داعش را خود آمریکا مسلح و سازماندهی کرد تا در سوریه اسد را سرنگون کند. موقعیکه داعش در سوریه از پس اسد بر نیامد، این مهره های سوخته را به عراق فرستاد و مدتی هم به آنها فرصت داد تا وحشی گریهای خودشان را دهند. حال آمریکا بهانه لازم برای نابودی آنها را دارد. (2352674) (alef-13)
نوشتی که "نکته تاسف بار سکوت شرم آور مجامع در قبال اوضاع وخیم انسانی آمرلی!!!!خود شما سایت الف مگر در مورد کوبانی چیزی نوشتی ، واقعآ که!!1 هر چند امرلی هم یکی مثل کوبانی است. (2353155) (alef-13)
بیکار
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۳۶:۱۰
این داعش یه نیمه پنهان داره که هیچ جا بهش هیچ اشاره ای نمیشه اونم اینه از نظر من که داعش زائیده اروپا و امریکا هست درست،برای بی ثبات کردن خاورمیانه اومدن درست اما به نظرم یه عامل بسیار ارزشمند تر برای اروپا و امریکاست اونم تصفیه کردن عوامل مضر و مخرب از کشورشون یعنی اینکه اینها چندین ساله دارن مهاجران رو به کشورشون راه می دن و یه سری عوامل داعشی در قلب همین مهاجرت ها در کشورشون شکل میگیره که بعدها می تونه مثل یه دمل سرباز کنه اما الان محل ایجاد و تخلیه این دمل را خیلی راحت به سوریه و عراق سوق دادن و الان خیلی راحت هزاران هزار از این بمب های ساعتی بدون فکر روانه سوریه و عراق میشن و اطلاعات همشون مشخص میشه برای سازمان های اطلاعاتی غربی اگر این اتفاق نمی افتاد هر کدوم از این تندرو ها در قلب امریکا و اروپا اگر 2 دو نفر دیگه مثل خودشون تربیت می کردن سال های بعد سال های سیاهی برای غرب بود،به این فکر کردیم چطور اینقدر سریع بدون دیدن چهره قاتل خبرنگار امریکایی قاتلش رو شناسایی کردن؟،این اقدامات به نظر من در درجه اول یه تصفیه انسانی در غرب بود بعد اهداف دیگه (2353231) (alef-13)
الحمدلله
به امید نابودی کامل وهابی های حرامزاده به زودی زود
(اللهم عجل لولیک الفرج) (2353816) (alef-13)
سهراب
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۰۹:۴۶:۳۸
مردم بعضی از شهرهای عراق باید از شیعه درس ایستادگی ومقاومت را یاد بگیرند اینها توانستن 80روز در بدترین شرایط مقاومت کنند واز ناموسشان دفاع کنند حاظر بودند زن ومردشان بمیرند امادرمقابل این وحشیها سر خم نکنند که همه اینها از برکت خون حسین ابن علی هستش نه مانند بعضی از اعراب اهل تسنن تا داعشی ها وارد شهرشان شدن تسلیم شدن وناموسشانرا این وحشی ها به غارت بردن انها درمقابل داعش نتوانستن ازادگی خودرا نشان بدهند ودر تاریخ بازهم مانند اهل کوفه اسمشان به بدی برده خواهد شد اما عامری ها مانند یاران حسین ماندن وشهادت را به ذلت در مقابل ال یزید ترجیح دادن (2352678) (alef-13)
شما هنوز تو رویا هستی بیدار شو این جور مسائل را دیدن ادم را بیمار میکند. (2353216) (alef-13)
به اینا میگن انسان ، در ضمن شهر های دیگر عراق اگر خیلی سریع سقوط کرد بخاطر این بود که برخی از مردم آن مناطق خیانت کردند و همگان میدانند که برای این قوم کشور اصلا مهم نیست (2352680) (alef-13)
یاد دوستم در دوران جنگ تحمیلی افتادم که از بچه های ترک شمال غرب بود . وقتی دیده بان می ایستاد خیال همه راحت بود . شجاعت عجیبی دارند این شیربچه های شیعه ترک و ترکمن . گاهی فکر می کردیم ترس برایش تعریف نشده بود . آنچنان با آرامش با عقب صحبت می کرد به ما هم آرامش میداد . غافل از اینکه دشمن در 500 متریش بود ... بهش می گفتیم ترک علی (2352684) (alef-13)
این مقاومت سرچشمه از خون امام حسین و پایداری زینب کبری است
تبریک به همه شیعیان (2352685) (alef-13)
حتما تبریک شما در مرحله اول به تمام مردم عراق هست.
مگه جنگ شیعه وسنی که به شیعه ها تبریک میگی؟ همون خودی و ناخودی و درجه یک و دو که تو ایران درست کردید بس است. برای انها نسخه نپیچید. (2353249) (alef-13)
این پیروزی سرچشمه قدرت امریکا بود نه بیشتر که اینچنین جو گیر شدی (2353250) (alef-13)
راهی کربلا
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۷:۴۴:۱۰
احسنت که به این نتیجه رسیدی راست میگی خودش داعش درست می کنه خودشم باعاش مبارزه می کنه ضمنا متن و کامل بخون نوشتست 80روز مقاومت 80 روز پیش آمریکا کجا بود (2355474) (alef-10)
saber
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۵۱:۵۴
احسنت به درک وشعورت واقعا از حماسه حسین علیه السلام الگوبرداری کردند.مرحبا به مقاومت (2353274) (alef-13)
اگر انصاف دارید به کمک های انسان دوستانه غرب اشاره کنید. (2352688) (alef-13)
منظور شما ارسال غذا از هواست اما اگر اين گروه خونخوار رو غرب ايجاد نمى كرد اين مردم شجاع نيازى به اين به اصطلاح كمك بشردوستانه نداشتند عزيز دل برادر (2353061) (alef-13)
دوست عزیز
قرار نیست که دشمنان هیچ کار بظاهر خوبی انجام ندهند بعضی وقت ها یک کار هار کوچک انجام می دهند که بعضی ها ان را بزرگ کنند. تا...... (2353173) (alef-13)
چرا یه سری ها کاسه لیسه غربن ..... کاسه لیسه مکتب باش ... غربی که علیه مسلمون ها قانون هم جنس بازی وضع میکنه ، انسان نیستند.....مرگ بر حقوق بی بشر ..... در ضمن از سران عراق گفته شده ما نیازی به کمک غرب نداریم لطف کن شر نرسون ... (2353431) (alef-10)
علیه مسلمونها قانون هم جنس گرایی وضع میکنه یعنی چی؟ یعنی اونجا هم جنس گرایی رو ازاد کرده این اقدامی علیه مسلمونها است؟ من که متوجه نشدم
تا جایی هم که بنده اطلاع دارم هم مردم عراق و هم اینجا توی این سایت همه از امریکا انتقاد میکردند که چرا حمله نمیکنه به داعش الان هم که حمله کرده و نقش اصلی را دارد.اما باز شما اینطوری رفتار می کنید.
به نظر شما خوب بود امریکا دخالت نمیکرد و این مردم شریف همه کشته میشدند؟
یه مقدار قدردان باید باشم (2353583) (alef-13)
قولو الحق ولو علی انفسکم
سخن حق بگویید حتی اگر علیه خودتان باشد
این که به برادر هموطن خودت می گویی کاسه لیس چه مشکلی را حل می کند. مگر این هموطن انسان نیست. مگر غربی ها انسان نیستند. اگر یک غربی خواست به برادران گرفتارمان در عراق کمک کند، چرا استقبال نکنیم.
درست است که اگر مطمئن شدیم قرار است از ما باج خواهی کنند، نباید بپذیریم، اما اگر قرار نباشد که باج خواهی کنند، گرفتن کمک اشکالی ندارد.
در روایت هست که امام علی (ع) از یهودیها پول قرض می گرفتند و زودتر از موعد پس می دادند که نشان دهند، یک مومن مسلمان قدرشناس و وفادار است. (2353741) (alef-13)
بعضی ها فکر می کنند که آمریکا "سوپر من" است و با نیرویی ما فوق تصور همانند فیلمهای هالیوودی به شهروندان کمک می کند!
آمریکا خودش داعش را درست کرده و حالا که دیگر این گروه فایده ای برایش ندارد در صدد نا بودی آن بر آمده است. (2353792) (alef-13)
"...غربی که علیه مسلمون ها قانون هم جنس بازی وضع میکنه..." این چی بود ؟ !
شما می دانید دولت آمریکا اخیرا" علیه شهری در ایالت پنسیلوانیا که مانع ساخت یک مرکز اسلامی شده بود ( شهرها در آمریکا تقریبا" خود مختارند) از طریق قانون وارد عمل شد ؟
دعوا در مورد غربی و شرقی و مسلمان و مسیحی و تعصب و.... فقط وقت تلف کردن است و آخر سر ازش یک چیزی مثل داعش بیرون می آید .
تنها چیز مهم و تنها دین واقعی خدا پرستی و احترام به انسان و همه حقوق او به عنوان برترین خلقت خداوند بدون شرط و حفظ اخلاقیات ("...و من جز برای ارتقائ اخلاق نیامدم ..." ) و از بین بردن ظلم ( چه اینجا چه در جای دیگر ) است . (2353928) (alef-13)
مثلا تشکیل این گروه ها و حمایت از تروریست ها! غربی ها مردم منطقه را به حال خودشان بگذارند و از تروریست ها حمایت نکنند. (2353563) (alef-13)
بدون کمک نیروی هوایی آمریکا چه از نظر نظامی و چه از نظر ارسال کمکهای انسانی از طریق هوا هیچ کدوم از این پیروزیها بدست نمی آمد اما یک عده آمدی که اهداف مشخصی دارن مثل نظر اول همین بخش بدون هیچ دلیل و مدرکی از خودشون حرف در میارن و بر خلاف تمام شواهد ادعا میکنن داعش و آمریکا با هم کار میکنن یا اینکه داعش رو آمریکا درست کرده!
این همان تفکری هست که بجای نگاه به درون و یافتن ربشه های مشکلات و ناهنجاری های کشورهای اسلامی نگاهی به بیرون برای فرار از واقعیات داره. این تفکر روی دیگر سکه همان تفکری هست که باور ندارد ملت ایران خود شاه را سرنگون کردند و حتی انقلاب ایران و قیام مردم بر ضد استبداد پهلوی را هم کار آمریکاییها میداند!!! (2353593) (alef-13)
مجتبی
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۰۹:۵۹:۳۴
من که از خودم خجالت می کشم. ازاده زندگی کردن تو این دنیا هم افتخاری است که نصیب هر کسی نمی شه. بنده در جریان این اخبار بودم اما شخصا فکر می کنم که اولین باری بود که دیشب حرف از شهر آمرلی رو از تلویزیون شنیدم تازه اونم پس از پیروزی!! اخه تا چه حد ادعای مسلمونی؟ یعنی اونایی که مجامع حقوق بشری و... خوب اونا که معلومه تکلیفشون چیه. شما که ادعا داری چی؟ یعنی نمیشه حداقل چند تا خبر بگذاری حداقل مردم دعا کنن براشون!!!! (2352691) (alef-13)
تو چشات مشکل داره
چون من دبیشب دیدم از اخبار ساعت 21
کامل نشون داد
البته که نقش آمریکا رو نشون نداد (2353016) (alef-13)
شما هم گوشهایت مشکل داره خیلی خوب هم نشون داد امریکایی ها داشتن شیعیان را بمباران میکردند (2353283) (alef-13)
ادب مرد به زدولت اوست شما ظاهرا" متوجه صحبتهای برادرمون نشديد؟ بايد در ايران و در هر شهری خيابانی بنام زيبای شهيدان آمرلی ثبت گردد.انشااله پيروزی های بزرگ در راه است شاه وهابيون که بد جوری ترسيده بود ... (2353404) (alef-10)
درود بر مردان و زنان شجاع امرلی ای کاش این ترکمانها هم ساکن شمال بودند (2352692) (alef-13)
احمد از عراق
۱۳۹۳-۰۶-۱۲ ۱۵:۲۱:۲۹
سلام علیکم اقایان اینها ترکمن نیستند بلکه ترک هستند ترکهایی که در زمان عثمانی وقبل از آن از ترکیه به عراق مهاجرت کردند - در عراق این ترکها را ترکمن می نامند (2357053) (alef-3)
جالب هست که شرایط وحشتناک آمرلی هیچ انعکاسی در صداوسیما نداشت. مظلوم مظلومه چه در غزه و چه در آمرلی و کوبانی (2352695) (alef-13)
گاه گداری کانالهای داخلی رو هم ببینید. (2353347) (alef-13)
صدا و سیما کلا بی خیال این بدبختا شده بود . (2353844) (alef-13)
قدری منصف می بودین و پشتیبانی هوایی امریکا رو هم ذکر می کردین بد نبود (2352698) (alef-13)
من گاهی در منطقه اربیل کار تجاری میکنم و دوستنای از کردهای منطقه دارم اتفاقا یک شاهد عینی میگفت که در اطراف سد موصل هواپیماهای امریکایی حمله کردند و همه جا رو کوبیدند جز مواضع داعش!!!! (2353058) (alef-13)
مهدی اسماعیل زاده
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۴۹:۴۹
البته که آمریکا برای حضور خودش باید این کار رو می کرد. به جای اینکه اجازه بده شیعیان بیشتر با هم همدست و یک دل بشن می تونه اینجا جای پایی برای خودش باز کنه.
باید اربعین پارسال می بودید و می دیدید وقتی می گم اتحاد و همدلی و همدستی شیعیان یعنی چی.
فارغ از زبان، همدل. حول محوری به نام امام حسین علیه السلام. (2353270) (alef-13)
همین ها مگه نبودن هشت سال با ما جنگیدن و جوونای ما رو شهید کردن!
چرا باید به اونا درود بفرستیم؟!!! (2353572) (alef-13)
همشهری
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۰:۰۸:۳۵
هر شهری که این بی ... ها تصرف کرده بودند یا مردمش شامل همفکران خودشون بودن یا فرماندهاش خیانت کردن. شیعیان تا آخرین قطره خون از ناموسشون دفاع میکنند. داعش با اولین مانع واقعی تسلیم شد و گرنه موصل کلا در عرض نیم ساعت به دست اینا افتاد (2352699) (alef-13)
الحمدولله رب العالمین شیعه با مقاومت در برابر یزیدیان زمان نشان داد که هیهات منا الذله به فدای لب تشنه ات یا حسین (2352701) (alef-13)
البته نظامی های امریکا هم در کنارشون بودن عزیزم (2353057) (alef-13)
انتقاد بسیار زیادی وارده که به مخاطب نمیخاین بگین که امریکا نقش اساسی رو در این مقاومت داشته بعد دو روز دیگه هم که میگیم امریکا خیلی کمک کرده مخاطبانتان میفرمایند کو ؟ کی؟ کجا؟
توی بوسنی هم کمک کردن جلوی صربها رو گرفتن بعد مخاطب شما میفرماید کدوم عملیات؟ امریکا کی اومده کمک کرده؟
واقعیت را بگوییم ولو برایمان جالب نباشد.پوشاندن واقعیت کار خوبی نیست برای من عجیبه از یک طرف انتقاد می کردید که چرا امریکا کمک نمیکنه؟ الان که کمک کرده هم سانسورش می کنید!رویه جوانمردانه و خوبی نیست برادر! (2353062) (alef-13)
nader
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۰۹:۰۹:۳۳
امريكا شيطان بزرگ است لطفا امريكا را بزك نكنيد در بوسني به جز كمك به نسل كشي مسلمانان چه كر د؟از نظر امريكا يك سرخپوست خوب يك سرخپوست مرده است ويك مسلمان خوب يك مسلمان مرده است چه شيعه وچه سني. (2354356) (alef-3)
بازم بنازم به غیرت ترک (2352706) (alef-13)
ترک های ترکیه که کمک کردن به داعش نیست (2353289) (alef-13)
عزیز من اردوغان یک فرد ظاهراً اسلام گرا با اهداف نزدیک به سلفی ها خود را نشان می دهد می خواد از این طریق هم قدرت روحانیت سنی را در دست داشته باشد و هم قدرت اقتصادی و سیاسی منطقه را، در واقع اردوغان به اندیشه پان تورک آتاتورک عقیده نداشته در اندیشه تاسیس امپراطوری عثمانی به طریق جدید هست ، متاسفانه بعد از چند سالی سرخورده هم خواهد شد بخاطر همین این فرد به تمام گروههای اسلامی اجازه پشتیبانی در ترکیه را می دهد و اقدامات وی ربطی به مردم ترکیه ندارد. (2354613) (alef-3)
افندی! اینها ترکمن بودند نه ترک . (2353929) (alef-13)
ترک و ترکمن یکی هستیم (2354503) (alef-3)
والاهرجی بودن زبانشان با آذری های ایران کاملا یکی هست/من خودم به آذری کاملا مسلطم و توفیلم ها وقتی مردم آمرلی صحبت میکردن زبانشان آذری بود (2356001) (alef-10)
یاشاسین ترکمن لر. (2352707) (alef-13)
وقتي مردم باغيرت باشند نتيجه همين خواهد شد. (2352723) (alef-13)
چه عجب شما یه خبری گذاشتید
نمیدونم جریان چیه هیچ کدوم از سایتا پوشش ندادن (2352764) (alef-13)
افرین بردلیرمردان امرلی
درمقابل استکبار فقط مقاومت جواب میدهد
ره اورد سازش یا تسلیم چاپیده شدن است. (2352765) (alef-13)
با نگاهی عمیق تر به مقاومت مردم آمرلی ، که تحت هیچ شرایطی حاظر نشدند اجازه ورود تروریستها را به داخل این شهر بدهند به نتایج قابل تأملی میرسیم :
وقتی در خبرها شنیدیم که تروریستهای داعش ظرف مدت کوتاهی توانستند بخش عظیمی از خاک عراق را "که اکنون طبق برآورد کارشناسان مناطق تحت سیتره این گروهک به وسعت خاک اردن رسیده است " اشغال کنند ، برای ما مردم مقاوم ایران جای شگفتی بسیاری بود که چگونه حتی خود مردم در مقابل آنها مقاومت نکردند تا آنها به راحتی بتوانند این بخش بزرگ از خاک عراق را اشغال کنند ؟
برای مردم ایران که با چنگ و دندان ، از زن و مرد ، پیر و جوان ، در مقابل تجاوز ارتش تا دندان مسلح صدام ، که تمامی دنیا را پشت سر خود داشت ، توانستند مقاومت مردانه کرده و حتی یک وجب از خاک ایران را به متجاوزان وانگذاشتند ، جای تعجب بسیار دارد که یک گروهک تروریستی هر چند هم وحشی و غارتگر و بی رحم باشد بتواند اینگونه پیشروی کند .
شاید بهتر است در بر رسی این تحولات که یک شهر بتواند در مقابل داعش مقاومت کند و یک منطقه وسیع و شهرهای بسیار بزرگتر نتوانند به این نکته اشاره کنیم که گاهی خیانت و همراهی با دشمن است که اینگونه دشمن را جری میکند تا در این حد پیشروی کند و بعد هم به خود آن مردم خیانتکار بیشتر از دیگران آسیب برساند .
مردم شیعه آمرلی درسهای بزرگی را به جهانیان دادند حتی اگر اکنون در سکوت خبری غرب ، مردم دنیا کمتر از این همه رشادت و بزرگی خبر دریافت کنند و آگاه شوند .
مردم شیعه آمرلی نشان دادند که درسهایی که از ائمه اطهار و به خصوص سرور شهیدان در مقابل ظلم و تجاوز گرفته اند ، آنها را در مقابل متجاوزان چون کوه استوار کرد .
مردم آمرلی نشان دادند که به تأسی از امامنشان حاظر نیستند با دشمن سازش کنند و گول وعده های آنها را بخورند .
مردم شیعه آمرلی نشان دادند که شهادت درس بزرگی است که نه تنها آنها را که میتواند مردم دنیا را در مقابل ظلم و تجاوز و گرسنگی و تشنگی ، بیمه کند .
انها چیزهایی است که شیعه را از دیگران متمایز میکند .
شاید که دیگران درسی بگیرند و دیگر برطبل تفرقه و شیعه هراسی و اختلافات فرقه ای نکوبند . شاید ..... (2352771) (alef-13)
شاید هم این موضوع که این مردم بیچاره در مقابل داعش چیزی برای از دست دادن نداشتند انگیزه آنها را بیشتر کرده بود و ربطی به صغرا کبرا کردن شما (نگاهی عمیق تر) نداشته باشه. (2353217) (alef-13)
تاکید بر شیعه بودن مردم امرلی به نفع ایران و تشیع نیست. همه ما در مقابل حمله وحشی ها به طور یکسان مظلومیم، چه شیعه چه سنی چه مسیحی چه ایزدی (2353744) (alef-13)
ضمن تایید تحلیل اقای صدری به بعضی از واقعیات عراق که سبب نارضایتی سنی ها شده و به راحتی سرزمین خود را تقدیم این دسته وحشی نمودند اشاره گردد که به واسطه سیاستهایی که سبب گروه بندی در این کشور شده باید تحلیل شود (2353864) (alef-13)
این امریکا چه که نمیکنه دمش گرم اگر نبود اینا ده ساله دیگه هم نمی توانستند کاری کنند (2352795) (alef-13)
آمریکاییها کاش داعش رو ایجاد نمیکردم تا مجبور نشن با خفت بهشون پشت کنن (2353218) (alef-13)
آمریکا اگه توان داشت در مقابل القاعده افغانستان (برادر داعش عراق)مثل... توی گل نمیموند درود بر غیرت شیعه... (2353257) (alef-13)
حالا خوبه خوده سگ صفتش داعش رو ساخت ..... گزیده ای از اعترافات کلینتون ..... مرگ بر آمریکا شریک دزد و رفیق قافله (2353437) (alef-10)
کدوم اعتراف کلینتون برادر مسلمان؟ چقدر دروغ؟ خجالت هم خوب چیزیه! (2353936) (alef-13)
لعنت خدابر تکفیریهای وحشی (2352798) (alef-13)
داعش فرزند خلف آمریکا و عربستان است. (2352982) (alef-13)
به همین خاطر بود که آمریکایی پشتیبانی هوایی کردند و خبرنگارشان هم سر بریده شد! (2353746) (alef-13)
داعش زاده رفتار نادرست بشار اسد است (2353198) (alef-13)
آمرلی برای عراق زخمی و خسته تبدیل به نماد مقاومت خواهد شد
البته اگر داعشیون را جری تر نکنیم و آمرلی را تنها نگذاریم.
خداوند را شاکریم برای این عزت که این مردم مظلوم آفریدند. ماشالله به غیرتتان (2352800) (alef-13)
اولا سهر امرلی ترکمان نشین شیعه وسنی است لطفا اخبارو درست اطلاع رسانی کنید (2352802) (alef-13)
ترک شیعه
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۲۲:۰۱:۴۱
دوست عزیز آنها اکثرا شیعه هستند و از بازماندگان ترکهای قزلباش هستند و سنی های عراق باز ماندگان امپراطوری عثمانی هستند در ضمن اگر سنی بودند از داعش نمی ترسیدند چون داعش کشتار انسان های غیر سنی را رسالت خود می داند و لازم به ذکر است که چند روستای معدود در اطراف آمرلی سنی مذهب هستند که متعصفانه در محاصره آمرلی نقش داشتند (2353947) (alef-13)
درود بر شیعیان آمرلی که در مقابل مشتی وحشی بلفطره مقاومت جانانه ای از خود بروز دادند . به واقع وقتی شما می دانید و مطمئن هستید که دشمن در صورت غلبه بر شما به بزرگ و کوچکتان رحم نمی کند دیگر مرگ هراسی ندارد و لاجرم باید تاآخرین نفس و تاآخرین قطره خون مقاومت کرد . در عکس های منتشر شده اخیر که نشان می دهد داعشی ها تعداد زیادی از مردهایی را که فقط لباس زیر به تن دارند را به طرف قتلگاه هدایت می کنند در حالی که تعداد اندکی از افراد داعشی از اینان نگهبانی می کنند جالب اینکه دستهای اسیران باز است . نمی دانم آنها چه حسی دارند اما اگر میدانید که شمارا می برند تا بکشند حمله کنید اگر یکی از اینها را هم از روی زمین حذف کنید غنیمت است . مردم آمرلی به نظر من نشان دادند انسان وقتی از جانش بگذرد تبدیل به قدرتمند ترین موجود روی زمین خواهد شد . (2352805) (alef-13)
امیدوارم آتش داعش دامنگیر ترکیه ، عربستان ، آمریکا و اسرائیل بشه (2352814) (alef-13)
حقیقت ان است که همانجور که امریکایی ها وارد بغداد شدند در 72 ساعت و صدام مثل موش به زیر زمین پناه برد مطمئن هستم این خلیفه هم به همان جا فرار خواهد کرد راستی اگر امریکا نبود این ادمخواران به نام ها مختلف در سراسر دنیا چه بلایی سر مردمان دنیا می اوردند خدا حفظشان کند این امریکایی ها را از برای ما که از وحشی ها حمایت نمیکند (2352827) (alef-13)
بیطرف
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۲:۴۸:۳۲
دانشمند آمریکا خودش ریشه همه ی نا امنی ها و فتنه ها توی منطقه است همین القاعده رو آمریکایی ها به وجود آوردن، داعش هم از کانالای صهیونیستی و سعودی آمریکایی حمایت میشه. (2352986) (alef-13)
خداوند به شما مقداری عقل و خرد و به ما مقداری پول مرحمت فرماید !! (2353154) (alef-13)
هزاران درود و سلام بر زنان و مردان این دیار..... (2352856) (alef-13)
حالا اگر امریکا نبود تکلیف مردم عراق چه میشد؟ (2352860) (alef-13)
اگر آمریکا نبود، هنوز صدام داشت حکومت می کرد و شاید به چند همسایه دیگر خود حمله کرده بود. مردم عراق هم باید پیروی می کردند و کشته می دادند و می کشتند. (2353748) (alef-13)
دلسوز خوزستانی
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۲:۰۴:۵۹
آفرین بر مردم مقاوم آمرلی که این محاصره را تحمل کرده ودر دام داعشیان نیفتادند و درود بر نیروهای ارتشی وسپاه بدر وپیشمرگان کرد که با رشادت مردم بی گناه آمرلی را آزاد کردند انشاء اله که با این رویه کاری این جلادان را نابو د خواهند کرد.انشاء اله (2352871) (alef-13)
درود بر مردم مقاوم آمرلی و غزه و همه جای دنیا که شرف خود را به زندگی بی ارزش چند روزه دنیایی نمی فروشند. (2352875) (alef-13)
تیتر رو باید میزدی امریکای قدرتمند نماد تحقیر داعشی ها برادر. (2352878) (alef-13)
1- آمرلی را قطعا و به شایستگی می توان خرمشهر عراق در برابر تهاجم وحشیانه لشگر الحادی شیطان(داعش) نام گذاری کرد مردمی کم تعداد که با اتکا و ایمان بر الطاف حضرت باریتعالی و استعانت از پیام عاشورایی مجاهدین بی مانند کربلا دشمن شیطانی را در پشت دروازهای شهر کوچکشان به زانو در آوردند.
2- آمرلی با ایستادگی قهرمانانه نکاتی چند را یادآوری می کند.
اولا تمامی کشورهای غربی ، شرقی و سازمانهای بین المللی که در موضوع تهاجم جانیان داعش به اقلیتها به فغان آمدند بی هیچ تردید و عذاب وجدانی می توانند در برابر جنایتکارانه ترین اعمال علیه شیعیان و مسلمانان به سکوت نظارگر و حتی همراه باشند.
ثانیا داعش بر خلاف تمامی تبلیغات ، هیاهو و تجهیزات و حمایتهای آشکار و پنهانی که در اختیار دارد در برابر ایستادگی مردمی کم تعداد اما با ایمان و مستحکم محلی از اعراب نداشته و ناچار از تحمل شکست می باشد.
ثالثا برخورد و نابودسازی داعش نیازمند سازماندهی های ملی و بین المللی و تفاهمات و بسیاری از دیگر چیزها نیست باید مردم بخواهند تا چنین لکه ننگی را از دامان بشریت پاک کنند.
رابعا باور به فرهنگ بی بدیل عاشورایی و کربلایی قادر به بروز جسارت ، شجاعت و توانمندی هم شأن معجزات الهی است معجزاتی که مردم کشورمان در پیروزی انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و رویارویی با تهاجم و فشار همه جانبه جبهه غربی و عربی و پیروزی عزتمندانه حزب الله لبنان در مقابله با ؤزیم صهیونیستی و جهاد اسلامی و حماس در نبرد غرور آمیز غزه مظلوم بطوری ملموس و چشم نواز تجربه کردند.
3- آمرلی یا خرمشهر شیعیان عراق در برابر لشکر الحادی داعش تأکیدی است که ایران بیش از پیش باید بر تجهیز و تدبیر در گسترش ارتباطات موثر با مردم در اقصا نقاط جهان اقدام کند اقداماتی که عزیزان دست اندرکار از وزارت خارجه تا سایر سازمانهای مسئول بنابر فرمان مقام معظم رهبری بعنوان لشکر غیر منظم روابط خارجی باید به آن توجه کنند.
4- مردم ستم دیده سوریه علی رغم الگو گیری از جمهوری اسلامی ایران در استفاده از بسیج نیروهای مردمی برای دفع شر گروههای تروریستی که همچنان ادامه دارد همانطور که اشاره شد با تفاوتهایی کیفی با نوع اقدامات شرایط اجرایی حزب الله در لبنان ، جهاد اسلامی در فلسطین و شیرمردان آمرلیدر عراق برخوردارند تفاوتی که باید ریشه هایش را در باورهای عاشورایی مردان و زنان حزب الله ، جهاد اسلامی و آمرلی جستجو کرد.
5- مقامات آمریکایی ، غربی و عربی به کرات از سردار سلیمانی بعنوان ستونی بی بدلیل در شکل گیری مقاوت مستحکم در لبنان ، سوریه ، فلسطین و عراق نام می برند بدون اینکه بتوانند نقش فردی نظامی کلاسیک را با شکل گیری حرکتهای مقاومتی و مردمی را درک کنند لذا است که با ایمان به اینکه سلیمانی بر خلاف تصوری که آنها برای خود ساخته اند تنها یکی از فرزندان انبوه ، جانثار و غیرتمند ایران اسلامی است باید تأکید کنیم که به تعبیر آمریکائیها ژنرال قاسم سلیمانی فرزند عزتمند ایران از تلاش غیرتمندانه شما و تمامی همرزمانتان سپاسگذاریم. (2352889) (alef-13)
مدعیان حقوق بشر که با تبلیغات زیاد کمک های بشردوستانه خود رو به کردهای عراقی انجام می دادند چرا به مردم آمرلی کمک نکردن اون ها بشر محسوب نمی شوند؟؟؟ (2352920) (alef-13)
كمك كردن ولي سايت و صدا و سيما سانسور كرد أخبار كمك رسامي امريكا و غرب (2352972) (alef-13)
ترکها غیرت دارند و تا دم مرگ از حیثیتشان دفاع میکنند البته همه از حیثیتشان دفاع میکنند (2352947) (alef-13)
شما کدام ترک ها را میگویی که این چنین جو گیر شدی ترک های ترکیه که کمک کردن این جانوران هر جنایتی که خواستن بکنند. (2353237) (alef-13)
یاشاسین ! ولی اینها ترکمن بودند نه ترک . (2353946) (alef-13)
کاش شما رسالت خبرنگاری را رعایت میکردی و میگفتی که محاصره شهر آمرلی با مقاومت مردم این شهر (اقلیت ترکمان شیعه مذهب) با پشتیبانی گروههای مسلح شیعه و کرد و با حمایت حملات هوایی "آمریکا جنایتکار" شکسته شد.
و از زخم زبان به مردم بقیه شهرها که به هر دلیلی این مقاوت را نکردن یا نتوانستند بکنند اجتناب میکردید. (2352951) (alef-13)
صداوسیما دیروز یک بخشی از نظرات یک کارشناس عراقی رو معلوم نیست از کدوم کانال اوجا پیدا کرده بود که میگفت ما احتیاجی به حضور جنگنده های آمریکایی نداریم!!! واقعا صداوسیما باید خجالت بکشد از این رفتار زشت با مردم ایران (2352996) (alef-13)
حالا یه ماه پیش من یادمه دوستان التماس میکردند که امریکا چرا نمیاد کمک!!! (2353219) (alef-13)
بسیار زشته که وقتی خر ادم از پل میگذره همه چیز را فراموش کنه
بنده یادمه چند هفته پیش همینجا در همین سایت بحث بود که چرا امریکا کمک نمیکنه؟حالا که کمک کرده از اصول اخلاقی به دور است که دوستان اینگونه واقعیات را عوض می کنند.
بفرمایید ببینیم مردم این شهر با چه سلاحی با چه تعداد نیرو مقاومت کرده اند؟ اخه من نمیدانم خداوکیلی یک دلیل بیاورید بگویید به این یک دلیل صلاح است که کمک امریکایی ها را مخفی کنیم
عزیزم هیچ چیزی بهتر از راستگویی و انصاف نیست. این کارها و مخفی کردن واقعیت خیلی حرکت نامناسبیه (2353225) (alef-13)
ما تر کمان ها یک پا تاریخ هستیم (2353363) (alef-10)
سانسور کار خوبی نیست واقعا چرا یک عده باید اخبار را سانسور کنند؟چرا می ترسند مردم واقعیت را بدانند؟ اتفاقی میفته؟وقتی شما دایم از امریکا تصویر بدی میسازی خب وقتی که کمک میکنه هم نمیتونی تصویر واقعی رو نشون بدی اینجا است که میگن دروغ چیز بدیه! (2353387) (alef-10)
آفرين بر مردم هشيار اين شهر. آفرين بر اتحادشان. اگه مردم بقيه شهرهاي عراق هم همينطور با هم متحد و هم پيمان ميشدند شايد جان خيلي از مردمشون حفظ ميشد. (2352987) (alef-13)
بنازم به ترکان غیرتمند! ببینید چطور دربرابر وحوش داعش ایستادند! غیرت قزلباش ها رو تداعی می کند! (2353162) (alef-13)
نویسنده
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۴:۱۳:۴۳
سلام. بازم که شما شیعه سنی میکنید همون سلاحی که داعش با اون داره جلو میره فرضا اگه سنی بودن مقاومت نمیکردن؟مگه کردها که مقاومت میکنن شیعه هستن؟در ضمن حمله های آمریکا چی؟ (2353179) (alef-13)
چرا رسانه های ایران واقعیت اخبار را نمی گویند آن وقت می گویند چرا مردم دنبال اخبار ماهواره ها هستند.اگر بگویند نیروی هوایی آمریکا کمک کرده مگر چه می شود؟ به نظر من واقعیت باید گفته شود و می توان در تحلیل ها مخاطب را با خود همراه کرد.نه با قلب واقعیت که باعث بی اعتمادی مخاطب به رسانه می شود. (2353239) (alef-13)
وقتی فکر میکنم می بینم که رسانه ملی هم تو این مدت 80 روزه چیز خاصی از این محاصره نگفته بود. انقدر که از فرگوسن آمریکا گفت حرفی از شیعیان آمرلی نزد. (2353322) (alef-13)
بعضی ها همچین امریکا میگن که آب از دهانشون اویزون میشه، قضیه مثل اون طرف که پول میده به شر خر تا فلک زده ای رو آش و لاش کنن بعد میره هزینه بیمارستان رو میده اون وقت دور رو بری هاش میگن عجب آدمه خوبیه که هزینه دوا دکترت رو داده!!! اولا: امریکا غصه عراقی ها را نمی خورن نه عراقی ها اصلا مردم خاور میانه رو آدم حساب نمیکنن که سابقه حضورشون موید همینه! جنگ امریکا با عراق چند هزار نفر از مردم غیر نظامی کشته شدن؟! و تو خود بخوان مفصل از این حدیث مجمل دوما: امریکا به دنبال منافع خودشه ، یه روز منافعش ایجاب میکنه القاعده رو تشکیل بده یه روز ایجاب میکنه بن لادن رو بکشه، یه روز باید به عراق کمک کنه تا حمله به ایران بکنه یه روز باید به صدام حمله کنه. یه روز داعشی ها توسوریه میشن آزادی خواه یه روز تو عراق میشن تروریست ( بدون هیچ تفاوتی در عملکرد داعشی ها در دو کشور). سوما: حضرات یادشون رفته کی اونا تجهیز کرد؟ کی حمایت کرد؟ لازم به تذکره که هیلاری کیلینتون در کتاب خاطراتش گفته که سال 2006 تصمیم به تشکیل داعش گرفتن. چهارم: برای امریکایی که دنیای تکنولوژی و قدرت نظامی داره چرا اینقدر خساسات به خرج میده که تعلل میکنه در نبرد با داعش یا فققط کمک به مردم محاصره شده میکنه( بنا به قول اقایون که گفتند امریکا به مردم آمرلی کمک کرده )، واقعا نمیتونه داعش رو ازبین ببره!!! بعض ها مثل اون اطرافیان بدبخت فلک زده اند که میگن: چه آدم خوبی هزینه بیمارستانت رو داده...در آخر اون چیزی که باعث شد آمرلی پیروز بشه استقامت، و صبوری اونها در مقابل داعشی ها بود که از مولاشون اباعبدالله یاد گرفتن همانطوری که در فیلمهای پخش شده از پیروزیشون فریاد میزدن: هیهات منا الذلة... (2353348) (alef-13)
آرمان ترک
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۶:۰۰:۱۱
باسلام خدمت دوستان وانسانهای آزاده .بنده الان چندماهه اخبارسوریه وعراق راپیگیرهستم ووقتی روزشنبه هشتم شهریورعکسهایی ازشهرآمرلی رامیدیدم وپرچم امام حسین (ع)راپشت بام دیدم خیلی دلم پرخون شدکه شیعه باتمام مظلومیتش همیشه ازرهبروامام خوددرس آزادگی راآموخته است ومثل مردم آمرلی ازوطن وناموسش دفاع میکندووقت آذان مغرب بودازته دل ناله کردم وازامام دوازدهم وامام حسین خواستم یاریشان کندودیروز خبرآزادیش خیلی خوشحالم کرددوستان برای شیعیان دعاکنیدوهمیشه درکارها توکل به خدا داشته باشید وبه ائمه اطهار متوسل شویدکه اکثرا جواب میدهد.یاشاسین ملت ودولت ایران (2353385) (alef-10)
سعید سلماسی
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۹:۰۱:۱۷
عزیز قارداش
من از خواندن کامنت شما هم دلم خونین شد و اشکم سرازیر
خداوند منجی بشریت را یاری دهد و زودتر این دنیای زشت را زیباتر کند (2353706) (alef-13)
سایت محترم الف به زیبایی حماسه مقاومت جانانه مردم امرلی را منعکس کرده اما این حمایه نامه یک کمی بوی تفرقه بین سنی و شیعه می دهد به طوری که بیش از پنج بار کلمه شیعه یا شیعیان در این نوشته غرورآفرین تکرار شده است. من که خود از شیعیان آذربایجان و محصول خانواده ای حسین چی هستم اعتقادم بر این است که باید برای همیشه نقاط افتراق را رها کرده و نقاط اشتراک راچسبید آن وقت صدامیان می مانند و تکفیری ها و تسلیم نا خواسته شان در برابر تسنن مومن و تشیع همیشه مبارز (2353446) (alef-10)
موافقم
درود بر شیعه و سنی (2353703) (alef-13)
کاملا با اقای حسین چی موافقم هیچ گاه نباید تفاوتی بین شیعه و سنی گزاشت و گر نه سودش به جیب غربی ها میرود (2353872) (alef-13)
ریش ها را زدند و فرار کردند
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۷:۲۴:۰۶
عزا گرفته اند بخصوص بی بی سی و الجزیره
آمریکا عربستان انگلیس و بی بی سی و دولت اسلامی بی بی سی!! و ترکیه و اسرائیل بچه کش خون آشام و قطر و الجزیره دولت اسلامی خوانش - که هی میگوید به مشتی ذباح و قصاب انسانها دولت اسلامی!! همگی عزا گرفته اند
ای متنفرم از بی بی سی و الجزیره (2353529) (alef-13)
lمقاومت آمرلی عالیه...ولی چرا خبرگزاریها تو ایران همش گزینشی عمل میکنند!!!
شهر کوبانی در سوریه 4 ماه در محاصره داعش بود ولی مردمش از زن و کودک همه مسلح تا آخرین قطره خون جلوی داعشیان مردانه مقاومت کردند بدون هیچ کمکی از آمریکا و ارتش و...متاسفم که تو ایران هم ایدولوژی نزدیک به داعش در خبررسانی حاکم و فقط اخبار مربوط به شیعه یا حماس پوشش داده میشه...حتی توی آمرلی اگر کمک پیشمرگه ها نبود آزاد نمیشد (2353587) (alef-13)
یامان
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۱۸:۴۷:۴۰
مردم شریف و غیرتمند آمرلی به پشتوانۀ شرافت خود از خاک آبا و اجدادی خود دفاع کردند. از قیام حسین درس گرفتند و به وعده های پوچ اعتماد نکردند و این رمز پیروزی این ترکمنهای جسور و دلیر بود.
البته نیروی های عراقی و غیره نیز در شکست محاصرۀ آمرلی نقش داشتند اما نه آن اندازه که گویی همۀ کارها را غیر ترکمنها انجام دادند. نیروهی پیشمرگه که خود این شهر را به داعشی ها تقدیم کرده بودند حال می خواهند وانمود کنند که در این پیروزی نقش دارند. کشور ما هم که دم از دفاع از شیعه و مظلوم می زند هیچ کمکی به آمرلی نکرد اما اولین کشوری بود که سلاح در اختیار بارزانی گذاشت (مصاحبۀ ظریف و بارزانی).
امیدوارم مظلومین از هز نژادی که باشند پیروز شوند مثل ترکمنهای آمرلی (2353674) (alef-13)
افرين بر غيرت تركمنان شيعه امرلي . (2353749) (alef-13)
در كنار نماد تحقير داعش نماد تحرك و تغيير سياست هر چند تاكتيكي يا استراتژيك امريكا است كه پس از موضع گيري جدي امريكا بر ضد داعش كشورهاي ديگر غربي و منطقه اي هم كه ادعا ميشود حاميان مستقيم و غيرمستقيم داعش بودند نيز ظاهرأ يا به واقع به تبعيت امريكا ضد داعش شدند تمام اين فعل و انفعالات و حملات هوايي امريكا كه جلوي پيشروي مجدد داعش را سد كرد و مخالفان داعش و دوستان عراق هم مجال يافتند موثر تر وارد عمل شوند ،اين شكست اخير برايند ان است كه در صورت تداوم كاره داعش يكسره است، تنها ابهام موضع امريكا و همراهان در قبال نظام سوريه است كه ميتواند فرصت و ميدان براي داعش و.... بع همراه داشته باشد، ولي در باره عراق چنين نيست و هر دولتي و هر تركيبي انتخاب شود نه مي خواهد و نه مي تواند كه همانند سوريه محور مقاومت شود و ضديت با امريكا و اسراييل و ... داشته باشد، پس بايد تكليف باقي ماندن يا سقوط يا رفورم در نظام سوريه همچنين مواضع امريكا و همراهان در مقابل مخالفان از جمله ايران و روسيه و... در قبال سوريه به نتيجه يا تعامل يا تغيير برسد كه در غير اين صورت داعش كماكان زمينه فعاليت را خواهد داشت ،
ولي بيرون انداختن داعش از عراق با مواضع جديد امريكا و به شرط ادامه محتمل مي نمايد. (2353785) (alef-13)
نماد تحقير داعش و البته نماد قدرت امريكا، اين اولين عقب نشيني داعش پس از چندين ماه پيشروي و يكه تازي در عراق ماحصل تغيير موضع هر چند تاكتيكي امريكا است كه در كنار حمله جنگنده ها كه گرچه محدود است ليكن دقيق و موثر، موجب يك اجماع ضد داعش در غرب وهمچنين اولين مواضع ضد داعش از سوي كشورهايي همانند عربستان و تركيه و... شده و تقويت ارتش عراق و كردهاي اقليم و چراغ سبز به كشورها و دوستان عراق جهت كمك بيشتر! (2353867) (alef-13)
حرف اول و اخر را در مورد داعش در مقطع فعلي امريكا مي زند، فارغ از اينكه ساخته و پرداخته خودش است و غيره، فعلا كه مترصد كوبيدن داعش شده و بدون كمك مستقيم يا غير مستقيم امريكا شواهد چند ساله اخير سوريه و چند ماهه عراق نشان ميدهد كه كسي كاري از پيش نبرده! (2354013) (alef-13)
داعش و امثالهم اگر در شروع ساخته و پرداخته امريكا و ... باشد، وقتي افسار پاره كنه و به هر طرف حتي به سمت ارباب لگد بزند، خيلي دقيق چنان گليم را همين امريكا از زير پايش مي كشد كه با مخ بخورد كف اسفالت! (2354038) (alef-13)
در اخبار يكي از شبكه هاي برون مرزي كه البته مستند نيز بود از يك روحاني به عنوان رهبر يا يكي از مسئولين سپاه بدر عراق پس از ازادسازي امرلي درباره كمك ايران سئوال شد و ايشان با فارسي سليس ضمن تأييد ضمني و استقبال كمك ايران در اين پيروزي ياري و مساعدت تمام كشورها از جمله امريكا و غرب و حتي كشورهاي منطقه را تاكيد كردند! (2354044) (alef-13)
اخرش نقش امیکا رو نگفتین
چی بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2354333) (alef-3)
امير حسين
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۱:۲۷:۴۲
الان زمان اتحاد عزيزان شيعه و سني و كرد ( هم كرد شيعه و هم كرد سني) بر عليه اين دشمنان بشريت است اينها بويي از اسلام نبرده اند پس به خاطر خدا بحثهاي تفرقه آميز را طرح ننماييد الان زمان اتحاد بر عليه دشمن انسانيت است (2354571) (alef-3)
مردم آمرلی تورک هستند هر چند تورک و تورکمن از یک نژادند و دارای یک فرهنگ واحد، در ضمن در زبان عربی به تمام تورکها تورکمن می گن و فرقی با هم ندارند ، تورکها هم در تاریخ نشان داده اند که تسلیم زور نمی شن خصوصاً زمانی که موضوع حفظ وطن مطرح باشد ، (2354664) (alef-3)
یگ میهن دوست
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۵:۴۰:۳۱
اولا مردم از ناموسشون واز حق قانونیشون دفاع کردنند هر انسان بالغ ودانایی هم بود اینکار را می کرد همه با هم اتحاد داشتند مسله دین اینجا اصلا مهم نبود مسله وفاداری در وحله اول به وطن وناموشون بود دیگر شلوغش نکننید {درود بر امرلی هاشجاع ودلیر} (2355211) (alef-3)
ترکمنان عراق به احتمال زیاد قزلباشهای صفوین که در زمان صفویه برای کنترل بغداد و عراق به اونجا کوچ کردن و احتمالا با شاهسونهای استان مرکزی همریشه و خانواده ان
خدا حفظ کند این غیورمردانِ ترکمن را (2355660) (alef-3)
سادات
۱۳۹۳-۰۶-۱۲ ۱۳:۰۹:۵۹
در هر کجا پیروی ازراستین قدمان ومعصومین وغیرت دینی وملی باشد خبیثان راهی ندارند خدا همه جا یاور خوبان ومظلومان هست وخواهد بود (2356746) (alef-3)
مردم بی غیرت موصل نیز اگر مقاومت می کردند دختران و زنانشان را نمی بردند (2356931) (alef-13)