نظر منتشر شده
۱۵۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 263143
سوالي از دکتر ظريف: در صورت توافق نهايي، آيا اين چند تحريم‌ مختصر رفع مي‌شود؟
علي يحيي زاده، 19 اسفند 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۱
۱- به گفته رئيس سازمان انرژي اتمي ايران، مذاکرات هسته‌اي اخيراً در بخش فني هسته‌اي (تعهدات ايران) پيشرفتهاي خوبي داشته است. ظاهرا طرف ايراني با اين موارد موافقت کرده است: (۱) تغيير سايت آب سنگين اراک به آب سبک، (۲) توقف کامل فردو، (۳) توقف غني سازي ۲۰ درصد، (۴) پذيرش سقف ۶ هزار سانتريفيوژ نسل اول، (۵) تغيير چيدمان سانتريفيوژها (۶) بازرسي سرزده و گسترده و .. . البته آمريکاييها هم بالاخره پذيرفته‌اند‌ که مواد غني شده به خارج از ايران منتقل نشود. برخي میپرسند با امتيازهاي اعطايي ايران که تا اين لحظه به صورت توريه آميز از سوي تيم ديپلماسي انکار مي‌شود، از صنعت هسته‌اي چه باقي مي‌ماند؟

۲- از ارتباط امتيازها فوق با خطوط قرمز که بگذريم، بالاخره در توافق نهايي بايد رفع تحريم‌ها به عنوان مهمترين امتياز درخواستي ايران محقق شود. بارها رئيس جمهور محترم و وزير خارجه کشورمان بر حذف تمامي تحريم‌ها تاکيد کرده‌اند. اما بر اساس اطلاعات منتشر شده (که تجربه تکذيبيه‌ها صحت آن را تاييد مي‌کند) لغو تحريمها از سوي طرف غربي به صورت تدريجي و صرفا در موارد زير صورت مي‌گيرد:

الف) لغو تحريم‌هاي هسته‌اي (و نه تحريم‌هاي موشکي) با تصويب قطعنامه‌اي ويژه از سوي شوراي امنيت سازمان ملل

ب) لغو دستورهاي اجرايي رئيس جمهور آمريکا صرفا در موضوع تحريم‌هاي هسته‌اي (و نه ساير تحريمها: موشکي، تروريسم و حقوق بشر)

ج) لغو تحريم‌هاي اتحاديه اروپا

۳- سوال اين است؟ تحريم‌هاي فوق شامل چه مواردي است؟ بالاخره بعد از توافق نهايي کداميک از تحريم‌ها واقعاً برداشته مي‌شود؟
به عنوان مثال:

- آيا بانک‌هاي ملت، ملي، تجارت، صادرات، توسعه صادرات ايران، صنعت و معدن، سينا، رفاه، انصار، سپه و شعب و سابسيدريهاي خارجي آنها مي‌توانند مجددا به برقراري روابط کارگزاري با بانک‌هاي خارجي بپردازند؟
- آيا شرکت‌هاي خارجي ميتوانند مجددا آزادانه نفت و فرآورده‌هاي نفتي از ايران خريداري کنند؟
- آيا بانک مرکزي مجددا مي‌تواند آزادانه با بانک‌هاي خارجي روابط کارگزاري داشته باشد؟
- آيا ميلياردها دلار منابع ارزي مسدود شده بانک مرکزي ايران در بانک‌هاي خارجي آزاد مي‌شود؟
- آيا شرکت ملي نفت و شرکت نيکو مجددا ميتوانند حساب فعال در بانک‌هاي خارجي داشته باشند؟
- آيا شرکت کشتيراني (IRISIL) مي‌تواند مجددا در بانک‌هاي خارجي حساب فعال داشته باشد؟
- آيا شرکت کشتيراني و شرکت نفتکش ايران مجددا مي‌توانند به بنادر اروپايي تردد کند؟
- آيا شرکت‌هاي خارجي مجددا مي‌توانند پوشش اتکايي به شرکت نفتکش و شرکت کشتيراني ايران ارائه کنند؟
- آيا دسترسي به سوئيفت براي بانک مرکزي و بانکهاي تجاري فوق الذکر برقرار مي‌شود؟
- آيا منع خريد طلا و دلار توسط ايران برداشته مي‌شود؟
- آيا شرکت‌هاي خارجي مي‌توانند مجددا در پروژه‌هاي نفت و گاز ايران سرمايه‌گذاري کنند؟
- آيا فروش بنزين و گازوئيل به ايران و از جمله شرکت هواپيمائي هما آزاد مي‌شود؟
- آيا ورود کشتي‌هاي خارجي به بنادر ايراني از جمله شهيد رجايي مجددا آزاد مي‌شود؟
- آيا سرمايه‌گذاري شرکت‌هاي خارجي در پالايشگاه‌ها و پتروشيمي‌هاي ايران آزاد مي‌شود؟

۴- ظاهرا هيچ يک از تحريم‌هاي فوق بعد از توافق نهايي برطرف نمي‌شود! چرا که هيچ يک از تحريم‌هاي فوق جزو امتيازهاي اعطايي طرف غربي نيست. موارد فوق همگي مربوط به تحريم‌هاي ثانويه کنگره آمريکاست که از موضوع امتيازهاي داده شده خارج است. هيچکدام از اين تحريمها، از لحاظ حقوقي تحريم هسته‌اي محض (Nuclear Sanctions) نيست و ترکيبي است. از لحاظ قانوني هم اختيار لغو اين تحريم‌ها دست رئيس جمهور آمريکا نيست. علاوه بر اين تحريمها، هنوز گزينه‌هاي ديگري براي تحريم‌هاي بيشتر باقي مانده که اتفاقا در نيمه راه تصويب توسط کنگره آمريکاست. از لحاظ ساختار حقوقي آمريکا هم کنگره الزامي به پذيرفتن توافقنامه‌ ندارد (همانطور که ۴۰ سناتور متذکر شدند). در ساختار حقوقي آمريکا، توافقنامه‌هاي دولت آمريکا با ساير دولتها وقتي الزام قانوني دارد که به تصويب کنگره برسد. اينجاست که بايد به زيرکي طرف غربي آفرين گفت! (اگر متهم به همراهي با نتانياهو نشويم)

۵- بيش از ۹۰ درصد تحريمهاي مهم و اثرگذار مربوط به ۴ قانون زير است که اميدي به لغو يا حتي تعليق آن در توافق نهايي نيست. البته شايد دولت اميد، اميدوار است که بتواند از طريق مذاکره مشکل را حل کند. اما به هر حال دواي اساسي براي رفع مشکل، اقتصاد مقاومتي است که اتفاقا تحقق آن جايگاه طرف ايراني درمذاکرات را هم کاملا دگرگون خواهد کرد. به اميد آن روز.
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۱۲:۴۰
به پیر به پیغمبر صنعت هسته ای فقط سوخت و غنی سازی نیست نیست نیست! من دانشجوی این رشته و کارمند سازمان انرژی اتمی هستم (2734608) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۴۶:۲۳
ایران باید در همه زمینه ها یک باز نگری اساسی‌ داشته باشد تا این مشکلات که کشور را احاطه کرده از مسائل اقتصادی تا مساله محیط زیست و تا مسائل فرهنگی‌ و مسائل خارجی را بتواند مدیریت صحیح کند ولی‌ متاسفانه برخی‌ دوستان تندرو در کشور حاضرند برای حل مسائل بغرنج و عدیده داخلی‌ و خارجی‌ که مثل یک کلاف سر در گم در همه زمینه‌ها به هم تنیده و سالها تلنبار شده همه رهها و سناریوها را حتی بدترین آنها که جنگ مستقیم است را برن، ولی‌ یک راه ساده و عملی‌ که آنهم اعتماد به مردم و اجازه تغییر و تحوّل تدریجی‌ و مثبت مانند چین است را هرگز حاضر به امتحان نیستند نکند دیوار بلند انحصار آنها به نفع ملت و حتی خود آنها ترک بردارد یا کوتاه شود، و این خواهد بود که روزی از این جمود و انکار معضلات و حقائقٔ دست بٔر خواهند دست که قطعاً دیگر خیلی‌ دیر شده . (2734738) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۵۱:۳۳
خوب نیست. حالا که داریم کلا قیدش میزنیم. شما که دانشجوی این رشته هستید بگید بالاخره ما چکار کنیم؟ تحریمها برداشته میشه یا نه؟ (2734767) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۳ ۰۷:۰۷:۴۹
انشالله بر طرف خواهد شد فقط باید صبر وامید داشته باشی (2778747) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۵۶:۱۳
آقای يحيي زاده، دواي اساسي براي رفع مشکل، همان راهی‌ است که کوبا انتخاب کرد، یعنی‌ با گسترش رابطه مثبت با کانادا، اروپا، اسپانیا و گرفتن بهانه از طریق همدلی بیشتر با ملت خود، در نهیات آمریکا را منزوی کرد و دیگر آمریکا متوجه شد، که تحریمهای او اثر خود را از دست داده... همان راهی‌ که چین قبل از کوبا انجام داد...ولی‌ دوستان توجها ندارند، که تحریم و منازع هسته‌ای و فرهنگی‌ با غرب، هدف اصلی‌ خود را که حفظ و گسترش منافع ملی‌ و بهروزی ملت ایران است را از دست داده، و هدف تبدیل شده به حفظ وضعیت کنونی تا خدای نکرده مقامات و امتیاز‌های برخی‌ در خطر قرار نگیره... آقای ظریف و روحانی هم با وجود وعده‌ها ، در همین راه و با همین محدودیتها طی مسیر میکنند (2734791) (alef-11)
 
جواد
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۳۰:۰۴
چه ربطی به سوال نویسنده داشت
سوال اینه: اگر محدودیت ها را در هسته ای قبول کنیم همه تحریم ها از جمله این چند تا تحریم مشخص برداشته میشه؟
سوال من: چه تضمینی هست که دوباره آمریکا (واضع تحریمها) دوباره یه بهانه جور نکنه تحریم جدید بذاره؟ (2734911) (alef-11)
 
الف
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۳۳:۵۹
پاسخ:چه تضمینی هست ایران برنامه هسته ای خود را به صورتی که پیش ازتوافق ژنو بود برنگرداند.این تحریم ها تا پنجاه سال دیگر هم هست.ممکنه بعضی از انها برای چند سال تعلیق بشه. (2735111) (alef-11)
 
پزشک رتبه 23 کنکور
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۴:۵۹:۰۵
جناب الف! بابا عجب شبهاتی مطرح میکنید؟
راه حل:
آنها تحریمها را کلا لغو کنند و ما هم کلا برنامه هسته ای را متوقف میکنیم. هر کس هم جر زد، دوباره دوطرف برگردند سر جای اول!! (2736969) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۱:۵۸:۳۴
1-سوال: این تحریم ها چطور و کی ایجاد شدند کدوم دولت بود به استقبال تحریم میرفت؟
جواب: شما نمیخواهید این بحث را فراموش کنید؟ شما باید فراموش کنید که اینا چطور بوجود اومدن شما الان در موقعیتی نیستی که بخای به ما بگی تحریمها چطور بوجود اومدن باید جواب بدی تحریما چرا برداشته نمیشن

2-سوال: تحریمها اثر گذار هستند یا نه؟
جواب: البته که تاثیر گذار نیستند اینها کاغذ پاره اند

3-سوال: اگر تحریمها اثر گذار نیستند چرا مذاکره میکنیم؟
جواب: ما مذاکره میکنیم که نگن اینا مذاکره نمیکنن ما میخایم بگیم صلح جو هستیم

4-سوال: خب اگر برای اینکه بخایم حسن نیت نشون بدیم مذاکره میکنیم پس این بحثها دیگه چیه که چه نوع توافقی باشه و...؟ میریم دو کلام حرف میزنیم برمیگردیم
جواب: بله البته تحریمهای جزیی هم هست که باید کمی روشون کار کرد البته تاثیری روی ما ندارنا
5-سوال: اگر تاثیر ندارن پس چرا دائم دولت رو زیر سوال میبرین که توافق بد نکن امتیاز نده و...؟ برای چند تا تحریم بی اهمیت مگه باید امتیاز داد؟
جواب: البته بی اهمیت بی اهمیت هم نیستنا کمی مهم هستن
6-سوال: اها خب الان رسیدیم سر اصل مطلب پس تحریمها اثر دارند
جواب: خب بله تاثیراتی دارند
7-سوال : نه نشد دیگه تاثیرات کلمه درستی نیست تاثیر دارند یا ندارد
جواب: بله تاثیر دارند
8-سوال: خب پس تحریمها باید برداشته بشوند چون تاثیر دارند
جواب: بله البته ما از تحریمها نمیترسیما
9-سوال: پس تحریمها بی اثر هستند و نباید مذاکره کنیم؟
جواب: نه ما اینو نگفتیم ما میگیم تحریم هم باشه زندگی میکنیم
10-سوال: پس تحریمها اثری ندارند
جواب : بله اثری ندارند
11-سوال: خب پس چرا مذاکره میکنیم؟
جواب: (همان جواب قبلی که ما اهل مذاکره ایم و..را تکرار میکند باز ما را برمیگرداند به دور باطل قبلی= سوال 3)

دور بعدی سوال و جواب:
1-سوال: موافق توافقی یا مخالف توافق؟
2-جواب: از نوع رحیم پور ازغدی: ما هم موافقیم هم مخالفم به این صورت که اگر دولت توافق کند میگوییم توافق بدی بوده و اگر توافق نکند هم میگیم دیدن ما گفتیم نرید و امتیاز ندهید الان دیدین چقدر ضعیف بودین؟ نگفتیم ما یه سنگ انداختیم ته چاه که نمیشه درش اورد؟

2-سوال: تا اینجا از چی ناراحتین؟
جواب: ببینید استین و دکمه های استین ظریف و قدم زدنش با کری خیلی وحشتناک بود واقعا دلواپسمون ترکید

3-سوال: الان دولت چیکار کنه؟ مذاکره بکنه یا نکنه
جواب: دولت هر کاری بکنه ما بهانه های خودمون رو داریم اگر توافق بشه از دید ما توافق بدی بوده توافق نشه هم که دیگه بدتر بشه هم بدتر تر و..
خلاصه ما پیروز این جریانیم کم نمیاریم داداش از عمد هم موضعمون رو نمیگیم تا به موقع بهانه درست بشه (2735650) (alef-13)
 
دانشجوی مهندسی نرم افزار دانشگاه تهران
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۵:۰۴:۳۵
من با توجه به مطلب طنزگونه شما (جنابی که اسم ننوشته اید) دو سوال انتقادی دارم:

1- آیا اساسا امکان دریافت امتیاز بیشتر در مذاکرات هست یا نه؟
اگر هست پس باید امتیاز بیشتری گرفت و تحریمها را تعلیق و به تدریج لغو کرد. اما شما طوری وانمود میکنید که جز مذاکره و پذیرش شرایط آمریکاییها راه حل دیگری نیست!

2- از نظر شما ظاهرا اقتصاد مقاومتی نسخه ای برای عبور از تحریم نیست؟
ظاهرا بسیاری از نخبگان اقتصادی کشور اعتقاد دارند نسخه عبور هست! (2736992) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۶:۲۷:۱۲
شما الان نماینده بسیاری از نخبگان کشور هستید؟ (2737313) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۰۲:۴۰:۴۰
بسیاری از نخبگان که نام بردید کشور را در دام ماجراجویی می کشانند زیرا این نسخه در هیچ کشور دیگری عملیاتی نشده و هیچ کشوری با انزوای بین المللی به رشد اقتصادی نرسیده و انتخاب راه آزمون نشده نوعی ماجراجویی خطرناک است (2738642) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۰۳:۱۲:۴۲
من از آن دسته از هموطنانم که صحبت از ساختن کشور زیر سایه ی سنگین تحریم ها میکنند و معتقدند که باید به داخل اتکا داشت(که البته بسیار خوب و پسندیده هم هست) پرسشم این است که اساسا چه برنامه ریزیه مدونی برای اینکار شده؟ آیا شکوفایی اقتصاد یا این شرایط واقعا عملیه؟بعد از برنامه ریزی برای این کار به منابع عظیم مالی نیاز داریم اگر ما بخوایم از خیر نفت و پتروشیمی و امثالهم بگذریم(که به نظر من این کار نوعی خودزنی است) با چه منابع مالی ای میخواهیم اقتصاد رکودی و تورمی را شکوفا کنیم؟آیا دیگر بخش های صنعتی,کشاورزی و بنگاه های اقتصادیه ما در شرایط کنونی می توانند جور نبود منابع عظیم مالی بخش انرژیه ما نظیر نفت گاز پتروشیمی و ...را بکشد؟آیا زمانی که دم از پیشرفت علمی و تکنولوژیک در کشور میزنیم توانسته ایم کالا ای به صورت انبوه و با توجیه اقتصادی و ارزآوری برای کشور و قابل رقابت در دنیا صادر کنیم؟ حتی اگر توافق صورت گیرد چند سال طول خواهد کشید که ما بازار نفتی از دست رفته خود تازه آنهم با این قیمت را بیابیم؟و اگر توافق صورت نگیرد در مقابله سیاست های تحریمی مختلف مانند نفت در برابر غذا مشابه آنچه بر رژیم صدام حسین اعمال شد چه خواهیم کرد؟ آیا انرژی هسته ای آنهم با این شرایط اصلا برای ما انقدر توجیه اقتصادی دارد که صنعتی مانند نفت که 80 سال است از منابع همین مملکت برای بهره برداری از ان صرف شده را فلج کنیم؟ حتی اگر ما ادعا کنیم که این باعث خواهد شد ما بهره برداریه کمتری از آن بکنیم و ضرب المثل عدو شود سبب خیر را به کار بریم آیا در میادین مشترک شرکای ما نیز به این خیر معقدند یا سهم مارا هم بالا خواهند کشید؟با توجه به چشم انداز مبهم آینده ی بازار نفت چه تضمینی وجود دارد در آینده ای نچندان دور و با توجه به حرکت دنیا به سمت انرژی های پاک و بی خطر نفت مانند زغال سنگ یک منبع انرژی درجه چندم نشود؟ (2738653) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۰۸:۳۸:۰۹
تحریمها را شماها همه چیز می دانید و این دولت همه حیات و ممات خودش را در سبد تحریم گذارده است و بهتر است شمااین سئوال را پاسخ بدهید اگر تحریم ها تاثیرگذار بوده چرا منتقدین دولتقبل دایما مدیریت اقتصادی دولت قبل را به چالش می کشیدند؟؟
سئوال دوم به راستی سخن کاغذپاره بودن قطعنامه ها در خصوص کدام قطعنامه ها بود یا تحریم ها؟؟ تحریم هایی که الان دولت در پی لغو آنهاست کدام تحریم ها می باشند؟؟ تحریم های سازمان ملل و قطعنامه ها؟؟ یا تحریم های اروپا و امریکا که توسط کنگره امریکا وضع شده است؟؟ مثل اینکه قرار شده شما سئوالهایی بپرسید و بخشی از واقعیت را حذف کنید شما نمی گویید که آن سخن در خصوص قطعنامه ها بود و همان قطعنامه ها و تحریم هایش کمترین تاثیر را در اقتصاد کشور داشت اما تحریم های اروپا و امریکا که فراتر از قطعنامه ها بوده از دید این دولت و مسئولینش سنگین بوده و هست و در پی لغو آن است برای همین است که موضع کنگره امریکا در این خصوص حیاتی و ضروری است. بهتر است فازغ از کنایه و نیش زدن به این فکر کنی که چک سفید امضای تعطیلی همه چیز را این دولت دارد و هیچ دولتی این چک را از مقامات ارشد نظام نگرفته است (2738842) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۴۴:۱۰
عزیز جان شما فکر میکنید اگه تمام هسته‌ای تعطیل بشه و ایران قید غنی سازی را از بیخ بزنه، تحریمها لغو میشند؟ لطفا واقع بینانه و منطقی به این سوال جواب بدین. (2734954) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۰:۵۱:۴۱
نه رفع نمي شه و ادامه پيدا مي كنه حالا شما واقع بينانه جواب بده اگر ايران با مردمي كه نمي خواهند زير فشار تحريم و در انزوا زندگي كنند بخواهد مذاكره رو ترك كنه و به غني سازي ادامه بده دچار شورش داخلي يا فروپاشي نميشه و آيا با شعار غني سازي امكان ايجاد چشم انداز مثبتي از پيشرفت تكنولوژيك در آينده نزديك براي مردم وجود داره مشكل شما اينه كه وقتي حرف از مقاومته همه مردم رو مي بينين اما وقتي حرف از رفاهه فقط خودتونو مي بينين . (2736167) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۰۸:۴۳:۱۳
عزیز من این تلقی رو خود دولتمردان تدبیر و امید در مردم ایجاد کرده اند حالا شما بگو اگر هسته ای را کامل تخته کردیم و هیچ اتفاقی رد خصوص لغو تحریم ها رخ نداد و مردمی که امیدبه آن بسته بودند را چگونه می خواهند کنترل کنند؟؟ وقتی دو سال تمام آمدیم از دشمن تصیور یک دوست عزیز برای مردم تبلیغ کردیم. وقتی آمدیم گفتیم برخی مردم در داخل مخالف هستندو آنها نمی گذارندو کاملا دو دتسگی را در کشور خودمان با دست خودمان ایجاد کردیم و در این راه از شکستن اعتماد مردم بهنظام هم هزینه کردیم در فردای بستن هسته ای و عدم لغو تحریم یا عدم بروز اتفاق چشمگیر در اقتصاد کشور با کدامین آمادگی فرهنگی و روحیه ای می خواهید مردم را در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ بفرمایید وقتی روحیه مقائومت را خود دستاندرکاران به تمسخر و ابتذال می کشانند و مقاومت را بی خردی معرفی کردند چگونه می خواهند دو باره مردم را به سمت مقاومت هدایت کنند؟؟ چه کسی ؟؟ راستی فکر این را کرده اید که با توافق نیز تحریم ها برداشته نشوندچه خواهید کرد؟؟؟ (2738851) (alef-13)
 
پویان
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۰۶:۲۲
دانشجوی محترم؛
هسته ای بهانه ای بیش نیست...میفهمی برادر؟!
اگر شما همه چیو تعطیل کنی و دودستی کلیدش رو هم تحویل دشمن بدی باز اونا تحریم ها رو برنمیدارند...نمیدونم کی میخواین به این حرف آقا برسین... (2735029) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۸:۳۹:۳۰
خوب چرا آقا صريحا دستور نميده كه مذاكرات تعطيل بشه ( با وجود اينكه از بهانه بودن مسئله هسته اي اطمينان دارند ) . واقعا شما فكر كردي بدون نظر رهبري يا دور از چشم ايشان , احدي در كسوت هر دولتي ميتونه بره به مذاكرات هسته اي يا امتياز به كسي بده ؟ سر خودتون رو مثل كبك زير برف نكنيد . تمام اختيارات هسته اي در دست رهبر ايرانه و مو به مو از متن توافقات و مراحل اون اطلاع دارند و در صورتي كه صلاح ندونند به اشاره اي همه چيز تموم ميشه و بر ميگردم به قبل از شروع مذاكرات . (2739999) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۲۸:۳۷
بجای این همه تلاش روی مذاکرات یکم فقط یکم به تولید هم توجه می کردید بد نبود (2735091) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۶:۲۷:۳۶
باز هم شعار (2737315) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۲۰:۴۸
خربزه خوردین
پای لرزش هم بشینید

میخواستین نزارید پرونده ایران بره شورای امنیت (2735209) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۰:۲۸:۲۲
این دوستان دولت قبل با بی تدبیری ایران را بردند زیر تحریمهای شورای امنیت حالا طرفدارای همون دولت که شادی میکردن الان اومدن به این دولت گیر میدن که یالا تحریما رو رفع کن (2735578) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۰۸:۴۶:۳۵
دولت قبل با بی تدبیری به قول شما مردم را برد زیر تحریم حالا مگر این دولت با همین شعار که تحریم ها را برمی دارد رای نگرفت؟؟ خوب بایدبه تعهدش در خصوص رفع تحریم ها عمل کند؟؟ اگر این را هم نخواهد انجام بدهد شمابفرمایید چه کار می خواهد بکند تا ما در همان حیطه سئوال کنیم چون براساس گفته های انتخابات دولت فکر می کردیدم ایندولت قرار است به شعارهای داده شده اش عمل کند و تحریم ها را بردارد حالا فهمیدیم نه خیر این از وظایف دولت قبل بوده و بایدفحش به آن دولتقبل بدهیم این دولت هیچ وظیفه ای در هیچ حیطه ای ندارد جز افشاء دولت قبل والا هر چه بگوییم و هر چه بپرسیم می رسیم بهاینکه دولت قبل بد بود و چرا از این دولت می پرسید؟؟ راستی دولت قبل گفته بود تحریم ها را برمی دارم؟؟ (2738856) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۲:۵۱:۲۸
منظورت واضح تر بگو لطفا؟ (2735410) (alef-13)
 
امیر تبریز اوغلی
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۳:۲۰:۱۳
خودشو ناراحت نکن.تبسم (2735489) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۸:۵۳:۳۳
اگه راست ميگي چرا اسمت را ننوشتي ؟ مگه حرف نادرستي يا بدي ميزني ؟
اصلا بگذريم .
از حرف تو چه چيزي بايد دستگيرمان شود ؟
يك كلمه حرف زدي اين همه قسم لازم نيست !!!!!!!!! (2735871) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۱۶:۰۰
واقعا این همه تحریم ناشی از 4 قانون کنگره است؟ چرا تا به حال هیچکس در این باره صحبت نمیکند؟!!!
کم کم دارم نگران میشم. بالاخره دلار میاد پایین یا میره بالا! (2734617) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۱۸:۴۲
خوب هست که میدانید اینقدر "آیا" در رابطه با تحریم ها وجود دارد. حالا چرا زمانیکه این "آیا" ها بوجود می امدند کسی دم بر نمی آورد؟ (2734627) (alef-3)
 
به خاک سیاه نشسته
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۴۶:۳۹
من متوجه نمیشم مثلا چکار میکردیم؟ الان که دو سال داریم به هر ساز اونا میرقصیم، اتفاقی افتاد؟ تحریمها لغو شد؟ قبلا هم که توافق سعدآباد کردیم، اتفاقی افتاد؟
لطفا نگید که اوباما از قیافه محمود بدش میومد و تحریم کرد و حالا میخواد بسازه!! (2734740) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۴۱:۱۹
دوست گرامی، باید جلوی صدور قطعنامه‌ی شورای امنیت به نحوی گرفته می‌شد. قطعنامه‌ی شورای امنیت است که به تحریم‌های یکجانبه‌ی کشورهای غربی قوت داده است. اعتبار این تحریم‌های یکجانبه، قطعنامه‌ی شورای امنیت است. حتی اگر تحریم کنگره‌ی آمریکا هم لغو نشود، با لغو تحریم شورای امنیت، اعتباری برای کنگره‌ی آمریکا و قوانین صادر شده‌ی آنها باقی نمی‌ماند. (2735249) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۸:۳۹:۱۷
ببخشید مبنای تحریمهای یکجانبه تحریم شورای امنیت نیست!
مگر تحریم یکجانبه آمریکا علیه روسیه پشتوانه شورای امنیت دارد. لطفا از توهم خارج شوید. (2735840) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۹:۰۹:۴۳
عرض کردم تحریم یکجانبه بدون تحریم شورای امنیت قدرت زیادی ندارد. (2735908) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۲۷:۵۸
8 سال اینهمه تحریم کاغـــدپاره بود پشت به پشت نوش جان میکردیم هیشکی حرفی نزد!

حالا که تو "باتلاق تحریم ها" گیر کردیم همه نطقشون بازشده خدا رو شکر (2734902) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۴۲:۰۲
حرف درستی گفتی. بیرون آمدن از این تحریم‌ها بسیار دشوارتر از دچار شدن به آنهاست. (2735251) (alef-13)
 
رها
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۲:۵۱:۱۵
شما كه اينو ميدوني پس روحاني و ظريف نميدونن

با اين اوصاف چرا گفتن ميتونيم 6 ماهه همه چي رو درست ميكنيم .

مثلي هست كه ميگه

حرفي رو يزن كه بتوني بنويسي
چيزي رو بنويس كه بتوني عمل كني

اگر نتونستي پس دورغگو هستي (2736532) (alef-13)
 
سارا
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۷:۵۵:۱۳
رها خانم
تو خودت دروغگویی که این حرف رو به روحانی وظریف. می چسباندی.
عجبا یعنی ظریف فکر میکرد 6 ماهه همه چی حله؟؟؟
خجالت داره این همه طلبکاری!!!! (2739889) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۲:۰۰:۲۵
این تحریمها بسیار سخته برداشته بشه
اگر هم برداشته بشه مشتری قبلی رو نداریم دیگه مشتری از دست رفته
من یادمه که میگفت کاغذ پاره است یه عده هم هورا میکشدن و شاد و خوش و قبراق بودن (2735652) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۲:۳۱:۳۵
ما الانم واسه اون مرد هورا می کشیم و با یادش خوش و قبراقیم و بازم منتظرشیم تا برگرده! (2736453) (alef-13)
 
مبهوت!
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۴:۲۰:۰۵
یک سوال ساده

وقتی‌ تحریم‌ها شروع شد، همین شماها که الان به چیزی کمتر از لغو دفعی همه تحریم‌ها راضی‌ نیستید (البته پارادوکس‌ جالبی‌ هست، از اونور خودتون هم می‌گید که لغو تحریم‌ها امکان نداره!!!)، چرا افرادی که می‌گفتند رفتن پرونده ایران به شورای امنیت باید خط قرمز ایران باشد را خائن مینامیدید؟؟؟

بصیرت شماها کجا بود وقتی‌ این بلا داشت سر مملکت می‌‌آمد و شما با مشتهای گره کرده فقط داد میزدید تحریمها هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؟؟ الان تاوان این همه امتیازی که باید بدهیم (گفتم "باید" چون واضح است که چاره‌ای جز این وجود ندارد) تا شاید چند سال بعد به وضعیت سال ۸۴ برگردیم را کدام یک از مسببین آن‌ خواهند پرداخت؟

الف اگر ذره‌ای وطن پرستی‌ داری سانسور نکن. (2735691) (alef-13)
 
رها
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۲:۵۳:۲۱
تحريم براي كسي كه خودش بلد باشه كاري بكنه نميتونه هيچكاري بكنه
نه براي كسيكه به فكر پول مفت نفت هستش.

دولت تدبير و اميد به فكر پول مفت نفت هستش. (2736537) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۰۴:۵۴:۵۸
حتما محمود خان عزیز دل شما خودش بلد بود چیکار کنه که مملکت رو به این روز انداخت. لااقل روحانی یکسال و نیمه که دلار رو ثابت نگه داشته بی انصاف... (2738676) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۰:۴۷:۴۱
چیه فهمیدی دولت نمی تونه تحریم را برداره این حرفا را می زنی (2736158) (alef-13)
 
خسته دل
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۰۵:۲۶:۵۸
واقعا خجالت آوره، تا وقتی شما و امثال شماها بناحق قدرت رو تو این مملکت در دست دارید همین آش و همین کاسه است. همیشه با پیگیری منافع سیاسی و اقتصادی خودتون برای مملکت مشکل درست میکنید و بعد بجای محاکمه شدن (که حداقل چیزی است که باید براتون انجام بشه) تازه طلبکار مردم و اون کسانی هستید که سعی می کنند گند کاری شما رو جبران کنند. آیا واقعا به خدا و قیامت معتقدید؟؟؟ (2738680) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۳۹:۵۵
این افراد به این سوالات جوابگو نیستند اینها فقط منتظر هستند که توافق بشود و بگویند که کشور را زیر توافق ننگین برده اید اگر توافق نشود هم اماده شده اند که دولت را به ضعف متهم کنند که ما گفتیم که نمیشه و....از الان برنامه ریزی کرده اند برای هر دو سناریو (2734940) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۲:۳۴:۱۹
خب این از سنت های الهی است که هر کس از خدا روی بگرداند و به طاغوت دل ببندد در هر صورت بازنده است! (2736470) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۲۵:۲۰
دم بیاورند که باز بگن دلواپس؟؟؟ مگه کسی توجه می کنه؟؟ باز باراز نگرانی بکنند و بعد رئیس جمهور بیاد هر چی خواست بگه؟؟ (2735078) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۲۷:۰۱
قبا بوجود امدن ایا ها دم اوردند اما بهشون 100 تا لقب ندادند؟؟ بی سواد وبی شناسنامه ودلواپس و... ایا اونموقع کسی توجه کرد؟؟ نه همه هواسشون به چیزهای دیگری بود مثلا اختلاص وفساد در دولت قبل(گرفتی منظورمو) (2735087) (alef-13)
 
کارمند بخش ارزی بانک تجارت
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۱۸:۴۴
فرض کنیم کنگره هم هیچ اقدام جدیدی نکند. بالاخره این تحریمها برداشته میشود یا نه؟ آقای دکتر ظریف لطفا اطلاع رسانی کنید. ما روی توافق نهایی حساب کردیم. (2734628) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۵۰:۳۲
میبینم که دارید ارز میخرید!! (2734757) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۲۶:۲۵
دقیقا همینطوره نظرما گفتم حذفش کردن به طبعشون نساخت (2735083) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۴۳:۵۷
اصلاً اقدام کنگره مهم نیست. فرض کنید توافق شود و در این توافق، شورای امنیت تحریم‌های خود را ملغی کند. اگر آمریکا به عنوان یک عضو ملل متحد (ولو دارای حق وتو) که اتفاقاً به لغو تحریم‌های شورای امنیت رأی هم داده است، به صورت یکجانبه تحریم کند، دچار انزوای شدیدی در جامعه‌ی بین‌الملل خواهد شد. به خصوص که پس از توافق این امکان برای کشورهای اروپایی برای تجارت با ایران فراهم خواهد شد. (2735258) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۱۹:۰۹
لطفا این نظر را برای ثبت در تاریخ منتشر بفرمایید.

سوال بنده از شما این است که اگر برای عدم توافق تلاش کنیم ایا میتوانیم در عرصه اقتصادی موفق باشیم؟ اگر عدم توافق خوب است که دیگر چرا باید مذاکره کنیم؟
بنده از الان میتوانم حدس بزنم هر اتفاقی که بیفتد(هر اتفاقی) ظریف را شما دوستان زیر سوال خواهید برد اگر توافق بشود که میفرمایید امتیاز داده ایم اگر توافق نشود هم دولت را به ضعف و...متهم میفرمایید بنابراین بنده مطمئن هستم در هر حالت شخص ظریف از حملات شما عزیزان در امان نخواهد بود در این رابطه 100 درصد مطمئن هستم و شک ندارم. به اقای ظریف توصیه می کنم خودشان را برای حملات این دوستان اماده کند جنس و تفکر این عزیزان را بنده کاملا میشناسم و قطعا هر اتفاقی بیفتد سیل انتقادات این دوستان تا ماه ها تمام نشدنی است
لذا برای ثبت در تاریخ عرض می کنم که بعد از توافق یا عدم توافق دستگاه دیپلماسی کشور تا مدتها باید حملات و انتقادات این عزیزان را تحمل کند.
اون جملات قطعنامه کاغذ پاره است و لولو و..را هم این عزیزان عمدا به فراموشی می سپارند و طوری رفتار می کنند که گویا خود اقای ظریف مبدع و موسس این تحریمها و این قطعنامه ها بوده است و دیگه در مورد اینکه چه عزیزانی شتابان به سمت تحریم رفتند و این همه هزینه به کشور تحمیل کردند حرفی نمیزنند. در واقع جمله درست این است" اقای ظریف ما یک سری تحریمهایی را به کشور تحمیل کرده ایم ایا این خرابکاری های دولت مورد حمایت ما را میتوانید جمع کنید یا نه؟" یا " اقای ظریف ما یه سنگی ته چاه انداخته ایم میدونیم که نمیتونید از ته چاه درش بیارید ولی بهانه خوبی الان به ما داده شده که به شما حمله کنیم " سنگ چه ته چاه بماند چه نماند خوراک خوبی برای خود این افراد فراهم است. (2734632) (alef-13)
 
حداقل 60درصد مردم
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۳۳:۱۰
با سلام
تو را خدا دست از سر این مردم بردارید. راه دیگری برای کسب پروت های یک شبه و نجومی پیدا کنید. کمر مردم از مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم شکسته است.
اگر رئیس جمهور منتخب و مورد حمایت شما تا به امروز بر مسند بود، این جدول 4 ردیفه شما حالا 400 ردیف داشت و قطع نامه دون شورای امنیت و غربی ها هم پاره شده بود. (2734694) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۳۶:۴۹
مگر تحریمها به یکباره وضع شده که به یکباره رفع شود.
مگر مذاکرات یک روزه به نتیجه خواهد رسید که ...!؟
مگر اصفهان را یکروزه ساخته اند که...
واقعا کدام عقل سلیمی قبول میکند که تحریمها یکدفعه رفع شود.
اصل این است که هسته یا شدن ایران را قبول نموده اند و کم کم موضوعات مربوط به آن حل خواهد شد بامبد خدا.
البته اگر کوته فکران و نابخردان داخلی و دلواپسان نادان بگذراند. (2734707) (alef-11)
 
پویان
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۴۷:۱۰
برادر عزیز این که تحریمها باید یکباره برداشته شوند سخن حضرت آقا و بالتبع اون آقای روحانی بود...
الان شما خودتو عقل کل ....این مملکت رو کوته فکر و نادان میشماری؟! (2735137) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۲۳:۳۹
الان کدوم منطق و کدوم عقلی میگه چون تحریمها یکدفعه وضع نشده پس یکدفعه نباید برداشته بشه؟!!!!! پس فرق توافق کردن با توافق نکردن چیه؟!!! اگر قراره کم‌کم و به اصلاح دروغین آنها با رفع نگرانی آنها برداشته بشه پس نیازی به توافق نداره ما تعطیل میکنیم و آنها وقتی کم‌کم نگرانیشان!! برطرف شد تحریمها را برمیدارند اینهمه مذاکره و توافق میشه مسخره.
اونها برای تحریمها بهانه‌ها و دلیلهای مختلفی داشتند و یکی از مهمترینهاش کمک به فتنه۸۸ بود که به صراحت اعلام کردند اگرنه بارها آژانس اعلام کرده در حرکت هسته‌ای ایران هیچ انحرافی دیده نشده پس شکی نداشته باشید که حتی اگر تمام تاسیسات هسته‌ای را با دستان خودمان کاملا نابود کنیم هم تحریمها باقی خواهد بود. (2735214) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۶:۵۸:۴۶
اگر توافق نشه تحریم شدید تر میشه. البته برای کاسبان تحریم نعمت است (2737438) (alef-13)
 
حیدر
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۴۰:۴۷
با این وجود توافق هسته ای خیانت است به ملت
اقای ظریف ما اصلا از خنده های شما خوشمان نمیاید (2734716) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۲۳:۰۸
دوست من اون موقعی که پشت سر هم قطعنامه صادر میشد شما دلواپسا کاری نکردید.دلار یک دفعه 3برابر شد به بهانه تحریم یک مشت تاجر از خدا بیخبر جنساشونو چند برابر گرونتر دادن به من و شما.کارمند وکارگر به هوای انرژی هسته ای زیر بار گرانی کمرشون خم شد و یک عده قلیل شدن مولتی میلیاردر.میدونی شیر خشک 15000تومنی یعنی چی؟من پدر میترسم سال دیگه بشه 30000تومن.اما کسی نگران و دلواپس من و هزاران پدر دیگه که هر روز سفرشون کوچیکتر میشه نیست.ما باید همیشه تو صحنه باشیم اما نفعش واسه یک مشت از خدا بیخبر دیگه باشه.خیانت به ملت خیلی قبلتر شده برادر دلواپس من.الف جان منتشر کن (2735070) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۲:۱۲:۳۱
خواهشا موضع خوتان را مشخص و شفاف کنید:
1- به نظر شما تحریمها اثر گذاره؟ یا نه؟
2- دولت توافق بکنه یا نه؟
3-توافق نکنیم راه حل شما برای صفر شدن صادرات نفت چیه؟ برای اون شرایط اقتصادی چه برنامه ای دارید؟ ایا مسئولیتش را قبول میکنید یا نه؟(تبعات اقتصادی سیاسی و..تحریم بیشتر را میپذیرید یا نه اگر میپذیرید الان با صدای رسا اعلام کنید)
این سه دسته سوال کلیدی را پاسخ بدهید
اقای روحانی از این افراد مخالف بخواهید موضعشان را شفاف کنند این نوع موضع گیری پس فردا برای شما دردسر میشه اینا باید بگن موافق توافقن یا نه و اگر نیستن چه برنامه ای دارند
هر اتفاقی بیفته اینا میان سوء استفاده میکنن (2735663) (alef-13)
 
فضول
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۴۱:۱۵

پایه استدلال شما بر روی ظاهراً نه تحقیقاً بنا نهاده شده است. (2734720) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۴۲:۵۵
آمریکائی ها قابل اعتماد نیستند و چقدر آگاهانه رهبری فرمودند که با این مذاکرات نباید خوشبین بود (2734727) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۸:۵۳:۳۸
خوب پس چرا رهبري دستور قطع مذاكرات رو صادر نميكنند ؟ (2740034) (alef-3)
 
احمدیانی
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۴۴:۳۹
کاغذ پاره کاغذ پاره همینها بودند؟!!!!اینها به نظر بیشتر بودند!!!!!؟؟؟؟ (2734730) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۲۴:۰۸
هوز ول نکردی این حرفو.... بنظر من باید فکر کنید این ها کاغذ پاره هستند تا بتونی خودت کشور را از پایه بسازی (2735074) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۳۶:۳۲
ما میخام اون حرفو ول کنیم اولی اثرات اون حرفه هنوز هست و ما رو ول نمیکنه باز ادم ناخوداگاه یاد اون حرف رئیس دولت پاک یادت نره میفته
یعنی این کاغذ پاره ها درسته یه حرف بود ولی کلا برای زندگی ما اثراتی داشت که تا حالا ادامه داره (2735118) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۴۹:۳۱
حتماً ما باید با استفاده از تولید داخلی کشور را رونق بخشیم اما تولید ما باید پس از مدتی به کشورهای مختلف و هدف صادر شود.
کره‌ی جنوبی، چین و ژاپن از جمله‌ی کشورهایی هستند که تولید داخلی خودشان را به کشورهای هدف صادر می‌کنند و بازار خود را دارند و بعضاً با یکدیگر رقابت نیز می‌کنند. همین موضوع منشأ رونق بیشتر برای کشورشان می‌شود.

حالا فرض کنید که تحریم بانک مرکزی برقرار باشد و سایه‌ی شوم و ظالمانه‌ی، فصل هفتم ملل متحد بر سر کشورمان پابرجا بماند؛ در این صورت چشم‌انداز کمتری برای صادرات محصولات تولیدی کشورمان به بازارهای هدف قابل تصور خواهد بود.

ضمن آنکه به هر حال، مسئول کشور ما نباید قطعنامه‌ی تحریمی شورای امنیت را کاغذپاره بنامد. این قطعنامه‌ها امروز موجب ساعت‌ها مذاکره برای لغو شده‌اند. بنابراین باید دقت هم در سخنان و هم در عمل بیشتر انجام شود. (2735265) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۲۶:۴۶
الان موضع دوستان مشخص نیست بالاخره ای تحریمها اثر گذار بوده یا نه و اینها کاغذ پاره بودند یا نیستند؟ اگر کاغذ پاره بودند این لیست چیه الان گذاشتین جلوی ما؟
اگر مهم نیستند هم چرا اومدین گیر دادین که برطرف بشن؟ (2735085) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۴۸:۴۶
من یک شهروند عادی هستم. اگر حاکمیت ایران اصرار بر ادامه فعالیت غنی سازی خود دارد باید پای تمام مشکلات ایستادگی کند.
اما سوال این است که آیا مسئله به این مهم که کل زندگی مردم را به شدت تحت الشعاع قرار داده مورد تایید اکثریت مردم است؟ آیا در این زمینه رفراندومی برگزار شده؟
اینکه نمی شود مردم را وادار به مقاومت کرد و بگویید دم نزنید اگر نه خائن اید. این کشور و حکومت از آن مردم است. بسمه الله. رفراندوم برگزار کنید. مردم رای دادن به زیر همه مذاکرات بزنید.

مجبوریم ماشین بی کیفیت داخلی را سوار شیم بعد به خاطر تولید کننده بی لیاقت و بی کفایت دم نزنیم. این که نشد مملکت داری. (2734748) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۸:۵۶:۰۲
تازه ما همونم نميتونيم سوار بشيم ( البته براي سلامتيمون بهتره , پياده ميرم اينور اونور ) (2740039) (alef-3)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۴۹:۵۵
رسما 2 سال ملت را سر کار گذاشتند و اخرش هم هیچ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2734752) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۳:۰۳:۰۰
دوستان خواهشا موضع خودشان را مشخص بفرمایند از همین الان که بعدا بحث های جر زنی و اینا نداشته باشیم:
1- ایا موافق توافق هستید یا نه؟ اگر توافقی میخواهید که از بالا تا پایین به نفع ما باشه چرا در دولت قبل خودتان دنبالش نرفتید؟ سوال من اینجا اینه که ایا ظریف خودش دوست نداره که توافق عالی بدست بیاد؟ این حرفایی که شما میزنید این شائبه رو ایجاد میکنه که ظریف عمدا دنبال امتیاز دادنه
2- اگر مخالف توافق هستید مشکلات و تحریمها و اوضاع اقتصادی را میخواهید چکار کنید(شعار ندهید واضح و روشن بفرمایید ما این کار را میکنیم ) طرف مقابل اماده شده اگر توافق نشه ما تحریم کامل نفتی بشیم برای اون جریان چه برنامه ای دارید.
خلاصه برنامه تان را بیان بفرمایید ممنون میشویم به برادر ظریف راهکار بدهید که این کاری که شما میفرمایید را که تا حالا انجام نداده انجام بدهد تا توافق حاصل بشود یا راهکار خودتان را برای تحریمهای بیشتر بیان کنید.
به برادر ظریف عرض میکنم این دوستان داخلی دنبال بهانه هستند ازشون راهکار بخواهید اینها راهکار ندارند ولی بهانه دارند نظر اینها را بخواهید که پس فردا این ادمایی که من میشناسم ول کنتان نیستند برادر از ما گفتن بود ازشون بخواهید موضعشان را شفاف بکنند توافق بشود میگویند چرا توافق شد نشود میگویند چرا نشد به نظر من دنبال شفاف سازی نظرات اینها باشید تا خلع سلاح بشوند. (2735442) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۸:۵۳:۳۴
چرا متوجه نیستید ؟ تمام این مذاکرات فقط برای این است که امریکا ایران را تحریم تجدید نکند وگرنه برداشته شدن تحریمها نیازمند شرایط خاص دیگری است که گفتن ان در این مقال نمیگنجد . (2734781) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۲۸:۰۶
جدی حالا مذاکرات شد که تحریم بیشتر نکنند؟؟ اول مگه قرار نبود دیوار تحریم شکاف بردارد وبعدش تحریم ها کلا برداشته بشه؟؟ (2735090) (alef-11)
 
سمیرا
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۳۰:۴۸
راستی که خیلی ارادت به آمریکا داری و چقدر هم از این تحریمها خوشحالی فکر کنم یک گرین کارتی را بهت وعده داده اند (2735096) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۰۵:۱۵
آقا اومدیم و آمریکایی ها بعد از لغو تحریم هایی که به خاطر انرژی هسته ای هست همون تحریم ها را به خاطر مسایل دیگر دوباره وضع کرد... میشه بگید می خواید برای این کار چه واکنشی نشان دهید...؟ در صورتی که تحریم هایی که لغو کرده است را با عناوین جدید تصویب کرد و به اجرا گذاشت مسئولین امر می شود توضیح دهند که چه خواهند کرد این گونه ما هم انرژی هسته ای را از دست داده ایم و هم دوباره تحریم شده ایم... (2734823) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۵۴:۳۴
پاسخ شما بسیار ساده است و بعید است به آن فکر نکرده باشید:

1. تحریم مجدد از سوی آمریکا به هر دلیلی، یکجانبه خواهد بود و موجب انزوای خودش خواهد شد.
2. امروز کشورهای جهان با دیپلماسی فعال کشور ما رو به رو هستند و نمی‌توانند به سادگی اقدامات سال‌های پیش خود را تکرار کنند.
3. اقدامات تندروهای آمریکا در هفته‌ی گذشته را نگاه کنید و با حرکات آنها و واکنش‌ها در سال‌های پیش مقایسه کنید.
4. وضع هرگونه تحریم در شورای امنیت ملل متحد به صورت یکجانبه امکان‌پذیر نیست.
5. همانطور که در مذاکرات تهران (12 سال پیش) فرانسه و انگلستان قول وتو داده بودند، این بار این دو کشور به 4 کشور بدل می‌شوند و روسیه و چین نیز می‌توانند جلوی هر گونه قطعنامه‌ی ملل متحد را بگیرند.
6. حوزه‌های دیگر مانند بحث هسته‌ای نیستند؛ بحثی که بروز آن در کوبا جهان را در آستانه‌ی جنگ خانمان‌براندازی در سال 1961 پیش برد.

دلایل بسیار زیاد است... (2735273) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۰۵:۳۹
چه خبره؟ پیاده شو با هم بریم؟ 4 تا دونه سانتریفیوژ متوقف کردی الان کل دنیا رو باید بهتون بدن؟ (2734825) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۸:۴۴:۲۴
وضع ببین حالا لغو تحریم شده امتیاز گیری؟!!
مثل اینه که بگی آقای این چاقو رو کمی از شکم ما بیرون بیار. بگه چه خبرته این همه امتیاز میخوای!!! (2735850) (alef-13)
 
گنجی
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۱۰:۴۰
خوب در این تحریم ها عده زیادی مقصرند

ولی به نظر من مهمترین مقصر کسانی هستند که رفتند و از آمریکا خواهش کردند که لطفا ما را تحریم کنید

البته به کمک یاران فراری شان مثل مخمل باف و امیر ارجمند و باطبی و غیره


و مسلم است اگر این تحریم ها نبود امروز دنیای برخی مثل امروز نبود و برخی ها

مقامات . . . . نبودند


لذا بهتر است که بسیاری از آقایان کمتر فرافکنی کنند

زیرا حقیقت بالاخره آشکار می شود (2734844) (alef-11)
 
يك بنده خدا
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۸:۴۷:۵۷
بله ان شاءالله سرانجام حقيقت آشكار مي شود. ولي خواهش مي كنم تا آن روز، زياد اين اتهامات بي اساس و بدون مدرك معتبر و متقن كه متاسفانه به وفور از سوي رسانه هاي حكومتي و اصولگرا منتشر مي شود و در هيچ دادگاهي هم تا كنون به اثبات نرسيده است را باور نكنيد. چرا كه بعيد نيست شما اشتباه كرده باشيد و واقعيت بسياري از مسايل چيز ديگري باشد. (2735858) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۱۲:۴۳
آیا شما روتون میشه این لیست رو بنویسید و منتشر کنید؟! اینا که ورق پاره بود! تحریما که اثر نداره! ما که قوی هستیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


تحریم ها رو شما گذاشتید تو کاسه ملت، الان به ظریف میگید برو برش دار!؟ (2734854) (alef-11)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۳۵:۴۳
یعنی از 8 سال پیش همه اینها بوده پس می تونیم با کمی قناعت و مدیریت خوب این بحران را به امید خدا پشت سر بگذاریم واقعا اینکه آمریکا به ملت ایران احترام نمی گذارد را می توانید لمس کنید چقدر خفت با این مذاکرات را می خواهید تحمل کنند این ملت خوبه حرف از باکری و همت را همین تازه تو سایتتون منتشر کردید تحریمها تحریمها ملت دست به زانوی خودش بگیره یا علی بگه مسئولین به فکر جیب خودشون نباشند با مردم همدلی و همدردی کنند نرخ ها را مدام دولت بالا نبره ببینیم آمریکا با این تحریمها چه غلطی می تونه بکنه یا چه ... می تونه بخوره به قول حضرت علی ترس برادر مرگه (2735114) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۳۱:۳۱
ما هنوز هم میگیم اینها کاغذپاره‌ای بیش نیست اما نوشتن اینها برای ترسوهایی که فکر میکنند باید جلوی ظالم سر خم کنند تا دنیایشان آباد شود خوبه نوشته بشه که بدونند حتی با این رسوایی هم تحریمها برداشته نمیشود(همون تحریمهایی که قبل از انتخابات اثرش را در وضع موجود ۲۰درصد و اثر مدیریت بد! را ۸۰درصد میدانستید اما بعد انتخابات تحرییمها شد تمام مشکل!) چون در توافق مشعشع ژنو تصریح شده فقط تحریمهای هسته‌ای برداشته می‌شود اما تحریمهایی که علتش فقط هسته‌ای باشد فقط چند مورد ساده است!!!! (2735226) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۲:۰۵:۰۲
دوست عزیز بحث ترس و...نیست کشور فلج میشه و شده از نظر اقتصادی
این بحران رو پشت سر میذاریم هم چیه که میفرمایید؟ این قطعنامه ها و تحریمها هستند بحران ادامه داره پشت سر میذاریم چیه؟ مگه توفانه که بیاد و بره؟ ما الان باید سعیمون کاهش تحریمها باشه
اگر راهکاری دارید که با تحریم کامل نفت و...کشور اداره بشو ضمن پذیرش مسئولیت بیایید به مردم اعلام کنید که مسئولیتش رو به عهده میگیریم شما کاریتون نباشه راه حل داریم
حرف کلی نزنید (2735656) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۲۰:۲۰
توافق میشود ولی توافقی که به نفع ایران نیست باز هم مثل همیشه کلاه گشادی که در تاریخ ثبت میشود سر ایران میرود نهایتا ده درصد تحریمها لغو میشود که ان هم مجددا به عناوین مختلف حقوق بشر موشکی و..... با چند ده درجه سخت تر وضع میشود اقایون این ره به ترکستان است اون طرفیا هدفشون اینه که کشوری تو خاور میانه قدرتمند نشه که فردای روز براشون شاخ بشه اونا بله قربان گو میخوان (2734874) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۰:۲۰:۴۲
یک سؤال: آیا شمایی که کامنت گذاشتی، به مسئولان مذاکره‌کننده‌ی کشورت اعتماد نداری؟ (2735567) (alef-13)
 
سجاد13
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۲۴:۰۹
امیدواریم اگر تحریم ها برداشته شد تحریم های داخلی نیز برداشته شود والااا!
شما الان یه ماشین میخری فقط 170% گمرکیش تحریم داخلیه دیگه نه خارجی (2734882) (alef-11)
 
علي
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۲۸:۴۲
به نظر من نويسنده كاملا درست گفته چون خانم شرمن هم به اين موضوع اشاره كردن كه تنها تحريم هايي تعليق مي شوند كه درراستاي برنامه هستي وضع شده ونامه جمهوري خواهان را هم هرچند جنبه حقوقي نداره ولي فراموش نكنيد براي حذف تحريم هايي كه كنگره وضع نموده نياز به تصويب همين نفرات است كه همين امروز رييس جمهوري خواهان كنگره اعلام كرده بود براي رفع تحريم ها نياز به ما ميباشد وما نمي گذاريم رييس جمهور مارو دور بزند همه اينها وصحبتهاي ديگه رو جم كنيم به فرمايشات مقام معظم رهبري ميرسيم كه اينها قابل اطمينان نيستند وهمانگونه كه اقاي كري رسما إعلام كردند فرداي توافق ميرن سر گيرهاي ديگه كه اين را هم رهبر انقلاب پيش بيني كرده بودند پس درنتيجه توافق براي انها سود دارد وبا توافق كه خدانكنه صورت بگيره أينا توانسته اند قدرت ايران را تضعيف كنند وراحتر سوار خَر مرادشان ميشوند وزماني اقايون ميفهمند چه كلاهي سرشان رفته كه دير شده وكشورهاي كوچك هم به ما امرؤ نهي ميكنند مثل همين الان كه كشورهاي عربي براي ما خط ونشان ميكشند كه توافق بايد اينجوري باشه يا اونجوري بشه (2734906) (alef-11)
 
راضیه
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۱۳:۵۵
هزارتا لایک با هات موافقم امریکا غیر قابل اعتماد چرا باید بهش اجازه بدیم از اونور دنیا بیاد اینور دنیا به مردم ما امرو نهی کنه یا اینکه حدود مشخص کنه باید بره آمریکا گمشه غاصب بی وجدان یادش رفته چطوری با کشت وکشتار سرخ پوستان آمریکا حقوق بشر را رعایت کرده یا با زدن هواپیمای مسافر بری ایرباس ما تو هوا خیلی به حقوق بشر نزدیکه بابا بره اون خودش را جمع کنه با اون کارنامه ی سیاهش از فلسطین و کریمه و عراق و جنایاتش تو ویتنام بگیر تا الی ... حالا بخاطر اسرائیل غاصب برای ما فیگور میگیره باید بره بمیره البته دولت مردای آمریکایی هستم نه با ملت آمریکا آخه اونا که گناهی ندارند (2735201) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۲:۰۶:۱۶
وقتی اسم غیر قابل اعتماد میاد فقط یاد یه کشور میفتم اسمش با "ر "شروع میشه با "ه" تموم میشه (2735660) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۹:۰۳:۵۷
فكر كنم منظورت روسيه باشه با اون رهبر هيتلر مسلكش (2740060) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۲:۰۷:۳۷
میگن تحریما کاغذ پاه است بعد میگن چرا تحریما برداشته نمیشه بعد چرا رفتین توافق کنین؟ چرا قدم زی؟ چرا دکمه کتت گرونه؟ چرا ....
کلا بهانه های بنی اسرائیلی رو میشه در کلام این سروران دید (2735661) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۳۴:۲۶
نویسنده جواب بده . این انرژی هسته ای چه سودی برای مردم داشته است ؟ (2734923) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۳۴:۵۰
آقای عراقچی: انرژی هسته‌ای در ۳۰۰صنعت کاربرد دارد!
فکر کنم کسی امروز تو دنیا نباشه که فایده انرژی هسته‌ای را ندونه.

گذشته از اینها اصلا فرض کنیم ما انرژی هسته‌ای را با تمام تاسیساتش شخم بزنیم و نابود کنیم آیا تحریمها برداشته می‌شود؟!! (2735236) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۲:۵۸:۰۲
اقتدار، رفاه، شغل، امنیت، اتحاد مردم، خودکفائی، آب زیاد، عظمت، پاسپورت مورد احترام . . . (2735432) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۸:۴۶:۱۷
حالا هسته ای نبود تحریم نمیشدیم. ماشالله آمریکا بهانه زیاد داره. حقوق بشر. تروریسم، حقوق زنان، جزایر سه گانه و ...
دیروز ونزوئلا بخاطر نقض حقوق بشر تحریم شد!!!

توهم توهم (2735854) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۰:۴۶:۴۵
شما چرا خودت را با ونزوئلا مقایسه می‌کنی؟ آمریکا سه دهه دنبال کشاندن ایران به شورای امنیت بود. تا سال 85 هم نتوانست این کار را انجام بدهد. (2736155) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۳۶:۲۹
کاش جرات داشتید که این سوالات را آنموقع که یک نفر تحریم ها را کاغذ پاره می نامید می پرسیدید !! (2734927) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۳۷:۱۷
تحریمها هنوز هم کاغذپاره است اما به شرطی که ما با هم متحد باشیم و برای تولید خودمان تلاش کنیم اما وقتی در سپاه خودی عده‌ای ترسو، ساز مخالف و سازش با دشمن سر دهند باید اول اینها را همراه کنی بعد حرکت (2735243) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۲:۱۳:۴۳
کاغذ پاره مذاکره داره؟؟؟؟ شما خودت برای یه کاغذ پاره حاضری بری با کسی مذاکره کنی؟ (2735664) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۲:۴۵:۳۰
وقتی یکسری ها تحریم را پیراهن عثمان کنن که به قدرت برسن تحریم ها فلج کننده میشه. (2735395) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۴۸:۱۲
این تحریم هایی که اشاره کردین یک مشت کاغذ پاره هستند. برا همین زیاد نگران نباشین (2734973) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۱۹:۵۶:۰۹
ساده ای شما؟خیر خیر خیر هیچ تحریم اساسی رفع نخواهد شد (بانک / نفت/نظامی ...) تحریم های خفیفتر که از سوی کنگره وضع نشدن هم طی 10 سال به تدریج لغو خواهند شد این تسلیم نامه بعد از ترکمنچای خفت بار ترین و ذلیلانه ترین قرارداد تاریخ ایران خواهد بود! (2735000) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۱۲:۵۹
آقایی که این سوال منطقی و مهم رو از دکتر ظریف پرسیدی،من هم با سوال شما موافقم.اما آیا زمانیکه محمود احمدی نژاد داشت تحریم های بین المللی رو کاغذ پاره می خوند هم سوالاتی از این دست به ذهن شما خطور کرد یا نه!زمانیکه مقامات ...دولتی و ... از صحبت های او حمایت بی دریغ میکردن هم از این سوال ها میپرسیدین ...زمانیکه مسئولان بی مسئولیت در روز روشن قطار مملکت رو داشتن به دره مشکلات کنونی میبردن هم ازشون دلیل رفتارشون رو سوال کردین!مگه مسئولان ارشد کشور در زمان اعمال تحریم ها فرق بین تحریم های مصوب از طرف رئیس جمهور آمریکا با کنگره و شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا رو نمیدونستن!؟..... (2735041) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۱۵:۳۲
پس سایت فردو تغییر کاربری داده و به سوپرمارکت تبدیل شده!!!! (2735046) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۷:۵۰:۰۱
بهتر (2735770) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۲۳:۱۴
بله این چند تحریم مختصر و این اثرات مختصر تحریم بر زندگی و معیشت مختصری از مردم (2735071) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۳۳:۵۵
خیلی باحالید به مولا! تحریم رو شما میذارید تو کاسه ملت، به بقیه میگید بیا جمعش کن! (2735110) (alef-3)
 
امیر
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۰:۴۷:۱۱
ما مردم بد بخت چکار کنیم با این اقتصاد ...هرکار کنی مثل اینه که یخ میخری اب میشه از فردای اقتصادمون خبر نداریم خدایا مرگمون بده که نمیتونم یه هفته برا هفته بعد تصمیم بگیریم (2735138) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۰۴:۲۹
آقای یحی زاده. ضمن سلام وتحسین مطالب بی غرض و بدون اهانت شما (که معمولا از طرف رییس قوه مجریه حمل به دشمنی و بیسوادی و دست آخر حواله به جهنم!! )خواهد شد، امیدوارم به فرمایش آقای ظریف که با خوشحالی از پیشنهاد خودشان برای مقید ساختن تواقفقنامه به بند هفتم منشور سازمان و الزامی بودن آن صرفنظر از دولت حاکم هم توجه کنید. یعنی با تصور تعویض دولت در ایران اجرای توافقنامه فوثق برای هر دولتی در ایران الزام آور خواهد بود و البته فرض فوق برای طرف مقابل از همین الان خیال واهی است چون با وجود توافقنامه ژنو یک تا الان 55 مورد تحریم جدید وضع شده که از نظر تیم ظریف فقط به روح قطعنامه برخورده نه بیشتر (2735180) (alef-13)
 
امین
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۱۳:۲۴
متاسفم که هنوز هستند کسانی که بر این باورند که رفع تحریم ها مهمترین خواسته ایران است.
هنوز هستند کسانی که به شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" باور دارند و پای این باور ایستاده اند (2735199) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۲:۴۲:۴۰
البته با آجر و سنگ و چوب و حمله به پسر شهید مطهری! پای آزادی ایستاده اید دیگه؟ (2735385) (alef-13)
 
شهریار
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۶:۰۳:۱۸
تو رو خدا انقدر شعار ندید ، اگه خود آمریکا رو هم انقدر تحریم کنن و قرار بشه هیچ کالایی وارد این کشور نشه حداقل 20 سال طول میکشه تا خودشو جمع و جور کنه من یک تولید کننده کالای الکترونیکی هستم هیچ قطعه الکترونیکی حتی خازن و مقاومت هم در داخل ساخته نمیشه .چرا ؟چون اولا کشورهای غربی این کارخانه ها رو در چین و تایوان ساختن و تحت لیسانس در حال کار هستند ، تعدادی کارخانه هم کپی برداری می کنند و نوع چینی تولید میکنند ، حالا فرض کن ما بخواهیم یک آی سی در داخل تولید کنیم اولا دانش فنیشو نداریم ثانیا خط پیشرفته تولید نداریم ثالثا مردم راحت طلب ما وقتی از راه دلالی میتونن پول دربیارن چرا انقدر خودشون به زحمت بیندازن ، حال گیرم ما با هر زحمتی اینو تولید کنیم وقتی صادرات نداریم و روابط اقتصادی ما انقدر محدوده مجبوریم فقط در داخل مصرف کنیم و با توجه به تیراژ پایین ،قیمت هر قطعه 100 برابر تموم میشه .
حالا این قضیه رو به اکثر صنایع ما تعمیم بدین .بعد متوجه میشید که وضع ما در آینده از این هم به مراتب بدتر خواهدشد. (2737207) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۹:۱۲:۰۵
خودت داري ميگي شعار , از اين سه كلمه اي رو كه گفتي به كدومش رسيدي ؟ استقلال يعني اينكه هر روز چشمت به قيمت دلار شيطان بزرگ باشه و بريم زير بليط روسيه و چين ؟ آزادي هم كه فقط يه ميدون تو تهران ازش باقي مونده , جمهوري هم كه فاتحه مع الصلوات . (2740074) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۳۲:۴۲
فرض کنیم به قول شما تحریم ها با اشتباهات اون 8 سال ایجاد شدند و تمام سیاستهای قبلی غلط بوده. اما سوالی ساده:
کسی که تو اانتخابات به مردم گفت حقوق دان است و دنیا را می شناسد و بلد است مذاکره کند و با دنیا تعامل کند و همه تحریم ها را بردارد و در این 2 سال عمر دولت راستگویان هم بارها از ترک خوردن و ... حرف می زد، به مردم راست
می گفت؟ (2735230) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۱:۵۹:۰۹
1. یک مسئله‌ای که طی ده سال شکل گرفته، طبیعی است که در یک مدت زمانی نیز درباره‌ی حل و فصل آن مذاکره شود.
2. این چیزی که شما نوشتید اتهام است. شما از کجا می‌دانید که مسئله‌ی هسته‌ای رو به حل شدن نیست؟ (2735282) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۸:۴۸:۰۷
ببخشید به تاریخ تحریمهای 4 گانه جدول نگاه کنید. همه از 2010 به بعد یعنی 8 سال احمدی نژاد نیست. بلکه دو سال آخر بعد از فتنه است!!! (2735859) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۹:۱۲:۱۷
شما بهتر است به تاریخ تنظیم 6 قطعنامه‌ی شورای امنیت نگاه کنید و ببینید چطور این فرایند طی شده است. (2735909) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۰:۳۵:۰۳
کاملا راست گفته و تلاش خودش را با حداکثر توان کرده شما ایجاد تحریم کردید الان طلبکار هم هستید؟ (2735584) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۱:۳۱:۳۷
حرفت حقه وحرف دل ماست. (2736292) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۸:۲۷:۲۹
برادر ارجمند شما اگه یکم از تعصب غلط دست برداری ومنصفانه قضاوت کنی میبینی وضعیت ما اصلا شبیه دو سال پیش نیست وقتی رئیس جمهور این مملکت دنبال گرفتن وقت صحبت بود تا حالا بله مشخصه که امریکا دست از دشمنی بر نمیداره چون نمیتونه اما دیگه از اجماع جهانی علیه ایران خبری نیست از چهره ای که بعضی از رفتارهای غلط توی دنیا از ایران درست کرده بود هم خبری نیست من اقای روحانی رو اصلاح طلب یا یه همچین چیزی نمیدونم ولی حداقل رفتار معقول تری از لحاظ دیپلماتیک داره (2735826) (alef-13)
 
سینه پر از اسرار
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۵:۱۸:۱۵
آره الان وضع خیلی خوب شده
نرخ ارز که اومده زیر 3000 تومان
تورم هم که صفر شده
از رکود هم که خارج شدیم
تحریمها هم که کم شده
فقط یک کم نفت قیمتش پایین اومده که اونهم ربطی به تبانی آمریکا و عربستان نداره
و خیلی چیزهای دیگه که به دلیل مسائل امنیتی نمیتونم بگم (2737049) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۹:۱۳:۳۶
بشرطي كه دستشو باز بذارن , نه اينكه هر روز يه بامبولي سرش در بيارن (2740079) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۲:۱۳:۰۹
آن آقایی که می گفت تحریمها کاغذ پاره است و با گفتار نسنجیده و نپخته کشور را نابود کرد باید جواب بده نه دکتر ظریف (2735310) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۱:۲۱:۱۳
پس کی باید جواب ادعای ترک برداشتن ساختمان تحریم رو بده؟ کی می خواد جواب حل تمام مشکلات توی 100 روز رو بده؟ کی می خواد جواب این همه توهین به ملت رو بده؟ کی می خواد جواب از دست رفتن عزت کشور رو بده؟؟؟؟؟ (2736259) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۲:۲۷:۲۹
چندتا تحریم مختصر... ؟! فلج شدیم کدوم اختصار؟! (2735347) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۲:۵۰:۴۰
گاهی اوقات کشورها در جنگ شکست می خورند. خواه در جنگ نظامی( مثل جنگ ایران و روس) خواه در جنگ تحریم ها(مثل همین جنگ). و نتیجه همواره یک چیز است: عهد نامه ی "یک نام" مثل عهدنامه ی ترکمانچای. که به آیندگان بگوید: هر جنگی دو طرف دارد: برنده ها و بازنده ها. (2735407) (alef-13)
 
ببوگلابی
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۲۳:۳۹:۰۴
اول اینکه این اطلاعات چقدر دقیقه و آیا این توافق مورد نظر هست و نویسنده چطور این اطلاعات رو منتشر میکنه در حالیکه رژیم صهیونیستی رو آمریکایها از دادن این اطلاعات مربوط به مذاکرات ایران و غرب محروم کرده اند؟؟؟ و دوم اینکه با وجود رهبری و مجمع تشخیص مصلحت و مجلس خبرگان و شورای امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی و غیره آیا اونها در خصوص مذاکرات بی اطلاع هستند؟؟؟ و سوم اینکه خب اگر راه حل بهتری نویسنده داره باید ارائه کنه و اگر نداره و یا اطلاعات کافی نداره پس بهتره کار را به بزرگان بسپاره و همه ما به بزرگان و مدیران خودمون اعتماد کنیم و این فرهنگ غلط را که همه ما تک تک باید در جریان مذاکرات پیچیده و حساس جهانی قرار بگیریم را کنار بگذاریم (2735510) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۰:۰۰:۴۰
(2735547) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۷:۳۷:۱۰
اولا چرا 8 سال جليلي با پول مردم الكي رفت و اومد و هيچ كاري از پيش نبرد اينجور سوالها مطرح نشد؟
ثانيا مگه رييس جمهور محبوبتون نگفت تحريمها كاغذ پاره اي بيش نيست؟!
ثالثا مگه رييس جمهور محبوبتون نگفت اينقدر مارو تحريم كنيد تا پاره بشيد؟! (2735745) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۲:۰۳:۰۵
اولا که آقای جلیلی هشت سال سر کار نبود و قبل از اون آقای لاریجانی بود
بعدشم عزیزم شب دراز است بعدها میفهمیم توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است و این حقیقتیه که آقای جلیلی متوجه شدند ولی انگار دوستان معتدل متوجه نمی شوند (2736387) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۰۸:۵۱:۴۴
اگه شمردن بلدی و جز بی سواد ها نیستی تعداد سفر های جلیلی رو بشمار ببین به تعداد انگشتان یه دستت میرسه یا نه؟ (2738863) (alef-13)
 
قرتاسي
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۷:۴۸:۵۸
توافق هسته اي بهتره يا نان شب؟ (2735768) (alef-13)
 
reza
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۷:۵۱:۵۵
مگر ما بجز در مورد انرژی هسته ای در مورد دیگری هم توافق کرده ایم که انتظار حل آنها را داشته باشیم. آیا تحریم ها یک روزه ایجاد شده اند که یکجا برداشته شوند. مگر ما قصدی جز بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای داریم که نگران توقف موقت آن شویم. اگر انرژی هسته ای را بخاطر منافع کاهش هزینه های تولید انرژی می دانیم باید بیاییم و دو کفه ترازوی تولید انرژی هسته ای را با گشایش پس از توافق بسنجیم انوقت است که معلوم می شود کدام بهتر است . تولید اورانیم و چرخیدن سانتریفوژها و یا پایدار ماندن تحریم ها . و آخر آنکه مهم دستیابی به دانش هسته ای است که دانشمندان ما آن را بومی کرده اند. بگذاریم برای یک بار هم که شده متخصصین در مورد صلاح کشور تصمیم گیری کنند. (2735774) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۸:۲۰:۳۶
ای خدا این امریکا رو نابودش کن ، اخه چی از جان ما میخواهند ، انرژی هسته ای را که کلا تعطیل کردند پس چرا تحریم ها لغو نمیشود ، چرا به دشمن اعتماد می کنید اقای روحانی ؟ (2735811) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۸:۲۳:۲۳
اقا ما نفهمیدیم بالاخره این تحریم ها مهم هست یا نیست یکبار میگید این تحریمها مهم نیست وباعث رشد کشور میشه یه جا که به نفعتونه میگید های وای این تحریمهای کمر شکن وبردارید ماکه تکلیف خودمونو نمیدونیم (2735819) (alef-13)
 
کفشدار
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۱:۱۸:۵۱
این دیگه بستگی به موقعیت گوینده داره
مثلا اگه کسی خواسته باشه تحریم رو حربه ای برای خرد کردن رغیب انتخاباتی استفاده کن می گه تحریما کمر ملت رو شکسته و من اومدم تا طی 100 روز وضعیت رو تغییر بدم وتحریم ها رو کلا بردارم ولی وقتی 20 ماه از اون صد روز میگذره و طرف می بینه به هر دری زده و هر امتیازی داده فایده ای نداشته فریاد می زنه تحریما اصلا مهم نبوده و نیستن و هیچ تاثیری توی معیشت ملت نداشته که هیچ باعث پیشرفت هم شدن
این واقعیت تلخ تحریماس (2736253) (alef-13)
 
کفشدار
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۰۸:۴۳:۰۵
یه سوال از نمایندگان محترم مجلس مخصوصا جناب توکلی دارم
چرا وقتی کنگره امریکا طرحی رو تصویب می کنه و توی اون بصراحت بیان می کنه که هر گونه توافقی با ایران فقط و فقط تا پایان عمر ریاست جمهوری اوباما اعتبار داره ، مجلس ایران یه همچین طرحی رو تصویب نمی کنه؟ چرا مجلس ایران تصویب نمی کنه هر توافقی تا پایان ریاست جمهوری روحانی فقط اعتبار داره؟ واقعا ذلت و خفت از این بیشتر بعد از این همه امتیاز که امریکائیها گرفتن اون یه امتیاز نصف و نیمه رو هم فقط برای مدت کمتر از 2سال دارای اعتبار می دونن (2735843) (alef-13)
 
حسینی
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۰:۵۶:۵۴
دوست عزیز
اون طرح تصویبی نبوده بلکه نامه 47 سناتور جمهوریخواه بوده که توسط خیلی از سیاسون خودشون هم تقبیح شد. (2736187) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۱:۲۹:۱۱
واقعا کسانیکه تیم هسته ای را مسخره میکنند ومدام میگن پس لغو تحریمها چه شد یک نگاه منصفانه به خود بکنند.شماها بودید که برای شعارهای احمدی نژاد وخط ونشان کشیدنش برای دنیا در سازمان ملل فریاد شادی سرمیدادید.آن روز به این فکر نمیکردید که این حرفها چه هزینه ای برای اقتصاد بیمار ایران دارد.مگر مجامع بین المللی زمین فوتبال است که دهان باز کنی ومراقب عواقبش نباشی.آن نابخردیها وبچه بازیها باعث شد که این بندگان خدا با تلاشهای مدام وفحش خوردن از نابخردان پله پله جلو بروند.مسلم است کنگره امریکا با اکثریت جمهوریخواه زیر بار لغو یکباره نمیرود.بجای عذر خواهی از مردم که این هزینه سنگین را با مانورهای کودکانه بر آنها تحمیل کردند طلبکارهم هستند ومدام تیم هسته ای را تحقیر میکنند.خجالت هم خوب چیزیه. (2736280) (alef-13)
 
منه بچه میگم
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۷:۰۱:۰۳
من با شناختی که از غرب دارم و طبق گفته ی خود دانشمندان غربی(از دید من فقط نظر اندیشمندان در غرب حائز اهمیته ) آمریکا قدرت مند است اما پوشالی و عده ای هم که علیه نظام سرمایه داری چه کتاب هایی که ننوشتند و براورد هایی که شده این بوده که نهایتا توافق ژنو 10 در صد تو اقتصاد ایران تاثیر داره من میگم باید افراد مومن و متعد میتونند کشور رو نجات بدن افرادی مثله شهدای هسته ای و تهرانی مقدم و..... من اعتقادی به تئوری های غربی ندارم بنابراین انرژی هسته ای باید باشد تا چششون دراد (2737443) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۳-۱۲-۲۰ ۱۸:۱۰:۴۴
بعضی نویسنده ها واقعا به شعور مخاطبین توهین می کنند. آقای به اصطلاح نویسنده اولاً مگر خط قرمزهای هسته ای را شما تعیین می کنید که موارد ذکر شده را به خط قرمز ها ربط می دهید. ثانیاً چطور شما ساختار قانون اساسی آمریکا در خصوص تایید توافق نامه توسط کنگره را می بینید ولی این مسئله را در قانون اساسی ایران نمی بینید. خب آقای نویسنده محترم اگر کنگره تایید نکرد مجلس ما هم می تواند تایید نکند. خود را به خواب نزنید (2737611) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۰۲:۴۰:۲۰
من از آن دسته از هموطنانم که صحبت از ساختن کشور زیر سایه ی سنگین تحریم ها میکنند و معتقدند که باید به داخل اتکا داشت(که البته بسیار خوب و پسندیده هم هست) پرسشم این است که اساسا چه برنامه ریزیه مدونی برای اینکار شده؟ آیا شکوفایی اقتصاد یا این شرایط واقعا عملیه؟بعد از برنامه ریزی برای این کار به منابع عظیم مالی نیاز داریم اگر ما بخوایم از خیر نفت و پتروشیمی و امثالهم بگذریم(که به نظر من این کار نوعی خودزنی است) با چه منابع مالی ای میخواهیم اقتصاد رکودی و تورمی را شکوفا کنیم؟آیا دیگر بخش های صنعتی,کشاورزی و بنگاه های اقتصادیه ما در شرایط کنونی می توانند جور نبود منابع عظیم مالی بخش انرژیه ما نظیر نفت گاز پتروشیمی و ...را بکشد؟آیا زمانی که دم از پیشرفت علمی و تکنولوژیک در کشور میزنیم توانسته ایم کالا ای به صورت انبوه و با توجیه اقتصادی و ارزآوری برای کشور و قابل رقابت در دنیا صادر کنیم؟ حتی اگر توافق صورت گیرد چند سال طول خواهد کشید که ما بازار نفتی از دست رفته خود تازه آنهم با این قیمت را بیابیم؟و اگر توافق صورت نگیرد در مقابله سیاست های تحریمی مختلف مانند نفت در برابر غذا مشابه آنچه بر رژیم صدام حسین اعمال شد چه خواهیم کرد؟ آیا انرژی هسته ای آنهم با این شرایط اصلا برای ما انقدر توجیه اقتصادی دارد که صنعتی مانند نفت که 80 سال است از منابع همین مملکت برای بهره برداری از ان صرف شده را فلج کنیم؟ حتی اگر ما ادعا کنیم که این باعث خواهد شد ما بهره برداریه کمتری از آن بکنیم و ضرب المثل عدو شود سبب خیر را به کار بریم آیا در میادین مشترک شرکای ما نیز به این خیر معقدند یا سهم مارا هم بالا خواهند کشید؟با توجه به چشم انداز مبهم آینده ی بازار نفت چه تضمینی وجود دارد در آینده ای نچندان دور و با توجه به حرکت دنیا به سمت انرژی های پاک و بی خطر نفت مانند زغال سنگ یک منبع انرژی درجه چندم نشود؟ (2738641) (alef-13)
 
کارمند
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۰۹:۴۱:۰۱
سلام-اگر مسولان کشور مانند مردم عادی زندگی کنند تحریم که هیچ حتی جنگ و گرسنگی هم نمیتواند ملت ما را به زانو در اورد و همه حاضرند هر گونه از خود گذشتگی هم بکنند.در ضمن با توافق هسته ای هم تحریم ها برداشته نمیشودو بهتر است که برداشته نشود..زیرا تا مادامیکه پول نفت مجانی وجود دارد وضع مملکت بدین گونه خواهد بود مگر اینکه تولید واقعی شکل بگیرد.واقعیت این است که دنیای امروز قانون جنگل را دارد عدهای زورمدار به بقیه زور میگویند و کسی هم جلو دارشان نیست و راه چاره این است که شما هم باید در مقابل انها قوی باشید و قوی بودن با فروش نفت نخواهد بود. (2738935) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۰:۰۸:۳۰
چه ادب و ادبیاتی دارند این طرفداران سینه چاک دولت کلید؟؟؟؟!!!! ماشاا.... ادب مرد به از دولت اوست (2738983) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۱۳:۰۷:۱۲
علاقه مند هستم پاسخ این سوال ها رو بشنوم لطفاً خبرنامه ای در این زمینه ایجاد کنید و با پیگیری پاسخ این سوالات رو برای کاربران ارسال کنید یا لینک بدید.

تشکر (2739393) (alef-11)
 
دکتر مهرآسا
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۲۲:۵۳:۳۷
خانمها و آقایانی که این همه نظر داده اید! بروید کمی هم در اوضاع جهان مطالعه کنید. سایتی را که متعلق به یک آدم محافظه کار و اصولگرای بدون اصول است، گرفته اید و درآن می نویسید ولی همه درهم و بی نتیجه و دور از واقعیّت و مخالف با درستی!
اروپا چگونه می تواند از امریکا به خاطر ایران صرفنظر کند؟ مگر نمی دانید که 75% توریستهای اروپا را آمریکائیهای پولدار تشکیل می دهند که مانند ریگ دلار خرج می کنند؟ مگر نمی دانید در دو جنگ جهانی یک ودو، این امریکا بود که با نیروی نظامی اش اروپا را نجات داد؟ مگر نمی دانید اگر سرمایه و پول امریکا در طرح مارشال نبود آلمان و دیگر کشورهای اروپای جنگزده هیچگاه نمی توانست به این وضع و قدرت کنونی برسد؟ مگر نمی دانید کارخانه های اتومبیل سازی ژاپن را نیز سرمایه گذاران امریکائی چنین پر رونق کردند؟ مگر نمی دانید سرمایه آمریکائیان است که امروز کره جنوبی را چنین ثروتمند کرده است؟ مگر نمی دانید حتا چین با سرمایه امریکا به چنین روزی رسید؟
ایران برای شما و مامطرح است؛ و گرنه اروپا و امریکا نیازی به ما ندارند. آنها می گوینذ اگر ایران هم از ما خرید کند بد نیست؛ ولی دیگر دست و پایمان را ماچ نمی کنند!
تحریمهای ایران بین المللی است و توسط شورای امنیّت سازمان ملل تصویب شده است. پس باید همان شورا نیز آن را لغو کند. ولی نظری بیندازید به دیدگاه کشور فرانسه که عضو شورای امنیّت است و تنفرش از ایران!!!

امیدوارم کمی واقع بین باشید. همین... (2740555) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۲۳ ۱۱:۰۰:۵۹
درود بر دکتر ظریف (2742775) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.