نظر منتشر شده
۱۳۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 470755
هشدارنامه احمد توکلی/آقای روحانی به کجا میروید؟
بخش سیاسی الف/20 اردیبهشت96
بدنبال سخنان اخیر آقای روحانی در همدان و کرمانشاه احمد توکلی طی نامه ای به روحانی به وی هشدار داد :: ضرر اين سخنان، براي عاقبت شما به مراتب بيشتر از نفع كوتاه مدت احتمالي آن براي جنابعالي خواهد بود و شما را در آغاز مسيري قرار خواهد داد كه برخي از پيشنيان با همين تصور در آن قدم گذاشته اند، مسيري كه بيش از آنكه خوشنامي و عاقبت بخيري برايشان داشته باشد بدعاقبتي و بدنامي را برايشان رقم زد
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۴
 به گزارش الف متن کامل نامه احمد توکلی به شرح زیر است :


بسم الله الرحمن الرحیم

مَا أَكْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَار
چه بسيار است عبرتها و چه اندك است عبرت گرفتن – علي عليه السلام
 
ملت شریف ایران

این روزها حوادثی رخ میدهد و مواضعی از دوم مقام رسمی کشور سر میزند که انسان میماند به امام و شهداء چه بگوید! از روزهای نخست تبليغات انتخاباتي به آقای روحانی برادرانه تذكر دادم كه چون شما نامزدي هستيد كه در عين حال رئيس جمهور مستقر است، اگر به مصالح ملی مقید باشید، نمی توانید هر حرفی را بزنید. مقصودم از هر حرفی خطاب به سایر نامزدها بود. متاسفانه وی نه تنها به اين تذكر توجهي نكرد كه هيچ، حالا میبینیم در هیئت یک اپوریسیون تیغ به روی نظام جمهوری اسلامی میکشد! کاش ما نبودیم و این استحاله ها را نمی دیدیم.

به عبارات زير كه آقای رئیس جمهور در سخنراني خود در همدان، ارومیه و کرمانشاه ايراد كرده است نگاهي بياندازيد (به نقل از خبرگزاری ها):

- اگر شما جوانان در خانه بنشینید، بدانید که در پیاده رو های ما هم دیوار خواهد بود. آنها می خواستند پیاده روی زنانه و مردانه ایجاد کنند، همانطور که در محل کارشان بخشنامه تفکیک جنسیتی را ایجاد کردند.
- اردیبهشت 96 هم یکبار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول 38 سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، را قبول ندارند.

- منطق شما ممنوع کردن است و چیز دیگری ندارید. منطق شما هوچی بازی است و چیز دیگری ندارید.

- ما انحصارگرایان را نمی خواهیم. ما آنهایی که پشت میز نشسته اند و حکم صادر کرده اند، نمی خواهیم.

- می خواهند ناامنی را به کشور بازگرداند و می خواهند آرامش منطقه را برهم بزنند.

- شما آنها را نمی شناسید من آنها را می شناسم.

- بدانید همه آنهایی که امروز آمده اند و می خواهند قدرت را بگیرند در 4 سال اخیر می خواستند شبکه های اجتماعی را فیلتر کنند.

- شما از آزادی حرف نزنید، آزادی خجالت می کشد.

از آزادی انتقاد و بیان سخن می گویند. یا للعجب! همانها که زبان ها را بریدند و دهان ها رو دوختند!اين سخنان را رئيس جمهوري با حرارت بيان مي كند، كه در مراسم تحليف در مجلس شوراي اسلامي در برابر قرآن مجيد سوگند ياد كرده است كه «از هرگونه خودکامگی بپرهیزد و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است، حمایت کند».
اين سخنان را رئيس جمهوري با حرارت بيان مي كند كه 28 سال تمام، از مهر 1368 تا کنون دبیر شورای عالی امنیت ملی و عضو یا رئیس آن بوده است و ذيل مصوبات مرتبط با امنيت كشور را امضا و ابلاغ كرده و قبل از آن نيز در مناصب متعدد تقنيني،‌ اجرايي، نظامي و امنيتي مسئوليت داشته است.

به آقای روحانی باید گفت :

اگر شما راست بگویید، با آن سابقه سطوح بالای امنیتی، در خیر و شر کارکرد نظام در بالاترین سطح شریک هستید و نمی توانید مدعی کسی باشید و اگر این سخنان تهمت و توهینی بیش نباشد-که چنین است- که برای جلب رأی مخالفان نظام بر زبان جاری میکنید، وای به حال شما!

شما که با این سخنان بخش عظیمی از مردم را طرفدار نامزدهایی با آن ویژگی ها میشمارید، حرمت مردم را رعایت کرده اید؟ در این صورت جنابعالی رئیسِ "جمهور" هستید؟ این است پاسداشت جمهوریت و مردمسالاری؟ 

اگر امام بود و یا مدارا و حلم رهبری نبود، شما جرئت تیغ کشیدن بر روی نظام را داشتید؟

آقاي روحاني، شما، و مشاوران شما كه چنين جملاتي را در ذهن و زبان شما قرار داده اند، به اين اميد واهی كه صدارتتان تداوم یابد بايد بدانيد كه:اولا: ضرر اين سخنان، براي عاقبت شما به مراتب بيشتر از نفع كوتاه مدت احتمالي آن براي جنابعالي خواهد بود و شما را در آغاز مسيري قرار خواهد داد كه برخي از پيشنيان با همين تصور در آن قدم گذاشته اند، مسيري كه بيش از آنكه خوشنامي و عاقبت بخيري برايشان داشته باشد بدعاقبتي و بدنامي را برايشان رقم زد. يكي از شرايط تدبير و رفتار عقلايي، محاسبه منطقي هزينه و فايده است. در هزينه و فايده اين سخنان و اقدامات بيانديشيد.

ثانيا: فضاي كشور را در مسيري قرار خواهد داد كه بوي فتنه و آتش از آن به مشام مي رسد. خودكامگي براي جلب راي،‌ نبايد به قيمت رقيب هراسي، ديو و دلبرنمايي،‌ احساساتي كردن جوانان و طرفداران و برانگیختن نفرت نسبت به رقیبان و طرفداران آن ها، و در نهايت به جان هم انداختن توده هاي مردم تمام شود. هزينه كردن از سرمايه اجتماعي كشور براي پيش برد منافع فردي، خطايي نابخشودني است كه در سال 1388 عده اي با وعده هاي مردم فريبانه و عده اي ديگر با طغيان در مقابل قانون و نظام به آن دست زدند و زخمي را ايجاد كردند كه آثار آن به زحمت در حال بهبود است. مگر در آن انتخابات نامزدی که رئیس جمهور بود چه حرفی می زد که شما این روزها نزده اید. از جمله سياستمداران بدعاقبتي نباشيد كه نه تنها مانع ترميم اين زخم مي شوند كه بر آن خنجري ديگر مي زنند.

ثالثا: به دليل مناصب متعدد شما از اول انقلاب تاكنون، هرگونه اظهار نظر خلاف واقع شما در مورد سياست هاي دفاعي و قضايي كشور در گذشته در مبارزه با داعش های داخلي، منافقين كوردلی كه سال ها پيش از آنكه داعش به آتش زدن و مثله كردن روي بياورد، در اين راه پيش قدم شدند و پوست سر مردم کوچه و بازار را در حالی که زنده بودند، میکندند؛ و هرگونه اظهار نظر خلاف واقع شما در امور بين المللي، كه منافع نظامي و تجاري خود را در آتش افروزي و بمباران ملل بي دفاع و كم دفاع به بهانه هاي مجعول دنبال مي كنند، مي تواند به عنوان گواهي نظام عليه خودش توسط معاندان ايران استفاده شود و زمينه ساز محدوديت ها و اقدامات جديد عليه اين نظام و مردم مظلوم شود؛ چرا که این سخنان را رئیس جمهور مستقر ابراز میکند!!

ملت شریف ایران!

هشیار باشید! کسی که امروز ملت را برخلاف مصلحت مسلم عمومی و دستور رهبری، به دو قطب متخاصم تقسیم میکند و با زیر سئوال بردن تمام تاریخ انقلاب زمینه فتنه را فراهم می سازد، و تمام مخالفان خود را طرد و نفی می نماید، و خط امام و رهبری را نادیده میگیرد، قوه قضاییه، سپاه و نیروهای انقلابی غیرمتمایل به خویش را بیراهه و خود را راه نجات میخواند، در فرض پیروزی در انتخابات، چگونه میتواند کشور را اداره کند؟

این انتخابات فرصتی بود برای احیاء اصلاح طلبان وفادار به نظام و وظن خواه ولی با این روش فرصت مذکور ازبین میرود. به خواهران و برادران اصلاح طلبی که با تمام قوا در صحنه حمایت از آقای روحانی به میدان آمده اند عرض میکنم، باید وظیفه دینی و ملی خویش بدانید که از ادامه این روند جلوگیری کنید وگرنه در تمام مظالمی که احتمالا در اثر آن پیدا شود سهیم و شریک هستید.     

به آقای روحانی هم میگویم، فاین تذهبون؟ از راهي كه در پيش گرفته ايد بازگرديد كه اين راه براي شما در دنيا و آخرت جز خذلان و براي ملت و نظام، جز خسارت در پي نخواهد داشت. رداي رياست جمهوري،‌ ولو با تمسك به چنين رفتاري حاصل شود،  حتي اگر بداخلاقي احتمالي رقبا، شما را به افتادن در چنين دامي وسوسه كند، به خسارات آن نمي ارزد.

من آن چه شرط بلاغ است با تو میگویم      تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال
خدمتگزار و خیرخواه ملت شریف ایران
احمد توكلي 20/02/1396
 
کلمات کلیدی : هشدارنامه احمد توکلی+روحانی+انتخابات96
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۳۷:۳۲
امان از فتنه ۹۶ (4333830) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۲۱:۲۰
یاد ندارم رهبر درمورد مسئولین از عبارت "سیلی سخت خوردن" استفاده کرده باشند. اما امروز درباره نامزدی که امنیت ملی را برهم بزند، استفاده کردند (4334135) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۳۰:۰۰
آقای دکتر توکلی شما راهکار بده
وقتی دوستان شما هرچی بخوان میگن. وقتی همه چی رو تاریک جلوه می دن
وقتی اهمه اقدامات روحانی رو می برن زیر سوال
روحانی گناه کرده رییس جمهور شده؟ باید حرف بزنه جواب بده
چون گذشته آقای رییسی اونطوریه (مناصب قضایی و حکم های قضایی) باید ساکت بشینه و به قول شما تیغ نکشه؟
بهتر بود دوستان شما با رعایت انصاف نقد میکردن و روحانی هم جواب میداد
شما اصولگرایان توقع دارید هرچی خواستید بگید. بعد که جواب می گیرید می چسبونید طرفو به ضد نظام.
حاشا به انصافتون (4334179) (alef-1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۳۸:۰۸
چی گفتن مگه
چرا تو مناظره ها کم اوردید به نظام فحش می دهید
شما که هر چه تخریب داشتید علیه قالیباف به کار بردید

تا معاون وزیر بهش تهمت زده همه چی براش دراوردن
چه خبرتونه ؟ اینه انتقاد پذیری ؟ اینه دموکراسی ؟

چرا شما ها این طوری هستید ؟ (4334215) (alef-1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۴۷:۴۲
متن و جملات عالی است
احسنت
به عنوان خیرخواه می گم روحانی اشتباه بزرگی کرده

کاش تجربه این مدت را مرور می کرد (4334250) (alef-1)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۷:۰۳:۰۷
واي برامثال شما كه الف باي مصلحت وسياست هم بلد نيستيد الان بحث اصولگرا وإصلاح طلب نيست كه همه چيزو ازاين منظر مي بينيد الان بحث حاكميت نظام وارامش كشوره من خود اصلاح طلبم شايد با خيلي كارهايي كه توكشور شده مخالفم ولي امنيت كشورم برام از هرچيزي مهمتره ولي متاسفانه اقاي روحاني چيزهايي ميگه كه درشان نظام وحتي خودشان هم نيست كمي فكر كنيم وأيده (4334303) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۷:۱۱:۰۹
برداشتی که من از حرفای چند روز اخیر دوستان دارم اینه که میفرمایند روحانی کلا نباید صحبت کند و دفاع نباید بکند اما ما حق داریم هر طور دلمان خواست در روزنامه مون تیتر بزنیم و هر تخریبی هم انجام دهیم چون ما حق هستیم و اونها باطل هستند و...
متاسفانه تفکرات دوستان همینه یعنی میگن هر حمله ما بر حق است و روحانی هم نباید چیزی بگویید باید فقط تحمل کند
شما مناظره رو نگاه کن نامزد خودشون میاد بجای پاسخ دادن به سوال شروع میکنه به حمله و بحثی که اصلا ربطی به سوال نداره مدام هم 4 درصد و 96 رو مطرح میکنه خب اگر بعد از 40 سال جامعه ما 96 درصدش فقیر هستند که این خودش تخریب کشور هست شروع میکنه حتی در مستندش تصاویر معدنی رو نشون میده که خودش و دوستانش مستقیم و غیر مستقیم مسئولش هستند!!! روحانی تا حالا من ندیدم بیاد از پلاسکو سوء استفاده کنه ولی جناح مقابل هر چیزی رو میبینه ازش نمیگذره
به نظر من بی اخلاقی در جناح مقابل هست این رو در مناظره ها از 88 تا الان اثبات کرده اند. (4334342) (alef-13)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۰۴:۵۳
آقای روحانی فعلا فقط به آقای رئیسی گیر داده در حالی که صحبت های آقای رئیسی روشن است. در مناظره و غیرآن. اصلا شخصیت ایشان مشخص است. سوالهایی کردند که مشخص بود.

- مگر انسان به منقد خود توهین می کند. بیش از 50 مورد توهین رئیس جمهور
- شما گفتید برجام تحریم ها را یکباره برمیدارد ولی نشد(فیلمش هم هست)
- مردم شما خودتان احساس کنید رونق اقتصادی وجود دارد...
- ....
اینها سیاه نمایی است؟ یا سوال؟
آقای روحانی چه پاسخی داشت بدهد؟؟؟؟؟ (4334580) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۳۸:۱۵
شمااصلاح چی هافقط شعارمی دهید پای عمل که می رسیدحمله وفحاشی وسطل ...میشه کارتون (4334916) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۴۹:۱۹
چرا فرافکنی میکنی؟

آقای توکلی بارها تاکید کرده توی متن که اگر این چیزهایی که گفتی درست هم باشه، خودت همیشه توشون سهیم بودی و الان اومدی مدعی شده برامون... (4335238) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۵۸:۴۲
آقایان دروغ نگفتند؛ شرح عملکرد دولت را با سند و مدرک اطلاع رسانی کردند.
آقای روحانی هم دروغ های مکرر میگویند و هم تعمدا فضا را از ترس باخت, امنیتی میکنند. (4335280) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۳:۱۰:۳۵
به نام خدا
سلام
اولا آقای رئیسی دادستان بودند و دادستان حکم صادر نمی‌کند.
ثانیا همان زمان که آقای رئیسی دادستان بودند، آقای روحانی کجا بودند و چه کار میکردند؟
ثالثا آقای روحانی دست گذاشتند روی قرآن و قسم خوردند، بالاخره قسم به قرآن نباید حرمت داشته باشد آیا؟
رابعا هیچ کس نباید از دولت آقای روحانی انتقاد کند وگرنه تخریبگر و تندرو و بیسواد است و باید برود به جهنم! وجدانا تاکنون انتقاد منتقدین دولت بدتر و بی‌ادبانه تر است یا انتقاد دولت و رئیس دولت از منتقدین دولت؟
و اصلا این چه دولتی است که فقط طلبکار است (4336036) (alef-1)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۷:۱۸:۳۳
جناب توکلی عزیز

اگر قرار بر نصیحت بود باید زودتر از دیروز و امروز آنرا خطات به جناب قالی باف و رییسی عزیز می نوشتید.
بیم آن میرود که این هشدارنامه شما، با هماهنگی سایر هم حزبیهایتان نوشته شده باشد و در حقیقت یک سناریوی از پیش تعیین شده باشد. (4334382) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۱:۰۴:۱۵
آقاى توكلى زمانى كه قاليباف جامعه رو به دو بخش ٨٦ و ٤ درصدى تقسيم كرد كجا تشريف داشتيد ؟ اون دوقطبى كردن فضا نبود؟ زمانى كه خودتون حرف از راى سياه و سفيد زديد چى ؟ (4335501) (alef-13)
 
United Kingdom
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۰:۰۴:۵۳
بسه دیگه شلوغش کردین! اینهمه قالیباف تهمت زد و سیاه نمایی کرد هیچ مشکلی نبود؟ الان آقای روحانی داره حرفهایی میزنه که قبلا هم زده بوده حالا یک مقدار با لحن تندتر که اونهم نتیجه کارهای آقای قالیبافه هرچند امیدوارم حرفهاشون رو بازهم بزنن ولی با لحنی آرامتر! (4335317) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۳۸:۰۸
احسنت بر جناب توکلی با قلم شیوایشان.ترساندن مردم از جنگ یا دیوارکشی در خیابانها اگر پوپولیست خطرناک نیست پس چیست؟کسانیکه چهارسال پرداخت یارانه نقدی را پوپولیستی خواندند،کسانیکه دادن سهام عدالت قبل از انتخابات را در سال 88 مهندسی انتخابات نامیدند وکشور را ماهها به آشوب و ناآرامی کشاندند ودل میلیونها جوان ساده را از انقلاب ونظام دور کردند،کسانیکه استخدام چندهزار نفر در دولت قبل را یک حرکتی پوپولیستی و از لحاظ بودجه ای باری برای دولت خود و تحویل دادن زمین سوخته نامیدند ولی خود دراینروزها در موسم انتخابات در حال دادن سه برابری یارانه های نقدی به بعضی خانواده هایی که میدانند در میان آنها بخاطر عملکردشان پایگاه ندارند(خانواده های کم درآمد) هستند و در حال فراخوان برای پرداخت سهام عدالت و در حال افزایش حقوق کارمندان هستند حق ندارند به دیگر رقبا انگ پوپولیست یا هر انگ دیگری بزنند چون روح ماکیاول در قبر میلرزد.شما در جایگاه متهم هستید دست پیش نگیرید و در جایگاه مدعی العموم ننشینید.پرده ها به برکت انتخابات برافتاده...مردم میدانند چه کسی پوپولیست هست و چه کسی وعده هایش از روی صداقت است و مرد عمل...درود بر قالیباف و رئیسی..اگر وعده های قالیباف پوپولیستی هست وشما غیرپوپولیستی پس درود بر پوپولیست واف بر دورویی..شما برای مردم درآمد ایجاد کنید وجیبهایشان را پر از پول کنید مردم بلدند چگونه از زندگی خود لذت ببرند.رای ما قالیباف یا رئیسی

محمد باقر قالیباف: دولت شما به پایان خواهد رسید و سایت "کارانه" بالا می‌آید؛ اگر به فکر مردم بودید در این ۴سال کار ایجاد می‌کردید.

حجت الاسلام رئیسی در جمع پرشور مردم کرمان:
آقایان می گویند آرامش در اقتصاد کشور حاکم است!
ین چه آرامشی است که چرخ اقتصاد کشور در آن حرکت نمی کند؛ آرامش زمانی است که اقتصاد در تحرک باشد.
اینکه نیمی از کارخانه های کشور تعطیل شده چطور اقتصاد کشور در حال حرکت است. (4333834) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۱۴:۲۲:۳۹
متاسفانه اشتباه + دادم. انشاا... خداوند از سر تقصیر من بگذرد!
ضمنا من بعنوان یک کارمند قشر متوسط نمی دانم این آقایان چرا از وضعیت خراب اقتصاد حرف میزنند. اگر به فکر من و اقشار مثل بنده هستید، بدانید کاملا راضی هستیم. 4 سال است قیمت ها (مسکن، مایحتاج زندگی، بنزین و ...) تقریبا ثابت است و برای کارمندان این بهترین شرایط است. (4338259) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۳۸:۱۱
در ستادهای روحانی تندروهای فتنه ۸۸ مثل تاج زاده و...، همه کاره شده اند و با ژست حمایت از روحانی ، اهداف خود را دنبال می کنند. (4333835) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۳۹:۰۷
از دو حالت خارج نیست. یا روحانی دروغ می گوید یا راست می گوید. مردم در 29 فروردین جواب آقای روحانی را با رای خود خواهند داد. (4333837) (alef-1)
 
حسن
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۴۴:۲۹
قطعا روحانی ببا اختلافی زیاد وبا مشارکت مردم برنده انتخابات خواهد شد تمام نظر سنجی ها درسطح شهرها وحتی روستاها گواه این امر است زیر روحانی تنها گزینه است که شرایط لازم را دارد. (4335216) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۱:۲۶:۴۷
میشه بگی کدوم نظر سنجی؟
افراطی ترین سایت های حامی دولت روحانی هم معترفند که ایشون کمتر از50 درصد رای داره!! (4335631) (alef-13)
 
Switzerland
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۳۹:۴۰
عجب نامه دلسوزانه ومحکمی بود..خودم دوبار خواندم ویکبار هم برای اعضای خانواده..آقای توکلی خداوند شما را برای مردم ونظام ورهبری حفظ کند. (4333841) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۷:۳۸:۱۴
شما هم انشالله هر چه زودتر به کشور عزیزمان ایران برگردید و زیر سایه پرچم مقدس ایران نسبت به کامنت گذاری اقدام نمایید (4334475) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۳۹:۵۴
روحانی در مرز رد صلاحیت! (4333844) (alef-1)
 
امیر حسین سلطان/تهران
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۷:۰۹:۴۷
وااقعا چه شده است؟! آقای دکتر توکلی لااقل 8 سال مستمر کشور را با بدبختی و فلاکت به پیش بردند و خم هم به ابرو نیاورید! مگر شوخی است بی تدبیری را تا بدانجا رساندند که ارزش پول ملی را تا آستانه یکچهارم ارزش قبلی اش تنزل یافت. اگر قرار بر عدل و انصاف الهی باشد باید نخست کلیه مسببین آن وضعیت پاسخگو و پرداخت کننده ضرر و زیان به ملت باشند و آنگاه بدیهی است که بالاخره نوبت حسابرسی از جناب آقای دکتر روحانی نیز باید فرا رسد اما هنوز خیلی باقی مانده و دیگران و دیگران در اولویت این حسابرسی ها قرار دارند. آقای دکتر توکلی شما را چه شده است که اینقدر انصاف را فراموش کرده اید؟! (4334335) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۱۰:۴۲:۰۱
ظاهرا شما برای اولین بار است که این سایت را می بینید. الف یکی از جدی ترین منتقدان آن 8 سالی بود که مورد نظر شماست. البته با رعایت انصاف و ادب (4337464) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۳۹:۵۹
مشاوران روحانی برای این که فضای انتخابات را از معیشت و اقتصاد دور کنند، به او پیشنهاد کردند که دو قطبی فرهنگی ، اجتماعی و حتی مذهبی را در دستور کار قرار دهد که این برای کشور خیلی خطرناک است. (4333845) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۴۰:۱۱
آقای توکلی، شما این هشدارها را از چه منصبی اعلام می کنید؟
اگر آقای روحانی تخلفی انجام داده اند، مسیر و نهاد قانونی که باید به تخلف ایشان رسیدگی کند، شما هستید؟؟ (4333846) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۲۲:۱۷
بده یک مومن خیرخواه یک مومن دیگه است
روحانی ۴ تا رفیق مثل شماها داشته باشه نیازی به دشمن نداره (4334137) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۰:۰۰:۳۵
من که باور نمی کنم اینها دوست آقای روحانی باشند
دوست آقای روحانی قطعا توکلی است این مثل آفتاب روشن است (4335290) (alef-13)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۷:۰۴:۴۶
حرف حق ازجانب هركسي گفته شود حق است وضمنا ايشان فقط نصيحت كردند وبرايشان اينده نظام وكشور مهم بوده (4334309) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۷:۰۵:۳۳
شما ها هستید که یکی مثل توکلی و نادران را از مجلس بیرون کردید و بجای آن دختر صفدر و دوستانشان را نشانید
خلایق هر چه لایق
خوب این گروه رای شماها را با به هیجان آوردن کسب می کنند و جیب خود و اطرافیانشان را پر م یکنند
این کشور با وجود چنین جمعات جوگیر پرتعدادی روی پیشرفت و بالندگی را نخواهد دید (4334315) (alef-1)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۱۴:۲۴
جناب آقای توکلی: فاین تذهبون فقط و فقط خطاب به روحانی است و خطاب به قالیباف و رئیسی و بقیه و حتی خود شما نیست؟؟؟؟؟ ایکاش این نامه ها را خیلی زودتر و خطاب به همه و شخص خودتان هم مینوشتید!!!!!!
شما نامه تان را با عنوان "خدمتگزار و خیر خواه ملت ایران" , امضاء نموده اید. دوست عزیز چرا از جاده عدالت خارج شده اید و همفکرانتان را خطاب و عتاب نمیکنید؟؟؟؟؟ چرا به رئیسی نمیتازید که وعده سه برابر کردن یارانه سرابی بیش نیست و وعده 5 میلیون شغل قالبیاف هم وعده ای بیش نخواهد بود؟؟؟؟؟ چرا از صلاحیتهای اجرایی رئیسی و فساد حاکم بر شهرداری از قالیباف نمیپرسید؟؟؟؟شما اقتصاددان هستید, چرا از رئیسی و قالیباف برنامه اقتصادی نمیخواهید؟؟؟؟ چرا اجازه میدهید که ایندو وعده های بزرگ و پوپولیستی بدهند, بدون داشتن کوچکترین طرح و نقشه منطقی و مطابق با اصول علمی؟؟؟ جناب, مرگ خوب است ولی برای همسایه؟؟؟؟ متاسفم که بگویم فاین تذهبون را بیشتر از همه باید خطاب به خودتان بفرمایید تا بقیه. دوست محترم شما و سایت شما تبدیل به محلی برای کوبیدن و تخریبهای یکطرفه دولت شده اید و مسئولین سایت هم سانسورچی هایی که چیزی غیر از به به و چه چه همفکرانتان و بعضی وقتها و کنایه های کوتوله های سیاسی علیه دولت نظرات مردم را انتشار نمیدهند (نمونه اش همین مطلب که چاپ نخواهید کرد, ولی امیدوارم وجدان شما را قلقلک بدهد) معنی "خدمتگزار و خیر خواه ملت ایران " اینست؟؟؟؟؟ واقعا متاسفم اقای توکلی. خود گویید و خود خنددید ,عجب آدمهای هنرمندی. شما مشکلات کشور را بدرستی میشمارید و میگویید. (4335099) (alef-13)
 
موسی
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۰:۴۵:۰۵
انشالله آخر راه هست......صبح دیگری در راه است به حول و قوه الهی و هدایت رهبری عزیز و حضور پرقدرت مردم ولایتمدار در 29اردیبهشت (4336382) (alef-13)
 
اميرحسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۱:۱۶:۱۱
دوستان انتخابات ٨٨رو مرور كنيد واقعا لحن رقباي دولت مستقر در اون سال با لحن آقايان رئيسي و قاليباف يكسان ه؟؟!!تازه اون زمان كلي ايراد ميگرفتند چرا به رييس دولت اينطور ميتازيد؟الان آقايان با هر ادبيات تندخويانه و بدون ملاحظه با جايگاه رياست جمهوري روحاني به وي حمله ميكنند ولي هيچ نهاد رسمي اعتراضي به اين نوع برخوردها نداره ...خب با اين وضع روحاني بايد چه كنه دست رو دست بزاره و سكوت كنه؟؟اين نه شرط عدالت نه شرط عقل كه زماني دارن تو رو تخريب ميكنن و مردم رو فريب ميدن تو جانب سكوت پيشه كني... (4335562) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۴۲:۰۲
روحانی گمان می کند که ان ها که برای حاشیه سازی هایش هورا می کشند ، واقعا طرفدارش هستند. نخیر، برای ان ها روحانی فقط یک ابزار است مثل مرحوم هاشمی. (4333860) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۴۲:۵۳
فقط رییسی بدون حاشیه است و دغدغه معیشت مردم را دارد. (4333863) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۴۴:۲۰
آقای توکلی لطفا برای قالیباف هم از این نامه ها بنویسید. او هم 96 درصد و 4 درصد می کند و جامعه را دو قطبی می کند. (4333868) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۲۳:۱۹
قبلا نوشته شما اطلاع نداشتی
نداری این و بخون

http://alef.ir/vdcjhmexxuqemtz.fsfu.html?466394 (4334143) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۷:۳۳:۴۱
آیا نامه قالیباف هم با همین عنوان "هشدارنامه" منتشر شد؟؟؟/ (4334453) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۰:۴۵:۲۹
دست از کذب گویی بردارید. آقای توکلی کجا در مورد شکاف امنیتی ۴ درصدی و ۹۶ درصدی در جامعه به اقای قالیباف نامه نوشته!!!!! ببینیند در کوچه و خیابان شهر چه خبر است. کم مانده است هر که عقده دارد چاقو بزند دیگری را به بهانه ۴ درصدی . وقاحت هم حدی دارد (4336385) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۴۴:۲۳
آقای روحانی چون کارنامه درخشانی تو این چهارساله نداشته مشاورانش بهش گفته اند که تو مناظره ها و سخنرانیهایش تهاجمی تر برخورد کند و با هوچی گری و ترساندن مردم برای خودش رای
جمع کند (4333869) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۷:۳۱:۲۸
رییس جمهور قبلی که خیلی درخشان بود. دلار سه برابر شد تورم هم ۴۰ درصد تعامل اقتصادی با دنیا هم دچار اختلال شده بود منتها این ها چه اهمیتی داره مهم اینه که قبلی می رفت با محرومین عکس می گرفت این یکی نمیره. مهم اینه که رییسی می ره خونه فقرا عکس یادگاری می گیره و می گه نباید این طوری باشه این روحانی از این کارا نمی کنه می شه توی همون دفترش برنامه ریزی می کنه. (4336782) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۴۴:۵۴
جناب توکلی مغلطه میفرمایید . آقای روحانی در مورد رقبای خود چنین حرفهایی زده . کجا در مورد نظام موضع گیری کرده است . !!!!!!!!!!!! (4333872) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۰۲:۴۷
دوستانی که فرمودند اقای روحانی برای مقابله با تخریب سیاه نمایی سراغ حرفهای بود دار رفته تا ارای خاکستری رو جذب کنه باید عرض کنم:
اولا که از ابتدای انقلاب تا امروز اقای روحانی در مناصب بالای مدیریتی نقش داشتند و در همه این مسائل نیز اگر جرمی باشد خود شریک جرمند
دوما ایا کسی برای دفاع از کارنامه خود باید به نظام حمله کند؟
اگر کارنامه شما پر است نیازی به این انتحارسیاسی نیست
جناب روحانی
اگر دولت جنابعالی تداوم یابد که انشاالله تداوم نخواهد یافت یقینا با شکافی که بین خود و حاکمیت و دوگانگی که ایجاد کرده اید نه تنها دولتی ضعیف تر از دولت یازدهم تشکیل خواهید داد بلکه در هیچ کدام ازامور توفیق نخواهید یافت (4335049) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۴۵:۰۶
به نظر من که آقای روحانی کاملا درست صحبت کرده.
من تعجب می کنم آقای توکلی که چهره ای اقتصادی است چرا در مورد وعهده های پرداخت یارانه و کارانه و... نامزدهای اصولگرا موضع نمی گیرد و صرفا در جهت نقد دولت مستقر قلم فرسایی می کند.
شما اگر راست می گویی در خصوص وعده های نامزدهای اصولگرا بنویس.
آیا شدنی است؟ آیا مصداق بارز خریدن رای نیست؟ (4333873) (alef-1)
 
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۳۵:۰۹
قبلا نوشته شما اطلاع نداشتی
نداری این و بخون

http://alef.ir/vdcjhmexxuqemtz.fsfu.html?466394 (4334876) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۱۲:۴۰:۱۹
خواندم بیشترش انتقاد به روحانی بود (4337968) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۵۰:۵۰
جناب توکلی عزیز
یک بام و دو هوا کار و رویه پسندیده ای نیست
حضرات قالیباف و رئیسی هم اعضاء ارشد نظام هستند
خوب بود و هست در مقابل جوالدوزی که حواله روحانی کردید یک سوزن هم محض ظاهرسازی هم که شده نثار دوستانمان میکردید (4333905) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۵۱:۱۱
جناب توکلی
آقای نشان دادن فقر و بزرگ کردن آن تخریب انقلاب نیست.
آقای در فقری که جناب قالیباف و رئیسی مدام نشان می دهند کل نظام مسول نیست و فقط آقای روحانی مسول است.
آقای دروغ ها و وعده های الکی که دوستان می دهند و مصداق خرید رای است نشان از بی اخلاقی نیست.
آیا بدبخت نشان دادن ممکلت جرم نیست.
آیا تقسیم جامعه به دو بخش 96 درصدی و 4 درصدی تحریک اجتماعی اقشار ضعیف نیست.
آیا تخریب مرحوم هاشمی تخریب انقلاب نبود؟
چرا اینها را نمی بینی؟ واقعاً شما خدمتگزار این مردم هستی؟ نه برادر عزیر شما خدمت گزار دوستان خود هستی. قبلاً هم در دوره احمدی نژاد همین کار را کردی و بعد که گندش درآمد گفتی من از روی اضطرار رای دادم. شما خود محتاج نصیحتی؟ شما که همه چیز را جناحی می بینی؟
همین کامنت را هم شما منتشر نمی کنی. اگر خدمتگزار همین کامنت رامنتشر کن تا مردم قضاوت کنند. این تذهبون به چه کسانی دیگر باید گفت؟؟ (4333908) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۵:۵۵:۴۶
بازهم فقط روحانی. (4333942) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۰۰:۳۳
مثل میشه بسیار عالی و خیرخواهانه برای ایران و ایرانی .... (4333984) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۰۳:۵۹
شما به کجا میروید آقای توکلی
ما شما را به عنوان مردی با انصاف میشناختیم
اما شما دارید به صورت علنی به روحانی حمله و از رقیبان ایشان حمایت میکنید (4334011) (alef-1)
 
حسین
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۰۹:۱۳
احسنت و آفرین (4334050) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۰۹:۵۵
این سخن را چرا پس از مناظره اول و دوم به قالیباف نگفتید
هشیار باشید! کسی که امروز ملت را برخلاف مصلحت مسلم عمومی و دستور رهبری، به دو قطب متخاصم تقسیم میکند و با زیر سئوال بردن تمام تاریخ انقلاب زمینه فتنه را فراهم می سازد، و ...، در فرض پیروزی در انتخابات، چگونه میتواند کشور را اداره کند؟ (4334054) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۲۰:۲۴
جناب توکلی بهتر بود اونموقع نامه نوشتن رو شروع میکرد که آقایان رئیسی و قالیباف کمر به همت تخریب بسته بودن! (4334128) (alef-1)
 
جواد
United States
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۴۰:۳۳
دولتی که وزیرش حتی تحمل شنیدن یک سوال از خبرنگار را ندارد،چگونه ادعای ازادی بیان داره.
واقعا خجالت اوره. (4334224) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۲۱:۱۹
آقای توکلی ای کاش همیشه انقدر دلسوز بودید و ای کاش سال 88 هم از این نامه های هشدار می نوشتید (4334134) (alef-1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۵۸:۲۴
ندیدی برای رد صلاحیت محمود چه نوشت؟ (4335030) (alef-13)
 
علیرضا فلامرزی جهرمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۲۲:۲۳
امیدوار بودیم جناب آقای رئیس جمهور حداقل حرمت لباس روحانیتی که تنشان بوده است را نگه دارند و به جای آنکه دوستان را دوشمن کنند،دوستانه و به "جدال احسنت" صراحتا اطلاعات مربوط به عملکرد دولت را نه در مناظره های انتخاباتی که جای مناظره است نه مخاصمه،بلکه در طی دوره ی ریاست جمهوریشان در اخیتار عموم می گذاشتند.

با این حرفها ما نه می توانیم ایشان را بخاطر عملکردشان صالح بدانیم و نه دیگر نامزد های گرامی رو که فاقد سابقه ی اجرایی هستند یا سابقه ی اجرایی قابل دفاعی ندارند.
متاسفانه تنها برای اینکه دین خود را به قانونی که آن را قبول داریم و حسب صحبت های حضرت آقا افرادی مانند این بنده ی حقیر مجبوریم به پای صندوق های رای رفته و رای سفید بیاندازیم.ان شاء الله که هر کدام از این آقایان محترم ریاست جمهوری را بدست گرفتند مردم بی خیال نشوند و در دوره های کوتاه مدت مناسب از دولت منتخب (هرکس که باشد) درخواست شفافیت و دسترسی قانونی به اطلاعات اداری،اقتصادی،کشوری و ... بجز اطلاعات نظامی و امنیتی و بررسی عملکرد ارکان های حاکمیتی و دولتی در زمینه ی بودجه،استخدام اعضاء و سایر موارد که بنده نمی دانم و اهالی دارای تخصص در این امور می دانند را از طریق بنیاد های مردم نهاد مانند دیده بان شفافیت و عدالت داشته باشند و نگذارند که افراد حاضر در دولت حتی دچار وسوسه ی افتادن به فساد شوند.
و من الله توفیق (4334138) (alef-1)
 
Australia
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۲۳:۵۱
اگر شما ها با خنجر تهمت و سیاهنمایی به مبارزه با روحانی نمی رفتید او نیازی به پناه بردن به لشگر ارای خاکستری نداشت (4334149) (alef-1)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۲۴:۱۸
امان از حمایت متعصبانه بعضی از دوستان از آقای روحانی که در این سایت هستن و نظرات مثبتی در مورد سخنان عجیب آقای روحانی می دن (4334150) (alef-1)
 
حميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۰:۳۷:۰۶
واقعيت باعث اعجاب شما شده است ؟
كارخانه و شركت هاي اقتصادي زيادي وابسته به استان قدس در استان رضوي است.
بدون دادن ماليات و مشخص است كه كارخانه هاي ديگر مشابه نمي توانند رقابت كنند
در حاليكه بايد ماليات و ... پرداخت كنند.
اگر واقعا سرمايه استان قدس صرف فقرا مي شد در حداقل شهر مشهد فقيري مي ماند؟ (4335439) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۲۵:۲۷
احسنت طبق معمول بسیار دقیق و دلسوزانه
پاینده باشید و عاقبت بخیر (4334155) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۲۹:۴۸
جناب آقاي توكلي
سلام، مابقي نامزدها چه طور؟ پس بايد گفت: فاين يذهبون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (4334178) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۶:۵۲:۱۰
وقتی کاندیداهای اصولگرا از روز اول بنای تخریب و سیاه نمایی گذاشتند،تمام کاستی های 38 ساله را به پای دولتی که 4 سال است بر سرکار آمده نوشتند،وقتی بحث 4درصدو 96 درصد راه انداختند و...چرا ساکت بودید؟؟حالا که آقای روحانی تصمیم گرفته اند مثل خودشان رفتارکنند،هشدارنامه مینویسید؟ (4334268) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۷:۰۲:۴۶
اقای توکلی یک نگاهی به پوسترهای تبلیغاتی اقای رییسی بیندازید وجمع اوری پوسترهای اقای روحانی وپاره کردن انرا ببینید (4334301) (alef-13)
 
موسی
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۰:۳۹:۰۱
اینهم طرفندجدید ستادهای روحانی درراستای مظلوم نمائی است داداش (4336363) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۷:۰۳:۱۰
بنده متعجبم از اقای توکلی
ایا شما انتظار دارید در برابر این حجم از تخریبها ایشون ساکت بشینه و حرفی نزنه؟ اون جناح تخریب رو شروع کرد و از هر قضیه ای هم سوء استفاده میکنه از دید شما روحانی کلا نباید حرف بزنه چون هر حرفی بزنه یه برداشت ازش می کنید ظاهرا دولت نباید کلا از خودش دفاع کنه
همه حرفهایی که زده هم درسته ایا در موضوع کنسرت دیوار کشی شده یا نشده؟ ایا خلاف قانون هست یا نه؟ ایا شما به اقای علم الهدی نامه نوشته اید که این کار خلاف قانونه یا نه؟ (4334304) (alef-1)
 
United States
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۷:۳۳:۰۰
جناب اقای توکلی شما را چه می شود؟
دامن خود را از موضع مخالفت با اقای روحانی پاک کنید. ایا شما اوضاع سیاسی و اقتصادی چهار سال پیش را فراموش کرده اید؟ مملکت در چه وضعیتی بود؟ فکر می کنید اقای قالیباف که دوازده سال شهردار تهران بود و حال روز کارش را به عینه دارید می بینیدقادر است مملکت را پیش ببرد یا اقای رییسی که ابدا کار اجرایی نداشته و فقط رای صادر می کرده اند؟
بخودتان بیایید بعد از توهین های دوستان شما و نیز تهمت و دروغ های کاندیدای مورد نظر شما اقای روحانی مجبور گردید گوشه کوچکی از تفکرات و عملکرد این اقایان را بازگو کند
ای کاش این هشدار نامه رابرای اقایان قبل از تهمت و دروغ ها صادر می کردید. (4334449) (alef-13)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۷:۳۷:۳۰
جناب آقای توکلی
سلام
می گویید چرا روحانی گفته آقای قالیباف بخشنامه جنسیتی صادر کرده ! خوب اگه بد بوده نباید صادر میکرد ایشون اینکارو در شهرداری انجام داده و بخشنامه جنسیتیش موجود هست چرا از اگاهی مردم بترسیم و دنبال دوختن دهان منتقدان باشیم! می گویید چرا روحانی گفته این تفکر دنبال فیلتر کردن شبکه های جازی بودند ! خوب وقتی خود اقای علم الهدی در نماز جمعه داد میزنه که مردم روحانی نذاشت ما واتساپ رو فیلتر کنیم چه اشکالی داره روحانی هم بگه اره من نذاشتم و اینها دنبال این کار بودند ! واقعا نمیدونم چرا با سرهم کردن و ربط دادن مسائل بی ربط میخوایید انگ اقدام علیه امنیت ملی به یکی بزنید و جلوی گفتن حقیقت رو بگیرید ! (4334472) (alef-13)
 
مجید
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۷:۴۵:۳۹
ما هنوز توهین به امام رضا (ع) در افتتاح ستاد روحانی رو فراموش نکرده ایم! (4334503) (alef-13)
 
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۰۶:۳۱
آقای دکتر توکلی! سلام. من از علاقمندان شما و سازمان دیده بانتان بودم. اما انگار در این انتخابات جانب انصاف را فراموش کرده اید. آیا حملات و توهین های دیگر کاندیداها و بی عقل خواندن و دروغ گو نامیدن رئیس جمهور کشور هم مستحق عتاب حضرتعالی نبود؟ آیا این همه هجمه علیه روحانی منصفانه بود؟ آیا روحانی در دو مناظره اول جانب احتیاط نگه نداشت؟ آیا همین رسانه های اصولگرا آنرا به نشانه ضعف اش نگذاشتند و تحریک اش نکردند؟ آیا اینکه در بحبوحه انتخابات در سایت الف درباره جعلی بودن مدرک دکتر روحانی مطلب می نویسید کمک به امنیت ملی و برای رضای خداست؟ چه شد پس؟ شما که گفتید قالیباف در املاک نجومی تخلف کرده است. گفتید که دیگر حمایت نمی کنید. این است رسم انصاف و مروتی که همواره از شما سراغ داشتیم؟ خواهش می کنم این سئوال را که امروز ذهن علاقمندان تان را به خود مشغول کرده و برای خود من از انتخابات هم مهم تر است پاسخ دهید. آدم یاد 88 می افتد و اینکه یک طرف تلاش می کرد طرف دیگر را ببرد لب پرتگاه. (4334587) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۱۷:۲۱
چرا اين سوال را از دوستانت نمي پرسي؟! شما رييس سازمان مردم نهاد ... هستي يا رييس سازمان اصولگرا نهاد ... هستي؟ اگر اولي باشي بايد همه را به يک چشم ببيني ولي اگر دومي باشس بنده ديگه حرفي ندارم. (4334634) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۴۰:۱۴
اقاي توكلي من هميشه به نظرات شما احترام ميگذارم
اما مثل اينكه تو دعوا دونفر شما دست هاي يه طرف بگيري و هي اونو نصيحت كني. اما دست هاي طرف ديكه رو باز بزاري وو هرچه ميخواد اون طرف بزنه و گر نه صحبت هاي طرفين قابل نقد هستن (4334926) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۴۶:۱۲
امیدوار بودیم آقای روحانی به سرنوشت روسای جمهور سابق دچار نشه! ولی خیلی خیلی زود امیدمون نقش بر آب شد! با جوی که ایشون درست کرده اگر رای نیاره(که انشالله نمیاره) خدا میدونه خودش و طرفدارانش کشور رو به چه سمتی میبرن! امیدوارم آقای روحانی این امنیتی که البته کمترین تاثیرش بخاطر وجود ایشون بوده رو لطف کنه از ما نگیره! (4334958) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۴۷:۲۲
هرچی شما بگید خیره هرچی دیگران شر
مگه میشه
سایتت میگه رای سیاه و سفید دوقطبی نیست
درصد بندی دو قطبی نیست
بی بصیرت با بصیرت دوقطبی نیست
ارزشی غیر ارزشی دو قطبی نیست
انقلابی غیر انقلابی دو قطبی نیست
نه اقا مردم هوشیارن گذشت دهه شصت وگرنه الان هم همون کارا رو میکردین
حلم شما از قدرت مردمه نه چیز دیگه
بترسید از این مردم (4334962) (alef-13)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۵۲:۱۳
جناب آقای توکلی ، ضمن تاسف از اقدام و تذکر عجولانه شما ، لطفا ضمن چاپ این نظریه ، خواهشمنداست اجازه دهید به اتفاق مورد را بررسی نمائیم تا مشخص گردد چه کسی صاحب حق است و چه کسی قصد مردم فریبی دارد.
جناب آقای روحانی بامتانت و اخلاق جلو آمد ولی گروه مقابل ، که شما خود یکی از آنها هستید این کار رئیس‌جمهور را نشانه ضعف دانست و خارج از قاعده‌های سیاست ورزی وارد عمل شد و شیوه‌ای را در پیش گرفت که مورد تائید هیچ ایرانی نیست و مردم متوجه کپی برداری گروه مقابل آقای روحانی از اتفاقات سال 88 شدند و متوجه شدند که این گروه اندک فرصت طلب ، قصد دارد واقعیات و زحمات دولت یازدهم را وارانه جلوه دهد ولی زهی خیال باطل ، چون این مردم آگاهند .
بهمین دلیل مردم فهیم و آگاه ایران از رئیس جمهور منتخبشان ، یعنی جناب آقای حسن روحانی که رفتاری معتدل و اسلامی داشت ،خواستند که لحن صحبت کردن خودرا، که مورد سوء استفاده رقبا قرار گرفته ، تغییر داده ، و برخی از حرف‌هایی که تا به امروز در دل او بوده را به اطلاع مردم برساند و از موضع دفاعی خارج و توان خود را برای رقیب آشکارتر سازد.
جناب آقای توکلی ، شیوه امروز تندروها ، که ظاهرا مورد تائید و حمایت حضرتعالیست ، نیز همان سبک و سیاق احمدی‌نژاد است که یک‌بار نتیجه آن در کشور مشاهده شد و کسانی که درصدد برآیند تا مانند احمدی‌نژاد شعاری و پوپولیستی عمل کنند باید بدانند مردم تجربه آسیب‌هایی که درنتیجه ورود او به عرصه ریاست جمهوری وارد شد رادارند و بعید به نظر می‌رسد که مجدد آن را به تکرار درآورند
جنا آقای توکلی ، متأسفانه دوستان شما،حریم را حفظ نکردند و به‌جای مناظره، نظام را مورد محاکمه قراردادند و برای رسیدن به اهدافی که برای خود ترسیم کرده بودند اخلاق و صداقت را زیر پا گذاشتند و براین تصور بودند که با توسل به این شیوه برنده انتخابات خواهند بود درحالی‌که آسیب‌پذیری رقبا روحانی بسیار بالا است چونکه مردم از عملکردشان آگاهند .
لذا توصیه میگردد بجای تذکر به رئیس جمهور منتخب ملت و تذکر به ملت ، اولا از برخورد عجولانه خود ، عبرت گرفته و از این مردم عذر خواهی نمائید ثانیا دوستانتان را نصیحت نموده تا حرکات ناصحیح گذشته را تکرار ننمایند . (4334991) (alef-13)
 
کمال
Spain
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۱:۵۷:۳۵
این متن بالا در دفتر و ستاد روحانی تایپ شده (4335769) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۸:۱۷:۰۸
نگاه کنید که چه چیز گفته می شود .... (4336884) (alef-13)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۵۲:۵۸
و قطبي را آنهايي آغاز كردند كه ٩٦ درصد درست كردند.آنهايي كه كل ٤٠ سال نظام را با سياهي و فقر بيكاري گره زدند.چرا اينچنين بر افروخته شديد آقاي توكلي؟ (4334995) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۵۳:۰۰
آقای روحانی درباره نظام نگفتند درباره اشخاص سخن گفتند این حق ایشونه وقتی جریان رقیب از روز اول با همه عده و عده سعی در تخریب و سیاه نمایی داره و از سوی رسانه های وابسته به برخی نهادهای نظامی حمایت میشه باید منتظر چنین واکنشهایی هم باشه. راستی دخالت نظامیان و رسانه های وابسته به اونها در انتخابات خلاف وصایای امام راحل نیست؟ خیانت به امام نیست؟ (4334996) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۵۳:۳۹
اگر راي آورد و مردم خواستند كه باز رييس جمهور شود چه؟ شما باز روي حرف ملت حرف ميزنيد ؟
دليل داره كه شما و همفكرانتان راي نياورديد،
دلائل را بشماريم (4335002) (alef-13)
 
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۵۵:۳۰
بخاطر این همه تخریب و دورغه بی سابقه است




که علیه دولت مطرح شده ، روحانی حق داره





بی سابقه تخریب نکنید تا بی سابقه افشاگری نکنه




درود بر روحانی (4335017) (alef-13)
 
شهروند عادی
Netherlands
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۸:۵۹:۳۴
دو قطبی رو شما ایجاد کردی وقتی از آرای سیاه اسم بردی. معنی این حرف آرای سیاه چیه؟! مگر نه اینکه هرکسی که تابعیت ایرانی داشته باشه میتونه رای بده؟؟؟
این حرف یعنی چه؟ این حرف شما یعنی زیر سوال بردن قانون اساسی. خجالت داره برای شما! (4335035) (alef-13)
 
sadegh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۰۶:۲۰
خودتون دوقطبی میکنید خودتون تحریک میکنید سایت شما از آرای سیاه میگه کیهان از تقلب و صداوسیما از دومرحله ای شدن. روحانی میشه مقصر؟ (4335061) (alef-13)
 
ورزنده
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۰۷:۱۴
اقای توکلی خود شما احتمالا نا خواسته شمشیر کشیده و فضا را بیشتر ملتهب کرده اید؟ اخر مسولیت شما و شریعتمداری و زاکانی چیست؟چرا جو انتخابات را متشنج میکنید؟ شما دارید فضا ی ارام را نا ارام میکنید این چه نوع نصیحتی است که میکنید اگر سفارش دارید چرا رسانه ای میکنید.ایا این کار شما اب به اسیاب دشمن ریختن نیست؟ اصلا از شما که همکار من هستید چنین انتظاری نبود مگر به سفارش و علی رغم میل باطنی دست به چنین کاری زده باشید. خیلی متاسفم (4335066) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۱۱:۳۶
عجب!
متاسفانه اقای توکلی هم از مسیر انصاف خارج شد و اسیر تعصبات حزبی شد.

به سایت هم انتقاد دارم که بیشتر کامنتای طرفدار دولت رو منتشر نمیکنه. (4335087) (alef-13)
 
Belgium
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۱۲:۱۹
اقای توکلی از شما یک همچین متنی بعید بود (4335091) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۱۴:۴۸
دلم میخواد یک نمونه از انتقادات اقای توکلی رو به قالیباف و رییسی ببینم.اقای توکلی بهتر میدونن وعده های این دو بدون ایجاد اشفتگی در اقتصاد کشور ممکن نیست ولی سکوت میکنن نسبت به دروغ های قالیباف سکوت میکنن ولی با چندتا سخنرانی روحانی اینجوری عصبی میشن!
دولت و اصلاح طلبا مظلومن.همه ی نهادها علیه دولت شدن (4335101) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۱۶:۲۴
افرین بر استدلال منطقی اقای توکلی روحانی به کجا می روی ؟ (4335107) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۱۶:۳۱
من کاری به منازعه دو طرف ندارم اما یادم میاد سال 1390 در دانشگاه علامه دانشجویان زن و مرد را جدا کردن همان افرادی که الان اطراف اقای رییسی فعالیت میکنن و این یعنی روحانی بی راه هم نمیگوید. اقای توکلی عزیز من به چشمهایم و عقلم بیش از هشدارنامه شما اطمینان دارم. ضمنا شماهم دارید همان کار اقای روحانی را میکنید و اون طرفی ها رو از فتنه میترسانید. (4335109) (alef-13)
 
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۱۸:۵۵
سلام با تشکر از نامه اقای توکلی ، روحانی هنوز فکر میکنه دولت فعلی دولت احمدی نژاد آقا این ۴ سال دولت دست خودت بوده باید جوابگوی کارهاش باشه باید به وعده هایی که داده بود و عملی نشده پاسخگو باشه (4335118) (alef-13)
 
شاندیزی
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۱۹:۱۰
اقای دکتر توکلی شما به کجا میروید؟میدانید وارد چه فضایی شدید؟ از شما بعید بود.ما شما را عادل -منصف-و ازاده میدانستیم.اما........ (4335120) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۲۰:۱۳
آقای روحانی مراقب رفتارت باش
ما سطل آشغال آتش نمی زنیم ، اگر مصلحت باشد زبون درازها رو چنان غافلگیر می کنیم که در تارخ به یادگار بماند (4335124) (alef-13)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۸:۳۰:۳۰
آقای توکلی این ادبیات کسانی است که یکطرفه روحانی را به انتقاد از آنها متهم می کنید. (4336922) (alef-13)
 
یه نفر
United States
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۳۱:۱۴
ولی جالبه!
این کار فقط به محبوبیت روحانی اضافه می کنه! حالا میبینین (4335169) (alef-13)
 
فر
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۳۷:۱۸
جناب توکلی خوشبختانه مردم یک بار نظرشون رو در مورد شما با دادن رای قاطع مجلس اعلام کردن. لطفا حریم خود را حفظ کنید و در مورد رییس‌جمهور مردم ایران با بی‌ادبی سخت نگویید. (4335182) (alef-13)
 
موسی
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۰:۳۱:۳۲
شماهم مثل رئیس جمهورتان تحمل انتقاد را ندارید.ایران مال همه است هرکس از هرطیفی درراستای خدمت به مردم کشورحرکت نکندمجبور است ازمسیرانقلاب کناربرود والا سیل اورا خواهد برد. (4336339) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۳۷:۴۲
جناب آقاى توكلى
اى كاش براى اثبات حسن نيت، اشاراتى هر چند گذرا به انواع تهمت ها، دروغ ها و فحاشى رقبا و حاميان آنها هم مى كرديد. قبول بفرماييد كه اين نوع قضاوت و نصيحت هاى يك طرفه نه تنها شايبه سياسى و جناحى دارد و ديگر مسموع نيست بلكه به منزله بستن دست طرف مقابل و چشم پوشى از ظلم و ستم رقباى آقاى روحانى در حق وى تلقى مى شود.
برخورد رقباى آقاى روحانى و اينگونه برخوردهاى جنابعالى به هيچ وجه با آموزه هاى دينى ما منطبق نيست و موجب شكاف اجتماعى خواهد شد و وحدت ملى را با مخاطره جدى روبرو خواهد كرد. (4335183) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۴۱:۵۱
جناب توکلی به جای اینهمه انتقاد به عنوان یک اقتصاددان لازم است بدانید که کاندیداهایی که هیچ بویی از اصول اولیه اقتصاد نبرده اند در صورتی که بر مسند قدرت قرار گیرند تجربه احمدی نژاد مجدد تکرار خواهد شد و شما در تجربه تلخی دیگر مجبورید فقط انتقاد کنید اما دیگر کاری از دست کسی بر نخواهد آمد. بنابراین شما که میدانید و در مقالاتی در سایت الف اشاره کرده اید وعده های آقایان قابل اجرا و عملیاتی نیست بنابراین مراقب فردای خودتان هم باشید که مثل احمدی نژاد پشیمان نشوید (4335200) (alef-13)
 
حقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۴۹:۵۶
اقای توکلی انتظار داشتیم منصفانه تر بنویسید
مگر میشود یک طرف تو دو تا مناظره هر چی خواست بگه و طرف مقابل هم دست رو دست بزاره
اگر بده برای همه نامزدها بد هست
لطفا معیارتان برای همه یکسان باشد
کاملا جانبدارانه نوشتید (4335242) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۵۱:۱۶
سلام
اگر جناب توکلی نصیحت و تذکر را از اردوگاه اصولگرایان آغاز مینمودند یقینا تاثیر بیشتری میداشت . (4335248) (alef-13)
 
کاشانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۱۹:۵۸:۰۸
شخصا با توجه به تخریبات غیر منصفانه در دوره گذشته علیه مجموعه دولت خصوصا دکتر ظریف قصد رای دادن به ایشان را داشتم ولی با توجه به صحبتهای اخیر که برای خود من هم تعجب انگیز بود علیرغم اعتقاد به عملکرد خوب برخی از مجموعه دولت سپردن این امانت به شخص ایشان را اشتباه میدانم (4335276) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۸:۰۸:۵۴
سپردن امانت به کسانی که فقط شعار می دهند و تخریب می کنند چه؟ (4336858) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۰:۰۵:۳۲
آقای توکلی، وقتی دوستان هم جناح شما به روحانی حمله می کنند ودولت روحانی را غیر انقلابی می دانند، روحانی چه کند؟ با نوسازی ناوگان هوایی در حرکتی حناحی مخالفت می کنند. کار شما و دوستانتان غیر انقلابی است. بارها در نقد حسین شریعتمداری و مخالفت ایشان با ورود هواپیمای نو کامنت گذاشته ایم واین سایت سانسور کرده است. آقای توکلی، مهدی طائب و علی واشمقانی فراهانی در روز دوشنبه برای نظامیان علیه روحانی در شهر قم چه گفتند؟ این روحانی است که ساختار شکنی می کند یا مخالفانش که نیروهای نظامی را وارد بازیهای سیاسی کرده اند. (4335321) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۰:۰۶:۴۳
آقای توکلی شما اشتباه می کنید. (4335328) (alef-13)
 
بچه ی شوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۰:۰۹:۰۷
سخنان روحانی را تایید می کنم. (4335343) (alef-13)
 
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۰:۲۸:۲۲
برادر عزیز جناب آقای توکلی چقدر شما ناراحت حرفهای رئیس جمهور هستید و ناراحت عاقبت ایشان، آیا ناراحت حرفهای آقای قالیباف و رئیسی و همفکران شما در تلویزیون رسانه ملی هم بودید برای آنها هم نامه نوشتید، روحانی در مناظره اول و دوم کمال اخلاق را رعایت کرد، شما و دوستانتان برای آقای قالیباف سوت و کف میزدید، اون موقع ناراحت نشدید، حالا چی شده که ناراحت شدید، لابد دیدید اوشاع داره برمیگرده، روحانی را مجبور کردند این حرفها رابزنه و از خودش و مواضعش دفاع کنه شماها مجبورش کردید، وقتی رفته تو دهن شیر داره مذاکره میکنه به رئیس جمهور قانونی کشور میگید خائن انتظار دارید چه رفتار بکنه، ساکت بشینه که شما بگید جواب بلد نیست بده چطوره!!!! حالا ماهم میگیم یاللعجب (4335415) (alef-13)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۰:۲۸:۲۷
سلام
جناب توکلی عزیز
روحانی در مناظره ی اول چگونه بود؟
آیا قالیباف نبود که در مناظره ی اول بی اخلاقی را آغاز کرد؟
آیا رییسی و قالیباف جز تخریب دولت و در نهایت تخریب نظام حرف دیگری زده اند؟
به نظر شما روحانی باید این بی اخلاقی ها را ببیند و دم بر نیاورد؟
اگر فتنه ای در کار باشد
آغاز آن با اصول گرایان بخصوص قالیباف بود
انصاف
انصاف
انصاف
ادمین الف منتشر که نمی کنی برای خودت نوشتم (4335417) (alef-13)
 
امیرقلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۱:۱۲:۵۹
کاش زودتر به خودتان می آمدید و زمانی که آقای قالیباف اعلان جنگ کرد چنین بیانیه ای صادر می کردید.نکند فکر می کردید رفتار او ایراد ندارد چون خودی است؟البته درست است آقای روحانی و اصلاح طلبان باید مراقب باشند تا عده ای فرصت طلب سواستفاده نکنند و باعث نامنی نگردند ولی کاش برای عده ای فحش خوب و فحش بد وجود نداشت (4335547) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۱:۲۶:۴۷
شما انتظار داشتید این دولت ظرف چهارسال که سه و اندی آن در تحریم بودیم. تمام خرابیهای دولت سابق را درست کند. ؟!
ما به روحانی اعتماد داریم . (4335630) (alef-13)
 
بچه ی شوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۱:۳۴:۲۰
چرا کوپن ما را در نمایش شهر زیر زمینی موشکی در زمان نامناسب سوزاندند؟. چرا این کوپن را برای مقابله با یاوه گویی های ترامپ کنار نگذاشتند. آقای توکلی موارد مطروحه را چندمین بار است که می نویسم . کاش این بار چاپ کنید، بقای کشور در این نیست که نظرات بخشی از جامعه سانسور شود. آقای توکلی یک طرفه به قاضی رفته اید. روزنامه ی کیهان یک طرفه به قاضی رفته است. آقای توکلی عکسهای تشییع پیکر شهدای غواص، پلاکاردها و ظاهر افرادی که آن پلاکاردها را علیه روحانی روی دست گرفته بودند کاملا مشهود است. آقای توکلی هنوز هم زیاد دیر نشده است. ولی شاید هفته ی دیگر دیر باشد. این که حرفتان را در دلتان نگه نداشته اید خوب است. کاش گوشتان برای شنیدن هم شنوا باشد. تیترهای روزنامه ی کیهان علیه موسوی قبل از انتخابات را هم مرور کنید. امروز همان تیترها علیه روحانی است. مگر روزنامه ی کیهان از بیت المال تغذیه نمی شود. آقای توکلی اگر روزنامه ی کیهان و ارگانهای همسو فتیله ی خود را علیه روحانی پایین نکشند، روحانی هم تبدیل به موسوی خواهدشد. واین چیزی است که من شدیدا نگران آن هستم. یعنی دولت روحانی هیچ نقطه ی قوتی نداشت که کیهان آن را تیتر کند؟ آقای توکلی از سویی نگرانی شما در شکل گیری فتنه ی جدید به حق و از سویی نگاه شما به ریشه های آن جناحی وغیر منصفانه است. بعد از سال 88، همه ی جناح ها سیلی خوردند. بیایید همه در راستای قانون اساسی رقابت برادرانه داشته باشیم. زالو نامیدن کسانی که به دلیل کاهش تورم از دولت حمایت می کنند آیا فتنه انگیزی نیست؟ غیر انقلابی نامیدن دولت به جای خسته نباشید گفتن فتنه انگیزی نیست؟ آقای توکلی دغدغه های شما محترم، دغدغه های دانشگاهیان برای عدم سنگ اندازی پای دولتی که تورم را تک رقمی کرده است نیز باید محترم شود. اگر صدا وسیما، روزنامه ی کیهان وایران و خبرگزاریهای وابسته به ارگانهای... به این روند جناحی ادامه دهند فقط کسب وکار شبکه های ماهواره هایی معاند رونق خواهد گرفت و امنیت کشور به خطر خواهد افتاد. (4335658) (alef-13)
 
آذری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۱:۳۸:۳۹
جناب توکلی ،،وقتی سخنگوی قوه قضاییه و گهگاهی ریاست محترم قوه قضاییه شدند رقیب تمام عیار روحانی و مدام در این چند روز علیه روحانی و وزرایش بیانیه میدن ،شما احیانا نگران نمیشین ،،روحانی هم یک نامزده مثل بقیه ،،اگر رییسی و قالیباف اصول اخلاقی رو رعایت میکردند روحانی هم مجبور نمیشد (4335676) (alef-13)
 
علی‌
Sweden
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۲:۱۷:۴۲
هشدار آقای توکلی هشدار بجایی است اما ایکاش به طرف مقابل هم هشدار میداد. از قدیم گفته اند که یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به مردم. به همین دو خبری که امروز الف در مورد رساله دکترای آقای روحانی و حمله به دستفروشان با لباس مامور شهرداری منتشر کرده نگاه کنید تا خشم آقای روحانی را درک کنید.. (4335847) (alef-13)
 
فرهنگی بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۲:۳۷:۳۷
آقای توکلی خیرخواهی دراین است که سعی درخاموش کردن آتش کنیدبه خدا این راه ختم به خیرنخواهدشدوهمه دلسوزان انقلاب ازاین روش هشداردادن متضررخواهندشدبه همه کاندیداهابایداین هشدارها داده شودنمیخواستم نظری بدهم اما دلم راضی نشدکه ببینم اینگونه خودمان به خودمان ضربه می زنیم.
بیطرفم وبه هیچ کاندیدایی گرایش ندارم وشایدبعداز38سال که رای داده ام این دوره دیگررای ندهم.
خدایابه حق بزرگی وکرمت وبرای حفظ خون شهدا آنان که برای منافع شخصی شان به این نظام ومردم جفامی کننداگربه راه راست هدایت نمیشوندشرشان راازسرمردم وسرزمین مان کم کن آمین (4335934) (alef-13)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۰ ۲۲:۴۷:۳۱
جتاب آقای توکلی اگر چه بر سخنان آقای روحانی نقد وجود دارد ولی اگر جدا از مسائل جناحی انصاف داشتید اشاره می کردید که نباید دولت را دولت زالو صفتان خطب می کرند (4335970) (alef-13)
 
ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۰:۰۶:۴۸
آقای توکلی شما یک اقتصاددان هستید، زالو صفت نامیدن 4 در صد ثروتمندتر ملت ایران با مبانی اسلام و با مبانی علم اقتصاد در تضاد است. مگر حضرت خدیجه جزء ثروتمندان عصر خود نبود؟ مگر پیامبر تجارت نکرد؟ مگر در تاریخدنیامده که پیامبر اکرم ( ص ) در تجارت کارنامه ی موفق داشت؟مگر "آسیه " که در قرآن از او تجلیل شده ثروتمکد نبود؟ آقای توکلی چرا در حرکتی پوپولیستی ودر جهت این که 4 سال بر مسند قدرت بنشینیم باید کشور را به سال 58 وشعارهای پوپولیستی ضد سرمایه داری از نوع کور آن برگرانیم؟ آیا آزموده را آزمودن خطا نیست. آقای توکلی، کارخانجاتی که صاحبانشان بدون این که جنایتی مرتکب شوند تنها به جرم سرمایه دار بودن و از ترسشان از کشور فرار کردند را دیدیم که در کمتر از 7 سال به مرز ورشکستگی رسیدند، با تدبیر نظام و مرحوم حبیبی بعضی از صاحبان کارخانجات برگشتند و جلوی ورشکستگی واحد تولیدی خود را گرفتند. آقای توکلی ملت از شما به عنوان یک اقتصاددان انتظار بیشتری دارد. تعداد زیادی از ثروتمندان جامعه، جراحان یا مهندسانی هستند که متعلق به خانواده های مستضعف روستایی بود ه اند، زحمت کشیده اند، دود چراغ خورده اند و نان حلال تلاش شبانه روزی خود را می خورند. مگر مرحوم آیت الله مهدوی کنی که از تعدی به ناحق نسبت به سرمایه داران ناخشنود بود در یکی از نماز جمعه های آن دوران از این مسئله درقالب " آرامش گورستانی" انتقاد نکرد؟ اساتید محترم علم اقتصاد به راستی" فاین تذهبون؟". پس مهدوی کنی های کنونی جریان اصولگرا کجایند؟ پس عقلای اصولگرایان کجایند؟ روا نیست که دو قطبی کاذب زالوصفتان و زالو گزیدگان را در جامعه ای که خود مستعد پوپولیسم کور است روا داریم. (4336247) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۰:۵۲:۱۷
از روز اول کاندیداهای جریان اصولگرل تیغ که چه عرض کنم دارند قمه و خنجر به صورت نظام میکشند و ایران را مخروبه ای فاسد نشان دادند که فقط درونش بدبختی و بدبختی و...است.
واقعا اونهمه تهمت و تخریب تیغ کشیدن نبود؟!!!
چقدر و تا کی میخواهید واقعیت را عوض کنید !!!
متاسفانه حضرتعالی هم انگار انصاف را فراموش کرده اید؟!! (4336402) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۰:۵۵:۰۵
متاسفم براتون اقای توکلی که اینگونه به دولت روحانی میتازید ولی در برابر تخریبها و بی انصافیهای همفکرانتان در این چهارسال سکوت کردید.تیترهای کیهان.فارس.تسنیم.رجا.وطن روز.جوان.حتی یک نقطه مثبت از اقدامات دولت را ندیدند.فقط تخریب کردید.کسانی که مسبب اوضاع فلاکت بار و تحریمها و سقوط ارزش پول ملی و جهش چند برابری قیمتها و هزاران فاجعه دیگر بودند اکنون مدعی و طلبکارند.تیتر چهارسال قبلتان در مورد دولت قبل را یاداور میشوم ایکاش این چند روزه نیز بگذرد.چه خوب رنگ عوض کردید.متاسفم از دایره انصاف اینگونه خارج شدید.خود را اقتصاددان میدانید ولی کوچکترین اشاره ایی به وعده های پوپولیستی یاران جناحتان که توهین به شعور مردم است نمیکنید.مرگ خوبه فقط برای همسایه. (4336406) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۰:۵۶:۵۹
من طرفدار روحانی هستم و با وجود همه قضایای ذکر شده هنوز هم به او رای میدهم . عمدتا بخاطر اینکه رقبایش را انسانهای صالح راستگو درستکار و منصف نمیبینم. اگه فرد بهتری بود به او رای میدارم ولی نیست.

مع ذالک، حرف روحانی بسیار اشتباه بود و همانطور که آقای توکلی گفتند (گر چه ایشان نیز در این ایام غرض ورزی آشکار کردند و منافعی جناحی را بر انصاف ترجیح دادند) این مسیر مسیر قهقرا است. من راستش از اقای روحانی دارم شاخ در میاورم. چرا آن حرفها را در تهران و همدان زد؟؟؟ چرا؟

من واقعا معتقدم اطراف روحانی انسانها خیر خواهی نیستند و امیدوارم ( یعنی عاجزا امیدوارم) آقای روحانی از این طریق تند خود که متناسب با اعتدال هم نیست دست بردارد . به هیچوجه به هیچوجه جامعه تاب یک ۸۸ دیگه رو ندارد. واقعا خطرناک است.

بد دوره ائی شد!!! َ (4336417) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۸:۰۶:۰۲
آقای روحانی حرفهایی را می زند که قبلا خودشان به عنوان دبیر شورای امنیت ملی تایید کرده اند مثل اعدام ها ولی الان اعدام ها را زیر سوال می برند من حرفم اینجاست که این مسئولین فکر می کنند مردم یادشان رفته قبلا چکاره بوده و چکار کرده اند (4336847) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۷:۳۲:۲۷
مرد یعنی توکلی. (4336785) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۷:۵۶:۵۲
آقای توکلی اینکه صحبت های اخیر اقای روحانی اشتباه بوده شکی در ان نیست و با مش اعتدال سازگار نیست ا اما آقای توکلی آیا عنوان کردن ۲۰ میلیون تفر زیر خط فقر داریم زیر سوال بردن نظام نیست ولی گفتن اینکه یکی کار اجرایی نکرده حکم .....صادر کرده زیر سوال بردن نظام است ؟ آقای توکلی لطفا صحبت های کاندیداهای همفکرتان را هم یک یار مرور کنید ببینید برای له کردن روحانی چقدر گذشته جمهوری اسلامی را له کردند آیا اگربخواهیم بگویم صحبت های آقایان رئیسی ، قالیباف و روحانی صحت دارد چه نتیجه ای در مورد نظام می گیریم ؟ آیا انوقت می توانیم بگویم اسلامی و عادلانه بوده است؟
شما خود را منصف می دانید اما درمقابل تهمت ها ، دروغ ها و بی انصافی های دوستانتان ساکت می مانید نتیجه بی عدالتی می شود موضع گیری ها رئیس جمهور که هم خود را می زند هم نظام و هم رغیب را
آقای احمدی نژاد بی اخلاقی در انتخابات را بابت کرد و دوستان شما در این دوره شروع کردند و روحانی هم به آنها پیوست (4336828) (alef-13)
 
بهزاد
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۸:۲۵:۰۷
سلام درود بر جناب اقای توکلی عزیز.
کاملا درست فرمودین (4336901) (alef-13)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۸:۲۵:۳۹
از قالیباف و رئیسی انتقاد شود آیا انتقاد از نظام جمهوری اسلامی است؟
به قالیباف و رئیسی تهمت زده شود به نظام جمهوری اسلامی تهمت زده شده آیا؟
چرا واقعا اینطور فکر میکنیم؟ و شخصی همچون روحانی رو در برابر نظام قرار میدیم

آیا واقعا روحانی در مقابل نظام ایستاده است ؟ آیا واقعا حرفاش بوی ضدانقلاب میده ؟ (4336904) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۰۸:۵۶:۳۶
توکلی: "روحانی به کجا می روید؟"
روحانی: " به نهاد ریاست جمهوری در مرداد 96 تا تورم به سمت تورم صفر درصد برود. (4337010) (alef-13)
 
تاجیک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۱۰:۴۵:۱۰
با سلام جناب آقای توکلی همیشه شما را ستایش کرده ام به خاطر نگاه نقادتان و امثال شما را لازمه ی جامعه سیاست زده امروز می دانم ،اما ای کاش از پوست اصولگرایی بیرون می آمدید و از بالا همه چیز را می دیدید ، به یقین روحانی نمی بایست از چنین جملاتی استفاده می کرد اما چگونه است که رقبای ایشان سر تا به پا مسلح به دروغ و توهین و تخریب ، آزادند تا هر چه که می خواهند بگویند و بنویسند اما روحانی حتی حق ندارد بگوید که بیشترین وقتش صرف آوار برداری خرابی هایی کرده است که حضرتعالی گاه گاه اشاره ایی به آنها می فرمودید ، عجیب است شمشیر به دست مخالف داده ایید اما از او یک دفاع ساده را نیز دریغ می دارید ، آقای توکلی ، حتما می دانید که روحانی فقط سه رقیب مسلح تنها ندارد ، حتما تلوزیون را مشاهده کرده اید که در شبانه روز پایه ی اصلی اخبار و مستنداتش تخریب و نتوانستن روحانی است ،همان کسانیکه در زمان دولت قبل با چند کارگر سخن می گفتند و آنرا به توان هزاران ، ایجاد شغل معرفی می کردند و امروز کارگاه های متروکه چندین ساله را به روحانی منتصب میکنند ، ائمه جماعات و منبر ها رای دادن به روحانی را بی تقوایی میدانند و امام جمعه ی تهران تلویحا روحانی را بیغیرت می نامد ، و ظاهرا هر کس به او رای دهد نیز بیغیرت است ،حتما این واژه و مفاهیمش را شما می شناسید، آقای توکلی عزیز ، بنده با همین تبلیغات مسموم رای دومم را از خاتمی دریغ کردم و در سبد شما انداختم ، و با همین تبلیغات مسموم اولین دور انتخابات 84 رایم را از سبد هاشمی به سبد رقیبش ریختم که هیچ وقت خودم را نمی بخشم ، اما اینبار دیگر اشتباه نمی کنم و با کپی برابر با اصل گذشته به زیر این سقف زیبا نخواهم رفت ، لطفا کمی انصاف داشته باشید و توهین های افرادی چون حسن عباسی ، سعید قاسمی ، علیرضا پناهیان ، و و و را نیز مرور نموده و این مرد را در برابر این همه بی اخلاقی خلع سلاح نفرمائید ، کاری که دشمنان قسم خورده ی کشورم سالیان سال است بدنبال آنند که ما را خلع سلاح نمایند ، انتظار انتشار ندارم اما حداقل آن را بخوانید، متشکرم . (4337475) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۱۴:۳۸:۳۴
جناب توکلی سخت در اشتباهید. (4338305) (alef-13)
 
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۱۵:۵۹:۵۴
اقای توکلی ، اقای قالیباف 4% یعنی 3,600,000 نفرا از مردم ایران را زالوصفت و فاسد مینامد ، مگر اقای روحانی در مناضرات باید نقش کتک خور را بازی کند ، چرا وقتی آن سه نامزد حرف های خلاف و نامربوط و دروغ گفتند جیک شما در نیامد ؟
شفافیت شما کاملا کدر شده است ! (4338503) (alef-13)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۱۸:۱۳:۳۶
متاسفانه جناب روحانی چیزی برای دفاع و برنامه ای برای ارائه ندارند و ناچار به چنگ انداختن بر صورت نظام و رغیب هستند (4338816) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۱ ۱۸:۳۸:۳۴
آقای قالیباف به دولتی که بیشتر از 50 درصد رای آورده میگه دولت 4 درصدی شما هیچی نمیگی. خودش که نصف این مقدار رو هم نیاورده میگه 96 درصدی! جالبه (4338879) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۲-۲۲ ۰۸:۲۴:۳۹
حرف هایی که اخیرا شیخ حسن روحانی زده است نشان دهنده این است که صلاحیت ریاست جمهوری را ندارد. دراینجا شورای نگهبان باید ورود کند و وی را رد صلاحیت نماید. (4340164) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.