۱۱۹
توصيه مطلب 
۳۱
 
کد مطلب: 62910
خستگي را به تنمان گذاشتيد
تاریخ انتشار : يکشنبه ۴ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۹:۱۸
يكي از مهندساني كه در سالهاي گذشته در پروژه راه آهن اصفهان - شيراز مشغول بكار بوده، با ارسال متن و عكسهايي از مراحل ساخت و بهره برداري از اين خط آهن، از برخي رسانه ها كه اين طرح بزرگ ملي را بطورغيرمنصفانه اي زيرسوال برده اند، گلايه كرده است:



متن ارسالي از اين هموطن به شرح زير است:



مسئولان محترم سايت الف. سلام



با توجه به اينكه در روزهاي اخير در برخي رسانه ها بطور واقعا غيرمنصفانه اي درباره ابعاد و جنبه هاي فني طرح عظيم راه آهن اصفهان - شيراز مطالب دروغي منتشر مي شود، خواهشمندم حرف ما را هم منتشر كنيد تا حقيقت معلوم شود و خستگي به تن من و همكارانم نماند.



برخي سايتهاي اينترنتي در روزهاي اخير از تعطيلي قطار شيراز مشهد خبر  داده و آنرا ناقص، خراب جلوه داده و برخي هم اصلا اجراي اين طرح را منكر شده اند.

بليط قطار شيراز مشهد مخصوص رسانه هاي دروغگو
 
من به عنوان يك مهندس راه و ساختمان كه 4سال در اين طرح زير آفتاب سوزان كار مي كردم، نه طرفدار سبزم نه احمدي نژاد اصلا سياسي نيستم ولي وقتي ديدم برخي رسانه ها بخاطر منافع جناحي شان، زحمات من و صدها كارگر و مهندس اين طرح عظيم ملي را زير سوال بردند، خيلي دلم سوخت هم براي خودم و همكارانم و هم براي وطنم كه حيثيت اش، بازيچه دعواهاي سياسي شده.


اكنون براي نوشتن اين متن كوتاه به عكسهاي قديمي با بچه ها در طرح نگاه مي كردم واقعا دلم براي پرچم ايران كه بالاي ماشين آلات سنگين نصب مي كرديم سوخت.



نمي گويم اين طرح را بي نقص و عالي انجام داده ايم. اما آيا همه در اين كشور كارهايشان بي نقص است؟ گل بي عيب كجاست؟ انصافتان را شكر. عوض دست درد نكنتان بود؟


 
لطفا برويد ببينيد در آمريكا و كانادا به مناسبت احداث راه آهن چقدر فيلم سينمايي ساخته اند و مهندسان و كارگران شاغل در طرح هايشان را مثل قهرمانان ملي تجليل مي كنند. ولي در كشور ما فقط براي كوبيدن سر همديگر، اين طرح بزرگ ملي را ناقص، خراب و معيوب معرفي مي كنند و خستگي را به تن كارگران و مهندسان و  مديران طرح مي گذارند.



من اين را نوشتم چون ديدم به كاركنان اين طرح خيلي جفا شده است. مسئولان وزارت راه هم كه اصلا به فكر دفاع از ما نيستند.



و بي خيالند كه نتيجه 8سال زحمت شبانه روزي بچه هاي متخصص اين كشور اينطور در برخي رسانه ها به مسخرگي ياد مي شود.



از اينكه با اسم محفوظ برايتان مطلب مي نوسم عذر ميخواهم چون در شركت ما بالاخره براي آدم حرف درمياورند



خدا از سر تقصيرات همه ما بگذرد و كساني را كه ناخواسته به اين آب و خاك ضربه مي زنند، هدايت كند.



مهندس كوچكي از شركت خلخال دشت مجري قطعه 6 راه آهن شيراز - اصفهان

كاري زيادي نكرديم. هرچه بوده فداي مردم نجيب ايران

 
Share/Save/Bookmark
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
sashd
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۱۹:۵۸:۴۷
بسمه تعالي
واقعا اگر ان عكس هاي كذايي كه حين انتخابات و پس از ان ، از مسير ريل قطار انتشار يافت و كسي تكذيب نكرد ، دروغ بود! - اگر خبر قرار دادن ريل روي زمين خاكي براي اينكه ... ، دروغ بود! ، و اگر خبر اينكه مسير سيلاب را پر از خاك كردنند و رويش ريل گذاشتند ، دروغ بود!
بايد درب خبر گذاري ها چه صدا سيما و چه سايت الف را گل گرفت و بست
زيرا در صورت صحت داشتن اين نوشته ، با توجه به حجم عظيم تبليغات منفي در اين مورد ، كه حتي هفته قبل هم يكي از نماينده هاي اسبق مجلس درمناظره برنامه روبه فردا ان را افتتاح سوري اين مسير را بيان كرد و كسي هم تكذيب نكرد ،
واقعا در حق تمام كساني كه در ساخت اين مسير نقش داشتند و حتي دولت جفا شده است
در صدا سيما ، از هر چيز بي اهميت و بي خاصيت گزارش تهيه مي كنند و چندين بار نمايش مي دهند ، اگر نوشته بالا صحت داشته باشد ، وافعا براي صداو سيما متاسفم
از الفي ها هم خواهش مي كنم بجايي اينكه اخبار سايت ها مختلف را در سايت شان بگذارند ، بروند يك گزارش مفصل در مورد صحت يا عدم صحت معيوب و بسته بودن اين مسير تهيه كنند (280629)
 
علي از تهران
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۹:۵۷:۳۸
واقعا كه اقلا به فارسي ننويس تا از خط ما شيپيشو ها استفاده نكني.
واقعا بعضي ها چقدر كم ظرفيتن (280797)
 
محمدي
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۹:۵۸:۴۹
واقعا اين طرز فكر شما باعث خجالته

فكر نمي كنم خون ايراني تو رگهاي شما جريان داشته باشه چون هيچ ايراني حتي اگر آخر غربزده هم كه باشه به مهندسا و زحمتكش هاي وطنش توهين نمي كنه.

اين جمهوري اسلامي هر عيبي كه داشته باشه، اين حسن رو داشت كه روحيه اعتماد به نفس و خودباوري رو تو ايراني ها زنده كرد. (280799)
 
متأسف
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۰:۰۳:۱۹
ما ایرانیها اینجا توی مملکت خودمون سرجامون نشستیم. ظاهراً اونی که سرجاش نیست جنابعالی هستی که معلوم نیست توی مملکت اجنبی مشغول چه کاری هستی!
چو ایران نباشد تن من مباد... (280803)
 
مجيد
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۱:۰۷:۰۲
سلام دادش من،مشكل منم با شما آدمهايي كه هيچ عرغي نسبت به وطن ندارن همينه،اينكه براي تفكرات خودتون حاضريد هر چيزي رو بكوبيد،خواه ايراني بودن باشه،خواه احمدي نژادي بودن باشه،خواه...
اصلاً من ميترسم تا چند وقت ديگه اين طور كه شما پيش ميريد انسان بودن رو مسخره كنيد و زير سوال ببريد.
سعي كنيد موفق باشيد (280859)
 
rr
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۲۱:۵۰:۵۲
کاهای ما ایرانی ها به خودمان مربوطه .اگر شما ایرانی نیستید لازم نیست نظر بدهید (281574)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۱۹:۵۹:۰۵
آقا یکی از رسانه‌ها یک خبرنگار بفرستد که از اصفهان تا شیراز را با این قطار طی کند و از آن یک گزارش تهیه کند. اینطوری خیال همه راحت می‌شود. خیلی سخت است؟ واقعاً ادامه‌دار شدن این دعوا خیلی مسخره است. طوری شده که انگار اصفهان و شیراز دو روستای دورافتاده هستند که ارتباطشان با جهان خارج قطع است، هیچ کس آنجا نرفته و اطلاعی از راه‌آهن آن‌ها ندارد. (280631)
 
مهندسي از عسلويه
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۰:۱۴:۱۱
واقعا خسته نباشي . شما و تك تك زحمت كشان. كه بيش از 10 ساعت شبانه روز كار مي كنيد. كار جان فرسايي كه در امريكا برده ها و زنداني ها انجام مي دادند.
حال بجاي قدر داني ... چرا وقتي كم ميارند از عرق جبين و دستهاي پينه بسته زحمتكشان مايه مي گذارند؟ (280634)
 
فرهمند
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۰:۱۴:۱۲
لطفا چشم خودرا (وجدان)بازكنيد باز ازدلسوزي بگوييد روي خاك ريل گذاشتند پس دره ها وكوههارا چگونه؟كافر همه را به كيش خودپندارد من به نوبه خودازكليه دست اندركاران اين پروژه وساير ...كمال تشكر وقدرداني دارم (اقاي اطاعت -بابادروغ هم حدي دارد بگيد مورچه فيل رامي برد/مگرمردم عصرقجرند) (280635)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۲:۵۸:۲۲
جامعه احساسی یعنی همین که با یک نامه که حتی معلوم نیست برای اون مسئول رجا هست اینقدر تحت تاثیر قرار میگیری ؟
شما مگه از اون خط استفاده کردی که اینقدر سنگ اون ها رو به سینه میزنی آقای عصر جدید ؟
راستی من یک سفر به مشهد دارم! تو همین دو روز دوتا سانحه قطار و هواپیمایی به مشهد داشتیم! چطور میتونی خط جدیدی که اینهمه حرف و حدیث پشت سرش هست رو قبول کنی ؟ (280906)
 
س
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۳:۳۴:۲۰
در اینکه زحمات زیادی کشیده شده و یک موفقیت ملی بحساب میاید شکی نیست. اما آنچه ممکن است واقعیت داشته باشد شتابزده شدن مراحل نهایی و مربوط کردن آن به انتخابات است. تا آنجا که کل آن زیر سؤال رفت! جا داشت وزیر راه هم بخاطر این موضوع مؤاخذه شود و در ضمن کل پروژه مورد تقدیر قرار گیرد. (281159)
 
hossein
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۶:۲۳:۳۸
تو خارج سیب و پرتقال از فروشگاه ها می دزدید با مدرک دکترا کفش و اکس می زنید غیرت ندارید اگر داشتید تشکر می کردید از کانادا که 200 هزار نفر بی خانه مان دارد مطلب میدهم به خدا همه اینها حقیقت داره چرا ایرانی ها خالی بند و بی غیرت نسبت به وطن خودشان هستند را من نمی دانم شاید من یکی ایرانی نیستم ؟
Toronto police search for baby after woman claims she gave birth in yard
خبر امروز دختر تو سرما بدون پول بچه زائید سال قبل یک زن زیر کارتون ها در سرما زندگی می کرد و در آتش سوخت ...کاری نکنید همه فبلم ها و عکس ها ببرم ایران و تو تلوزیون بدبختی شما ایرانی های خالی بند را ببینند دوربین مخفی خجالت بکشید (281198)
 
امید
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۰:۱۷:۴۲
سلام


دست همه شما عزیران که در این پروژه شرکت داشتید، درد نکند. خسته نباشید. شرمنده از نامردمی های بعضی سیاسیون. که رنج و زحمت شما را نادیده گرفتند.



همیشه پیروز باشید. (280637)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۰:۲۴:۲۹
باید خدمت این دوست عزیز عرض کنم که این آقایان اصلاح طلب برای به کرسی نشادن حرفهایشان از هر ابزاری استفاده می کنند.
آیا پلمب کردن تاسیسات هسته ای ایران در دولت خاتمی ضربه به منافع ایران نبود؟
چرا با اطلاعات دروغ درباره ی راه آهن شیراز می خواهید خودتان را حق جلوه دهید؟
یادم هست در آن سالها در صنعتی شریف هر چه فریاد زدیم کسی گوش نکرد و صدایمان را همین آقایان اصلاح طلب به جرم تندروی! سانسور کردند...
دوگانگی را ببینید...
حالا شده اند وطن پرست...
آن موقع ما را وطن فروش و امل نامیدند ... (280642)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۱:۵۵:۲۲
با سلام
آقای ناشناس عزیز ناقص بودن راه آهن اصفهان شیراز را برای نخستین بار سایت اصولگرای تابناک نزدیک به آقای محسن رضایی افشا کرد، ما برای کرسی نشاندن حرف های خود از هر ابزاری استفاده نمیکنیم ولی شما برای کوبیدن مخالفین خود از انجام هیچ منکری خودداری نمیکنید، اگر سایت تابناک به فرض چنین دروغ بزرگی گفته خوب چرا مسئولین این سایت را به جرم نشر اکاذیب فیلتر نمیکنند، فقط زورتان به پارلمان نیوز میرسد؟
من برای حل موضوع یک راه حل ساده پیشنهاد می کنم، دولت ادعا دارد این راه آهن سالم است و رفت و آمد در آن جریان دارد خوب یک بلیط برای تمام کسانی که این ادعا کرده اند تهیه کند و در برنامه ای زنده مسافرت این افراد از طریق این خط آهن از صدا و سیما پخش شود خوب آنوقت چهره دروغگو آشکار میشود و هیچ جای انکاری باقی نمی ماند، دیگه موضوع به این سادگی نیاز به این همه جنجال ندارد.
و من الله توفیق (280669)
 
مهدی خ
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۱:۱۰:۱۶
لطفا آقای رضایی را به اصولگرا ها نچسبانید.
ایشان و ارباب عزیزشان هیچ نسبتی با اصولگرا ها نداشته و نخواهند داشت.
شاید در گذشته به جناح راست سنتی متصل بودند اما امروز اصولگرایی با جناح راست سنتی فرق دارد.
واما درباب پیشنهادتان: در برابر این قوم ایراد گیر(بنی اسرائیل) و کذاب هرچه کنی باز آنها کار خودشان را انجام می دهند تا آنجا که امروز \"خدا\" و \"پیامبران\" را هم انکار می کنند. (280727)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۸:۰۸:۱۲
سلام
نکنه منظوزتان اینه که آقای رییس جمهور و مسوول دفترشان را می توان اصولگرادانست؟! (280769)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۲:۲۳:۳۹
اونو نمیشه گفت اما گنجی که حتما اصلاح طلبه! (280894)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۲:۴۰:۰۳
من و حدود 30 نفر دیگه در سرتاسر ایران منکر وجود خطوط هوایی بین ایران و لندن هستیم. ما رو هم با بلیط بفرستید بریم باورمون بشه!
چه پیشنهاد جالب و ساده ای دادی دوست من!

نکته مهمتر آنکه پارلمان نیوز منتشر کننده دروغ بزرگ قرن :\"تقلب در انتخابات\" هستند و تابناک منتشر کننده دروغ در مورد خط راه آهن، فرق داره عزیز... (280748)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۳:۵۴
دوستان اصلاح طلب به فکر نان سنگک های سعادت آباد باشند بهتر است. (280689)
 
اصلاح طلب
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۹:۴۳:۴۸
بمیرم برای اصول گراها که نونشون رو از نانوایی سمت نارمک میخرند و می خورند.
بنا به توصیه ........... (280789)
 
یک مهندس کوچ کرده از میهن
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۰:۳۳:۲۰
مهندس عزیز مملکت این صحیح که شما در این طرح زحمت کشیده اید، ولی مجانی که این کار را انجام نداده اید؟ مفهوم حرفه ای گری این است که حقوق و مزایا در شان سختی کار به دست اندرکاران پروژه داده شود، اما از سوی دیگر مسئولیت پذیری و کیفیت از آنان درخواست شود. سیستمهای زیر ساخت حمل و نقل مستقیما با جان کاربران در ارتباط هستند و رسانه ها، خبرنگاران و کارشناسان باید چشم بینای مردم در ایمنی اینگونه سیستمها باشند. تمام این هشدارها برای این است که به خاطر سیاسی کاری حضرات دقت و کیفیت فدای سرعت نشود تا فجایعی مانند قطار نیشابور و توربوترن مشهد پیش نیاید. اجرای پروژه های بزرگی مثل راه آهن با برچسب ایرانی زمانی واقعا قابل افتخار است که کیفیت کار با حداقل استانداردهای صنعت تطابق داشته باشد. (280644)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۲:۵۲:۵۴
ای مهندس کوچ کرده از میهن
شما کیفیت کار رو از کجا بررسی کردید؟ نکنه از همون سایت هایی که خبر دادند تعطیل شده این قطار؟

من به عنوان یک مهندس ماندگار در وطنم به شما خسته نباشید میگم و ازتون بابت تلاشهاتون در ایجاد این خط راه آهن تشکر میکنم.

نکته آخر:
حق الزحمه عشق و خدمت در راه آبادانی و ساختن وطن رو نمیشه با پول خرید.
اگه به کسی میلیونها دلار پول بدن سر یک پروژه ای و عشق به وطن و آبادانیش نداشته باشه، یه جای دیگه وقتی بفهمه میلیاردها دلار میدن اینو ول میکنه میره سر اون کار.
منظور حرفم شما نیستی که اون طرف آبی، بی ادبی نشه، ولی اینکه فرمودید پولشو گرفتی بدجور رفت روی اعصابم... (280750)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۰:۳۵:۳۷
داداش اون راه اهن شیراز تهران بود برادر من لطفا به رجا زنگ بزن بگو بلیط تهران شیراز را می خواهم البته تابناک این کار را کرده و در جواب این خط قطار ندارد. پس دنبال سیاه نمایی نباش (280645)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۲:۰۰:۰۰
من که شیرازی هستم این رو میدونم که از زمان اقای هاشمی راه اهن شیراز به اصفهان شروع شد و من تاکنون نامی از راه اهن شیراز - تهران نشنیده ام شما از مالزی چه جوری به این راحتی کذب میگی؟ای وای بر کذابان .شما بیش از حد در توهم هستید.زشت این حرفها (280744)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۵:۲۸:۴۹
منظورم همون را اهنی که یک نفر را به هر زوری بود اورد مرقد امام برای سالگرد. از اصفهان تا تهران که عزیزم را اهن وجود دارد منظورم قطار مستقیم از شیراز به تهران بود. حالا شما شیرازی عزیز از شیراز تا اصفهان با قطار امدی؟ (280763)
 
hadi
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۸:۲۵:۵۱
عزیز دلم چیزی رو که اطلاع نداری چرا حرف میزنی:
وقتی شیراز مشهد راه اندازی یعنی تهران - شیرازم مشکلی نداره، آخه برای رفتن به مشهد به وسیله قطار باید از تهران عبور کرد. (280772)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۲۳:۲۹
نه خیر عزیز دلم.من با همین قطار رفتم مشهد مسیر هم از شیراز به اصفهان و از انجا به مشهد بود.کسی از تهران عبور نکرد. (280947)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۶:۵۴:۵۸
پس عزیز دلم بهتره بری سوار قطار بشوی یک عکس هم باهاش بگیری برا ما هم بفرستی ما هم با مدرک مستدل شما می پذیریم (281015)
 
غ
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۹:۵۰:۱۱
البته از نظر شما و تابناک قطار فقط قطار مسافریه که بلیط میفروشه.
قطار باری هم اصلا وجود ندارد، و خدای نکرده، اصلا تو این مسیر حرکت نمیکنه...
البته من خیلی دوست دارم دروغ گو رسوا بشه، ولی با این بلوا ها و خبرها به جایی نمیرسیم. (280795)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۶:۵۶:۵۴
شما از امریکا بلیط رزرو کن من پولش را می دهم. یک سر برو پابوس امام رضا (281017)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۰:۴۰:۲۶
جناب مهندس هیچکس منکر زحمات فرزندان ایران در این پروژه نیست اما سوالی که برای من به عنوان یک شیرازی و کسی که با بچه ههای قرارگاه خاتم الانبیا در ارتباط است و خودم نیز شاهد ان هستم اینستکه چرابا وجود اینکه هنوز حداقل 2سال برای افتتاح کامل این پروژه وقت لازم است اقای احمدی نژاد درست در چند روز مانده به انتخابات انرا افتتاح کرد ایا هدفی غیر از جمع کردن رای در ان مقطع داشت. (280647)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۲:۵۴:۵۳
یعنی مفرمایید اگر این کارها رو نمیکرد مردم بهش رای نمی دادند؟ (280751)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۴۲:۳۸
شما از انگلستان با قرار گاه خاتم الانبیا در ارتباط بودید؟چه جالب!دروغ که کنتر نداره

راستش منم با ارتش امریکا در ارتباط هستم خیلی خوبه خوش میگذره.

کی گفته 2 سال تا اتمام طرح باقی مونده بوده؟چقدر دروغ؟این طرح از زمان اقای هاشمی کلنگ خورد و بعد از چیزی حدود 14 ساااااااااااااااااااااااااال تمام شد


انگلیس هوا خوبه؟بی بی سی خوبه؟سلام علیکم داریم خدمت شما! (280958)
 
ایرانی
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۱:۱۱:۲۴
متاسفانه عده ای برای رسیدن به منافع سیاسی خود راحت دروغ می گویند و زحمات چندین ساله را با یک دروغ زیر سئوال می برند (280653)
 
سینا
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۱:۲۰:۵۲
آقای الف این چه متنی است که گذاشته اید. همین است که آمار بازدبد کنندگان سایتتان کم شده است. به این آقا با اسم محفوظ بگوئید بلیط قطار شیراز تهران را کجا می فروشند که من دانشجوی دانشگاه شیراز هر دفعه 14 ساعت تو اتو بوس نشینم. شما اگر واقعا مهندس این طرح بودید که من کاملا به آن شک دارم چرا وقتی حاصل زحمات کارگران و تکنسین ها و مهندسین به علاوه پول این مردم را نیمه کاره یک هفته قبل از انتخابات افتتاح کردن صدایتان در نیامد. آیا افتتاح طرح نیمه کاره بیشتر زحمات را به باد نمی دهد؟ (280656)
 
مهدی خ
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۱:۱۳:۱۶
برای کسب اطلاع به آدرس مندرج در این آگهی مراجعه کنید
http://friendfeed-media.com/9245b8fcd06c9c36434a61191ba1f17956ef0525
http://mahdi-kh.persianblog.ir/post/76/ (280728)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۰:۳۷:۰۴
جالب اینجاست برای اثبات بودن این قطار فقط تبلیغ شرکت ها رو میذارید با سایت رجا! خوب بابا شیراز میلیونی جمعیت داره! حداقل یکی توشون هست که حامی دولت مهرورز شما باشه یا نه؟ این همه مدت سخت بود بره ایستگاه یک فیلمی بگیره بفرسته؟ (280825)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۱:۲۳:۰۳
ما هنوز فرهنگ تشکر را یاد نگرفته‌ایم.
به جایش به خوبی می‌دانیم چگونه تشر بزنیم.
همه خوبند تا وقتی که کاری دستشان نباشد.
وقتی کسی کاری را شروع کرد بیچاره‌اش می‌کنیم تا سرنگون شود.
همه این کار را خوب بلندیم.
این فرهنگ ماست.
متاسفانه متاسفانه متاسفانه (280657)
 
دانشجو
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۱:۲۸:۵۷
1) برای آگاهی از بلیط قطار شیراز که بعضی ها در روز روشن آن را انکار می کنند می توانند به این وبلاگ مراجعه کنند

http://mahdi-kh.persianblog.ir/post/76/

2) سایت الف که اینقدر در مسائل مختلف ریز می شود، چرا درباره بودجه اختصاص داده شده در دولت نهم با دولت های هاشمی و خاتمی گزارش تهیه نمی کند؟
چرا درصد پیشرفت فیزیکی این کار را مقایسه نمی کند؟
خدا وکیلی، عدم پرداخت سایت حرفه ای نظیر الف به این موضوع، ظلم در حق دولت است.

3) آن هایی که در استان فارس زندگی کرده اند، می دانند که داشتن مسیر ریلی، آرزوی دیرینه مردم بوده است که در تمام این سال ها، به دلیل آنچه “سختی عبور از کوه های زاگرس” خوانده می شد و دولت های “ما نمی توانیم” هاشمی و خاتمی بر آن اصرار می ورزیدند، به پروژه ای رویایی برای مردم بدل شده بود و حتی اگر یک سال پیش هم از مردم این شهر، سؤال می شد، با توجه به سابقه ای که از مسئولین دولت های قبلی در ذهن داشته اند، آن را باور نمی کردند که به شکر خدا و تلاش های دولت خدمتگزار، این رویای واقعا باورنکردنی مردم به نتیجه رسید.

4) جالب است بدانید که آقای هاشمی در زمان ریاست جمهوری خودشان، کلنگ این پروژه را در یک سوی شهر زدند و چند سال بعد هم بدون اینکه کاری انجام شود، خاتمی هم دوباره در آنجا کلنگ زد؛ اما قطار از سوی دیگر شهر افتتاح شد! (فرض کنید به جای نقطه فعلی راه آهن تهران، کلنگ آن در سوی دیگر شهر و مثلا دربند زده می شد!) که این خود نشان از عدم برنامه ریزی دولت های هاشمی و خاتمی برای قطار فارس حکایت دارد و حکایت طلبکار شدن برخی اصلاح طلبان، چیزی جز وقاحت بی اندازه نیست.

منتظر گزارش روشنگر الف درباره دروغ پردازی مخالفین دولت در این پروژه هستیم (280658)
 
سعید
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۱:۴۳:۴۵
با سلام از صمیم قلب از این مهندس خوب وسایر خدمتگزاران این پروژه تشکر میکنم .

اما لطفا به این آدرس مراجعه کنید:http://www.raja.ir/default.aspx
این سایت مطلق به شرکت قطارهای مسافرتی رجا است. در قسمت \"جستجو در موجودي بليت قطارها \" لیست شهرهای مبدا و مقصد را نگاه کنید اسمی از شیراز پیدا نمیکنید . قضاوت با شما (280663)
 
مهدی خ
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۱:۱۵:۱۹
http://ticket.raja.ir/cgi-bin/Raja.dll/Signin (280730)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۳:۰۰:۵۴
عکس موجوده، نکنه عکس میفرماییید فوتو شاپیه؟!
شما وارد سایت اصلی رجا شدید، صفحه اول سایت برید به قسمت فروش بلیط، اونجا پیدا میکنید، زحمتش فقط یک ثبت نام در سایت می باشد.
قضاوت با شما (280753)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۱:۵۵:۲۶
تا نباشد چيزكي مردم نگويند چيزها! حتما مشكل زياد داشته كه اين قدر حرف و حديث درباره اش زياد است. ضمنا شما در قطعه 6 مسوول بوده ايد بايد ديد آيا بقيه قطعات وضعشان چطور است؟! (280670)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۱:۵۶:۱۷
ما تا انجا که دیدیم حداقل موقع انتخابات 15 کیلومتر مانده به شیراز ریل نداشت. (280671)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۴۸:۵۶
شما نابینا بودی.چه جوری من 15 روز بعد از انتخابات با همین قطار به مشهد رفتم؟منافق دروغ گو (280963)
 
amir_m110@yahoo.com
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۱:۵۷:۴۸
اون بلیط مال مشهد شیراز هست
من برای اصفهات شیراز جستجو کردم و البته چیزی نبود.
در ضمن بفرمائید کدام سایت اجرای طرح قطار شیراز مشهد را منکر شده است؟ (280673)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۱:۵۳:۳۱
عزیز من شیراز فقط یه راه اهن داره اون هم شیراز به اصفهان است که از ان طرف به مشهد میرود.این واسه شما سبزها خیلی درکش سخته؟2*2=4 مفهومه؟ (280740)
 
اصغر
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۷:۵۷:۰۸
واسه ما 2*2=10 مفهومه (281045)
 
amir_m110
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۱:۳۱:۴۸
حق با شماست
هفته ای یک قطار هست
تاریخ نهم،شانزدهم، بیست و سوم و سی ام بهمن
یه چیزی تو مایه های اتوبوس جهانگردی تو یکی از کارتون های قدیم.
من برای اینکه شما خوشحال شی از دولت مهرورز تشکر می کنم (281176)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۱:۰۵:۴۸
http://www.tinn.ir/vdcd.50j2yt0f9a26y.html

ظاهرا که مسیر شیراز اصفهان یه فرقهایی با مسیر شیراز مشهد داره

\"تاکی گفت: مسیر ریلی شیراز- اصفهان به دو قست شیراز - اقلید و اقلید - اصفهان تقسیم شده است.
وی ادامه داد: سه قسمت ریلواژ مسیر اقلید - اصفهان بطور کامل اجرا شده و حتی جوشکاری نهایی آن نیز به پایان رسیده است.
تاکی گفت: مراحل اول و دوم ریلواژ مسیر شیراز - اقلید نیز انجام شده و مرحله سوم نیز آغاز شده است.

وی اظهار امیدواری کرد مرحله سوم ریلواژ مسیر یاد شده تا پایان امسال به اتمام برسد.\"

سرپرست راه آهن میگه تکمیل نشده. شما میگی شده؟

قطار شیراز اصفهان طبق عرف باید از شهر شیراز به شهر اصفهان بره
نه اینکه از شهر شیراز وارد استان اصفهان بشه
اونجوری باید اسم قطارا میشد فطار فارس اصفهان یا قطار فارس خراسان

البته دولت نهم و ما بعد اصطلاحات مخصوص خودشو داره (281294)
 
hossein_hajiagha@hotmail.com
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۲:۱۰:۲۱
سلام
حاجی هستم کارمند سابق دفتر روابط عمومی راه آهن با عرض سلام به همه شما عزیزان زحمت کش و استاندارد راه آهن ایران بسیار خوب و ارزان برای مسافرت و امن است من در کانادا هستم خوشحال می شوم با دست پر بر گردم و ادامه شغل خود را بدهم هم فیلم و هم انیمیشین خوانده ام و هم زبان انگلیسی را بلدم کافی است مدیریت اداره راه آهن دعوت نمایند من بر می گردم ایران و تمامی لوازم فیلم برداری را هم دارم .
چون برادر شهید و مجروح شیمیائی هم هستم ..خودتان در راه آهن سابقه کوتاه اما درخشان من را می دانید باز نگوئید چرا از ما حمایتی نمی شود
با تشکر
حسین حاجی آقا (280679)
 
س
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۳:۴۴:۵۵
آقا حسین چرا همش منتظر حمایتید؟ تشریف بیارید به عشق وطن و خدمت به آن. ما از کشورمان طلبکار نیستیم شما هم نباشید. خونمان یکرنگ است برادر. (281163)
 
sadra
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۲:۱۶:۱۸
کسی نگفت ساخته نشده
مشکل اینجاست اول کاری خراب شد
عکس های اونم بذارید پس
اگه واقعا سالم هست کاری نداره که! از ایستگاه و قطار و مسافراش عکس بذارید (280680)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۱:۵۴:۴۳
من خودم با این قطار رفتم مشهد یه کوری چشم هرچی دروغ گو هست.خیلی هم خوش گذشت (280741)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۵۶:۲۹
خراب نشده.شما یه تصویر با موبایل برای من بیار که نشون بده این خط خرابه.شما که دست به موبایلتون واسه فرستادن فیلم به اربابتان بی بی سی عالیه.دخیلک یا بی بی سی


اگر فیلمی بود چیزی بود منافقین داخلی به رهبری م.م اون رو با بهترین کیفیت مثل قتل ندا(کشته سازی) به ارباب بی بی سی ارسال میکردند. (280968)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۲:۱۸:۵۲
ممنون مي شوم بدانم اینکه روز هشت بهمن قطار حرکت داره به سمت مشهد چی رو ثابت می کنه؟ یعنی 6 ماه گذشته حرکتی بوده؟ من سه ماه قبل از شیراز که به تهران حرکت می کردم قطاری نبود! (280684)
 
سجاد
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۲:۰۵
من اینجا هم رفتم http://ticket.raja.ir/cgi-bin/Raja.dll/TrainList شیراز هست ولی در هیچ یک از تاریخ های آینده بلیطی ندارد (280686)
 
یک شیرازی
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۲:۲۹:۴۸
آخهه مرد حسابی مگه شیراز و اصفهان دهاتند که هفته ای یک قطار داشته باشند؟ همین نشون میده یک جای کار می لنگه (280690)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۲:۳۰:۲۷
سلام
آقای دکتر توکلی شما واسطه شوید اگر شغل سابق خود را در راه آهن گرفتم آن وقت مجلس هم می تواند از هنر و استعداد من استفاده کند این مشائی که جواب نامه من را نداد .از شما امید دارم اما از این مشائی خیر . (280691)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۲:۳۶:۰۸
آیا قطار اصفهان شیراز همان قطار مشهد شیراز می باشد ؟!؟!؟ (280692)
 
مهدی خ
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۱:۱۷:۲۶
بله.
در حال حاظر فقط مسیر شیراز - مشهد برقرار است.
http://mahdi-kh.persianblog.ir/post/76 (280733)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۱:۵۵:۳۱
اره عزیزم همونه.اول میره اصفهان ازون ور میره مشهد (280743)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۳:۱۴:۳۲
افتتاح طرحي ملي باعث افتخار است اما وقتي براي افتتاح كردن آن عجله شود پو‍ه اي نيمه كاره براي مقاصد سياسي افتتاح شود يك نوع استفاده سياسي از آن شده است ! به آرزوي ايراني سربلند (280706)
 
ناصح
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۳:۲۳:۳۴
به نام خدا
سیاه نمایی و تخریب از آغاز انقلاب یک سیاست کلی توسط فریب خوردگان آمریکا و ایادی آن بوده و خواهد بود.

برای تشخیص اینکه یک خبر در راستای این سیاست هست یا کافی است ببینیم نسبت تخریب آن با خیرخواهی چقدر است.
یعنی اگر انتقادی خیرخواهانه باشد نباید شائبه ی تخریب و سیاهنمایی داشته باشد.

خداوند همه خیرخواهان و دلسوزان و سازندگان کشور را موفق و پیروز گرداند. (280710)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۳:۲۶:۲۴
سلام
ای کاش این برادر عزیر و زحمتکش ما پاسخ این سوالات را روشن می کرد: بعد از گذشت بیش از 7 ماه از افتتاح این پروژه ، چند قطار در آن حرکت کرده است؟ و چند مسافر در آن جابجا شده است؟
ضمنا آنچه که من از انتقادات مربوط به این پروژه استنباط کرده ام این است که این پروژه به خاطر مسائل سیاسی زود تر از موعد افتتاح شده و در نتیجه دارای نقص است، نه اینکه مهندسان و کارگران زحمتکش ما کار را خراب کرده باشند. اگر این راه آهن دارای نقص نیست چرا مسافری در آن جابجا نمی شود؟ به طور کلی هر پروژه ای اگر بخواهد زودتر از موعد منطقی خود افتتاح شود دارای نقص است و این پروژه هم از این قاعده مستثنی نیست. (280711)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۴ ۲۳:۵۸:۴۳
راه آهن اشکال نداشته تنها اشکالش این بود که به جای بهمن خرداد افتتاح شده بود .ضمنا ساخت راه آهن شاید 200 سال قبل افتخار داشته ولی الان فکر نمی کنم زیاد افتخار داشته باشه (280714)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۳:۳۱:۵۲
لعنت بر منافق و آمریکا و اسرائیل اگر کارمند سابق این اداره عظیم نبودند شاید از آنها انتقاد می کردم اما میدانم آنها چه زحمتی در گرما و سرما می کشند یک روز در دفتر روابط عمومی بودم و دیدم آقای صدیق پور مدیر محترم مان عصبانی و ناراحت آمد آدم مدیر و مسئول دل سوزی است و گفت حاجی یکی از بچه ها رفته زیر قطار و زود پارچه تسلیت بنویس ...این اتفاقات را شما نمی دانید قطع شدن دست و پا و مرگ و...بعد با کمال بی رحمی جای گرمی نشسته ائید دلار آمریکائی مزد می گیرید و این عزیزان را دل خون می کنید شرم آور است همین راه آهن مایحتاج شما میوه و نفت و مسافر و..جبهه و مهمات و این همه خدمت من شرم دارم از اینکه یک ایرانی آنقدر وطن فروش باشد که از مملکت خود با نامردی انتقاد و نق بزند این مزدوران مفت خور سال ها ت در ایران با منفی بافی و شایعه سعی دارند همه چیز را منفی جلوه دهند مانند بسیج و پلیس و سپاه و...به هر چی گیر می دهند چون مزد بگیر بیگانه هستند من با گل آقا کار می کردم آمدم لس آنجلس از من دعوت کردند تا با علی رضا میبدی صحبت کنم و حرف تو دهن من می گذاشت و منفی پشت منفی که گویا من از جهنم آمدم بعد یک نشریه مطلب کاریکاتور های من را عوض می کرد این دزدی است و برای همین می گویم لعنت بر همه آنها .خجالت بکشید بی غیرت ها این بسیجی ها رفتند روی مین یادتان رفت ؟و شما رفتید کانادا ویلا خریدید من می نویسم و لطفا شم در الف آن را درج دهید ممنون هستم و یاد گرفتم تا تشر کنم . (280758)
 
علی میرزائی
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۴:۵۱:۵۸
دوست عزیز! 200 سال قبل هیچ کشوری راه آهن نداشت.
به عنوان یک مهندس عمران عرض میکنم که:
راه آهن های اولیه هم با تراورس های چوبی و و لوکوموتیوهای غال سنگی در حدود 150 سال قبل شروع بهحرکت کردند و در ابتدا مثا مونوریل الان خیلی محدود استفاده میشدند.
بله ساخت راه آهن و پل و سد و موشک و ماهواره و . . . افتخار نیست! افتخار این است که استعدادهای مملکت را بکوبیم و تا راهی فرنگ شوند و زینت کارخانه هاو مجامع علمی غربی. کی میخوایم یادبگیریم قدر متخصصان و دانشمندانمان را بدانیم؟
الان راه آهن به معنای واقعی در بسیاری از کشورها وجود ندارد و اگر آنها روزی راه آهن ساختند لابد باید بزنند توی سر خودشان که چرا دیر انجامش دادند! (280761)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۲۶:۴۲
چرا دروغ میگی 100 سال قبل تو نیویورک مترو بوده حتماقطار 200 سال قبل وجود داشته (280949)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۰:۰۹:۲۳
نمی خواد بره مشهد تا اصفهان بیاد . مردم که کور نیستن . تا کی کی خواین مردمو .... فرض کنید؟ اون همه عکس و ریلهای کجم دروغه ؟ اصلا یه عکس فقط یه عکس از ایستگاه شیراز بندازین تا همه چیز معلوم شه. (280715)
 
يه مهندس مكانيك
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۹:۱۶:۴۶
آقا يا خانم ناشناس؛
شما از كجا و چطور متوجه ميشوي كه كج بودن ريا يعني معيوب بودن راه آهن! آنوقت بگوييد احمدي نژاد پوپوليست است (280782)
 
غ
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۰:۰۰:۲۱
میدونی نکته اون عکسها که شما میفرمایین چی بود؟
اولا مکان را نشان نمیدهند، هر جایی میتوانند باشد، ثانیا تاریخ عکسها فرق میکنند، این یعنی اینکه این عکسها را برای مچگیری نگرفته اند، از نظر من احتمالا مربوط به گزارشهای نقص یک پروژه بوده، که بعدا به اسم راه اهن شیراز اصفهان منتشر شدند.
این حرفهای من صرفا یک احتمال است، پس بیخودی انقدر حرص نخور. (280800)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۳:۵۲:۲۶
دوستان گرامي در حال حاضر ايستگاه مناسبي در شيراز وجود ندارد وافتتاح طرح ناتمام قبل از انتخابات نيزحقيقت دارد.
البته اين گونه افتتاح در كشور ما سابقه زيادي دارد ومربوط به يك گروه نمي باشد. (280930)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۲۸:۲۲
اون عکس ها واسه کشور باکستان بود.چرا دروغ میگی؟رسانه های شما سرشار از عکس های جعلی است مثل خود سبزها که جعلی هستند (280950)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۵:۰۲:۴۱
دوست نابینای بنده منظور از اصفهان شهر اصفهان نبود بلکه استان اصفهان بود.نرسیده به شهر اصفهان به سمت مشهد حرکت میکند.ریل کج هم فرام عینک شما و دوستان شماست (280971)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۱:۱۶:۴۹
الف عزیز به نظر من هم اطاعت دروغ گفته! شما براي این که اثبات بشه دروغ گفته یه فراخوان بذار که فيلم حرکت قطار از شیراز به سمت تهران رو برای الف بذارن! تا سیه روی شود هر آنکه دراو غش باشد! (280732)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۳:۰۷:۱۷
نیازمندیها: بلیط قطار اصفهان شیراز هر عدد یک میلیون تومان نقدا خریداریم. (280756)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۶:۲۴:۱۴
نويسنده مطلب: مهندس محمود احمدي نژاد...

اگر واقعا اينطور نيست چرا هيچ گزارشي از اين موضوع پخش نشده؟ (280633)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۹:۳۰:۳۵
در اروپای قرون وسطی سعی در دانستن تعداد دندانهای اسب داشتند . به کتب مختلف مراجعه کردند نتیجه ای علید نشد کسی پیشنهاد داد که مستقیما دندان اسب را بشمرند که داد برآوردند که این امر ناپسند است. برادران عزیز با یک عمل ساده این تحقیق قابل انجام است. شیراز شهر کوچکی که نیست. فقط کافی است برنامه رفت و آمد قطار از شیراز به مشهد را دریافت و منعکس نمایید و نهایتا عکسی هم از ایستگاه پر ازدحام شیراز با مسافران در تاریخی مشخص چاپ گردد. جنگ روانی بر سر موضوعی مبهم و آسمان و ریسمان را به هم بافتن در این زمان فایده ای ندارد. سیستم اطلاع رسانی ناکارای داخلی از موضوع انتخابات درس بگیرد و نگذارد مواضع ظن و بدگمانی رشد کند . انشا... که غرضی در این امر نباشد. (280785)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۹:۳۹:۳۷
دست این مهندس درد نکنه تشکر می کنم ولی به نظرم ایشون منت سر مردم نذارن اگر قصدشون خدمت بوده که دیگه اینقدر ناراحتی نداره ..
من خودم عسلویه کار میکنم ولی باید بگم خارجیها بهتر از ایرانیها کار میکنند با همان وسایلی که دست ایرانی هاست سریعتر و بهتر کار می کنند .
یکی نیست بگه این عکسها که منتشر شد راست هست یا دروغ . تحقیق در این مورد خیلی ساده است . اگر دولت ریگی به کفشش نبود تا حالا با بوق و کرنا اعلامش می کرد . (280788)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۰۹:۴۹:۵۸
این عکسها رو این آقای مهندس کی گرفتن ؟ خوب با این عکسها که میزان کیفیت و دقت کار مشخص نمی شه و در عکسهای زمان انتخابات همین ریلها کج بودند و بلوکهای سیمانی خرد شده بودند . (280794)
 
يه ايراني
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۰:۰۳:۵۷
توي دعواهاي سياسي اين چندماهه، كسايي كه بيشتر از همه ناراحت شدند، همين مهدسا و كارگرا و زحمت كشايي هستند كه در گوشه و كنار اين كشور دارند براي ساختن وطن زحمت مي كشن. (280683)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۰:۰۷:۳۰
واقعا كه
در عصر خبررساني و اينترنت و ارتباطات واقعا نميشه فهميد كه شيراز قطار دارد يا خير! دقت كنيد كه اين يه چيز محرمانه يا امنيتي نيست و تقريبا به راحتي با يك بار بليط خريدن و سفر توسط خبرنگاران محترم قابل دستيابي است. من موندم شما الفيها، تابناكيها، پرچميها و جرسيها و ... چرا از كنار كامپيوتر بلند نميشين، يه حق مأموريت هم ميگيرين. تا كي ميخواين از رو دست هم كپي كنيد....

من كمكم دارم به هرچي تو اينترنت ميخونم شك ميكنم
يعني واقعا نميشه فهميد سر اين خط آهن چي اومده؟ (280806)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۴:۳۱:۲۴
اینها بسکی چسبیدن به دنیای مجازی از واقعیت دور شدند.البته الف نه.ولی سبزها اکثرا اینجوری هستند واقعیته (280953)
 
قائم مقام
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۰:۱۰:۴۲
این خبر را ایسنا روز 88/10/13 منتشر کرد که مديرعامل شركت قطارهاي مسافري رجا علت تعطیلی قطار شیراز را رفع نواقص و تکمیل راه آهن می داند نه دليل كمبود مسافر که سرپرستراه آن شیراز آنرا علت تعطیلی راه آهن می داند.
به هر حال بایذ پذیرفت راه آهن شیراز که چند روز قبل از انتخابات افتتاح شد دارای مشکلاتی و نواقص جدی بوده است که آقایان مسئول، آنرا کتمان و رد می کنند و مخالفین هم بیش از حد بزرگنمایی می کنند.متن را با دقت بخوانید:

((پروژه راه‌آهن اصفهان به شيراز كه برخي آن را آرزوي ديرينه مردم شيراز ناميدند و استان فارس را به شبكه ريلي سراسري متصل مي‌كرد مدتي است در دست تعمير قرار دارد و قطاري از آن عبور نمي‌كند كه البته علت آن رفع برخي نواقص و اصلاحات زيرساختي مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس ناصر بختياري ـ مديرعامل شركت قطارهاي مسافري رجا در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اينكه چرا حركت قطار در اين مسير متوقف شده است؟ گفت: اين موضوع به مسائل زيرساختي مربوط مي‌شود كه بخشي از آن برعهده راه‌آهن و بخش اعظم آن برعهده معاونت ساخت وزارت راه و ترابري است.

وي با بيان اينكه در بعضي تونل‌هاي اين مسير اقداماتي در حال انجام است، تصريح كرد: تعطيلي موقت است و به‌منظور تكميل تونل‌ها انجام شده و پس از پايان عمليات تحويل داده شود.

به گزارش ايسنا، شهرام يارمند – معاون وزير راه و ترابري – نيز با بيان اينكه خط آهن اصفهان ـ شيراز از خردادماه به‌طور موقت به راه‌آهن جمهوري اسلامي تحويل داده شده است، اعلام كرد: اين خط از نظر ايمني هيچ مشكلي ندارد و هم‌اكنون نواقص آن در حال رفع است كه پس از تكميل پنج درصد از عمليات باقي‌مانده و رفع نواقص به‌طور كامل تحويل داده مي‌شود.

وي همچنين درباره عدم حركت قطار طي مدت اخير در خط آهن اصفهان ـ شيراز، اظهار كرد: لاينينگ دو تونل در اين خط به‌طور كامل انجام نشده بود كه هم‌اكنون درحال برطرف كردن مشكلات و نواقص است.

افزايش سرعت قطار اصفهان ـ شيراز از فروردين ماه

حميد بهبهاني ـ وزير راه و ترابري كه خردادماه در افتتاح اوليه اين پروژه حضور داشته است، درباره وضعيت راه‌آهن شيراز ـ اصفهان به ايسنا گفت: از فروردين ماه سرعت قطار در مسير شيراز ـ اصفهان به سطح سرعت ميانگين کشوري خواهد رسيد.

وي تصريح کرد: براي افزايش سرعت قطار در مسير شيراز و اصفهان نيازمند زمان بوديم چون سيستم ريلي هم مانند اتومبيل است، يک اتومبيل نو هم توصيه مي‌شود ابتدا آب‌بندي شود.

استفاده بيش از 13 هزار نفر از خط آهن اصفهان ـ شيراز

اين در حالي است كه مهندس قدرت‌الله نجفي – معاون ساخت و توسعه راه آهن – روز گذشته از جابه جايي بيش از 13 هزار مسافر در اين مسير خبر داد و گفت: با عبور 40 قطار از راه‌آهن اصفهان ـ شيراز در 7 ماه گذشته، بيش از 13 هزار مسافر در اين مسير جابه‌جا شده‌اند.

وي با بيان اينكه پروژه راه‌آهن اصفهان ـ شيراز با عوامل بازدارنده‌ زيادي مواجه بوده است، گفت: پيدايش مسائلي چون سستي و فرسودگي پيش‌بيني نشده در برخي از لايه‌هاي سنگي و تونل‌ها، وجود موانع و معارضان و هزينه بالاي تملك اراضي موجب پيدايش نقاط بحراني و تغيير مسيرهايي در واريانت مسير ايستگاه شيراز شده است.

نجفي با بيان اينكه راه‌آهن شيراز ـ اصفهان با سرعت بالايي ساخته شده است، افزود: اعتبارات لازم براي اجراي اين طرح متناسب با سرعت اجراي پروژه نبوده كه تاثير منفي در راندمان عمليات اجرايي و بازدهي كار داشته است.

وي با اشاره به اينكه در قانون بودجه سال 88، پايان سال 89 به عنوان زمان خاتمه طرح ذكر شده است، گفت: بهره‌برداري از اين محور از 13 خرداد سال جاري آغاز شده كه تا پايان ماه گذشته بيش از 40 قطار از اين محور استفاده كرده‌اند.

وي خاطرنشان كرد: بخش عمده عمليات اجرايي راه‌آهن اصفهان ـ شيراز تا پايان دي‌ماه سال جاري به اتمام مي‌رسد و براساس برنامه زمانبندي مسير اصفهان تا ايستگاه موقت صدرا در دهه فجر كاملا آماده است.

بر اساس اين گزارش پيش از توقف حركت قطارها در اين مسير به منظور تعمير، در ماه دو قطار از مسير مشهد به شيراز عبور مي‌كرد و مسافراني كه قصد سوارشدن قطار در اصفهان را داشتند بايستي كل هزينه بليت مشهد ـ شيراز را كه بيش از 25 هزار تومان بود پرداخت مي‌كردند در حالي كه هزينه طي كردن مسير اصفهان ـ شيراز از طريق جاده بسيار كمتر بود.

در اين راستا مديرعامل رجا به ايسنا گفت: قيمت بليت قطار در بخش خصوصي توسط اين بخش پيشنهاد مي‌شود و پس از بررسي و تعديل توسط رجا هيات مديره راه آهن آن را تصويب مي‌كند.

مديرعامل راه آهن در پاسخ به اين سوال كه آيا قطارهاي مسير مشهد ـ شيراز دولتي است؟ اظهار كرد: مسير شيراز ـ مشهد در گذشته قطارهاي شش تخته واگن پارس كه دولتي بود با قيمت بليت 26 هزار و 450 حركت مي‌كرد و براي مسير اصفهان – مشهد سهيمه محدودي در نظر گرفته شده بود كه قيمت بليت آن 20هزار و 500 تومان بود.

گفتني است به‌رغم خالي بودن قطار در مسير اصفهان ـ شيراز سهميه‌اي در نظر گرفته نشده بوده و مسافران متقاضي بليت مسير اصفهان -شيراز بايستي بليت را با همان قيمت مشهد شيراز خريداري مي‌كردند.

وي افزود: بنا به درخواست‌هاي مكرر مردم مبني بر تغيير قطارها، دو هفته پيش از توقف حركت قطارها در اين مسير، قطارهاي چهار تخته پلور سبز به كار گرفته شدند كه قيمت بليت براي مسير شيراز ـ مشهد 38 هزار و هشتصد هزار تومان، مسير اصفهان ـ مشهد 30 هزار تومان بود.

بختياري تصريح كرد: اگرچه قيمت بليت اين قطار به صورت مبدا -مقصد تعيين شده بود اما با توجه به مسافت كوتاه بين استان اصفهان – شيراز سهميه محدودي براي اين مسير در نظر گرفته شده بود كه طبق آن بليت مسير اصفهان شيراز به مسافران با قيمت 11 هزار و 400 تومان عرضه مي‌شد.

هر چند از ابتداي افتتاح اين پروژه برخي انتقاداتي را درباره آن طرح كردند اما در حال حاضر سوال اين است كه وعده‌ها در زمينه راه‌اندازي مجدد آن و استفاده ايمن مردم از آن محقق خواهد شد و آيا آرزوي ديرينه مردم بخشي از كشور براي استفاده از ايمن‌ترين وسيله حمل و نقل يعني حمل و نقل ريلي برآورده مي‌شود يا خير؟

http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1466301 (280807)
 
عباس
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۱:۱۱:۴۶
سلام به تو برادر ایرانی عزتمند بدان که شما در قلب یکایک هموطنانت جاداری شما خوب انصاف را بهاین سیاسیون قدرت زده یاداوری کردهاید دست شما دردنکند. (280861)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۱:۲۳:۲۲

آفتاب آمد دلیل آفتاب(تهران مشهد) (280865)
 
یک مهندس راه آهن
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۱:۴۹:۵۹
با سلام
من آخر 87 تو همین خط کار می کردم و بعد از اون منتقل شدم بعد از عید که شنیدم مسولین قرار است خرداد خط رو افتتاح کنند واقعا شکه شدم چون بنظر می آمد که این خط حداقل 2 سال دیگه کار داره الانم که افتتاح شده بدون سیستم سیگنالینگ واقعا ضریب ایمنی خط پایین است امیدوارم تا ترافیک محور شیراز بالا نرفته زود تر سیستم سیگناینگ راه اندازی شود تا دباره سانحه به بار نییاد. (280878)
 
شیرازی
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۱:۵۰:۴۱
من توی شهرستان کار میکردم و مسیر عبورم از شیراز تا مسافت زیادی به موازات قطار بود.اما چند تا نکته
1-قسمت اعظم این پروژه در دولت نهم انجام شد.شتاب خوبی هم داشت.بعضی کارهای بسیار زمان بر مثل پل ایزد خواست هم به خوبی و با دقت انجام شد.
2-تا ماه خرداد 88 پروژه با تمام پیشرفتش قابل افتتاح نبود.اینو میشد از وضعیت ابنیه فنی توی راه کاملا متوجه شد.
3-تقریبا هیچ کدوم از ایستگاهها تا شهرستان اقلید یا کامل نشده بودند یا اصالتا وجود خارجی نداشتند.از جمله ایستگاه شیراز.
4-اینجوری که من پرسیدم و وزیر راه هم اذعان کرد این پروژه حدود 50 میلیارد تومن دیگه برای تکمیل...سیگنالینگ و ایمن سازی نیاز دارد.
5-این فایلی هم که عزیزمون گذاشتن مربوط به ماه 11 هست بعد از اتفاقات اخیر.چون من بعد از صحبت نماینده شیراز مبنی بر اینکه بلیط توی سایت رجا موجوده به سایت سر زدم که همچین چیزی نبود.
6-قطار از شیراز چند بار حرکت کرد.ولی بصورت نا ایمن.
7- با تشکر از این مهندس عزیز . دیدن تونل ها و ابنیه فنی راه مخصوصا پل ایزد خواست که حاصل تلاش این عزیزان است باعث غرور هر ایرانیست ولی باید بگم که مشکل خرابی این پروژه نیست مشکل این است که مسئولین به جای خرداد 89 آنرا خرداد 88 افتتاح کردند و به نظرم از از سال آینده حرکت قطار روال عادی خواهد یافت. (280880)
 
حسين حبيبي
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۲:۲۶:۲۱
عزيزم اي مهندس جوان ما نگفتيم قطار شيراز وجود خارجي نداره ما مي گيم اين پروژه هنوز 6 ماه كار داشته چرا در ايام انتخابات براي بهره برداري سياسي از آن ، آن را افتتاح كرده و سير قطار را روي آن نشان دادند . مي تونستن بگن ما قطار شيراز رو چند روز يا چند ماه ديگه يا بزودي افتتاح مي كنيم. كسي منكر زحمتهاي شما يا ساير پرسنل و مسئولين آن نيست . بلكه اشتباه از آن سلسله مراتبي بوده كه اشتباه افتتاح زودتر از موعد را پذيرفت. (280895)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۲:۲۷:۵۴
دوستان گرامی- راه آهن شراز اصفهان فقط و فقط به خاطر مسائل تبلیغاتی زودتر از موعد افتتاح شد. هیچ شکی نیست که مهندسین و کارگران بسیاری در این پروژه زحمت کشیدند. اما باید قبول کرد که این خط بسیار با عجله سرهم بندی و یک قطار در روز 14 خرداد به سمت حرم امام با سلام و صلوات و با سرعت 15 تا 30 کیلومتر در ساعت حرکت کرد. البته نواقص این خط بعد از انتخابات تاحدودی برطرف شده که همچنان ادامه دارد و به همین دلیل فقط هفته ای یکبار قطار داریم و در ضمن قطار هم به دلیل مسائل فنی با سرعت بسیار کم این مسیر را طی می کند. در ضمن همچنان ایستگاه آن افتتاح نشده و کامل نیست. حتی تلویزیون شیراز هیچ تبلیغی در راستای این خط نمی کند. همه این موارد حاکی از آن است که خط اشکال دارد اما به معنای نادیده گرفتن زحمات کارگران عزیز نیست.
یا حق - علی از شیراز (280896)
 
علی
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۲:۳۵:۲۰
لطفا\" به سایت رجا به آدرس زیر مراجعه و شیراز را اگر پیدا کردید ما را هم خبر کنید باهم بریم.

http://raja.ir/files/pdf/پاييز%20و%20زمستان%2088%20بدون%20محلي881024.pdf

برنامه حرکت قطارها تا آخر سال بخش قطارها (280900)
 
مهسا
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۲:۵۰:۲۵
سلام خدا حفظتون کنه.کمال تشکرو ازتون داریم.آقای مهندس ما همه جوره مدیون زحمات امثال شما هستیم.اما درباره ی معترضین،عرض به خدمت شما که این اقلیتو بیخیال شید.اینا مهر به دلاشون خورده حقیقتو نمیبینن.اینا چشم ندارن 24 میلیون آدمی رو ببینن که با جون و دل به دکتر رای دادن.اینا کسایی هستن که دستشونو از بیت المال بریدن.ما از گرسنگی بمیریم هم حامی احمدی نژاد میمونیم..ما نه به ریل رای دادیم نه نونوایی.مابه عدالت رای دادیم.به دلسوز خون شهدا رای دادیم.به حامی رهبر رای دادیم نه به یه مشت دزدو جیره خوار...فقط مال حرومه که چشماتونو کور کرده! (280903)
 
مهدی خ
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۳:۱۵:۵۰
از‌ دوشنبه پنجم بهمن‌ماه آغاز مي‌شود:
فروش اينترنتي نوروزي بليت قطار شيراز - مشهد‌
خبرگزاري فارس: فروش بليت قطارهاي مسافري شيراز - مشهد براي نوروز 89 از ساعت 16 دوشنبه پنجم بهمن ماه 88 با تخصيص 30 درصد از كل ظرفيت قطارهاي درجه يك، به صورت اينترنتي آغاز مي‌شود.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8811041474 (280914)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۳:۳۹:۳۳
امروز صبح (دوسنبه ) وزیر راه در شبکه دو تلویحا گفت که این مسیر دارای مشکلات فنی است و در حال برطرف شدن است (280923)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۳:۴۱:۰۶
من قطاری دیدم که حقیقت می برد و چه سنگین می رفت ! سهراب روحت شاد (280926)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۶:۲۶:۰۵
سپاس و تشکر ازتمامی کسانی که دراین مملکت زحمت می کشند ولعن ونفرین برکسانی
که فقط تخطئه می کند . (280999)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۶:۲۸:۴۸
همكار محترم كه نمي دونم كي هيستيد . بنده در معاونت ساخت وتوسعه راه آهن وزارت راه و ترابري چندين سال است كه مشغولم .
نمي دونم حضرتعالي كدوم پروژه رو مي فرماييد .
ولي بحث راه آهن اصفهان - شيراز و بم - زاهدان رو همه ما كه در اين طرح حسابي درگير بوديم ميدونيم چه خبره
نظر شما رو جلب مي كنم به نامه شماره 109483/11 مورخ 4/9/88 وزير محترم راه وترابري به رييس جمهور كه درخواست كردند براي تكميل پروژه 700 ميليارد ريال مطالبات فعلي پيمانكاران ، 500 ميليارد ريال براي سال مال 1388 (تا انتهاي تيرماه 1389) و 1500 ميليارد ريال براي سال مالي 1389 اختصاص بدهند .
اگر حضرتعالي درگير پروژه هاي راه آهن بوده باشيد قطعا ميدونيد كه براي طرح افتتاح شده كه بيش از 2000 ميليارد ريال پول نياز نيست برادر من .
اگر بتونم اسكن كنم نامه وزير رو براي سايت الف ارسال ميكنم.
حدود 4 ماه قبل قرارداد تكميلي قطعه 6 كه شما فرموديد در آن مشغوليد رو بصورت ترك تشريفات مناقصه با پيمانكار منعقد كردند .
ايستگاههاي سعادت شهر ، آباده ، اقليد، صدرا و... هنوز يا پيشرفت اندكي دارند .
اطلاعات تكميلي رو خواستيد تشريف بياريد برج شهيد دادمان(ساختمان اصلي وزارت راه وترابري) از طبقه 4 تا 7 جنوبي هر كارشناسي كه درگير پروژه اصفهان - شيرازه مي تونه شما رو دقيقا راهنمايي كنه (281002)
 
arash
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۶:۴۳:۰۷
\"این قطار بیشتر از 30 کیلومتر در ساعت حرکت نمی‌کند. به گفته وی هنوز بلاست‌ریزی در مسیر اقلید تا اصفهان تکمیل نشده است و از قسمت سعادت‌شهر تا شیراز پیچ‌های تراورس‌های بتنی به ریل نیز کامل سفت نشده‌اند و هر لحظه ممکن است حادثه رخ دهد.\"

اینم از عین خبر :
http://www.khabaronline.ir/news-10098.aspx (281010)
 
صفری
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۷:۰۷:۴۶
چرا وزارتخانه مربوطه در صدد جواب برنمی آید.اگرفیلم مستندی دراین رابطه ساخته شود میتواند جوابگوی شبهات ایجادشده توسط مخالفین دولت مظلوم ومهندسین وکارگران زحمتکش باشد . (281022)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۸:۱۸:۳۱
آقا حالا که کار به تحقیق رسید لطفا یکی بیاد تو شهر ما< سبزوار> محل ایستگاه قطاری که آقای احمدی نژاد 4سال قبل تو مصوبه های سفرهای استانی تصویب کردند و شب هم تو تلویزیون مراسم کلنگ زنی توسط وزیر نمایش داده شد را پیدا کند البته با توجه به اینکه از کلنگ زنی این طرح تازه 4 سال< البته دفعه 2 آن >می گذرد ما توقع ایستگاه و ریل آهن و این جور چیزها را نداریم همان محل برخورد سر مبارک کلنگ را پیدا کنند مایه امتنان است بعد اگر وقت کردید سری هم به فرودگاه شهر ما بزنید که در همان 4 سال قبل قرار شد به یک فرودگاه بین المللی تبدیل شود البته دروغ نگفته باشم و گوش شیطان کر یک پرواز مستقیم به سوریه هم داشت ولی از آن زما ن به بعد ما نه تنها شاهد پرواز بین المللی از این فرودگاه نیستیم که همان پروازهای روزانه به تهران هم تبدیل به پروازهای یک روز در میان شده است البته نه اینکه فکر کنید آقایان برای رای جمع کردن این حرفها را زده اند

راستی من یک پیشنهاد هم دارم که کاربران از شهرهای مختلف طرحهای اجرا شده در این چند سال در شهرشان را بنویسند و طرحهای که قول انجام آن به مردم داده شده و انجام نشده را هم بنویسند تا معلوم شود که این حدود 400میلیارد دلار پول نفت در این 4 سال در چه جاهای خرج شده است (281047)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۸:۵۱:۰۷
چرا راه آهن جمهوری اسلامی هیچگونه اظهار نظری نمی کند! (281062)
 
ميثم
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۹:۰۵:۱۰
اين هم بليط نوروزي شيراز مشهد


http://up.iranblog.com/7/1264480426.jpg



http://up.iranblog.com/7/1264480426.jpg (281063)
 
فرهنگ
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۱۹:۵۵:۴۵
من تا به حال نشیندم کسی ادعا کند با قطار شیراز اصفهان سفری کرده باشد.
اگر کسی با این قطار سفری یا از مسافران این قطار خبری داره ، بگه! (281072)
 
شاهد چهار ساله
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۱:۳۷:۰۱
با سلام دوستان به همدیگر توهین نکنیم و منصفانه بنویسم و متن زیر را بخوانیم
من دانشجوی دانشگاه آزاد واحد شیراز از سال 1384 تا 1388 بودم. در طول این چند سال از نزدیک شاهد کار و تلاش مسئولان برای راه اندازی قطار شیراز اصفهان بودم. محل تشکیل کلاس ما در دانشکده علوم انسانی این دانشگاه در شهرک صدرای شیراز بود هرچند که اکنون محل برگزاری کلاس تغییر کرده است. این دانشکده حدود 500 متر از خط راه آهن فاصله دارد. و تمامی دانشجویان این دانشکده می توانند به این موضوع شهادت بدهند. این دانشکده حدود 5 کیلومتر تا اول جاده صدرا که اول شهرک گلستان هم است فاصله دارد و ایستگاه راه آهن شیراز هم در اول همین راه و پشت مجتمع خلیج فارس که تبلیغاتش زیاد از تلوزیون پخش می شود قرار دارد.
با جرات و از روی مشاهدات روزانه خود می گویم که قضیه پر کردن دره و رودخانه صحت ندارد و شخصا چند بار تا مصیر اصفهان ریل قطار را دیده ام شما هم اگر با اتومبیل شخصی از مسیر شیراز مرودشت سعادت شهر صفاشهر آباده و اصفهان عبور کنید ایستگاهها و ریل و تونلهای قطار را خواهید دید. فقط باید با نهایت تاسف گفت که حدود 1500 متر از این مسر یعنی از اول جاده صدرا شیراز و کنار شهرک آبی در حال تاسیس شیراز تا کنار مجتمع خلیج فارس راه اندازی نشده است و علت آنهم رودخانه و پل عظیمی بود که در مسیر بود. و بهتر بود که دولتمردان برای افتتاح آن عجله نمی کردند.
قطار هر 15 روز یکبار تا اوایل مهرماه به شیراز می آمد که ایستگاه موقت آن در روبروی دانشکده فوق الذکر که ایستگاه اتوبوس این دانشکده هم آنجاست قرار دارد. بلیت هم در بلیت فروشیهای سطح شهر است. اما به علت عدم استقبال چند ماهی است که این قطار به این مکان وارد نمی شود.
در آخر هم بگویم که در ابتدای سال 84 و همچنین 85 اثری از ریل قطار نبود اما در 2-3 سال اخیر تمامی اینکارها صورت گرفته است. و چه شبهای سردی که کارگران و مهندسان آتش روشن کرده بودند تا هم ما مسیر را ببینیم و هم خود گرم شوند. خدا قوت و ما دست بوس زحمات شماییم. (281103)
 
داریوش
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۱:۵۶:۳۷
آقای مهندس كوچك مملكت!
لطفآ یک کپی از فیش حقوقی خود را هم در صفحه می گذاشتید تا ببینیم چگونه برای آبادی مملکت عرق می ریختید.

راستی اگر از ین کارهای طاقت فرسا (با این حقوق و مزایا )سراغ داشتید به ما هم خبر بدهید.خیلی وقت بیکاریم به خدا ! (281115)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۵ ۲۳:۳۷:۰۳
واقعا بعضي وقت ها براي خودم احساس تاسف ميكنم. الان مدت هاست كه بواسطه سفر خانوادگي پي گير برنامه اين قطار هستم و ميبينم كه حداقل هر دوهفته يه قطار از مشهد به شيراز حركت مي كنه. حالا اگه من اين حرف رو بزنم، اگه براي ناديده گرفته شدن زحمات متخصصين وطنم ناراحت باشم، از طرف بعضيا مورد اتهام قرار مي گيرم كه دارم چيزي رو بدون دليل و از روي احساس باور مي كنم! واقعا دنيا برعكس شده. تصورات ذهني تبديل شدن به اصولي كه اثبات كردنشون نياز به دليل نداره اما واقعيت هاي بيروني رو بايد صدا وسيما و ... تحت شرايط سفارش داده شده توسط آقايون \"هميشه شاكي\" نشون بدن تا دوستان تصميم بگيرن وجودشون رو باور بكنن يا نه. (281161)
 
مجيد كشتكار
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۹:۲۱:۰۲
با سلام من به آقاي موسوي راي داده ام . خانه من كنار راه آهن شيراز است و خدايي در دولت نهم شبانه روز كار مي كردند وخودمن هر روز صبح مي ديدم كه
د رسرما وگرما بي وقفه كار مي كردند ولي متاسفانه در افتتاح عجله شد و در حال حاضر متخصصين در حال تكميل هستند واز قطار مسافربري خبري نيست ولي چند واگن براي حمل وسايل در حال تردد است وبراي اطميان امروز صبح خودم دركنار واگن ها يي كه كنار پل فتح آباد ايستاده بود، رفتم وتلاش مي شود تا 22 بهمن قطاز راه بيافتد ودر شهر هم آگهي فروش بليط براي بهمن ديدم البته هنوز پل نقش رستم وفتح آباد و ايستگاه صدرا كامل نيست وبعداز سفر افتتاحييه قطار مسافربري من نديدم . ولي تلاش متخصصان و پيمان كاران قابل تقدير است . (281232)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۰۹:۲۳:۵۴
آقای احمدی نزاد در سفر به استان فارس در مصاحبه ای گفتند بودجه کافی برای راه اهن اصفهان شیراز که در روز 13 خرداد بصورت نمادین افتتاح شد در نظر گرفته ایم اگه ما در شیراز زندگی می کنیم این را اهن تا دو سه سال دیگه هم راه نمی افته آقایمن میگن کمبود مسافر اون هم بین دو تا شهر پر رفت وامد توریستی ! (281234)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۰:۳۷:۰۳
بنده كارشناس معاونت ساخت و توسعه راه آهن هستم . لطفا درباره راه آهن افتتاح شده بم- زاهدان هم بنويسيد .
وضع اون به مراتب بدتر از اصفهان - شيرازه .
جالب اينجاست كه اين محور با وجود احداث كلا يكبار به مناسبت اجلاس اكو قطار ازش عبور كرد . باور نداريد ميتونيد از مديركل و معاون ناحيه راه آهن زاهدان ( البته اگر نگران عقوبتش نباشند) بپرسيد .
براي افتتاح پروژه بم - زاهدان در خرداد 88 ، لاينينگ تونلها تمام نشده بود ولي براي اينكه سريع تر بتوان ريلگذاري نمود لاينينگ تونلها ناتمام ماند و ريلگذاري انجام شد . لازم بذكر است دهانه چند دستگاه تونلي كه به دليل تعجيل، لاينيگش انجام نشد فرو ريخته است و چون پيمانكار ، كارگاه خود را جمع آوري نموده، اصلاح آن و لاينينگ ادامه تونلها با توجه به شرايط خاص منطقه ، بسيار دشوار و پر هزينه خواهد بود .
براي برخي از تونلها هم كه تكميل نشده بود راه انحرافي ايجاد شد كه يكي از آنها از داخل مسيل رودخانه مي گذرد كه الان آب خط آهن را برده است.
بيش از 50 كيلومتر از اين مسير از مناطق طوفان ماسه بادي مي گذرد كه قرار بود پيش از افتتاح با مالچ پاشي و ديوار سازي امكان سير قطار مهيا شود . ولي به دليل تعجيل در افتتاح بخشهايي از اين محور در داخل ماسه بادي محو شده است.
تمام اطلاعات فوق را مي توانيد از كارشناسان راه آهن منطقه 8 شركت ساخت وتوسعه وزيربناهاي حمل ونقل كشور و اداره كل راه آهن زاهدان بپرسيد .
در تاييد صحبت همكارم كه با كامنت شماره 281002نظرش را گفته ، باري تاييد اين مساله مي توانيد به كارشناسان ساخت راه آهن مستقر در ساختمان شهيد دادمان وزارت راه و يا دفتر اجرايي منطقه 8 واقع در خيابان قائم مقام جويا شويد. (281268)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۱:۰۸:۱۸
اصفهان - شيراز و بم- زاهدان هر دو خستگي را بر تن ما كارشناسان وزارت راه گذاشت .
اگر كمي فرصت ميدادند اين 2 پروژه آبرومندانه افتتاح مي شد و اين بحثا پيش نمياومد . اگر يكسال صبر ميكردند باز اين پروژه ها رو بنام دولت مي ذاشتند ولي با افتتاح زود هنگام و صوري
واقعا خستگي رو به تن ما گذاشتند. (281296)
 
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۴:۴۵:۵۵
اونو نمیشه گفت اما گنجی که حتما اصلاح طلبه


گنجي هيچ وقت يك اصلاح طلب نبوده
در چند مرحله بزرگترين ضربه رو به اصلاح طلب‌ها زده
اگر شما نميدونيد يا خودتون رو به ندونستن ميزنيد بهتره بدونيد كه ايشون هيچ ربطي به جريان اصلاحان ندارن
همانطور كه ديديد و يا اين كه چشماتون رو بستيد و نديديد، اصلاح طلبا به سرعت از صحبتهاي ايشون اضهار براعت كردند (281410)
 
ساکن شیراز
۱۳۸۸-۱۱-۰۶ ۱۶:۱۷:۰۳
با سلام من میخواستم از اونهایی که بخاطر منافع حزبی خودشون همه چیز رو نادیده میگیرن انتقاد کنم!
من سالی یکبار از مسیر شیراز تا اصفهان و بالاتر حرکت می کنم و متوجه تغییرات صورت گرفته هستم. تابستان امسال هم که به مسافرت رفتم شاهد بودم که چه پلهایی ساخته شده چه زحماتی کشیده شده. با توجه به پروژه هایی که قبلا ساخته می شد و روند کند آنها هرگز باور پذیر نبود این سرعت کار! عزیزان و هموطنان من ! باور کنید که ساخت چنین مسیری با وجود اینهمه پل و مسطح سازی جای تشکر بسیاری دارد. همانطور که میدانید قطار به دلیل طولانی بودن واگنها و پیوسته بودن آنها نمیتواند به راحتی بپیچد و یا تغییر ارتفاع دهد. اگر نیم نگاهی به مسیر ساخته شده بیندازید متوجه می شوید که در بعضی مناطق به دلیل همسطح شدن مسیر قطار ، زیرسازی ریلها چندین متر بالاتر از سطح اطراف آمده ! طول این زیرسازی با ارتفاع بالا چندین کیلومتره! پلهای ساخته شده در میان شکافهای بین کوهها و تپه ها کاری بسیار مشکل بوده که توسط سختکوشان ایرانی در این دولت صورت گرفته ! چرا عده ای عقده ای و کوردل همه نقاط مثبت رو بخاطر چند اشتباه و نقطه ضعف نادیده می گیرند؟
آیا بخاطر افتتاح زود هنگام باید تمام تلاش کسانی که چندین ماه تلاش کردند رو نادیده گرفت؟
من قبول دارم که این پروژه زود تر از موعد افتتاح شد و نواقصی در کار بوده. من قبول دارم که ایستگاه شیراز ساخته نشده. من قبول دارم که چند ایستگاه شهرهای مسیر قطار ساخته نشده . قبول که مسیر انتهایی منتهی به شیراز کاملا ساخته نشده بود اما مگر این اشکالات مختص این دولت است؟ چرا همه رو انسانهای پاک و کامل و دولت احمدینژاد رو انسانهایی نفهم و نادان فرض می کنید؟
اگر شما فراموش کرده اید ما یادمان هست که دولتهای هم چندین پروژه و سد رو بخاطر پایان دوران ریاست جمهوری افتتاح کردند! چندین کارخانه با افتتاح زودتر از موعد و ناتمام ماندن و دریافت نکردن تسهیلات جهت ادامه ساخت کارخانه افتتاح شده، ورشکست شده و ضررهای چندین میلیاردی را به صاحبان کارخانه ها تحمیل کردند؟ (281463)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۱۴:۰۶:۳۲
سلام
من خودم راه آهنی هستم فعلا که خبری از قطار شیراز نیست .ما هم امید واریم راه آهن شیراز راه بیفته . ولی هرکسی تونست یک روز توی گرما وسرما بره طول خط راه آهن کار کنه . (281785)
 
علیرضا لرک
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۲۳:۰۰:۰۵
واقعا برای من یکی که خیلی جالب. روز افتتاح من خودم اونجا بودم و بلوک های شکسته شده را از نزدیک دیدم. در ضمن اگر قطار ایمنی لازم رو داره پس چرا با سرعت 50 کیلومتر در ساعت حرکت می کنه؟ آقای مهندس عزیزی که نامه نگاری کرده چرا نمی گوید که ریلی هایی که قرار بود از آلمان وارد بشه ناگهانی تبدیل به ریل های دسته چندم چینی شد؟ چرا آقای مهندس نمی فرمایند که چرا قطار خالی یک روز قبل از اینکه احمدی نژاد به شیراز بیاید برای انتخابات از ریل خارج شد؟ چرا نمی گوید که ریل اصفهان به شیراز سیستم کنترل مسیر ندارد؟ چرا نمی گوید که بالاس ها بر روی ریل ها ریخته شده نه زیر آن؟ چرا نمی گوید که ایستگاه ها در چه وضعیتی قرار دارند؟
قابل توجه که من بعد از انتخابات رفتم استانداری و از چندتا از دوستان درخواست بلیت قطار کردم که با خنده آنها روبرو شدم. قطاری که با 50 کیلومتر در ساعت حرکت می کند بهتره که اصلا نباشد. چون ایمنی بالایی ندارد و گرنه سرعت طبیعی قطار 120 کیلومتر در ساعت است. این مساله به سبز و احمدی نژاد و ... هم هیچ ربطی ندارد و موردی است که به عینه وجود دارد. (282030)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۱-۰۷ ۲۳:۳۳:۰۱
سلام.
فکر می کنم این نوشته بحث را منحرف کرده است .
چون مساله راه آهن اصفهان شیراز است برادر جان !
بنده از تاریخ 3 بهمن تا اسفند در سایت رجا به دنبال چنین قطاری -اصفهان شیراز- گشتم ولی پیدا نکردم .
اگر شما از آن سراغی دارید ما را هم مطلع کنید . (282047)
 
hossein hajiagha
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۰۱:۱۴:۵۵
کاریکاتوریست مشهور گل آقا و هنرمند سرشناس در کانادا کارمند سابق راه آهن
دست شما زحمت کشان راه آهنی را می بوسم خدا قوت و یاد گرفته ام تا مثبت فکر کنم
مترو را ساختند
برج میلاد را ساختند
ماهواره فرستادند
و....ما می توانیم
لعنت بر منافق منفی باف (282074)
 
محمد احمدی
۱۳۸۸-۱۱-۰۸ ۱۱:۲۱:۲۵
خسته نباشی مهندس کاش به صحبتهای دکتر اطاعت گوش داده بودی ایشان گفتند راه اهن شیراز یک هفته قبل از انتخابات بصورت نا تمام برای اغفال مردم افتتاح شده است.این کار غلط است.خوشبختانه 5 ماه بعد تلویزیون ج.ا.ایران هم گزارش مستندی از عدم اتمام این پروژه داد.شما بگویید که انهایی که از زحمات شما برای رای سوءاستفاده کردندخلاف کردند یا کسانی مثل دکتر اطاعت وسایت تابناککه این واقعیت تلخ را بیان میکنند ومانع چنین اعمال خلافی میشوند.شما اگر واقعا مهندس این پروژه بودی میدانی که هنوز هم این طرح تمام نشده است. (282202)