نظر منتشر شده
۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 238007
تفاوت تبلیغات در صدا و سیمای ما و شبکه های خارجی
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با وجود شبکه تبلیغاتی مثل "بازار" همچنان پیام های بازرگانی در حد وسیع و افراطی از تمامی شبکه ها در حال پخش است که موجب گله مندی مخاطبان رسانه ملی شده است.

به گزارش خانه ملت،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، درباره کمیت و کیفیت تبلیغات بازرگانی در صداوسیما گفت: متأسفانه سازمان صداوسیما یک بهانه ای مبنی بر درآمدزایی جهت برطرف کردن کسری دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: لازم است صداوسیما در جهت تبلیغات به سمتی حرکت کند که مجموعه نظام اسلامی و کانون خانواده آسیب نبیند.

او با ابراز تأسف از عدم وجود نظارت بر تبلیغات بازرگانی صداوسیما، گفت: نظارت بر تبلیغات بازرگانی که از رسانه ملی پخش می شود آنقدر قوی نیست تا جایی که می بینیم در ظهر ماه مبارک رمضان، تبلیغات کباب پز از تلویزیون پخش می شود.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه با بیان این مطلب که مصرف گرایی و اسراف در تبلیغات بازرگانی بسیار نمایش داده می شود، گفت: برای مثال اگر تبلیغات خمیردندان در رسانه ملی را با شبکه های ماهواره خارجی مقایسه کنیم می بینیم در ماهواره ها اندازه خمیردندان روی مسواک اندازه یک نخود است اما در تبلیغات ایرانی سراسر مسواک را پر می کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اقدام افتتاح شبکه ای تحت عنوان شبکه بازار اقدام خوبی بود تا افرادی که دنبال کالای خاصی هستند آن را بیابند اما با این حال همچنان تبلیغات بازرگانی در حد وسیع و افراطی از تمامی شبکه ها در حال پخش است که موجب گله مندی مخاطبان رسانه ملی شده است.
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۵ ۱۳:۰۷:۲۲
در ژاپن اگهی های بازرگانی در اگاهی رسانی نواوری در یک کالاست . ما بیست سال است تبلیغ چی توز موتوری می کنیم.!!! (2315059) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۵-۲۵ ۱۳:۱۱:۱۵
خداخیرت بده راست میگه همش وسط پیام بازرگانی دارن فیلم سینمایی پخش می کنن مردم کلافه شدن (2315065) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۵ ۱۳:۲۰:۲۸
تو خونه ما تلویزیون به جعبه دروغ گو معروفه !
و البته همه چیزمان به همه چیزمان می آید!
آقای نماینده زیاد خودتان را ناراحت نکنید متولیان این صدا و سیما ( که خودشان به خودشان رسانه ملی ! می گویند ) هم چشمهایشان را بسته اند و هم گوشهایشان را !
برای پول که چه ها نمی یکنند ؟!؟ (2315099) (alef-13)
 
حبیب
۱۳۹۳-۰۵-۲۵ ۱۳:۳۳:۰۷
این روش تبلیغات (میان فیلمها وسریالها ) درست مانند این است که یک سرمایه دار یک دفعه ( با چند میلیونی که به صدا وسیما دارد ) بپرد وبگوید هوش وحواس وتمرکز شما بیست میلیون تماشاگر فدای سرم ! من با پول شخصیت تمام شما را خریده ام هیچ غلطی هم نمیتوانید بکنید!!! (2315153) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۵ ۱۵:۰۵:۴۵
درآمدزایی بیشتر از راه تبلیغ جهت هزینه ساخت و پخش فیلمهای آبکی. (2315425) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۵ ۱۵:۱۶:۳۰
متاسفانه تبلیغات صدا و سیما مصرف گرایی و آرزو گرایی را دامن می بعضی از تبلیغات هم به فرهنگ دینی و ملی سازگار نیست نمونش جایزه های میلیاردی با برخی از روشهای تبلیغ مانند تبلیغ جدید چاکلز جادویی است اصولا جادو در مذهب ما چه جایگاهی دارد یا در متن تبلیغ تمام ساختمانها و المانها غربی( انگلیسی) است حتی نوع پوشش آن سه پسر بچه. لازم است مسئولین در خصوص تبلیغات اقدام جدی انجام دهند چرا که در شکل گیری و تغییر نگرش کودکان و افراد جامعه تاثیر گذار است. (2315465) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۵ ۱۵:۳۶:۲۹
در ماه مبارک رمضان، هر روز تبلیغ آب معدنی و شربت و نوشیدنی از شبکه پیام پخش میشد. آنهم تبلیغی که تکیه عمده اش بر صدای شر شر ریختن آب در لیوان بود! (2315533) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۵ ۱۸:۴۱:۵۱
تن تاک! برید تحقیق کنید این شرکت چقدر پول دارد که این همه ساعت تبلیغ می کنه؟ (2316021) (alef-3)