نظر منتشر شده
۱۹۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 322218
عادل الجبیر: جهان باید عربستان را تشویق کند/ نمایش سیاسی اعراب علیه ایران/ بحرین و سودان قطع رابطه کردند/ امارات سفیر خود را فرا خواند
بخش خارجی الف، 14 دی 94
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۳
از ساعات اولیه حمله به مراکز دیپلماتیک عربستان سعودی، پیش‌بینی می‌شد تا سعودی‌ها فرصت را غنیمت شمرده و پروپاگاندای رسانه‌ای و دیپلماتیک در وهله اول با هدف به حاشیه راندن اعدام الشیخ النمر و در وهله دوم، فشار بر جمهوری اسلامی ایران را آغاز کنند.
 
اکنون کشورهای کوچک خلیج فارس محض ابراز ارادت و تضمین کمک‌های اقتصادی و حمایت‌های سیاسی آل سعود، یک به یک اعلام می کنند که رابطه سیاسی خود را با ایران قطع کرده یا کاهش داده‌اند.
 
تا کنون عربستان و بحرین از قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران خبر داده‌اند و سودان اعلام کرد سفیر ایران را اخراج می‌کند. عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان در نشست خبری عصر یکشنبه ۱۳ دی در وزارت خارجه این کشور نیز اعلام کرد که ریاض در پی حمله روز شنبه عده‌ای در تهران به سفارت عربستان و کنسولگری این کشور در مشهد، به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.

 عربستان خط پروازی و کلیه روابط تجاری با ایران را لغو کرد
همچنین عادل الجبیر روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز، از قطع روابط تجاری،‌ لغو پروازها و ممنوعیت سفر اتباع سعودی به ایران خبر داد و بار دیگر به اتهام‌زنی به ایران پرداخت. وی گفت این کشور قصد دارد کلیه خطوط پروازی بین ایران و عربستان را لغو کند. او همچنین گفت عربستان کلیه روابط تجاری با ایران را قطع می‌کند.

جبیر در ادامه اظهارات خصمانه‌اش، گفت تمام اتباع عربستان از سفر به ایران منع خواهند شد. وی با این حال گفت که عربستان همچنان از حجاج ایرانی استقبال می‌کند.

جبیر گفت قطع روابط با ایران، «پس از سال‌ها سیاست‌های خصمانه» ایران صورت گرفته است. وی مدعی شد که شیخ نمر «یک تروریست» بوده و جهان باید عربستان را به دلیل اعدام وی «تشویق کند.»

اتهام تروریسم به شیخ النمر در حالی است که همگان به این قضیه معترف هستند که تنها دلیل زندانی شدن و سپس اعدام این روحانی شیعی، صراحت لهجه و انتقادات وی از سیاست های آل سعود بوده است.
بحرین روابط با ایران را قطع کرد

آل خلیفه در بحرین با پیروی از رژیم آل سعود در عربستان، روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع کرد.
 
خبرگزاری رسمی بحرین «بنا» با اعلام رسمی قطع روابط منامه با تهران نوشت: پادشاهی بحرین تصمیم به قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران گرفته و از همه اعضای هیئت دیپلماتیک ایران خواست طی مدت 48 ساعت منامه را ترک کنند.
 
بر اساس این گزارش، بحرین همچنین همه اعضای هیئت دیپلماتیکش در ایران را فراخوانده و تصمیم به بستن و تعطیلی مقر سفارتش در تهران گرفت. این گزارش حاکی است که وزارت خارجه بحرین «مرتضی صنوبری» کاردار موقت سفارت ایران در منامه را فراخوانده و یادداشت رسمی خود در این زمینه را به وی تحویل داده است.
 
منامه ادعاهای همیشگی‌اش مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی، مدعی شد که ایران «با حمایت از تروریست‌ها و تندروها و همچنین با قاچاق سلاح و مواد منفجره در راستای نابودی و برافروختن اغتشاشات و فتنه در منطقه» تلاش می‌کند.
 
دولت بحرین همچنین حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد را «بزدلانه» توصیف کرد و آن را «تجاوزی آشکار به همه توافقنامه‌ها و منشورهای بین‌المللی» خواند.  منامه همچنین رویارویی قاطعانه با سیاست ایران را خواستار شد.  در پایان بیانیه وزارت خارجه بحرین آمده است: پادشاهی (بحرین) بزودی اقدامات لازم برای اجرای تصمیم قطع روابط با جمهوری اسلامی ایران را اتخاذ می‌کند.
 
امارات سطح روابط دیپلماتیک خود را با ایران کاهش داد

 امارات عربی متحده از کاهش سطح روابط خود با ایران خبر داد و اعلام کرد آن را به سطح کاردار می‌رساند.
 
بر اساس گزارش رسانه‌های اماراتی، این کشور اعلام کرد «سیف الزعابی» سفیر خود را از تهران فرا خواهد خواند و از تعداد دیپلمات‌های ایرانی در ابوظبی خواهد کاست.  بنا به گزارش وبگاه «24» امارات،  وزارت خارجه این کشور مدعی شد مداخلات ایران در امور کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس به حد بی‌سابقه رسیده است.
 
سودان سفیر ایران را اخراج کرد
سودان هم در حمایت از عربستان سعودی سفیر ایران را اخراج کرد.  به گزارش العربیه، دفتر رئیس جمهور سودان در تماس تلفنی با محمد بن سلمان جانشین ولیعهد عربستان سعودی به وی اطلاع داد که سفیر ایران را از سودان اخراج کرده است.   بر اساس این گزارش، سودان همچنین سفیر خود را از ایران فرا خوانده است.
 
سودان همچنین ایران را به دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرده است.
 
قطر هم به حمله معترضان به سفارت عربستان واکنش نشان داد
دولت قطر امروز در بیانیه ای حمله معترضان به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد را شدیدا تقبیح کرد.
 
وزارت خارجه قطر در این بیانیه اعلام کرد که این اقدام نقض آشکار معاهدات، عرفهای بین المللی و توافق روابط دیپلماتیک وین است.
 
قطر همچنین از دولت ایران خواست که امنیت کافی برای مقرهای دیپلماتیک و اعضای هیئت‌های دیپلماتیک را فراهم و اقدامات قانونی لازم علیه متخلفان را انجام دهد.  وزارت خارجه قطر در این بیانیه بر حمایت کامل این کشور از تلاشهای عربستان برای مقابله با "تمام خطرهایی که این کشور و منطقه با آن روبرو است" تاکید کرد.
 
کویت: برای بررسی تحولات مربوط به قطع روابط ایران-عربستان جلسه ویژه تشکیل می‌دهیم

 رئیس مجلس امت (پارلمان) کویت حمله به سفارت عربستان را محکوم کرد و افزود برای بررسی مواضع سریع فعلی (در واکنش به حمله به سفارت عربستان) جلسه اضطراری تشکیل می‌دهد.
 
«مرزوق غانم» رئیس مجلس امت (پارلمان) کویت حمله به سفارت عربستان در تهرات و کنسولگری این کشور در مشهد را محکوم کرد.
 
بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، غانم گفت: این تعرض، نقض آشکار تعهد کشورها به حمایت از هیات‌های دیپلماتیک (کشورهای دیگر) و تضمین امنیت کارمندان آن است.
 
غانم که اکنون در سفر به سر می‌برد، در اظهاراتی مطبوعاتی گفت: به محض بازگشت به کویت جلسه اضطراری ویژه‌ای برای بررسی مواضع سریع فعلی (در واکنش به حمله به سفارت عربستان) تشکیل می‌دهد.  وی افزود: اوضاع کنونی منطقه و تحولات اخیر آن این را می‌طلبد که نمایندگان پارلمان به عنوان نمایندگان مردم بیدار و دوراندیش باشند.
 
کری از ظریف خواست ایران علیه عربستان تلافی‌جویی نکند

 وزیر خارجه آمریکا در تماسی تلفنی از خانه‌اش در آیداهو با وزیر امور خارجه ایران از وی خواسته با پرهیز از تلافی‌جویی علیه اقدامات عربستان وضعیت اخیر تشدید نشود.
 
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، و جان کری، وزیر خارجه آمریکا، شب گذشته (یکشنبه) در تماسی تلفنی با یکدیگر گفتگو کرده‌اند.
 
روزنامه نیویورک تایمز که خبر فوق را منتشر کرده می‌گوید: مقامات محتوای این گفتگوها را بیان نکرده‌اند، اما مشخصا تلاشی بوده تا از ایران خواسته شود وضعیت را با تلافی‌جویی تشدید نکند.
 
کلمات کلیدی : اعدام شیخ نمر
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۰۸:۱۷
همشون برند قبرستون مبارزه با ظلم بها دارد که باید پرداخت وگرنه کسی با سیب زمینی کاری نداره خوشجالم امیدوارم به زودی این دولتهای ظالم ساقط بشند (3441580) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۴۲:۳۶
باید با ارتباط گرفتن با اوپا و امریکا کاری کنیم این کشورها خودشون بیان درخواست بدن سفارت خونه داشته باشن دوباره (3442198) (alef-13)
 
م
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۴۵:۰۹
البته قصد توجیه کار غلط را ندارم
ولی دنیا دوست داره ایران رو محکوم کنه ... بعضی ها هم از روی نادانی حرفهاشون رو تکرار می کنند

وگرنه هر باوجدانی می داند، کشتن یک رهبر مذهبی اصلا قابل مقایسه با پرتاب چهارتا کوکتل مولتوف به سمت سفارت نیست

فراموش نکنید که این کشور 4000 تا یمنی و 400 ایرانی را در مدت کوتاهی قتل و عام کرده

خب مردم این کشور معلومه عصبانی می شوند! (3442207) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۴۴:۳۸
اتفاقا حریم دیپلماتیک یکی از مهمترین و قدیمی ترین قوانین بین الملیه و همه کشورها روی اون بسیار حساس هستن. اگه دیپلماتها نتونن با امنیت به کشورهای همدیگه سفر کنن دیگه هیچ امنیتی در جهان باقی نمیمونه. (3442678) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۵۲:۵۸
قابل توجه شما که بعضی کشورهای غربی و سازمانهای حقوق بشر و آمریکا یا از عربستان انتقاد کردن یا این کارش رو محکوم کردن. (3442710) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۹:۴۷:۳۷
دقیقاً قابل مقایسه نیستن، چون کشتن هر شهروندی با هر جایگاه و پیشینه ای جزو امور داخلی هر کشور محسوب میشه، در حالی که حمله به سفارتخونه و کنسولگری یعنی حمله به خاک کشور بیگانه، و در همه دنیا محکومه و همه حق دارن در موردش اظهار نظر کنن. (3443688) (alef-13)
 
نوری
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۱:۲۴:۳۶
تو رو خدا برای هر غلطی که می خواین بکنین از مردم بیچاره مایه نذارید! مردم خودجوش اون کسایی بودن که بعد از تعرض به اون دو نوجوون رفتن دم سفارت عربستان و خیلی آروم و منطقی اعتراض کردن وگرنه مگه من نوعی جرئت دارم برم دم کلانتری داد بزنم؟ حالا آتیش زدن سفارت پیشکش!!! (3444071) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۱:۳۹:۰۴
خوب اون موقع که تعداد زیادی از حجاج ما کشته شدند هیچ کس جیک هم نزد ؟ (3444122) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۵۰:۱۸
حتما متوجه هستین که این بها رو "مردم" ایران می پردازن. به خاطر این وجهه بد ایران تو مجامع بین المللی خیلی از فرصت ها رو برای پیشرفت از دست میدیم چون همیشه به همه میگیم "همه تون می تونید برید به جهنم". خب اونا هم در مقابل با تحریم و منزوی کردن ما رو می فرستن به جهنم. (3442225) (alef-13)
 
امیر حسین سلطان/تهران
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۳۸:۳۳
هموطن گرامی من عضویت در جامعه ملل(سازمان ملل متحد) و تن دادن به اصول و قواعد بین المللی الزاماتی دارد که نمی توان با زیر پا گذاشتن آنها ساز خود را کوک کرد! مبارزه با ظلم هم قاعده خودش را دارد و با هرج و مرج و اعمال نابخردانه و خودسری های بی انتها و نادیده گرفتن قوانین کشور و قانون اساسی(لزوم رعایت قوانین مدون و پذیرفته شده) نباید اشتباه گرفته شود. ضمنا با فحش دادن و ناسزاگویی به دیگران هم هیچکدام از مسائل مان حل نخواهد شد ، ضمن آنکه کاملا مغایرت دارد با اصول و موازین عرف و شرع مقدس و لذا فقط و فقط اعتبار خودمان را نزد دیگران خدشه دار می کنیم و بس. (3442403) (alef-13)
 
بیگی29
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۴۴:۵۱
ما خودمون تا عصبانی میشیم هی گل به خودمون میزنیم اونها هم جشن میگیرند.شما باشی نمی گیری؟ (3442426) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۴۵:۱۷
خدايا چغدر روز و شب ظريف زحمت كشيد و اين خودسرها همه شو به باد دادن خدايا به داد ما ملت بدبخت برس (3442681) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۹:۲۵:۵۹
به همون اندازه که عربستان از قضیه سفارت برای سرپوش گذاشتن بر اعدام شیخ نمر استفاده می کند دولت ایران هم ضعف دیپلماسی خود را با این قضیه توجیه می کند. (3443607) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۳۱:۳۴
حمله کنندگان به سفارت نفوذی هستند. باید از آنها بازجویی درست حسابی‌ بشه تا معلوم بشه از کجا دستور گرفته اند (3442633) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۳۷:۰۳
تلفن وزارت خارجه:درینگ درینگ....
صدای پشت تلفن: باکومبا باکومبا با....
اقای مترجم بیا ببین چی میگن
مترجم:یس ...
صدا:باکومبا با ....
مترجم:میگن از جزیره ادم خواران هستیم با شما قطع رابطه میکنیم (3442655) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۱:۲۵:۴۶
واقعا! آدم نمی دونه بخنده یا گریه کنه! (3444076) (alef-13)
 
مال خر
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۵۷:۵۸
اون برادر خودسر که گوشی تلفن سفارت را دزدیدی من اون تلفن را خریدارم (3442735) (alef-13)
 
مهشید
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۳۶:۰۶
عزیزان من براداران خواهران ملت شریف ایران والا بلا عقل هم خوب چیزیه دنیا رو شعار و میزنیمشو نابودش میکنیمو غلط میکنه نمیچرخه که اگه میچرخید تا حالا ما در حال غلط کردن نبودیم!حمله به سفارت! میدونید دومین چیزی که دنیا بهش حساسه چیه؟ نا امن کردن تنگه ها و آبهای بین المللی؛ والا، حالا هرکی میخواد باشه یه جوری میریزن سرش که قانون دنیا رو به زور بکنن تو مخش دنیا که جای عربده کشی نیست اگه به این بود تا حالا صد بار سفارت ایران رو آتیش زده بودند. (3443025) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۴۹:۱۰
آیا تا به حال این موضوع فکر کرده اید که چرا به سفارتهای ایران در اقصی نقاط دنیا حمله نمی‌شود ؟ آیا میدانید که ایرنیهایی هستند که دشمن خونین ( منافقین از خدا بی‌ خبر ) نظام جمهوری اسلامی هستند ولی‌ نمیتوانند که به سفارتهای ما حمله و آنجا را اشغال کنند ؟

آیا از خود پرسیده اید که چرا این همه نیروی اپوزیسیون در خارج تا حالا هیچ سفارتی را فتح نکرده اند ؟

کشورهای میزبان ضامن امنیت سفارت خانه هستند . (3443070) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۵۲:۵۰
یک سری تندرو با موفقیت پس از هفته وحدت باعث شدند که کل کشورهای عربی علیه ما به وحدت برسند. (3443083) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۹:۳۲:۰۷
بعد از مردن سهراب نوش دارو، بعد از حمله به سفارتيك مملكت نيروى انتظامي دارد خبابان را اهنكشي وًمحاصره ميكند ، كاري كه از قبل بايد ميكرد، محكوم كردن و اعتراض و اعلاميه در برابر اعدام يك روحانى عاليقدر حق مردم است ولى حمله به سفارت حق هيچ ملتي در تحت هر شرايطي نيست ، اين مسئله را يكبار براى هميشه مقامات اصلى كشورو حتى مرجعيت تقليد بايد اعلام نمايد كه حمله به هر سفارتي ميتواند حرام باشد و اين عمل ضربه به نظام و تشيع و ملت ايران است . (3443630) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۰:۲۹:۳۶
مبارزه با ظلم... آنجا که به فرزندان این کشور تجاوز شد... آنجا که 500 ایرانی رو کشتند... مبارزه مفهوم نداست .. !!!!!!!!!!!! (3443872) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۱۲:۰۶:۵۵
مبارزه با ظلم هم اگر همراه با هوچی گیری و با دقت انجام نشود هزینه اش بالا خواهد بود و این دقیقا همان چیزی است که دشمنان می خواهند ببینید حمله به سفارت توسط عده ای سبک مغز به منفعت اسراییل و عربستان تمام شد (3447185) (alef-13)
 
حمید.ف
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۱۵:۲۷
یادچند تا ضرب المثل افتادم:
چرا عاقل کند کاری که بازارد پشیمانی؟
یه دیوونه یه سنگ میندازه تو چاه که هزار تا عاقل هم نمیتونن ردبیارن
بجای این مقاله های بی محنوا به اصل مطلب که همان حمله عده ای..... به سفارت بود بپردازید و تا دیر نشده ریشه این سرطان را بخشکانید که بیشتر از این ضربه نخوریم....
البته اگه بخواهید نه مثل رای های صادره به حمله کنندگان به علی مطهری!!!!که آدم خندش میگیره (3441612) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۰۴:۴۰
یه ضرب المثل دیگه هم هست که میگه قهر شغال منفعت باغبونه (3442272) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۱:۵۰:۴۹
یه چیزی هم داریم با عنوان مثال مع الفارق (3443155) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۵۹:۴۹
البته شما و همفکرانتان بخش هایی را درست می گویید بدون اینکه به بخش های مهم تر اشاره کنید . ادم منصف همه جانبه می بیند و همه جانبه صحبت می نماید، به ریشه ها بدرستی اشاره می کند ، اولویت ها باصداقت مطرح می شوند و عوامل مهم را بترتیب اهمیت ذکر می نماید . انوقت میتوان به شما و انهایی که بشما رای داده اند را منصف و بدون غرض به حساب اورد .

ایا مشکل کشور وجود یک طیف بسیار اقلیت خود سر است ؟ از این خودسر ها در جناح سیاسی که ذات خود را در سال 88 در قالب فتنه و اشوب نشان دادند نداریم ؟ از این خودسر های وطن فروش که منافع ایران را دودستی تقدیم بیگانه می کنند و التماس می کردند ایران را بیشتر تحریم کنیم نداریم و نداشتیم ؟ چند نفرشان در حال حاضر در خدمت بیگانگان به دریوزگی مشغولند؟ . خود شخصا بیانات گهر بارشان رادر سایت های ضد انقلاب خوانده و می خوانم . درست مثل صهیونیست ها و امریکایی ها حرف می زنند .

ظاهرا جای متهم و شاکی را عوض کرده اید . حمله عوامل عربستان به سفارت ایران در بیروت که دوسال پیش اتفاق افتاد ، کمک ها و حمایت های مالی شیوخ عرب به صدام ، عبدالمالک ریگی ، گروه های ضد انقلاب در شرق و غرب کشور ، کشتار انبوه حجاج ایرانی در دو مقطع و .........را فراموش کرده اید ؟ اگر بجای یکصد و اندی نفر یک میلیون رای مثبت هم که گرفته باشید نه شما و نه انهایی که بشما رای داده اند منصف نیستید . قلمتان یک چانبه به قاضی رفتن را تداعی می کند .این همه هجمه و شما نمی گویید و نمی نویسید . همه اش انتقاد و ایراد یکسویه ؟
نوع نگارش جنابعلی و نتیجه گیری را که می خواهید بکنید را می شناسم . اینقدر مطلب و نظر مطالعه کرده ام که میتوان براحتی منظور افراد را متوجه شد . مراقب باشیم به دلسوزان و وطن پرستان واقعی انگ افراطی و بقول غربی ها
HARDLINER نزنیم . هرکه طرفدار ایستادگی اصولی بود چماق بدست نیست.
معنی اعتدال که ورد زبان یک عده شده است در جایگاه صحیح خود استفاده نمیشود . درست مثل امریکا که ایران و حزب الله لبنان را تروریست می خواند . المان هیتلری هم هم رویه و الفاظ را در مورد ازادیخواهان و چریک های اروپایی بکار می برد . نوع نگارش شما غیر از این جمع بندی را تداعی نمیکند .

من همان لحظه که شنیدم به سفارت سعودی حمله شده است بشدت برایم سخت بود و تاسف خوردم که جریان چیست . یک عده بسیار محدود شده اند کاتولیک تر از پاپ . مگر ایت الله خامنه ای صریحا نگفتند اینطور کارها غلط و بر خلاف مصالح ملی است ؟ اینها ولایتمدار که نیستند هیچ سیستم های اطلاعاتی کشور بایستی سرنخ متولیان اصلی را پیدا کند و دست های انها را قطع کنند . انوقت ان افراطی که اتفاقا نیت بدی هم ندارد کنترل خواهد شد . لیکن مسئله این حرف ها نیست . مسئله این است که این دنیای دلقک و تهی یک سویه و یکطرف می تازد . انصاف کیلویی چند ؟ بنده مرتبا مطبوعات غربی را مطالعه می کنم و نظر و مقاله می فرستم . تعداد مواردی که مرا سانسور کرده اند از دستم در رفته است .
ما به نظام و حکومت ایراد می گیریم که چرا اینقدر خویشتنداری می کند - که اتفاق برخی از مواضع و استراتژی ها عقلانی است - ایا عربستان ذره ای از دشمنی اش کم کرد ؟ بنده ان زمانی که در خارج تحصیل می کردم در مراکزی بودم که شاهزادگان و منصوبین طراز اول شیوخ حتی در حد ولیعهد در انجا مشغول به تحصیل بودند . چه چیزهایی که ندیدم و چه چیزهایی که خود انها برایم تعریف نکردند . انوقت این مفسدین میشوند خادم الحرمین ؟

من که شما را نمی شناسم و نیت خوانی نمیتوانم بکنم . ولی اگر در ایران هستید و اگر نیتتان خیر است همه جانبه بنویسید و جناح بندی های پوچ و گذرای سیاسی را موثر در نوشته هایتان نکنید . من مخلص اصلاح طلبان و اصولگرایان صادق هستم و بشدت برای اندسته گمراه از هر طیف طلب مغفرت و هدایت دارم . واقعیت این است که در این کشور علیرغم مسائل و ایرادات جگر سوزش تمامی امنیت و اعتبار ی که داریم - به سیگنال های کفار اهمیتی نمی دهم . انها خود می دانند که چه خبر است - از صدقه سر انهایی است که خاموش و بی ادعا جانشان را دادند و انهایی که مانده اند و یا بعدا متولد
شدند بی ادعا و خاموش دارند خدمت می کنند . این وسط یک عده اعم از مسئول و افراد عادی هم مرتبا نق می زنند و خود بدتر از ان چیزی را که انتقاد می کنند پیشه خود کرده اند .
دوست و دشمن را درست نشناسیم خدعه ها بر ما کارگر می افتد .
از سایت محترم الف تقاضا می کنم این جوابیه را چاپ فرمایند .
با تشکر (3442744) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۹:۵۶:۱۴
یعنی به نظر شما کسی که به سفارت یک کشور حمله میکنه طرفدار ایستادگیه؟ یعنی کوکتل مولوتف به دست بودن بهتر از چماق به دست بودنه؟!!
حتی در حقوق داخلی هم فردی نمیتونه بگه چون آقای ایکس متهمه به ضرب و شتم من، منم دوست داشتم در یه زمان و مکان دیگه بگیرم بزنمش، ولی همچنان ایکس متهمه و من شاکی!!، چه برسه به حقوق بین الملل.
انتقاد به شاهزادگان عربستان یه بحثه (که البته بحث بیهوده ای هم هست، چون هیچ ربطی به ما نداره که حاکمان کشورهای دیگه چه جور آدمایی هستن، مگه بحث نقض حقوق بشر مطرح باشه)، توسل به خشونت و خودسری یه بحث دیگه ست. (3443724) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۹:۳۴:۰۸
سایت الف
مسئول محترم کامنت ها

من جواب این خانم را نوشتم ولی چاپ نفرمودید . لذا مجددا به استحضار ایشان می رساند که وی حتی زحمت خواندن نظر قبلی من را بخود راه نداده اند . مشکل ما همین نیست؟عجولانه موضع گرفتن و عجولانه تر از ان رای دادن به نقطه نظراتی که قطعا درست نیستند ؟
مگر من نگفتم :
" من همان لحظه که شنیدم به سفارت سعودی حمله شده است بشدت برایم سخت بود و تاسف خوردم که جریان چیست . یک عده بسیار محدود شده اند کاتولیک تر از پاپ . مگر ایت الله خامنه ای صریحا نگفتند اینطور کارها غلط و بر خلاف مصالح ملی است ؟ اینها ولایتمدار که نیستند هیچ سیستم های اطلاعاتی کشور بایستی سرنخ متولیان اصلی را پیدا کند و دست های انها را قطع کنند ." ؟؟؟؟!!!!!

بقول معروف دزد حاضر و بز حاضر . نظر قیلی من عینا در بالا قابل روین است . چرا اینقدر بی دقتیم ؟؟؟؟ بخدا مخالفت و یا تایید حرف های من بحث فردی نیست . واقعا دلم می گیرد . ما اینقدر دشمن داریم و بی توجهی برخی از افراد در سطح جامعه اعم از فرد عادی و مسئول جگر سوز نیست؟ (3445632) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۰۳:۴۶
بسه دیگه اه اه
خوبه سه ماهه پیش 400 تا ایرانی رو کشتن!
شما پدرت رو بکشن بعد یه دونه بزنی تو گوش قاتل میای اون یه دونه سیلی رو محکوم می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بابا شما ها چقدر غرب زده اید!
اصلا انگار هیچ حرفی رو نمی فهمید! (3442760) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۲:۱۰:۵۴
كسي پدر من رو بكشه بنا بر شرع و قانون اگر خودسر تلافي كنم هم قانون و هم شرع پشت سر قاتل پدر من خواهد بود
ابن ملجم لعنت الله علي ع را با يك ضربه شمشير. امام را شهيد كرد امام حسن ع با يك ضربه شمشير ملعون را هلاك كرد و تا روز اجراي حكم با احترام با ملعون رفتار كرد يك فرقي بين شيعه علي و طالبان تكفيري بايد باشه تكفيريها به سفارت ايران حمله ميكنه و وحشيانه بشهادت ميرساند ايا ما هم بايد چنين كنيم اگر رفتار علوي غربزدگي هست من يكي افتخار ميكنم به غربزدگي (3444229) (alef-13)
 
اااا
۱۳۹۴-۱۱-۰۴ ۰۱:۵۴:۳۸
از عمد که نکشتن بابا.از کشورهای هم پیمانشون مثل پاکستان چقدر کشته شدند. بااین اشتباه عابروی خودشونم بردن صعودی ها توی جهان. (3491233) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۲۲:۲۹
تا كي بايد به سفارتخانه ها حمله كنيم؟اگر كسي اينكار رو با ما بكند ما چه تهمت ها و توهين هايي ميكنيم.ديگه اين داستان ها خيلي لوس شده.اميدوارم روزي قانون واقعا در اين كشور حكمفرما شود. (3441635) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۵۷:۵۸
براستی این کار زشت خواسته ی مردم ایران نیست.
واکنش مردم این را بروشنی نشان می دهد. (3442736) (alef-13)
 
نسترن
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۰:۱۵:۱۲
آخي بيچاره

خوبه سفارت ما را همین عربستانی ها در لبنان منفجر کردند و 25 نفر کشته شدند؟

چرا اون وقت وجدانت درد نگرفت؟ (3443806) (alef-13)
 
مهندس جنت شهري
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۲۴:۵۴
هر چقدر هم بگوييم اهميتي ندارد به خود دروغ گفته ايم...اينها همه هزينه انقلابي نمايي عده اي است ...اينها ميوه درخت حمله به لاريجاني و مطهري و سيد جسن خميني است...اينها نتيجه كاشت نهال نفرت توسط ......در تحريك احساسات پاك مردم است...اينها اگر نگوييم نتيجه نفوذ است اما نتيجه انقلابي نمايي به جاي انقلابي گري است...گر چه ايران اسلامي بزرگتر از اين است كه با مراوده نداشتن با بحرين يا سودان منزوي شود ولي ما بايد عاقل باشيم و در زمين دشمن بازي نكنيم..بصيرتي كه رهبري ميفرمايند همين است.. (3441648) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۳۲:۴۳
اقای جنت شهری
دیدم در فراز پایانی صحبت خود به رهبری اشاره کردید .این خوب است که نگاهی به بیانات رهبری دارید . لیکن لطفا درست استباط کنید . ببین برادر تندروی از هر طرف غلط است . شما هم کم تندروی ندارید. افرادی مثل زاکانی را تندرو میخوانید؟ من نمی دانم دوستانی مثل جنابعالی می خواهید کی متوجه شوید که برجام یکطرفه و یک سویه است و غربی ها مرتبا دارند از ان سو استفاده می کنند . مگر زاکانی و امثالهم غیر از این را پیش بینی کردند؟ . چقدر دیگر باید بگذرد تا شماها متوجه شوید؟ کی نفرت پراکنی کرد ؟ مگر مواضع صریح حضرت اقا را در مورد کمیته برجام و ان نامه مشروط مشهور ایشان را نخوانده اید ؟ زاکانی و دوستان دیگر غیر از مفاد نامه حضرت اقا را هشدار داده بودند ؟؟
منظور من حمایت از برخی تندروی ها از هر جناحی نیست . ولی مگر جناح چپ تندرو ندارد ؟ چند مثال بزنم که تندروی اتفاق در جناح چپ بشدت بیشتر است ؟؟؟

ایا همه مواضع جناب حجت الاسلام اقای سید حسن خمینی درست است ؟ اقای مطهری درست برخورد می کند ؟ ( البته حمله به اینها را قبول ندارم ولی این ها هم باید به ا عمال خودشان دقیق تر باشند) . فلان مسئول در بحبوحه بررسی اژانس می گوید ایران بدنبال بمب اتم بود. حال ممکن است یک کسی هم به غلط یک گوجه فرنگی بسمتش پرتاپ کند . ایا شخص اولی اصلا در بوجود امدن این قضیه تقصیر ندارد ؟ همه ایراد داریم برادر . ولی این بی انصافی شما که همواره در نظرهایتان می بینم حداقل در مورد زاکانی و رسایی درست نیست . در مورد اقای بذر پاش و نقوی حسنی شناخت دقیق ندارم . البته موضع گیری های سیاسی انها را مرتبا می خوانم ولی شناختم دقیق نیست . در مورد اقای علی لاریجانی نیز بسیار انتقاد دارم . باز هم تاکید می کنم عده ای از حرف من سو برداشت نکنند . بنده مخالف هرگونه تعرض خشن به افراد در جمهوری اسلامی هستم . افراد بایستی عادلانه محاکمه و محکوم شوند . حکم هرچه که بود نیز باید اجرا شود . اگر قرارباشد هر کسی بخواهد قانون شود که باز مثل سال 88 سازمان منافقین و ضد انقلاب از لانه هایشان بیرون می ایند و کشور را به ناامنی می کشانند . حمله به سفارت عربستان بسیار غلط بود . بایستی دید ریشه اش از کجاست . (3442856) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۱:۳۶:۰۵
خیلی عالیه که شما با وجود انتقاد اصل احترام و ادب رو رعایت می کنید. به نظرم این خیلی ارزشمنده. ببینید دلسوزانه عرض می کنم که نتیجه این اقدامات علاوه بر ضررو زیان گسترده به منافع کشور، چهره افراد مثبت و مومن مذهبی رو هم به کل تخریب می کنه و جوون و نوجوون ما روز به روز از مذهب و حکومت فاصله می گیره و شاید آسیب این قضیه در دراز مدت حتی بیشتر هم باشه! (3444109) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۶:۴۰:۲۲
سردبیر سایت محترم الف و مسئول محترم کامنت ها
اگر واقعا تعداد ارا کامنت ها به کامنت های مشخص نماینده افکار عمومی ایران باشد بایستی عرض کنم که بشدت رو به قهقرا هستیم . ان از برخی از مسئولینش و این هم از افکار قشر خاکستری . این روزها نهجه البلاغه را زیادتر می خوانم . چند جایی مولا بشدت مردم مذبذب و بی توجه اطراف خود را مذمت کرده است . بی اختیار بیاد این جماعت افتادم . گاهیی مردم خیلی اشتباه می کنند اگر چه در اکثریت باشند . (3445169) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۲۵:۴۶
یه سوال دارم:
اگر سازمان ملل در ایران بود فکر میکنید چه اتفاقی می افتاد؟!
(3441651) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۴۰:۵۵
شما فکر میکنی با این کارها یک سازمان کوچک بین المللی هم داخل ایران مستقر میشه؟ (3442192) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۱۹:۲۶
خدا رحم کرد امریکا اینجا سفارت نداره وگرنه دوستان هر بار میرفتن پی یه ماجراجویی و کلی هزینه سنگین جهانی بهمون تحمیل میکردن (3442583) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۲۸:۴۸
ما در جنگ داخلی سودان حامی دولت سودان بودیم.
ولی گویا ما بذر هایمان را در شوره زار میکاریم. (3441662) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۲۹:۱۱
فعلا که به لطف برادران خودسر!!!!!؟؟؟ موضوع اعدام ضالمانه شیخ نمر کلا به حاشیه رانده شده و دولت ما از موضع طلبکارانه ۲ روز پیش در موضع انفعالی قرار گرفته است. یعنی وزیر خارجه عربستان چراغ بدست دنبال این برادران میگشت که کمکش کنند. (3441664) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۴۲:۲۸
واقعا این برادران دل ملک سلمان رو شاد کردن. البته عربستان دنبال بهانه برای افزایش تنش و سنگ اندازی در راه توافق هسته ای میگشت ولی خوب اینها هم بهش کمک کردن. (3442196) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۱:۴۱
چشم علیه عربستان هیچ کار نمی کنیم خیال جان کری راحت باشد (3441671) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۴۱:۰۸
حداقل می نوشتی که چکار می تونی بکنی که سر جان کری هم منت می ذاشتیم که این کارها رو می تونستیم بکنیم اما چشم نمی کنیم. ترکیه را به روسها فروختید. عراق که وضعش خرابه. نصف تحریم ها رو از طریق امارات دور می زدیم که اون رو هم خراب کردید. مثلا چکار میخواهی بکنی. (3442881) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۴۷:۳۸
نه برید بازم از این کارا بکنید که خیال جان کری راحت نباشد. خدایی درست گفتن عقل که نباشد جان در عذاب است (3442906) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۲:۰۹
بنظر بازی سیاسی جدیدی قبل برداشته شدن تحریم ها دارند شروع می کنند (3441672) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۰۱:۱۷
عربستان داره جلز و ولز میکنه و به زمین زمان میکوبه تا جلوی برداشته شدن تحریمها رو بگیره (3442253) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۰۹:۱۰
اگر خوب فکر کنید می بینید که جنگ عراق علیه ایران رو هم عربستان راه انداخت (3442781) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۲:۲۲
که اینطور از حجاج ایرانی همچنان استقبال میکند؟!! (3441675) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۳۵:۵۴
جبیر در ادامه اظهارات خصمانه‌اش، گفت تمام اتباع عربستان از سفر به ایران منع خواهند شد. وی با این حال گفت که عربستان همچنان از حجاج ایرانی در فرودگاه جده استقبال می‌کند. (3442176) (alef-13)
 
ایران
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۰۳:۴۰
یادمون باشه استقبال در فرودگاه به قیمت از دست دادن آبرومون تموم میشه . (3442268) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۴۳:۲۷
این را گفته چون به عنوان خادم الحرمین در چارچوب تعهدات بین المللی نمی تونه مانع سفر حجاج ایرانی بشه. این عربستانی به قول شما زبان نفهم احمق این مسئله تعهدات بین المللی را فهمیده اما برخی در این کشور با تمدن 3000 ساله هنوز این تعهدات بین المللی تو کله شون نمی ره! (3442892) (alef-13)
 
داود
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۲:۳۷
الان وقت خوبی که سطح روابط با کشورهای حاشیه وترکیه به حدکاردار تقلیل پیدا کنند تا این جاسوسان از ایران خارج شوند مخصوصا امارت وترکیه (3441677) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۴۲:۵۷
اونوقت ما هم اونجا سفارت نداریم! (3442201) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۵۲:۵۵
رابطه با ترکیه برای ایران بسیار مهمه و البته برای ترکیه هم. ما نباید دنبال خود تحریمی باشیم. ما باید کاری کنیم که ترکیه متحد ما باشه بجای عربستان نه اینکه اون رو به طرف عربستان هل بدیم. (3442235) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۰۹:۵۰
میخواین یکدفعه با همه کشورها قطع رابطه کنیم؟ یعنی مثل اینکه بعضی ها از عربستان هم برای تلاش برای انزوای ایران جلو میزنن و میخوان ما دست به خودتحریمی بزنیم! (3442288) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۳۱:۵۱
نظرت منو یاد برخی بچه مدرسه ای ها انداخت که با همه زود قهر می کردن (3443017) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۷:۵۳
حمله به سفارت یک کشور که جزو خاکش حساب میشه محکومه و متاسفانه عده ای با هر نیتی اب به اسیاب دشمن ریختن و قضیه اعدام شیخ نمر مظلوم رو تحت شعاع این مساله ساده قرار دادن.خدایا به دوستان ما عقل عنایت بفرما (3441697) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۳۹:۱۳
فردا روزنامه کیهان تیتر میزنه
دیپلماسی ضعیف ظریف
یا ................ (3442189) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۸:۰۹
همون سودان هست، عمر البشیر،زمانی رفیق ما بود،اینم نتیجه اش (3441698) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۴۵:۰۰
یکی حساب کنه هزینه هایی که ایران در سودان انجام داده . نظریه پرداز حمایت از سودان را هم پیدا کنید و ازش جواب بخواین. البته مسئولان تو این کشور هیچوقت جوابگو نیستند (3442896) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۸:۱۱
حق این بود زمانی که سه هزار حاجی ما را در منا به شهادت رساندند ایران روابطش را قطع می کرد متاسفانه با یک اقدام نسنجیده عرب ها توپ را به زمین ایران انداختند (3441699) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۴۳:۴۷
قصد عربستان از فاجعه منا همین بود. عربستان داره آسمان و زمین رو بهم میدوزه تا منطقه رو متشنج کنه. (3442204) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۱:۴۰:۳۴
بعد کی به کارای اون همه زخمی و مرحوم هموطنمون می رسید؟ لابد دوس داشتین همونجا دسته جمعه دفنشون کنن! (3444126) (alef-13)
 
عبد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۳۹:۵۲
سلام- ضمن عرض تسلیت ، عربستان از حساسیت ایران نسبت به آیت الله نمر آگاه بوده است و دنبال ماجراجویی است و ما باید هوشیار باشیم.
البته بماند که مملکت همیشه آن جا آسیب دیده است که یا از رهبر جلو زده اند یا از رهبر عقب مانده اند. (3441705) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۴۰:۵۶
تارا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
واقعا" ملت مقصر نیستن با اینکه میدونم الف منتشر نمیکنه ولی قسم میدم منتشر کن آگه قسم رو قبول داری.مقصر100درصد رسانه ها هستن که همیشه یه چیزی رو بزرگ میکنن و مردم رو تحریک من دکتر های حقوق دارم در خانواده من از 50 نفر یکی مون این شیخ رو نمیشناختیم تا روزی که در روزنامه ها و .... عکسش پخش زد یه زندگی نامه براش نوشتن که انگار از 100سال پیش این مرحوم شیخ داشته به ایرانیها خدمت میکرده .ولی بد کردیم خیلی هم بد آگه یه کم به دور برمون نگاه کنیم میبینیم داریم همه رو از دست میدیم و تنها میشم آون وقت پشیمانی فایده نداره (3441707) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۴۱:۳۸
من در این ماجرا 4 دسته میبینم:
1-عربستان
2-بحرین سودان امارات و بقیه جیره و مواجب بگیران و نوکران عربستان
3-کسانی که به سفارت عربستان حمله کرده اند که عمدتا از جناح مخالف دولت هستند و از دلواپسان و خودسران و..تشکیل شده اند
4-دولت ایران
و نکته جالبی که هست و امیدوارم که الف منتشر کنه اینه که در حالی که دولت ایران کاملا بی تقصیره و هر یک از گروه های یک تا 3 که نوشتم یک دسته گلی به اب داده اند(مثلا عربستان شیخ نمر را به شهادت رسانده و ...) همه از دم فرار به حلو میکنند و به دولت ایران حمله می کنند حتی کسانی که به سفارت حمله کرده اند هم امده اند از دولت انتقاده کرده و فرار به جلو می کنند(که چرا دولت سفت نایستاد که ما وارد سفارت نشیم!!!!) و این از عجایب روزگار ما است!!
سوال بنده از دوستان اینه که عربستان دو روز قبل شیخ نمر رو به شهادت رساند بعد شما و دوستانتون هم ریختید سفارت عربستان رو اشغاال کردید این وسط دیگه چرا هر دو دسته به دولت ایران حمله می کنید؟؟؟؟ انصاف و منصف بودن و..به چه معنا است؟
سوال بعد: واقعا روتون میشه باز بیایید اینجا مطرح کنید که اتعبار پاسپورت چی شد؟ دولت چطور با این اقدامات شما اعتبار برای پاسپورت درست کنه؟

از الف میخام انصاف رو رعایت کنه نظر طرفدار و منتقد منصف دولت رو هم منتشر کنه (3441713) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۰۳:۲۲
هزار آفرین به این نظر سنجیده (3442758) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۴۴:۴۱
واقعااین مملکت کی می خواد رو ریل منطق بیاد؟ خسارت این کار ها رو مردم بی کار و ضعیف می دن نه ثروتمندان. (3441725) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۴۶:۴۱
بیان همین خودسرهارو اتیش بزنیم و خلاص بشیم
چقدر از دستشون بکشیم (3441736) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۴۹:۲۲
عجب خوراکی درست کردند جماعت "فرا انقلابی" برای عربستان و کوچولوهای پایین خلیج فارس! خدمتی که این جماعت نادان به عربستان و رفقاش کردن، عربستان با اجیر کردن آدم هم نمیتونست ازش بهره مند بشه!

(3441745) (alef-13)
 
حبیب
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۵۰:۳۶
چرا شما این موضوع را کوچک می پندارید؟ باز همین شما دارید پیام می دهید که آتش زدن سفارت خانه ها موضوع کوچک و عادی هست.
در کشوری که هر وقت از کشوری خوششان نیامد سفارتش را به آتش می کشند این پیام را می دهد که کشورهاییکه با ایران مشکل دارند باید سفارتشان را ببندند.
چرا فرمانده های نیروی انتظامی و سپاه و بسیج به استیضاح گرقته نمی شوند. آینانی که عرضه حفظ آبروی ایران در جهان را ندارند و جلوی 100 نفر ارازل و اوباش را نبلکه نمی توانند بگیرند ، بلکه جرات ندارند آنها را ارازل و اوباش بنامند، چگونه توانایی حفظ امنیت این سرزمینند. (3441752) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۸:۵۷:۵۸
نمایش سیاسی زیبای عربها در مقابل نمایش خودسرانه و خائنانه تندروهای داخلی (3441788) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۱۹:۱۸
اتفاقا تندروهای داخلی و جناح مخالف دولت موضع جالبی گرفتن میفرمایند:
چرا جلوی ما رو نگرفتین که وارد سفارت نشیم؟؟؟
خداوکیلی این حرف خنده دار نیست؟؟؟
اخه فرار رو به جلو با چه بهانه ای!
دولت این همه گرفتاری اقتصادی داره که همه هم از دولت قبلی شما به ارث رسیده هر ماه هم باید بیفته دنبال ماچراجویی های دوستان
واقعا جای تامل بسیار داره (3442323) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۵۲:۵۴
آیا تا به حال این موضوع فکر کرده اید که چرا به سفارتهای ایران در اقصی نقاط دنیا حمله نمی‌شود ؟ آیا میدانید که ایرنیهایی هستند که دشمن خونین ( منافقین از خدا بی‌ خبر ) نظام جمهوری اسلامی هستند ولی‌ نمیتوانند که به سفارتهای ما حمله و آنجا را اشغال کنند ؟

آیا از خود پرسیده اید که چرا این همه نیروی اپوزیسیون در خارج تا حالا هیچ سفارتی را فتح نکرده اند ؟

کشورهای میزبان ضامن امنیت سفارت خانه هستند . (3443084) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۰۱:۳۰
خوب اگر کنسولگری ایران در عربستان رو آتیش میزدن طرف ایرانی چکار میکرد ؟! (3441805) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۲۳:۱۲
سفارت ایران در لبنان توسط عربستان مورد حمله قرار گرفت ولی مجامع بین الملل هیچ کاری نکردن (3442601) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۰:۰۴:۳۶
مسئله اینجاست که لبنان مسئول حفظ امنیت سفارت ایران در لبنان هست و اگه مسئله ای وجود داشته ایران باید از لبنان شکایت میکرد، که نکرد! وقتی خودمون حاضر نشدیم به لبنان بگیم بالای چشت ابروئه، انتظار داریم مجامع جهانی چه کار کنن؟!! (3443752) (alef-13)
 
نوری
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۱:۵۵:۳۱
اولا که اون حمله تروریستی بود نه حمله نیروهای انقلابی کشور لبنان یا عربستان.
دوما وظیفه حراست از سفارت ایران در خاک لبنان، به عهده لبنانه نه عربستان.
سوما تنها کسی که ادعا کرد اون حمله از طرف عربستان بوده فقط کیهان بود و شریعتمداری!!! (3444179) (alef-13)
 
likns
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۰۲:۰۶
فقط سودان رو داشته باش (3441811) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۰۶:۰۷
مردم و مسئولان باید بسیار هشیار باشن.

شاید یکی دو هفته بیشتر به اجرایی شدن توافق هسته ای و لغو تحریمها بیشتر باقی نمونده باشه. عربستان داره به زمین و زمان میکوبه تا هرجوری شده جلوی اجرای این توافق رو بگیره و ما تنها با داریت و رفتار عاقلانه میتونیم جلوی موفقیت عربستان رو بگیریم.

فاجعه منا، اعدام شیخ نمر و تحریک احساسات مردم ایران برای همین بود که تنش رو در منطقه افزایش بده و ایران رو وادار به انجام کارهای غیرمنطقی کنه و سدی برای اجرای توافق ایجاد کنه. در مورد اول موفق نشد ولی در مورد دوم تا اندازه ای به علت رفتار غیرمنطقی یک عده و حمله به سفارتش تا اندازه ای موفق شد.

مردم باید بسیار مواظب باشن که تحت تاثیر تحریکات عربستان قرار نگیرن. وقتی توافق اجرایی بشه و روابط ایران و غرب بهتر بشه، ایران سال به سال قویتر میشه و عربستان خود بخود در موضع ضعیفتر و ضعیفتری قرار میگیره. (3441824) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۱۵:۳۶
اینایی که به سفارت حمله کردن از خداشون هم هست برجام عملی نشه .و دولت دچار مشکل بشه تا بتونن دولت رو زیر سوال ببرن اتفاقا خودشون با علم و اگاهی این کارا رو میکنن (3442801) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۰۶:۴۳
اقدامات دیپلماتیک کشورهایی مثل امارات و بحرین که بدون اجازه امریکا اب نمیخورند " در عرصه بین الملل پشیزی نمی ارزد . (3441826) (alef-5)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۵۶:۳۹
ان‌شاءا... خون پاک شیخ شهید نمر همانند خون مقدس سیدالشهدا(ع) طومار آل سعود را در هم می‌پیچد و بساط ظلم این خاندان منحوس را از ریشه برخواهد کند. (3442017) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۲۴:۰۹
منتظر مهدی هستیم (3442607) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۵۸:۴۴
یعنی فکر می کنی که امام زمان به یک همچین سربازای خودسر و نادانی نیاز دارد. اگه ظهور نمی کنه یک دلیلش همین آماده نبودن مردمه. (3442946) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۵۶:۵۳
رژیم دست پرورده صهیونیستی آل سعود جنایتکار شیخ نمر روحانی برجسته شیعه را بعد از مدت‌ها شکنجه کردن به شهادت رساند. از خداوند بزرگ و قادر متعال می‌خواهیم مسلمانان شیعه و سنی مظلوم را بیش از پیش هوشیار کند تا انتقام خون‌های به ناحق ریخته شده توسط این رژیم سفاک و جنایتکار را بگیرند. (3442020) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۰۸:۴۷
اتفاقا در این مورد عربستان داره از آمریکا فاصله می گیره. همین دیروز وزیر خارجه عربستان گفت "ما به عصبانی شدن آمریکا اهمیتی نمی دیم". البته بعد خواست اصلاحش کنه ولی واقعیت اینه که عربستان در مورد قضیه هسته ای با آمریکا کاملا مخالفه. آمریکا هم در یکی دو روز اخیر در برابر عربستان موضع انتقادی گرفته. در مورد اعدام شیخ نمر انتقاد نسبتا جدی کرده. در مورد قطع روابط عربستان هم واکنش نشون داده.
دلیل همه اینها هم اینه که آمریکا به دلیل مسائل مختلف از جمله پیوند شدید عربستان و تروریستها و حمایت عربستان از جریانهای سلفی و همینطور به دلیل کاهش وابستگی اش به نفت به علت افزایش تولید نفت شیل در آمریکا داره از عربستان فاصله می گیره. (3442069) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۱۳:۴۴
خاک سر کشورمون جواب عربهای وهابی رو ندیدن (3441844) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۱۳:۴۹
ای عمر البشیر حرومت بشه ایشالا هرچی ما دادیم به تو خوردی تو این مدت! (3441845) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۱۴:۱۱
جیبوتی را هم نفرین کن. همین چند وقت پیش بود که آقای لاریجانی برای افتتاح مجلس آنجا که با پول ایران ساخته شده بود، به آنجا تشریف برده بودند. (3442798) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۱۷:۲۲
چشم دلواپسان روشن بیایید شیرینی هم توزیع کنید (3441859) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۳۴:۴۸
چشم حامیان دولت بنفش روشن.دولتی که عرضه نداره امنیت سفارتخانه رو تامین کنه بهتره استعفا بده.چطور میتونن سخنرانی منتقدین برجام رو لغو کنن یه تظاهرات ساده رو نمیتونن؟؟
کاملا مشکوکه این اتفاقات (3442171) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۰۲:۵۰
اونوقت این وسط نیروی انتظامی احیانا هیچ وظیفه ای نداره؟ (3442261) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۱۰:۰۹
دوست دلواپس حالا دولت مقصره یا کسانی که دائم بر طبل خشونت و تندروی ووووووو میکوبند این آدمها همان دوستان و همفکران شما هستن عجب رویی دارید بخدا (3442539) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۵:۰۱:۱۸
مگه امنیت سفارتخانه دست دولته؟ مگه پلیس همسو با دولته؟ ادامه بدم یا خودت میگیری مطلب رو؟ (3443253) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۵۶:۳۸
خدمتی که دلواپس‌ها و افراطیون به سران متحجر عربستان کردند را میلیاردها دلار بشکه نفتی‌ نمیتوانست بکند . (3443094) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۲۰:۱۳
چند ساعت بعد از اعدام شیخ نمر عربستان در ضعیفترین موضع در چند دهه اخیر قرار گرفته بود. از یک طرف در سوریه مواضع غرب به ایران نزدیک شده و اسد داره پیشروی میکنه. از طرف دیگه داعش در عراق داره به تدریج عقب نشینی میکنه و ضعیف میشه و دولت عراق که طرفدار ایرانه پیروز میشه. از طرف دیگه در یمن عربستان درگیر یک جنگ فرسایشی شده که به احتمال زیاد پیروزی نداره.

اما در عوض ظرف دو سال گذشته ایران روزبروز قوی تر شده و با اجرای برجام و بهبود رابطه با غرب موضع بسیار قویتری از گذشته پیدا میکنه. به همین خاطره که به هر وسیله میخواد جلوی اجرای توافق رو بگیره. اعدام شیخ نمر و فاجعه منا کاملا حساب شده و در این راستا بود تا با افزایش تنش در منطقه و بحرانی کردن منطقه کشورهای عربی دیگه رو به سمت خودش بکشه و بر روی کشورهای غربی فشار بیاره و ایران رو عامل ناامنی معرفی کنه.

متاسفانه یک عده ناخواسته با عربستان همسو شدن و به سفارت عربستان حمله کردن. حالا اتفاقیه که افتاده ولی از این به بعد باید بسیار مواظب بود که ناخواسته کسی بازیچه عربستان نشه. رفتارهای احمقانه عربستان در این زمان تنها زمانی به شکست می انجامند که با رفتار منطقی و عقلانی ایران مواجه بشن. (3441873) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۰۸:۳۶
ازکجا میدونید ناخواسته بوده ... یعنی فکر میکنید میدم عادی جرات حمله به سفارت خانه را دارند؟ (3442779) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۲۱:۴۶
الان همه مسئولین کشور ورئیس جمهور امده اند و گفتند که این کار اشتباه بوده است . خوب حالا که همه اعتراف به اشتباه میکنند پس چرا از حکومت سعودی عذرخواهی نکرده و پوزش نمی طلبند ؟ سفارت یک کشور خونه خاله که نیست که از در و دیوار ان بالا رفت . هر چه میکشیم از این عربستان است باید جلوی تردد کشتیهای انها را از تنگه بگیریم تا بفهمند دنیا دست کیست . وقتی تنگه را بستیم خودشان به التماس میافتند . (3441876) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۴۸:۲۵
متاسفانه یک عده تندرو ما رو در موضع بدی قرار دادن. اونها جنایت کردن و شیخ نمر رو کشتن و دنبال تنش آفرینی هستن حالا ما باید طبق قوانین بین المللی عذرخواهی کنیم! (3442216) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۵۵:۴۶
بقیه دنیا هم وای می ایستند تو با بشکه بری تنگه ای بین المللی و محل تردد بخش بزرگی از نفت دنیا را ببندی !! (3442238) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۲۹:۰۲
شما مطالعات سیاسیت کمه. تنگه هرمز یکی از 7 منطقه استراتژیک هست که وقتی بسته شه هیچ کشوری نمیتونه کاری کنه چون جزو اراضی ایران حساب میشه. (3442622) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۰:۱۰:۵۸
شمام در مورد تعهدات بین المللی در مورد آبراهها هیچی نمیدونی دوست عزیز!! (3443784) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۱:۵۵:۵۰
تنگه هرمز آب راه آزاد می باشد که ایران به آن اشراف دارد . اما تنگه بسفر که در کل متعلق به ترکیه می باشد را هم ترکیه حق بستن ندارد همانگونه که مشاهده می کنید کشتی های روسیه آزادانه از طریق آن رفت و آمد می کنند. شما کجا چنین مطلبی خواندی که تنگه هرمز متعلق به ایرانه! ضمن این که آن طرف تنگه راس الخیمه امارات میباشد . (3444180) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۲۶:۵۱
میخوای پاشون رو ببوسیم..؟
500 تا از هموطنامون رو کشتن هیچی نگفتیم. (3442614) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۲۲:۱۷
اگر همون اول واکنش قاطع و جدیی توسط دستگاه دیپلماسی ایران به اقدامات عربستان داده میشد نه مردم از شدت انفعال دولت عصبانی میشدن و میریختن تو سفارت و هم این کشورای کوتوله حساب کار دستشون میومد و اگرم میخواستن قطع رابطه کنن ما اینجور تحقیر نمیشدیم و از موضع قدرت دست بالا رو تو این داستان داشتیم.اما فعلا که جناب ظریف یا دارن با کری تلفنی صحبت میکنن یا با این و اون عکس سلفی میندازن.برجامشونم که پشت سر هم داره توسط دوستان امریکاییشون نقض میشه.من نمیدونم دستاورد این دوسال دولت جناب روحانی غیر از بدبختی مردم و یک مشت شعار دهان پر کن چی بوده واقعا (3441881) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۵۶:۵۸
اتفاقا دولت در این دوسال بسیار خوب عمل کرده. عربستان هم در سوریه داره عقب نشینی میکنه و حتی غرب هم داره مواضعش در مورد سوریه به ایران نزدیک میشه. هم در عراق داره دولت مورد حمایت ایران پیشروی میکنه. در یمن هم عربستان در باتلاق گیرکرده و کلی هزینه مالی، انسانی و مهمتر سیاسی میده در حالیکه ایران هزینه چندانی نمیده. (3442240) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۲۷:۰۹
مثلا دستگاه دیپلماسی باید چه واکنشی نشون میداد؟ میرفتن بمب مینداختن توی سفارت؟ اتفاقا در این مورد آقای ظریف با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفتگو کرد. اروپا، آمریکا، کانادا و خیلی کشورهای دیگه اعدام شیخ نمر رو محکوم کردن. خوب دیگه از دستگاه دیپلماسی چه انتظاری داشتین؟ کار دستگاه دیپلماسی همینه که با حرف و منطق بتونه با کمترین هزینه کار رو پیش ببره.
برخورد تند وظیفه نیروهای مسلحه که در این شرایط اصلا به صلاح نیست. مردم ایران هم اصلا جنگ طلب نیست. بماند که جنگ و آشوب خواسته عربستانه. (3442361) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۵۸:۲۴
تو چقدر با ایمان و منصفی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (3442945) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۲۵:۵۷
تا چه زمانی میخواهیم برای ملت ایران دشمن تراشی کنیم ؟؟؟ دیروز با حمایت از روسیه خودمانرا با ترکیه گلاویز کردیم وامروز بخاطر عدم توانایی نیروی انتظامی در کنترل تخریب گران سفارت عربستان منافع ملی را نادیده میگیریم بخدا سوگند خوشحال ترین افراد از اینگونه اتفاقات صهیونیستها ورژیم اشغالگر قدس است (3441891) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۲۶:۲۴
خیلی خوب منتظر اقدام متقابل کشورمون در فراخواندن سفرامون هستیم. (3441892) (alef-5)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۰۲:۵۸
وقتی سفرا و دیپلماتهامون رو اخراج کرده اند ما هم می توانیم در اقدامی متقابل کارکنان سفارتمان را به ایران فرابخوانیم!!!!!!!! (3442041) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۰۴:۵۰
دوست عزیز فراخواندن لازم نیست. همشون اخراج شدن و دوروز وقت دارن که خاک کشورهای فوق الذکر رو ترک کنن (3442051) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۰۸:۰۳
دوست عزیز مگه خبر نخواندید شما جان کری با ظریف صحبت کرده ایشان اجازه نداده .احتمالا خبرر نداری جدیدا این دو هر کاری انجام میدهند با هماهنگی یکدیگر است. (3442066) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۰۹:۱۴
نیازی نیست. چون اونها سفیر ما رو اخراج کردن! (3442071) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۲۸:۳۲
اگر مشخص شود که این اقدام با هماهنگی در داخل انجام شده و در واقع ایران تمایل به این قطع رابطه داشته که هیچ ولی اگر واقعا ناخواسته بود و به دلیل ضعف نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی این اتفاق افتاده واقعا جای تاسف دارد. من بعید میدونیم دستگاه امنیتی و نیروی انتظامی نتونسته باشن این مساله را پیش بینی و اقدامات لازم را انجام بدن...
کاملا واضح هست که بعد از این کار عربستان اولین جایی که معترضان به آنجا میرن سفارت عربستان است. (3441899) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۳۲:۱۸
تحویل بگیرین.بعد به دولت حمله کنید و از وزیر خارجه اش انتقاد.این حرکت تمام تلاش های دو ساله جهت کاهش ایران هراسی رو بر باد داد (3441914) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۳۷:۳۴
آقای کری شما خودشو ناراحت نکن آقای ظریف اصلا ککش هم نمیگزه چه برسه به عکس العمل (3441931) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۰۴:۵۸
اتفاقا همین کارهای ظریف عربستان رو انقدر در موضع ضعف قرار داده که داره خودزنی میکنه (3442273) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۳۰:۴۴
شوخی نکن (3442630) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۵۷:۱۳
خداییش خیلی بی اطلاع و بی توجه تشریف دارید. اگه می دونستی حالا بدبخت ظریف تو چه موضع ضعیفی قرار گرفته باید جلو هر کس و ناکسی معذرت بخواد. (3442939) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۳۷:۴۶
اگر کسی منصفانه و منطقی قضاوت کند حق را به عربستان می دهد. (3441935) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۵۰:۲۲
البته حمله به سفارت اشتباه بزرگی بود. ولی عربستان هم دنبال تنش آفرینی است. عربستان عمدا در مدت یکی دو هفته مونده به اجرایی شدن توافق هسته ای این کار رو کرد تا تنش آفرینی کنه. (3442226) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۸:۲۲:۳۲
درسته ما هم می دونیم اونها می خوان تنش آفرینی کنن پس چرا با این حرکات به اونها داریم کمک می کنیم؟ (3443418) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۳۹:۱۶
یعنی مسآله ای که باید به ضرر عربستان تمام میشد، با حمله عده ای به سفارت، تمام برنامه ها طبق میل عربستان، صهیونیست ها و دشمنان کشور پیش رفت. آیا باز هم دلسوز خودسر تلقی می شوند و هیچ کس با ایشان برخورد نمی کند؟ آن افرادی که بالای دیوار سفارت بریتانیا عکس یادگاری گرفتند و ضررهای زیادی به کشور زدند و مقام معظم رهبری هم نکوهش کرد، آیا برخوردی با آنها شد؟ و اگر نه، چرا؟ (3441939) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۴۱:۰۲
كار درستي است اشتباه اول از طرف ما بود حمله وحشيانه به سفارات
تحمل بعد از كمي اگر جواب نداد تقابل (3441947) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۴۵:۳۱
حداقل کلاس کری از این آدم تازه به دوران رسیده ( وزیر خارجه عربستان ) بالتر است . (3441963) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۴۸:۴۰
یعنی‌ بهترین گل به خودی رو تو تاریخ زدیم (3441978) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۴۸:۵۲
خیلی جدی تصمیم بگیرید کمپین تحریم کالاها - کارخانجات و فروشگاه های وابسته کشورهای تحریم کننده رو انجام بدیم البیک - رانی - هایپر ... (3441980) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۳۴:۰۱
حرف حساب. غیرت ایرانی جمائت رفته زیر سوال! دارن تهدید نظامی میکنن ما رو، اونوقت داریم ازشون حمایت میکنیم! این همون عربستانیه که 500 تا از هموطنامون رو از قصد کشت! (3442643) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۵۱:۲۰
بهتر نیست هر چیزی رو قانونی جلو ببریم و از حرکات عجولانه دست برداریم (3441995) (alef-13)
 
صدرالدین
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۵۱:۳۲
من احساس خفت و خاری می کنم، عربستان ایران رو برده گوشه رینک و مشت بارون کرده و ما همش عربستان رو به چیزهای واهی تهدید می کنیم!!!
ببخشید تعریف اقتدار چیست؟! اقتداری که جیبوتی هم تره خورد نمی کنه، اقتدار میشه گفت؟! خسته ام از حرف زدن، عربستان هر بلایی رو خواسته سر ایران و ملت ایران آورده و ما در پاسخ خودمان را به خویشتن داری دعوت کردیم!
در یک کلام ظاهرا ایران خارج از مرزها برای دیگران در حد یک ویرانه است! (3441996) (alef-13)
 
نوری
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۲:۱۰:۴۰
واقعا هم جز این نیست! حالا این دولت داره همه تلاششو می کنه تا یه کم شرایط بهتر کنه. هم در مورد عراق و سوریه و یمن و هم در ایجاد تعامل با غرب داره به خوبی عمل کی کنه ولی چه فایده وقتی یه گروه می تونه طی چند ساعت تمام رشته هارو پنبه کنه؟؟؟ (3444228) (alef-13)
 
K
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۱۹:۵۳:۲۷
ایندفعه میخوان چه بلایی سر حجاج بیارن..... (3442004) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۰۰:۰۰
ما انقلاب کردیم که عربده کشان برایمان تصمیم گیری نکنند، اما مثل اینکه 28 مرداد 1332 بار دیگر تکرار می شود. کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می کنیم ولی خودمان بر طبل جدایی می کوبیم و بعد ادعای شیعه علی بودن داریم. آنقدر کشورهای اسلامی بدبخت شده اند که کشورهای غربی باید بین آنها میانجیگری کنند. (3442030) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۰۴:۴۴
مملکت رو به هم ریختند یک مشت افراطی (3442049) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۰۵:۰۸
اي کشورهای عربی حقیر و نامرد فقط يک نمونه از تاريخ پيامبر و يا صحابه بيارید که کسي را به جرم حرف زدن زنداني کرده باشند حالا اعدام پيشکش.اگر مردید یک دلیل از قران یا اصلا از کتب خودتان یا کتب شیعه یا سخنان امامان بیاورید. چرا در کشورهاي اسلامي بدعت میگذاريد که فردا هر کسي با انتقاد از قدرت زنداني شود.اسلام از اين اخلاق گند مبراست و شما عاملان اين نوع اعمال جنايتکار هستيد .همین بلایی که سر یک سخنران آوردید سر خودتان هم خواهد آمد هر چند خود را قدرتمند بدانید. (3442052) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۵:۰۳:۵۶
زیاد به حنجره ت فشار نیار... متاسفانه ما در موضعی نیستیم که از این حرفا بزنیم (3443254) (alef-13)
 
احد
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۰۹:۲۹
متاسفانه روحیه صلح دوستی در ایران مشاهده نمیشه، کمی منطقی فکر کنید کار عربستان و تحرکات غیر منطقی عربستان حتما و اطمینانا محکومه، اما اگه قرار باشه هر کشوری که باهاش مشکل داریم سفارت رو ببندیم دیگه دستگاه دیپلماسی و امورخارجه چرا داریم ، آقای طریف تلاش میکنن ایرانی ها رو مردم صلح دوست نشون بدن ، یادتون که نرفته چندسال مذاکره هسته ای برای اینکه اثبات کنیم بمب نمیسازیم و صرفا جهت منافع صلح آمیز ازش استفاده خواهیم کرد، حالا با این حرکات اشتباه عده ای بی بصیرت و بی خرد که تاوان کارهای خودسر (که مشخص به کدوم و جناحی وصله که در 4 ماه اخیر با باتوم و قمه و چاقو در برهم زدن آرامش کشور نقش اساسی دارند،) اوضاع دیپلماسی خراب تر خواهد شد من به شما وهمه ایرانی های هم وطن توصیه میکنم بگذارید دولت آقای روحانی وارد عمل دیپلماتیک بشه و بیشتر جو رو متشنج نکنن البته نان بعضی در تشنج و درگیری که همه ما می دانیم از کجا نشات گرفته (3442074) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۱۰:۲۱
امارات باید قطع رابطه کنه که جز ضرر هیچ برای اقتصاد ما نداره (3442079) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۱۳:۲۸
آبرو نموند واسمون. گول خوردیم بدجور (3442086) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۴۳:۴۰
از ماست که بر ماست (3442203) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۱۴:۱۴
.... در این کشور که خود را کشور امام زمان می داند هیچ توجه

به ادب و احترام به عقاید و حریم خصوصی افراد نمی شود....در استادیوم

فوتبال و ورزش های دیگر تماشاگران هتاکی می کنند و افراد مسعول چشم

پوشانی می کنند و بعضی مواقع در میادین بین المللی مایه ابروریزی

میشود و در فضای سیاسی هم از دیوار سفارت خانه بالا رفتن مد شده

است. بنظر من ازادی بیان در ایران فراتر از همه جا است..البته ازادی بیان

که نه در واقع ازادی فحش و ناسزا و بی احترامی....همه می توانند به

همدیگر توهین کنند و خود را خالی کنند .... اینکه در فکر افراد بالای هرم

سیاست و فرهنگ چه می گذرد که در مقابل این رفتارها ساکتند نمی دانم. (3442092) (alef-13)
 
راه
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۲۲:۰۰
سناریوی جدید ، یکی از آثار طبیعی عدم اقتدار در سیتستهای خارجی ایران است و نتیجه ی برخوردهای منفعلانه ی مدعیان عقلانیت و تدبیریان مدعی در موضوعات مختلف بین المللی است و البته تحرکات خباثت آلود و سناریوهای بیشتر و جدیدتر نیز از حرامیان وهابی و حامیان خبیث او ، دور از انتظار نیست . (3442119) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۲۴:۳۳
ما باید حج را تحریم کنیم.
پولی که حجاج ما به آل سعود می‌دهند خنجر می‌شود و در قلب خودمان فرود می‌آید. (3442132) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۳۳:۵۵
سهمیه ایران رو میدن به کشورای دیگه. حج سهمیه بندیه (3442388) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۲۵:۵۹
عربستان به هدفش رسید! تمام اقدامات عربستان در این مدت به منظور سیاه کردن چهره ایران بود که بدون کمک وهابیون در نقاب شیعه داخلی که منتظرند از دیوار سفارتخانه ها بالا برند نمیتونست به هدفش برسه! ممنون که ایقدر بی بصیرتید!!! (3442137) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۵۹:۰۴
جالبه عربستان دائم دنبال تنش آفرینیه تا ایران رو وادار به کارهای غیرمنطقی کنه ولی دولت بسیار خردمندانه کارهای عربستان رو به شکست رسونده و کاری کرده که حتی آمریکا از عربستان انتقاد میکنه و برخی از کشورهای اروپایی و غربی کار عربستان رو محکوم کردن و غرب داره از عربستان فاصله می گیره. (3442249) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۳۶:۰۵
یه ضرب المثل لری هست که میگه:
شغال که از باغ قهر کنه منفعت باغبونه

حالا این چند کشور شغال که قهر کردن نفعش بیشتره برا ما (3442178) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۵۸:۱۹
شغال ، روباه یا هر جونور دیگه، دلیل میشه از دیوار سفارتش بری بالا؟!! (3442246) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۲۴:۵۱
دلیل نمیشه ولی بنده منظورم فرصتی بود که ایجاد شده هم از دست این کشورای تروریست راحت شدیم و هم اینکه دولت باید یک لایحه بیاره تا تکلیف این مساله که تا اتفاقی میفته یک عده جمع میشن جلو سفارت رو روشن کنه
به نظر من به دلیل نبود فرهنگ در این زمینه باید هرگونه تجمع جلوی سفارتها ممنوع بشه مگر اینکه یک گروه یا تشکیلات خاص درخواست کنه و مسئولیت به عهده بگیره (3442610) (alef-13)
 
تبریزی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۴۶:۰۳
چه قشنگ نظرها رو سانسور می کنید. به هر حال خودتون هم می دونید که تا روابطمون با آمریکا درست نشه همه به خودشون اجازه میدن به ایران بی احترامی کنن. (3442211) (alef-13)
 
از روستای سار کاشان
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۴۹:۲۱
سلام بر ملت شریف ایران
اگر مراقب تندروها و دلواپسان نباشید و همینطور نسبت به هشدارهای بزرگان عقلانیت و اعتدال و گفتگو در کشور بی توجه باشید هر روز مشکل جدید و صعب العلاجی بر مشکلات کشور و ملت اضافه می گردد. (3442220) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۴۹:۲۰
امیدوارم تندروها هم به این نتیجه برسن که در مورد منافع ملی و موضوعات حساس با دقت بیشتری عمل کنن. منافع ملی نباید قربانی بازیهای سیاسی بشه (3442694) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۲:۱۳:۲۶
موافقما ولی اگه به این چیزا فکر می کردن که اسمشون تندرو و افراطی نمیشد! (3444243) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۰:۵۱:۲۵
"حالا این چند کشور شغال که قهر کردن نفعش بیشتره برا ما"

برا شما نفعش بیشتره و برای کسایی که ایران رو اینطور بازی دادن (نفتش) بیشتره (3442230) (alef-13)
 
میرحمید
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۰۸:۰۲
عزیز سفرامونو دارن اخراج میكنن نیاز به فراخواندن نیست با اینكه حامی اصلاحاتم ولی فعلا دولت خودشو زده به اون راه (3442284) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۲۷:۴۶
بابا این کشورهای گداگشنه مثل سودان هم برای ما شاخ شده (3442367) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۰:۱۸:۳۵
متاسفم برای این ادبیات!!! کشور گدا گشنه؟!! آخه الف چرا چنین خزعبلاتی رو منتشر میکنی که پره از نفرت پراکنی و نژادپرستی؟! یعنی واقعاً فکر میکنین اگه ما جای سودان بودیم و تو اون وضعیت آب و هوایی قرار داشتیم و سالها در شرایط خشکسالی مطلق به سر میبردیم وضعمون بهتر میشد؟!! همین الان که منابع طبیعیمون منحصر به فرده وضعمون اینه!! کاش کمی از این ادبیات سخیف فاصله بگیریم... (3443821) (alef-13)
 
111111
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۳۱:۴۲
باید ترک این چندتا کشور عقب افتادرو جشن ملی اعلام کنند (3442380) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۰:۲۰:۱۳
دلم خیلی میگیره وقتی این همه واکنش احساسی عجیب رو میخونم... همه عقب افتاده ان و گداگشنه و ... فقط ما خوبیم که با اهمال کاری و تنبلی و نادونیمون وضعیت کشوری با این همه نعمت رو به اینجا کشوندیم!! (3443828) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۵۲:۳۵
گور پدر همشون اما متاسفانه کاری که نباید میشد شده و کاریش هم نمیشه کرد و نباید بیشتر از این همدیگرو شماتت کنیم . البته تکرار این فاجعه بعد از داستان سفارت انگلیس در 3 سال پیش و هزینه های بی دلیلی که به کشور وارد کرد بهیچ وجه از طرف مسوولان این واقعه پذیرفته نیست. در ضمن شورای امنیت ملی باید از این به بعد به سازمان بسیج ، انصار حزب الله ، حوزه های علمیه و ستاد نماز جمعه بصورت کتبی ابلاغ کنه تا حتی یک تجمع مسالمت آمیز 10 نفره هم نباید جلوی اماکن دیپلماتیک صورت بگیره و حجت بر همگان تموم بشه . این رویداد به شدت کل حاکمیت کشور رو زیر سوال برد و این هزینه بسیار وحشتناکی بود که در شرایط کنونی نباید به کشور وارد میشد. (3442472) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۱۱:۴۱
باید مجازات سنگین برای حمله به اماکن دیپلماتیک و دیپلماتها تعیین بشه و مسئولان به شدت با این موضوع برخورد کنن. این کار توهین به فرهنگ ایرانه و برای ایران در مجامع جهانی بسیار گران تموم میشه. (3442549) (alef-13)
 
عمار
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۱:۵۳:۳۷
رییس جمهور ترکیه درسفر به عربستان علیه ایران توطیه کردند.اردوغان از بن سلمان خواسته بود که شیخ نمر را اعدام تا پیروزیهای سوریه و عراق را علیه تروریستهای تکفیری که با کمک روسیه و ایران در طی چند ماه اخیر صورت گرفته بود را تحت الشعاع قرار دهد. (3442477) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۳۰:۰۵
اقايون اگر غيرت داريد شما امارتو تحريم كنيد بريد به سمت عمان ، عمان دوست ايران تو كشورهاي عربي (3442627) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۲:۴۶:۴۷
البته بازم میگم که این قائله از ایران شروع شد از همون روزی که تو نماز جمعه مرگ پادشاه عربستان تبریک گفته شد. (3442684) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۱۲:۴۳
باید به ترکیه و این اردوغان نامرد هم درس عبرت داد. تا وارد آذربایجان شد شیعیان رو کشتند. (3442789) (alef-13)
 
دشمن ال سقوط
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۵۱:۲۷
از حجاج استقبال میکنه چون درامد خوب وبازار گرمی درست میشه اگر هم جرثقیل رو سرشون افتاد یا زیر دست وپا له شدن یا بهشون تجاوز شد صداشون در نمیاد . متاسفم نزدیک 500 نفر از هموطنانمون درمنا فوت شدند اونا طلب کارند ولی ما واکنشی در خور نداشتیم متاسفم (3442918) (alef-13)
 
مفیدی
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۵۵:۴۹
ایران هم باید از این فرصت استفاده کنه وروابط خود رابا کشورهای اروپایی وامریکا وسعت بده ودست از این اجومبوزه های مفت خور عقب مانده حلقه بگوش بر داره (3442931) (alef-13)
 
على
۱۳۹۴-۱۰-۱۴ ۲۳:۵۸:۲۲
میخوام بخوابم امشب اما نمیشه...😢
غم قطع رابطه جیبوتی نمیذاره
😂😂😂 (3442944) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۲:۰۲:۰۹
البته شوخی قشنگیه اما یک اما داره. همین جیبوتی یا سودان یا هر کشور بدبخت دیگه ای که ما آدم حساب نمی کنیم وقت وقتش تو سازمان ملل هر کدومشون مثل آلمان و انگلیس یک رای دارند که ما می تونستیم استفاده کنیم اما الان عربستان استفاده می کنه (3444202) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۳۸:۳۴
عملکرد وزیر کشور و فرمانده نیروی انتظامی در این قضیه اگر نگوییم خیانت آمیز و ضد ایرانی بوده ، با تخفیف سراسر اهمال و سستی و خوش خیالی در آن به چشم می خورد

فروردین93 به دو نوجوان ما در فرودگاه جده عربستان تجاوز شد
اما دولت پاسخ شایسته و قاطعی برای تسکین آلام افکار عمومی ایران نداشت. وبه بیانیه شفاهی در حد سخنگوی وزارت امور خارجه اکتفا نمود

در ایام حج امسال(1394) دو واقعه مهم در کشور خادمین حرم الهی(عربستان سعودی) ، اتفاق افتاد که جمعی از انسان های پاک ایرانی را به کام مرگ فرو برد
رییس جمهور محترم در تهران از حادثه فاجعه منا در روز عید قربان خبر دار شدند ، اما نتوانستند از خیر سفر به آمریکا و سازمان ملل بگذرند
منتظر بودیم تا در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی مهم و جدیدی از ایشان بشنویم و واکنش قاطعانه ایشان در برابر جنایت مسلم آل سعود و رایزنی های هوشمندانه ایشان و وزیر محترم امور خارجه برای انعکاس ابعاد فاجعه و لزوم پاسخ گو نمودن آل سعود را، شاهد باشیم
اما متاسفانه ایشان پاسخی قاطع به این جنایت ندادند
از رایزنی و فعالیت برای انعکاس فاجعه و پاسخ گو نمودن آل سعود غافل شدند
و از همه مهم تر سخنرانی ایشان ، تکراری و پر از این کلمات بود:
انتخابات92-انتخابات94-دولت فعلی-تداوم سیاست های فعلی دولت با پیروزی در 94 و...
ایشان چند ساعت مانده به پایان سفر رسمی و از پیش اعلام شده با کد"سفر ناتمام رییس جمهور به خاطر فاجعه منا" به تهران بازگشتند

وزیر محترم امور خارجه دو هفته در آمریکا اقامت داشتند ، اما از رایزنی و مشورت برای انعکاس فاجعه منا، لزوم پاسخ گو نمودن آل سعود، استیفای حقوق انسان های ایرانی و .... غافل شدند(خدمات و درایت ایشان در گفتگوهای هسته ای و موارد دیگر غیر قابل کتمان و بی سابقه است)

سرتان را به درد نیاورم
بعد از اعدام شیخ نمر و با توجه به حوادث نیجریه که با چراغ سبز آل سعود رخ داده بود و با سابقه ذهنی تجاوز به دو پسر ایرانی و جنایت منا در عید قربان94 و ....
خشم و احساسات مردم قابل پیش بینی و به راحتی قابل کنترل و هدایت بود
متاسفانه مجموعه نیروی انتظامی و شخص وزیر کشور در این قضیه کارنامه سیاهی از خود به جای گذاشتند
عدم توانایی برای حراست از یک سفارت در تهران و کنسول گری در مشهد ، قطعا از افتخارات وزیر محترم کشور نخواهد بود

عملکرد عده ای خودسر برای تعرض به سفارت خانه عربستان و یا آتش زدن و تخریب و ... به هیچ عنوان قابل توجیه و پذیرش نیست (3443032) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۴۷:۲۵
عمر البشیر. یاسر عرفات. خالد مشعل. و...
ضرب المثلهای
هیچ کاردی دسته خودشو نمیبره
بشکنه این دست که نمک نداره
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
از ماست که بر ماست
تا پول داری رفیقتم قربون بند کیفتم
..... (3443057) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۴۷:۲۵
باید آماده حمله به ریاض بشیم (3443058) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۴۸:۳۵
ریاض منتظر شهاب3 و 4 باش (3443065) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۰:۴۹:۰۰
ریاض در انتظار زلزال و فاتح باش (3443069) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۲۳:۴۸:۵۴
سه نظر بالا توسط یه نفر داده شده. بشین ما جنگ نمی خوایم ائمه ی ما هیچ وقت آغازگر جنگ نبودن. پس افراط نکن..... (3446159) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۱:۱۸:۲۲
أيا بجز مليونهادولار خسارتي كه از جيب مردم بدبخت بايستي بابت تجاوز به سفارتخانه ها بدهيم چيز ديگري نسيبمان شده است؟ (3443114) (alef-13)
 
sajjad
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۱:۲۱:۰۳
دوستان این سودان کجاست :D ای بخت اقبال ایران باش کشوری که با چهار تا کلاشینکف دوتا نارنجک دوتا خشاب اضاف میشه تصرف کرد حالا دیگه میاد سفیر ما رو اخراج میکنه این تجربه بشه خدمت اون دوستانی که میگن ما با ع-ر-ب برادر هستیم جانم این ها ع-ر-ب هستند ما پارسی هیچ وقت ابمون توی یک جوب نمیره (3443119) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۵:۵۸:۲۷
دوستان عزیزم لطفا" نگین که حج رو تحریم کنیم اینها همش توهم پیش نیست بیشترین درآمد از حجاج به جیب مسوالین خودمون داره میره من برای حج عمره براتون یه قلم 2.5میگیرن میرین امروز میرین مکه نهار و صبحانه و شام میدن ایاب ذهاب مجانی آگه به دلار حساب کنین میشه چیزی حدود 700دلار
آگه خواسته باشی با هواپیما رفت و برگشت بگیرین برین مشهد و 10 روز هم هتل با نهار و شام بگیرین باید 3 میلیون بیشتر خرج کنید و..... برای حج واجب هم پول تون رو دولت میگیره باهاش چندسال این ور اونور میکنه بعد 5 برابر کشورهای دیگه از تون میگیرن میفرستن تون مکه.حالا آگه میگین میرین خرید میکنین اونجا آون دیگه مقوله ای دیگه ای یه و من میدونم 80درصد کسی دیگه اونجا چیزی نمیخره.ببینین به کجا میخوایم بریم هدف مون چییه ما همیشه داغ تر از کاسه اشییم. چقدر توی همین مملکت آدم چی بی گناه چه با گناه رو اعدام میکنیم هم مون میریم تماشا صدا مون در نمیاد ولی آگه توی زیمباوه کسی رو بکشن من بیانیه میدیم.اگه دانشگاههایی ما دست از سیاسی بودن و حزب و.... بردارن مملکت ما آباد میشه دانشگاه محل تحصیل علم هستش نه اینکه سوی استفاده از نام دانشجو.... (3443265) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۷:۵۳:۳۵
می گویند گنجشکی بر شاخه درخت تنومندی نشسته بود و هنگامی که خواست

برود به درخت گفت:"درخت جان! محکم باش که میخواهم بلند شوم ! مبادا بلرزی


درخت هم با آرامش به گنجشک گفت:"گنجشک جان! من نفهمیدم که تو کی آمدی

که حالا میخواهی بروی... (3443348) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۰۸:۳۹:۴۷
این نتیجه تند رو بعضی ادم احساسی .
البته بر می گردد به بعضی از افراد که صاحب منصبند وخود را عقل کل میدانندو حتی از مفام معظم رهبری هم جلوتر حرکت می کنند. (3443458) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۰:۰۷:۳۷
من نمیدونم اصلا چرا ما میریم رای میدیم مردم اینقدر خود سراند وهر کس هر جا دلش خواست قانون رو زیر پاش میگذاره از راننده تاکسیا بگیر تا مدرسه ها ودکتر ها اینم یه نوع دیگه کلا ما ایرانیا از قانون وله کردن احساس غرور وافتخار میکنیم (3443767) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۳:۲۵:۴۲
در منطقه بسیار حساس خاورمیانه بازیهای چند لایه و پیجیده در جریانه و بدون ذره ای تعصب و بزر گنما یی باید گفت ، جمهوری اسلامی ایران یک بازیگر به شدت حرفه ای میباشد و پاسخ دگر بازیگران را هم در بیشتر مواقع بصورت اصولی میدهد .
فقط در بعضی مواقع عده کمی بازی بزرگ کشور رو دچار آسیب میکنند و این بسیار جای تاسف دارد
شما نگاهی به نقشه بیا ندازید از پا کستان تا سواحل دریای مدیترا نه اکثر قاطع کشورر ها از نقش سازنده کشور عزیزمون رضایت دارند و بدون اغراق باید گفت نقش متوازن کننده بسیار حیاتی را میتوان برای جمهوری اسلا می ایران به وضوح مشاهده کرد .
آیا برای بد جلوه دادن این نقش بسیار مهم و حیاتی نباید دل سوزا ند........
به یاد خود خدا...... (3444559) (alef-13)
 
سید علی حجازی
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۱۸:۴۹:۴۹
آی دزد آی دزد عربستان برای پوشیدن جنایت وحشتناکی است که انجام داده است
اعدام یک روحانی مجترم
اعدام رهبر و راهبر شیعیان مظلوم ومحروم عربستان
اعدام یک شخصیت روحانی به طریقه قرون وسطایی گردن زدن
این حرکت نه تنها بی اعتنایی و نادیده گرفتن حق و حقوق اقلیت شیعه در عربستان بلکه دهن کجی به همه ی استاندارد ها و نرم جهانی در شکل حقوق بشر و.. است
این اعدام بیش از هر چیز رسوا کننده و به نوعی بزرگترین دلیل برای معرفی مسبب و معلم اصلی خشونت هایمنطقه توسط گروه های تند رو وافراطی امثال داعش بنام اسلام است
این اعدام نشانگر اسلام افراطی و خشن وهابیت آل سعود است
گردن زدن در عصر اتقلاب ارتباطات !!!
گردن زدن وقتی که درخیلی از کشور ها حتی اعدام های بحق را برنمی تابند و
اعدام فریادگر مظلومیت شیعیان محروم عربستان آنهم به این شکل و با دلایلی غیر منطقی و در بیدادگاهی غیر علنی و قبیله ای
داریم که امام علی ع وقتی محکومی را مستوجب عقاب می دید از اینکه یک بنده خدا به راهی رفته که عاقبتش این سرنوشت است غمگین می شد و حال مقایسه کنید این نگاه را با رفتار جنایتکارانه سران غاصب و قصاب آل سعود آن هم با یم مومن و روحانی مورد احترام واکرام انبوهی از مردم
ریاست جمهور و بعضی از مقامات این حرکت (یعنی حمله به سفارت )را محکوم کردند و نیروی انتظامی هم مسببان را دستگیر نموده است .
امال نکته مهم حقیقت مسلمی است که سردامداران ما و همه ایرانیان باید بدانند و آن ناسیونالیزم کور و ایران ستیز کشورهای عربی حلیج است
ما از بدو انثقلاب با این کشورها درجنگیم(جنگ سرد جدایی و جدایش دید و دیدگاه خصوصا در نوع نگاه و توجه به مردم محروم و حفظ حقوق اقلیت ها )
این کشورها هیچ وقت و هیچگاه و از هیچ فرصتی برای بیان این دشمنی و ضربه زدن به انقلاب اسلامی ابا نداشته وکوتاهی نکرده اند
دشمنی اینان در شکل اقتصادی و با محوریت جنگ نفت برکسی پوشیده نیست
دشمنی اینان (خصوصا امارات )در شکل ایجاد اخلال اقتصادی و جذب و جلب سرمایه داران ناراضی ایران برکسی پوشیده نیست
این کشورهای مزدور و دشت نشانده اصلا استقلال نداشته اند تا استقلال عمل داشته باشند اینان بیش و پیش از هر چیزی گوش به فرمان انگلیس و درخدمت منافع امریکا و صهیونیزم هستند
هر مسلمانی که خط , راه ورویه, روش ومنش خود را با این مزدوران و مزوران خلیج جدا نکند قطعا درمحضر خداوند متعال محکوم ومطرود است
ازاینان که به دستور اربابان و برای منافع اربابانشان به بحرین و یمن لشگر کشی کرده و می کنند و گروه های تندرو و مزدور و افراطی را برای ایجاد دودستگی و جنگ و خونریری در کشورهای مسلمان و مستقل منطقه بکار گرفته ومی گیرند چه انتظاری می شود غیر از این جبهه بندی فله ای داشت !!
این جبهه بندی و این جدا سازی بر همه ایرانیان معلوم وآشکار بوده و اگر نبوده این تعجیل در جهت گیری و اعلام مواضع را باید به فال نیک گرفت تا همه سیاستمداران ایرانی ومنطقه این گروه منحوس ووابسته به استعمار را بشناساند ونه تنها در روزگار سختی روی آنان حسابی باز نکنند بلکه بعکس با برنامه ریزی درست اقتصادی و جهت گیری منطقیی خود را دربرابر اغراض شوم آنان مصون ومحفوظ بدارند (3445537) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۲۰:۵۷:۵۲
هشدار هشدار ....... اینا به ناتو و امریکا دلشون خوشه چون ترکیه با اینا جدیدا پیمان نظامی بسته... دقت کنید قضیه کاملا مهندسی شده است ترکیه دنبال اتش افروزی بین المللی هست اردوغان و داوداغلو عامل موصاد هستند که با زدن هواپیمای روسی نتونستن کارو به جنگ بکشه الان با جلو انداختن عربستان قسط اتش افروزی و شروع جنگ با ایران رو داره و قطعا از طرف گروه صهیونیستی کنگره امریکا و ناتو چراغ سبز گرفته ....یکمقدار به تحرکات دیپلماسی در منطقه دقت کنید.... (3445818) (alef-13)
 
بهزاد
۱۳۹۴-۱۰-۱۵ ۲۱:۱۰:۴۰
با سلام به همه ی شما که دلسوزید و عاشق وطن.
بیایید از این منظر به موضوع نگاه کنیم ببینیم آیا خود عربستان در این اتفاق برای سفارت خود مستقیما" برنامه ای نداشته؟ آیا یک عده ایرانی دلسوز ساده انگار کشور را در دام نقشه های اونا قرار ندادند؟ آیا با اتفاقاتی که در منطقه داره می افتد برنامه ای برای امنیت ایران از سوی آمریکا و اسرائیل طرح ریزی نشده؟ حالا که روسیه ،ایران با عراق و سوریه در حال برچیدن داعش هستند نقشه ترکیه ،عربستان و ...در حال به هم خوردن نبوده که بایستی فکر و برنامه اعدام شیخ نمر علیه الرحمه و اشغال سفارت و نقشه های دیگری حتی مثل نا امن کردن مرزها ، وارد کردن سلاح و تروریست و بمب گذاری در شهرهای بزرگ و حتی ترور شخصیت های سیاسی مخالف هم در ایران بصورت عابرویی و حتی جانی... بتونه اونا را به مقصد شون برسونه. بیایید با تمام اختلاف ها ی نظری ، دینی و مذهبی با هم متحد باشیم که دشمن دست در نقاط حساسی گذارده.درود بر تمام شما (3445841) (alef-13)
 
mmmmm
۱۳۹۴-۱۰-۱۶ ۰۸:۳۹:۲۵
با سلام
سوالی دارم از خدمت همه دوستان:
ایا فکر میکنید این افرادی که به سفارت عربستان حمله کردن واقعا خودسر هستند؟
ایا همین افراد جرات اتش زدن یک اشغالدونی رو در سطح شهر دارن؟
پس مطمیینا از طرف بعضی تندروهای به اصطلاح دلسوز دین کسانی که به این وسیله میخواهند خود نمایی کنند تا بلکه به منافع خودشون برسند حمایت میشوند.
مطمیینا سعودیها مستحق بدترین ها هستند ولی با تدبیر و از راه خودش
نه با وحشی بازی و بی فرهنگی
این حرکت بااااااید ریشه یابی شده و عاملان پشت پرده ان شناسایی و مجازات شوند تا اینگونه با ابرو و منافع این مردم بازی نشود
مدیونند اگر مسوولین با اینگونه افراد کم شعور افسارگسیخته مماشات کنند (3446532) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۱۰-۱۷ ۲۳:۳۳:۰۳
باعرض سلام وادب واحترام خدمت همه خوانندگان عزیز.خوب در ابتدای صحبت وقبل از ورود به بحث سیاست باید خاطرنشان کنم که ملت ومردم عربستان ونیز ایران دو ملت مسلمان واثر گذار در منطقه هستنداما من باید به ناچار رجوع کنم به سیاستهای حکومتی در هر دو کشور.درایران بالاترین جایگاه مربوط به رهبری است که ایشان توسط مجلس خبرگان که منتخب ملت هستند انتخاب می شوند اما در عربستان بالاترین جایگاه مربوط به پادشاه است که وراثتیست ومردم نقشی در انتخاب آن ندارندحالا بایدقضاوت کرد که واقعا چقدر فرق وتفاوت هست بین این دو مملکت اسلامی و واقعا باید برای مردم مسلمان عربستان از ته دل دعا کنیم که از این بند پادشاهی ودر واقع حکومت جور وستم رهایی پیدا کنند.وما مردم ایران هم باید قدر این نعمت مردم سالاری رابدانیم که تا کجاحق انتخاب داریم.واما بعد خوب بر همگان واضح است که حکام مستبدآل سعود ومخصوصا در دو سال اخیرچگونه وتا چه حد از تروریستهای منطقه حمایت همه جانبه میکنندودولتهای منتخب مردم در کشورهای اسلامی را نابحق وجنایتکاران مزدور خود را مدافع مردم میدانند.در سوریه وعراق ویمن ولیبی ولبنان چه جنایتها که مرتکب نشدند واما بخش مهم تر تجاوز به حجاج ایرانی در موسم حج ونیز قتل عام فجیع حجاج ازجمله حجاج ایرانی ونیز فتواهای غیرعقلانی علمای تند رو وهابیت در لوای دولت آل سعود نیز جای بسی تأمل دارد اما در پس تمام این جنایتها رهبری ودولت وملت ایران فقط به جهت حفظ آبروی اسلام خویشتنداری کردند وفقط راه موعظه وروشنگری در پیش گرفتندکه خوب شایدبه مذاق ملت بزرگ ایران هم خوش نیامده اما ملت بزرگ وعزیز ایران بایدبدانندهمه این صبوریها و تحملها فقط به جهت حفظ اسلام دین مبین ومقدس حق تعالی است وگرنه ایران اسلامی با اقتدار امروزش حتی لرزه بر ابرقدرتهای شرق وغرب انداخته واین کوچک فکرها که جای خود دارند.ودر نهایت هم مردم باید گوش به فرمان وهدایتهای رهبر فرزانه انقلاب داشته باشندواز دولت هم انتظار میرود که باجدییت وقاطعییت دربرابر همه کسانی بایستد که به اسم اسلام تیشه به ریشه اسلام میزنندودر راس آنها حکومت مستبدومغرور آل سعودونیز در رابطه با اقدامات حمله به کنسولگری عربستان همان طوری برخورد کنندکه خودشان در رابطه با مسأله حجاج برخورد کردند البته من آشنایی کامل به مسائل حقوقی دارم اگرسفارت مصونیت دارد حجاج عزیز ماهم بیگناه یا مورد تجاوز واقع شدند یا ناجوانکردانه در منا قتل عام شدند .واما مسأله مهمتر اینکه هر گونه جنگ ونزاع بین ملتهای اسلامی فقط وفقط به نفع استعمارگران و دولتهای غربیست که از همه لحاظ نظیر فروش تسلیحات وخریدسوخت ارزان ومهمتر از همه اسلام هراسی سود می برند.با آرزوی سلامتی برای ملت بزرگ ایران. (3451452) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۰-۲۰ ۱۷:۱۴:۳۹
مگه رهبر نگفتن ایران و آمریکا بجز در موضوع برجام حق مذاکره ندارن
جناب آقای ظریف با اجازه کی با کری در مورد مسائل دیگر تماس دارند؟
مملکت واقعا بی در و پیکر شده؟ (3457743) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.