نظر منتشر شده
۷۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 234993
سودآوری قيمت های قبلي خودرو براساس اسناد مالی ايران خودرو
بخش داخلی الف، 29 تیر 93
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
ایران خودرو با انتشار تازه ترین گزارش صورت های مالی خود از سودآوری ۹۴ میلیارد تومانی در ۳ ماه نخست امسال خبر داد.

این میزان سودآوری که قبل از افزایش اخیر قیمت خودرو توسط شورای رقابت محقق شده است نشان می دهد که حداقل در ۳ ماه نخست امسال براساس صورت های مالی ایران خودرو و با احتساب قیمت های قبلی، این شرکت سود ده بوده است.

آنطور که خراسان گزارش داده، این در حالی است که مدافعان افزایش قیمت خودرو، ضرردهی خودروسازان را به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل لزوم افزایش قیمت خودرو مطرح می کردند.

در خور اشاره است که براساس این گزارش میزان فروش ایران خودرو در ۳ ماهه نخست امسال با ۸۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۰:۳۳:۳۱
بخش عمده ای از این سود توسط مدیران ایران خودرو بابت پاداش هیئت مدیره و ...رانت به جیب خودشان می رود و جای هم نگرانی نیست چون مردم هزینه آنها را پرداخت خواهند کرد آقای وزیر صنعت معدن و تجارت هم که آنها را آنها را تایید و حمایت می کند
الف تورا خدا منتشر کن فقط بگذار بدانند که ما می دانیم و ما هم مکدر هستیم نه فقط ریاست محترم جمهوری. (2262536) (alef-13)
 
ع د ا
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۱:۳۲
چیز عجیبی نیست...
من هم اگر یه صنعت رو به صورت انحصاری داشتم، هر وقت دلم می خواست تولید می کردم، هر چندتا می خواستم تولید می کردم، خودم قیمت می زاشتم، خودم می فروختم، و ... یه کاری می کردم که بیشترین سود دنیا نصیبم بشه. (2262731) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۳۲:۴۰
تنها راهکار نخریدن است ( البته این سخن بیشتر یه جوکه تا یه حرکت اعتراضی ) (2263120) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۵:۰۴:۲۴
برق گران شد یعنی استفاده نکنیم و تحریم کنیم!بنزین گران شد آن هم با کیفیت پایین پس نخریم و تحریم کنیم! ظاهرا از پس کلمه تحریم شنیده ایم فکر می کنیم اگر خودمان خودمان را تحریم کنیم به خودمان کمک می کنیم. برادران عزیز باید به فکر ارتقای کیفیت باشیم. همین و این کار وظیفه ی مجلس و ودولتی است که خودمان انتخاب کرده ایم از آن ها بخواهیم و آن ها هم اینکار را خواهند کرد. (2263185) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۰۹:۳۶:۲۸
این گرانی ها کار آمریکا، انگلیس، دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی است!!! (2264476) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۱۰:۳۳:۱۲
قضيه خودرو با برق خيلي فرق دارد ، در مورد برق هم به نظر من اگر اكثر مردم اعلام كنند از اين به بعد پول برق نمي دهيم حساب كار دستشان مي آيد ( مطمئن باشيد وقتي تعداد زياد باشد نمي توانند برق را قطع كنند . ) (2264565) (alef-14)
 
سید
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۴:۳۳
وقتی ایران خودرو برای تیم فوتبال خود در یک سال ده ها میلیار د تومان هزینه می کندو فقط به دروازه بان جدیدش برای یک فصل 2میلیارد پرداخت می کند چه کسی باور می کند این شرکت در حال زیان دادن است! (2262745) (alef-13)
 
شهروند......
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۸:۵۵
با سلام جدا اينجانب مكدر هستم كسي نيست جلوي اين رانت مديران ايران خودرو را بگيريد الف حداقل گزارش تحقيق و تفحض مجلس را منتشر كن تا ملت مكدر شوند كه چه حقي ايران خودرو ازما ميگيريد و رانت را با مكدر شدند درك كنند مكككككككككككككككككككدريييييييييييييم از رانت موجود مكككككككككككككككدرييييم از اجحاف حق خريد مكككككككككككككككككككدريم (2262757) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۱۹:۱۲
توی اکثر کارخونه های بزرگ این اتفاق داره می افته کار سخت رو پایین دستی ها انجام میدند سود ها و پاداش ها رو مدیر عامل به مدیرها میده ما خانواده کارگرها اینو به چشم می بینیم (2262783) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۲۲:۵۶:۳۷
واقعاگل گفتی (2264132) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۳:۵۳
بخش عمده مبلغ فروش که باعث کاهش سود میشه رسما میره تو خزانه دولت این پاداشها رقمی نیست برابر اون (2262805) (alef-13)
 
حسین از کرج
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۲۲:۵۷:۴۳
چند میگیری مگه جناب مدیر ایران خودرو؟! ببخشید اگه بهتون جسارتی شد البته پاداش های چند ده میلیونی در مقابل درآمد میلیاردی دولت مبلغ ناچیزیه انشالا جبران کنند براتون تا باندازه دولت پاداش بگیرید!!! (2264135) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۵:۱۰
30% قیمت پراید میره تو جیب دولتها
این دولتها که نفت دارن مالیات میگیرن و قراره چند برابر کن از خودروسازها پول میگیرن این همه پول کجا خرج میشه
امار میگه 80% بودجه کشور صرف حقوق مزایای دولتیها و همایشها و ... میشه (2262809) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۵:۵۰
مطمئنا سودشون بیشتر از این حرفاست. اینا بخشی از سود رو رسانه ای کردن
هیچ وقت نمی یان کل سودشون رو بگن. توجه کنید تازه این تنها سود ایران خودرو هست (2262977) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۵:۱۲:۱۳
اینها راباید تعطیل کرد. (2263207) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۲۲:۰۴:۰۲
شما و بقیه مردم مهم نیست که مکدر باشید. وجود نازنین و ذیجود ریاست جمهور به نمایندگی از طرف شما مکدر شد کافیه! این ها همش سیاه بازیه. هشت نفر از دوازده نفر عضو شورای رقابت از طرف دولت مکدر شده منصوب شده اند. (2266029) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۱ ۱۳:۰۳:۰۵
تنها راه گرفتن مجوز تظاهراته (2269008) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۰:۳۹:۳۶
بیا حالا دیدی..... (2262548) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۰:۴۷:۲۳
دعوا بر سر جلب منافع بیشتر برای عده قلیل است و مردم بازیچه‌اند. امیدوارم کسانی که مسبب این اوضاع هستند طعم حوادثی که برای مردم در جاده ها پیش می‌اید رو بچشند. لعنت الله علی القوم الظالمین (2262568) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۰:۴۹:۱۶
چرا در این دو کارخانه را نمی بندند مردم نفس راحت بکشند؟! چرا ورود خودرو را آزاد نمیکنند مثل افغانستان حداقل؟!!!! (2262575) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۸:۵۹
احسن (2262980) (alef-13)
 
نکته سنج
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۱:۰۵:۲۸
خودرو سازان که دم از ضرر میزدند! و حالا دم خروس نمایان شد! مثل اینکه از نظر آقایان، دروغگویی از لیست گناهان کبیره خارج شده!!! (2262600) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۳۴:۱۸
دروغگویی 8 سال است از نظر اقایون از لیست گناهان کبیره خارج شده!! (2262830) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۱۴:۳۹:۰۹
9 سال است که فراموش شده (2265088) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۱:۰۹:۰۳
انتظار داری با این همه سرمایه گذاری سود نداشته باشد و ورشکست شود اخه 94 میلیارد تومان را ببین چند درصد میشه
ضمنا خودروسازها دو تا مشکل عمده دارند انبوه استخدامی و کارمندهایی که هر مدیری می اورد مثلا مدیر قبلی مازندرانی بود و از یاران م کل سایپا را کرده بماند که اکثرهم مدرک و تخصص ندارند و یک قومیتگرایی شده در سایپا

دوم از هر خوردو صراحتا 30 تا 40 درصدش میرود در جیب دولت


سوم خودروسازها خصوصی نیستند لذا بهتره دولت از این دورویی دست برداره و اعلام کنه رسما که خودروسازها دولتیند ومردم و مدیران تکلیف خود را بدانند
این تزویرها و دوروییها خوب نیست (2262610) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۱:۱۱:۴۰
پس چی شد؟ میگفتن قیمتهای شورای رفاقت به ضرر ماست ولی با همون قیمتهای قبلی اینهمه سود به جیب زدن؟ببینین تولید خودرو براشون چه سودی داره که حتی اگه قیمتها خیلی پایینتر از این بیاد بازم یه حاشیه سود تضمین شده دارن..بازار انحصاری و نبود رقابت در بازار نتیجش همین میشه.. (2262618) (alef-13)
 
رستم
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۱:۳۲:۱۳
یعنی تا زمانی که قطب سوم خودرو سازی بخواهد وارد میدان شود باز باید کماکان به این دو شرکت مونتاژکار باج بدهیم؟؟؟؟؟
ای بابا پس این هم به عمر ما قد نمیده!! (2262654) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۵:۱۱
قطب سوم هم مال خودشونه! (2262810) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۱۱:۱۴
قطب سوم خودرو سازي هم از رانت بهرهمند خواهد بود .
بهترين راه كاهش پله اي تعرفه ها از وضعيت فعلي (حدود 90 دصد يعني تقريباً دوبرابر ) است تا خودروسازها نيز در بازه زمان مورد نظر بر كيفيت محصولات افزوده و قابليت رقابت فراهم گردد و گرنه قيمت هاي فعلي در برابر خودرو دريافتي ظلم عظيم به ملت محترم ايران خواهد بود . (2262946) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۰۸:۴۸:۴۵
تعرفه واردات کم حجم ها 45 درصد است نه 90 درصد (2264411) (alef-10)
 
جاده صاف کنی...
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۵:۱۹
قطب سوم ؟
بی خیال...خوب به خاطر دارم که همین ال 90 قرار بود به قیمت واقعی که فکر می کنم آن موقع 6700 یورو بود و کاملاً فول آپشن وارد بازار شود که همین کمیسیون صنعت و نمی دونم چی چی مجلس آن موقع جلوی این کار را گرفتند و گفتند ورود این خودرو با این قیمت و با این کیفیت به ضرر صنعت کشور است!و بعد این خودرو را در چند تیپ وارد بازار کردند که ارزانترن و لخت ترینشان 12 میلیون قیمت گرفت!
اگر همان موقع دست از این امتیاز دهی و جاده صاف کنی ها برای این خودروسازهای خدا نشناس بر می داشتند ، الان قطب سوم که سهل است! باید چندین و چند قطب می داشتیم! (2263178) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۱۰:۱۴:۴۹
فکر کنم اگر به مصاحبه ها و برنامه های که در ابتدای راه اندازی و کسب مجوزهای تولید این خودرو از رسانه ها در آرشیو صدا و سیما سر بزنید قرار بود خودروی ال 90 را جایگزین خودرو پیکان با مبلغ پائین ترکنندکه مردم ضعیف هم بتوانند خرید کنند حالا چند برابر شده قیمت 4 تا 5 میلیونی حالا بالای 30 میلیون شده (2264537) (alef-14)
 
بابک
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۱:۴۵:۵۹
وجدانن باید بنزو بی ام و جنرال موتورز و تویوتا بیان پیش شما فرقون سازها لنگ بندازن تا روشهای نوین فروش و سودآوری را بهشون یاد بدین آخه تو مملکتی که اوضاع اقتصادی مردم داغونه ماشین عصرحجر هم با قیمت نجومی میدید دست ملت مردم بیچاره هم واسش صف میکشن تازه 6ماه ویکسال هم پولشون دست شماست بعد اگه لطف کنید یه حلبی کهنه میدید دست ملت سوار بشن چرا یه کتاب از این همه تبحر در تولید وفروش خودرو چاپ نمیکنید به تمام خودروسازان دنیا بفروشید (2262691) (alef-10)
 
صابری
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۱:۴۶:۱۴
آقا یکی بگه 94 میلیارد تومان آنهم تو سه ماه آنهم قبل از افزایش قیمت رقم کمیه؟؟؟؟؟/
چرا اینقدر زیاده خواه هستند؟؟؟؟؟؟/ (2262692) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۱:۵۷:۵۰
جالب اینکه قیمت کارخونه با قیمت حاشیه بازار تو هر ماشین ایران خودرو حداقل 4 میلیون تفاوت قیمت داره و ایران خودرو فروش فوری نداره و ماشین های تولیدی رو به نمایندگی های خود می دهند که با قیمت حاشیه بازار بفروشند
و این سودی است که در آن اسناد به میان نمی آید سود ایران خودرو حداقل دو برابر چیزی است که شما می گویید (2262716) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۲:۲۷
تازه سود ده با این همه ریخت و پاش و سوء مدیریت و ...
این ظلم را پایان بدهید.
این ظلم را پایان بدهید.
این ظلم را پایان بدهید.
این ظلم را پایان بدهید.
این ظلم را پایان بدهید.
این ظلم را پایان بدهید.
این ظلم را پایان بدهید. (2262735) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۰۷:۱۹
همه هم صدا باهم:

اين ظلم را پايان دهيد.
اين ظلم را پايان دهيد.
اين ظلم را پايان دهيد. (2263069) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۵۳:۵۵
ما مردم از خودروساز ها راضی هستیم و به دنبال افزایش قیمت . چون دلار گران شده و خودرو هم باید گران شود . خودرو سازهای خارجی از روی عمد و عنادورزی مشغول تولید خودرو های بهتر با قیمت های پایین هستند تا خودرو ساز های ما را ورشکست کنند.
مردم این خودرو ها را خواهند خرید تا انگشت خود را در چشم بدخواهان فرو کنند . به شمارش من ، حمله به سوی نمایندگی های خودرو 1 2 3 ......
(2263172) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۱ ۱۴:۳۲:۳۳
خدایا به این خانه ظلم عذاب از آسمان بفرست تا با خاک یکسان بشه (2267154) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۱ ۱۴:۳۵:۱۲
علما کجا هستند
شیعه این جور وقت ها کجاست
میرزای شیرازی کجایی (2267165) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۲۵:۵۱
آقای روحانی خواهشاً تعرفه واردات رو کم کنید تا قیمت خودرو با کیفیت خارجی پائین بیاد ببینیم مردم این ارابه های سایپا و ایران خودرو رو می خرن (2262813) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۱ ۱۴:۳۳:۲۱
این مافیا زورش از ایشان بیشتر است
مثل مافیای نفتی آمریکا که زورش از اوباما بیشتر است (2267156) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۳۶:۴۶
خودروسازها به جای ساخت خودرو روی به تاسیس بانک و شرکت بیمه و بساز بفروش آورده اند . (2262838) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۲:۳۷:۳۳
خدا رو شکر
همه مردم ایران نگران این بودند که نکند خدایی ناکرده قیمت های ارزان خودرو باعث ضرر و زیان شرکت های محترم خودرو سازی بشه و آن عزیزان تکدر خاطر بشن که البته با لطف و عنایت شورای محترم رفاقت و بالا بردن ناچیز قیمت خودرو(حدود25درصد)خودرو سازان عزیز و دوست داشتنی سود ناچیز و غیر قابل شمارش چند صد میلیاردی نصیبشان خواهد شد..
دعای ملت ایران پشتوانه ادامه راه شما.. (2262841) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۰۲:۲۰
استیضاح وزیر صنعت و برکناری مدیران شرکتها و تغییر اعضای شورای رقابت (2262914) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۰۲:۵۹
واقعا وارد کردن خودرو از هر لحاظ بهتره هم کیفیت هم کمیت
ولی خیانتهای پشت پرده از چنین خودرو سازهائی حمایت می کند (2262916) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۱ ۱۴:۳۴:۲۶
خداوند قوم عاد و ثمود را نابود کرد تا امثال خودرو سازها عبرت بگیرند ولی نمیگیرند (2267160) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۱ ۲۲:۲۱:۲۳
خداوند عذاب را نازل کرده است
کشته های جاده ها از جنگ بیشتر است (2268205) (alef-14)
 
حبیب الله اسدابادی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۰۷:۵۱
چگونه می توان به دست اندرداران این کشوربفهمانیم که این سازمان خودروساز به بیراهه می رود مگرنه اینکه خودروهای کره ای ازلحاظ کیفی وکمی ازخودروهای تو لیدکنو نی بالاترندچراقیمت انهابادلار3000تومان کمتراست اگردولت مردمی می خواهدکشف قیمت کندخودروهای این دوشرکت رادرنمایشگی دراین کشورهای حاشیه خلیج فارس به نمایش بگذارد به هرقیمتی بفروش رسیدباهمان قیمت دلار درداخل واگذار کنندودرامدارزی هم خواهند داشت (2262929) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۲۵:۱۳
واردات باید ازاد باشد از هر نظر به نفع جامعه است از نظر کم مصرف بودن-ایمنی خودرو-راحتی-شکیل بودن خودرو_ قیمت پائین تر -هزینه تولید ندارد.ما چرا باید همه چی را به خاطر چند نفر همیشه فدا کنیم (2262975) (alef-13)
 
taha
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۴۰:۳۴
با سلام . مسئولین محترم اگر به وجود خدا و روز قیامت اعتقاد دارید صنعت خودرو نوعی کلاهبرداری از این ملت همیشه در صحنه و گرفتار با هزاران مشکل میباشد . سطح درآمد و قیمت خودرو را با سایر کشورها مقایسه کنید و کار سختی نیست. (2263011) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۳:۴۴:۱۰
جنگ زرگریه دولت و خودرو سازهاست اول قیمتها رو خیلی میبرن بالا بعد دولت مثل یه منجی میاد قیمتها رو یه ذره کمتر از خیلی میبره بالا (2263025) (alef-13)
 
حاجی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۴:۰۵:۴۷
مانند روز روشنه که بحث فقط رانت وپولهای باد آورده است که زبان خیلی ها بند آمده وگرنه

خدایش کدام یه از مدیران مسئولین ویاحتی نمایندگان خودروی داخلی سوار میشن که اینقدر سفت وسخت پای قیمت موندن
بابا بی انصافها ها شما که همه خارجی سوار هستید اقلاً این اوتل ها رو بذارید براتی مردم ارزون بشن (2263066) (alef-10)
 
سيد
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۵:۰۸:۵۴
متاسفم (2263200) (alef-14)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۵:۳۹:۳۹
تنها راه واگذاری واقعی این خودروسازها به بخش خصوصی واقعی است!!!!!!!!!!!!!! (2263317) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۵:۵۳:۰۰
مطمعن باشید که سودش ده برابر اینه .
ایرانخودرو را دست کم نگیرید .

چجوری 100 میلیون 100 میلیون به اعضای هیئت مدیره پاداش می‌دهند ؟ (2263346) (alef-10)
 
عبداله
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۶:۱۸:۳۷
یک کار عجیب را ایران خودرو در مورد اینجانب کرده است. ماشینی که ثبت نام کرده بودم قرار بود دو ایربگ داشته باشد اما وقتی تحویل دادند یک ایربگ بیشتر نداشت و در سند نوشته بوند که حدود یک میلیون و ششصدهزار تومان را به من بر می گردانند اما وقتی مصوبه شورای قابت آمد قانون را عطف به ماسبق کردند و ماشین فروخته شده را گران کردند و از مبلغ یک میلیون و ششصد هزار تومان طلب اینجانب فقط 200 هزار تومان را دادند و بقیه را به جیب زدند به هر کدامشان هم گفتم جواب مشخص ندادند. حالا اگر ماشین دو ایربگ داده بود و من طلبکار نبودم نمی دانم چطوری می خواستند ماشین فروخته شده را گران کنند. (2263419) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۷:۱۲:۵۷
دزدی از مردم به شیوه جدید ‎!‎
همه باید پاسخگو باشن آقایان به اصطلاح مسلمان ‎!‎ (2263556) (alef-10)
 
مهدي
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۷:۲۰:۱۹
روحاني مكدريم!!!!!!!!! (2263577) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۱۸:۴۳:۰۱
اونوقت آقای نعمت بخش میاد میگه دولت بیاد ضرر 6هزار ملیاردی خودروسازان بده بعد شاید خودروسازان قیمتها را به قبل برگردونن.کدوم ضرر کدوم کشک؟حلا من یه سئوال برام اینجا پیش آمده:مگه این مدیران ارشد صنعت خودروسازی نعوذبه الله خدا تعیین کرده که هیچ کس نمیتونه برشون داره؟مگه نماینده ها نمتونن با عزل وزیر صنعت به این ظلم و دزدی پایان بدن؟ (2263763) (alef-10)
 
محمدی
۱۳۹۳-۰۴-۲۹ ۲۱:۵۲:۵۶
(car)فراخوان ملی/ برای حل مشکل صنعت خودرو ، خرید نکنید
پس از 2.5 برابر کردن قیمت خودروهای بی کیفیت و فاقد استاندارد به بهانه مشکلات ارز و تحریم در سال 91 و افزایش 10% درسال 92،اینبار با توجه به افزایش 30% قیمت خودرو و عدم توجه خودرو سازان و دولت به خواست و توقع مردم از خرید خودرو جددا خودداری کنید.بهترین اعتراض به گرانفروش نخریدن کالای آن است...
این پست را آنقدر منتشر کنید تا صنعت پوسیده و پررانت خودروساز کشور که تنها چاره برآورد هزینه هایش را دلال بازی و کم فروشی و گرانفروشی و فشار به مردم می دادند مقابل خواست مردم شریف و نجیب ایران سرتعظیم فرو آورد... (2264024) (alef-10)
 
ایرج
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۰۲:۰۶:۴۶
از خودروسازانی که به بهانه تحریمها کاهش تولید 50 درصدی و افزایش سود دوبرابری خودروهایشان برای به هم زدن تناسب عرضه و تقاضا در بازار مینمایند انتظاری بیش از این نداشته باشید (2264291) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۰۳:۵۹:۵۰
انشااله بزودی این بساط دزدی و حقه بازی به اصطلاح خودرو سازی هر چه زودتر از این مملکت برچیده شود و خودروهای مناسب و با قیمت ارزان وارد بازارها شود ولی اگر رانت خواران و دلالان بگذارند.... (2264331) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۱۰:۰۱:۲۸
من که راضی نیستم یک ریال از پول من در ورزش خرج بشه (2264517) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۱۱:۱۱:۱۸
سزای گران فروش نخریدن است (2264619) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۱ ۱۴:۳۷:۰۷
چاره ای نیست
اگر همین آب را سد جلوش بزنند و مجبورمون کنند لیتری 10000 تومان بخریم میخریم تازه احتکار هم میکنیم و کلی بحث کارشناسی هم درست میشه تا شورای رقابت قیمت آب را جدید بده
مشکل اون سد هست (2267167) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۴-۳۱ ۱۴:۳۸:۲۷
اگر خدا را میپرستید این ظلم مضاعف (سوبله) را پایان دهید (2267173) (alef-14)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۱۲:۱۱:۳۹
چرا ایران خودرو وسایپا اگر ضر میکنند هر روز پارکنیگ می خرد وخودرو های تولیدی خود را در انبارها احتکار می کنند. وکم بود ایجاد می کنند.چرا دولت جلو شان نمی گیرد دولت وخودرو ساز دستشان تو یک کاسه است مردم هالو گیر اورنده اند (2264698) (alef-10)
 
قباد
۱۳۹۳-۰۴-۳۰ ۱۲:۱۳:۱۳
ميزان سود هر شركت در مقايسه با دارايي و سرمايه و ميزان فروش آن شركت و همچنين مقايسه با نورم صنعت مربوطه بررسي ميشود.
رقم 94 ميليلرد تومان در مقايسه با ارزش دارايي ها و ميزان فروش ايران خودرو و همچنين بدهي هاي چند صد ميلياردي آن شركت رقم فوق العاده ناچيزي محسوب ميشود. هر چند عملكرد مديريت آن شركت بويژه طي چند سال گذشته بسيار ضعيف بوده كه با توجه به وضعيت تحريم ها و شرايط اقتصادي بدي شرايط شركت تشديد هم گرديد ليكن ايران خودرو به عنوان يك بنگاه اقتصادي و يك شركت سهامي در مقابل سهامداران مسئول ميباشد.
94 ميليلرد تومان در مقابل حداقل تيراژ 600000 خودرو در سال گذشته حدودا 157 هزار تومان در قابل هر خودرو ميباشد كه با تقسيم اين سود به ميانگين قيمت خودرو (30 ميليون تومان) چيزي در حدود نيم درصد ارزش خودرو ميباشد كه با مقايسه با نورم صنعت در جهان بسيار ناچيز ميباشد.
در حاليكه كمترين ميزان تورم اعلامي در سال گذشته بيش از 30% بوده و سود سپرده بانكي دراز مدت بيش از 20% و مقايسه 94 ميليلرد تومان با ارزش دارايي هاي شركت ، اين شركت غير اقتصادي ميباشد

- در رابطه با افزايش قيمت خودرو وقتي تورم بالاي 30 درصد است، هزينه هاي نيروي انساني حداقل 25% افزايش پيدا كرده. هزينه هاي مربوط به انرژي و سوخت و ديگر نهاده هاي توليد نيز به شدت افزايش داشته. انتظار كاهش قيمت و يا ثابت ماندن آن غير منطقي ميباشد.

بحث از آزاد سازي واردات خودرو و رقابت ازاد در يك اقتصاد ازاد معنا داشته و اثربخش ميباشد. اقتصاد ايران اقتصاد آزاد نبوده و آزاد سازي يك بخش تنها مشكل را افزايش داده و موجوب از يبن رفتن ظرفيتهاي ارزشمند توليد ميگردد.

تجربه افزايش شديد واردات در دولت نهم و دهم (با توجه به افزايش درآمدهاي ارزي دولت در آن دوره) را فراموش نكنيم كه افزايش شديد واردات نه تنها موجب بهبود رقابت و كيفيت محصولات در بخش هاي مختلف توليد نگرديد بلكه بسياري از واحدهاي توليدي از چرخه توليد خارج گرديدند
پس بهتر است به جاي برخورد احساسي كارشناسانه و منطقي با موضوع برخورد كنيم (2264704) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۴-۳۱ ۰۹:۵۰:۰۸
این یعنی تا وان سوء مدیریت خودروسازها را مردم بدند. جالبه (2266544) (alef-14)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۵-۰۱ ۱۰:۴۰:۳۴
دلایل شما درست نیست وهمچنین غیر منطقی است (2268719) (alef-14)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۴-۳۱ ۰۱:۵۱:۴۵
با عرض سلام خدمت تمام نمایندگان زحمتکش ملت در مورد این داستان جدید تحقیق وتفحس جدید زحمتکشان ملت که من به نوبه خودم ازشون سپاسگذارم ولی این مکدر بودن رئیس جمهور معتدل که خودم از کسایی بودم بهشون رای دادیم وکمپین درست کردیم چرا جواب نمیده ووزیر صنعت که با تمام احترامی که براشون قائلم ایا میشود مدیرانی که در این داستان رانتو یه جوری اختلاس هنوز دارن لوح تقدیر میگیرن مثلا ایران خودرو میگه اینقدر سود داشته ایا متری هست اخه خودم مالیچیه حرفه ایم وایا تو سایپا که هنوز مدیران خوشخوراک سابق هستن اتفاقی نخواهد افتاد لطفا سایت الف به جناب دکتر توکلی بگید بیخیال مدیران حال حاضر ایران خودرو وسایپا نباشن چون به اندازه کافی تو دوره قبلی حال کردن با تشکر (2266287) (alef-14)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۴-۳۱ ۰۹:۱۵:۳۸
به فرض محال اگر هم ضرر بدند به مردم چه؟ آیا باید مردم تاوان سو مدیریت و سواستفاده ها و پاداش های نابجا و خارج از عرف آنها رابدهند؟ چرا زور می گویند؟مردم آنها را به خدا سپرده اند و خدا ازشون نگذره با اوضاعی که بوجود آورده اند. (2266492) (alef-14)
 
رهامی
۱۳۹۳-۰۴-۳۱ ۱۰:۱۱:۳۰
همیشه کمی و کسری ها باید از جیب مردم برداشته بشه ! همیشه مردم گناه کارن (2266582) (alef-14)
 
جلال
۱۳۹۳-۰۵-۰۱ ۱۴:۰۱:۲۸
مجلس نگران چیست که واردات خودرو با تعرفه پایین را تصویب نمی کند حفظ این اشتغال به چه قیمتی ؟ کشته شدن هزاران نفر بدلیل کیفیت نداشتن خودروهای داخل تحمیل هزینه به مردم و.... این اتفاق اخر باید بیفتد (2269172) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۵-۰۳ ۰۱:۰۹:۴۲
برادرا بايد عرض كنم با اين نظرها و انتقادهايي كه كرديد نه دولت ترتيب اثر ميده نه خودرو سازان . انها كار خودشان را انجام ميدن يعني خودرو ساز 1000 تا بالا ميبره و در جنگ زرگري دولت دخالت ميكنه و 50 تا پايين مياره و قضيه تمام ميشه . اش خاله است (2271208) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.