادی فقط سوال می کنم و قصد تیکه انداختن ندارم ولی دوست دارم جواب بگیرم .
ممکنه به دلایلی این کامنت منتشر نشه اما شک نداشته باشید جواب ندادن به همین سوال هاست که باعث شده میزان مقبولیت اصول گرایان در یک رقابت برابر و منصفانه به کمترین حد خود برسه حالا شاید شما در تریبون های خودتان واقعیت رو انکار کنید اما هم مردم و هم خودتان می دونید پایگاه اصول گرایان زیر 10 درصد از جامعه رو شامل می شه و تنها با نظارت استصوابی و قبضه صدا و سیما خودتون رو نگه داشتید وگرنه چطور ممکنه روحانی فقط با دو جلسه مناظره آرای بیشتری از همه اصولگرایان که با شعارها و ظاهر متفاوت به انتخابات وارد شده بودند کسب کنه .
نکته تاسف برانگیز اینه که شاید در حال حاضر طیف های معتدل اصول گرایان مانند لاریجانی ، توکلی و مطهری دیدگاه های منطقی و درستری نسبت به اصلاح طلبان دارند اما وجود همین کج اندیشی ها در صدا و سیما و شورای نگهبان و سایر نهاد ها خودش به عاملی بر ضد اصول گرایی تبدیل شده و نتیجه اش افول هرچه بیشتر اصول گرایی منطقی و رشد غرب گرایی وابسته در ظاهر اصلاح طلبی است . در سال هایی که احمدی نژاد به غارت مفاهیم انقلاب مشغول بود چند بار نسبت به شعارهای عوام فریبانه اش در همین سایت هشدار دادم و تعجبم از این بود که چگونه برخى مسئولان کشور خطر این فرد را برای انقلاب درک نمی کنند و اکنون هم بعنوان یک شهروند ساده تکرا می کنم عملکرد صدا و سیما ، شورای نگهبان و نهادهایی که به ظاهر اصول گرا هستند دقیقا در جهت نابودی جریان اصول گرایی و تقویت به ظاهر اصلاح طلبانی است که چشم به آمریکا و غرب دوخته اند و صد البته نه آن اصلاح طلبانی که بی جهت در حصرند یا تصویرشان ممنوع شده (3148496) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۲:۰۳:۵۵
پایگاه اصول گرایان اگر زیر 10 درصد جامعه باشند باید به خودتان گریه کنید که صدا و سیما در قبضه آنها است و یا اینکه شما ها هر جا که کم می آورید می گویید که انجا در اختیار ما نیست ولی ما بالای 90 درصد حامی داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

فقط آدم یاد آون موقعی می افته که عروس بلند نیست برقصه میگه زمین کجه (3149706) (alef-18)
 
نوری
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۲:۰۷:۰۰
البته من در انتخاب بین اصولگرا و اصلاح طلب، اصلاح طلبان را انتخاب می کنم ولی صحبت های شما کاملا متین و منطقی است.احسنت! (3149719) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۸:۵۲:۳۱
اصلا جناب خان شوخی اش جناحی نبود کسانی انرا به چناحی می چسابنند ادمهای تعصبی هستندکه جنبه هیچ شوخی ندارند (3148512) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۸:۵۷:۰۱
البته کاش بشه با کسان دیگری هم در سطح آقای روحانی و حتی پایین تر از این شوخیها کرد. مثلا یک لحظه تصور کنید جناب خان به جای رییس جمهور که شخص دوم مملکته بیاد رییس دستگاه قضا و مثلا عدالتش رو و یا شورای نگهبان رو مسخره کنه. چی میشه؟ اصلا مگه میشه؟ مگه داریم؟ (3148519) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۲:۰۷:۳۱
چرا نمیشه ، چرا نداریم

شما صحبت از شوخی با شخص دوم مملکتو میکنید بعد می گید که با دیگران نمی شود!!!!!!!!

خدا وکیلی یه بهانه ای بیاورید که عقل و منطق آن را قبول کند. (3149722) (alef-18)
 
غ ر رستمی
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۹:۳۲:۳۸
توهین به شخصیتی به نام اقای اکبر عبدی توهین به بی هزینه ترین ارایش دنیا یعنی لبخند ه . اگر چنین طنز پردازی در هر یک از کشورهای اروپایی بود مطمئنا با سرمایه گذاری روی او - او رایک کمدین بنام وبین المللی میکردند .مستربین از کجا اومد چارلی چاپلین از کجا اومد وخیلی های دیگه از کجا اومد ن .اقای عبدی شما هم این را بدانید در دل میلیونها ایرانی جا دارید و برخی از صحبت ها رو هم نه بشنوید نه ببینید سلامتی شما را ارزو مندیم... (3148570) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۲۵:۵۳
اكبر عبدي خوبه ولي جون مادرت چارلي چاپلين رو با عبدي مقايسه نكن ديگه .... (3149033) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۱۹:۴۸:۵۸
ظاهرا داره تو ایران حزب جدیدی ظهور میکنه چدای از چپ و راست...به اسم جناح خان!!! فکر کنم تو این دوره بتونه پرزیدنت بشه.
ملت بس که هر روز خبرهای دزدی شنیدند خسته اند والا ..بذارید با این تیکه ها تنش روانی از وجودشان پاک بشه.... واقعا در حق مردم ظلم میکنید.... (3148595) (alef-18)
 
..
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۰:۴۲:۰۰
اليمين واليسار مضله
والطريق الوسطي هي الجاده (3148666) (alef-18)
 
سهیل
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۱:۱۹:۳۲
میدانید مشکل تحلیل شما کجاست ؟؟؟

شما تماما با اغراض سیاسی به پررنگ کردن یک موضوع درساحت کلی ان میکنید وسعی دربهره برداریی ان به نفع خود دارید.

اگر شما به دنبال تحلیل بودید باید ساخت نظام سیاسی ایران راتشریح میکردین تا مشخص شود دراین ساخت ایا امکان فضایی برای شوخی با سیاستمداران با مناصب بالا وجود دارد یا نه؟؟؟ (3148717) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۱:۵۷:۵۰
جناب خان یک شوخی کرد کسی هم ناراحت نشد ولی اگر به اندازه کافی به جناب خان ازادی کافی داده شود مطمنا سوژه های بسیار جالب تری وجود دارند و بیشتر می تواند مردم را بخنداند. البته کامبیز در ان ور اب از خجالت اقایان همیشه عبوس در می آید (3148769) (alef-13)
 
عبداله
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۲:۲۹:۱۴
درسته که دلم نمی خواد احمدی نژاد دیگه رییس جمهور بشه. اما آنچه در زمان ریاستش و بعد از آن دیدم، انتقاد شدید و حتی توهین و ... بود که نسبت به هیچ ریس جمهوری چنین هجمه سنگینی نشده
بیشتر هم از طرف سیاستمداران و جناحها و گروههای متکبر و مغرور و مغرض که خودشونو از بقیه بالاتر و با کلاستر می دونند.
البته کسانی که از سر دلسوزی انتقاد کرده و انتقاد می کنند از این امر استثنا هستند. و منظورم عده ای خاص است. (3148808) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۲۹:۲۸
اره توهین و انتقاد تو صف نون و اتوبوس و یا تو دلمون (3149035) (alef-18)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۷:۳۶:۱۶
کاش دیگه هیچ کس دلش نخود دوباره یکی مثل احمدی نژاد رئیس جمهور شه. (3149156) (alef-3)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۶-۰۷ ۲۳:۴۴:۱۳
من با طنز و انتقاد و شوخی با مقامات از بالا ترین تا پایین ترین موافقم، اما چطور این شوخی ها فقط با دولت(رئیس جمهور) است و هیچگاه کوچکترین نقد و طنزی از دستگاههای دیگر مانند قوه قضاییه، مقننه، حوزه های علمیه، مقامات انتظامی و.........نمی شود، اینجاست که مشخص میشود این طنزها نه طنز بلکه جنبه سیاسی دارد. (3148896) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۱:۳۴:۲۲
یادمه تو دوره احمدی نژاد هم مشابه این اتفاق برای برنامه عمو پورنگ افتاد و برنامه رو تعطیل کردند (3149043) (alef-18)
 
امین
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۱۶:۰۲:۴۹
الکی گفتی یا واقعاً؟ (3152917) (alef-3)
 
میثم
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۸:۲۸:۲۴
مگه روحانی، از نظر اجرایی، قدرت بستن برنامه ی عمو پورنگ رو داره؟؟؟ (3149230) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۰۹:۴۰:۰۷
آخر مي دانيد چرا همه به سوژه كليد مي خندند ؟ زيرا اين كليد نه تنها هيچ قفل بسته اي را بازنكرد بلكه به علت خرابي كليد و مناسب نبودن آن قفلهاي درست و سالم را هم خراب كرد!! اگر شما جرات داشته باشيد و اين نوشته را پخش كنيد! (3149367) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۶:۳۵:۱۳
دوستان واقع بین باشیم
من خودم طرفدار روحانیم
ولی فیر از وزارت خارجه که فعال بوده و حل مناقشه هسته ای (که واقعا کا بزرگی هم بوده) و وزارت بهداشت که کارهایی را انحام داده بقیه وزارت خانه ها چه کار مفیدی کردند؟
آیا کشاورزی فرقی کرده؟
آیا وضعیت مسکن بهبود پیدا کرده؟
آیا وزیر صنایه طرح های خوبی برای بهبود صنایع انجام داده؟ (فقط هم که از گرانی حمایت میکنه)
آیا وزیر علوم عزیز وضعیت دانشگاه ها را بهبود داده؟
آیا وزارت ارشاد تونسته جو فرهنگی را بهبود بده؟

تفاوت ها این دولت با دولت احمدی نژاد در عمل (نه ظاهر) چیه؟
بهتره آقای روحانی به فکر سایر امور هم باشد و کلیدش شاه کلید
به امید آن روز (3150364) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۲۱:۱۰:۳۲
یک بنده خدا شبیه احمدی نژاد بود ممنوع التصویر شد کلید هم همینه ما حساسیم حساس ، مثل بعضی ها که دلواپسند (3150918) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۲۲:۱۷:۴۸
چرا به قوه قضاییه، به شورای نگهبان، به مجلس یا به سایر نهادهای حکومتی انتقادی نمی شود؟؟؟؟کسی که مخالف انتقاد نیست تو این کشور تنها دولت که سر کار نیست!!!!انصاف خوب چیزیه!!!!! (3151047) (alef-18)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۱۳:۱۲:۰۶
همه اين کنايه ها صدرصد برنامه ريزي شده است وگرنه مگه ميشه جمله اي بدون هماهنگي در سيما گفته بشه؟ مگه ميشه مگه داريم؟ در ثاني چرا قبلا در مورد کليد کسي شخي نمي کرد؟ چرا در مورد نماد هاي ديگر کسي جرات حرف زدن در باره شو نداره چه برسه به شوخي کردن در موردش. پس حرف مفت نزنيد (3152353) (alef-18)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۱۶:۲۴:۳۱
با سلام و احترام
بايد بدونيم كه افرادي كه در جلوي دوربين سيما صحبت مي كنند اجازه اضافه يا كم كردن كوچكترين كلمه را ندارند و تمامي مطالب توسط تهيه كننده و كارگردان يك برنامهبا سفارش به نويسنده و سپس به مجري داده مي شود پس مي توان مطالب را به گرايش سياسي آنان مرتبط دانست. (3152973) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۹ ۱۷:۴۲:۵۱
دولت تدبیر و امید بسیار بین مردم عزیزه (3153154) (alef-18)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.