نظر منتشر شده
۱۵۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 221230
آقا ما هم اعتراض داریم؛ ما تهرانی ها!
رضا بیگدلی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۰۳
قبل از خوندن مطلب من، بدونید که من نویسنده خوبی مانند دوستان نیستم، و البته ممنون از الف که اجازه انتشار این مطلب رو به من داد.

حرف من درباره سریال «پایتخت سه» است.

توو این چند روزه که داشتم الف رو می خوندم متوجه این شدم که خود سایت نظر مساعدی به سریال داره از این مطلبش{اینجا} و البته اجازه داده انتقاد از طرف اقوام در واکنش به این سریال منتشر بشه که توو ستون یادداشت بینندگان اومده.

اما در این چند شبه که که قسمت های سریال پایتخت به تهران رسیده رو تماشا کردم، و دیدم ای بابا به ما تهرانی ها توهین کردن.

به خودم دیدم که چرا همش مشهدی ها و شمالی ها و ... بیان اعتراض کنند. ما تهرانی ها هم آدمیم بابا.

خلاصه، به این موارد در سریال اعتراض دارم:

اول فروشنده کت و شلوار توو پاساژ که چرا انقد از خود راضی نشونش دادن؟ توو محله ما فروشنده ها خیلی مودب و با احترام برخورد می کنند. به نظر من عوامل پایتخت بی  انصافی کردن.

دوم اینکه چرا راننده تاکسی های تهران رو این همه بداخلاق نشون دادن؟ که می پریدن به نقی و ارسطو؟

سوم اینکه چرا شهر ما رو پر ازترافیک نشون دادن؟ شهر ما اصلا ترافیک نداره ساعت 12 شب یا همین روزا بیایید ببینید اصلا ترافیک نیست.

چهارم که چرا ماهارو پولکی نشون دادن؟ هما زن نقی وقتی زنگ زد به بیمارستان که چرا بهبود فرار کرده، طرف از پشت تلفن سراغ پولو گرفت و گفت پس پول بیمارستان چی میشه، این در حالیه که ما تهرانی ها هر روز بیماراستانمون در حال پذیرایی و مداوای از بیمارای دیگر شهر ها هستند.

مثل اون دوستمون که توو یادداشت دیروز گفت ما مشهدی ها مهمون نوازیم و هرسال 25 میلیون نفر میان مشهد و ما پذیرای مردم هستیم.

پنجم اینکه، چرا مردم تهران رو یه سری سنگدل نشون دادن که وقتی بهبود آواره خیابون بود هیچ کسی سوارش نکرد و وسط خیابون موند؟! مگه ما تهرانی ها بیشترین کمک رو به همه جا توو زمان زلزله و سیل نکردیم؟ من از مغز متفکر فیلم، اقای تنابنده می خوام بیان یه سر تهران.

این حرف ما بود، می خواستم دوستان بدونن که گِله کردن و اعتراض کردن کاری نداره.
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۰:۴۶:۳۶
دمت گرم
هرچی مى شه میان میگن به ما برخورد. انگار هیچ ایرادی ندارن طرف برگشته میگه ما رو چرا مهمون نواز نشون نداده. ما 25 ملیون مهمون میاد شهرمون
ازشون مشت مشت پول می گیرند
اون یکی میگه به قومیت مازنی توهین شده
یادبنی اسرائیل با ایراداش به خیر
این تهرونیا بندهای بنده خداها هر چی مى خوان میگن ایرادی هم نیست
اقای مقدم تنابنده اقای ارسطو دمتون گرم گل کاشتید عالی بود سریال
لبخند رو به لب همه اوردین
ممنون از الف و نویسنده متن
زدی به خال (2046544) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۷:۱۸:۰۰
یه کم فکر کن چی نوشتی؟
مگه چند درصد مردم مشهد را بازاری ها تشکیل می دهند که میگی مشت مشت پول میگیرن که گناه بقیه رو هم میشوری
شما تو کدوم فیلم و سریال تا حالا دیدی که لهجه تهرانی دستمایه خنده قرار بگیره؟!
متاسفانه تهران و تهرانی رو از بقیه ایران تافته جدا بافته نشون میدن
ما همه هم وطنیم نباید به هم فخر بفروشین بخاطر مثلا پایتخت نشینی (2046685) (alef-13)
 
رامین
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۰۶:۳۳
تهران مگه لهجه داره که مسخره شه؟ (2047311) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۰۰:۵۵
پس هرکی لحجه داره باید مسخره شه (2047476) (alef-13)
 
العبد
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۱:۲۷:۵۸
همه ما نياز داريم كه شاد باشيم و بخنديم ، اما به چه قيمتي ؟!
در هر حال يادمان باشه كه :
(( با هم بخنديم ، نه بهم بخنديم ))

در ضمن ، تهران متعلق به يك قوم خاص نيست بلكه متعلق به همه قوم ها است ( همان گونه همه نوع تنوعي در آن ديده مي شود) . (2048168) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۸:۵۴:۳۱
مردم علی آباد حق اعتراض دارند و اگرناراضی هستند هیچ مشکلی نیست سال دیگه سریال رو تو شهر ما بسازند چون تا حالا کسی نمیدونست علی آباد کجاست حالا کلی توریست میره اونجا وبه نفعاقتصاد علی آباد شده (2049784) (alef-13)
 
رسول
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۲:۳۲:۰۴
بله که لهجه دارم گلم.اگر اشنا باشی به لهجه ها میفهمی اینو!ملغمه ای از لهجه های مختلف که چون تعداد زیادی اینجوری حرف میزنن توهم زدن که بقیه یه چیزیشونه!!!!!!!! (2048544) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۱۳:۴۳
یعنی هر کس لهجه داشت باید مسخره شه ؟ عجب ! (2047490) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۷:۳۹:۲۸
آقای مسخره شه
بله که داره همین (شه )ای که فرمودی لهجه نیست؟ (2047576) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۹:۰۲:۵۰
رامییییییییییییییییییییییییین
اینم لهجه تون. مثل ادامس میکشین (2047692) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۱۶:۳۵:۱۳
دمت گرم اینو خوب اومدی البته کلا تهرانی ها در حال کشیدنند. مثل کشیدن هوای پاااااااااااااااااک یا آلووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووده.
البته دومیشو بیشتر می کشن (2050266) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۲:۵۸:۲۱
وقتی تهرانی تو جمعی غیر تهرانی صحبت کنه بقیه متوجه میشن که تهرانیه
این یعنی لهجه (2048000) (alef-15)
 
فرزاد
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۱:۰۶:۲۶
تهران مگه تافته جدا بافته است؟ اکثر مردم تهران اهل شهرستانند و به دلایل اقتصادی و غیره به تهران مهاجرت کردند و تهرانیهای اصیل یا خارج نشینند و یا در حد اقلیتند.یه چیز دیگه:اینهم ی واقعیته که تو شهری مثل تهران احساس و عاطفه به دلایل فشار زندگی خیلی کمه.مثل اون واقعه چند ماه پیش که چن تا ارازل به زور قمه کیف یارو قاپیدند و اون همه ماشین فقط نظاره گر بودن و مردم خیلی عادی نگاه می کردند (2048146) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۳:۱۵:۱۱
آقای محترم ... تهران هم لهجه داره ... لهجه اصلی فارسی همان فارسی دری است نه این لهجه تهرانی ... برو تاریخ مطالعه کن ... تهرانی از خود راضی (2048248) (alef-13)
 
بچه تهرون
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۲۳:۴۸:۲۹
سلام

بله حق با همه شما سروران عزیزه تهران و تهرانی بدن خیلیم بدن

تهران شهری که حداقل در صد سال اخیر پذیرای همه شما هموطنای عزیزم بوده تهرونی کسی که انقد نظر تنگه و بخیله که هر عزیزی از هر شهرستانی میاد دیگه دلش نمی خواد برگرده اگه مشهد الرضا(ع) گرامی 25 میلیون زائر داره همه بعد زیارت به شهراشون برمی گردن ولی تهرون.
مردم این شهر خسیسن ولی بیشترین تولید ثروت از طریق خرده فروشی کالا و خدمات در این شهر اتفاق می افته . تهران شایدبیشترین میزان جرم و جنایت و در کل کشور داشته باشه ولی اگه یه سری به آمار زندانی ها بزنید می بینید که تهرونی اصیل انقد کمه که میشه گفت نیست .اینجا هوا آلوده است چون تهران سخاوتمندانه عرصه شو در اختیار همه قرار داده چون تمام باغهای زیباش ،شدن سود میلیاردی یه عده غیر تهرونی و خونه شدن برای مسافرهایی که دیار زیبا شون و با افسون این شهر پشت سر گذاشتن ما تو تهرون لهجه داریم به گنبد می گیم گنبذ به طناب می گیم طِناف به جاده میگیم جعده به نان می گیم نون
وبه تهران می گیم تهرون

مارو مسخره کنید گنده گنده بارمون کنید چه خیالی خدا مارم اینجوری آفریده
همه ایران زیباست ، همه ایرانی ها باحال - سال خوبی داشته باشین

خودتون نتیجه گیری کنید (ببخشید طولانی شد ولی خیلیاش هنوز ناگفته مونده) (2053894) (alef-11)
 
سید
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۴:۱۵:۲۷
الا تهرانیا انصاف میکن ..... تویی یا من

استاد شهریار (2048737) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۷:۳۵:۰۵
آره عزیزم. تهرانی ها اغلب ترک هستن و فارسی رو با لهجه ی ترکی ادا می کنن. (2049005) (alef-13)
 
حسینی
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۰:۰۱:۵۴
چرا نداره!!!!
تهرانیا به ( شوشه ) میگن ( شیشه) !!!! (2049517) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۷:۳۴:۲۷
بله که داره مسخره شه چیه لهجه نیست؟ برای من(واسه من) آقا سید(آسید)
محمد(ممد) اینارو ندیدی؟ (2051607) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۳:۵۸:۲۵
من یه دوست مازندرانی دارم که میگه شماه تهرانی ها به خانه میگید خونه ! از دید بقیه ما تهرانیها هم لهجه داریم عزیزم. (2052704) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۱۶:۰۴
تمام حرف شما درست ، ولی کسی لهجه هیچ قومی رو مسخره نکرد ، حالا اومدن یه شوخی ای رو به وسیله ی گویش یه شهری تعریف کردن ، این به هیچ عنوان مسخره کردن اون لهجه نیست .
در ضمن یه آدم حمق می تونه از هر جایی باشه ، چه تهران چه جای دیگه. (2047329) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۵:۰۸:۴۱
برو بابا چیو مسخره کرده
لهجتونه دیگه
اگر بد اداشو درمیوردن ایراد داشت
اما لهجه همینه دیگه
اگر مشکل داری به لهجتون گیر بده نه به یه سریالی که همه ایرانیارو نشونده پای تی وی (2047401) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۱۶:۳۸
آخه تهرانی ها که لهجه ندارند. (2047331) (alef-13)
 
زهرا
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۲:۳۸:۲۸
تهرانی ها لهجه ندارن؟! ببخشید این لهجه ی تهرانیه که شما بهش میگین بی لهجه!! جالبه هرچی دزد و قاچاقچیه لهجه ی تهرانی اصیل دارن بعضا تو فیلما. (2047985) (alef-15)
 
فرشاد
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۱:۰۰:۱۸
دوست عزیز هر زبانی یک مبنا دارد و لهجه ها نسبت به ان درست می شود
اگر فارسی مبنا را نوع حرف زدن تهرانی ها بدانیم ( با کمی ارفاق) تهرانی ها بی لهجه و باقی مردم شهرهای دیگر لهجه دار می شوند (2048391) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۷:۴۴:۱۸
دوست عزیز لهجه یه معنای تلفظ متفاوت از نوشتار است، بنابراین بله تهران نیز لهجه خاص خود را دارد. مسئله اینجاست که وقتی در یک سریال سادگی یک فرد با لهجه تهران به شیوه طنز نمایش داده می شود مانند اکثر کارهای آقای مدیری، کسی آن را توهین نمی بیند که درست هم می باشد ولی همین کاراکتر اگر تغییر لهجه دهد آن وقت اعتراض ها خواهد شد! روزگاری برنامه صبح جمعه را داشتیم و توانایی لذت بردن از آن در کنار هم، امروز اما تنها خاطرات هستند و چشمهایی جستجو گر برای اعتراض به همه آنچه که احتمالا هیچ ارتباطی با این خشم اجتماعی نهفته نیز ندارد. (2051626) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۱:۴۲:۱۴
"...شما تو کدوم فیلم و سریال تا حالا دیدی که لهجه تهرانی دستمایه خنده قرار بگیره"
ج: سریال شبهای برره ، عزیزم حافظه چیز خوبی است. (2047892) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۰:۳۵:۴۰
بازاری ها به کنار راننده تاکسیشونم غریب کشن (2048104) (alef-13)
 
hejab
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۱:۲۱:۱۴
تو سریال برره لهجه تهرانی کیانوش را مسخره می کردند. (2048163) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۰۱:۴۷
مشهدی ها که این روزا به لطف و برکت آقا امام رضا دارن کل مملکتو سرکیسه میکنن . یه آپارتمان 25 متری بدون امکانات خاص میگن شبی 200 تومن . من موندم اگر امام رضا(ع) در مشهد نبود این جماعت از کجا باید پول درمیاوردن ؟ (2048608) (alef-13)
 
00000000000
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۸:۱۲:۱۲
بابا دست ور دارین از این سطحی نگری ها (2049057) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۱۰:۳۱:۳۲
آخه بنده خدا مگه لهجه تهراني هم داريم. درضمن مي توني بري آمار هتل ها، غذاها، بازار، تاكسي و خلاصه هر چي به ذهنت ميرسه رو از مشهد در تعطيلات عيد بگيري و ببيني كه از زوار امام رضا چه جوري پذيرايي ميشه عزيز دل برادر (2067219) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۰:۰۳:۵۰
پ ن پ انتظار دارین سیستانی ها بیشترین کمک رو تو زمان زلزله و سیل بکنن. یه نگاهی به بودجه و ثروت و قدرتی که تو شهرتون انباشته کردین و دورش رو هم حصار بستین تا دست کسی بهش نرسه بندازین. (2046886) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۲:۴۲:۲۸
واقعا فکر نمیکنید که ما مردم دیگه چشم نداریم همدیگه رو ببینیم. و این باعث خوشحالی خیلیهاست. سیستانی از تهرانی بدش میاد اون یکی از مشهدی شکوه میکنه هر دوتاشون از اصفهانی شاکی میشن. بعد همه از کارگردان و فیلمساز و هنرپیشه گله میکنند. فقط یه کم فکر کنیم چرا ما مردم اینقدر تنگ نظر و کم حوصله شدیم و ببینیم این به نفع کیه؟ (2048233) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۲:۴۱:۵۶
به نظر من تو اینروزها که برنامه های صداسیما پوچ و بی محتوا هست

سریال پایتخت برگ برنده صداسیماست.

دست مریزاد بچه های سریال پایتخت...

واقعا که گل کاشتید تو این 2-3 سالی که با شما عیدو گذروندیم... (2047148) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۲۵:۲۶
تهران مهمه نه تهرانی!
تهران پایتخته - امکانات بسیار مناسبی داره (در مقایسه با شهرهای دیگر و بخصوص شهرهای کوچک) - زرق و برق داره - پس بازار مصرف خوبی داره - فرصت های شغلی بیشتری داره - حقوق بیشتری می دن - چون پول بیشتری از مصرف کننده طلب می کنند - کرایه تاکسی بالاست - پس مسافرکشی نون داره - ولی کرایه خونه هاش خیلی بالاتره - خبر مال چند سال پیش بود گدایی را گرفته بودند اول هفته با هواپیما از فلان شهر(نام شهر محفوظ است) می آمد تهران آخر هفته با هواپیما برمی گشت به همان شهر خودش اگه گدایی خوبه چرا توشهر خودشون گدایی نمی کرد - آخه مردم عزیز اون شهر پول مفت به گدا نمی دن - مفت درنمیارن که بخوان راحت خرج کنند - تهران قضیش فرق می کنه طرف فلان شغل (نام صنف مشمول خودسانسوری شده است) را داره ماهی پنجاه میلیون کاسبه پس میتونه به گدای سمجی که از سپر ماشینش آویزونه پنج هزار تومن بده فردا دو برابرش را برای همان تهرانی ها فاکتور می کنه - سوپر مارکتاش شیکه - ولی قیمت میوه را پرت و پلا حساب می کنند - آخه صاحب میوه فروشی ماهی شش میلیون کرایه می ده! و ......
هموطنان عزیز
تهرانی بودن افتخار نیست
ساکن تهران بودن خیلی هم خوب نیست
تهرانی حق کسی را نخورده تازه حقش را خورده اند و نمی دونه گریبان کی را بگیره چون هم مقصره (عطف به یرخی از نظریات فوق) هم بیگناه.
آستانه تحمل مان را بالاتر ببریم همه زیر یک پرچم هستیم و به یک خدا اعتقاد داریم همین برای اینکه ما را یکدل کند کفایت می کند
موفق باشید (2047338) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۰:۴۲:۴۰
امکانات در حد رایگان رو دولت برای کدام شهر ها گذاشته ببین بعد بگو حق تهرانی ها رو خورده اند (2048118) (alef-13)
 
میهن دوست
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۳۹:۳۲
به نام خدا
هر منطقه، شهر و اقلیمی همه نوع شخصیت و طرز فکری را داراست. اینکه تمام مردم دیاری را به موضوعی متهم کنیم خطاست.
اما دوست عزیز آیا شهری در ایران وجود دارد که مانند تهران غرق در تنعم باشد؟ (و البته اصفهان) آیا شهری را دیده اید که مردمش مانند تهران به پایه صندلی ایستگاه اتوبوس هم گیر بدهند و به جان زمین و زمان غر بزنند؟ آیا شهری را سراغ دارید که درصد مشارکت مردمش در انتخابات زیر 50٪ باشد؟ آیا استاندارد زندگی غربی در تهران پیشرفت چشمگیری نداشته؟ اگر مثال نقضی برای عدالت در این مملکت وجود داشته باشد بیشک تهران و اصفهان هستند.
در کل فراموش نکنیم همه با هم برادریم. و به قول دکتر روحانی زیر چتر ایرانیت و خیمه ای که عمود آن ولایت فقیه است روزگار می گذرانیم. (2047361) (alef-13)
 
آدربایجانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۱۵:۱۶:۴۱
سلام
سال های گذشته هر چی برنامه توهیت آمیز بود مختص آدربایجانی ها بود .
واقعا سعه سدر داشتند.
حالا دو کلمه با لهجه تو برنامه استفاده شده زمین و زمان را به هم ریختندو
اکه به این حساب بود باد مردم غیور و فهیم آدربایجان زمین و زمان را به می دوختند.
یاشاسین آذربایجان (2050203) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۵۷:۲۰
اول شما مشخص کنید که با چه عنوانی اعتراض دارید؟
تهرانی حومه ی شهر ری یا تهرانی پس از پایتخت شدن؟
در مورد اول مشخص کنید چرا به شما بر خورد؟
در مورد دوم شما از چه قومیتی هستید؟ (2051255) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۴:۱۳:۳۲
فدايي داري! (2052253) (alef-13)
 
من
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۱:۲۹:۴۶
آقای تنابنده خودش بچه تهرانه!!! کی گفته تهرانی نیست (2046582) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۱:۵۰:۵۴
دلیل خیلی ساده است: آدمهای خوب با لهجه تهرانی زیاد نشان داده می شوند. همین کار را برای شهرهای دیگر بکنید تا از منفی نشان دادن نرنجند. (2046603) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۷:۲۳:۵۵
احسنت زدی وسط خال! نکته همی جاست. آفرین (2046690) (alef-13)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۳:۵۳:۳۱
اگر شاه عباس اول صفوی به سال 1000 هجري (1598ميلادي) ، پايتخت كشور را از قزوين به اصفهان منتقل نمی كرد و قروین کماکان پایتخت می موند ، امروز زبان رایج و رادیو- تلویزیونی کشور لهجۀ قزوینی بود و اگر اصفهان کماکان پایتخت می موند ، امروز زبان رایج و رادیو- تلویزیونی کشور لهجۀ اصفهانی بود و اگر یوخاری- باش و اشاقه-باش قاجار به عوض اینکه پایتخت را به تهران منتقل کنند ، آنرا به تیریز می بردند ، امروز زبان رایج و رادیو- تلویزیونی کشور زبان و لهجۀ ترکی بود ؛
....... و چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد ؛ (2047281) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۴:۰۴:۳۷
البته قاجار تركهاي مازندراني اند و آغامحمدخان قاجار در ماه اول ساري رو پايتخت قرار داده بود ولي براي اين كه بتونه ديگر نقاط ايران رو هم راحت تر كنترل كنه و همچنان به مازندران نزديك باشه پايتخت رو به يكي از روستاهاي مازندران آن سوي البرز يعني تهران منتقل كرد! (2051345) (alef-13)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۱:۴۷:۱۳
در تهران دیگر تهرانی وجود ندارد یا اگر هم باشد بسیار کم. تهران پر از شهرستانیست. در واقع توهین به تهران توهین به کل کشور است. (2047035) (alef-13)
 
بچه تهروون
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۱:۱۱:۱۲
در تهران تهرانی وجود داره دور بز شما تهدانی نیست ما هفت پشتم تهرانب تو خیابون ایران هم پیشینیم زود قضاوت نکنید (2049628) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۱۷:۵۷:۱۳
چقدر غلط املائی داری بچه تهروون!!!!!!! چند کلاس درس خوندی؟ (2050331) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۲ ۱۶:۱۶:۲۰
دمت گرم معلوم نیست از کجا اومده خوندن و نوشتن بلد نیست میگه تهرانیم یکی نیست بگه آخه این تهران چقد قدمت داره بیشتر از 100 سال مرد حسابی برو آثار باستانی که توی آذربایجان و شمال و بقه شهرستانها ببین اونوقت بیا حرف بزن (2072526) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۲۱:۴۶:۱۶
خوب قبل از هفت هشت پشتت کجایی بودن؟به هر حال شاید اعقاب شما زودتر از بقیه به تهران مهاجرت کرده باشن ولی این دلیلی بر تهرانی اصیل بودن شما نمیشه.تهران چیزی نبوده جز یک روستا از توابع شهر ری و فقط کسانی که ریشه شون به این روستا برمیگرده تهرانی اصیل محسوب میشن. (2050569) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۲:۰۵:۳۳
سلام
از بیننده های این سریال هستم . چرا در دو قسمت قبل این همه گله نشد از این سریال؟
نکته ای که به نظرم میرسه اینه که تلویزیون ما بدجوری به سمت فروش آنتن در حال حرکت است. زمانی رسیده که کودکان کم سن و سال ما باید موقع نگاه کردن عموپورنگ هم تبلیغات ببینند. و حالا در سریال ها. البته آن زمان که این معماری غلط را آقای مهران مدیری در برره گذاشتند کسی اعتراضی نکرد و حالا اینطوری از همه جا زده بیرون.
دوستان حقیر سوال مهمتری دارم.نظام ما سرمایه داری است یا اسلامی؟ کودکان ما با چیپس و ماکارونی تربیت باید پیدا کنند یا تربیت با دینی.
امسال که این سریال پرمخاطب را دیدم بسیار جا خوردم.سالهای گذشته بسیار دلچسب تر و آموزنده تر بود. اما امسال به نظرم هدف سریال گم شده.
این تذهبون؟(به کجا می رویم؟) (2046613) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۸:۱۰:۴۹
تذهبون یعنی می روید ! (2046718) (alef-13)
 
عزيز
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۴:۴۷:۳۰
با سلام، من تو يك شهرستان نسبتا دورافتاده زندگي ميكنم.در اينكه به صورت سازماندهي شده نبايد به هيچ قوم و صنف و ....توهين بشه شكي نيست.اما اينكه جديدا باب شده با شروع هرسريال گروهي ايراد ميگيرن كه به فرهنگ ما توهين شده ، از خصوصيات همون فرهنگ بي عيب و نقص ماست كه اجازه هيچ انتقادي هم بهش نميديم.تا حالا از خودمون پرسيديم كجا بايد مشكلات فرهنگيمون رو اصلاح كنيم؟راستي اگه همه چي خوبه پس اينهمه مشكلات كه ما تو كشورمون داريم كار اونور آبي هاست؟ما مدعي ادب و فرهنگ و مهمان نوازي و صلح و تمدن و خلاصه همه خوبيها هستيم تخفيف هم نميديم!گاهي اگه وقت كرديم بدي هاي خودمون رو هم ببينيم و به اين فكر كنيم كه چه ابزاري براي اصلاح بدي ها و ضعف هامون داريم.فرهنگ سازي يعني چه.
مخلصيم! (2046660) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۷:۱۰:۴۰
چند فیلم دید که کارگردان های تهرانی بسازند و مشخصا نقش کارگر ساختمانی و خدمتکار رو تهرانی معرفی کنه ؟ بجاش اکثر فیلم های کارگردان های پایتخت نشین نقش خدمتکار و کارگر ساختمانی و رفتگر رو متاسفانه با لهجه های شهرستان های دیگه به بیننده معرفی می کنند ولی نقش های اطوکشیده اصلی را تهرانی القا میکنند.
به نظر من یک حس خود برتر بینی در تهرانی های عزیز مشهوده متاسفانه (2046678) (alef-13)
 
الی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۳۵:۲۴
خب عزیز من واقعیت همینه... البته متاسفانه... شما یه سر بیا تهران و با کارگرهای ساختمانی صحبت کن تا ببینی اکثریت قریب به یقین یا شهرستانی هستند یا افغانی... شما توقع داری واقعیت رو معکوس نشون داد؟ این دیگه تقصیر ما تهرانی ها نیست که شهرستانی های عزیز حاضرن بیان تهران این مشاغلو انتخاب کنن. خودتون از این ببعد با هم کیشاتون صحبت کنید هدایتشون کنید که نیان تهران کارگری. (2047514) (alef-13)
 
آملی چلاوی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۴:۳۵:۲۱
ما تهرانی ها ؟ می تونی ثابت کنی تهرانی اصیل هستی ؟ می تونی ثابت کنی پدر یا پدر بزرگت از از فلان روستا ی فلان شهرستان برای عملگی به تهران نیامدند ؟ مگه کامنت های بالا رو نخوندی که نوشته اکثر مردم تهران مهاجرن؟ ملاک شهر بودن آپارتمتنهای بزرگ نیست که هر روز توش جر وبحث می شه ! ماشینهای گرانقیمت هم نیست که از پنجره اش آشغال وسط خیابون پرت میشه ! فرهنگه عزیز فرهنگ و..... که از این نظر اگر بخواهیم حساب کنیم تهران دهی است بزرگ با دوازده میلیون جمعیت ! (2048764) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۲۰:۲۵:۰۰
ربطی نداره. مگه اونا خداخواسته بلند میشن میان. خوب اگه کارای با درآمد خوب تو شهرشون باشه که مرض ندارن این همه راه بکوبن تا اینجا بیان و برن و خانواده هاشونم اذیت بشن. کسی نمیگه تلویزیون واقعیت رو نشون نده. بحث اینه که تهران و تهرانی جماعت یه جوری امکانات رو قبضه کردن که راهی برای اهالی شهرای دیگه نمیمونه جز اینکه بیان و این مشغل رو بپذیرن. و این مشخصا از عدالت به دوره. اونم تو نظامی که اسم اسلامی رو یدک میکشه. (2049246) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۹:۱۳:۴۲
زیاد هم خالی میبندن. (2047707) (alef-13)
 
علي فيروزكوهي
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۲:۰۴:۵۴
با فرمايش شما خيلي خيلي موافقم، معمولا صداو سيما ادمهاي عاقل رو با لهجه تهراني نشون ميده (2047929) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۷:۱۶:۳۴
زمان نمایش سریال پایتخت مازندرانیها همه پای تلویزیون هستند عشق 90 در صدی مازنی ها به این سریال تنابنده و کارگردان متشکریم (2046683) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۱۷:۳۰:۳۲
دروغ نگو. (2053117) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۷:۳۳:۱۲
دیشب که بی مزه بود، دوباره باید آقای خیابانی رو تحمل میکردیم (2046697) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۷:۳۳:۲۹
مگر ما تهرانی هم داریم؟ همه مال این شهرک های اطراف هستند. (2046699) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۸:۲۳:۱۳
مغلطه می کنید. تهران که فقط تهرانیها ساکن نیستن تازه بیشترشون شهرستاتانی هستند. ضمنا تو کدوم فیلم گفتن تهرانیها اینجوری ان یا اونجوری؟ (2046732) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۸:۲۵:۲۵
90 درصد تهراني ها همان شهرستاني هايي هستند كه كنگر خورده اند و لنگر انداخته اند. (2046735) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۸:۵۹:۲۵
همیشه یه عده ناراضی اند . (2046781) (alef-13)
 
شمالی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۱۹:۳۵
خنداندن یکی به قیمت ناراحتی دیگری کاریست غیر انسانی چه شمالی باشد چه تهرانی چه لر و چه کرد.این سریال هیچ پیامی ندارد جز لودگی و تبلیغ اطلس فلان.در این سریال شمالی ها را افراد ابله و نادان ،خل و چل،ساده لو،شکم پرست،ندیدبدید،کم جنبه،دارای عزت نفس پائین،شلخته،دعوائی و پرخاشکر،بی تربیتو غیره تصویر کرده است.کدام قوم دوست دارد با چنین ویژگی هائی توصیف شود؟ (2046819) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۱۲:۳۴
آقا شما کلاً تلویزیون نگاه نکن (2051067) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۲۵:۱۲
این تذهبون؟ هذا ماذا اذا ....
اینقده خوشم میاد از این اساتید که جملاتشون رو تضمین میکنند با این کلمات قصار.
دوست عزیز اگه وسط برج پول کم بیاری هزار تا کار میکنی تا شرمنده زن و بچه نشی.خوب اینا هم بی پول موندن و باید انتن پر بشه. البته منم از این کار رسانه میلی خوشم نمیاد و واسه همینه که دارن مخاطب رو از دست میدن.حالا از دستشون در رفته 1 سریال نزدیک به استاندارد درست شده از شمال و جنوب و ... بکوبینش اینم جمع شه باز بیاین بگین هذا ماذا چرا برنامه پر مخاطب نداریم. (2046826) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۲۷:۵۳
تهران را نباید با دیگر شهرها و فرهنگ ها مقایسه کرد. شهری که تا دویست سال قبل عبارت از سوراخ هایی در زیر زمین بوده که مردمانش شبها به داخل آنها می خزیده اند( از ترس هجوم دزد و ناامنی). مقایسه تهران با مثلا بختیاری اصیل چندهزارساله درست نیست. تهران چنین وجودی را هیچ وقت نداشته. شهریست که با پول نفت- کارگر مهاجر ارزان و فرهنگ بی ریشه غربی ساخته شده و الان سرمنشا تمام بیماری های فرهنگی و اقتصادی ایران عزیز شده است. (2046830) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۱:۴۳:۰۰
اقا ما تهرانی ها دزد و بدبخت مگه نمی گید تهران اخ و پیف برگردید شهر و دهات خودتان ما همان تهران اخ و پیف دوست داریم بدون هجوم اقوام مهاجر (2047029) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۵:۲۸:۴۲
خدایش بگرد ببینیم ریشه اصلیت تهرانیه که این همه به تهرانی بودنت می نازی اگه اینهای که دارند اعتراض میکنند که تهران ایراد داره از تهران خارج بشن فقط موش های جدولهای تهران باقی می مانند مگر ما چیزی به نام تهرانی داشتیم ده کوره ایی بوده که مردم از جاهای دیگه امدن وشد تهران (2047435) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۱:۱۵:۵۶
تو برو دهاتتون ما با موشها همسایه بشیم بهتره (2049635) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۰۸:۱۶
ما هم که حرفی نداریم ، فقط لطف کنید کارخونه ها و دانشگاه ها و ثروتی که در شهرتون انباشته و متمرکز شده رو در ایران پخش کنید
واقعا فکر کردی ملت بخاطر اسم یا اب و هوای تهران به این شهر مهاجرت کردن ؟ (2047483) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۵:۴۱:۵۳
دوست عزیز کی پخش کرده؟
تهرانی ها؟!
مسئولین عزیز که اکثرا شهرستانی هستند
شما باید مطالباتتون رو به گوش اونها برسونید
بعد هم آب تهران رو تا حالا خوردی ببینی با بقیه جا ها چه فرقی داره؟
این تازه یه نمونش بود
هواش هم اگه بذارن و کمتر ماشین و بنزین آشغال بدن به مردم خوبه (2051456) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۷:۴۸:۱۷
این تهاجم اقوام مهاجر خوب اومدی دمت گرم (2049025) (alef-13)
 
بچه تهرون
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۱:۱۴:۴۶
ایول عزیزم گل گفتی (2049633) (alef-13)
 
amir
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۲:۴۶:۰۱
تهرانی عزیز:
اول به لیست کشورهای دنیا و رتبه های اقتصاد و ... یه نگاهی بنداز بعد از پایتخت نامیمون تهران کوه بساز...

اقوام مهاجر که میگی تحت فقر شدید منطقه خودشون مجبور به مهاجرت شدن که پشت این قضیه هم تیوری های سیاسی مثل تلاش برای یکسان سازی و ... خوابیده که مطمینا امثال تو اینقدر ... هستی که...

امیدوارم نظر من منتشر شه مثل سابق ... نشه تا حداقل عده ای از شما به یکسری مسایل پی ببرید...

اینقدر سانسور کردم نوشته هامو که ... (2049699) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۹:۳۱:۴۸
بفرما اینم ادبیاتشون (2052332) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۳:۲۶:۵۶
گل گفتی (2047225) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۵۹:۱۳
با احترام به تمام اقوام. اولا مقایسه یک قوم و ایل با یک شهر مقایسه درستی نیست.
دوم: میشه لطف کنید برای تنویر افکار از افتخارات این قومی که نام بردید و سایر اقوام در طول قرون معاصر نام ببرید. متاسفانه در این کشور یکسری آدمهای قفل شده در گذشته وجود دارد که با فاکتور گرفتن و تغافل نسبت به عقب ماندگی میهن شان همگی ادعای چنین و چنان بودن دارند.
سوم: اگر تاریخ داشتن به وجود قبرستان چندهزار ساله است که تهران هم در قیطریه گورستان 3 هزار ساله داره. افتخار کردن و مباهات داشتن باید صرف خلاقیت، نقش در پیشرفت، ارائه ایده نوین زندگی، رفع و دفع دشمن و ... باشه که در هم جهت مثبت و هم منفی این عوامل همه ما ایرانی فرقی با هم نداشتیم.
چهارم: کارگر و روز مزد بگیر انگلیسی ها در صنعت نفت همه اقوام آن منطقه از جمله بختیاری ها بودند.
پنجم: بهتر است یک کم تاریخ می خواندی و حرفهای صد من یه غاز را برای ابراز فضل استفاده نمیکردید برای افزایش اطلاعاتتان:
"در ۸۰۵ق/ ۱۴۰۴م، سفیر پادشاه کاستیل، کلاویخو، در راه سمرقند و به مقصود دیدن امیر تیمور گورکانی، از تهران گذر می‌کند. به گفته او: "... تهران شهری است بسیار بزرگ بدون دیوار و بارو. منزلگه ایست بسیار لذت بخش با تمام وسایل راحتی. می‌گویند هوایش برای سلامتی خوب نیست و تابستانهایش بسیار گرم است..." (2047538) (alef-13)
 
ابراهیم
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۳۱:۲۹
سلام ..من تهرانی هستم و این مواردی که در سریال از تهرانی ها نشان دادند اصلا درست نیست .تهرانیی ها مردمانی خون گرم -خوب -دستگیر و مهمان نواز هستند. (2046837) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۹:۰۷:۴۹
ما که ندیدیم (2047698) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۰۰:۲۹:۳۹
بس کی نفهمی (2050783) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۷:۳۸:۳۲
نه بابا!!! نکنه اکس زدن؟ (2051615) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۳۲:۱۵
حالا که هم شمالی ها و هم تهرانی ها و هم خراسانی ها از این سریال دلخورند چه اصراری به پخش آن است. (2046838) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۴۶:۱۶
چرا فكر ميكنيم كه يك سريال حتما بايد پيام اخلاقي داشته باشه. بابا مردم صبح تا شب دارند نصيحت و موعظه گوش ميدن. گاهي هم نياز دارند كمي سرگرم باشند و دور هم بخندند. بي آنكه بخواهم نكات آموزشي سريال را انكار كنم اما اجازه بديم فيلمهايي هم صرفا براي سرگرمي مردم ساخته بشن. (2046857) (alef-13)
 
عادل
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۴۷:۱۶
به نام خدا.اگر قرار باشه اينطوري بريم جلو بايد فيلم صامت بسازن بلكه بايد در صدا و سيما و سينما رو تخته كرد/مثلا تهراني ها ميتونن به نقش امين حيايي اعتراض كنن؟مضافا مگه در مورد مازني ها چي گفته شده؟اين كارا واقعا بدعته.به نظر من اشتباه اولو اقاي ضرغامي كرد كه رفت مسجد سليمان و به طور ضمني اقرار به اشتباه نكرده كرد،بازم تكرار ميكنم كه اگر قرار به اعتراض باشه تهراني ها از همه ذيحق ترن ولي واقعا قرار بر اعتراض نيست. (2046860) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۰۹:۵۲:۵۶
من مشهدی هستم و از این فیلم اصلا ناراحت نیستیم که هیچ هر شب صدای قهقهه خنده از خونه ما بلند میشه با این فیلم!
یک اقلیتی هستند که همیشه خدا ناراضین و نمیشه کاریشون کرد
گناه دارن ولشون کن یره ؛) (2046867) (alef-13)
 
داداش
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۰:۱۱:۰۷
ریش و قیچی صدا و سیما دست شما تهرانیهاست . تا الان هم که همیشه مثل فیلم های هالیوودی قهرمان فیلم ها خودتون بودین و بقیه ملت تعطیل بودن. الان اگه گله و اعتراضی بکنین مثل گل به خودی هست که فقط باعث خنده دیگران میشه (2046894) (alef-13)
 
نیما
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۰:۳۹:۳۵
سلام
من در طول عمرم چند باری بیشتر تهران نیومدم. قسمت تهران پایتخت ۳ رو با وجودم تو تهران لمس کردم. (2046941) (alef-13)
 
جواد م
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۰:۴۹:۱۷
بسمه تعالي
با سلام
(با لهجه مشهدي خوانده شود) مو بعنوان يك شهروند مشهدي از محسن تنابنده تشكر مكنم.

1- مشهد هم مثل بساري از شهرهاي اين ديار آدم و خوب وبد داره با اين قضاوتهاي مردم ياد داستان فيل مولانا مي افتم كه هر كس بر اساس تجربه شخصي در يك شب تاريك به دركي متفاوت از فيل رسيدند . قبول دارم كه برخورد برخي تاكيد ميكنم برخي از مجاورين، كسبه، هتلدارا، مسافرخونه دارا، راننده هاي تاكسي و ... با زائرين بسيار تاسف بار و كاسبكارانه است ولي توجه داشته باشيد كه خيلي از ساكنين مشهد از شهرهاي ديگري به اين شهر آمده اند و شايد اين نوع رفتارها در شهرهاي مسافر پذير ديگر هم قابل مشاهده باشد.

2- من به عنوان يك مشهدي اين مطلب رو ميگم كه اين سريال و قسمتهاي قبلي آن هيچ احساس منفي نسبت به مردم مازندران را به من منتقل نكرد. شايد دوستان مازندراني توقع داشته باشند كه بازيگران لهجه مازني رو صد درصد درست ادا كنند و هرگونه قصوري را تمسخر تلقي كنند كه به نظرم بايد در اون تجديد نظر بشه.

3- اين زود رنجي ها و توقع داشتن از ديگران دردي رو دوا نميكنه بايد خود ما (تك تك مردم) از خودمون شروع كنيم و آستانه تحملمون رو بالا ببريم و آنچه را كه براي خودمون نميپسنديم بر ا ديگران هم نپسنديم .

والسلام (2046961) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۰:۵۰:۰۰
فروشنده کت و شلوار توو پاساژ که چرا انقد از خود راضی نشونش دادن؟!!

مرد حسابي تازه خيلي هم خوب نشون دادن
اين خوب شون بود

فروشنده هاي تهراني كه اصلا مشتري رو آدم حساب نمي كنن(البته به جز خانوم هاي جوون رو!) (2046962) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۰:۵۹:۰۸
من به عنوتان مازنی هیچ گونه توهینی رو از سریال مذگور احساس نکردم بلکه اکثریت سکانسها در بیان خصوصیات اخلاقی خوب مازنیها بود ولی یک ایرادی که میشه گرفت اینه به نظر میرسه موضوع خیلی بیش از حد کش داده شد (2046976) (alef-13)
 
مهرداد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۱:۰۹:۱۷
به نظر من پایتخت3 چیزی برای گفتن نداره ما فقط لودگی میبینیم (2046985) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۱۸:۰۰:۲۹
موافقم صد در صد. آب بسته بودند اساسی (2050336) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۱:۱۰:۴۲
اقا چرا تهرانی ها را در چهارشنبه سوری بسیار بی فرهنگ نشا داد؟چرا راننده اون تراک میکسر بتونو خالی کرد روی اینها؟و... (2046989) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۱:۱۴:۴۲
آقا عالی نوشتی بخدا،به نظر میرسه این روزها اعتراض به سریال های تلوزیون تبدیل به یک اپیدمی شده،حال آنکه عموم جامعه راضی هستند. (2046993) (alef-13)
 
صالح
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۱:۲۷:۴۹
بابا جم کنید خودتونو! یه خورده ظرفیت خودتونو بالا ببرین آخه این حرفای خاله زنکی چی‌ که نشستین دارین می‌‌زنید!؟

به قول این دوستمون اعتراض کردن کاری نداره، اما اعتراض باید سازنده و منطقی‌ باشه که حاصل مثبتی با خودش داشت باشه.

اون دست از آدما که نشستن چپ راست اعتراض می‌کنن اگه بدونن چه بلایی دارن سر خودشون میارن همین الان این قائلرو تموممش میکردن.

و متأسفانه چند وقتی‌ هم هست که باب اعتراض کردن به امثال سریال پایتخت داغ شده، افرادی که آتیش بیاره این معرکه شدن اگه بصیرت داشتن می‌‌دونستن غیراز این که خودشونو آدمای کم ظرفیتی نشون بدن که با ساده‌ترین حرف به تیرچه قباشون بر می‌خوره، هیچ حاصل دیگه‌ای براشون نداره، این اعتراض کردنها بار تخریبیش خیلی‌ خیلی‌ بیشتر از خوده برنامه است. (2047008) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۱:۴۷:۱۴
آقا چند سال قبل، شبکه تهران یه سریال ساخت که یه اکبر عبدی نقش یه شخصیت کاشانی رو بازی می کرد،‌ همون سریال رو شبکه اصفهان هم پخش کرد،‌ ما مردم کاشان هم نشستیم و به لهجه مسخره اکبر عبدی (که تلاش می کرد لهجه ما رو تقلید کنه) خندیدیم، هیچ کس هم اعتراض نکرد.
ما هم تاریخ و تمدن هفت هزار ساله داریم،‌ هم مهمان نوازیم، هم مومنیم و هم ...!‌ اما اینها دلیل نمی شه که تا یکی یه ذره با لهجه ما حرف زد یا اسم نقش بد فیلم کاشانی بود،‌ بیایم اعتراض کنیم که. اتفاقا هر چی یه آم بزرگتر و با طمانینه تر باشه،‌ کمتر واکنش منفی به این اتفاقات نشون می ده (با احترام به همه ی قومیت ها و لهجه ها). انقدر گیر ندید،‌ بذارید شب یه ساعت پای تلویزیون شاد باشیم،‌ همه با هم. (2047036) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۲:۲۶:۱۰
بعضیا همچین تهرانی تهرانی میکنن آدم فکر میکنه اهالی تهران از کره مریخ هستند ،بابا اینا هم همشهری های من و شما هستند دیگه بیخودی شلوغش کردید (2047107) (alef-13)
 
یک لر
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۲:۲۶:۲۸
وقتی تمام فیلمایی که در طول سال ساخته میشن با لهجه تهرانی هستند ، وقتی تهرانی یعنی ایرانی ، وقتی تهرانی یعنی آدم معمولی ، باید انتظار اینو داشته باشیم که بعد 35 سال وقتی مردم یه شهر دیگه رو هم قاطی ایرانیا حساب میکنیم اما با زبان تمسخر اهل اون شهر واکنش نشون بدن .
قبول داری 80درصد جذابیت فیلم مربوط به طرز صحبت کردن افراده ؟ میدونی چرا؟ چون برا مردم جدیده . چون تا حالا نشنیدن . چون تا حالا این آدما تو تلویزیون محلی از اعراب نداشتن و فقط تو جوک هامون یادشون کردیم (2047108) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۱۹:۱۰
کاملا موافق هستم (2047495) (alef-13)
 
قاسم
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۲:۳۲:۰۳
با تشکر از عوامل تهیه کننده سریال پایتخت 3
چرا ما اینقدر حسادت داریم و نمی تونیم واقعیت ها را ببینیم یک سریال که تمام خوب وبدیها را نمیتونه نشون بده و مهم شاد کردن دل مردمه نه اهانت به کسی و همه جا هر نوع آدم با هر برخوردی در هر صنفی میشه پیدا کرد. (2047118) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۲:۵۷:۱۹
بیشتر اعتراض مازندرانی ها به بازی و نقش بسیار زشت و زننده علیرضا خمسه در این سریال بوده و گرنه بقیه موارد با چاشنی طنز قابل قبول است (2047172) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۳:۰۵:۰۱
واقعا جای اعتراض داره. چرا قهرمان داستان مثل بقیه فیلم و سریال ها تهرانی نیست؟ (2047193) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۳:۲۸:۰۴
نکات مثبت سریال
مواظبت از پدر آلزایمری
مواظبت از بیمار و تنها نگذاشتن آن
به یکدیگر پول قرض دادن
ساده زیستی و عدم تفاخر به یکدیگر
همگی دور یک سفره غذا خوردن
اهمیت دادن به ازدواج
اهمیت زنان در تصمیم گیری خانواده
و خیلی از مطالب دیگر که تمامی آن خاص مردم خوب و با محبت مازندران است

خلاصه اینکه نقی بزنم دهنت با (گویش محلی) من خام بورم (2047231) (alef-13)
 
اعتمادی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۳:۵۲:۱۰
سلام ضمن قدردانی از زحمات همه عوامل سریال پایتخت 3 ، باید پذیرفت اینکه این سریال نقاط ضعف وقوت بسیاری دارد اما عمده ترین ایراد این سریال که می شد ، عوامل محترم این سریال از جمله کارگردان ونویسنده این سریال اینه که این سریال درشیرگاه در استان مازندران فیلمبرداری وبازی میشه ، اما نام علی آباد استان گلستان مطرح میشه خوب بود کارگردان ونویسنده محترم مقداری انعطاف بیشتری داشتند و به احترام همکاری مردم شریف ومهمان نواز شیرگاه ( سوادکوه شمالی ) از نام شهرستان شیرگاه در سریال استفاده می شد که نشد . انشاالله در قسمت هاب بعدی جبران شود . (2047278) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۱:۰۲:۵۰
داداش این علی آباد تو همون مازندرانه ها اون علی آبادی که تو میگی تو گلستانه ، علی آباد کتوله (2047843) (alef-13)
 
سعید چلویی دارابی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۳:۵۴:۴۴
سلام
من خودم مازندرانی ام
این فیلم ایرادایی داره مثل(افراط درنشون دادن لهجه مازنی ونبود نقش مثبتی که ماندرانی باشه که بیانگر فرهنگ واقعی مازندران باشه)اما نه اینقد که اینا دارن همه هجمه میکنند!!
ب نظرم اگه این داستان بختیاریها وقطع پخش فیلم پیش نمی آمد امسال اینا اینقد شلوغش نمیکردن .....
.تادیروز که 90درصد فیلم های شمال توگیلان بود مامعترض بودیم ،بعده مدت ها اومدن مازندران یه فیلم ساختند اونوقت......
اینا اگه بخوان توهراستان وقومی برن فیلم طنز بسازن همین داستان هست!!
مکه درمورده ترک ها کم فیلم میسازن؟!
انشالله که سالهای بعد هم این فیلم ساخته بشه البته باتامل بیشتر ونشون دادن فرهنگ واقعی مازندران (2047284) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۰۱:۱۶
اعتراض وارد نیست. (2047301) (alef-13)
 
اکبرپور
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۱۰:۲۳
هم پلنگ را مسخره کردنند همع کشتی شمال هم لهجه مازندران و هم محیط بان فیلم مسخره ای ساختند صدا وسیما راضی استبا این فیلمهای مسخره دنبال امار است (2047318) (alef-13)
 
سید مرتضی تقوی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۲۳:۳۱
سلام، من یک مازندرانی هستم، صحبت جنبه و ظرفیت و...نیست. بدیهی است که مردم نیاز به شادی و تنوع دارند. مشکل اینجاست که در میان موضوعات متنوع و فراوان طنز ظاهرا موضوع بنیادی قومیت ها از همه دمدستی تر و سهل الوصول تر است. به علاوه اینکه چنین موضوع حساسی می باید توسط افراد توانمندی مانند مهران مدیری ساخته شود و با احترام آقای مقدم می باید سناریوهای معمولی تر و ساده تری را کار کند. این مسایل را بگذارید در کنار سابقه ناخوشایند صدا و سیمای ملی ما که متاسفانه سالهاست بدون ملاحظه از پتانسیل های اجتماعی و فرهنگی ایران به بدترین شکل استفاده کرده و کارد را به استخوان رسانده است. (2047337) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۴۱:۱۰
افا جون از توهم بیا بیرون مگه تهران غیر از اینه که نشون دادند پا شو چشاتو باز کن ببین تهران چه خبره (2047362) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۴:۵۰:۳۹
به نظر من تو این سریال تهرانی ها رو انسان های متمدن نشان داده و شهرستانی ها رو آدمایی که از پشت کوه آمده بودن نشان داده بود ولی چه توقع از صدا سیمایی که خودش فقط دیدش به تهرانه و بیشتر نمی بینه (2047372) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۵:۲۳:۱۱
تهرانی!!!! حرف خنده دار میزنی.اصلا چند درصد مردم تهران اهل تهران هستند.همگی شهرستانی اند.شاید با ارفاق 5درصد. (2047430) (alef-13)
 
زهرا
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۲:۴۲:۴۸
وقتی پدر مادر و پدربزرگ مادربزرگ متولد تهرانن، کجایی به حساب میایم دقیقا؟! (2047987) (alef-15)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۵۹:۵۴
پدر پدر بزرگمون هم تهرانی اون چی میگی دیگه (2051149) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۵:۲۵:۱۸
متاسفانه در سال های اخیر به اقوام و زبان و فرهنگ آنها توهین های زیادی شده ، که تنها حمایت کنندگان این موضوع افرادی هستند که از روش تفرقه بنداز و ... استفاده می کنند باید یاد بگیریم به فرهنگ و زبان هم نخندیم اگر ارسطو فارسی حرف میزد باز شما تهرانی ها خوشتون میامد ، شما به آذری ها می خندید به شمالی هم مازنی و هم گیلک می خندید اما خودتون چرا خنده دار نیستید و اون آقا میگه گفته گرون فروشی بداخلاقی و.. از تهرانی ها نشون داده شاکیه

برادر زمانی که تو حرف زدی و من به نحوه حرف زدنت خندیدم میفهمی یعنی چی (2047432) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۹:۱۰:۴۱
بزنم تو دهنشون؟ (2047704) (alef-13)
 
mm
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۸:۵۶:۱۸
یه خورده دیدگاه همون باز کنیم اگه با این دیدگاه جلو بریم یه روز لرهای عزیز ناراحت می شن ، یک روز ترک های قهرمان ناراحت می شن ، یک روز عربها ، یک روز کرد ها ، یک روز بلوچ ها و... و با این شرایط باید برگردیم به دوره چارلی چاپین و فیلم های صامت بسازند بس کنید این مملکت اینقدر مشکل برای بحث و حل کردن داره که این موضوع توش اصلاً حساب نمی آد (2047681) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۹:۰۹:۴۸
پایتخت اگر عوض بشه تهران جزو دهات اطراف قزوین میشه. (2047701) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۰۳:۲۱
بشه اقا بشه ما تهرانی ها به والله خسته شدیم (2051156) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۹:۲۲:۳۲
اگر ضرغامیم بره کنار چه خوب میشه (2047723) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۱:۳۱:۵۶
حالا وقتی طرفدارهای تراکتور تو ورزشگاه شعارهای اونجوری میدن ناراحت نشین اینهمه تو سر قومیتها و ملتهای ایرانی زدین آخرش از یه جا فووران میکنه
از وقتی که فیلم ساختن تو این مملکت باب شده من یه فیلم ندیدم که نقش اولش یه آذری یه لر یه مازنی (با گویش خودشون باشه) ولی تا دلتون بخواد تو جبهه و جنگ از این اقوام نقش اول داشتیم (2047873) (alef-13)
 
ترک
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۱:۳۷:۲۹
برادر تهرانی نفست از جای گرم در مییاد. اگه موضوع فقط این یه سریال بود ما هم کنار شما می دیدیم و می خندیدیم. مساله اینه که یه عمره حرفهای زشت ، جک های مستهجن ، توهین و بی ادبی به اقوام مختلف از طرف صدا و سیما میشه. صدا و سیما هم که مال براداران فارس زبانه. تو خودت نکشیدی که بدونی توی مملکتی که مال خودتته نتونی به زبان خودت با افتخار حرف بزنی یعنی چی. فکر نکن این ها از کم ظرفیتی هستش. این حرف ها عقده های دهها ساله نسلهای سوخته ای که توقع دارند برای مملکتی که براش خون دادند شهروند درجه دو حساب نشند. فقط همین! (2047884) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۲:۰۰:۴۳
من به شهرهای ترک زبان زیاد رفتم. بیشترین بی احترامی و توهین رو تو تبریز دیدم. رفتار ترک ها رو با کرد ها هم دیدم. ربطی به فارس و ترک و لر بودن نداده. همه بی فرهنگیم. مطمئن باش دست شما بود بدتر می شد (2048207) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۵۷:۱۴
عجب. شما چند ساعت تبریز تشریف داشتین که به این راحتی قضاوت می کنید؟ واقعا از الف تعجب می کنم!! (2051144) (alef-13)
 
یک ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۲:۱۸:۳۲
دوست عزیز! من هم به اکثر شهرهای ایران سفر کردم.در این بین تبریز از زیباترین و تمیزترین شهرها و مردمش از بافرهنگترین و خونگرمترین مردم ایران بوده اند.لطفا مغرضانه نظر نذارید. (2051182) (alef-13)
 
reza
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۲:۱۴:۵۰
یکی‌ از راه‌های (با تاکید میگم یکی‌) از راه‌های توسعه بی‌ اخلاقی‌

و دور شدن از فرهنگ همین مسخره کردن دیگران است که متاسفانه

در صدا و سیما و بویژه در تهران دامن زده میشه. (2047943) (alef-13)
 
سما
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۲۳:۵۲:۱۴
من که خیلی از این سریال خوشم اومد و اصلا حس نکردم فرهنگ یا لهجه خاصی رو مسخره میکنه. در ضمن اینکه اعتقادات دینی به خصوص نماز خوندن نشون داده میشه خیلی خوبه (2048055) (alef-13)
 
ariaaaa
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۲:۲۶:۱۷
ممنون از مطلبت. من تهرانیم نه مازنی ولی خواهشی که دارم یکم منطقی بنگریم بخدا اینا بچه بازی هستش که میگین مارو تمسخر میکنن در ضمن پایتخت فوق العاده اس یه شب که نتونستم ببینمش شبش اصلا نتونستم راحت بخوابم (2048221) (alef-13)
 
rahim
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۳:۰۱:۰۲
از پایتخت 1و 2 در مجموع راضی بودم باستثنا لهجه محلی آنها که مسخره ادا می شدو نه هنری و نه ادبی (نقیییی ناهار نخردمه )
ولی پایتخت 3 با اشکالات زیادی همراه است خیلی از بزرگان و اساتید استان هم به ان ایراد گرفته اند, ولی من نظر خود را می گویم . اولا" کارگردان محترم به اشتباه فرمودند و گفتند ما می خواهیم فرهنگ مازنی ها را به دیگران معرفی کنیم, نیازی نبود ؛ بلکه بیشتر محرک اعتراضات بود بالاخره هر سریال موافقان و منتقدانی دارد ,و اصلا ممکن نیست فرهنگ و اداب و رسوم یک استان و یک زبان را که اساتید می گویند 2600 گویش دارد رادر یک سریال 13قسمتی به کل دنیا معرفی کرد.(بیننده خارج از کشور هم داریم )
دوما" در این سریال
حتی اگر نقی معمولی قهرمان جهان هم شود و بقیه هم ختم به خیرشوند(مثل اکثر سریالهای ایرانی ) ...مابه بعضی قسمتهای سریال اعتراض داریم.مثل 2بسته غذای سگ خوردن یک قهرمان مازنی بخاطر شکست و 10بسته را هم ارسطو خورد .بدون خواندن روی بسته و یا دیدن عکس حیوان روی بسته .. مثل ندانستن BRT توسط ارسطو که راننده ترانزیت بین المللی است (.ولو اگر طنز باشد.)
مثل بی هدف و با هرکی ازدواج کردن ارسطو که هیچ الگویی را ارائه نمیدهد.
مثل چرت و پرت گفتن خمسه عزیزدر نقش پیرمرد (که برایش متاسفیم ) در این فیلم و نوع راه رفتن او که با هیچ پیرمرد الزایمری استان ما تطابق ندارد.
مثل بهتر بودن زنهای سریال (و عاقل تر بودن) و اشتباهات و کودنی و زود قضاوت کردن و نقشهای متعدد منفی داشتن یا ناقص بودن مردهای سریال نسبت به زنهای سریال .و و و و می توانم چندین مورد دیگر را لیست کنم که به ما برچسب بی اطلاعی و سادگی و حسادت , بد اخلاقی و چندین صفات بد دیگر زده شده است.(البته در کنار بعضی واقعیات که شاید لازم نبود مردم دنیا بدانند که در مازندران وقتی پدر مریض اینچنینی است پسر بزرگ هد خانواده است نه تا این حد.... ایکاش
کارگردان محترم می فرمود زندگی یک خانوده روستایی است و هیچ ربطی به مردم مازندران ندارد. .

سوما"کسی که تیر به کمرش خورده و نزدیک نخاعش است که اینجوری بازی نمی کند باید همیشه از درد بنالد و دنبال عمل کردن و درمان خود باشد نه پیراهن تیم ملی را امضا کند که انهم خوب است , نوع خنده بهبود خنده بی دردی است و خنده نقی خنده بی عاری. چون هیچ تلاشی برای بدست اوردن شغل نمی کند بلکه با رفتن به کشتی از پیدا کردن کار برای امرارمعاش خانواده فرار میکند.و به امید جایزه است . سارا و نیکا هم که فرزندان مازندران هستند حتی یک کلمه مازندرانی دیالوگ ندارند آنهم در جایی مثل علی آباد کذایی.(دو علی آباد در ذهن دارم شهر علی آباد کتول گرگان و روستای علی آباد دودانگه ساری)
در پایان بهتر بود که به جای عنوان پایتخت (که توجه همه را به خود جلب کرده ) اسم این سریال 13 قسمتی را -بی خانمان ( مثل اثر هکتور مالوی با بازی نقش اول خانوم پرین )- و یا -داستان یک خانواده راننده ترانزیت بین المللی -می گذاشتید .باور بفرمایید هیچ مازنی معترض نمی شد.
در ضمن دریادداشت ها بعضی مشهدی ها هم به خاطر فقط2 سکانس اعتراض کردند ,1- ازاینکه یک خانم مشهدی اینجور با مهمان برخورد کرده و 2 -پدر مشهدی کمربند دست گرفته تا بچه اش را بزند. پس بعضی مردم فرقی بین طنز و جدی قائل نشدند و مشخص است که معترضین مازنی هم ذیحق هستند /

سایت محترم الف لطفا نظر اینجانب را منتشر بفرمایید .با تشکر یک ساروی (2048239) (alef-13)
 
farrokh
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۳:۰۴:۴۲
بنده اذری هستم- فرهنگی هستم - بابا ما همه چیزمون خوب نیست بد هم داریم.
یک روز پرستارها اعتراض میکنن که ای بابا به شغل ما توهین شد -روزه دیگه عدهای معلم اعتراض می کنن که ای بابا به حرفه ما توهین شد -روز بعد قوم بختیاری روزه دیگه اذریها بعدش مازندرانیها- ایهاالناس من خودم اذری هستم و جد و ابادم هم اذری بودن ولی ما هم خوب و بد داریم تو فرهنگ ما خوب و بد هست با انتقاد و حتی شوخی از نوع بزرگش ما بد نمی شیم. بیاییم سعه صدر مون رو ببریم بالا- اهای فوتبالیستی که بعد از گل زدن پیراهنت رو میبری بالا که از قوم بختیاری حمایت کنی تو داری با این کارت بیشتر توهین می کنی و افسوس به ما -همه ما- که با کوچکترین نقد و شوخی تمام زحمت یک گروه رو به باد میدیم و بدتر از همه اینکه رسانه ما دولتمرد ما براحتی عقب نشینی میکنن. (2048241) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۱۶:۳۶
والا من که تا کانال می زنم وسریال پای تخت میاد رو صفحه دلم به هم می خورد واقعا تهیه کننده مردم شریف را به مسخره گرفتند گند زدن .همه را ادمای بی شعور .بی ادب بی معرفت .بیسواد..معرفی کرده اند.یعنی چه اخه وقتی دودست طرف توگچ باشد این تهیه کننده فکرنکرده که برای مردم سئوال میشه که اورا چه کسی تمیز میکند ویا موضوعات دیگه خواهش می کنم دیگه این سریال پخش نشود . (2048634) (alef-13)
 
احمدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۳:۳۴:۵۱
عزیزان هموطن موضوع بختیاری ی موضوع کاملن سیاسی بود ...در کدوم یک از سریالهای تاریخی به میرزا کوجک خان وستارخان وباقرخان ووووبزرکان ذیکر کشور توهین شده اما براختی از سردار اسعدبختیاری که نقش اصلی در استبداذ ستیزی قاجار و استعمار داشته ویک وطن برست بمعنای واقعی بوده براحتی اماج توهینه وافترا قرار میکیرد..مکر سریال درمورد لرها انهم با موضوع اجتماعی ساخته نشده ..کلی هم زیبا وشادی اوربود (2048676) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۱۷:۱۴:۵۰
متاسفم ولی به دلیل حسادت تهرانی نبودنتون و این که دور از پایتخت هستید تهرانی ها رامسخره می کنید در حالی که تهرانی های اصیل که تعدادشان هم کم نیست هیچ ادعایی ندارند و این شهرستانی هایی که چند سال است وارد تهران شده و فکر می کنند تهران نشین شده اند و این تهران نشینی برایشان مزیت است بااعمال و رفتار نامتناسبشان اسم تهرانی ها را خراب کرده اند نمونه اش همین افراد بد حجابی که هنوز نمی توانند درست و حسابی صحبت کنند اما به محض پیاده شدن از اتوبوس مسافربری و وارد شدن به تهران حجابشان را کنار می کذارند و به بدترین شکل ممکن در خیابان ها ظاهر می شوند و فکر می کنند با این بی حجابی متمدن شده اند در حالی که خانواده های اصیل تهرانی حجابرا به بهترین شکل ممکن رعایت می کنند و این شهرستانی ها هستندک ه اسم تهرانی را بد جلوه داده اند (2048973) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۱۸:۱۱:۰۳
کمی از تهران بیا بیرون و دنیا رو ببینی بد نیست. شما زیادی موندی تو تهران امر به ات مشتبه شده تهران نه تنها همون ایرانه بلکه کل جهانه!!!!!! تو کشورهای دیگه مهاجران از همه کشورها و ملیتها در کنار هم زندگی می کنند و از حقوق مساوی برخوردارند اون وقت شما نشستی میگی چرا مردم شهرهای دیگه میان تهران؟؟ خوب خیلی ساده است چون درست یا نادرست تهران پایتخت ایرانه و تمام امکانات توش جمع شده اگه مثلا اصفهان بشه پایتخت ایران مطمئن باش نصف جمعیت تهران میرن اصفهان (2050343) (alef-15)
 
مهدیه
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۲۳:۵۴:۴۴
ببین مزخرفترین کامنتی که خوندم همین بود (3041922) (alef-13)
 
مهدیه
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۰۰:۰۴:۳۶
مشکل اینه که بابا مگه مردم هر شهری دستشون کجه که نتونن فیلم و سریال بسازن چرا قبل انقلاب میساختن و الان نمیتونن بسازن؟ خوب پول این صداسیما منصفانه تقسیم بشه به همه اجازه فیلم سازی به زبان اصیل خودش داده بشه (تا دو سال پیش سریالای ترکی باید به زبان فارسی ساخته میشد به بچه ها میگفتن یه شعر فارسی بخون تو برنامه کودک تبریز )ببینم چند درصد مردم میشینن این فیلم های در پیت دختر خوشگل پسر خوشتیپ و عشق و چرت و پرت میبینن بزارین هر قومی از افسانه هاش از تاریخش از هر چیزیکه بهش مینازه فیلم بسازه بعد اگه ترک ها بگن اقا من انقد پول رو این فیلم میذارم بازیگرا و کارگردانا ووو ترک میخوام بیان کمک ببینینم صدا سیمای تهران خالی میشه یا نه و همچنین قوم های دیگه ......مردم که خ... نیستن همه اینارو میفهمن بخدا انقد مثلا شبکه های هر مرکز استانی ضعیفه که آدم رغبت نمیکنه حتی برا چند ثانیه رو اون شبکه بمونه آره عزیزم صحبت اینجاست البته به یه شرطی ها افراد صدا سیما واقعا مردمی باشن نه دولتی که هر چی دستور بودو بسازن و حال مارو خرابتر کنن (3041948) (alef-13)
 
پویاتبریزی
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۰۲:۰۳:۴۷
الف جان! توکه هرنظری رومجازدونستی!این نصفه نیمه روهم ازشهریارسخن محمدحسین بهجت تبریزی منتشرکن:
الاتهرانیا! انصاف میکن خ...تویی یا من ؟! (2049676) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۱۷:۰۴:۰۲
سلام:نظراتي که درپي نوشته اين هموطن تهراني وآن هموطن مشهدي مون نوشته شده است يک بار ديگه ثابت ميکند که احتمالا نظر بعضي ازمستشرقين درباره انتزاعي بودن واژه "ايران"درست است واين اسم براي ناميدن مردماني ساکن دربخش شرقي خاورميانه فاقد پيشينه تاريخي است.مردمان اين بخش ازخاورميانه کرد ، لر،بلوچ،تيپوري،آماردي،ترک و... هستند.ولي احتمالا ايراني نيستند.واستفاده از واژه "ايران"توسط حکومتهاي خودکامه درتمامي اين سالهافريبي بوده است، براي اخذ باج وخراج که اگرجزاين بوديک سريال بازيرساختي وام گرفته ازفرهنگ "فيلمفارسي"محل مجادلاتي اين چنين نميشد. (2050290) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۱۹:۵۰:۱۴
منم میااااااام (2050434) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۲۳:۴۲:۱۲
چرا انقد دخترای تهران و بد نشون میدن؟ارسطو همش میگفت تهرانی ها میخواستن دخترشون و غالب کنن ب من... (2050728) (alef-13)
 
ادمیت
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۴۵:۵۹
این روزها همه از قوم و لهجه خود می گویند نه از ادمیت...شما چطور؟ (2051124) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۶:۰۸:۴۶
دوستانی که ایراد میگیرید تا حالا فکر کردین که چرا اصفهانی ها و یزدی ها و کرمانی ها و شیرازی ها که با گویش خاص خودشون تو فیلمها بازی و صحبت کردند ، هیچگاه مورد اعتراض دیگران واقع نشد؟؟؟ نمیشه که یه هموطن جنوبی توی فیلم با لهجه تهرانی صحبت کنه! اگه اینجوری باشه آیا میتونی با فیلم ارتباط برقرار کنی؟؟؟تمام حس و زیبایی فیلمها به تناسب فرهنگ،گویش،نوع پوشش و ... همان منطقه ایجاد و به بیننده منتقل میشه.همه لهجه های ایران شیرین و قابل احترامند و هیچ قومی بر دیگری برتری ندارد،خود برتر بینی کار ناپسندیست. (2051502) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۷:۴۴:۰۸
دوستان همیشه در صحنه و همیشه ایراد بگیر...!!!
به نظر من این سریال بسیار نقاط مثبت زیادی داشت که باید مورد توجه قرار بگیره...
1) نشان دادن حس غیرت ایرانی ها و به خصوص مازندرانی ها که واقعا به خوبی در صحنه های مسابقه کشتی نشان داده شد.
2) فرهنگ سازی در بسیاری از موارد به خصوص در مسئله حمایت از حیوانات.
3) نشان دادن رابطه عمیق و پر احساس افراد یک خانواده نسبت به هم و نشان دادن جایگاه والای "خانواده" در ایران.
4) نشان دادن صداقت، پاکی و سادگی (به معنای بی غل و غش) ایرانی ها.
5) نشان دادن جذابیت فرهنگ ایرانی و مقدسات دینی حتی برای یک شهروند "چینی"
و بسیاری موارد دیگر.

این موارد به قدری پراهمیت و پررنگ نشان داده شد که واقعا می توان با کمی گذشت نسبت به کمبودهایی که به نظر دوستان ایراد تلقی می شود، عبور کرد. لازمه درست کردن یک سریال طنز شوخی کردن مودبانه است لطفا به کسی برنخورد... (2051625) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۲:۵۶:۵۵
اها!! یادم اومد توسریال برره کلی لهجه تهرانی هارو مسخره کردن..... (2052239) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۵ ۰۹:۲۳:۴۰
ما هم اعتراض داريم .
چرا در فيلم ها ادمهاي دزد و قاتلي نشان داده مي شود كه فارسي حرف مي زنند!!!!!!!!
مگر ما فارسي زبان و يا ايراني خلاف كار داريم؟
چرا توهين مي كنيد ؟
ما بهترين مردم روي زمينيم (2052324) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۰ ۲۰:۳۹:۳۴
با سلام مهم نيست كه اهل كدام شهري مهم اين است كه انسان باشيد. ولي انصافا اگر اين مردم تهران نباشند بسياري از استانهاي ما در طول سال بايد از شدت نياز به هر دري بكوبند . بارها در ياد داشتهاي مردم شهر هاي ديگر خوانده ام كه ارزوي امدن زلزله در تهران را دارند غافل از اين كه اكثر مردم در نقاط مختلف ايران حداقل وابسته اي در تهران دارند. پس بيايييم با هم مهربان باشيم اگر در تهران مردم داراي در امدهاي بالاتري هستند به همان نسبت هم مخارجشان بالا است. (2069151) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۷-۰۳ ۱۲:۰۸:۴۰
از هر جای دنیا با هر رنگ ونزاد وباهر زبان وباهر لهجه وبا هر شغل ودر امد فقط باید ادم باشیم (2390587) (alef-10)
 
مهدی
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۱۷ ۱۸:۴۱:۴۱
سلام ... بنده با نظرات این دوستمون که گفتند لهجه و قومیت مهم نیست باید ادم باشیم بسیار صحبتشون منطقی و کامل هست. (3809427) (alef-13)
 
مهدی
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۱۷ ۱۸:۳۶:۴۳
سلام ... دوستان تهرانی و لهجه تهران مربوط به لواسان و رازی ری هستش ، البته به خاطر مهاجرت هایی که از همی استان های ایران داشتیم در تهران این زبان و لهجه فارسی با قومیت لواسان ولبته رازی ری کم کم رو به نابودی رفته و کمتر با این لهجه دیده می شود ... قابل توجه دوستانی که اطلاعات کافی ندارند و فقط نظراتشون و با توجه به احساسات در اختیار دیگران قرار می دن .
پدر و مادر بنده اهل لواسان بودند... اما خودم به دنیا آمدم در شهرری
تمام ایران سرای من است ... مطمعا باشید هر کجای دنیا در قالب توریست یا مراحل تحصیلی که مهاجرت کنید نمی گن اهل نهران یا اهل مازندران هستید فقط و فقط به عنوان ایرانی شناخته خواهید شد ... پس یادمان نرود به عنوان یه ایرانی و مشاهیر ایرانی خوب و عالی زندگی کنیم ... همگی هموطنان عزیزم ...موفق و سربلند باشند درمراحل زندگی . (3809423) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۱۱-۱۵ ۱۷:۵۷:۰۸
تهران مهمان دوس ندارن (4149328) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.