نظر منتشر شده
۱۰۲
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 241688
پشت پرده رشد ۲.۵ و ۱.۸ درصدی اعلام شده،
نرخ رشد اعلام شده برای ۳ ماهه اول، برآورد یک تحقیق سری زمانی بود
بخش داخلی الف، 24 شهریور 93
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۱
نرخ رشد اعلام شده برای سه ماهه اول امسال،‌ نتایج برآورد یک تحقیق سری زمانی بوده است.

به گزارش "الف"، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مجلس شب یکشنبه این خبر را با حضور در برنامه پایش تلویزیون افشا کرد.

بنابراین گزارش، هنگامی که رییس جمهور در روزهای گذشته ابتدا خبر از خروج از رکود داد و سپس در سخنرانی دیگری در مشهد،‌ با تاکید بیشتر بر خارج شدن اقتصاد ایران از رکود، نرخ رشد سه ماهه اول امسال با احتساب نفت را ۲.۵ درصد و نرخ رشد بدون نفت را ۱.۸ درصد اعلام کرد، بسیاری تصور کردند که آمارهای اعلام شده رییس جمهور از نرخ رشد سه ماهه اول، براساس آمارهای ابتدایی مرکز آمار یا بانک مرکزی بوده است که هنوز منتشر نشده و به صورت غیررسمی برای اطلاع رییس جمهور تهیه شده است.

رییس جمهور در مشهد گفته بود (لینک): «آمار و ارقام سه ماه اول امسال نشان مي‌دهد كه اقتصاد كشور نه تنها از ركود خارج شده؛ بلكه اكنون كشور با رشد ۱.۸ درصدي بدون احتساب نفت و با رشد ۲.۸ درصدي با احتساب نفت، همراه است.»

تعجب از انتشار این ارقام زمانی بیشتر می شد که طی هفته های اخیر، بسته خروج از رکود مفصلی ارائه شده و ضمن برگزاری همایشی بزرگ، کارشناسان به نقد و نظر این بسته فراخوانده شده بودند.

اما افشاگری نماینده صریح اللهجه کرمان در مجلس از پشت پرده این ارقام نشان داد که این نرخ رشد، نه نرخ رشد محاسبه شده در مرکز آمار یا بانک مرکزی، که برآورد یک موسسه تحقیقاتی از روی داده های سری زمانی بوده است.

به گفته پورابراهیمی، موسسه تحقیقاتی آموزش و پژوهش در مديريت و برنامه ريزي، مطالعه ای سری زمانی در مورد داده های فصول گذشته انجام داده و براساس این ارقام و مواردی دیگر، برآورد کرده که نرخ رشد اقتصاد ایران در بهار امسال از ۲.۵ درصد با نفت و ۱.۸ درصد بدون نفت عبور کرده است.

اقدام تعجب برانگیز در اعلام نرخ رشد های برآوردشده به جای نرخ رشدهای حساب های ملی مرکز آمار یا بانک مرکزی نوآوری جدیدی است که ممکن است خطرات متعددی برای سیستم انتشار آمارهای ملی کشور داشته باشد.
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۰۹:۴۲:۰۱
از کجا معلوم اين نماينده محترم اشتباه نکرده باشد؟ قرار نيست که هر که آخر گفت درست سخن رانده باشد. (2374892) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۱۹:۴۳
الان شما دارید رونق اقتصادی رو حس میکنید دیگه؟؟ آقای روحانی حرف قشنگی زد (در زمان تبلیغات انتخاباتی) تورم و رکود رو جیب مردم مشخص میکنه نه اعداد و ارقام رنگارنگ. خوش به حال شما که از پارسال تاحالا وضعتخوب شده ما که هر روز بیشتر داریم تو قهقرا فرو میریم (2374983) (alef-1)
 
اکبریان
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۱۰:۲۳
چرابعضی ها نمیدونند که اگر قیمت ها کاهش پیدا کنه درآمد آنها هم کاهش پیدا میکنه؟؟؟؟؟دوستان میخوان قوقشون افزایش پیدا کنه بعد تورم هم منفی بشه (2375147) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۴۵:۲۵
خطاب من به دوستان حامی دولت تمام شده قبلیه این گونه مغالطات هیچ فایده نداره نرخ تورم بیکاری رشد اقتصادی ارزش دلار و...همه اینها ثبت شده دیگه جای چونه نداره جای بحثی نمی ماند کشور را بصورت رکود تورمی تحویل داده اید اون هم در شرایطی که نفت 100 دلاری بود معلوم هم نشد پول نفت را کجا ریختین اونم که گم کردین حالا دیگه این بحثهاتون چیه؟اصلا بحثی دیگه نمیماند باور کنید اصلا جای حرفی نمیماند. اعداد خودشون حرف میزنند میگویند برادر شما چه کرده ای میگه من کشور را با نرخ تورم بالای 30 و با رشد منفی 6 درصد و با دلار 3500 به دوست بعدی تحویل دادم این دیگه تمامه دیگه بحث نداره. تمام فعالیتهای اقتصادی خودش را در قالب این اعداد نشان میدهند نمیدونم ما جاده ساختیم ..اگر جاده ساخته بودین رشد منفی 6 درصد نمیشد.
تازه جاده ساختن و تونل کندن هم هنر نیست یه پول نفتیه داد میزنیم ای پیمانکار چینی بیا تونل بکن .اون اساس اقتصاد اون جوهر اقتصاد را باید سرپا نگه میداشتین که نگه نداشتین. وقتی که میخواهید از یک چیز اشتباه طرفداری کنید لاجرم و بناچار حرفها و استدلال های شما مغالطه میشود ناچاری مغالطه کنی تا شب رو روز نشون بدی یه سرچی هم بکنید انواع مغاله را هم مطالعه بفرمایید. (2375255) (alef-1)
 
مرد بارانی
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۵۵:۴۴
دوستان عزیز
همه ما چندین ساله بازیچه سیاست های پلید سیاست مداران نا آگاه قرار گرفته ایم/ (2375282) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۲:۰۸:۰۵
دوست عزیز رکود تورمی را چه دولتی ایجاد کرده؟؟؟؟ کی ایجاد شده بود؟ (2375308) (alef-1)
 
majid r
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۲:۱۰:۴۷
وجود و رای آوردن آقای روحانی برای ایران وایرانی نعمت بود حتی اگر کوچکترین عمل مثبتی انجام نداده باشد (2375317) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۰۲:۳۳:۱۹
روحانی متشکریم. (2377231) (alef-1)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۲:۴۲:۱۴
روحانی دولت قبلی رو در شرایط رشد منفی تحویل گرفته و به رشد نزدیک به صفر رسونده
حالا آمار دادن که اگر با همین شتاب بتونه پیش بره !! به رشد 1.8 درصدی و 2.5 درصدی با احتساب نفت میرسه
بعد رئیس جمهور گفته ما به این نرخ رسیدیم
این یعنی آمار غلط
شاید رئیس جمهور هم گول حرف اطرافیانش رو خورده باشه
اما نماینده مجلس گفت مستندات دولت برای ما همین بوده و مرکز آمار هم نتونسته تأیید کنه

شما رو نمی دونم

اما من نظرم ای اینه که این دولت هم داره کم کم به آسیب دولت قبلی دچار میشه (2375432) (alef-1)
 
ن
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۴:۰۰:۲۰
نه عزیزم اگه بخواد راه دولت قبلی رو ادامه بده باید دروغ های خیلی خیلی بزرگتر بگه چون دولت قبل در زمینه دروغ پردازی به مرز های ناشناخته ای رسیده بود.ولی بادادن هرگونه امار از طرف سیاستمداران مخالفم .امار باید از طریق مراجع معتبر که بی طرف باشند ارائه بشه و این روش غیر اخلاقی که با امار بازی می شه ودر زمان آقای احمدی نژاد و توسط خود ایشون پایه گذاری شد ،برچیده بشه (2375714) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۳:۰۰:۳۴
بله رونق اقتصادی و از سر کار رفتن اطرافیان بعد از دولت کریمه احساس می کنیم ... بنده خدا ها هفت هشت ماه بیکار شده بودند (2375504) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۴:۴۶:۲۰
این جوک مال روزهایی هست که ما تورم و گونی داشتیم گفتم اینجا بنویسمش دوستان یادشون بیاد:
در روایت است که مریدان، شیخ را همی پرسیدندی: بهای دلار چند؟

شیخ در پاسخ همی پرسید: الان؟ یا.......... الان؟

اینگونه بود که :

مریدان جملگی از این پاسخ شیخ

نعره ها زدندی و جامه ها بدریدند و سر به بیایان همی گذاشتند. (2375869) (alef-1)
 
م.ز
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۵:۰۹:۵۵
شما را به خدا دست از مصلحت اندیشی وسیاسی کاری برداریداقای روحانی میگه لجبازی بده ولی لجبازی میکنه میگهتورم کم شده ولی همه چیز گران شده میگه دولت تحملش زیاده ولی به منتقدین توهین میکنه و.....چرا سیاست مداران فکر میکنن هرچی از دهنشون در بیاد را مردم میپذیرند به خدا گرانی وتورم پدر این مردم را دراورده ما بهترین مردم را داریم چرا مسئولین اگه نمیتونند کاری بکنند دروغ میگویند اقای روحانی با این وضع اگه پیش برید ما خودمون میریم التماس احمدی نژاد میکنیم تا دوباره برگرده. (2375964) (alef-1)
 
حق گو
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۰۲:۳۲:۲۸
بهر حال شرایط اقتصادی نشان میدهد شاخصها رو به بهبود است. خدا را شاکریم. ولی برای خروج از رکود و بیکاری برنامه ای صحیح و تلاش فوق العاده زیادی لازم داریم. (2377230) (alef-1)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۱۹:۲۱
همین طرفدارهای روسای جمهور در هر دوره ای باعث شدند الان بعد از 30 سال هنوز درجا می زنیم . در زمان هر دولتی تا کسی انتقاد می کنه همین طرفدارها متعصب از همه بدتر هستند. فرقی هم نمی کنه از زمان هاشمی بگیرید تا همین الان ... (2375174) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۲۰:۱۹
بالاخره دولت راستگويان است ديگر! (2375177) (alef-1)
 
سلمان شکیبا
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۲۵:۱۶
نه دیگه نمایندۀ صریح الهجۀ کرمان اعتبار دارد اما رییس جمهور اعتبار ندارد!
مردم ساده دل ما هم نمی دانند که خروج از رکود معنایش این نیست که از فردا پراید میشه هفت میلیون! حقوق شما هم میشه پنج میلیون! معنایش این است که اگر روند وحشتناک دولت گذشته ادامه داشت الان زبانی برای زبان درآوردن برای دولت نمانده بود! یک سری به بودجۀ سازمان ها و ادارات و رشد قیمت کالا و ارز و سکه بزنید و خودتان یک مقایسۀ سر انگشتی بکنید.
همین عوامانه فکر کردنه که احمدی نژاد ها میتونن هشت سال سوارمون بشن و به خاک سیاه بنشوننمون. (2375197) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۰۲:۳۸:۵۴
احسنت بر شما حقیقتاً درست گفتید و علت واقعی خرابی اقتصاد را بیان نمودید.خدا ما را از شر اعمال و افکار عوام پسندانه رها کناد . (2377234) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۳۰:۰۸
از اونجا معلوم كه هنوز من تو نون شبم محتاجم
من وقتي ارزوني رو احساس كنم ميفهمم رونق ايجاد شده نه با آمار
من بايد با گوشت و خونم احساس كنم (2375216) (alef-1)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۲:۴۵:۵۶
فکر نکنم به این زودی به عدد اعلام شده رشد اقتصادی برسیم چون توان فعلی اجازه نمی دهد. (2375445) (alef-3)
 
بهلول
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۲۰:۵۰:۵۳
مردم را احمق فرض کرده اند. کشوری به بزرگی آمریکا، که هر ایالتش به اندازه ایران است، دارای کی سایت اقتصادی است که آمارهای اقتصادی آمریکاه را لحظه به لحظه انتشار میدهد. حتی سایت تعبیه کرده بودند که بدهی آمریکا را نشان میداد. مگر محاسبه چهار تا فرمول ساده و چهار تا جدول که نشان دهند این آمار و ارقام است در یک سایت این همه دشوار است که مردم را امق فرض کرده اند و هر روز خزعبلاتی تحویل مردم میدهند!!!؟
در دنیا دیگر نشان دادن این آمارها از بازیهای کودکان هم ساده تر شده است. و به سادگی و اتوماتیک سایتها محاسبه میکنند. ایران دنگی به دونگی میخورد، سایتهای اعلام نرخ ارز و طلا را هم مسدود میکنند!!! اینها به معنای واقعی کلمه یعنی تحمیق مردم و سوء استفاده و استعمار و استثمار کردن مردم.
و گرنه هر کشوری به بهانه های امنیتی و .... میتوانست امارها و .... را از مردمش مخفی کند.
به بنده چند میلیون تومان بدهند، همه این آمارها را لحظه به لحظه در یک وب سایت منتشر میکنم، با تمام فرمولها و انواع روشهای اقتصادی موجود. و این سایت را لینک میکردم به قیمتهای رایج روزانه بازار.
جناب توکلی عزیز، هر کس اینکار را بکند، فرداش ... شما که اقتصاد دان هستی، سایت الف را داری. یک لینک اون بالا بزن، به اسم روز شمار اقتصاد ایران، و یا نمیدانم کنتور اقتصاد ایران و .... و این آمار را زنده نشان بده، قال قضیه را بکن. نکنه شما هم که برای خودت سناتوری هستی و .... هنوز در این نظام استقلال آزادی و.... اجازه کار علمی و انتشار علمی نداری!!!
(البته برای دلخوشی مسئولین ارشد نظام هر از گاهی نوک نمودارهایش را برای آنها باب میلشان چپ و راست کن ولی این تابو را بشکن تا کمی اقتصاد ایران زنده شود! شوخی کردم جدی نگیر. نوک نمودار باید خار چشم دروغگویان بی سواد و ز بین برنده بیت المال مسلین باشد) اینجوری با این فضای بسته و غیر علمی و رانتی که نمیشود ممکلت ساخت. (2376808) (alef-1)
 
گنجی
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۰۹:۴۵:۲۹
و باز هم یک بام و دو هوا

احمدي نژاد بیچاره آمارهای مرکز آمار و بانک ملی را هم فریاد می زد و حضرات اصلاح طلب روزنامه دار و بلند گو دار همه را زیر سوال می بردند و امروز به آرزو ها و پیش بینی های یک رئیس جمهور که به عنوان خبر فوری اعلام می شود هرگز کسی اعتراض نمی کند مخصوصا نمایندگان مجلس که حسگرهایشان این روزها ضعیف شده و صدای اعتراض هایشان به مداحی تبدیل شده است

جالب بود وقتی رئیس جمهور این خبر را اعلام کر به نظر می آمد که یک واقعه ای در همان لحظه اتفاق افتاده و ایشان دارند وقوع آن را مشاهده می کنند (2374898) (alef-1)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۲۸:۳۹
واقعا برای الف متاسفم که با وجود اینکه رییس این سایت یک اقتصاد خوانده ونه یک اقتصادان است به خرافه گویی و پرت گویی افتاده مادر نفت وهم در معدن توانسته ایم رشد30 درصدی داشته باشیم و از همه بارز تر ثبات اقتصادی است واقعا متاسفم براتون به دست و پا افتادید (2375013) (alef-1)
 
سوده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۴۴:۳۲
یادتون هست که احمدی نژاد هم دقیقا همین حرفا رو میزد.. ما تو همه چی خیلی رشد کرده ایم اصلا کی گفته نرخ رشد چهار درصده من میگم ده درصده... البته حقیقتش اینه همه اینها ممکن است درست باشد و ممکن است درست نباشد اما منطق کشورداری حکم میکند قبل از اعلام نرخ رشد توسط مراکز رسمی، از روی احساس و ارقام بخشی، آمار اعلام نشود. (2375072) (alef-1)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۵۹:۱۴
ما هم از نظر صادرات و هم از نظر توریسم و فروش نفت و همچنین ثبات بازار پیشرفت داشته ایم میخوای آمارهارا برات بیارم ؟؟؟ اکنون دست دلا ل ها از بازارهای مسکن سکه و ارز قطع شده اینم قبول ندارید؟؟به بازارها درباره ی قدرت خرید مردم هم که نظر شما رابه بازارهای ماشین و موبایل و یارانه جلب میکنم مردم توانایی خرید کالاهای نیمه لوکس و لوکس رادارند پس قدرت خرید با کاهش تورم رابطه ی عکس مطلق دارد اینم قبول نمیکنی؟؟؟؟راستی میخوای بدونی ثبات نرخ ارز با تولیسد در کشور ما چه رابطه ای داره؟؟ البته که نمیدانید اگر میدانستید این نظر را نمیدادید (2375116) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۱۴:۴۱
دوست عزیز اعدادای که احمدی نژاد ارائه داده اکنون در حال بهبود هستند قدری منصف باشیم من یادمه صبح پامیشدیم دلار 1900 بود شب 2500 و...اخه این حرفها چیه میزنید؟ اعدادش هست این که بحث نداره (2375161) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۲:۰۸:۵۰
قیاس مع الفارق میفرمایید. دولت در حال تلاشه که خرابکاری دولت قبل رو درست کنه در کارش هم بسیار موفق بوده (2375310) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۵:۰۳:۳۱
باشه حرف تو درست اما من 100 روزه میخوام کشور درست شه نه 4 ساله چراکه اون چندتای دیگه هم برای 4 سال برنامه داشتند نه برای 100 روز ولی این دولت برای 100 روز برنامه داشت.... (2378169) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۰۹:۴۶:۳۶
حداقل اینقدر مرد هست و راستگو که آمارسازی نمیکنه و حالا که به آمار یک نهاد غیروابسته استناد کرده شما چرا ناراحت هستی. باز بهتر از سقوط اقتصاد کشوره و برنامه های سازنده این دولت ما را از منفی به رشد مثبت رسانده. واقعا جای تعجب داره. (2374900) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۲۱:۵۳
شما مثل اينكه حاليت نيست دروغ گفته (2375184) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۰۹:۴۸:۳۱
حالا پیش بینی شده باشد اشکالش چیست؟

چرا وقتی منفی 5 را مثبت اعلام میشد و رئیس دولت صریحا می گفت مسئولین رویشان نمی شود بگویند ما رشد 5 تا 6 درصدی داریم !!شما خاموش بودید؟

این صراحت لهجه نیست وحشت ایشان از روند مثبت است که می دانند پایان روزگار سیاسی شان است لذا به جد دنبال مغالطه اند تا بگویند اینها دروغ می گویند .سال اینده شاخص های رسمی بسیار مهم است انرژِی خودتان را نگهدارید. (2374904) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۵۸:۲۵
آرزو مي كنم كه حرف شما درست باشد اما افسوس كه سگ زرد برادر شغال است! (2375115) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۰۰:۵۷:۲۴
در مثل مورد مناقشه نیست فلذا جسارتا بفرمایید: مصداق "سگ" و "شغال" چیه..؟ (2377188) (alef-1)
 
عمار خسروجردی
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۰۹:۱۴
دوست عزیز سلام
به نظرم رشد صورت گرفته در بخش معدن ادامه همان روند خام فروشی در کشور است.
در واقع منابع معدنی که می توانند با فرآوری بیشتر بسترساز اشتغال در کشور باشند، دارند مانند رویه غلطه تمامی دولت ها ی قبل دوباره با خام فروشی صادر می شوند.
این روند نه به صلاح کشور نه به صلاح اشتغال کشور است. (2375146) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۰۹:۴۹:۵۰
حالا کاری ندارم که از رکود خارج شده ایم یا نه پارسال که دولت را با رشد -5.8 تحویل داد چرا حساس نبودید؟چرا نفرمودید که 6 درصد رفته ایم زیر صفر؟ الان حداقل این است که دیگه -5 درصد نیستیم و مثلا -3 درصد شده ایم این خودش یعنی دو درصد وضعیت بهتر شده.
جالبه دوستان دقیقا همان مشکلاتی که خودشان بر جا نهاده اند را چماق کرده اند روی سر این دولت
والله من اگر خرابکاری کرده بودم یکی دیگه داشت خرابکاریمو درست میکرد از خجالت سرخ میشم اصلا حرفی نمیزدم نمیدونم این دوستان با چه رویی راجع به تورم و بیکاری و نرخ رشد اقتصادی و ارزش دلار و...بحث میکنند
کسی باید بیاید و مدعی شود که خودش این ها را درست تحویل داده باشد مثلا بنده میگویم اقای روحانی دلار را 900 تومان تحویل داده ام چرا به 3000 رسانده اید؟ نه اینکه ادم 3500 تحوییل داده باشه بعد طلبکار هم باشه
اقای روحانی من نورم را 10 درصد تحویل داده ام چرا به 30 درصد رسوندیش؟؟ نه اینکه بالای 50 بیاد تحویل بدهد بعد طلبکار هم باشه که چرا فقط 20 تا کاهش پیدا کرده
چن سوال مطرح میشود:
1-دوستانی که الان طللبکار هستند چرا در دولت قبل تورم را کاهش ندادند؟(تازه قیمتها را دوستان به شرکتها گفته بودند افزایش ندهید فقط حجم مواد را کاهش دهید قیمت قبل را بزنید یعنی اینکه تورمی که اعلام کردند باز بیشتر بوده)
2-به نظر شما وضعیت و اعداد و ارقام نسبت به دولت قبل بهتر شده است یا نه؟
3-دلیل اینکه قبلا روی این ارقام حساس نبودید و الان حساس شده اید چیست؟
4-عدد 4160 برای ددلار و تورم بالای 50 یادتون مونده یا یادتون رفته؟ماها که یادمونه
5-یادتونه از خاتمی دولت را چگونه تحویل گرفتید؟
تورم 10 تحویل گرفتید تورم بالای 40 تحویل فرمودید
رشد اقتصادی+6.5 تحویل گرفتید با رشد -5.8تحویل فرمودید
دلار 904 تومن تحویل گرفتید با نرخ3500 تحویل فرمودید

چه تحویل گرفته ای و چه تحویل داده ای این مهم است خزانه را هم که برادر توکلی فرمودند جارو شده تحویل داده اید. (2374907) (alef-1)
 
گنجی
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۱۸:۴۵
بنده خدا با متوقف کردن کلیه فعالیت های عمرانی تورم را کنترل کردن که هنر نیست

الان شما یک پیمانکار را پیدا کنید که در حال فعالیت باشد

همه بیکار راکد شده اند و بورس هم که از همیشه افتضاح تر شده است

در ادارات دولتی سرمایه ای مانند آموزش و پرورش هم که همه کارهای جاری راکد است و فقط بودجه کفاف حقوق و فصل 1 را می دهد

مردم هم که توان خرید ندارند و بازار راکد است

خوب معلوم است در یک اقتصاد مرده تورم صفر می شود (2374978) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۴۳:۲۵
طیب نیا استاد اقتصاده همه جا هم رکود تورمی را همینطو مداوا می کنند اول تورم بعد رکود باید مداوا شود علاوه بر تورم بالا دچار رشد اقتصادی منفی هم بودیم
شما راه حل دیگه ای دارید بصورت مقاله به علم اقتصاد ارائه بدهید.تا همه دنیا استفاده کنند. (2375069) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۹:۱۵:۵۶
راهش بازگشت به اقتصاد اسلامیست که همه دولت ها فقط ادعایش کردند. لفاظی سفره های مردم را پر نمی کند (2376615) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۵۹:۳۸
گل گفتي (2375118) (alef-1)
 
راستگو
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۳۴:۴۷
سلام
جواب سئوالات:
1- ما طلبکاریم چون ایشان که طلبکار بودند و ادعا داشتند در دولت دهم این کارهای بد شده است خودش تکرار کرده است، یعنی کاهش حجم اجناس و ...
2- اعداد مطلق از وقتی که تحویل گرفتند بدتر شده است، وقتی شما طی یکسال رشد منفی 3 درصد داشته اید یعنی تولید کشور سه درصد بدتر از زمانی که تحویل گرفته اید شده است. وقتی تورم 25 درصد است یعنی قیمت ها 25 درصد بیشتر از زمانی است که دولت را تحویل گرفته اید پس اوضاع ارقام بدتر از زمانی است که تحویل گرفته اید.
3- ما که همیشه حساس بودیم به خصوص وقتی ارقام بیکاری، تورم و ضریب جینی دروغ توسط سران جنبش سبز اعلام می شد! پس حساسیت ما به دروغ همیشگی بوده است. گویا شما یک بام و دو هوا دارید!
4- اون عدد دلار که بعد در همان دولت دهم پایین آمد را به خوبی یاد داریم پس پایین آمدن دلار را به حساب دولت یازدهم نگذارید تا بگوییم حداقل کمی راستگوهستید. تورم بالای 50 درصد در اقتصاد ایران بعد از سال 1338 به ثبت نرسیده است معلوم نیست شما آمار کدام دوره را دارید به پای دولت دهم می گذارید (تورم در سال های اشغال ایران توسط انگلیس ها فقط بالای 50 و 100 درصد بوده است کمی به روز باشید!) کاش کمی دروغ بافی کمتر می کردید و نگاهی به آمارهای رسمی می انداختید تا تخمین ها را به خورد دیگران ندهید.
5- بله! راههای نساخته، روستاهای بدون آب و برق و ...، بیمارستان های نیمه تمام، کارخانه های کنگ زده ی بدون روبان و ...
بالاخره تورم بالای 40 یا بالای 50!؟ می گویند دروغگویان کم حافظه اند!
در دنیا برای رتبه بندی اقتصادها مثل شما از نرخ استفاده نمی شود بلکه از مطلق استفاده می شود که در طی دولت نهم و دهم بیش از دو برابر شده است.
تا اونجایی که مایادمون در زمان آقای خاتمی هم دلار به بالای هزار تومان رسید و بعد برگشت نهصدتومان که شما این رو حساب کردید اما در دولت آقای احمدی نژاد گویا برگشتش رو حساب نمی فرمایید! یک بام و دو هوا!!
به امید راستگویی مدعیان راستگویی! (2375037) (alef-1)
 
امیرازقم
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۰۲:۲۶
آقای راستگو مارکس میگوید اگر کشوری را میخواهید نابود کنید نیازی به لشگر کشی وجنگ نیست کافیست ارزش پول اون کشور را کاهش دهید شما دلار را از 750 خاتمی آوردید به 4500 و داشت به 10000 تومانی اوباما نزدیک میشد یکمی هم اقتصاد بلد باشید بد نیست (2375127) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۷:۲۰:۴۶
4500 تومان!!!! جلل خالق

الان اگر زلزله نيايد خوب است (2376378) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۸:۴۹:۱۳
4160
الان نظرت راجع به 4160 اواسط مهرماه 91 چیه؟
اون موقع زلزله نیوم الان با نقل کردنش زلزله میاد؟این نرخ رو خودم دیدم (2376570) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۲۱:۱۹:۵۳
این جمله از کینز و مارکس و...حداقل چند نفر دیگر تا حالا در کامنتها نقل و قول شده است!!! (2376852) (alef-1)
 
افشین
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۰۷:۴۹:۴۹
اخه سوادم خوب چیزیه درصد گرفتن بلدی ؟ نیستی پس یاد بگیر بعد نظر بده (2377302) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۱۲:۱۸
1-چرا در دولت قبل اینگونه طلبکار نبودید؟ نسبت به چه چیزی طلبکار هستید؟ خرابکاری های خودتان؟ بله همه میدانند که دولت قبل به لحاظ اقتصادی بد بود دقیقا شما انگشت گذاشته اید روی یک سری اعدادی که در دولت قبل ایجاد شده و بهبود یافته اگر اون ارقام را خوب میدانید که د رشرایط فعلی بهتر شده و جای بحثی نیست اگرارقام بد بوده و دولت خوب کار نکرده که باز دولت فعلی ارقام را بهبود داده با هم موفق بوده
2-وقتی که رشد -5.8 بود یعنی نست به سال قبلش -5.8 شده وقتی که در شرایط فعلی صفر شده یعنی داریم به وضعیت بهتر حرکت می کنیم یعنی اینکه حداقل از پارسال 6 درصد باز پایینتر نیستیم شما دارید مغالطه می کنید تورم هم همینطوره وقتی میفرمایی 40 یا 30 و این دوستان میگویند ده واحد بهتر شده یعنی شتابش کم شده و داره بهبود پیدا میکنه. تورم چیزی که همیشه در حال افزایش قیمتها است اگر که قیمتها نسبت به زمانی که دولت را تحویل گرفته بود کاهش میافت که میشد تورم منفی برادر تورم به ده درصد هم برسه مناسبه این حرف شما واقعا تعجب اور و خنده داره
3-ارقام تورم و...توسط دولت های قبلی موجوده و در تهیه امار هم تقلب نمیکردند این حرف شما واقعا باز عجیب بود.اصلا جای بحث نداره
4-دلار را 900 تحویل داده شما 1200 تحویل میدادی نه 3500 شما تا 4160 هم مهرماه 91 دلار را بالا بردین حالا طلبکار هم هستین؟عجبا! دانشجوهای دکترا نتونستن با این نرخ دلار درسشون رو ادامه بدن ول کردن اومدن کشور اگه خوابی بیدار شو. شما عبارت بانک مرکزی نرخ تورم واقعی نیست را سرچ کن جمیع کارشناسان متفق بودند که دوستان نرخ تورم را که بالای 50 است پایین نشان میدهند دلایل من سخنان استاد دانشکاه امریکا بود که روی ابر تورم کار میکرد و نرخ تورم ایران را 69.5 حدس زده بود دلیل دوم توی همین سایت الف مطلب دو روز پیش را بخوانید که دولت قبل به تولیدکننده گفته بود حجم مواد را کاهش دهید ولی قیمت را دست کاری نکنید دلیل سوم بالا رفتن سه برابری دلار بود دلیل چهارم افزایش قیمت مواد غذاییو..طی یکسال بود که حداقل 70 درصد بالاتر رفت و..قطعا تورم بیش از ان چیزی بود که اعلام میشد مردم میدانند بنده چه عرض می کنم
5- این بحث شما اصلا بی مورده و در اقتصاد جایی برای بحث نداره رتبه ما بهتر شد یعنی چه؟ اعدادو ارقام را من گفتم واضح هستند اصلا جای بحث نمیماند شما اگر جاده بسازی و...خودش رو روی نرخ رشد نشان میدهد رشد شما -5.8 بوده اون هم در نفت 100 دلاری در زمان خاتمی نفت بسیار قیمت پایینی داشت دوست عزیز
کل حرفات به نظر شوخی بود اعداد و ارقام خودشان حرف میزنند اصلا جا برای بحث نمیماند (2375152) (alef-1)
 
نسترن
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۷:۵۱:۱۰
در دولت قبل هم هر چی بود اوضاع بد نبود و حداقل از الان بهتر بود تا آنکه با روشی

که در تاریخ کشور ما بی نظیر است عده ای رفتند و از دشمن خواستند که خواهش

می کنیم ما را تحریم کنید

الان همان آقایان باید جواب بدهند - تاریخ بی آبرویی برخی را فریاد خواهد زد (2376453) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۸:۵۰:۱۰
اوضاع بد یا خوب را اراقام و اعداد اقتصادی بیان می کنند اونها واضح هستند (2376572) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۰۲:۵۲:۵۲
شما در کدام کشور زندگی میکنید؟ (2377241) (alef-1)
 
راستگو
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۴:۳۴:۱۲
سلام
1- دوست عزیز شما یک سال آخر دولت قبل رو گرفتی می گی چرا جلوش رو نگرفتین! کمی انصاف داری؟! سال آخر بیایم جلوش رو بگیریم خوب قبلش که هفت سال کار کرد که خوب بود و دلار از هزار و دویست بالاتر نرفت! اون موقع ما داد می زدیم که دلار خیلی گرونه خودت مسخره نمیکردی!؟ انصافت کجاست؟ سر میز سیاسته؟ یا داخل کیسه ای که در این دولت قراره پر بشه؟
2-پرسیدند اوضاع بهتر شده یا نه؟ جواب با ارقام مطلق سنجیده می شود نه رشد منفیتر نشدن و خودتون هم میدونید که اوضاع نسبت به زمانی که تحویل گرفتند بدترشده قمیت ها براساس تورم 25 درصد افزایش و تولید کشور 3 درصد کمتر، نمی خواهید قبول بفرمایید. انصافت کجاست؟
3-احسنت ما هم همین رو می گیم، ارقامی که از واقعیت استخراج شده و مستند است را باید بحث کرد نه حدسیات. انصافت کجاست؟
4- طی هفت سال از 900 به 1200 رسید، حالا شما می گید چرا داخل اون هفت سال ما صدامون در نیامد؟ انصافت کجاست؟ گفتم مستند سخن بگویید نه حدسیات و تخمین ها، راستی اگر می فرمودید این استاد که در آمریکا (نکنه آمریکا جزئی از ایران حساب میشه!) سکونت دارند از علم غیب برخوردارند کمی حرفتان باورپذیرتر بود جهت استناد؟ انصافت کجاست؟
5-عزیز دقت بفرمایید که این منفی به دلیل ساخت جاده نبوده بلکه بیشتر به دلیل کاهش تولید نفت (ناشی از تحریم ها) بوده است (تولید نفت 34 درصد رشد منفی داشته است) پس ساخت جاده سرجایش بوده است ولی دلیل اصلی رشد منفی کاهش تولید نفت می باشد(کاملا مستند به آمار دولت راستگویان است می توانید آمار ارایه شده در بانک مرکزی و مرکز آمار ایران در دولت راستگویان را بررسی بفرمایید). انصافت کجاست؟ (2378100) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۲۴:۴۰
تورم دولت قبل هر چی بوده خیلی خلی زیاد بوده 40 یا 50 یا 60 هر چی بود زیاد بود دلار هر چی بود 4 برابر شد این ها انکار شدنی نیست این رشد منفی 6 درصدی بوده الان نزدیکه صفر شده حرف حساب شما چیست؟ یعنی میگویید رشد باید منفی 4 میشد؟ همه میدانند رشد وققتی منفی 6 باشه برای رسیده به عدد صفر باید از منفی 2 و منفی یک بگذریم 8 سال رسوندین به منفی 6 حالا باید یساله بشه مثبت دو درصد؟تازه دولت در حال کار روی تورمه و تازه میخادفعالیتش رو روی رکود افزایش بدهد این نتایج خیلی هم عالی است
بنده صبح پامیشم لار 3000 هست شب هم 3000 شما روزی چند نرخ به مردم تحویل میدادین
تورم قطعا کاهش پیدا کره انتظار داری مثلا 40 درصد تحویل دادین یه شبه بشه 10 درصد؟قیمت احناس همیشه بالا میره یعنی چی که قیمت اجناس بالا رفته؟ قیمتها 25 درصد بیشتر از زمانی است که دولت را با 40 درصد توحیل داده یعنی چی؟دوره احمدی نژاد وقتی که تورم خودش 40 درصد بوده یعنی قیمتش 40 درصد بالاتر از سال قبل بوده به فرض جنسی 1000 تومن بوده رسونده به 1400 بعد الان الان فرضا شده 1750 تورم یعنی همین شما انگار یادت رفته کالاها هی قیمتشون دوبرابر میشد یادت نیست؟ نوشابه 600 بود بعد یه عید شد 1100
چطوری تورم 40 درصدی که جنسها در زمان دولت قبل هی میرفتن بالا خوب بوده ولی الان 25 درصد میره بالا بده؟40 درصد وقتی میگه بوده یعنی نسبت به قیمت پارسالش 40 درصد رفته بالا الان 25 درصد داره میره بالا کدوم بهتره؟ (2375195) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۵۲:۱۱
حاجی با رشد منفی 6 درصدی تحویل دادی یعنی نسبت به سال قبل 6 درصد باز زدی وضع رو خرابتر کردی الان شاید صفر یا مثبت باشه که از وضعیتی که شما داشتی ادامه میدادی به مراتب بهتره
با تورم 35 درصدی تحویل دادی یعنی قیمت 92 به 91 حدود 35 درصد بلاتر میرفت الان 25 درصد بللاتر میره البته من مطمئنم 35 درصد هم نبود. و خیلی بالاتر بود.
بانک جهانی خودش اعلام کرده ایران در 2014 با این شرایط جدید از رکوود درمیاد خود الف مقاله زده بود. (2375271) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۵۹:۴۳
شما و دوستان شما با این تفکرات حدودا یه ده درصدی هستید متاسفانه که معتقدید کشور مال شما است
مثبت منفی ها رو یه نگاهی بنداز دستت میاد حیف که منفی هم حذف شده (2375293) (alef-1)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۲:۳۴:۱۲
با سلام به آقایون راستگو و مدعی !!!
معلوم بود دوران دولت احمدی نژاد چقدر راستگو بودند !!!!!؟ . نه تورمی . نه اختلاسی . نه فسادی . نه .... (2375402) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۳:۱۸:۰۱
کم فروشی دستوری/ راهکار دولت دهم به تولیدکنندگان شیر در جریان هدفمندکردن
این عین مقاله الفه که دو روز پیش زده
یعنی اینکه دوستان قیمتها را با هزار کلک ثابت نگه داشته بودن تازه تورم 35 را تحویل داده اند که درستش بالای 50 بوده
با دروغ نمیشه دولت را اداره کرد برادر بالاخره دم خروس یه جا میزنه بیرون (2375554) (alef-1)
 
ن
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۴:۱۰:۴۷
عزیزم توضیح دادن این مسایل برای شما سخت تر از یاد دادن انتگرال به کلاس اول ابتدائیه (2375742) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۴:۳۳:۵۰
آقای راستگو سفسطه بازی چون شما ندیدم یعنی این دروغ ها که در قالب حقیقت و با اعتماد بنفس بالا تحویل مردم دادید فقط می توانست از رییس بزرگتان احمدی نژاد صادر شود حقیقتا پیرو راستین همان احمدی هستی (2375835) (alef-1)
 
راستگو
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۴:۳۸:۲۲
سلام
تفاوت واقعیت و سفسطه:
واقعیت را نمی توانید انکار کنید و تنها از جواب به آن فرار می کنید.
سفسطه به راحتی قابل جواب دادن است.
حال اگر توانستید جواب بدهید می توانید بگویید سفسطه بوده است. اگر نتوانستید که نتوانستید یعنی واقعیتی است انکار ناپذیر و برخی خود را به خواب زده اند. (2378113) (alef-10)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۳۶:۱۶
بارها بانک جهانی اعلام کرده بود که ایران درسال 2014 رشد مثبت را تجربه خواهد کرد اما این نماینده ی مجلس که کوچکترین دانشی در علم پیچیده ی اقتصاد نداره میاد میگه این آمار دروغ است آره شماراست میگید (2375048) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۹:۲۰:۲۷
آمار بانک جهانی از هوا نمیاد. از بانک مرکزی هر کشور میاد. سیف! (2376623) (alef-1)
 
بانک جهانی
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۴:۴۰:۵۵
سلام
ما پیش بینی کردیم. اما خیلی از پیش بینی های ما غلط از آب در می آید مثل رشد اقتصادی جهان که همواره هم در حال تعدیل پیش بینی ها هستیم.
لطفا در استناد به پیش بینی ها بیان بفرمایید پیش بینی است نه واقعیت و ممکن است تحقق پیدا نکند.
با تشکر
بانک جهانی
برخی از دوستان منتظرند که بانک جهانی حتماً چنین نامه ای برای آنها ارسال کند!!! (2378121) (alef-10)
 
SMAH1
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۴۸:۱۹
در این همه عرایض فراموش کردید که مشخص کنید که صادرات رو چند تحویل گرفت و چند تحویل داد؟ (2375081) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۵۰:۴۹
کشور را دوستان دولت قبل وارد بدترین بیماری اقتصادی یعنی رکود تورمی کرده اند حالا دقیقا همونها اومدن و طلبکار هستند که چرا درستش نمیکنی؟ دیدی زورتون نرسسید؟ یعنی به دیگر سخن اینگونه میفرمایند: ما یک خرابکاری کرده ایم فجیع که زورتون نمیرسه درستش کنید و چون هی دارید زور میزنید و نمیشه پس کارایی ندارید!!!!اخه ادم چی بگه!
بیا مردونه بپذیر که خرابش کرده ای و جمله بعدیت هم باید این باشه: ما که این مشکل را درست کردیم و شرمتده ایم همه همکاری و تلاشمان را می کنیم که دولت این خرابکاریمان را درست کند و دیگه هم سمت دولت و اتخابات و..هم پیدایمان نخواهد شد واقعا از روی همه شرمنده ایم (2375091) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۰۹:۵۰:۱۳
دقیقا مثل چیزی که در بورس تهران سالهاست اتفاق می افتد.
حقیقت بازار نشان می دهد که حباب، رانت و پشت پرده ها و زد و بندها در جریان است اما جلوی پرده نشان می دهد که شاخص در چند سال گذشته بیشترین رشد مثبت در دنیا را داشته. (2374909) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۰۹:۵۲:۱۵
این نماینده صریح الحجه در دوران معجزه هزاره سوم کجا بود وقتی رشد منفی شش درصد رو مثبت اعلام میکردن.؟!! (2374911) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۰۹:۵۷:۵۲
بفرمایید. عالی ترین مقام اجرایی مملکت آمده به جای آمار واقعی یک سری پیش بینی ها و برآوردها را به اطلاع مردم رسانده بدون اینکه محقق شده باشند! یعنی مدیران ما شاهکار خلقت هستند. (2374918) (alef-1)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۴۰:۳۸
من واقعا موندم کسی که اقتصاد نمیداند چرا در رابطه با مسائل اقتصادی حرف میزند اگر منظورت پیشبینی است خب برادر جان در رابطه با پیشبینی علمی وجود دارد در اقتصاد به نام اقتصاد سنجی که نرم افزارهای بسیار دقیقی برای آن وجود دارد اتفاقا پیش بینی با استقاده از سنجی مستند ترین داده هارا به ما میرساند (2375063) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۰۳:۱۷
رييس جمهور نگفت كه پيش بيني شده است بلكه با افتخار خبر خروج از ركود را داد البته با استناد به پبش بيني (2375130) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۳۸:۰۴
اینها دنبال بهانه هستند وگرنه اگر ادم خودش تفکر کنه قیمت مواد غذایی دیگه یه شبه دوبرابر نمیشه دلار رو به 4000 هم رسوندن الان ول نمیکنن یه عده میگن ما به 4000 رسوندمیش حالا چرا به 900 تومن قبل برش نمیگردونی مثل اینه که یکی بگه پنیر یه زمانی 500 تومن بود با اقدامات من الان شده 4000 چرا به 500 برش نمیگردونی؟ اون شتابی که شما به قیمتها میدی رو بهش میگن تورم در یک دولت پنیر از 500 میرسه به 550 در یک دولت میرسه 1200 بعد 4000 و... (2375238) (alef-1)
 
راستگو
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۱۴:۴۴:۱۸
سلام
دوست عزیز منظورتون از کسی که به 4000 رسوندتش دولت یازدهم بود!؟ چون در این دولت چنین قیمتی تجربه شد نه دولت دهم. شما با خودت چندچندی؟ این طرفی یا اون طرفی؟ حداقل با خودت رو راست باش! (2378132) (alef-10)
 
مطلع
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۰۵:۱۲
همه چیز زیر ... در ... است.
رییس دچار تشریفات خویش است و معاون هم با گروهی کوچک در حال تهیه گزارش پیشبینی و جا دادن آن به جای وضعیت خراب دفتر ... است. مدیر دفتر هم ..
واضح تر از این؟ (2374937) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۰۵:۲۵
آره بدین اقتصاد دانان بزرگ آقای توکلی و نادران تعیین کنند بقیه سواد ندارند و خطر بزرگی هستند فقط این دو نفر اقتصاد بلدند (2374938) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۰۵:۵۷
یعنی اگه بانک مرکزی یا مرکز آمار ایران بگه قبوله؟پس چرا وقتی این دو نهاد نرخ توم را 20 درصد اعلام میکنند همین مسئولین باز هم میگویند کذب است ؟
به این اشخاص هیچ اعتمادی نیست (2374939) (alef-1)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۰۷:۲۸
دولت راستگویان (2374943) (alef-1)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۴۴:۴۶
نه عزیزم پاک ترین دولت منظومه شمسی در تاریخ خلقت! (2375073) (alef-1)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۰۷:۳۱
به نظر شما رییس جمهور با مشاورانش و وزرا و نیم اقتصادیش بیشتر متوجه میشود یا یک نماینده تک و تنها؟
در ضمن ثبات اقتصادی کاملا ملموسه و در سایه ثبات سرمایه گذاری انجام میشه و رشد پدید میاد پس جای تعجب نداره. (2374944) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۰۷:۵۱
یعنی رئیس جمهور دروغ گفته؟اگر چنین باشد که واویلاست.البته رئیس جمهور نگفته طبق نظر مرکز آمار بلکه گفته آمار و ارقام نشان می دهد (2374945) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۱۲:۲۶
چي شد يه دفعه از اين رو به اون رو شدين ؟! چه چيزي مي خواستي كه بهت ندادن و سرت بي كلاه مونده ؟! حالا هر چي كه بوده اين سايت بسيار تهوع اور شده و ايراداتون بسيار مسخره و بي منطقند (2374960) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۱۸:۰۶
وقتی همه چی بر پایه .. بنا میشود فرقی ندارد چه کسی رئیس جمهور باشد ما خودمان امار درست میکنیم و ان را به حلق مردم میریزیم ولی چه ساده فرض کردن ملت که با گوشت خود تمام گرانی ها و بیکاری و نبود امکانات را لمس میکند (2374975) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۲۳:۵۲
این همه کارخانه در حال تخلیه از نیروی کار هستند، صحبت از نرخ رشد به واقع جوک تلخه.
واقعیت اینه که متاسفانه روحانی برنامه نداشت. (2374995) (alef-1)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۴:۱۵:۵۲
اگر هم می داشت آیا در این مملکت عملی نمی شد؟! (2375763) (alef-1)
 
یاران
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۲۴:۵۷
متاسفانه در کشور ما سخنان مردم پسند "عوام فریب" ریشه دار شده است. (2374997) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۰:۵۳:۰۶
این نماینده صریح اللهجه در دوره دولت نهم و دهم تشریف نداشتند افشا گری کنند یا مصلحت ندانستند (2375094) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۰۶:۴۶
این آقایان در دولت قبل کجا بودند که آمار ها را زیر سئوال ببرند . آقای توکلی به این مطلب اعتقاددارید؟پس چرا خود شمااعلام نکردید؟ اعتبار حرف شما بیشتر است. ضمن اینکه مطلب در حرم رضوی اعلام گردید. مگر اینکه اطلات غلط به ایشان داده باشند. (2375137) (alef-1)
 
امیر110
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۱:۵۷:۴۵
متاسفانه نه نماینده شما "سواد " کافی داره و نه خود سایت "الف" و رئیسش. رشد صورت پذیرفته بیسوادها اما "حقیقی و واقعی نبوده. (2375284) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۲:۰۰:۲۸
من کاری ندارم رشد اقتصادی داشتیم یا نه اما همین که میبینیم رقم بالایی از پول های خزانه به بخش خدمات سلامت سرازیر شده نشان دهنده این است که پروژ های عمرانی وراهسازی وزیر ساختی فعال نیست وشیفت این منبع بزرگ به بخش خدمات نگرانی ما را بیشتر وبیشتر میکند که دولت برنامه جدی برای خروج از این وضعیت ندارد (2375296) (alef-1)
 
سعيد روشن
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۲:۲۲:۱۲
نياز به اعلام رئيس جمهور و قسم ايشان در بارگاه رضوي نيست رشد اقتصاد وادعاي ايشان در در بيكاري فرزندان تحصيلكرده و خانه نشين و كاهش قدرت اقتصادي خود و دادن فرصت جولان به اقازاده هاي دوران اصلاحات و مافياي اقتصادي بخوبي حس مي كنيم ...جناب رئيس جمهور فكري به حال ما بكن سخنراني وامار بسه (2375356) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۳:۰۹:۳۴
یعنی روحانی که اومد سرکار فرزندان شما همون شبش بیکار شدن؟ چرا روز قبل از اومدن روحانی کار پیدا نکردن؟ درسشون دقیقا شهریور پارسال تموم شد بعد دنبال کار بودن کار گیرشون نیومد و این مسببش روحانیه؟میدونی رشد منفی 6 درصدی یعنی چی؟وقتی که اشتغال زایی کنی این عدد مثبت میشه شما چرا از دولت قبل گلایه نداری؟ میلیونها ادم بیکار هستند این بیکاری هم درست نخواهد شد همین وضعیت فاجعه را حفظ کنیم خیلی کار کردیم. (2375525) (alef-1)
 
سعيد روشن
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۲۳:۵۷:۵۸
نه برادرجان ....سالهاقبل دوستي داشتم گفت نمي شود دولت را دو -لت ( دو بخش ) كرد و گقت يكطرفش خوبه اون طرفش بده ...اين اقايان همگي دست در يك كيسه داشته اند و فقط سهمشون كم و زياد شده مسبب بيكاري فرزندان من از دولتمردان قبل دوران سردارسازندگي هستند تابه امروز همان هائي كه طرح دادند و نظام آموزشي را هميشه به اصطلاح خودشان متحول كردند و بعد از سالها ديديم كه سرجاي خود هستيم و چيزي عوض نشد و نسل ما و بعد ما هم سوخت همانها كه از اقتصاد ازاد گفتند تا آنها كه از اقتصاد تعاوني و سوسياليستي دم زدند همگي مقصرند اون وقت يك مجري دولت بود ان يكي در تشخصص مصلحت وان ديگري در مجلس و كذائي هم در امنيت ملي جاي چهره ها عوض ميشه سياست همانه غنايم اين ملت تقسيم شده بين يك عده كه هميشه هستند ديروز در جاي ديگر وامروز در مسندي ديگر كو ان دست كه براين زخم مرحمي بنهد كدام سياستمداركم توقع ودنيازده بر مسند قدرت مانده .... (2377117) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۲:۲۵:۰۶
فریاد درود بر احمدی نزاد سخن قلوب مردم شده؛ یاد و خاطره خوش مردی از جنس مردم که سفره اش با سفره مردم یکی بود و خاصانه و در راه خدا تنها کار می کرد و کار و کار و بزرگترین دست آوردهای تاریخ ایران را او برای مردم آورد آن هم در کمال عزت و تو دهنی های محکمی که به استکبار می زد (2375364) (alef-1)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۲۰:۰۱:۳۷
غلط نکنم یک چیزی زده ای که اینطور از طرف مردم دروغ میگویی. ویا اینکه یکی از همان آدمها هستی که از بخور بخور ها وببر ببر های زمان احمدی نژاد بهره وافری
برده ای که از حال و روز مردم خبر نداری و ......... میگویی. (2376712) (alef-1)
 
علي ورانا
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۲:۴۹:۰۸
دوستان عزيز مركز امار چرا بيان نكرده از روز اول دولت تدبير فقط با فرافكني و زدن حرفهاي دلنشين سر ملت رو كلاه گذاشت وبس، چيزي كه به راحتي ميشود فهميد ديگه جاي بحث نداره، خب اگر رشد ٢/٨ ويا ١/٨ رو كشور دارد پس چرا هنوز وضعيت مردم و كشور ركودي است؟ چرا كارخانه ها هيچ تغييري در توليدشان ندارند؟ چرا با همين حقوق فعلي حقوق بگيران نسبت به رشد اعلام شده و عبور از ركود و خروج از ركود قدرت خريد مردم كاهش يافته؟ شما حاميان دولتها يا دست نشانده انان هستيد و يا جز ان دسته كه پدرانشان با مدارك تحصيلي جعلي به اسم مدير حقوقهاي چند ده ميليوني ميگيريد و درد جامعه رو لمس نميكنيد؟ وگرنه يك ادم معمولي جامعه و حتي تحصيل نكرده ميفهمد دولت حقيقت رو نميگويد، سي سال كوركورانه حمايت كرديد بس است، امروز بايد يك دولت با ايده نو سر كار مي بود نه يك دولت ساختگي با نشان دادن ايده نو؟! منظور تكنوكرات بود كه امدن انها رو اجازه ورود ندادند و در عوض يك تكنوكرات مصنوعي به اسم دولت تدبير تحويل جامعه دادند،متاسفم كه الف مطالبي كه به مردم كمك ميكند رو نمايش نميدهد، البته.....!!!!!؟؟؟؟؟ (2375456) (alef-1)
 
گنجی
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۷:۱۸:۱۸
از همون روز اول که آقایان با عجله رفتند و برای هزينه تحصیل آقا زاده ها در آمریکا

مذاکره کردند و بعد هم قرار شد که مستقیما از پول های بلوکه شده هزینه تحصیل

آن ناز پرورده ها داده شود مشخص بود که بقیه ول معطلیم و تا سال 2050 باید

مذاکره بشه تا نوبت ماه هم برسه (2376370) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۳:۳۲:۵۲
این صراحت لهجه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلام در دوره احمدی نژاد کجا رفته بود؟؟؟؟
نقد کردن مشکلی نداره ولی مردم اعتمادی به این مجلسیون ندارند. یه مشت فرصت طلب نان به نرخ روز خور که با حمایت بی دریغ شورای نگهبان, به اسم نماینده مردم رفتن نشستند اونجا.........
الف جان شما که خودت عاقلتر از این حرفها هستی لطفا" شعور همه رو به سخره نگیر
البته اینها بیشتر یه دردو دله
با توجه به اینکه هیچ وقت حرفهای بنده در سایتتون درج نمیشه به این نتیجه رسیدم که فقط اجازه دارم هر از گاهی با الف جان دردو دل کنم مرسی که حداقل یه نفر میخونه (2375615) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۳:۴۲:۲۰
توهم گرفته شما را.بلندشو برادر صبح شد نماز قضا نشه . مردی که بخاک ذلت کشاند مملکت را.کدام کار ؟کدام عزت؟کدام ستیزه با استکبار؟ (2375639) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۶:۳۹:۱۵
الف هم به مجموعه دلواپسان پيوسته است (2376254) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۶:۴۸:۲۲
متاسفم به حال خودمون كه دعوا شده بينمون كه چرا خاتمي اين كرد و احمدي نژاد بل كرد و هاشمي ال كرد و شما چيزي نگفتيد و حالا داريد مي گيد. و ....... واقعا ادامه اين مسير كه هر موقع كسي چيزي گفت قبل از حرف گوينده بخواهيم خود گوينده را نقد كنيم و يا تخريب ،كجاست ؟؟؟اگر منطق بحث اينست كه ديگه دعوا نداره چون اين دعوا اساسش باطل است و ما داريم بر سر ادمها دعوا مي كنيم و نه بر سر انديشه ها !!!!ما در دستورات ديني داريم كونو انقاد الكلام لطفا اصل حرف را بخث كنيد. ونه اشخاص و جناح ها را (2376294) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۷:۲۲:۵۸
ما خودمان سالهاست با دروغ و رکود و تورم و اختلاس و فساد اداري و اينگونه مطالب آشنائي کامل داريم . شما بر صندلي وکالت نشسته اي و حقوق وکالت مردم را ميگيري براي رفع اين مشکلات چه کرده اي . چند درصد اين مشکلات با کنار گذاشتن آقاي فرجي دانا حل شده و يا ميشود؟ (2376383) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۸:۲۳:۰۴
بازی تمام شده تمام کارها همانند سبدکالا ی روحانی تکرار میشود مردم رای؟ (2376522) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۶-۲۴ ۱۹:۰۸:۱۵
این نماینده صریح الهجه 8 سال پیش که آمار های دروغ پخش می شد کجا تشریف داشتن (2376606) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۵ ۰۰:۲۷:۵۱
مسئولین دولت یازدهم که از سیاره ای دیگه نازل نشده اند که انتظار داشته باشیم همه مسائل را بر اساس واقعیت بیان کنند همین آقایان سالهاست بر صندلی های پست های نختلف تکیه داشته اند. (2377154) (alef-1)
 
عبداله
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۱:۲۹:۴۸
قبول دارم که درزمان احمدی نژاد تورم بالابود اما با بالابودن نرخ دلار قیمت خودرو اینقدر بالا میرفت مگر آن موقع به قول خودتا ن دلار 3800 تومان نبود والان چند است چرا خود دولت اجازه نمیدهد قیمت خود رو پائین بیاید وایا با فزایش قیمت لبنیات که این را همه میدانند تورم پایین آمده مسلم است وقتی نقدینگی در بازار نباشد تورمی وجود ندارد اگر راست میگویند کارهای عمرانی را شروع و مطالبات مردم پرداخت کنند آن موقع انتظار تورم پایین را داشته باشند آیا میشود وقتی سیصد گرم پنیر 4500 میشود دلخوش باشیم که تورم پایین آمده فقط چیزی فعلا ثابت مانده نرخ طلا و ارز می باشد در غیر اینصورت هیچگونه خروج از رکودی که رئیس جمهور با آب و تاب عنوان می کنند وجود ندارد (2379431) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.