کد مطلب: 222869
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۴
اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش رئیس کمیسیون عمران و حملونقل درباره زمان اجرایی شدن مصوبه افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران مقرر داشتند افزایش ۲۵ درصدی دو تا سه هفته دیرتر از زمان پیشبینی شده - تا اول اردیبهشت - اجرایی شود.
به گزارش فارس، پس از ارائه گزارش احمد دنیامالی درباره زمان اجرایی شدن مصوبه شورای شهر در مورد افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اعضای شورا نظرات موافق و مخالف خود را درباره تغییر زمان اجرایی شدن ابراز داشتند.
در همین راستا مهدی چمران گفت: در سراسر کشور باید به طور همزمان برای افزایش نرخ کرایهها اقدام شود. پیشنهاد وزارت کشور افزایش یکباره نرخها غیرمنطقی به نظر میرسد باید در این زمینه هماهنگی کامل با دولت درباره زمان و میزان افزایش نرخ صورت گیرد و تجدیدنظر در نرخ کرایههای پیشنهادی مصوبه ما نیز انجام شود و افزایش نرخ حاملهای انرژی نیز دیده شود.
مرتضی طلایی گفت: در صورتی که بخواهیم افزایش نرخ ناشی از افزایش قیمت حاملهای انرژی را با افزایش نرخ ناشی از تورم سالانه بیفزاییم آیا شورا ۵۰ درصد افزایش نرخ را میپذیرد؟ ما باید با همکاری دولت برای ما به ازای افزایش نرخ حاملهای انرژی تسهیلاتی را برای قشر دارندگان تاکسی پیشبینی کنیم.
محسن سرخو گفت: با توجه به دوگانه سوز بودن ۷۱.۵ درصد از تاکسیهای تهران و پیشبینی کمکها به تاکسیداران در بودجه ۹۳ در زمینه بیمه تکمیلی، برنامه سفر و ... و همچنین پیشبینی تبدیل تاکسیها به تاکسیهای هیبریدی در برنامه پنج ساله دوم شهرداری، افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایهها در مصوبه شورا پس از افزایش نرخ حاملهای انرژی در اثر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانهها نیاز به افزایش مجدد ندارد.
علی صابری گفت: حداقل افزایش دستمزدهای در جامعه ۱۸ درصد بوده که این پول در جامعه تزریق میشود و به مصالح گوناگون میرسد بنابراین رانندگان نمیتوانند منتظر افزایش نرخ حاملهای انرژی شوند بنابراین پیشنهاد میکنم ما مصوبه خودمان را محترم بشماریم.
احمد دنیامالی گفت: هر روز ۴ میلیون شهروند از شبکه تاکسیرانی استفاده میکنند در حال حاضر قیمت CNG بسیار پایین است و حتی پس از افزایش نرخ حاملهای انرژی قیمت آن قابل قیاس با بنزین نیست همچنین بیش از ۵۰ هزار دستگاه از ۷۸ هزار خودروی فعال در ناوگان تاکسیرانی دوگانهسوز هستند.
اگر قرار باشد ما بر اساس نُرم سالهای گذشته عمل کنیم باید حداکثر ۱۵ درصد افزایش نرخ داشته باشیم اما علت افزایش ۲۵ درصدی کرایهها در مصوبه شورا همین پیشبینی افزایش نرخ حاملهای انرژی و افزایش یکباره قیمتها بود.
وی ادامه داد: اساساً افزایش سالانه آن هم با نرخ ۲۵ درصد در تهران به خودی خود باید حذف کرد چه برسد به افزایش دوباره در یک سال. بنابراین هیچ اشکالی ندارد که ما با یک تأخیر دو، سه هفتهای در اجرای مصوبه خود خودمان را با دولت که به موضوع در سطح کلان مینگرد و قصد کمک به حملونقل عمومی را دارد هماهنگ کنیم و تعامل با دولت را محترم بشماریم.
در پایان احمد مسجد جامعی رئیس شورا نیز این گزارش را چنین جمعبندی کرد که شورا به مصوبه خود پایبند میماند و افزایش نرخ را از ۲۵ درصد فراتر نمیبرد تنها نسبت به زمان اعلام شده در مصوبه - اول اردیبهشت - دو، سه هفته تأخیر را لحاظ میکند تا نظر دولت را نیز تأمین کرده باشد.
نسیم شملل
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۱۶:۴۲:۰۴
دولت خوب خودش را روی دوش مردم بدبخت خراب ورده یا بهانه های عجیب و غریب و توجیهات عجیب و غرىب (2082049) (alef-10)
من مهندس عمران هستم با ده سال سابقه کار اکنون با توجه به نداشتن بودجه در طرحهای عمرانی و نیز وضعت نابسامان شرکتهای پیمانکاری دیگر توانایی کارکرد با عدم پرداخت حقوق به میزان شش و هفت ماه را ندارم و احتمال میدهم خیلی دیگر از مهندسین عمران این مملکت به شغل شریف مسافر کشی روی بیاورند آنوقت به خاطر مسافر در کوچه ها و خیابانها شاهد چه نزاعها که نخواهیم بود. (2082053) (alef-10)
برادر من
منم درست مثل شما هستم.هنوز مستاجرم.7ماه سال پیش رو بیکار بودم.امیدی هم به آینده ندارم.جایی گیر افتادیم که هرچی دلت بخاد حرف و دلخوشی بهت میدهندو لی درعمل هیچ نیست.
بخیال خودمون شق القمر کردیم و مهندس شدیم
افسوس که از چاله به چاه افتادیم از اوج سحر به شامگاه افتادیم (2082386) (alef-10)
شما بفرمایید در این کشور چی ارزان می شود؟! (2082444) (alef-10)
محقق علمی
۱۳۹۳-۰۱-۲۶ ۲۰:۱۱:۵۴
این نظرات کاملا اشتباهه .. واقعا چه عتیقه ها ئی دارند برای حمل و نقل کشور تصمیم میگیرند . انصافا مرتضی طلائی و آقای چمران و اینها درست تشخیص دادند . باید حاملهای انرژی به 25 درصد تورم اضافه شود زیرا هیچ ربطی به حقوق کارمندان ندارد . چون کرایه که اضافه میشود تماما به درآمد راننده اضافه نشده و حدود 15 درصد فقط مربوط به هزینه های خودروست و اصلا وارد خانواده رانندگان نمیشود یعنی فقط 10 درصد به درآمد راننده اضافه شده است . ضمنا وقتی گرایه اضافه نشود خود رانندگان از راههای غیر قانونی مجبورند درآمدشان را اضافه کنند که باز هم مردم ضرر خواهند کرد و آقایان خیال میکنند حمل و نقل حل میشود . زهی خیال باطل (2082490) (alef-10)