نظر منتشر شده
۴۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 285454
55 یا 420 میلیون لیتر الکل؛
باز هم رسانه ها مقصر شدند نه معاون وزیر
هادی شریفی، 5 مرداد 94
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۰
سه شنبه سی ام تیرماه امسال علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت در نشست با مسوولان نیروی انتظامی آماری عجیب از میزان مصرف الکل در جامعه داد ، سیاری در این رابطه گفت : معاون وزیر بهداشت با اشاره به مصرف سالانه ۴۲۰ میلیون لیتر الکل در جامعه، اپیدمی بیماری های واگیر و همه گیری هایی که هر چندگاه در کشور از این رهگذر اتفاق می افتد را متذکر شد و گفت: گستره این بیماری ها بسیار زیاد است.

این سخن و رقم اعلام شده توسط معاون وزیر بهداشت نه تنها از سوی وزارت بهداشت بعد از پنج روز تکذیب نشد بلکه سخنان علی اکبر سیاری در سایت خود وزارت بهداشت نیز درج شد که تاکنون در حافظه جستجوی گوگل موجود است . بعد از این اظهارات روزبه کردونی مدیر کل دفتر آسیب های اجتماعی وزارت کار آمار ذکر شده را نادرست خواند و در یاداشتی آورد : سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که میزان مصرف سرانه الکل در ایران کمی بیش از یک لیتر برای جمعیت ۱۵ سال به بالاست. این نسبت تقریبا مشابه سایر کشورهای اسلامی است و برای کشور ما چیزی معادل ۵۲ تا ۵۵ میلیون لیتر در سال می‌شود. با این وصف نمی‌توان پذیرفت برآورد معاون وزیر بهداشت از میزان مصرف الکل با یک تفاوت فاحش ۸ برابر تخمین سازمان بهداشت جهانی باشد.

نیروی انتظامی کشور میزان کشفیات الکل در کشور را حدود ۲۰ میلیون لیتر در سال اعلام کرده است. معمولا بیان می‌شود که میزان مصرف حدود سه برابر کشفیات است که با این وصف باید مصرف الکل را حدود ۶۰ میلیون لیتر در سال برآورد کرد که تقریبا معادل عدد اعلام شده توسط سازمان بهداشت جهانی است .

فرمانده سابق نیروی انتظامی عدد معتادان به الکل در کشور را ۱۳۰ تا ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرده است که این عدد به هیچ عنوان با مصرف سالانه ۴۲۰ میلیون لیتر در سال تناسب ندارد.

بعد از نادرست خواندن آمار معاون وزیر بهداشت توسط معاونت رفاه وزارت کار ، وزارت بهداشت این بار نیز رسانه ها را متهم به اعلام آمار نادرست کرد ، در اطلاعیه وزارت بهداشت می خوانیم : پیرو انتشار اخباری مبنی بر مصرف الکل درکشور به نقل از معاون بهداشت که با ارائه آمار وارقام غیر واقعی در برخی از رسانه ها همراه بود به اطلاع می رساند علی رغم افزایش پدیده قاچاق آمار ارائه شده به نقل از ایشان صحیح نمی باشد که به احتمال زیاد بطور سهوی درج شده است.

تکذیب سخنان منتسب به معاون وزیر بهداشت بعد از شش روز و در حالی که آمار مصرف الکل اعلام شده توسط معاون وزیر بهداشت به سرعت در رسانه های داخلی و خارجی منعکس شد اقدام سنجیده ای نیست ، آماری که باعث شد رسانه های بیگانه از ایران اسلامی چهره ای غیر واقعی به نمایش بگذارند و با تحلیل های بیجا جامعه را به جامعه فروپاشیده و مست نشان دهند .
 
مریم محمدی
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۱۹:۵۶:۳۰
امار اعلامی توسط معاون وزیر بهداشت درست نیست و در لینک زیر
http://www.isna.ir/fa/news/94050300739/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DB%8C-420-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%84%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D9%84-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81
مدیر کل آسیب های اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه امار اقای سیاری را رد می کند .
چقدر جالبه که در مملکت ما آمار یک مدیر کل موثق تر از امارهای یک معاون وزیر است .
بعدش وزارت بهداشت اینجا آمارش رو تکذیب کرد
http://fararu.com/fa/news/241211/%D8%AA%DA%A9%D8%B0%DB%8C%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1 (3073689) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۲۲:۱۰:۲۲
دقیقا با نظر نقوی موافقم. در آمار تلفات سیل اخیر هم به همین ترتیب توسط مسئولین وزارت راه امار بسیار کمی اعلام شد که بعدا توسط پزشکی قانونی و مشاهدات مردم آمار حقیقی اعلام شد. (3073901) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۱:۱۵:۰۰
با تمام ادعاهای دولتی که خودش رو راستگو می دونه همچنان کشور از آمار غلط و متناقض بشدت رنج میبره.

اون از شیب ملایم، و اون از گرون نشدن بنزین، اون از تکذیب مجوز گران شدن 6 درصدی، این از این، این از ... (3074210) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۱:۵۴:۲۳
اره منم اخیرا از رادیو پیام شندیم یک کارشناس میگفت از 24 میلیون جوان کشور، 90 درصد از سن ازدواج هم گذشته اند و ازدواج نکرده اند و این یعنی معضل جدی. و یکی دیگه میگفت 85 درصد تریاک جهان در ایرانه...
جدی میگم. (3074226) (alef-1)
 
کریم
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۲:۰۴:۴۷
چرا بعضی ها تو این دولت دوست دارن از ارقام عجیب برای بیان معظلات استفاده کنند ؟ (3074233) (alef-1)
 
دکتر
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۲:۰۹:۳۲
تهیه و تنظیم آمار،اصولی دارد،لطفابه این عددوجمعیت کشورنگاه کنید.یعنی همه الکل می خورند؟همین آمارهاواطلاعات غلطاتفاقابه ضررحل مساله تمام می شوند.ضمناارایه آمارعلمی ربطی به علنی شدن اختلاس ندارد.همه چیزراسیاسی نبینید.دکترسیاری اشتباه کردوسپس رسمانیزتکذیب شد.اشتباهات ایشان درهمین مدت کم،کم نبوده است. (3074237) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۲:۵۳:۱۴
کاملا فرمایشتون درسته. در صورتی که همین مصلحت اندیشی نه تنها موجب بهتر شدن شرایط نمیشه، بلکه با زیر برف کردن سرمون داریم خودمونو به بهترین شکل ممکن گول میزنیم. (3075487) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۲۰:۰۵:۳۴
معتادان به الکل با کسانی که گه گاه الکل می نوشند متفاوتند. خیلی ها به الکل اعتیاد ندارند ولی الکل می نوشند! (3073703) (alef-13)
 
reza
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۲۳:۱۱:۰۴
اصلا مسئله این نیست که یک نفر الکل میخوره یا به الکل معتاده مسئله اینه که چطوری یه جوون تو تهران در عرض 10 دقیقه با یه زنگ میتونه الکل تهیه کنه ولی در عرض 30 دقیقه نمیتونه یه توپ برا فوتبال تهیه کنه یا چرا سیگار قاچاق(و غیر قاچاق) انقدر ارزون در دسترس جوان ایرانی قرار می گیره ولی رو لبنیات هم مالیات اعمال میشه

واقعیت اینه که شبکه تامین نوشیدنی های الکلی تو ایران یکی از بهترین شبکه های توزیع هستش به طوری که هیچ وقت حداقل در تهران ما شاهد از هم گسستگی یا ضربه به این شبکه نیستیم حالا چراشو شما بگین (3077058) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۲۰:۰۷:۳۲
"سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که میزان مصرف سرانه الکل در ایران کمی بیش از یک لیتر برای جمعیت ۱۵ سال به بالاست"
من نمیخوام بگم که آمار 420 میلیون لیتر درسته ولی چی شده که آمارهای سازمانهای جهانی معتبر شدن؟ بعد هم اینکه سازمان بهداشت جهانی بر چه مبنایی این آمار را اعلام کرده؟ بعضی وقتها سازمانهای جهانی آمار اعلامی کشورها را منعکس میکنند که در مورد ایران قطعا اعتباری نخواهد داشت.
اینکه بخواهیم واقعیتها را با تحریف آمار و فشار تغییر دهیم هیچ فایده ای نداره چون دم خروس بالاخره از یکجا بیرون میزنه!
پس بهتره به جای اینکه همش به فکر تبلیغات رسانه های خارجی باشید به فکر حقیقت باشید!! (3073706) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۴:۳۰:۴۰
اماری که علام میشه رو باید دید بر اساس چه روش های مصاحبه کردند... هر سیستم اماری بانک اطلاعات و موراد دیگه داره... اینکه بگیم امار جهانی غلط بی معنی وقتی اطلاعات و روش مصاحبه رو برسی نکرده باشیم... (3074266) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۶:۴۵:۱۶
عزیز من آمار که نمیتونه خودبه‌خود تولید بشه! بالاخره باید یه مبنایی داشته باشه.
اگر آقای معاون اطلاعات بیشتری نسبت به نحوه بدست آوردن این نتیجه بیان کنند مسئله روشن‌تر خواهد شد. (3074287) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۸:۱۲:۴۳
بحث بر سر اینه که یه دفعه یه نفر از یه جایی پیداش میشه و یه عددی، رقمی رو همین طور پرت میکنه تو رسانه ها و همین میشه عمامه عثمون! یه نفر از این آقای دکتر تو اون جلسه نپرسید این آمار ور شما از کجا آوردید و چه جوری به این عدد رسیدید؟ (3074385) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۵:۵۶:۲۹
باشه هرچی شما بگی (3076050) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۲۰:۳۴:۰۶
همیشه باید از رسانه ای شدن واقعیتها جلوگیری شود تا مبادا رسانه های بیگانه سوء استفاده کنند مثل اختلاسها حالا تا کی خدا می داند . (3073741) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۸:۰۸:۰۶
اول بینید واقعیت هستند بعد در مورد رسانه ای شدنشون دعوا کنید!
همین چند روز پیش نتیجه یک بررسی های به اصطلاح علمی منتشر شد که نشون می داد فلان شهر ایران سکولاره یا فلان شهرها مذهبی هستن! در فلان شهرها ارزش های اخلاقی و دینی محترمه و در فلان شهر ارزش های اخلاقی بی اهمیته و بعد هم با اعتماد به نفس شهرهای مراکز استان رو طبقه بندی کرده بود!
خب پدر امرزیده برای یه کار علمی جامعه شناختی تو محدوده کوچیک مثلا یه محله باید کلی وقت گذاشت، اون وقت یه پژوهشگر یا چند تا (تعداد معدود) می تونن راه بیفتن تو ایران و جامعه شهری در حدود 30 شهر بزرگ ایران رو به لحاظ میزان تدین و پایبندی به ارزش های دینی و اخلاقی و خانوادگی بررسی کنن و بعد هم با کمال اعتماد به نفس این شهرها رو طبقه بندی کنند و بگن فلان شهر به این میزان سکولاره؟!
مگه میشه؟ مگه داریم؟! (3074370) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۲۲:۴۰:۴۳
حالا شما میخوای موضوع را ماست مالی کنی‌ و وانمود‌ کنی‌ مصرف الکل در ایران کم است؟ باشه اشکال نداره، نوش جونت (3073954) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۲۰:۴۸:۰۳
شما قبول نکن
زور که نیست.
اما حقیقت با این حرف شما اثبات و رد نمی شه
مردم ایران مسلمانند و مسلمانان اهل این کثافت کاری ها نیستند.
اگر چهارتا خس و خاشاک نا مسلمان هم غلطی می کنند حسابشان با خدایشان است.
اگر آدم کور باشه حقیقت را نمی بینه. البته کور عقلی و فطری.
همان کوری که تصمیم به ندیدن گرفته نه آن کوری که می خواهد ببیند و نمی تواند ببیند. (3076799) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۲۲:۵۶:۳۶
معلوم است که 420 میلیون لیتر غیرواقعی است. ولی حتی یک میلیون لیتر هم زیاد است. اگر ماهی یک میلیون لیتر هم مصرف شود، باز چهره ما در دنیا جالب نمایش داده نمی شود. زیرا با این همه منع و ردع و تبلیغ و... نباید تا این حد مصرف داشته باشیم. (3073990) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۲:۵۵:۵۳
دوست عزیز، معاون وزیر حتما براساس یک منابعی عدد 420 میلیون رو اعلام کرد و پشیمون شد اما شما براساس چه منابعی میگی 420 میلیون لیتر اشتباه است؟ (3075499) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۷ ۲۲:۵۳:۳۷
شما یا نمی فهمید 420 میلیون لیتر چقدر است، یا نمی فهمید الکل یعنی چه. 420 میلیون لیتر اصلاً واقعیت ندارد. وقتی مشروبات الکلی ازاد نیست، نمی توان به طور دقیق آمار را به دست آورد. در تمام کشورها ملاک میزان کل تولید یک ساله منهای مصرف داخلی است و کسی گتره ای آمار نمی دهد. وقتی تولید نداریم و الکل به صورت قاچاق وارد کشور می شود و عده ای نیز در خانه های خودشان می سازند، چطور می توان به آمار دقیق رسید و بر روی 420 میلیون لیتر دست گذاشت؟ از اینها گذشته، آنچه که در جامعه دیده می شود، این عدد را تأیید نمی کند. من در بالای شهر زندگی می کنم و در مهمانی ها، عروسی ها و... حضور دارم. در تمام مراسمی که من دیده ام، از هر20 نفر، حدود 3 تا 4 نفر الکل مصرف می کنند. حالا شما دوست دارید بگویید 420 میلیون لیتر صحیح است، ما هم حرفی نداریم. (3080178) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۳:۰۶:۴۲
با احتساب 420 میلیون لیتر برای فقط 10 میلیون نفر ایرانی(که از نظر میدانی تقریبا غیرقابل انکاره)، هر کدوم از این تعداد هفته ای فقط 800 سی سی مصرف دارن که عددی کاملا منطقیه.
اونوقت با این عدد رتبه برنز جهانی رو بعد از مالداوی و اکراین تو مصرف میاریم. پس باید تکذیبش کنیم، نه؟!! (3075542) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۲۳:۰۶:۱۷
من در جامعه ای تحصیلکرده (دوستان ارشد و دکترا) و قشر مالی متوسط زندگی می کنم، بیش از 60 درصد دوستانم الکل مصرف می کنند ولی الکلی نیستند. (3074001) (alef-13)
 
رجب
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۲۳:۳۷:۴۰
چه ربطی به تحصیل داره
حالا یه مدرک ارشد اونم تو ایران گرفتی هی بکوب تو صورتمون
خدا تا کی مدرک گرایی مردیم (3077132) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۲۳:۴۰:۱۸
بابا آمارآقای دکتر درست است چرا کاری می کنید که این بنده خدا که فول پروفسور بوده وفوق العاده در آمار دقیق است بگوید من اشتباه کردم تازه چه فرقی می کنه حالا برفرض ۶۰ میلیون لیتر درست باشه آقا خجالت بکشین بجای پاک کردن صورت مسئله وخودسانسوری (3074067) (alef-13)
 
اراکی
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۰:۴۴:۳۸
حالا چه فرقی می کند در عملکرد مسوولین مربوطه.... اصلا بگو فقط 10 میلیون لیتر!!! که به کسی بر نخوره.... ولی می توانید تصور کنید یک تانکر 1 میلیون لیتری چه ابعادی دارد؟!بله 1000مترمکعب یعنی تانکری به ابعاد 10 10 10متر
حالا حداقل 10 میلیون عدد تانکر اینچنینی تصور نمایید! کجا جا سازی میشوند؟کجا پارک شوند؟ (3074173) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۰:۵۷:۱۰
منع آزادي حجاب تبديل به پوشش وآرايشهاي جلف و مستهجن شده , و منع مصرف مشروب هم شده است مصرف افراطي مشروبات قاچاق و غير بهداشتي , حالا اين ممنوع کردن اينها به چه منظوريست معلوم نيست (3074191) (alef-13)
 
مثل
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۲۰:۴۲:۰۹
مثل شما هم همیشه منتظرند از یک آب گل آلود ماهی بگیرند.
آخه بنده خدا، اون مسئول بی مسئولیت با هدف یا بی هدف یک حرف غلطی رو زده و آماری رو اعلام کرده که حکم فحش و اهانت به همه ملت ایران رو داره اونوقت یکی مثل شما پیدا می شه و این آمار غلط را ملاک قضاوت نادرست خودش قرار می دهد.
اگه اون نامسئول هدفی داشته که نظر شما در راستای اون هدف هست و باید اون مسئول نما را بجرم اخلال در افکار عمومی و اهانت به جمهوری اسلامی اخراج و محاکمه کنند.
اگر هدفی نداشته می شه عذر بدتر از گناه و نشانه بی کفایتی اوست و باز باید اخراجش کنند.
البته همه اینها در صورت وجود منطق و قانونگرایی است نه در شرایط حزب و سیاسی بازی. (3076791) (alef-1)
 
reza
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۲۳:۴۲:۵۶
قاچاق نفت زندگی یه سری ها رو یه شبه زیرو رو کرد
خدا صد شاهده بند خودم از دوست صمیمی ام شنیدم که میگفت برادرش یک هم خدمتی داشته در سربازی که قبل از آمدن به خدمت در روستا یک زندگی محقر داشته بعد سربازی ناگهان چنان ثروتی به هم زد که نگو نپرس
نکته 1:یه جای سیستم درز داره
نکته 2: والا بخدا ما هم بچه بازار هستیم و زرنگ ولی این کارا سرانجام درستی نداره (3077153) (alef-13)
 
ابراهیم اسلامی
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۷:۰۹:۳۰
در حال حاضر مشروب را بعضی ها خود درست می کنند انهم به میزان زیاد و برای دیگران تهیه می کنند این مشروباتی که پلیس ضبط می کند وارداتی است باید فکری در رابطه با اشاعه رفتارهای حرام که همگی زندگی برانداز هستند کرد
بنظر من می توان یکی از دلایلی که باعث این امر شده افسردگی و غم و غصه دانست که دلایل غم و غصه وضعیت اقتصادی نا امن و ... دانست که تدریجا باعث میل به مواد مخدر،مصرف سیگار و مشروبات الکلی و فسادهای دیگر شده است.
اگر همین کمی بیش از یک لیتر برای افراد 15سال به بالا درست باشد فاجعه است که البته بیشتر است (3074296) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۷:۳۲:۱۶
کاش فقط الکل بود اعتیاد به قرص و مواد مخدر صنعتی بیداد می کنه (3074313) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۷:۵۲:۴۹
به جای اینکه سر دو سه لیتر بالا یا پایین تر چونه بزنین به فکر حل مشکل باشین (3074345) (alef-1)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۸:۰۹:۴۰
با سلام
خواهشمندم این آمار را با یک نمونه گیری عادی از جمعیت مصرف کننده الکل به صورت شهودی تطبیق دهید. در اکثر مراسم عروسی ها و یا خوشی ها قشر جوان از مواد الکلی استفاده می کنند و از آنجایی که فرهنگ افراط و تفریط در تمام فهنگ ما سایه انداخته می توان انتظار داشت این آمار به واقعیت نزدیک باشد. اعتیاد به الکل با مصرف سرانه 6 لیتر در سال به وجود نمی آید بنده به عنوان یک فرد عادی که با اقشار مختلف سروکار دارد فکر می کنم این آمار دور از ذهن نمی باشد
با تشکر (3074375) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۸:۱۵:۴۵
اگه سانسور نميكنين بدونين كه بيشتر از يك سوم ايراني هاي بالغ الكل مصرف ميكنن
اگه اين جمعيت رو حدود بيست ميليون بگيريم و ميزان مصرف هر فرد از اونها رو در سال ١٠ ليتر بگيريم معادل ٢٠٠ ميليون ليتر ميشه
اين هم اماري هست كه يك شهروند از بطن جامعه اي كه فقط امار دقيق رو ميشه با تقريب مثبت و منفي ١٠٠ درصد ارائه داد بيان ميكنه كه البته به واقعيت خيلي نزديكتر از امار مسئولينه

راستي مقدار الكلي كه ايراني ها تو مسافرتهاي خارجي شون مصرف ميكنن حسابه ؟؟ (3074393) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۸:۳۶:۴۲
از ديدگاه مسئولان وضعيت مملكت ما اينه:
همه چي آرومه ما چقدر خوشبختيم (3074438) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۹:۱۴:۱۳
نکته مهمترش اینه که مصرف الکل با درصد بالا در کشور ما از اکثر نقاط دنیا بیشتره، چون ایرانیا کمتر آبجو و شراب مصرف میکنن، بلکه الکلی میخورن که حدود 40-50 درصده، و این یعنی فاجعه. (3074532) (alef-13)
 
الهام
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۹:۲۲:۰۲
به این میگن مملکت آزاد. هر کی برا خودش آزادانه آمار منتشر میکنه. (3074557) (alef-13)
 
ناشناس44
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۹:۲۲:۵۲
در ارائه آمار مربوط به معضلات اجتماعی و غیر شرعی مسئولان کمترین ارقام را در نظر می گیرند یادم هست تا مدتها حاضر نبودن مسئله زنان ویژه(خیابانی) را بپذیرند و منکر و جود چنین معضلی میشدند اما حالا کم کم فهمیدند با انکار کردن و سرپوش گذاشتن مشکل حل که نمی شود هیچ بلکه تشدید هم می شود بگذارید جامعه شناسان در بخشهای مختلف به آسیب شناسی بپردازند و آمار دقیق ارائه دهند. (3074559) (alef-1)
 
مازنی
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۰۹:۵۴:۲۷
آمار نیروی انتظامی هم با حساب وکتاب جور در نمی اید بدلیل زیر :
اگر همان 60 میلیون لیتر در سال را که نزدیک به واقعیت اعلام شده بر عدد معتادان به الکل ( 130 تا 200 هزار نفر ) تقسیم کنیم به عدد 300 تا 461 لیتر برای هر نفر در سال میرسیم بعبارتی حدوداً بیش از یک لیتر برای هر نفر در روز! که این رقم از عرق خورترین آدم های روی زمین ( کشورهای امریکای لاتین )هم بالاتر است ، اما اگر همین عدد را بر مصرف سرانه مشابه کشورهای اسلامی (8 لیتر برای هر نفر )تقسیم کنیم به عدد هفت ونیم میلیون نفر مصرف کننده الکل (حدوداٌ 10 درصد جمعیت کشور )برای ایران میرسیم. (3074647) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۲۲:۲۰:۵۴
اشتباه میکنین دوست عزیز، اول از همه چون تصوری که از تعداد افراد مصرف کننده دارین به شدت اشتباهه، مسئله سر اعتیاد نیست، بیشتر افرادی که الکل مصرف میکنن بهش معتاد نیستن و مصرفشون در مهمونیا و دور همیاست،
دوم این که، این آمار برای عرق نیست!! از نظر نیروی انتظامی، آبجو با الکل 3.5 درصد هم الکل محسوب میشه، و در آمار فرقی با ابسنث 70 درصد نداره. بنابراین، خیلی از افراد ممکنه در یه مهمونی بیش از یه لیتر هم الکل (آبجو) مصرف کنن. (3088718) (alef-13)
 
جوان
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۰:۱۲:۲۵
متاسفانه نوشیدن الکل واعتیاددرنسل جوان زیادشده ازنگاه انها بخشی ازخلاهائی که درزندگی اجتماعیشان وجودداردپرمی شودوقتی همه راههای بروندادجوانی رابه ظاهرمسدودمی کنیم وبه هرچیزی گیر می دهیم نتیجه اش اعمال مخفیانه وروی اوری به اعتیاد است امارکم وبیشش مهم نیست رخدادی است که درجامعه روبه افزایش است (3074711) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۰:۱۸:۱۲
واقعیت تلخه! (3074726) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۰:۴۸:۳۲
همیشه باید از رسانه ای شدن واقعیتها جلوگیری می شود تا مبادا رسانه های بیگانه سوء استفاده کنند مثل اختلاسها حالا تا کی خدا می داند ؟؟؟؟؟ (3074873) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۵-۰۶ ۱۳:۳۰:۳۷
الان الکل شده مثل آب خوردن برای بعضیها؟علنی بعضیها دارند مشروب می فروشند هیچ نمیگه بالا چشت ابرو داره؟ (3075610) (alef-1)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.