نظر منتشر شده
۱۳۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 245151
سخنگوی دولت خبر داد:
400 هزار شغل جدید ایجاد شده است
بخش اقتصادی الف، 21 مهر 93
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان اینکه دولت قبل و حتی قبل‌تر هم نرخ بیکاری را با روش آماری ما محاسبه می کردند گفت: ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در شش ماه جای مطالعه داشته و قابل هو کردن یا تشکیک نیست و تخریب ذهن مردم نسبت به این ادعا نوعی بی انصافی است.

بعد از اعلام اخیر مرکز آمار از نرخ بیکاری تابستان سال جاری که بیانگر کاهش تعداد بیکاران، نرخ بیکاری ۹.۵ و ایجاد ۴۰۰ هزار شغل بود، برخی منتقدان نسبت به نحوه محاسبات و رابطه آن با رشد اقتصادی واکنش نشان داده و یا در برنامه های تلویزیونی دستخوش مقایسه هایی که اغلب پایه کارشناسی نداشت قرار گرفت.

براین اساس محمد باقر نوبخت شب گذشته در گفت و گوی ویژه شبکه خبر حضور یافته و با ارائه توضیحاتی درباره محاسبات انجام شده نسبت به نقدهای غیر کارشناسی و عجولانه به خصوص در صدا و سیما انتقاد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در تشریح آمار اخیر مرکز آمار از نیروی کار گفت: نرخ بیکاری نسبتی است که تعداد بیکاران صورت و جمعیت فعال مخرج آن را تشکیل می دهد که جمعیت فعال بالای ۱۰ سال است که کمتر از این سن غیر مولد و از این سن به بالا در سن کارقرار می گیرند.

او توضیح داد: جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر به دو دسته تقسیم می شوند یک گروه جمعیت غیرفعالند که توان کار دارند اما جویای کار نیستند و گروه دوم فعالند که در سن کار و جویای کارند.

معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی رییس جمهور با اشاره به اینکه جمعیت فعال در سن کار بوده و آماده به کار هستند گفت: از این جمعیت نیز بخشی کار بدست آورده و شاغل می شوند و تعدادی هم کاری نداشته و بیکارند که نسبت تعداد بیکاران به جمعیت فعال جویای کار بیانگر نرخ بیکاری است.


با یک ساعت کار که نمی توان زندگی کرد
نوبخت در ادامه برای توضیح در رابطه با فرد شاغل به تعریف سازمان بین المللی کار اشاره کرد و گفت: از آنجایی که کوچکترین واحد کار ساعت است اگر کسی حتی یک ساعت در هفته ای که مورد سوال قرارگرفته کار کرده باشد جزو شاغلین محسوب خواهد شد. با این وجود عقل نمی پذیرد که فردی که یک ساعت کار می کند توان گرداندن زندگی خود را داشته و از کار شایسته ای برخوردار باشد؛ چراکه بسیاری از کارمندان ما تمام ساعت کار خود را کار کرده اما بازهم ناچارند شغل دومی داشته تا مخارج سنگین اقتصادی و زندگی خود را تامین کنند.


دولت قبل هم با روش ما محاسبه می کرد
او با تاکید بر اینکه قطعا نمی توان گفت کسی که یک ساعت در هفته کار می کند دارای شغلی با حقوق مکفی است گفت: اما با همین آمار و ارقام و روشهایی که نرخ بیکاری فعلی محاسبه شده فصل و سال پیش و دولت قبل و قبل تر نرخ بیکاری را محاسبه کرده اند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان اینکه برای بدست آوردن برایندی از کار، بیکاری و اشتغال،از نمونه ای از ۶۴ هزار خانوار از سراسر ایران هر سه ماه یکبار پرسش انجام می شود ادامه داد: براین اساس در تابستان امسال دو میلیون و ۲۵۷ هزار نفر اعلام کردند که کار نداشته و بیکارند. در عین حال در این مدت ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر جمعیتی بودند که در سن کار بوده اند. که از تقسیم این دو رقم نرخ بیکاری محاسبه می شود.

او با طرح این سوال که "آیا تعداد بیکاران در تابستان نسبت به دوره بهار کم یا زیاد شده است؟" یادآور شد: تعداد بیکاران نسبت به دو میلیون و ۵۳۰ هزار نفری بهار کم شده و به دو میلیون ۲۵۷ هزار نفر کاهش یافته است. همچنین نسبت به تابستان سال ۱۳۹۲ از دو میلیون و ۵۶۳ هزار نفر به رقم فعلی کاهش یافته و این در حالی است که در محاسبات نرخ بیکاری مرکز آمار تعداد بیکاران به جمعیت فعال تابستان سنجیده شده است.

حتی تولید ۸۰۰ هزار شغل تا پایان سال هم رقم بالایی نیست
نوبخت با بیان اینکه تعداد مشاغل ایجاد شده از ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در بهار امسال به ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در تابستان رسید که بیانگر ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در این مدت است گفت: بنابراین در نیمه اول سال جاری که دولت در طرح های عمرانی سرمایه گذاری کرده و بخش خصوصی وارد شد و ۱۲ درصد تسهیلات مربوط به سرمایه در گردش افزایش یافته و ۱۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلاتی که در پنج ماهه اول امسال تزریق شد به ایجاد ۴۰۰ هزار شغل منتهی شده است که در صورت ادامه این روند در شش ماهه دوم و ایجاد ۴۰۰ هزار شغل دیگر مجموع تولید اشتغال به ۸۰۰ هزار نفر می‌رسد که هنوز رقم بالایی نیست و دولت باید گام های جدی تری دارد.

او گفت: مساله اصلی اینجاست که نسبت به دو سال رشد اقتصادی منفی که موجب ریزش نیروی انسانی شد دولت با تغییر جهت به سمت سرمایه گذاری و افزایش شغل رفته است.

انتقادات نوبخت از گزارشهای عجولانه صدا و سیما
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با اشاره به سوال یکی از برنامه های تلویزیونی که اعلام کرده" آیا کاهش یک درصدی نرخ بیکاری را حس کرده و می فهمید؟" گفت: مرکز آمار ایران طبق قانون مرجع رسمی اعلام آمارهای کشور است و اگر تردیدی در رابطه با این آمار وجود دارد در دانشگاهها و حتی صدا و سیما می توان جلسات توجیهی شکل داد و نحوه محاسبات را بررسی کرد.

با یک انیمیشن آمار را زیر سوال نبرید
او گفت: در یکی از برنامه های خبری که شب گذشته(شنبه شب) شاهد پخش آن بودم از رسانه ملی تعجب کردم که در یک برنامه خبری با گزارش انیمیشنی و بدون حضور کارشناسان نسبت به آمار نرخ بیکاری تردید ایجاد می کند، وقتی رسانه های غربی اعلام می کنند که نرخ بیکاری ایران در شرایط تحریم یک رقمی شده است پس اگر پیام درستی به آنها بدهیم آنهم هنگامی که نسبت به حقوق ملت ایران بی توجه‌اند کار درستی است و بر عکس این موضوع اینکه اگر تردیدی در این موضوع ایجاد کنیم آنها را ترغیب می کنیم که تحریم آنها بر کشورمان اثر منفی حود را گذاشته است.

نوبخت با بیان اینکه آمار و ارقام ارائه شده در رابطه با نرخ بیکار مستند بوده و قابل دفاع است بیان کرد: از صدا و سیما این انتظار و درخواست را دارم که در شبکه های علمی و کارشناسی خود به این موضوع پرداخته و در اذهان مردم تردید ایجاد نشود.

وی در پاسخ به این سوال که بخش قابل توجهی از درخواستهای مردم ایجاد شغل برای جوانان است، دولت در عمل برای ساماندهی این موضوع چه کرده است؟ بازهم به نقش صداو سیما اشاره کرد و گفت: رسانه ملی می تواند در این زمینه کمک بسیاری انجام دهد البته کمک آن نیست که در یک خبری با انیمیشن این موضوع را زیر سوال ببرد. صدا وسیما دوربین و خبرنگار داشته و به حد کافی در سراسر کشور مراکز استانی فعال دارد پس هنگامی که بنده اعلام کردم که اعتبار عمرانی استان ها را صد درصد پرداخته ایم و نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۲.۵ برابر افزایش یافته، این رسانه می تواند برود و از استانداری ها در مورد پولهایی که گفته ایم پرداخته ایم سوال کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ادامه داد: صدا و سیما برود در طرحهایی که در استانها پراکنده است از کارگری که در آنها در حال کار است سوال کند که آیا قبلا کار می کردید؟ بنابراین به راحتی می توانید این موضوع را احساس کنید.

می دانستم بلافاصله دوربین می برند و از وام ازدواج سوال می کنند
او اشاره ای هم عملکرد صدا و سیما بعد از اعلام دولت برای پرداخت وام ازدواج داشت و گفت: خاطرم است که وقتی اعلام کردیم بعد از عید فطر قرض الحسنه وام ازدواج را پرداخت می کنیم هم گزارش عجولانه ای پخش شد. این درحالی است که حدس زده بود و به همکارانم هم گفته بودم که نکند در بین این همه شعبه یکی از پرداخت قرض الحسنه ازدواج خبری نداشته و برای آن اقدام نکند؟ که همین کار را هم انجام دادند و صبح اول وقت رفتند تا یک نفر را پیدا کنند که آیا وام ازدواج گرفته اید یا نه؟ و البته همان شب شبکه دو و خبر ۲۰:۳۰ اعلام کرد که اغلب وام ازدواج نگرفته اند و بعد هم این موضوع را وصل کرد به رانت ۶۵۰ میلیونی و مطالبات معوق و ...

نوبخت با اشاره به اینکه باید عنوان شود که این ۴۰۰ هزار شغل کجا ایجاده و در کدام بخش ها بوده است بیان کرد: رسانه ملی که فرصت هم دارد باید با دوربین‌هایش برود تبیین کرده و آن راپخش کند چراکه مردم خبر ندارند که در طرح های عمرانی چه می کنند.

او با بیان اینکه تمام همت دولت از ابتدای امسال برای حرکت به سمت اقتصادی با رشد مثبت بوده است گفت: درحالی ۴۰۰ هزار شغل در شش ماه ایجاد شده که قابل مطالعه بود و قابل هو یا تشکیک کردن نیست و شاید نوعی بی انصافی است که ذهن مردم را نسبت به این ادعا تخریب کنیم چراکه برای رسانه ملی بسیار سهل و وصول است.

نوبخت گفت: صدا و سیما به جای اینکه بلافاصله با کلی شعف و ذوق زدگی بیان کند که پارسال نرخ بیشتر بوده و امسال کمتر شده و این چطور ممکن است؟ توضیح دهد که این شغل ها چگونه ایجاد شده است.
 
ناصر
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۲:۴۹:۱۵
با توجه به امار بالای بیکاری و متقاضیان زیاد و امارهای غلطی که تا حال داده شده و اجرای عدالت استخدامی تمامی استخدام ها و ردیف های شغلی جدید در یک سایت به اطلاع همگان برسد و امتحانات استخدام سراری و ملی باشد من در شهر اردبیل از اطرافیان و اشنایانم کسی ندیدم شاغل بشه (2423804) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۷:۳۱:۳۸
جناب نوبخت تا تحریم ها را برندارید این آمار فایده ای ندارد ! البته اگر برادران دلواپس اجازه بدهند ! (2426802) (alef-13)
 
حمید رضا سنندجی
۱۳۹۳-۰۷-۲۶ ۱۵:۱۴:۴۱
ببخشید هموطنان عزیزم؛

یک سوال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این 400 هزار شغل جدید کجاست که ما نمی بینیم؟ لطفاً راهنمائی کنید. باتشکر (2434265) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۲:۵۳:۰۲
قبل انتخابات92:سازمان برنامه و بودجه بايد احيا شود و يكي از بزرگترين ضربه ها به اقتصاد كشور انحلال آن بود
الان:برنامه و بوجه عملا منحل نشده و الان همين سازمان ما برنامه و بوجه هست در واقع!!!!
آمارسازي كه هم به شدت از دولت قبل ياد گرفتين جناب نوبخت!
سفرهاي استاني هم كه پابرجاهستند و مشكل اقتصادي ايجاد نميكنند!!!
مسكن مهر هم كه حتما در تورم نقشي نداشت!!!!!!
بورسيه ها هم كه كلا كشك بود!!!!
رانت هم كه اصلا تو اين دولت نيست!!!!! (2423817) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۰۴:۰۴
تازه الان میفهمم که قدیما چرا میگفتند: طرف حرفهایی میزنه که آدم شاخ در میاره (2423849) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۱۵:۱۸
آقای نوبخت،
ول کنید این دشمن را. شما با رای مردم آمده اید و اگر قرار باشد بروید باز هم با رای مردم خواهید رفت. من به عنوان یک شهروند عرض می کنم که تحریم ها اثر گذار بوده اند و صد البته بخش اعظم این تاثیرگذاری به خاطر کم کاری برخی مسئولین و همچنین اقتصاد بیمار ماست کهبرای بهبود نه به چند ماه بلکه به سالیان سال همت و تلاش و برنامه ریزی نیاز دارد. اگر به راستی شما توانسته اید که این تعداد شغل در این مدت کوتاه ایجاد کنید باید به شما تبریک گفته و به عنوان تیم اقتصادی برتر جهان به شما جایزه داد. همچنین این مسئله گویای این است که ما اقتصادی کاملا پویا داشته ام و همه چیز عالی بوده که شما توانسته اید این تعداد شغل در این اقتصاد در این مدت کوتاه ایجاد کنید. بنابر این اگر تحریم ها نبود ما حتما کمبود نیروی کار داشتیم!!! نه برادر، انگار هر که به این صندلی تکیه بزند ... (2423879) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۱:۲۶:۳۳
400 هزار شغل با توجه به تعریف واقعی شغل(اشتغال 1 ساعت در هفته) چندان آمار خوبی نیست ولی نشان از کاهش اندک بیکاری دارد. بنابراین خواهشاً دقت فرمایید. (2424956) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۰:۳۶:۴۸
ااا چطور احمدی نژاد بگه سک ساعت کار همتون مسخرش می کنید ولی حالا چون اقای نوبخت گفته خواهشا دقت کنید؟؟ خوبه والا (2425253) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۱۹:۵۹
همه دولت ها از این دروغ ها زیاد گفته اند (2423887) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۳۴:۱۳
اقلا" احمدی نژاد از دوره دوم چنین ادعاهای سازندگی و آبادانی را داشت

400 هزار؟

کشور ایتالیا در 3 ماهه نخست 2013 دو میلیون و هشتصد هزار شغل در صنعت

توریسم ایجاد کرد و تازه این موضوع را به رخ مردم و جناح مخالف هم نکشید.

400 هزار شغل ایجاد کردید بعد از این همه ادعا؟ لطفا" شما هم به طرح گفتگوی

تمدنها بپردازید

این بود تدبیر شما؟ ایجاد شغل نیز در حالت نرخ منفی تولید کذب است

یادم رفت یک میلیونیم بالای صفر!

پیداست که شما هم به روش گفتگوی احمدی نژادی رو آورده اید, پیشنهاد میکنم به

گفتگوی تمدنها بپردازید و یا به گونه ای دیگر سخنان پوپولیستی مطرح کنید. (2423928) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۰:۴۹:۳۰
یکی باید از شما ها بپرسه که با ۸۰۰ میلیارد دلار چکار کردید که حالا با این قیمت نفت توقع گل و بلبل دارید (2424888) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۲:۰۸:۰۶
کشور ایتالیا در 3 ماهه نخست 2013 دو میلیون و هشتصد هزار شغل در صنعت

توریسم ایجاد کرد؟؟ کو کجا کی گفته ؟ میشه لینک بدی؟؟؟ (2425013) (alef-10)
 
عبدالرضا
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۴۴:۵۴
بله همون که جناب نوبخت فرمودند این اعتبارات به استانها داده شده و هرکسی هم که دنبال سند میگرده برود از مسعولین استانها بپرسد !!!! بنظر میرسه تو ضیحات جناب نوبخت کاملا درست و با منطق است ! (2423953) (alef-13)
 
اکبری
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۴۵:۴۸
درود بر نوبخت امیدواریم بازهم بتوانید این اقدامات را انجام بدهید تا ما آثار خرابی 6ساله را جبران کنیم (2423955) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۰:۴۵:۱۱
دوباره 400هزار شغل ایجاد کنه؟
نه جون من! بگو دست نگهداره! یه چند بار این اقدام رو تکرار کنه یهو نیروی کار کم میاریما! باید بریم از چین نیرو بیاریم! از ما گفتن.. (2424879) (alef-10)
 
مهناز نیازی خواه
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۴۹:۲۵
الف این همه ی صحبت های آقای نوبخت نبود ایشان فرمودند صدا وسیما برود از کارگرانی که در سر پروژه ها کار میکنند بپرسید که قبلا کار داشتید یانه ! بنظر میرسه صحبت های آقای نوبخت کاملا درست است زیرا 12برابر شدن اعتبارات عاملی است برای بوجود آمدن اشتغال خب حالا تلویزیون باید از مردم طلب بخشش کنه اول بخاطر بنزین آلوده دوم بخاطر مسخره کردن اقدامات دولت و تشویش اذهان عمومی (2423966) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۵۱:۰۸
چرا شما هم حرفهای آقای نو بخت را سانسور کردید ایشون دیشب کی گفتند که در این یکسال تحریم ها زیاد شده ؟؟ ایشون دلایل منطقی آوردند که راسنه ی میلی دروغ گفته چرا اون دلایل زا نزاشتید (2423970) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۵۱:۴۹
الف جان شما مطالب اصلی مورد نظر معاون رییس جمهور را که اعتراض شدید به صداوسیما است را سانسور کردی (2423973) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۵۳:۰۲
با تشكر از بيانات جناب نوبخت . لطفا در صورت امكان بفرمايند كه اين افراد در كجا ها استخدام شده اند؟ با تشكر (2423980) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۳:۰۳:۲۷
انشا ا.. و بیاری خداوند متعال دولت بتواند خدمات شایسته تری را در اختیار مردم فرار دهد و اینجانب تشکر میکنم از این زحمات و خدا خیرشان بدهد. (2425109) (alef-10)
 
ارشد کشاورزی بی پول برای کار افرینی
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۵۴:۰۶
من کارررررررررررررررررررررررررررررررر میخوام ؟؟؟؟؟؟ (2423982) (alef-13)
 
mostafa
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۰۶:۲۴:۴۹
بروکارکن (2431273) (alef-10)
 
میترا
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۵۴:۳۵
الف این صحبت های اصلی نیست دقت کن من دیشب سخنان نوبخت را رکورد کردم !اصلا این چیزها نیست خیلی استدلا ل دقیق آوردند و از رسانه ی ملی خواستند که برود در استانهاا از میزان اعتبار اعطایی به استان ها گزارش تهیه کنه (2423985) (alef-13)
 
مهرداد
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۵۵:۲۳
رو که نیست!! (2423986) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۳:۰۵:۴۲
اگر دوستان توجه کنند وضعیت فعلی و برخورد عاقلانه با مسائل کشور خیلی بیشتر از قبل است . (2425115) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۵۷:۰۵
حتما!!!! انشالله راستی راستی که درست باشه این حرفا!!!!
آمارهای زیباییست... (2423994) (alef-13)
 
اشکان
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۱:۰۵:۳۴
به 2000000سالانه تورم 7 درصد و مدیریت جهانی و آمار ایدزشما نمیرسه (2424924) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۷:۵۷:۴۸
اشكان خان. اين جواب رو خوب آمدي. موافقم. (2425465) (alef-3)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۳:۵۹:۳۴
الف حالا فهمیدی تو هم اشتباه کردی (2423997) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۰۰:۳۱
نوبخت خاطرنشان کرد: در حالی که دشمنان نسبت به حقوق حقه ملت ایران بی توجه اند، اگر بخواهیم در این آمار و عملکرد دولت تردید و تشکیک ایجاد کنیم، در واقع این پیام را به دشمنان می رسانیم که تحریم ها اثرگذار بوده است در حالی که در یک سال اخیر تحریم ها همچنان افزایش یافته اما برنامه های کشور همچنان در حال اجراست.
هشت سال پیش چرا از این حرفها نمیزدین
تازه امار اون زمان از الان واقعی تر بود (2424002) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۰۱:۴۳
از سخنگوي محترم دولت سوال بفرماييد با توجه به اينكه حتا قديمي ترين و بزرگترين واحدهاي توليدي كشور(مثل ايران خودرو و سايپا) هم بجاي توليد خودرو در داخل روي آورده اند به واردات خودرو از دبي و يا مستقيما از كشور چين(چيز پوشيده اي هم نيست، حتا صحبت هاي مديران عامل اين كارخانه ها در اخبار با يك جستجوي ساده اينترنتي در دسترس است)، پس چطور ٤٠٠ هزار شغل ايجاد شده؟ آيا كارخانه هاي توليدي بزرگتري در صنعت خاصي و بزرگتر از ايران خودرو سايپا در اين يك سال ساخته و بكار افتاده و استخدام داشته ايد؟
جانشين محترم شما آقاي" عسكري آزاد" كه بتازگي با بخشنامه خود حقوق بازنشستگان محروم تامين اجتماعي را كاهش داده است چه برنامه اي را در يك سال گذشته در حوزه منابع انساني(كه مسئوليت اصلي و داتي مسووليت ايشان است) انجام داده اند كه موجب شده اينقدر استخدام در شش ماه بوجود آيد؟ (2424006) (alef-13)
 
دادخواه
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۳:۲۵:۲۱
آقای رئیس جمهور، من به عنوان یک کارمند که تا 2 سال دیگر بازنشسته میشوم چه گناهی کرده ام من روی این حق بیمه حساب کرده بودم چرا با زندگی مردم بطور روزمره بازی میشود.اگر این رویه را میخواهند عوض کنند برای کسانی عوض کنند که تازه میخواهند استخدام شوند نه برای من که بیش از 12 سال این بیمه از من کسر شده است؟ من از جنابعالی که فرد دانایی هستید میخواهم درخصوص بخشنامه اخیر آقای عسکری آزاد دستور تجدید نظر و لغو بدهید. (2425143) (alef-10)
 
ماهان از تبریز
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۰۴:۱۵
بله به نظر من حرف جناب آقای نوبخت کاملا منطقی است . هرکسی این آمار را قبول نداره برود به استانها از دریافت اعتبار با خبر ربشه وقتی اعتبارات 12برابر میشه نیازی به این همه جنجال نیست معلومه 400000شغل ایجاد میشه !!تازه به قول آقای نوبخت 400000شغل عددی محسوب نمیشه (2424011) (alef-13)
 
میران
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۰۶:۴۶
من دارم در یکی از این طرهای متوقف شده در دولت قبل کار میکنم و خیلی هم خوشحالم . آقای نو بخت دست شما درد نکنه ولی هنوز مشکلات زیاده (2424016) (alef-13)
 
همدم
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۱۰:۱۲
بنظر میرسه شبکه های رسانه ای ضد دولت با تشکیک در آمارهای دولت فرار رو به جلو داشته باشند تا شاید ذهن مردم را منحرف کنند .آنهایی که 8سال به دزدی و اختلاس و رانت پرداختند با انجام عملیات روانی قصد دارند برای خودشان آبرو درست کنند . گویی نمیدانند خداوند مکر مکر کنندگان را به خودشون برمیگرداند !!درود بر روحانی وارث ویرانی (2424023) (alef-13)
 
محمدجواد زرگر
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۱۴:۴۴
صداو سیمای ضرغامی داره تمام تلاششو میکنه که دولتو از چشم مردم بندازه... والبته مخاطبانش هم روز به روز کمتر میشوند همینه که با هرکسی که صحبت کنی میگه "بابا آخه کی تلویزیون ایرانو نگاه میکنه"... باید دید که آقای ضرغامی تا کی میخواد این نمایش مضحکو ادامه بده !! خیلی خوشحالم که ماهواره دارم حد اقل به شعورم توهین نمیشه!!! (2424028) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۱۷:۰۴
الکی.....میگی (2424030) (alef-13)
 
کیهان
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۲۱:۴۰
آقای ضرغامی در فاصله ی 20 روز 3 بار به شعور مخاطبانت توهین کردید !اولین توهین سخنرانی رییس جمهور آرژانتین بود که شما تحریف کردید دومین تحریف تحریف سخنان نوبخت درباب بنزین آلوده است !! وسومین همین نرخ بیکاری است .واقعا احترام به مخاطب در تفکر شما کجا جادارد . همین کارهارا میکنی که من وتو 24000000مخاطب داره و صفحه ی فیس بوکش 2000000نفر مخاطب ! هر روز از مخاطبانت کم میشه چون مردم نمیتوانند توهین ها را تحمل کنند (2424036) (alef-13)
 
سمیرا
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۲۴:۲۹
جناب آقای نوبخت ما تلویزیون را خوب میشناسیم لطفا به کار خودتون ادامه بدید (2424041) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۲۸:۰۲
کجا؟!!!!!!!!!! (2424053) (alef-13)
 
دلخسته
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۴۰:۵۸
جناب نوبخت اگر با پول شغلی که شما ایجاد می کنی نتوانی زمین .خانه وخودرو بخری اون شغل به درد جرز لای دیوارمی خورد دراین مملکت اگرشغل دولتی داری با حقوقش می توانی فقط خودت برای زنده ماندن بجنگی واینکه دستت برای شکمت جلوی کسی درازنباشد اون هم اگر اتفاقی برایت نیافتد.وگرنه با شغلهای ایجادی شما یک فرد محال است ازدواج کند وبعد ازازدواج خانه بخرد ویا خودرو این محال است.پس اینقدر شغل شغل نکن آدم بمیرد بهتراست بخواهد درفساد وفحشا زندگی کند زیرا مجردی این ها را با خودش خواهی نخواهی می آورد.پس به فکر ارزانی مسکن وزمین باش اون هم طوری که یک کارمند بتواند با حقوق یک ساله اش یک خانه را به راحتی بخرد اگرانسان ازخودش خانه ای داشته باشد وبا راحتی بتواند برای بچه هایش هم خانه بخرد مطمئن باش شغل درست وحسابی هم نداشته باشد زندگی را یک جوری وبه خوبی به پیش می برد.شیرفهم شد (2424081) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۴۱:۱۷
جواب بسیار دندان شکنی بود!! من امثال رفتم سرکار الانم راضی هستم چون 3سال کاردرست نداشتم درود بر روحانی (2424083) (alef-3)
 
بهادر
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۰۶:۳۹
امثال؟؟ (2424251) (alef-13)
 
سعيدي
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۰۸:۰۶
البته كه وضع كار خيلي خوب شده!!
اما نميدونم چرا تو فاميل ما كه خيلياشون تو بهترين دانشگاههاي سراسري درس خوندن همه بيكارن؟!
البته لابد چون عرضه نداشتن كار پيدا كنن!! (2424255) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۱۵:۳۸
بایدم راضی باشی با این امثال نوشتنت (2424411) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۲۲:۳۹
خدا به خیر کنه شما که هنوز نمیدونی امسال درسته و نه امثال نباید هم جایی سرکار میرفتی. (2424432) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۲۵:۲۲
این آقایون خودشون را مسخره کردن یک زمانی به دولت احمدی نژاد ایراد میگرفتم و میگفتن که با هفته ای یک ساعت که کار واشتغال محسوب نمیشود ولی الان خودشون با همان تعریف کار در دولت احمدی نژاد آمار اشتغال و بیکاری را می دهند.
روحانی خییللللللی مچکریممممم!!!!؟؟؟ (2424440) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۴۴:۳۷
من فوق لیسانس گرفتم هیچ کاری پیدا نکردم ولی رفتم توی یه کارخونه کارگری الانم دارم 780 تومن میگیرم . پولش کمه اما از بیکاری خیلی بهتره (2424095) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۱۳:۱۵
هيچ كس مِن بعد نبايد بره دانشگاه .
مسئولين ، جوانان را با دانشگاه ، سر كار گذاشته اند ! (2424403) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۳:۴۲:۱۲
در شرایط رکود وضعیت همین است.با ید از رکود خارج شویم.یکی از راههایش تعامل سازنده با دنیاست. (2425162) (alef-3)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۴۵:۲۹
اگر منطور اقای نوبخت از اشتغال زایی، سر کار گذاشتن باشد، شگسته نفسی فرمودند. دولت با وعده و وعید 60 میلیون را سر کار گذاشته. مهار تورم با ایجاد رکود هنر نیست و مضرات زیادی از جمله بیکاری و بسته شدن گارگاه ها و کارخانه های داخلی را به دنبال دارد.البته رکود موجود و ثبات قیمتها به دلیل رکود وضع معیشتی قشر حقوق بگیر را کمی بهتر کرده است یا حداقل قدرت برنامه ریزی خانواده را بیشتر کرده ولی در عوض کشاورزی تقریبا نابود و صنایع کوچک تعطیل شده است. دولت در مبارزه با فساد در عرصه اجتماعی تحرکاتی داشته و در جلوگیری از فساد اداری کوچک تلاش میکند اما مفسدین قبلی که غالبا منتسب به مقامات کشور هستند در حاشیه امن قرار دارند و با تکیه بر جمع اوری اموال حرام و در سایه حمایت خویشان صاحب منسب خود به عیش و نوش و پوز خند به ریش مستضعفان مشغولند. تحریمها هم در مقابل ناتوانی دولت های جمهوری اسلامی و فساد اقازاده ها کمترین تاثیر را بر کشور تحمیل کرد. با جمله اخر شما موافقم زیرا از ابتدا هم این عملکرد دولت قبل و دولت های قبلی بوده که کشور را در استانه ورشکستگی قرار داده بود نه تحریمها. دولت شما هم وضع را بهتر نکرده فقط سرعت خراب شدن را کاهش داده. یعنی همان تفاوت بد از بدتر. (2424099) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۴۸:۳۰
با سلام ، مهرماه دارد تمام می شود دولت تدبیر وامید دکتر روحانی هنوز حق التدریس اردیبهشت وخرداد سال گذشته معلمان را پرداخت نکرده ، انوقت چهارصد هزار نفر را دولت مشغول بکارکرده ، انصافا دولت مردان ،خودشان از امار غلط ونادرست بدشان نمی اید ، قرار بود دولت دکتر روحانی دولت راست گویان باشد نه دولت خالی بندان . این دولت تا پایان عمر چهارساله خود همین امار اعلام شده را مشغول بکارکند مردم راضی هستند (2424108) (alef-13)
 
میثاق
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۴۸:۳۵
بابا گفته 400000شغل تا پایان سال میرسه 800000شغل واقعا که معلومه که با 9000000بیکار 400000تا لمس نمیشه و احساسش کمه این دیگه جنجال نداره که شما راه انداختید (2424109) (alef-13)
 
محمدزاده
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۵۰:۵۴
اگه آدم کارکن باشه کار هست از رنگ کاری تا بنایی بیکارم بیکارم درآوردید !من بعد درس اومدم ضایعاتی زدم الانم ماهی 6میلیون خالص دارم من مهندسی شیمی خوندم . (2424114) (alef-13)
 
توحید
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۵۲:۵۳
نگفتند یه روز دامن خودتون رو میگیره زیر سوال بردن آمار های رسمی کشور ؟
نه خدایی رهبر کشور هشدار نداد و نگفت که زیر سوال نبرید ؟
حالا اگه تونستی این موضوع رو جمع کن. (2424120) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۴:۵۳:۱۲
شاید اینطوری باید بیان میکردن 400 هزار شغل ایجاد شد و 1 میلیون شغل از دست رفت که میشه 600 هزار نفر امسال بیکار شدن شاید هم بیشتر ! (2424121) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۵:۳۰:۴۶
درود بر روحانی امیدوارم تحت فشار افراطی ها قرار نگیره (2424199) (alef-3)
 
غضنفر كليد ساز
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۵۸:۱۶
از هر چي تدبير و كليد و اميده ، متنفرم . (2424351) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۷:۲۴:۵۱
چیه ؟!! نکنه دلارا و سکه هات باد کرده مونده رو دستت !! (2426786) (alef-13)
 
خداوكيلي بنده و خانواده 5 نفره بنده به ايشان راي داديم . خداوكيلي
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۱۴:۳۵
از راي به ايشان ، سخت پشيمانيم . (2424404) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۷:۲۶:۱۵
اگه بساز بفروش یا دلال بودی اشتباه کردی به روحانی رای دادی !! دیگه دوران بخور بخور و یک شبه میلیاردر شدن گذشته . (2426789) (alef-13)
 
سید رضا
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۰۶:۵۵
من موندم دولت با این همه دشمن چجوری کار میکنه (2424253) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۰۵:۵۰
به سختی برادر به سختی. (2424631) (alef-10)
 
محمودیان
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۰۷:۳۴
درود بر روحانی وارث ویرانی (2424254) (alef-13)
 
منصوری
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۱۰:۳۱
آخ چقدر کیف داره یکاری را خراب کنی بعد اونکه میاد درستش کنه بری بالا سرش خراب کنی طرف را !انقدرحال میده (2424261) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۱۴:۲۰
من یه آرایشگرم الحمدالله اوضاع برا من خیلی خوبه باید کار را درست انتخاب کرد (2424267) (alef-13)
 
دوست
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۲۷:۱۶
کجان این کارها (2424291) (alef-13)
 
شيب زده مزمن
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۵۳:۱۸
4 تا شغل هم ايجاد نكردي شيب ملايم ! (2424335) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۲:۱۵:۵۸
من نجارم و مبل ساز 3 سال بود ماهی 1 دونه مشتری هم نداشتم اما الان کارم گرفته درود بر روحانی (2425036) (alef-10)
 
ببو گلابي
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۶:۵۹:۵۰
همونجوري كه از ركود خارج شدي !!!! 400 هزار تا هم شغل ايجاد كردي !!!! (2424358) (alef-13)
 
متاسف متعجب متحير
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۰۰:۲۷
اينا مردم رو چي فرض ميكنند ؟!؟!؟!؟! (2424362) (alef-13)
 
فضول
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۰۷:۲۷
همون که صدا و سیما فرض می کنه. (2424634) (alef-10)
 
حسيني از تهرانپارس
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۰۲:۱۰
در طول 1 سال گذشته ، به تعداد اطرافيان تحصيلكرده بنده ، 4 نفر اضافه شده است .
حالا شما كل مملكت رو تخمين بزنيد . (2424370) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۰۳:۲۹
"سخنگوی دولت افزود: طبق اعلام سازمان بین المللی (ILO)، در هفته ای که سرشماری می شود، هر فردی که یک ساعت کار کرده باشد شاغل محسوب می شود"

یاد چند سال پیش افتادم که می گفتن احمدی نژاد دروغگو است و تعریف بیکاری را عوض کرده تا نرخ بیکاری را کم کنه !!! (تعریفی که سال 83 عوض شده بود و الآن آقای سخنگو میگه طبق معیارهای بین المللیه !!!) (2424373) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۰۳:۵۳
بازم دم احمدي نژاد گرم .
عليرغم تحريم ، تا همين اواخر جوان ها رو در ادارات دولتي استخدام ميكرد .
اينا چي ؟! (2424375) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۰۸:۱۷
پارتی بازی بود.مثل تامین اجتماعی. (2424638) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۷:۲۷:۱۲
همون احمدی نژاد این بلا هارو بسر مملکت آورد و تا سالها درست نمیشه . (2426792) (alef-13)
 
متنفر از دروغگو
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۰۶:۲۳
به نظر بنده كه ، اين دولت ( دولت ِ تدبير و اميد و كليد و حقوقدان و خارج كننده از ركود و ... !!!! ) در طول اين مدت 1 سال ، يك نفر هم اشتغالزايي نكرده است . (2424383) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۷:۲۷:۵۱
حتما احمدی نژاد که سالی دو میلیون شغل ایجاد میکرد راستگو بود !!!! (2426794) (alef-13)
 
هاشمي / يزد
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۰۸:۴۴
البته اشتغال با شيب ملايم :-)
احتمالا" اين 400 هزار نفر ؛ با شيب ملايم :-) به كار گرفته شده اند !!! (2424388) (alef-13)
 
همشهري از رشت
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۱۲:۰۵
اين پست و مقام آنقدر براي بعضيا شيرينه ، كه آنها را وادار به دروغ گفتن ميكنه . (2424400) (alef-13)
 
مطلع
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۱۵:۲۵
اين دولت تا كنون ، 40 تا شغل هم ايجاد نكرده است . (2424409) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۷:۲۸:۱۹
ماشالله از اون بالا داری یه بند کامنت میزاری !! (2426796) (alef-13)
 
بیکار
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۲۰:۵۵
دوستان شاغل فوق امیدوارم سر همین نظر محترمتون بمونید و1 روزیا1ماه یا...بعد نظرتون عوش نشهو
البته تجربه چیردیگری زو نشون داده دوستان عزیز.درسته !!! (2424426) (alef-13)
 
كارمند اداره كار يكي از شعب تهران
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۲۲:۳۰
اگه راست ميگي ، اسم و فاميل و كدملي 40 نفر از اون 400 هزار نفر رو كه شغل براشون ايجاد كردي رو براي افكار عمومي و در جرايد منتشر كن . (2424431) (alef-13)
 
سورنا / ه
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۲۶:۴۸
دولت تدبير به هيچكدام از وعده هاي انتخاباتي اش عمل نكرد . (2424443) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۹:۳۴:۲۱
خودت داری میگی وعده انتخاباتی (2425658) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۲۷:۴۷
چه راحت به خودمون اجازه ميديم كه دروغ بگيم !!!!!!!!!!!! (2424449) (alef-13)
 
0912
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۳۳:۳۲
در 6 ماه نخست امسال براي 4 نفر هم اشتغالزايي نكردي . (2424458) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۳۵:۰۱
كم به اين مردم نجيب دروغ بگيد . (2424464) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۳۶:۱۱
دددددددد ررررررررر وووووووو غ غ غ غ غ غ غ غ (2424467) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۷:۳۶:۳۷
بر اساس سابقه ایشان اطلاعات غلط زیاد می دهند . همکاران دفترشان عادت کرده اند که بعدا تکذیبیه و اصلاحیه بدهند البته به شیوه دولت محترم لبخندشان را در جلوی تصویر برداران و عکاسان همیشه مواظبت می کنند که بر چهره ایشان منقوش باشد . لبخند مهم است صحت و یا عدم صحت اظهارات قیمتی ندارد و جای نگرانی هم ندارد (2424469) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۸:۰۰:۳۲
چطور ممکن است به قول آقایان در طول هشت سال احمدی نژاد فقط چهارده هزار شغل ایجاد شده باشد و در طول سه ماه تابستان روحانی چهار صد هزار شغل؟ آیا کمی عجیب نیست؟ (2424520) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۸:۱۹:۴۸
مبارکه،هههههههه!رفتم جهاد برای وام خرید دام و علوفه،بعد کلی از این اداره به اداره،پرونده رو بردم بانک میگه باید ١٠ درصد کل تسهیلات پول تو حساب بزاری تا پرونده ات کامل میشه،بعد وام رو بهت میدیم!خوب مرد حسابی اگه من پول داشام وام نمیگرفتم!احتمالا این اشتغال رو تو صنعت گاری سازی ایجاد کردن نه که ٧٠ درصد رشد تولید داشتیم (2424545) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۰۲:۴۳
ما که بیکار شدیم نمی دونم جریان چیه (2424627) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۰۳:۳۳
برای اینکه بتوان این آمارها را باور کرد و دولتها نتوانند آمارهای ساختگی در خصوص اشتغال به مردم ارائه کنند باید هر گونه استخدام در کلیه دستگاهها با آگهی سراسری باشد و آزمونهای مربوط نیز بصورت کشوری برگزار گردد (2424628) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۳۵:۴۲
مردم ایران تنبل و تن پرور شدند و حال کار ندارند.
من یه کارواش دارم. سه ماهه در به در دنبال دو تا کارگر می گردم پیدا نمیشه (2424722) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۲:۰۴:۳۱
آدرس بده من با کمال میل خدمت می رسم منت هم دارم (2426036) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۳۶:۱۲
برای ما ایجاد شده یا برای آشنایانتان؟ (2424723) (alef-13)
 
hamid
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۵۲:۱۶
400 هزار پیک موتوری؟؟ (2424758) (alef-13)
 
hamid
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۱۹:۵۶:۴۶
خدا وکیلی تو تهران کار زیاد هست، کارکن وجود ندارد.همه دنبال یک کار پشت میز ی می گردند. (2424772) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۹:۳۳:۱۱
بخدا من صبح ساعت 9 تا شب ساعت نه بجز دو ساعت استراحت وسطش کار می کنم حقوقم یک شرکت خصوصی 400 تومن بیشتر نیست انهم با منت (2425656) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۰:۵۸:۲۳
شماهم دروغ تحویل مردم می دهید مثل قبلی (2424906) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۱:۳۷:۴۵
چرا استخدام مربیان پیش دبستانی بعد از دو سال سر کار گذاشتن و وعده و وعید منتفی شد؟ (2424969) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۲:۲۷:۵۶
با سلام
کدام اشتغال؟؟؟؟
من خودم از قبول شدگان آزمون استخدامی رسمی سال 92 نفت هستم. که در شهریور ماه امسال وزارت محترم در کمال بی قانونی از استخدام 1500 نفر سرباز می زند. از آقای دکتر نوبخت سوال دارم . شما که خودتون در جریان ماجرای استخدامی ما هستید و شاهد دو تجمع پذیرفته شدگان نفت در جلوی دفتر کارتون بودید. چه کار کردید جناب دکتر؟؟؟ (2425053) (alef-10)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۲:۴۹:۰۳
اگه منت این دولت رو سرمون نبود اقلا" بهتر بود و ای کاش برای خارجی ها روی این

رو داشتیم که بگیم دولتمون انتخاب ما نیست

منظورش از این حرفا اینه که بگه تدبیرمون این شکلیه و شما هم امید به همین

تدبیرا داشته باشید, جمع کن بابا نخواستیم برو بزار همون احمدی نژاد بیاد بهتره (2425086) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۷:۲۹:۵۶
احمدی نژاد بیاد تا پراید رو بکنه پنجاه ملیون . (2426799) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۲:۵۲:۵۵
اگر يكم پير مرد هايي رو كه آورديد بهشون پست داديد بگيد تشريف ببرند استراحت شايد كمي كار براي بقيه ايجاد بشه
البته شما مدبريد ماشالا (2425091) (alef-3)
 
علي وارنا
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۲:۵۴:۳۲
جناب نوبخت در دولت نا اميدي و تدبير اساس كار بر اين گذاشته شده كه فقط در جامعه جو رواني اميد رو به راه بي اندازيد و يك جو رواني خوش بيني بوجود اوريد و بس!؟ خب ديگه هر كس چه كارشناس باشد و چه بيسواد مثل من هر چه گويد خلاف واقع است و فقط دولت حقيقت رو ميگويد!؟ عزيز مردم وقتي چيزي را قبول ميكنند كه در زندگي روزمره خود انرا لمس كنند، در ضمن از ١٠٠ نفر بيكار در يك كوچه بايد ٢ نفر سر كار رفته باشند كه ما شاهد ان باشيم و بگويم حرف شما درست است؟ كسي كه نرفته بلكه انهايي هم كه كار داشتند بيكار شدند و به جمع ما اضافه شدند؟ وقتي از كاهش تورم حرف ميزنيد، ما مشاهده ميكنيم هنوز به قدرت خريدمان اضافه نشده و بلكه از كم هم شده!؟ خب حالا چطور تورم كاهش يافته؟ مگر نبايد با كاهش تورم قدرت خريد پول ملي افزايش يابد؟ مثلا با ١٠٠ تومان يك ادامس ميخريديم ، در زمان تورم بالا، خب الان بايد با همان ١٠٠ تومان يك ادامس و نصف ادامس بخريم، چون تورم كاهش داشته است بقول شما؟يا بيمه دفترچه اسمي داديد و در عمل هيچ ارزشي ندارد نه بيمارستان و نا دارو خانه قبولش ندارد؟ يا افتخار ميكنيد كه از سال ٨١ كشور درگير مسله هسته اي بوده ولي دولتهاي قبل به نتيجه اي نرسيده اند اما دولت تدبير در كمترين زمان با گفتگو تحريم ها رو شكسته و كاري كرده كه قدرتهاي بزرگ بيايند بسمت ما!؟ عزيز دولتهاي قبلي حاضر به امتياز دادن به غربيها نبودند، اما دولت شما هر چه انان خواستند شما پذيرفتيد! اين كه هنر نيست يك فرد عادي جامعه هم ميتواند اينچنين مذاكره كند، هنر مذاكره تان رو ديديم چطور باعث توهين به ملت بزرگ ايران شديد توسط نخست وزير منحوس انگليس؟ خب تا حالا هر چه گفتيد بر اساس واقعيت نبوده و فقط خواستيد همان جو خوش بيني رو در جامعه بوجود اوريد!؟ اما مردم ديديد كه اصلا به دولت تدبير اعتماد ندارند و ٧٤ ميليون براي يارانه ثبت نام كردند، اما باز حاضر به قبول اين واقعيت نيستيد كه مردم اعتماد به دولت ندارند و فقط بخاطر رهبر عزيزمان هست كه فعلا از شما سوال نميكنند، چون حضرت اقا ولي امر مسلمين جهان خواستند و ما حاضريم جانمان رو براي امام خامنه اي بدهيم چه رسد كه اقا خواستند سكوت نمايم تا دولت فردا مدعي نشود كه اعتراضات باعث عدم موفقيت دولت شد، امام خامنه اي چندين بار به دولت تدبير تذكر داد كه به درون تكيه كنيد نه به قدرتهاي غربي بيرون از مرزها، اما ظاهرا دولت فقط دلخوش نموده به بيرون مرزها؟! مثل گفتار وزير خارجه دولت تدبير در امريكا!!!!!!!؟؟؟؟ (2425094) (alef-10)
 
ماهان
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۳:۲۲:۱۹
شما بیکار نکنید شغل ایجاد کردن پیشکش. (2425140) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۳:۴۴:۱۵
كساني كه اخراج ميشوند و روزي 5 ساعت با خودش هذيان ميگن كار حساب مبش (2425164) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۷-۲۱ ۲۳:۵۱:۵۴
روحانی مدعی شده 400هزار تا شغل ایجاد کرده و بیکاری تک رفمی شده
ما هیچ اقای توکلی شما که نماینده ای از مجلس بپرس 4 تا از این 400 هزارتا شغل رو اسم ببره؟ همین هفته قبل بود که کارگران اخراج شده پشت مجلس تجمع کرده بودند
روزی چند نفر برای کار به دفتر شما مراجعه می کنند؟
چرا تو مجلس به روحانی اعتراض نمی کنید که به شعور ملت توهین نکنه
آخه چه جوری 400 هزار تا شغل ایجادشد؟ کدام کارخانه و کجا ساخته شده؟
اگه احمدی نژاد این حرفها رو می زد تا می تونستند مسخره اش می کردند و می گفتند دروغگو (2425178) (alef-10)
 
عامری
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۰:۲۱:۳۷
جناب آقای نوبخت اصلا مردم دیگه احتیاج به صداو سیما ندارند همه اقدامات دولت را(تورم زیر 20 درصد- خروج از رکود-آمار بیکاری و......) در زنگیشان به خوبی حس میکنند !!!!! جرا بیخودی شلوغش کردید میخواهید باز هم تقصیر را به گردن صدا وسیما ودولت قبلی بیندازید !!! (2425222) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۳:۱۲:۰۱
ما که تا حالا چیزی احساس نکردیم شایدم محل احساس ما با مال شما فرق می کنه (2426205) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۳:۱۴:۴۳
بابا چرا اینقدر سخت می گیرید حالا یه آماری دادن تموم شد رفت ول کنید دیگه یه صلوات بفرستید تا به امید خدا یه آمار دیگه هم اعلام بشه (2426212) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۱:۲۰:۰۳
@@@آقا دولت طرحی برای ما که 14 سال هستش کارمند قراردادی هستیم داره!؟ ما بالاخره کی تبدیل به پیمانی و رسمی میشیم!؟@@@ (2425300) (alef-3)
 
آشنا
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۰۹:۵۳:۴۰
400 هزار شغل ایجاد شده درست 650 هزار شغل از دست رفته نتیجه
650 هزار نفر از مخالفان را بیکار کردیم و تا کنون 400 هزار نفز از موافقان صاحب کار شده اند. (2425706) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۰:۰۱:۵۷
با سلام والا من به همراه 3 تن از دوستان 8 ماهه با مدرک فوق لیسانس دنبال کار می گردیم و هنوز به نتیجه نرسیدیم و هر روز افسرده تر و ناامیدتر می شیم. حتی برای کارهای سطح پایین هم مراجعه کردیم یا ردمون کردن یا حقوق دویست هزار تومانی پیشنهاد دادند که پول کرایه ماشین به محل کار هم نمیشد. این امر نشان میده هیچ حمایتی از نیروی کار نمی شه و تمام قانون به نفع کارفرماست ؛از اطرافیان من کسی را ندیدم در این مدت سرکار رفته باشه. (2425740) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۰:۰۶:۳۹
من با مدرک فوق لیسانس بیکارم و دلیلش هم اینه که افراد دیپلم و زیردیپلم رو استخدام ادارات کردن و در حین کار بالاخره از یک دانشگاه بی نام و نشان مدرک می گیرند و ما همچنان بیکاریم. برای کار فقط باید پــــــــــــــــــــــــــــــــــارتی داشته باشی و در واقع برای پارتی دارها نرخ بیکاری تک رقمی نه ما. (2425749) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۴:۵۰:۰۰
چند شغل از بین رفته؟ از بین مشاغل ایجاد شده چندتای آن مفید به حال جامعه است و بازده دارد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2426471) (alef-3)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۰:۴۳
جناب نو بخت دروغ بس است مردم شما را از سال 84 میشناسند... (2426529) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۱۶:۰۱:۴۱
از این 400هزارتا یکیشم بدید به ما
ما که چیزی ندیدیم (2426610) (alef-10)
 
من بیکار
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۲۱:۳۹:۰۴
کجان این شغلها... به منم بگید.اره خب ما اقا زاده نیستیم و پارتی نداریم که... (2427171) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۷-۲۲ ۲۲:۵۳:۳۴
توی مرکز ما که تمام مهندسین یا به فکر apply کردن هستند ، یا به فکر مشاغل دیگر
چون هر روز به دلیل عدم پرداخت بدهی دولتی، عذر یک نفر را می خواهند

من هم که از راه تدریس المپیاد به مدارس غیرانتفاعی امرار معاش میکنم ، حقوقمون کفاف کرایه خونه رو هم نمیده، میخوام کل وقتم رو بذارم توی تدریس و کنکور

پولی توی کار مهندسی و علمی نیست
فقط کارهای دلالی و واردات سود داره که به تیپ شخصیتمون نمیخوره

دولت با این تولید شغلش با دنده 5 به سمت جهان چهارم و پنجم و ... حرکت می کند. (2427284) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۳ ۰۶:۲۲:۴۳
من باز نشسته هستم یکی از دلایل پرداخت بیمه فرزندانم از جیب خودم فقط بخاطر بالا امدن سن شان هست امار درست با شه بهتر ه شاید این امار مثل من بچه ها بیکارند وبیمه از جیب پدرا پرداخت میشه باشه امید واریم درست بشه به امید پرورد گار (2427500) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۰۰:۰۹:۰۳
خجالت را با کدام ژ می نویسند؟! (2429375) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۷-۲۴ ۱۰:۳۲:۰۹
احمدی نژادی با موضوعات برخورد نکنید واقعی حرف بزنید حتی اگر تلخ و ناامید کننده باشد. (2429739) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۷-۲۵ ۱۱:۴۲:۰۲
آقای نوبخت واقعا متاسفم که دولت خودش رو از همه چیز مبرا میدونه
رییس جمهور توی صحن علنی مجلس گفته "چون من معتقدم که این دولت، دولت راستگویان است، کسی حق ندارد درباره آمارهایی که دولت ما می دهد تردید داشته باشد".
بنده خدا مگه دولت تو ، دولت پیغمبره؟؟؟
وظیفه اصلی مجلس کنکاش و مو از ماست کشیدنه که این حرف رییس دولت کمال دیکتاتوری رو میرسونه (2431433) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۸-۰۵ ۰۹:۱۳:۵۰
با سلام
یه راه ساده سراغ دارم که میتونه همه رو در حل مسایل بیکاری کمک کنه
کافیه بیکاران در یه مرکز ثبت نام کنن ( صندوق بیکاری دولت)
بر اساس ملاکهای شخصی تحصیلی تاهل و... حقوقی برا اونا در نظر گرفته بشه .
دولت 60 تا 70 درصد حقوق بیکاران رو پرداخت کنه تا زمانی که جویای کار شاغل شد ده درصد درآمدش رو در همون صندوق بریزن و به باقی بیکاران بدن
از جنبه های مختلف در بگیرید
دولت چون داره هزینه رو پرداخت میکنه سخت جویای اشتغاله چون بخشی از پولشو میده
جوانان جویای کار با اون 60 تا 70 درصد حقوقشون که پرداخت میشه محتاج کسی نمیشن و با حداقلی زندگی میگذرونن (2452459) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۸-۱۵ ۱۰:۵۳:۵۶
یک فکری هم بحال کسانی بکنید که از سن شان از سن عرف استخدامی گذشته است و هنوز بدنبال کار میگردند و متاسفانه هیچ شانسی برای موقعیت استخدام رو نداشتند. الان قشر عظیمی از تحصیلکرده های کشور با درجات بالای تجربی وعلمی هنوز علاف و یا بیکارند و بدلیل عدم وجود کار مناسب و یا حقوق مناسب بشدت دچار مشکلات اجتماعی هستند. (2471296) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.