مهدي شاكر
۱۳۸۶-۰۹-۱۳ ۱۰:۵۱:۳۳
1- حدود پنجاه درصد در اين نظر سنجي در انتخابات شركت نخواهند كرد. عدم حضور اين طيف كه معمولا جمعيت ناراضي و خاموش هستند تعيين كننده است.
2- متاسفانه تاريخ برگزاري انتخابات يكي از بدترين مواقع سال است. تجربه قبلي راي گيري در محدوده زماني نزديك سال نو هم گوياي تشديد عدم استقبال است. (45521)
احمددولتخواه
۱۳۸۶-۰۹-۱۳ ۱۱:۱۷:۲۶
به نام خدا
با احترام به نتایج نظرسنجی این مطلب را یادآور می شوم که این گونه نظرسنجی ها فاقد ارزش انتخاباتی است زیرا تجربه نشان داده نتایج انتخابات همواره در آخرین لحظات رقم خورده واین افکارسنجی ها معمولا برای القای اهداف خاص انجام میگیرد (45526)
این نظر سنجی ها چندان معنا دار نیستند، مگر اینکه مصادیق مشخص بشوند. البته نشان می دهد احمدی نژاد محبوبیت بالایی دارد. به طوری که حدود یک چهارم کل مردم حاضر شده اند هر کسی که حامی احمدی نژاد شمرده شود فقط به دلیل انتسابش به احمدی نژآد به آنها رای بدهند.
ازتحلیل مجموع اینها از جمله رضایت بالای مردم از مجلس هفتم شاید بتوان به این نتیجه رسید که به هر حال اصولگرایان در این دوره برتری نسبتا قاطعی نسبت به دیگران خواهند داشت. (45529)
مهدي شاكر
۱۳۸۶-۰۹-۱۳ ۱۲:۵۸:۰۷
توجه داشته باشيد كه علي الاصول از ميان طيف راي دهندگان ( حدود 50 درصد پرسش شوندگان) نيمي جانب آقاي احمدي نژاد را گرفته اند والا در كل نمونه پرسش شونده 75 درصد يا راي نمي دهند يا به ديگري راي مي دهند (45559)
بی عینک
۱۳۸۶-۰۹-۱۳ ۱۱:۴۷:۰۳
سلام. تجربه نشان داده که هیچ کدام از این آمارها تحقق نمی آید و نتیجه انتخابات فقط در دو - سه روز آخر مشخص میشود . کما اینکه تا یک ماه قبل از انتخابات کمتر کسی بود که آقای احمدی نژاد را بشناسد چه برسد به اینکه تصمیم بگیرد به ایشان رای بدهد اما دیدیم که به لطف تخریبهای ناجوانمردانه آقای مرعشی در گفتگوی 22:30 ایشان یکدفعه مورد اقبال عمومی قرار گرفت بطوری که حتی طلاب و دانشجویان از پول شخصی شان برای تبلیغ برای ایشان هزینه می کردند .
پس تا یک روز مانده به اخذ رای صبر می کنیم .
یا حق (45531)
من نمی دونم ما چرا باید نظرسنجی های ایسپا را باید از طریق سایت های خبری بخوانیم. تنبلی .. (45533)
میلاد
۱۳۸۶-۰۹-۱۳ ۱۱:۴۹:۱۵
به هر حال اگه بخواهیم هم و غم مسئولین خدمت به توده مردم باشه باید سمت و سوی خودمون رو در انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی به درستی انتخاب کنیم اگه هم فکر می کنیم خروج دختران مجرد از کشور بدون محرم و ... مهم ترین دغدغه کشور هست که تکلیف مشخص هست به هر حال بهتر هست با دقت نگاه کنیم و درست بررسی کنیم مواظب باشیم که با آمدن چهره های نسبتاً موجه گول گروه های معلوم الحال رو نخوریم و به بیراهه نرویم موفق باشید (45535)
مناسب بود اين تيتر به صورت زير تصحيح مي شد: 2/ 30 درصد خوب و خيلي خوب و 5/28 درصد بد و خيلي بد . و به نظر اينجانب معني متوسط يعني نمره 10 به نظر شما نمره 10 نمره مناسبي است ؟ (45536)
شك ندارم اين نظرسنجي را بسيج دانشجويي انجام داده است. چون نتايج آن كاملا شبيه آمار نرخ تورم، رشد اقتصادي و ديگر ارقام مجهول اعلام شده توسط دولت مهرورز مي باشد. البته از شما هم بعيد نيست كه اين تيپ نتايج مجهول اعلام مي كنيد (45537)
nader razavy
۱۳۸۶-۰۹-۱۴ ۰۷:۱۸:۲۳
دوست عزیز
من با حرف شما در ارتباط با نظر سنجی موافقم ولی در ار تباط با سایت الف به گمانم کم لطفی کردید چون این سایت بجز مواردی محدود منصفا نه برخورد نموده است.
به گمانم منصف ترین سایت اصول گرایان باشد
یا حق (45639)
نظرسنجی های جهاد دانشگاهی درکنار نظرسنجی های وزارت اطلاعات همیشه از دقیق ترین و بی طرفانه ترین نظرسنجی های کشور بوده اند و در مقایسه با نظرسنجی های صدا و سیما و بسیج معمولا دقیق تر هستند. بنابراین به قول معروف خودشکن آینه شکستن خطاست. این نظرسنجی نه باعث غرور اصولگرایان و نه نشان دهنده شکست اصلاح طلبان است. برعکس تقریبا همه چیز با هم مساوی است و در دو سه ماه آینده رای های خاموش و مردد همه چیز را مشخص خواهند کرد. بدیهی است در این فاصله اصولگرایان در تعریف از عملکرد خود خواهند کوشید و اصلاح طلبان بر نقد وضعیت موجود. تا پیروز که باشد. (45538)
nader razavy
۱۳۸۶-۰۹-۱۴ ۰۷:۲۱:۱۷
دوست عزیز
البته بستگی دارد چه وزارت اطلاعاتی و چه جهاد دانشگاهی باشد (45640)
\"و بیش از 60 درصد مردم نیز عملکرد مجلس هفتم را خیلی خوب، خوب و متوسط ارزیابی می کنند.\" آن يكي پرسيد اشتر را كه هي از كجا مي آيي اي فرخنده پي گفت از حمام گرم كوي تو گفت خود پيداست از زانوي تو حيا كنيد از اين آمارسازيهاي دروغ؟ ما كه هر كس را ديديم از مجلس و دولت ناراضي است.احتمالا جامعه آماري شما از خانواده هاي نمايندگان هستند. آخه بر اساس چه معياري مردم بايد از مجلس راضي باشند ، اونم 60 درصد؟ تورم رو كم كردند؟ مشكل مسكن رو حل كردند؟ بعد نظارتيشون بر دولت خوب بوده؟ در سياست خارجه ، تاثير گذاري مثبت داشته اند ؟ ..... حالا رضايت مردم از زانوي مجلس هفتم خود پيدا و هويداست. (45539)
من نظر سنجيهاي ديگري نيز ديده ام كه دقيقا همين ترتيب در آنها بوده است . به نظرم حل پرونده هسته اي آن هم بدون هزينه خاصي توانسته است وجهه اصولگرايان را تقويت كند . ضمنا اين را بدانيد كه در شهرستانها دكتر احمدي نژاد راي بسيار بالاتري خواهد داشت ( به علت سفرهاي استاني و روند پيشرفت مصوبات ) اگر اصولگرايان متحد باشند مجلس هشتم قطعا اصولگرا خواهد بود .
نكته ديگر اينكه به نظر مي رسد در انتخابات رياست جمهوري آينده حجت الاسلام رفسنجاني باز رقيب دكتر احمدي نژاد خواهد شد . (45540)
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه (45609)
امیر فیاضی
۱۳۸۶-۰۹-۱۷ ۱۷:۱۶:۱۴
حل پرونده ای هسته ای آن هم بدون هزینه خاصی توانسته است... به فعل جمله دقت کنید... مگه حل شد ما خبر نداریم؟ (45924)
1200 نفر ؟ تهران چقدر جمعیت دارد ؟ حداقل 300 گونه اجتماعی فرهنگی در تهران وجود دارد . یعنی از هر گروه تنها از چهار نفر نظر سنجی شده. آیا این نظر سنجی آنقدر اعتبار دارد که در سایت خود آن را درج کرده اید؟ (45541)
سعید صداقت
۱۳۸۶-۰۹-۱۳ ۱۲:۰۸:۱۴
نرم نظرسنجی اگر انتخاب نمونه کاملا تصادفی باشد همین است. در همه جای دنیا به طور متوسط هزار نفر حجم نمونه را برای برآورد انتخاب می کنند. آمریکا با جمعیت سیصد میلیونی هم همین است. می توانید به سایت های موسسات نظرسنجی کشوری آمریکا مراجعه کرده و به دقت حجم نمونه را مشاهده فرمایید. اما نکته مهم در همان چیزی است که عرض کردم: انتخاب تصادفی 1000 نفر. یعنی اینکه شما برای نظرسنجی فقط به مسجد، پایگاه بسیج یا از آنطرف همایش دفتر تحکیم وحدت یا دانشگاه امیرکبیر نروید. (45547)
نظر سازي خوبي بود ! ولي ديگر اين ترفندها كهنه شده است امروزه ديگر مردم از دولت نهم و آن همه شعارهاي نخ نما شده و توخالي و هياهو طلبي هاي داخلي و خارجي خسته و نااميد شده اند و مجلس ثناگو و مداح دولت نيز دردي را دوا نكرد حقا 20 سال زمان مي برد كه اين خرابيها و خسارات ملت در اين دوره جبران شود (45542)
واقعا\" جبران خسارتها و خرابيهاي كشور در دوره اصلاحات به بيش از بيست سال هم نياز دارد . من از تيز بيني شما ممنونم. (45582)
انقدر كه دولت اصول گرا كار را خراب كرده كه معدود طرفداران آن هم به دولت اصلاحات درود مي فرستند و ياد گذشته مي كنند (45671)
نابود کردن فرهنگ جامعه و پرکردن مملکت از فسادو ناامنی و برپایی آشوب در دانشگاه ها بخاطر منافع حزبی و همچنین جاسوسی بیگانگان و فریب خوردن در چندین وچند معامله اقتصادی خارجی از غربی ها وبی عفت کردن جوانان به نام آزادی وخضوع وفروتنی در برابر سلطه گران به اسم دیپلماسی فعال و همچنین افتتاح فرودگاه امام با یک میلیارد تومان (بخوانید مبارزه بافقر)وهزاران اقدام دیگر دولت اصلاحات باعث شد تا اسراییل نیز از برخی دولت مردان اصلاحات تقدیر وتحسین کند ومردم در انتخابات مجلس هشتم همان کاری را میکنند که در انتخاب دولت نهم کردند. (46678)
مانند تمامي جهان فاصله واقعيت با نظرسنجي هاي انجام گرفته بسيار است به نظر مي رسد بايد شاخص هاي در نظر گرفته شده را در اين خصوص با توجه به فرهنگ كشورمان تغيير داد. اما شرايط به مانند انتخابات شوراها و مجلس خبرگان اين تحليل را پررنگ مي كند كه طيف هايي كه به اصولگرايان اصلاح طلب و اصلاح طلبان اصولگرا نزديكتر باشند به دليل سياست زدگي مردم در اين انتخابات شانس بيشتري دارند و هيچ يك از گروههاي موسوم اكثريت مجلس هشتم را نخواهند داشت. (45544)
علی شهاب
۱۳۸۶-۰۹-۱۳ ۱۲:۰۳:۱۰
انتخاب حاميان آقاي احمدي نژاد به نمايندگاني مجلس ميتواند راهگشاي دولت براي خدمت به مردم و برخورد هرچه بيشتر با تبعيض و رانتخواران باشد و از سنگ اندازي در مقابل دولت جلوگيري كند. اما حامياني كه واقعا حامي باشند نه حامياني كه به نام اصولگرا وارد مجلس شدند و در دور دوم انتخابات دولت نهم، نزديك به 180 نفر از آنان با آقاي هاشمي بيعت كردند. (45543)
خب اگه احمدي نژاد در تهران هنوز راي اول است و با توجه به اينكه در شهرستانها حتما خيلي بالاتر است پس تكليف رييس جمهور آينده هم معلوم است. البته اگه اين منوال بمونه و بدتر نشه! (45545)
نظرسازی کنید تا در خواب غفلت بمانید (45546)
مسعود
۱۳۸۶-۰۹-۱۳ ۱۲:۱۱:۱۳
تاوقتی سایت جهاددانشگاهی این نظرسنجی را منتشر نکند من یکی باور نمی کنم. (45548)
کاوه 2
۱۳۸۶-۰۹-۱۳ ۱۲:۱۶:۰۴
برعکس نظر دوستان در مورد تحلیل نتایج این نظرسنجی من معتقدم نتایج کاملا گویای موقعیت بهتر اصلاح طلبان است. چرا؟ عرض می کنم. هاشمی و خاتمی سبد رای یکسانی دارند روی هم 28 درصد در مقابل 24 درصد احمدی نژاد. از سوی دیگر سبد رای قالیباف بیش از آن که به راست تعلق گیرد برای اصلاح طلبان و کارگزاران حساب می شود یعنی حتی می تواند با تقسیم رای 5 درصدی قالیباف بین این دو فهرست 30 اصلاح طلبان در مقابل 26 اصولگرایان را تخمین مناسبی دانست. از سوی دیگر جمعیت خاموش معمولا مال سبد اصلاحات است و اصولگرایان به خاطر احساس وظیفه شرعی و ... حتما رای می دهند. بنابراین از نظر من این نظر سنجی یعنی 50 اصلاح طلبان در مقابل حداکثر 30 اصولگرایان. (45549)
يك نكته را فراموش كرده ايد كه آراي آقاي احمدي نژاد هم تقسيم ميشود به 20% اصولگرا و80% اصلاح طلب . پس تركيب آرا ميشود 80%اصلاح طلبان در مقابل12% اصولگرايان. پس نتيجه ميگيريم كه آقاي كاوه2 پيش بين خوبي است. بگذريم . جدا\" نظر آبكي بود عزيزم. اولا\" حساب آقاي هاشمي از خاتمي جداست.ثانيا\".... (45586)
nader razavy
۱۳۸۶-۰۹-۱۴ ۰۷:۳۲:۴۵
اصولا کل آرای اصول گرایان(چه میانه رو و چه رادیکال) حداکثر ۲۰٪ است.اما در اتتخابات ۲ تیر اتفاقی که افتاد این بود بدلیل شا یعاتی که در باره جناب هاشمی بو د(به غلط یا صحیح
بودن آن کاری ندارم) هر کس که ذر مقابلش بود قطعا برنده بود.
باور بفرمایید اگر من یا شما نوعی هم در مقابل جناب هاشمی کاندیدا بودیم (در آن تاریخ)
قطعا من یا شما نوعی برنده بودییم (45641)
احسان
۱۳۸۶-۱۲-۱۶ ۱۵:۱۳:۰۳
این نظر شما کاملا غلط است زیرا احمدی نژاد در دور اول در برابر قالیباف ومعین و لاریجانی نیز پیروز شد وحتی جالب انکه در شهر زادگاه معین احمدی نژاد بالاترین رای را اورد (52946)
اینکه از آرای خاتمی کم شود و به آرای هاشمی اضافه شود، در صورت تداوم، یعنی اینکه مردم دارند معقول تر و عملگرا تر می شوند. این یعنی فاصله گرفتن از آرمانگرایی احمدی نژادیسم و خاتمیسم به سوی اعتدال هاشمی. چنین باد. (45550)
وضعیت اصولگرایان نسبت به محبوبیت حامیان خاتمی خیلی شکننده است این در حالیست که همه سازمانهای دولتی و اجتماعی و نظامی منتسب به اصولگراها هستند اصولگرایان باید علاوه از رد صلاحیت ها به فکر طرحهای نو نیز باشند (45551)
اميدواريم هر مجلسي انتخاب مي شود مجلسي همانند مجلس هفتم نباشد.مجلسي كه به تعبير بسياري از افراد بيش از آنكه وكيل المله باشد وكيل الدوله گرديد.ما دنبال مجلسي هستيم كه در راس امور باشد.البته ايجاد چنين مجلسي نيز الزاماتي دارد كه اميدواريم ايجاد شودش. (45557)
خوب شد این نظر سنجی توسط دانشگاه دولتی انجام شد و اعلام کرد که طرفداران احمدی نژاد بیشتر رأی می اورند و گر نه به جرم نظر سازی مورد تعقیب دادستانی آقای مرتضوی قرار می گرفتند.مثل نظر سنجی عباس عبدی و دوستانش در مورد رایطه با آمریکا (45558)
فكر مي كنم كه اجراي طرح زمينهاي 99 ساله باعث افزايش محبوبيت دكتر احمدي نژاد از تابستان تا به حال شده است كه نتيجه آن را در اين نظر سنجي مي بينيم . (45566)
ساروخانی
۱۳۸۶-۰۹-۱۳ ۲۲:۵۲:۴۳
ممکن است بفرمایید شما از کجا این فکر را کرده و به این رابطه پی برده اید. سهام عدالت را می فرمودید منطقی تر بود تا این زمین ها که هنوز نه به داره و نه به باره و کسی هم چیزی از این همه هیاهو دستش رو نگرفته (45623)
اگر همانطور كه دكتر احمدي نژاد فرمودند سهميه بندي بنزين تا پايان سال 87 برداشته شود و جايگاههاي گاز توسعه يابد قطعا روند محبوبيت دكتر افزايش مي يابد . (45567)
من فکر می کنم این نظر سنجی از اقشار مختف نظر سنجی نشده وطبقه خاصی را در برداشته به هر حال مردم تصمیم گیرنده هستند وبه دلیل نداشتن برنامه مشخص از گروه اصولگرایان واصلاح طلبان مردم باز به دنبال اشخاص دیگری خواهند بود (45583)
\"24.6 درصد مردم تهران به فهرست حامیان احمدی نژاد، \" آدم یاد نظر سنجی های سال 75-76 می افتد! (45585)
نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تهران نشان داد که اجماع و اقبال مردم به سمت شخصیتهائی چون هاشمی رفسنجانی در حال افزایش است .از طرف دیگر نتیجه انتخابات شوراها نیز نشان داد که طرفداران احمدی نژاد به تنهائی شانسی برای پیروزی ندارند.برآیند این نتایج حکایت از آن دارد که در صورت برگزاری یک انتخابات سالم و بدون حاشیه بطور قطع و یقین نتیجه کار به نفع کسانی از هر دو جناح است که بیشتر نگاه اعتدالی و مسالمت جویانه به مسائل داخلی و خارجی دارند مضافا بر آنکه دیگر مردم شعارهای اقتصادی طیف حاکم را باور نخواهند کرد چرا که وضعیت موجود حاصل کار مشترک دولت و مجلس اصولگرااست پس24 اسفند 86 نقطه عطف دیگری در تاریخ سیاسی کشور است به شرط اینکه... (45591)
بسمه تعالي
اللهم عجل لوليك الفرج.
به ياري خدا هرچه ازنيمه دوم دوره اقاي احمدي نژاد ميگذرد محبوبيت ايشان بيشتر ميشود. (45592)
"و بیش از 60 درصد مردم نیز عملکرد مجلس هفتم را خیلی خوب، خوب و متوسط ارزیابی می کنند." آن يكي پرسيد اشتر را كه هي از كجا مي آيي اي فرخنده پي گفت از حمام گرم كوي تو گفت خود پيداست از زانوي تو حيا كنيد از اين آمارسازيهاي دروغ؟ ما كه هر كس را ديديم از مجلس و دولت ناراضي است.احتمالا جامعه آماري شما از خانواده هاي نمايندگان هستند. آخه بر اساس چه معياري مردم بايد از مجلس راضي باشند ، اونم 60 درصد؟ تورم رو كم كردند؟ مشكل مسكن رو حل كردند؟ بعد نظارتيشون بر دولت خوب بوده؟ در سياست خارجه ، تاثير گذاري مثبت داشته اند ؟ ..... حالا رضايت مردم از زانوي مجلس هفتم خود پيدا و هويداست.
من دلیل رضایت مردم از مجلس هفتم رو می دونم.
دلیلش عملکرد فوق بد مجلس ششم هست. از قدیم گفتن به مرگ بگو تا به تب راضی بشه. نکته مثبت این مجلس با وجود همه نکات منفی که شما برشمردید، این بوده که اهل تنش و آزار کردن و هزینه کردن مردم برای منافع حزبی حداقل به شکلی که مجلس ششم بود، نبوده است. (45599)
nader razavy
۱۳۸۶-۰۹-۱۴ ۰۷:۳۹:۰۵
دوست عزیز
مجلس ششم از زمان مشروطیت تا به امروز بهترین مجلس بوده است.
باور بفرمایید اگر آن حمایتی که از مجلس هفتم می شود از مجلس ششم می شد.
ما الان چه از نظر فرهنگی اقتصاذی سیاسی و اچتماعی بسیار وضع عالی و مطلوبی داشتیم به گو نه ای که کشور های اطراف ایران به ویژه تر کیه حسرت ما رو می خوردند (45642)
یعنی چه جوری بوده که بهترین مجلس بوده؟
این باید تعیین بشه که باید به چه سمتی حرکت کنیم؟
حسرت خوردن و نخوردن هیچ کشوری هم معیار نیست. کما اینکه تمام عرب های دانشجو در فرانسه حسرت داشتن رییس جنهوری مثل احمدی نژاد رو می خورند. و این لزوما به معنای خوب بودن احمدی نژاد و بر حق بودنش نمی تونه باشه. (45659)
احسان
۱۳۸۶-۱۲-۱۶ ۱۵:۳۰:۴۹
اری دوست عزیز مجلسی که عامل شیوع فساد دربین جوانان جامعه بود مجلسیکه هر چه فشار در مسئله هسته ای امروز بر شانه ماست ازلطف جاسوسی نمایندگان ان است که به خاطر منافع حزبی خود گزارش های دروغ از فعالیت هستهای ما به آژانس دادند مجلسی که به ارزش های دینی توهین کردند ومجلسی که مورد تشویق وتحسین اسراییل قرار گرفت مجلسی که هر روز ان دعوا واشوب بود وکار ان به اشوب کشیدن دانشگاههاوفتنه وجنجال بین دانشجویان بود ودر اخر با تحصن خود تمام دوربین ها وشبکه های غربی را به ما متوجه کردندو ابروی ملت ایران را بردند اری دوست عزیز....... (52948)
بی سواد
۱۳۸۶-۰۹-۱۳ ۱۸:۳۵:۴۷
برادران عزیز
جنابعالی که با این همه دقت نظر و توجه و با استفاده از آماری به چنین دقت و نظر پیروزی مجدد آقای احمدی نژاد را نوید می دهید، بد نیست کمی هم به جای آمار به اخبار ساده نظری بیاندازید.
آخر بزرگواری پیدا نمی شود که به من بی سواد بگوید این برادر گرامی (جناب رئیس جمهور بزرگوار ) در اجلاس دوحه ، زیر آرم \"شورای همکاری خلیج عربی\" چه می کند!
بابا ترا به پهلوی شکسته فاطمه زهرا ، کمی از این باندبازی های سیاسی دست برداریم و به واقعیت ها نگاه کنیم .
واقعا خوشا به حال شهیدان که رفتند و این روزها را ندیدند، گرچه آنان زنده اند و به ناتوانی ما به دیده تمسخر نگاه می کنند. (45603)
بنده از ارادتمندان تفکر سید خوب خدا خاتمی هستم ولی اغلام 7در صدتعلق ارا به حامیان کروبی نشانه غیر واقعی بودن این نظرسنجی را دارد (45608)
بابا چرا اينقدر به هم مي پريم. بدون شك نه اين نظرسنجي و نه نظرسنجي هاي ديگه به طور كامل نشاندهنده وضعيت امروز جامعه نيست . ولي تا حدي قابل اعتماد است. واينكه آقاي احمدي نژاد از بقيه كانديدهاها محبوب تر قابل پيش بيني هست هرچند كه مانند زمان آقاي خاتمي راي اكثريت را نداشته باشد. (45610)
خدا یا ما خوابیم یا مدعیان این نظر سنجی ها آیا ما در یک سرزمین دیگر هستیم؟ چرا ما این حامیان آقایان را نمی بینیم پس این مردم ناراضی از سیاست های غلط دولت مردان را فقط ما می بینیم شاید هم ما دچار ایزوفرنی واین حرفها شدهایم جلل العجب (45620)
این نظرسنجی به وضوح حاکی از موقعیت کاملا مثبت اصلاحیون و اعتدالیون است و مصادره به مطلوب اقتدارگرایان جز فرار به جلو نیست. در مورد مجلس هم مردم ما معمولا اکثرا مطابق آنچه رسانه های جمعی می گویند فکر می کنند یعنی اگر دو سال دیگر رسانه ها این مجلس را طور دیگری روایت کردند این آمار هم تغییر می کند. (45622)
1. اگر يادتان باشد در انتخابات رياست جمهوري دوم خرداد سال 1376 هم تا روزهاي پاياني نظرسنجيها حاكي از پيروزي قاطع آقاي نطق نوري بود. پس اين نظر سنجي هايي كه تهيه مي شود آن هم از سوي كساني كه حاضر نيستند به عنوان منبع اسمشان كنار نظرسجي قرار گيرد فاقد اعتبار و ارزش است.
2. ما در جامعه اي نا متعادل زندگي مي كنيم يعني مردم به دلايلي كه جاي ذكرش نيست به ثبات باورهاي سياسي نرسيده اند، لذا حركت پاندولي در ايران شديد و فراوان است. مي بينيد كه يك روز خانم فائزه هاشمي نفر صدر انتخابات تهران مي شود و در مقطعي ديگر مرحوم دكتر عليرضا نوري. روزي خاتمي با راي باورنكردني رييس جمهور مي شود و روزي ديگر با چرخش شديدي احمدي نژاد. اين بي ثباتي راي غالب نظرسنجي هاي علمي را خدشه دار مي كند.
3. در نظرسنجي كه سايت بازتاب در سال گذشته انجام داد آمار نشان مي داد كه 63 درصد از كساني كه به احمدي نژاد راي داده اند، نظرشان عوض شده است! يا آن آمار مخدوش است يا اين؛ و يا دليل ديگري بر بي ثباتي آراي سياسي مردم در ايران.
4. اصلا با همه اشكالاتي كه گفته شد، به همين نتيجه نظرسنجي هم استناد كنيم، جمع آراي طرفداران آقايان هاشمي و خاتمي كه طيف مخالفين احمدي نژاد هستند، بسيار از آراي طرفداران آقاي احمدي نژاد است! (45632)
البته بعید است نظرسنجی موسسه ای که حاضر نیست نامش در کنار کارش قرار بگیرد چندان قابل اعتنا باشد. اما فراموش نکنید که نظر سنجی بازتاب هم مخدوش است. چون جامعه آماری اش از بین کاربران اینترنت بود که به هیچ وجه نماد کل جامعه نیست. (45660)
مرتضی
۱۳۸۶-۰۹-۱۴ ۰۱:۲۳:۳۳
من در زمان انتخابات ریاست جمهوری دو دوره قبل با جان و دل به آقای خاتمی رای دادم ولی بعد از اتمام دوره ریاست جمهوری ایشان از کرده خود پشیمان شدم!
در دوره قبل نیز در 2 مرحله به آقای احمدی نژاد رای دادم ولی با روند فعلی احتمال میدهم حالات 2 دوره قبل برانم تداعی شود (شاید هم شدید تر)
ترجیح میدهم اینبار در مورد مجلس بیشتر دقت کنم ( شاید اصلحی نیافتم) (45636)
ازمیزان موافقان ومخالفان این بحث به راحتی میتوان فهمیداین نظرسنجی چقدر صحیح می باشد با توجه به اینکه این سایت اصولگرا می باشد (45643)
رضوان
۱۳۸۶-۰۹-۱۴ ۰۸:۳۴:۰۵
جامعه آماری که نظر سنجی شده تیپ دانشگاهی وخاصی بوده با توجه به اینکه جامعه ایرانی عوام و هیجانی هستند که به نظر بنده در ماههای آخر نزدیک به انتخابات می شود پیش بینی کرد. (45648)
هدایت اشتری لرکی
۱۳۸۶-۰۹-۱۴ ۰۹:۲۲:۲۵
جناب رضوان عزیز منهم به نظر شما موافقم.فکر کنم منظورتان از پیش بینی اینگونه نظرخواهی ها در ماههای نزدیک به انتخابات شفاف تر خواهد بود.میدانید که در این پریود کاندیدا ها برنامه های خودرااعلام میکنند.اما نکته مهم این است که اگر پایبندی مردم به اصول اسلامی بودن نظام وانقلاب را جدا از بقیه سرفصل های نظرخواهی قراردهیم آیا اکثریت مردم به این مفاهیم تبلیغاتی که بیشتر شبیه تور ماهیگیری هستند آشنا هستند که ندانسته دردام جریانی که بیشترین ترفند تبلیغاتی را بکار میبرد نیفتند.من فکر میکنم آگاه کردن مردم مسئولیت کسانی است که صرفا به تعالی نظام می اندیشند وبدون وابستگی های جناحی دراین امر خطیر مسئولیت بپذیرند.موفق باشید (45654)
بي نام
۱۳۸۶-۰۹-۱۴ ۱۱:۵۳:۲۴
بابا بي خيال خون خودتون را كثيف نكنيد . آخرش يك چيزي ميشه ديگه ؟ (45678)
امير110
۱۳۸۶-۰۹-۱۴ ۱۷:۱۰:۳۹
نظر سنجي كه با اهداف اوليه (يعني نشان دادن رضايت مردم از دولت و مجلس فعلي ) تهيه شده . چه ارزشي دارد؟ (45705)
بینام
۱۳۸۶-۰۹-۱۴ ۱۸:۱۰:۱۸
باسلام
ازاین نظرسنجی(باهرمنبعی وباهرشرائطی) برداشهای زیر را می توان حاصل کرد:
1- انتخابات در محدودۀ هاشمی رفسنجانی، خاتمی، کروبی، احمدی نژاد وقالیباف انجام میگیرد، پس آزادنیست.
2- حدود 30 درصد مردم درامر شرکت قاطعند و 70 درصد همچنان درحاشیۀ انتخابات جای دارند.
3- هواداران آن اسامی یادشده دربالا همان 30 درصد هستند که نظرخود را درمورد شرکت درانتخابات قاطعانه بیان داشته اند.
4- درواقع رقابت های انتخاباتی درمحدودۀ اصولگرایان انجام میشود که از دستآوردهای نظارت استصوابی است. (45708)
ناشناس
۱۳۸۶-۰۹-۱۴ ۱۹:۱۱:۴۶
لطفا منبع خبر را اعلام کنید
یا خودتان نظرسنجی کنید یا منبع را کاملا معرفی کنید این شیوه اعلام یک نظرسنجی بسیار مشکوک است (45719)
اين آمازرذب محض است شك ندارم كه مجلس هفتم جز ضعيف ترين مجالس بود و در دور بعدي هم طيف اصولگرا راي نخواهند آورد (45736)
جهاد دانشگاهی و ایسپا مردم را محرم بدانند. (45750)
من جداي از منش سياسي شما كه شديدا با آن مخالف هستم، اين روش اطلاع رساني و احترام به ديدگاههاي هموطنان خودتان را از صميم قلب به دست اندركاران سايت الف تبريك مي گويم. من هم فكر مي كنم هر انتقادي كه داراي مضمون افترا آميز، فحاشي و بدگويي و ضديت با نظام نداشته باشد قابل طرح است. اميدوارم اين فضاي بازي كه شما ايجاد كرده ايد و كم نظير است، موقتي نباشد و مستدام بماند.
هموطن شما (45755)
جرا نمي كوينذ اين نظر سنجي از طرف كي انجام شذه است ؟
اين نظر سنجي هذغ ىار است و بيطرف نيست (45771)
هد هد
۱۳۸۶-۰۹-۱۶ ۱۴:۴۶:۲۲
چطور ممکن است مردم به روسای فعلی که جز گرانی و بیکاری و فقر چیز دیگری نداشته اند دو باره رای دهند البته با مردم فریبیهای این آقایان شاید ملت دوباره گول خورد (45818)
امیر فیاضی
۱۳۸۶-۰۹-۱۷ ۱۷:۱۳:۵۵
این نظر سنجی ها چندان معنا دار نیستند، مگر اینکه مصادیق مشخص بشوند. البته نشان می دهد احمدی نژاد محبوبیت بالایی دارد. به طوری که حدود یک چهارم کل مردم حاضر شده اند هر کسی که حامی احمدی نژاد شمرده شود فقط به دلیل انتسابش به احمدی نژآد به آنها رای بدهند.
ازتحلیل مجموع اینها از جمله رضایت بالای مردم از مجلس هفتم شاید بتوان به این نتیجه رسید که به هر حال اصولگرایان در این دوره برتری نسبتا قاطعی نسبت به دیگران خواهند داشت.
همانگونه که در انتخابات شوراهای اخیر به حامیان احمدی نزاد رای دادند. اون موقع هم احتمالا همین آمارها وجود داشت. به نظر می رسد نظرسازی است نه نظر سنجی . یا اینکه از جاهای خاص نظرات را جمع کرده اند. (45923)
13* شهركرد
۱۳۸۶-۰۹-۲۴ ۱۴:۲۰:۳۰
به نام خدا
باكدام وعده هاي عملي شده دولت نهم مي گوئيد كه طرفداران بسياري دارند.
بنزين به قيمت جان انسانها * ( چه بسياركساني كه به دليل همين سهميه بندي دست به اقداماتي غيرفني زده وجان خود ويا ديگران را به خطر انداخته اند) ؟
سيمان پاكتي 60000 ريال ؟* آجر دانه اي 190 تومان ؟- كمترين قيمت ميوه كيلوئي 1500 تومان .؟ يك شبه قيمت لبنيات 50 درصد افزايش يافتن ؟
يا انتساب فاميلي وجناحي دولت ياوعده هاي سرخرمن؟
يا مجلس مدافع دولت ونماينده دولت بجاي ملت ؟
يا هزينه دارو ودرمان سرسام آور ؟
يا حقوق بخور ونمير كارمندان كه همچنان دنبال افزايش هستند؟
يا باسفرهاي استاني ووعده ووعيدهاي فراوان ؟
يا باشعارمبارزه با بي عدالتي ولي دربرخي مواقع رواج بي عدالتي ؟
براي همين قول وقرار ها است كه مردم بيشتر طرفدار طيف فعلي مي باشند .
خدايا چنان كن سرانجام كار توخشنود باشي ومارستگار .
به اميد اجراي عدالت علوي نه سواستفاده ازعدالت علوي (46454)
خوشبختانه مردم بیش از پیش هوشیارتر شده اند و این خود گواه این است که مردم با درک عمیقی که از مجلس های پیشین کسب نموده اند ، خود با آگاهی کامل در این این انتخابات شرکت می کنند. (47165)
مردم برای اینکه تو دهنی به طرفداران آمریکا بزنند حتما به اصول گرایان رای میدهند.
زنده باد دولت اسلامی (53562)
اصول گرايان را قابل اعتماد تر مي دانم وبه آنها راي مي دهم
البته انتقادهاي جدي به صدا وسيما دارم
سيماي ملي اسلام را طوري معرفي مي كند كه انگار به غير از گريه وزاري كردن چيز ديگري در اسلام نيست مردم از بس برنامه هاي گريه وزاري پخش كرديد افسرده شدند سيما را تبديل به حوزه علميه قم كردند هر شبكه رو كه مي گيري يه شيخي نشسته ومردم رو نصيحت ميكنه تا كي بايد
مردم اين برنامه هاي مسخره رو تماشا كنند هر چيزي حدي داره چرا در روز يه كنسرت موسيقي 15 دقيقه اي پخش نمي كنيد مي ترسيد مردم يه كم روحيه شون عوض شه به خدا شما با اين ترويج اسلام مردم رو از اسلام زده مي كنيد يه فيلم هم كه پخش ميشه تمامش سانسوره كه هيچ قسمتايي رو هم كه نشان مي دند به صورت بسته ويا پوشيده با سايه انگار مردم ايرا ن آدم نديدند من كه خودم آدم مذهبي هستم خسته شدم وبدنبال يه جايگزين مي گردم اين سيماي ملي انگار با آمريكا همدسته تا مردم رو از انقلاب اسلام خسته كنه اسلام دين شادي ونشاطه دين آزادگي ودين رحمانيت چرا با اين كارا مردم رو افسرده مي كنيد اگه فكر مي كنيد .پس از سي سال هنوز نمايش آلات موسيقي در تلوزيون ممنوعه خدا وكيلي آيا اين تفكر طالبانيسم نيست آدم خيابون كه مي ياد تازه مي فهمه كه اين سيماي ملي چه جنايتي در حق مردم مي كنه بابا ما هم طرفدار انقلاب ، اسلام ، ولا يت فقيه ، وفرمانبر آيت اله خامنه اي هستيم اگه حرف مردم رو گوش نمي ديد حداقل حرف آقا رو گوش بديد كه فرمودند برنامه ها ي سيماي ملي بايد جذاب ، با نشاط باشه اگر امروز يه فكري به حال اين موضوع نشه فردا خيلي دير خواهد شد (53652)
افزایش نرخ تورم قیمت مسکن تخریب کیفی دانشگاه ها با دانشگاه پیام نور ایجاد تنشهای منطقه ای و جهانی برای ایران در اثر موضع گیری های احساسی در قبال مسایل ملی منطقه ای و جهانی رانت خواری های بی حساب و کتاب نمایندگان و مسولین دیگر همه باعث می شوند مردم امید به بهتر شدن اوضاع را از دست بدهند این آمار ذکر شده توسط انسانهای دور از مردم و یا احتمالا به سفارش افراد خاص انجام شده و انطباق با کل افراد جامعه بخصوص مناطق محروم مانند استانهای مرزی ندارد. (53738)