۴۵
توصيه به ديگران
۲۹
 
کد مطلب: 62541
حُقه آراء دزديده شده در انتخابات ايران
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۹
اعمال تغییرات برای فقرا به معنای ایجاد شغل و تامین مواد غذایی است نه یک لباس راحت یا وسایل تفریحی.  به نظر من سیاست در ایران بیشتر به جنگ طبقاتی مربوط می شود تا مذهب.



آمریکا و حامیانش پیشتر نیز در انتخاباتهای گذشته در جهان از افراد خاصی حمایت کرده بودند و کمتر انتخاباتی در جهان وجود داشته که آمریکا و هم پیماناش در آن دخالت نکرده باشند. حال آنکه اگر هم حامیان آمریکا در این انتخابات شکست می خوردند، واشنگتن و دنباله روهایش کاندیدای شکست خورده را نامشروع نمی دانستند. در انتخابات اخیر در ونزوئلا و غزه، آمریکایی ها و دوستانش در خود فرو رفتند چون حامیانشان شکست خوردند و در حالی که ائتلاف حامی حزب الله در لبنان بیش از 53 درصد آراء را به خود اختصاص داده بود، آمریکا و دوستانش تظاهر می کردند که انتخابات در لبنان  یک پیروزی برای این کشور و مردمش محسوب می شود در حالی که در واقع دشمن آمریکا در لبنان پیروز شده است.



انتخابات ریاست جمهوری در ایران یک موضوع کلاسیک است. محمود احمدی نژاد 63.3 درصد و میرحسین موسوی تحت حمایت غرب 34.2 درصد را از آن خود کردند.



در انتخابات اخیر ایران، حضور رای دهندگان در پای صندوق های رای نیز رکوردی در تاریخ این کشور برجای گذاشت.(بیش از 80 درصد از مردم ایران در این انتخابات شرکت کردند) حامیان میرحسین موسوی شکست در انتخابات را نپذیرفتند و یکسری تظاهرات گسترده که به خشونت کشیده شد و باعث به آتش کشیده شدن و تخریب اتومبیل ها، ساختمان های عادی و مقابله با نیروهای پلیس شد، را سازماندهی کردند.



تقریبا کل رسانه های غربی از جمله رسانه های مکتوب و سایت ها از هر حزب و گروهی در آمریکا و غرب، اعتقاد مخالفان در ایران مبنی بر تقلب در انتخابات را به طور گسترده در سراسر جهان انعکاس دادند. نومحافظه کاران، محافظه کاران لیبرال و حامیان مکتب تروتسکی به صهیونیست ها در ستایش از معترضان انتخاباتی در ایران پیوستند. دموکرات ها و جمهوری خواهان در آمریکا نیز دولت ایران را محکوم کردند، از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات امنتاع ورزیدند و از اقدامات معترضان برای تغییر نتایج انتخابات حمایت کردند.



روزنامه نیویورک تایمز، واشنگتن پست، شبکه سی.ان.ان، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و سرکردگان سازمانهای مهم یهودی در آمریکا خواستار اعمال تحریم های جدید و سخت تر علیه ایران شدند و پیشنهاد مذاکره با ایران از سوی باراک اوباما را رد کردند.



* حُقه تقلب انتخاباتی



رهبران غرب نتیجه انتخابات ایران را نپذیرفتند چون آنها می دانستند که کاندیدای اصلاح طلبشان با اطلاعات و برآوردهای آنها نمی تواند فرد شکست خورده باشد. ماهها بود که آمریکا و غربی ها  مصاحبه های روزانه، سرمقاله و گزارشهایی از جزئیات ناکامی دولت احمدی نژاد منتشر کرده بود. آنها به حمایتهای برخی روحانیون، مقامات سابق، برخی بیزنسمن ها و فراتر از همه؛ به حمایت برخی جوانان از موسوی دل خوش کرده بودند تا این را نشان بدهند که موسوی در راستای یک پیروزی قاطعانه گام بر می دارد.



پیروزی موسوی به عنوان "پیروزی میانه روی" در رسانه های جهان توصیف شده بود. دانشگاهیان لیبرال برجسته در ایران نیز نتیجه گرفتند که در شمارش آراء تقلب شده است چون موسوی حتی در میان آذری زبان ها نیز آراء خوبی کسب نکرده بود. دیگر کارشناسان دانشگاهی اعلام کردند که آراء جوانان براساس مصاحبه ها با دانشجویان طبقه متوسط و طبقه مرفه از تهران و حومه تهران به نفع موسوی است.



آنچه در مورد رد نتیجه انتخابات ایران از سوی غرب تعجب برانگیز است این می باشد که حتی پیش و پس از انتخابات، غرب مدرکی دال بر تقلب در انتخابات چه به صورت مکتوب و چه به صورت بیانی؛ ارائه نکرد.



پیش از انتخابات، رهبران غربی به شدت معتقد بودند که موسوی در انتخابات حتما پیروز خواهد شد. پس از انتخابات رسانه های غربی با بی توجهی و کم اهمیت جلوه دادن آراء احمدی نژاد، تظاهرات گسترده مخالفان را پوشش دادند. بدتر از همه این بود که  رسانه های غربی این حقیقت را که احمدی نژاد از حمایت شمار زیادی از فقرا و افراد طبقه متوسط، طبقه کارگری، کشاورزان و پیشه وران برخوردار است، فراموش کردند.



به علاوه اینکه اکثر مقامات غربی و خبرنگاران مستقر در تهران، برآوردهای خود را فقط از شمال تهران نتیجه می گرفتند و به آراء شهرستان ها توجه ای نداشتند. آنها نسبت به استان ها و دیگر شهرهای کوچک و بزرگ ایران که احمدی نژاد از پایگاه حمایتی گسترده ای در آنها برخوردار بود، بی توجه بودند.

با نگاهی دقیق تر به آراء انتخابات در آذربایجان شرقی مشخص شد که موسوی فقط در شهر شبستر میان افراد طبقه متوسط و مرفه ( که عده اندکی در این شهر هستند) پیروز شد. حال آنکه موسوی در اکثر مناطق روستایی شکست خورد؛ جایی که سیاستهای احمدی نژاد به آذری ها در بهبود شرایط معیشتی آنها و گرفتن وام های آسان کمک زیادی کرد. اما موسوی در آذر بایجان غربی به دلیل ورابط نزدیکش با رای دهندگان پیروز شد. موسوی همچنین با به دست آوردن آراء طبقه متوسط و مرفه در تهران و شمیرانات، در پایتخت؛  احمدی نژاد را شکست داد.



رسانه های جهان از جمله روزنامه فایننشال تایمز ضمن اینکه آراء احمدی نژاد را دزدی توصیف کردند، نسبت به نظرسنجی از سوی دو کارشناس آمریکایی سه هفته پیش از انتخابات مبنی بر اینکه احمدی نژاد از موسوی پیش خواهد بود، بی توجه بودند. در این نظرسنجی مشخص که در میان آذری های محلی، آراء احمدی نژاد نسبت به آراء موسوی 2 به 1 است. در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که  بیش از دو سوم از جوانان ایرانی بسیار فقیرهستند تا به کامپیوتر دسترسی داشته باشند و افراد بین سنین 24- 18 قوی ترین جبهه حامی احمدی نژاد در مقایسه با تمای گروههای دیگر را تشکیل داده است.



تنها گروهی که اکثر حامیان موسوی در آن حضور داشتند: دانشجویان، تحصیل کرده ها، صاحبان صنایع و افراد طبقه متوسط و مرفه بودند. "رای جوانان" که رسانه های غربی از آن به عنوان رای حامی کاندیدای اصلاح طلب یاد کرده بودند، اقلیت کمتر از 30 درصد را شامل می شد. در کل، احمدی نژاد در استانهای دارای نفت و تولیدکننده مواد شیمیایی خوب عمل کرد. این ممکن است بازتاب مخالفت کارگران نفتی با برنامه و سیاستهای موسوی بوده باشد. احمدی نژاد همچنین در استانهای مرزی نیز خوب عمل کرده بود.



مفسران غربی نسبت به  تاثیر چشمگیر جنگهای آمریکا و اشغال عراق و افغانستان بر افکار عمومی در ایران بی توجه بودند. موضع قاطع احمدی نژاد بر امور دفاعی مغایر با موضع ضعیف موسوی در این رابطه بود. اکثریت قریب به اتفاق رای دهندگان به احمدی نژاد احساس می کردند که منافع امنیت ملی، همگرایی در کشور، ایجاد سیستم رفاه عمومی با تمامی نقص هایش می تواند از سوی احمدی نژاد بهتر از موسوی به اجرا درآید.



پیروزی احمدی نژاد در انتخابات اخیر ایران را نباید یک اتفاق عجیب دانست. در انتخابهای مشابه پوپولیست ها علیه لیبرال های تحت حمایت آمریکا در جهان معمولا پوپولیست ها پیروز شده اند. برای نمونه می توان به پیروزی چاوس در ونزوئلا، مورالس در بولیوی و لولا داسیلوا در برزیل اشاره کرد.

تحولات اخیر در ایران و جهان نشان می دهد که رهبران سیاسی در اروپا و حتی برخی از مقامات واشنگتن موضوع دزدیده شدن آراء در انتخابات ایران را دیگر نمی پذیرند. دولت آمریکا نیز موضوع مذاکره با ایران را به حالت تعلیق درنیاورده است. تنها واکنش وحشیانه علیه ایران پس از انتخابات، از سوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود. او به حامیات یهودیان در آمریکا گفته بود که آنها باید از حُقه دزدیده شدن آراء انتخابات ایران استفاده کنند تا به اوباما فشار بیاورند گزینه تعامل با ایران را کنار بگذارد.





جیمز پتراس؛ استاد جامعه شناسی دانشگاه بینگهامتون نیویورک



 
Share/Save/Bookmark
 


u.k.[
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۰:۳۱:۲۷
اين متن واسه من خيلي جالب و قشنگ بود (278657)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۰:۴۶:۳۳
به به ، به به......
آفرین به این پشتکار الف!
چقدر گشتید تا اینو پیدا کنید؟!
تحلیلگران و استادان و نخبگان جامعه خودمون رو گذاشتیم کنار! یا اینکه بازنشسته می شن و......! اونوقت شما می رید سراغ ...... (278664)
 
محمد رضا
۱۳۸۸-۱۱-۰۲ ۰۰:۰۱:۴۴
دوست عزیز
اینکه غربیها همه دنبال پیروزی موسوی بودند
الان برای شما ننگ شده است
اما در سایت کلمه جندین مطلب در زمان انتخابات منتشر شد که با ذوق زدگی بسیار از حمایت غربیها از میرحسین موسوی می گفت
این هم چند مطلب از سایت کلمه متعلق به میر حسین موسوی در حمایت غربیها از وی

مقاله اي از نيوزويك:
هركس به جز احمدي نژاد
http://kalemeh.ir/vdce.x8vbjh8ve9bij.html

مازيار بهاري


يكشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۵۱
4 هزارنفر در تالار ميلاد تهران كه اغلب آنها جوانان هستند، چندين ساعت است كه منتظر ورود كانديدايشان هستند؛ ميرحسين موسوي اصلي ترين اصلاح طلب در رقابتهاي انتخابات رياست جمهوري. جمعيت سرشار از اميد است، اميد به يك جامعه آزادتر.

4 هزارنفر در تالار ميلاد تهران كه اغلب آنها جوانان هستند، چندين ساعت است كه منتظر ورود كانديدايشان هستند؛ ميرحسين موسوي اصلي ترين اصلاح طلب در رقابتهاي انتخابات رياست جمهوري. جمعيت سرشار از اميد است، اميد به يك جامعه آزادتر.
كمتر از يك ماه، مانده به گشودن صندوق هاي راي، نظر سنجي ها لبه به لبه حركت مي كنند.احمدي نژاد مي داند طبقه كارگر چه مي خواهد و از عوايد سرشار پول نفت در سالهاي 2007 تا 2008 جامعه را سرشار كرده است. در رقابت قبلي، احمدي نژاد چندان به حساب نمي آمد تا اينكه انتخابات را برد. تيم موسوي اميدوار است كه دوباره اتفاق غيرمنتظره اي بيفتد.به گفته يكي از شركت كنندگان \"انتخاب، حالا بين دموكراسي و خودسري است.\" اگر احمدي نژاد ببرد اين به معناي پايان روياي اصلاح طلبان براي مدتي است و يعني اينكه جوانان تحت فشار خواهند بود يا به ناگزير كشور را ترك مي كنند.اما اگر موسوي ببرد يعني بر خلاف شگردهاي احمدي نژاد و حمايت زيادي كه داشته، شهروندان برده اند.
اما موسوي از كجا حمايت مي شود؟حتي با استانداردهاي پراكنده سياست در ايران، كانديداتوري موسوي يك معماست. او يكي از چهره هاي انقلابي در اوايل انقلاب بوده است.موسوي در دهه 1980 تا 1989 نخست وزير ايران بود. نخست وزيري موسوي چندان هموار نبود پس از انفجار دفتر حزب جمهوري اسلامي ، خامنه اي رييس جمهور و موسوي نخست وزير شد.امام خميني حامي جدي موسوي بود و موسوي از حمايت او بهره خوبي برد.يكي از وزراي سابق دولت مي گويد: امام بسيار باهوش بود هيچگاه اجازه نمي داد گروهي بالاي دست گروه ديگر ظاهر شود.هرگاه دسته اي دچار غرور مي شد امام از گروه ديگري حمايت مي كرد.موسوي هم از اين حمايت بهره برداري مناسبي كرد.اقتصاد دوران جنگ را به خوبي كنترل كرد.كالاهاي اساسي جيره بندي شدند، صنايع ملي شدند و صادرات و واردات محدوديت هاي خاصي پيدا كرد.با اين حال وقتي امام خميني درگذشت پست نخست وزيري از قانون اساسي حذف شد.موسوي به ميز كتابت و دنياي هنرهاي خود بازگشت. در دو دهه اي كه او زندگي سياسي را ترك كرد، خود را وقف علاقه قديمي خود كرد:نقاشي آبستره.
محسن امين زاده يكي ازروساي رقابتهاي انتخابات مي گويد: او واقعا خسته بود او نمي خواست در مورد سياست حرف بزند. تا وقتي كه او وارد رقابت هاي رياست جمهوري شد.اينك موسوي از حمايت هاي متنوع و متفاوتي برخوردار است. نمازگزاران نماز جمعه يكي از آنها هستند.عباس عبدي كه يك اصلاح طلب است مي گويد: او يك كانديداي مدرن نيست. يك كانديداي مدرن متكي به آراي عمومي است. اما موسوي دريك بشقاب نقره اي منتظر رياست جمهوري مي ماند.
موسوي خود را يك اصلاح طلب اصولگرا ناميده است.اصولگرا در ايران به معناي محافظه كار است.شايد اين تنها راهيست كه او مي تواند برنده شود. بيشتر طرفداران او در تالار ميلاد جواناني بودند كه به ندرت او را به ياد مي آوردند.ميانگين سني آنها 25 سال بود. 75 درصد ايرانيها زير 30 سال هستند وموسوي 68 ساله است.
در آغاز رقابت انتخاباتي اخير، موسوي كانديد اصلاح طلبان نبود، خاتمي كانديد شد. اما در نهايت هيچ چاره اي نداشت و بايد از انتخابات بيرون مي كشيد.خاتمي به سادگي از رقابت ها بيرون كشيد تا آراي اصلاح طلبان پراكنده نشود.
طرفداران موسوي مي گويند او مي تواند آنچه را كه ايران هم اكنون نياز دارد، تامين كند.دولتي كه خرابي حاصل دولت احمدي نژاد را جبران كند.امين زاده مي گويد: من تفاوتهايي با موسوي دارم اما به آنچه مطمئنم اين است كه دولت او معقول خواهد بود.پس از سه دهه دوستي با موسوي من او را مي شناسم برخلاف احمدي نژاد كه به نظر هيچ كس جز خودش احترام نمي گذارد، موسوي پيش از تصميم گيري با ديگران مشورت مي كند.
بسياري از اصلاح طلبان جوان خواهان عمل هستند و نه وعده. خاتمي موجب شده است آنها واقع بين شوند. خاتمي مي گويد: من مطمئنم جوانهايي كه در برج ميلاد شعارهاي آرمانگرايانه مي دادند در عمق قلبهايشان مي دانند كه كه اين ايده الها در حال حاضر شدني نيستند. همه ما كانديداي جوانتري را مي خواستيم اما در نبود او موسوي بهترين كانديداست.او توانايي به وجود آوردن فضايي را دارد كه اصلاح طلبان امكان فعاليت داشته باشند. جوانان در برج ميلاد به نظر مي رسد واقعا چه مي خواهند:\"هركسي به جز احمدي نژاد\" يك دانشجوي نوزده ساله چادري كه تنها صورتش پيداست اين را مي گويد و جمعيت پشت سر او ودوستانش فرياد مي زند. \"زنده باد خاتمي سلام بر موسوي\"




گزارش اكونوميست از انتخابات ايران
كدام كانديدا به تقلاي بيشتري نياز دارد؟
برگردان: مهري حقاني
Economist
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۳۳
http://kalemeh.ir/vdcj.iehfuqeihsfzu.html
كلمه: اگر قرار نبود انتخابات ايران سرنوشت يك ملت بزرگ باستاني را تعيين كند و يا فرصتي براي آرامش در يكي از مناطق حساس جهان باشد، آنچه در ايران شاهديم جدي به نظر نمي رسيد.
سيستم شبه دموكراسي سياست ايراني، درخيابان پر از شعار و در خانه سرد و عبوس است. رقابتها بي پرده است، لحن ها طعنه آميز است و طرفداران پر هياهو هستند.برخلاف آنكه گمان مي رفت اولين دور انتخابات به نفع محمود احمدي نژاد پايان يابد، وقايع پيش آمده رييس جمهور تند و پرحرارت ايران را در موضع تدافعي قرار داد.
تا همين اواخرچالش انتخاباتي در ايران چندان مهيج نبود، به ويژه پس از زماني كه محمد خاتمي پيروزي قاطعي را در سال 1997 تا 2005 تجربه كرده بود. با اين حال، چند ميانه رو كه هردو برخاسته از زمينه مذهبي ايران هستند يعني مهدي كروبي و مير حسين موسوي دو رقيب جدي طيف مخالف هستند.
تنها چند روز مانده به روز راي گيري حضور احمدي نژاد و سه رقيبش در مناظره هاي تلويزيوني، ايراني ها را بيش از هر زمان ديگري از زمان انقلاب اسلامي تاكنون به وجد آورده است. چنين چيزي ممكن است موجب آزردگي آقاي احمدي نژاد و دوستان محافظه كار او شود.پس از پيروزي عجيب او در سال 2005 تركيبي از نهادهاي غيرانتخاباتي، خرج پول نفت براي عامه مردم پشتيباني او را تامين كرد و در عوض طبقه متوسط و شهرنشينان ايراني ازصحنه دورشدند.
حالا رييس جمهور نه تنها از نقصان در كمپ محافظه كاران رنج مي برد بلكه سقوط درآمد نفت و خطاب هاي تند بي سابقه از سوي مخالفان سياسي اش نيز بر آن افزوده شده است.اين فضاي پرهيجان چه بسا ايرانيان بسياري كه بر لبه بي تصميمي نشسته اند را به راي دادن بر خواهد انگيخت.
حدس زده مي شود 10 تا 12 ميليون ازميان 46 ميليون ايراني واجد شرايط در پشت آقاي احمدي نژاد قرار بگيرند چيزي كه به معناي پيروزي او در دور اول انتخابات نيست. اما شخصيت هاي كليدي محافظه كاران شامل روحانيون عالي رتبه و نمايندگان پارلمان از او حمايت نكرده اند، يا نشانه اي از خود نشان نداده اند.پراكندگي بين محافظه كاران امكان ورود آقاي احمدي نژاد به دور دوم در برابر دو اصلاح طلبي كه اقبال عمومي بيشتري نسبت به آقاي رضايي دارند و هم رقباي جدي تري هستند را افزايش مي دهد.حمله همه جانبه به سوابق رييس جمهور موجب برانگيختن اشتياق در بين اصلاح طلبان شده است همان كساني كه پس از دوران خاتمي حتي از به دست اوردن هر دستاوردي باز ماندند.
موسوي حالا در راس قرار دارد.برخلاف منش استادانه و غيبت سياسي موسوي از زمان نخست وزيري يعني روزهاي تيره جنگ ايران و عراق، رقابت بزرگي را با فراخوان به آزادي،عملگرايي اقتصادي و كاهش تنش در جهان خارج آغاز كرده است. او خطاب به آقاي احمدي نژاد در يك سخنراني گفت مردم به شما اين حق را نمي دهند كه آنها را بي آبرو كنيد.ارزش پاسپورت ايران در جهان در حد ضعيف ترين كشورها تنزل كرده است.
موسوي يك معمار آزموده و همينطور نقاش از منطقه آذربايجان ايران است.همسرش، هنرمندو استاد دانشگاه در رقابت ها او را همراهي كرده است.وعده هاي او در مورد افزايش حقوق زنان يكي از دلايل همراهي زنان با اوست، كساني كه با پوشش رنگ سبز كه به نشانه او تبديل شده است ديده مي شوند.
در برابر، آقاي احمدي نژاد مخالفان خود را به سوء استفاده از آزادي و توهين به ملت ايران متهم كرده و حتي گفته كه آنها از سوي دشمنان خارجي حمايت مي شوند يا آنها را\"افراد حريص و فرصت طلبان مالي\"در كشورخوانده است. اين واژگان خصمانه با استقبال بسياري از مردمي روبرو شده كه بخشش هاي مالي آقاي احمدي نژاد در افزايش حقوق بازنشستگي و هداياي مالي به فقرا و حتي سبزيجات رايگان را شامل مي شده اند.
اما فصل انتخابات ترس از انتقاد را كمرنگ و كوتاهي هاي رييس جمهور را برملا كرده است.هرچه پيش بيايد بسياري از ايراني ها اميدوارند كه اين آزادي و فراغت غيرعادي دستكم ادامه يابد.و اگر رييس جمهور نتوانست در دور اول پيروز شود ممكن است براي دفع هرآنكس كه در دور دوم رو در روي او بايستد نياز به تقلاي زيادي داشته باشد.


22 خرداد آزموني براي سنجش بلوغ سياسي
گزارشي از لوموند درباره انتخابات ايران

Le Monde
سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۷:۲۸
http://kalemeh.ir/vdci.ya3ct1a5ybc2t.html


به نوشته لوموند روزنامه جناح چپ فرانسه انتخابات 22 خرداد آزموني براي سنجش بلوغ سياسي مردم ايران است.
كلمه: به نوشته لوموند روزنامه جناح چپ فرانسه انتخابات 22 خرداد آزموني براي سنجش بلوغ سياسي مردم ايران است.
اين روزنامه در مقاله‌اي به تحليل مناظره احمدي نژاد و مهندس موسوي پرداخت و استدلال كرد كه احمدي‌نژاد همچنان از روش‌هاي پوپوليستي براي حفظ قدرت استفاده مي‌كند.
در اين مقاله آمده است:
احمدي نژاد در مناظره با موسوي از بهترين روش پاسخگويي كه مي شناخت يعني فرار به جلو استفاده كرد.وي نخست با قرار دادن موسوي، كروبي و رضايي در يك گروه ازآنچه كه آن را اتحاد سه نفر عليه يك نفر مي خواند انتقاد كرد و گفت:\"با توهين به من شما به مردمي كه مرا انتخاب كرده اند توهين مي كنيد\".
احمدي نژاد سپس با هدف قرار دادن اركان ساخت سياسي ايران و بيان اينكه موسوي نماينده دولت هاي پيشين است به انتقادي غيرمنتظره از هاشمي رفسنجاني رييس جمهور پيشين ايران و قدرتمندترين مرد سياسي ايران ،و نيز محمد خاتمي رييس جمهور اصلاحات پرداخت.
وي به نامه هاشمي به سران سعودي پس از انتخابات سال 84 اشاره كرد كه در آن هاشمي گفته بود:\" نگران نباشيد اين دولت چندان دوام نخواهد آورد\". احمدي نژاد همچنين با گرفتن مداركي ناخوانا به سمت دوربين، زهرا رهنورد همسر موسوي را به گرفتن مدرك دكترا بدون گذراندن امتحانات لازم متهم كرد.
احمدي نژاد با متهم كردن موسوي به ارتباط با رفسنجاني وي را به سوء استفاده از اموال دولتي محكوم كرد و خطاب به وي گفت:آقاي موسوي، پول تبليغات شما از كجا مي آيد\"؟
احمدي نژاد نتيجه گيري كرد:\"شما در طول سال ها كشور را به كمك قدرت هاي خارجي اداره كرده ايد و تحمل ديدن دولتي كه در خدمت مردم باشد را نداريد. شما از ابتدا در صدد برانداختن دولت من بوديد\".
در برابر اين برخورد غيرمنتظره ميرحسين موسوي كه سعي مي كرد برخود مسلط باشد با محكوم كردن ماجراجويي، بي ثباتي، خرافه پرستي و افراطي گري در دولت احمدي نزاد گفت:\"سياست خارجي شما عزت ملت ايران را خدشه دار كرده است\".
موسوي هم چنين از وضعيت حقوق شهروندي ، دانشجويان ستاره دار و نيز سياست هاي اقتصادي دولت به شدت انتقاد كرد.
نظرسنجي ها نشان مي دهد چنانچه بيش از نيمي از واجدين شرايط در انتخابات شركت كنند احمدي نژاد تنها در حدود سي درصد آرا را كسب خواهد كرد.
يك تحليلگر ايراني مي گويد :\" اين مناظرات نقطه عطفي در جمهوري اسلامي است. در يك سو احمدي نژاد با پوشاندن واقعيت سعي در دائمي ساختن آرمانشهر انقلابي دارد و در سوي ديگر شخصي منطقي ايستاده است كه با در نظر گرفتن واقعيت ها قصد برطرف كردن مشكلات فعلي كشور را دارد.\"
وي افزود:\"گفتار پوپوليستي مي تواند يكبار ديگر مفيد واقع شود و اين انتخابات به منزله آزموني براي سنجش بلوغ سياسي مردم ايران است\". (279488)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۰:۵۲:۴۳
من با شما هم عقيده ام. هم شائبه تقلب در انتخابات يك دروغ بود هم حمله به مجتمع سبحان و كوي دانشگاه يك دروغ بزرگ بود هم فاجعه كهريزك يك دروغ بزرگ بود و هم حمله به جماران.
هم جانبداري صدا و سيما و شوراي نگهبان از يك فرد خاص يك دروغ بزرگ است و هم عبور خودروي نيروي انتظامي از روي مردم يك دروغ بزرگ است و هم كشته شدن برخي از معترضين يك دروغ بزرگ است و هم تلاش براي حذف يك جناح و نبود آزادي و نبود تريبون و بسته شدن روزنامه هاي يك جناح خاص يك دروغ بزرگ است.
همچنين گلچين نظرات توسط سايت محترم الف و دستكاري گاه و بيگاه آرا به نظرات داده شده و تغيير عنوان نظرات غيرقابل انتشار به نظرات در دست بررسي هم يك دروغ بزرگ است.

در اين ميان آنچه حقيقت محض است جناح بظاهر اصولگراست ولاغير

يا حق (278666)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۷:۴۰:۴۵
و تمام این دروغ ها شما بعد دروغ بزرگ تقلب شروع شد
جز اینه؟ (278862)
 
پاسخ ناشناس
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۹:۲۸:۲۵
اگر تقلب راست است شما که می دانید لطفا دلیل بیاورید تا ما هم بفهمیم اگر ماجرای کوی سبحان و کهریزک را کسی نفی کرد و گفت وجود ندارد انوقت بگویید دروغ برای این دو موضوع که مجلس اصولگرا تحقیق کرده پس کسی نگفته دروغ است اگر افرادی در این اشوبها کشته شدند و کسی گفت دروغ است بفرماییدولی ایا قاتل این افراد را شما دیده اید که می توانید درباره انها اظهار نظر کنید ایا بسیجیان و نیروهای انتظامی که کشته شدند را هم خودشان کشتند یا اینها که ارزشی ندارند اگر هم مردند به درک اصل جنبش سبز است راستی در مورد ان لیست 72 نفره که کشته هایش بعدا زنده شدند و مصاحبه کردند نکند شما فکر می کنید که ان روح مردگان بود که مصاحبه کرد در وبلاگش مرگش را تکذیب کرد راستی ان راست بزرگ تجاوز به زندانیان که هیج کس نتوانست ثابت کند و بعدگوینده اش گفت من نبودم دستم بود تقصیر استینم بود را هم خوب این جناح بظاهر اصولگرا گفتند دروغ است والا که راستی ان از بدیهیات است اصلا چطور است که بگوییم هر چه که بی بی سی و جرس و اقایان بیانیه نویس می گویند راست است چون اینها عصمت دارند ببخشیدعصمت کلمه مذهبی است و ممکن است به دوستان سکولار و لائیکتان اهانت شود و هر چه هر کس دیگری می گوید دروغ است و بهتر است اصلا ملاک دروغ و راست را با این بسنجیم که در ابتدا از هر کسی که می خواهد سخنی بگوید می پرسیم مدافع سبزهای اموی هستید یا نه اگر جواب مثبت بود که خوب او جز راست چیزی نمی گوید ولی اگر منفی بود که هر چه او می گوید دروغ است و لا غیر
امید که همان حقی که شما به او استناد می کنید باعث شود قبل از مرگ به راه راست رهنمون شوید و در پناهش به سر منزل مقصود برسید (278909)
 
یزدی
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۲۱:۲۷:۳۳
معلومه در آلمان فقط وقت تلف کردی. وقتی هیتلر با ادعای مشابه تقلب موسوی به لهستان حمله کرد اتفاقات یکی پس از دیگری به خاطر همین عمل هیتلر اتفاق افتاد با ملیونها کشته!
حالا تو هم مثل جهود ها که فقط به شش ملیون کشته جنگ چسبیده اند بقیه کشته ها را ول کردی
آره آقاجون همش دروغ بود اما مسئول تمام این دروغها هم کسی غیر از موسوی نیست (278954)
 
بهنام
۱۳۸۸-۱۱-۰۱ ۱۸:۰۴:۴۹
سلام
وقتی یه بازی شروع میشه که توش هیچ نقشی نداری و در آخر (امیوارم که یه روز بفهمی) ببینی بازی خوردی ...... بایدم شاکی بشی
شما هنوز نمیدونی طرف دعوات کجاست ؟
چون تو فقط یه بازیچه ای تو سییاستی که همون دشمنای انقلاب به بازی گرفتن
و یه سری هم واسه قدرت تو ایران فهمیدن و همکاری کردن .. خیلی ها هم نفهمیدن و بازی خوردن
اما گروه آخر جالبه که خودشونو به خواب زدن
هالا توجیه کنید (279363)
 
محمد رضا
۱۳۸۸-۱۱-۰۲ ۰۰:۱۹:۰۳
دوست گرامی سبز
وقتی آتشی در می گیرد و ابعاد آن آتش زیاد می شود آتش نشانان ، برای خاموش کردن آتش وارد می شوند و آتش را خاموش می کنند
آتشی که با دروغ میر حسین موسوی آغاز شد با ابعاد بسیار وسیعی بود که طبعا باید چندین برابر این فجایع اتفاق می افتاد
اما نیروهای امنیتی ، پلیس مظلوم و بسیجیان گرامی با خویشتنداری و کنترل اعصاب توانستد این آتش عظیم را با کمترین خسارت خاموش نمایند
میرحسین و گروه طرفدار وی دنبال کشته های فراوان بودند و نیروی انتظامی آنان را ناکام کرد
در این میان آنچه در کهریزک و امثال آن اتفاق افتاد به مانند مثل زیر است


فردی در آتش سوخته بود و قتی اورا به بیمارستان بردند پزشکان اعلام کردند 10 درصد سوختگی 50 درصد کوفتگی زیرا یک نفر اورا با بیل خاموش کرده بود

خوب در کهریزک و یا کوی سبحان ، بخشی اندک از آتش سوزی با بیل خاموش شده است و همه هم آن را محکوم می کنند
اما راستی کسی که این آتش سوزی عظیم را با دروغ تقلب به راه انداخت در این جنایات سهیم نیست
قطعا اگر آن ماموران در اثر بی تدبیری اشتباه کرده باشند مقصرند
میرحسین موسوی با دروغ گوئی خود در همه این جنایات عالمانه و عامدانه دست دارد همواره، این تفرقه و دودستگی و آتش افروزی که ایجاد کرده است هر تبعاتی داشته باشد یک نسخه در پرونده میر حسین خواهد بود
حتی اکر نظام جمهوری اسلامی عاقلانه و خردمندانه بنا به مصلحت بالاتر میرحسین را به جرائمش محاکمه نکند
او یک مجرم دروغگو و جنگ افروز است که تعمدا آتش در 40 میلیون رای مردم زد (279494)
 
.
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۰:۵۳:۲۹
این آقا راجع به قانون اساسی ایران چقدر می دانند؟!
مثلا می دانند که نباید از بیت المال برای تبلیغ استفاده کرد و یا اینکه در قوانین اسلامی و شرعی ما نمی شود و نباید قبل از اثبات جرم به کسی تهمت زد، آن هم از رسانه ملی! و یا شورای نگهبان باید بی طرف باشد و......
و در صورتی که این موارد را زیر پا گذاشته باشند در حقیقت انتخابات ناسالم بوده!
فقط و فقط که شمردن رای ها مدنظر نیست، مگه امتحانات دبستان را برگزار کرده اند؟!

هان، می خواهی درج نکنی؟! (278667)
 
پاسخ اطلاعات این اقا
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۹:۳۰:۳۹
در همین قانون اساسی که شما از ان زیاد می دانید تمام کارهایی که اقای موسوی بعد از انتخابات کردند جرم بزرگ محسوب می شود و از یک مرحله ای به بعد حکم محاربه را دارد حالا که اینقدر قانون اساسی را محترم می شمارید دوست دارید با اقای موسوی و تمام کسانی که در اشوبها شرکت داشتند به حکم محارب برخورد شود ؟ (278910)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۰۱ ۲۰:۳۷:۴۹
شما فرق تقلب و تخلف را می دانید ؟
شما راههای اثبات مدعا را می دانید ؟
شما می دانید بین اعتراض و قانون شکنی تفاوت وجود دارد ؟ (279425)
 
فاطمه
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۰:۵۷:۰۶
من با این جمله‌ی نویسنده مشکل دارم که دانشگاهیان و دانشجویان رو بنفع موسوی، مصادره می‌کنه.
ایشون اگه در ایران بودن، می‌دیدن که احمدی نژاد در بین دانشگاهیان هم از حمایت خوبی برخورداره.
توده‌ی مردم ایران حتی در روستاها هم دارن بسمت تحصیلات دانشگاهی پیش میرن.
این بی‌انصافیه که فکر کنیم، تحصیلکرده‌ها حامی احمدی نژاد نیستند.
نمونه‌ی این افراد تحصیلکرده در خانواده و افراد فامیل من در همین تهران، کم نیستند و همینطور در بین دوستانم.
بیشتر جوونای جنوب شهر تهران هم که به احمدی نژاد رأی دادن، یا تحصیلات دانشگاهی دارن یا دانشجو هستند. (278668)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۱:۰۵:۰۳
با سلام جالب است در ان سوی دنیا یک استاد دانشگاه وتحلیلگر به واقعیات پی برده ولی در ایران یکسری با لجبازی و دشمنی هنوز خود را به ان راه می زنند !
حالا هم بگوئید این بابا کیهانه ! 30/20 است ! صدا سیمای میلییه ! اصلا از قرار معلوم هر کس حرفهای اینها را تکرار نکنه نادان است ! بی سواد است ! این استاده تو امریکا با سهمیه رفته دانشگاه ! (278672)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۱:۰۸:۰۷
به چه دلیلی شما آقای احمدی نژاد رو پوپولیست می دونید؟! پخش کردن پارچه سبز حرکتی پوپولیستی نیست؟ (278676)
 
ناصر
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۱:۱۰:۲۳
اين آقا به جاي اين تحليلها بهتره بره تو جامعه اي که ميشناسه مطلب بنويسه.

تذکري به سايت محترم الف دارم: چه تو انتخابات تقلب شده باشه يا نه اين موضوع به خودمون مربوطه.خواهشا اين تحليلها رو نزنيد.
فراموش نکنيد آيت الله مدرس در قرارداد 1919 که ايران رو مستعمره ميکرد به کدام بند اعتراض کرد.
\"ماده 1-انگلستان اسقلال ايران را به رسميت ميشناسد.\"
مرحوم مدرس فرمود: انگلستان چه کاره است که استقلال ما را به رسميت بشناسد؟
با تشکر از زحماتتان. (278677)
 
علی
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۹:۴۱:۳۱
عذر می خواهم تا حالا همین دولت انگلیس طرفدار آقایون بوده میلیارد میلیارد خرج بی بی سی کرده
حالا یادتون افتاد مرحوم مدرس فرمود: انگلستان چه کاره است که استقلال ما را به رسميت بشناسد؟
عزیزم منظور شهید مدرس دولت انگلستان بوده نه مردم و دانشگاهیان آن ، بعد هم ما معتقدیم انگلستان نباید در مسائل داخلی ما دخالت کند و حق ندارد مردم ما را به جان هم بیاندازد ... نه این که هیچ فردی حق ندارد در انگلستان مسائل ایران را تحلیل کند
ولی با آن قسمت از حرف های شما که دخالت بیگانه را محکوم می کند موافقم. (278915)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۲۲:۲۰:۴۶
فقط می تونم بگم: نه بابا

مرد حسابی وقتی بحث تقلب پیش میاد از هر ننه قمری تو هر گوشه ی دنیا دلیل میارید؛ حالا یه نفر آمده حرف حساب زده آنهم تحلیل اجتماعی، کسی نباید به کسی بگه؟ خواهشا این تحلیلها رو نزنن چون یه وقت مردم می فهمن کی دروغ گفته، آره؟

رحمت خدا بر مدرس که فرمود \"سیاست ما عین دیانت ماست\" و لعنت خدا بر منافقهایی که اگر هم از اسلام دم می زنند برای فریب دیگران است. (278974)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۱ ۱۱:۵۲:۰۲
باسلام اقا ناصر شما كه خيلي باحالي وقتي همين امريكائيها رئيس جمهورشان از شما و اقاي موسوي دفاع ميكنه ساكت مي شنيد و وقتي حمايتش را كم مي كنه مي گوئيد اوباما يا با اونا يا با ما ! وقتي اسرائيل از شما حمايت مي كنه سكوت مي كنيد ! روز قدس هم مي گوئيد نه غزه نه لبنان ! وقتي انگليس از شما حمايت مي كنه سكوت مي كنيد ! بعد هم با زمان اعلامي بي بي سي ميرويد تظاهرات و شعارهاي تعييني انها را سر مي دهيد !
خوب اون موقع شما كجا بوديد ؟ چرا نمي گفتيد امريكا و اسرائيل و انگليس به شما ربطي نداره برويد تو جامعه اي كه مي شناسيد نظر بدهيد ؟ چرا نمي گفتيد اين مسئله داخليه ؟ چرا دنبالشان راه مي افتاديد هر دروغي كه انها مي گفتند شما باور مي كرديد ؟ توي داخل كه همه بايد خفه بشوند و برخلاف نظر شما نگويند واگر نه مي شوند دروغگو بي سواد ! گدا ! سهميه اي ! و...... و در مقابل انها استناد مي كنيد به اخبار و شايعات اون طرفيها ! خوب حالا مي بينيم از اون طرف هم يكي مخالف شما حرف بزند بايد خفه بشه ! بابا دست برداريد يك مقدار جنبه پذيرش مخالف را داشته باشيد مگه شما نبوديد مي گفتيد زنده باد مخالف من ! (279183)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۱:۱۰:۵۷
باسلام
چند نکته در این مقاله جالب بود
1- تا پیش از این همواره می گفتید معترضان جزء مرفهین بی درد و برج نشینان شمال شهر هستند و بی دین و ... حالا حداقل به حضور طبقه متوسط در بدنه معترضین اعتراف کردید یک عقب نشینی آشکار است.
واقعا دلم برای شما سوخت نویسنده این مقاله سر شما را کلاه گذاشته و در مقاله از احمدی نژاد به عنوان یک پوپولیست نام برده و این رو به عنوان نقطه مثبت ایشان ارزیابی کرده حال دوستان من پوپولیسم معنای آن تا حدود زیادی عوامفریبی است، بهتر است برای ردک معنای پوپولیسم به لینک زیر مراجعه کنید
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D9%88%D9%BE%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%B3%D9%85
در این سایت الف واقعا یک نفر نبود این مقاله را بخواند و معنای پوپولیسم را بداند واقعا متأسفم.
و من الله توفیق (278678)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۷:۴۲:۰۵
از کجا میدونی نفهمیدن
اصل امانت اینه که تمام صحبت ها ترجمه بشه نه بعضی هاش (278866)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۰۱ ۲۰:۴۱:۲۷
نه پس ، می خواستی طرف مقاله شو با درود به روح بنیانگزار انقلاب سالامی شروع کنه ؟

ما با وجود خانم زهرا رهنورد معنای پوپولیست را پیش از اینها فهمیده بودیم (279428)
 
سعید
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۱:۱۴:۱۶
باز هم که می خوان ما رو به غرب وصل کنین! باور کنین وصل کردن این گروه و آن گروه به غرب راه چاره نیست. سعی کنین صدای ما رو هم بشنوین تا خیلی دیر نشده!
من هنوز هم به اصلاح امور امیدوارم. (278681)
 
امین
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۸:۲۲:۱۴
دیر شده، بعد از این اردوکشی های خیابونی برای شنیدن صدای شما دیر شده، اگه میخواستین صداتون شنیده بشه کاملاً منطقی و از طریق قانون ادعاها و اسنادتون رو مطرح میکردین ، نه با آتیش زدن اموال عمومی و دولتی و غرق شدن در بازی های رسانه ای همون غربی هایی که ازشون دم به دقیقه اعلام تبری میکنین.
راستی یادتونه یه نفر تو مناظره ها ادعا کرد طرف مقابلش میگه دو دوتا میشه پنج تا؟
باز خدا رو شکر که فاصله ی 4 تا 5 یکه. چون همین آقا الان میگه 13 میلیون از 24 میلیون بیشتره، یعنی باید به زور بیشتر بشه.
شما باید یاد بگیرین که دموکراسی یعنی این که قدرت تصمیم گیری با اکثریته.
وقتی که اکثریتی 24 میلیونی از دل انتخابات میاد بیرون، باید خاطرتون باشه که ائتلاف و دولت ائتلافی اصلاً معنایی نداره، چون اکثریت مطلقه.
یه نگاهی به این مقاله ی الف هم بندازین
http://alef.ir/1388/content/view/62574/ (278883)
 
پاسخ سعید
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۹:۳۸:۳۴
می شود بفرمایید اصلاح امور یعنی چه و این اصلاح باید از چه راهی بدست بیاید تا ما هم بفهمیم یعنی اگر اصلاح معنی اش فروختن کشور است و هرج و مرج و توهین به مقدسات و برای بدست اوردنش باید از هر کاری حتی کشتن هموطنانمان دریغ نکرد نیروی انتظامی را به مسلخ برد و برای اینکه صدایشان هم در نیاید در حالیکه داریم سر نیروی انتظامی و بسیجی را می بریم فریاد وا مظلوما و کشتند مارا سر داد اگر معنی اش این است که به عزاداران حسینی حمله کنیم و به جرم اینکه قیافه شان به بسیجی یا حزب اللهی نزدیک است مورد ضرب و شتم قرار دهیم بابا ما این اصلاح را نمی خواهیم صدایمان را هم رسا در 9 دی به گوش شما و همه سران کشورهای دنیا رساندیم لطفا سعی کنید پنبه را در بیاورید و بشنوید که شما عده ما بیشماریم حق ندارید برای بقیه 70 میلیون نفر تصمیم بگیرید ای تصمیم باید به رای گذاشته می شد که شد و همه گفتند نه یک نه بزرگ و اگر الان رای مجدد بگیرند از ان 13 میلیون نفر خیلی از انها که به موسوی رای دادند که احمدی نژاد رای نیاورد یا بیسوادهایی که فکر کردند موسوی نخست وزیر جنگ است پس خوب است حالا با برداشته شدن نقاب از چهره اش به او رای نمی دهند حالا ما باید چه کسی را ببینیم که شما در کار و امور ما دخالت نکنید شما نمی توانید برای یک جمع بزرگتر از خودتان تصمیم بگیرید مگر انکه بگویید رای ما صد برابر رای شما ارزش دارد شاید انموقع در محاسبات بشود گفت که شما بفرمایید تصمیم بگیرید (278914)
 
علي
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۱:۲۷:۱۰
با سلام
منصفان خارجي هم ،واقعيت را قبول دارند. پس بياييد واقعيت را قبول كنيم و بي جهت به ضرر كشور و ملت كار نكنيم. مرد آن است كه نظر ديگران را قبول كند. من هم يك دانشگاهي هستم و مدرس ، بايد قبول كرد كه راي مردم فقير و بيچاره كه ماشين ندارند تا عكس مورد علاقه شان را بر روي آن بچسبانند و يا در فضاي اينترنت خودي نشان دهند، بر راي يك عده اي كه روشن فكرند و يا فكر مي كنند روشن فكرند ، غلبه كرد و يكي از دلايل اين موضوع تعداد آراي منفي است كه به اين مطلب داده خواهد شد. زيرا اين افراد در محيط مجازي زندگي مي كنند و واقعا برايشان جا افتاده كه تعدادشان خيلي زياد است. به اميد روزي كه همه واقعيت ها را قبول كنند و به راي ديگران احترام قائل شوند! (278692)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۱:۳۳:۲۱
آقا تقلب شده می گی نه از کمالوند هم می تونی بپرسی (278696)
 
متین
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۲:۰۵:۱۴
اینکه طوری به مخاطب القا شود که طرفداران موسوی همگی از قشر تحصیل کرده جامعه هستند این هم یک دروغ بزرگ است در همین مناظره های اخیر کاملا مشهود است که موسوی و حامیانش بدون هیچ دلیل و منطقی فقط به یک سری اتهامات کلیشه ای، تکراری و خسته کننده بسنده می کنند از اوردن دلیل و منطق عاجزند حالا چطور دنبال روهای این جماعت همگی تحصیل کرده و فرهیخته و اهل منطق اند. خدا داند و بس!
به نظر من با آشکار شدن حقایق برای ملت برای این جماعت دروغ جز مشتی آشوبگر و بی اعتقاد دیگر کسی باقی نمانده است

پاینده باد ایران عزیز (278705)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۲:۰۹:۱۰
چقدر شبیه مقاله های کیهان و تفاسیر صدا و سیمای خودمونه البته در ابعادی محترمانه تر. (278706)
 
احسان
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۲:۲۳:۱۷
باباجان کله دوستان اصلاح طلبمان دیگه جا نداره چقدر این کلاه رو بالاتر بگذارند؟! (278712)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۲:۵۴:۱۱
می تونستید به جای بلند گو شدن غربی ها ( ! ) سخنان برخی از بزرگان همین مملکت رو که آگاه تر هم هستند بگذارید،! مثلا سخنان اخیر آقای سید محمد خاتمی...... (278727)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۱ ۱۸:۱۶:۴۰
منظورتون اینها ست دیگه:

http://alef.ir/1388/content/view/62628/ (279368)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۳:۰۰:۲۲
وقتی:
* رییس صیانت از آرای موسوی توبه نامه می نویسد
* خود موسوی که روزی به کمتر از ابطال انتخابات و رای مردم راضی نمی شد , در بیانیه بعد از تظاهرات عظیم 9 دی مجبور می شود که مشروعیت دولت را بپذیرد
* لندن نشینهای طرفدار موسوی هم رسما علم مذاکره را بلند می کنند
* بزرگترین مدعیان تقلب از مناظره در این مورد در همین سایت الف طفره می روند * تعداد مناظرات تلویزیون در مورد مسائل انتخابات به دلیل کم میلی اصلاح طلبان به مناظره در این مورد از سه برنامه به یک برنامه در هفته تقلیل می یابد
* برخی هواداران موسوی مثل کواکبیان رسما در تلویزیون اعلام می کنند که تقلبی در کار نبوده
*وقتی خاتمی در نامه ای که به دروغ آن را تکذیب کرد آن گونه از تندرویهای هم جناحیهایش عذر می خواهد
*و....
معلوم می شود که عده ای در هفت ماه اخیر بدجور سرکار بوده اند و تمام اغتشاشها و تن دادنها به ذلت همراهی با ضد انقلاب و دولتهای استعماری فقط برای به ستوه آوردن حاکمیت و گرفتن امتیاز بوده است!
آیا امتیازی که حاصل هم نشد این قدر ارزش داشت؟! (278731)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۳:۱۴:۴۹
این مقاله فقط یه چیزی رو میخواد بگه! اونم اینه که هر کی به موسوی رای داده پولدار بوده! چند بار این مساله توی این نوشته تکرار شده! یعنی من که به موسوی رای دادم و جزو طبقه تحصیلکرده هستم، مرفه هم بودم و خودم تا حالا خبر نداشتم؟! یعنی هر کی به کامپیوتر دسترسی داره مرفه هستش؟! بعدش این آقای آمریکایی از روی چه آماری اومده نوشته که دو سوم جوانان ایرانی اینقدر فقیر هستن که به کامپیوتر دسترسی ندارن؟!

راستی این آقا اصلاً کی هست؟ دانشگاه بینگهامتون دیگه کجاست؟! از کجا شما پیداش کردین؟

اگه قراره از استادان دانشگاههای خارجی مقاله بذارید لطف کنید عدالت رو رعایت کنید! از هر 100 استاد دانشگاه توی اروپا و امریکا شاید بشه 2-3 نفر پیدا کرد که همچین نظریاتی داشته باشن. اون وقت شما هم فقط چسبیدید به همین 2-3 نفر! لابد بقیه اون 97-98 نفر هم که نظرات مخالف با شما دارن همشون ایادی استکبار و صهیونیست هستن! (278742)
 
جواد مالکي نژاد
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۴:۴۴:۵۴
اظهارات اين استاد دانشگاه اگرچه سعي داشته رنگ و بوي حقيقت داشته باشد اما داراي گزندگي و شيطنتهاي خاص خودش است بعنوان مثال او مي گويد:
1-تنها گروهي که اکثر حاميان موسوي درآن حضور داشتند دانشجويان ،تحصيل کرده ها و...بودند وجه ديگر اين عبارت اين است که اکثرراي دهندگان به احمدي نژاد افراد بي سواد و کم سواد بوده اند ،در صورتيکه چنين نيست و خيل عظيمي از تحصيل کرده هاي متدين و با دغدغه انقلاب به احمدي نژاد راي دادند ،البته اين نيز مهم است که موسوي توانست راي افراد تحخصيل کرده بي تفاوت در انتخابات گذشته را با روشهاي دوپهلوي عناد بر عليه بسيج و گشت ارشادبه اعتقاد من بدزدد و همينها هم بودند که باور نمي کردند چطور راي به موسوي دادهاند ولي اين اقا انتخاب نشده است
2-نويسنده در جاي ديگري مي گويد در انتخابات مشابه پوپوليستها عليه لبرالها ....نيز پيروزي از آن پوپوليستها بوده است ،مي دانيند در فرهنگ غرب اصطلاح پوپوليستها تقريبا مترادف عوام فريبها در فرهنگ ما است در صورتيکه بخش قاطعي از اراء مردم به احمدي نژاد به خاطر دغدغه دين نيزبوده است. خود من به آقاي خاتمي راي دادم ولي ايشان از همه جنبه هاي اصطلاحات از جمله جلوگيري از چپاول بيت المال و بي عدالتي و تبعيض ها فقط چسبيد آزاديها را توي بوق کرد که بي شک يکي از پي آمد هاي آن پرورش نسلس با اعتقادات سست مذهبي بوده است چنانکه در مورد فرزندان من نيز شد،اتفاقا زر اندوزان هم که قبل از انتخابات ازاو واهمه هائي داشتند، چون ديدند اوشيپور را دارد از دهانه گشادش مي زند به اعتقاد من پنهاني کمکش هم کردند همانطور که در دو انتخابات بخصوص در انتخابات اخير با تراشيدن رقبا براي احمدي نژاد سعي در ساقط کردن او داشتند اگر چه به نظر نمي رسد احمدي نژاد نيز در برخورد عالمانه با کفتار هاي فربه و اصلي مفاسد اقتصادي کاري کند. (278779)
 
مهران
۱۳۸۸-۱۱-۰۳ ۲۲:۱۸:۰۸
بین کامنتهایی که زیر این نوشته دیدم کامنت شما تنها موردی بود که به نظر میاد از سر صدق نوشته شده، به همین خاطر هم این توضیحو مینویسم.
آقای خاتمی در دوره ریاست جمهوریش کاری رو که تونست انجام بده کرد. نه این که تعمدا به فساد اقتصادی وحشتناک ایران بی تفاوت باشه، بلکه زورش همین قدری که انجام داد میرسید. توجه داشته باشید که اینجا قدرت اقتصادی و به تبع قدرت اصلاح مفاسد اقتصادی در دولت خلاصه نمیشه، نهادهایی هستند که خودشون یک دولت در دولتند و به هیچ کس پاسخگو نیستند (بهتره نمونه هاش رو من نگم چون کامنتم فیلتر میشه!)، تا وقتی که این موضوعات حل نشه هر وعده ای مبنی بر اصلاحات اقتصادی و مبارزه با مفاسد تحقق ناپذیره و یا حداقل به طور کامل محقق نمیشه.
اما حل این مشکل هم فقط وقتی امکان پذیره که نهادهای یاد شده مسوولیت پذیر باشند و در مقابل دولت، قوه قضائیه و مهمتر از همه مردم پاسخگو باشند. برای ایجاد چنین فضایی آزادیهای مدنی و بخصوص آزادی مطبوعات باید نهادینه شده باشه، جریان اطلاعات نباید سانسور بشه، صدا و سیما باید واقعا رسانه ملی بشه و ....
بقول البر کامو \"اگر کسی نان تو را گرفت آزادیت را هم گرفته است، و اگر آزادیت را گرفت بدان که نانت در معرض خطر است\" (امیدوارم نگین غربزده ام!)
خاتمی تا جایی که زورش میرسید در این مسیر حرکت کرد (گرچه اشتباهاتش هم کم نبود) و عملکردش در این زمینه باید مورد تقدیر قرار بگیره. توجه کنید که اگر زمینه انتقاد فراهم نشه یک سیستم هر قدر هم که مثبت باشه بمرور فاسد میشه، عکس این موضوع هم کاملا صادقه و اصلا دلیل اصلی مخالفت خیلی از معترضین به این دولت اینه که احمدی نژاد دقیقا داره در مسیر از بین بردن تمام دستاوردهای دوران خاتمی حرکت میکنه.
اما در مورد اعتقادات مذهبی فرزندان شما، جهان امروز جهان اطلاعات و آزادی بیانه، خیلی از نسخه هایی در دهه های قبل برای تقویت روحیه مذهبی در جامعه بکار میرفت دیگه جواب نمیده، چون اصولا نمیشه رسانه های موجود در دنیای امروز رو ایزوله کرد و هرچی هست درهمه. حالا برای جدا کردن سره از ناسره شمایی که اعتقادات مذهبی رو حسن و امتیاز میدونی باید خودت رو بروز کنی و زبان نسل امروز رو پیدا کنی، نه فقط شما تمام کسانی که این موضوع براشون مهمه باید اینکارو بکنن، مهمتر از همه حکومت اسلامیه که باید در این راه قدم برداره (در حالیکه متاسفانه فقط شعارش داده میشه)
نسل امروز نظریه تکامل داروین رو تو مدرسه یاد گرفته و میدونه دلایل علمی زیادی برای تاییدش وجود داره، پس نباید به صرف اینکه قصه آدم و حوا تو قرآن اومده بهش گفت اینا رو بریز دور. اگه بین این دو قضیه تناقضی نیست باید با دلیل بهش ثابت بشه، اگر هم هست باید باز با دلیل حرف قرآن رو تایید کرد. مشکل از آزادی نیست مشکل از تنگ نظری ماست. بهر حال امیدوارم موفق باشید. (280196)
 
رضا حسین خدادا
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۵:۲۵:۲۰
با اینکه بنده خود از جوانان طرفدار احمدی نژادم ولی از بعضی سیاستهای وی انتقاد دارم که این فرهنگ اصولگرایی است ولی شندیدن این موضوع نشان دهنده پایگاه رئیس جمهور در بین مردم زجر کشیده است:چند روز پیش در مغازه پوشاک فروشیم منتظر مشتری بودم که پیر زنی قد خمیده برای خرید لباس برا نوه اش وارد مغازه شد با اینکه پولی جهت پرداخت نداشت و لباس را به نسیه از بنده گرفت ولی دائما دعا گوی احمدی نزاد بودو می گفت : خدایا از عمر من بگیر و به عمر احمدی بیفزا...-شایدهم من و ان پیرزن و امثال ما جز جمعیت ایران به حساب نیاییم وبه همین دلیل است که موسوی و حامیان داخلی و خارج نشین خود را پیروز انتخابات می دانند. (278798)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۵:۲۹:۳۴
خيلي خوب وواقع بينانه بود ، به اميد بيداري متوهمان ! (278801)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۱۵:۴۶:۲۸
جالب بود. البته جامع و مانع نبود ولی لااقل دیدی واقع بینانه داشت. (278810)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۲۱:۴۸:۲۶
من هم به عنوان طرفدار موسوی هستم . با این تفاوت که شک ندارم و معتقدم تقلبی صورت نگرفته بلکه\"
پیروزی احمدی نژاد در انتخابات اخیر ایران را نباید یک اتفاق عجیب دانست. در انتخابهای مشابه پوپولیست ها علیه لیبرال های تحت حمایت آمریکا در جهان معمولا پوپولیست ها پیروز شده اند. برای نمونه می توان به پیروزی چاوس در ونزوئلا، مورالس در بولیوی و لولا داسیلوا در برزیل اشاره کرد.\" احمدی نژاد انقلابی است؟ نخبه است؟ افراطی است؟ ... دقیق نمی شود گفت. ولی بدون شک همه کسانی که ذره ای فقط ذره ای از افراط به سمت احمدی نژاد دوری گزینندین را تایید می کنند او یقینا پوپولیست است. در تمام نظرسنجی های خارجی دلیل بیشتر بودن رای احمدی نژاد رفتار پوپولیستی او ذکر شده بود.

خانم فاطمه ایشان تحلیلی که کرده اند گفته اند اکثریت(50 درصد به علاوه 1 نفر) دانشگاهیان با موسوی هستند. نگفته اند که همه دانشگاهیان با موسویند! این را هم قبول ندارید؟ خوب است رئیس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها این را اعلام کرد که بیشتر دانشجویان به موسوی رای دادند. نکند شما فقط صحبتهای حضرت مشایی را قبول دارید؟
حالا هر دو طرف نباید عقده های خود را بر سر هم خالی کنند. موسوی باید شکست را بپذیرد و بداند اکثر مردم ایران به اینترنت دسترسی ندارند و برایشان شعارهای اقتصادی واضح و غیر سردرگم کننده (مثل سهام عدالت و پخش پول یارانه ها و ساخت راههای روستایی و...) از مفاهیمی مانند آزادی بیان و نقد سیاسیتهای غلط اقتصادی دولت و... مهمتر است! احمدی نژاد هم باید بپذیرد واقعا پایگاه اصلاح طلبان در دانشگاهها قوی تر است. انتخاب فردی مانند دانشجو شرایط احمدی نژاد را در دانشگاهها بدتر کرد.
بنده دانشجوی دکترای مهندسی عمران دانشگاه تهران هستم و در 2-3 دانشگاه حق التدریسی تدریس می کنم . اینها را واقعا با تمام وجود می بینم و لمس کرده ام. واقع بین بودن بهترین است. جنابان موسوی و احمدی نژاد از توهم خارج شوید! (278967)
 
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۲۲:۵۶:۰۰
آقا خفه کردید ما رو با این مقاله های آبکی علیه موسوی (278985)
 
Anti Mousavi
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۲۳:۳۰:۱۸
بخشی از سخنان دکتر مسعود شجاعی زند از اساتید دانشگاه تربیت مدرس و از اعضای چپ مجاهدین انقلاب اسلامی و نیروهای موسوم به خط امام:
خطاهاي تاکتيکي جريان معترض:
1- من مي آيم: مهندس که لاقل در سه دوره پيش از اين، تقاضاي جناح هاي مختلف را براي آمدن به صحنه انتخابات رد کرده بود، اولين گام اشتباه خويش را وقتي برداشت که اعلام کرد، مي آيم؛ در حالي که شرايط براي پيروزي به دليل فعاليت هاي مردمي رئيس جمهور وقت و از دست دادن امکان طرح شعارهاي بالادست، چندان با او همراه نبود. مجموعه عوامل و شرايط اجتماعي ما نشان داده است که چرخش هاي مهم سياسي معمولا در انتخابات پايان دوره دوم رياست جمهوري ها رخ مي دهد و اين زمينه و ظرفيت در دوره هاي مياني به مراتب کمتر است.

2. اصلاح طلب اصول گرا: اگر به آمد و شدهاي منتهي به اعلان رسمي آمدن مهندس توجه شود، مشخص است که او اصرار داشت بدين شيوه خود را به عنوان يک چهره مستقل از جناحين، خصوصا اصلاح طلبان معرفي نمايد و اين مي توانست برگ برنده او باشد و با اتکا به سابقه خود در دوره امام، توجهات هر چه بيشتري را از سوي منتقدين هر دو جناح به سوي خويش جلب کند؛ اما او مرتکب خطاي دوم خويش گرديد و آن نزديک شدن و پيوند خوردن و بلکه مستحيل شدن در جريان اصلاحات بود.

3. ائتلاف نامنتظر: اگرچه وجود گرايشات روشنفکرانه مهندس و داشتن حلقه دوستان قديمي در بين اصلاح طلبان مي توانست نزديک شدن او را به جريان اصلاحات تا حدي توجيه کند، اما اعلان صريح و با افتخار نزديکي به رئيس مجمع تشخيص مصلحت شايد از مهم ترين خطاهاي تاکتيکي او بود و بخشي از محاسبات و انتظارات ناظران درباره جهت گيري هاي اقتصادي و فرهنگي او را برهم زد و دورنماي راهبردي حرکت او را زير سؤال برد.

4-پيروزي به هر شکل: يکي از آسيب هاي ذاتي و جدي دمکراسي و حکومت آرا، سايه انداختن مسئله جلب آراست بر اصول و اهداف کلان تر در فعاليت هاي سياسي- اجتماعي. از خطاهاي مهندس، ميدان دادن به کساني بود که تاکتيسين مبارزات انتخاباتي و جلب آرا بودند و همه چيز را در سايه آن مي ديدند و در خدمت آن قرار مي دادند. از همين نقطه بود که عقبه انقلابي، اصولگرايي و آرمانخواهي مهندس در سايه رنگ ها، به تدريج رنگ باخت. خطاهاي بعدي را بايد از تکمله هاي اجتناب ناپذير شعار آمدن براي پيروزي دانست.

5- تبريک پيروزي: مهندس که براي اصلاح مسير اصلاح طلبان و بازگشت به اصول اصيل انقلاب و امام آمده بود و مي توانست آن را به آرماني مهم تر از پيروزي در اين مرحله از انتخابات بدل کند و دنبال نمايد، تحت تاثير فضاسازي مهندسين مبارزات انتخاباتي و البته فضاي متفاوت اين دوره خاص در شهرهاي بزرگ خصوصا تهران، تنها به پيروزي فکر مي کرد و چنان از بابت آن مشعوف و مطمئن بود که هيچ مانع ديگري جز تقلب در انتخابات، آنهم در ابعاد بزرگ او را قانع نمي نمود. لذا در يک اقدام عجيب و بي نظير در تاريخ انتخابات ايران و به نحو پيش دستانه، پيروزي خود را تبريک گفت.

6- ادامه انتخابات در کف خيابان: معلوم نيست که تا چه حد کارگزاران نظام از متفاوت بودن فضاي انتخاباتي اين دوره و زمينه هاي اوج گرفتن اعتراضات و تبديل شدن به شورش بلافاصله پس از اعلان نتايج، مطلع بوده و براي کنترل آن چاره انديشي کرده بودند و تا چه حد طرف هاي رقيب را درباره اين وضعيت توجيه نموده و براي پذيرش نتايج و نحوه مواجهه منطقي با آن آماده کرده بودند. با صرف نظر از عدم آمادگي و عدم درک درست کارگزاران انتخابات از شرايط و با اشاره به خطاهاي تاکتيکي اين سوي معادله، بايد گفت تصميمات و اظهارات و اقدامات مهندس و اطرافيان او در روزهاي بلافاصله پس از انتخابات، نشان از عدم درک درست شرايط دارد و مصداق بارز سپردن خويش به کوران حوادثي است که در کف خيابان مي گذرد و قرار است سرنوشت کار را رقم بزند.

7. فقط ابطال: عجيب است از کساني که خود سال ها در مسند بالاترين مسئوليت هاي سياسي اين نظام بوده اند و در عين حال نمي دانند که درخواست قاطع ابطال انتخابات، ضربه زدن به اولين قطعه دوبينويي است که قبول و حتي رد آن قادر است ميليون ها قطعه ديگر اين چيدمان ظريف سياسي را برهم بريزد و نظام را با دشواري هاي متعدد مواجه سازد. (278992)
 
انقلابی
۱۳۸۸-۱۰-۳۰ ۲۳:۳۶:۲۳
تا کی می خواهیدبا این کارهای اینترنتی به عنوان موافق و مخالف بگید مخالفان نظام خیلی زیاد هستن هر ادم عاقلی می دونه انترنت اصلا جای مطمئنی برای نظر سنجی نیست از این افراد بیکار بی عقل که دوست دارن بیشمار بودنشون رو تو این کارها نشون بدن واقعا متنفرم اگه استدلال دارین بیاین جلو با استدلال حرف بزنید همه می دونن که شما خیلی کم شمارید خود این کارهاتون نشون دهنده کمشمار بودنتونه (278995)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۱۱-۰۱ ۰۸:۳۲:۳۴
داستاني تكراري

اين داستان تكراري است اما تا زماني كه سبزها ادعاي تقلب را تكرار مي كنند اين داستان نيز تكرار خواهد شد


يك روستايي تبر خود راگم كرد. به پسر همسايه شك كرد و هر روز در رفتار او دقت كرد و نشانه هاي زيادي يافت كه دزد بودن او را تاييد مي كرد.

اما او تبرش را در مزرعه اش يافت و از آن روز هر چه در رفتار پسر همسايه دقت كرد نشانه اي نيافت كه نشان دهد او دزد است.

در انتخابات نيز آقاي موسوي ابتدا باور كرد كه تقلب رخ داده و سپس دنبال نشانه ها و دلايل تقلب گشت.

اما اين دوره نيز مانند دوره هاي ديگر بود و تنها تفاوتش در شور و هيجان آن بود. و اگر توهم تقلب را كنار بگذاريم هيچ نشان اي براي تقلب وجود نداشت.

در رقابت خاتمي و توكلي هم اگر توكلي مي خواست مي توانست ادعاي تقلب كند و طرفداران خود را به خيابان بكشد و سپس دنبال نشانه ها و دلايل تقلب باشد.

البته در آن تجمع نيز چند نفر كشته مي شدند و ديگر آقاي توكلي مي توانست به جاي ارائه دلايل به خونخواهي از كشته شدن طرفدارانش داد سخن براند و اصل موضوع و علت اصلي را كنار بزند (279099)
 
محمد مهدي
۱۳۸۸-۱۱-۲۸ ۱۶:۱۰:۰۴
دروغ 1:
شخص آقاي احمدي نژاد به اذعان برخي اصولگرايان آغازگر فتنه بود.
دروغ 2:
راحت دروغ گفت و تهمت زد و آبروي افراد را برد و...
دروغ 3:
هر نوشته اي هم كه در محكوميت رفتار و گفتار ايشان و همراهان ايشان نوشته شد و گفته شد سپرديد به تيغ تيز سانسور و حتي قلب حقيقت.
دروغ 4:
واقعيت آن است كه آقاي احمدي نژاد معترضين را كه صدايشان درآمده بود و معترض به نتيجه انتخابات بودند را خس و خاشاك ناميد.
دروغ 5:
احمدي نژاد معترضين را كه به قول او اين گوشه كنارها داشتند به گفته ايشان شلوغ مي كردند خس و خاشاك ناميد.
(و اين گونه القا ميكنه كه رييس جمهور دروغ گوئه)

اما حقيقت اينه كه دكتر گفته:
«در انتخابات ایران 40 میلیون نفر خودشان بازیگر اصلی و تعیین کننده اصلی بوده‌اند. حالا چهار تا خس و خاشاک این گوشه ها کاری می کنند بدانید این رودخانه زلال ملت جایی برای خودنمایی آنان نخواهد گذاشت. 70 میلیون ملت ایران و 40 میلیون شرکت کننده در انتخابات همه عزیزند، همه ملت ایرانند و همه همدلند و دولت خادم همه آنان و در خدمت همه آنهاست. رقابت ها به پایان رسید و دوره دوستی‌ها و ساختن‌ها آغاز شد»

قضيه مناظره يادتونه؟
موسوي: احمدي نژاد به دروغ گفته تورم 15 درصده اما بانك مركزي بالاي 20 درصد رو نشون ميده! (و اين گونه القا ميكنه كه رييس جمهور دروغ گوئه)
اما حقيقت اينه كه دكتر متوسط نرخ تورم طي چهار سال اول رو 15 درصد اعلام كرد و اون رو با متوسط نرخ تورم در چهار سال اول دولتهاي قبل مقايسه نمود...

قضيه هاله نور يادتونه؟
گفتند احمدي نژاد گفته من هاله نور ديدم! بعد منكر شده. پس اون يه دروغگوئه!
اما وقتي فيلم ملاقات رو زير و رو ميكني ميبيني گفته:
يكي از حاضرين ... به من گفت هاله نور ديدم ... و من هم اينو احساس(!) كردم كه فضا يهو تغيير كرد و .... (احساس دروني بيان ميشه نه ديدن چيزي)
اصولا بيان مسائل معنوي از قبيل ديدن هاله نور و... نزد يك عالم رباني آن هم در جلسه غير رسمي (فيلم توسط موبايل گرفته شده!) محل اشكال نيست، اما چرا دكتر موضعي را كه نگرفته و حرفي را كه نزده و چيزي را كه نديده، بايد بپذيرد؟!

قضيه اتهام به بزرگان نظام يادتونه؟
چند سال پيش كه خيلي هم دور نيست بزرگان نظام رسما متهم به قتل روشنفكران شدند (عليجناب سرخپوش و ...) طرفه آن كه موسوي احساس خطر نكرد! اما همين كه به همين بزرگان نظام گفته شد وضعيت اقتصادي بچه هاتونو (نه خودتونو) روشن كنيد، اين آقا احساس خطر كرد!
جالبه كه اغتشاشات رو نتيجه اين بي احترامي! ميدونن ....

قضيه جشن پيروزي يادتونه؟
راستي ميدونيد كه مراسم ميدان ولي عصر (عج) جشن پيروزي ملت ايران به جهت حضور با شكوه در انتخابات بوده؟ نه جشن پيروزي دكتر احمدي نژاد؟
به آرشيو خبرها و فيلم هاي صدا و سيما مراجعه كنيد تا دروغگوها رسوا شوند!

قضيه معترضين يادتونه؟
جالبه!
شهرداري اعلام كرد:ميزان خسارت (فقط به شهرداري) بالاي 5 ميلياردتومان و مناطق تهران به ترتيب خسارت: 2، 5، 3، 1، 6، 10، 9، 4، 7، 11، 8، 12،... همين!
ملت ايران از نگاه موسوي يعني همين؟
الهي... آخي...!
اگه 25 خردادي حساب كنيم (براساس آمار دروغ)، بعلاوه شهرهاي ديگه در خوش بينانه ترين حالت 3 ميليون معترض به نتيجه اتنخابات داريم (داشتيم)...!
با اين حساب مردم ميپرسن چرا راي موسوي 13 ميليون اعلام شده بود؟ اين از مصاديق تقلبه..!(چه حالي داره اتهام زدن!)
راستي يادتون باشه بر اساس خبر فوق منظور از \"مردم ايران\" در بيانيه هاي موسوي همين ملت مناطق شمالي تهرونن!
فقط يه نكته كليدي رو فراموش نكنيد: در ايران پهناور فقط موسوي دروغ نميگه!

ابطال انتخابات يادتونه؟
شب گفت رييس جمهورم! صبح گفت فقط ابطال!
عين ماله كشي رو بوم نقاشي!
عين فست فوود! به دو سوت!
پسر كارش حرف نداره!

قضيه قانون يادتونه؟
موسوي در تلويزيون و چشم در چشم مردم: مرده قانون هم قابل احترام است (چه برسد به قانون ضعيف)
موسوي بعد از شكست:
موسوي (23/3/88): فقط ابطال انتخابات !
_ بازشماري آراء ....
موسوي: فقط ابطال انتخابات !
_ تخلفات را گزارش كنيد...
موسوي: فقط ابطال انتخابات !
_ ستاد انتخابات ...
موسوي: قبول ندارم!
_ وزارت كشور...
موسوي: قبول ندارم!
_شوراي نگهبان...
موسوي: قبول ندارم!
_كميته حل اختلاف...
موسوي: قبول ندارم!
_نماينده معرفي كن...
موسوي: لازم نيست!
_قانون نميگه ابطال
موسوي: من ميگم ابطال!
_ اگه انتخابات تجديد بشه و دوباره راي نياري...
موسوي: باز هم ابطال!

جنبش سبز حالا حالاها بايد بدوئه تا به دروغگوي بزرگ (موسوي) برسه!
دروغگوها!
خون هاي به ناحق ريخته گريبان گيرتون ميشه. اون روز دور نيست! (289692)