نظر منتشر شده
۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 239222
بی نظم ترین و منظم ترین ایرلاین‌های ایرانی کدامند؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۵
میانگین تاخیر پروازهای ۱۴ شرکت هوایی مسافری کشور در خرداد ماه سال جاری حدود ۴۰ دقیقه بود، این رقم در تیر ماه سال جاری با روند نزولی به ۳۰ دقیقه کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم،سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که در تیر ماه سال جاری تعداد کل پروازهای کشور در فرودگاه های داخلی، به ۴۲۱۴ پرواز رسید که در مجموع ۱۶۴۰ پرواز آن با تاخیر انجام شده است. در این میان آتا ایر بدترین و کیش ایر بهترین عملکرد هوایی کشور از لحاظ تاخیرات را داشته است.

بر اساس گزارش شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در تیر ماه سال جاری در مجموع ۷۳۲ پرواز، شرکت ماهان ۷۱۹ پرواز، شرکت هوایی آسمان ۵۸۴ پرواز و شرکت هواپیمایی آتا ۴۲۲ پرواز انجام داده اند.

همچنین در این مدت شرکت هواپیمایی زاگرس ۳۲۲ پرواز، قشم ایر ۳۱۸ پرواز، کیش ایر ۲۹۷ پرواز، کاسپین ۲۲۶ پرواز، ایران - نفت ۱۹۸ پرواز، ایران ایرتور ۱۶۸ پرواز، شرکت هواپیمایی تابان ۱۰۶ پرواز، اترک ۵۰ پرواز، شرکت معراج ۴۱ پرواز و شرکت هواپیمای سپاهان ۳۱ پرواز انجام داده اند. طبق گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، بیشترین میانگین تاخیر پروازها در این ماه مربوط به شرکت هواپیمایی آتا بود که میانگین تاخیر آن به ۴۹ دقیقه رسید.

ایران ایر نیز رتبه دوم بیشترین تاخیر را داشت که تاخیر متوسط آن به ۴۴ دقیقه رسید.

البته در این لیست از تاخیران ۶۵ دقیقه ای سپاهان ایر نیز نام برده شده که با توجه به تعلیق این شرکت پس از سقوط هواپیمای آنتونفش باید از آتا ایر به عنوان بی نظم ترین ایرلاین آغاز تعطیلات نام برد. در این گزارش تصریح شده است که شرکت هواپیمایی زاگرس با ۳۹ دقیقه تاخیر در هر پرواز در رده چهارم قرار گرفت و پس از آن اترک با ۳۸ دقیقه، ایران – نفت با ۳۵ دقیقه ، تابان با ۳۳ دقیقه، کیش ایر با ۲۶ دقیقه، ماهان و قشم ایر با ۱۹ دقیقه، آسمان با ۱۸ دقیقه، ایران ایرتور با ۱۷ دقیقه، کاسپین با ۱۵ دقیقه و شرکت هواپیمایی معراج با ۱۰ دقیقه در رده های بعدی قرار گرفتند.

این در حالی است که آمارها نشان می دهد، در خرداد ماه سال جاری شرکت هواپیمایی کیش ایر تمام ۳۵۳ پرواز خود را بدون هیچ تاخیری در فرودگاه های کشور انجام داده است و در تیر ماه سال جاری نیز میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت هواپیمایی منطقه آزاد کیش به ۱۰ دقیقه رسید. با این حال گزارش سازمان هواپیمایی کشوری نشان می دهد که میانگین تاخیر پروازهای ۱۴ شرکت هوایی مسافری کشور در خرداد ماه سال جاری حدود ۴۰ دقیقه بود، این رقم در تیر ماه سال جاری با روند نزولی به ۳۰ دقیقه کاهش یافته است.

سرپرست شرکت فرودگاه های کشور در خصوص تاخیر پروازهای هوایی در فرودگاه های کشور به خبرنگار ایرنا، گفت: تاخیرهای بیش از اندازه شرکت های هوایی که در ساعات مقرر تعیین شده نمی توانند پروازهای خود را انجام دهد، تمام برنامه ریزی های ما در فرودگاه های کشور با مشکل مواجه می کند.

محمد علی ایلخانی تصریح کرد: شرکت فرودگاه های با برنامه ریزیهای لازم درصدد است که تمام پروازهای شرکت های هوایی در زمان مقرر خود انجام شود، زیرا وجود مسافران در سالن های فرودگاه های کشور بر اساس پروازها برنامه ریزی می شود و اگر پروازی با تاخیر انجام شود، شاهد افزایش تعداد مسافران هوایی در فرودگاه های کشور خواهیم بود که با امکانات فرودگاهی نیز مطابقت ندارد. با این حال آمارهای حاکی از آن است که در خرداد ماه سال جاری ۱۴ شرکت هوایی یاد شده ۵۳۵۲ پرواز انجام داده اند، اما در تیر ماه سال جاری این رقم به ۴۲۱۴ پرواز کاهش پیدا کرده که ۱۱۳۸ پرواز کم شده است.

بررسی کارشناسان هوایی نشان می دهد با اجرای طرح شناور نرخ بلیت هوایی و افزایش قیمت بلیت های هوایی تا ۳۰ درصد نسبت به اردیبهشت ماه جاری، به تدریج شاهد کاهش تعداد پروازها در کشور هستیم.

این در حالی است که در فروردین ماه سال جاری تعداد کل پروازهای هوایی کشور به ۴۴۹۴ پرواز، اردیبهشت ماه ۴۷۸۴ پرواز، خرداد ماه ۵۳۵۲ پرواز و در تیر ماه سال جاری با روند نزولی به ۴۲۱۴ پرواز کاهش پیدا کرده است.
 
حمید بهجتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۲۹ ۱۲:۲۱:۴۰
اینجانب به همراه 5 نفر از خانواده ام روز 2شنبه مورخه 1395/02/27 از مشهد به مقصد تبریز با پرواز شماره 6289 هواپیمایی تابان به ساعت 9/30 صبح پرواز داشتم که با حدود 20 دقیقه تاخیر پرواز انجام شد که صدای غیر عادی از موتور هواپیما شنیده می شد و بعد از حدود 30 دقیقه پرواز اعلام شد که به علت نقص فنی هواپیما به فرودگاه مشهد برمی گردد که بعد از فرود خطرناک هواپیما قادر به حرکت نبوده و توسط یدک کش به آشیانه حمل شده و سپس مسافران پیاده شدند که هیچ کس اقدام به راهنمایی مسافران نکرده و نه دفتر هواپیمایی تابا و حتی نه مدیریت فرودگاه مشهد پاسخگو نبودند که بلاخره در ساعت حدود 6 بعد از ظهر اعلام نمودند که هواپیمای دیگری تهیه نموده اند و پس از انجام تشریفات پرواز مسافران را به هواپیما انتقال دادند که با نهایت تعجب مشاهده شد که همان هواپیما با مهمانداران جدید می باشد که هواپیما شروع به حرکت نمود که این با صدای موتور بیشتر شده بود و بوی دود در قسمت عقب کابین ایجاد شده و مسافران دچار وحشت شده و اعتراض نمودند و از جای خود برخواسته و خواستار پیاده شدن نمودند .

آری این است برخورد هواپیمایی تابان با مردم شریف ایران

پس از 9 ساعت سرگردانی در فرودگاه و آن هم با تجربه نمودن نقص فنی توسط مسافران به دروغ به 200 نفر اعلام می شود که هواپیما تعویض شده است و 200 نفر مسافر را به همان هواپیمای خراب انتقال داده و با جان ایشان بازی می کنند

و نهایتا هواپیمای دیگری جایگزین گردید و هواپیمای جدید حدود ساعت 20/30 پرواز نمود

یعنی با تاخیری حدود 11 ساعت

سوال : اگر هواپیمای خراب بوئینگ 757 که با علم به اشکال فنی برای دومین بار قصد پرواز داشت توسط مسافرین از پروازش جلوگیری نمی شد و سقوط می نمود و 200 نفر مسافر با خدمه مربوطه جان می دادند آیا کسی جز تسلیت اقدامی می نمود؟ (3712189) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.