نظر منتشر شده
۴۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 245639
توکلی:
دولت نامحرم حساب‌های‌بانکی نیست
بخش داخلی الف، 25 مهر 93
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۰
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اذعان دولت به ناتوانی در حذف دهک های پر در آمد گفت: حساب های بانکی محرمانه است اما دولت ها نامحرم نیستند باید حساب های افراد را کنترل کنند و افراد نیازمند به یارانه نقدی را تشخیص دهند.

به گزارش مهر، احمد توکلی در واکنش به اظهارات اخیر معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت راهکاری برای شناسایی افراد نیازمند از غیر نیازمند برای پرداخت یارانه نقدی ندارد، گفت: آقای جهانگیری به مردم بگویند چگونه دولت می تواند مالیات دهندگان را شناسایی کند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر هیچ راهی برای شناخت کسانی که مستحق دریافت مالیات منفی (یارانه) هستند وجود ندارد، دولت از چه راهی برای شناخت کسانی که باید مالیات پرداخت کنند استفاده می کند؟

وی یارانه نقدی را مالیات منفی خواند که دولت به مردم می پردازد و گفت: دولت مالیات از مردم اخذ می کند و هیچ کس به صورت داوطلبانه مالیات نمی دهد، افراد اظهار نامه های مالیاتی خود را به دولت می دهند و دولت هم بررسی و کنترل کرده و میزان مالیاتی که باید بدهند مشخص می کند.

توکلی اظهار داشت: بررسی درآمد آحاد مردم برای پرداخت مالیات وظیفه دولت است، بنابراین زمانی که دولت می تواند درآمد آحاد مردم را بررسی کرده و مشمول و غیرمشمول را در اخذ مالیات تشخیص دهد چگونه نمی تواند افرادی که مشمول دریافت یارانه نقدی می شوند و افرادی که مشمول نمی شوند را تشخیص دهد. منطق در امکان کسب مالیات و امکان پرداخت یارانه یکی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه این اظهارت مبنای منطقی، تجربی و دینی ندارد گفت: از نظر تجربی، در کشور های غربی به خصوص کشور های اسکاندیناوی به مردم از سوی دولت اعانه های مختلفی پرداخت می شود که همه آنها بر شناسایی مستحقان متکی است، در حال حاضر آمریکا به ۴۷ میلیون ۵۲۵ هزار نفر یعنی تقریبا ۱۸ درصدمردم خود(آمار اکتبر۲۰۱۲) کوپن غذا می دهد، دولت انگلیس به همه بیکاران و همه افرادی که از یک حدی کمتر درآمد دارند یارانه جبرانی پرداخت می کند، بنابراین طبق تجربه بشری هم این ادعای دولت موجه نیست.

توکلی با اشاره به احکام اسلام در پرداخت خمس و زکات به افراد مستحق گفت: بر اساس احکام دین اسلام شیعیان ۱۴۰۰ سال است که افراد نیازمند را تشخیص داده و به آن ها خمس و زکات می پردازند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار اشت: دولت آمارهای ثبتی زیادی در اختیار دارد، خودروهایی که به نام افراد یک خانواده ثبت شده اند مشخص هستند، علاوه بر این دولت در آمد مودیان مالیاتی اش را در اختیار دارد و از طریق عوارض نوسازی شهرداری ها می تواند متراژ خانه های افراد را تفکیک کند.

وی ادامه داد: دولت از طریق کارت بازرگانی تجار می تواند حجم واردات و صادرات آن ها مشخص کند.

وی با انتقاد از نگاه دولت در بررسی حساب افراد گفت: از همه بدتر این است که دولت بررسی حساب بانکی افراد را ورود به حوزه خصوصی آن ها می داند، در حالی که در همه دنیا این کار انجام می شود و کشورها برای اخذ مالیات به حساب اتباع خود سرکشی می کنند و حتی با کشورهای دیگر قرار داد می بندند تا بتوانند حساب اتباعشان در آن کشورها را بررسی کنند.

توکلی تاکید کرد: حساب های بانکی محرمانه است اما دولت ها نامحرم نیستند باید حساب های افراد را کنترل کنند و از یک گردش مالی به بالا را از دریافت یارانه نقدی حذف کند.

وی عدم حذف دهک های بالا از دریافت یارانه نقدی را عامل ادامه کسری بودجه دولت در اجرای قانون هدفمندی خواند و گفت: هدفمندی یارانه ها برای اجرای عدالت انجام شد اما امروز شیوه اجرای این قانون عین بی عدالتی است و پرداخت یارانه ها هدفمند نیست. این سنگ بنای بی عدالتی در گذشته نهاده شده و انتظار داشتیم و داریم ادامه نیابد.
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۸:۳۳:۵۲
یعنی شما مجلسی ها از حسابرسی نمی ترسید.. (2432058) (alef-10)
 
ابوالحسن-ع
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۱۷:۱۹
جناب آقای دکتر توکلی با سلام
مثل اینکه دولت محترم دچارملاحظات اخلاقی یا سیاسی برای انتخابات آینده شده است وحاضر نیست یارانه افراد ثروتمند راقطع نماید
حال این سئوال در جامعه مطرح است پس چرا افراد متوسط جامعه راتشویق به دریافت نکردن یارانه نمود.!؟ (2432294) (alef-13)
 
شهروند......
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۳:۰۹:۲۵
با سلام جناب دکتر توکلی باز هم شاهد قانون کلی و ابهام امیز شدیم براستی اگر موجودی بانکی اینجانب در کشور خود که با سرمایه آن دارند سد میسازند جاده درست میکنند و عمران کشور هم است مخفی نباشد همین امروز پولم را از بانک خارج میکنم پس حرمت حریم خصوصی کجا رفته است جرا همش باید سرکشی کنیم که چقدر دارد و.....مالیات میدهم زکات میدهم به محرومان خدا قبول کند کمک میکنم در صحنه حضور دارم از اسلام و شریعت آن دفاع میکنم جهت تقرب الله حال باید موجودی من که در ایران هستم و افتخار هم میکنم در دایره ریخته شود و آقا زاده ها وام بگیرند و ندهند مخفی باشد این منطقی است حریم خصوصی و جهار دیواری کجا است ؟چرا دادگاه مفسدان اقتصادی غیر علنی باشد سرمایه اندک من علنی باشد ؟چرا آقازاده های که در کشور روباه مکار تحصیل میکند مجانی مخفی باشد و اسامی این آقازاده ها اعلام نشود سرملیه من در بانک علنی ؟لطفا جواب بدهید (2432706) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۰۷:۳۵:۱۰
مشکل این است که با کنترل حسابهای بانکی دیگر کسی پولش را بانک نمیگذارد و بانکها ورشکست میشوند (2433116) (alef-10)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۴۱:۵۲
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ؟ (2432354) (alef-13)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۴۹:۲۲
بحث سراین نیست آقای توکلی بحث سر مهار نقدینگی است !!!خیال میکنید کابینه ای که از وزیر کارش تا مشاور اقوامش همه جز قوی ترین نیروهای اطلاعاتی وامنیتی بودند وهستند.انقدر ساده بیاد دلیل بیاره که نباید در زندگی خصوصی و حسابها سرک بکشیم؟؟؟؟؟دولت جناب روحانی به زودی و پس از تثبیت تورم اقدام به حذف یارانه بگیر ها میکنه و هدف دولت در این مقطع این است که کسانی که با توجه به ثبات در بازار سکه و ارز و ارض پولهای خود را دربانکها یا به تولید تخصیص داده اند .خصوصا اونهایی که در بانکها پول بسیاری را پس انداز کردند .ازترس سرک کشی ها و حسابرسی ها پول خودرا خارج نکنند و در مسیر های دیگر غیراز کانال های ترسیمی دولت استفاده کنند که درآن هنگام ما شاهد بهم ریختگی و برگشت به شرایط قبل خواهیم بود . واقعا رئیس جمهوری داریم که براستی با تدبیر عمل میکنه (2432367) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۱:۴۰:۱۷
بابا این که کاری ندارد .............کسانی که اتوموبیل بالای 100 ملیون سوار میشوند را حذف کنند ........... (2432487) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۳:۱۵:۵۱
یک سوال مطرح است آیا همه دارایی های یک فرد در بانک است که قابل کنترل باشد ؟ میدانید که اعم ثروتمندان دارایی خود را به صورت غیر نقدی مانند سرقفلی مغازه ها ، املاک و طلا و کارخانجات و غیره نگهداری میکنند نه بانکها ! (2432728) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۳:۲۸:۲۴
دولت به رای ثروتمندان نیاز دارد،فقط همه وعده ها مال مردم عادیه وگرنه الان وضع این نبود (2432764) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۳:۳۴:۲۸
دولت بهتره بجای این همه وعدع الکی بفکر بودجه باشه چون با این قیمت نفت حسابی کسریه بودجه پیدا می کنه(و خزانه واقعا خالی میشه)
بودجه نفت 100 دلار و الان 86 دلار (2432777) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۸:۵۶:۵۳
آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است (2432101) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۰۲:۵۳
موافقم، عالی بود، ممنون (2432111) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۳:۱۳:۵۵
معلومه پول تو حسابت نیست که حرف مفت می زنی
روزی که قانون یارانه میذاشتن واسه همه یکسان دیده بودن آقا حق منه چون زحمت می کشم و در میارم یارانه هم حقمه (2432722) (alef-13)
 
حميد
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۰۴:۲۰
اين اقا نفسش از جاي گرم در مياد خدا عاقبت ما رو به خير کنه من و خانمم معلم هستيم و با اينکه منزلدشخصي داريم تو مخارج دو فرزندمون گير کرديم با اين اوضاع همين يارانه اندک هم بدرد ميخوره (2432116) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۱۲:۴۱
مشکل حساب بانکی نیست.

آن کسی که پول دار است و کاسب و دلال و خدای نکرده خلاف کار پولش را در حساب بانکی ذخیره نمی کند.

با پایین آمدن قیمت نفت به زیر 80 دلار، دولت که بودجه اش را با نفت 100 دلاری بسته، کفگیرش هم برای بقیه سال و هم برای لایحه بودجه سال آینده به کفگیر خورده و دوباره کاسه چه کنم چه کنم جلوی ملت می گیرد.
خواهی نخواهی باید یارانه درصد زیادی از مردم را قطع کند.

می ماند آمارهای رو به بهبود آقای روحانی در چنین اوضاعی!!! (2432136) (alef-13)
 
a-f
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۱۳:۴۲
آقای توکلی سرک کشیدن به حساب بانکی مردم و حذف برخی از آنان مشکلی از دولت راحل نمیکند باید به دنبال پولهائی خارج از جیب مردم عادی باشید که حق مردم بوده و در جیب آقازاده ها و......... قرار گرفته اگر آن پولها به جیب دولت بازگردد و افراد مذکور سیر شده باشند برای رفع مشکل مملکت کافیست . مرگ بر افرادیکه دست به جیب مردم برده و ظرف مدت کوتاهی از سوپر میلیاردر هم گذشتند آقای توکلی شتر گم شده به دنبال جمازه میگردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2432138) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۱۸:۰۰
آقای توکلی: وقتی دولت این دیدگاه را داشته باشد، افراد ثروتمند جامعه هم حق دارند ثروت را فقط متعلق به توانایی خود بدانندو مالیات ندهند. باید دیدگاه ها اصلاح گردند. آقای ریس جمهور باید بدانند اگر یک تاجر ثروتی بدست می آورد، اول مدیون جامعه ای است که این ظرفیت را برای او ایجاد کرده و بازار فروش وجود داشته که او از این ظرفیت استفاده کند و به ثروت دست بیابد. این موضوع برای همه قشرها صادق است و به نظر من منطق مالیات هم در همین است که انسان یک موجود اجتماعی است و علاوه بر توانایی های فردی، جامعه و امکانات موجود در آن نیز نقش پررنگی در کسب درآمد او دارند.
لذا چون ثروت از جامعه بدست آمده است، اولا مالیات باید پرداخته شود، ثانیا با توجه به وابستگی دو طرفه ثروت فردی به اقتصاد جامعه، دارایی های افراد حریم خصوصی افراد محسوب نمی شود و دولت حق دارد مطلع باشد. در ثانی دولت می تواند اعلام کند: اگر کسی نیازمند است و متقاضی است دارایی های او بررسی می شود و اگر کسی متقاضی نباشد حساب های او بررسی نشود. که البته به نظر من باید حساب همه افراد برای مالیات بررسی شوند. پس فرار مالیاتی چطور باید مشخص شود؟
آقای ریس جمهور هم باید این موضوع را درک کنند و سعی کنند جامعه هم به درک لازم برسد. در این صورت خواهد بود که افراد مالیات بپردازند و مالیات منفی هم درخواست نکنندف مگر اینکه نیازمند باشند.
بر خلاف تصور آقای ریس جمهور، برداشت بسیاری از افراد جامعه این است که این کار متاسفانه برای نوعی خودشیرینی و ساختن یک " آقای خوب" اجرا می شود و کسی نمی خواهد خود را "آقای بد" جلوه دهد. در صورتیکه مردم کاملا به این درک رسیده اند که عدم پرداخت به غیر نیازمندان را بپذیرند و اگر هم خود مردم انصراف نمی دهند به این علت است که هر کس می گوید: اگر من نگیرم دیگران که می گیرند، پس فقط حق من از بین می رود.
بنده خودم تاکنون یارانه نگرفته ام اما با این سیاست ها ، کاملا از کرده خود پشیمانم. چون مسئول اجرای قانون از اجرای ان سرباز می زند و مسئولین ناظر هم به وظیفه قانونی خود عمل نمی کنند.
روز قیامت همه باید پاسخگو باشند. اگر امروز آقای ریس جمهور این طور توجیه کند و از زیر بار مسئولیتش شانه خالی کند، فردا باید پاسخگو باشد. ضمن اینکه اگر نمی تواند قانون را اجرا کند و نیازمندان را تشخیص دهد ، همینطور که خودشان اعتراف کرده اند؛ یا باید از مجلس کمک بگیرد و یا باید از سمتش استعفاء بدهد. (2432145) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۲۰:۱۷
آقای توکلی فامیل نزدیک ما بسازبفروش است اما خودوخانمش بازنشسته آموزش وپرورش هستند پول درحساب بانکی خودش نگه نمی داردوچون دائم درحال ساخت وسازاست درنتیجه پولش درگردش اقتصادی اش است وازهمه مابیشتربرای گرفتن یارانه هیاهومی کندخداوکیلی حداقل 4میلیارددارایی داردکه رو تزایداست اما من حقوقم بالای دومیلیون محسوب می شودیک جهازبخواهم بدهم 50میلیون می شودقسط مسکن وشارژهم دارم مسلمن من راازیارانه حذف می کننداماایشان یارانه اش خواهدگرفت یاهمه یاهیچکس حذف می کننداماایشان رانه.زیراافرادمتمول راه فرارازقانون راخوب بلدند.همیشه می گویدپول درحسابم نمی گذارم سکه می خرم . (2432151) (alef-13)
 
فهیمه
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۲۱:۱۵
آقای ریس جمهور : اگر نمی توانی به وظیفه ات عمل کنی: استعفاء بفرمایید تا یک فرد توانمند بیاید و قانون را اجرا نماید. حذف غیر نیازمندان نص صریح قانون است و باید اجرا شود. شما که قول دادید عده ای را حذف کنید و بیمه بیکاری برقرار کنید، پس چه شد؟ (2432154) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۲۲:۵۹
اگرمیدانستم یارانه ثروتمندان حذف نمی شود من معلم انصراف نمی دادم (2432160) (alef-13)
 
سجاد
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۱:۳۲:۳۴
باز نظرهای پی درپی در3 دقیقه شروع شد (2432469) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۲:۱۰:۰۸
آقا سجاد
اگر کامنت گزاران محترم با نظر یک معلم شریف احترام میگذارند و موافقت نشان می دهند شما خیال پردازی می نمایید. (2432556) (alef-13)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۲۵:۴۲
اینکه دولت نمیتواند "پولدار" ها را شناسائی کند ، یک نکتۀ تاریخیست !!!! و درقدیمها که بعضی از گدا ها ، پولشون رو توی متکای زیر سرشون سرمایه-گذاری !!!! می کردند درست بود ، هر چند که اون بانک متکائی !!!! هم بالاخره یه موقعی ، لو می رفت ؛
بنابراین اگرمقصود دولت از "پولدار" ها ، افرادی باشند که در همین لحظه میلیونها تومان پول نقد را توی یک ساک و چمدون (یعنی متکای امروزی برای حمل پول !!!!!) دارند حمل می کنند ، واقعا راست میگه و هیچ فرد و دستگاهی مطلقا قادر به شناسائی !!!! اونها نیست ؛
بر همین باور، داشتن کارخونه ها ، پاساژ ها ، مغازه های چند دهنه چند صد متری ، ویلا های هزار متری ها ، ماشین های متعدد رنگارنگ میلیاردی ، پته های چند صد میلیاردی گمرکی ورود و خروج سالیانۀ کالا ، حساب های متعدد ریالی و ارزی کهکشانی در بانک های مختلف و......... را نمیتوان در شمار پول ها و اسکناس های نقد و در لحظه ای توی متکای !!!! "پولدار" ها و طبعا شناسائی اونها به حساب آورد ؛ (2432166) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۳۷:۴۴
آقای توکلی
لطفا بدعت در تجاوز به حریم خصوصی شهروندان نکنید؟
شما میتوانید قانونی بنویسید و کمک هزینه‌ای و مالی دولت به شهروندان را مشروط کنید، از جمله حساب بانکی، و سقف درآمد و کف کمک را هم در قانون مشخص کنید. ولی اجازه ندارید به بهانه یارانه‌ها در حساب ۷۰ میلیون شهروند سرکشی کنید.

جناب توکلی
خود نیز میدانید که قوانین ما بقدری سوراخ و یا حتی اشتباهات دارد که هیچ دولتی قادر نخواهد بود قانون یارانه‌ها را بطور صحیح اجرا کند. اگر واقعا قصد کمک به دولت را دارید قوانین را درست کنید و یا قوانین جدید را درست بنویسید!

دوستان، کاری از اول اشتباه بوده و حضراتی هم گفتند که نکنید ولی گوش نکردید. حالا هم میخواهید ابروش درست کنید چشمش را در میارید! (2432192) (alef-13)
 
سام
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۹:۵۸:۱۳
آقای توکلی چرا در متن قانون هدفمندی حرفهای امروزتان را در قالب آئینامه نگنجاندید که از همان ابتداء اجرای قانون در دولت قبل , مملکت را دچار انحراف و ورشکستگی نکنید . اینکه مجلس در راس امور است یعنی توجه به نکاتی که دولتها را در اجرا دچار چالش نکند . این قابلیت از نمایندگان نخبه ای که واقعا تحصیل علم و تجربه کرده باشند و البته شرف وطن خواهی و شریعت دوستی داشته باشند قابل انتظار است . اگر اولین کسی که مدرک تحصیلی و عنوان قلابی را با پول و رابطه تهیه و بدنبالش پست و مقام مملکت را غصب کرد به توسط قوه قضائیه به عنوان مفسد فی الارض اعدام میشد مطمئنا پرونده های 3000 میلیاردی اصلا پیدا نمیشد , قاچاچچیان مواد مخدر و کالا و ارز مشغول کار قانونی و تولیدی بودند و ...... . ما وشما که رفتنی هستیم ولی اگر مملکتی باقی بماند به یقین نسل بعد راه من وشما را نخواهد پیمود . در ضمن بهتر میدانید که دولتها انتخاب میشوند که قانون مجلس را اجرا کنند . شما قانون بگذرانید که دولتها اجازه کنترل حساب بانکها را داشته باشند . همین مجلس در نبود شما و علی رغم در خواست شما به قانون اخذ مالیات از عایدی قیمت املاک رای قاطع منفی داد . و یا همین مجلس در تمام سالهای گذشته به بودجه های تورمی دولتها رای مثبت داد که نتیجه آن بی ارزش شدن پول ملی و در حقیقت ارزش هر نفر ساعت عمر هر ایرانی شد و حالا برای مقابله با نقدینگی زیاد چاره اندیشی میکند . راستش را بخواهی هر چه میکشیم به سبب عملکرد مجالس حال و گذشته است که متنبه هم نمی شوند . (2432254) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۰۰:۰۱
چطور تو طرح شاپرک ادعا کردن برای مبارزه با پول شویی باید تراکنش هارو رصد کنن،اینکه همون سرکشی به حساب ها میشه؟؟؟وقتی لابی قدرتمند ثروتمندان باشه دولت فقط ادعا میکنه!فقط وقتی طرحی به نفع ثروتمندان باشه سریع اجرا میشه،قشر مستعف باید جور یک درصد رو بکشن (2432258) (alef-13)
 
محمد جواد
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۱۰:۱۶
نامحرم نیست اما باید خیلی با احتیاط انجام بشود که مورد سوءاستفاده قرار نگیرد (2432282) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۱۳:۰۳
حقیقتی تلخ که در 4 دولت گذشته نیز وجود داشته، حمایت چشم بسته از دارندگان دارایی کلان است. این قشر براحتی قادرند تا در میان مدیران مسئول در بخشهای اقتصادی بانک و بیمه و بورس و مالیات و ... نفوذ کنند و از پرداخت مالیات طفره روند.

من فکر می کنم یکی از دلایلی که در دولت آقای روحانی، مدیران اقتصادی زیر مجموعه وزارت اقتصاد تغییر نکردند همین است. (2432287) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۱۷:۳۰
جناب آقای دکتر توکلی به طوری که استحضار دارید دولت محترم جمهوری اسلامی ایران به موجب تکالیف قانونی مجاز به دسترسی به اطلاعات بانکی اشخاص نبوده و همکاری شبکه بانکی کشور با دولت تنها محدود به تکالیف مقرر در مواردی مانند ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم بوده که در این شیوه ها نیز ارایه اطلاعات پیش بینی نشده است. بنابراین هرچند دسترسی دولت به اطلاعات بانکی اشخاص محتاج وضع مقررات خاص بوده، این سوال نیز مطرح است که موجودی حساب بانکی اشخاص به طور مطلق بیان کننده وضع مالی آنان است؟ به استثنا کارمندان دولت، دیگر حساب‌های بانکی مانند حساب شرکتها، حسابهای بانکی با مالکیت ذینفعی، حساب‌های مشترک و غیره وضع مالی چه شخصی را بیان می کند؟ به جای ایراد به دولت محترم که در کمال صداقت، نواقص ساختاری شبکه اطلاعاتی را بیان می‌کند، بهتر نیست قوای محترم مقننه و مجریه با تشریک مساعی درصدد تکمیل و اصلاح ساختار باشند؟ آیا حضرت‌عالی مایل هستید در این مسیر تلاش کنید؟ (2432297) (alef-13)
 
بی تدبیر ناامید
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۲۷:۰۸
با توجه به اظهارات مقامات اقتصادی دولت من از دریافت یارانه انصراف دادم و الان خود را فریب خورده ودولت را فریبکار می پندارم . لطفا بنده را برای احقاق حق خویش راهنمائی کنید . ایا میتوانم به خاطر این امر به جرم از دولت شکایت کنم ؟ به کجا؟ (2432318) (alef-13)
 
عبدلله
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۱:۳۷:۵۵
تو اصلا انصراف ندادی که این حرف را میزنی تو کشور ما و روانشناسی مردم ما هر کس دنبال دفاع از اشتباهاتش هست !!!هنوز نمیدانی چجوری پی درپی نظر میدند (2432480) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۳۴:۲۸
پیشنهاد می کنم در راستای انتقاد آقای توکلی یارانه پردرآمدهایی که شناسایی شده اند به میزان نصف و یا مطابق یک جدول پلکانی حداکثر تا میزان 50 درصد کاهش یابد در این صورت هم دولت بتواند درامدهای ناشی را در بخش های سلامت و تولید صرف کند و هم تبعات اجتماعی ناشی از اشتباهات آماری و نارضایتی احتمالی کنترل خواهد شد چرا که به بیان عوامانه این خیلی به چشم مردم نمی آید اما اثرات جبرانی ان بر بودجه هدفمندی قابل توجه بوده و یک گام اساسی به جلو است. (2432339) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۰:۵۱:۵۲
بايد ابها كنترل شود و وجوه غير عادى و پولشويى نيز از طريق كنترل حسابها انجام ميشود البته من نميتوانم باور كنم كه حسابها تا اكنون كنترل نميشده است كه اگر اينچنين باشد اشتباه محض بوده است . (2432373) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۱:۰۰:۱۱
واقعا عجیب ترین حرفه که زده شه یعنی چی محرم نیست . اصل بر حرمت است و حریم خصوصی تمامی افراد محرم محسوب میشود اگر از اوبل انقلاب بعضی تند رو ها حریم خصوص افراد را حفظ میکردند اینقدر مهاجرت به خارج و خروج سرمایه نداشتیم.
اقایون عقل کل آیا میدانید اگر حریم خصوصی حساب بانک ها از بین بره هیچ عاقلی پول تو بانک نمی گذاره >
البته خوبیش اینه که حسابی اقیون بانکدارها ورشکسته میشوند و ملت هم خوشحال (2432398) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۲:۲۳:۰۳
افراد عاقل پول می گذارند. افراد دزد و رانت خوار پول نمی گذارند! (2432582) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۱:۰۱:۳۴
وقتی قرار است حقی به افراد تعلق گیرد و آنچه به ناحق عده ای از آن بهره می برند قطع شود از هر ابزاری می توان استفاده کرد. این مسوولیت را به عهده همین بیکاران با مدرک دکترا و کارشناسی ارشد بسپارید و سپس ببینید با چه دقتی دهک ها را از هم جدا و کار را آسان می کنند.اما من یک چیز فهمیده ام بعضی از مسولین از کارهایی که پرزحمت است و امکان انتقاد و نارضایتی عده ای را دارد ترس دارند .اما بدانید که باید این زحمت را بجان خرید تا حق به حق دار برسد (2432401) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۱:۰۵:۳۶
دلم میخوام سرم را بکوبم به دیوار!
حالا که رسیدیم به حساب های بانکی حریم خصوصی خیلی مهم شد.
در حالی که همه جای دنیا برعکسه (2432415) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۱:۱۹:۰۵
همه جای دنیا حساب های بانکی افراد چک میشه
من نمیدونم این "حریم خصوصی" چه بهانه بی ربطیه (2432442) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۱:۳۴:۵۱
استاد گرامی این مسایلی که شما می فرمایید باعث بی اعتمادی مردم به دولت و سیستم بانکی میگردد و متعاقب ان شهروندان بجای سرمایه گذاری در بانک به دلالی ونگهداری ارز و طلا و......می پردازند که اگر این اعمال در طیف گسترده انجام شود ایرادش بیشتر از پرداخت یارانه نباشد قطعا کمتر نیست (2432473) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۲:۱۶:۱۴
برعکس اینطوری دیگه نمیتونی دلالی کنه چون باید اون همه پول رو کجا بزاره؟؟؟طرفی رو میشناسم از راه دلالی دلار میلیارد شده!حتما شما دلالی که میترسی به حساب ها سرکشی کنن!!!کسی که پولش رو ازراه درست درآورده باشه نگرانه چک کردن حسابش نمیشه!وقتی آقایی ماشین ٢٠٠ میلیونی از راه درست خریده باشه،نگران نیست که ازش بپرسن پولشو از کجا آوردی! (2432565) (alef-13)
 
م ل اراکی سوئد
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۱:۳۷:۵۷
از دولتهای غربی یاد بگیرید که حساب گربه های کشورهای خود را دارند و به حیوانات هم مالیات می بندند. دریک کشور منظم باید دارایهای همه شهروندان شفاف و دقیق باشه. (2432481) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۳:۳۳:۰۸
عزیز دلم در کشورهای پیش رفته همه دارایی ها چه نقدی و چه غیر نقدی کنترل میشود نه فقط حساب بانکی ! (2432774) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۱:۴۰:۳۸
اگر به حرفتان اعتقاد دهيد طرحي به مجلس ارائ دهيد كه مجوز برسي حسابهاي مردم را به دولت بدهد ، نه اينكه دولت را محبور به اين كار كنيد (2432488) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۲:۱۳:۰۸
اگر ترس از فرار سرمایه است من فکر نمی کنم به مقدار این نقدینگی اسکناس موجود باشه و اینکه با کنترل تراکنشها و ثبت اسناد و املاک رد همه چیز بدست می آد. آیا حریم شخصی (حساب بانکی) کسی که با سوداگری و فرار مالیاتی اقتصاد مملکت رو خراب می کند محترم است؟ (2432562) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۳:۰۵:۴۲
با سخن آقای توکلی موافقم. باید حسابها بررسی شود. همسایه ما آپارتمان ساز است و دو ماشین کره‌ای دارد، یارانه هم می گیرد. این چه عدالتی است؟! (2432696) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۲۳:۲۶:۰۳
بالاخره کاررا شروع کنید قدم اول نمایندگان مجلس وزرا معاونین وزیرمدیران کل بازاریها والی اخرولی اینجورکه که نمیشود از قشرهای پائین شروع شود بعد اینکه چرا ماهمش خودمان را با اروپائیها مقایسه میکنیم اقای دکتر خود میدانند که قیمت مواد غذائی دراروپا با ایران فرق چندانی ندارد ولی حقوق حداقلی حدوداهشت بربر ایران است که البته مبلغی هم دولتها به حداقل حقوق بگیران می پردازند ضمنا حق اولاد وهمسر نزدیک به هزار دلار میشود پس لطف بفرمایند اصلا مارا با ارا مقایسه نکنند باترکیه وپاکتان هم مقایسه شود حقوق درایران خیلی کم است بعنوان مسال یک باغبان درپاکستان حدود200دلار که برابر حقوق یک لیسانس درایران است مرحمت زیاد (2432756) (alef-13)
 
محمد علی
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۰۷:۵۱:۲۸
بنده کارمند دولت هستم و با این فتوا که اگر بدون دریافت یارانه هم میتوانید زندگی کنید از دریافت یارانه منصرف شدم اما امروز به دو ذلیل دیل پشیمانم :
1- دولت به عهد خود از خذف دلایل افراد بی نیاز وفادار نیست.
2- بچه اینجانی از کار بیکار شده است و ایشان هم یارانه نمیگیرد.
ضمنا" دیگر در این زمینه ها به حرف مراجع و دوالت اعتماد نخواهیم کرد. (2433141) (alef-10)