نظر منتشر شده
۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 241327
درآمد سالانه جرایم رانندگی در کشور
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۴
‌رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از جمع‌آوری سالانه یک‌هزار میلیارد تومان جرایم رانندگی در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار اسکندر مومنی ۲۰ شهریورماه در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری، به ظرفیت عظیم گردشگری در این استان اشاره و اظهار کرد: این استان قطب گردشگری کشور محسوب می‌شود بر همین اساس ایمن‌سازی و رفع نقاط‌حادثه‌خیز جاده‌های این استان به ویژه در مناطق کوهستانی یک امر بسیار صروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان این‌که استان چهارمحال و بختیاری در استفاده از سیستم کنترل هوشمند جاده‌ای با حد مطلوب فاصله بسیار دارد، بر ضرورت استفاده از ابزارهای نوین در راستای پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح جاده‌ای تاکید کرد.

مومنی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از سیستم کنترل هوشمند در جاده‌های کوهستانی، عدم استفاده از این سیستم درنقاط حادثه خیز استان را موجب بروز حوادث و سوانح دلخراشی همچون کشته‌شدن معلمان و دانش‌آموزان در جاده‌های استان بیان کرد.

وی با بیان این‌که ضعف استفاده از سیستم هوشمند جاده‌ای در استان مشهود است، از تخصیص اعتبارات لازم از محل منابع جریمه‌ها برای نصب و اصلاح سیستم کنترل هوشمند جاده‌های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از نقاط حادثه‌خیز استان مجهز به این سیستم هستند.

مومنی با بیان این‌که سالانه در کشور یک هزار میلیارد تومان از طریق جمع‌آوری جرایم رانندگی به خزانه دولت واریز می‌شود، درآمد ناشی از جرایم رانندگی را منبع اصلی نیروی انتظامی برای تامین نیازها مراکز، کمک به استان‌های کمتر برخوردار، اصلاح وضعیت جاده‌ها به ویژه نقاط حادثه‌خیز، فرهنگ‌سازی و آموزش در جامعه دانست.

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته بیش از ۱۱۰۰ میلیارد تومان از محل جمع آوری جرایم رانندگی به خزانه واریز شد، گفت: پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال آینده رشد ۴۰ درصدی داشته باشد. مومنی درآمد ناشی از جرایم رانندگی را یک منبع دائمی و بسیار کلان برای کشور دانست و گفت: در برخی موارد درآمد سالانه جرایم راهنمایی و رانندگی از بودجه سالانه کشور نیز بیشتر می‌شود.

به گفته وی، این منبع درآمد در راستای توسعه سیستم هوشمند جاده‌ای در استان‌های کمتربرخوردار همچون چهارمحال و بختیاری که در یک اقلیم بسیار خاص و حساس قرار گرفته‌اند، استفاده خواهد شد. رییس پلیس راهور ناجا به نقاط فراوان حادثه‌خیز در این استان همچون محور لردگان، خوزستان، ایذه اشاره و بر لزوم آشکار سازی و برطرف‌کردن نقاط حادثه خیز این منطقه تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه باید تمام امکانات و تجهیزات خود را برای رفع نقاط حادثه خیز در این منطقه به کار بگیرند، چرا که تاکنون تلفات و خسارت‌های جانی و مالی بسیار زیادی را به کشور تحمیل کرده‌ است.

وی رفع نقاط حادثه‌خیز این منطقه در کوتاه‌مدت را خواستار شد و نصب تابلوهای خاص و الکترونیکی، اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز، آموزش و اطلاع رسانی، کنترل مستمر جاده توسط پلیس راهور، ایجاد شیارهای طولی و عرضی در جاده برای بالابردن هوشیاری رانندگان و ایجاد دیوارها را از مهم‌ترین اقدامات در کوتاه‌مدت برشمرد.

مومنی نصب دوربین‌های سیار در جاده‌ها را یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی پلیس راهور دانست و گفت: نصب دوربین در نقاط حادثه‌خیز کمک بزرگی برای جلوگیری از وقوع تصادفات خواهد داشت.

رییس پلیس راهور ناجا کنترل و بررسی دقیق وضعیت فنی خودورهای حمل نقل عمومی را مطالبه اصلی مردم از پلیس راهور دانست و از اعمال روند سخت‌گیرانه برای مدیران فنی پایانه‌های حمل و نقل خبر داد و گفت: تردد اتوبوس‌ها و خودروهای حمل و نقل عمومی در جاده بدون اخذ مجوز از مدیر فنی پایانه‌ها امکان پذیر نخواهد بود و در صورت مشاهده تخلف، با پایانه، مدیر و راننده مربوط برخورد جدی خواهد شد.

مومنی علت اصلی تصادف اتوبوس دختران بروجنی در راهیان نور را عدم کنترل فنی خودرو دانست و گفت: پس از بررسی علل تصادف مشخص شد که اتوبوس قبل از حرکت هیچ گونه تاییدیه فنی نداشته و سیستم ترمز خودرو اشکال جدی داشته است.
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۱:۲۹:۰۵
بنظر میرسه پلیس صدور قبض جریمه نام مناسب تری باشه.
راهنمایی ؟ رانندگی؟ آیا حرکت در لاین سبقت خلاف نیست
آیا استفاده از چراغ زنون خلاف نیست
یک گوشه بایستیم و فقط با بعضی تخلفات پول ساز برخورد کنیم افتخار است (2370006) (alef-13)
 
كوكب خانم
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۱:۴۱:۵۲
دست راهنمايي و رانندگي درد نكنه . خداوكيلي كار مي كنند . همه مي دانند حقوق كم مي گيرند كاري با فرمانده ها و بالايي ها نداريم كه اضافه كار و ماموريت ووو را كامل مي گيرند و 10 تا 15 ساعت هر سه ماه اضافه كاري مي دهند به بقيه يا نه . اولا بايد در يك مدت زمان دهه ساله جهاد كرد راهها را ساخت با تمامي علائم و استاندارد هاي دنيا و بنده فكر مي كنم ما بايد استاندارد بالاتر از دنيا داشته باشيم كه همه جا بگند راه فقط راه ايراني . چراغ سبز و زرد و قرمز سرجاش . ولي خرجي اتوبانها مثلا ورود به هشتگرد در هر صد متري و بعد پنجاه متري نصب چراغ مخصوص چشمك زن مانند چراغ آبي و سبز نماد نزديك شدن به خروجي اتوبان باشد ولي متاسفانه خودرو رد ميشه تازه مي فهمه و مجبور ميشه دنده عقب توي اتوبان با خطرات وحشتناك چراكه مجبور خرجي ديگر شايد يا نباشه و يا خيلي دورتر باشه . ثانياً بايد راهنمايي فشار بياره خودرو تا 1800 سي سي خارجي فقط 10 شركت برتر دنيا تعرفه گمرك آن سالي 10 درصد كم بشه و تا ده سال فقط به عوارض كمركي برسه . در مورد ماشين هاي سنگين مانند خاور ووو كه نه كولر دارند و نه ايمني باعث خستگي بيش از حد راننده عزيز مي شود . فقط سردار مومني فكر جايگاه خوتان نباشيد . حضرت رسول (ص) فرموه اند مسلمانان بايد از بهترين امكانات دنيا استفاده كنند . و وظيفه حاكم شهر و پدران اينكه منزل بزرگ و آرام ووو تهيه كنند براي افراد خانواده . پس چرا ما با دنيا چپ افتاديم دنده عقب مي ريم . ما كاسب خوبي نيستيم تا مشتري جمع كنيم پس درآمد كم وكم وكم ميشه و همسايه ها و آسيايي ها ووو جلو زدنند با اينكه مغازه ما جاي بهتر ووو بهتري داره (2370018) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۱:۴۵:۳۶
پس معلوم شد برای چی ماموران راهنمایی و رانندگی بی جهت قبض جریمه می نویسند. (2370024) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۱:۴۸:۳۴
جناب مومنی چرا باید پیش بینی کنید که رشد 40 درصدی در درآمد حاصل از جریمه ها خواهید داشت ؟ این پیش بینی به مفهوم این است که شما دستور جریمه کردن بیمورد و بی دلیل به عوامل خود خواهید داد و یا این که مردم را قانون شکن پیش بینی میکنید . این دیگر افتخار ندارد که بخواهید با ارائه آمار بیشتر میزان کار و تولید خود را به رخ بکشید بلکه مایه تاسف است که این میزان جریمه اخذ کرده و خواهید کرد چون یا ماموران بی دلیل جریمه میکنند و یا مردم را در قانون شکنی بیشتر برآورد میکنید که این هر دو مایه تاسف میباشد (2370030) (alef-10)
 
همه
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۳:۰۰:۲۵
کوفشون بشه البته اونایی که به ناحقی مینویسن (2370110) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۰ ۲۳:۱۴:۲۷
با یه حساب سر انگشتی میشه تخمین زد که مبلغ حد اقل ده برابر اینه... (2370118) (alef-13)
 
جهت اطلاع
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۰۰:۲۰:۴۷
البته در باره جریمه های بدون قبض چیزی نفرمودند که چقدر درامدسالانه دارند ! (2370156) (alef-13)
 
شهروند درجه ي 2
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۰۰:۴۶:۳۲
چه اقتصاد با مزه اي در ايران جريان دارد .مثلا همين موضوع كه گفته اند :منبع رفع نياز هاي نيروي انتظامي همين جرايم رانندگي است .حال اگر فردا صبح مردم تصميم بگيرند خلاف نكنند نياز هاي نيروي انتظامي را چگونه براورده ميكنيد ؟؟ (2370174) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۱ ۰۱:۵۲:۱۶
من نيز با نظرت موافقم بايد جريمه هاي بدون قبض هم حساب مي كرديد حتما از ١٠٠٠ ميليارد تومان بالاتر است (2370216) (alef-3)