نظر منتشر شده
۱۰۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 218784
توکلی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور:
چه توجیهی دارد شرکت­هایی که می­خواهیم از آنان خرید کنیم را به تایید آمریکا برسانیم؟
بخش داخلی الف، 17 اسفند 92
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۰
نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: ما به سردارانی که در خط مقدم به دفاع از منافع ملت مشغول­ اند، اعتماد داریم ولی آنان را مصون از اشتباه نمی­ دانیم و از جنابعالی که فرمانده هستید انتظار مراقبت بیشتری داریم؛ لطفا دستور فرمایید اینجانب و ملت را از نتیجه اقدامات مطلع فرمایند.

به گزارش الف، متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

برادر ارجمند جناب آقای دکتر حسن روحانی
رییس جمهور محترم
سلام علیکم
مستحضرید که عزت ملی کمال بخش شخصیت آحاد ملت و حفظ آن دستور موکد قرآن مجید است. حکمت این تاکید شاید این باشد که عزت ملی اسباب دوام و قوام استقلال و برانگیزاننده دفاع از ملت و سرزمین در مقابل حملات دشمنان و ضامن حفظ تمامیت ارضی و کسب منافع از خارجی است.

در عین حال سرمایه اصلی در عرصه دیپلماسی نیز همین است. در وضعیت فعلی که در حال انجام مذاکرات مهم پیرامون حقوق ملت شریف ایران در مصافی ناعادلانه با دشمنان ایران و اسلام هستیم، هرچه این عزت­مندی بیشتر حفظ و تقویت شود، توفیق فرزندان انقلاب در مذاکرات افزون خواهد شد. واضح است که نحوه مذاکرات و حواشی آن، تعهداتی که پذیرفته می­ شود و یا حقوقی که کسب می ­گردد، در تقویت یا خدای ناخواسته تضعیف عزت موثر است و این امر نقش تعیین کننده در دور بعدی مذاکرات دارد.

بحمدالله جنابعالی مکررا بر این امر مهم تاکید فرموده­ اید که به­ هیچ­ وجه خلاف عزت ملی و غیرحکیمانه، مصلحت­ها را تعقیب نمی­ کنید که از سیاستمدار باسابقه ­ای مانند شما که سال­های زیادی از عمرش را در عرصه سیاست خارجی و امنیت ملی به مردم، دین و وطن خویش خدمت کرده است، انتظاری جز این نیست. در این عرصه، دیپلماسی عمومی دشمن در صدد القای تذلل و تسلیم ماست و برای خط دهی به افکار عمومی، تهاجمی و قوی­تر از ما عمل می­ کند. در مقابل، آفند و پدافند مناسب و کافی وجود ندارد. اگر بشود عذر سلطه خبری استکبار را تا اندازه­ ای پذیرفت، برخی مسائل را که هیچ توجیه دیپلماتیک هم ندارد، نمی­ توان پذیرفت، که تذکر یک مصداق را وظیفه دانستم.

یکی از تعهدات حریف، آزاد کردن بخش اندکی از دارایی ­های بلوکه شده در کشورهای خریدار نفت از ما بوده است. اگر در مذاکرات از حریف بپذیریم که بانک­های داخلی و خارجی را در معاملات با این ارزها، باید با توافق او معلوم کرد، ممکن است وجهی از نظر توافقات پیشین داشته باشد. ولی چه توجیهی دارد که ما شرکت­هایی را که می­ خواهیم از آنان خرید کنیم به تایید آمریکا برسانیم؟ آیا جنابعالی اطلاع دارید که وزارتخانه ذیربط تنها ۸ شرکت خارجی را برای خرید کالاهای اساسی از طریق وزارت خارجه به ۱+۵ معرفی کرده و آنان تنها ۴ شرکت را پذیرفته­ اند؟ آیا خبر دارید که مالکین هر ۴ شرکت آمریکایی هستند؟ آیا می­ دانید این چهار شرکت در دوران دفاع مقدس به ما کالاهای اساسی نمی فروختند؟ وقتی انتقال ارز زیر نظر آنان انجام می­­ شود دیگر چه نگرانی هست که ما از کدام شرکت خرید می­ کنیم؟ چرا آمریکا اصرار دارد چنین امری را بر ما تحمیل کند؟ جز این است که قصد تحقیر دارد و می خواهد مبادی خرید و واردات ما را، آن هم در کالای اساسی، محدود و به خودش منحصر کند و بدین وسیله اهرم فشار دیگری به دست آورد و شاید هم انحصارات داخلی را تقویت کند؟ جنابعالی به اقتضای تکلیف قانونی و با سرعت و اشتیاق از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی استقبال فرمودید.

در بند ۶ این ابلاغیه چنین آمده است: "ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص". ملاحظه می­ فرمایید که دشمن راه معارض را برگزیده و ما هم کوتاه آمده­ ایم. کار دشمن مقتضای طبیعت او است؛ ما چرا زیر این توقع ظالمانه جدید برویم؟ هنوز خیلی مانده تا مذاکرات به نتیجه نهایی برسد. اگر در این اوایل راه ما سقف استیفای حقوق خویش را کوتاه بگیریم و تن به زورگویی دشمن بدهیم، قدرت چانه زنی ما در مسائل مهمتر کم نخواهدشد؟

آیا جنابعالی در جریان این امر قرار گرفته­ اید و اگر جواب مثبت است، دستوری در اصلاح کار صادر فرموده ­اید؟ ما به سردارانی که در خط مقدم به دفاع از منافع ملت مشغول­ اند، اعتماد داریم ولی آنان را مصون از اشتباه نمی­ دانیم و از جنابعالی که فرمانده هستید انتظار مراقبت بیشتری داریم. لطفا دستور فرمایید اینجانب و ملت را از نتیجه اقدامات مطلع فرمایند.

با احترام
احمد توکلی
نماینده مجلس شورای اسلامی
 
مهر
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۵:۵۶:۰۸
جناب دکتر روحانی
امیدوارم به نصایح دلسورانه توجه نمایید درست است که در شرایط سخت اقتصادی منافع اصلی کشور بر باد نرود

توجه کنید که اطرافیان شما از توافق ژنو برای خود کلاهی درست نکنند (2012297) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۵۲:۱۳
خوب باید با کدخدا ببندیم دیگه. (2012416) (alef-10)
 
4
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۰:۲۸:۳۳
چرا الف نظرات را سانسور می کند آقای توکلی شما اول به سایت خود سرو سامان دهید تا مردم بتوانند حرف بزنند نه اینکه دنبال فیلتر شکن باشند و از طریق ماهواره خبرها را جویا شوند.

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

شکی در دلسوزی شما نداریم اما منکر تخریب دولت با شیوه نرم نیز نیستیم.

/////////// لطفا" //// سانسور نشود/////// (2012760) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۱۰:۱۲:۴۵
فرهنگ کدخدامداریه دیگه!!!!!!! (2013428) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۰۹:۰۱
از نکته سنجی دکتر توکلی متشکرم و البته از ایشان جز این انتظار نداشتم.
متاسفانه احمدی نژاد بلایی بر سر اعتماد عمومی آورد که دیده ها دیگر پر از تردید است و انشالله که بزودی جبران شود.
موردی که آقای توکلی بیان فرموده اند بنظرم از فروع تفاهمات است و در رده کارشناسی هم بتوان آن را رفع کرد.

آقای طیب نیا، انشاالله که مردم خیلی زود ثمرات اینهمه تلاش مجاهدت تیم آقای ظریف را بر سر سفره های خود ببینند. کمی تدبیر برادر. زود دیر می شود. (2012452) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۰۴:۲۴:۱۲
اقای توکلی لطفا به لج بازی های اخیر در لغو ازمون های استخدامی از جمله نفت هم اعتراض کنید
اقای توکلی شما را به خدا قسم میدهم به سایت azmoon.nioc.ir سری بزنید
اقای توکلی شما را به خانم فاطمه زهرا قسم میدهم کاری کنید که زندگی 5000 جوان به این ازمون گره خورده
اقای توکلی کاری کنید لطفا (2013195) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۰۷:۳۰
آقای توکلی دشمن دشمنه وازش توقعی جز دشمنی کردن نیست.ولی شما که نماینده مردم هستید ووظیفه تان استیفای حقوق مردم است چرا به علت لجبازیهای بچه گانه به همراه دوستانتان با پافشاری روی نرخ خوراک پتروشیمیها علی رغم مخالفت شورای نگهبان ودولت وسهامداران ودبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام میلیونها سهامداررا شب عیدی خونه خراب کردید وهمین امروز هم بورس علی رغم همه خوشبینیها بخاطر پتروشیمیها شاخصش منفی شد؟کاش شما که همه را نصیحت میکنید والحق والانصاف در صداقت وپاکدستیتان هم شکی نیست وباید اعتراف کرد خیلی اوقات نکات بسیار خوبی را گوشزد میکنیدهم بپذیرید این مصوبه ای که به همراه آقای نادران تصویب کردید کار زیبنده وشایسته ای نبود. (2012535) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۰۹:۵۳:۲۷
اگر منافع سهام داران در مقابل منافع عموم ملت قرار بگيرد ، چه بايد كرد؟ شما باشيد چه مي كنيد؟ (2013403) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۰۷:۵۰
مشکلی‌ که آقای توکلی و تندرهی داخلی‌ دارندهمان مشکلی‌ که روسیه و آقای پوتین دارند,همان مشکلی است که صدام ، قذافی، چاوز دارند، در یک کلم نمی‌شه به غرب نفت و گاز فروخت، دلار آمریکایی‌ وارد کرد و همزمان به پشتوانه همان دلاری‌های نفتی‌ و آمریکایی‌، خواست با آمریکا و غرب در افتاد و منافع آنها را در خطر انداخت و برای آنها سخنرنی کرد!، این خیلی‌ طبیعی‌ است که اگر بخواهید از دلار و تجارت با آنها علیه آنها استفاده کنید ، غرب عکس‌العمل نشان دهد مگر اینکه باور کنیم غربی‌ها سفیه هستند!!!!..چین این مطلب را گرفته و به همین دلیل همیشه سکوت میکنه و این آقایان مطلب را نگرفتند و یا خود را به آن کوچه میزنند. (2012536) (alef-10)
 
مسیح
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۹:۵۶:۴۳
بسمه تعالی
با سلام خدمت شما دوست عزیز
کدام یک از ایرادها و نقدهای آقای توکلی نابه جا بوده و بدون منطق بوده
برادر آقای توکلی از روی تعصب حزبی نقد نکرده اند بلکه از روی غیرت دینی و وطنی بوده است.
کمی با انصاف باشیم! (2012714) (alef-10)
 
فرهاد
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۱:۲۹:۳۱
جناب آقای توکلی،
این نکته سنجی شما در ارتباط با منافع ملی واقعا جای غرور و افتخار همه ی ما ایرانیان است. ای کاش جنابعالی در زمان ریاست جمهور قبلی، جناب آقای دکتر اجمدی نژاد، هم همین رویه را مرعی می داشتید و به موقع و با اقتدار از عملکردهای ضدملی نامبرده انتقاد کرده و جلوی آن حرکات ایستادگی و مقاومت می کردید تا حال و روز کشور به این وضع اسفناک امروز نرسد.
جناب آقای توکلی، شما و تمام همکاران محترم تان در مجلس شورای اسلامی در رسیدن کشور به اوضاع امروز نقش مستقیم و عملی داشته اید و روزی باید جوابگوی ظلم هایی که به کشور و ملت رفت باشید.
البته انتظار چاپ این اظهار نظر را ندارم، چون در این سایت ژورنالیسم بی طرفانه ندیده ام. اگر این روح روزنامه نگاری متعهدانه وجود داشت، الف برای تنویر افکار عمومی با آقای توکلی در مورد میزان خودآگاهی ایشان از مسوولیت شخصی خودشان در ارتباط با حمایت های بی دریغ شان از آقای دکتر احمدی نژاد مصاحبه ای برگزار می کرد. (2012865) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۹ ۱۸:۰۹:۴۸
معاون وزیر خارجه تاکید کرد که بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو، جمهوری اسلامی ایران برای تامین کالاهای مورد نیاز خود به هیچ وجه محدود به خرید و واردات از شرکت یا شرکتها در کشورهای خاصی نیست بلکه طرفهای مقابل تجاری را تنها خود انتخاب می کند.

به گزارش مهر، سید عباس عراقچی عضو گروه مذاکره کننده هسته ای کشورمان در ارتباط با برخی اخبار مربوط به جزئیات روند اجرای طرح اقدام مشترک ژنو از جمله اجبار کشورمان به خرید و واردات از کشورهای خاص اظهار داشت: محدودیتهایی بر اساس تحریمهای غیر عادلانه در سالهای گذشته بر تجارت کشورمان تحمیل شده که درچارچوب توافق ژنو بخش قابل توجهی از این تحریم ها در حال رفع است.

وی در همین رابطه تاکید کرد که بر اساس برنامه اقدام مشترک ژنو، جمهوری اسلامی ایران برای تامین کالاهای مورد نیاز خود به هیچ وجه محدود به خرید و واردات از شرکت یا شرکتها در کشورهای خاصی نیست بلکه طرفهای مقابل تجاری را تنها خود انتخاب می نماید.

وی خاطر نشان کرد: حفظ استقلال و عزت ملی همواره مهم ترین هدف وزارت امور خارجه، بخصوص درمذاکرات 1+5 بوده است و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه پیشنهادهایی را که کوچکترین خدشه ای به استقلال و عزت کشور وارد نماید، را نپذیرفته و نخواهد پذیرفت. (2016891) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۵:۵۸:۴۸
اگر قرار است به خواسته کسانی که پول و ثروت ما را به یغما برده‌اند و آن را مسدود نموده‌اند و مثل یک تروریست اقتصادی با تجارت به جنگ ما آمده‌اند تن بدهیم پس باید با تروریست‌های شیطانی که امنیت ما را به مخاطره می‌اندازند نیز مصالحه کنیم! ایرانی تن به ذلت نمی‌دهد. برای گرفتن ثروت خود اگر به مذاکره با استکبار جهانی دل ببندیم اشتباه کرده‌ایم. باید از موضع قدرت خواستار بازپس‌گیری تمام دارایی‌های خود باشیم. (2012305) (alef-13)
 
ناصر
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۴۸:۳۸
جناب آقای ناشناس عزیز،از موضع کدام قدرت؟ اگر نظرتان شعار دادن به سبک آقای احمدی نژاد است که این تحریمها و بلوکه نمودن دارائیها حاصل همان کاغذ پاره خواندنها و تحلیل نابودی آمریکا تا یکسال دیگر و ادعاهای بی حاصل است. اصلا" به نظرتان مذاکره نکنیم، می ترسند و دارائیهایمان را آزاد می کنند؟ یا اصلا مطالبه دارائیهایمان را نکنیم؟ یک تجربه غلطی پیش آمد که وضع کشور را به اینجا رسانید، بالاخره ناچاریم از یک جائی شروع کنیم یا نه؟ البته از جناب توکلی هم تعجب میکنم که بدون توجه به واقعیات جهانی و شعاری حرف زده اند. بعید است که ندانند چرا دولت ناچار شده اقل شرایط را بپذیرد. مگر خدا کمک کند تا دولتمردان مان با تدبیر، از بحران ایجاد شده بین غرب و روسیه در جهت احقاق حقوق کشورمان استفاده بهینه نمایند.انشاء الله (2012620) (alef-10)
 
مزدك
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۰۶:۴۵:۲۴
اين چيزي كه شما در فكر تان است يعني زورگيري وزور گيرا را در ايران وهمه جاي دنيا اعدام مي كنند .چرا ديگران را يكسره بد وخودتان را پاك ميدانيد ؟ تعامل راه زندگي است نه دعوا ! ( با دوستان مروت با دشمنان مدارا )اين جمله را 800 سال پيش يك آدم عاقل گفته ما هنوز در سياست خارجي اين ونفهميديدم . (2013205) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۰۳:۳۹
اگر دولت مصمم به اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است باید از ایجاد این گونه ذهنیت‌ها در بین مردم که ارتباط با آمریکا می‌تواند باعث شکوفایی و رشد اقتصادی شود خودداری کند و حداقل همان مقدار که درباره مذاکرات ژنو تبلیغات می‌کند به حماسه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی بپردازد. مردم آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستند. این انتظار کوچک مردم است همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند افرادی را وارد میدان نمایند که دارای انگیزه و خمیر مایه انقلابی و مصمم به پایداری اقتصاد ایران اسلامی بدون وابستگی به غیر باشند در شروع سال جدید می‌تواند این پروژه مهم و اساسی و زیربنایی کلید بخورد. (2012314) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۱:۱۹:۴۸
همه دنیا وابسته به هم هستند خودکفایی یه شعار توخالی هست. (2012841) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۱۷:۰۲:۰۳
هوشمند ! خودکفایی یعنی نهایت استقلال یعنی اگه از کشور دیگه ای چیزی میخوای از موضع قدرت بتونی باهاش حرف بزنی و مبادله داشته باشی نه اینکه استثمار شی (2014516) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۰ ۰۱:۳۳:۴۲
30 سال مقاومت در خود کفایی با غیرتمندان ایرانی باز هم ادامه خواهد داشت (2017649) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۰۸:۰۲
منظورتون از ملت کدوم ملته؟راستی این ملت هم عجب بازیچه دست سیاتمدارها شدند .جناب توکلی قبول داری همه از ملت دارن حرف می زنند و معلوم نیست دقیقا کدوم ملت منظورشونه؟ (2012329) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۴۹:۲۹
دوست عزیز همه ما میدونم منظور از ملت کیا هستن
ملت کسانی هستن که آزادند حرف بزنند
اکثریتی هم که نمیتونن حرف بزنن اون ملت منظور نظر آقایان نیستن (2012412) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۰۷:۲۷
آقای توکلی شما خوب می دانید که در مذاکرات با قدرت های جهانی با شعار و حرف نمیتوان به خواسته هایمان برسیم ابتدا بگویید که ما در هنگام مذاکره دستمان چه چیزی داشتیم
1- اقتصاد با تورم بالا و حجم وحشتناک نقدینگی
2- اقتصاد ضعیف دولتی و شبهه دولتی
3- موج بالای بیکاری
4- کشاورزی در ورطه نابودی و نیازمندی شدید به اقلام استراتژیک (گندم ،جو ، برنج)
5- وابستگی بالا به درآمد نفتی
6- دشمن تراشی جهانی به دلیل سخنرانی های مسئولان قبلی (مانند هولاکاست ، کاغذ پاره بودن قطعنامه و...)
7-آلودگی زیست محیطی و آمدن سونامی سرطان (بخشی از آن به دلیل تولید بنزین حاوی مواد سزطان زا در پتروشیمی میباشد)
8- صنایع در آستانه ورشکستگی
9- عقب ماندن از کشور های مانند قطر و عراق در استخراج حوزه های مشترک نفتی
11- مدیریت غیر علمی آب و نابودی سفره های زیرزمینی
12- مهاجرت گسترده جوانان و نخبگان
13- و دهها مورد دیگر
آقای دکتر شما فکر میکنید که دشمنان این آب و خاک از این مسائل آگاهی ندارند (2012450) (alef-10)
 
ماني
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۰۶:۴۹:۴۴
آفرين بر شما متاسفانه برخي مسئولين سرشان زير برف است ويا دلشان خوش است به سخنراني . (2013207) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۳۷:۰۰
ممنون اقای توکلی به خاطر اینکه تحت تاثیر جوسازی ها قرار نمیگیرید و همیشه و در هردولتی موضع انتقادی خودتون رو دارید.ارزش این نامه شما ، الان که فضای فکری جامعه به واسطه مدت کوتاهی که از انتخابات گذشته حالت هواداری نسبت به دولت گرفته ، معلوم نمیشه. ارزش این نامه هشت سال دیگه مشخص میشه. (2012490) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۵۱:۳۷
روحانی حرف خیلی قشنگی امروز زد که گفتن یه عده خودشون رو وکیل تام الاختیار مردم میدونن و مردم رو در خودشون خلاصه میکنن(در سخنرانی مقابل مطبوعات زدن که تعمیم میدیم به کل)، کی گفته اکثریت مردم میخوان مقاومت کنن؟مردم اسایش و رفاه میخوان .چرا فکر میکنین یه تریبون دستتونه میتونین راحت حرفتون رو بزنن و امثال ما نمیتونیم مثل اقای توکلی تریبونی داشته باشیم که ما هم حرفمون و نظرمون رو بگیم (2012507) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۰۴:۳۳
پبشنهاد میکنم یه بار ديگه نامه رو بخوني
دوست عزیزم چرا مسله رو به بی راهه میبری؟
آقای توکلی یا راست میگه با دروغ!
اگه راسته واقعا چیز بدیه حالا براى هر ملتی که باشه! چه ملت ایشون چه ملت شما.
اگرم دروغ میگوید خوب شما راستش رو بگو! (2012528) (alef-10)
 
بی سواد دانشجو کارشناسی ارشد امیر کبیر
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۱۱:۴۰
اقا شما که طرفدار ملتید خواهشا بگویید ما تا کجا باید کوتاه بیاییم . یعنی بگویید ما چه کارها را انجام بدهیم امریکا دیگر به ما کاری ندارد . خواهشا بگویید . و یک نکته دیگه به خدا منم مردمم بین مردم برید6 و این کار را بکنید من انجام دادم نتیجش این شد که انقدر که پولدارها بالا شهر از تحریم ها می نالن مردم پایین شهر از تحریم ها گله ندارند . ( اکثریت نه همه شان ) پ . ن : دولت واردات لوازم لوکس ازاد کرده (2012543) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۱۲:۴۳
فعلا که ریش و قیچی دست کدخداست.. (2012338) (alef-10)
 
مصطفي
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۱۶:۱۷
آقاي توكلي! اين‌ها فقط در شرايط گذار است. پس از توافق نهايي همه چيز به صورت عادي و طبيعي دنبال خواهد شد. لطفا" دولت را براي به نتيجه رساندن توافق نهايي ياري كنيد. (2012344) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۵۰:۱۲
سالی که نکوست... (2012626) (alef-13)
 
مرزنشین
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۲۱:۱۶
متاسفانه وقتی از عزت و افتخار ملی حرفی به میان میاد ما اقای مطهری رو نمیبینم ایشون موقعی ظاهر میشن که کسی برعلیه فتنه گر ها حرفی بزنه گویا که فقط وکیل یک عده ی خاصه (2012353) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۲۲:۴۷
جناب آقاي دكتر توكلي ، از شما بعيد است.

اگر در بند ۶ ابلاغیه سياستهاي كلي اقتصاد مقاومتي آمده است كه: "ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص" ، منظور افزايش استقلال ايران و كاهش وابستگي كنوني اقتصادي و نظامي به بلوك شرق مخصوصا چين و روسيه بوده است.

با اعتماد به نيات خيرخواهانه شما ، اين انتقاد و اعتراض به رئيس جمهور را از شما نمي پذيرم چرا كه اطمينان دارم در حال حاضر هيچكس بهتر و بيشتر از روحاني و ظريف توانايي حفظ استقلال و امنيت ايران را ندارند.

پس با چنين مقابله جويي ها نگذاريد خسته شوند و اجازه ندهيد بدخواهان از اين انتقاد و گوشزدهايي كه فكر مي كنيد درجهت منافع ملي است سوء استفاده كنند.

لازم هم نيست براي اعلام حضورتان در صحنه حتما از در مخالفت وارد شويد. (2012359) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۵۲:۲۴
و قطعا و صراحتا منظورش بلوک غرب نبوده یعنی منظورش این بوده که ما بستنی و شکلاتمونم از آمریکا وارد کنیم ولی از چین و روسیه وارد نکنیم ! بس کنید تو رو خدا منظور نه شرقی نه غربی بوده! نه فقط غربی فقط غربی! (2012628) (alef-13)
 
ضيايي
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۲۳:۱۷
آقاي توكلي آن روز كه سايت شما يعني سايت الف قسمتي را با عنوان
چرا به جليلي راي ندهيم گذاشته بود بايد فكر اين روز ها را مي كرديد به قول معروف خودكرده را تدبير نيست (2012360) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۳:۵۳:۴۱
مقدم جناب توکلی را به جمع ما بیسوادان گرامی میداریم
باتشکر
( ستاد استقبال از بی سوادان تازه متوجه شده) (2013122) (alef-10)
 
پ
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۲۴:۳۹
جناب آقای دکتر توکلی
اینجانب به عنوان یک ایرانی ضمن درک نگرانی های شما به عنوان یک نماینده مجلس، از شما عاجزانه می خواهم که با توجه به موارد زیر به دنبال افشای جزئیات توافق ها و مذاکرات انجام شده به طور عمومی نباشید و دولت را بدین منظور تحت فشار قرار ندهید:

- به فرض که اینجانب به عنوان یک شهروند عادی در این مقطع خاص زمانی از جزئیات مذاکرات مطلع باشم، چه ارزش افزوده ای را می توانم برای بهبود فرآیند مذاکرات ارایه کنم؟ آیا بنده ای که دارای تخصص در دیپلماسی یا علوم سیاسی یا حقوق بین الملل نیستم می توانم پیشنهادی سازنده و تأثیر گذار داشته باشم و یا صرفاً وقت تصمیم گیران و افراد مذاکره کننده را با طرح موضوعات غیر کارشناسی خواهم گرفت؟
- آیا جریان های مختلف سیاسی که هر کدام در کنار منافع ملی، به منافع گروهی و حتی شخصی خود می اندیشند با افشای مذاکرات در روند این فرآیند اخلال ایجاد نخواهند کرد؟
- آیا اگر دشمنان کشور از ریز توافقات مطلع شوند نخواهند توانست تا طرف های مذاکره کننده با ایران را تحت فشار قرار دهند و روند مذاکرات را با اخلال مواجه کنند؟
- توافق ایران با 1+5 این بوده که ریز مذاکرات افشا نشود، آیا این درست است که ما خودمان این نخستین توافق صورت گرفته در این فرآیند را نقض کنیم؟
- هنگامی که عالی ترین مقامات کشور در جریان ریز این مذاکرات که زیر نظر رهبر نظام انجام می شوند قرار دارند، افشای جزئیات برای مدیران میانی کشور (مانند شما) و افراد عادی کشور (همچون من) چه سودی می تواند داشته باشد؟
- در نهایت این که اگر منطق سخنان شما درست باشد، چرا هیچ نماینده مجلسی در کشورهای 1+5 به دنبال افشا شدن ریز این مذاکرات برای عموم نیست؟ آیا مطلع بودن از این جزئیات تنها برای مردم و مدیران میانی کشور ما لازم است؟ آیا تنها رئیس جمهور کشور ما و تیم مذاکره کننده ایرانی هستند که ممکن است اشتباه کنند و خارجیان زبانم لال از هر گونه اشتباهی به دور هستند؟ (2012363) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۲۵:۱۷
سر چشمه شاید گرفتن به بیل ، چو پر شد نشاید گرفتن به پیل

ان وقتی که دولت قبل با حرکت های نابخردانه کشور را به سمت این بن بست وتحریم ها می برد وبا شعارهای در ظاهر ضد امریکایی و ضداسرائیلی ودر عمل به نفع اسرائیل میبرد می بایست مجلس و اصول گرایان فکری می کردند

و زمانی که آقای دکتر احمدی نژاد با توهین وتخریب شخصیت های نظام رااز صحنه بدر می کرد و بزرگان کشور را متهم می کرد که در اصل رهبری را از پشتوانه خالی می کرد می بایستی این گونه نامه ها نوشته می شد نه حال که دولتی وارث مشکلات شده وبایستی از ان برون رفت نماید

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟
بی وفا، بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا ؟

نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی
سنگدل این زودتر می خواستی حالا چرا ؟ (2012366) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۲۹:۵۹
آقای توکلی چرا زمان احمدی نژاد که میلیارد ها تومان ضرر و زیان وارد کرد سکوت کردید چرا یک دفعه به یاد حقوق ملت ایران افتادید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2012374) (alef-10)
 
آرمین شمس
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۹:۵۳:۰۹
ایشان زمان احمدی نژاد هم انتقادات زیادی کردند. (2012706) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۰:۲۵:۴۷
میلیاردها تومن !!!!!!!!!!!! 800 میلیارد دلار میشود 2میلیون و چهارصد هزار میلیارد تومن یعنی میلیونها میلیارد تومن می فهمید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2012757) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۳۰:۵۵
جناب دكتر توكلي
چرا مذاكراتي را كه فرماندهان هم از انها خبر دارند، اينگونه به چالش مي كشيد؟
شرايط اينطور پيش اورده است برادر من! (2012377) (alef-10)
 
مهدي
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۳۳:۱۲
جناب آقاي توكلي ضمن تشكر از نصحيت‌هاي شما، چرا در دولت احمدي‌نژاد ساكت بوديد و جلوي اين همه دزدي، تخريب و آسيب به بيت‌المال مردم و يا همان اصطلاحا حقوق ملت دم برنياورديد؟ (2012382) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۳۸:۴۴
به نظر ما روسیه از آمریکا دشمن تر است توکلی چه طور روسیه با این همه قرار داد اقتصادی و هسته ای ما ما پای قطعنامه های شورای امنیت رو بر علیه ما امضا کرد ؟؟؟ (2012394) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۴۷:۴۲
بدلیل مصلحت نظام و. انقلاب به همان دلیل که حضرت امام ره اجازه مذاکره با مک فارلین را داد و محمد منتظری مخالفت کرد. راستی عجب کاسه های داغتر از آشی تو این مملکت داریم. خدواند انشاالله همه را به راه راست هدایت کند. جناب رییس جمهور لطفا اجازه بدید کماکان اجناس بنجل چینی وارد شود الله اکبر به این اقتصاد دان با درایت و دور اندیش (2012406) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۶:۵۴:۳۲
توکلی جان

آخه چرا انتقاد کردی

از آقای اشنا اجازه گرفتید؟؟؟؟؟؟؟؟

اگر احمدی نزاد این کارها رو الان در بوق و کرنا میکردند

من خودم دل خوشی از احمدی نزاد ندارم

ولی خدائیش خیلی مرد بود (2012421) (alef-10)
 
آداک
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۰۳:۵۸
آقای توکلی یادمان نرفته که جنابعالی در ماجرای ترک سل چه چیزها که نگفتید و چه بلاهایی که سر دولت اصلاحات نیاوردید . آیا هنوز هم سخنان آن سالها را قبول دارید؟؟ این اطلاعات را چه کسانی به شما میدهند؟؟ فکر نمیکنید که تبدیل به نیرویی شده اید بر ضد خواست مردم؟؟ فکر نمیکنید واقعا اگر هدفتان ضربه به دولت نیست باید به طور خصوصی به رییس جمهور نامه مینوشتیدو اگر قانع نمیشدید نامه را علنی میکردید؟؟ متاسفانه این دولت هم مثل دولت خاتمی با حمله همه جانبه انحصار طلبان مواجه شده است از یک طرف صدا و سیما که مدام اخبار دروغ و تحریف شده به خورد مخاطب میدهد و از سویی دیگررییسش نامه ای را علنی میکند که گویی از دولت حمایت میشود و نمیگوید که خود بخشهای خبری و برنامه های صدا و سیما مدام در حال نقد و تخریب توافق ژنو هسستند . و از سوی دیگر رسانه های تندرو و افراطی که با بودجه نفت بر علیه مردم و دولت فعالیت میکنند و از سوی دیگر افرادی که خواسته یا ناخواسته بازیچه این جریانات انحصار طلب میشوند.
با همه اینه من دلم روشن است همانطور که آقای روحانی بر خلاف خواست و تصور این جریانات رییس جمهور شد همانطور هم خواهد توانست از پس این مسائل و دشمنیها بر آید. (2012444) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۰۶:۵۱
جناب آقای توکلی عزیز ، شما راه بهتری پیشنهاد دارید؟ اگه دارید بفرمایید وگرنه به تندروها چراغ سبز نشان ندهید لطفا، در ضمن شما که بهتر می دانید اقتصاد کشور کجای کار است ، هشت سال سکوت و نظاره سخنان نسنجیده "آن مرد رفته" از یک طرف تحریمها را بر کشور عزیزمان تحمیل کرد و از طرف دیگر چپاول تاریخی بیت المال ضربه سهمگینی به پیکره اقتصاد وارد کرده ، متاسفم ولی شما و همراهانتان بیشتر از همه باید پاسخگو باشید.
الف لطفا منتشر کنید. (2012449) (alef-10)
 
احمد ک
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۲:۱۸:۲۳
راه حل دراین مقطع زمانی برای کشور ایجاد شده اوکراین وضعیت خوبی ندارد وروسیه با چنگ ودندان نشان دادن جنگ سرد ودوقطبی شدن جهان را بیاد میاورد اگر هوشیارانه عمل شود میتوان 5+1را با یک قهر واشتی سیاسی مجاب کرد که اینگونه تحقیرها به ایران تحمیل نشود واگر لازم شد باز با سیاست وبه ظاهر قطب دیگر را انتخاب کردن میشود بازی جدیدی شروع کرد بهترین زمان همین مقطع است (2012944) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۲۰:۰۵
آقای توکلی
شما خودتان را جای امریکا بگذارید
حاضرید به کشوری که در موضع ضعف و انزوا قرار دارد امتیاز بدهید؟ (2012469) (alef-10)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۲۱:۵۱
بجای انتقاد و اعتراض و ملت ایران این و آن ،راهکار اجرایی پیشنهاد کنید (2012471) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۲۲:۲۶
آقای توکلی کاش دست به گزارشتون دردوره اول احمدی نپاد هم همینقدر تند بود (2012472) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۳۳:۳۰
دیروز آقای م. ر. صف اول نماز جمعه بود. قرار مجرمیتش صادر شده. چه کسانی بهش اجازه دادن و چرا؟ (2012589) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۲۶:۰۸
آقا نویسنده به آیا میدانید همفکران شما 8 سال مردم را به قهقرا بردن بدون اینکه به شما ها آسیبی برسد؟ (2012474) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۰ ۰۲:۱۰:۰۲
اسیب رو پولدارا خوردن که یه کم کمتر بردند والا مستضعفان تا پای جان مقاومند (2017668) (alef-13)
 
amir
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۲۸:۱۱
این همه دغدغه زمان احمدی نژاد کجا بود آخه؟؟؟!
من جوان چطور به صداقت شما ایمان داشته باشم با این دوگانگی رفتارها!!! (2012479) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۲۹:۵۳
گفتید "در برابر دشمن کوتاه آمده ایم" ، فکر کردم چه کشف بزرگی کردید حالا!!! (2012482) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۳۱:۲۷
مطمئنم اگه از دیپلمات ها و کارشناسان وزارت خارجه می پرسیدند، جواب قانع کننده ای می گرفتند و این همه هیاهو لازم نبود! (2012484) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۳۳:۲۸
ناراحتی که کالای چینی نمیخریم....برو خدا شک کن همینا هم میدن اگه نمیدادن میخواستی چکار کنید (2012487) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۳۶:۳۷
آقاي توكلي علاقه زيادي دارن دلار بشه ٥٠٠٠ تومان. انزواي ايران ادامه پيدا كنه، مردم روز ب روز فقير تر بشن و ..... (2012489) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۰ ۰۲:۲۱:۵۵
ایران انقلابی منزوی نیست از این که امریکاییها تحریممون کنند استقبال می کنیم استقلال واسه اینه که ما نترسیم و باج ندیم قطعا مانند گذشته مقاومت اینده بهتری دارد تا ذلت مذاکره (2017673) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۷:۴۰:۵۳
جناب توکلی انروز که با باد غرور از اقای احمدی نژاد حمایت می کردید یادتان نبود که سخنان ان مرد کشور را به دریوزگی می کشاند ؟ (2012499) (alef-10)
 
هاشم
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۰۷:۴۲:۴۷
معلوم از مرحله پرتی اگه یه دشمن برای احمدی نژاد بوده توکلی بوده (2013223) (alef-10)
 
امير110
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۱۲:۴۳
وا... حرف هاي شما از سر دلسوزي نيست آقاي توكلي. چون شما و اصولگرايان از اقدامات دولت روحاني به هراس افتاده ايد. چون مردم براحتي دارند مي فهمند كه " بخاطر بهانه هاي واهي" از زندگي كردن ساقط شده اند. مردم مي فهمند كه مي شود در آرامش با كل دنيا رابطه داشت و زندگي كرد . مردم دارند مي فهمند كه بهانه اي چون امريكا ستيزي و "دشمن دشمن" گفتن به امريكا فقط بهانه اي است براي راس قدرت ماندن. (2012544) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۱۵:۲۲
جناب آقای توکلی،
با سلام،
می توانم در مجموع بگویم کاملا با شما در اصل مطلب موافق هستم، فقط موردی که مطرح است این است که چگونه ما به این نقطه رسیده ایم؟ آیا 8 سال پیش نیاز به چنین هماهنگی بود؟ متاسفانه هر اشتباهی هزینه ای در بر دارد، و ما در محاسباتمان اشتباه کردیم، در هر زورآزمایی حداقل دو رقیب اصلی وجود دارد که هر یک با یار گیری برای خود تیم تشکیل می دهد. هر زورآزمایی یک استراتژی می طلبد، ما نقاط قوت خود و نقاط ضعف رقیب را درست نشناختیم، در یار گیری نیز درست عمل نکردیم، و حتی زمانیکه مشخص شد استراتژیمان نیاز به تغییر دارد مانند کودکی لجوجانه بر مسیر خود پایفشاری کردیم، هنر سیاست بر این بود که از نقاط قوتمان نهایت استفاده را کرده و رقیب را از نقاط ضعفش زیرکانه هدف قرار دهیم ولی متاسفانه هنرمندانه سیاست نورزیدیم و حال انتخاب های اشتباه ما و هوشیاری حریف و رصد دقیق ما شرایط را چنین رقم زده، فراموش نکنید روزی که هیلاری کلینتون گفت تحریم ها 25 درصد در بحران اقتصادی ایران تاثیر داشت و باقی شرایط در نتیجه سوء مدیریت اقتصادی است. و مانند همیشه ما چند ماهی طول کشید تا این مطلب را بپذیریم. اینکه دکتر روحانی مجبور است توافق نامه ای 6 ماهه با این شرایط بپذیرد نتیجه نقطه ای است که خود را در آن قرار داده ایم، امید که اینبار با درایت و ذکاوت استراتژی تعریف کنیم تا با تکیه بر نقاط قوت حقیقی شرایط خود را تغییر داده و پس از گذر این 6 ماه (یا حداکثر یک سال) بتوانیم آنچه را که شایسته اش هستیم بدست آوریم و این بار یارانی در تیم خود انتخاب کنیم که حریف به این سادگی ما را در کنج قرار ندهد. زیرا هر قدر هم حقایق را کتمان کنیم برخی اتفاقات را نمی توان ندیده گرفت، فراموش نکنیم در سطح ما نبود که مشکل مرغ پیدا کنیم، در حد ما نیست که حقوق کارگرانمان کفاف تامین مواد معدنی مورد نیاز یک خانواده را ندهد و نگران نسلی شویم که با سوء تغذیه روبروست، در حد ما نیست که کودکانمان در چهار راه ها تکدی کنند، در حد ما نیست که مردمانمان به علت بی پولی از امراض قابل درمان فوت کنند و در حد ما نیست که بیش از 800 هزار خانوار داشته باشیم که در کشوری با این وسعت و با این ثروت در یک اتاق زندگی کنند. اما چاره چیست مجبوریم شرایط را بپذیریم تا بتوانی فردا را تغییر دهیم زیرا شاید در قبال آنچه امروز اتفاق افتاده هیچ کس به اندازه خود ما مقصر نیست! (2012554) (alef-10)
 
حسینی
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۲۰:۱۳
این وضع خوب نیست اما قبول کنید مسیولش همانی است با شعار "تحریم ها کاغد پاره اند" و سیاست نابخردانه خارجی کشور را تا خرخره در تحریم و انزوا فرو برد. حال فکر نمی کنم هر کس جای آقای ظریف باشد بتواند قراردادی بهتر از این با 5+1راشته باشد. ما در وصع اقتصادی خوبی نیستیم (2012564) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۳۲:۳۵
توکلی تو سعی کن توپخانه ات ارام نگیرد چون چپ و راست از تو خوب استفاده ای می کند (2012585) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۳۴:۵۹
اقای دکتر توکلی عزیز به چیزهای مهم تری گیر بده میلیلاردها از قبل تحریم ها ضرر کردیم بازار نفت ما را عراق و عربستان گرفتند میلیاردها دلار پول ما در هند و کره و چین خوابیده و خودمان نمی توانیم استفاده کنیم شما وهمفکرانتون به این روند اعتراض نکردند بلکه تایید هم کردند و حالا هم مخاف توافق هستند و ادعای دلسوزی برای مردمی که این همه از این تحریم ها آسیب دیدند هم دارید و به این چیز های کوچک گیر می دید اگر این شرکت ها روسی بودن اونوقت شما دیگه مخالفت نداشتین؟چه فرقی می کنه وقتی پول داریم میدیم بدیم به روسی یا چینی یا امریکایی/ (2012592) (alef-10)
 
ع.ص.
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۹:۳۶:۰۲
هموطن غرب پرست!

جنابعالی مثل اینکه ملتفت فرموده دکتر توکلی نشدید. چینی، روسی و آمریکائی را با یک اسب دواندن لپ مطلب فرموده دکتر توکلی را نادیده میگیرد. ایشان بطور مشخص مرقوم فرمودنند که لیست کمپانی هائی که ایران برای دریافت اجازه معاملات به گروه 5+1 دادهاند و این گروه فقط بایران اجازه داده است از 4 شرکت آمریکائی خرید بکند. بنا بر این این شرکت ها روسی و چینی نیستند . اگر بودنند ب انتقاد به آنهم وارد بود و طور قطع به آن هم انتقاد میکردنند. منبعد مطالب را دقیقتر مطالعه فرمائید. (2012684) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۲:۰۹:۵۰
چیزهای مهمتر؟ معلومه خیلی درک و قدرت تجزیه و تحلیل نداری. اگه داشتی میفهمیدی با این کارها پا گذاشتن روی گلویمان. یه بار دیگه بخون. کانال ورودی کالاهای اساسی شده چند شرکت آمریکایی. (2012928) (alef-10)
 
ع. ص.
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۳۵:۳۴
احسنت و مرحبا به جناب آقای دکتر توکلی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی از تهران! مواظین متعهد و مهین پرستانه حضرتعالی با در میان گذاشتن آن سلسله از عملیات دولت که بخاطر سهل انگاری و یا عدم درایت کافی منافع ملی را در نظر نگرفته و به خطر می اندازد با احاد مردم ضامن حفظ استقلال کشور است. درود بر شما! (2012594) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۳۷:۰۱
این حرفها رو باید به احمدی نژاد می زدید که تحریم رو به این مملکت تحمیل کرد. ولی شما اون روزها هی نامه نمی نوشتین. اینجا هم می دونید که چاره ای نیست. تا تحریم هست تحقیر هم هست. پس تحریم رو بردارید. راهش هم مذاکره هست. (2012597) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۴۰:۱۶
من به ظریف اعتماد دارم. در ضمن این وضعیت نتیجه تند روی‌های گذشته است و باید قبول کنیم که ما تحت فشار تحریم هستیم که قبلا آنها را بی‌ اثر می‌خواندند و حالا که واقعیت معلوم شده ناچاریم شرایط ۵+۱را قبول کنیم. سنگ اندازی در راه مذاکرت نکنید. (2012606) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۰ ۰۲:۴۹:۲۱
شما پولدارا تحت فشار تحریمید ما که به نان ایارانی اکتفا کردیم از تحریم نمی ترسیم عزت ما را نفروشید خودتان به امریکا پباهند شوید (2017684) (alef-13)
 
سيد ابراهيم كراماتي
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۴۲:۲۳
براي مملكتي كه سياستمدارانش به سياست بازي و عوام فريبي و جناح بازي مشغولند و بر زبان چيزهايي مي گويند كه هرگز گامي براي رسيدن به آن بر نمي دارند و به جاي نظارت و صيانت از منافع و مصالح ملي به مچ گيري از هم مي پردازند و اگر حركتي براي برخورد با فساد اداري و اقتصادي هم مي شود بوي تسويه حسابهاي كانون هاي متلاطم قدرت از آنها مي آيد ؛ بايد و دوصد بايد كه متأسف بود و اين وادادگي هاي عملي در فضاي پرهياهو و شعار زده سالهاست كه گريبان ديپلماسي ما را گرفته و تا عوام فريبي هست همين است كه هست! (2012609) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۸:۵۵:۰۱
دکتر حسن روحانی

بنده مایلم هستم برای رفع نیازهای وارداتی کشور به جای خرید از شرکتهای چینی و هندی (که گویا منافع زیادی هم برای بعضی ها در مجلس داره)‌ مستقیما از آمریکا و اروپا خرید بشه و نتایج اون به اطلاع ملت ایران برسه.

یک شهروند عادی (2012634) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۱۰:۳۷:۰۴
بابا بذارید یکم از جنس های آمریکایی استفاده کنیم . مردیم از بس از جنس های آشغال چینی استفاده کنیم . (2013466) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۰ ۰۲:۵۰:۱۶
ما برای نان بیشتر خود فروشی نمی کنیم (2017685) (alef-13)
 
ت
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۹:۳۰:۲۸
برادر گرامى جناب اقاى دكتر توكلى
از شما سوال ميكنيم همانقدر كه بدنبال پيدا كردن نقاط ضعف در جريانات مذاكرات هستيد و حتما نيز نيت شما خير و رضاى خدا است ، بدنبال مشكلات اقتصادى كشور كه ناشى از ٨ سال دولت ندانم كار و اشتباه كار و حراف و بنوعى كذاب بود و مجلسى كه بجز شما و چند نفر نماينده شجاع ديگر بقيه ساكت و خاموش بودند هستيد ؟؟!! ايا از رنج مردم و كسبه و مغازه داران خبر داريد !!؟؟ ايا ميدانيد مفهوم ركود تورمى چيست !! ايا ميدانيد ماموران ماليه بجان ملت افتاده اند و با درصد هاى بالايى مطالبه ماليات ميكنند ،، و اقتصاد زيزمينى را مثل گذشته فراموش كرده اند ،
اقاى توكلى عزيز دغدغه شما بجاى خود اما دغدغه اصلى تان ملت باشد ... شهرداريها كشور را دارند تبديل ميكنند به ساختمانهاى عجيب و غريب و پاساژهاى تجارى بزرگ كه همه اينها در دراز مدت وابستگيهاى بيشتر و واردات بيشتر و مشكلات بيشتر ايجاد خواهد كرد ، ايا سايت الف نبايد بيشتر بپردازد به مفاسدهاى اقتصادى در كشور .... رشوه خواريها در كشور ...... رانت خواريها در كشور ...... ايا جنابعالى واقعا ميدانيد چند درصد اقتصاد اين كشور دولتى است و چقدر ان مردمى و خصوصى است ......بهرحال ما به امريكا و غرب بخاطر ندانم كاريها حالا بايد جواب بدهيم اگر كارمان درست است اصلا چرا مذاكره ميكنيم !! مجبوريم و قواعد ظالمانه جهان اين وضع را تحميل نموده اما براى برون رفت از اين وضع فقط و فقط و فقط بايد اقتصاد صد درصد سالم و عادلانه و منصفانه و شفاف داشته باشيم . يك باغدار در لواسان تهران ٢٠٠٠٠ متر زمينش را به بركت تورم و ندانم كاريها و اشتباهات وزرا و نمايندگان ميفروشد ١٠٠ ميليارد تومان و ماليات نقل و انتقال ناچيز ميدهد و پولش را هم ميگذارد بانك و سود٢٢ درصد و بيشتر ميگيرد و ان اقاى برج ساز يا اپارتمان ساز هم وسط ساخت و سازش م اجه ميشود با جهش قيمتها و ساختمان ٢٠ ميلياردى اش را ٨٠ ميليارد تومان ميفروشد و همان ماليات نقل و انتقال را ميپردازد او هم از ندانم كاريهاى اقتصادى دولت قبل و حال منافع سرشار ميبرد و بجان حكومت و دولت و شماى نماينده نيز دعا ميكنند ويك فروشگاه دار و يا سوپرماركت و يك دكان دار بازار و يا فرش فروش بايد چند برابر ساليان گذشته ماليات بدهد
اقاى احمد توكلى شجاع و عزيز و نسبتا نماينده خوب مجلسمان اين ره به تركستان است .... (2012679) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۰ ۰۲:۵۵:۳۲
ما عزتمندانه فقط به خدا جواب میدهیم برای 4تا شکلات مملکتمونو نمیفروشیم کسبه هم کسبه قدیم که زندگی سادشون با 10 درصد سود می گذشت هنوز مستضعفین پای انقلابشون هستن (2017688) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۹:۳۷:۴۱
اقای دکتر عزیز می دانم طبق معمول مطالب مرا نمی گذارید. من تا قبل از به سر کار آمدن احمدی نزاد به دیدگاههای شما خیلی احترام می گذاشتم اما وقتی میدیدم بی چون و چرا از احمدی نزاد دفاع می کردید به حرفای شما با شک نگاه می کنم که حرفتان نه از سر دلسوزی بلکه از جنبه جناحی است. فقط به یاد داشته باشید خدا به امثال شما موقعیتی داده که اگر از آن برای بهبود و نجات ایران از مشکلات پیش آمده توسط احمدی نزاد که شما هم شریک جرمش هستید قدم بر ندارید روز قیامت باید جوایگو باشید. آقای دکتر اجازه دهید این نظر حذف نشود تا ببینیم مردم چه نظری دارند. (2012688) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۹:۴۳:۱۲
من نمیگویم در حال غرق شدنیم ولی فرض محا ل که محال نیست.
کسیکه در حال غرق شدن است برای نجات خود بهر چیزی چنگ میزند ولی پس از نجات با نیروی صد چندان برای حفظ منافع خود و ارتقا کیفی و کمی آن بیش از پیش اهتمام میورزد.بنابر این این قبیل وقایع را بعنوان یک تاکتیک بدانید نه استراتزی و کمی باین دولت فرصت بدهید. (2012693) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۲۰ ۰۳:۰۱:۳۸
این همه بی تدبیری ! سالی که نکوست از بهارش پیداست باید باور کنیم دنیا خیلی بزرگتر از امریکاست (2017692) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۱۹:۵۶:۰۵
دکتر عزیز راهکار عملی بدهید وگرنه انتقادو از دور کف زدن کاری ندارد.البته نه راه حل جنگ (2012711) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۰:۲۱:۱۱
آقاي دكتر توكلي خواهش ميكنم به اين سوالات اگه ممكنه يه جوابي بدهيد:
١) چرا مقام معظم رهبري و مراجع محترم فقط نگرانيشان از دانشگاهها فقط مساله فرهنگي وتك جنسيتي شدن است و اين آشفته بازار بي آبروي علمي كه بحق ميتوان گفت : دارند حق يك عده زحمت كشيده را از بين ميبرند ، برايشان مهم نيست و يا اگر هست چرا در بياناتشان به آن اشاره اي نميكنند و مسائل آموزش عالي را سر وسامان نميدهند؟
٢) بگوييد كه چرا شما نمايندگان محترم مجلس و ساير مسؤولين در مقابل اين همه اختلاسهاي مالي و علمي و فرهنگي دولت قبل سكوت كرده ايدو فقط به يك سري شانتاژ خبري بسنده ميكنيد؟ چرا آنانكه با مدرك ديپلم و يا كارداني توانستند يك شبه راه صد هزارساله را طي كنند و اينچنين مملكت را به لجن بكشانند را شناسايي و معرفي نميكنيد؟ حتما كار سختي است!!!؟؟؟
اين نظام كه عبدالمالك ريگي را در كمترين زمان دستگير ميكند نميتواند امثال خاوري و ساير جوجه دزدهاي ديگر را كه در اين ٨ سال سرمايه دار و مدرك دار شده اند را دستگير و شناسايي كند؟!؟!؟!؟
٣) آيا انقلاب كرديم و شهيد داديم كه ملت براي رزق و روزيشان بايست دست به هر كثافت كاري بزنند؟ اگر در تهران زندگي ميكنيد كمي به خيابانها و جوانان بيگناه و آلوده توجه كنيد! البته آقايي گفته كه اين افزايش جرمها طبيعي است و در بعضي قشرها وجود دارد؟!؟!
٤) اين مذاكرات تنها راه نجات اين مردم است ، و اگر فكر ميكنيد كه اشتباه است اين مسأله را به راي مردم بگذاريد. (2012752) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۰:۲۹:۱۱
دکتر توکلی: "ملاحظه می­ فرمایید که دشمن راه معارض را برگزیده و ما هم کوتاه آمده­ ایم. کار دشمن مقتضای طبیعت او است؛ ما چرا زیر این توقع ظالمانه جدید برویم؟ هنوز خیلی مانده تا مذاکرات به نتیجه نهایی برسد. اگر در این اوایل راه ما سقف استیفای حقوق خویش را کوتاه بگیریم و تن به زورگویی دشمن بدهیم، قدرت چانه زنی ما در مسائل مهمتر کم نخواهدشد؟
"
ای ول حاج احمدآقا هم داره یواش یواش تو راه میاد!

توکلی جان سه ماهه ما داریم اینو داد می زنیم بعضی رفقاتون یه چیزی می گن، همین که بعد از کلی وقت شما هم به نتیجه ای رسیدید که خیلی ها همون 3 ماه پیش رسیده بودند، جای شکرش باقیه!

با بعضی ها مهربون تر باشی مطمئن باش ضرر نمی کنی، در صورتی که دوستی با بعضی های دیگه مطمئنا به ضررت تموم می شه! (2012761) (alef-10)
 
هاتف
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۰:۴۲:۱۲
عالي بود از نماينده هوشيار وآزاده اي چون توكلي همين انتظار مي رفت آزادگيش سبب مي شود از حق مردم خوب دفاع كند . (2012779) (alef-10)
 
مهدی 110
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۰:۵۲:۴۲
جناب اقای توکلی باسلام شما وهمفکرانتان فعالیتتان زیاد است لیکن اهسته تر گام بردارید . من هم ایرانیم واز موفقیت کشورم در تمام زمینه ها خوشحال میشوم من جمله سیاست خارجی. رشد اقتصادی . کاهش تورم و... ولی این سوال همچنان درذهنمان باقی است چرا در دوران گذشته طرح تثبیت قیمتها را تصویب کردید؟ چرا به دروغ عده ای گفتند قیمت بنزین کمتر از لیتری 100 تومان است؟ چرا وقتی عده ای گفتندقیمت دلار کمتر از 600 تومان است سکوت کردید ؟؟ چرا وقتی قیمت دلار سریع به 500 3تومان رسید همکاران شماها اعتراض نکردند ؟؟ ایا وضعیت این روزهای ایران نتیجه عملکرد چند سال گذشته نیست ؟؟ امید واریم کسانیکه اعتراضشان امروزه در مجلس بلند شده بطور مردم پسند جواب این سولها که در ذهن مردم ایران است بدهند شاید کمی بار مسولیتشان سبک شود. امیدوارم منتشر شود . باتشکر (2012790) (alef-10)
 
داریوش
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۱:۰۹:۲۳
آقای توکلی جوابت رو گرفتی. شما دوست داری ایران سمت روسیه و چین باشه ولی مردم نمی خوان چون دیدن روسیه چه بلایی سر مردم کشورهای متحدش مییاره ( کره شمالی، سوریه و...) و این کشورهای رو ارث پدرش میدونه. چاپ هم نکردی به گوش برادر توکلی برسون.. (2012827) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۱:۴۴:۴۳
آقای توکلی وقتی هم جناحی هایتان ترمز قطار را کندند باید فکر روزی را می کردید که برای حقوق اولیه مان هم مجبور شویم امتیاز دهیم (2012895) (alef-10)
 
منصف باشيد!!!!!!!!
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۱:۵۵:۴۴
متآسفم براي همه كساني كه فكرميكنند توافق هسته اي ژنو براي ما منافعي رو در بر داشته!!!!!!!!!!!!!!
نخير ما تو توافق ژنو هيچ كاري جز پاسخ مثبت دادن به باج خواهي هاي غرب نكرديم
ميتونستيم تو شرايط جنگي زندگي كنيم ولي با عزت بميريم نه الان كه 2ماهه 5تا سربازمون رو گرفتن جرآت نداريم اعتراض كنيم به پاكستان پيزوري و ناچيز!!!
اقتدار وقتي بود كه احمدي نژاد بود وميگفت هسته اي دارم كه دارم مال خودمه بومي هست به شما چه مربوط آخه
اقتدار وقتي بود كه سعيد جليلي دستور داد هواپيماي دبي قزاقزستان رو با جنگنده تو بندرعباس نشوندن وعبدالمالك ريگي رو گرفتن تمام دنيا مبهوت اقتدار ايران بود هيشكي حتي امارات وقزاقزستان هم نتونستن اعتراض كنن!!!!!!!!
مرد اونا بودن كه رفتن!!!!!!!!!!
من احمدي نژاد رو اون موقع قبول نداشتم ولي حالا كه رفته ميگم خدا پدرشو بيامرزه هيچي هيچي هيچي هم اگه نداشت ولي به احدي باج نداد مثل مرد اومد مردونه هم رفت (2012908) (alef-10)
 
ابوالقاسم
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۲:۱۲:۱۰
سلام، اقای توکلی،صرفنظر از موظوع مطروحه ،از فحوای نگارش شمابرمی ایدکه چه ارامش خاطری دارید در صحبت با رئیس جمهوری که چه بسامنتخب شما هم نبوده است.چه تاسفی در نامه
شما نسبت به چند سال اخیر موج میزند،که با مخاطب قبلی با هیچ زبانی نمی شد
صحبت کرد! و همین امر، امروز غنیمتی است گرانسنگ که ما و شما حتما قدر انرا
خواهیم دانست.
ابوالقاسم (2012930) (alef-10)
 
نیما
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۳:۱۴:۲۰
بی زحمت بگو نظر خودت هست نه نظر من که تهرانی هستم و از ملت هستم
متاسفم که تو شدی نماینده من!
اوضاع فروش شرکت خرابه حدود 90% تحلیل نیرو دادم شما هم نفست از جای گرم بلند میشه و برای خودت شعار میدی
ایران منزوی = نابودی (2013062) (alef-6)
 
الف ر
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۳:۳۷:۵۷
اقايون اينقدر چوب لاي جرخ دولت نكتيد مهندس بيكار تو خونه داريم بيش از دوسال ازسزبازي اومده بس كنيد درد مارا كه ندارين (2013100) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۳:۴۶:۵۲
فارغ از اين كه آيا انتقادى كه مطرح شده وارد هست يا نه و ساير نظراتي كه اينجا در پاسخ بيان شده، من بسيار از لحن محترمانه اين مطلب كه بسيار نادر هست از طرف سياستمداران ما خوشحالم و آرزو مى كنم كه انتقاد سازنده در ايران ما هر روز بيشتر بشه و همگى تحمل انتقاد و شهامت پاسخ به انتقاد رو داشته باشن (2013113) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۷ ۲۳:۵۶:۲۴
خوب که چی‌؟ مهمه که آقلامِ اساسی‌ از کجا خریداری بشه؟ این همه از چین و هند و کشور‌هایی‌ که فقط فکر چاپیدن ما بودند خریدند. بذار حالا از چند تا تولید کنندهٔ جدید بخرند. صاحبانش هم آمریکایی هستند خوب باشند. مثل اینه که بگیم با عراق و روسیه و... رابطه نداشته باشیم چون ۲۰-۳۰ سال پیش با ما در جنگ بودند یا اسلحهٔ مجانی‌ به دشمن ما فروختند! (2013126) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۰۰:۰۸:۲۹
من رفاه آرامش تفریح امید برای خودم و خانواده ام می خوام نه با آمریکا مشکل دارم نه با هیچ کشور دیگه نمی خوام زندگیم رو برای یه مشت شعار هدر بدم (2013133) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۱۷:۰۶:۵۰
آمریکا به تو زندگی نمیده چون از دی ان ای تو متنفره (2014522) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۰۰:۴۹:۰۵
با سلام
جناب توکلی ایا میدونید در روستاهای حاشیه شهرهایی مانند زابل وزاهدان و خیلی از شهرهای دیگرچه میگذرد اگرمن جزیی از این ملتم که دیگه از شعار کسایی مثل شما خسته شدم کافیست یکبار به یکی از کشورهای اطراف که زمانی جزء کشورهای عقب مانده بودند سفر کنید وسرعت پیشرفت اونها رو با ایران مقایسه کنید دیگر خیلی از مردم ایران سربلند نیستند دلیلش رو شما بهتر میدانید (2013157) (alef-10)
 
محمد صدری
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۰۱:۵۰:۵۸
آقای توکلی عزیز
مواظب باشید با چوب لای چرخ گذاران هم سنگر نشوید ما شمارا معتدل میشناختیم..
این وضعیت ساخته دست اصولگرایان و احمدی نژاد است که ما وادار به تسلیم و ذلت شدیم به قول شما. الان عده ای آمده اند تا با اندک روزنه ای که ایجاد شده مردم را از نابودی نجات دهند کاری که شما فکر میکنید با شعارهای انقلابی انجام شدنی است !
پس اگر قصد حمایت ندارید دولت را تضعیف هم نکنید لطفا.
درضمن از نظر اکثریت مردم وابستگی تجاری به امریکا و کالاهای مورد تایید امریکا بسیار شیرین تر از وابستگی به کالاهای چینی و تایید روسیه است. (2013179) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۰۷:۱۳:۰۴
آقاى توكلى ، من تابحال براى شما بعنوان نماينده اى كه گاهى سخنان به حقى در مجلس إيراد ميكرد احترام قائل بودم ... اما هم اكنون با نوشتن اين نامه به آقاى روحانى ، برايتان بسيار متأسفم ... راستى براى آسيبهاى فراوان و در تمام زمينه ها از كالاهاى بنجل چينى يه توجيه حتى الكى ونامعتبر ( معتبرش پيشكش ) دارى؟؟؟ ... بعنوان يك مثال از هزاران مثال آيا ميدونى تفاوت بين MAC چهل سال پيش آمريكايى با هووى صفر كيلومتر چينى چيه ؟؟؟!!!واقعأ براتون متأسفم نماينده ملت!!!!!!!! (2013211) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۰۹:۲۵:۵۲
من درست متوجه نشدم.اگر این شرکتها به کارگروه 1+5 معرفی شده اند که آمریکا نمی نواند یک تنه به نفع خود عمل کند. (2013359) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۱۰:۵۱:۵۲
آقای توکلی عزیز
پولهای این مردم در 8سال استقرار دولت با افکار شما در دنیا بلوکه شد وکشورهای بیگانه با منابع این مملکت برای رفاه مردمشان تلاش می کنند با انتخاب هوشمندانه مردم دولتی مدبر تلاش می کند منابع را برای رفاه مردم با تدبیر برگرداند هنوز هم به اقتصاد فقیرانه با داشتن این همه منابع خدادادی اعتقاد دارید ؟ (2013490) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۱۰:۵۵:۱۲
گرچه بنده بخاطر بعضی موضع گیریهای جناب توکلی با نظرات ایشان مخالفم و گفتگو و مماشات با دنیا را به نفع کشور عزیزمان ایران عزیز میدانم ولی این فرمایش ایشان که ما اجازه بگیریم برای خرید و یا اعلام اسامی شرکتهای مورد معامله فکر میکنم نقطه ضعف ما باشد ما یک کشور مقتدر و بزرگ و با تمدنی به بزرگی کره زمین پسندیده نیست که چنین باشیم درست است این حقارت و ضعفی که امروز بر پیکره کشورمان وارد شده نتیجه جهالت دولت قبلی (2013492) (alef-10)
 
فیروز
۱۳۹۲-۱۲-۱۸ ۱۱:۰۰:۱۸
جناب آقای توکلی گرامی یک سوال از حضور شما داشتم. اگر به آمریکا ربطی ندارد اصلا چرا لیستی به آن داده شده که تنها چهار شرکت را تائید کند؟!!!
ظاهرا به هر دلیل قابل یا غیر قابل بیان ربط داشته که لیست داده شده.
جنابعالی هم اگر نگران عزت و کرامت مردم شریف و خاک پاک ایران هستید فکری برای جلوگیری از ورود اجناس بنجل چینی بکنید که کمر تولید کنندگان داخلی را شکسته است.
بله برادر عزیز بقول شاعر گرامی سهراب سپهری:"بد نگوئیم به مهتاب اگر تب داریم"!! (2013501) (alef-10)
 
ملت
۱۳۹۲-۱۲-۱۹ ۱۲:۲۲:۲۹
اقای توکلی ان 1000 میلیارد خسارت جنگ از عراق یادت نرود . در این موقع می تواند مملکت را نجات دهد. (2015894) (alef-13)
 
حسام
۱۳۹۲-۱۲-۱۹ ۱۲:۲۷:۱۸
اقای توکلی برای این همه کالای چینی که هم فکران شما وارد کردند چرا دادنزدی؟جون منافع داری برادر. جمس امریکائی بهتربن در دنیا است ما باید عاقل باشیم و درست با منافع ملی کار کنیم/ (2015908) (alef-13)