نظر منتشر شده
۶۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 267300
بازخوانی نظرات امام و رهبری درباره عمره‌های هر ساله:
سازندگی کشور و تولید ثروت برای کمک به محرومین مقدم بر عمره مستحبی است
بخش داخلی الف؛ 27 فروردین 94
من می ‏خواهم از اشخاصی که برای مکۀ معظمه، برای مدینۀ منوره می‏ خواهند به طور استحباب بروند، تقاضا کنم که شما برای ثواب می‏ خواهید بروید، امروز ثوابی بالاتر از اینکه به برادرهای خودتان کمک کنید، نیست.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳
تعرض به دو نوجوان ایرانی توسط دو مأمور پلیس عربستان در فرودگاه جده و بالا گرفتن بحث‌ها و مطالبات پیرامون عمره‌ی مفرده در ایران، به نحو چشمگیری موضوع سفرهای متعدد به عمره و هزینه کردن‌های زیاد برای این سفر مستحبی را سر زبان‌ها انداخت. شاید برخی این تصور را داشته باشند که ما سفر تفریحی مان را به اماکن مقدسه می‌رویم و پولی را که عده ای در ترکیه و دوبی و تورهای اروپا و غیره هزینه می‌کنند، در مکه و مدینه خرج می‌کنیم و سیاحت مان را هم با زیارت مان درمی آمیزیم؛ اما نگاه سیاحتی به سفرهای مقدس از اعتبار آن سفرها می‌کاهد و از سویی ادعای دینمداری، عملکردی متفاوت از دیگران را برای صاحبان آن ادعا می‌طلبد.

اگر غرض از زیارت هرساله‌ی خانه‌ی خدا جمع کردن ثواب اخروی باشد هم نظر علمای دین بر اهم و مهم کردن و اولویت بندی ست و در این امر، آنچنان که از سخنان بزرگان مذهبی ما برمی آید، کارهایی بسیار واجب اولویت دارد که دیگر پولی برای عمره‌های تفریحی هر ساله باقی نمی‌ماند. در این میان توجه به نظرات صریح امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای (دام ظله) برای ما راهگشا خواهد بود.

حضرت امام خمینی (ره) در خرداد سال ۵۸ و طی حکم تشکیل جهادسازندگی، نظر خود درباره‌ی سفرهای زیارتی را چنین بیان می‌کنند: «ان‏شاءاللّه‏ خداوند به همۀ ملت و به همۀ کسانی که در این راه تشریک مساعی می‏کنند و این وظیفۀ اخلاقی ـ شرعی را ادا می‏کنند، به همه توفیق عنایت کند. همه موفق باشند که در این جهاد شرکت کنند و آن خرابه‌ها را بسازند و برادران خودشان را کمک کنند؛ که شاید هیچ عبادتی بالاتر از این عبادت نباشد. بلکه من می‌خواهم از اشخاص که برای زیارت‌ها، برای مکۀ معظمه، برای مدینۀ منوره می‌خواهند بروند لکن به طور استحباب می‌خواهند بروند، من می‌خواهم از آن‌ها هم تقاضا کنم که شما برای ثواب می‌خواهید بروید مکه مشرف بشوید، می‏خواهید بروید مدینۀ منوره، عتبات عالیات مشرف بشوید؛ امروز ثوابی بالاتر از اینکه به برادرهای خودتان کمک کنید [نیست] و این سازندگی را همه با هم شروع کنید که ایران خودتان درست ساخته بشود و برادرهای خودتان نجات پیدا بکنند. خداوند به همۀ شما اجر عنایت می‏کند و همان ثوابی را که شما از زیارت‌ها می‌خواهید خداوند به شما در این جهاد خواهد داد.»

گرچه سخنان امام ناظر به نابسامانی‌های دوران پهلوی بوده، اما حتی اکنون هم کشور آن قدر نیازمند دارد که جایی برای عمره‌های تفریحی باقی نماند!

از سویی در بهمن ماه سال ۸۵ نیز همین مضمون به شکلی دیگر در سخنان ولی فقیه زمان، حضرت آیت الله خامنه ای بیان می‌شود و ایشان تولید ثروت برای کمک به نیازمندان را مقدم بر سفرهای هرساله‌ی مستحبی دانستند:

«اگر از من سؤال کنند کسی ثروتی تولید کند برای اینکه بیست نفر یا صد نفر انسان را که زندگیشان سرشار از محرومیت است، به نوا برساند، یا مثلاً فرض بفرمایید که پنجاه نفر را که در فلان شهر زندگی می‌کنند و در آرزوی یک بار زیارت قبر مطهر علی‌بن‌موسی الرضا در حسرت‌اند و نتوانستند بروند، این‌ها را با ثروتش به زیارت ببرد، این بهتر است یا با همین پولی که می‌خواهد با آن تولید ثروت کند، ده سال پشت سر هم عمره برود، بنده به طور قطع و یقین و بدون هیچ تردید خواهم گفت اولی مقدم است. حالا هر سال عمره نرود. تولید ثروت فی نفسه ممدوح است؛ اگر با نیت کمک باشد، آن وقت حسنه‌ی الهی هم هست؛ اجر الهی و اخروی هم دارد.»
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۳:۵۰:۴۱
حالا شما عصبانی نشو قربونت برم، یک جوری درستش می کنیم. (2827331) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۱:۳۹:۱۰
وقتی دولت وهابی عربستان درآمد حاصل از سفرهای حج زائرین را برای قتل‌عام زنان و کودکان یمنی و تقویت داعشی‌ها در کشتار مسلمانان منطقه هزینه می‌کند چرا لااقل عمره را مسئولان کشورمان متوقف نمی‌کنند؟ (2826965) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۲۱:۱۷:۱۱
شما فکر می کنید امارات این کار رو نمی کنه
می دونید دو برابر هزینه ای که در حج می شود در دبی دارد می شود ! (2829348) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۹ ۱۵:۳۸:۱۸
چون توش پوله همین (2831018) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۱:۴۳:۳۲
متاسفانه افراد زیادی را میشناسم که چندین بار حج عمره رفته اند ولی در معاشرت با آنها هیچگونه تغییری ملاحطه نکردم یعنی همان انسانی که بوده رفته و برگشته. دریغ از کوچکترین تغییر و تاثیر معنوی در این عمره رفتن ها. عمره رفتن خیلی از ما نه تنها بار معنوی خاصی ندارد که طرف دچار یک جور غرور خاصی می شود که عجب کمالاتی دارد که هر سال توفیق زیارت نصیبش می شود! اگر طالب زیارت خانه خداییم اول باید او را در دل خود بیابیم که کعبه چیزی جز آب و گل نیست. شعر زیبای سهراب رو که همه بلدیم: و خدایی که در این نزدیکیست لای این شب بو ها پای آن کاج بلندو.... (2826978) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۳:۵۴:۰۲
اینها اغلب برای به دست آوردن عنوان و شهرت می روند و اینگونه مسافرتها هیچ ربطی به معنویت ندارد. معنویت حج در رفتار ابوذر غفاری بود که در یک سال، مخارج حج خود را به همسایه ای داد که نیازمند بود. در تاریخ آمده است که ابوذر گرد خانه همسایه اش می چرخید و می گفت: لبیک اللهم لبیک... وقتی این خبر به گوش عثمان خلیفه سوم و سایرین رسید، همه ابوذر را به «بدعت» متهم کردند! (2827337) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۱:۴۵:۱۵
از این حرف ها گذشته بگرد ببین کی در امد میلیاردی داره درتجارت حج (2826983) (alef-11)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۱-۳۰ ۱۰:۴۵:۰۸
سالانه حدود 1200 میلیارد تومان
هزینه سفر
حج میکنیم
و حدود 71 درصد آن
به جیب
عربستان میرود
بنظر شما
با نیمی از این پول چند مدرسه و بیمارستان و جاده و ... میشه ساخت !!!؟ (2832552) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۱:۴۹:۰۱
اافرين به اين گفته ها.
ولى كيه كه گوش بده (2827001) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۲:۰۲:۲۶
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است . (2827046) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۱:۰۵:۴۶
در همه موارد. بجای صرف هزینه برایدر کشور های دیگر اول مناطق جنگزده و محروم خودمان را درست کنیم. (2827997) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۹ ۰۷:۵۹:۱۱
کالاهایی که از عربستان به ایران صادر می شود را اگر خریداری نکنیم از هزینه حج بیشتر می شود . کالاهای غیر ضروری که برای بعضی افراد سود دهی دارد و با خرید ان کمک به کمک کنندگان به داعش می شود . آب میوه ، روغن مایع ، مواد غذایی و بهداشتی و ارایشی و...... (2829823) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۲:۱۹:۴۹
واقعا اینو از ته دلم میگم هر نوع تغییر تفکری باید از خانواده خودمان شروع شود , هنوز ما نتونستیم بین واقعیتها مرزی قایل بشیم یعنی حاضر هستیم هم نوع خودمان هم وطن خودمان همشهری خودمان یا فایملمان یا برادر و خواهرمان در بدترین شرایط زندگی کنند ولی دریغ از هر نوع کمکی !
یادم نمیره وقتی دامادمون و خواهرم داشتن میرفتن مکه ! بهشون گفتم توروخدا بیایین این هرینه رو به کودکان سرطانی یا بهزیستی کنید نرید الکی پولتون رو تو جیب عرب ها بریزید , در جوابم بهم گفتند این چه حرفیه خدا خواسته و دعوتمون کرده اونها رو ولش کن تو اصلا کافری این چیزها رو نمیفهمی !
ما باید اول فرهنگ همزیستی رو یاد بگیریم
خداوند در دل تک تک ما انسانهاست !
من خودم میگم حرام باد هر نوع کاری که بخاد هم نوع خودمان در غذاب و رنج باشد. (2827093) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۳:۴۲:۴۵
چرا وقتي روز ولنتاين دست مردم شكلات و عروسك چيني ديدي نگفتي ؟ اصلا به نظرت وظيفه مادر خواهرت بوده كه خرج سرطاني ها رو بدن؟ چرا نرفتي به اونهايي كه دوبي و انتاليا ميرن بگي؟
به نظر من اين بحث فقط عقده گشايي لامذهب ها شده چطور روزي كه در امارات به دو دختر ايراني ت... چطور روزي كه در امارات ب... اسكن چشم كردن ...اصلا چرا فكر ميكنيد وظايف ...از قبيل درمان و .. به عهده مردم هست (2827314) (alef-11)
 
حمید نظری از شهرستان گرمسار
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۶:۱۲:۳۳
من هم با ایشون موافقم
این همه ملت میرن ترکیه دوبی و ...
اینقدر به اینها گیر نمی دن
ببینید عمدتا چه قشری مخالف سفر معنوی حج هستند
یکبار بروید آنچنان عاشق این سفر می شوید که حاضرید هر سال با تحمل مشقت آنرا تکرار کنید !
سفر مکه نه تفریح ظاهری دارد و نه چشم چرانی و سور و سات
اما حضور در مدینه النبی صفایی دارد که به این راحتی نمی توان از آن دل کند .
بنده دو بار رفته ام یکبار در تیر ماه که آنجا مانند تنور داغ بود یکبار هم اوایل فروردین
مدیر یک شرکت کوچک خصوصی هستم کشورهای دیگری هم نظیر ترکیه دبی سوریه و ... مسافرت داشته ام اساسا زیاد مسافرت کرده و عشق سفرم اما خدا میداند خدا میداند سفر مکه چیز دیگری است و به خداوندی خدا حاضرم در عربستان عملگی کنم اما اجازه دهند یکماه آنجا بمانم و شب هنگام آزاد باشم تا بازدید سیر و کاملی حرمین شریفین داشته باشم
خواهش می کنم این عشق و علاقه را نه به حساب وادادگی به سعودی ها بگذارید نه شراکت با آنها در اعمالشان !
یکبار از خودتان پرسیده اید چرا در قدیم مشقت این سفر که بعضا چند ماه طول می کشید را بجان خریده و از صدر اسلام تاکنون از تمام کشورهای اسلامی آنرا برپا داشته اند ؟
باز هم می گویم سفر مکه چیز دیگریست که در جملات نمی گنجد!
و متاسفانه بسیاری از هموطنان درک لذت آنرا نمی کنند
اگر چه با بسیاری مظاهر آن مثل فخر فروشی برخی حجاج ، حج انحصاری ، تجارتی بودن برحی و سبوعیت سعودی ها مخالفم ! (2827550) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۱۹:۰۵:۴۸
چه ربطی داشت؟ من هم دین دار هستم و آرزویم اینه که برم به خانه خدا روزی
شما که نباید سفر تفریحی ترکیه و مالزی رو با سفر حج مقایسه کنی. اتفاقا این شما هستید که دارید با بیان این مقایسه عقده گشایی میکنید. دوست عزیز این حرف که آیا در انجام کار نیک و ثواب اولویت رو رعایت کنیم آیا از نظر شما قابل تفکر نیست؟ منظور اینه که عمیقا به این فکر کنید که اولویت و اجر کمک به هم نوع بیشتر از زیارت مستحبی هست یا نه. اون وقت آیا اولی مهم تر نیست؟؟؟
چه ربطی به تفریحات مردم داره؟ هیچ کس برای ثواب کردن آنتالیا نمیره. هر چند شما هم اگر لذتی که توصیف کردی رو فاکتور بگیری قطعا اون موقع به این نتیجه میرسی که اجر نرفتنش تو این موقعیت بالاتره (2829166) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۶:۳۷:۵۱
سلام دوست گرامی !
نه وظیفه مردم نیست , ولی در جامعه ای که سرشار از منابع و سرمایه های کلان است باید بدانیم و فکر کنیم که این درآمدها در کجا و چگونه مصرف شود جامعه بهتر می شود و به سلامت زندگی افراد یک جامعه منتهی می شود
همه کشورها و مردم آن کشورها اول به فکر مردم خویش هستند و بهم کمک میکنند در صورتی که منابع و پول های ما بی دلیل حرام می شود
باید سعی کنیم همه باهم مسولان و مردم که بتوانیم سلامت روحی و جسمی رو در کشور تامین کنیم
من خودم بچه مسلمانم و لامذهب نیستم خیلی هم ادم معتقدی هستم ولی خدا را در دلم دارم و به تظاهر فکر نمیکنم
چه ثروتمند باشم چه فقیر این تفکر در من پرورش یافته است که انسان اجتماعی هست و میتوانیم در کنار هم با هر اعتقادی زندگی کنیم و بهم توهین نکنیم و بی دلیل نشناخته و ندیده قضاوت نکنیم

امیدوارم موفق و شاد و سلامت باشید (2827601) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۱:۴۴:۵۵
خدا پدر و مادرت رو بیامرزه گل گفتی واقعا همینه این اتفاق شوم فرصت رو به یک مشت آدم ضد دین داد که روی موج سوار شده با طرح شعارهای به ظاهر مثبت اعتقادات مذهبی مردم را تخطئه کنند (2828030) (alef-3)
 
م
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۰۸:۵۷:۵۷
دوست عزیز طومار جنایت و بد رفتاری دولت سعودی با ایرانی ها خیلی بلند شده.کسی که دوبی یا آنتالیا میره نوع سفرش سیاحتی و تفریحی هست و هدف هم معلوم ولی کسی که حج میره هدفش حتما قرب و رضایت الهی هست (قیاس این دو با هم مع الفارق است) پس شایسته است کسی که رضای خدا رو در نظر میگیرد به فکر هم نوعش و رضایت مردم هم باشد که کسب آن جز بالاترین و سفارش شده ترین فضیلت ها در آیات و روایات است و رضایت خداوند را به دنبال دارد. بخصوص این روز ها که بحث ناموس و آبروی مردم به میان آمده است کار به جایی نرسد که خدایی نکرده از هول انجام عمل مستحب تسلیم فعل حرام شویم و آبرو و عزت خود را خدشه دار کنیم. (2828447) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۰۹:۰۷:۴۱
به خاطر اینکه برای روز ولنتاین و سفر به آنتالیا و ترکیه کسی به شما یارانه نمیده . ولی کافیه شما نرخ عمره و تمتع ما رو با کشورهای همسایه مقایسه کنی تا ببینی چقدر دیگه از پول ملت داره میره تو جیب عربستان (2828452) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۰۹:۲۳:۰۹
اين هايي كه از اين سفرها سود ميبرند مثل كساني سود ميلياردي از فروش فيش حج ميبرند وخود حج وزيارت كه سود سرشاري از اين مسيله ميبرد با توجه به اينكه ... ولي هيچگاه راضي نميشوند كه حج تعطيل شود حتي اگر به قيمت بر باد رفتن حيثيت مملكت ومردم باشه اينها نه فكر معنويت هستند ونه تغييري در رفتارشان ايجاد ميشود بلكه دكاني باز كرده اند براي ثروت اندوزي وفخرفروشي (2828459) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۲۰:۲۴:۲۵
دوست عزیز در سفرهای دیگر مثل دوبی و آنتالیا و دیگر جاها متولی مثل حج و زیارت نداره و آن سفر ها رو تشویق نمی کنند وبه عنوان جایزه به کسی نمیدهند و ثبت نام چند صد هزار نفره نمی کنند و پول مردم رو با بهره بانکی بلوکه نمی کنند.اگر در آن شائبه سودجویی نبود شاید اینقدر اعتراض هم نمیشد.سالیانه 800هزارنفراعزام به عمره از طرف یک سازمان دولتی. (2829267) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۲:۳۵:۳۴
رسانه ها علی الخصوص صدا و سیماباید با شیوه های دقیق کاربردی این مسئله را فرهنگ سازی کنن.این اتفاق به رغم ناخوشایند بودنش میتونه فتح بابی باشه برای تغییر نگاه احاد جامعه (2827126) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۲:۴۵:۰۳
حتما باید این اتفاق میوفتاد تا ما مردم بدونیم بودجه حج عمره برابر کل بودجه عمرانی کشوره ؟ تو این وضعیت تحریم ؟؟؟ تو این وضعیت بیکاری و طلاقهای ناشی از اون ؟ سه و نیم ملیارد دلار ارزی که دلار به دلار اون با زحمت و فلاکت به دست اومده میره جیب وهابیها تا خرج بریدن سر شیعیان تو لبنانو سوریه و یمن بشه ...... (2827154) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۲:۴۵
پس چرا تا این زمان انجام نگرفت ! حالا که رابطه با عربستان بد شد این سخنان دارد یادآوری می شود ! (2827171) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۴:۰۲:۵۸
مگه ما گفتیم به اون مامورهای سعودی که الان وقتشه که به نوجونهای ما تجاوز کنن؟؟؟؟؟؟ (2827350) (alef-3)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۲:۵۸:۵۲
بنظر من سفر حج عمره باید برای همیشه ملغی و سفر به حچ تمتع هم برای افرادی که یکبار مشرف شده اند برای همیشه ممنوع گردد. در اینصورت از تعداد افرادی که باید سالها منتظر نوبت حج تمتع بمانند و بعضی اوقات عمرشان کفاف نمیدهد یکشبه کاسته خواهد شد. البته یک مشت دلال هم به خواست خدا از این شغل محو خواهند گردید. (2827189) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۶:۲۵:۰۴
از اين به بعد خواستي نظر بدي كارشناس محترم اول فكر كن الان نم سفرًحج تمتع تنها يك بار ميشه رفت و با ده ها سال در نوبت بودن (2827580) (alef-11)
 
عباس
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۳:۲۵:۴۲
یکی ازعوامل تأثیر گذار صدا وسیماست که فیلمهای تبلیغاتی و احساسی از این مکانها پخش می کند وپول توی جیب عده ای می ریزد. (2827264) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۴:۱۶:۳۸
چونكه بعضي افراد قدرتمند در كشور از اين راه سرمايه بدست ميارند. البته جالب است بدانيد كه بيش از 30 درصد مسافران عمره عربستان با هزينه مستقيم نظام و دولت به حج عمره ميروند نه يكبار نه دو بار چندين مرحله!!! و 30 درصد ديگر هم با هزينه غير مستقيم دولت، افراد يكه با كار و تلاش سرمايه بدست اورده باشند تا زمانيكه همسايه ها ي محتاج و نيازمند را ميبنند به سفر نميروند. يا يكبار بيشتر نميروند (2827371) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۴:۲۲:۱۹
با سلام
موضوع این نیست که دولت این موضوع رو ممنوع کنه بلکه مسئله حیاتی اینه که مردم به سطحی از درک درست برسند که خودشون اولویت ها رو تشخیص بدن (2827377) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۴:۳۷:۳۴
تيتراين خبردرمورد خيلي کارهاي ديگرمصداق دارد مثل هزينه هاي فوتبال , فرستادن انسان به فضا , بسياري کارهاي بيهوده ديگر که جز ضرر درزندگي مردم نيست و فقط جنبه تبليغاتي دارد (2827406) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۵:۱۰:۱۱
باز نوش دارو بعد از مرگ سهراب!باز مرثیه سرایی!
حالا اگر این اتفاق نیفتاده بود، در مورد چی می نوشتید!؟
نگران نباشید هم این تجاوز و هم این مطلب نویسنده دو هفته دیگه به جمع فراموشی های حافظه ما ایرانیان خواهد پیوست! پس کامنت گذاران با ناسزا گویی به خودی و غیر خودی خودشان را خالی کنند! (2827447) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۵:۱۵:۱۴
همه شب نماز خواندن، همه روز روزه رفتن

همه ساله از پی حج سفر حجاز کردن

ز مدینه تا به کعبه سر و پا برهنه رفتن

دو لب از برای لبیک به گفته باز کردن

شب جمعه ها نخفتن، به خدای راز گفتن

ز وجود بی نیازش طلب نیاز کردن

به مساجد و معابد همه اعتکاف کردن

ز ملاهی و مناهی همه احتراز کردن

به حضور قلب ذکر خفی و جلی گرفتن

طلب گشایش کار ز کارساز کردن

پی طاعت الهی به زمین جبین نهادن

گه و گه به آسمان ها سر خود فراز کردن

به مبانی طریقت به خلوص راه رفتن

ز مبادی حقیقت گذر از مجاز کردن

به خدا قسم که هرگز ثمرش چنین نباشد

که دل شکسته ای را به سرور شاد کردن

به خدا قسم که کس را ثمر آن قدر نبخشد

که به روی ناامیدی در بسته باز کردن (2827451) (alef-11)
 
فريد
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۵:۳۲:۲۶
موافقم (2827468) (alef-3)
 
سعید۵۷
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۶:۰۲:۱۸
نویسنده محترم ، خیلی برتر و بهتر از فرمایشات حضرتعالی در متون دینی هست ، دوم اینکه چه کسی گفته است سفر زیارتی نباید سیاحتی باشد ، لطفا فلسفه حج را دوباره و دقیقتر بخوان . (2827522) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۶:۱۴:۵۷
چرا الان؟ اين ثواب ناگهاني چگونه اينقدر ارزش بالا پيدا كرد؟ اگر از قبل هم باارزش بوده پس چرا متوليان فرهنگي و ديني جامعه پاسخگو نيستند كه در اين سالها چه كرده اند؟!!!!! (2827560) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۷:۰۰:۰۱
سالی هفت میلیون سفر خارجی دیگر به نقاط دیگر جهان را هم در نظر بگیرید
اون موقع که امام ره این سخنرانی را ایراد فرمودند آمار سفر های زیارتی انقدر بالا نبود (2827638) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۷:۰۱:۲۰
اصولا عمران و آبادانی و تعاون و همکاری در رفع مشکلات مردم و مستضعفین، مقدم بر هر نوع زیارت مستحب است چه عمره مستحب چه زیارت های قبور اولیاء الله. (2827641) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۷:۰۹:۵۸
دوستان به اطرافیانتان اگاهی بدهید که حج مستحبی نروند اونها رو توجیه بفرمایید بنده هم ساله است همین کار را می کنم و تا حدی هم نتیجه بخش بوده (2827658) (alef-3)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۷:۴۰:۱۴
وقتی به صحبت های رهبری توجه کافی نمیشه
و فقط همایشات الکی با صرف هزینه بیت المال برگزار میشه
نتیجش همین میشه
همانطور در مورد اقتصاد مقاومای بیشتر حرف زده میشه تا عمل (2827707) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۸:۰۰:۲۳
یک عده می روند که لقب حاجی بگیرند و در کشور ما هم که مفت به همدیگر لقب می دهند. (2827730) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۸:۱۸:۴۱
نوش دارو بعد از مرگ سهراب (2827754) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۹:۰۴:۰۶
من استاد دانشگاهم.به خدا خیلی از دانشجویان را می شناسم که توانایی خرید کتاب های دانشگاهی ترمشونو با این گرانی کتاب ندارند.وقتی اعتراض میکنم میگن فقط یک کتاب 25000 هزار تومنه و خانواده به زور خرج رفت و آمد و شهریه رو میدن .همین آل سعود خدانشناس یکی از مسببین تحریم علیه کشور ماست و ما سالها با هزینه های حج ،خرج عیش و نوش آنها درویلاهای دنیا و همچنین ناخواسته مخارج هزاران تروریست وحشی در سوریه و عراق را را می پردازیم (کمک مالی و تسلیحاتی آل سعود به تروریستهای کودک کش) (2827831) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۱۹:۲۸:۱۴
بهتر! تازه بیشتر از نیم میلیارد دلار هم صرفه جویی ارزی میکنیم به جای اینکه این پول را در شکم سعودیها بریزیم. (2827864) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۰:۲۵:۵۷
برای همیشه عمره باید قطع شود (2827952) (alef-3)
 
معلم
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۲:۴۰:۰۱
کو گوش شنوا (2828103) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۲۲:۵۶:۲۸
نوش دارو بعد از مرگ سهراب (2828130) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۰۰:۴۵:۴۴
بر حج هم مقدم است . (2828263) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۰۱:۲۷:۰۷
آنچنان کار بدی در جده شد
باعث تعطیل راه مکه شد
جملگی شاکی شدیم از این خبر
گفته هامان شد پر از توپ و تشر
خشم و نفرت شد دگر از حد برون
دل شده از این رذالت پر زخون
ما نمیخواهیم حج عمره را
خرج بسیاری کنیم آنجا چرا؟
میدهیم این پولها را بر فقیر
این بود البته آن حج کبیر
مستمندان را نوازش میکنیم
اینچنین، رب را نیایش میکنیم
خرج؛ بهر دردمندان میکنیم
بهر درد شهروندان میکنیم
دستگیری میکنیم از آن یتیم
آنکه از آینده دارد ترس و بیم
حج همینجا میشود هم داشتن
دانه های مهر و نیکی کاشتن
پس چرا فربه کنیم آل سعود
این خطاکاران در حال سقوط
هان مرو بر حج عمره ای عزیز
تا شود تنبیه این آل مریض (2828295) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۰۱:۲۸:۴۴
چرا تا حالا اين حرفها رو نميزدين؟ (2828296) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۰۵:۴۹:۳۹
سلام میشه بگین چرا این پیامها رو زودتر نذاشتین چرا اجازه دادید با پول این مردم جنگ و خونریزی راه بیفته (2828380) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۰۹:۱۰:۱۲
اینجاست که باید گفت ای قوم به حج رفته کجائید؟ معشوق همین جاست بیائید. (2828453) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۱۰:۲۱:۵۰
حرف تو کله ی بعضی افراد این ملت فرو نمیره - عبادت هم شده چشم وهم چشمی - کار این افراد و باید به خدا واگذار کرد که پول را در راه درست خرج نمی کنند (2828484) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۱۰:۲۵:۱۵
وقتی پول ما میره تو کیسه یه مشت وهابی جنایتکار دشمن ایران وایرانی باید کلا هم حج عمره وهم حج تمتع قطع یا محدود بشه.
از لحاظ عقلانی سفر به حج در سایه حکومت آل سعود بر همه ما حرام است و خیانت در حق امام زمان عج
وقتی هزینه سفر عمره ما به اندازه بودجه عمرانیه چرا باید ایقد بی فکر باشیم.
مردم به خودتون بیاید. تو رو خدا کمی هم فکر کنید. تاکی میرید پول میریزید تو جیب این عربا که باهاش داعشی ها و جنایتکارا رو علم کنن که شبعیان رو سر ببرند.
اون کسایی که ما رو متهم به لامذهب بودن میکنن خودشون برن تحقیق کنن اگر واقعا عاقل هستند و متعصبانه ما رو متهم نکنند. (2828490) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۱۱:۲۸:۲۴
افرادی را می شناسیم که به خاطر پرستیژ یا ثواب بیشتر و .... بارها و بارها به عمره مستحبی رفته اما در اقوامشان یا در همسایگی شان افرادی فقیر و نیازمند فراوانند. (2828556) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۱۶:۲۶:۲۶
هنوزهم مردم به جاي استفاده از آبميوه هاي متنوع داخلي ترجيح ميدهند راني بخورند که کشتي کشتي از عربستان وارد ميشود , (2828980) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۹ ۱۰:۳۸:۴۷
اون هم تقصیر خودمونه. اون کارخانه رانی ابتدا می خواست در ایران سرمایه گذاری کند اما به دلایلی از جمله بوروکراسی زیاد و ... نشد. (2830109) (alef-3)
 
ایرج محمدی
۱۳۹۴-۰۱-۲۸ ۲۳:۱۰:۴۰
با سلام,اگر در کشور مدیریت واحد همراه با سیاستگذاری صحیح پیاده شود شک نکنید که میتوان مملکت را به قله های افتخار مبدل کنیم اما نمی دانم چرا بعضی ها در داخل معاش مردم ومنافع ملی را با دیدگاهها ی خودشان تعبیر وتفسیر می کنند.
باید یک رنسانس در کشور محقق شود وهمه پشت سر رهبری یکدل ویکصدا وتمام قد در جهت پیشرفت مملکن گام برداریم واین میسر نمی شود مگر با فکری جهادی و صد البته از خود گذشتگی وایثار در رویارویی با منافع شخصی وحزبی وگروهی .
باشکر (2829517) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۹ ۰۹:۳۸:۲۸
مقدم بر خيلي چيزهاست اىا واجب بوده در اىن اوضاع اىن فيلم كه معلوم نيست چه تاثيري در اىن شرايط داشته باشد ادم ناراحت نمى شود بخوانيد
دبير سي و سومين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر آقاي رضاداد گفت : بودجه فارابي حدود 25 ميليارد تومان است و براي ساخت فيلمي همچون محمد رسول‌الله(ص) به کارگرداني مجيد مجيدي حدود 160 ميليارد تومان هزينه شده است، يعني چيزي در حدود بودجه 25 سال سينماي ايران است و اين نشان مي‌دهد که دستاوردهاي ما بيشتر از ظرفيت‌هاست. (2829967) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۱-۲۹ ۱۰:۲۲:۳۵
حتما این فرمایشات دیروز و امروز منتشر نشده، استفاده ابزاری از فرمایشات رهبری، امام، احادیث و روایات و آیه های قرآن کریم بدون در نظر گرفتن دوره و زمان و شرایط و سایر امور مرتبط و اینکه هر از گاهی روشن فکر نمایی بیاید و فرمایش کند مثل اینکه این انبوه حجاج که مشرف می شوند و از تمامی اقشار جامعه با میانگین سنی متوسط به بالا هستند به اندازه ایشان متوجه نیستند. تا کی به جای همه باید فکر کنید و فرمایش کنید؟
چرا وقتی بانک ها ثبت نام میفرمایند. فرمایش نمی فرمایید
چرا این همه جماعت همه ماهه و همه ساله جاهای بد و خوب عالم را سیر می کنند فرمایش نمی فرمایید؟
اصلا چگونه به خود اجازه می فرمایید راجع به هر موضوعی فرمایش بفرمایید؟
چرا از این که نمیتوانند عده ای بر اساس مناسبات بین المللی عزت و حرمت مملکت بزرگی مانند ایران را حفظ کنند فرمایش نمیفرمایید؟
مگر این مسائل صرفا در عربستان اتفاق می افتد؟
به طور مثال : مسئول ارشد مملکتی فرمودند "اگر بنزین چنین شود و چنان شود با مابه التفاوت پول آن چند بیمارستان می شود ساخت و چنان می شود کرد، یکی از آنها را نشان دهید،
افرادی که مشرف می شوند مال شان را حلال ، خمس شان را پرداخت ، زکاتشان را ادا و ..... حتما کمک هایشان را هم انجام می دهند این قدر در مورد اقشار متدین جامعه حرف های بی ربط نزنید.
کمی انصاف به خرج دهید!
کمی سکوت کنید! (2830057) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۱-۲۹ ۱۰:۳۶:۴۷
ما سالها میگفتیم که که عوض حج عمره این پولهارا درداخل کشور هزینه کنید وهمه جامعه پر از افراد فقبز ومستضعف است ولی گوش شنوا نبود والان بعضی افراد براین موضوغ بصیرت پیذا کردند (2830105) (alef-3)
 
زهرا
۱۳۹۴-۰۲-۰۲ ۱۸:۲۱:۰۵
باید برای حفظ عزت ملت ایران و برای تادیب سعودی عمره متوقف بشه.اما در مورد افراد فقیر همیشه افراد متدین و معتقد کمک حال مردم هستند اگر همه اقشار جامعه به اصطلاح روشنفکر مالیات خودشون رو پرداخت کنن خیلی از مسائل ما حل می شه (2841373) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.