نظر منتشر شده
۱۵۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 179319
خوردنی که تبدیل به دغدغه ای اجتماعی شد
آجیل شب عید؟
بخش داخلی الف، 6 اسفند 91
تاریخ انتشار : يکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۲:۳۷
در روزهاي اخير، پيامك‌ها و ايميل‌هايي با مضمون دعوت از هموطنان براي حذف تنقلات از خريدها و ديدوبازديدهاي نوروزي منتشر شده است. 

در اين پيامها، هدف از برپايي نهضت مردمي تحريم تنقلات در نوروز۹۲، رعايت حال خانواده هايي است كه توان مالي لازم براي خريد تنقلات به شدت گران شده نوروزي را ندارند.

از منظر اقتصادي، «نهضت مردمي نخريدن و نخوردن تنقلات در نوروز۹۲» با كشش قيمتي تقاضا تحليل مي شود. كشش قيمتي تقاضا يعني واكنش و حساسيت خريداران به تغيير قيمت يك كالا در بازار.

مطالعات و مشاهدات نشان مي دهد مردم ايران عموما نسبت به گران شدن كالاهاي نه چندان ضروري، واكنش چنداني نشان نمي دهند و نسبت به تغييرات قيمتها حساس نيستند و به اصطلاح اقتصادي، كشش قيمتي تقاضاي بسياري از كالاهاي غير ضروري در ايران پايين است.

لازم به يادآوريست برخي كالاها، ضروري محسوب مي شوند چرا كه مصرف كننده در هرصورت و هر قيمتي، ناچار به خريد آنهاست نظير دارو. اما بسياري از كالاها ضروري نيستند و مصرف نكردن آن، حيات انسان را به خطر نمي اندازد. مانند تنقلات.

در بسياري از كشورها، مردم عادت داده شده اند تا هنگام گران شدن يا ناياب شدن يك كالا، بطور خودجوش و دست جمعي خريد آن كالا را تحريم كنند. همين اواخر عرضه كنندگان مرغ در عربستان قيمت محصولشان را افزايش دادند و مردم عربستان با وجودي كه مرغ سهمي بزرگ در رژيم غذايي شان دارد، مدتي مرغ نخريدند و نهايتا عرضه كنندگان مرغ در عربستان كوتاه آمدند و قيمت را به حال قبل برگرداندند. در كشورهاي اروپايي نيز، چنين فرهنگ و رسمي برقرار است.

اين مورد احتكار تنقلات، فرصت مناسبي براي قدرت نمايي مصرف كننده ايراني است تا با تحريم تنقلات در ۴۰ روز پيش رو، هم با خانواده هاي كم درآمد همدردي كند و هم محتكرين بي انصاف را به شكل موثري تنبيه نمايد.

اگر بخش بزرگي از مردم ايران به اين نهضت بپيوندند، ارزش موجودي انبارهاي پسته و بادام و ديگر تنقلات احتكار شده براي شب عيد سقوط خواهد كرد و محتكرين ايراني حداقل براي يكبار -يا اولين بار- هم كه شده، توسط مصرف كنندگان به شكل موثري تنبيه خواهند شد.

جاي حركت جمعي براي حفاظت از منافع عمومي در فرهنگ عمومي و اقتصادي مردم ايران خالي است. خوشبختانه نهضت مردمي تحريم تنقلات در نوروز92 هم منافع شخصي و هم منافع عمومي مردم ايران را تضمين مي كند. موفقيت اين حركت، به حمايت رسانه ها، گروه هاي مرجع و شبكه هاي اجتماعي بستگي دارد.
 
abolhol
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۲:۴۳:۳۱
"جاي حركت جمعي براي حفاظت از منافع عمومي در فرهنگ عمومي و اقتصادي مردم ايران خالي است."
به خدا اگه ملت فقط یه بار تو این کار موفق بشن. می تونن با همین حربه رو قیمت کالاهای ضروری هم تاثیر خیلی خوبی بذارن. فقط اگه باور کنن که می تونن.. (1153085) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۳۸:۲۱
بنام خدا- آیا واقعا گرانی پسته و آجیل بحث امروز مردم است؟ قطعا خیر. دامن زدن به موضوع گرانی پسته در رسانه ها جفا در حق مردمی است که هر روز باید کالاهای اساسی و نیاز روزانه خود را از بازار با قیمت رسمی و احتمالا مصوب اما خدود 60 درصد تا 100 درصد شش ماه قبل خریداری کنند.به نظر من این بحث انحرافی است!
به حمدالله همه کالاهای عمومی در کشور هست نه احتکاری به آن معنی وجود دارد و نه کمبودی و نه حتی گرانفروشی! مگر آنکه قیمت درج شده روی کالا را نپذیریم که اگر مردم نپذیرند به طور قطع مراجع رسمی پذیرفته اند که تولید کننده بی محابا روی کالا درج می کند و فروشنده می فروشد و دولت هم نظارت می کند. والله اعلم (1153640) (alef-6)
 
نوید
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۴:۰۰:۵۱
اقای محترم عوض مطرح کردن این اعتراض انحرافی بهتر است شما هم به این نهضت ببیوندید تا انشالله بعد از حصول نتیجه مطلوب سایر افراد گرانفروش ودیگر افرادی که حق مردم را میخورند ودر این مملکت تعدادشان زیاد است حواصشان را جمع کنند (1154362) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۹ ۱۴:۳۵:۴۳
من مى خوام شيرينى عيد رو خودم بپزم و از مهمونهام باميوه،چاى(كه البته اون هم خيلى گرون شده) و شيرينى هام پذيرايى كنم. اى كاش درمورد چيزهاى ديگه هم اين حركت رو بتونيم داشته باشيم. واقعيت اينه كه حركت نمادين خوبيه براى نشون دادن اعتراضمون نسبت به گرونى، ولى يادمون نره اين پول ماست كه بى ارزش شده ونبايد صورت مساله پاك بشه. پيشنهاد مى كنم راههاى مسالمت آميز براى نشون دادن اعتراضمون نسبت به وضع موجود پيدا كنيم و به جاى دعوا باهم ديگه اين درد مشترك رو درمان كنيم. بايد وحدت داشته باشيم و خودخواهى رو كنار بگذاريم. فقط آجيل نيست! عيد خوشى داشته باشين، ان شاالله! (1161295) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۵:۱۷:۲۱
یه چند خطی اینجا نوشتم در مورد اینکه
تحریم آجیل شب عید به نفع چه کسانی است
http://finizadeh.ir/Posts/306/
پیشنهاد می کنم قبل از تایید یا رد این حرکت این چند خطر را هم بخوانید (1154615) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۲۰:۳۱:۰۳
اين كه اين فرهنگ تو مملكت ما نهادينه نشده، حاصل سياست هاي غلط حاكمان در جلوگيري از شكل گيري جاامعه مدني است. (1155324) (alef-6)
 
علی
Canada
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۳:۰۰:۴۷
دوست نویسنده شما مثل که نمی دونید اولا آجیل یه کالای صادراتی است و قیمت اون متناسب با قیمت دلار تعیین می شه اگر بازار داخل قیمتش تغییر نکنه خوب تولید کننده می ره صادر می کنه جنسش رو تا درآمد بیشتری داشته باشه. دوما اینکه بیش از 90% درصد پسته صادر می شه و تحریم اون از داخل نمی تونه تاثیر چندانی بر بازار داسته باشه و تولید کننده اون 10% بقیه رو هم در صورت تحریم بازار داخلی می تونه صادر کنه. (1153098) (alef-10)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۲۸:۲۵
دوست عزیز پسته صادراتی قیمتش در حدود 8 دلاره که حتی اگر با دلار 4000 تومانی هم حساب کنی میشه 32000 تومان تازه این صادراتیشه ، طبیعتا اون بخشی که صادر نمیشه قیمتش باید پایین تر باشه اون چیزی که خیلی ناراحت کنده است افزایش قیمت این محصولات برا شب عیده که سو استفاده از عادات و فرهنگ حساب میشه به این خاطر باید این کار رو انجام داد وگرنه صادرات که همیشه بوده و انشالا خواهد بود (1153400) (alef-6)
 
امیر
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۴:۱۷:۱۲
من خودم تولید کننده پسته هستم قیمت صادراتی 8 دلار بود و امسال به 12 دلار رسیده ، و اونهایی که میگن باید پسته ارزون بشه .توجه داشته باشن کشاورز داره سم و کود به قیمت دلار ازاد تهیه میکنه و جنس مرقوب هم به دلیل تحریم گیر نمیاد و همین هزینه ها رو افزایش میده. (1154408) (alef-10)
 
بیگی
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۷:۰۶:۰۸
نه آجیل بخــــــریم نه در دید و بازدید آجیل بخــــــــــــــــــــــــــوریم (1154875) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۳۹:۰۹
آيا به تو هم بر اساس دلار حقوق مي دهند؟ (1153454) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۱۱:۴۹
خدمتتون عرض کنم پسته ای که کیلویی 54 هزار تومان در داخل عرضه میشه به خریدار عمده خارجی کیلویی 25 هزار تومان فروخته میشه! (1153563) (alef-6)
 
محسن
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۴۳:۵۳
دوست عزیز، دلال بی وجدانی که پسته رو خریده 12 هزار تومن و میخواد صادرش کنه نمیتونه هر قیمتی بده و باید با قیمت جهانی خودشو هماهنگ کنه که با قیمت روز دلار آزاد کمتر از بیست و پنج هزار تومن میشه. اگه منو تو نخریم طرف از سود هنگفتی که با فروش پسته به قیمت سی تومن و بالاتر نصیبش میشه محروم خواهد شد. غیر از این با توجه به کم ارزش شدن حقوق افراد با درآمد ثابت که طیف وسیعی از مردمو تشکیل میدن، حداقل برای همدردی با اونها هم که شده نه آجیل جلوی هیچ مهمونی بزار نه جایی آجیل بخور. بزار یکبار هم که شده وجدانت به خاطر همدردی با آدمهای ضعیفتر از خودت راحت باشه. اگه کسی از دوستات هم توی این شرایط اقتصادی و با علنی شدن این طرح بهت متلک انداخت که چرا آجیل نمی اری و از این حرفها ، مطمئن باش طرف رفیق جیبته نه دوستت. من که خودم امسال لباس هم نمیخرم. ببینم بلاخره چی میشه. (1153658) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۰۰:۳۴
دوست عزیز مثل اینکه شما تو کار پسته هستی.! در ثانی اینا که دارن با افزایش قیمت همه کالاها بلا سر مردم میارن و مردم بیچاره رو تو فقر بیشتر میندازن پس حداقل شاید با نخریدن پسته بتونیم تا حدی جلوی موج چاپیدن مردم رو بگیریم. در ضمن فکری به حال مردمی که حتی با یارانه ها هم هنوز هشتشون گروی نه شون هست بکنیم هم بد نیست. (1153712) (alef-6)
 
آریابان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۴۴:۲۰
خوبیش در اینه که در اینجا صحبت از همبستگی برای نخریدن همۀ آحاد موجود در دیس آجیل و بدون تبعیض !!!! مطرح شده ؛
چون دولت که همواره در فکر پر- و- بال دادن به خرد- و- ریز!!!! هاست و " ترب را هم جزو میوه جات " !!!! قلمداد میکنه ، به اینکه در خود نمایشگاه های بهاری ، بادام بالای 40 هزار !!!! تومان قیمت خورده و یا فندق بالای 20 هزار تومان !!!! اعلام شده و تخمه آفتابگردان همیشه تو- سری – خور !!!! ، با 12 هزار تومان قیمت ، رسما وارد دیس آجیل نوروزی شده ، مطلقاً کاری نداره ولی در عوض ، همۀ کاسه – کوزه ها رو سر پستۀ نگون- بخت خراب کرده !!!!؛ (1153871) (alef-6)
 
United States
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۴۸:۰۹
بابا این آجیل های داخل اکثرا بی کیفیته که میدن به ما . خارجی ها نمی خرن. با قیمت خون باباشون هم میدن به ما (1153890) (alef-6)
 
نکته سنج
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۵:۱۶:۳۳
اصولاً کالاها و بالاخص آجیل عرضه داخلی دارای کیفیت پایینتر نسبت به مشابه صادراتیشون را دارند. (1154613) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۲:۳۲:۴۱
مرد حسابی صادر کننده پسته را به اروپایی ها داره کیلویی 30 هزار تومان می فروشه اما به مردم خودش بیشتر از 40 هزار تومان ،‌ واقعا شرم آوره (1154047) (alef-6)
 
علی
Canada
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۲:۴۴:۰۷
دوستان مثل که منظور من رو اشتباه گرفتن، من اصلا طرفداری نکردم از گرونی فقط دارم دلیل گرونی رو می گم. دلیلش افزایش قیمت دلارِ و درست کردنش هم از راه تحریم نیستچون راهت می شه ازش در رفت. (1155941) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۴:۰۵:۵۴
که فکرش میکرد،آجیلی که مشکل گشا بود حالا خودش بشه مشکل یه ملت!!!!بابا یه بارم شده بیاین اتحادمون به کشورهای دیگه نشون بدیم. (1153117) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۲:۵۴:۰۰
باید اتحادمان را به محتکران داخلی که خون مردم را در شیشه کردند نشان بدهیم چه ربطی به کشورهای دیگر دارد. (1154129) (alef-6)
 
مهدی
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۵:۲۹:۰۰
ببینید دوستان گرامی، خواهش میکنم انقد «جزءنگر» نباشید! باشه قبول بیایید همگی با هم آجیل نخریم و نخوریم! اما آیا مشکل اصلی ما فقط بحث آجیل و تنقلات است؟

ببینید پرسش اصلی را نباید «گم بکنیم»! پرسش اصلی این است که چرا باید ارزش پول ملی ما تا این اندازه تنزل پیـدا کنـد و همزمان تولید ملی و سرانۀ درآمد خانوارها انقدر تنزل پیـدا کند، که خرید چند کیلو آجیل به یک دغدغۀ ملی تبدیل شود!!!

برادران تحصیل کرده خواهش میکنم آدرس غلط ندهید، نعل وارونه نزنید! نخوردن و نپوشیدن در اقتصاد امروز جهان «فضیلت نیست»! بلکه یک فاجعِۀ افتصادی است! دوستان در دوران قاجار زندگی نمی کنیم، در دنیای امروز پایین آمدن توان خرید، کاهش خرید و امتناع از خرید، یک فاجعۀ اقتصادی است.

پس به جای این نهضت ها که فقط کارکردی مانند مُسکن دارد، نهضت پرسشگری به راه بیندازید: چرا ما به این روز افتادیم؟ چرا کسانی با تصمیمات غلط سیاسی و اقتصادی مردم شرافتمند ما را به این روز انداختند؟ چرا؟ چرا؟ چرا درس نمیگیریم؟ (1153136) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۴۶:۱۹
دوست عزیز !!!!!!!!
شما که جزءنگر نیستی ، واقعاً نهضت پرسشگری جواب میده؟؟؟ از کی می خوای بپرسیم؟ از خودمون؟؟؟ حالا شخصش رو هم پیدا کردیم آیا جواب درست و حسابی بهمون می ده؟؟؟
نه عزیزم من فکر کنم دوره پرسشگری و حرف زدن گذشته . این نهضت یک حرکت عملیه یک تمرین واسه حرکات اجتماعی و خودجوش . ما با این حرکت فقط می خوایم جلوی دلالها و محترکین بایستیم. این حرکت اگر یک بار جواب بده مردم جاهای دیگر و واسه موارد دیگه هم امتحانش می کنن . اونوقت شما برو دنبال پرسشگری . ببینم به چی می رسی؟؟ فقط باید عمل کرد . درود بر مردم ایران عزیز (1153665) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۱ ۲۰:۲۲:۲۲
البته این حرکتها برای روزهای مبادا خوب است (1164662) (alef-13)
 
گیتی
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۷:۳۰:۴۷
هموطن پرسش کنی سانسور میشی مثل دیشب وحکایت خانم خبرنگار وجناب رئیس جمهور .باید عمل کرد . (1154944) (alef-6)
 
Italy
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۳:۳۲:۱۰
دوست عزیز تا کی پرسش؟؟؟ تا کی باید بشینیم تئوری بدیم؟؟؟ وقتی حرف میزنیم در حد یک فیلسوف تئوری تولید میکنیم ولی در عمل به اندازه مردم عربستان هم نمیتونیم عمل کنیم. آجیل جزئه قبول.بیایم از همین کوچیکش شروع کنیم اگه از پسش بر اومدیم اونوقت بریم سراق وزنه سنگینتر.ما باید اول عملکرد خودمونو اصلاح کنیم تا بتونیم جلوی عملکرد اشتباه بقیه رو بگیریم (1155956) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۵:۳۱:۳۴
آقاجان واي به حال كسي كه امسال آجيل تو خونش باشه!!!

خوبه جمله بالا؟

يا خريد آجيل در حكم محاربه است!

من با اينكه تواناييش رو هم دارم اما چند سال هست آجيل نمي خرم. البته بيشتر به اين دليل كه به خودم ثابت كنم من هركاري كه بخوام انجام ميدم نه هرچيزي كه رسمه! امسال دليل ديگه اي هم دارم و اون مطلبي است كه شما فرموديد. (1153138) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۲۲:۳۶
محاربه!
این چرت و پرتا چیه میگی!
حالا یکی هم از روی نادونی یا چیز دیگه بره بخره. نباید این حرفارو زد که.
محاربه! (1153797) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۱۲:۰۸:۰۶
واقعا که شما ها خیلی بی عقلید ! این بهترین فرصت برای پز دادن است . من قصد دارم با خریدن چندین کیلو پسته در شبهای عید قدرت خودم را به رخ دوست و اشنا کشیده و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنم . (1156453) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۶:۰۹:۳۴
دیدید! تا با جناب عسگراولادی در مورد نرخ آجیل و پسته در افتادید ، پیامکها آمد و طبق معمول صورت مسئله را پاک کردند.
دولت گفت که صادرات ممنوع تا مردم امسال آجیل شب عید بخرند ولی آنها جلسه را ترک کردند و جنبش ملی تحریم آجیل را راه انداختند!
من شش سال است که شخصا برای مبارزه با گران فروشی چیزی به جز مایحتاج اولیه ام را نخریده ام. حتی یک شلوار و یا پیران نو هم در این مدت نخریده ام. فکر میکردم که مردم این مملکت مانند اروپا و امریکا هستند. الان که لباسهام همه کهنه شده اند دیگر نمیتوانم بخرم چون قیمتشان سه برابر شده است و اکنون مجبورم که فقط غذا بخرم و اجاره خانه بدهم.
پس هر کس که میتواند و تا جایی که میتوانید آجیل بخرید و بخورید تا کلاه من سرتان نرود، چون دو ماه دیگر قیمتش دو برابر میشود. (1153143) (alef-6)
 
فضول
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۵:۲۰:۰۴
"دولت گفت که صادرات ممنوع تا مردم امسال آجیل شب عید بخرند" و فی الفور زد زیرش! (1154622) (alef-6)
 
زهرا
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۵:۴۵:۴۵
یک دست صدا نداره (1155993) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۶:۳۵:۵۴
من نمیخرم هرکس بخرد خائن است چون دامغانی هستم میدانم از نخریدن باغدار ضرر نمیکنه چون هیچ باغداری تاحالا محصولش نگه نمیداره و فقط محتکران ضرر میکنند (1153160) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۲:۰۸:۱۳
منم با اينكه استطاعت مالي دارم نه آجيل ميخرم نه خودرو. بايد همه مصرف كنندهها يك صدابشن (1153962) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۱ ۲۰:۲۵:۴۲
هزاران آفرین بر شما عزیز راستین ایرانی که مرد مرد میمانی (1164668) (alef-13)
 
www
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۶:۴۵:۳۰
بیاد دارم تو این دو سه سال این تاکتیک را چندین بار در رسانه های مختلف مثل سایت شما مطرح کردم حتی واسه ی شما هم که این موضوع را اینقدر با ذوق و شوق اونهم حالا که کارد به استخون رسیده ترویج می دهید مقاله هم فرستادم. اما دریغ از یک ریال توجه.

انجام چنین کارهایی نشانه ی پیشرفت اجتماعی و فرهنگی جامعه ست و از تظاهرات و انتخاباتم بیشتر نمود همبستگی و اتحاده.
برای عزیزانی هم که وقتی از این تاکتیک حرف زده می شه، شروع به استدلالات ناقصی مثل اینکه پس بریم بمیریم و ... می کنند بگم که لازمه استدلال درست تحقیق و فکر کافیه. برید ببینید این تاکتیک در کشورهای دیگه چه کارکرد و تاثیری داشته بعد نظر خود را اعلام کنید. (1153162) (alef-6)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۶:۵۴:۰۵
به خدا سوگند کسی از نخوردن تنقلات نمرده است . امیدی به این دولت برای مهار گرانی نیست پس خود مردم با مبارزه منفی با این جماعت بی انصاف بازار با نخریدن مبارزه نمایند. (1153167) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۰۳:۴۹
کاش ار هویت محتکران هم می نوشتید ف از خواستگاه سیاسیشان ، همان همایی که برای اولین بار در تاریخ انقلاب ، بازار تهران را به تخصن کشیدند (1153174) (alef-6)
 
United States
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۰۶:۵۲
خوبه دیگه آجیلم نخوریم........... پیاز نخوریم....... مرغ نخوریم ....... برنج نخوریم ....... و ......... خب اصلا بهتره زندکی رو تحریم کنیم مگه نه؟ (1153176) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۵۱:۲۳
اقا جون فقط اجیل هروقت گفتن پیاز اونموقع نق نق کن (1153493) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۱۱ ۲۰:۲۹:۱۴
نویسنده عزیز و گرامی هر چیزی را که خوردنش واجب نیست نخوریم و آنچه برای بقاست بایستی به اندازه خورد مجبور نیستیم که به یکباره بیست کیلو مرغ یا گوشت بخریم به مقدار مصرف روزانه خرید میکنیم تا بازاری را به زانو درآوریم وقتی اجناس روی دستشان به قول خودمان باد کند عقلشون درمیاد (1164671) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۰۸:۳۳
همه می گویند نمی خریم اما... همه دارند از همین الان می خرند . (1153179) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۱۲:۰۶
خير اينطور نيست. ما در جمع چند شب پيش فاميل هماهنگ كرديم همه نخواهند خريد. (1154208) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۱۱:۵۳
مردم خواهش میکنیم کمی هم از عدالت خارجی ها یاد بگیریم. دولت نشان داد که ناتوان است پس بیایید با احتکارگران خودمان برخورد کنیم (1153184) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۲۴:۱۳
ای کاش این کار عملی بشه و محتکران درس بگیرند و هر کالایی که کم یا گران شد مردم خرید آنرا به حداقل برسانند تا محتکران و گرانفروشان متوجه بشن که از نیازمندی های مردم نمیتونن سوء استفاده کنن (1153192) (alef-10)
 
زهرا
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۲۵:۳۴
الف جان
ما که تو کل دوست و آشنا اطلاع رسانی کردیم و تقریبا همه تصمیم گرفتیم نوروز امسال آجیل نگیریم و هرجا هم رفتیم جلوی خودمونو بگیریم و نخوریم.
تو این دو هفته ای هم که موز تا 5100 هم رسیده ما موز نخوردیم، جاش خرما خوردیم، ولی هنوز زنده ایم!!!!!!
تحریم دلال و گرون فروش و حمایت از تولیدکننده، همت مردومو میخواد و نباید منتظر مسوولین بی کفایت باشیم.
باور کنیم که بیشتر از مسوولین غیر مسوول خودمون میتونیم مملکتمونو اصلاح کنیم. (1153194) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۵:۳۰:۱۷
جای موز خرما خوردی سخت نگذره (1155986) (alef-6)
 
خاک ایران کفنم
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۲۶:۲۰
این حرکت با استقبال شدیدی روبرو میشود
برای سایر کالا ها هم باید انجام بگیرد تا این اوضاع قمردرعقرب کمی سامان بگیرد (1153195) (alef-10)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۲۷:۰۷
این آخرشو خوب اومدی ( حمایت رسانه ها, شبکه های اجتماعی و حتی ماهواره ای ) (1153196) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۳۲:۱۸
ما علاوه بر آجیل خرید خودرو رو هم تحریم کردیم....
نه آجیل نه ماشین ... (1153200) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۱۲:۳۰:۰۷
یک خانه دو سال پیش خریدم با اقساط متفاوت وغیره وغیره امسال بانک مسکن به علت تاخیر در پرداخت اقساط شروع کرد به فشار و می خواست خانه را حراج کند پول عیدی حقوق ..... را همه پیش پیش دادم به بانک به همین خاطر الان داریم غذا خوردن ، آب مصرف کردن و... را تحریم می کنیم تا نفس کشیدن هم خدا کریم است . (1156504) (alef-6)
 
آرمان ایرانیان
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۴۲:۲۵
با اینکه بنده میتونم این اقلام را تهیه کنم و دوست دارم عید را با شکوه برگزار کنم اما تو این شرایط خرید آجیل و دیگر تنقلات شب عید را انجام نخواهم داد ، اما دولتمردان هم به فکر مردم باشند به امید شادی همه مردم ایران زمین . (1153207) (alef-10)
 
علی رضا
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۴۷:۱۱
وحدت در هر پدیده اجتماعی عامل پیروزی است (1153210) (alef-10)
 
نويد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۴۹:۱۷
كدام رسانه؟!‌رسانه ملي(ميلي)؟!
هفته پيش كه گزارش صف دريافت پسته سي هزار توماني از با ذوق و شوق ويژه گزارشگر سيما پخش مي شد احساس بدبختي كردم كه بخاطر تفاوت 15 هزار توماني پسته نمايشگاه با بازار اينچنين با افتخار و حماسي گزارش تهيه مي كنند ، پسته اي كه تا همين پارسال نصف اين مبلغ قيمت داشت. (1153212) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۵۰:۰۹
در عربستان هم...احسنت به مردمش (1153215) (alef-6)
 
France
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۷:۵۶:۵۷
تصحیح میکنم تبدیل به دغدغه اجتماعی کردیدش . (1153227) (alef-10)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۰۷:۲۶
نهضت تحریم تنقلات در نوروز 92 و نهضت تحریم خرید خودرو دو نهضت مهمی است که باید مردم با اتحاد خود کمر محتکران و دزدان عرصه تولید خودرو را بشکنند. (1153236) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۲۰:۰۶:۴۲
پس برای همینه ایران خودرو ماشین 36میلونیشو تا تحویل مرداد 92 فروخته !؟ (1155283) (alef-6)
 
سیدمحمد
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۱۸:۲۶
مردم باید بتوانند حتی اگر هم شده برای همراهی با فقرا که در این چند سال فقیرتر هم شده اند از برخی تنوع طلبیهای زیانبار خود بگذرند.بیائیم همت کنیم و نخریم و به تصمیمی که گرفته ایم احترام بگذاریم و نمایشی زیبا از وحدت ملی در مقابل احتکارکنندگان و گران فروشان ارائه دهیم. (1153250) (alef-10)
 
احمد
Latvia
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۱۹:۲۰
اي كاش حداقل در اين مورد اونقدر اتحاد بين مردم برقرار و ايجاد ميشد كه واقعا نه تنها آجيل بلكه تمام كالاهايي كه باعث گراني اون واسطه ها بازرگانان سود جو فروشندگان و توليد كنندگان خائن هستند رو تحريم ميكرديم.
خواهش ميكنم شما به عنوان رسانه اونقدر تبليغ موثر كنيد تا مردم به اين جنبش مفيد بپيوندند................................. (1153251) (alef-10)
 
آجیل
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۱۹:۵۷
آقا یک سال آجیل نخورید نمیمیرید که. با این کار تو دهنی محکمی به پسته دارانی می زنیم که مسئولیت اجتماعی ندارند (1153252) (alef-10)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۲۴:۲۰
عزیزم نود درصد پسته ایران صادر میشود شما حداکثر اندازه ده درصد میتونی تودهنی بزنی ، حالا پسته هم تحریم کردی ، اجاره منزل و خرید ماشین و گوشت و مرغ و ... را میخوای چیکار کنی ؟ اقتصاد کشور بیماره این کارها هم حداکثر یه مسکنه درمان قطعی نیست . (1153799) (alef-6)
 
فروغ
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۷:۳۷:۱۶
10در صد برای شروع رقم بالائیه .اگر موفق بشویم شروع خوبی است برای گام های بعدی. (1154963) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۲۰:۵۰
متاسفانه بعضي از مردم نميدانند سزاي گرانفروش نخريدن است (1153254) (alef-10)
 
مسعودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۲۵:۴۸
با سلام
برای نخریدن آجیل شی عید حرکت جمعی و مردمی بسیار موثر است ولی ولی توقع حمایت رسانه ها خصوصا صداو سیما را از این حرکت نداشته باشید چون معمولا صدا و سیما با مردم نیست. من هم به جمع حرکت مردمی تحریم آجیل شب عید پیوسته ام . امیدوارم دیگر مردم هم حمایت کنند. با تشکر (1153259) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۳۴:۰۷
اگرتوانی هم باشد نباید خرید علاج احتکار ونامردی وگرونی از نوع غارت تحریم خرید انشا اله نوبت به سایپا وایران خودرو هم برسه !!!! (1153269) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۳۶:۱۰
از شما به خاطر تشویق کردن به این کار متشکرم. بنده خودم و خانواده ام از این کار حمایت خواهیم کرد. (1153273) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۴۳:۳۵
دادا کجایی ماشین که هیچ ضرورتی نداره تا یکم گرون میشه همچی ما با ولع میریم برا خریدش این که دیگه آجیل شب عید خیلی بد شب عید آجیل نداشته باشیم وا مردم چی میگن آب رو مون میره فامیل چی میگن ما که هیچ وقت سال آجیل نمبخوریم حالا این شب عید 4 تا آجیل بزاریم جولو مهمون برا حفظ آبرو خوبه.... (1153283) (alef-10)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۳۷:۴۰
دادا چرا ناراحتي بده يه بهونه دست داديم پولت ته جيبت بمونه ؟ همكاري كن كه هزينه نداره (1153447) (alef-6)
 
س
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۷:۴۱:۴۰
اگر مهمونت یک کم مرام داشته باشه دست به اجیل نمیزنه .داداهمکاری کن نخر .ابروی به اجیل خریدن نیست به همکاری نکردنه. (1154970) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۵:۳۴:۴۱
ابرو به پسته و تخم کدو نیست به اینه که همپای همه در این طرح بزرگ (نه به محتکران) شرکت کنی والله تا موقعی ما این اخلاق خاله خان باجی را کنار نگذاریم و از ترس ابرو به هر گردن کلفتی باج بدهیم همیشه یک نفر ازمون سواری میگیره (1155989) (alef-6)
 
فارسونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۴۴:۱۰
من هم بسیار با شما موافقم و تقاضا دارم شمایی که رسانه دارید و صدایتان به مردم می رسد بر این نکته که حرکت کنیم به سوی فرهنگ مبارزه منفی با این قبیل مسائل تاکید کنید به امید اینکه تبدیل به فرهنگ عمومی شده و محتکران ارزاق عمومی دچار ضرر و زیان شوند البته به شرط همراهی دولت و عدم صدور مجوز صادرات برای آن کالا. (1153285) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۴۴:۳۸
دیشب رییس جمهور به جز توجیح گرانیها کار دیگری نداشت گرانی خودرو مواد غذایی ..... انگار همه گرانی ها عمدی است نه به خاطر کمبود ارز (1153287) (alef-10)
 
عبده وند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۴۷:۲۸
به نظر من صدا و سیما چون مخاطبین گسترده تری دارد می تواند با تبلیغ گسترده و بیان آثار آن این موضوع را به یک فرهنگ تبدیل کند البته در صورتی که مقهور ثروت و قدرت مافیایی آنان نشود . (1153292) (alef-10)
 
ه
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۷:۴۳:۴۳
از برادر ضرغامی انتظار بی جائی دارید .چاقو دسته خودش را نمی برد. (1154974) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۵۲:۲۴
ا عید هم راهی نمانده و طبق معمول محل هم شلوغ خواهد شد و تمامی عزیزان را ملاقات خواهیم کرد (1153297) (alef-10)
 
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۵۵:۰۹
در اغلب كشورها مثل ايتاليا يك نهادي هست كه مردم را از طريق رسانه ها از قبيل راديو و تلويزيون از نخريدن كالاهايي كه قيمت آنها بالا رفته و يا كالاهاي بي كيفيت آگاه مي كنند.اما در كشور ما نا كنون چنين چيزي مرسوم نبوده ،‌متاسفانه. (1153303) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۵۶:۱۵
مردم اجیل نخورند ، گوشت نخورند،مرغ نخورند ، ماشین هم نخرند !!! چرا باید اوضاع ما اینگونه شود که در شب عید با این همه ثروت خدادادی اجیل نتوانیم بخوریم . ضمنا فرض کنید امسال نخوردیم سال یعد چه ؟ این اوضاع کی تمام میشود ؟ لطفا صورت مساله را پاک نفرمایید . مساله این تحریمهای کمرشکن است که به مردم تحمیل شده است و تا زمانی که این تحریمها ادامه داشته باشد وضع به همین منوال خواهد بود . بهتر نخواهد شد که بدتر میشود . (1153306) (alef-10)
 
سيد ابراهيم كراماتي
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۳۳:۴۱
دوست خوبم كسي از ديگري انتظار خود كشي ندارد و گفتيم با دو قلم كالا «آجيل» و «خودرو» مي توانيم توان خود را به رخ رانت خواران پنهان شده در پستوها بكشيم ؛ شما در همين اندازه همكاري كن و به اميد خدا همراهي ما جواب مي دهد . تاريخ به ياد دارد كه چگونه مبارزه منفي زنده ياد گاندي جواب داد و نيكي ها در پي داشت. (1153428) (alef-6)
 
دریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۸:۵۷:۵۳
من با تحریم تنقلات موافقم .خدا کند برای یکبار هم شده مردم دست اتحاد بهم بدهند و با نخریدن تنقلات محتکران و گران فروشان را به شکل موثر تنبیهه کنند . شاید همین امر مقدمه ای باشد جهت ثبات نسبی قیمتها . (1153307) (alef-6)
 
United States
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۰۱:۳۶
برو اقا . مگر میشود در شب عید اجیل نخورد . مردم را مسخره کرده اید شما ها . (1153316) (alef-6)
 
سيد ابراهيم كراماتي
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۳۰:۰۰
دوستم آري مي شود به ويژه كه دستاورد اين تلاش اين باشد كه بار گراني كه بر دوشمان سنگيني مي كند سبكتر گردد؛ برادرم ساده انگاري است كه همه گراني و تنگناها را به پاي تحريم و آمريكا بنويسيم ؛ آنها هست ولي بدترين دشمنان مردم ايران امروزه رانت خواران و چپاول گراني هستند كه در اين گير و دار مناسب مي بينند كه بيشتر و بيشتر من و شما را بچاپند ؛ بخش بزرگ گراني برنامه ريزي شده از سوي فرصت طلبان است !
براي نمونه ارز بري پرايد چقدر است ؟ چرا به بيست ميليون تومان رسيده؟
در حالي كه من و شماي شهروند مي بينيم كه قيمتها بيش از دوبرابر شده و بعد آمار تورم حداكثر 30 درصدي به خورد ما مي دهند كه دروغ محض است ؛ بازهم نمي پذيريد كه گراني موجود هنر رانت خواران قدرتمند است؟ (1153411) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۸:۵۰:۴۸
من که نمیتونم . بمیرم هم باید اجیل حتما شب عید بخورم . شما دوست دارید نخورید . (1156127) (alef-6)
 
United States
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۳۷:۰۱
اینگونه تحریمها اصلاً به قواره ی ملت ایران نمی آید! مثلاً همین کامنت بالا را ببینید!! ما باید قبل از هر چیز بی عرضگی و بی خیالی خودمان را تحریم کنیم. تا وقتی نسبت به هیچ فشاری واکنش جمعی نشان نمی دهیم وضع همین است که هست. (1153634) (alef-6)
 
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۲:۵۰:۴۰
خب شما که اصلن ایران نیستی و دید و بازدید نداری بخور! اشکالی نداره (1154109) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۱۱:۳۴
خودت برو که جلوی شکمت رو نمیتونی بگیری. (1154206) (alef-6)
 
محسن
United States
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۰۶:۳۶
در ایران اگر بگوید مرغ قرار است 500 تومن گرون شه ملت صف می بندن تا بخرن حتی اگه داشته باشن که این خودش بعث افزایش قیمت میششه . (1153331) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۱۸:۲۸
دولتی که نه به عدالت اعتقاد داشت و نه مبارزه با فساد و نه ازبین بردن دروغ که ام الفساد است (1153361) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۱۹:۰۸
سلام
کی ما یک نفس راحت می کشیم.بخدا از همه چی محرومیم.
چه لطفی داشت برا ما زندگی تو ایران.
همه چی سانسور .همش دروغ .همش اختلاس.بعد شعار انچنانی.
دین کجاست
دیگه دروغ بسته (1153366) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۵:۴۴:۰۹
عزیزم ما در جای عجیبی زندگی میکنیم پدر بزرگ خودم سالی 50-60میلیون ایام محرم خرج میدهد و گوشت و برنج و.... برای هیئت میخرد ولی ادم ابرو داری را دیدم که بهش التماس میکرد برای یک میلیون پول قرضی و پدربزرگم میگفت به سیدالشهدائ ندارم ولی من همون روز 28میلیون ریخته بودم تو حسابش
واقعا ما جای عجیبی هستیم ایمانمان زبانی و قلبمان جایگاه حرص و طمع شده باید از خودمان بترسیم (1155991) (alef-6)
 
سيد ابراهيم كراماتي
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۲۱:۲۹
هم ميهن، ناله از گراني چاره ساز نيست ؛ گاه ايستادگي در برابر فشار سهمگين گراني است ؛ بايد كه زالو صفتان دلال را بيچاره كرد ؛ بايد كاري كرد ؛‌ از ناله و زاري چيزي به ما نمي رسد؛ بياييم آجيل و خودرو نخريم ؛ به آزمودنش مي ارزد ؛‌بياييم اين آزمون بزرگ همگرايي را از دست ندهيم ؛ به همراهي تان اميدوارم ؛ خدا يارتان باد. (1153376) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۲۳:۵۳
استان مازندران شیشمین استان کشور است اما در بودجه در دولتهای نهم و دهم تبدیل استان بیستم شده و الان بیکارترین جوانها را دارد و در امد سرانه سال3میلیون تومان برای خانوار جزو مخرومترین استانها است نه کارخانه بزرگ احداث شد و نه به اندازه بقیه استانها سد سازی شد و نه راه سازی ان انجام شد همه اش به خاطر الویت دادن بیستم در بودجه تنها کارخانه بزرگ احداثی ایران خودرو بابل با 10 میلیارد تومان هزینه است این یعنی مازندران دیار فراموش شده و فرزندانش یرگران در استانهای دیگر (1153383) (alef-6)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۲۷:۰۳
این حرکت بسیار زیباست و بجا. اما مگه آجیل شب عید چقدر هزینشه؟ چرا وقتی پراید میشه بیست میلیون بازهم مردم میرن میخرن؟ خوبه که این حرکت در همه زمینه ها اجرا بشه. الان یکی از کثیف ترین صنعتهای ما همین خودروسازیه که مردم باید تحریمش کنند. با پولی که ما در ایران بابت این لگن ها میذیم بهترین ماشینها رو میشه خرید. (1153396) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۰۹:۴۲:۳۵
باید مردم خورد و خوراکشان را هم نصف کنند.
این بازاریهای لعنتی حروم زادگان خدا نشناس را باید از دم تیغ بگذرانیم تا برای بقیه درس عبرت شود.
من به مردم پیشنهاد میدهم که برای کشتن بازاریها بسیج بشویم قبل از اینکه جمهوری اسلامی از هم بپاشد.
کاش همه این را ببینند تا متفقا بازار سنتی و بازاری به درک واصل شود.
آمین (1153466) (alef-6)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۰۱:۲۹
آقای دکتر با اجازه ات به دليل تحريم شغلم را از 1/1/92 از دست خواهم داد . چرا اين فرصت مغتنم نصيب شما وعزيزان شما نمی افتد تا لذتش را ببريد ؟؟؟!!.
پسته 30 هزار تومانی هم پيش کش اعضای محترم دولت . مردم کار می خواند !!! (1153528) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۵:۵۱:۳۶
من هم مثل تو نامه تعدیلم زدند از حالا درم دق میکنم حقوقم کم بود ولی باز یک گوشه رو میگرفت (1155994) (alef-6)
 
ML _from Sweden
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۱۵:۵۴
I think our independent is much more _important than snacks. The government must also punish those who are created monopoly in the market. We must decide if we want to have a free market or monopoly in Iran. (1153576) (alef-6)
 
بابک
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۱۷:۱۵
دوستان بایک المانی درهواپیما همسفر بودم درزمان سرو غذا ازخوردن پنیر وشیر خودداری کرد علت راجویا شدم گفت مردم کشورم دراین روز لبنیات را تحریم کردن ومن با وجود اینکه در المان نیستم به تصمیم انها احترام میگزارم به این میگویند همبستگی (1153580) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۱۷:۳۱
تحريم خريد آجیل
> همه ماها خوب میدونیم که اصلاًاوضاع خوبی توی کشور جریان نداره . قصد نداریم
> کسی رو متهم کنم . قصد شعار دادن نداریم . مشکل از این حرفا رد شده . این
> نوشته نه سیاسیه و نه قصد تحلیل اوضاع داره و نه دنبال متهم میگرده . این
> نوشته عین یه درده که این روزا داره یواش یواش عین خوره همه چیزو میخوره و جلو
> میره .
>
> متاسفانه یک مشت دلال مثل زالو و کفتار به جون مردم افتادن و هر روز یک چیزی
> بهونه میکنن تا خون بیشتری از بدن بی رمق مردم بکشن . از ارز و طلا و ماشین و
> مسکن گرفته تا ارزاق عمومی و ... حالا چشممون به جمال آجیل هم روشن شد!!! . من
> واقعاً نمیفهمم چه اتفاقی افتاده که آجیل توی یک هفته باید 2-3 برابر بشه!!!
> اگه تولید کننده سودی میبرد آدم برای خودش توجیه میکرد که لااقل آدمای زحمت کش
> سود بردند ولی متاسفانه زالوها و کفتارها به صف شدن تا شیره جون کشاورزو با
> مزه خون مردم یکجا بالا بکشن .
>
> الان خیلی از هم وطنامون حتی دیگه توان سیر کردن شکم خودشون و خانواده شونو
> ندارن . توان خرید یه دست لباس رو ندارن . توان تامین هزینه تحصیل بچه اشونو
> ندارن ...
>
> حالا چرا بحث آجیلو وسط کشیدم ، شاید هنوز برای خیلی از ماها 300-400 تومن
> هزینه آجیل عید اونقدر نباشه که توان مالیمونو تحت فشار بزاره اما این پول
> میتونه شب عید یه خانواده رو برقرار کنه . میتونه هزینه خوراک 1 ماه یک
> خانواده رو تامین کنه . قصدم این نیست که بگم بیاییم پول آجیلو به اونایی که
> نیازمندن و آبرودار کمک کنیم . قصدم اینه که بگم بیاییم " با هم و برای هم
> بودنو" تمرین کنیم . نخریدن و نخوردن آجیل کسی رو نمیکشه . اما خریدنش یک مشت
> مفت خور دلالو ( صنف و بازار به دل نگیرن منظورم دلالهاست ) خرکیف میکنه و صد
> البته جری تر که دفعه بعد یک چیز دیگه و یک شکل دیگه براشون عامل مکیدن خون
> مردم بشه . قصدم اینه که بیاییم به جای شعار دادن و عمل نکردن ، اینبار بدون
> شعار عمل کنیم . بیاییم پوزه دلال جماعتو بمالیم زمین تا حواسش جمع بشه که نه
> بابا ، دیگه از اون خبرا نیست .
>
> اگر 15 میلیون خانواده بطور متوسط 100 هزار تومن توی جیب دلالای آجیل بکنن ،
> همین یک قلم میشه 1500 میلیارد تومن!!! پولی که بلافاصله میره توی یک مسیر
> دیگه و هر بار فربه تر و فربه تر میشه و دمار مردمو درمیاره .
> حرف ساده است . بیاییم امسال آجیل نخریم و یک نوشته قشنگ روی سفره هفت سینمون
> ، میزمون بزاریم که برای چی اینکارو کردیم . اگر کسی دوست داشت ( دوست داشت
> بدون هیچ اجباری ) میتونه معادلشو به افراد نیازمند اطرافش یا مثلاً به زلزله
> زده هایی که یک زمستون وحشتناکو گذروندن کمک کنه تا اونها هم یه کمی عید داشته
> باشن یه کمی مرهم آلامشون باشیم یه کمی "بگیم" هموطن ما کنارت هستیم . نه
> اینکه با یه نوشته توی فیس بوک ... با گفتن 4 تا جمله توی جمع ابراز هم دردی
> بکنیم . میتونیم با پولش مواد خوراکی ، لباس ، یا هر چیز ضروری دیگه تهیه کنیم
> و ببریم دم خونه یه آدم زحمتکش که روزگار نامرد دستشو خالی کرده ، زنگو بزنیم
> و بزاریم پشت در و بریم . اگر هم دوست نداشتیم پولشو بزاریم جیب خودمون .
> حداقل نزاشتیم یه مشت مفت خور بخورن و ببرن و به ریشمون بخندن .
>
> بعضی ها فکر میکنن : مگه میشه! عیده! آبرومون...! ... ... ... ما که فکر میکنم
> میشه و قشنگتر هم هست . آبروی آدم به اینه که انسان باشه . آبرویی که بند 4 تا
> تخمه و آجیل باشه همون بره بهتره (1153582) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۱۹:۱۲
اين روش در صورتي ممكن هست كه يك قلم كالا گران بشه نه روزي يك قلم . اين مسخره را جمع كنيد و فكر چاره اساسي باشيد. (1153586) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۵:۵۵:۴۸
هر سفری باگام اول شروع میشه (1155997) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۳۵:۴۷
تنها دلخوشی مردم عید و آجیلشه که اینا برای از بین بردنش دارن از تشویق مردم به نخریدن آجیل شروع می کنن ای مردم کشها بمیرید (1153626) (alef-6)
 
خوش خواب
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۳۷:۰۱
فکر میکنم نخریدن هر کالایی به دلیل گران شدن فقط پاک کردن صورت مساله است چرا بجای تشویق مردم به نخریدن از آنها دعوت نمیکنید در یک حرکت دسته جمعی از مسوولین بخواهند دلالیل گرانیها را برای مردم توضیح دهند وبرای برطرف کردنشان که البته وظیفه ی آنهامیباشد اقدام مفیدی انجام دهند. آیا اگر نان و برنج ... کالاهای به اصطلاح ضروری - که البته بنده معتقدم هر کالایی در زندگی جای خود را دارد- هم گران شود مردم نباید آنها را بخرند ؟!!!... نخریدن سر زیر برف کردن است . (1153633) (alef-6)
 
مستضعف
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۰:۵۸:۲۱
خواهشا" كمي هم مراجع تقليدبه فكر مردم باشندومانند ميرزاي شيرازي و...عمل كنند پس مراجع تقليد كي به درد مقلدها ميخورند؟ (1153706) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۵:۵۶:۵۰
اون بزرگ مرد میرزای شیرازی بود (1155998) (alef-6)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۰۳:۰۰
به نظر من این پیشنهاد یک توهین آشکار به مسئولین و مدیران مربوطه است .این پیشنهاد مفهومش این است که این عزیزان نتوانسته اند بازار شب عید را کنترل کنند.جمعیت معلوم .سرانه مصرف معلوم .سطح تولید معلوم .دو ابزار مهم صادرات و ورادات هم در اختیار . با این عوامل و فاکتور ها باید فرصت داد تا مسئولین وضع را بسامان کنند و من مطمئن هستم میکنند. (1153723) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۵:۵۸:۳۷
ما 7.5 سال میبینیم دولت ناتوان است وقتی شما از کسی که ناتوان در امریست چیزی خارج از توانایی بخواهی یعنی خودت مضحکه کردی مثل اینکه به مرغ خانگی بگی پرواز کن (1155999) (alef-6)
 
موسوی
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۰۷:۰۷
درود بر سایت الف و هموطنای غیور ایرانی

منم بعد خوندن نظرات عزیزان به جنبش تحریم خرید آجیل شب عید پیوستم پسته از قبل خریدم ولی دیگه آجیل نه خودم میرم نه توی هیچ خونه ای باشه نمیخورم( بجز خونه پدرزنم جلوی چشمش هی میخورم هی میخورم) راستی اینو توی شبکه اجتماعی کلوب با 10/000 عضو و اددلیست کلوب های خودمم انتشار دادم (1153742) (alef-6)
 
reza
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۲۱:۲۹
آخه چی بگم کدومشو تحریم کنیم آجیل او ماشین او خونرو مواد غذائی گوشتو مرغ سوسیس کالباسو چیو تحریم کنیم بابا چند سال قرار تو دنیا زندگی کنیم زندگیمون شده تحریم استرس جنگ پس کی خوش باشیم بسه خسته شدیم آخرشم میشیم سوریه (1153794) (alef-6)
 
فرهنگ
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۳۰:۵۵
داشتیم قیمت یک کتاب خارجی با داشتن ۳۶۰ صفحه و ۰.۸ کیلوگرم نگاه میکردم. ۱۴.۴ پوند قیمت داشت یعنی حدود ۷۰ هزار تومان. حالا متوجه شدم که با یارانه ای که بهم تعلق میکرم شاید بتونم در نمایشگاه کتاب تهران یک کیلو کتاب خارجی بخرم! (1153819) (alef-6)
 
مرضیه
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۳۹:۱۷
ما که تحریم میکنیم.خواهش میکنم برای اولین بارم که شده بیایید و اتحاد ملی مونو ثابت کنیم. (1153841) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۴۰:۳۰
مردم نمي توانند بخرند نيازي به فتوا و ارسال پيامك نيست / ملت توان ندارد (1153849) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۶:۰۰:۰۹
ملت توان دارد اگر( من) تبدیل به (ما)شود (1156000) (alef-6)
 
وطن دوست
United States
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۴۸:۲۴
کاش میشد قبل از عید به کودکان دبستانی در مدارس آجیل توزیع شود تا اگر موقع دید و بازدیدها آجیل نخوردند این کودکان معصوم عید را بی آجیل نگذرانده باشند. (1153892) (alef-6)
 
United States
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۲:۰۴:۰۷
ما که با هم نباید رو در بایستی داشته باشیم که مشکل مالی مشکل همه ی ماست بیایم با اطلاع رسانی از خرید آجیل شب عید خودداری کنیم . تو رو خدا برای یک بار هم که شده نشون بدیم ما هستیم تا کی مثل برده های بی زبون عمل کنیم ؟ (1153950) (alef-6)
 
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۲:۳۹:۳۱
خواستم من هم یک چیزی بنویسم اما چه بنویسم؟!!!. همه چیز را همه نوشتند. من فقط یک سوال دارم. آقایان رجال سیاسی!! آقایان روسای سه قوه, وزرا, معاونین و مدیر ان کل و کارمندان عالیرتبه وجدانا شما دارید با حقوق کارمندی ماکزیموم 1.5 میلیونی زندگی می کنید؟ اگر سر سفره تان گوشت و مرغ و ماهی و برنج و پیاز و موز و ... بر قرار است, والله یا دارید دروغ می گویید یا درآمد های دیگری دارید!!!!!. و احتمال آخر این که از این چیزهای لوکس فقط در ویترین های قصابی ها و غرفه میوه فروشان بازدید و با آنها دالّی موشه می کنید و سفره شما هم مثل ما خالی است, نهایتا آن کارگری که ماهی 390,000 تومان حقوق می گیرد ( یعنی روزی 13,000 تومان) و نهایتا برای 4 سر عائله 180,000 تومان هم صدقه سری ( شما بخوانید یارانه) می گیرد, آیا فکر کرده اید چگونه گذران می کند؟!!! هر روز یک چیز جدید نایاب می شود, یک روز سیب زمینی, روز دیگر پیاز و گوجه فرنگی, فردایش موز, روز دیگرش چای و برنج و نهایتا گوشت و مرغ و لبنیات و تخم مرغ و آجیل و حبوبات و اتومبیل و .... و دست آخر هم دلار و طلا . البته این دوتای آخر را به این دلیل گفتم که روی همه چیز مستقیما" اثر می گذارد وگرنه مردم دلار و طلا نمی خورند!!!!!! ناتوانی در اداره امور از این واضح تر؟؟ آی همه آقایان و خانم هایی که از این وضعیت, کک تان هم نمی گزد و از این وضعیت دفاع می کنید, آیا می شود طور دیگری فکر کرد جز این که به شما ها بصورت ویژه میرسند و از این گرانی و مصیبت سترون هستید؟ کوپن می گیرید و یا یارانه دولا پهنا می گیرید؟ گرفتاری ها محدود و منحصر به آجیل و اتو مبیل نیست و این گرانی لجام گسیخته شامل همه مایحتاجات است. من اگر در هر منصبی بودم که حتی به قدر یک اتم در این معضلات اثرگذار بودم, فورا" استعفا می دادم و عنان امور را به متخصصین می سپردم تا هم در اوضاع مردم فرجی حاصل شود و هم بار گناهان خودم سبکتر شود ( سنگین تر نشود). (1154077) (alef-6)
 
علي
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۲:۴۲:۳۹
در صورتي كه صادرات امكان داشته باشد اين كار يعني فريب خودمان چراكه صادر كننده از صادرات سود بيشتري مي برد تا اينكه مجبور شود در داخل انرا بفروش برساند عده اي ساده دل هم باور كردند كه تحريم اين كالا اثر دارد مثلي هست كه ميگه كلاغ كه از درخت گردو قهر كنه يك گردو به نفع صاحب درخته اين گونه حركتهاي فريبنده يا در خوش بينانه ترين حالت ساده لوحانه است مردم اگر همت دارند كالاي خارجي كه نوع داخلي و مرغوب ان موجود باشد را تحريم كنند از هر نوعي بسم الله ما هستيم شماهم شروع كنيد چرا كالاي صادراتي را خراب كنيم شكلات خارجي پارچه خارجي لوازم لوكس كلا لوازمي كه امنيت و سلامت مردم را نوع داخلي تهديد نكند (1154087) (alef-6)
 
فضول
۱۳۹۱-۱۲-۰۹ ۱۲:۵۴:۲۴
اینهایی که تو بازار داخلی عرضه میکنند صادر کردنی نیست و الا صادر میکردند! (1161116) (alef-13)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۲:۵۱:۵۸
34 چهار سال است که شما با این حرفاتون مردم رو سرگرم میکنید و به جون هم میندازید. خودرو ، مرغ ، موز ، برنج ، شکر ، چادر مشکی ، میوه ، . . .
روزنامه های ده سال ، بیست سال پیش رو نگاه کنید دقیقاً همین مطالب امروز رو راجع به مسکن ، خودرو ، . . . نوشته بودن. یعنی سیستمی که یک وبلاگ نویس رو تو خونش پیدا میکنه نمیتونه از پس چند نفر مشخص و تابلو بربیاد ؟ چون که اینا دست مافیاهایی هستند که همگی توی خود سیستم هستند و نمیتونن اسمشون هم بیارن. همه باهم دارید میخورید و کشور رو شخم میزنید. بس کنید دیگه. (1154114) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۲:۵۳:۵۳
باور مي كنيد اگر مردم اين اجيل و خودرو گران شده و... را تحريم كنند فردا نظام همه ما را متهم به ضد انقلاب بودن و در افتادن با نظام ميكنه!!!!! (1154128) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۲:۵۹:۱۳
بنده یک فرد سنی مذهب هستم ولی به این نکته اذعان دارم تنها کسانی که میتوانند این مشکلات را حل و مردم را همسو و همجهت کنند مراجع عظام تقلید هستند . بخدا ایشان امر به این کار کنند ما سنی ها هم اطاعت می کنیم . (1154149) (alef-6)
 
بهار
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۰۳:۵۷
تحریم نکنیم چه کنیم؟ مگه یه معلم بیچاره چقد حقوق میگیره که به خرجای اساسی زندگیش برسه اجیلم بخره؟ اصلا چیزی برامون نمیمونه که بتونیم اجیل بخریم. خدا برا شون نسازه که اینقد زندگیو برا مردم سخت کردن ادم دوست داره فرار کنه از این مملکت (1154172) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۰۹:۴۰
اینم بازی است .بایددیدپشت پرده چه خبره ! (1154201) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۱۹:۳۴
واقعا گرفتاریم
موندیم چکار کنیم (1154235) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۲۲:۰۷
اگه راست ميگيد جنبش تحريم خودرو راه بيندازيد... چيه قضيه آجيل فروشهاي بدبخت جيره و مواجب آقايون رو پرداخت نكردند؟؟؟ (1154242) (alef-6)
 
علی حنیفه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۲۵:۴۸
سلام من از این طرز فکر ایرانی ها که هرچی بد بختی هم سرشون بیاد باز خود شونو بدبخت تر می کنتن تورو خدا بیاید این بار واقعا تحریم کنیم و پستهی 50000تومنی نگیریم .تورو به علی قسمت میدم نخری (1154254) (alef-6)
 
دایی سعید
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۴۱:۲۴
اجیل. برنج .گوشت. مرغ . پوشاک.و.....مگر یکی دومورد بحران در کشور داریم که مهار کنیم این اقایون خون ملت را در شیشه کرده اند دریغا از یک جو معرفت.... (1154308) (alef-6)
 
قیطر
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۹:۱۵:۲۰
این اقا شب گذشته در پاسخ به بحران فزاینده ی قیمت خود رو فرمودند که من از شرکت های خود رو ساز خواهش می کنم ما بقی ماجرا را خودتان بهتر میدانید که چه افتی به جان اقتصاد افتاده است... (1155184) (alef-6)
 
مهدی
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۴۵:۰۸
سلام
لطفا به این نکته توجه کنید که آجیل از ضروریات و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نیست همچنین در حال حاضر در تمام قنادی ها و آجیل فروشی ها و حتی بقالی ها و دکه های سطح شهر اجیل و به خصوص پسته موجود است البته اگر قیمت آن بالاست بحث دیگری است ولی نایاب نیست پس این بحث که آجیل توسط برخی احتکار شده تا گرانتر بفروشند و بازار را خراب کنند نکته انحرافی است که توسط مسئولین دچار توهم توطئه مطرح می شود
گرانی وابسته به عوامل زیادی است که هنوز اثرات آن را مردم لمس نکرده اند مردم فهیم ما بهتر است خود را جای کشاورزی بگذارند که قرار است کود شیمیایی را کیسه ای 50هزار تومان بخرد و .....
تحریم آجیل که یک محصول داخلی و حاصل زحمات کشاورز ایرانی است از سوی نهادهای دولتی و صنعتی ترویج می شود اگر راست می گویید بهتر است خودروهای تولید داخل که 3 تا 4 برابر افزایش قیمت داشته را تحریم کنند (1154319) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۵:۲۷:۴۲
دوست عزیز در کشور ما همان ابتدا هم که خودرو به حساب ارزان بود بیشتر مردم توان خرید نداشتند. از طرفی خودرو وسیله درآوردن نون شب بعضی هاست. خرید خودرو بین این دست آدم ها معمولیه. پس نباید بی گدار به آب زد و خبر تحریم خرید خودرو را داد. (1154644) (alef-6)
 
گیتی
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۷:۵۳:۳۴
کشاورزان زحمت کش چند ماه پیش پسته هایشان را فروخته اند .شما نگران ان ها نباش بیزحمت. (1154998) (alef-6)
 
احمد
United States
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۵۲:۴۶
ای آقا ما مردم ایران اگه ازین همبستگی ها داشتیم که الان تو این وضعیت نبودیم! منشاء مشکلات و از جمله پسته جای دیگس و همه هم می دونند..فرافکنی نکنید لطفا. (1154345) (alef-6)
 
م.ع
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۵:۰۵:۱۷
ترا بخدا بیایید از یکجا شروع کنیم ما مثل ......نشستیم و دولت هر بلایی که میخواد سرمو ن میاره. (1154570) (alef-10)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۴:۰۸:۴۳
سلام
کاش از مرغ نهضت های این شکلی بوجود می آمد تا جلوی سودجویان گرفته شود
لااقل برای تمرین روی آجیل انتحان کنیم
آری! (1154382) (alef-10)
 
بینوا
United Kingdom
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۴:۴۹:۲۷
اگرمردم هم بخواهند این رسانه به اصطلاح ملی انراخنثی میکند دقت کنید در تمام

بخش های خبری از خریداجیل شب عید گزارش پخش میکند.. (1154523) (alef-10)
 
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۵:۱۰:۳۰
مردم ایران با تمام دنیا فرق دارن اصلا عاشق گران خریدن هشتن حالا میبیند چطور صف میبندن واسه خرید اجیل اگه ارزون بشه نمی خرن پراید هفت میلیونی رو بهش میگفتن لگن حالا که شده بیست میلیون واسش سرو دست میشکونن اینا حالا حالا مونده که مثل بقیه مردم دنیا بشت (1154589) (alef-10)
 
فرهنگ
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۵:۱۰:۴۳
با سپاس از این همه اظهار نظرهای منطقی- هشداردهنده _ تعیین کننده شاید
بتوان گفت در شرایط فعلی این امتحان بزرگی برای مقابله باگرانیهای افسار گسیخته است و در عین حال هشداری به سایر فروشندگان . نکته حایز اهمیت اینکه همه بر سر قول وقرارها باشیم وحتی در صورت نازلترین قیمت هم رسید از خریدها خودداری کنیم ونکته مهمتر اینکه دومین کالا را برای تحریم عمومی انتخاب کرده
و باعلام گسترده تحریم خرید را از آغاز سال 1392اعلام نماییم چند مثال :
خرید اتومبیل - خرید خرید وسایل درجه دو برقی انواع شل پز/زود پز /آرام پز /آب پزو
و......... (1154591) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۵:۱۳:۲۸
من با تحریم موافقم. تحریم تنقلات شب عید اول - بعدش تحریم خرید خودروی بی کیفیت داخلی با قیمتی بسیار بیشتر از ارزش واقعی آن - بعد نوبت به تحریم شخصیتهای سیاسی در انتخابات پیش رو است اگر به کسانی که در این سی و اندی سال با بی کفایتی خود وضعیت اقتصادی مملکت را و سیاسی کشور را به این روز کشیده اند تحریم کنیم و رای ندهیم مشت بزرگی بر سر غارتگران بیت المال و دزدان شخصیت و حرمت ایرانیان زده ایم.
این حرکت از نظر دینی و ملی ارزشمند است و باید تقویت شود. (1154598) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۵:۲۱:۰۱
من دانشجوی تهرانم. به داداشم پیامک دادم گفتم این خبر رسانه ایه نخرید و به هر کی که می شناسید هم بگید. گفت چشم (1154628) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۶:۳۰:۲۲
بنظر میرسد مسئولین کشور آنقدر از مردم فاصله گرفته اند و غرق در رفاه هستند که دیگر قادر به درک و لمس رنجها و گرفتاری مردم عادی( شهروندان درجه 2) نیستند. (1154796) (alef-6)
 
هژیر
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۶:۴۱:۱۱
این یک حرکت انقلابیست اگر همه دست به دست هم بدهیم ما میتوانیم خیلی از این محتکرها رو ادب کنیم این یک شروع است ما باید این روش رو برای کالاهای دیگر نیز به مرحله اجرا بگذاریم
تا کی باید ساکت بشینیم و دست روی دست بگذاریم وعده دیگر بس است ملت اگاه شده اند درود بر ملتی که میخواهند این نهضت رو ادامه بدهند (1154823) (alef-6)
 
ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۸:۲۱:۱۹
ما که خریدیم دیر گفتید (1155055) (alef-6)
 
ارسام
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۸:۳۸:۵۳
بنظرمن تحریم اجیل برای یه استارت اولیه خوبه بشرط اینکه حمایت بشه تا بجاهای بهتر برسه.من معتقدم ملت ایران بااین حرکت میتونن قیمتا روکنترل کنن.نفرین براجیل مشکل سازوافراد اجیل خور.عید امسال میوه و شیرینی کفایت میکنه @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
پسته خان حالا بخند.......گریتم خواهیم دید.@بیا باهم بخندیم نه به هم.... (1155091) (alef-6)
 
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۹:۳۸:۳۱
پسته حداکثر با قیمت دلار امروز در بازار جهانی 25 هزار تومان می ارزد. ضمن اتینکه پسته ایران معمولا آلوده به سم " افلاتوکسین " است که اروپایی ها و بسیاری کشورهای دیگر اجازه ورود انرا نمی دهند. (1155229) (alef-6)
 
امیر
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۱۹:۴۱:۰۴
پسته نخر، ماشین نخر ، لباس نخر ، خونه که از اولم نمتونستی بخری باقی چیزام همینطورن نخر . بشین خونه مث بچه آقا سریال های تلویزیون ببین که توش پره از تجملاته ا.ما بازم بدون تلویزیون ویترین نظامه ما ها باید فقط نخریم (1155237) (alef-6)
 
فرید
United States
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۲۱:۰۰:۲۶
من یه پیشنهاد دارم برای کسانی که میگن اگر من نخرم خب دیگران میخرن و از این حرفا. هر کس هر موقع خواست بخره از کسانی که بهش پیامک یا ایمیل دادن بپرسه که گرفتن یا نه. اگربیشتر از نصفشون خریده باشن شما هم بخر، اگر بیشتر از نصفشون نخریده بودن شما هم نخر. این جوری نخریدن یه نفر میتونه باعث نخریدن یه عده زیادی بشه. فکر میکنم این طرح میتونه شروعی باشه برای حرکات هماهنگ بعدی. اگر الف این مطلب رو چاپ نکنه باید یه دلیل قانع کننده به ایمیل من بفرسته که تقریبا دو ساله تو این سایت میام. (1155380) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۲۱:۰۷:۵۸
اگه مشکلاتمون با این نهضت حل مبشه من تا ابد پسته نمی خورم. (1155402) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۱-۱۲-۰۶ ۲۳:۳۱:۰۲
من خودم آجیل فروشم. ولی با این حرکت موافقم. و امسال خودم هم آجیل نمی خرم. (1155709) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۰:۰۳:۴۷
من بیماری معده دارم شدید اصلا پسته و اجیل نمیتوانم بخورم ولی خوب اجیل مسئله نیست که بخوریم یا نخوریم خوب پسته و اجیل را تحریم کردیم بقیه چیز ها چی برق اب بنزین کرایه خانه مرغ گوشت بنا بر سنت و اعتقادات دیروز یک گوسفند برای نذری کشتیم چهار صد هزار تومان دادم یک گوسفند که اصلا دویست هزار تومان هم نمیارزید خوب چه کار نکنیم که ارزانی را به چشم ببینیم بار دیگر پنیر بشود هزار و هشتصد تومان روغن بشود هزراو پانصد تومان ووووو پراید بشود ده میلیون وووووووووووو از اجیل دفاع نکردم از این همه نادانی عصبانی هستم (1155790) (alef-6)
 
نادر
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۱:۵۳:۳۳
جوري مي نويسيد يا مي گيد كه انگار كساني كه پسته را توليد و فراوري مي كنند ايراني نيستند جان من با نخريدن پسته و تنقلات كشاورزان بيچاره تر مي شوند تو را به خدا چنين نكنيد در عوض ميتوانيد كمتر بخريد تا قيمت ان بالا نرود ثانيا مگه مشكل ما پسته است كه اينقدر نقل محافل ما شده؟ (1155908) (alef-6)
 
علي
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۹:۱۹:۰۸
دلم از اين اوضاع و احوال خيل گرفته
من با اينكه توانايي خريد آجيل را دارم امسال نه تنها آجيل نمي خرم بلكه خونه هركس هم برم آجيل باشه نمي خورم.خدا را شاهد ميگيرم. (1156173) (alef-6)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۰۹:۴۹:۵۹
سلام
تو رو خدا اگه با نخريدن آجيل موافقيد نظر + بديد تا با اين آمار حال برخي مخالفين رو بگيريم‌ .... (1156212) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۱۰:۰۲:۳۵
بفرماييد دولت مردمي!اجازه فروش را فقط با قيمت مصوب بده!خوب صادرات پسته هم كه ممنوع شده !!!؟ چي ميشه اجبار به فروش با قيمت مصوب!ولي توليدكننده هم نبايد ضرر كند!!!!!! (1156231) (alef-6)
 
meisam
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۱۰:۵۸:۱۳
بییایید همه از همین آجیل شروع کنیم تا به بقیه چیزا برسیم. (1156321) (alef-6)
 
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۱۱:۵۰:۱۷
سزای گرانفروش نخریدن است بیائید بانخریدن آجیل این شعار را در عمل محقق کنیم یک یا علی دیگر (1156417) (alef-6)
 
د.م
United States
۱۳۹۱-۱۲-۰۹ ۱۱:۳۴:۴۷
وقتی رفتم نمایشگاه و دیدم مردم چطور دارند آجیل میخرند اون هم آجیل به این گرونی،با خودم گفتم مردم چرایک دل نیستند،اگه کسی نخره قیمت ها پایین میاد.این مردم چه فکری میکنند.اگه انقدر دارند که آجیل به این گرونی بخرند خدا بیشتر بهشون بده اما یک کم با مردم باشند تا کسانی هم که ندارند شب عیدی شرمنده خانوادشون نشند. (1160982) (alef-13)
 
مجمد
United States
۱۳۹۱-۱۲-۱۱ ۱۰:۱۵:۱۴
سلام :

یکی از راه های مبارزه با گرانی ، تحریم خرید کالا های گران در فروشگاه های به اصطلاح بهاره که هرسال به بهانه جارو جنجال عید بر پا میشوند و به این بهانه مبالغ کلانی برای اجاره فضاهای خالی ( که در طول سال بلا استفاده بوده است ) به جیب بعضی ها سرازیر میشود .
واقعاً اگر هدف منافع مصرف کننده میباشد . بایستی اینگونه فضا ها بدون اخذ کرایه در اختیار فروشندگان قرار گیرد و در عوض از قیمت های فروش کسر شده تا به نفع مصرف کننده تمام شود و الا با احتساب هزینه رفت و آمد و صرف وقت و... در نهایت مصرف کننده نفعی نداشته و فقط با ایجاد بازار یابی کاذب وایجاد شرایط روانی خاص ، منفعت این عمل به جیب فروشندگان و صاحبان فضاهای استقرار این گونه بازار ها نصیب میگردد! (1163944) (alef-13)