اصطهباناتي
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۳۶:۳۵
پس اين آقاي دكتر احمدي نژاد كه ميگفت مهندس موسوي به دروغ گوش مردم را پر كردهاند كه متوسط تورم 24 درصد بوده. چطور شد جلوي محسن رضايي جرأت نكرد رد كنه و با مغلطه، بحث تورم نقطهاي رو مطرح كرد كه كاربردي متفاوت داره. حالا كه بانك مركزي رسماً ادعاي كذب ايشان را فاش كرده ديگه ديره. از سيد خدا خجالت نكشيدي؟
من نميدونم اونهايي كه بدون تحقيق و پيگيري، كوركورانه از اين آدمها طرفداري ميكنند و اظهار نظر ميكنند، اون دنيا چي براي گفتن دارند.
حداقل با اين ادعاي دكتر احمدينژاد، مردم با سايت سازمان آمار ايران و بانك مركزي جمهوري اسلامي آشنا شدند و به آمارها دسترسي پيدا كردند.
http://www.cbi.ir
http://amar.sci.org.ir/ (138711)
واقعاً شرم بر اصولگراها باد اگر با اكثريت قاطع از آقاي رضايي حمايت نكنند. مطمئناً در آينده نزديك نه خواهند توانست در چشم مردم نگاه كنند نه در آخرت در پيشگاه خداوند روسفيد خواهند بود. (139339)
اگر بدوم غرض به صحبتهای دکتر در شبهای قبلی گوش داده بودید ایشون دقیقاً همین مطلب رو گفت که تورم در حال کاهش هستش که تورم 23% اینرو تأیید می کنه و بعدش اینرو گفت که در حال حاضر(تورم نقطه ایی) تورم در حدود 15% هست که بانک مرکزی هردوی اینها را تأیید کرد،چه خوب بود دوستان حرفها رو بدون پیش داوری به دقت گوش می دادند و مثل کاندیداهاشون مرتب تهمت نمی زدند،واقعا اگر می دونستیم که حرمت مومن بیشتر از حرمت خانه خداست اینکار رو می کردیم؟ (139344)
s j m
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۲:۵۶:۳۴
mr اصطهباني يكبار دگر وارد سايت اعلام شده توسط خودت رجوع كن و به شاخص بهاي كالاو .... سري بزن. ظاهرا شما هم تهمت زدن و مغلطه گويي را خوب بلديد (139427)
دوست عزیز اولا آقای احمدی نژاد همانطور که اشاره کرد تورم نقطه ای زیر 15% و تورم سالیانه 25% است دوما نمودار های آقای رضایی هم نموار های آقای احمدی نژاد را تایید کر د با تشکر از شما دوست عزیز ولی در انتخاب خودت دقت کن (139437)
قربانی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۱۷:۴۵
البته اینم باید بهتون بگم که رییس بانک مرکزی گفته : هر کس به آماری که احمدی نژاد داده شک داره می تونم باهاشون مناظره کنم ....
اقای موسوی هم بد نیست اطلاعات اقتصادی شون رو بالاتر ببرند... (139460)
نکته اصلی این است که آیا شما بر اساس تورم نقطه ای از بقالی و قصابی خرید می کنید یا تورم مورد نظر چیز دیگری است؟
استفاده از تورم نقطه ای مخصوص کارهای آماری و برنامه ریزی است نه نشان دادن به ملت.
آنچه باید به ملت اعلام شود همان تورمی است که شاخص آن میانگین افزایش قیمت سبد کالای خانوار است.
بگذریم که سبد کالای خانوار ما بجای موارد استاندارد قبلی فعلا با اقلامی پر شده که بسیاری از آنها را از ما بهتران فقط اسمشان را شنیده اند! (140988)
در این دولت سه تا رییس بانک مرکزی عوض شده و یادمان نرفته که تا یکماه پیش زمزمه برکناری رییس بانک مرکزی میامد. (141471)
ايماني
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۳۹:۴۱
از مدتها قبل قرار شد كه آقايان كروبي، موسوي و رضايي به ترتيب درباره مسائل متفرقه داخلي، سياست خارجي، اقتصاد به مبارزه با آقاي احمدي نژاد بپردازند. اين سناريوي مخالفان دولت نهم بود و اما چون آقاي احمدي نژاد روي نقطه ضعف دو كانديداي اول دست گذاشت آنها نتوانستند پيش روند. آقاي رضايي روي اقتصاد بحث نمود و آنجا كه ورود مرز نقطه ضعفش بود سريعا با چهره اي مظلوم و منطقي تلاش نمود خارج شود. در كل فرد محترمي است ولي چون در ائتلاف سه نفره مقابل آحمدي نژاد پيوست، گزينه مناسبي نيست. (139498)
اقای احمدی نژاد در مناظره با آقای کروبی این مطلب را گفتن .
اینکه تورم سال قبل25.5 والآن15.5یعنی رو به کاهش. (139544)
دوست گرامی!
نه آقای میرحسین موسوی برنامه ای بری اداره کشور داره و نه آقای کروبی.
احمدی نژاد هم که وضعیتش مشخصه.
بیایید یک بار هم که شده به دور از مرزبندی اصلاح طلبی و اصولگرایی به کسی که برای ایران برنامه دراد رای بدهیم.
ایران در پایان 8 سال ریاست جمهوری محسن رضایی حتی از طرح توسعه ی ایران 1404 هم جلوتر خواهد بود. (139597)
ع.امینی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۵:۰۸:۵۳
سلام آقای دکتر توکلی
هنوز هم سایت الف اولین انتخاب من است.
بهتر نیست به جای سکوت معنی دار نظرتان را به وضوح بگویید.
از شما پس از این همه مناظره انتظار بیشتری میرود. اصول فراموشتان نشود.
هنوز هم دیر نشده است.
به امید فردایی بهتر به کمک همه نخبگان (139598)
اقای احمدی نزاد فرمودند درغگو خائن است (139645)
پيروز
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۳۱:۰۰
جناب اصطهباناتي
اصلا موضوع فقط موضوع تورم نيست . مگر فقط در مورد يك شاخص اختلاف نظر است كه همه به 25 و 15 درصد بند كرده اند . موضوع نرخ بيكاري كه با احتساب خانم هاي خانه دار و دو ساعت در هفته آنرا جابجا كرده اند چه شد ؟ موضوع شاخص جيني كه از سوي سازمان ملل هر ساله منتشر مي شود چه شد ؟ موضوع بالا رفتن شاخص هاي فساد در كشور كه باز هم منتشر شده چه شد ؟ موضوع كاهش شديد مطلوبيت زندگي كه هر ساله از سوي سازمان هاي معتبر جهاني در مورد همه كشورها منتشر مي شود چه شد ؟ موضوع جايگاه ايران در رتبه بندي استفاده از ظرفيت هاي نيروي انساني چه شد ؟ موضوع افزايش ضريب ريسك سرمايه گذاري در ايران چه شد ؟ موضوع اول شدن ايران در فرار مغزها در همه جهان چه شد ؟ مگر فقط آمار تورم را داريم كه روي آن بحث مي كنيد ؟ اينكه بگوييم همه اين شاخص ها بيخود است كه مضحك است . اينكه بگوييم همه در حال بهبود است مضحك تر . اگر دليرانه مي گفتيم كه به علت مثلا پايداري و مقاومت اين بلاها سر ما آمده باز قابل قبول بود . آخه كدام عقل سليم قبول مي كند كه شما هم بخواهي با همه جهان و قدرتها بجنگي و هم هيچ كتكي نخوري ؟ . بهتر بود رئيس جمهور اين وخيم تر شدن ها را به حساب مقاومت مي گذاشت نه اينكه بخواهد با آمار و رقم سازي كه آقاي رضايي هم به آن اشاره كردند بگويند ما هم مي جنگيم و هم ضربه نمي خوريم . (141001)
يار امام
۱۳۸۸-۰۳-۲۲ ۱۶:۳۶:۰۳
22 خرداد مردم پاسخ اين دهن كجي به خرد جمعي را خواهند داد
ديدار ما 22 خرداد (144029)
آقا محسن عالی بود.. با اخلاق و با برنامه مناظره هایی که رضایی حضور نداشت به فحاشی و کلی گویی گذشت.. (138712)
دمت گرم آقا محسن
زدی به هدف (139230)
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۲:۵۲:۳۷
کاملا مشهود بود که آقای رضایی از ساختار اجرایی کشور و بوروکراسی کاملا بی اطلاع هستند توضیحات آقای احمدی نژاد در مورد شکر کاملا منطقی و حساب شده بود همچنین در مورد انرژی و نوسازی صنایع ولی آقای رضایی هیج پاسخی نداشنتد و بحث را عوض میکردند مثلا شورای اصلا چه ربطی به موضوع دارد (139421)
کارخانه قند فسا بیدلیل تعطیل شد؛همینطور مخابرات فارس...چرا چشمتان را به حقیقت میبندید؟ (141480)
همین آقا محسن باید پاسخ بدهد
جریان 5 میلیارد وسیگار مالبرو
چیست ؟
؟ (139554)
يار امام
۱۳۸۸-۰۳-۲۲ ۱۶:۳۸:۲۷
اينهم از اون پروندههاست كه ساختن
مردم از پرونده سازي خسته شدن كي باور ميكنيد 22 خرداد باورتون مي شه (144032)
واقعا بهترین مناظره بود.با اینکه اصلاح طلب هستم ولی باید از آقای رضایی بخاطر تحلیل های کارشناسیش تشکر کنم و بگویم که مسیر انتخابات رو عوض کرده اند. (138714)
در مورد تورم مشخص شد که آقای احمدی نژاد اصلا دروغ نگفته تورم 3 نرخ متوسط سالانه و متوسط 4 سال و تورم نقطه ای هرماه نسبت به ماه مشابه سال قبل که آمارش هم در بانک مرکزی هست آقای رضایی هم تایید کردند حالا مردم خود قضاوت کنند احمدی نژاد دروغ می گوید یا رضایی (139495)
afzali
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۱۱:۲۳
صد البته احمدی نژاد (140964)
اون نمودار فلاکت نبود.نمودار هلاکت بود. باتوجه به این مناظره ها بهترین گزینه کروبی است زیرا شجاعت اجرای برنامه دارد. (138715)
در سایت ویکیپدیا عبارت شاخص فلاکت)misery index) را نگاه کنید ببینید این اصطلاح از نظر علمی معنی داردوکارشناس ارشد(!)خبر ندارد!
www.wikipedia.org (141491)
آقاي رئيس جمهور حتي در برابراينهمه حجب و حياي امشب آقاي محسن رضايي نيز نتوانستند از به كاربردن عبارات تحقير آميز اجتناب نمايند.آفرين به آقاي رضايي كه پا از حيطه ي ادب بيرون ننهادند (138716)
میثاق
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۳۸:۰۴
آقای احمدی نژاد تماما ً ترس آن داشت که توسط آقای رضایی به چالشهای اساسی کشیده شود بهمین خاطر مثل همیشه به فرافکنی می پرداخت و همینطور با سوالهای کوتاه و صحبت در وقت کمتر سعی در سوزاندن وقت آقای رضایی و فرار از سطح موجود داشت.
اما با همه این تلاشها توضیحات پایانی رضایی در خصوص اقدامات رهبری برای دفع توطئه حمله امریکا به ایران ، خودسری و فاصله احمدی نژاد با رهبری را آشکار ساخت. (138717)
مسعود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۳۸:۱۰
متانت ، قدرت بیان و شیوه ی استدلال آقای رضایی ستودنی بود. پرسش ها ی آقای احمدی نژاد را کوتاه و دقیق پاسخ می داد و انتقاد خود را هم از عملکرد دولت نهم شفاف و به دور از تعارف بیان می کرد. به نظر می رسید آقای احمدی نژاد اعتماد به نفس همیشگی اش را نداشت. (138718)
کیارش
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۳۸:۱۵
سلام
من شجاعت سردار جنگ خمینی را دیدم.
من صلابت سردار جنگ رادیدم.
آمارهای اقای رضایی هم از بانک مرکزی بود و امیدوارم قضیه ی آمارهای آقای احمدی نژاد برای دوستان حل شود. ان شا الله (138719)
ایران
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۳۸:۳۸
مختصر و مفید: احمدی نژاد در برابر رضایی کیش ومات شد. (138721)
حيدرعلي
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۳۸:۵۴
باسلام و احترام
مناظره نهائي انتخابات دهم از بقيه مناظرهها بهتر بود. نتيجه اين مناظرهها اين اميدواري را ايجاد كرد كه ميتوان از اين ظرفيت براي توسعه و مديريت كشور بهره جست.
تحليل اينجانب از اين مناظرهها اين است:
1- جناب آقاي كروبي به جهت كهولت و عدم آشنائي با علوم جديد مديريت براي رياست جمهوري مناسب نيستند.
2- جناب آقاي احمدي نژاد به جهت خودكامگي، آماري سازي و ضعف شديد در مديريت مناسب رياست جمهوري نيستند.
3- جناب آقاي رضائي داراي بنيه علمي نظري قوي بخصوص در زمينه برنامهريزي هستند و از جهت توان مديريتي بهتر از آقايان كروبي و احمدينژاد هستند. از آنجائيكه ايشان از جبهه اصولگرايان ميباشند پيشنهاد ميشود حاميان احمدينژاد به ايشان راي دهند.
4- آقاي موسوي داراي توان مديريتي خوب و از حيث استفاده از نيروهاي خبره و متخصص كشور ظرفيت قابل توجهي دارند. از آنجائيكه ايشان بيشتر به اصلاح طلبان نزديك هستند بهتر است كه حاميان جناب آقاي كروبي به ايشان راي دهند.
نتيجه انتخابات يا با پيروزي جناب آقاي رضائي خاتمه خواهد يافت و يا پيروزي جناب آقاي موسوي. در صورتيكه آقاي رضائي برنده انتخابات شد بهتر است از توان و ظرفيت جناب موسوي در پست معاون اول رئيس جمهور استفاده شود. و در صورتيكه جناب آقاي موسوي برنده انتخابات شد بهتر است از ظرفيت جناب آقاي رضائي در احياء مجدد سازمان مديريت و برنامهريزي كشور و همچنين ارائه مشاورههاي اقتصادي به رئيس جمهور استفاده شود.
اين مدل نظر اكثر راي دهندگان را تامين و آنها را متحد خواهد نمود. اگر طبق اين مدل پيش برويم ميتوانيم براي آباداني و توسعه كشور و جبران عقب ماندگيها گامهاي موثري برداريم. نظر شما چيست؟
باتشكر (138722)
رضایی فکر می کند پیروز شده؟ مگر او اصولگرا نیست؟ واقعا نمی دانست که با این حرفها دارد به اصول گرایان ضربه می زند؟ (139234)
علیرضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۱:۳۴:۵۱
با پیشنهاد این دوستمان بسیار موافقم.
یعنی میرحسین رئیس جمهور باشد ولی بالاترین مقام برنامه ریزی و اجرا رضایی باشد. مثلا در حد رئیس یک سازمان بسیار مقتدر برنامه ریزی یا معاون اول با اختیارات ویژه.
حتی فکر می کنم همین الان هم آقایان موسوی و رضایی می توانند با هم ائتلاف کنند. (139320)
دوست عزیز یک ایمیلی چیزی میدادی که هنگام پیروزی آقای دکتر احمدی نژاد برای شما یک تبریک ! بفرستیم . خودمونیم زدی تو اوت . این نظر من شاید چاپ نشه ولی خیلی رویایی پیشبینی کردی و بریدی و دوختی ، مثل اینکه مصلا نبودید ، خبرهای اصفهان و مشهد و تبریز و ... را دنبال نمی کنید . البته اینکه به خودتان روحیه بدهید خوب است .. (139680)
اتوبوس هایی که از شهرستانها راهی مصلی بود و حتی روی آنها نوشته شده بود که از کدام شهرستان می آیند را دیدم که راه من را برای رفتن به منزل بسته بود
راستی
این اتوبوس ها از پول بیت المال نیست (141101)
البته اضافه کنم آقای رضایی قبلا گفته بودند در کابینه خود از آقایان موسوی،خاتمی،ناطق نوری و اگر درست یادم باشد از آقای کروبی در کابینه خود استفاده خواهند کرد (141498)
به احمدی نژاد از حالا قول داده شده که تلویزیون چهارشنه درست در اختیارشه
به همین دلیل اصلا در مورد دیروز حرفی نزد. (138723)
چرا اصولگرایان رضایی باسواد و مودب را فراموش کرده اند. (138730)
چون ايشان رفت در ائتلاف سه نفره هدايت شده از طرف آقاي رفسنجاني مقابل آقاي احمدي نژاد (139285)
آقای احمدی نژاد نشان داد که طاقت متانت و ادب را ندارد. تا زمانی که طرف مقابل مودب است نمی تواند برهان هایش را استوار کند. حتما باید طرف مقابل را وادار به بی ادبی در مورد خود کند تا اینکه بتواند از خودش دفاع کند، آنهم به شیوه ای سقراطی. فقط دنبال گزک گرفتن از طرف مقابل می نشیند و وقتی احساس کرد چیزی به دست آورده شروع به رد کردن طرف مقابل می کند. (138731)
1-از نظر اخلاقی احمدی نژاد بازنده اخلاقی بوده است. چون در حالی که 10 دقیقه آخر طبق قرعه مربوط به رضایی بود، ایشان با نقشه قبلی این فرصت را از ایشان گرفت و نشان داد اگر رئیس جمهور شود با هر کلک ممکن به اهداف خود خواهد رسید و به اخلاق و قانون چیزهای دیگر اعتقاد ندارد. این عدم صلاحیت اخلاقی به خصوص وقتی اوج رسید که بر خلاف موضوعات مطرح شده در تمام مناظره موضوع حمله به آمریکا را پیش کشید تا حد اقل فرصت رضایی نیز هدر رود. عجیب است ایشان نمی دانند این مناظره ها برای روشن شدن مردم از حقایق است نه یاد دادن روشهای ناجوانمردانه. البته از رضایی هم توقع بیشتری می رفت تا در این دام قرار نگیرد.
2-رضایی، احمدی نژاد را وادار کرد که تورم 25 درصدی را قبول کند. این یعنی این که نمودار ارائه شده در مناظره احمدی و کروبی دروغ بوده است و تائید بزرگی است بر سخنان موسوی. در حقیقت رضایی با رمز یا زهرا این ستگر را فتح کرد.
3- رضایی، با نشان دادن آمار فلاکت کولاک کرد. ای کاش آمار سقوط ایران در گسترش فساد اقتصادی نیز داده می شد تا معلوم شود چه قدر مبارزه با فساد جدی بوده است. (138732)
راستی اینکه رضایی گفت من تعبیر \"دروغ\" را قبول ندارم ولی شما با آمار بازی می کنید ، تأیید حرف موسوی نبود؟
طرفداران احمدی نژاد پاسخ دهند (139236)
الحمد لله مناظره خوبی بود. تقریبا به آرامش اعصابم کمک کرد. (138733)
آفرین بر دکتر رضایی که احمدی نژاد را با آمارهای محکم ضربه فنی کرد. (138735)
صداقت
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۴۰:۲۹
برای من سوال شده که چرا در این چند مناظره یک بار آقا احمدی نژاد از برنامه های آینده که وقت نشده به آنها رسیدگی کنن، حرفی بزنن! و تنها میخواهند دیگران همه را مقصر و دولت خود را عاری از تقصیر جلوه دهند. وآقای احمدی نژاد خواستند همیشه بگویند تنها دل خودشان به حال ملت ایران میسوزد....
آیا مردم با تورم نقطه ای که میفرمایید، زندگی میکنند ؟! یا با تورم واقعی که در زندگی مردم معلوم ومشخص است ، دست و پنجه نرم میکنند؟!
شرافت و عزت مردم ایران همیشه قابل تقدیرست.... (138736)
خوش سیما
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۱:۰۶:۰۶
با سلام
در جایی شنیدم که تورم کشور امریکا بعد از این بحران اقتصادی بزرگ ، حدود کمتر از یک درصد افزایش یافته است. نمی دانم این آمار درست هست یا نه؟ اما کافی بود یکی از کاندیداها از ایشان بپرسد که شما چه کار خارق العاده ای در این سه ماه (از اسفند 87 تا خرداد 88) انجام دادید که تورم 25 درصدی سال 87 به 15درصد (یعنی 10درصد کاهش) رسیده است؟
حتما می دانید که برای پایین کشیدن یک تا دو درصد از نرخ تورم ، یک دولت باید یکسال بر اساس برنامه تدوین شده ، کار انجام دهد! (یعنی حداقل برنامه های پنجساله کشور این را می گوید!) و جالب است که ایشان هم در این مناظره ، به آقای رضایی گفتند که اعداد دیده شده در برنامه واقعی نبوده است! یعنی امکان ندارد که دولتی بتواند در سال 2درصد نرخ تورم را کاهش دهد!
بعد ایشان خودش ، نرخ تورم دولتش را در سه ماه 10درصد پایین کشیده است.
البته کارشناسان اقتصادی باید جواب بدهند ، مخصوصاً خود آقای توکلی که بنده برای اولین بار به سایت ایشان سر زده ام تا نظرات کارشناسی ایشان را بخوانم.
با تشکر (139284)
هنری داره این احمدی نژاد در پیچوندن. یک کاری کرد که مردم باور کنند اصلا تورمی در کار نبوده.
خیلی خوشم می یاد از این هنر احمدی نژاد. ولی خوب رای بش نمی دم. (138737)
احسان
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۴۰:۴۰
ایستگاه آخر...
تمام (138738)
ali.sh
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۴۱:۰۱
سلام
به نظرم آقاي دكتر محسن رضايي با پنبه سر بريدند. آقاي احمدي نژاد در اول مناظره ميخواستند با سوال كردن از آقاي دكتر رضايي باعث شوند تا ايشون دولت را نقد نكنند، اما آقاي دكتر رضايي با سياست بالاي خودشون دولت رو با منطق نقد كردند. نقدها اونقدر منطقي بود كه آقاي اجمدي نژاد نمي توانستند جواب روشني بدهند. در آخر هم آقاي احمدي نژاد باز خواستند يك بازي هنري انجام دهند كه موفق نبودند.در مورد عدد تورم هم آقاي احمدي نژاد بازي رو واگذار كردند.
من فكر ميكنم خيلي از اصولگراها با ديدن اين مناظره به سمت آقاي دكتر رضايي روي بيارند. (138740)
کاملا درست است. اگر اصولگرایان آقایان موسوی و کروبی را قبول ندارند باید به محسن رضایی رای دهند که هم اصولگراست و هم با ادب و نزاکت. و در تبلیغات انتخاباتی نه دروغ گفت و نه تهمت زد و دیشب در مناظره با احمدی نژاد بسیار عالی عمل کرد.
واقعا طرفداران جناب احمدی نژاد به چه چیزی دلخوش کردهاند؟
مبارزه با فساد اقتصادی؟ این مورد وظیفه قوه قضاییه است که زیر نظر رهبری کار میکند.
تحول اقتصادی؟ این امر در برنامه چهارم و توسط مجلس تصویب شده و دولت مجری آن است نه مبتکر آن
روابط بین المللی؟ دوستی با چند کشور درجه چندم آفریقایی و آمریکای لاتین چه دستاوردی برای ایران به همراه داشته است.
آمارهای موهوم؟ ایشان میخواهند به همه ملت بقبولانند ایران بهترین دوران اقتصادی را در طول تاریخ داشته است و اگر مشکلی هم وجود داشته تقصیر خاتمی و هاشمی است. (139380)
تا قبل از این مناظره رای من احمدی نژاد بود اما به علت تمسخر دیگر کاندیدا ها و زیر پا گذاشتن موازین شرعی و خود برتر بینی در همه موارد و همچنین بی احترامی به شعور ملت در دادن آمار این شخص رو از رای خودم محروم می کنم. زیرا مهمترین چیز دین و شرع و احترام به مردم است در عمل نه در حرف و او به آنها اعتنا نکرد. (138742)
مخالفم بسیار هم خوب مناظره کرد چرا فقط احمدی نژاد را خراب می کنید شاید اون چون خیلی ها رو خراب کرد می خواهند خرابش کنند (139519)
تو این مناظره هافقط کروبی برنامه خوبی داشت. (138743)
مناضره امشب ثابت کرد حرفهای آقای رضایی در حد تئوری بود نه عملی (138744)
بهروز
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۵۳:۵۰
ما مناضره اي كه شما مي گين را نديديم ولي مناظره اي كه ما ديديم خلاف ايم را مي گويد . (139513)
محمد رضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۴۱:۳۷
محسن رضايي به نظرم برنده مناظره بود. اون نمودار فلاكت بد جوري رفت رو اعصاب احمدي نژاد.
بالاخره توانست به مردم و احمدي نژاد بفهماند تورم 25 درصد است
نرخ بيكاري 20 درصد است و مديريت دولت اشتباه است و.......
رياست جمهوري را فقط مناسب محسن رضايي مي بينم (138745)
باسمه تعالی
یک مناظره واقعی در این چند شب که برگزار شد, همین مناظره بود. اصول گرایان ثابت کردند در هر صورتی حق را می گویند(آقای دکتر رضایی ) ودر مقابل فردهم جناح هم مسامحه نمی کنند .ولی متاسفانه اصلاح طلبات در مناظره ای که بینشان بود فقط به فکر حذف جناح مقابل بودند نه اثبات یا رد حق . (138746)
یه ضرب المثل هست که می گه: یه بار گولم زدی، شرم بر تو. دفعه دوم گولم زدی، شرم بر من. (138747)
afzali
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۲۷:۱۱
احسنت ناشناس (140992)
احمدی نژاد بی نظیر است. تفاوت فاحشی با رقبایش دارد. خداوند او را حفظ کند. رضایی را حسابی به لاک دفاعی فرو برد (138748)
مثل اینکه حالت خوب نیست!
می فهمی چی میگی؟ (139239)
خوش سیما
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۴:۳۲
با سلام
بنده روز بعد از مناظره ، به یکی از دوستانم گفتم که ایشان گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری آینده است! چرا که اعتماد به نفس وحشتناکی ! دارد!
بنده خودم از وضعیت بورس ایران خبر دارم . چون یک سهامدار جزء بودم که چند ماه قبل از روی کار آمدن ایشان ، وارد بورس شدم و سهمی را که 990 تومان خریده بودم ، 6 ماه بعد از روی کار آمدن ایشان شده بود 90 تومان ! و البته من به خاطر اینکه نماد این سهم بسته بود ، نتوانستم در موقعیت مناسب آن را بفروشم و الان هنوز دارمش و قیمتش حدود 120 تومانه !
هر کسی این را می داند که ارزیابی بورس با شاخص آن هست . کافی است که به اخبار گوش کنید ، مثلا گفته می شود که : شاخص امروز نزدک (بورس معروف امریکا) به 3000 واحد رسیده که نسبت به روز قبل 40 واحد کاهش داشته است. این یعنی که در کل بورس امروز نزدک ، وضعیت خوبی نسبت به روز قبل وجود نداشته است.
هیچ وقت در مورد نزدک یا داوجونز (دیگر بورس معروف امریکا) یا بورس لندن ، در اخبار گفته نمی شود که فلان قدر سهم ردوبدل شده است. بلکه از شاخص کلی ، شاخص قیمت (بازده) و ... صحبت می شود .
خوب است بدانید که شاخص بورس ایران از بالای 18000 هزار در زمان حباب (به قول رئیس محترم جمهور) الان به حدود 8000 واحد رسیده است که فقط باید عرض کنم ، یک فاجعه ملی است! (از اقتصاددانان بپرسید)
همین قدر بگویم که دست اندرکاران بورس ، در ناامیدانه ترین اظهارات خود برای حفظ این بازار ، اعلام کرده بودند که 10000 ، کف بازار هست و دیگر از این پایین تر نخواهد آمد !؟
همین قدر بدانید که حدود 3 هفته پیش ، وقتی که فقط قیمت سهم مخابرات در این بازار ، کاهش یافت ، شاخص کلی بورس ، سقوط کرد که یکی از کارشناسان بورس ، هشدار داد ، بورس ایران ، عمق ندارد و برای سرمایه داران کوچک خطرناک است.
جالب است که رئیس جمهور محترم ، ترکاندن این حباب و بدبخت کردن سهامداران جزئی مثل من را با افتخار اعلام کرد!؟
به عدم شفافیت در بورس در دوران قبلی اشاره شد ، اما گفته نشد که سهام فولاد مبارکه خوزستان و سهام مخابرات ایران را به نرخ ساختگی سود به سهامداران فروختند ، بعد معلوم شد که سود واقعی فولاد اینقدر نیست و تنها خریدار آن الان یکی از شاکیان هست و خواستار برگشت پول خود ! و وضعیت مخابرات هم ضررده اعلام شده و صف چند میلیونی فروش سهم آن (تعداد سهامداران ) وجود دارد که سازمان بورس برای ، جلوگیری از افتضاح بعمل آمده ، فروش این نماد را متوقف کرده بود !؟ و اینها از عدم شفافیت ، این بار سازمان خصوصی سازی (ارگان دولت) با سهامداران بوده است!
بعد با همه این تفاصیل ، ایشان نموداری از بورس نشان داد که برای همه دولتها ، یک میله کوچک و برای دولت خود ، یک میله بزرگ ! (چند برابری!؟) قرار داده بود و متأسفانه هیچ کاندیدایی به این اعتراض نکرد!
با تشکر (139306)
م.ت جان شما تو خارج داشتي شو نگاه ميكردي يا اين مناظره رو!؟ برداشتت منو كشته؟ (139356)
شما کدام مناظره را می گوييد؟! (139384)
مناظره بسیار عالی بود (139522)
سلام أقاي م . ت
حتما شما مناظره را نديديد (139534)
امشب هم حاج محسن تیر خلاص رو زد. بسیار منطقی و مستند آمار دروغ احمدی نژاد را نقش بر آب کرد. من واقعاً نمی دانم احمدی نژاد فردا چه خواهد گفت؟ دستش رو شده و حجت تمام شده
زنده باد موسوی، کروبی و رضایی
به امید برکناری امپراتوری دروغ (138749)
آقای رضایی شما چه کار بودی که میگید من جنگ رو اداره میکردم؟! (138750)
یک نفر
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۰:۵۱:۲۵
ایشان فرمانده سپاه بودند. شما و آقای احمدی نژاد کجا بودید که خبر ندارید؟ (139266)
آقای احمدی نژاد در زمان جنگ چه کاره بود؟ کاش آقای رضایی این همه نجیب نبود و ذره ای می گفت.
کیست نداند که ارتباط تنگاتنگ و جدا نشدنی دولت و سپاه در زمان جنگ به نحوی بود که واقعا و در عمل امکان تفکیک نبود و این تفکیک فقط روی کاغذ بود و آقای رضایی در جواب آقای احمدی نژاد که گفت فقط او از اداره کشور سر در می آورد! به همین نکته اشاره نمودند ولی آقای احمدی نژاد با سفسطه خواست جواب دهد که باز توسط آقای رضایی خنثی شد.
به نتیجه انتخابات کاری ندارم خدا کند آنچه خیر این ملت مظلوم است تقدیر خداوند هم باشد اما آقای احمدی نژاد قطعا حرفی برای گفتن نداشت به ویژه در بحثهای اقتصاد و نخبگان. (139312)
فرهاد
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۱:۵۵:۲۵
آقا رضا که پرسیدی ایشون چکاره بودند حتما به تاریخ مراجعه کنند و ببینند که یشون فرمانده ی سپاه بودند (139347)
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۰۷:۲۸
جهت اطلاع شما ايشان فرمانده سپاه منصوب شده از طرف امام بودند
البته من فكر مي كردم همه اين را مي دانند (139440)
afzali
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۳۵:۱۹
امام خمینی: اگر سپاه نبود کشور هم نبود
قابل توجه آقا رضا
راستی شما چند سالته اصلا؟!
اگر نمیدونی ایشون چکاره بوده لا اقل از بزرگترات بپرس فرزند
عیب نداره غصه نخور من بهت میگم ایشون فرمانده کل سپا منصوب از طرف امام بودن
حالا فهمیدی عزیز؟ حالا برو راحت بخواب عزیزم (141010)
اقای احمدی نژاد در بخشی از صحبتشان در باره استفاده از نخبگان گفتند که در کابینه خود از افراد با تحصیلات بالا استفاده می کنند و کسانی که با کنکور دکترا قبول شده اند و زحمت کشیده اند و از دانشگاههای معتبر فارغ التحصیل شده اند.
االبته منظور ایشان اصلا آقای دکتر کردان نبودند! (138751)
موسی زاهد
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۴۳:۲۷
آقای محسن رضایی،
شاید چیزی که در اینجا می نویسم شخضا مطالعه کنید یا توسط کارمندانتان برایتان مارک شود و این کامنت را ببینید. باور کنید احساس من نسبت به شما تغییر کرده است. به هر دلیل سالهای سال از شما دل خوشی نداشتم. امروز پس از سالها در مناظره ای کوتاه دیدم که آرامش و صبر شما که حاصل آبدیده شدن روح مبارز شماست و همچنین درایت و دانشی کلاسیکی که آموخته اید در کنار انسانیت چگونه فتنه ای را خاموش نمود. همچون تنگ نظری که روبروی شما نشسته بود به مدرک شما خرده نمی گیرم و می دانم سزاوار بیش از این هستید. انشالله دولت آقای موسوی قدر شما را بداند و مردم از چنین مدیرانی محروم نگردند. از اینکه سالها نسبت به شما بد اندیشیده ام شرمسارم.
انشالله به یاری شما و همت مردم این فتنه را از ایران دور شود. (138752)
davod
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۴۴:۳۶
آفرین بر دکتر رضایی. احمدی نژاد در برابر بسیاری از انتقادات ایشان مانند قضیه شکر و قطع ارتباط با نخبگان پاسخ درستی نداشت . (138757)
در تکمیل بحث مناظره دیشب از آقای احمدی نژاد می پرسم :
آیا فقط شکر در بیرون مرزهای ما ارزانتر از داخل تمام می شود که تعرفه را ناکار کردید و صنعتش را ورشکست؟
آیا هزاران قلم دیگر که یکی از بارزترین آنها خودرو بی کیفت داخلی در مقابل خودرو کم مصرف و باکیفیت خارجی است همین وضع و بدتر از آن را ندارند؟ (139317)
آفرین بر رضایی که نشان داد با استدلال و منطق می توان حریف خود را نقد کرد هر چند که حریفش همواره از صحنه استدلال در برود. واقعا باید به حال برخی اصولگرایان افسوس خورد که احمدی نژاد را به عنوان کاندیدای برتر خود انتخاب کردند... (138759)
رضایی با یک بحث منظقی آخرین میخها را کوبید (138761)
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۴۶:۵۸
برنامههاي آقاي محسن رضايي به نظر قابل بحث ميآمد.
به نظر من آقاي احمدي نژاد در توضيحات اقتصادي نتوانستند توضيحات قانع کنندهاي بدهند. من با دقت تمام سخنان آقاي احمدي نژاد را گوش دادم. به وضوح توضيحات اقتصادي ايشان کلي گويي و عدم توجيه منطقي اشتباهات اقتصادي بود.
نظر آقاي محسن رضايي مبني بر عدم سياه و سفيد دين دولتها شايسته تقدير بود و به طور کلي به علت داشتن طرح منسجم اقتصادي که به وضوح تفکر و پژوهش پشت آنست آقاي رضايي مسلطتر بودند.
اينکه يک چهره اصولگرا هم از نوع برداشتهاي آقاي احمدي نژاداز آمار و ارقام به ستوه بيايد و بالاخره ابراز کندجاي تامل بسياري دارد.
اگرچه به واقع همين روحيه خودمحوري آقاي احمدي نژاد در برخي عرصهها واقعن مفيد فايده بود. مثل سهميه بندي بنزين که يکشبه ره صد ساله رفته شد و مردم افزايش قيمت بنزين را پذيرفتند اما در مجموع اين روحيه که در مناظره هم خود را نشان داد، آسيبهاي جدي به ايران زده و خواهد زد.
برنده اين مناظره از نظر من آقاي محسن رضايي بودند. (138763)
در مورد سهمیه بندی بنزین باید عرض کنم که اگر آن طرحی که سالی چند درصد به قیمت بیزین اضافه می کرد ادامه می یافت نیازی به این همه هزینه و کارت سوخت و غیره نداشت. متاسفانه در این مملکت منافع جناح و گروه بر منافع ملی ارجحیت دارد. اصولگرایان بخاطر اینکه حریف را از میدان بدر کنند طرح تثبیت قیمت ها را ارائه دادند و آقای حداد عادل رئیس وقت مجلس نوید ثبات قیمتها را داد و متاسفانه جناب توکلی نیز از حمایت کنندگان این طرح بودند. در افزایش تدریجی قیمت بنزین ما شاهد افزایش قیمت همگام با تورم بودیم ولی دوستان با این استدلال که افزایش قیمت بنزین تورم زاست از آن جلوگیری کردند ولی تورم راه خود را ادامه می داد و بیزین جا ماند. (139601)
علارغم اینکه رای من آقای موسوی است ولی متاسفم که شخصیت بزرگی مانند آقای محسن رضایی در میان همفکرانش این چنین غریب می باشد ایشان بزرگی خود را امشب به رخ احمدی نژاد کشید کاری که موسوی و کروبی به سختی آن را انجام دادن
امیدوارم دولت آقای موسوی از وجود ایشان در کابینه خود استفاده کند (138764)
نکات جالب در این مناظره
1- مشخص شد دولت از آمار تفسیر به رای دارد و با حذف بعضی از قسمتها و تعریف های جدید عدد سازی کرده است
2- احمدی نژاد بیشتر به فکر منحرف کردن بحٍث وبه حاشیه کشیدن ان است او در مناظره با موسوی نیز شروع کننده اتهامات بود و به صفایی فراهانی و ... اتهام زد و این بار هم با سوال جواب بی خودی وقت برنامه را برای مسائل اساسی گرفت
3-نمودار فلاکت در دوره احمدی نژاد وحشتناک بود
4- مشخص شد که در ماجرای قند و شکر باز هم لج بازی رییس جمهور باعث ورشکستگی کارخانجات شده است (138765)
زاهدانی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۴۸:۱۹
رضایی واقعا عالی بود ذهنیت بنده نسبت به ایشان عوض شد. دردد خدا بر سردار جنگ (138771)
محمد فخارزاده
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۴۸:۵۳
یکی از نکات مهمی که در مناظره های قبلی ناگفته مانده بود عدم ثبات مدیریت در دولت نهم بود که امشب محسن رضایی به اون اشاره کرد. (138772)
نكته بسيار عميق كه نامزدها و اظهار نظركنندگان خيلي بدان كم پرداختند. (139363)
جالب اینجاست که احمدی نژاد با سفسطه و اینکه با کسی عقد اخوت نبسته و در مسابقه فوتبال هم تعویض داریم سعی در فرار از جواب کرد. اما همه می دانند:
1- اداره مملکت بازی فوتبال نیست!
2- در فوتبال هم 15تعویض مجاز نیست!
3- چرا هنگام نصب وزرا به حرفهای خیرخواهان و حتی مجلس همسو توجه نکردی که بعد مجبور به تعویض شوی؟
4- هزینه این تغییرات چقدر بالا بود؟
5- چرا دوباره برخلاف فرمایش مولا علی دست در همان سوراخ ه گزیده شدی نمودی و اغلب آنها را به سمتهای اجرایی دیگری منصوب کردید؟ (139577)
فكر مي كنم امشب ديگه ملت بايد فهميده باشند وضع اقتصاد چطوره و آمارسازي و دروغ يعني چه (138773)
آقای احمدی نژاد نتوانست از پس مناظره با اقای رضایی بر بیاید زیرا آقای رضایی بسیار حرفه ای و با اطلاعات کامل دروغ های ایشان را بیش از پیش نمایان ساخت. (138774)
به درستي که ثابت شد چه کسي راست میگويد چه کسي دروغ. محسن رضايي با متانت و تسلط خود هم وجاهت خود را اثبات کرد و هم حقانيت مهندس موسوی را عيانتر نمود. (138775)
در حقيقت آقاي رضايي در مقايسه با ديگر نامزدها از وقار و خونسردي توام با تسلط بر موضوع مناظره برخوردار است.شگفتا كه گروههاي مدعي اصول گرايي وي را تنها گذاشته اند. (138776)
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۴۹:۵۴
عالی بود اولین مناظره به معنای واقعی که نتیجه اون بیانگر تسلط دکتر احمدی نژاد بر اوضاع کشور بود (138777)
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۱۱:۲۵
فاطمه خانم
آيا واقعا نظر شما اين است؟!
خواهش مي كنم در صورت جدي بودن در نظرتان به ما بگوييد از كجاي اين بحث به اين نتيجه رسيديد.
ممنون (139448)
دوست فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۱۹:۵۶
داري مسخره ميكني يا جدي گفتي؟ (139467)
آقا شما اصلا مناظره رو دیدین؟ (139731)
afzali
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۹:۳۸:۴۴
فاطمه خانم دمت گرم واقعا جوکت جالب بود از خنده روده بر شدم
خواهش میکنم بازم از این جوکا بنویس یه کم استرس کم کنیم
خدا خیرت دهاد! (141017)
احمدي نژاددردامي كه خودش پهن كرد گرفتار شد ولحظه به لحظه بيشتر فرو مي رفت . ديگر نه دروغ كارآيي داشت ونه مغلطه.تير خلاص راوقتي به خودش شليك كرد كه ازيك كارشناس زبده نظامي ايراد گرفت .حرف ديشب موسوي امروز به راستي ثابت شد.قضيه صف كشي آمريكاهم نشانه موفقيت سياست هاي خارجيش بود!خدا ارتش وسپاه را حفظ كند.شناخت بزرگترين دشمن نظام ديگر مشكل نيست . (138778)
الله کرم
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۰:۰۲
این مناظره بود نه مناظره های شبهای پیش که مساوی هم شد (138779)
مصطفي سلمان زاده
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۰:۱۷
با درود و سلام به روان پاك امام راحل و شهداي انقلاب
من بعد از اين 6 مناظره به يك جمع بندي رسيدم. براي من مهمترين اصل اطاعت از فرمان بنيان گذار انقلاب و مقام معظم رهبري و به طور كلي پذيرش اصل ولايت فقيه است. تا قبل از اين ارادت خاصي به آقاي احمدي نژاد داشتم اما متاسفانه ايشان با متهم كردن برخي از چهره هاي مورد تاييد مقام معظم رهبري كه مناصب مهمي در كشور ما داشته اند، در واقع پيكان انتقادات را متوجه نظام و رهبري كرده اند. بيانات آقاي دكتر احمدي نژاد بيشتر از همه باعث شادي دشمنان اسلام شده است. به اين ترتيب با توجه به اينكه شخص آقاي كروبي از چهره هاي اصلاح طلب و مخالف ديدگاه بنده است، من تنها دو انتخاب دارم: آقاي رضايي و آقاي موسوي. انتخاب نهايي من منوط به دنبال كردن بقيه سخنراني هاي دو طرف است. هر چند كه آقاي رضايي را نزديك تر به عقايدم مي دانم. (138780)
احسنت به شما، کاش همه مانند شما در مورد تصمیمشون فکر می کردند (139300)
ایرانی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۰:۲۴
سالها بود که کاندیداها یا برای عوام سخن میگفتند یا خواص
سالها بود که عرصه سیاست ایران قهرمانی از جنس کوروش و امیرکبیر ندیده بود.
امروز در یکی دیگر از مقاطع حساسی تاریخ کشورم، قهرمانی آمده تا کشور را نجات دهیم.
دست یاری بسوی نخبگان دراز کرده تا توده های مردم را به رفاه و آسایش و عزت برساند.
خوشحالم که همراهی با تو را برگزیدم، فارغ از جنجالها و هیاهوها، فارغ از موج سواریها و فارغ از منیت و تمامیت خواهی ها.
دکتر ، تو به شرافت و عزت اریایی های پاک نژاد پاک نهاد نیک گفتار نیک پندار نیگ رفتار احترام گذاشتی.
همراه تو ایم. همانگونه که پدرانمان همراه با تو از عزت و شرافت و ناموس ایرانی دفاع کردند.
هر مناظره و برنامه تو مرا امیدوارتر و شادتر کرد. از اینکه هنوزاز نسل واقعی انقلابیون قهرمانی زنده و پایمرد مانده تا فرمانده ما باشد در نبرد با پلشتی و ناراستی.
سردار دیروز و متخصص امروز، به هموطنانم حق میدهم از ترس ادامه حرکت بسوی پرتگاه به انسانهای شریف دیگری پناه ببرند. اما آموخته ام که هیچگاه حل کردن مقطعی مشکلات راه حل کشورم نیستو باید اندیشید و طرحی نو در انداخت.
بسیاری از آنهایی که به تو رای نمیدهند تحسینت میکنند و تنها به این دلیل برای نجات کشور با تو همراه نیستند که نمیخواهند غیر نیک گفتاران و نیک پنداران و نیک رفتاران حاکم بمانند.
اما یادمان باشد که ا
اگر علی حق است با او بیعت خواهم کرد، حتی اگر تعدادمان کم باشد.
چرا که ملاک من تعداد نیست، ملاک من حقانیت است.
سردار دستت را پیش آر که میخواهم با تو بیعت کنم. بیعتی برای آزادی و شرافت وطنم. (138781)
سبزوار رئیس جمهور ایران است چه انتخاب شود، چه نشود.... خوشحالم که این انتخابات چهرهٔ واقعی افراد را رو کرد، و یاران واقعی امام و انقلاب رو به همه شناساند...
رای ما موسوی و رضایی و کروبی (139304)
من نمی خواستم در انتخابات شرکت کنم اما با دیدن مناظره آقای احمدی نژاد با آقای موسوی تصمیم گرفتم به خاطر شجاعتی که در آقای احمدی نژاد احساس می کردم به ایشان رای بدهم. اما پس از ارائه آمار دروغ ( عدد سازی ) از سوی ایشان و نیز خواندن نامه پسر شهید مطهری به احمدی نژاد و مقایسه آن با واقعیت، در این تصمیم خود مردد شدم. مناظره بین آقای احمدی نژاد و آقای رضایی نظرم را به کلی نسبت به هر دو کاندیدا عوض کرد . با غرور اعلام می کنم که آقا محسن، انتخاب من شما هستید. کسی که بتواند احمدی نژاد را مجبور کند که با زبان خود به تورم 25 درصدی اعتراف کند، قطعا شایسته رای دادن است. آقا محسن، وقتی اومدی نفهمیدم کی اومده ، حالا که حرفاتو شنیدم فهمیدم کی اومده. (138782)
هر انسان عاقلی میداند که وقتی شکر در داخل 500 است و شکر خارجی 300 بایستی شکر داخلی را خرید چون مبلغ پرداختی در داخل کشور میماند ولی در صورت خرید از خارج مبلغ آن از کشور خارج میشود
رضایی مطلقا پیروز شد (138783)
سیروس
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۱:۰۱
سلام به نظرم آقای احمدینژاد میخواست با عدد ارقام آقا محسن را مات کنه غافل از اینکه آقا محسن فقط با برنامه اقتصادی اومده آخرش که آقای احمدی نژاد کم آورد باز رو کرد به ضایع کردن که باز مثل قبلی خودش ضایع شد مخصوصا آخرش که آقا محسن قشنگ جوابشو داد (138784)
معلوم شد که احمدی نژاد در برابر کارشناسان مستقل حرفی برای گفتن نداره و فقط بلده جلوی کروبی استدلال بیاره (139250)
عالي بود درود بر مرد اخلاق مناظره ها ايشان با مدرك و سند و اگاهانه احمدي نژاد راكيش و مات كرد و البته برنده اين مناظره اقاي موسوي بود و مردم فهميدند كه امارهاي ارائه شده توسط ايشان صحيح بوده است قديما دروغگو دشمن خدا بود (138785)
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۵:۱۱:۱۷
من فقط نمی فهمم که چرا شما معتقدید برنده ی این مناظره موسوی بود؟ ... اتفاقا برنده ی اصلی آقا محسن بودن ... روراست باشیم با دلمون .../ (139602)
رضایی در این مناظره برتری کامل داشت.
احمدی نژاد فقط به حاشیه ها می پرداخت و جوابهای شفافی به رضایی نمی داد.
اما رضایی با تسلط کامل بر مسایل مختلف توانست برتری خود را به احمدی نژاد نشان دهد.
متاسفانه احمدی نژاد سعی میکرد زمان برنامه را در انتها هر طوری شده با پرسش و پاسخ به نفع خود تمام کند که با کمک مجری تا حدودی هم توانست و جالب انکه بجای اینکه کارهای او مورد پرسش و نقد قرار بگیرد در آخر فقط او سوال میکرد و توضیح میخواست.
من فکر میکنم به دور از احساسات آقای رضایی با برنامه ترین کاندیدا هستند به طوری که خودشان هم به طور کامل روی برنامه شان تسلط دارند. (138786)
مناظره خوبی بود ولی باز آقای احمدی نژاد با زیرکی تمام میخواست یک جوری با سوالات وقت انتهایی آقای رضایی رابه حداقل برساند تا مطالب پایانی که معمولآ برگ برنده است ایشان هرچه کمتر داشته باشد وخوب بودآقای رضایی به جای جواب به ان. انتقادات بیشتری را مطرح میکردگواینکه آقای احمدی نژاد دوست داشت دودقیقه آخرراخودش حرف بزنددرمجموع رضایی پیروز میدان بود. (138787)
لطفا دانلود کردن این مناظره ها را هم قرار دهید (بخصوص این یکی) (138788)
خيلي نامرد هستيد تا حالا 10 تا كامنت دادم ولي......
بي شك محسن رضايي با دليلهاي منطقي و آماري پيروز مناظره بود واحمدي نزاد هر چه سعي كرد نتونست اونو تو دام بندازه (138790)
آقای رضایی بسیار خوب علمی و محترمانه جواب این آقا را دادند. خیلی لذت بردم و همین برنامه باعث شد که آرای زیادی به سمت آقای رضایی سوق داده شود. البته آقای احمدی نژاد باز هم همان حرفهای قبلی خودش را تکرار کرد و جواب درست حسابی نداد و بیشتر سوالکرد. در ضمن یک سوال دارم آیا آقای احمدی نژاد خودش برنامه ای برای این اقتصاد بیمار دارد؟ برنده این مناظره قطعا آقای رضایی بود 100%. راستی بالاخره یک مناظره تا حدی واقعی هم دیدیم. (138791)
ولی حیف که آقای رضایی رفسنجانی را در کنار خودش دارد (139662)
الیاس شیرزاد
۱۳۸۸-۰۳-۲۰ ۰۰:۲۷:۳۶
بابا رفسنجانی کجا بود ... رضایی با رفسنجانی بیشتر از با احمدی نژاد (حتی) اختلاف داره ... اگر انتخاب دبیر مجمع دست خود هاشمی بود ، حسن روحانی را می ذاشت و او رو پیشنهاد کرده بود ... پس بیخود از این حرفا نزنید .... این انگا به آقا محسن ما نمی چسبه ... یا علی یا فاطمه (140560)
با سلام
واقعا انتظار نداشتم که آقای احمدی نژاد تو این هفتهء آخر اینقدر گل به خودی بزنه,آقای رضایی با اینکه بهشون رای نمی دم باید بگم از اول کاملا مسلط و با برنامه وارد عرصه شدند.گمان میکنم که در این هفته آرای آقایان کروبی و احمدی نژاد ریزش و آرای آقایان موسوی و رضایی افزایش داشتند. (138792)
4شنبه که تلویزیون رو دادن دست احمدی نژاد اوضاع عوض میشه (139251)
امیر گل
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۲:۰۵:۱۹
دقیقا همین طور شد ، اما دو ، سه روز آخر بسیار سرنوشت ساز هست ، در صحنه باشید . (139355)
محمد صبا
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۳:۴۲
احمدی نژاد برای سه مناظره سه تاکتیک متفاوت با توجه به شخصیت و موقعیت طرف مقابل داشت.
درمناظره اول سعی کرد با میرحسین بحث اقتصادی و مدیریتی نداشته باشد و با افشاگری او را غافلگیر کرد چون میرحسین اهل جار و جنجال و بحث کردن نبود.
در مناظره دوم سعی کرد بحث را با ترکیبی از مسایل \"فنی و اقتصادی\" و \"افشاگری\" مطرح کند اما کروبی بحث را کاملا به سمت افشاگری برد چون در این زمینه نسبت به احمدی نژاد برتری داشت. در واقع کروبی مناظره را به سمتی برد که دوست داشت.
در مناظره سوم احمدی نژاد کاملا سعی کرد از مسایل جنجالی دوری کند (چون می دانست اگر بخواهد دست به افشاگری بزنذ محسن رضایی مباحثی را که کروبی مطرح کرده بود و احمدی نژاد از جواب دادن گریخته بود با تسلط بیشتری مطرح میکرد و با سماجت خاص خودش جواب میخواست) و حتی احمدی نژاد سعی داشت که محسن رضایی را به خود نزدیک نشان بدهد که محسن رضایی به این موضوع تن نداد و با مطرح کردن بحثهای تخصصی احمدی نژاد را کاملا به چالش کشید. نکته جالب این بود که در این مناظره، رضایی بدون هیچ اما و اگری برنده بود.
در کل به نظر من در هر یک از مناظره ها هر کدام از نامزدها از جنبه ای به احمدی نژاد ضربه زدند . این سه مناظره کار را بر عوام فریبی های احمدی نژاد سخت تر کرد. اگر تعداد کاندیداها بیشتر بود و اگر مناظره های متعدد بین کارشناسان اقتصادی طرفداران کاندیداها برگزار میشد ضعفهای دولت احمدی نژاد عیان تر میشد. (138793)
سه سوتی احمدی نژاد:
1- آقای موسوی ...( خطاب به رضایی)
2- منابع بانکی مثل رگ در خون است
3- چیز..... (139252)
مسعود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۴:۱۸
بازم رحمت به پرنده ی 3 پاه (آقا محسن) که مثل اون دو تای دیگه به بحثای چرت رو نیاورد. هرچند که این یکی هم طرفا با هدف ریزش آرای احمدی نژاد اومده توی صحنه و لا غیر!
اما خداوکیلی تا حالا آدمی مثل محمود ندیدم که جلوی هیچ کس کم نمی یاره! حضور ذهنش ستودنی است! (138796)
محمد صبا
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۴:۲۴
احمدی نژاد برای سه مناظره سه تاکتیک متفاوت با توجه به شخصیت و موقعیت طرف مقابل داشت.
درمناظره اول سعی کرد با میرحسین بحث اقتصادی و مدیریتی نداشته باشد و با افشاگری او را غافلگیر کرد چون میرحسین اهل جار و جنجال و بحث کردن نبود.
در مناظره دوم سعی کرد بحث را با ترکیبی از مسایل \"فنی و اقتصادی\" و \"افشاگری\" مطرح کند اما کروبی بحث را کاملا به سمت افشاگری برد چون در این زمینه نسبت به احمدی نژاد برتری داشت. در واقع کروبی مناظره را به سمتی برد که دوست داشت.
در مناظره سوم احمدی نژاد کاملا سعی کرد از مسایل جنجالی دوری کند (چون می دانست اگر بخواهد دست به افشاگری بزنذ محسن رضایی مباحثی را که کروبی مطرح کرده بود و احمدی نژاد از جواب دادن گریخته بود با تسلط بیشتری مطرح میکرد و با سماجت خاص خودش جواب میخواست) و حتی احمدی نژاد سعی داشت که محسن رضایی را به خود نزدیک نشان بدهد که محسن رضایی به این موضوع تن نداد و با مطرح کردن بحثهای تخصصی احمدی نژاد را کاملا به چالش کشید. نکته جالب این بود که در این مناظره، رضایی بدون هیچ اما و اگری برنده بود.
در کل به نظر من در هر یک از مناظره ها هر کدام از نامزدها از جنبه ای به احمدی نژاد ضربه زدند . این سه مناظره کار را بر احمدی نژاد سخت تر کرد. اگر تعداد کاندیداها بیشتر بود و اگر مناظره های متعدد بین کارشناسان اقتصادی طرفداران کاندیداها برگزار میشد ضعفهای دولت احمدی نژاد عیان تر میشد. (138797)
دروغهای دولت برملا شد این بار از سوی یک هم حزبی .احسنت بر دکتر رضایی (138798)
عالی بود سردار بزرگ دفاع مقدس آقای دکتر رضایی.واقعاً امشب بر من ثابت شد که حرفهای میرحسین در مورد اون آمار دروغ آقای احمدی نژاد کاملاً درسته.زنده باد رضایی.زنده باد میرحسین (138799)
ناشناس
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۶:۱۱
معلوم شد رضايي دولت احمدي نژاد را ازخوش بهتر مي شناسد،وقتي رضايي گفت شما كه خودتان توانايي مراازهركسي بهتر ميدانيد احمدي نژاد فروريخت .فكرميكنم رضايي احمدي نژادرايادخاطره اي انداخت .درود بر صداقت . (138800)
وقتی رضایی داشت برنامه های خودش رو می شمرد احمدی نژاد چندین بار با لحن توهین آمیزی گفت آهان...آهان.منظورش این بود که تو حتماً می تونی این برنامه هارو اجرا کنی...
به نظر من بهتر بود نه احمدی نژاد به رضایی می گفت برادر عزیزم، نه هم این جوری مسخره اش می کرد.
خوب نیست آدم برای رسیدن به قدرت همه ی پل های پشت سرش رو خراب کنه.مثلاً فرض محال احمدی نژاد دوباره رئیس جمهور شد،چه طور می خواد تو روی رضایی و رفسنجانی تو مجمع تشخیص نگاه کنه و بشینن و کار کنن؟ (138802)
saeed
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۱:۵۶:۴۳
احمدی در مناظره با کروبی می گفت اقای کروبی رییس جمهور خودش باید کارشناس ارشد باشد وگرنه چون کارشناسان با هم اختلاف نظر دارند او نمی تواند تصمیم بگیرد
این حرف پر از مغالطه است
چه کسی گفته رییس جمهور باید تصمیم کارشناسی بگیرد بلکه او باید نظر جمع بندی شده و نظر اکثر کارشناسان را عمل کند اصلا مگر رییس جمهور در همه رشته های تخصص دارد وکارشناس است
هر رییس جمهوری در چند رشته محدود کارشناس است و در باقی رشته ها از نظر جمعی کارشناسان استفاده میکند
اقای رییس جمهور ظاهرا خود را کارشناس ارشد اقتصاد سیاست داخلی و خارجی
کارشناس امنیتی ودینی وتربیتی بهداشتی اموزشی و.... میداند
خلاصه اینکه به قول دکتر رضایی شما خود را در تمام رشته های کارشناس میدانید
واقعا رضایی خوب جواب بی ادبی احمدی را با ادب داد
احمدی حتی باجسارت تمام چندین بار رضایی را تلویحا فاقد قدرت مدیریت سیاسی دانست
به نظر من برنده این مناظره در ادب و... رضایی بود (138803)
با اینکه رضایی با متانت و علمی بحث رو پیش برد اما احمدی نژاد با اختلال و سوالهای بی ربط سعی در گرفتن وقت رضایی به ویژه در 10 دقیقه پایانی داشت مثلا در حالیکه بایستی پاسخ رضایی رو میداد گفت: شما گفتید در جنگ دولت را اداره کردید؟
آقای احمدی نژاد متاسفانه شیوه های اخلاقی در مناظره رو رعایت نمیکنند و بسیار نقد ناپذیر هستند (138804)
حرص نخور
مومن زيرك است (139259)
درود بر حاج محسن! تنها کاندیدی که اسیر حربه های حرفه ای احمد نژاد نشد ایشون بود. ممنون از متانت شما در گفتار و منطق شما در انتقاد. انشاءالله که به یاری حق و همت این مردم دیگر شاهد ادامه این نوع \"راست نمایی ها\" نباشیم. (138805)
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۲۱:۴۱
البته در راند اخر كمي فريب خورد و متاسفانه وقتش را از دست داد (139470)
این محمود یه نابغه سیاست است.
چرچیل ایرانه!
با اینکه تحصیلات آکادمیک اقتصادی نداره تسلطش فوق العاده است. هیچ کدام از ریس جمهور های قبلی ایران تسلط احمدی نژاد به اقتصاد را نداشته اند. خیلی عالی مناظره را مدیریت کرد. هوشمندانه به اتهامات موسوی و کروبی پاسخ سریعی داد تا هم بتونه از وقت این مناظره استفاده کنه و هم در یک برنامه دیگه تنها و بدون رقیب به اتهامات مناظرات قبلی جواب بدهد. رضایی اصلا انتظار نداشت که احمدی نژاد مناظره رو یا حمله شروع کنه و به خصوص اون قسمت مناظره درباره دکتری اقتصاد محسن رضایی و آخر مناظره که گفت تعریف بیکاری رو دولت قبل عوض کرده نه دولت من رو دست بزرگی به حریفش زد.
من فکر می کنم تا الان چنین سیاستمدار هوشمندی ایران نداشته و بیخود نیست که این همه دشمن دارد. احمدی نژاد نشان داد با اینکه تحصیلات آکادمیک اقتصادی نداره از رضایی با دکترای اقتصاد مسلط تره و حریفش مجبور شد در نهایت تحلیلهای عوامانه ارائه دهد. (138808)
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۲۳:۴۶
علي آقا من فقط در جواب شما مي تونم بگم متاسفم
كدام تسلت ؟! (139472)
آقایان یا خانمهای محترم که موافق آقای احمدی نژاد هستید.
از این آرایی که به کامنتهای شما بعنوان موافق و مخالف داده میشه، درس عبرت بگیرید.
موفق باشید. (139655)
بدون شک اقای رضائی برنده این مناظره و انتخابات هستند حتی اگر رای نیااورند . تنها کاندیدائی که گرفتار بازیهای آماری و جو سازی احمدی نژاد نشد و با متانت، مستدل، و مسلط جواب ایشان را دادند و احمدی نژاد را وادار کرد برای اولین بار در این چهار سال به برخی موارد اعتراف کند اقای رضائی بودند. آقای رضائی من طرفدار موسوی هستم ولی اعتراف میکنم بدون شک برنده این مناظرات شما بودید. درود بر شما. (138809)
درود بر آقاي رضايي خوب برديش گوشه رينگ كاملا منفعل شده بود به خصوص با اون آمارهاي كاملا مستند كه براي اولين بار از خودش نرمش نشون داد هر چند سعي ميكرد بازم طفره بره به خصوص در مورد نرخ تورم و نمودار فلاكت ( تورم + نرخ بيكاري) كه اصلا انگار تا حالا به گوشش نخورده بود و از اسم فلاكت ايراد گرفت در مورد نرخ بيكاري و خوابيدن فعاليت كارخونه ها هم جواب قانع كننده اي نداشت در ضمن آقاي احمدي نژاد چون الان رييس جمهورن و خيلي با آمار و ارقام سروكار دارن با دادن آماراي جورواجور به نوعي طفره ميرن و كارهاشونو توجيه ميكنن در حالي كه امشب براي مردم خيلي چيزا روشن شد ولي حيف كه اكثر مردم از وقتي كه نامزدها مشخص ميشن تصميمشونو ميگيرن و با تعصب به كانديدشون نگاه ميكنن الحق و الانصاف آقاي رضايي بسيار با برنامه و با اخلاق تر از بقيه اومدن و هيچ بداخلاقي انتخاباتي نداشتن و يك جنتلمن واقعي هستن درود بر ايشون با اينكه ميدونم احتمال راي آوردن ايشون بسيار ضعيفه ولي قطعا به ايشون راي ميدم ( مهمترين ويژگيهاي ايشون : 1- با تقوا بودن 2- با برنامه بودن 3-با صداقت بودن 4-با تجربه بودن 5- افراط وتفريط نداشتن 6- ورعايت كامل ادب واخلاق انتخاباتي) (138810)
واقعا رفتار احمدی نژاددور از نزاکت بود
او حتی از یک جمله بندی رضایی گذشت نمیکرد و به طرز وحشتناکی با...... صحبت میکرد (138811)
کوروش
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۰۰:۱۸
خدایا مرا وملت مرا از دروغ و ....... رهایی ده (کوروش کبیر) (138812)
نسیمی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۰۰:۲۳
خداحافظ محمود! ، متأسفم این را می گویم اما چه کنم که به تاریخ پیوستی! (138814)
به نظرم بهترين مناظره بود چون بيشتر ناظر بر برنامه ها بود و در فضايي نسبتا منطقي بحث پيش رفت چون يك طرف قضيه منطقي بود(زنده باد اقا محسن)
اميدوارم كه ملت حقيقت رو شناسايي كنند و به دور از مصلحت انديشي به تنها كسي كه برنامه داره راي بدن (138819)
ابوذر
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۰۲:۱۵
به نظر بنده آقای رضایی بر روی برنامه هاشون پافشاری می کردن و طریقه اجرایی شدن آن را نگفتن و آقای احمدی نژاد هم باید بپذیرد که دولتش هم اشتباهاتی داشته
بنده هر 6 مناظره را دیدم
فکر می کنم با همه ی این شلوغ کاری ها ، باید یک بار دیگه به احمدی نژاد (مثل سایر دولت های قبلی که از این ویژگی برخوردار شدن) حق داد که این دولت هم 4 سال دیگهکشور را مدیریت کنه ( با همه نقدهایی که به آن وارده) (138820)
کیوان
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۴:۵۳:۱۶
من سعی میکنم از مغزم استفاده کنم . . ! (139574)
فریبا
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۶:۰۹:۳۵
این چهار سالی که شما با این دست و دلبازی میبخشید 4 سال لز زندگی مردم این مملکته اگه زندگی شما براتون اینقدر بی ارزشه مختارید ولی خواهشا از بقیه مایه نزارید (139725)
هم اصلاح طلبان و هم آقای محسن رضایی به احمدی نژاد گفتند این همه لجاجت نکن و اطلاعات غلط به مردم نده تنها با این تفاوت که اصلاح طلبان باصراحت گفتند دروغ نگو و آقای محسن رضایی با استدلال محکم و قوی و بسیار محترمانه همین حرف را به او زدند و یک پیشنهاد هم به اصولگرایان دارم که اکنون که آقای محسن رضایی بسیار قوی ظاهر شدند تا فرصت از دست نرفته حمایت خود را از ایشان اعلام کنندتا از موضع انفعالی در انتخابات درآیند. (138822)
در مورد شکر آقای دکتر احمدی نژاد انصافا جواب دندان شکنی به منتقدانش داد و احاطه و تسلط خود را به رخ منتقدانش کشید واقعا دکتر در همه زمینه ها صاحب نظر است انشا الله 4 سال دیگر سکان کشور را بدست خواهند گرفت خدا توفیقشان دهد (139499)
چراغ روشن
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۰۳:۰۰
احمدي نژاد در مناظره آخر هم در برابر آقاي رضايي مغلوب شد.
آقاي رضايي:
شما تاريخ را فراموش كرده ايد. (138823)
آقای چراغ روشن اگر متوجه صحبت ها می شدید این حرفا رو نمی زدید
13-آقای رضایی گفتن ابتدا گفتن که سه سال اول جنگ ما عذل و نصب می کردیم
احمدی نژاد گفت یعنی زمان دولت میرحسین
آقای رضایی گفتند که خیر دولت موقت (آخه زمان دولت موقت که محسن رضایی تو سپاه کاره ایی نبود)
2-آقای رضایی فرمودن سال 1358 ، جالبه که بدونید آقای رضایی سال 1360 فرمانده سپاه شدن
به نظر بنده احمدی نژاد حرمت رضایی رو نگه داشت
راحت می دانست ................................... ایشان را به چالش بکشه
این رو نگفتم چون می دانم که نظر منتشر نمی شد (139436)
واقعا آقای رضایی 5 سال اول انقلاب دولت را اداره میکرده پس مهندس موسوی چه کاره بوده اند؟ (139501)
ادعاي عجيب رضايي در مورد اداره زمان جنگ كشور و همچنين اينكه گفته بود تا يك ماه ديگه بين ايرن و امريكا جنگ ميشه و گرفتن حالش توسط دكتر خيلي جالب بود. رضايي خيلي خودشو خيلي قبول داره نميگه اگه آدماي بزرگي مثل فرماندهان شهيد جنگ (حاج احمد متوسليان، همت و جهان آرا و...) الان بودن شايد ايشون هيچ كاره ميشد.اين همه شهيد هيچ كاري نكردند و فقط اين زير دست هاشمي همه كاره جنگ بود.
خوب شد امام مرد تا اينها از خاطرات خصوصي و عجيبشون با ايشون براي اثبات حرفاشون استفاده كنند. (138824)
اگه یه کم در مورد جنگ اطلاعات داشتی میدونستی همه اونهایی که داری اسم می بری به اضافه کسایی مثل کاوه باکری ها حتی کسایی مثل قالیباف و لاریحانی و حتی همین احمدی نژاد رو همین آقا محسن به جایی رسوند (139477)
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۳۲:۰۸
آقا رضا لطفا به مطالعه تاريخ جنگ بپردازيد تا خداي ناكرده به سرداران و مدافعان بزرگ اسلام و ايران نادانسته توحين نكنيد
در زماني كه شهداي گرانقدري كه شما نام برديد در جنك تحميلي فرمانده گردان يا نحايتافرمانده لشكر بودند سردار رضايي فرمانده سپاه بودند و تنها كسي كه در حد ايشان در اداره جنگ سهيم بودند شهيد صياد شيرازي بودند
لطفا همه چيز را زير سوال نبريد فقط براي انتخابات (139488)
دوست عزیز شما از احمدی نژاد هم جسارت بیشتری دارید و می تونین تو جسارت و ... با ایشون مسابقه بگذارین (139590)
دوست عزیز من از طرفداران رضایی نیستم اما بد نیست برید از بزرگتر هاتون بپرسید تا بهتون بگن رضایی تو جنگ چیکار کرد البته اگر در اطرافیانتون کسی باشه که تو جنگ بوده باشند. (139606)
همه شهدایی که میگی ،زمان جنگ زیردست حاج محسن بودند.ولی چون شهید شدند بیشتر تبلیغ میشند. نقش محسن رضایی تو جنگ از همه اونا بیشتر بود. (139622)
میر محسن کروبی نژاد
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۰۴:۴۳
بسیاری از اصولگرایانی که از احمدی نژاد طرفداری میکرده اند نظرشان در حال عوض شدن است. بسیاری از آنها به رضایی رای خواهند داد و برخی نیز به موسوی. بهرحال اهانت احمدی نژاد به دوران دفاع مقدس و همچنین دوران ریاست جمهوری مقام رهبری چیزی نیست که بسیاری از بسیجیان و یا سپاهیانی که آن دوران را به چشم خود دیده اند به سادگی از آن بگذرند. در ضمن آمارهای خلاف واقع در مورد نرخ تورم و بیکاری چنان در میان جامعه مشهود است که کمتر کسی میتواند از عملکرد اقتصادی احمدی نژاد دفاع کند. بهرحال اراده مردم مشخص خواهد کرد که چه کسی زمام امور را بدست بگیرد مگر اینکه وقایعی حادث شود و معادلات را بهم بریزد که امیدوارم چنین چیزی اتفاق نیافتد. (138825)
این آقای تئوریسین ( رضایی) با این طرح فدرالی آیا فکر تجزیه کشور هم کرده اند آیا اگر اقوام ایرانی مثل آذری ها یا عرب ها یا کردها .... هرکدام یک منطقه فدرال ایجاد شود فکری هم برای امکان خود مختار شدن این مناطق کرده اند امنیتی که این آقا شعار میدهد همین است؟ (139509)
به صلابت، متانت، پختگی، زیرکی و هوشیاری آقای رضایی غبطه می خورم. من تا قبل از این مناظره از طرفداران آقای احمدی نژاد بودم، زیرا وی را فردی شجاع به حساب می آوردم. اما به قول خود آقای احمدی نژاد که \" دروغگو خائن است و خائن ترسو\" ، فهمیدم که تصور من از شجاعت ایشان تنها یک خیال بوده است. از اینکه با صلابت، متانت، پختگی، زیرکی و هوشیاری خود بالاخره احمدی نژاد را مجبور به پذیرش تورم 25 درصد کردید و دروغگو را رسوا کردید ( من هم مثل شما مایل به استفاده از این الفاظ نیستم )از شما ممنونم. (138826)
اووووووه
بابا ایول الله چکار کرد
بنده خدا محسن رضایی فکر کرد اگر از وزرای خود احمدی نژاد و ... استفاده کنه میتوونه از اطلاعات اوونها استفاده کنه و او رو شکست بده
اما نشد که نشد (138827)
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۳۵:۴۰
من منظور شما را نفهميدم دوست عزيز!
پيشنهاد مي كنم يك بار ديگه فيلم را ببيني
اگر هم واقعا در خارج از كشور هستي سعي كني با شرايط داخل بيشتر آشنا بشي چون حرفهاي آقاي رضايي احتياج به اطلاعات وزرا نداشت براي مردم عادي هم محسوس است (139493)
صداقت
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۰۶:۲۰
خدایا شکرت که بالاخره کسی پیدا شد و دست آقای ریس جمهور رو برای مردم باز کرد!
احسنت بر رضایی
احسنت بر رضایی
احمدی نژاد فکر کرد می تواند مردم راهم با گریز به گذشته و علم کردن مسایلی که مردم اطلاع چندانی از آن ندارند فریب دهد و اوضاع را به نفع خود تغییر دهد! می خواست با گرفتن آتو و تخریب کردن پیروز شود(کاری که با بقیه کرد)ولی غافل بود که محسن رضایی دست او را ازقبل خوانده است .
یعنی واقعا آقای احمدی نژاد از حمله ی آمریکا خبر نداشت؟شخص اول مملکت اینقدر غافل!
توجه کنید که رضایی اشاره کرد که با تداوم این وضعیت در کشور باز هم احتمال حمله وجود دارد.
آمار ها ی غلط هم که از طرف دکترای اقتصاد برای همه رو شد.
واقعا رضایی به احمدی نژاد رحم کرد!
خدایا مردم مارا بیدار کن........ (138829)
زنده باد دکتر رضایی. تنها کسی که میتونست ثابت کنه احمدی هیچ مالی نیست تو بودی. زنده باد. رای ما دکتر محسن رضایی.
فردا مستند دکتر رضایی ساعت 9.45 یادتون نره. (138830)
این مناظره نشان دادتا آقای احمدی نژاد نتونن شانتاژ کاری بکنن و نتونن آن لبخند ها
رو بر لب داشته بشن
آقای رضایی برنده ی مناظره بود و درآخر به رز جالبی به حاشیه سازی در مورد جنگ جواب دادن
آقای دکتر آمارهارو دور زدن که توسط رضایی برملا شد
دانش جعفری انتقام ظلمی رو که احمدی نژاد به او روا داشت رو گرفت
هورا دانش جعفری! (138831)
خیلی خوشهالم که آقای رضایی با آمار دقیق کاری کرد که آقای احمدی نژاد نرخ
تورم 25درصدی را بپذیرد.
متاسفم که آقای احمدی نژاد در مناظره قبل با بازی کردن با اعداد سعی در انحراف
افکار مردم داشت.
الان دیگه به هر کی رای بدم به آقای احمدی نژاد نمیدم. (138832)
SAeiD
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۰۸:۳۹
آقای رضایی واقعا عالی بودند و برای اولین بار موضع تدافعی آقای احمدی نژاد را دیدیم. من امیدوارم مردم ما بدون ترس از شکست به اصلح رای دهند. (138833)
محسن رضایی در مناظره امشب با مدیرت کامل خود نشان داد که می توانند حتا در مقابل هیجان سازی های طرف مقابل سمت و سوی مناظره را در جهت گفتمانی اصولی هدایت کند. هرچند می توان گفت که این خونسردی کامل ایشان از آنجا ناشی می شد که بر خلاف دو کاندیدای دیگر که کانون توجه هواداران بسیاری هستند، بار سنگینی بر دوش ایشان نبود و بنابراین آقای رضایی با فراغ بال کامل به تشریح عملکرد دولت و برنامه های خود پرداخت. با این وجود نمی توان از این نکته غافل شد که رییس جمهور از ابتدای مناظره ها بنا را بر این گذاشته بود که هر سه کاندیدا علیه او هستند و به این خاطر هیچ حاشیه امنیتی حتا برای محسن رضایی نیز وجود نداشت. احمدی نژاد متاسفانه نشان داد که اتاق فکر او فاقد هر نوع خلاقیت است. اگر او از مناظره با میرحسین موسوی درس گرفت که وارد حاشیه ها نشود و دانست که سیاست مداری تنها چرخیدن حول محور هیجان نیست ولی متاسفانه در برنامه مناظره با کروبی اشتباه فاحش دیگری کرد. او فهمید که به جای اتخاذ تاکتیک اشتباه ورود به حاشیه، مقولات مهمی نظیر ارایه برنامه های دولت نهم و دستاوردهای آن را به مخاطبان ارایه کند ولی به جای آنکه در این مساله نیز مانند گذشته جسارت داشته باشد و حقایق را بیان کند با ارایه آمارهای پر از شبهه بهانه دیگری دست رقیبانش داد تا این بار به صراحت متهم به دروغگویی شود. چنین مساله ای نشان می دهد که اتاق فکر آقای احمدی نژاد تنها از گذشته درس می گیرند ولی برای آینده برنامه ای ندارند. در این برنامه که ترکیبی از ارایه برنامه ها و تلاش برای ورود به حاشیه ها بود، باز هم احمدی نژاد بود که اشتباه کرد. وقتی محسن رضایی گفت که آمار تورم 25 درصد است، او باز هم بر حرف خود اصرار ورزید و این یعنی اشتباه. چون بالاخره محسن رضایی در طیف اصولگرایان قرار گرفته و رای بالایی هم نسبت به کاندیداهای دیگر ندارد پس چه دلیل دارد که علیه دولت نهم جو سازی کند. آقای احمدی نژاد به خوبی نشان داد که جسارت و گستاخی در وجودش نهادینه شده است. او با طرز برخورد خود، سعی داشت تا محسن رضایی را که معقولانه برنامه ها ی خود را نسبت به دولت تشریح می کرد، عصبانی کند که البته در این کار تا حدودی موفق شد. لبخند متین محسن رضایی در انتهای برنامه به اخمی همراه با نگاه های شماتت گونه همراه شده بود. اخمی که یک پدر هنگام جسارت و گستاخی فرزندش بر چهره می نشاند تا او را نسبت به کار غیرمعقولش آگاه کرده و توبیخ کند.
من معتقدم که برنده اصلی این مناظرات با توجه به فضای تشریح شده در سطرهای پیشین محسن رضایی بود. امیدوارم حتا اگر او برنده انتخابات نشود حداقل یکی از مشاوران عالی رتبه رییس جمهور منتخب باشد.
در ضمن بیان این نکته خالی از لطف نیست که متانت واقعی و برمدار اخلاق بودن را محسن رضایی بسیار خوب به نمایش گذاشت. او نه دولت های پیشین را نفی کرد و نه به تمجید از دولت فعلی برخاست و البته مواضع خود را روشن و صریح بیان نمود. (138834)
سلام
من به حاج محسن رای خواهم داد. معجزه انتخابات دهم در راه است.
هرکس انصاف داشته باشد، اذعان میکند که فقط حاج محسن از پس شعبده بازیهای احمدی نژاد برآمد.
چه صلابتی! (نگاه نافذ حاج محسن را مقایسه کنید با صدای لرزان میرحسین)
البته کسی انتظار نداشته باشد که با آمدن حاجی یک شبه اوضاع خوب بشه. این دیگه بستگی داره به تقویت روحیه کار گروهی و تلاش خودمان.
از صمیم قلب برای پیروزی محسن رضائی دعا میکنم (138836)
مسیحا از هلند
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۱۰:۲۵
آقای رضایی در این چند وقت آنقدر اقتصاد اقتصاد و انقلاب اقتصادی و فدرال اقتصادی کرد که ما گفتیم ایشان بهترین برنامه رو داره
اما این مناظره نشوون داد برنامه های ایشان صرفا نظریاتی است که به درد درج در کتب و تدریس در دانشگاه...اسلامی میخوره تا یه دکترایی کسب بشه
ایشان حتی نتوانست قابلیت اجرایی شدن این برنامه ها رو اثبات کنه (138838)
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۴۱:۴۵
آقا مسيحا
اثبات نظريه هاي ايشان در فقط درعمل براي شما ممكنه نه با حرف اگه شما در علم اقتصاد سررشته اي داشتي بهت اثبات ميشد كه هم برنامه هاشون خوبه هم عملي (139500)
belakhare be 25% tavarom eteraf kard (138839)
از خواب بیدار شید
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۱۱:۳۷
در این مناظره دقت کردید که احمدی نژاد بیخود و بی جهت به دنبال تخریب رضایی بود؟
از آمار های غلط تورم و بیکاری آگاه شدید؟
افسوس که رضایی با احمدی نژاد مدارا کرد وگرنه به راحتی نسخه ی او را پیچانده بود
مردم ایران مردم ایران
از خواب غفلت بیدار شوید...............
گول دروغ ها و عوام فریبی ها را نخورید. (138841)
سیروس
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۱۴:۱۱
آقا محسن خوب با آمار و ارقام ناک اوتش کرد آقای احمدی نزاد آخر سر که دید کم آورد باز رو آورد به تهوین مسخره کردن واتهام زدن که آقا محسن در کمال ادب خوب جوابشو داد از سه مناظره هیج امتیاز نگرفت احمدی نژاد (138843)
این احمدی نژاد تو مناظره ها منو یاده بازی های بارسلونا تو این فصل می اندازه. کاملا با برنامه و تماشاگر پسند بازی می کنه. خیلی قویه. به جز بازی با موسوی که بازی ای که 3 هیچ جولو بود رو با مطرح کردن زهرا رهنورد مساوی تموم کرد، همه بازیهاشو مقابل رضایی و کروبی برد. (138845)
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۴۴:۲۱
ظاهرا ملاك شما در برد و باخت مثل ملاك برد و باخت در فوتبال است
نمي دانم چطور به اين نتيجه رسيديد !
لطفا براي ما تشريح كنيد (139502)
بیاییم برای یک بار هم که شده احساسی نباشیم
من نمی گم به کی رای بدیم اما به کسی رای بدیم که دوباره 4 سال دیگه پشیمون نشیم!
به کسی رای بدیم که بیشتر پارامترهای شخصیت ریاست جمهوری رو داره
به کسی رای بدیم که از احساسات پاک میلیونها جوون بهره کشی نمی کنه
به کسی رای بدیم که عقلمون میگه نه اوناییکه تو خیابونن!
به کسی رای بدیم که بعد از اینکه رییس جمهور شد مجبور نباشه ادای دین به حامیاش بکنه و ما جوونها رو یادش بره
به کسی رای بدیم که خودشو عقل کل ندونه
به کسی رای بدیم که حقشه و تواناییشو داره
بییایید چشمهامونو باز کنیم و جمعه درست رای بدیم
انتخاب برترو همه می دونیم کیه ولی حیف و صد حیف که همه می گیم :
\" عالیه ولی رای نمیاره\"
اگه درست رای بدین مطمئن باشین رای میاره. (138847)
منظورت احمدی است به کوری چشم تو میاره (139297)
محمد رضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۱۸:۵۱
اي كاش موسوي و كروبي به نفع محسن رضايي كنار مي رفتند
آخه اين دو چهره خودشون رو خراب كردن .
در مقابل احمدي نژاد كم آوردن .
ادبشون رو هم نشون دادن .
فقط محسن رضايي توانست در مقابل احمدي نژاد به ايستد همچنين برنامه هاي بسيار خوبي دارد و از قدرت تفكر و تكلم خوبي هم برخوردار است
همچين اصول گرا هم نيست ميشه گفت ميانه رو هستش (138851)
صاحبدل
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۱۹:۲۵
میگم
در جایی یه سخنران رفته بود بالای منبر هی شروع کرد از کلمات قلمبه و سلمبه استفاده کردن
ملت هم همین طور نشسته بودند و چشم به دهان این بابا دوخته بودند
وقتی صحبتهاش تموم شد طرف رفت جلو و بهش گفت من که نفهمیدم چی گفتی اما دمت گرم
آقای رضایی مدتی است که هی میگه انقلاب اقتصادی راه میاندازم فدرال و 9منطقه فدرالی و ...
اما این سری فکر نمیکرد که یه نفر با2تا سئوال کل نظریاتش رو به هم بریزه (138852)
نازنین
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۳۹:۰۰
آقای صاحبدل اگر شما چیزی از صحبتهای آقای رضایی نفهمیدی احتمالا باین دلیل بود که نمی خواستی بفهمی.بارها در مورد متوسط تورم و تورم نقطه ای همه جا بحث شد، مسئله حمله آمریکا که ملموس بود و مال همین سالها.در مورد گرانی باید بپرسم شما این روزها خرید نرفتی؟ پس نگو نفهمیدم.بگو نخواستم بفهمم (139497)
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۵۰:۰۸
آقاي صاحبدل شما چقدر از اقتصاد سر در مياري؟
سوالهايي كه فقط جهت تمسخر مطرح ميشود و در جهت تحليل نيست كه پايه علمي ندارد
انتظار داشتيد چه جوابي بشنويد
\"هم سوال از علم خيزد هم جواب\"
سوالي كه از سر علم نباشد چه جوابي ميتواند داشته باشد؟ (139510)
mohammad
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۱۹:۳۱
آفرين بر اين بزرگمرد عرصه ي دفاع مقدس. پس از مناظره فهميدم اگر اكنون طعم خوش آزادي را مي چشيم علاوه بر امام و خون شهدا مديون چه بزرگ مردي هستيم.
آقاي رضايي به واقع نه تنها مناظره بلكه احمدي نژاد را اداره نمود و احمدي نژاد در برابر او مانند طفلي بود كه نزد استاد نشته بود.
راي من از احمدي نژاد به رضايي برگشت. و فكر مي كنم ايشان گزينه مناسبي براي كساني هستند كه به ناچار مي خواهند به احمدي نژاد راي دهند. ضمنا با حساب رياضي هيچگاه راي دادن به آقاي رضايي باعث ژيروزي طرف سوم (فرضا موسوي ) نخواهد شد. نتيجه اش يا پايين آمدن راي احمدي نژاد است يا رفتن به مرحله دوم.
اگر در مرحله دوم هم اقاي رضايي يكي از طرفين بود كه به ايشان راي مي دهيم و اگر احمدي نژراد با غير از رضايي بود بالاجبار به او راي خواهيم داد.
اللهم صل علي محمد و ال محمد. (138853)
agar in azadi bayan hamishe bood digar dar keshvar moshkel nabood
be omide naboodi tang nazarha (138854)
تماشا
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۲۱:۰۱
باید به محسن رضایی تبریک گفت ، گرچه طبق معمول در کلام آقای احمدی نژاد بخصوص در آغاز مناظر با تیک های عصبی که در صورت ایشان مشهود بود نگرانی را می توانستیم شاهد باشیم .. اما با این حال حاج محسن عزیز خوب از پس ایشان بر امد ... در قسمت پایانی هم برای آقای احمدی نژاد متاسف شدم که دست و پا می زد تا بتواند کلام پایانی را از آن خود کند و با حرفی نسنجید در حوزه کاملا تخصصی مردی که هشت سال فرمانده جنگ بوده موضوعی کاملا جنگی را مطرح کرد شاید به این امید که محسن هم به حاشیه برود و از وقت خود درست استفاده نکند .. آقای ریس جمهور تمام اندوخته اندک خود را هم از دست دادید... واقعا آقای ریسس جمهور متاسفم که این همه دست و پا زدن برای یک صندلی دور از شان احمدی نژاد آمال دلهای مردم ساده دل است ... خودتان واقف بودید که ده دقیقه پایانی طبق روال مناظره ها برای محسن رضایی بود چرا اینقدر با سئوالات تکراری و بی اساس می خواستید وقت کشی کنید ؟ ... شما که می گفتید نمی ترسید پس از چه می ترسید ؟ می ترسیدید که آقای رضایی در ده دقیقه پایانی احمدی نژاد را برای همیشه ناک اوت کند ؟ برادر عزیز حداقل به حرف خود باور داشته باشید ... بگذارید حداقل در بین اصول گرا ها از احمدی نژاد به عنوان مردی که در انتخابات نتوانست مبارزه کند و شکست خورد یاد شود نه کسی که برای نگه داشتن قدر ت هر کاری کردی .. ترسید و گفت نمی ترسم ... دوست من اگر به حرف خودتان باور داشتید اینقدر ده دقیقه پایانی محسن رضایی را با سئولات بی اساس نمی گرفتید .... رئیس جمهور محترم کشورم هستید ... اما خواهش می کنم قبل از هرچیزی ایرانی آریایی و اصیل رفتار کنید ...برای شما آروزی سلامت و سعادت می کنم و برای کشور سر بلندی (138855)
خیلی باهات موافقم. مسأله رو کامل باز کردی. فقط نمیدونم چرا احمدی نژاد اینبار خیلی دیر به حاشیه ها وارد شد؟ (139666)
ahmady ba khodesham gahre
khoda be khair kone (138856)
احمدی نژاد بر خلاف مناظره اش با موسوی که میگفت کاش مناظره ادامه پیدا کند، در این مناظره تمایل داشت مناظره زودتر تمام شود. آقای رضایی، از شما به خاطر بر ملا کردن دروغهای فرد مقابل در زمینه تورم، بیان تغییر معیار در تعریف بیکاری و این که کسی که دو ساعت در هفته کار کند شاغل به حساب می آید! ، بازی با تعرفه های وارداتی (شاید برای میلیاردر شدن برخی نزدیکان بدون اینکه دچار مفسده ی اقتصادی بشوند!) ، خود برتر پنداری احمدی نژاد و از همه جالبتر بیان اینکه نمودار فلاکت ایرانیان در زمان آقای احمدی نژاد رشد سریعی داشته است، از صمیم قلب از شما ممنونم. در واقع من قصد نداشتم در انتخابات شرکت کنم، چون همه ی کاندیدا ها را مثل هم می دانستم. اما با دیدن قدرت بیان شما که بر خلاف آقای احمدی نژاد به دور از شلوغ بازی و حرکات بچه گانه، در کمال متانت دست به افشاگری زدید نظرم نسبت به شما عوض شد. تصمیم گرفتم در انتخابات شرکت کنم و با کمال افتخار به شما رای بدهم.
رضایی، تویی که نمیشناختمت. (138857)
حاج محسن کاری کردی که احمدینژاد فوبیا ی موسوی بگیره (138863)
فاطمه
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۲۵:۰۸
عالی بود اولین مناظره به معنای واقعی که نتیجه اون بیانگر تسلط دکتر احمدی نژاد بر اوضاع کشور بود (138864)
واقعا درایت و توانمندی واشرافیت دکتر عزیز منو مجددا مجذوب خودش کرد. حافظه ذهنی دکتر بی نظیره؟ همینه که رتبه 1300کنکورروداره نه مثل بعضی ها مدرک رو به زور به اونها می دن؟ ونه مثل برخی که اسم دکتررو یدک می کشن؟مدیریت زمان دکترو حال کردین؟ واقعا لذت بردم؟ محسن خان عاجز بودن از پاسخ علمی وفقط کلی گوئی کردن؟ ایشون فکر کردند که ایجاد دولت فدرالی بدون برنامه چند ساله (که حداقل 20الی 50سال زمان میبره)ممکنه؟ متاسفانه جناب آقای محسن خان نمی دونند که درمدیریت کلان ،اقتصاد با سیاست عجین ولازم وملزوم یک دیگه هستند؟ واینکه بیان می کنه مثل جزیره کیش بنده خدا فکرکرده که جمعیت 70واندی میلیونی روهم میشه مثل جزیره کیش چند هزارنفره مدیریت کرد؟ البته دکترنشون داد که نمی خواد وارد بحثهای جانبی بشه اما محسن خان دکتر رو مجبورکرد که بعضا به سخنان بی پایه واساس ایشون که به طنز ومسخره بیان می شد پاسخ بده ؟ ایول ایول داش حاج محمود و ایول (138865)
آفرین به صداقت و متانت آقای رضایی ، امشب هم منتظر بودیم که آقای احمدی نژاد مانند شبهای پیش از آقای رضایی راجع به پسرشون بازجویی کند (138875)
مرتضی از هلند
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۳۱:۰۴
نیمه اول:
همه چیز بصورت تنگاتنگ پیش رفت
هر دو کاملا محتاط و سعی میکنن از جناحین وارد بشند
مصاف دیدنی و جذابی است
نیمه اول برابر به پایان رسید
نیمه دوم:
یه طرف نقطه ضعف دفاع حریف رو پیدا کرده
فشار را زیاد میکند بعید است بتوان در برابر این فشارها امان آورد
به دقایق پایانی نزدیک میشویم
تنها یک اشتباه ممکن است سرنوشت رو برای هر دو تغییر دهد
و...
اولین اشتباه:
در زمان جنگ من دولت رو اداره میکردم
حریف قدر است بعید است از این فرصت استفاده نکنه بله اولین اشتباه در دقایق پایانی کار دستش داد
حالا دیگه چیزی برای از دست دادن ندارند باید حمله کنند ولی باید هواسشان به ضد حمله باشد و بله دوباره یه اشتباه دیگه و استفاده حریف کار را تمام میکند:
استفاده از نخبگان و پیش بینی جنگ
دیگه فرصتی برای جبران نیست حریف داره به آب و آتیش میزنه و
وقت تمام
احمدی نژاد بازهم پیروز مناطره (138876)
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۵۵:۱۹
آقا محسن من ميخاستم به كامنت شما پاسخ بدهم اما وقتي نوشته شما را تااخر خوندم به اين نتيجه رسيدم كه لحن شما آنقدر لمپني است كه ارزش پاسخ ندارد
با عرض معضرت (139517)
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۳:۵۷:۵۰
شما به اين مناظرات به عنوان يك مبارزه در جهت فريب افكار عمومي نگاه ميكنيد در صورتي كه هدف آن تنوير افكار عمومي است آقا مرتضي
اگر با اين ديد نگاه كنيم انكسي برنده است كه صداقت و صلاحيت دارد نه انكسي كه از به قول شما فرصت ها سو استفاده كند (139518)
نکنه شما فکر می کنید جنگ هم مثل این 4 سال گذشته اداره می شد؟
همینقدر که الان هستید و کشوری داریم و عزتی داریم و به خیلی چیزهایمان افتخار می کنیم بهترین دلیل بر این است که چنین نبوده است.
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
بالاخره یکیش را درج می کنید یا اینترنت ما قفل شده؟! (139595)
از الف تشکر می کنیم که این فیلم ها را در اینترنت منتشر کرد و این محیط را برای تبادل نظر ما بوجود آورد. من هر روز اینجا کامنت می گذارم. خسته نباشی آقای کامنت تایید کن! به بقیه همکارانت هم از طرف ما خسته نباشید بگو. (138877)
محسن باقرزاده
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۳۳:۳۰
با سلام؛
در این مناظره آقای محسن رضایی با مهارت توانست بحث را در دست گرفت و با متانت و منطق نقد محکمی بر اوضاع اقتصادی کشور و سیاست خارجی دولت نهم و آمارهای غلط ارائه شده احمدی نژاد وارد کرد و گرچه آقای احمدی نژاد در مقام پاسخگویی دائماً با دوره قبل از خود آمارها را مقایسه میکرد و با روش فرافکنی سعی در فرار از واقعیت ها داشت .
دولت نهم باید خود را ملزم به پاسخگویی میکرد و با مردم رو راست برخورد می نمود، این شیوه مناظره با استدلالهای ناقص و یک بعدی درست نبوده و نیست،حجم درآمد دولت نهم و هماهنگی سیاسی سایر قوا با قوه مجریه در این دولت بی نظیر بوده است و با این اوضاع مردم در مشقت و سختی هستند وانتقاد از عملکرد سایر دولتها برای بهره گیری و کاستن خطای اجرایی در حال و آینده برای دولت مفید است نه برای تبرئه دولت از خطاها و کاستی هایش ،کما اینکه کسی مدعی کارکرد بی نقص دولت اصلاحات در عرصه اقتصادی نبوده و نیست.
نقطه حائز اهمیت این مناظره تغییر رفتار احمدی نژاد از دقیقه 30 به بعد با آقای رضایی بود رییس جمهور با اشاره به چند موضوع بی اهمیت به جای پاسخ گفتن به عملکردش ،سعی در به چالش کشیدن آقا رضایی را داشت و متاسفانه رفتار رییس دولت به دور از نزاکت و ادب یک مسئول دولت بود. (138881)
دروغگو خائن است و خائن نادان. نه ترسو. اگر ترسو بود كه جرأت خيانت نداشت. سخترين كار مناظره با نادان است. درود بر رضايي (138885)
آقاي رضايي از فرزندان رشيد اين انقلابند و پرورش يافته مكتب امام خميني .
امشب در مناظره رضايي و احمدي نژاد تفاوت بين مكتب انقلابي و منطقي امام از يك سو و تفكر تحجراسلام نما را از سوي ديگر ديديم ، تفكري كه امام هميشه از آن رنج ميبرد و بيست سال است كه در فراق امام مي تازد . (138886)
عبدالرضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۳۹:۵۰
به جناب آقای رئیس جمهور تبریک میگم
ایشان برنده بلامنازع این مناظره بودند و به تمامی سوالات آقای رضایی پاسخ دادند بجز یک نکته و آن هم این بود که باید برای مردم بیان میفرمودند که منظورشان از تورم 15 درصدی تورم نقطه ای بوده و با آن به تمامی ابهامات پاسخ می دادند.
من پس از این مناظره به آقای رئیس جمهور رای خواهم داد (138887)
محمود
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۴:۰۱:۵۲
شما قبل از اين مناظره هم قطعابه جناب دكتر احمدي نژاد راي ميداديد
از لحن شما پيداست كه از طرف داران هميشگي دكتر هستيد و هيچ چيز نمي تواند ايمان شما را سست كند! (139521)
ای کاش آقای رضایی در تمام مناظره، مانند 4 دقیقه آخر مناظره می کرد. گرچه که واقعا معلوم بود ادب ایشان خیلی بالاتر از این بود و اگر بچه بازی احمدی نژاد در آخر مناظره نبود، این 4 دقیقه هم با خوشرویی آقای رضایی طی میشد. ای کاش احمدی نژاد این حرفهای مسخره و بچه بازی ها در اول مناظره انجام می داد ( البته فکر میکنم احمدی نژاد کاملا از توانایی های رضایی آگاه بود و تا وقتی که مطمئن نشد وقتی برای آقای رضایی باقی نمانده است، از وارد شدن به حرفهای تنش زا کاملا خودداری می کرد ) (138889)
behmadi
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۲:۴۳:۲۰
آیا اگر همه آنانی که رضایی را اصلح می دانند به او رای دهند، رای نمی آورد!؟ (138891)
آقای محسن رضایی با جذبه نظامی-سپاهی خود به دکتر احمدی نژاد اجازه جنجال و شیطنت نداد و مناظره را کنترل نمود. اگرچه بازهم محمود احمدی نژاد بدنبال گرم کردن بحث با مسایل حاشه ای بود. (138897)
دست آقای رضایی درد نکنه.
دستهای خالی آقای احمدی نژاد در این یک عرصه رو هم نشو داد.
من نمی دونم چرا آقای حمدی نژاد همش سعی میکنه با خود زنی جلب نظر کنه.تا کم میاره شرو می کنه تو سر و مغز خودش میزنه تا بگه ملت به من بدبخت کمک کنید.یه زونکن توهین وچهار تا عکس و یه مشت تهمت و یه لیست از دزدا اینا شدن بساط مظلوم نمایی آقای احمدی نژاد!
کاش اینقدر که با هزینه ملت جلوی آمریکا و اسراییل شونه میکشه تو مناظره ها هم شجاع بود. (138910)
اسماعیل موحد
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۳:۰۳:۲۵
سلام دوستان
به نظر من آقای رضایی با رصد مناظره های قبلی حضرات کاندیدا در برابر احمدی نژاد بهترین تاکتیک را انتخاب کرد و پیروز مناظره بود و با دلایل نسبتا کارشناسی نشان داد که هر کس آنطور که می پسندد به آمار نگاه می کند و به نفع خود تمام مکند.و خلا یک تحلیل کارشناسی احساس می شود.
و به نظر من در پس این مناظره چند نکته مشخص شد : اول اینکه تمام مسائلی که کاندیای قبلی در مناظره با احمدی نژاد به چالش کشیده بودند دقیقا تایید شد. بی اخلاقی احمدی نژاد در گفتار و رفتار تایید شد و اگر رضایی هوشیار نبود به دام احمدی نژاد می افتاد، دوم اینکه در نشان داد در سیاست های اقتصادی دچار ضعف هستیم و سوم اظهار نظر های خودسرانه احمدی نژاد در سیاست خارجی به نفع ملت نبوده
پس به نظر بنده برنده واقعی میر حسین موسوی بود که در مناظره آخر تمام امتیازاتی که رئیس جمهور در مناظره های قبلی کسب کرده بود به نفع رضائی و میر حسین تمام شد (138911)
در اداره کشور آنچه که خیلی مهم بنظر می رسد این است که مسئولین آن کشور دید جامع و کلانی به مسائل داشته باشند و کل نگر باشند نه جزء نگر. بعبارت دیگر تمام مسائل جاری کشور اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، سیاست داخلی و مسائل بین المللی و ... را در کنار هم و در ارتباط با هم ببیند نه اینکه بخشی از مسائل را ببیند و بخشی را نبیند و یا احیانا ارتباطی بین آنها قائل نباشد. در مجموع این مناظره و مناظره های قبلی نشان می دهد آقای احمدی نژاد دید وسیع و کلانتری به کشور و مسائل جهانی دارد ضمن اینکه از مسائل جزئی هم غافل نیست. و الان فکر می کنم با شناخت و تسلطی که بویژه در این 4 سال نسبت به کشور پیدا کرده ایشان پتانسیل بسیار بالایی برای بعهده گرفتن دوباره مسئولیت رایست جمهوری را دارند و با جدیت و تلاش و شهامت و توکلی که از ایشان سراغ داریم انشاء الله با انتخاب مجدد وی شاهد رشد روزافزون میهن اسلامیمان خواهیم بود. (138914)
آقا محسن، بیان \"افتتاح پروژه جوی آب توسط هیئت دولت!\" خیلی جالب بود. از این قشنگ تر نمیشد سفرهای بی هدف استانی را زیر سوال برد. واقعا ازتون خوشم اومد. (138917)
بالاخره احمدی نژاد مجبور شد نرخ تورم 25 درصد را قبول کند در صورتی که در مناظره های قبلی قبول نداشت
درضمن چطور آدم می تواند با تعریف دیگه ای از بیکاری و رکود نرخ بیکاری را با دنیا مقایسه کند در کل باز هم احمدی نژاد دنبال حاشیه سازی بود و دکتر رضایی دنبال مشکلات اساسی کشور (138918)
به نظر من این مناظره دو کاندیدای اصولگرا نبود. بلکه مناظره یک کاندیدای اصولگرا یعنی آقای رضایی بود با یک قدرت طلب!
واقعا چقدر پررویی میخواهد که بعد از اینهمه وقت تازه نرخ تورم واقعی را که همه میگفتند اعلام کنی. (138920)
به نظر بنده برنامهی آقای احمدی نژاد و مشاورانش این بود که بحث را با کمترین هزینه به انتها بکشد و هنگامی که برای آقای رضایی زمانی برای پاسخگویی وجود نداشت تهمت ها و انتقادات کینه توزانهای از ایشان مطرح کند.
واقعا خدا به رضایی رحم کرد که وقت آخر برای او بود و توطئه احمدی نژاد شکست خورد چون او زودتر از موید نیت خود را نشان داد و با دستپاچگی تنها یک موضوع را توانست مطرح کند و وقتش تمام شد. در عوض آقای رضایی که پی به نیت حریف برده بود توانست از فرصت باقی مانده به نحو احسن برای انتقاد صریح و تند استفاده کند.
عصبانیت درونی احمدی نژاد به همراه نگاه به ساعت به خاطر استرس ناشی از وقت باقی مانده برای رقیب به خوبی شکست او را در این طرح از پیش تعیین شده و همچنین در کل مناظره نشان داد.
فقط لطف خدا بود.....
خدا رو شکر. (138921)
اگر مناظره 3 ساعت بود نتیجه انتخابات همانجا اعلام می شد!
خودمانیم مجری هم خیلی به رییس دولت حال داد و وقت رضایی را تلف کرد. (139599)
علوی از قم
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۳:۲۱:۵۵
باسمه تعالی
آقای احمدی نژاد نشان داده که در مناظراتش بدنبال پاسخگویی نیست بلکه فقط می خواهد از هر راهی شده بر حریف پیروز شود. که خوشبختانه میرزا محسن دستش را خوانده بود و با صبوری به سؤالاتش پاسخ می داد آخر کار که آقای احمدی نژاد دید حریف آقای رضایی نیست، سعی کرد نحوه مناظره را بهم بزند تا بلکه 10 دقیقه آخر بحث نصیب محسن نشود. (138922)
اینبار آقای رضایی با برنامه و با تحلیل مناسب شرایط اقتصادی امروز و مخصوصن شرایط آینده توانست از حاشیه پردازی های احمدی نژاد جلوگیری کند!
عقلانیتت واقعن جای تکریم داشت محسن رضایی و همچنین وقارت!
کاش به حای این فضای مه آلود احساسی ایجاد شده در مردم خرده ای هم عقلانیت به این شور قابل تحسین اضافه می شد که مردم به جای رای احساسی , عقلانی انتخاب می کردند! جسارت نباشد منظور این نیست که مردم از روی بی خردی رای میدهند اما کاش ما به جای ایجاد فضای احساسی فضایی عقلانی بر انتخابات حاکم می کردیم
به نظر من بازنده ی مناظره دیشب احمدی نژاد بود . (138924)
پویان
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۳:۴۰:۲۳
1.انصافا آقای رضایی مسلط تر و با برنامه تر از همه کاندیداهاست.
2.افسوس می خورم که چرا اصولگراها از آقای رضایی حمایت نکردند اگر حمایت می کردند حتما به ایشان رای می دادم ولی بخاطر اینکه احمدی نژاد رای نیاره به موسوی رای می دم.
3. تنها نقطه ضعف رضایی این است که به بحث های حقوق بشری و آزادی های اجتماعی نپرداخت.
4. اینهمه احمدی نژاد میگه هر کی نتونست با مجموعه کار نکنه میذاریمش کنار، چرا کسی بهش جواب نمیده. کابینه که آزمایشگاه نیست و مردمم موش آزمایشگاهی نیستند که آقای احمدی نژاد هر روز یکی رو بیار ببینه میتونه باهاش کار کنه یا نه!
5.در ضمن خیلی جالبه هر وقت احمدی نژاد صحبت می کنه یاد جمله عبدی می افتم که گفته بود \"مناظره با احمدی نژاد سخته چونکه در جا عدد و رقم می سازه\"! (138926)
پویان
وای خدائی بند 5 صحبت ها واقعا عینیت داره چه ریز بین هستی شما (139507)
اقاي رضايي هم مانند ديگر كانديدها از عملكرد اقاي احمدي نژاد انتقاد كرد من فكر كنم ايشان نيز در كنار ديگر كانديدا برنده مناظره بود (138937)
yavar115
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۳:۴۶:۵۴
راستی
از این خنده های زیرچشمی آقای رضایی خوشم میاد
خنده ه های آقای احمدی نژاد هم جالبه یه جورایی تو خنده اش میگه
برو بابا عددی نیستی حالا حالتو میگیرم (138939)
عالی بود در یک کلام!
بالاخره یک ابر مرد پیدا شد و با دلیل و مدرک و آمار وخونسردی و عقلانیت تمام حربه های آقای احمدی نژاد را خنثی کرد و بصورت علمی به ایشان و همه ی مردمانی که به فکر کردن علاقه دارند نشان داد که اشتباه می کند.
به نظر من احمدی نژاد 20 دقیقه ی پایانی این مناظره برایش بسیار سخت گذشت، چیزی که انتظارش را نداشت. چندین بار سعی در منحرف کردن بحث از حالت علمی به روانی را داشتند که الحمدلله اثر نکرد و دکتر رضایی با درایت آنها را خنثی کرد.
درود بر محسن رضایی
درود... (138944)
مجتبي مقدم
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۴:۰۰:۲۸
متاسفانه جو مناظره هاي قبلي بر اين مناظره هم بي تاثير نبود آقاي رضايي برنامه هاشون را در جلسات قبلي اعلام كرده بودن از نظر من ايشون جواب شبهات آقاي احمدي نژاد را كاملا دادن اما براي من يه حس غريبي به وجود آمد وقتي متوجه شدم آفاي احمدي نژاد براي تخريب حريفش ميگه شما از اصول بروكراسي دولت بي اطلاع هستيد ديدم يه طرف يه بنده ي خدايي هست كه حداقل 16 سال فرمانده ي يه سازمان نظامي بوده و حداقل 8 سال در مجمع تشخيص مصلحت دبير هست بعد ايشون متهم به اين ميشه كه بي اطلاع اصلا بزرگترين ايراد آقاي احمدي نژاد همينه كه فقط خودش را قادر به مديريت ميدانند البته ايشون نقاط مثبت هم دارن اما نه در اين مناظره بلكه در مناظره هاي قبلي هم ايشون فقط قصد داشتن بگن در اين سي سال كه از عمر انقلاب ميگذره فقط اين چهار سال كار اساسي انجام شده بقيه مسئولين يا سواد مديريت نداشتن يا ويژه خوار بودن اصولا اين ادبيات شايسته ي دولتمردان جمهوري اسلامي نيست كه با يه همچنين حركاتي با زيره سئوال بردن ديگران به هر وسيله اي آنهم جلوي چشم دشمنان انقلاب كه صد در صد بيننده ي يه همچنين مناظره هايي هستن متوسل بشوند اميدوارم ما در جمهوري اسلامي ديگر شاهد اينجور مناظره ها نباشيم كهمن خوبم و تو بدي هنوز چند روزم از فرمايشات رهبري نگذشته كه فرمودند فقط برنامه هاتون را بگين و از اين جملات من خوبم و تو بدي استفاده نكيم.....خدايا خدايا تا انقلاب مههدي از نهضت خميني محافظت بفرما (اين تنها خواست هر ايراني مسلمان هست، اين را براي رئيس جمهور اينده نوشتم) (138952)
بنظر اینجانب اقای محسن رضائی در مناظره بسیار منطقی وعلمی بر خورد نمود واقای احمدی نزاد حرفی برای گفتن نداشت. (138956)
من از اطرافیانم راجع به اخلاق و منش بالای آقای رضایی شنیده بودم ولی نوع رفتارش توی انتخابات و در مناظره ها و مستندی که ساخته بود، اون شنیده ها رو برام در عمل ثابت کرد
آقای رضایی به نظرم پیروز بود ولی می تونست با نشون دادن نمودار آینده ی طراز تجاری ایران و تفکیک میان صادرات محصولات پتروشیمی و صادرات غیرنفتی و فراورده های اون و آمار اونا، آقای احمدی نژاد رو ضربه ی فنی کنه ...چون همونطور که می دونید ، محصولات پتروشیمی رو آقای احمدی نژاد جزو صادرات غیرنفتی حساب کردند بدون اینکه به این قضیه اشاره کنند ! در این زمینه دروغ که نگفتن .. راستش رو هم که نگفتن .. این کار یعنی عوامفریبی ...
آقای احمودی نژاد هفته ای دو ساعت کار کردن رو هم شغل حساب فرمودن .... چی بگه آدم ... تو خود حدیث مفصل بخوان از این دفتر ....
دلم می سوزه که چه کسی شده رییس جمهور ما ...
مساله ی بعدی اینکه این خوب هست که ایشون سی هزار تا بنگاه زودبازده ایجاد فرمودن...اما این بنگاه ها بازده دارن !؟ بازپرداختشون شروع شده !؟ پس قضیه بالا آوردن بدهی به بانک مرکزی توسط بانک های کشور چیه که همه شاکی شدن که وام های بنگاه های زودبازده بازپرداخت نمی شه ؟ چرا بانک مرکزی به قول طهماسب مظاهری برای جلوگیری از افزایش نقدینگی و افزایش تورم و بیچاره شدن مردم ، درب خزانه رو سه قفله کرده بود و به خاطر این قضیه برکنار شد !؟
بعدشم اینکه شما به فکر حفظ بنکاه های اقتصادی موجود باشین .. ایجاد بنکاه جدید پیش کش ... چطور هست که صنایع دولتی ماشین بی ارزش 2 میلیون تومانی رو هفت میلیون به مردم می دن ولی حاضر نیستین پول شکر رو به کارخونه های شکر بدین تا برشکست نشن و کارگراشون بیکار نشن !؟ حتما باید پول بریزین توی شکم برزیلی ها ؟
تصمیمات در مورد مسکن مهر بر مبنای پول نفت انجام گرفته شد .. پول نفت که اومد پایین آقایون زیرش موندند .. حالا می خوان واکذارش کنن ...
آدم می مونه به این کارا چی بگه ...
آقای احمدی نژاد ...
شما به استانداران و فرمانداران خودتون اعتماد ندارین که به قول آقای رضایی واسه تخصیص بودجه برای یه جوی آب ، با هیئت دولت عازم محل می شین ؟
این الگوی مدیریتی ، عهد قجری نیست به نظرتون؟
رییس جمهور به جای رسیده به مشکلات کلان مملکت و صرق وقت برای اونا ، باید این کارا رو انجام بده !؟
....................
حساب کنید توی یه دیدار دیپلماتیک ، آقای رضایی زیر چشمی به طرف مقابلش نکاه کنه ! طرف بر می گرده می گه هرچی شما بگی قبوله !....به نظرم شخصیت کاریزماتیکی دارن آقای رضایی
آقای رضایی با آمادگی خوشون و حضور ذهن قوی ، اصلا تحت تاثیر جریان سازی اقای احمدی نژاد مخصوصا در آخر برنامه قرار نگرفتند و حرف خوشون رو هم زدند...توی دیدارهای بین المللی این خصوصیت بسیار کاراست
بسیار بسیار منطقی تر و آرام تر از آقایون موسوی و کروبی با ایشون مناظره کردن ....
..............
به نقل از بی بی سی و صدای امریکا که در این زمینه بی طرف هستند و کارشناسان خوبی ر هم برای تحلیل مناظره ها به مار بردن ، محسن رضایی برنده ی دو مناظره ی قبلی بود ... این مناظره رو هم برد
شما رو نمی دونم ...
اما من به کاندیدای اصلح رای می دم ، کاری هم ندارم که می گن رای نمیاره...
من به برنامه توانمند رای می دم نه به جو سازی
من به سابقه ی درخشان اجرایی و صداقت رای می دم نه به دروغ گویی
من به دکترای اقتصاد رای می دم نه به فوق لیسانس معماری
یعنی :
محسن رضایی (138957)
نادان است هر کس که اصولگرا باشد و به محسن رضایی رای ندهد. انسان به این متینی با دانش کافی و طرح و برنامه، با ادب نه مثل نامزد اصولگرای دیگر که چوپان دروغگو شده. (138958)
آقای احمدی نژاد طبق معمول کشور را گل و بلبل نشان دادند و سعی می کردند که همان حرفهای همیشگی را بزنند. آقای رضایی هم متین و باادب جواب می دادند. در کل طرز حرف زدن احمدی نژاد بسیار بی ادبانه شده است. امیدوارم یا رییس جمهور نشود و یا اگر شد طرح نقدی کردن یارانه ها انجام نگیرد. (138960)
hossein
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۴:۲۳:۵۷
کاریکاتوریست گل آقا از کانادا دکتر احمدی نژاد معقول تر عمل کرده و نسبت به کانادا بهترین کشور دنیا اگر همین جور شما پیش بروید ایران می شود عضو گروه کشور های صنعتی و این به نفع آمریکا نیست در مقابل آن همه کار شکنی و مافیا بازی شما فکر می کنید اگر مملکت دس شما بود آیا بهتر عمل می کردید . ماه که همیشه پشت ابر باقی نمی ماند من امروز دیدم سازمان مجاهدین خلق یک راه یمائی داشتن در آتاوا رفتم بحث کردم مسئول آنها هم از عملرد مثبت دکتر احمدی نژاد تعجب کرده بود که چطور می شود یک آدم دلسوزی پیدا شود . وقتی سرسخت ترین دشمنان جمهوری اسلامی این گونه با احترام به این آقا نگاه می کنند ..کمکش کنید دست به دست هم بدهید کینه ها را کنار بگذارید چهار سال دیگر فرصت بدهید تا این مافیا های درون حکومتی ویران شوند وسط کار او را تنها نگذارید من نه سر پیازم نه ته پیاز اما آزادانه و با شجاعت حرف حق را می زنم . چون حرف حق حق است...ودر کانادا هم ویلا ندارم یا حقوق نمی گیرم کاریکاتور احمدی نژاد را بکشم و اگر خواستند بدهند گفتم هنرم فرشی نیست (138961)
چرا آقای احمدی نژاد تو مناظره اینقدر توهین میکنن و تهاجمی هستن؟ (138962)
m & r
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۴:۲۹:۰۹
میخواستم بگم آخه برادر رزمندهٔ تئوری پرداز،گیریم اومدیو از نخبهها استفاده کردی،خودتم مثل جنگ فرمانده،ولی دوست عزیز اینجا جبهه نیست که لشکر بره بجاش گروهان برگرده،مملکت ایران مدیریتش خیلی فرق میکنه،درست که تو تشخیص مصلحتم هستی ولی یادمون نره که اونجا هم کارش فقط تئوری و جنبهٔ اجرائی نداره (138963)
سهراب
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۴:۳۱:۳۰
محسن رضايي پيروز منطقي , علمي و اخلاقي اين مناظره بود. با ادب , منطق و استدلال, تفاوت و حقانيت خود را نسبت به كانديداي مقابل به خوبي نشان داد. (138964)
من به عنوان یه اصلاح طلب ایرانی دوست متعجبم چرا اصولگرایان گرامی حاج محسن عزیز رو ول کردن حامی احمدینژاد شدند.بخدا یه لحظه ناراحت شدم از طرز گفتار احمدینژاد با حاج محسن.خیلی از موضع بالا وخودشیفتگی با دکتر رضایی برخورد میکرد.حاج محسنی گفتن....سردار رشید اسلامی گفتن..کاش اصولگرایان عزیز تجدید نظر کنند.همه چیز قدرت نیست.اخلاق هم شرطه بخدا (138966)
درود خدا بر مومنین
امروز من خرسند شدم بار دیگر وقار ادب و ایمان رضایی را از امریکا در مناظره با احمدی نزاد شاهد باشم.
دانشجوی دکتری در نیویورک (138967)
hossein
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۴:۴۷:۱۸
سال 2006 درصد بیکاری در کانادا حدود 4 درصد بود و بهترین سال کانادا اما بعد از اینکه اقتصاد جهانی به هم ریخته شد میزان بیکاری تا 12 درصد رسید و میزان بیکاری در آمریکا بدتر از کانادا ست . و این زمانی که مافیای اقتصادی در ایران نمی گذارند و پول ها را می کشند بیرون . و کشور قدرتمندی مثل آمریکا این گونه شد و شما که شهر نشین هستید و راحت طلب و کوچ به خارج و ندانستن اقتصاد جهانی و راحت طلبی و عافیت طلبی کارتان است . در کانادا یک زن داره مثل یک مرد حتی خیابان ها را جارو می زنند و همه وقت خود را به رژ لب نمی گذارند و جراحی لاستیک و اگر و ضع شما در ایران خراب است پول ازدیاد قد و جراحی پلاستیک از کجا می آید . 70 درصد ایران کوپیمایه و خشک است و این چند تا بشگه نفت شما را فریب داده تنبل شدید . مالیات نمی دهید درخت می کارید صبر کنید تا به بار بنشیند صبر و قانون لازم است . (138968)
هرچه را موسوی در مورد امار ادعا کرد رضایی با علم و منطق ثابت کرد و اقای احمدی نژاد فهماند که تورم 25 درصد است
اگر چه میدانم این اظهار نظر را نخواهید زد (138969)
hossein
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۴:۵۳:۱۴
اقتصاد دنیا تورم داشته آقای رضائی مگر شما در کانادا و آمریکا زندگی می کنید من در خارج هستم ای کاش تلفن آزاد بود تا از کانادا من جواب می دادم (138970)
آقا تورم کانادا و آمریکا بیشتر بوده یا مال ما؟
ما 14 امین تورم بالای دنیا هستیم
اونا که تورمشون دو رقمی نشده
اینکه احمدی نژاد میگه تورم خارجی وارد ایران شده ، اگه واقعاً تورم خارجی بوده و ایرانی قاطیش نبوده که ما 14امین تورم بالای دنیا نبودیم. تورممون به اندازه همونا بود
مال ما 25.4 درصد شد
همچین میگن تورم وارداتی انگار تورم اونا چقد بوده که حالا یه جزئیش به ما رسیده و مال مام شده25 درصد! (139527)
پدرام
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۴:۵۹:۵۰
کاش اقای رضایی زود تر از این ها زبان باز می کرد. این مناظره درس اقتصاد بود از زبان آقای رضایی و درس انکار و \"اشتباه میکنید\" و \"اینطور نیست\" از زبان احمدی نژاد بود. به نظر می رسد مجمع تشخیص مصلحت و مجلس به اندازه کافی به احمدی نژاد وقت داده اند. اگر مردم هم به او وقت دیگری بدهند...واقعا معلوم نیست به کجا خواهیم رسید.
امیدوار بودم دوستان روی این مناظره هم بحث می کردند. بسیار ارزش مند بود این مناظره. (138972)
مناظره عالی بود. رضائی خیلی خوب درخشید و برای چندمین بار ثابت کرد که احمدی نژاد آمار ناراست (بخوانید دروغ) تحویل مردم می دهد. (138973)
lilirose
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۵:۰۳:۳۸
تقسیمات کشور به مناطق مجزای اقتصادی امری است شدنی و دقیقا در کشور کانادا اجرا می شود و هر استان دولت خود را داشته ولی همه از لحاظ سیاسی زیر نظر دولت مرکزی هستند. (138975)
داورپناه
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۵:۲۳:۱۱
مخاطبم حامیان متعصبی است که عقل و منطق را کنار گذاشته اند.
شما ای کسانی که ادعا میکنید :
میرحسین (در مناظره هایش) دروغ گفت و تهمت زد وسیاهنمایی کردو...
کروبی نیز دروغ میگوید و...
حال سوال من از شما این است؛نظرتان در مورد صحبتهای آقای رضایی چیست؟
آیا او نیز همچون دو نفر قبلی حرفهایش دروغ وسیاهنمایی بود؟
آیا همه دروغ می گویند جز شما؟
پر واضح است هر سه کاندید محترم(بجز احمدی نژاد) در یک مورد مهم با هم اشتراک داشتند و آن هم این بود که هرسه حقایق را گفتند (و البته که گاهی حقیقت تلخ است و به مذاق بعضیها خوش نمی آید).
حال دست از تعصب خشکتان بردارید و اندیشه کنید که کجای کارتان ایراد دارد.
بیندیشید و خوب فکر کنید و وجدان خود را قاضی قرار دهید (چرا که به گفته امام علی\"ع\" وجدان بهترین محکمه است) و تصمیم گیری کنید. (138977)
احمدی نژاد شبها خواب موسوی را می بیبنه و با هاش یکی بدو میکنه برای همین هم همه مخالفان را موسوی میببینه (138979)
اگر چه آقاي رضايي هم چند جا تو تله موضوعي كه آقاي احمدي نژاد براش گذاشت افتاد ( بالاخص آخر بحث كه آقاي احمدي نژاد اون ادعاها رو در مورد منحل نشدن شوراي پول و اعتبار و ... كرد و بعدش به سرعت بحث حمله امريكا رو مطرح كرد و باعث شد آقاي رضايي كلا ذهنش بره به اون سمت و وقتش هم تموم شه و نتونه به ادعاي ايشون در مورد شورا و قضيه دخالت دولت در بانك مركزي و برداشت ها بپردازه و همچنين در اواسط بحث كه آقاي احمدي نژاد هي سعي داشت بالا رفتن تورم رو به بحران اقتصادي جهاني ربط بده و يعد با طرح موارد گوناگون و مسخره كردن امار هاي آقاي رضايي و سوال در مورد بحث فدراليسم اقتصادي ذهن آقاي رضايي رو شايد از اين بحث كه افزايش تورم خود غربي هاي بحران زده در حد ما رشد نكرده منحرف شد ) اما در مجموع آقاي رضايي به نظرم خيلي خوب تونست با ارائه مدرك آمارسازي هاي آقاي احمدي نژاد رو رو كنه و بالاخص در مورد تورم ايشون رو مجبور كرد كه خودشم به 25 درصد ميانگين اعتراف كنه ( اگر چه باز هم در مقايسه ي با دولت هاي پيشين ايشون تا جايي كه من مطالعه داشتم دروغ گفت و ميانگين تورم دولت ايشون به هيچ وجه از ميانگين 4 سال اول يا دوم آقاي خاتمي پايين تر نبود ) و در مورد تورم نقطه اي هم آقاي رضايي اشاره كرد كه تورم نقطه اي كه آقاي احمدي نژاد به اسم نرخ تورم روش مانور مي ده به درد ما نمي خوره و قاعده همون مبنا قرار دادن تورم ميانگين ساليانست . همچنين در بحث از نخبگان آقاي رضايي اشاره خوبي به عدم استفاده آقاي احمدي نژاد از نظر نخبگان عمده اقتصادي كردن كه البته كاش دقيق تر وارد اين بحث مي شدن تا به توجيهات غير منطقي و نادرست آقاي احمدي نژاد ( كه با يه بررسي ساده در آرشيو جرايد مي توان به حجم انبوه نارضايتي نخبگان و اساتيد اين حوزه نسبت به عملكرد و خودمحوري اين دولت مي توان به غير واقعي بودن مدعاي ايشون پي برد ) پاسخ محكم تري داده بشه . (138981)
چرا میزان ذخیره ارزی در دوره آقای خاتمی و امروز عربستان و لیبی و ... علنی است اما در امروز ایران سری است. آیا غیر از این است که تقریبا چیزی باقی نمانده و نمی توان آن را اعلام کرد. (138984)
آقای رضایی بسیار مسلط بحث را اداره کرد واجازه نداد آقای احمدی نپاد از روشهای همیشگی و عامه ÷سند خود استفاده کند.به نظر من بهترین مناظره دربین تمتم مناظرهها بود وآقای رضایی هم برنده قطعی آن هستند.ای کاش زودتر وارد صحنه شده بودند. (138987)
كرماني
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۶:۳۱:۲۵
به نظر من آقا محسن متر كرد و به محمود ثابت كرد كه وسط زمين آنجايي كه او مي گويد نيست (138990)
افشین
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۶:۳۹:۰۱
درود به شرف آقای رضایی که منافع ملت را فدای بازیهای پشت پرده و بعضا کثیف نکرد. محبوبیت ایشان دیشب به طور چشمگیری افزایش یافت. (138991)
آرمان
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۶:۴۶:۲۳
فرمانده رضایی سرباز احمدی نژاد را از باتلاق دروغ و سیاهنمایی تا خاکریزهای صداقت و راستی سینه خیز بردند. (138992)
آقاي دكتر رضايي كار دو كانديداي ديگر را تكميل كرد (138999)
خیلی خوب بود . احمدی نژاد خیلی عالی از خودش دفاع کرد. آفرین بر دکتر احمدی نژاد. اگر در مناظره موسوی و کروبی تصویر احمدی نژاد رو وسط اونها انداخته بودند زبونشون بند می آمد (139000)
رضايي با ارائه مستندات منطقي و مستدل سره از ناسره را به ملت شناساند (139001)
محمد جواد
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۷:۳۲:۲۹
نکته آخر که احمدي نژاد گفت آقاي رضايي ادعاي حمله آمريکا به ايران را کرده و رضايي متوسل به توجيه شد خيلي قابل توجه بود. جالب اين است که هر کانديدايي که کم مي آورد بلافاصله از امام يا رهبري هزينه مي کند!
ضمن آن که تعريض هايي هم از سوي احمدي نژاد به ايشان مي شد مثل بکار بردن (آقامحسن) که واقعاً آگاهانه بود و اشاره به اين داشت که در فيلم مستند رضايي، نامش از سبزوار توسط امام به آقا محسن تغيير يافت.
از ياد نبريم که شروع کننده رضايي بود چرا که بحث جوي آب کشيدن را مطرح کرد و از آن به بعد احمدي نيز شروع کرد به کوبيدن رضايي از جمله نظام بوروکراسي را ندانستن و ... (139005)
فلاحی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۷:۳۴:۳۳
آفرین بر دکتر احمدی نژاد خیلی کارشناسانه و خوب به سوالات محسن رضایی جواب داد. (139006)
فلاحی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۷:۳۵:۲۳
به رئیس جمهورم افتخار کردم خیلی زیبا به انتقادات رضایی جواب داد. (139007)
فلاحی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۷:۳۹:۱۳
آقای احمدی نژاد به مسائل و مشکلات کشور اشراف زیادی دارد رئیس جمهور باید اینگونه باشد. احمدی عالی ظاهر شد. (139010)
دکتر محسن رضايی را بيش از بيست سال پيش از اين در سپاه می شناختم که فرمانده همه ما بود. خدا را شکر که فرمانده جنگ امروز تحصيلات علمی هم دارد، و پاسخ مؤدبانه و متين به عددسازيها و تنديهای رئيس دولت فعلی عرضه نمود. متانت و ادب دأب سپاهيان راستين بود. فمنهم من قضی نحبه و عده ای هم به راه خطا رفتند. و العاقبة للمتقين و الصديقين. و الله ولی المحسنين. (139011)
طرز فکر وبیان نظر اقای رضایی باعث دلگرمی شد زیرا مهم این است که مشکلات موشکافی وارایه گردد. (139012)
اعتراف اقای احمدی نژاد به تورم 25 درصدی نشانه ای بزرگ از دستکاری در نمودارها توسط ایشان می باشد. آنها که از روی تعصب همچنان می خواهند به وی رای بدهند آیا خدا را هم در نظر خواهند گرفت؟ مطمئنا در روز حساب از این انتخاب ما حساب کشی خواهد شد. (139013)
دروغ هاي بزرگ اين دولت همگي را حساس کرده است . ولي آنچه در اين
مناظره ها بيشتر نمود پيدا کرد روحيه رييس جمهور است . شناخت اين روحيه براي
کساني که به ايشان راي ميدهند بسيار راهگشا است. بنظر مي رسد سپردن اداره کشور به دست اين رييس جمهور و تيمي که با روحيه ايشان ميتواند کنار بيايد جاي تامل دارد . اثرات اين طرز تفکر در بوجود آمدن مشکلات فعلي کشور مشهود است. (139014)
مناظره ديشب ثابت کرد اقاي رئيس دولت با تمام ادعايش دروغ ميگويد وامار ارائه شده به مردم طبق خواسته هاي خودش است نه واقعيت .واقعا\" ايشان شايسته است . با همه دعوا دارد و هيچ حرف حقي را قبول ندارد علما چرا ساکت نشستند نميدانم (139015)
آقای رضایی خیلی مغرور است و خود را اداره کننده دولت در زمان جنگ میداند.ظاهرا ایشان همه موفقیت های دوران حضرت امام را متعلق به خود می داند . علت پیروزیهای اوایل انقلاب رهبری حضرت امام ،مجاهدتهای مردم و ایثار شهدا و فرماندهانی است که امروز یاد و راهشان زینت بخش کشور است.اقای رضایی این عوامل را فراموش نکنید. (139016)
آقای رضایی در این قسمت شکسته نفسی هم کردند و هیچگاه نگفتند \"من\" ولی نشان دادند هرکه اداره کرده کسی غیر از جماعت فعلی مدعی بوده است.
اگر ادعای شما جز این است اسامی و سمتها را بنویسید ماهم بدانیم.
لااقل ما که جنگ را از نزدیکترین زاویه درک کرده ایم و این یکی مثل بقیه نیست و با آمار نمی شود سفسطه کرد! (139609)
ای کاش تمام پنج مناظره قبلی اینگونه برگزار می شد ومن بعد از این مناظره اعتقادم به آقای احمدی نژاد خیلی بیشتر شد چرا ایشان در این مناظره علمی نشان داد که نسبت به تمام مسائل کشور اطلاعات و تسلط بالایی دارد (139017)
باتوجه به مناظره ديشب مشخص شد كه دولت دروغ نگفته است وو در شروع آقاي رضاي آمار دولت را تاييد كرد و آنها كه تهمت دروغگويي زدند روسياه شدند. البته به نظرم در زمينه اقتصاد نظرات تئوريك خوبي توسط رضايي داده شد كه عملي نيست. اما همه چيز اقتصاد نيست. دادن روحيه و اعتماد به نفس هم مهم است كه در اين چهار سال بيشتر اعتماد به نفس را پيدا كرديم. (139018)
نمودار در مقابل نمودار
آقای رئیس جمهور دلایل قانع کننده ای نداشتید.
بالاخره تصمیم گرفتم . به شما رأی نمیدم
درود بر رضائی، سلام بر موسوی، سلام بر حقیقت (139019)
محمد رضا
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۷:۵۲:۴۰
باید عرض کنم ، حداقل در مسائل اقتصادی که بحث برنامه دیشب بود ، جناب آقای رضایی کاملا مسلط بر مناظره بودند و جناب آقای احمدی نژاد بیشتر به فرافکنی می پرداختند (139020)
ابراهیم
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۷:۵۴:۱۳
سلام
- آقا محسن چی جوری 200 میلیارد دلار پول صندوق به اصطلاح \" توسعه ملّی \" را تامین کنی؟ آخه توی کشور این همه پول به ریال وجود داره؟
- چرا از عوامل وارد کننده سیگار به کشور طی این چند سال دفاع کردی؟ چرا جوانان این مملکت را به دود کردن پولشان تشویق میکنی؟
- تا آخر نگفتی چی جوری پسرت که به خارج فرار کرده بود، یکدفعه شد کارمند مجمع تشخیص مصلحت؟
-اگه قانون باید اجرا بشه چرا خودت در مورد خانواده ات اجراش نمیکنی؟
-شما قانون رو فقط در مورد ضعیف ها و بی پارتی ها بکار میبرید نه در مورد خودتون و فرزندانتون! حالا که یکی در برابرتون قد علم کرده بهتون فشار اومده.
- مردم رئیس جمهور با سواد و اهل عمل میخان نه کسی رو که کتاب های اقتصادی لیبرال ها رو حفظ باشه؟
- مردانه خودت بگو! دیشب تو بهتر بلد بودی جواب بدی یا احمدی نژاد؟ آخه مگه تو دکترای اقتصاد نداری؟ (139021)
رييس جمهور خود را كارشناس مي داند . آقاي رضايي به راحتي و به زبان ساده گزارش عملكرد اقتصادي دولت نهم را نقد كردند بي ترديد اشراف ايشان در حوزه تخصصي در تقابل با رييس جمهور اظهر من الشمس است .
اما نكته آنجاست كه امر چنان به طرفداران رييس جمهور مشتبه شده كه تصور مي كنند كه مباحثات و حل و فصل مسائل اقتصادي جنبه اي از توانائيهاي كارشناسي ايشان است .
ما خيلي راه دور نرويم ايشان كارشناس ترافيك هستند . فراموش نكرديم كه اصرار ايشان در دوره تصدي شهردار ي تهران به مونوريل چه افتضاحي در مسير صادقيه به بار آورد....فلذا عزيزان طرفدار دولت نهم بدانند همه چيز را همه كس مي داند و از اين فرد پرستي دست بردارند (139480)
فراموش نکنیم که در پاسخ به انتقاد خاتمی از شهرداری و ترافیک تهران، احمدی نژاد ادعا کرد در 4 ماه می توان مشکل ترافیک را حل کرد!
با اینکه مثلا این رشته تخصصی ایشان بوده مصیبت ترافیک فعلی بهترین نشانه صداقت ایشان است!
ولی آقای رضایی هیچ سنگ بزرگی را ادعا نکرد و همه شدنی است.
مدعیان جواب دهند! (141034)
پیمان
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۱۴:۴۷:۰۰
دوست عزیز کاش نظراتت را می دادی دکتر احمدی نژاد تا در مناظره از آنها استفاده کند و بحث را از اقتصاد دور کند. الان که دیر شده. (139564)
برادر جان بینا! نکند شما شبکه لوس آنجلسی می دیده اید؟
ما که از تلویزیون خودمان اینها که گفتید را ندیدیم! (139612)
مناظره آقای رضایی و احمدی نژاد کمی رنگ و بوی مناظره واقعی را داشت.
اما یک سوال:
چرا فقط به نقاط ضعف دولت کنونی و دولتهای گذشته اشاره می شود. چرا به محاسن, نقاط قوت, عملکردهای مثبت اشاره نمی شود.
نقد واقعی که آقای رضایی به آن اشاره کردند یعنی اینکه هم محاسن و هم معایب بیان شود. اما متاسفانه در این چند شب فقط کاندیداهای محترم پته هم رو روی آب ریختند ......... (139024)
امیر حسین
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۸:۰۵:۵۲
بنده فکر نمیکردم آقای احمدی نژاد به این خوبی و تسلط جواب آقای رضایی را بدهد
قبل از این تصورم این بود که برنامه های آقای رضایی خوب و عملیاتی است لیکن ! (139025)
زنبوريان
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۸:۰۶:۳۱
خوب شد 90 دقيقه بود وگرنه دعوا داشت بالا مي گرفت... (139026)
به صبر و متانت آقاي رضايي در خودداري از برخورد با گستاخيهاي آقاي احمدي نژاد كه همه مجالس را كلاس درس به حساب مياورد و همه را كمتر از خودش ميداند احسنت ميگويم . (139027)
احمدی نژاد: شما بروکراسی کشور را نمی شناسید
رضایی: دولت را در زمان جنگ ما اداره می کردیم
احمدی نژاد: شما دولت را در زمان جنگ اداره می کردید؟
رضایی: بعضی قسمتها را ما اداره می کردیم. فرماندارها بچه های سپاه بودند.
احمدی نژاد: یعنی شما فرمانداران آقای مدنی رو مشخص می کردید
رضایی: درست نیست جلوی 30-40 میلیون ایرانی این حرفها رو بزنیم.
مگه چی شده که درست نیست ... (139028)
منظور احمدی نژاد در این مساله بطور غیر مستقیم به موسوی بر می گرده ... در واقع می خواست بگه اگر در زمان جنگ شما دولت را ادراره می کردید موسوی چه کاره بوده؟ (139327)
حیف آقای رضایی همینجا را که گفتید به مصلحت نظام ادامه نداد وگرنه احمدی نژاد باید استودیو را ترک می کرد! (139615)
یعنی از این اقتضاح تر نمی شد.. اون دو کلمه حرف حساب هم که می تونستیم پشت سرت بزنیم که با این دروغهات از بین بردی..... خداییش من که دیگه از احمدی نژاد ناامید شدم و از امروز برای دکتر رضایی تبلیغ می کنم نه سمبل دروغ پردازی...... ادم که ابرو و دین و ایمانشو از سر راه نیاورده خرج یه ادم دروغگو بکنه........ (139029)
زنبوريان
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۸:۰۸:۲۶
آقاي رضايي احسنتكم الله...
.
.
نشان دادي كه تو هم چنتت پر از انتقاده
ولي داشتي ملاحظه مي كردي
ولي مجبور شدي بگي
ولي دمت گرم (139030)
این مناظره بکار گیری ادبیات در ست ونادرست ، ظرفیت کاندیدا برای میزان جذب آرا، ظرفیت تحمل مخالف،را نشان داد. (139031)
ای خدا مگر می شود کسی تا این حد در دروغگویی پررو وبی باک باشد.این نوع شخصیت برای جامعه انسانی بسیار خطر ناک است به قر آن . (139032)
سید محمد
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۸:۱۲:۰۷
وظیفه انتخاب درسته، نه کی چنتا رای میاره، من به آقای رضایی رای می دم
به نظر من آقای رضایی خیلی خوب عمل کرد مناظره خوبی هم بود ایشون نشون داد که کارشناسه و برنامه داره. اما یک نکته، بد اخلاقی آقای احمدی نژاد گویا ربطی به این که کی با چه شیوه مناظره ای روبروش نشسته نداره ایشون واقعا یه سری مشکلات روحی روانی داره عصبیت خودش رو نمی تونه کنترل کنه در یه بخشی از مناظره در مقابل سه سئوالی که آقای رضایی می پرسه احمدی نژاد میگه: شما نیم ساعت پیش گفتی دولت رو تو اداره میکردی ؟ بعد که آقای رضایی از این بد اخلاقی هاج و واج مونده احمدی نژاد ادامه میده : ضبط شده هستا
واقعا متاسفم البته ایشون اگه پرونده قابل ارائه ای پیدا میکرد به این گیر نمیداد و مطمنا اینجا اونو میکشید وسط برای فرار از پاسخ گویی (139033)
اين مناظره نشان داد كه اگر كسي وارد بازي و جو سازي احمدي نژاد نشه به راحتي مي تواند دولت را نقد كند (139034)
مصطفی
۱۳۸۸-۰۳-۱۹ ۰۸:۱۶:۲۶