نظر منتشر شده
۱۳۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 205228
آیا ممکن است عمدی در کار باشد؟!
بی سلیقگی‌های ارزشی و تبعات غیرقابل جبران
سارا زیباکلام، 25 آبان 92
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۴
گاهی اوقات، تأسف آدمی به خشم تبدیل می شود و گاهی با ناباوری همراه می گردد. ده روز که از محرم امسال گذشت، بالاخره شبکه پویا شروع کرد به نشان دادن دوباره کارتون های متنوع و متفرقه.
 
از دو- سه روز مانده به عاشورا و تاسوعا که دیگر هیچ فیلم یا کارتونی با محتوای غیرمذهبی از این شبکه پخش نشد؛ بدون اغراق، هیچ برنامه کودکی با مفهوم غیرمذهبی! آدم بزرگ هم که باشد می بُرَد. لااقل دو کارتون یکی می کردند، سه کارتون در میان، یک برنامه متفرقه سبک تر که بدون آهنگ شاد یا تِمِ خیلی خندانی باشد... مگر کودک چقدر ظرفیت دارد؟! مدام انیمیشن های ضعیف در مورد ائمه و پیامبران گرانقدر که به آن ها خواهیم پرداخت. مدام به عنوان میان برنامه، کودکانی که از آن واقعه عظیم، جمله به جمله نقل و وصف به میان می آوردند و با وجود اینکه این میان برنامه خاص، بسیار زیبا و هنرمندانه و درخورِ حال تنظیم شده بود، اما انصافاً حداقل دو- سه بار تکرار آن در روز، از ظرفیت هر انسان سالمی، حتما فراتر است.
 
مدام تواشیح و نوحه های کودکانه (البته زیبا) که باز از حد گذراندن پخش آن ها، قضیه را لوث کرده و از ارزش آن می کاست. هر چیزی حدی و رسمی و جایگاهی دارد. به اجبار از فرزند پنج ساله خودم مثال می زنم و باز مجبورم اذعان کنم که اتفاقاً از زمره خانواده هایی هستیم که حداقل ماهی یک بار او را در هیئات عزاداری شرکت داده ایم و بسیاری از داستان های کودکانه ای که برایش می گوییم، مستقیم یا غیرمستقیم ریشه در تعلیمات دینی مان دارد. این را گفتم که بشود فهمید فاجعه تا چه حد عمیق است، چرا که ملت ما هم چون همه ملل دیگر، انواع عقاید و منش و تفکر و تربیت را در خود دارد. پس آنهایی که تا این میزان به ظواهر مذهبی در آداب تربیتی شان اعتقاد ندارند باید چه بگویند؟ مگر صدا و سیما، یک رسانه همگانی با مخاطب عام نیست؟ روز عاشورا که با فرزندم سوار ماشین شدیم، فوری گفت «مامان، توروخدا رادیو رو خاموش کن. مگه رادیو هم شبکه پویا داره که باز همش عزاداریه؟ من واقعا دیگه از برنامه های گریه ای خسته شدم»!! اگر فقط کمی از این افراط جلوگیری می شد و این حجم سنگین و عظیم از مفاهیم و برنامه های مذهبی، پشت سر هم، یک نفس و بدون سیاست و هدفمندی دقیق، بر دل و جان این کودکان پاک و صادق فوران نمی شد، شاید کودکی که خودش با همین بچگی عاشق مولا امام علی(ع) است و حداقل یک سوم از بازی هایش هم ناخودآگاه مربوط به این بزرگواران است، اینطور ناگهان ابراز خستگی از اینگونه برنامه ها نمی کرد.
 
از حجم انبوه برنامه های فوق که بگذریم، به مسئله خیلی حادتر کیفیت آن ها می رسیم. این همه داستان زیبا در دین، قرآن، و احادیث ما وجود دارد، آن وقت ما باید برای ساختن انیمیشن، دست بگذاریم روی آن داستان هایی که بعضا هضم آن ها، برای بزرگ ترها هم سخت و صعب است؛ داستان همراهی حضرت موسی(ع) با حضرت خضر(ع). قرار بر این می شود که خضر(ع) در صورتی به موسی(ع) اجازه این همسفری را بدهد که او هیچ سوالی در ارتباط با هیچکدام از کارهای حضرت خضر(ع) نپرسد و به اینکه همه اعمال وی حکمتی دارد، ایمان داشته باشد. با ناباوری نگاه کردم در حالی که مدام از خود می پرسیدم: «چرا این داستان»؟! داستان به جایی رسید که خضر(ع) به دستور پروردگار و طبق حکمت های پنهان اما همیشه کامل و درست وی، کودکی را می کشد.
 
این داستان در قرآن آمده و چگونگی و دلایل آن اکنون در مجال این نوشته نیست. فقط همین قدر بدانیم که در چرایی و چگونگی این ماجرا، مفسران بزرگی به مباحثه و گفتگو نشسته اند و شاید مخاطبی که کمتر با مباحث قرآنی سر و کار دارد، نتواند به این سادگی آن را درک کند. اما شما بگویید؛ چنین داستانی با این حواشی، باید برای کودکان گفته و از آن بدتر، نشان داده شود؟! چگونه می شود پس از پخش این برنامه، برای کودکان مخاطب این انیمیشن، قضیه حکم خدا و حکمت او، لطف او و محبت همیشگی پیغمبرانش را به سایر بندگانش، توضیح داد؟ یعنی واقعاً ممکن نیست کودکانی در این میان، داستان را نه تنها درک نکنند، بلکه اصلاً ماجرایی چنین پیچیده را نفهمند و حتی تا همیشه، هراسی ناگفته و ناخودآگاه از اسم یک پیغمبر، در کنه جانشان خانه کند؟ روز پس از عاشورا، انیمیشنی از جنگ عاشورا برای کودکان پخش شد.
 
دوباره و باز، با ناباوری تماشا کردیم که چگونه صحنه های نبرد را ترسیم کرده بودند. و آنگاه که به شهادت مولا امام حسین(ع) نزدیک می شد، این بار با نگرانی فرزندم را از جلوی تلویزیون بلند کردم؛ هر چند که مطمئن بودم سازندگان و پخش کننده های این برنامه ها، دیگر آنقدر بی فکر نباید باشند! باید اذعان کنم که دلم لرزید آنگاه که دیدم صحنه جدا شدن سر مبارک از بدن، به وضوح برای کودکان ترسیم شده بود و مردی از لشگر دشمن، سر خونین را، خون چکان و واضح، بالا گرفت... چه می کنیم با دین مان؟ چه می کنیم با دین فرزندانمان؟ چه می کنیم با روان حقیقت جوی کودکان سرزمین مان؟ در آن صدا و سیما، یک نفر نبوده که این نکته را تذکر دهد؟ شاید می ترسیم که دیگران ما را بی دین و ایمان بخوانند؟ شاید می ترسیم کج فهمان و مغرضان، از محل کار اخراج مان کرده یا بی آبرویمان کنند؟ حتما فراموش کرده ایم که رزق و آبرو همه دست خداست اما ما در قبال دین خود و در قبال فرزندان خود مسئولیم و باید پاسخ گو باشیم.
 
باور نمی کنم که کسی فرزند داشته باشد و نفهمد که چنین بی پردگی هایی، با آینده و تربیت مذهبی کودکان ما چه می کند. ترس و دلهره، آن چیزی نیست که ما از دین به آن ها القاء کنیم بلکه مولای ما سرشار از انسانیت و محبت و زیبایی و شجاعت و حکمت بوده اند. واقعاً در آن حد توان و آگاهی نداریم که این ها را جذاب به نمایش بگذاریم؟ با روشی که در پیش گرفته ایم، حتی با نگاهی روانشناسانه هم می شود به راحتی دید که ممکن است کودکانی، تا همیشه از شنیدن اسم برخی بزرگان و ائمه، به جای حس زیبای آرامش و یقین، تشویش و دلهره به سراغشان آید. به ما توصیه اکید شده است که در مراسم عزاداری مان هم روضه باز و مکشوف نخوانیم! آنوقت در شبکه سراسری کودکان، سر بریده آغشته به خون را نشان دهیم و بدن های شرحه شرحه؟ کجای این اسلام، حقیقی است؟ بگذریم از سایر مثال ها که مثلاً چندین بار شنیده شده که برخی کودکان از انیمیشن  حضرت موسی(ع) و فرعون و حضرت سلیمان(ع) با جنیان و شیاطینش با عنوان «فرمانروایان مقدس» رسماً هراسیده اند و حتی خودشان تلویزیون را خاموش کرده اند.
 
این چه ترویج ارزش هایی است؟ غربی ها که بسیاری مان کافر و مغرض می خوانیمشان هم انیمیشن های دلهره آور و هراسناک زیاد خلق می کنند. ولی آن ها لااقل در جهت اهدافشان، کاملاً درست و با برنامه ریزی و دقت پیش می روند. اهداف و انگیزه های ما چیست؟! پس این همه بی توجهی و عدم ظرافت در برنامه ریزی، ریشه در چه دارد؟ صرفا بی توجهی یا ...؟       
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۰۳:۵۴
دختر 4 ساله ما هر وقت میبینه آرم شبکه پویا سیاه شده میگه: ای بابا باز شهادته!
واقعا موندم تو کار این صدا و سیمای میلی و این دین گریزی (که به دلیل حضور یک عده افراطی در بدنه مدیریتی این سازمان عریض و طویل) در جامعه ایجاد میکنه. (1776663) (alef-10)
 
جمشیدی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۷:۰۸:۳۵
دختر و پسر بنده هم 4 ساله شونه. چند روز پیش دیگه تلویزیون رو رها کرده بودند.
طبق معمول این چندین روز، شبکه پویا داشت یک انیمیشن در مورد زندگی یکی از امامان معصوم (ع) پخش می کرد. دخترم می گفت هر وقت کارتون امام تموم شد صدامون کن. (1777245) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۸:۵۱:۴۸
دختری دارم پنج ساله که با مادر و خاله اش به هیئت و مراسم هم می رود و برخی مفاهیم دینی را هم می داند. امروز صبح که مادرش سر کار بود و من خانه دار، خواستم شبکه پویا بگذارم که بتوانم مشغولش کنم و به کارهایم بپردازم، اما گفت: بابا همه اش مثل هیئت می خونه! (1777425) (alef-10)
 
سعید جمشیدی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۷:۱۷:۰۴
با نگاهی به تاریخچه تولید انیمیشن در کشور ژاپن که یکی از قدیمی ترین، بزرگ ترین و بهترین کشورهای در زمینه ی تولید انیمیشن است، می توانید دریابید که این کشور در یک دوره ی تاریخی و پس از ساخت انیمیشن های حزن انگیز مانند حنا دختری در مزرعه، بل و سباستین، هاچ زنبور عسل و ... (که همگی تولید ژاپن هستند) به اشتباه خود پی برده و از یک دوره به بعد شروع کرد به تولید مجموعه هایی که تخیلات و هیجان کودکان را بر می انگیزد.
حالا بعد از گذشت 30 سال که انیمیشن هایی مثل حنا دختری در مزرعه و ... کودکی ما را به کاممان تلخ کرد، باید شاهد این باشیم که فرزندان ما نیز قربانی این بی مسئولیتی مسئولین صدا و سیما باشند. (1777263) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۱:۳۹:۰۵
دوست عزیز اون انیمشین هایی که شما میگی اولین کارهای ژاپنی ها نبودن! اولین کارهایی بودن که منو شما دیدیم! چون مسیولین عزیزمون برامون انتخاب کرده بودند. وگرنه کارتون فوتبالیست ها هم بود که چون اشکال شرعی نداشت و فوتبال گناه نبود با کلی سانسور برامون پخش میکردن! (1777731) (alef-10)
 
سعید جمشیدی
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۰:۱۶:۵۱
البته فکر کنم اگر جمله بنده را می خواندید، نوشته بودم "با نگاهی به تاریخچه تولید انیمیشن در کشور ژاپن"، نه اینکه شما در بین بیش از ده ها مورد انیمیشن های درام داستانی بالای پنجاه قسمت، دست روی فوتبالیست هایی بگذارید که حتی در ژاپن هم تولید و پخشش ناقص موند (به این علت که یک مجموعه دیگر با نام کاپیتان سوبا در همان زمان در حال پخش بود که البته این یک مورد برای ما پخش نشد!!!).
اصل صحبت من این بود که این کشور بالاخره راهش رو برای ایجاد پویایی و خلاقیت در بین کودکان ش پیدا کرد.
در ایران، متأسفانه عده ای سودجو پیدا شده اند که برای ذائقه ی مدیران رسانه ی ملی اقدام به تولید برنامه های بی کیفیت (از نظر فنی و محتوایی) می کنند. (1777966) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۳:۳۰:۳۰
من هم در کودکی از کارتون حنا دختری در مزرعه متنفر بودم و سعی میکردم این کارتون رو تماشا نکنم. الان که شما گفتید کودکی ما را به کاممان تلخ کردند حس بد تماشای آن کارتون در ان زمان در من زنده شد. (1778915) (alef-13)
 
اسماعیل
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۸:۴۴:۲۱
همه حرف ما اینه که فرزندان خاندان رسالت قربانی خشونت اشقیا شدند وما هم فرزندانمان را قربانی نمایش هایه خشن نباید بکنیم از مظالم وارده به اهل بیت رعایت نکردن حقوق کودکان ایشان است چرا ما که شیعه هستیم حقوق کودکان را ضایع میکنیم ان هم از طرف رسانه ملی اگر دین ندارید ازاده باشید از اخرین کلمات شهید عظیم ماست (1777410) (alef-10)
 
ناصر
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۳:۴۶:۰۶
اتفاقا" زندگی آل محمد(ص) آنقدر شیرینی و درس دارد که مصائب در آنها گم است. ولی معمولا ما تنها مظالمی که بر این بزرگان رفته را میگوئیم و می نویسیم و فیلم و انیمیشن تهیه می کنیم. ما عامه مردم از 63 سال عمر پربرکت حضرت امام حسین(ع) تنها مصیبت کربلایش را می دانیم. برای اینکه از خانواده،روحانی،مدرسه،دانشگاه،ذاکر و مداح، صدا و سیماو... فقط همین 10 روز و حداکثر تا اربعینش شنیده ایم. معلوم است که با رشد تکنولوژی و ماهواره و اینترنت و جنگ نرم و... نمی توانیم فرزندان امروزی مان را متدین بار بیاوریم. (1777928) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۹:۲۵:۱۳
من واقعا کارتون های توی شهادت رو دوست داشتم
میتی کومان یکی از اونا بود
همیشه کارتونهای اخلاقی که حق مظلوم رو میگرند نمایش داده میشد. (1777490) (alef-10)
 
علی علی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۴۲:۵۳
فقط افراطی ها نیستن.
این همه حماقت و کج سلیقگی اتفاقی نیست. به نظر میرسه جریان های ناسالمی با غرض به دنبال اهداف بلندمدتی اند که محدود به شبکه ی پویا نمی شود. (1777638) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۳:۴۰:۱۹
شاید تعجب کنید روز پنج شنبه سوم محرم شبکه دو برنامه خاله شادونه اهنگ
شادی راپخش میکرد که بچه ها هم با ان دست میزدند ...میبینید پشت بام دو طرف دارد در یک شبکه برنامه شاد ...دیگری ... (1777920) (alef-10)
 
یک روحانی
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۰:۴۴:۰۷
بنده نیز با ناباوری وقتی دیدم سر بریده را در حالی که قطره های خون از ان میچکید فقط چشمان امیر حسین را با دست گرفتم، واقعا از شبکه پویا عجیب بود، با کلیات مقاله موافق هستم، (1777989) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۹:۲۶:۰۸
شما پرسیدی آیا ممکن است عمدی در کار باشد..........؟

حالا من می پرسم آیا ممکن است عمدی در کار نباشد؟!؟؟؟؟؟ (1778191) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۰:۲۲:۲۳
ما که شبکه پویا الحمدالله نداریم
ماهواره داریم شبکه کارتون نت وورک العربیه میگیرم همیشه هم کارتون های روز دنیا رو پخش می کنه نه تکراری برای بیست سال پیش
فقط مشکلش زبان عربیه
وگرنه نه صحنه داره نه تصاویر ناجور (1778298) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۲:۰۵:۰۲
ظاهرا مسولین فعلی تلویزیون اشتباهی این مسولیت را قبول کرده اند .
یادمان نرود که آن پیر حجرت کرده در خصوص جایگاه تلویزیون به عنوان یک دانشگاه چه فرمودند . براستی ما در کجای کاریم . ایا مسولین رسانه م..لی از وضعت فعلی رسانه های منطقه چیزی میدانند . مفهوم مخاطب را میفهمند . درست است که مردم هیچ دخل وتصرفی در این رسانه ندارند ولی باید بدانند که اگ مخاطب نداشته باشند ، این همه سرمایه مادی و انسانی هیچ ارزشی ندارد . واقعا مسولین این رسانه میدانند که مخاطبین چه دیدگاهی نسبت به انها دارند .
خدا کند همانگونه که برای گسترش کمی تلویزیون این همه سرمایه گذاری میشود کمی هم برای شناخت مخاطب سرمایه گذاری میشد و نسبت به کسترش کیفیت نیز توجه میشد .
دهه های گذشته کیفیت رسانه های ما خیلی بالا بود ولی علی رغم گسترش امکانات کیفیت بصورت جدی افت کرده است .
باید گفت که رسانه ما بکلی جایگاه خود را به عنوان رسانه از دست داده و نباید از رویکرد عامه مردم به سوی رسانه های خارجی گلگی و انتقاد کرد.
از ماست که بر ما است (1780413) (alef-10)
 
امین
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۱:۲۱:۲۳
متاسفانه این صدا و سیما هیچ وقت نتونسته یه الگوی مناسب از دینمون یا از ولیتمون نشون بده . یه خواهر زاده دارم اومده ازم میپرسه جومونگ زورش بیشتره یا حضرت علی ع ؟ دوباره پرسید جومونگ زورش بیشتره یا ستم گفتم ولا جوری که تلویزیون میگه جومونگ . ما اونقدر مفاخر داریم اما متاسفانه به هیچ کدام اهمیتی داده نمیشه چه از بزرگان دینمون و ائمه و چه بزرگان ملیمون مثل کوروش داریوش ...رستم.....ووووو (1781037) (alef-13)
 
علوی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۰:۲۶
خانم توکلی! این گونه نظرات که به صورت خفی بوی روشنفکری و تجددگرایی میدهد از شما بعید است. چطور غربیها برای انتقال مفاهیم منحطشان به کودکانشان لحظه ای توقف ندارند و در تمام برنامه های کودکشان رقص و شرابخواری و زنا و قمار موج میزند. اما حالا ما بچه شیعه ها فقط چند روز در غم مظلومیت مولایمان نمیتوانیم دندان بر جگر داشته باشیم و تمام فکر و ذکر خودمان و بچه هایمان انس با مفاهیم بلند شیعه باشد؟ (1776675) (alef-10)
 
محمد رسولی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۶:۳۵:۲۱
اولا غربیها "در تمام برنامه های کودکشان رقص و شرابخواری و زنا و قمار موج" نمی زند. ثانیا اگر غربیها بخواهند مسایلی را که شما گفتید میان کودکانشان رواج دهند، آنقدر عقلشان می کشد که 24 ساعته در برنامه کودکشان زنا و قمار! نشان ندهند. بلکه با برنامه ریزی فرهنگی جامع و کامل و به صورت کاملا هنرمندانه این کار را انجام می دهند. سوما کسی از انس بچه اش با مفاهیم بلند شیعه ناراحت نمی شود، بلکه ناراحتی آنجاست که با عملکرد نادرست بعضی ها، بچه هایمان از این مفاهیم رانده و دور شوند. (1777184) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۶:۴۰:۰۵
من اصلا نمی توانم نظر شما و مدیران صدا و سیما که هم فکر هستید را درک کنم.

آیا نشان دادن چهره ای محزون و خشن از دین هدف اسلام و شیعه است!؟

حرف از بوی روشنفکری مخفی در کلام و عقاید نویسنده زدید.

مگر اسلام با روشنفکر بودن و روشنفکری مخالف است؟

آیا هر کس از اشتباه بودن یک راه و شیوه انتقاد کرد باید او را محکوم کرد!؟

در ورد برنامه سازی غربیها گفتید؛

مگر قرار است ما در اشتباه کردن با غربی ها رقابت کنیم!؟

کار به این ندارم که برنامه های آنها چگونه است ولی اینجا بحث این بود که چرا برنامه سازی مذهبی برای کودکان ما راه و شیوه ای اشتباه را در پیش گرفته است (1777192) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۸:۴۳:۱۴
اصولا درک کردن یا نکردن شما خیلی مهم نیست. مهم اینه که چیزی که درسته اجرا بشه. (1777405) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۲۰:۱۷
یعنی الان دین گریز کردن بچه ها و دل زدگی اونها کار درستیه!؟ (1777585) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۸:۲۳:۰۲
نظرت اشتباهه
كم تحملي و بي صبري تو اين جور زمينه ها كار نادرستيه (1778130) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۰۰:۱۴:۱۴
دروغ گفتن در مورد کارتون های خارجی چی؟ جناب خشونت برای سنینی مناسب نیست. این رو من نمی گم برو یکم روانشناسی کودک بخون یه زره بفهم هر چیزی شما خوشت میاد قرار نیست برای بچه ها هم خوب باشه. مثلا شما میری سر کار ولی قرار نیست بچه ۱۲ ساله هم بره سر کار... هر چیزی برای هر سنیه... در اسلام هم سن تکلیف دارند (1780606) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۶:۴۲:۲۴
مرد مومن این چه حرفیه که می زنید ؟ کدوم یک از برنامه کودک های ماهواره ای همچین چیزائی را که گفتی ترویج می دهد؟ (1777199) (alef-10)
 
هدی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۸:۵۹:۵۳
چرا ما همه چیزو با غربیا مقایسه می کنیم ؟ (1777441) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۹:۰۲:۵۲
جان من فرض کنیم انها بخواهند از این طرف بام بیفتن لزوما ما باید از ان طرف خودمان را پرت کنیم هرچیزی حدی داره (1777444) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۰۸:۲۸
آقای توکلی !!! مسئله دندان به جگر گذاشتن نیست ، شان معصومین را تا این حد پائین نیاورید مسئله نحوه عملکرد مسئولین غیر متخصص صدا و سیماست (1777556) (alef-13)
 
یک نفر
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۰۹:۰۱
شما اصلا فهمیدی چی رو به چی تشبیه کردی !!!؟؟؟ (1777557) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۷:۳۱:۵۷
گر تو قرآن بدین نمط خوانی/ببری رونق مسلمانی ! (1778077) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۸:۲۱:۲۹
منفی!!! (1778129) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۲:۳۲:۴۵
واقعا که خیلی خوب نگرفتی مطلب نویسنده متعهد و متدین را. (1778708) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۰۰:۱۱:۰۸
نمیدونم شما کی هستید ولی وقتی کارتون های خارجی ها رو ندیدید و در مورد خارجی ها بدون اطلاع دارید تهمت می زنید گناهتون نه تنها کم عقلی بلکه نشر اکاذیب هم هست. بچه های اون ها با بچه های ما چه فرقی می کنه تازه در خارج جایی که شما مطمنن نبودی کارتون ها مشخص برای هر سنی چیه. برای سنینی خشونت رو نشون نمیدن و موارد دیگه. نمی دونی نظر نده... (1780602) (alef-6)
 
سلوک
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۰۸:۴۵:۲۱
سلام خانم علوی عزیز
ببینید تمام نکاتی که دوستان در این صفحه گفته اند درست است و هیچ ارتباطی به روشنفکریو این حرفها ندارد. رسانه ما هیات و تلویزیون رو اشتباه گرفته در کشوری که بیش از 70 میلیون جمعیت دارد نمی شود همه را به یک مسیر هدایت کرد باید به آزادی آدم ها احترام گذاشت. این نکته ای است که بارها به برخی مدیران رسانه گوشزد شده اما متاسفانه مباحث گوناگونی سبب شده ما با فاجعه های این چنین در ایام محرم مواجهه باشیم
خوب به این نکته توجه کنیم که تاکید غیر علمی و بیش از اندازه بر یک موضوع بدون توجه به سن مخاطب آن سبب واخوردگی و دلزدگی او می شود. رسانه ما باید بداند که یکی از نقش های تعریف شده برای تلویزون این است که اوقات فراغت ما را پر کند نه این که ما را در اوقات فراغت از خانه فراری کند. در ایا م محرم که همه جا عزاداری است لازم است گاهی نفس بکشد روح انسان
قبول در سه شب می توان تحمل کرد رعایت کامل موسیقی را اما فقط همین
ما شبکه قران و معارف در تلویزون و رادیو دارم پس آنها می توانند تخصصی به این موضوع بپردازند و ما بقی باید مردم را رعایت کنند. چون برای مردم هستند.
باز خدا رو شکر شبکه های نمایش و تماشا کمی این فضا را پدید آورده اند.
یک نکته جالب ایران تنها سر زمینی است که در رسانه آ« برای تعاریف خودشان هم قاعده ندارند من هنوز متوجه نشده ام که چرا در ایام عزا و مناسبت رنگ لگو عوض می شود
رنگ لگو هویت تعریفی یک مجموعه است تازه برخی از دوستان رسانه ای اگر شبکه ای این کار را نکند او را مورد انتقاد قرار می دهند. ما در رسانه شده ایم مثل کسی که اسم پسر خود را می گذارد رستم و از او هراس می کند. اصل تغییر رنگ محل مناقشه است آن وقت راعیت نکردن آن مورد انتقاد قرار می کیرد.
به هر حال خانم عطایی عزیز کمی هم به ما مردم بنده خدا حق بدهید.
به امید روزی که دیگر این دغده ها غصه ما نباشد. (1780815) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۲:۳۶
قرار نیست که بچه شما 24 ساعته پای شبکه پویا بشینه (1776681) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۶:۴۱:۴۲
قرار هم نیست همون 10 دقیقه ای که میشینه چنین برنامه هایی بیبینه که هم از دین دل زده شود و هم دچار ضربه های روحی و افسردگی شود (1777197) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۸:۴۴:۱۱
Come on. اینقدر بچه رو لوس بار نیار. (1777408) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۸:۲۴:۳۵
اگر بچه شما با 10 دقيقه كارتون ديدن از مفاهيم مذهبي و ديني دل زده مي شود مشكل را در جاي اساسي تري مثل دين خودتان و همسرتان جستجو كنيد (1778133) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۳:۳۷:۵۵
یعنی شما ابعاد تربیت رو توی تعداد دقایق می بینید نه محتوا و کیفیت؟! پس شاید تمام مشکل ات شما در هر زمینه ای حتماً خودتان باشید که نگاهتان این گونه است. یعنی فرقی ندارد که یک بچه، در ده دقیقه، گل و بلبل و زیبایی و محبت و آرامش ببیند یا در همان ده دقیقه، خشونت و خون و دلهره و ترس و ابهام و جنگ وناامیدی؟ برای شما مهم این است که ده دقیقه کم است و مثلا بچه شما اگر همین صحنه ها رو در ده ساعت ببیند، شاید تازه دوزاری اش بیفتد؟؟ یه کم خنده دار نیست؟ (1778939) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۰۸:۳۱:۳۹
واقعا توخودت داری نون به نرخ روز میخوری ---- انوقت اینجا به دین دیگران توهین میکنی ... تو از کجا میدونی که دین پدرو مادرش مشکل داره --- این موضوع یک موضوع روانشناسی است (1780802) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۶:۵۸:۲۳
حالا بچه ایشون نه یه بچه دیگه. مگه این شبکه مال بچه‌ها نیست؟ پس چی‌کار کنن بگن بچشون کانالای ماهواره رو نگاه کنه. اونم که میگید تهاجم فرهنگیه. میخوای بچه‌شونو تو اتاق حبس کنن؟ (1777228) (alef-10)
 
جمشیدی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۷:۱۱:۰۶
شما ببخشیدش حالا! (1777250) (alef-10)
 
قنبری
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۳:۱۲
با کمی دقت در برنامه های صدا وسیما میتوان گفت که دست اندکاران این شبکه دقیقا در نقش مکمل بیشتر وبیشتر پربیننده شدن شبکه های ماهواره ای عمل میکند .صدا وسیما با یک مدیریت صحیح فرهنگی وهنری واجتماعی وباز از طرف سیاسی آنچنان کار برای حرکتهای خلاقانه وتاثیر گذار دارد که براحتی میتوان با استفاده از آن بینندگان شبکه های ماهواره ای را در یک بازه زمانی دوساله به زیر 15درصد رساند. (1776682) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۱:۰۳:۰۹
ما که نه خلاقیتی در این صدا و سیما دیدیم نه فکر پخته و درستی! (1777668) (alef-10)
 
زهره
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۵:۱۰
یک روز پسرم نصف شب با گریه از خواب بیدار شد و من به سختی توانستم آرامش کنم روز بعد فهمیدم که مربی مهد کودک برای بچه ی چهار ساله تعریف کرده که شمر با تیر به گلوی نی نی امام حسین زده است.
یکی از دوستهام تعریف می کرد که متوجه شده که علت گردن درد دخترش این بوده که معلمها توی مراسم مدرسه آنها را واداشته اند که سرشان را پایین بیندازند و موقع نوحه خوانی گریه کنند و....
موضوع فقط صدا و سیما نیست ، مسئله خیلی پیچیده است. (1776687) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۹:۱۶:۱۳
کودکي ما را خراب کردند دست از سر اين نسل جديد هم برنميدارند! (1777470) (alef-10)
 
هم وظن
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۳:۰۰:۰۴
خدا رو شکر علت همه مشکلات با خواندن این مقاله کشف شد اگه بچه ما در این ایام دچار هر مشکلی شد باید ربطش بدیم به دهه عاشورا .انصاف در همه جا خوب و دلنشین است بله این مقاله تا حدودی درست است خود بنده هم دو کودک بیننده شبکه پویا دارم و در این ایام شاهد این برنامه های مناسبتی بودم ولی همانطور که ما افراط رو محکوم میکنیم خود ماهم دچار آن نشویم مسئولان صداو سیما باید یک تجدید نظر اصولی دربرنامه ها بکنند (1777860) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۵:۲۴
با سلام

خدمت نویسنده این مطلب خسته نباشید عرض میکنم. باتوجه به اینکه چندین سال است که اصولا به این رسانه به اصطلاح ملی نگاه هم نمیکنم , یک پیشنهاد هم خدمت شما دوست عزیز داشتم.

هم اکنون سی دی ها ی آموزشی وتفریحی با مبانی دینی و غیر دینی و مناسب و جذاب بسیار فراوان شده است. کلا بهتر است به جای این برنامه هایی که معلوم نیست که چه کسی و با چه انگیزه ای درست کرده و اثرات آن نامشخص میباشد , از اینگونه محصولات فرهنگی (البته لطفا کپی تهیه نفرمایید تا حق تولید کننده اون هم ضایع نشه) تهیه کنید اصولا دوربرنامه های تلویزیون رو خط بکشید. ضمن اینکه قبل از آن خودتان میتوانید با دیدن آن از کیفیت و محتوای آن مطمئن بشوید نه مثل این شبکه هایی که معلوم نیست ثانیه ای دیگر چه چیزی را پخش میکنند! (1776689) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۶:۲۲
متاسفانه صدا و سیما در این پوست اندازی ای که مدتی است به ون دچار شده هم از این طرف بام افتاده و هم از آن طرف بوم. متاسفانه اتاق فکری در این سازمان برای فکر و هدفمند ساختن برنامه ها وجود ندارد و فقط بدنبال پر شدن برنامه پخش هستند. (1776693) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۹:۲۶
وقتی کسی که عهده دار کاری میشه که در تخصصش نیست، میشه این!!!

برای انجام یه کار فقط نیت خوب کافی نیست. هرچقدر اونایی که دنبال بی دین کردن بچه های ما هستن نقشه میکشن و واقعا هوشمندانه برنامه ریزی میکنن، اینا بی برنامه و بی تدبیرن!!! (1776700) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۲۲:۲۶
ضمن عرض تشکر از آبجی محترم نویسنده خوش قلم .هر چند قسمتی از نقد شما کمی بی انصافی ست ولی مطلبتون در مورد کج سلیقگی ها در ارتباط با انتخاب بعضی از موضوعات بحق بود.
در انتها باید از مسئولان شبکه پویا که در ارتقای فرهنگ دینی تلاش می کنند تشکر می کنم. (1776712) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۶:۵۹:۴۸
دقیقا کدوم قسمتش بی انصافیه؟ همش حقیقته تلخ و دردناکه. (1777230) (alef-10)
 
سیدمحمد نبوی
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۹:۵۶:۳۸
ضمن تشکر از خانم زیبا کلام
من چند سوال از خدمتتون دارم
1- شما در بین صد ها شبکه تلویزیونی مخصوص کودکان چند شبکه رو میتونید پیدا کنید به استاندارد های مذهبی ما نزدیک باشه ؟در این بین شبکه پویا کجای لیست شما قرار میگیره؟
2-شما و دوستان مذهبیتون که قلم خوب و نگرانی دینی دارید تا کنون چند فیلمنامه یا حتی قصه و داستان مذهبی برای کودکان این سرزمین تهیه کردید ؟(امام: نگویید انقلاب برای ما چه کرد، بگویید ما برای انقلاب چه کردیم)
3-فرض می کنیم تمام فرمایشان شما در مورد برنامه های این شنکه در چند روز منتهی به تاسوعا و عاشورا و بعضی برنامه های مذهبیش منصفانه باشه ، ولی آيا اتهام عمد بودن این نواقص به شبکه پویا "بینی و بین الله" منصفانه است؟؟ (1778243) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۳:۱۶:۲۴
1- نه تنها در پویا که باقی شبکه های بزرگسال نیز افراطی عمل می کنند.
2-مگر قرار است هرکس که از چیزی انتقاد داشت خودش هم بره رفعش کنه . اینطور باشه من که از گرانی گله دارم باید برم جای وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی بشینم و این مشکل را حل کنم.
3- خوش بینانه نگاه کنیم به کج فهمی مسئولان صدا و سیمای ضرغامی می رسیم و گرنه با کمی بدبینی حکایتها از این منظر می شود ساخت. (1778871) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۴:۰۹:۳۰
با سلام. آقای نبوی از شما ممنونم که با احترام و دغدغه سوالات خود را مطرح نمودید. اینکه یک شبکه به استانداردهای مذهبی ما نزدیک باشد خیلی خوب است اما ابراز ناراحتی بنده از این بود که چرا پولی که خرج می شود، درست و به جا مصرف نمی شود. چرا متخصص های تربیت و روانشناسی کودک، متخصصان دینی، جامعه شناسانی با حیطه مطالعات کودکان و امثالهم را جمع نمی کنند تا با نظارت کارشناسانه، برنامه ارائه دهند. اطمینان دارم که این اتفاق نمی افتد چون حاصل کارهای صدا و سیما، خود، گویای ناپختگی و سرهم بندی می باشد. من اتهامی به کسی نزدم بلکه سوالی را برای فکر کردن و یافتن پاسخ مطرح کردم. این سوال از باب مباحث سیاسی نبود و بلکه صرفا و حقیقتا دغدغه و ابهام بنده بود. باور نمی کنم در صدا و سیمایی که این همه فیلتر برای اجرا و پخش هر برنامه دارند و این قدر در بسیاری از مسائل سخت گیر هستند، حتی یک نفر پیدا نشود که گوشزد کند که مسائل دینی ما باید و تاکید می کنم، باید، به زیباترین و حرفه ای ترین و زیرکانه ترین شیوه ممکن ارائه شوند. امکان ندارد یک مادری در آنجا کار کند و دغدغه مذهبی داشته باشد، این کارتون ها را ببیند و به فکر نیافتد که ای کاش مظلومیت مولایمان را به شیوه ای کودکانه برای فرزندان ما بیان می داشتند شیوه ای که حتی برای بزرگان هم منع شده است. بله برادر من، من گاهی از خودم می پرسم که آیا واقعا ممکن است دست های پنهانی در کنه ماجرا، بدون اینکه خیلی ها متوجه شوند، بخواهند از همین کودکی، فرزندان ما را از دین زده کنند؟!!یعنی واقعا ممکن نیست؟ یا شاید شما فکر می کنید گزینه اول درست است و آن اینکه هیچ فردی ندیده و نفهمیده و برایش هم مهم نبوده؟؟!؟ (1779082) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۲۴:۲۸
احسننت خوب بود متشکرم از
نوسنده محترم (1776717) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۳۲:۲۸
- با مطلب گفته شده کاملا موافقم .اینهمه کج سلیقگی ؟ یا بی فکری ؟ بقول مولا امان از دست دشمنان زیرک و دوستان نادان ! امان ! (1776753) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۳۴:۲۷
من مطمئنم مسئولان صدا وسیما از خداشونه که همیشه ایام مذهبی باشه تا به این بهانه یک مشت برنامه نوحه و گریه وسخنرانی رو رو آنتن بفرستن که هیچ احتیاجی به دقت وزحمت و چک کردن نداره.گاهی چهار شبکه پشت سر هم یه روحانی داره صحبت میکنه... (1776761) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۳۴:۵۶
شبکه پويا حداقل 4تا کارتون ضعيف در اين ايام پخش کرد!!! شبکه تماشا رو بگو که حتي شب تاسوعا و عاشورا از پخش کردن جومونگ دست نکشيد!!!!
به کجا چنين شتابان؟!... (1776762) (alef-10)
 
اسماعیل
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۳:۲۹:۲۳
خب تماشا چیکار کنه؟
خوبه همه شبکه ها فقط نوحه بذارن و بس.
اگه کسی بخواد خودش میره هیئت و مسجد و ... .
بعدشم شاید کسی دلش نخواد نوحه خوانی نگاه کنه و فیلم دلش بخواد. اون چیکار کنه؟ (1778045) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۸:۵۹:۲۹
اشکالي نداره فيلم پخش کنه... اقلا فيلم خوب!!! فيلمي که سرش به تنش بيارزه... آخه جومونگ چي داره (1778168) (alef-10)
 
رضا//////
۱۳۹۲-۰۸-۲۸ ۰۹:۰۱:۵۰
ميگن جومونگ خيلي قويه (1782771) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۳:۵۳:۲۰
با تک تک جملات این نوشته موافقم (1776782) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۴:۱۵:۲۳
افرین. دختر من شب خوابش نمی برد. (1776805) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۴:۲۷:۴۲
با خیال راحت مثل ما میزدین ماهواره میدیدین!!!!!! (1776834) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۳:۵۲:۰۳
من نمیدونم شما با خیال راحت چه شبکه هایی را از ماهواره تو این شبها میدیدین که ارزش دیدن داشته ولی واقعا با خیال راحت نمیشه برنامه هاشون را دنبال کرد،مخصوصا برای بچه ها.البته انتقاد نویسنده به جا بود (1777939) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۴:۳۰:۱۳
سر کار خانم. لابد شما هم یادتونه وقتی بچه بودید، چطور کل محرم و صفر به مدت شصت روز برنامه کودک فقط سینه زنی پخش می کرد؟ بچه های الان که خیلی خوشبختن (1776840) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۴:۳۷:۰۷
دوست عزیزم
درود بر شما و دغدغه صحیحی که دارید
من خود طلبه هستم و اکیدا فرزند چهارساله ام را از دیدن انیمیشنهایی که مفاهیم زیبای دینی را به بدترین شکل ممکن مطرح می کنند،باز می دارم. البته با لطایف الحیل و روشهای غیرمستقیم.
شما را بخاطر آنچه مطرح کردید تحسین می کنم و از شما تشکر می کنم. (1776853) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۴:۴۵:۴۸
عزیز دل برادر تو تازه به این نتیجه رسیدی. بنده سالها است یک استراحت چند روزه به تلویزیونم در این ایام دادم. (1776871) (alef-10)
 
كوروش
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۴:۵۲:۰۹
دست مريضا. دشمن دانا به از دوست نادان بود. واقعا يك عده بي خرد نادان از طريق دين و با تبليغ نادرست دارند تيشه به ريشه ديني ما مي زنند. هر سني يك دركي دارد و لازم نيست كودك تا رشد فكري كامل نكرده مستقيما با ماجراهاي ديني روبرو شودو من خودم سيدم و از خانواده مذهبي هستم و 2 پسر 8 و 9 ساله دارم. نوحه هاي گريه دار افراطي را برايشان نمي گذارم. حتي در بعضي مواقع كه در وسط بازيشان اذان پخش ميشود، سعي ميكنم صداي اذان باعث اذيت شان نشود و دين زده نشوند. روحانيون داخل صدا و سيما و وزارت ارشاد به كجا نظارت ميكنند؟ بچه را از كودكي بايد ساخت و در مدرسه پرورش داد. وقتي صدا و سيما براي يك فيلم سينمايي ميلياردها تومان پول ميده و ميخره ، چرا براي برنامه كودك و انيميشن هزينه كلان نمي كند. در كودكي نبايد دين را مستقيم به بچه آموخت بلكه در قالب داستان و فيلم و اخلاق و رفتار و آنهم با تجه به سن كودك به آن اموخت. در وضعيت فعلي جامعه، وقتي پدر و مادر وقت كمتري براي فرزند دارند، اين صدا و سيما است كه نقش والد دوم را دارد( بعضا نقش والد اول را دارد). پس در اين كشور شيعه نشين، بايد خيلي دقت شود. اگر خودمان تكنولوژي ساخت فيلم را نداريم لا اقل به كشورهاي ديگر بدهيم برايمان درست كنند نه اينكه زوركي يك فيلم درست كنيم و صد بار پخش كنيم و كودك را فراري دهيم به سمت بن تن و دي جي مان و باب اسفنجي و .... (1776891) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۳:۳۳:۳۵
كوروش جان! فكر مي كنم مي خواستي بنويسي «دست مريزاد» نوشتي «دست مريضا» اما درست نوشته‌اي. كار دست مريضا است! (1777909) (alef-10)
 
روح الله
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۴:۵۴:۱۹
احسنت زیبا بود (1776901) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۴:۵۵:۳۷
متاسفانه شما تا حد زیادی درست میگویید. در برنامه های مذهبی متاسفانه کودکان لحاظ نمی شوند. من البته دیگر بچه کم سال ندارم تا شبکه پویا را رصد کرده باشم ولی یادم هست وقتی خیلی خوشحال دخترم را به دیدن فیلم ملک سلیمان -که انصافا فیلم ارزشنمدی بود- بردم همان اول فیلم چنان ترسید که نتوانستیم بقیه اش را در سینما ببینیم. شاید هم ما اشتباه کردیم که فکر میکردیم هرفیلم مذهبی مناسب کودکانمان هم هست (1776908) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۰۶:۲۹
احسنت ! ولی کو گوش شنوا ؟ (1776944) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۰۶:۵۱
این بی توجهی نیست، کمال نفهمی و بی درایتی است. (1776945) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۰۹:۳۲
من پدر بزرگم كه روحاني بودند،خدا رحمتشان كند، به روضه خوان ها توصيه مي كردند كه روضه "سخت "نخوانند، وقتي مي پرسيديم چرا؟مي گفتند، روضه سخت، قساوت قلب مي آورد. مي گفتند، روضه سخت مال خواص است نه عامه مردم. اين روزها كه نوحه هاي سنگين از لحظات عاشورا از رسانه ي ملي مي شنويم، جاي پدر بزرگم را خالي مي بينم كه اگر زنده بودند، حداقل به خانواده خودمعترض مي شدند. راستي چرا علماي ما تذكر نمي دهند. مقتل لهوف خوب است، آيا اين مقتل خوب است همه عامه مردم بخوانند؟؟؟ (1776954) (alef-10)
 
مسافر
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۱۴:۵۷
آیا ممکن است عمدی در کار باشد؟! (1776970) (alef-10)
 
بخشی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۹:۳۳:۴۷
اصلآ میشه؟!!!!!!!! داریم مردم؟؟؟؟؟؟؟ (1777501) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۱۶:۳۷
ممنون از اين تذكر بجا. امور تربيتي كودكان در رسانه بسيار مهم، ظريف و تخصصي است كه بايد توسط كارشناسان مجرب صورت گيرد .
بزرگي فرمود: "اشتباه پزشكي يك جراح در نهايت دفن ميشود. لكن اشتباه تربيتي نه تنها يك انسان بلكه يك نسل را ميتواند گمراه كند." (1776975) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۲۰:۴۸
پرسیده اید :مگر صدا و سیما، یک رسانه همگانی با مخاطب عام نیست؟

من می پرسم مگر هست ؟!! صدا سیما فقط یک عامل دلزدگی مردم از دین تفرقه ویکسو نگریست این چند روز هم در جهت تبلیغ حماسه حسینی تمام شبکه ها در اقدامی هم سو همگی صفحه خود را 4 قسمت کرده بودند وفقط مراسم سینه زنی شهرهای مختلف را نشان می دادند ! اوج هنر وتلاش صدا سیما !!! (1776992) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۲۵:۲۵
احسنت. شجاعانه و منصفانه بود. من هم که فرزندی ندارم سخت دلم لرزید. کاش همه ما چشم بیدار و گوش شنوای همدیگر باشیم. (1776998) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۳۲:۳۲
چند سال پیش مربی پیش دبستانی بودم. یک بار یکی از بچه ها به دوستش میگفت امام چشم نداره. دلیلی هم که برای جشم نداشتن امام می اورد کارتون هایی بود که در اونها صورت امام نورانی نمایش داده می شود.
وقتی ساده لوحانه یک عده تصور می کنند نمایش نداده چههره رو میشه این جوری دور زد تصورات بچه ها هم همین طوری می تواند مغشوش شود (1777020) (alef-10)
 
هلی
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۹:۰۲:۱۹
دقیقا دختر 5 ساله من هم همین تصورات را دارد فکر می کند همه پیامبرا و ائمه صورت شان زرد است و چشم و دهان ندارند . به هیچ شکل هم قانع نمی شود که این ترفند سینمایی است!! (1778172) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۳۵:۱۵
سلام،

اتفاقا من هم آن انیمیشن حضرت خضر علیه السلام را دیدم و بسیار تعجب کردم که این چه چیزی هست که برای بچه ها نمایش میدهند. نمیدانم چه مقدار انیمیشنهای غربی را که برای خردسالان نمایش میدهند دیده اید. تمامی انیمیشنها، سرشار از شادی و سرور و داستانهای اجتماعی آموزنده هست. بعضا سنتهای خودشان را هم در آن کارتونها نمایش میدهند بدون ایجاد اضطراب و دلهره برای بچه ها. روابط خانوادگی را بسیار سالم نمایش میدهند و اصلا در کارتونهاشان، از دروغ و دغل بازی و غیبت و دزدی و ... خبری نیست. از روابط نا سالم دختر و پسر هم بندرت چیزی میشود پیدا کرد

البته این را بگویم که این مربوط هست به انیمیشنهای برای خردسالان. برای سنین نوجوانی و جوانی به بعد اغلب محصولات بسیار نا مناسبی دارند که اصلا به فرهنگ ایرانی اسلامی ما نمیخورد ... (1777027) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۴۵:۳۸
تهیه کنندگان به فکر مخاطب که نیستند هیچ؛ به فکر پاسخگویی به امام حسین و امام زمان علیهما السلام هم نیستند؛ آنها به فکر آمار و گزارشهای مسئول پسند هستند! مسئولین هم بیش از آن که کاری به محتوا داشته باشند از این که شکل ظاهری گزارش آنها حاکی از لغو برنامه های شاد و تولید و پخش برنامه های خاص عزاداری باشد، راضی و خشنودند!!! (1777055) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۵۳:۴۲
احسنت به نویسنده احسنت به الف و تاسف به دست اندر کاران تلویزیون (1777085) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۵۸:۳۵
جانا سخن از زبان ما میگویی. من که خود یک پسر بچه 5 ساله دارم خوب درک میکنم که چه میگویی. به یاد بیاوریم سخن آن بزرگوار را که گفته است: برای مقابله با چیزی خوب حمله نکن بلکه از آن بد دفاع کن. صدا و سیمای ملی ما با این برنامه ها ریشه مذهب را خوب نشانه رفته است. (1777103) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۵:۵۹:۲۳
صبر کن بچه ا‌ت بزرگتر بشه اون وقت جز ماهواره هیچی‌ نمیبینه. (1777107) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۶:۰۱:۰۸
کاملا موافقم، تهیه برنامه برای کودکان کار بسیار حساس و علمی و فنی است و باید خیلی خیلی کار بشه.
من سه تا بچه زیر 12 سال دارم و ماهواره را نیز چند وقتی است جمع کرده ام کاملا میفهمم منظور نویسنده چیست و دلش از کجا پر خون است. تولیدات ایرانی را بچه های من دوست ندارند و با اکراه نگاه می کنند. کارتون های خارجی ( سی دی های مجاز ) که برایشان می خرم را بیشتر دوست دارند.
مسولین با این برنامه ها حتی بچه های خودمان را نمی توانند جذب کنند آنوقت چطور می خواهند افکار جهان را معطوف به ایران و ارزشهای مورد ادعای مان کنند؟؟؟؟؟؟ (1777113) (alef-10)
 
یه نفر
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۶:۰۳:۵۸
یک بی سلیقگی دیگر به راه انداختن دسته های عزاداری در ساعت یازده و نیم شب است . مگر نه اینکه کودکان باید حداکثر تا ساعت نه شب در رختخواب باشند ؟ به کار بردن این طبلهای عظیم که با ضربه زدن به انها تمام ستون های خانه در ان ساعت شب می لرزد چه پیغامی برای کودک خواب الود و ترسان دارد ؟باور کنید من به این بزرگی از صدای آن طبلها و لرزش شیشه ها وستون خانه دچار تپش قلب شدم . (1777122) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۶:۴۳:۰۱
واقعا مطالب به جا و درستی را مطرح کردید. من خودم هم با دیدن این برنامه شگفت زده شده بودم. کاش این مطلب را برای مسئولان هم بفرستید.
با تشکر (1777200) (alef-10)
 
سلیمی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۷:۴۲:۳۶
مطلب بجا و دردمندانه ای بود. اما چه می شود کرد؟ (1777305) (alef-10)
 
انگوری
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۸:۳۴:۰۳
بچه های من که همشون کانالای کودک ماهواره رو بلدن و نیازی به شبکه های پویا و مویا ندران صبح که پا میشن مستقیم میرنن سراغ persian toon و خوشحال و خندون کارتونش را میبینن اتفاقا" کارتوناش خیلی هم متعارف و معقوله .. تازه انگلیسی شون هم خوب شده .....دیگه چی میخام (1777394) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۳:۰۸:۳۸
خودتو گول نزن آقا اون بچه های بدبخت رو ول کردی به امون خدا پای ماهواره
پرشین تون که نیم ساعت کارتون پخش می کنه ربع ساعت آگهی.
کیفیت دوبله اش هم افتضاحه. همین باب اسفنجی تلویزیون رو با باب اسفنجی پرشین تون مقایسه کن میفهمی من چی میگم.
کارتونهای درجه چندم رو برای پخش انتخاب می کنه. خلاصه انگوری جون امیدوارم یه کم بیشتر دلت برای بچه هات بسوزه. تا از چاله شبکه پویا در چاه پرشین تون نیافتند (1777872) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۳:۱۸:۰۶
در مورد دوبله باب اسفنجی که کاملا برعکس گفتی (1778880) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۸:۵۲:۱۲
امامان و پیامبران ما امروز هم مظلومند! (1777426) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۹:۰۵:۱۷
یه زمانی ما نوجوان بودیم بازی فوتبال که نشون میداد در حساسترین موقع بازی قطع می شد جهت اذان و جالب اینجاست که 10 دقیقه قرآن پخش میکرد و بعد اذان و ... براحتی 25 تا 30 دقیقه بازی می پرید و ما اعصابمون از هرچی اذان و نماز بود به هم می ریخت، توی سالهای قبل این مشکل حل شد اما دوباره شروع شده !!! بخدا دقیقا اثر معکوس داره که یک بازی فوتبال رو قطع کنی و اذان بزاری خب اینجوری همون بچه نمازخونی که عاشق فوتبال است هم حالش میگیره و باعث دفع اون از نماز و ... میشه (1777449) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۹:۱۴:۵۵
آیا ما نمیتوانیم انیمیشن فاخر بسازیم ؟؟؟؟

چرا میتوانیم با کلی منت و دک و پز و فیلمنامه ناقص و کلی بد آموزی ما تهران 1500 را می سازیم

- تو رو خدا اگر نمیتونید یا نمی خواهید بسازید پولش رو بدید حداقل پیکسار یا والت دیزنی یا همین ژاپنی ها آنقدر قشنگ و زیبا و مذهبی برای ما بسازند که دهن همه باز بمونه منت هم سرمون نمی گذارند هر روز هم نمیان تو شبکه ها صبح تا شب درباره انیمیشن هاشون صحبت کنند
----------------------------------------------------
یادم هست عربستان وقتی اون قدیم ها دید نمیتونه، پول داد سندباد را ژاپنی ها براش ساختند (واقعا جذاب بود و هست)
شما پول رو بجای حیف و میل در داخل برای مسخره کردن نیروی انتظامی (تهران 1500) و چند تا متلک پرانی بدبد این ژاپنی ها بروند فیلم مذهبی برای امام حسین (ع) بسازند بخدا بهتر از ما و دوست داشتنی برای تمام سنین می سازند طوری که بچه از پای کارتون مذهبی تکون نخوره و درک هم بکنه (1777467) (alef-10)
 
محمد جواد
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۱:۲۳:۵۳
راست گفتی
به حق گفتی
خدا خیرت بده (1784634) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۱۹:۳۰:۱۱
----

احسنت به خواهر محترم . تاثیر گذاری رسانه ای در دنیای امروز و همچنین تبلیغ دین از همان صدر اسلام امور پیچیده ای هستند و بودند . اولین شرط این است که فاعل خود دغدغه داشته باشد نه برای پول و شغل و داشتن حاشیه امن از برخی منتقدان ناآشنا ( و بزرگوار ) تلاش کند . دین و فرهنگ سرنگ نیست ؛ هر چقدر صدای خواننده متونی دینی نازک تر شود نفوذش بیشتر نمی شود ؛

به غوغاش نخوانید
خموشانه بگردید (1777495) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۴۵:۱۰
دست شما درد نکنه که این موضوعات را گفتید.
چند وقت پیش بنده هم مطلبی در مورد داستان های قرآنی که از تلویزیون پخش می شود (مخصوصا همین داستان خصر و موسی - علیهما السلام) نوشتم ک ه تکمیل آن مانده . شما اصل مطلبی را که من قصد گفتن آن را داشتم، بیان کردید.

از این برنامه های مذهبی که افکار کودکان را شکل می دهد، بیشتر از باب اسفنجی و هری پاتر می ترسم و اصلا دوست ندارم فرزندانم اینها را نگاه کنند. (1777642) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۰:۵۶:۳۹
مگه تلویزیون شما پیچ خاموش نداره...مگه سی دی کارتونهای دیگه پیدا نمیشه تو بازار ....مگه لپ تاپ ندارین (1777655) (alef-13)
 
مجتبي
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۱:۲۷:۲۸
خدا خيرشون نده، نميدونم چرا لالايي هاي بسيار خوبه شبكه پويا رو قطع كردند!! اون لالايي ها كه اصلا نه شعر و نه آهنگه شادي دارند. دختره 18 ماهه من هرشب به زور تا 10 بيدار ميمونه تا لالايي هاي شبكه پويا رو ببينه ...باورتون ميشه طفلي چند شبه تا 11 بيداره و با حسرت و با تشويش ميخوابه؟؟ اين ديگه خيلي بي انصافيه!!! كج سليقه گي تا چه حد! (1777705) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۱:۳۴:۲۸
به این صورت حتما کسی به سراغ ماهواره نمی رود.تازه کشورهای مسمان که هیچی تمام اروپا و آمریکا هم ۲۴ ساعته برنامه های تلویزیون ما را نگاه می کردند. (1777721) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۲:۰۷:۱۳
اصلا باید روز شب شهادت میتی کومون برای نسل جدید بزارن که قدر عافیت رو بدونن! (چه زجری کشیدن دهه شصتی ها) (1777786) (alef-10)
 
شهروز
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۲:۰۸:۴۳
این یک واقعیت دردناک است که افراط تفریط در خون ایرانی است و اون هم ریشه در فرهنگ 1000 ساله ایران دارد و درست شدنی هم نیست....... (1777787) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۳:۰۸:۳۹
اگه راست میگی و با مذهب عناد نداری برای یکبارهم که شده الف جان: به برنامه های رقص آور و موسیقی محور صدا و سیما که همه روزه برای کودکان ما پخش می شوند اعتراض می کردی؟ ما که در این چند سال از شما ندیدیم فقط مواقعی شما نظر می دهید که انگار مشکلات ما فقط برنامه های ضعیف مذهبی اند
اگه راست می گی یه مطلب بزنید در نقد برنامه های موسیقی محور کودکان که از همه شبکه های تلویزیون ضرغامی پخش میشه (1777873) (alef-10)
 
استاد دانشگاه تهران
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۳:۱۸:۰۹
من به عنوان یک فرد مذهبی و البته بزرگ شده انگلستان الان در ایران برای پسر دو ساله ام بهترین برنامه ای که می شناسم و اثر مثبتی روی فرزندم داشته Baby Einstein می باشد. توصیه می کنم از بین این نوع برنامه ها که به صورت DVD موجود است برای سنین مختلف استفاده کنید. تنها نقطه منفی این برنامه برای ساکنین ایران زبان آن می باشد که فارسی نیست ولی این کجا و شبکه پویا کجا! (1777884) (alef-13)
 
من
۱۳۹۲-۰۸-۲۵ ۲۳:۵۱:۲۰
دیگه وقتی حجه الاسلام پناهیان میگه من هر برنامه تلویزیونی رو اجازه نمیدم بچم ببینه و بعد ممنوع التصویرش میکنن شما خودت قصه رو تا آخر بخون. خدا میدونه تا کی میخوایم باب عقل و خرد رو رو کارامون ببندیم (1777938) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۰:۰۵:۵۴
وای بر کسانی که زیبایی ها را زشت ،و زشتی ها را زیبا نشان می دهند (1777953) (alef-10)
 
امیر63
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۰:۲۹:۲۱
من مرده شما زنده!
اگه ندیدید چند سال دیگه تو مراسم عاشورا پرکاشن و دی جی آوردند!
اول سنج بود بعد طبل آوردند چند وقته نی مد شده و ...
ریتم آهنگها هم که کلا خودتون شنیدید!
عزیزان افراط در هر چیزی ضرر داره حتی در آب که مایه حیاته! (1777977) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۲:۰۷:۴۹
شما دوست نداری نگاه نکن اینجا یک کشور اسلامیه و این برنامه ها برای عموم مردم پخش می شود.شما برو سوئیس وقتی سر آقا اباعبدلله را بریدند تلویزیون بگوید نبریده اند تا بچه ی شما مظابق پیش فرضهای تربیتی غرب بزرگ شود؟ (1778025) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۵:۱۹:۲۵
متاسفم برای تعصب کورت (1779345) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۵:۳۹:۵۱
کودکان یا عموم مردم (1779436) (alef-10)
 
مرتضی عرفانی
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۲:۴۱:۵۶
بسم الله
سلام
ضمن عرض خسته نباشید برای شما می خواهم بگویم دو طرفه باید گفت زمانی هم که شهادت نیست تلویزیون دچار افراط میشود آهنگ هایی برای بچه ها پخش میکنند که مطمئنا اشکال شرعی هم دارد ...... (1778031) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۷:۴۵:۲۲
شما اگر طبیب بودی سر خود دوا می نمودی فقط انتقاد میکنید مگر چند روز در سال تاسوعا و عاشورا هست ماشاءلله اینقدر ماهواره زیاد شده که فکر نکنم بچه هاتون بی کارتون بمونن هیچوقت (1778089) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۸:۳۳:۱۵
باید عنوان تغییر کند:
«آیا ممکن است عمدی در کار نباشد؟!!!...» (1778138) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۸:۴۲:۵۰
با سلام و احترام
قرموده بوديد:
کاش این مطلب را برای مسئولان هم بفرستید.
دلتون خوشه كدوم مسئولين؟ (1778148) (alef-10)
 
ن
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۸:۴۴:۰۸
به نظر من اگر تلوزیون در چنین ایامی همه شبکه ها بجز یکی یا دو تا را تعطیل کنه خیلی بهتره. (1778149) (alef-10)
 
نبي ابادي
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۸:۴۷:۵۹
اقاي ضرغامي براي دل خودش برنامه ميسازد وپخش ميکند بعد فکر ميکند همان چيزي که او ميخواهد اکثر مردم هم ميخواهند در صورتي که او کار خودرا ميکند ومردم هم به سراغ ماهواره ميروند نتيجه اين ميشود که در هرشهري تعداد بينندگان تلويزيون به چند صد نفر هم نمي رسد يک زماني انتن تلويزيون روي تمام پشت بامها بود اما الان اکثر خانه هاانتن ماهواره دارند (1778155) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۸:۵۴:۵۵
همه این نظرات قبوا ولی لطفا راهکار بدهید شما خود را جای مسوولان صدا و سیما بگذارید و بگویید ضرغامی چکار کند تا بعداً شریعتمداری گیر ندهد بالاخره صندلی ریاست را بدست آوردن یک چیز است و حفظ آن چیز دیگریست (1778162) (alef-10)
 
امير
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۰:۳۵:۴۸
اگر آدم كمي باشعور باشد از اين نظرات مردم جواب را ميگيرد و راه كار را ميفهمد. نظرات مردم را مجددا مطالعه كنند (1778347) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۵:۲۹:۳۶
تو خوبی (1779396) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۰۹:۴۳:۴۳
صدا وسیمای ضرغامیه دیگه. پول مردم هم نیست!!!!! (1778210) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۴:۱۷:۵۴
با سلام و تشکر
یادم نمیرود قبل و بعد از عید قربان هم به همین ترتیب دم به ساعت یک انیمیشن
ضعیف پخش میشد که حضرت ابراهیم در حالی که یک خنجر سی سانتی در دست دارد قصد سر بریدن اسماعیل علیه السلام را دارد و
من مجبور بودم با هزار دوز و کلک کانال را عوض کنم که دختر چهار ساله ام این صحنه را نبیند .. (1779125) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۷:۰۴:۲۷
وقتی حضرت خضر بچه رو برد پشت دیوار بکشه منم مجبور شدم بچه 6سالمو ببرم پشت دیوار تا قضیه رو نفهمه.بماند که بعدش هی می پرسید بچه کوچیکه چی شد؟ (1779730) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۸:۰۶:۵۷
درود بر پدر نویسنده این متن یعنی استادم اقای صادق زیباکلام. (1779843) (alef-10)
 
فیروزه فرشا
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۱۹:۳۷:۱۶
دقت کنید بعد از جمله های خانم زیباکلام یک عده چه گفته اند؟ " بروید وماهواره نگاه کنید!!! " الحق شبکه پویا پر مخاطب ترین شبکه است وشکی درآن نیست چون اینجا هم همه اعتراف کرده اند که این شبکه را دارند می بینند! حالا چون فقط چند روز اصلی محرم را این شبکه مناسبتی پخش کرده یک عده شاکی هستند، بیشترین حجم برنامه های این شبکه خارجی است و باب میل خانم زیباکلام مثلا مجموعه پاندا کونگفوکار بسیار جدید وزیباست ودر سایت شبکه پویا هم که نگاه میکنی همه از این شبکه راضی بوده اند چون آمار مطلب نویسان در آن اینقدر زیاد است که بنظر میرسد اگر هم عده ای بد گفته وحذف شده باشند باز" اینهمه" مثبت گو وجود دارد چالب است که اولین شبکه ای است که مدیر آن با بچه ها در سایت حرف میزند وگفتگو دارد!! پس چرا باید این شبکه ومدیرانش باقی بمانند؟؟؟!! تنها شبکه پرافتخار صدا وسیما را هم کاری کنید بردارند!! اگر گوش شنوا هست می داند که خطا در همه جا هست اما سرکار خانم زیبا کلام، این به اصطلاح نقد شما چه در برداشت! به نوشته های زیر آن نگاه کنید!!! بنظرمن شما سراسر سیاه گفته ای وما اینرا می دانیم.
از مسول سایت خواهشمندم مثل همه نقد مرا هم انتشار دهید. (1780066) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۱:۵۳:۱۵
مشکل عمده خانواده ها این است که فرزندان شان را به گونه ای سرگرم کنند تا خود با خیال راحت به استراحت بپردازند و مشغول امور شخصی باشند و کمتر به تربیت فکری و عقلی و ایمانی انها توجه می کنند.
بنابراین شبکه هایی مثل پویا برای انها ایده ال شده است و هیچ نگاهی به محتوای ان نمی کنند مهم این است که کودک ما را سرگرم کند و به معنای بهتر از سر ما واکند.
مگر نه این که ائمه معصومین فرموده اند مغز کودکان تان را از کلام الهی پر کنید تا شیاطین از کلام غیر الهی پر نکنند.
تکلیف صداو سیما بر همه روشن است. سهوا و عمدا قصدی جز انحراف و دین گریزی در کودکان ندارد اما خانواده ها نباید نسبت به فکر و ذهن کودکان خود بی تفاوت باشند (1780382) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۸-۲۶ ۲۲:۰۰:۴۷
حرف دل ما زدید.من به همین خاطر است که تلویزیون های خارجی را ترجیح می دهم.هرچه باشند صد برابر بهتر از صدا و سیمای ما عمل می کنند.همه ساخته های صدا و سیما بلا استثنا بد است.سریال ها گرد افسردگی در خانه ها می پراکنند و کاتون ها را هم که توضیح دادید.اخبار شعار گونه اجرا می شود و سعی بر این است تا در کنار هر خبر تلقی و برداشت خاصی نیز القا شود.از تعداد مجری ها که دیگر نگوییم بهتر است.هر برنامه ماشالا سه چهار تا مجری دارد.از حرف زدنشان معلوم است که دارند فیلم بازی می کنند.برنامه های کودک که با حضور کودکان به صورت زنده اجرا می شود در تمام استان ها به یک شکل است.یک مجری خانم با دو سه تا بازیگر آقا و یک عروسک.انگار اصلا نباید خلاقیتی به کار برده شود. (1780401) (alef-10)
 
dd12
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۰۷:۰۸:۰۴
بچه نگهدار شبکه پویا ما که محرومیم (1780742) (alef-10)
 
یک طلبه
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۱:۳۴:۵۰
این دقیقاً همان تعریف کردن از دین برای زمین زدن دین است
خدا عاقبت مسمانی ما و فرزندانمان را حفظ کند (1781065) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۲-۰۸-۲۷ ۱۴:۰۱:۲۶
با تشکر از نویسنده محترم مقاله . من هم به عنوان مادر یک کودک 5ساله ، کاملا موافقم.و باید اضافه کنم که برای آموختن بهتر هر مطلبی به کودکان حتما باید با تاکید بر بعد ظریف و کودکانه بچه ها باشد و با زیبایی و لطافت می توان مطالب خوب رو در وجود کودکان نهادینه کرد. اما کجاست گوش شنوا و مردمی در رسانه میییییییلی؟؟؟؟ (1781370) (alef-10)
 
مهتاب
۱۳۹۲-۰۸-۲۸ ۰۰:۵۲:۱۸
کجاست سیدرضا میرکریمی

که برای کودکی های ما "بچه های مدرسه همت" می ساخت ... (1782589) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۸ ۱۱:۳۱:۲۵
من با سن 26 سال هم که هفته ای یک بار تلویزبون می بینم و 90 درصد مواقع با آرم مشکی مواجه می شم حس افسردگی بهم دست میده چه برسه به بچه ها (1782992) (alef-13)
 
س.محمودپور
۱۳۹۲-۰۸-۲۸ ۱۸:۳۴:۱۷
این محرم وصفر است که اسلام را زنده نگه داشته . امام خمینی رحمت الله علیه تو رو خدا خانم زیبا کلام به اسم اسلام ریشه اسلام را نزنید شبکه پویا مشکلی ندارد. (1783626) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۴:۲۴:۳۳
بعید می دونم اصلا مقاله رو خونده باشید. شما مدافع شبکه پویا هستید یا اسلام بالاخره؟؟ ربطی به ریشه اسلام رو زدن نداشت واقعا. یه بار بدون تعصب و با منطق اگه بخونین فکر کنم متوجه بشید که فقط در جهت اعتلای یک اسلام زیبا و حقیقی بود این مقاله. زنده نگه داشتن محرم و صفر هم هیچ ربطی نداره به اینکه بدون فکر درمورد دین چیزایی بسازیم که دافعه اش از جاذبه اش بیشتر باشه. نویسنده گفته بسازیم، حتما هم بسازیم، اما خوب و با هدف درست. (1785021) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۸-۲۹ ۱۰:۴۰:۵۶
سلام ، دوست عزیزی اشاره کردندکه مشکل اصلی این است که ما می خواهیم بچه ها را از سرخودمان واکنیم و.... بله دقیقا همینطور است اگر شما با روانشاسان هم صحبت کنیدمی گویند کودکان اجازه دارند در شبانه روز نیم الی یک ساعت و نیم از تلوزیون استفاده کنند و برنامه کودک تماشا کنند و اینجا نقش من و شما این است که کمکشان کنیم تا برنامه یا کارتن مناسب را پیدا کنند . سه روز عزاداری در کشور اسلامی و شیعه توقع دارید نوحه و آن وقایع عاشورا را که کودکان زیبا مطرح می کنند چندین بار نشان ندهند مشکل اینجاست که بیشتر مردم چشمشان را باز می کنند تلوزیون را روشن می کنند و شب شاید قبل از خواب خاموش کنند . چندین بار نشان دادن برای کسانی است مقطعی و زمان بندی شده از تلوزیون و پویا استفاده می کنند . ( ولی کیفیت خیلی مهم است که امیدواریم به متخصصین امر داده شود انشاءالله ) م ج (1784551) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.