نظر منتشر شده
۱۵۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 222545
بدآموزی های اعلام انصراف مسئولان؛
يعني شما تا الان يارانه مي گرفتيد؟
علی اشرفی، 24 فروردین 93
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۶
اعلام انصراف برخي از گروه‌هاي اجتماعي، صنفي و سازماني از دريافت يارانه، صرف‌نظر از اظهارنظر و تشويق مردم توسط گروه‌هاي مرجعي همچون هنرمندان، ورزشكاران، اساتيد و مراجع تقليد، تاثيرات متفاوتي بر انتخاب مردم براي دريافت يا انصراف از يارانه دارد.

اظهارات گروه‌هاي مرجع كه به صورت مستقيم مخاطبان خود را به سمت هدف تشويق مي‌كنند تكليفي روشن دارند ولي در ميان گروه‌هاي اجتماعي، اعلام انصراف برخي از گروه‌ها، تاثير مثبت و انصراف برخي ديگر از آنها، ضدتبليغ به حساب مي‌آيد.

در اين مسير اعلام انصراف دانشجويان كه همه مردم از سطح پايين درآمد آنان آگاهي دارند مي‌تواند مردم را به همكاري با دولت و انصراف از دريافت يارانه تشويق كند اما وقتي خبر مي‌رسد كه چند نماينده مجلس، وزرا يا مسئولان و مديران ارشد يك سازمان، اعلام انصراف كرده‌اند، مردم با طرح اين پرسش كه”مگر آنان در سه سال گذشته يارانه دريافت كرده‌اند؟" به جاي اينكه براي انصراف از يارانه، تشويق شوند با پوزخندي تلخ به اين نتيجه مي‌رسند كه خود، مستحق‌تر از همه براي دريافت ۴۵هزار و ۵۰۰تومان يارانه ماهانه هستند.

نحوه اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها در مرحله نخست و سناريوهايي كه دولت يازدهم براي گام بعدي هدفمندي درنظر گرفته، مخالفان و موافقان بسياري دارد با اين تفاوت كه همگان در يك نكته اتفاق نظر دارند و آن، ضرورت اجراي اين قانون و منافع گسترده آن براي اقتصاد كشور است. در اين مسير، دولت يازدهم براي حسن اجراي مرحله دوم اين قانون، نيازمند كسب درآمد بيشتر، حذف برخي از دريافت‌كنندگان يارانه و حل بسياري از مشكلات اقتصادي كشور با استفاده ازدرآمد‌هاي حاصل از اجراي آن است و براي تحقق بخش مهمي از اين اهداف، بيش از هرچيز نيازمند همراهي و همكاري مردم است.

بدين نحو كه چه در خصوص صداقت در خوداظهاري و ارائه اطلاعات مالي واقعي متقاضيان و چه از نظر انصراف از دريافت يارانه نقدي، بايد همه دريافت‌كنندگان يارانه در مرحله نخست، درك روشني از معناي يارانه و چرايي اجراي هدفمندي به دست آورده و كاملا با دولت همكاري كنند. در اين راستا هر اندازه همكاري و هماهنگي اقشار و طبقات مختلف جامعه در همه دهك‌هاي در‌آمدي با دولت بيشتر باشد اجراي آن آسان‌تر و اهداف درنظر گرفته شده براي آن با تحقق‌پذيرتر خواهد بود.

اين روزها که ثبت‌نام متقاضيان دريافت يارانه بالاست و مراکزي که براي اين منظور در‌نظر گرفته شده مملو از جمعيت است، برخي گروه‌ها ي اجتماعي، صنفي و سازماني، تحت عنوان«نه به يارانه» تلاش دارند تا نهايت همکاري با دولت را براي نجات اقتصاد ايران از يارانه به عمل آورده و مردم را براي عدم دريافت ۴۵هزار و ۵۰۰تومان يارانه ماهانه تشويق کنند.

در ميان اين گروه‌ها، وقتي دانشجويان، کارمندان و برخي از هنرمندان که همه مردم از ميزان درآمد اندک آنان باخبر هستند، اعلام مي‌کنند که از دريافت يارانه انصراف دادند، تأثير بسياري بر افکارعمومي مي‌گذارند. چرا که مردم با مقايسه ميزان درآمد خود با يک دانشجو يا يك کارمند ساده، تصميم‌ مي‌گيرند که به راحتي از اين مبلغ صرف‌نظر کنند. اما اين پايان‌ ماجرا نيست چرا که اعلام انصراف برخي از گروه‌ها و اصناف از دريافت يارانه درست نتيجه معکوس داشته و نوعي ضدتبليغ به حساب مي‌آيد. چرا که درآمد اين افراد بسيار بالاست و وقتي آنان اعلام مي‌کنند که از دريافت يارانه مرحله دوم انصراف دادند به نحوي اعلام کرده‌اند که در مرحله نخست و در طول سه سال و نيم گذشته، هر ماه، يارانه دريافت کرده‌اند. براي مثال وقتي مردم، اخباري همچون، انصراف مسئولان سازمان هدفمندي يارانه‌ها، نمايندگان مجلس، وزرا، مسئولان ارشد و ستادي وزارت علوم و سازمان حج و زيارت و اساتيد و اعضاي هيات علمي دانشگاه‌هاي علمي پزشکي را مي‌شنود، پوزخندي تلخ زده و اولين پرسشي که برايشان پيش مي‌آيد اين است که مگر آن‌ها در اين سه سال، يارانه دريافت مي‌کردند؟ پس از اينکه چند ثانيه‌اي در فکر و بهت فرو مي‌روند بلافاصله مي‌گويند: وقتي اين افراد با اين سطح بالاي درآمد، يارانه دريافت مي‌کردند چرا من انصراف دهم؟! در آخرين روزهاي سال گذشته، دبير کميسيون اقتصادي مجلس خبر داد که ۷۵درصد از نمايندگان، يارانه دريافت مي‌کنند. انتشار اين خبر در رسانه‌ها و غرض‌ورزي رسانه‌هاي خارجي سبب شد تا اندکي آگاهي موجود در جامعه در خصوص هدفمندي و ضرورت اجراي آن، تحت تأثير اخبار و تفاسير اين خبر، از دست رفته و نگرش‌ها نسبت به اين مساله، منفي شود.

پيگيري‌ها نشان مي‌دهد که در کلان‌شهري همچون تهران که درآمد مردم اين شهر در مقايسه با ساكنان شهرهاي کوچک، بيشتر است، مردم براي ثبت‌نام در برخي از مراکز در صفوف طولاني انتظار بودند. اين در حالي است که براساس كدملي، ۱۰روز و در کل ۱۲روز براي ثبت‌نام فرصت وجود دارد و بار ازدحام نام‌نويسي مردم در۱۰روز اول توزيع شده است.

در همين خصوص، دكتر محمدباقر آرمان، استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادي، گفت: اميدوارم در پايان مرحله نام‌نويسي، حدود يک‌چهارم مردم از دريافت يارانه انصراف دهند تا دست دولت براي ارائه خدمات در حوزه سلامت، افزايش بودجه‌هاي عمراني و حمايت از بخش مولد، باز باشد. با اين ‌وجود برخي از اطلاعاتي که به من رسيده حاکي از آن است که برخي از مسئولان کشوري و لشگري نيز در اين مرحله براي دريافت يارانه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند. اين کار بسيار ناپسندي است و تأثير نامطلوبي بر افکارعمومي دارد.

وي در خصوص چرايي دريافت يارانه توسط نمايندگان مجلس و مسئولاني که درآمدهاي بالا دارند در مرحله قبل هدفمندي، گفت: متأسفانه اين مسئله يکي از اشتباهات دولت دهم مبني بر تلقي نادرست از يارانه بود. دولت پيشين، يارانه نقدي را به طور يکسان ميان همه اقشار و طبقات جامعه توزيع کرد و به تبع آن، اين برداشت نادرست در ميان مردم به وجود آمد که همه بايد اين مبلغ را دريافت کنند. دكتر آرمان افزود: عوارض تلقي نادرست دولت دهم و مردم از مفهوم يارانه و پرداخت يکسان آن ميان همه مردم، کسري بودجه دولت، تبديل دلارهاي نفتي و ايجاد تورم بسيار بالا در جامعه بود.

وي در خصوص سناريوهاي مطرح شده توسط وزير كار درباره نحوه اجراي مرحله دوم يارانه‌ها گفت: براساس مصوبه مجلس، ۱۰۰هزار ميليارد تومان از درآمد حاصل از اجراي اين قانون، بايد به بخش توليد تعلق گيرد و باقي آن صرف بهبود وضع سلامت در جامعه، بيمه خدمات درماني، افزايش بودجه‌هاي عمراني، بهبود وضع حمل‌ونقل و كمك به اقشار آسيب‌پذير شود بنابراين نمي‌توان براي درآمدها، سناريوي تازه‌اي نوشت.
اين استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش خبرنگار ابتكار مبني بر دلايل عدم افزايش يارانه‌ها از سال۸۹ تا كنون با وجود تورم هرساله گفت: تا زماني كه در كشور درآمد ايجاد نشود و توليد، اقتصادي و پويا نبوده و عرضه كالا وجود نداشته باشد، افزايش يارانه به معناي تورم خواهد بود.
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۰۹:۵۳:۵۶
بالاترین بد آموزی انصراف (نمادین و یا غیر نمادین) رییس جمهور از گرفتن یارانه بود.

در فرهنگ این کشور گرفتن پول مجانی یک زرنگی محسوب می شود. بارها دیده ایم که در صفهای نذری، افراد متنول با لباسهای گران قیمت ماشینهای مدل بالا مدتها در صف انتظار می کشند تا چیزی مفت بدست آورند.

با موعظه و پند نمی توان مردم را از گرفتن یارانه منصرف کرد. (2075986) (alef-13)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۴۶:۲۷
با سلام من يارانه ميخواهم و ميگيريم حقم است و از شير مادر حلالتر است پس كساني كه خود را براي گرفتن يارانه و دريافت ان لايق ميدانيد تامل نكنيد تا دير نشده از حق خود دفاع كنيد و ثبت نام كنيد يارانه را ان مردي كه رفت داد تا ديگران زخم كار خود كنند بشتابيد و درنگ نكنيد كه زنگ دريافت يارانه را زدند و كساني كه دارا هستند مانند وزرا نمايندگان خودرو سازان و...... نگيريد كه سهم ما بيشتر شود و دولت به ما سهم شما را بدهد (2076266) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۲۸:۲۷
چه جالب گویا این دولت دست روی هر چیزی بگذاره این شهروندمان بنای مخالفت داره. (2076860) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۱۱:۲۰
جناب شهروند انقلابی مگر دیگران که اینجا نظر میدن بیگانه یا به قول علما فتنه گرند که اسم مستعار خود را گذاشتید شهروند انقلابی!!!!؟ (2077686) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۲:۳۷:۰۹
با این وصف رئیس جمهور که اسم دولتش رو گذاشته تدبیر، یعنی همه ی قبلی ها و دیگر رقبا تدبیر نداشتن و فقط او میدونه تدبیر و اعتدال چیه؟!! (2078724) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۵۲:۰۵
پس با این تفسیر دولت قبل که اسم خودش را دولت عدالت محور گذاشته بود یعنی بقیه ظلم محور بودند دیگه؟؟ همین شما طرفداری ایشون بودید دیگه. (2080590) (alef-13)
 
عضو هیات علمی دانشگاه تهران
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۵:۰۳:۵۲
من یک عضو هیات علمی ساده دانشگاه تهران هستم. اینجانب از همان ابتدا برای یارانه ثبت نام نکردم، علت هم معلوم است همین چیزی که الان گفته می شود. موضوع را که برخی از دوستان و همکاران گفتم، مشکل را سیاسی کردند و گفتند با توجه به اینکه دولت به صورت سیاسی این یارانه را می خواهد بدهد، بنابراین باید آن را بگیریم، تا جای دیگری هزینه نشود!!!!! بدیهی است این طرز فکر خطا است. مثل اینکه الان بگوییم یارانه را الان بگیریم، چون حق مان است و ..... حالا باید از این دولت بگیریم، چون توان اقتصادی اش پایین بیاید!!!!! برادران و خواهران عزیز، موضوع یارانه یک موضوع اقتصادی است، نه سیاسی. هر کس که تمکن مالی داشته است (در حد همین صرف نظر کردن)، از ابتدا می باید این کار را نمی کرده است. ضمناً هر موقع نیز این کار را انجام بدهد، پسندیده است.
در هر صورت این کار یک موضوع شخصی است و نشانگر سهم شما در تعلق خاطر به ایران است، صرف نظر از اینکه رئیس جمهورش چه کسی باشد. اگرچه هر رئیس جمهوری چون مردم انتخابش کرده اند، محترم است. زیرا گفته اند: پسندم آنچه را جانان پسندد! (2079008) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۲:۱۸:۱۸
به نظر من اگه واقعاً این مبالغ از انصراف صرف حاملهای انرژی بشه که بتونیم راحت پول برق و گاز و بنزین رو بدیم تا جایی که می تونیم انصراف بدیم آخه این 45/000 با منت و هزار حرف و حدیث چه ارزشی داره؟ ولی واقعا نمی دونم در چه راهی صرف میشه صرف آبادانی کشور و اوضاع مردم یا پر شدن جیب یه سری از آقازاده ها؟! (2083177) (alef-13)
 
عبدالله مومن
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۵۹:۱۷
كي بود كه در انتخابات رياست جمهوري 92 و براي تحميق مردم . ادعا مي كرد كه نه تنها يارانه آنان را قطع نمي كند . بلكه يارانه اي جنسي هم به آن مي افزايد ؟!
البته امطمئن باشيد كه ين آقا . جناب حقوقدان نبود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

هههههههههههههههههههههههه (2076306) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۲۸:۴۳
یارانه کالایی مگه ندادند؟ (2076863) (alef-10)
 
معلم
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۴۷:۱۲
فعلا که یارانه ای قطع نشده،از دارندگان خواهش شده انصراف بدن!اگه هم انصراف ندن بهشون تعلق می گیره! (2077613) (alef-10)
 
طلبه ای از قم
۱۳۹۳-۰۱-۲۷ ۱۹:۱۲:۲۴
سلام.

جناب آقای معلم! خوبه که صحبتهای وزیر محترم اقتصاد که در مجلس ایراد فرمودند رو مطالعه کنید. (طیب نیا: اگر 10میلیون ثروتمند شناسایی‌شده، برای یارانه ثبت‌نام کنند حذف می‌شوند ).
دو رویی بده. از طرف هر کسیکه میخواد باشه.

ضمنا سایت الف! اگه دوست داشتید یه قسمتی هم برای نمره منفی دادن به نظرات، در کنار نمره مثبت قرار بدید تا از موضع اتهام خارج بشید.

موفق و پیروز باشید. (2084043) (alef-13)
 
یارنه بگیر
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۲:۴۳:۰۴
به همون خیال باش .یه روزی میرسه که یارانه همه رو قطع کنن.حالا کجاشو دیدی؟!...... (2088118) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۷:۳۲:۱۸
کسی قرار نیست یارانه شما رو قطع کنه . میشه از رفتار شما ایمان شما و پایداری رو به آرمان های انقلاب فهمید ...
به همین سادگی ... (2078366) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۸:۴۷:۳۰
من حاضرم به دولت پول هم از جیبم و میزان درامدم ماهانه 100 هزار تومان پرداخت کنم اما دولت و به اصطلاح ریسلن این کشور فقط رایتگو باشن پول من هم نمی خوام برگردانن به اقتصاد برای خودشان تمام درآمد یارانه هم نوش جانشان بابا بس کنی تا کی (2078453) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۲:۰۳:۲۴
تمام این مردم زمان جنگ نشان دادند که به موقش از همه چیشون میگذرند و به دولت کمک میکنند حالا نوبت دولته که یه فکری به حال مردم و معیشتشون بکنه مخصوصا" در خصوص مسکن و نان (2078610) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۱۹:۱۶
وتازه همین مردم اگر بدانند به بهانه مشکلات دولت ارزشهای دینی رو به حراج میذاره واصول انقلاب را زیر پا از حق خود میگذرند تا این بهانه را به دین فروشان ندهند (2080913) (alef-13)
 
مخ تعطیلم
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۰۸:۲۶
منم حاضرم 100هزارتومان ماهی بدهم به دولت فقط قالب پنیر3000تومانی به همین قیمت الان بمانه نه برگرده به 1000 قبلی (2081491) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۷:۳۴:۲۹
شما بهتره اول جواب این پاسخ را بدین که : " من کاری می کنم که تا 50 سال، دولت های بعدی به شما مردم یارانه بدهند." (2078367) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۹:۵۹:۱۵
برو فیلمه ر اببین گفت به این صورت نمیتونه ادامه داشته باشه و یارانه باید به نیازمندان داده بشه بارها این مطلب گفته شد (2079651) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۲۱:۵۹
برادر من مساله نذری فرق میکنه
تبرکه
اینو نمیدونی!!!!!! (2076385) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۵۵:۴۷
برای بعضی افراد واژه تبرک ، سرپوشی برای بدست آوردن چیز مفت است. والا اگر قصد فقط تبرک باشد که یک قاشق هم کافی است. دفعه بعد در صف نذری کمی دقیقتر به افراد نگاه کنید! (2077643) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۲۲:۴۸
آقای برادر اگر نذری تبرکه، پس به آن زن مسلمان عراقی بنگر که یک غذای نظری گرفته و با دو فرزندش در گوشه ای نشسته اند و نذری خود را میل میکنند
ودرجای دیگر من رفتم نذری بگیرم آن حاجی گفت ما به کسانی نذری میدهیم که آمده اند و سینه زده اند،
اینجا ایران است و همه ما ایرانی هستیم چه شیعه چه سنی،چه یهودی، چه مسیحی و..... یارانه بر همه ایرانیان از شیر مادرشان حلالتر است
اگر کسی پولدار است آن معرفت خودش است که از این حق خودش بگذرد کسی نمیتواند به او اجبار کند اگر غیر از این باشد باید بر حال این دولت و دولتهای قبلی گریست
دولت به آدمهای فقیر باید جوری دیگر کمک کرد مثلا در یک روستا مصرف برق تا Xکیلووات برق مجانی باشد و هزاران راه دیگر ....... (2077713) (alef-10)
 
bahman
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۸:۵۷:۱۲
تبرک چی ؟ (2078464) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۵:۵۹:۵۸
از قدیم گفتن، مفت باشه، کُفت باشه!
غذا یا 45 هزار تومن از کُفت که بهتره... (2079143) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۳۲:۴۳
با صحبت شما در مورد نظري مخالف هستم.
مگه نذري براي براي فقير و نيازمند است؟ غذاي نذري اهل بيت فلسفه ديگري دارد. (2076417) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۱۷:۵۲
این که توجیهه، دلیلش هم تو صف زدن، درگیری و بهم ریختگی و هجوم در صف نذریه
بهتره بجای آوردن توجیه فکر حل مشکل باشیم

البته یکی از مواردی که باعث صرفنظر برای انصراف از یارانه میشود عنوان تهدید و جریمه افراد است در حالی که فسادهای مالی گسترده ای صورت می گیرد و در نهایت هم با آرام شدن جو، پرونده اختلاسگران مختومه می شود ولی برای گرفتن یارانه افراد تهدید به برخورد و جریمه سنگین می شوند.

بهتر بود حداقل عنوان می شد که دولت یارانه افرادی را که مستحق شناختته نمی شوند را قطع می کند و از عنوان کردن تهدید و جریمه خودداری می شد که حداقل باعث ناراحتی عده زیادی از مردم نشود. (2077076) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۰۹:۰۳
عزيز من ، تبرك يكي يا دو تا مي شه .

10 تا 10 تا گرفتن و شكم همديگر را پاره كردن براي تبركه ؟ (2077962) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۰۶:۲۵
نذری گرفتن که متمول و غیرمتمول نداره!! (2077448) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۴:۱۶
رییس جمهور اصلا نگرفته بود که انصراف بده . (2077484) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۲۹:۵۱
درد ما اینه مسوولین هیچ وقت درد مردم عادی رو نمیفهمند چون وضع مالی همه خوبه طرف براش 45 تومان پول تو جیبی بچش هم نیست ولی برای ما قبض اب وبرق وگاز (2077523) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۲۱:۲۶
بازی تکراری تقصیر احمدی نژاد بود بازهم تکرار شد
من به عنوان یه فرد عادی از همون اول شنیدم که می گفتن هرکسی که نیازی به یارانه نداره انصراف بده حتی یک مرحله انصراف از یارانه انجام شد که با جنجال ناتمام موند
حالا آقایان کله گنده که الان شدن وزیر و مدیر کل نمیدونستن پس اینا چی میدونن؟؟ (2077988) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۵۴:۵۹
قیاس مع الفارق کردین!
نذری رو برای برکتش میگیرن نه برای شکم سیری!
هرچند که بعضیا برای شکم سیری میرن سراغ نذری! (2078058) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۲۹:۲۲
عزیز دولت قبل هم گفت انصراف داوطلبانه ولی همین نماینده ها و مسوولان حاضر به انصراف نشدند. (2078136) (alef-10)
 
313
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۳۹:۱۲
یارانه جنسی دیگه چه صیغه ای نکنه منظرت سبد کالاست (2078148) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۲:۴۱:۰۵
آره همون کپن قدیم عزیزم. یکم یکم باید فانوس و کرسی هم دربیاریم چون قیمت گاز داره سر به فلک میکشه (2078732) (alef-13)
 
حجت
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۲:۰۷:۳۵
یارانه نقدی بنای کجی بود که احمدی نژاد گذاشت البته من با بد آموزی بعضی از انصرافها موافقم اما باید روی این موضوع کار شود که اگر قرار است به عده ای کمک نقدی بشود باید مردم درک کنند که این کمک منحصر به نیازمندان است حال کسانی که از فقر فرهنگی و آنچه که در فرهنگ عامیانه گداصفتی (در عین بی نیازی مادی )نامیده میشودرنج می برند مختارند اما درمان این بیماری اجتماعی زمانبر است .
به نظر من یارانه متلعق به کسانی است که در صورت عدم دریافت آن در مضیقه جدی قرار بگیرند. (2078208) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۲:۰۰:۰۸
متاسفانه هر روز تو تلویزیون نمایش میدن فلان ورزشکار فوتنبالیست هیات علمی و ... یارانه نمیگیرند آیا اونها بادرآمدهای میلیاریدی میخوان خودشون با مردم چند صدتومن درآمد یا کارمند به اصطلاح یک میلیون و خورده ای درآمد مقایسه کنند خوب معلومه نتیجه عکس میده روز اول هم مردم نتونستن خودشون ثبت نام کنن تمام اطلاعات توسط کافی نت ها غلط وارد شده بعضیها درآمدشون درست وارد نشده بعضیها تلفنشون و .... به همین جهت باید به کسانی که روز اول ثبت نام کرده اند امکان ویرایش داده بشه تا اشتباهات که ناشی از شلوغی کافی نت ها بوده و اونها مدارک رو گرفتن نیگه داشتن و تاظهر موفق نشدن ثبت نام کنن بعد از ظهر تند تند زدن و چون این ایراد سیستمی بوده و مردم گناه نداشتن باید این امکان داده بشه والا حق ندارند اشتباهات کافی نتها را از مردم بگیرن چون خود مردم هم نمیدونن تو ثبت اشتباه شده یانه مگر اینکه امکان ویرایش وجود داشته باشه که این هم حق مسلم مردمه (2078597) (alef-13)
 
وحیده
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۰:۲۱:۲۸
با سلام.
مثال درستی نبود و ربطی به موضوع نداشت.

در آش نذری قضیه اعتقادی است و خیلی ها به نیت شفا و حاجت از آش نذری می خورند. (2079694) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۰:۳۵:۳۳
حالا نگفتن قراره برای مرحله ی دوم چقدر به یارانه ها اضافه بشه؟؟؟؟؟1!!!!!

به نظر من به جای اینکه مردم رو از گرفتن حقشون از بیت المال محروم کنن بهتره توی هر شهری یک ستاد جمع آوری یارانه بزنن و مردم اون شهر پس از گرفتن یارنه هاشون در صورت تمایل برای پیشرفت منطقشون توی هر کاری که دوست دارند یارانه شون رو خرج کنند. (2079721) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۲:۴۱:۳۹
دوست عزیز بحث نذری یک مسئله اعتقادی است که گرفتن ان لیاقت میخواهدودر این صف شاه وگدا نداردوطلب کردن نذری افتخار یست بس بزرگ. (2079988) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۱:۱۴:۵۲
چرا نمادین روحانی یارانه میگرفته (2080890) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۹:۰۶:۵۴
آن مرد که یارانه را بی منت و بدون اینهمه شکنجه روحی به مردم میداد، دیگر رفته است (2082371) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۰۰:۴۸
غیر علمی‌‌ترین روش ممکن این است که از مردم بخواهیم از یارانه خود بگذارند، دوستان ما الان در قرن ۲۱ زندگی‌ می‌کنیم، کمی‌ خرد و تدبیر!.. فقط کافی‌ بود که صادقانه به مردم میگفتید که باید مثلأ ۴۵ هزار تومن بشود ۳۰ هزار تومن و خلاص! (2076011) (alef-13)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۳:۲۶:۱۲
با سلام
يارانه حق من است
يارانه حق تو است
يارانه حق ما است
الان برو ثبت نام كن و از حق خود كه ان مرد داد دفاع كن درنگ جايز نيست برو از حق قانوني خود دفاع كن و ثبت نام كن موفق باشي دلاور (2076605) (alef-10)
 
شهروند غير انقلابي
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۲۱:۳۰
جناب آقاي مشايي، خودتون هستين ؟ ! (2076826) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۳۹:۰۴
مثل اینکه این آقا داره با دشمن صحبت میکنه! شما حالت کلاً خوب نیست گویا. طرفت دولت یازدهم هست نه دشمنت. فهمش که سخت نیست؟! (2076903) (alef-10)
 
بانو
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۴۵:۱۷
یادش بخیر یک زمانی "دلاور" بودن به حضور در جبهه ها و خط مقدم بود، حالا به هجوم بردن برای یارانه گرفتن! (2077182) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۳۰:۴۰
تلاشی که برای ضربه زدن به دولت میکنی برای من جالبه (2077852) (alef-10)
 
نسترن
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۴۱:۴۵
از اين اسم شهروند انقلابي يه بوايي داره مياد كه به نظرم اصلا جالب نيست!!!!!!!!!! (2080115) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۱۵:۳۶
اقا به گوش مسئولین برسانید یه زمانی برای تصحیص اطلاعات قرار بدن خیلی ها اطلاعاتشون رو اشتباه وارد کردند (2076039) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۱۵:۵۰
یه وقتی هم بذارن شما بهشون بگی تصحیص اطلاعات یعنی چی.. (2077827) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۲۱:۲۳
يارانه نگيريم كه پولشو بدن به فوتباليستا؟؟ يا جمع بشه يهو يكي برداره بره ؟؟؟
عمرا" (2076051) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۵۷:۱۰
خداوکیلی این فوتبالیستها رو خوب اومدی . جیگر آدم کباب میشه (2077790) (alef-10)
 
نا امید
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۵۰:۵۷
روحانی قبل از اجرای این طرح باید برای مردم اعتماد سازی میکرد و شاخص های اقتصادی رو بهبود میبخشید و از فشار های موجود کم میکرد بعدا سراغ اجرای مرحله دوم میرفت نه این که همین اول کار یارانه رو از دست مردم در بیاره و اونها رو در گرداب گرانی و تورم رها کنه. در کل من فکر میکنم با انصراف از یارانه چیز زیادی عاید مردم نمیشه و خدماتی مناسبتر دریافت نخواهند کرد و همین قشری هم که انصراف دادند بعدا پشیمان خواهند شد (2077928) (alef-10)
 
محمد جواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۲۳:۲۴
یارانه که نه ولی رانتانه! کم نمیگیرند مخصوصا آقازاده ها (2076055) (alef-13)
 
بسیجی مردمی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۲۳:۲۷
الف عزیز ؛
هنرمندان ؛ ورزشکاران ؛ اساتید و - بوق - حقوق ده ها میلیونی دارند .
این یارانه نقدی ، یک ، صد هزارم حقوق آنه نمی شود .
اینا باید 3 سال پیش انصراف میدادند . (2076056) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۳۹:۵۸
اگه بوق نمی زدی کامنت رو حذف میکردند .
:-) (2076089) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۱۶:۴۲
الف و بقیه ی خبرگزاریهایی که میخاین ما مردمو منصرف کنید از گرفتن یارانه....
کارتون مث کوبیدن آب تو هاونه.....
خودتونو اذیت نکنین فایده نداره... (2076180) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۳۳:۰۳
راست گفتی برادر!جای سواله! اینا که سه سال یارانه گرفتن چرا الان مردم را تشویق به انصراف میکنند مگر آن زمان هم مثل الان از داراها در خواست نمیشد یارانه نگیرند؟مگر این یک طرح ملی نبود (به این دولت و آن دولت ربطی نداشت که؟ شک نکنید که آنروی سکه ای هست ) یکی از موارد میتونه این باشه که اینها مخالف مغرض دولت قبل و موافق منفعت طلب این دولت هستن در این صورت جواب این است که نصیحت آدم غرض ورز و منفعت طلب در یک طرح ملی مسموع نیست. --------دوم مورد مثلا میتوان گفت دولت فعلی دم اینا رو یه جوری دیده! میگی نه؟-------- مورد سوم مثلا میشه گفت اینا تظاهر به انصراف میکنند و و ریا کارند چون عملشان در سه سال گذشته و حرفشان در این چند روز یکی نیست (حالا عملشون در این چند روز بماند که واقعا انصراف دادن یا نه؟) و خیلی موارد دیگر ... (2077348) (alef-10)
 
حسنا از قم
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۲۷:۵۴
نه به یارانه ؛ را کسانی باید اجرا کنند که گردنشان کلفت و دارای فشار و چربی خون بالا ناشی از خوردن زیاد از کیسه بیت المال می باشند نه کارگر و کارمند ضعیف این جامعه . (2076066) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۳:۰۵:۳۶
چی ؟ فشار خون علامت خوردن بیت المال است (2076515) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۳۲:۰۴
آقای اشرفی عزیز، فساد که شاخ و دم نداره! هر عملی که به موجب آن سودی به ناحق از بیت المال یا دارایی دولت، نصیب فردی شود که با ارئه اطلاعات دروغین آن سود را کسب کرده، جرم است و مستوجب تعقیب.

اگز این یارانه بگیران سابق که نماینده مجلس یا استاد دانشگاه یا مدیر ارشد دولتی هستند در زمان ثبت نام دوره اول، اطلاعات صحیح از وضع مالی خود به سیستم داده بودند، هرگز مشمول یارانه نمی شدند که این دوره انصراف دهند.

زیرا ثبت نام یارانه مرحله دوم، فعلا فقط برای ثبت نام شدگان مرحله اول امکانپذیر است.

آیا مثل رانت 3000 دانشجوی سهمیه دکتری، این موضوع هم زیر سبیلی رد می شود؟ (2076072) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۳:۲۳:۴۴
اضافه می کنم که شنیدن اعداد 3000 میلیارد و 250 میلیارد در فسادهای انجام شده، نباید ما را از فسادهای کوچک و خرد غافل کند.
نفس وجود فکر فساد در فرد، مخرب است. حالا گاه تخم مرغ، گاه شتر.

برخلاف امروزه که فساد و رانت و ویژه خواری و زیاده طلبی ، زرنگی افراد شناخته میشود، به امید روزی که حتی فکر تخطی از قانون برای سود شخصی، باعث احساس شرم افراد شود
متاسفم برای افراد متمول و صاحب منصبی که در مرحله اول هدفمندی با ثبت نام، سهم کودکان محروم از تحصیل را خوردند . حتی که 45000 تومان پول توجیبی فرزندشان هم نبوده. (2076591) (alef-10)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۳۹:۳۰
اصلا نیازی به این همه شلوغ کاری نبود. دولت میتوانست با همین ثبت نام فعلی به مرور نسبت به حذف کسانی که بالاتر از 3 میلیون درامد دارند یا کسانی که املاک در مناطق گران قیمت شهر ها دارند یا دارندگان خودرو های گرانقیمت یا دارندگان جواز کسب در مشاغل پر درامد یا صاحبان کارگاهها و کارخانه ها بدهکاران بالای 300 میلیون به بانکها و گیرندگان تسهیلات از 100 میلیون به بالا، صاحبان املاک تجاری اقدام کند. مشکل در حذف یا انصراف یارانه نیست مشکل اصلی در عدم کفایت دولت فعلی و دولت قبلی در اداره امور کشور است. این گستردگی فساد و عدم برخورد قابل قبول مسئولین و بالا رفتن مرتب و بی توقف قیمتها است که مردم را محق میکند. در ابتدای دولت جدید یک بسته پنیر روزانه 3000 تومان بود و امروز 4500 تومان و مرتب هم از ایجاد ثبات و ارامش صحبت میکنند.هنوز طعم اضافه شدن حقوق را طبقه ضعیف نچشیده قیمتها 4 تا5% بالا رفته است. (2076087) (alef-10)
 
شهروند انقلابي
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۱۸:۳۲
با سلام گوي در وادي سراب و توهم زندگي ميكنيم گوي گراني بيكاري مسايل درماني و هزينه هاي سر سام اور و مذاكرات كه تحريم را رفع ميكرد بده بستان دم كدخدا را ببين و حالش ببر همه و همه سراب بود و هست ولي دريافت يارانه سراب نيست برو الان ثبت نام كن و سر ماه پولت و حقت را بگير و گوشهاي از زخم زندگي خود را پر كن و با بچه ات يك بستني سير بخور با عيالت يك دست چلوكباب نوش جان كن و يك كليو پرتغال و ليمو شرين و انار بخر و بدن قوي كن يا علي بگو برو ثبت نام كن (2076374) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۵۶:۳۸
با صحبتهايت موافقم صد درصد (2077647) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۴۵:۵۰
اين سوال را بايد دولت قبل حواب دهد كه چرا به جمعيتي بيش از جمعيت كشور يارانه مي داده است (2076104) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۲۸:۲۶
آخه بعضیا حق وتو دارن .
جای یهدونه ؛ 500 تا یارانه میگرفتند . (2076213) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۳۰:۱۷
اونایی که رییس جمهور در قلبشان هست پس می بایست متابعت کنند
لو کان حبک صادقا لاطعته ان المحب لمن یحب مطیع (2076217) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۱۹:۲۵
معلومه نفست از جای گرم در میاد
رییس جمهور لطف کنه اگه مردمو دوست داره.اقتصادو درست کنه.
نه اینکه اون چندرغازم به مردم نده... (2076376) (alef-10)
 
کم صواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۲۷:۲۱
فارسی می نوشتی که من کم صواد هم بفهمم (2077843) (alef-10)
 
یار
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۸:۰۱:۱۵
دردفقرنکشیدی وازچندجابهت میرسه!یااززیرپوسته کشوربی خبری!!! (2078393) (alef-10)
 
مسلمان ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۱۶:۰۹
سلام،بااینکه بارهااین سؤال ازطرف مردم ومسؤلین مختلف هم تکرارشده است،لازمست نمایندگان فعال مجلس؛ این اختلاس بزرگ راهم درنوبت تفحص قراردهند ،هرچندکه گویا عمر خدمتشان حتی قبل ازرسیدگی به پرونده های مفتوح ،به پایان می رسد!
اماازدولت تدبیرمی خواهیم که به هیچ دلیلی(امید-تدبیر-اعتدال ویاحفظ آرامش ورضایت ثروتمندان وسرمایه داران) بدونِ تاییدِ نیازمندیِ متقاضیان، یارانه نقدی پرداخت نشود،زیرا این بارحق عمومی است ومن به عنوان یک کارمندبازنشسته که ازدور اول برای گرفتن یارانه تقاضانکردم؛ راضــی به پرداخت یارانه به غیرِِنیازمندان نیستم . (2078106) (alef-10)
 
زنده باد دارانه
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۴۹:۴۳
بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــله!!!!!!!!!!!!!!!!
تا حالا میگرفتـــــــــــــــــــــــــــــــم.....
از حالا به بعدم میگیرم!!!
مشکلی داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2076112) (alef-10)
 
کارگر له شده زیر بار گرونی و تورم
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۴۹:۵۸
با تمام قوا در جهت اخذ حقوق مسلم ( یارانه ) خویش اقدام خواهم نمود . (2076114) (alef-10)
 
بیکار له نشده هنوز
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۳:۲۰:۳۸
حالا مثلا نه خیلی هم این حقوق مسلم میتونه از زیر بار گرونی دربیاره؟
بنده خدا سالهاست همون 45 رو میگیری قیمتها هم روزانه بالا میره الان جای 15 تومن 3 سال پیش هم نیست بعبارتی اقدام بنموئیم هم فایده نداره (2076575) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۵۱:۵۹
دریافت این یارانه ، حق مسلم است . (2076117) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۰:۲۸:۲۴
دولت باید وارد گود شود و با قدرت درآمدهای بانکی و غیر بانکی را کنترل و براثاث آن یارانه پرداخت کند راهی جز این نیست چون پولدارها بیشتر از همه ظاهرا محتاجند (2078277) (alef-10)
 
م - ی یزد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۵۴:۲۸
پیشنهاد میکنم که دولت به جای تشویق ملت به چشم پوشی از دریافت یارانه ، کمک های میلیاردها دلاری را به کشورهای دیگر قطع کند . (2076121) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۵۶:۵۸
یـــــــــــــــــــــــــــــارانــــــــــــــــــــــــــه
ثبت نام آری ؛ انصراف خیر (2076124) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۰:۵۷:۰۹
بهترين هديه و يارانه به ملت و بزرگترين خدمت به اسلام عبارت است از:
بيرون كشيدن پول و ثروت ملي از حلقوم و شكم هاي حرام خوري كه مردم را با ظاهر خود فريفتند و مالشان را بالا كشيدند. (2076127) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۰۱:۲۳
به « حق مسلم » ؛ نباید نه گفت . (2076136) (alef-10)
 
دانشجو
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۱۸:۰۸
من دانشجوی دکتری بیکار که تازه ازدواج هم کردم و ریالی هم درآمد ندارم چرا باید انصراف بدم.
وافعا جاب تاسف داره اگه دولتمردان و بویزه رئیس جمهور تا الان یارانه میگرفته
و الان زحمت کشیده انصراف داده.اگه هم واسه تبلیغ اینو گفته که بازم جای تاسف داره (2076182) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۳۳:۴۱
دانشجوی عزیز یاد بگیر که کار کنی ودنبال یارانه نباشی نگو کار نیست اگر فکر قوی داری که لابد داری که دانشجو دکتری هستی کار آفرینی کن واگر خدانکرده فکرت ضعیف است کار یدی کن باور کن دو تا یارانه میتوانی با یکروز کار بدست آوری (2077351) (alef-10)
 
دانشجو
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۷:۰۵:۵۷
جناب پروفسور خیال کردی ما دنبال کار نیستیم و اینجوری حرف میزنیم؟؟
یا اگه خیال کردی که فکرم ضعیفه که باید بگم یه خورده درست فکر کتی میفهمی کسی که تمام مقاطع تحصیلی رو توی دانشگاه تهران دانشجوی روزانه بوده فکرش ضعیف نیست. همه توانمون رو گذاشتیم واسه درس حالا که به اینجا رسیدیم خوردیم به بیکاری و تورم 49 درصد و دلار 4000 تومنی و....
بنابراین اگه فکر کردی امثال من از تنبلی و کاهلی بیکارن یا فکرشون ضعیفه باید بگم که واست متاسفم... (2079283) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۱:۴۱
کی گفته تو انصراف بدی ؟؟!! گفتن اونایی که وضعشون خوبه . (2077470) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۰:۱۹:۵۷
اگر دانشجو هستي و معني اين همه مطالبي كه در مورد انصراف از دريافت يارانه را نفهميدي آدم به داشتن دانشجويان مثل تو براي مملكت تاسف مي خورد به هدر رفتن پول اين مملكت براي شما و امثال شما و اينهمه بازكنان بايشگا ههاي فوتبال مصرف ميشود افسوس مي خورد و و نبايد كسي انتظار بهبود وضع اين جامعه داشته باشد . آخر عاقبت ايران بهتر از نمي شود . (2079690) (alef-13)
 
jh
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۳۰:۲۳
وزیر محترم بهداشت شما فردی متخصص و و از ان نوع دکتر بودید که در جنگ حضور داشتید و دکتر زجر کشیده انقلاب هستید چرا اجازه میدهید حق ویزیت دکترها های متخصص افزایش یابد و ام ار ای هزینه اش دو برابر شود مردم توان ندارند حالا اگر یارانه هم بگیرند یا نگیرند توفیقی نمیکند من کارمند هنوز حقوقم زیاد نشده دکترها ی متخصص مطالبه افزایش نرخهای 1393 میکنند (2076218) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۴۲:۵۲
این وزیر بهداشت دومین وزیر هزار میلیاردیه فقط پول ساختمان بیمارستانش توی ونک چند صد میلیارده تجهیزات و سودش بماند اول قیمتهای بیمارستان خصوصی خودش را بیاره پایین بعد بماند راستی ایشون از کجا اورده (2076922) (alef-10)
 
کم صواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۴۰:۱۹
در ثبت نام فعلی ملاک فقط درآمد افراد است نه دارایی های آنها .ممکن است یک نفر 3میلیون درآمد داشته باشد ولی دارای اش 100میلیون هم نباشد ولی یکی درآمدش کمتر از 2 میلیون باشد ولی دارایی اش صدها میلیون باشد اولی نباید یارانه بگیرد ولی دومی یارانه بگیر ؟ این خلاف عدالت است (2076250) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۴۷:۲۶
آقا مطمین باش به همه ثبت نامیها یارانه میدهند اینها بازی است برای این که یک عده انصراف بدهند و تنها بر اساس حرفهای شما یارانه میدهند پس شما خرجت را از دخلت کم کن و حقوقت را اعلام کن فقط ساده دل مردمی که ثبت نام نکردند یا درامد بدون هزینه را نوشتند (2076944) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۴۳:۳۰
از روز اول که یارانه دادند که حرف از مستحق و این چیزا نبود گفتن سوبسید میدادیم به حامل های انرژی وچیزای دیگه چون اینجوری حق خیلی ها ضایع میشه حالا پولشو میدیم که هر کس هر طور میخواد ازش استفاده کنه حالا چی شده که یارانه بگیرا شدن مستحق این پول دردی از من دوا نمیکنه ولی چون به دولت اعتماد ندارم از حقم نمیگذرم (2076255) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۴۵:۵۸
مردم به شعار دهندگان و دست اندرکاران اعتماد ندارند.چگونه می خواهید این جو روانی را اصلاح کنید؟ (2076263) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۴۹:۴۶
اگر یارانه نگیرم پولش به سوریه، بابک زنجانی، خاوری ،... می رسد!
اگر دولت حسن نیت داشت سایت باز می کرد می گفت کسانی که نمی خواهند یارانه بگیرند چون به دولتمردان منتخبشان اعتماد دارند ثبت نام کنند آنقوت اندازه واقعی اعتماد مردم مشخص می شد! (2076280) (alef-10)
 
خداوکیلی من و خانواده من به روحانی رای دادیم
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۲۳:۵۲
اعتماد بنده به دولت کلید در ماجرای تخصیص سبد کالا ، لگد مال شده و از بین رفت . (2076390) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۳۳:۳۵
ولی من اعتمادم بیشتر شده (2076879) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۳:۲۸:۲۶
آفرين!
من كه از راي دادن به اين دولت هم خيري نديدم ؛تا اينجاي كار كه اين دولت تا مي توانست ما را تحقير كرد ! (2076614) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۳:۰۰
تو گفتی و ما هم باور کردیم !! (2077477) (alef-10)
 
باران
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۵۱:۰۷
احمدی نزاد بلايی سر اقتصاد ايران آورد که تا صد سال ديگر هم جبران نخواهد شد. (2076283) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۰۴:۵۹
احمدخان گفت کاری کردم کسی نتونه بعداز من دست توش بیا ره.مشت حسن که تاحالاش جرآتشو داشته .تابعد.... (2077441) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۰۷:۰۶
بعیدنیست. (2077450) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۰۲:۴۴
بابا احمدی نزاد خراب کرد ولی مگه این دولت از وضع کشور خبر نداشت که وعده اصلاح داد ولی تا الان همه رو میندازه گردن دولت قبل (2077665) (alef-10)
 
باران
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۱:۵۳:۴۰
لطفا يک نفر از اساتيد اقتصاد توضيح دهند که اين قانون پرداخت يارانه در کدام يک از کشورهای جهان اول تا سوم پرداخت می شود ؟؟
از کدام کشور الگو برداری شده است؟ (2076292) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۳:۲۲:۵۵
اساتید اقتصاد تا حالا فقط همین الگو برداری چشم بسته رو خوب اومدن یا رفتن گوشه ای نامه نوشتن و انتقاد کردند شما از خود این دانشمندان راه حل دیدی؟؟؟ (2076588) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۰۳:۴۵
در کل اجرای هدفمندی یارانه ها از اول اشتباه بود .ولی خوب چه دولت قبلی و چه دولت کنونی به حرف کسی گوش نمی دهند و کار را خود را می کنند .بله هدفمندی و یارانه از روز اول اشتباه بود و آقای روحانی با اینکه اثرات مخرب آن را در گذشته دیده همچنان برای اجرای فاز دوم پافشاری می کنند با این تفاوت که ایشان می خواهند همین چندرغاز یارانه مردم را هم قطع کنند . قطع یارانه ها تنها زمانی عملی هست که قیمت همه چیز به قبل از هدفمندی برگردد و گرنه موجبات خشم و ناراحتی اجتماعی می شود.در آخر باید گفت واقعا هم باید مردم پوزخند بزنند و بازیچه دست رسانه های خارجی بشویم .واقعا هم سوال هست چرا این آقایون وزیر و نمایندگان مجلس و ...... تازه باید اعلام کنند که از دریافت یاارانه انصراف دادند؟بعد از مردم درخواست انصراف می کنند ؟قول می دهم که همه ثبت نام می کنند.خیلی از افراد به دلیل مشکل سایت رفاهی از ثبت نام جا مانده اند که این افراد هم در روز 30 و 31 ثبت نام می کنند . (2076318) (alef-10)
 
کم صواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۳۰:۳۸
فراموش نکنید که هدفمندی یارانه قانون مجلس است و آقای روحانی نمی تواند آنرا جرا نکند مگر آنکه قانوش اصلاح شود (2077851) (alef-10)
 
مازندراني
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۱۰:۳۱
يه مقدار پول داشتم وتو بورس باهاش كار ميكردم .از يارانه انصراف دادم ولي ميبينم دولت هيچ برنامه اقتصادي براي بورس نداره چرا همش ضرر كنم دوباره ثبت نام ميكنم . (2076337) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۲:۵۰:۳۱
این اقایان وزرا اصلاحات و کارگزاران و.... برای کمک به دولت فعلی از دریافت یارانه انصراف میدهند اما اینکه در دوره احمدی نژاد چه انگیزه و مقصدی برای دریافت یارانه داشته اند قطعا و یقینا کمک به دولت نبود بنظر میرسد این بزرگترین شاخصه سنجش مهین دوستی و صداقت در دلسوزی به مردم است (2076465) (alef-10)
 
احمدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۳:۰۳:۳۳
با انصراف از یارانه مشت محکمی بر دهان زن و بچه گرسنه خود می زنم تا گردن بوق کلفت تر شود (2076507) (alef-10)
 
بسيجي جانباز گمنام
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۳:۰۸:۵۳
باسلام، مشمئز كننده صحنه‌ها از طريق صدا و سيما نشان دادن خبر از چهره‌هاي مسؤلين رده بالا و مياني نظام مقدس ما است، كه اعلام مي كنند" ما يارانه نگرفتيم و انصراف داديم" آقايان محترم از بخشدارها و فرماندارها و وزرا و.... نمايندگان مجلس و اعضاي محترم هيأت دولت، بدترين حالت دفاع و تبليغ از هر موضوعي، انتخاب روش ناصيح است. پيرترين و بي‌سوادترين عضو اعضاي فاميلي‌ام وقتي چهره شما ها را در سيما براي گفتن انصراف مي‌بيند، مي‌گويد: ما را مسخره كردند، آن‌ها حق جلسات و مآموريت يك روزشان لااقل چاربرابر پرداختي يارانه‌هااست، آن وقت با چه افاده و فخر فروشي اين مطلب انصراف را بيان مي‌كنند.
اما مطلب شرعي ديگر كه برايم جاي سؤال است.
حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي در پاسخ به يك استفتا(در سايت تابناك امروز 93/1/24 كد خبر ۳۹۲۶۲۵) نظر مبارك خود را اعلام نمودند :
سئوال:

احتساب درآمد زنان شاغل دارای همسر، جزو درآمدهای خانوار، با توجه به این‌که شرعا مسئولیتی در قبال هزینه‌های زندگی ندارند، شرعاً چه حکمی دارد؟

پاسخ:

در صورتی که همسر شما حاضر نباشد اموالش را در اختیار شما قرار دهد جزو درآمدتان محسوب نمی‌شود.

دلواپسي من اين است با اين فتوا تكليف مقلدين ايشان چيست؟ آيا درآمد همسر را در اين وضعيت اعلام نكنند؟ شايد بعدها معلم شود مثلا همسر سر پرست خانوار دبير بوده و درآمدي داشته و با شرايط فوق آيا باز دولت سه برابر پرداختي حق جريمه كردن دارد يا نه؟
لطفا مواردي از اين قبيل را سريع واضح و شفاف پاسخ دهيد كه براي ملـ محترم ما شبهه برانگيز نشود. با تشكر (2076530) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۳:۱۳:۲۴
يارانه نقدي درواقع مين گذاري احمدي نژاد بود براي دولت بعدي . . . (2076555) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۳:۴۰:۰۷
من موندم یارو وزیر و وکیل و هزار جور منصب داره اما محتاج یارانه بوده تا الان .
حتما به این از جانگذشتگی ها پاداش بدید .
بخدا دو روز دیگه کم مونده بگن از طرف کمیته امداد ما یحتاج و ارزاق میبردن در خونه فلان وزیر و وکیل و رییس .
شرم آوره . (2076670) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۰۷:۴۱
براي ثبت نام بشتابيد وقت كم است فقط يك روز فرصت داريد و اگر پشيمان شديد وقت براي انصراف هميشه است در ضمن اگر از پول زيادي بدتان مي ايد ميتوانيد به كساني كه از شما درخواست ميكنند بدهيد و ثواب ببريد (2076773) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۱۱:۱۳
ما که به این دولت رای ندادیم و 18میلیون یا بیشتر که به ایشان رای دادند باید انصراف از یارانه بدند که حامی این دولت بودن الان دست نیاز دولت به طرف شماست لطفا کسانی که رای دادند الان هم کمک بدند یا مشکل دولت حل بشه (2076783) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۴:۲۰:۰۵
بابا بحث نداره دوگزینه بیشتر نیست:
1- دریافت 2 - انصراف
بعضی ها هزار تا گزینه می بینند. دوستان به خدا فقط دو گزینه هست. یکی رو تیک بزن برو (2076817) (alef-10)
 
یگانه
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۰۶:۲۰
دولت اعلام کرد که دولت قبلی بیش از جمعیت موجود در ایران به افراد یارانه پرداخت کرده است یعنی شاید به مرده ها هم یارانه داده اند بر این اساس در دور قبلی ثبت نام برای دریافت یارانه تمام هنرمندان خارج نشین ، تمامی صاحبان کارخانجات و تولیدی های کلان همچنین بساز و بفروش ها ، مدیران نازنین بانک ها ( اعم از خصوصی و دولتی ) بازرگانان محترم و بازاریان ( که بنده بگوش خودم در بازار شنیدم که صاحب مغازه از دیگر همکارش که صاحب مغازه بزرگتر از ایشان بود سوال کرد یارنه را پرداخت کرده اند و همکارش در جواب گفت بعله!!!!!!! خوردیم تمام شد ) که هر متر مغازه شان n میلیون تومان است نیز جزء دریافت کنندگان 45000 هزار تومان ماهانه بوده اند . نتیجه آنکه آقایانی چون بابک زنجانی هم حتما جزء امار دریافت کنندگان بوده اند . پس با این اوضاع و امار به نظر شما احمقانه نیست که من انصراف بدهم ؟ یا آمار نادرست است که با این وصف انصراف من و امثال من تاثیری در اجرای هدفمندی ندارد یا آمار دهندگان به اشتباه و به عمد آمار می دهند که واویلا ...... بنابر این بجای التماس از مردم کافی است دانه درشتانی که می دانید را خودتان حذف کنید واین قدر در این مورد مردم سالارانه برخورد نکنید . ما هم دیگر را خیلی خوب می شناسیم (2077027) (alef-10)
 
نادر
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۲:۲۹:۱۲
بنده آماری به شما ارائه میکنم مثلا شماره مدیر هستید و بر اساس این آمار می خواهید تصمیم گیری کنید . در سال 92 در مقایسه با سال 91 تعداد پرواز های فلان فرودگاه 400% رشد داشته و از شمای مدیر تقاصا میکنم برای این فرودگاه با این عملکرد مثبت بودجه دو برابری اختصاص بدهید . در نظر اول عقل سلیم افزایش بودجه را تایید می کند و از مدیران قبلی تجلیل می شود اما پشت پرده این امار
تعداد پروازهای فرودگاه در سال 91 در طول آن سال 2 پرواز بوده با 100 مسافر یعنی هر پرواز 60 نفر یکی در تابستان انجام شده و یکی در پاییز اما سال 92 ، 8 پرواز انجام شده ( 400% رشد طبق آمار ) یعنی 100 مسافر شده 400 مسافر !!!! برای یک سال معادل 13 اتوبوس..... اینجاست که برای تصمیم گیری نیاید به عدد و رقم اکتفا نمود بلکه از آمار برای شفاف شدن و سنجش کیفیت باید استفاده نمود
اگر صرفا یه آمار و عدد اکتفا کنیم دچار اشتباه می شویم آمار فقط کمیت را نشان می دهد نه کیفیت را .... و عجیب است که ما اسیر آمار شده ایم ... ملاک تمدن کیفیت است نه کمیت .... آمار ..... دشمن ما آمار و عدد است (2078692) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۰۸:۲۴
حقیقت زندگی ما حقوق بگیران این است:

سیب زمینی شده کیلوئی 3500 تا 4000 هزارتومان
انواع میوه کیلوئی 3000 هزار به بالا تا 10000 هزارتومان
منزل استیجاری 25000،000تومان پول پیش با ماهی 500،000 تومان اجاره در محله متوسط نشین کرج
ویزیت پزشکان از 10،000تومان به بالا فقط برای یک ویزیت ساده
و خود تان بهتر می دانید قیمت گوشت و مرغ و پوشاک و....

با این اوصاف چگونه این یارانه لعنتی را نگیریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تازه این روزها انگ فقیر و نیازمندو ...... را هم به ما یارانه بگیران میزنند که از هزار تف و لعنت بدتر است؟؟؟!!!!!!!!

تعجبم از این است که این آقایان در این سالها کجا بودند ؟؟؟؟ تا ما را از گرفتن یارانه نهی کنند!!!!
ایکاش این آقایان دولت را هم کمی ارشاد می کردند که اینقدر قیمت ها را هر روز بالا نبرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

کارمند وا مانده از زندگی و ....... (2077036) (alef-10)
 
نسترن
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۲۳:۵۳:۵۷
نمي دونم اين آمارها رو هم از كجا در ميارن هر تو اخبار ميگن نرخ تورم نسبت به سال گذشته مثلا بهمن پارسال خيلي كمتر شده !!!!!!!!!!!!!!!!! (2080129) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۵:۱۷:۲۳
وقتی سیب زمینی 3000 تومانه چرا باید از یارانه انصراف داد!!!!!!؟ ابتدا باید کاهش قیمت وجود داشته باشه قیمت ها به ثبات برسه بعد بگن انصراف بدید!
متاسفانه دولت مدام میگوید نرخ تورم کاهش می یابد و تا سال ایند 25 % میشود این به معنای این است که همچنان قیمت ها رشد خودشون را دارند و هر روز اجناس گرانتر میشود خو ب با این درآمد ثابت بهتر که از یارانه هم بعنوان کم خرجی استفاده کرد (2077074) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۶:۳۲:۵۸
در انصراف از گرفتن یارانه نقدی! رو غن های ریخته ای که نذر امامزاده میشود!!

با نگاهی به انصراف دهندگان دیده میشود همه در طبقه بالای 2500000تومان قرار دارند افرادی مثل وزرا نمایندگان استانداران و.... که حقوق در یافتی آنها با ارقام اعلام شده دولت تفاوت زیادی دارد!!یعنی قطعا بر اساس بر نامه دولت اصلا مشمول یارانه نقدی نمی­شوند حال این آقایان ازچه چیزی انصراف میدهند معلوم نیست شاید همان مثل معروف رو غن ریخته را که نذر امامزاده کردن است!! اگه راست میگن یارانه ای که تا حالا گرفتن به صندوق دولت بر گردانند (2077344) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۰۸:۰۰
بارها به فکرم خطور کرده که چرا دولت محترم لایحه ای به مجلس در رابطه با معافیت مالیاتی بسیاری از ارگانهای بسیار متمول وپر امکانات ارایه نمیدهد تا امکان در امدهای مالیاتی خود را بالا ببرد ودست گدایی بسوی مردم فقر زده مملکت دراز نکند وایا برا یش امکان ندارد ردیف خارج از شمول مدیران میانی خودرا حتی بطور موقت حذف کند که میتواند میلیاردها از هزینه های خود کم کند و به درد دل مردم وملت رسیدگی نماید واقعا فکرش را بکنید نمی تواند یا نمی خواهد (2077453) (alef-10)
 
کارمند از بوشهر
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۷:۱۶:۰۵
در بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر خبری از داروهای پیش پا افتاده هم نیست مثل قطره و پماد چشم ما با اینکه ماهیانه نزدیک به 120000 تومان پول بیمه میدیم پس چرا از یارانه استفاده نکنیم
پس بدان که دو چیز در این کشور حق مسلم ماست اول یارانه و دوم بیچارگی (2077489) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۸:۳۷:۱۵
آقاجان . من یارانه مو میگیرم و اگه واقعا خودم بهش احتیاج نداشتم میرسونمش به دست نیازمند که واقعا بدست برسه. نه اینکه بشه بودجه نامریی سلامت که بشه پاداش میلیونی مدیران و چیزی هم تهش در نیاد. در ضمن همین هزینه تبلیغی سیاسیون خودش از هزار قلم یارانه بیشتره. (2077748) (alef-10)
 
سالی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۱۹:۳۵:۳۴
همه باید بگیرند حتی شما اگه ما 20 میلیون یارانه بگیر داشته باشیم نصف هم انصراف بدهند 45500 تومان به 46000 تومان نمیشود انصراف به منزله حمایت از جیب انهاست (2077871) (alef-10)
 
ا
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۰۶:۲۱
با سلام به دوستان عزیز به همگی توصیه میکنم کتاب قلعه حیوانات را مطالعه کنید.جالب است یارانه از اول حق همه بود و برای قیمت بنزین 400 تومانی واب و برق وگاز و نان وشیر به قیمتهای ابتدای پرداخت یارانه بر می گشت. اما حالا ورق برگشت و هم قیمت حاملهای سوخت گران شد،هم دریافت یارانه برای بعضی مردم خلاف محسوب می شود.مطمئنا در اینده نزدیک باز هم یک تعداد از دریافت ان منع می شوند و معلوم نیست این پولهای کلان کجا خرج می شود.با این همه ضد ونقیض چه باید کرد؟ (2077957) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۱۲:۰۷
خدا را شكر كه از همان اول صدقه نه ببخشيد يارانه بگير دولت نشدم حالا هم با سربلندي ميتوانم فرياد بزنم كه واي بر تمام مقامات و مسووليني كه با وجود تمكن مالي اقدام به گرفتن يارانه كرده و باعث وجود اين بي اعتمادي در جامعه شدند (2077968) (alef-10)
 
شیدا
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۱۵:۵۱
درنهایت هم میان یارانه مای حقوق بگیری که حقوق دونفرمون مستقیم برای قسط یه خونه کوچیک توی تهران میره و همون اول ماه هیچی از حقوقمون نمیمونه حذف میشه . باور کنین که ما تا آخر ماه با داشتن 2 فرزند با همون یارانه سر میکنیم .
حالا بیاین اونم قطع کنین بگین درآمد خانوارتون زیاده نمیبینید که هزینه ها و قسطهامون چقدره نمیبینید که 2 نفر (زن و شوهر ) از صبح تا بوق سگ کار میکنن تا قسطها رو سر ماه بتونن پرداخت کنن بعد باید دم اینو و اون رو ببینیم تا بچه هامون رو برامون نگه دارن (2077976) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۰:۱۸:۳۱
سلام
چند روزی هست با توجه به تبلیغات برای انصراف دو سئوال تو ذهنم که بپرسم و جواب بگیرم
1.دولت چه تضمینی میده که دوباره اختلاس های نجومی انجام نشه
2.درآمد معادن مس ،آهن و ... کجا محاسبه میشه چون بودجه و یارانه ها از فروش پول نفت (2077985) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۱:۴۵:۳۷
سایت هایی مانند الف ماموریتی تعریف شده دارند که همانا تلاش تبلیغاتی در جهت شکست خوردن دولت است. آن طرف قضییه هم افرادی هستند که هنوز این نکته ساده را درک نکرده اند که راحت ترین کار ممکن برای دولت توزیع پول بین مردم است که هم رای آور است و هم عوامفریبانه. اما این توزیع پول و سرمایه کشور عواقب خطرناکی دارد که چشمان بصیر بخشی از آن را در سه سال اخیر دیده اند. اامیدوارم خداوند به سایت الف انصاف و به اظهارنظر کنندگان آگاهی عطا کند. (2078163) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۲:۴۲:۳۹
هروقت پراید20میلیونی برگشت به همون پراید 6میلیون تومن سال 84- هروقت دلار چهارهزارتومنی شد دلار هشتصد تومن سال 84- هروقت که گوشت گوساله 30هزارتومنی شد پنج هزارتومن سال 84و هروقت .....................منم از 40هزار تومن یارانه انصراف میدم - اگه این طرح اشتباه بوده که بوده کلا جمعش کنید نه اینکه تازه فاز دومشم اجرا کنید (2078244) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۴ ۲۳:۳۲:۲۳
اینا هم که دارن انصراف میدن واسه اینه که با قانون جدید خود بخود حذف میشن (2078263) (alef-10)
 
صابر خداداد
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۱:۱۳:۵۱
واقعا عجب رويي داريد هر روز اجناس را گران ميكنيد بعد همهاش ميگين يارانه نگيريد،پس دزدي و هيزي كنيم تا از پس خرج و مخارج بر بياييم (2078295) (alef-10)
 
فرشاد جمالي
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۶:۵۹:۴۹
با خواندن كامنتهاي بالا براي ملتم متاسف شدم. بيچاره دانشجوي كم پول پرشعور كه در ميان شما زندگي مي كند. او از پولش ميگذرد اما شما نه. به فرض كه كسي پول انصرافي شما را بخورد، واقعا لايق وضعي هستيد كه در آنيد. خجالت مي كشم. من قصدي براي راي دادن به جناب روحاني نداشتم اما فرداي انتخابشدنشان گفتم خدايا راي دهندگان به ايشان را دوستان دو روزه قرار مده. ملتي كه حق دو زاريش را ميطلبد اما حق مناعت طبع خود را ادا نمي كند لايق اين وضع است. (2078351) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۵:۲۳:۳۶
ما که داریم از فشار تورم له میشیم حالا اون دانشجو حتما باباش یه کاره ای بوده وگرنه تو این دوره آدم بی پول نمیتونه مدرسه بره چه برسه دانشگاه (2079053) (alef-13)
 
فرشاد جمالی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۴:۱۸:۳۶
شما درست میگید. من خودم کامنت شما رو لایک کردم. من هم روم با کسانی‌ نیست که نیز دارند. روم با کسانی‌ هست که میگن ما نیز هم نداریم اما چون فلانی خورده و برده من هم انصراف نمیدم. یا چون دولت اینجوری میفهمه من دستم به دهانم میرسه پس من انصراف نمیدم. من زبانم لال بشه اگر منظورم کسانی‌ بوده باشند که زیر فشار هستند. برای همه و شما آرزوی خوشحالی‌ و سرفرازی دارم. اما به مرز حتا لعنت کردن کسی‌ رسیدم که همه چیز دنیای غرب برایش قبله است اما مالیاتش را نمی‌خواهد بدهد. می‌گوید خوردند و بردند دریغ از آنکه خودش جزو همانهاییست که می‌خورد و میبرد. همه می‌گویند از دانه درشت شروع کنید. طوری هم نمی‌شود خدا وکیلی دانه ریزها هم که دستشان به دهان‌شان می‌رسد کارشان راا درست انجام بدهند و شریک گناه دانه درشتها در فشار به اقشار دیگر مردم نباشند. من که دعا می‌کنم جایی‌ به آن آدم بر بخورد که آخر من انسانم، چطور حاضر میشوم این‌کارها را با هموطنانم بکنم. بسم‌الله الرحمن الرحیم... (2080332) (alef-13)
 
ابراهیم
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۷:۰۴:۰۰
با سلام :خدمت تمام عزیزان بگم که یارانه را اگر نگیری کی میگیره آقایانی که 3/000/000/000 اختلاص میکنند یاپاداش رواسای دولتی ونیم دولتی بیشتر میشه فقط همین رو بگم که هروقت وعده دادن که درامد حاصل از این را جای خرج میکنند اما آن طور که گفتن نشد وانجام ندادن پس هیچ اعتبار ی به وعدهای داده شده نیست (2078353) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۸:۲۳:۱۷
چرا هيچ كس هرف از افزايش حاملهاي انرژي نمي زنه قرار نبود آنها را هرچه قدر مي خواهند گران كنند كه با اين همه افزايش قيمت روبرو بشيم حالا كه نوبت استرداد بخشي از اين همه گراني به مردم است همه معترضند (2078416) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۸:۳۱:۱۹
بهتره از مسولینی که تو این سه سال یارانه گرفتند سه برابر ازشون جریمه گرفته شود (2078427) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۰۸:۵۵:۳۴
با سلام
افرین
بسیار مطلب به جایی بود
واقعا نماینده مجلس با افتخار میاد میگه من تاحالا گرفتم و الان بخاطر کشور و فلان و بهمان انصراف میدم
بعضی هاشون خجالت نمیکشن با اون درامد و حقوق که میگن میگرفتیم و الانم بخاطر کشور نمیخوایم
داستان عجیبیه داستان برخی از مسئولین ما (2078463) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۲:۳۵:۴۷
اين احتمال را بدهيد که نمايندگاني که گرفته اند آنرا به موکلانشان داه اند و حالا هم با همين توجيه ثبت نام کنند .
ولي نميدانم ديگران هم ميتوانند اينکار را بکنند يانه .
اين نظر سنجي نقصش همين است که نيت ها را هم در دريافت يارانه لحاظ ننموده است .
من خودم اگر منحصر به خودم و همسرم بودم از همان ابتدا نميگرفتم ولي رمانيکه فرزندانم که تازه تشکيل خانواده داده اند و هنوز تحت سرپرستي من ميباشند باز هم ثبت نام ميکنم چرا که با گرفتن وام ازدواج و ديگر وامهاي 26% بانکهائي که پسوند مهر و عطوفت و اسلامي بر خود نهاده اند تازه توانسته اند يک زير زمين را اجاره کنند و از صبح تا شب را هم براي 500000تومان نه کار که به در يوزگي اين شرکت و آن شرکت مشغولند و بيمه هم نيستند . (2078717) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۲:۲۰:۰۳
یک عاقل یک سنگ میاندازه توی چاه که صد تا دیوانه نمیتوانند بیرون بیارن. (2078666) (alef-13)
 
مرد
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۳:۳۳:۲۳
به قول رییس جمهور سابق، این پول امام زمان است. ما هم این پول را می خواهیم در راه درست خرج کنیم. قول و قرارهای هدفمندی را آقایون دولت مردان فراموش کردن. (2078839) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۳:۴۳:۴۸
دو نکته به ذهنم رسید:
1- اول اینکه وقتی می گم من انصراف دادم دلیلی بر انصراف ندادن قبلی من نیست!! مثل اینکه بگویم من به قسمت اشغال شده فلسطین سفر نمی کنم. دلیلش این نیست که قبلا سفر کرده ام!! (قصد دفاع ندارم از نظر مفهوم زمانی می گویم)
2- به نظر من دولت بهترین کار رو کرد. بعد از سالها دولت مردم رو محرم خودش دونست و مشکلات کشور رو صادقانه با مردم بازگو کرد و از مردم کمک خواست. نه مثل دولت قبلی که تا اون حد مردم رو نامحرم می دونست که حتی ارائه آمار و قیمت ارز و خودرو رو هم برای مردم ممنوع کرده بود!!!! (2078864) (alef-13)
 
جوان سیستم
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۲۱:۲۶:۳۶
چه جالب دولت فقط مردم رو محرم بدبختیاش میدونه یعنی فقط مردم باید از درد های دولت آگاه بشن از کسری بودجه از گرانی و تحریم
پس چرا این دولت راستگویان تویه توافق ژنو و این برنامه های مهم مردم رو محرم خودش نمیدونه (2082611) (alef-13)
 
قوامی , مظلومی و ...
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۴:۵۱:۲۷
نهضت یارانه طلبان کارمندی را تشکیل داده ایم. (2078983) (alef-13)
 
احمد سلامی
۱۳۹۳-۰۱-۲۵ ۱۹:۳۰:۲۸
بابا 2ریال به این مردم میدین ناله میکنید برا24نفر ویک تو میلیارها خرج میکنید
چرا مراجع راجع فوتبال صدا نمی کنن (2079610) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۰۹:۱۰:۲۲
یارانه یا همان کمک اجتماعی باید به افراد فقیر و از کار افتاده که برای بقای خود نیاز به کمک از جیب مردم دارند داده شود. آنهایی که خود را لایق صدقه یا اعانه عمومی میدانند ثبت نام کنند ولی همانطور که در کشورهای سوسیالیستس رایج است کسی که اطلاعات دروغ داده باشد را از زندگی ساقط میکنند. (2080490) (alef-13)
 
مخ تعطیلم
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۴:۱۳:۵۹
به کسانی که از دریافت یارانه انصراف دهند به عنوان جایزه در فیلم جدید ده نمکی به نام انصرافیها بازی داده میشود بشتابید!! (2081515) (alef-10)
 
نوید محمدی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۷:۴۵:۱۷
فرستادن پیامک یکی از بزرگترین خطا های دولت به اصطلاح تدبیر و امید بود. واقعا فهمیدم شما هم تدبیر ندارید. من از همه ی شما دوستان سوال می کنم. آیا اینکه بعد از ثبت نام پرینت کد رهگیری ثبت نام را به مراجعه کننده بدهیم بهتر بود یا فرستادن شماره کد شناسه 4 رقمی که برای حداقل 15 میلیون خانواده تکرار می شود؟ و جالب این است که این شناسه 4 رقمی کی به اتمام می رسد؟ من خودم پست بانک دارم . اگر در روز به خاطر اشتباهات کاملا سهوی شماره همراه مراجعه کننده ای اشتباه ثبت شود آن وقت چکار باید کرد؟دولت به اصطلاح تدبیر و امید( خودم به روحانی رای دادم)،انقدر بی تدبیر بود که حتی اصلاحیه و ویرایش برای ثبت نام نگذاشت. واقعا باید گفت عملکرد این دولت در ثبت نام یارانه بسیار بسیار ضعیف بود. امیدوارم این مشکلات رفع شود و مردم در این ایام از سر در گمی خلاص شوند. (2082203) (alef-10)
 
اسی
۱۳۹۳-۰۱-۲۸ ۱۰:۱۳:۴۸
مردم چگونه تعجب نمی کنند که:
بعضی از سران ومسولان تا حالا یارانه گرفته اند
مگه میشه در یک روز مردم عوام با ان مسولان محترم یارانه شان قطع بشه
باید مردم سه سال بعداز دیگران یارانه نگیرند (2084703) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۳:۲۴:۱۳
خوب وقتی آقای رییس جمهور بهار اعلام کردند این پول امام زمان است و برکت داره کیه که اونو نخواد این بیچاره وزرا و مدیران که تقصیر نداشتند کیه که از برکت امام زمان بگذره. (2086411) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۴:۰۹:۵۷
امید کجاست ، تدبیر کیه ! من کجام! اعتماد کیه ! کی به کیه ! دولت تدبیر وامید اونوقت کیلویی چنده؟ (2088332) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۳:۵۰:۲۲
اخه فلسفه دارا و ندار توی کشور ما فرق داردان که یک عمر با ابرو زندگی کرده و نان حلال برده ودارای خانه و ثروتی اندک است دارا میباشد ولی کسی که انطرف سرمایه گذاری میکند و دارای ثروت کلان میباشد البته نه بنام خود ادمی را میشناسم میلیاردر است ولی یک دسته چک بنام خود ندارد حتی خانه اش استجاری و همچنین دفتر کارش هیچ ردی بنام خود ندارد می خواهم بدانم شما چگونه شناسایی میکنید و بی نیاز را از نیازمند تشخیص میدهید (2093295) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۴:۰۵:۲۳
به خدا اگر جلوی اختلاص ها ی میلیاردی را بگیرید پاداش های کلان مدیران را قطع کنید و پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنید و هر دولتی یک پروژه را که بابت ان هزینه ها پرداخت شده رارها نکند و به دنبال پروژه جدید با قرارداد جدید نباشددیگر احتیاج نیست اندک پولی که به مردم میدهند را قطع کنند با کمی تدبیر میتوانند از سرمایه عظیم خدادادی که ایران دارد استفاده کند و مردم در رفاه و اسایش باشند (2093328) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.