نظر منتشر شده
۳۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 241300
مدیریت در آموزش و پرورش
بخش تعاملی الف - علی اکبر ارشادی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۷
در یکی از بندهای قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است: حقوق ومزایای بازنشستگان کشوری برابر با میانگین دریافتی دو سال آخر خدمت آن ها است .(البته دریافتی ثابت) مثلا کسی که با سمت مدیر مدرسه در آموزش و پرورش باز نشسته شود با کسی که با سمت آموزگار یا دبیر یا هر پستی غیر از مدیریت ومعاونت باز نشسته می شود، چیزی حدود ۲۵۰هزار تومان در ایام بازنشستگی حقوق بیشتری می گیرد. این مبلغ (با کمی بالا یا پایین تر ) هر چند ناچیز است و در این آشفته بازار گرانی و تورم هیچ آبی از آن گرم نمی شود، ولی حقوق معلم کم است و مشکلات معیشتی معلمان آنقدر زیاد است که این مبلغ هم قابل چشم پوشی نیست. این مسئله به دنبال خود مسائل و مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱-آموزگاران ودبیران، تلاش می کنند با انتصاب در دوسال آخر خدمت خود در پست های مدیریت و معاونت مدارس؛ از این افزایش برخوردار شوند. اما امکان انتصاب همه ی آن هایی که دوسال پایانی خدمت خود را طی می کنند وجود ندارد. مدرسه به حد کافی وجود ندارد. یا باید مدیران و معاونین قبلی این مدارس را برکنار کرد تا آموزگاران و دبیران در شرف بازنشستگی، در این پست ها منصوب شوند. مدیری که سال ها تجربه مدیریتی دارد و در کارش هم موفق است (بحث مدیران نا موفق و ناکارامد که باید کنار گذاشته شوند جداست) بدون دلیل باید برکنار و کسی که شاید هیچ تجربه ی مدیریتی ندارد به عنوان مدیر انتخاب شود.

۲-کسانی که سال ها مدیر بوده اند و در دو سال آخر خدمتی خود به عللی در پست مدیریت اشتغال نداشته اند، از این افزایش بی بهره و در مقابل کسانی هم بوده اند که در طول ۲۸سال خدمت خود هیچ گاه مدیریت مدرسه ای را نپذیرفته اند ولی در دو سال آخر خدمتی خود در پست مدیریت یا معاونت اشتغال داشته و با این پست بازنشته شده اند، از این افزایش برخوردار می شوند.

۳-کارشناسان و حتی ریس و معاونین ادارات هم برای برخورداری از این افزایش می خواهند دوسال آخر خدمتی خود را به عنوان مدیر یا معاون طی کنند و با این پست باز نشسته شوند تا از این افزایش در طول دوران بازنشستگی برخوردار شوند. خروج مسئولین و کارشناسان ادارت از اداره و انتصاب آن ها به عنوان مدیر یا معاون مدرسه از یک طرف ادارات را دچار مشکل جایگزینی کرده است، و از طرفی یک نوع بدبینی در بین آموزگاران و دبیران شاغل در مدارس نسبت به اداره ایجاد کرده است.

برای حل این مشکل دو پیشنهاد ارائه می شود که امید ضمن بررسی توسط مسئولین امر و بررسی راه حل های موجود؛ در جهت حل این مشکل اقدام شود:

اول: به ازای هر سال مدیریت یا معاونت به معلمان امتیاز لحاظ شود تا مجموع این امتیازات در زمان بازنشستگی به عنوان افزایش حقوق همکاران لحاظ شود. مثلا کسی که ده سال سابقه ی مدیریتی دارد ۱۰امتیاز بگیرد که این امتیاز در زمان بازنشستگی به عنوان حق مدیریت با ضریب مشخص اعمال گردد. با بررسی موارد مربوط به صندوق بازنشتگی وحل موضوع، قابل اعمال است.

دوم: به نیروهای شاغل در ادارات به جای پرداخت اضافه کاری که با نوسان در مبلغ و زمان پرداخت مواجه است، مبلغی به عنوان حق مسئولیت در احکام کارگزینی لحاظ وپرداخت شود. این مسئله از خروج کارشناسان ادارات به خصوص در دو سال آخر خدمتی خود جلوگیری می کند.
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۲:۰۷
 
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۰۶:۵۹
 
۱۳۹۳/۱۰/۲۳ ۰۷:۲۵
 
۱۳۹۳/۰۸/۲۷ ۰۷:۱۲
 
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۴:۵۰
 
۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ۰۷:۴۷
 
۱۳۹۳/۰۴/۱۷ ۱۰:۵۹
 
 
کلمات کلیدی : علی اکبر ارشادی
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۵:۵۱:۳۰
درآموزش وپرورش چیزی که اهمیت ندارد مدیریت آموزشی است /مثلا مدیر کل ما رشته تاریخ دارد (همدان)در انتصاب مدیران باید طبق آیین نامه اول رشته مدیریت آموزشی /در صورت نبود طبق دستورالعمل از رشته های دیگر استفاده کرد /اما سیاسی کاری باعث شده توجه به امر تعلیم وتربیت کم رنگ شود /مثلا وقتی از آموزش وپرورش می پرسی کتب درسی هشتم فقط سه عنوان چاپ شده بقیه چی می شه /می گویند کتب درسی به آموزش وپرورش ربطی ندارد /سه عنصر مهم دانش آموز /کتاب/ ومعلم هر کدام نباشند فرایند آموزش با مشکل مواجه می شوند /اما آقایان میگویند کتاب با انتشارات است کاش وزیری بود وپیگیری میکرد یا نمایندگان محتر م مجلس می پرسیدند چرا کتاب درسی دیر به دست دانش آموز می رسد/آنهم با اشتباهات زیادوقیمت گران/ (2369743) (alef-10)
 
دوست فرهاد
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۲۰:۲۶:۲۵
عزیزم, فرهاد جان

وزارتخانه ای که ۹۹٬۵٪ بودجه اش صرف حقوق (ناچیز) کارمنداش میشه میخواستی چه کار کنه. مثل کشورهای اسکاندیناوی برات برنامه بده و اجرا کنه؟

شما از آقای توکلی و دیگران بپرس وقتی برسی بودجه میکردن چرا بودجه این وزارتخانه را کم کردن و به کجاها اضافه کردن؟
یا اینکه برای رای به صلاحیت کاری یک وزیر چه بهانه هایی آوردند؟

فقط بلدیم ایراد بگیریم. (2371193) (alef-13)
 
عبد الرحمن
۱۳۹۳-۰۶-۲۲ ۱۸:۵۹:۳۰
مشكلات اموزش وپرورش بسيارند اما انچه كه باعث همه ي مشكلات است اينه كه در يك سازمان علي القاعده بايد نيروهاي نخبه وبرتر پله هاي ترقي را بپيمايند ولي در اموزش و پرورش كاملا برعكس است . اكثر قريب به اتفاق نيروهاي ستادي معلمهاي ضعيف و ناتواني بوده اند كه سابقه ي مازادي را يدك ميكشند. در اموزش و پرورش كشور ما به عنوان مثال اگر يك فرد نخبه و توانمند باشد تا پايان 30 سال خدمتش بايد در كلاس باشد . (2372726) (alef-10)
 
شهاب
۱۳۹۳-۰۶-۲۲ ۲۱:۱۱:۰۸
حقیقتی غیر قابل کتمان در آموزش وپرورش همدان عده ای در سایه نشسته اند مدیر کلی را انتخاب کرده اند که بالاترین پست مدیریتی وی معاون آموزشی کوچکترین بخش استان یعنی لالجین بعد این فرد افرادی را در پست های مهم قرارداده که فقط تنها مشخصه بارز آنها عضویت در حزب منحله مشارکت است
جالب این است که ما در مسئله مهمی مانند یارانه ها به خود اظهاری مردم اکتفا می کنیم ولی برای پیدا کردن افراد بیسواد باید تمام اولیا مدارک تحصیلی خود را به مدرسه ارائه کنند شما دقت کنید برای اینکه چهار نفر اولیابیسواد پیداکنیم چه زمان ووقتی از مدیرانی که باید وقتشون صرف برنامه ریزی نظارت وآموزش در مدارس شود صرف کاری می شود که آقایانی که در نهضت سواد آموزی نشسته واز بیکاری به هم زل میزنند کار درست شود آقایان قبول کنید اینها عدم اعتماد به مردم را میرساند آقایان دولت تدبیر بی تدبیری درآ-پ فریاد می زند شاید باور نکنید ولی این بخشنامه به مدارس همدان ارسال شده است که همه اولیا مدارک تخصیلی خود را به مدارس ارسال کنند. (2372842) (alef-10)
 
فرهنگی
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۷:۳۹:۱۰
با سلام با نظر شما کاملا موافقم چون با 16 سال سابقه مدیریت کارامد الان که به مرکز استان امدهام هیچ پست خالی وجود ندارد به دلائل مختلف وباید به کلاس بروم ولی دلم برای تجاربم وسالها سختی وطی مسیر میسوزه امیدوارم مسئولین با این معضل به صورت ویژه برخورد نمایند زیرا مدارس به مدیران کارامد وپر انرژی نیاز دارند. (2369820) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۱:۵۰:۳۷
کلاس رفتن و تدریس سخت است
طبیعتا مدیران و معاونان هم دریافتی بیشتری دارند و هم سختی کار تدریس را بر دوش نخواهند کشید
برای همین هم هست که متقاضیان مدیریت و معاونت زیاد شده و کمتر کسی قلبا راضی به تدریس است (2370416) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۲ ۲۳:۲۵:۲۴
دبیران ما 3 روز کار می کنند ولی مدیران ومعاونان 5 روز کل تابستان را هم درگیرن شهریور ماه هرروز مدرسه هستند به250 تومان اضافه دریافتی می ارزد؟ (2372971) (alef-10)
 
معلم
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۸:۴۳:۱۱
من تا حالا ندیدم مدیری با اصرار خودش به تدریس برگردد!اما معلمین زیادی دیدم که برای مدیریت التماس کرده اند!سخت ترین کار در آموزش و پرورش حضور در کلاس و تدریس است!حتی اگر به جای 9 ماه سال، تنها6ماه صادقانه،با تسلط و وجدان کاری تدریس کنی باز هم بیشتر از بسیاری از کارمندان آموزش و پرورش کار مفید کرده ای! (2374135) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۱۸:۰۰:۳۰
هدف در آموزش و پرورش فراموش شده است. مگر نه اینکه کار اصلی بر عهده آموزگاران و دبیران محترم مدارس است و آنانند که در خط مقدم تعلیم و تربیت قرار دارند حال چرا باید معاونین اعم از آموزشی و پرورشی و اجرایی(دفتر داران) و ...دریافتی بیشتری داشته باشند؟؟با نگاهی به عملکرد معاونین و مقایسه آن با کار معلمان درمی یابیم که کار معاونین به 3 تایم 15دقیقه ای زنگهای تفریح محدود می شود و نیاز به تخصص آنچنانی ندارد اما معلمان محترم روزانه 5 تا 6ساعت در محیط بسته کلاس باید انرژی صرف کنند و به تک تک شاگردان درس بیاموزند.باید عیب کار را پیدا کرد اغلب آنانی که از تدریس گریزانند میخواهند معاون یا مدیر شوند. زیرا هم راحت تر است و هم مزایایش بیشتر!! (2369834) (alef-10)
 
ناظر
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۵:۲۴:۱۹
آموزگاران و دبیران و معاونان و مدیران مدرسه تماما دارای شغلهای حساس و طاقت فرسایی هستند و باید بدانند با دیدن چنین مقاله هایی یکدیگر را در بوته نقد غیر منصفانه قرار ندهند. زحماتی که در مدارس کشیده میشود با هیچ جای دیگر نه از نظر اهمیت و نه از نظر کمیت و کیفیت قابل مقایسه نیست و در واقع هیچ حقوق و مزایایی به آنها در برابر زحماتشان داده نمی شود.
متاسفانه ایراد کار در جای دیگر است و مدیران و برنامه ریزان کلان مملکت هیچ اراده ای برای اصلاح ساختار نظام آموزشی و نتیجه گیری مناسب ندارند. زیرا این زحمات آموزش و پرورش است که در طولانی مدت جامعه را می سازد. (2370731) (alef-10)
 
دوست فرهاد
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۲۱:۰۴:۱۴
این "ایراد کار در جای دیگریست" منو کشته :)

بنظر من ایراد از سیستم;
که باید از اول با کارشناسی و نگاه به تجربه موفق دیگران (حتی هیچ اشکالی هم نداره ۴ تا مشاور ازشون بگیریم) با یک برنامه بلند مدت طراحی بشه و

بعد هم این پولهایی که هی گم میشه, یا دوستان محتاج برمیدارند و یادشون میره برگردانند, هزینه پیاده سازی و نظارت این طرح بشه.

بعدشم هر کی میاد وزیر و وکیل میشه و با خانواده محترم حرفش میشه و یا با یک خانواده محترم دیگه وصلت میکنه, یکهوییییییییی طرح جدید نده بیرون.

در آخر هم لطفا در نوشتن قانونها و آیین نامه ها هم دقت بشه هم کارشناسی و کار را دست کاردان داده بشه نه اهالی کوچه و هیات محله و....

شما این راه حل را پیاده کن اگر وضع آموزش و پرورش درست نشد.

بقول همشهریمون
عقلمان میرسه; ولی زبانمان نمیرسه!!!!!!!!!!! (2371257) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۱:۱۸:۳۸
تازمانیکه مدیریت درایران تابع رابطه وسیاست هست بحث تربیت وآمزش معناندارد (2369993) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۰۱:۱۵:۵۷
مطلب كاملا درسته.
الان ما در يك شهرستان كوچك دراستان اصفهان در حال تدريس هستيم كل دانش اموز هاي ما حدودا هزارو پانصد نفر ميباشند و فقط در اداره ي ما 30 نفر به عنوان كارشناس نشسته اند و كاري هم ندارند جز استراحت سپس به نوبت دوسال اخر را مديريت دبستان هاي روستا را ميگيرند كه كلا هر مدرسه 3 يا 4 دانش اموز دارد و بعد در زمان بازنشستگي تا اخر 300 هزار تومان بيشتر ميگيرند (2370191) (alef-3)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۰۸:۵۴:۲۱
جانا سخن از زبان ما می گویی.کسانی که سالها از مزایای خدمت در اداره استفاده کرده اند در پایان خدمت حق آموزگاران بیچاره را غصب می کنند.باید در این خصوص تدبیر کرد. (2370308) (alef-13)
 
فرهنگی
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۰۹:۳۹:۳۷
تا زمانی که تفاوت بین حقوق معلمان و مدیران در آموزش و پرورش زیاد باشد امکان هر گونه بهره برداری رانتی از عنوان های مدیریت و معاونت نیز هست در ضمن کسانی که از آموزش و پرورش سررشته دارند می دانند بحث تدریس تخصصی تر از کار دفتری در مدارس است و تفاوت زیاد حقوق معلمان و کادر دفتری چند پیامد منفی دارد که عبارتند از بی انگیزگی معلمان و همین طور انتخاب مدیران با رابطه نه بر حسب لیاقت و در ضمن باعث کوچ معلمان لایق از کلاس درس به دفتر می شود (2370321) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۲ ۲۱:۱۸:۰۳
واقعیتی غیر قابل انکار (2372850) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۱:۱۲:۰۸
سلام اگر نگاهی به قانون مدیریت خدمات کشوری بیاندازیم در موردپرداخت حقوق ها از دوقسمت تشکیل شده آنهایی که قبل از سال 86 بازنشسته شده اندکه البته جناب احمدی نژاد بازنشستگان 87 را هم به 86 و قبل از آن ملحق کردند ودسته دیگرکه بعد از 87بازنشسته شدندکه این قانون میانگین دوسال آخرحقوق برای بازنشستگان مربوط به این سال وبعداز آن است که آلان برای این گروه ازبازنشستگان در ادارات آموزش وپرورش احکام ترمیم خبره وعالی را صادر می کنند وسپس برای تایید به سازمان بازنشستگی استان مربوطه ارسال وازسال بازنشستگی شخص احکام اصلاحی حقوق بازنشستگی تا امسال صادر می شود ولی بازنشستگان 87 وقبل از آن در این مورد مستثنی هستند؟؟؟؟؟؟!!!!! سوال ا ینجاست که این نوع دیگری در تبعیض پرداخت حقوق میان باز نشستگان نیست؟؟ وفاصله میان حقوق بازنشستگان در شرایط مساوی بیشتر نخواهد شد؟؟؟؟ جا دارد حتما در اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشوری که قرار است به زودی به تصویب نمایندگان برسد فکری عاجل شود (2370382) (alef-3)
 
اشرفی از آمل
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۲:۱۹:۲۹
در کشور ما خیلی چیزها وارونه است ،نمی خواهم زحمات مدیر یا معاون یا عوامل اجرایی ادارات را نادیده بگیرم ولی زحمت اصلی در مدارس بر دوش معلمان زحمتکش است آنها هستند که مستقیما با آموزش دانش آموزان و معضلات آنها روبرو هستند.توصیه من به عنوان یک معلم این است که از این پس به معلمان نیز مبلغی به عنوان حق آموزش پرداخت شود.همچنان که به مدیر یا معاون حق مدیریت و معاونت پرداخت می شود (2370442) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۸:۰۵:۲۹
به نظر من مطلب شما کاملا منطقی و عادلانه است . آنچه را که بنده بیسواد واقعا نمی فهمم این است که این مطلب کاملا ساده را مسئولین نخبه! نمی دانند ! (2371024) (alef-13)
 
ه.د
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۶:۲۴:۴۸
من هم در سمت آموزگاری در مقطع دبستان کار کرده ام هم در سمت معاونت مدرسه.

این مدتی که در سمت معاونت مشغول به کار هستم به قدری از این کار متنفر شده ام که اکنون کلاس درس را به معاونت ترجیح میدهم. حتا ا 270 هزار تومان حق معاونت بیشتری که میگیرم هم حاضرم بگذرم.
چرا؟

به این دلیل که میبینم هر روز باید بخشنامه های بی محتوا و وقت تلف کن را از اداره بگیریم و وقت گرانبهای خود را صرف پاسخ گویی به این بخشنامه ها کنیم.
وقتی که ما باید صرف برنامه ریزی آوزشی و ترتبیتی در مدرسه مان کنیم.
وقتی که باید برای اولیای دانش آموزان صرف کنیم.
وقتی که باید برای ارتقای کیفیت مدرسه مان صرف کنیم.
وقتی که باید با برنامه ریزی صحیح به افزایش راندمان کار معلمان و مدرسه بیانجامد.
ولی متاسفانه همه وقت ما صرف امور بسیار بسیار بی معنی می شود.

به عنوان نمونه تعدادی از بیهوده ترین کارهای دنیا را که در مدارس ایران انجام میشود برای شما لیست میکنم:

1. تقریبا هر دو سه ماه یک بار بخشنامه از یکی از بخش های اداره ارسال می شود و مشخصات همکاران را میخواهد. از قیبل نام، نام خانوادگی، نام همسر و فرزندان، شماره تماس و آدرس. کد پرسنلی و چیزهایی از این دست.
و تفاوت هر کدام از این بخشنامه ها با یکدیگر این است که در فایل اکسلی که تقاضای این اطلاعات شده است جای ستون اطلاعات تغییر کرده ما موظف هستیم هر بار اطلاعات را با فرمت خواسته شده در روی سی دی رایت کنیم و ارسال کنیم.

2. پایان هر سال باید از کلیه کارنامه های دانش آموزان پرینت گرفته شود در سه نسخه، هر نسخه توسط معلم و معاون و مدیر امضا شود و تمبر و مهر بخورد و داخل پرونده برود. علاوه بر این باید از تمام کارنامه ها یک نسخه جداگانه پرینت شود و مهر و امضا شود و صحافی شود برای بایگانی.
در اصل قضیه بایگانی تردیدی نیست، ولی مشکل این جاست که تمام سیستم های تحت ویندوز و تحت وب آموزش و پرورش ایجاد شده است برای کوتاه کردن دست بروکراسی و تسهیل کارها. نه این که ما همچنان هم بروکراسی را داشته باشیم هم سیستم اینترنتی جدید را.
تازه شما حساب کن اگر مدرسه ای مثل مدرسه ما نزدیک به 1000 دانش آموز داشته باشد، 1000 ضرب در 3 بعلاوه یک 1000 دیگر می شود 4000 پرینت فقط در یک ماه. فقط و فقط برای بایگانی!
ضرب کنید در تعداد مدارس!

3. بخشنامه هایی ارسال می شود با مضمون معلم پژوهنده که فقط موجبات کپی و پیست معلمان را فراهم کرده و 99 درصد از همکاران حتا کار سال قبل خود را به جای کار امسال خود ارسال میکنند و هیچ کسی هم نگاه نمیکند و یک تقدیر نامه در نهایت ارسال می شود برای فرد!

و ده ها مورد دیگر که حوصله ندارم بنویسم.

فقط خواستم به معلم های عزیز بگویم که قدر کلاس را بدانید. معاونت فقط حرص خوردن دارد.
مخصوصا که مثل من دل نگران هدر رفتن وقت و سرمایه ها باشید. (2370842) (alef-13)
 
معلم گچ بدست
۱۳۹۳-۰۶-۲۲ ۱۸:۵۳:۱۵
20 سال است كه پاي تخته هستم در اين 20 سال هزاران بار از نيروهاي ستادي شنيده ام كه معلمي بهتر از مشاغل ستادي اموزش و پرورش است . اما تا به حال هيچ كدام از نيروهاي ستادي را نديده ام كه به كلاس برگردند در واقع ما را مچل ميكنند (2372717) (alef-10)
 
A Teacher 4 All Seasons
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۷:۰۸:۵۳
آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی افتخار این را دارد که به عنوان سیاسی ترین سازمان در کشور معرفی شود. انتصابات در پست های مدیریت و معاونت باید باید به تایید مستقیم اطلاعات و نمایندگان شریف شهرستان های استان برسد. مسیر پست مدیریت و معاونت ار در نمابندگان می گذرد. از همه بدتر برای 2 ساعت تدریس در مدارس خاص هم باید تاییدیه اداره اطلاعات باشد. تعجب اور این است که با آمدن روحانی این فضای امنیتی و پلیسی هنوز پابرجاست. در روزهای اخیر به بهانه مرزی بودن استان و داستان داعش این فضا تشدید هم شده است (2370934) (alef-13)
 
دوست يك معلم زبان
۱۳۹۳-۰۶-۲۲ ۱۹:۰۱:۲۹
درود بر دبيران زحمت كش زبان انگليسي كه بيشترين زحمت را ميكشند و بيشترين بي مهري را تحمل ميكنند (2372728) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۱۸:۰۹:۵۲
به نظر من حقوق همه کادر مدرسه ( معلم ، مدیر ، معاون و حتی خدماتی ) که از نظر سابقه و مدرک و غیره برابر هستند باید به یک میزان باشد . (2371031) (alef-13)
 
فرهنگي
۱۳۹۳-۰۶-۲۲ ۱۲:۵۹:۰۳
چرا قانون استخدام مربيان پيش دبستاني كه مصوبه مجلس است و قانون شده را اجرا نمي كند عمل خلاف قانون حتما دليل خوبي براي استيضاح است (2372155) (alef-13)
 
مسئول
۱۳۹۳-۰۶-۲۲ ۱۸:۲۲:۰۲
بسیار دقیق و با تجربه ، بیان شده بود
کسی که تمام وقت در اختیار اداره و مدرسه است با کسی که فقط به ساعت موظف خود توجه دارد نباید یکی شود
البته حجم فشرده کار در کلاس درس نیز نباید فراموش شود و نادیده گرفته شود.
تشویق و تنبیه در آموزش و پرورش ضعبف است
چرا خدمتگذار استخدام رسمی می شود تا در مدرسه دیگر کار نکند
چرا حکم اخراج معلمین ضعیف و مشکل دار ، امضاء نمی شود.
چرا غربال گری صورت نمی گیرد (2372673) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۲ ۱۸:۴۶:۴۴
سلام احسنت ازنوشتن مقاله عالی بود ممنون (2372706) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۲ ۱۸:۴۷:۱۲
احسنت مقاله خوبی بود (2372708) (alef-10)
 
محمودی اهواز
۱۳۹۳-۰۶-۲۲ ۱۹:۵۷:۳۲
به نظر من باید دولت با حذف نهادهای موازی کوچک شود و بودجه عمومی صرف مشاغل سخت دولتی شود.ببینید الان سازمان تبلیغاتٰ، نهاد مساجد،ارشاد،حوزه هنری کارهای موازی انجام میدهند(البته اگه کاری انجام بدهند). برخی نهادهای دیگر هم هست که فرصت پرداختن نیست.بعضی از نهادهای فرهنگی خروجی بسیار انکی دارند اما از بودجه دولتی تغذیه می کنند.باید به بخشهایی مثل نیروی انتظامی کارکنان بیمارستانها و معلمان خیلی بیشتر توجه شود تا انگیزه کارشان بالا برود. (2372784) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۰۰:۰۷:۳۹
این قانون مختص آموزش وپرورش نیست قانون تمام اداراته :کار کمتر حقوق بیشتر. خدایییش اینجور نیست؟ (2373002) (alef-10)
 
سقاوه
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۰۸:۳۱:۳۸
سلام
خوب دقت کنید:
معلم وظیفه آموزش و پرورش نسل را دارد و ارگان‌هایی مثل پلیس و دادگاه وظیفه نظارت و مجازات مجرمان.
میزان بودجه اختصاصی به هرکدام را باهم مقایسه کنید.
حقوق یک معلم و یک قاضی را ، جایگاه اجتماعی این دو را ...
در خود نظام آموزشی کشور دو معلم ابتدایی و دبیرستانی را با هم مقایسه کنید . زحمت کدام بیشتر است و حق الزحمه کدام؟؟
در مقایسه یک استاد دانشگاه و یک معلم آموزش و پرورش چطور؟؟؟
آیا می توان از معلم انتظار تربیت نسل داشت؟
آیا کسی هم به انتظارات « معلم » توجهی دارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2373157) (alef-10)
 
A Teacher 4 All Seasons
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۱:۲۰:۰۳
من نمیدانم چرا مانند والیبال یا فوتبال برای وزارت آموزش و پرورش از کشورهای دیگر مخصوصا اروپا کارشناس و مدیران زبده نمی آورند. مطمئناچون آموزش و پررش چیزی است که از غرب به کشور وارد شده است لذا آنها بهتر میتوانند برنامه ریزی کنند و سند به اصطلاح تحول بنیادین را تحقق ببخشند. تاکید بر مفهوم مبهم حیات طیبه دردی را دوا نمی کند. نظامی کردن فضای مدارس و مذهبی ساختن و غیر علمی کردن جو آموزش و پرورش چکش بر پیکر آموزش و علم زدن است. (2373391) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۰۰:۳۴:۱۵
ايول معلم زبان حال كردم (2374600) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۳ ۱۷:۳۹:۰۴
انچه باعث حال و روز کنونی معلین عزیز شده تنگ نظری مسؤلین از وزیر گرفته تا مدیران و سایر کار کنان ادارات ودوایر می باشد که مصداق همان ضرب المثل از ماست که بر ما ست واین نگرش استکه بعد از ۳۰ سال خدمت توان تهیه جهیزیه دختر و مراسم عروسی پسرت رانداشته باشی و فرزندان کارمندان سایر ادارات و شرکتهای دولتی شؤیچ ماشین خارجی و اپارتمان هدیه از بابا بگیرند (2374045) (alef-10)