نظر منتشر شده
۲۱۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 250335
درباره قتل معلم بروجردی توسط دانش‌آموزش؛
چرا به این جا رسیده ایم؟
محمد رستمی، 4 آذر 93
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸
حادثه حمله نوجوان دانش‌آموزی به معلم فیزیک خود در یکی از دبیرستان‌های بروجرد، افزون بر انعکاس خبر آن، واکنش‌هایی را نیز به دنبال داشت. اما آنچه مهمتر از همه اینها به نظر می‌رسد، نگاهی درونگرانه به قعر این اتفاق، به خاستگاه و چرایی آن است که پژوهندگان و دست‌اندرکاران باید به آن بپردازند. در این زمینه یکی از معلمان بروجرد یادداشتی در روزهای بروجرد نوشته است که بی‌مناسبت ندیدیم که به منظور اطلاع کاربران بازنشر کنیم.

*****

مرگ دل خراش و مظلومانه مرحوم محسن خشخاشی، دبیر فیزیک شهرستان بروجرد، بدست یکی از دانش آموزان در دبیرستان حافظی، افکار عمومی شهر را به شدت متاثر و شگفت زده کرد.. هر انسان مسئولی از خود باید بپرسد که چرا به اینجا رسیده ایم؟ چرا اخلاق و انسانیت در جامعه ما تا این حد متزلزل شده و بلکه سقوط کرده است که نوجوان چهارده ساله ای بدون حتی دلیل خاصی یکی از آرام ترین، نجیب ترین و خوش نام ترین معلمان این شهر را با کارد در جلوی چشم هم کلاسیهای خود سلاخی می کند؟ اگر چندی قبل پسری، پدر خود را با اسلحه در خیابان بهار به قتل رساند و امروز دانش آموزی معلم خود را با کارد سر برید، فردا باید انتظار چه حادثه و مصیبت دیگری داشته باشیم؟

چرا باید فقط انتظار سنگین تر شدن جنایات و بالا رفتن مبلغ اختلاسها و رشوه ها و دزدی ها را داشته باشیم؟ قطعا پاسخ این سئوالات دردناک پزوهشی عمیق و در خور، از سوی جامعه شناسان و روان شناسان خبره می طلبد اما تا زمانی که افکار عمومی و وجدان جمعی شهر وندان در مقابل این گونه وقایع فقط تحت تاثیر موقت و چند روزه قرار گرفته و قدرت تاثیر گذاری نداشته باشد حتی دقیق ترین و علمی ترین پاسخها تضمینی بر عدم تکرار این حوادث غم انگیز و یا یا بالاتر نرفتن غلظت آنها نخواهد بود.

ظهر اول آذر، شنبه سیاهی که در بیمارستان چمران با بهت و حیرت و اشک و آه ، به همراه تنی چند از همکاران و دوستان دیگر نا امیدانه منتظر شنیدن خبری از وضعیت وخیم محسن بودیم، نا باورانه شاهد تلاش بعضی از مسئولان شهری بودم که از شاهدان حادثه و دیگران می خواستند این خبر رسانه ای نشود. هر چقدر با خود فکر کردم که رسانه ای نشدن این خبر( اگر اصولا این کار امکان پذیر باشد) چه مشکلی را حل کرده ویا حداقل جلوی چه ضرری را می گیرد فکرم به جایی نمی رسید..شاید فقط صندلی های ریاستی را چند روز بیشتر نگه دارد اما قطعا نه آن معلم خفته به خون را زنده می کند، نه روح آزرده و شکسته شده معلمان را مرهمی می شود و نه نوجوان قاتلی را که خود قربانی یک جامعه بی اخلاق، پرخاشگر، بی تحمل، حریص و بی رحم است، از مجازات قانون و سرزنش وجدان خود رها می کند..

متاسفانه مسئولان بزرگ و کوچک جامعه ما در این گونه موارد به جای پذیرفتن مسئولیت خود و تلاش برای جلوگیری از تکرار وقایع مشابه و یا بدتر از آنها در آینده، فقط سعی می کنند تا جایی که ممکن است خبر را پنهان ویا ابعاد فاجعه آمیز آن را کوچک جلوه دهند. بهانه آنها حفظ آرامش جامعه و چیزهایی دیگری از این قبیل است. کما این که تا این ساعت هنوز از نمایندگان بروجرد در مجلس و دیگر مقامات بلند پایه شهری واکنشی ویا حتی اظهار همدردی نشنیده ایم و صدا و سیمای استان و رادیو بروجرد حتی از انعکاس ساده این خبر هم خودداری کرده است!! اما تجربه این سالها باید به آنها آموخته باشد __ که نیاموخته است چون آنها شاگردان خوب و شنوایی نبوده اند__ که پنهان کردن ویا کوچک جلوه دادن دادن یک واقعیت تلخ از آن چه واقعا هست، شاید بطور موقت جامعه را بی خبر و یا آرام نگه دارد اما مسلما دمل چرکین این وقایع بعد از مدت کوتاهی با ابعاد سهمگین تر و فاجعه بار تری از جای دیگر سر باز می کند و قربانیان بیشتری می گیرد. برعکس، من چون نویسنده فاضل و متعهد مقاله " نظام اسلامی، اسید پاشی و قلدرهای سه گانه" ( روزنامه اطلاعات ۱۷ آبان ۹۳) ، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محمد مطهری، خلف صالح و رشید شهید مطهری، معتقدم باید حساسیت ها نسبت به این گونه حوداث، هم در میان مردم و هم در میان مسئولان و رسانه ها صد چندان شده و به تیتر اصلی صدا و سیما و مطبوعات تبدیل شود تا از شدت و بسامد این حوادث کاسته شود..کما این که پخش تصویرهای مربوط به سه زور گیر در تهران در شبکه های اجتماعی باعث شد که با بلا فاصله مجرمان دستگیر و مجازات شوند و یا یا اعتراض وسیع مردم اصفهان و بقیه مردم ایران اسید پاشان به لانه های تاریک و پلید خود فرار کردند.

در مرگ درد آور مرحوم خشخاشی هر کسی، کسی یا جایی را مقصر اصلی قلمداد می کند. عده ای نوجوان خون ریز، عده ای دیگر خانواده او، برخی، مسئولان دبیرستان واداره و وزارت خانه و قس علی هذا. اما بدون آن که بخواهیم کسی یا جایی را از مسئولیت و خطای خود تبرئه نماییم باید دردمندانهبگوییم که این ضربات کارد را همگی ما به بدن نحیف این معلم با شرف و قربانیان بعدی این گونه فجایع وارد کرده و می کنیم. همه ما که با شنیدن خبرهایی این چنین شانه بالا می اندازیم که: به ما چه. من که چاقو نخورده ام. به چهره دختر من که اسید نپاشیده اند. از برادر من که زورگیری نشده است. به سینه پدر من که شلیک نشده است. خواهر من که مورد تجاوز قرار نگرفته است. خانه و موتور و خودرو و پول من را که به سرقت نبرده اند و.........بی خبر از آن که یک روز هم نوبت به ما میرسد و آن زمان دیگر کسی برای یاری ما یا حتی دلداری ما در اطرفمان نیست. آری این چنین بود برادر.......
چون نیک نظر کرد و پر خویش در آن دید گفتا: " ز که نالیم؟ که از ماست که بر ماست.
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۲۶:۰۵
ضمن تاسف از این حادثه ی درد ناك وآرزوی اجر برای آن دبیر زحمت كش وطلب صبر برای خانواده ی آن مرحوم این گونه اتفاقات نتیجه ی ضعف قانون است اگر با خاطی بجا ودرست برخورد شود شاهد اتفاقات كمتری خواهیم بود (2510331) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۱۶:۲۴
البته این یك مورد استثنایی و غیر قابل تكرار حداقل در شهر كوچكی مانند بروجرد است اما متاسفانه حرمت بزرگترها از بین رفته . بعضی بچه ها از پدر و مادر طلبكار هستند آنهم طلب مادام العمر . (2510497) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۴۲:۳۳
جواب اینکه چرا به اینجا رسیده ایم سه کلمه است( دوری از خدا) حال باید ریشه یابیکرد ودید چرا دور افتادیم؟؟؟؟ (2511113) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۷:۱۳:۰۹
مساله را ساده نکنید. داعشی ها هم از خدا دورند؟ یا دارند به یاد خدا این کارها را می کنند. (2513122) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۷ ۰۸:۲۶:۲۸
در مورد دوری از خدا و افت شدید اخلاق در جامعه موافقم . برادرم 19 سال سن دارد بیشتر مواقع سرش به گوشی اش ودر واقع فیسبوک گرم است. حالا دیگر احترام به خانواده یادش رفته است انگار اصلا آینده خودش هم را از یاد برده است. با این که فقط 7 سال از او بزرگترم حس می کنم زبان او با زبان من فرق می کند . به نظرتان چه کنیم؟؟؟ (2514898) (alef-13)
 
الف - ز
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۴۸:۱۲
با این نظر که حرمت ها از بین رفته موافقم ! زمانی که در شهر بروجرد طیف دانشگاهی آن بی حرمتی کرده و جلوی سخرانی نوه ی عزیز امام حاج سید حسن آقا را گرفتند یا برهم زدند دیگر چه انتظاری از دانش آموزش و آموزش و پرورشش باید داشت !!! (2511441) (alef-13)
 
مودی
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۸:۱۶:۱۹
به این میگن ماهیگیری از آب گل آلود.... (2511837) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۷ ۰۰:۲۸:۲۶
نه آقاي مودي عزيز اين يعني همان واقعيت هاي تلخ جامعه؛ كه همواره آن را كتمان كرده ايم. (2514819) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۱:۰۳:۰۱
استثنايي نيست كمي فكر كن! (2512053) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۰:۳۷
*چشم مسوولان فرهنگی خصوصا وزیر آموزش و پرورش روشن. (2510554) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۳:۴۲
وزیر با غیرت آموزش و پرورش مملکت ما به میزشان بچسبند ، نکنه یه وقتی ........ (2510560) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۰۵:۴۳
حالا شما وزیر آموزش وپرورش میخوای چی کار کنی ؟ با استعفا و جابه جایی مدیران چیزی درست نمیشود. (2510623) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۳۶:۵۷
حالا فرض کن وزیر همین الان استعفا کند ! مشکل تربیتی بچه ها که قسمت عمده آن مربوط به تربیت نادرست خانواده ومشکل خانواده به نابسامانی های اجتماعیست یکباره رفع میشه ؟! واقعیت اینه که داریم به گفته پیامبر نزدیک ونزدیکتر میشیم از دری که فقر وارد بشه ایمان خارج میشه ! (2510984) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۳۲:۱۶
فقر نیست داداش عدم توجه به اموزش و پرورش و در راس ان معلم این بلا را به سر جامعه اورده است . تازه از کجا میدانید این پسر قاتل فقیر بوده است ؟ از اب گل الود ماهی نگیرید که فردا پس فردا نوبت تو یا خانواده ات هست باید به فکر درمان بود (2511322) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۸:۲۰:۲۳
وچه بسا عدم تربیت در خانواده ! (2514011) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۴۰:۴۰
افرین. بیایین با خودمون رو راست باشیم آخه به وزیر بیچاره چه ربطی داره؟ (2511530) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۱:۰۹:۱۵
وزرای آموزش و پرورش این کارو به سر مردم و مملکت ما آوردن
واقعا که (2513900) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۵:۰۳:۲۱
تا زمانی که به اصلاح فرهنگ ،یک روزه بیایم نگاه کنیم تا ابد در جا خواهیم زد برای انجام کارهای بزرگ افراد بزرگ لازمه ، این آقا نمیتونه برای فرهنگ کاری کنه. حرف ما اینه (2512758) (alef-13)
 
معلم
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۲۴:۲۷
عزیزم
ایا با تسلیت گفتن ما و افرادی که برای دفن ان مرحوم رفتند چیزی درست می شود چرا فکر میکنید معنی استعفا درست شدن چیزی است
بعضی وقت ها باید از پست و مقام خود کناره گیری کرد تا شاید مرهمی باشد بر دل شکسته بازمانده گان و معلمان دلسوز که دیگر جرات نمیکنیم به دانش اموز بگوییم درس بخوان (2511081) (alef-13)
 
دبیر
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۲:۰۴:۱۸
به وزیرخیلی هم ربط داره
اگه تعداد دانش آموزان در کلاس کم و در حد استاندارد جهانی باشه دانش آموزان بخاطر افزایش کیفیت تدریس نمره ی بالاتری اخذ می کنند و چنین فجایعی بوجود نمی آید.
آیا من و شما استاندارد جمعیت دانش آموزی کلاسها را تعیین می کنیم یا وزیر؟
لطفا با نگاهی عمیقتر به این مو ضوع بنگرید......
الف جان امیدوارم منتشر کنی... (2512242) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۶:۵۲
وزرای قبلی اموزش وپرورش سهم بزرگتری دارند در اتفاقات این چنینی اما امیدوارم وزیر فعلی راه خطای گذشتگان رو طی طریق نفرمایند (2510651) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۲۲:۴۴:۵۴
وزير فعلي چه كرده كه خطاي گذشتگان نباشد، ارزش معلم را بالا برده يا ارزش علم را به هر چند وقت يك بار تهديد معلمان (2513753) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۰۴:۱۰
ما خودمان از اساس مشکلات جدی داریم. فرقی هم نمی کند که وزیر آموزش و پرورش چه کسی باشد. هرچند این معلم فیزیک انسان بسیار آرام و باشخصیتی بوده است، اما مسبوق به سابقه است که معلم هم دانش آموزش را کشته و یا به او تجاوز کرده است. با این وصف، ریشه این بیماری را باید در جامعه جست، نه وزیر یا وکیل و دولت و حکومت. البته بیراه نیست اگر بگوییم «الناس علی دین ملوکهم» و سیستم (اعم از دولت و حکومت) نیز در این گونه وقایع تقصیرات جدی دارند و باید به فکر اصلاح خودشان باشند تا جامعه نیز به تبع آنها راه اصلاح پیش گیرد. (2511261) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۰۴:۰۲
هیچ مرده ای بیگناه نیست تبلیغات نکنین خوش نام خوش اخلاق و ... قطعا" ایرادات اخلاقی داشته که دانش آموز رو جون به لب کرده خودمون هم دانش آموز شدیم دیدیم بعضی ها همچنان برامون محترمند بعضی ها رو هم وقتی میبینیم تودلمون هزار تا بهش فوش میدیم این خدابیامرزهم قطعا" داشته ایراداتی که اون دانش آموز بدبخت اینکارو کرده دانش آموز اون سن وسال همه میدونید جهالت جوانی داره و به اقتضای سنیش مغرور و غیرتیه حالا ببین چیکار کرده یا گفته که غیرت این بابا رو بیدارکرده اون که مرد ورفت خدا به داد این ننه مرده برسه (2510618) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۲۴:۰۷
من فکر میکنم امثال تو که اینطوری فکر میکنند باید تحت درمان قرار بگیرند. (2510671) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۰۹:۳۴
موافقم من یک دهه شصتی بدبختم که از دوران مدرسه بسیار بیزارم بخصوص از معلم های بی ادب و بی شخصیت و خودخواهم متنفرم (2510803) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۳۷:۴۴
ازت مشخصه بدجوری اذیت شدی (2511330) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۳۴:۴۰
من یه دهه ی پنجاهی هستم تمام اتفاقات در دو.ره ما افتاده شما چرا طلبکارید انقلاب در 4 سالگی جنگ در 7 سالکی تا 15 سالگی سازندگی از 16 سربازی 27 ماه تمام بدون کم و کاست نه فروشی نه مرخصی نه هزار تا امتیازی که حالا سربازا و دانش اموزا دارند ما معلمامون طوری تنبیه می کردند که اگه یه دهه شصتی یا هفتادی رو او نطوری تنبیه کن از بدنیا امدنش بیزار میشه صفهای طولانی نفت و گازونون پنیر و قطعی برق حملات موشکی و بمباران شبانه تششیع جنازه شهدا در محله ها و با شبانه روزی 1 ساعت برنامه کودک وهفته ای 1 فیلم سینمائی اونم غمناک جمعه ها چی باید بگیم کار تابستون از 5 صبح و 4 و 5 عصر حتی نوشابه نبود تو مغازه ها گاهی ماهها فامیلو نمیدیدیم نه تلفنی نه تفریحی اگه میشد سالی یه بار امامزاده داود اونم انقدر پیاده می رفتیم که هلاک می شدیم اینها همه از ناز پروردن بچه ها هست نه چیز دیگری مقصر اول خانواده هست (2511515) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۷ ۰۰:۳۷:۵۶
من فكر ميكنم علت بدبختي شما همين است كه از كساني كه بي هيچ چشم داشتي سرمايه زندگيشان را براي خوشبختي تان فدا كرده اند اينگونه سپاسگذاري مي كني.
من آب مي شوم چون تكه هاي برف در پاي سرو قامت هركس كه همچو سرو آزاد بي تكلف و تزوير و بي رياست (2514822) (alef-13)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۱۰:۳۰
از این ببعد معنای واژه ها هم یه طور دیگر می شه؟ حرکتی مغرورانه ،جاهلانه و... که جان یک انسان را گرفته است می شود غیرت ؟از این ببعد هیچ مرده ای(مقتولی) بی گناه نیست وهیچ قاتلی هم گناهکار نیست(عجب قضاوتی) (2510805) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۵۵:۵۳
کامنت بسیار ناشیانه ای بود. "هیچ مرده ای بی گناه نیست" از الف باید انتقاد کرد که کامنت های بیشماری را حذف می کنه و این نوع اراجیف را منتشر می کنه. (2510911) (alef-13)
 
علی8
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۲۲:۴۰:۵۵
عزیز دل برادر منظور هادی ،پاسخ به یکی از کامنت هاست که نوشته ایندبیر گناهکاره!! (2513745) (alef-13)
 
ahmad
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۵۷:۰۳
دوست عزیز کمی معقولانه تر بنویس (2510912) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۰۹:۲۰
عزیزم شما اگر دانش آموز خوبی بودید و پای درس معلمانتان می نشستید به جای فحش نمی نوشتید فوش. در ضمن نوشتید که هیچ مرده ای بی گناه نیست: . حکم کلی شما با آنچه که از تارخ جهان دیده و شنیده ایم منافات دارد. السلام علی الحسین و علی اصحاب الحسین. (2510929) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۱۱:۳۷
معلم هرچقدرم بد باشه نباید بش کوچکترین بی احترامی کرد....چرا توجیه میکنید؟!!!!! (2510931) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۱۴:۰۵
اعدام دانش آموز خیلی فووووووری...وزیر شرمت باد (2510936) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۴۳:۰۸
داداش یکی منو توجیه کنه به وزیر چه ربطی دار (2511532) (alef-13)
 
m
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۱:۴۵:۵۰
سلام من با نزدیکان آن مرحوم رابطه دارم
زمانی که معلم مضروب شد اصلا از مدیر و معاونان خبری نبوده حتی پزشکی قانونی تایید کرده که اگر زودتر معلم را به اورژانس میرساندند جلوی خونریزی را مشد گرفت حالا مدیر و معاون کجا بوده اند بماند .
در همین حال دانش آموزان بجای کمک رسانی با موبایل شروع به فیلم گرفتن کرده اند تصور کنبد یارو داره جون میده بچه ها فیلم گرفته اند.فیلم به دست خودم هم رسیده
در ضمن من به مدت 5 سال در آموزش و پرورش فعالییت کرده ام و شاهد اتفاق هایی بوده ام که اینجا زمان مجال نمیدهد برای تعریف...
اما باید بگویم آموزش و پرورش ما به دو قسمت تقسیم شده
1-غیر انتفاعی: که کاملا مدیرانی پول پرست دارد و ازین مبلغ ذره کوچکیشامل معلمان جوان میشود ،اکثرا هم معلمان بازنشسته دور هم جمع میشوند و مثلا یک مدرسه میسازند وهم فرصت شغلی را از جوانان میکیرند هم کسب تجربه
2- مدارس عمومی معلمانی استخدام شده دارد که ماه به ماه مبلغی به حسابشان واریز میشود نه مدیر و نه بعضا معلمان فقط رفع تکلیف میکنند تکرار میکنم فقط رفع تکلیف من از نزدیک شاهد این اوضاع بوده ام
حالا با این وضعیعت مشکل فردی است یا باید یقه وزیر را گرفت پس کی مسئول این وضعیت است حقوق خوب گرفتن را که ماهم بلدیم.ایشان مسئول اند آموزش و پرورش ما بیمار است .بیماری سختی که انگار از درمانش گذشته (2512181) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۷:۳۰:۳۳
خوب شروع کردی ولی بعدش زدی به جاه خاکی و... یاد دوستان دانشجوی پزشکی میفتم که هر وقت میرن خدمت مقامات برا جلسه با خبگان اول دو جمله مثبت میگن بعد همه در مورد پوله که چرا ما کم پول داریم!!! برعکس مهندسی ها و انسانی ها همه در مورد مشکلات کشور صحبت میکنند. حالا شما امدی شروع کدی بعد رفتی که بله حقوق ما کمه!!
حقوق کم هم یه عامل اما عوامل موثر تری هم هست (2513163) (alef-13)
 
ناظری
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۳:۰۸:۱۴
کسانی که جامعه و کشور را به این روز انداخته اند شایسته این مجازاتند. (2511578) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۸:۵۵:۲۳
به وزیر چه مربوطه دوست عزیز. باید خشونت در جامعه مورد بررسی و آسیب شناسی قرار بگیره. دانش آموز رو که هنوز دستگیر نکردن شاید از اون طیف افرادی بوده که در زندگی شخصی اش انقدر مورد خشونت قرار گرفته که در یک چنین سنی تونسته این عمل رو مرتکب بشه. شاید هم اصلا ایطور نباشه در هر حال به وزیر اصلا ربطی نداره. شما اگه دلتون از وزیر پره اون یک مطلب دیگه است. (2511862) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۳۴:۵۰
دانش آموز جاهل حق دارد به اتکای جهالت و غرورش معلم عالم را در خون غرق و از هستی ساقط کند اینجاست که جهل بر عقل پیروز می شود. (2510979) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۴۳:۵۵
چندوقت پیش یکی ازاقوامون ازیکی ازمعلمهاشون حرف میزد که سربچه ها رو میکوبیده به هم وبچه هارو کتک میزده مداد لای انگشتا میذاشته و.....وحالا این معلم کجاست ؟خونش نزدیک خونه ماست دوتاپسرداره هردوشریف درس خوندن وفوق دارن وموفق ومعلم هم سرطان گرفته البته بادرمون ونذرونیاز خوب شد .اما این فامیله ما میگه اول مهرمیشه واهنگ بوی ماه مهرو میشنوه حالش بدمیشه ودوست نداره اگه یه روز بچه دارشدبفرستتشون مدرسه !هیچ کاره ای همم نشده !
یکی میشه روانی که ازهرچی مدرسه است حالش بهم میخوره واون زمان بهش یادداده بودن حق وحقوقی نداره ومعلم هرچی میگه باید بگی چشم ومعلمم هرکاری دلش میخواد میکنه واموزش وپروشم نظارت نمیکرده که چی ؟ چوپ معلم گل است هرکه نخورد خل است ,یکی هم میشه این پسره که دیگه عصبی میشه میزنه معلمشو میکشه ،ازاین سیستم غلط بیشترازاین انتظارنمیره !
یه روز افراط یه روز تفریط
اگراموزش وپرورش اون روزا با معلمهای خاطیش برخورد میکرد امروز یه الف بچه فکرنمیکرد پس خودش باید بره حقشو ازمعلمی که به پدرش شکایته اشرو ازدرس نخوندن وغیرمنظبط بودن کرده بگیره ومعلمشو بکشه! (2510998) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۵۰:۳۲
برادر من معلم های من و همسن و سال های من هم مارا تنبیه می کرده اند اما نه من و نه هیچیک از دوستانم حتی وقتی حرف از آن زمان ها می شود , گله ای از آنان نداریم و احترامشان برای ما پابرجاست و از آنان به نیکی یاد می کنیم. چرا که حق معلمی بر گردن ما دارند (2511358) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۰:۳۲:۵۳
من ناظم مدرسه ابتدایی م رو نمی بخشم با یه معلم انشائ راهنمایی م .یکی بیخود و به خاطر یه دعوای کوچیک سر خوراکی ٬من رو به شدت با مشت و لگد زد و بعد برای تحقیر بیشتر من زنگ مدرسه رو برای صف کشیدن بچه ها زد و تمام مدرسه در حالی که من از شدت درد داشتم گریه میکردم از کنار من پیش در ورودی سالن بودم ٬رد شدن. من هیچ وقت نمیبخشمش و تنها چون به جزای روز قیامت اعتقاد دارم این دنیا انتقام نمیگیرم.
در این مورد هم تا جریان واقعی کلاس درس و اتفاقی که افتاده رو ندونیم نباید بگیم کی مقصر بوده. البته تقصیر اون معاون و مدیر مدرسه که به راحتی میذارند یه بچه چهارده ساله چاقو همراهش در مدرسه باشه توی این قضیه زیاد هستش (2511690) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۷ ۰۰:۴۷:۵۹
پدر ها هم گاهي اوقات از سر ناچاري و يا از روي اشتباه بچه ها رو ميزنند چون دلسوز آنها هستند حالا بچه حق داره بره يه چاقو فرو كنه تو شكم پدرش!!!؟ (2514826) (alef-13)
 
سها
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۹:۴۵:۲۶
من گاهی وقتها به خودم می گم کاش چارتا چوب خورده بودیم شاید به یه جایی می رسیدیم.دقت کن این خاصیت بچه های ایرانه که تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو و خر
ببخشید ولی من به چشم خودم استعداد پرپر شده بچه های زیادی رو دیدم که اگه یکمی بهشون سخت می گرفتن بهتر می شده.
این معلم هم حق داشته (2511887) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۷ ۱۰:۱۸:۴۸
متاسفم به شما که افکار شما هم با ان نوجوان یکسان هست .نادان اگه یه ذره احترام هم در جامعه مانده به برکت وحود معلمه.90درصد این ماجرا مربوط به وزیر و مسئولین می باشد.10 درصد هم به خانواده.تو اگه لیاقت نداشتی درس بخوانی .چرا گناهت را به گردن معلم می ندازی ؟چرا با نام اقوام حرف می زنی ؟چرا یقه صدا و سیما را نمیگیری؟اگه این اتفاق برعکس بود صدا وسیما باز هم همین رفتار داشت؟نجف زاده(خبرنگار) تا اعدام معلم قضیه را پیگیری میکرد. الان کجاست؟و؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2514937) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۴۸:۱۴
معلومه که اصلا معنی غیرت را نمیدونی. غیرت یعنی چاقو کشی؟ گیرم معلمش چیزی هم گفته. باید میکشتش؟ اگه این طوری باشه الان همه باید همه درحال کشتن هم باشن. (2511012) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۱۲:۵۹
همه که مثل شما قدیس نیستند . باید در مسایل تربیتی بیشتر دقت کنیم و به حقوق شهروندی پایبند باشیم . (2511393) (alef-13)
 
مهران رشیدی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۵۰:۲۰
خدا به آخر و عاقبت اقرادی مثل شما رحم کنه، بدون اینکه حتی نام آن دبیر زحمتکش و دلسوز را که با حقوقی بخور و نمیر به فرزندان این مرز و بوم درس می داد را بدانی متهمش کردی و مقصر، تا کسانی مثل شما داریم وضع روز بروز بدتر خواهد شد، از خدا، خانواده و روح آن مرحوم طلب بخشش کن، آن نوجوان چاقویی از قبل فراهم کرده و قصد هم داشته، بنابراین قتل عمد محرز است، وقتی قلیان و شیشه در دسترس همه هست و کافی است دست دراز کنی این می شود نتیجه اش، وقتی نوشتیم و نوشتند که قهوه خانه های قلیان دار مرکز فساد است و ترویج مواد، آقای احمدی نژاد رئیس دولت پاکدستان، برای لچبازی با مجلس قهوه خانه ها را از مصادیق اماکن عمومی خارج کرد، حالا بیاید جواب بدهد، جواب خون این معلم مرحوم و جوانان مردم که در قهوه خانه ها معتاد می شوند، مواد می خرند و مواد می فروشند. (2511017) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۳۷:۰۴
معلم احترامش تا اخر عمر بر ما واجب است ارگ می دونستیم که سختگیری معلم چه ارزشی داره اونوقت اینطوری حرف نمی زدیم (2511521) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۵۶:۵۱
نه به عنوان یک استاد دانشگاه که به عنوان یک انسان از چنین پیامی و هر تاییدی بر آن متاسفم. جهالت جوانی!! قرار است بچه های شما در چه سنی حداقل ادب را یاد بگیرند؟ آموزش انسانیت را از چه سنی شروع می کنید؟ کی بچه های شما باید ساده ترین قواعد اخلاقی را یاد بگیرند؟ متوجه اید که داریم در مورد قتل حرف می زنیم و نه درشت و ناسزا گویی و بد دهانی.
با احترام به بسیاری از جوانان و نوجوانان ایرانی، بعضی، فرزندانشان را به گونه ای تربیت می کنند که تصور می کنند مرکز خلقتند و همه عالم برای آنها به وجود امده. پر مدعا و مغرور و البته کم عمل. فرزندانی بی ادب که فقط دست بگیر دارند و خیری برای کسی ( و از جمله پدر و مادر) ندارند. بیچاره معلمی که به استانداردهای حرفه ای متعهد است با این بچه ها و والدینشان. (2511038) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۰۶:۲۹
ایشون دبیر فیزیک بنده در سال اول و دوم دبیرستان در مدارس سمپاد بودند
واقعا زحمت می کشیدند و انسان منطقی و خوبی بودند
و امیدوارم در بالاترین درجات قرار داشته باشند
شما هم بی خود و بدون اطلاعات کامل اظهار نظر نکنید
واقعا حیف شد که چنین معلمی رو از دست دادیم.
البته ناگفته نماد سال اول دبیرستان بنده فیزیک افتادم اما هنوز جزوات اون دوران رو دارم. ایشون واقعا زحمت می کشیدند و نوع دبیرستان هم براشون فرقی نداشت و و در همه جا یکسان درس میدادند و یکسان زحمت می کشیدند (2511059) (alef-13)
 
معلم
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۲۶:۴۸
عزیز من شما از کجا می دونید ایراداتی داشتن
بزار برات بگم ، مسئولین که نمیگن ما دانش آموز داریم شیشه کشیده اومده مدرسه ، شراب خورده مست اومده مدرسه و ....
البته من قصد توهین به دانش اموز خاطی را ندارم ولی .. (2511091) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۱۸:۵۰
هم معلم هم دانش اموز هم اموزش وپروش هم والدین وهم صدا وسیما وهم وزارت ارشاد وهم نهادهای فرهنگی دیگر همگی مقصرن .
چندی قبل یکی ازاستادان حافظه تعریف میکرد به یک دبیرستان غیرانتفاعی پسرانه رفته است تا تکنیکهای حافظه را اموزش دهد دانش اموزانه دبیرستانی سرکلاس درحضورمعلم مدام همدیگررا میزنن وفحش میدهندو اگرهم استاد اعتراضی کند باتهدید دانش اموزان درتعویض معلم روبرو میشوندوهمینطور اگر دانش اموزان ازمعلمی خوششان نیاد ان معلم حتما تعویض میشود. ایشان برایمان تعریف میکرد که بعداز ده جلسه هنوزهم نتوانسته است تکنیکهارااموزش دهد ودراین 10جلسه کارش این بوده که فقط به دانش اموزان دبیرستانی یادبدهد که همدیگرراسرکلاس چه درحضورمعلم چه غیران نزنند و البته ایشان میفرمودن باهمه تلاشها هنوز نتوانسته عادت فحش دادن دانش اموزان را اصلاح کند وسرکلاس اینها مدام به هم دشنام میدهن ان هم درحضور معلم کلاس و این استاد میفرموددارد کارمیکند تابتواند این عادت زشت دانش اموزان را هم اصلاح کند وبعد شروع به اموزش تکنیکها کند .
متاسفانه والدین درتربیت فرزندان تلاشی نمیکنند و ویک تبلت خریده اند وداده ان دردست بچه دوساله شان تا مزاحمشان نشود ویکجاارام بگیرد
مدارس ومعلمان فقط هم وغمشان درس ونمره است و
در جامعه هم تبلیغات موسسات مختلف کنکور فقط نموددارد
تی وی را روشن میکنی کنکوراسان است وزبان اسان است وپروازاسان است و.....
درکوچه پس کوچه هامان هم گیم نت هارو مشاهده میکنی که بچه های دبستانی درحال بازی با انواع بازیهای مجاز وغیرمجازان هم بامضامین خشونت وکشت وکشتار هستن
ازاین جامعه چه انتظاری داریم ؟ (2511290) (alef-13)
 
هاتف
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۴۲:۵۱
قطعا کسی معصوم نیست . . . اما در پاسخ این نگارش شما به جرات میتونم بگم استاد خشخاشی با اخلاق ترین و با فرهنگ ترین استادی بود که میشناختم ... ایشون استاد من در دانشگاه بود . با این حال که تو دانشکده فنی مهندسی کامپیوتر و برق تدریس میکرد برای اون بین استادی دانشگاه و معلمی مدرسه هیچ فرقی در اخلاقشون نداشت . فردی مهربان ، خوش زبان و آرام و با علم بود (2511343) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۵۰:۰۸
آقا یا خانم محترم اگه از بستگان. نزدیک جنابعالی برایش این اتفاق می افتاددوباره همین حرف را میگفتی یک معلم حنجره و اعصاب و روان خودش رابرای امثالی مثل حضرتعالی ازبين میبرد که از طرف شما محکوم به این بی ادبی ها بشود (2511355) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۵۸:۵۴
با سلام
بی عیب فقط خداست. اما مسئله ای که وجود دارد این است که در جامعه ما ارزش و ضد ارزش جای خود را عوض کرده اند. مثلا اگر یک نفر موتور سوار پشت چراغ قرمز بایستد، به نظر بقیه کار غیر عادی انجام داده است. این مطلب در مدارس نیز وجود دارد. اگر معلمی واقعا سر کلاس برود و درس دهد و از بچه ها درس بخواهد، از چشم بچه ها معلم خوبی نیست ولی اگر همین معلم سر کلاس اجازه بازی و یا هر حرکت دیگری به بچه ها بدهد ولی در عوض به درس و مشق و امتحان اهمیت لازم را ندهد، دبیر محبوب بچه ها می شود، همینطور نوع درس ها هم در این مطلب دخیل می باشند. در مدرسه ای که من بودم دبیر ورزش ، ساعات ورزش را به تمام معنا تلاش و فعالیت داشت و بچه ها مانند کلاسهای دیگر باید بود تمرین می کردند. در نظر سنجی از دانش آموزان این مدرسه امتیاز این دبیر بسیار پایین بود، در حالی که در مدرسه قبلی دبیر ورزش کاری نمی کرد و بسیار هم محبوب بود. لطفا در موقع نظر دادن به این مطلب توجه بفرمایید که اگر شما را به عنوان معلم، برای چند ساعت سر کلاسی با 35 دانش اموز جوون با اخلاق و رفتار جوونهای امروزی بفرستند و فقط بخواهید آنها را آرام کنید چقدر انرژی و توان می خواهد ؟؟؟؟
آیا یک معلم باید چه کاری انچام دهد؟ تدریس، آرام کردن کلاس، تربیت بجه ها، بررسی مشکلات خانوادگی و تربیتی بچه ها، مطالعه و پژوهش و ....!!!! البته فراموش نکنیم که اگر می خواهیم کشور آبادی درست کنیم باید از مدارس و ابتدائی ها و از تکریم معلمان شروع کنیم !!! چیزی که در این جامعه مرده!!! (2511371) (alef-13)
 
سجاد
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۰۶:۰۰
مقصر گرداندگان الف هستند که اگر یک گزینه اعلام رای منفی در هر نظر می گذاشتند امثال شما خفه می شده اید (2511382) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۴۸:۰۹
شما واقعا یک آدم کوته بین و کوته فکر هستید که فکر می کنید که هر کس یه ایرادی داشته باشه باید کشته بشه یعنی شما خود مبری از هر گونه ایراد هستید دارید برای دیگران فتوا صادر می کنید مگر معلم یا هر فرد دیگری در این جامعه مشغول یه کاری هست باید در صورت بروز یه خطا که ان معلوم نیست به نظر ما خطا محسوب می شود باید کشته یا سلاخی شود اقا یا خانم محترم اینجا امریکا نیست این یه مملکت اسلامی است و قانون خئا در ان جاری است پس باید ...... (2511440) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۱۰:۳۷
خوب بي پروا ميگي قظعا ايرادات اخلاقي داشته!! بترس بنده خدا، تو هم خواهي مرد
راستي املاتم ضعيفه، فوش نه..و فحش (2511477) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۲۴:۴۷
خب فرض اینکه ایراد داشته ایا امکان تغییر مدرسه یا در میان گذاشتن با اولیا خودش یا مدرسه را نداشته باید اعدام بشه بی برو برگرد با همون کاردی که داشته (2511501) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۴۶:۴۸
بنده خدا با این حرفهای نمی توانی قومت را تبره کنی شما مرحوم را محاکمه میکنی شرم کن ای بی وجدان (2511540) (alef-13)
 
معلم
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۸:۴۶:۴۵
بسیار متاسفم که هر که هر چه می خواهد می نویسد و الف هم بدون مطالعه منتشر می کند. شما از کجا فهمیدین که مقتول گناهکار بوده؟ حتما از همان هایی هستین که همیشه می گویند: معلمان حقوق مفت می گیرند. اما با شما موافقم از یک جهت که نتوانسته ایم افراد را خوب تربیت کنیم!!! چون دیگر هیچ ابزاری در اختیار معلم نیست و در آخر سال هم باید نمره همه را بدهد!!! همکاران گرامی تسلیت ....تسلیت البته بشتر برای تربیت اینگونه افکار !!! (2511854) (alef-13)
 
هنگامه
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۴:۱۵:۵۷
منم دهه شصتی هستم و از دوران دبستان بخصوص یادم هست که معلم ها خط کش و خودکار و بیرون کلاس انداختن رو به عنوان تنبیه استفاده می کردند و واقعا از خانم ناظم و مدیر حساب می بردیم و بعضا تنبیه و تحقیرم می شدیم. با این حال اگر هر کدام از معلم هام رو ببینم دستشون رو می بوسم و هرگز و هیچ طوری نمی شه چاقو کشیدن روی معلم رو توجیه کرد . این دانش آموز وحشی! الان به خاطر یک مسله بسیار کوچک در قیاس با سایر مشکلات زندگی به راحتی با چاقو جان یک انسان را میگیرد تصور بفرمایید با این عقده فردا صاحب زن و بچه هم بشود و سر کار هم برود! (2512611) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۲۳:۳۷:۳۸
واقعابراتون متاسفم اين بزرگوار همين امسال معلم فيزيک ما بودند اما بنده هرگز هيچگونه توهين يا رفتار دور از ادب و سخت گيري ازايشان نديدم.ازهرکدوم از بچه هاي شهيد بهشتي وفرزانگان بپرسين همه همينو ميگن...ضمنا حتي اگرمعلم اينطور که شما توصيف ميکنين باشه توجيهي براي قتل!!!!!!يک معلم سرکلاس درسنيست.... (2514795) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۷ ۱۳:۰۲:۵۵
آقا لطفا به یک روانشناس مراجعه کن اصلا معلم هم مقصر حق او مرگ بود متاسفم برای امثال شما که حتما از جنس همان دانش آموز قاتل هستید (2515016) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۴۱:۲۴
در پاسخ به کسی که چیزای عجیب گفته ! تحلیل موضوع قبوله ولی یعنی هر کسی خونش به جوش اومد باید آدم بکشه. خدا بخیر کنه چه خبر شده ؟؟!! (2510731) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۰۸:۲۶
بهتر ایت این معلم های بدرد نخور رفتارشان را درست کنند (2510800) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۵۸:۴۰
یعنی اگردانش اموزو اعدام کنیم درست میشه همه چی ؟!!!!!!!!!!
جامعه ما خشونت گراشده وعصبیه وتحمل نه رو نداره ،اینم احتیاج به بررسی موشکافانه دارهتا درست برنامه ریزی بشه ورفتاراکثریت تغییرکنه .
یه روز اسیدپاشی، یه روز قتل معلم ، یه روز لشکرکشی صفحه مسی وبهاره رهنما وتوسلی
ودیروزم بازاسیدپاشی حتی اینکه چندهزارنفرمیرن مراسم ختم یه خواننده نه چندان مشهور برای چی هیچ کس نمیدونه!
همش که اعدام نمیشه یکم عقلاتونو بکاربگیرین ببینین
اخه بایدچیکارکرد وفرهنگمون چرااینجوری شده .
یه زمانی تلویزیون بازمیکردی میگفت امارطلاق درکشورهای اروپایی وامریکایی چقدربالاست امروزامارخودمون روی خودمونو سفیدکرده
چندسالیه تلویزیون بازمیکنی امار تیراندازی دانش اموزابه معلما ودانش اموزای امریکایی رو مدام تکرار میکنه
اینم که ازاین, تا دیرنشده بایدجنبید
وگرنه چندسال دیگه امارخودمون میزنه رودست امریکایی ها (2510915) (alef-13)
 
هادی ایرانی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۰۴:۰۲
جهت بررسی علت خشونت گرا شدن جامعه متن زیر رو بخونید
تو مسابقات UFC که ورزشکارا میرن تو قفس و به شکل تقریبا آزاد همدیگر رو تا حد ممکن می زنن و خونین و داغون می کنن، ماهواره هم زیاد نشون می ده. تقریبا یک ماه قبل از هر مسابقه مربی اجازه نزدیک شدن ورزشکار رو به دخترا نمی ده! می دونین چرا؟ چون ورزشکار حس وحشی شدنش زیادتر بشه و وقتی رفت تو قفس عقده هاش رو سر حریف خالی کنه!
تقریبا شبیه این اوضاع تو جامعه ما هم داره اتفاق می افته! (2511259) (alef-13)
 
lمسعود
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۳۷:۰۰
دقیقا درسته متاسفانه جامعه ما تبدیل به یک جامعه عصبی و قانون گریز شده که احساس می کنه زیاد حرفش تحویل گرفته نمی شه و خودش باید دست به کار بشه و انتقام بدی ها رو بگیره که جای بسی تاسف داره (2511329) (alef-13)
 
abbas
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۳:۱۰:۲۹
بعد از کلی کامنت خوندن با این یکی حال کردم
یادمان باشد آن پسر احمق 16 سالش است و جوان است . با اعدام هیچ چیز درست نمیشود نه آن خانواده عزادار به حالت اول برمیگردند و نه آن نوجوان بدبخت از این پس زندگی خوبی خواهد داشت(هرچند که اعدام نشود). ما باید روش برخورد با جرم را تغییر دهیم اگر میخواهیم جرائم کاهش یابد، باید جنبه عمومی جرم را بهای بیشتری بدهیم و از شخصی سازی جرم ها تا حد ممکن بپرهیزیم. (2511581) (alef-13)
 
یک مادر
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۰۷:۰۲
وقتی همکلاسی پسرم را به علت شیطنت های خاص همین سن از مدرسه اخراج کردند.برای پسرم توضیح دادم که ما 2نوع روش داریم یا خاطی را بزنیم زندانی کنیم یا بکشیم اگر مرگ چاره کار بود که با این همه اعدام ،دیگر کسی کار خلاف نمیکرد درصورتی که خلاف ،بیشتر شده.وافرادی که تحقیر میشوند بالاخره در همین جامعه باید کارو زندگی کنندوباز هم ما با انان برخورد خواهیم کرد .بنابر این باید راه دوم را انتخاب کرد و آن اینکه رفتار صحیح و مدارا و کنترل عواطف و احساسات را به او آموخت و دوباره به جامعه باز گرداند. (2511144) (alef-10)
 
م علی فلاح
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۱۷:۰۳
این حادثه دلخراش مثل هزار حادثه دیگر با یک ابراز تاسف شعاری خیلی زود فراموش خواهد شد بدون اینکه دردی از جامعه دوا شود چرا که اگر گوش شنوایی بود شاهد بیان کلمه تاسف نبودیم (2511162) (alef-13)
 
معلم زبان
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۲۹:۳۹
شهادت معلم زحمت كش فيزيك را به همه تسليت ميگويم (2511188) (alef-13)
 
یک معلم
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۵۰:۲۵
سلام این اتفاق اصلا برای من عجیب نبود. من در مدرسه ای درس میدم که بچه ها خودکار با خودشون نمی اورند ولی چاقو و قمه همیشه همراهشون هست. خدا شاهده بعضی وقتها حتی نیروی انتظامی جرات دخالت نداره. سال گذشته یکی از همکاران ما رو توی مدرسه حسابی کتک زدند هیچکش جرات نکرد حرف بزنه اما اگه یک معلم توی گوش دانش آموز بزنه شب توی اخبار سراسری n بار پخش میشه. اگه لازم دونستین اسم مدرسمون رو هم براتون میفرستم. (2511230) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۳۰:۳۵
وقتی آموزش و پرورش در سالهای گذشته و امروز رها می شود و تعطیلات تابستان بهانه ای برای حمله به معلمین که از حقوق کم و کم توجهی به اموزش و پرورش معترضند و وقتی که پرورش فدای جمع اوری پول به بهانه اقتصاد مقاومتی می شود و وقتی دیگر ارزشی برای معلم باقی نمی ماند چرا که یک دیپلمه بانک صد ها برابر معلمین در امد دارد باید هم به وضع اسف ناک تربیت نسل جوان گریه کرد امروز معلم سلاخی شد فردا همین کارمندان بانکها اسیر سرقتهای مسلحانه و فرداهای دیگر همه چیز فدای بی توجهی به تربیت این نسل که همانا اموزش و پرورش هست . مسئولان بعید هست به خود بیایند چون تازه یادشان امده که چون تربیت نداشته ایم پس باید بهداشت را بچسبیم تا دکترهایی که هفت برابر دکترهای امریکایی در امدئ دارند فردا بتوانند چاغو خورده های جامعه را نجات دهند . باید بانکها باشند تا پول این دکترها را برایشان نگهدارند و گور بابای معلم که می تواند در تاکسی تلفنی یا در بنگاه و یا جاهای دیگر فکری به حال خود کند . تربیت کیلویی چند (2511314) (alef-13)
 
والا
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۳۶:۵۱
معمولا در کشورهای دیگر در صورت وقوع چنین اتفاقی وزیر هرچند بصورت نمادین اسیفا می دهد ولی در حدود یکسال است که با چشمان خود می بینیم که وزیر محترم دولت فعلی هیچ اقدامی در جهت بهبود مشکلات وزارت خانه متبوع و نیز معیشت دبیران و معلمان انجام نداده اند و همیشه فرموده اند که شرمنده هستند . ایکاش بجای بیان شرمندگی استیفا دهند تا وزیری کاردان و مدیر و درد آشنا این وزارتخانه عریض و طویل و با مشکلات فراوان را هدایت و مدیریت نمایند. (2511519) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۳:۱۸:۴۹
اصولا کسی سوال نکرد که کارد توی کیف یک دانش آموز 14 ساله (اول دبیرستان) چکار می کرده؟!! شاید برای پوست کندن پرتقال با خودش کارد جمل می کرده، احیانا برای زورگیری و این چیزا که نبوده؟؟؟! (2511592) (alef-13)
 
سها
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۹:۵۸:۱۲
این معلم و دانش آموز که گذشت.اون سی تا بچه ای رو بگید که بدون هیچ هزینه ای یه فیلم وسترن و ته خلاف رو آموزش دیدن .خدا به داد والدین اونا برسه. (2511907) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۱:۰۱:۴۷
اگر با شتر دزدان برخورد شود تخم مرغ دزدان اينقدر جسور نميشوند. (2512047) (alef-13)
 
معلم
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۴:۵۹:۰۵
اگه آقای وزیر استعفا دهند مشکل معلمان حل خواهد شد، برنامه ریزی برای اصلاح فرهنگ انجام جدی تر می شود و الا با این نوع تفکرتا حالا به اینجا رسیدیم به بعد هم بدتر خواهد شد. (2512748) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۸:۱۱:۴۱
من بروجردیم این اقا هم می شناسم بنده خدا خیلی ادم متینی بود فوق لیسانس فیزیک اتمی از بد روزگار معلم شده بود نمی دونم چی بگم ولی من متود 57 جرات نداشتیم تو چشم معلم نگا کنیم تا سوم دبیرستان کچلمون می کردن نمی دونم اینا چه نسلین دو تا مدرسه تو مجاورت محل کارم هست به خدا یه چیزایی ادم ازشون می شنوه ومی بینه که از زندگی سیر میشه خدا اخر عاقبتمون رو به خیر کنه با این نسل نو (2513265) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۰:۲۴:۳۳
این اتفاق یک موضوع فرهنگی است وناشی از عدم تربیت درست در خانواده.... این قبیل اتفاقات خود معلول شرایط اجتماعی است قرار نیست برای هر کنش اجتماعی قانون نوشته شده باشد.... عرف وفرهنگ باید بدرستی در خانواده آموزش داده شود به نظر من هر دو طرف قضیه قاتل ومقتول قربانی شرایط اجتماعی هستند (2513877) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۰:۵۱
وقتي مقامات و الگوهاي جامعه براي رسيدن به هدف از هر وسيله اي استفاده مي كنند ، مردم مي گويند چرا ما نكنيم.
متاسفانه امروز كل اسلام در حجاب خلاصه شده است (2510348) (alef-13)
 
محمدزر
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۳۲:۱۸
تفسير درستي است، كه حضرت علي (ع)فرمودند :الناس وعلي دين ملوكهم مردم در رفتار به حاكمانشان نظر مي كنند. (2510539) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۰۶:۳۸
اصلا ربطش به حجاب چیه؟ ما چرا مسایل را با هم قاطی می کنیم؟ (2510798) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۳:۳۳
باز شما از اونور پشت بام افتادید
من خودم معلمهای زیادی هم دیدم صلاحیت اخلاقی و رفتاری و ... نداشتند و با رفتارهای غیر اخلاقی باعث کلی مشکلات روحی و روانی دانش اموزان در اینده و بزرگسالی شدند

رابطه جنسی ناظم، کتک خوردن دانش اموزها کر شدن و دست و پا شکستن نمونه های شاخصه بماند تبعیض و کنایه و طعنه و چشمک و .... که مرسومه

این اقا هم باید دید چطور با اون دانش اموز برخورد کرده، تحقیرش کرده، اذیتش کرده اگر هم این نبوده پدر و مادر اون پسر و مسئول پرورشی مدرسه کم کاری کردند
چون اون پسر هم معلومه مشکل روانی داشته و باز کم کاری مدرسه هست که هنوز قبول وجود مشکلات افسردگی، روانی، خشونت در دانش اموزها را نمی خواهند بپدیرند
شاید اون پسر میرفت روانپزشک و دارو میخورد این کار را نمیکرد

لطفا از درج اخبار یکطرفه و احساسی و موج سواری این روزها خودداری کنید (2510363) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۳:۳۹
هم سن و سالهای ما كه مربوط به زمان گذشته بودیم تا جنگ شد رفتیم جنگ (شهید حسین فهمیده) . ولی افسوس حالا جوونها چی كار میكنن. نمیخوام همه رو جمع ببندم ولی دوستان آمار اعتیادم تو جوونها داره بیداد می كنه. چی بگم دردناكه. دردناك. (2510512) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۰۸:۲۲
بابا زمان ما و شما هم از این خبرها بود. زمان ما اکثر بچه جیبشان چاقو بود. همچین هم با فرهنگ نبودند. حالا شاید معلمی کشته نمی شد یا اگر می شد کسی خبر نمی شد لکن این مسایل از قدیم الایام بوده و خواهد بود. (2510799) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۶:۳۶
مطلبتان کاملا درسته و امیدوارم سایت الف منتشر کنه من پسر دبیرستانی مومن و ماخوذ به حیایی بودم در دبیرستان متوجه کنایه های دوستان همکلاسی در مورد چشمک و توجه یکی از دبیران به خودم شدم که خوشبختانه از این حد بالاتر نرفت ولی همین کار ایشان و نیز طعنه های دوستان که این موارد شاید بین خودشان شوخی بود
باعث شد دچار یک مشکلات روحی، سرخوردگی، تحقیر و .. در من شد که سرنوشت زندگیم را عوض کرد
بعدها فهمیدم چه بلایی سرم امد ولی دیگر چه فایده
اکنون فردی بی ایمان و ناامید و پوچگرا شده ام (2510519) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۲۱:۵۵
وا خب حالا که متوجه شدید مشکل از شما نبوده ایا نباید به خودتون بیاید و بگید گذشته که گذشته و من چرا به خاطر حرف و برداشت چهار نفر دیگر که شاید هرگز در زندگی شما نقشی هم ایفا نکرده باشند و نکنند حیات خودمو حروم کنم؟بعضی ها هم عجب استدلال هایی می اورند !!!!! (2511078) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۳۰:۰۱
من همه رو به چشم وزارت خانه می بینم ، وزارت خانه ای كه فقط می خواد آمار های قبولی رو بالا ببره ، وزارت خانه ای كه متولیش وقتی ازش می پرسن وضعیت بخاری های چی شده ؟ خیلی خونسرد جواب میده مشكل بخاری داریم اما خدارو شكر هر اتفاقی بیافته بچه ها بیمه هستند ( اشاره به گزارش یكی از خبر های اخبار 20.30 ) ، وزارت خانه ای كه تو یك كلاس كوچیك ، 35 تا 40 دانش آموز جای میده ، وزارت خانه ای كه تنها چیزی كه براش مهم نیست آموزش هست ، همینه ، تو این سیستم آموزشی ما كه من معلمش باشم ، نه معلم انگیزه معلمی داره ، نه دانش آموز اون چیزی كه باید یاد بگیره ، یاد می گیره ، همین اتفاق ها باید هم بیافته ، جای تعجب نیست (2510533) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۵۳:۲۴
35تا پسر بچه نادان گه فقط دهانشان به جیغ ودادوناسزا بازه و به قول خودشون دائم در حال لنگ انداختن جلوی پای هم وکله پاکردن همند تو کلاسمه به هیچ زبانی وبه هیچ روشی آروم وقرار ندارن فقط 6تا بیش فعال رسما تایید شده دارم که یه لحظه رو نیمکت آروم قرار نمی گیرن نه از مدیر نه از ناظم ونه معلم از هیچکس حساب نمیبرن اگه یکیشون به اون یکی یه تلنگر بزنه دومی تاکتک نزنه راحت نمیشه حالا تو این کلاس باید کتابهای حجیم وبی محتوی را درس بدیم ونخبه پروری کنیم !!! امروز حواسم نبود تو یه بحث تربیتی اشتباها از دهنم در اومد که دشمنای امام حسین یک عده شرابخور بی دین بودن همون موقع شاگردم با صدای بلند شروع کرد: خانم بابامون یه روز مشروب خورده بود اومد تو خونه این قد داد وقال کرد !!! این وضع کلاسا ومدرسه ها اون وضع خونه ها اونم وضع مسئولین که سرشون تو برفه وصبح تا شب شعار من آنم که رستم بود پهلوان سر میدهند .خوب نتیجه بهتر از این میخوایم ؟! (2511028) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۰۶:۳۱
کاشکی میشد بی نهایت مثبت داد (2511385) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۷:۱۲:۵۱
سلام
چرا بالاتر نميريد دولت و حكومت اسلامى، من شك دارم كه ما متوجه وضع تعليم و تربيت باشيم اما مردان حكومت و سياست خير
واقعا چرا به مقوله آموزش و پرورش كم توجهى مى شود .
حقوق يك معلم در مقايسه با مشاغل ديگر دولتى بسيار كم و ناراحت كننده است بر همين اساس أفراد اين شغل را در انتهاى ليست مشاغل مورد نظر قرار مى دهند .
شما را به خدا فكرى عاجل براى آموزش و پرورش و اهميت بيشتر به جامعه معلمين براى بهتر شدن تعليم و تربيت نسل فردا بكنيد.
هر روزى كه به حال ميگذرد بيشتر ضرر ميكنيم
سياستمداران ، مديران و.... فردا همين دانش آموزان امروزند كه ديدگاهشان در مدرسه و زير نظر همين معلمان شكل ميگيرد (2513978) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۴۸:۵۷
آقای ایکس یا ایگرگ ؟ متاسفم برات همین (2510749) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۱۶:۱۳
کاملا موافقم ,همه ازدانش اموز میگن البته درسته که این نسل جدید رفتارش افسارگسیخته هست ولی هیچ کس ازمعلمها ورفتاراشون نمیگه . معلمهایی که فقط یه لیسانس وفوق گرفتن ویه رفتار درست طبق اصول روانشناسی با بچه ها بلدنیستن . اموزش پروشی که اصلا به این جنبه درگزینش معلمها دقت نکرده. اموزش پروشی که استعداد بچه ها رو تشخیص نمیده واموزش پروشی که
یه مشاور درست درمون تومدرسه نداره که مشکلات رفتاری بچه هارو تشخیص بدن .
هیچ کس نگفت روز قبلش معلمه پدره دانش اموزو دیده وهرچی تونسته زیرآب دانش اموزو پیش باباش زده وحتما هم باباهه ناراحت شده وشب رفته خونه وبه حساب پسرش رسیده ! اصلا کسی تو اون مدرسه تشخیص نداده که بچه ای که فیزیکیش ضعیفه نمیکشه چراباید بشینه سراون کلاس !
اگرمعلم رفتاره صحیحو میدونست واگربانقاط ضعف وقوت دانش اموز اشراف داشت وراهنماییش میکردنه اینکه به پدربچه گله کنه واگرمیدونست چطور باید بادانش اموزعصبی رفتارکنه واگروقتی باپدردانش اموز روبرو میشد ازدوتاکلمه حرف زدن پدره میفهمید رفتارپدرباپسرش بعدازاین همه زیراب زنی چه خواهدبود
ومیفهمیدلزومی نداره هرچیو به پدره بگه واقعا این اتفاق میافتاد ؟!
من نسل دهه شصت هستم ومعلمها اون زمان واقعا فاجعه بودن وبااینکه خانم هستم ولی معلمامونم بااینکه خانم بودن ماروکتک میزدن وحتی شعورشون نمیرسید که دختربچه رو به خاطرفیزیولوزیک خاصش نبایدزد ومعلمی داشتبم که کل کلاسویه بارحداقل زده بود ومادهه شصت بودیم جیکمون درنمیومد .بچه های دهه هفتادمثله مانیستن ولی متاسفانه معلمها هنوز متوجه نیستن فکرمیکنن با این نسلم میشه مثله مارفتارکرد .
فکرمیکنن هررفتاری باماداشتن میشه باایناهم داشت ،همین میشه . (2510822) (alef-13)
 
حسین نیک بین و نیک بیان
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۱:۱۰:۱۶
کاملا مخالفم (2512078) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۴۰:۲۰
شاید هم چنین شخصیتی داشته ولی اینها دلیل بر کشتن طرف نمیشه (2510876) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۱۱:۴۱
حتما شما هم مشکل روانی داری ، بحث قتل یک آدم اون هم توسط نوجوان - شاید بدونی که فرهنگ فقط آموزش و پرورش نیست سایر ارگانها هم دخیلند جهت اطلاع جناب (2510932) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۳۹:۳۴
پس خود دانش آموز کجای این پازل است؟ همه مقصراند از معلم و والدین و مشاور گرفته تا ابر و باد و مه و خورشید و فلک غیر از فردی که بنا به حکم عقل و شرع و قانون مسئول اعمال و افعال خویشتن است. دانش اموز نوجوان متأسفانه مرتکب اشتباهی بزرگ شده است که جبران ان ممکن نیست و شاید تاوان آن بسیار سنگین باشد. (2510989) (alef-13)
 
دانشجوی دانشگاه پیام نورقزوین
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۰۵:۵۳
بااینکه یه انسان مرده ولی من نمیدونم چرا دلم نمیسوزه بااینکه ادم فوق العاده احساساتی هستم ، حالا شاید دانش اموزمقصربوده باشه ولی من اصلا احساساتم با معلمه نیست . انقدر وضعیت مراکزتحصیلیمون فاجعه است .
مدیرمعلم وناظم فکرمیکنن بچه های مردم ازجوی اب خیابون دراومدن وهرکاری میشه باهاشون کرد وهرچیزی میشه بهشون گفت .
کارمند واستاد ومعلم ومدیرنه تربیت داره نه ادب وفقط یه مدرک دارن بعضیاشونم باپارتی اومدن وهرچی ازدهنشون درمیاد میگن اصلا اموزش ندیدن که باید بادانش اموز ودانشجو وارباب رجوع چطور برخورد کنن .
رفتم دنبال کاردانشگاهمم , خانمه نشسته به جای کارانجام دادن به ادم توهین میکنه ومتلک میندازه .مجبورم سکوت کنم چیزی نگم چون مسلما به ضرر خودمه وممکنه کارموراه نندازه وچند روز معطل بشم ،مونده بودم متلکهاش به من چه ارتباطی داره ویا دوتاهمکارنشستن کنارهم به هم فحش میدن جلوی ما ویا شوخی های زشت جلوی ما میکنند.
انقدراخلاقاشون بده وازبالا نگاه میکنن به ادم ، برای برگه تاییدمعدل ثبت نام کارشناسی ارشد برای دانشجوهای ترم اخر اصلا نرفتم دانشگاه وبرگه بگیرم ازبس رفتاراشون نامناسبه . هیچ کس رسیدگی نمیکنه . (2511057) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۵:۲۹:۱۲
حرف کاملا درستیه
چرا این همه معلم بلا بر سر خشخاشی آمد
حتما بچه رو تحریک کرده
نمره که نداده
پیش پدر هم که بدگویی کرده ازش
اجازه نشستن سر کلاس هم که نداده
طبق خبرهای جسته و گریخته اگر حقیقت داشته باشه
خوب یه جا باید کوتاه میومد دیگه
کشته شدن حقش نبود اینم با این بدبختی
ولی خودش هم بی تقصیر نبوده (2511782) (alef-13)
 
دکتر بیکار
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۱:۲۳:۰۵
از دید من، هم این معلم مظلوم و هم دانش آموز ضارب، هر دو قربانیان نظام ناهنجار فرهنگی، اجتماعی و آموزشی هستند (2512119) (alef-10)
 
دکتر مهران سعیدی
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۱:۳۳:۰۳
سلام .من واقعا از شنیدن این خبر متاثر شدم .من الان به همراه همسرم و دخترم در ژاپن زندگی میکنیم .شاید باورتون نشه اما اینجا فرهنگ مردم طوریست که با تمام وجود به معلمین احترام میذارن در همسایگی ما خانم معلمیست که تقریبا یک ونیم برابر من حقوق میگیره و همچنین در زمینه حقوق شهروتدی محترمترین قشر معلمین هستند .ارزوی هر شهروند ژاپنی اینه که معلم بشه .معلمین بلیط اتوبوس سینما و استخر رایگان دارند .متاسفم برای کشور خودم که داعیه دینداری و تمدن داره و اینقدر از لحاظ فرهنگی ضعیف شده که یه دانش اموز خیلی راحت بیاد و دست به این جنایت بزنه .اینجا تو کشور ژاپن دانش اموزان هیچوقت حتی تصور چنین کاری رو نمیکنن .پسر عموی من تو ایران معلمه و وقتی که میزان درامدش رو پرسیدم که حدودا ماهی 500 دلار بود واقعا شرمنده همه معلمین شدم چطور تو کشوری با اینهمه ثروت و منابع خدادادی اینطور ظالمانه نسبت به مهمترین رکن پیشرفت جامعه ظلم میشه .من نظرات اکثر دوستان رو خوندم و دریافت من از این نظرات این بود که مشکل معلمین تو ایران القای فرهنگ بی احترامی به اونهاست .الان خیلی راحت بعضی از دوستان تهمت های زیادی نسبت به معلمین گفتند در حالیکه در دین اسلام هم نسبت به جایگاه معلم بسیار توصیه شده )رجوع کنید به رساله حقوق امام سجاد (ع) .در کل به نظر من جامعه ایران دراینده دچار سونامی فرهنگی شدیدی خواهد شد که تنها راه درمان آن اصلاح سیستم اموزشی ان می باشد .راهکار اینست که نخبگان جامعه را به سمت معلمی سوق بدهند و همه چیز رو برای اونها مهیا کنند با جایگاه ویژه اجتماعی و احترام بسیار خاص در فرهنگ مردم و انگاه از چنین معلمینی متخصص و متعهد دانش اموزانی نخبه تحویل بگیرند .یا حق (2513909) (alef-13)
 
معلم زبان
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۲۱:۰۵:۱۵
از طرف همه معلمان مظلوم ايران از اقاي دكتر مهران سعيدي به خاطر احساس پاك و نظر عالمانه ايشان تشكر ميكنم (2514691) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۳:۵۱
ضمن بیان تسلیت به خانواده این دبیر مرحوم، باید به ماجرا از دو سو نگاه کرد. کار دانش آموز قاتل بسیار بد و قابل دفاع نیست. اما همه ما از دوران دانش آموزی خود خاطرات زیادی داریم . هستند معلمانی که تمام عقده ها و کمبودهای خود را بر سر دانش آموران خالی می کنند و با این کار خود بذر کینه را در دل دانش آموز می کارند.
باید ریشه یابی شود که این معلم با این دانش آموز چه کرده که موجب چنین جنایتی شده است. (2510366) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۱۵:۵۰
حتی اگر چنین باشد هم کشتن معلم زحتمکش با چاقو نه علاج درد است نه راه چاره. بی اخلاقی در همۀ اصناف و گروه ها هست مثلاً می توانید به خاطر تجاوز وحشیانۀ چند مسافرکش نما به بانوان و جوانان خدای نکرده قشر زحمتکش راننده تاکسی را بد و ناسالم دانست. چه بسا خانواده هایی که پدر و یا مادر خانواده رفتاری مشابه آنچه که فرمودید با فرزندانشان دارند ایا می توانید همۀ والدین را بد و سرشار از عقده بدانید و قتل آن ها را تجویز کنید. اینگونه کامنت ها و اظهار نظرها تنها خشونت را توجیه و ان را عادی نشان می دهد و جامعۀ بیمار ما را به مرگ اخلاقی نزدیک و نزدیک تر می نماید. (2510940) (alef-13)
 
احسان
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۳۹:۴۷
اولین مرحله فکر میکنم این باشه که ، کمتر جملاتی از این دست بیان بشه :
"و جوان چهارده ساله ای بدون حتی دلیل خاصی یکی از آرام ترین، نجیب ترین و خوش نام ترین معلمان این شهر را با کارد در جلوی چشم هم کلاسیهای خود سلاخی می کند"
با این طور بیگناه جلوه دادن معلم و روانی جلوه دادن دانش آموز به هیچ جا نمیرسیم (2510396) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۰۲:۰۰
منظورتون چيه ؟ (2511047) (alef-13)
 
حسين رضائي
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۱:۵۶
اگر اين حادثه در امريكا و يا يك كشور اروپادي ميافتاد. سريع اعلام ميشد كه در جوامع فوق مشگل تربيتي و رفتاري است . ولي در كشوري كه دايه اسلامي را يدك ميكشد. چه بايد گفت؟ (2510405) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۲:۵۹
گناه این شخص این است که نمره نمیده و مانند دیگران بی خیال نیست و نمیگوید به درک و کارش را جدی میگیرد نسل بی سواد و بی فرهنگ بهتر از باسواد و پرسشگر است (2510408) (alef-13)
 
abbas
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۳:۱۵:۳۷
منم موافقم
این معلم را معلم هایی کشتند که به دانش آموزان نمره الکی دادند (2511587) (alef-13)
 
محمدی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۳:۲۳
"صدا و سیمای استان و رادیو بروجرد حتی از انعکاس ساده این خبر هم خودداری کرده است!"
اما کوچکترین اتفاق در یک مدرسه در آمریکا بارها و بارها پخش می شود. (2510410) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۵۴:۳۹
اگر اخبار را گوش می کردی ده بار گفت. ضمن اینکه مثلا حادثه تیراندازی با اسلحه با 20 کشته در امریکا با این حادثه قابل مقایسه هست؟ (2510595) (alef-13)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۵:۴۲
عجیبه که در این شرایط کم آبی و بی برفی ، این همه مدعیان ، از کجا برف !!!! گیر میارن تا سرشون رو توش فرو کنن و بگن :
من نبودم ، دستم بود ، تقصیر خیاط آستین کتم و..........بود ؟!؟!؟!؟!؟
تازه این دانش آموز هم که دیگه سنش به دهۀ شصتی ها نمی خوره !!!!!؛ (2510417) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۵:۵۴
درد بسیار است؛ خسته شده ایم از بس فریاد زده ایم. مسئولین یه جامعه خاموش و خمیده میپسندند. (2510418) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۴۷:۰۷
معلمان و اساتید دانشگاه پلیس هاو اصولا هر کس قدرتی دارد شروع به زورگویی و تحقیر دیگران می کند.حتی دربان یک اداره هم چنین جسارت هایی را انحام می دهند.پس خیلی از رخ دادن ای حوادث تعجب نکنید. اجبار و توهین در مدرسه ودانشگاه و سربازی و در محل کار و در شهر و کشور بیداد می کند. (2510426) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۵۰:۲۴
متن زیبایی بود خصوصا پاراگراف آخرش (2510433) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۳:۵۳:۳۶
خوب شما کع مقاله می نویسی مردم چه کاری از دستشون برمیاد؟ (2510441) (alef-13)
 
میرزا
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۱:۱۱
آگاه شدن حق مردم است (2510555) (alef-13)
 
یک معلم
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۰۰:۳۱
وقتی فرهنگ ها مفقود و ظرفیت ها بی توجه قوانین آموزشی سلیقه ایی داستان می شود این......نه معلم جایگاه خود دارد..... نه دانش آموز ظرفیت....قوانین آموزشی بین این دو حرکت می کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2510459) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۰۵:۴۶
اخلاقیات را در جامعه با دست خودمان نابود کردیم . به جای کارهای اصولی بر روی نسل جوان فقط به فکر حقوق هسته ای و مانند آن بودیم (2510469) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۰۶:۱۷
عزيز جان
در جامعه ما خشونت نهادينه شده و ااين امر بخشي متوجه نهادهاي مختلف حكومتي است كه به جامعه رسيده است
در جائيكه بايد دوست داشتن را تبليغ مي كرديم نه ن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2510470) (alef-13)
 
زینب
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۱۴:۱۵
یک جامعه بی اخلاق، پرخاشگر، بی تحمل، حریص و بی رحم است!!!!!
جامعه ما اینقدر هم سیاه نیست آقای معلم! (2510491) (alef-13)
 
روزبه
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۱۴:۴۹
من كه بينهايت متاسفم (2510492) (alef-13)
 
A Teacher 4 All Seasons
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۱۸:۱۳
وزیر اعظم! آیای فکر نمی کنید وقت آن رسیده باشد که مردانه استعفای خود را تقدیم کنید؟ (2510503) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۱۱:۵۲
آقا معلم تمامی فصول
اگر خودت وزیر بودی استعفا می کردی؟ در ضمن خطای یک دانش آموز به وزیر چه ربطی دارد؟ (2510811) (alef-13)
 
A Teacher 4 All Seasons
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۱۳:۵۹
استعفا تنها کنار کشیدن از پست و مقام نیست. استعفا یعنی:
همدردی با بازماندگان و معترضان
اعتراض به وضع موجود
قبول مسئولیت
نشان دادن ناراحتی خود
نشان دادن شجاعت و شهامت

ضمنا این وزیر نابغه که نیست و از آسمان نیافتاده... از سر ناچاری آوردندش. اگه جای اونو با تو و یا با من یا آن معلمی که در روستایی دور درس میده عوض کنند فکر نکنم مشکلی برای آموزش و پرورش پیش بیاد و شاید نتیجه بهتری هم عاید آ-و-پ شود.
فرمودید:
در ضمن خطای یک دانش آموز به وزیر چه ربطی دارد؟
اگر به وزیر آ-و-پ ربط ندارخ پس به کی ربط داره؟ (2511484) (alef-13)
 
A Teacher 4 All seasons
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۲۸:۳۵
لعنت خدا بر آن که تنبیه بدنی این نعمت بهشتی را در مدارس ممنوع کرد . من نمیدانم چرا تنبیه بدنی را در مدارس قدغن کردند؟ در شرع هم بیشتر مجارات ها و تنبیه ها بدنی هستند از زدن همسران که در قرآن آمده بگیر تا زدن بچه ای که نماز تمی خواند. مجارات های اسلامی بیشترشان بدنی هستند. حالا چرا ما در جایی که اسمش ایران اسلامی است تاکید می کنیم نباید تنبیه باشد. در کشوری مثل آمریکا در بیشتر از 20 ایالت تنبیه تدنی مجاز است اونوقت ما می خواهیم با خواندن یک جفت کتاب تربیتی غربی ها ادای روشنفکرها رادر بیاریم. به نظر من برای پیشرقت کشور مدارس باید سبک اداره اش به پادگانی نردیک شود، مخصوصا در وضعیت حاضر. (2511503) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۵۶:۵۹
استعفا کنه همه چیز درست میشه ؟! (2511039) (alef-13)
 
دنا
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۱:۳۱
البته نویسنده به زیبایی توانسته تقصیر رو گردن مردم بیاندازه و مسئولین و نظام دلسوز رو تبرعه کنه!
نظام باید قبول کنه که در این مسائل شکست خورده و دنبال حل اونها باشه.به جای خرج های سیاسی به داد مردمش برسه (2510508) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۵:۴۱
به قول یاس: "از چی بگم؟" (2510516) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۶:۲۴
از فارغ التحصیلان مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی بروجرد هستم. واقعا ایشان از بهترین اساتید مرکز بودند.
هم بسیار با معلومات بودند و هم این که برخلاف برخی دیگر نه تنها به هیچ عنوان از کار کم نمی کردند بلکه بسیار دلسوز بودند . (2510517) (alef-13)
 
ا
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۲۷:۰۹
نبود سيستم حقوقي مناسب براي حمايت از معلمان درداوره
هر روز فشار اجتماعي به معلم ها بيشتر ميشه از اداره از اوليا
از دانش اموز و... (2510521) (alef-13)
 
abbas
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۳:۲۰:۰۳
کشتنمون با این حقوق معلم کمه، حقوق معلم کمه حقوق معلم کمه
برید در مدارس تا ببینید که تمام معلم ها ماشاالله ماشین هایشون رو پارک کردند آیا 20 سال پیش اینطور بود؟ زمان ما معلم با دوچرخه و موتورگازی می آمد (2511596) (alef-13)
 
یه معلم
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۱:۲۶:۳۳
به خداقسم بیشترمعلمهاباسیلی صورتشون روسرخ نگهداشته اند.مگرکسانی که ارثیه پدری داشته اندویامعلمی شغل دوم یاسوم آنهاست.معلمهارا خیلی پیش ازاینها کشته اند.هر روزشرمنده ی خانواده شدن ازمردن بدتراست .کافیست نگاهی به دریافتی معلمان ومقایسه ی آن باکارکنان سایروزارتخانه هاونهادهای نورچشمی بیاندازید.آیاماشهروند این سرزمین نیستیم؟چرادولتهاهمیشه برای غیرمعلمان مادر است ولی برای ما صدرحمت به زن باباهای بی انصاف!! (2511736) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۲:۲۰:۲۴
والا من پياده مي رم مدرسه . ميگ كمك كنم به محيط زيست و كمي مصرف سوخت و... اما تنها كسي كه به فكر نيست آقايان هستند و بس . من معلم حالا بايد مواظب چاقو حريف باشم . ميشه درباره محيط زيست و ... در درس شيمي چيزي گفت ؟؟؟. همسرم به من مي گه به همشون نمره بده چون چاقو دارند !! بايد دفاع شخصي ياد بگيرم يا مواظب حركت حريف يا اصلا ... شما مي دونيد چه خبره.
كمال تاسف است كه خودرو براي يك جامعه پارامتر پول و لوكس بودن است آنهم خودرويي كه با استاندارد هاي روز دنيا چه از قيمت و كيفيت بسيار فاصله دارد . بهتر است بگوييم..... (2512290) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۳:۵۰
یک اتفاق استکه ممکن است در همه جای دنیا بیافتدو مقصر تنها مقصر است نه کس دیگر اما بها دادن به بچه ها از حد نباید بگذرد گاهی به معلمها اجازه یک تفتیش ساده هم داده نمیشود فرزند من از مدرسه گویی حرف میزد که وقتی او را نصیحت میکردم و میگفتم در دین ما هر کس به من یک کلمه اموخت مرا برده خود کرده تعجب میکرد حرمت به معلم را یاد بچه ها بدهیم حرمت به بزرگتر حرمت به کسی که چیزی از او یاد میگیریم (2510561) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۴:۲۱
در کمال تاسف اخلاق به سرعت در جامعه ما رو به افول است ! خود من یک معلم ابتدایی هستم از گذشته های دور معروف بود که دانش آموزان ابتدایی به مقتضای سنشان از علاقه وحرف شنوی بیشتری نسبت به دیگر مقاطع تحصیلی برخوردارند .اما باید اذعان کرد این روزها دیگر این سخن حقیقت ندارد بی احترامی حرف نشنوی وبعضا مقابله با معلم بسیار زیاد گشته و نصیحت وتنبیه (البته تنبیه نه به مفهوم گذشته یعنی کتک وتوهین کلامی )بر دانش آموزان یا کارساز نیست یا اثر بسیار کمی دارد پرخاشگری عصبانیت فحاشی و رفتارهای خلاف اخلاق شدیدا ریشه دوانده نصیحتها بیان نمونه های اخلاق ومثال آوردن از اخلاق بزرگان دین کم اثر شده !
گاه در سخنان ناشی از سادگی بچه ها حقایق نا گواری از وضعیت اخلاقی حاکم بر خانواده مثل انواع اعتیادها ویا تنش ودرگیری بین والدین به زبان می آید که می توان رفتار نا متناسب دانش آموز را ناشی از آن دانست فقر فشارهای زندگی بی مسئولیتی پدر ومادر در نگهداری از خانواده اعتیاد همگی در وضعیت موجود دخیلند ودر کنار همه عدم برنامه ریزی های صحیح آموزشی وبهره بری از نیروهای توانمند در جهت ارتقا بخشی به سطح اخلاقی دانش آموزان وصرفا توجه به دروس علمی !!! توجه به امور پرورشی در حد نا چیز است وتنها در بیان یک سری شعارهای سیاسی یا یاد آوری مناسبتها وبرگزاری جشنها خلاصه می شود خلاصه کلام باید طرحی نو درانداخته شود که وضعیت موجود نابسامان ودر آینده خطرناک است ! (2510562) (alef-13)
 
سلیمی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۴۸:۰۲
با تشکر از آقای رستمی به خاطر پرداختن به این مسئله. در باره علل وقوع این نوع حوادث می توان گفت علل زیادی می تواند داشته باشد که کم و بیش در نظرها گفته شده است اما بنده به عنوان یگ معلم معتقدم 2 عامل اثیر بیشتری دارند:
1. در سالهای اخیر رسم نامطلوبی در مدارس راهنمایی رواج یافته است که همه باید قبول شوند. در نتیجه از دانش آموز سوم راهنمایی که به زحمت جمع و تفریق را یاد گرفته است انتظار داریم که فیزیک اول متوسطه که واقعا سخت است را یاد بگیرد.
2. نگاه تحقیر مآبانه بعضی از معلمان نسبت به دانش آموزان رابطه دانش آموز و معلمی را با دشواری مواجه می سازد. (2510573) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۵۷:۱۷
اقای خشخاشی فقط قربانی عدالتش شده و به دانش اموز نمره نداده در ضمن معلمان و در کل اموزش و پرورش از بهترین نیروهای ایران هستند شما برو اموزش و پرورش و برو نهادی دیگه ببین کجا کارت زود راه میفته در ضمن اکثر کلاس های دخترانه توسط مردان اداره میشه و درنهایت تقریبا بدون مشکل
در جواب اون اقای که اون همه به معلما توهین کرده بود (2510604) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۴:۵۷:۱۸
لقمه های حرام وجامعه امیخته با رشوه وربا ورانت وظلم وبی انصافی نباید بیشتر از این نباید بازده عالی ومعقولانه داشته باشد (2510605) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۸:۱۵
افرین. واقعا خوب گفتید (2510660) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۱۴:۱۳
یکم فکر کن، فرض کن خانواده خودت لقمه حرام میارن سر سفره، خوب توی بچه که بدون اراده در این خانواده دنیا امدی و از این لقمه ها به اجبار و بی خبر میخوری چرا باید قربانی بشی؟ این عدالته؟
و چرا باید یک نفر دیگر حالا قربانی این بچه بشه که لقمه حروم خورده

زمانه زمانه سوال و کنکاشه باید جواب این مسایل را بدید (2511154) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۳۰:۳۹
ربطی به لقمه جلال و حرام ندارد. هم دانش آموز هم معلم جزو قشر ضعیف جامعه بوده اند حتما. (2511192) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۰۱:۵۷
ضمن تسليت به خانواده اين معلم شريف بنظر من اين اتفاق ناگوار ،ان هم در يک محيط اموزشي بايد اسيب شناسي شود چرا يک نوجوان اين مملکت اينقدر غرق در نفرت و جنون شده که اين اقدام وحشتناک را مرتکب شوده است . ايا صرف پايين بودن نمره ،يک نوجوان را به اين مرحله مي رساند روانشناسان و مشاوران بسيج شوند و ريشه اين فاجعه را پيدا کنند تا ديگر شاهد اين حوادث نباشيم (2510616) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۳۲:۳۴
بله در جامعه ای که همه از هم طلب کار هستیم و دیگران را به هیچ می گیریم، در فضایی همیشه حق با ما است و دیگران اشتباه می کنند، در مدارسی که اصرار داریم همه در گذراندن مقاطع مختلف ان موفق باشند و تمایزها و استعدادها در انها نادیده گرفته می شود و در شرایطی که والدین فقط مشغول پول دراوردن و چشم و هم چشمی با خاله و عمو و همسایه ها و وقت گذارانی پای سریال های ماهواره ای هستند و تمام بار تربیت دانش آموزان بر گردن مدارس در حال انفجار از ازدحام دانش آموزان است، تمام این موارد طبیعی است. (2510975) (alef-13)
 
شهرام
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۰۵:۴۰
اب گل الود ماهی گیری را برای سیاسیون اسانتر میکند پس انتظار برای برقراری قانون و ایجاد نظم و انضباط در جامعه امری عبث و محال است (2510622) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۱۸:۲۳
باید به حال این جامعه گریست زمانی بود که معلم از پدر ومادر احترامش واجب تر بود ولی متاسفانه امروزه باید شاهد باشیم که معلم شریفی را جلو دانش اموزانش سلاخی کنند چرا به این نقطه رسیده ایم شاید مقداری از ان تقصیر خود معلمین جامعه باشد زمانی که معلم مدرسه همه چیز را در نمره می بیند وبرای اینکه محصلش نمره بیاورد باید به انواع واقسام کلاس ها برد وانواع کتابهارا خریداری کند وهمه خانوادها هم قدر خرید این نوع امکانات را ندارند ایا میشه گفت محصل نباید سرخورده بشه چرا در گذشته نه چندان دور معلم محرم اسرار دانش اموز بود ولی حال با تحقیر با دانش اموزش برخورد میکند ما پدرها چه گناهی کرده ایم که حقوق معلمی کفاف زندگی اورا نمی کنید چرا معلمین باید انواع اقسام کلاسهای تقویتی وپیش دانشگاهی را به دانش اموزان توصیه کنند من نمی دانم دلیل قتل چه بوده ولی خدا کند که این موارد دلیلی نباشد که ان محصل ناچرباشد که دست به جنایت بزند چون انوقته که باید منتظر باشیم که بخاطر ندادن نمره از طرف معلم به دانش اموزش مورد ضرب وشتم قرار بگیرد ولی در کل باید گفت با این همه ترفندهای که این روزها درست شده از قبیل کتابهای تقویتی وکمک درسی وکلاسهای گران میلیونی هم خانوادههادرتنگنا قرار دارند هم دانش اموزان در پایان خدا وند به خانواده این معلم عزیز صبر عنایت کند ودیگر شاهد اینگونه جنایات نباشیم (2510661) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۵:۲۱:۴۸
نیک و بد در جامعه شناخته شده نیست و لاتبازی قبح چندانی ندارد. چاقوکشی نشانه‌ی دلیری هم محسوب می شود. میان خود بجه‌ها را می گویم. خود بچه ها تنقید نمی کنند. بهرحال یک عده که با چنین رفتارهایی در مدرسه نام نویسی می کنند هیچ توجه نمی شود که اینها به تربیت ویژه‌ای نیاز دارند که اندیشه‌های لاتبازی از سرشان بپرد. اینها در وهله‌ی اول نیازمند اینند نه درس فیزیک. (2510665) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۱۱:۰۳
در امریکا یک نوجوان در مدرسه سه همکلاسیش را کشت . صدا و سیما در بوق کرنا می کند . روزنامه ها و .... اما حالا . باید به حال رسانه در ایران گریست . دو رو . دروغ و ریا ... حیف نیست که نشست به این رسانه ها چشم دوخت . راستی پخش فوتبال نو کیسگان . خدکت نرفته را فراموش نکنیم . اه اگر ازادی سرودی می خواند... (2510807) (alef-13)
 
ایرانی......
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۲۲:۳۱
یکی از دلایل این اتفاق ناگوار میتونه این باشه که در مقاطع ابتدائی و راهنمائی دانش آموزان بی سواد مطلق بالا میان (مقصر نظام آموزشی هست) وقتی به متوسطه ودرسی مثل فیزیک بر می خورند هنگ میکنن و اگر دبیردلسوز باشه و بخواد چیزی یاد بده قطعا تنش پیش میادومیتونه منجر بههمین اتفاقات بشه.
اما مقصر:حکومت که آموزش و پرورش را رها کرده و در آموزش و پرورش همه کار میشه جز آموزش و پرورش (2510834) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۳۱:۳۳
کاملا درست می فرمایید.
من در یکی از این مراکز آموزشی که برای بازماندگان از تحصیل است و دیپلم ارشاد و فنی و حرفه ای میدهد ، مدرس علوم کامپیوتر هستم.

یه بنده خدایی اومده سر کلاس من میگه من می خواهم در نیروی انتظامی استخدام شوم و فقط مدرکم را می خواهم این درس WORD به چه درد من می خورد.
می گویم همینها را یاد بگیری می توانی در قسمتهایی از نیروی انتظامی که کار با کامپیوتر نیاز داشته باشند کار کنی.

می گوید : من از پشت میز نشستن بدم می آید . می خواهم در کف خیابان باشم.

می گویم بالاخره که یک نامه به فرمانده می خواهی بنویسی و طلب چیزی کنی. با یاد گرفتن اینها خودت این کار را انجام می دهی.

گفت می دهم کافی نتی برام بنویسه

و از این شاگردهای تنبل بیسواد که فقط نام خود را بلدند بنویسند بسیار زیاد داشته ام و دارم (2511315) (alef-13)
 
معلم زبان
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۵۲:۲۰
به عنوان يك معلم زبان حرف شما رو تاييد ميكنم سالهاست كه با اين مشكل دست و پنجه نرم ميكنم (2511448) (alef-13)
 
سهراب
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۹:۵۴:۴۸
میشه لطفا بیسواد بودن اکثر معلمین را تایید بفرمایید وهمه مشکلات اموزش وپرورش را گردن دانش اموزان نیندازید شما چرا باید اکثر دانش اموزان را تشویق به رفتن به کلاس های خصوصی بکنید این همه کتاب کمک درسی چه معنای دارد ایا سابق براین ما از این کتابها وکلاس ها استفاده میکردیم این همه پزشک ومهندس که در سالهای گذشته مدرک گرفتن ایا همگی کلاس تقویتی رفتن یا ان موقع معلمین با دل وجان به دانش اموزان درس میدادن وهمه چیز را در پول نمی دیدن انصاف هم بعضی وقتها یه کمیش خوبه (2511902) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۲۸:۴۴
اگر ارزش واعتبار وحرمت معلم ها راآنگونه که. اسلام بیان کرده ودیگران رعایت می کنند اجرا میکردیم ودر جامعه اسلامی تربیت خانواده برای فرزندانشان رفاه تنها نبود ومواجهه با سختیها درزندگی اجتماعی ومقاومت دربرابر مشکلات عملا فراتر از سخن اجرا می شد اکنون شاهد چنین جنایاتی نمی بودیم وبه چه کنم چه کنم گرفتار نمی شدیم (2510846) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۴۱:۳۰
بله آقای خشخاشی
دیدی قضیه بسیار ساده هم نبود
خیلی هم سخت بود
به سختی تیغه چاقو بر گلو (2510877) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۶:۴۲:۰۲
بدون آن که بخواهیم کسی یا جایی را از مسئولیت و خطای خود تبرئه نماییم باید دردمندانه بگوییم که این ضربات کارد را همگی ما به بدن نحیف این معلم با شرف و قربانیان بعدی این گونه فجایع وارد کرده و می کنیم. همه ما که با شنیدن خبرهایی این چنین شانه بالا می اندازیم که: به ما چه. من که چاقو نخورده ام. به چهره دختر من که اسید نپاشیده اند و...
حتی اینکه مسئولین نظام، رسانه ها و... تعهد و مسئلیت پذیری لازم را ندارند و با خطای و گناه آنان برخورد لازم صورت نمی گیرد این است که ما نسبت به آنچه در جامعه رخ می دهد بی تفاوت هستیم برادر و خواهر بپذیریم ما نیز مقصریم (2510878) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۱۰:۱۹
معلم ممکنه چه کاری با دانش اموز داشته باشه ، هر کاری وهر فشاری هم که بیاره ، آیا سزاوار ، مثل وحشیان با چاقو یک انسان را که علی ع فرمودند «من علمنی....»با این حالت به قتل برسونیم،کجا موج واری کردن ، این نتیجه بی اخلاقی و لا پوشونی معضلات جامعه است ما همه دانش اموز بودیم من دانش اموز دهه 60 و الان دبیر هستم ، کی اون زمان رسم بود که دانش اموز حتما باید قبول بشه ، چه بسیارند دانش اموزانی که قبول میشن برن دانشگاه اما دیپلم ندارن ، و چه بسیارند دانش اموزانی که اصلا هیچ راه کاری برای کنترل اونها وجود نداره ، متاسفانه در اثر سیاستهای غلط اموزش و پرورش در مدارس ما اصلا معلمان شان و منزلتی نزد دانش اموزان ندارن ، گفتنی بسیار هست ، (2510930) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۱۷:۰۳
آموزش و پرورش وضع خیلی فاجعه باری پیدا کرده
بنده کمترین را این ماه قطع حقوق کرده اند و صدایم به هیچ کجا نمی رسد. وقتی اداره با معلمین و کارکنان چنین رفتار می کند چه انتظاری از دیگران
خدایا به تو پناه می برم (2510941) (alef-13)
 
محمدی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۳۵:۵۰
با سلام
بنده به عنوان معلم این حادثه دردناک را به خانواده ایشان تسلیت عرض می نمایم
واز مسئولین خواهشمندیم که سری به این مدارس بیایند تا ببینند واقعا چه خبر است
خدا به این مسئولین ان شالله که کمی معرفت بدهد الهی آمین (2510980) (alef-13)
 
چه
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۴۱:۰۱
باید معلمان حساس شوند و تا حصول نتیجه کلاسها را تر ک کنند همین (2510993) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۴۶:۱۰
چشم قانون گذاران وقوه قضائیه روشن وقتی خودتان حمل سلاح سرد را برای ممنوعیت روی میز گذاشتید وخودتان از تصویب آن سر باز زدید نتیجه بهتر از این نمیشود وتازه بعضی ها هم که چاقو نداشتند یادشان آمد که باید یک چاقو هم تو جیبشان داشته باشند (2511003) (alef-13)
 
حسين
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۷:۵۶:۵۱
از خداوند براي اين همكار مرحوم طلب بخششمي كنم و بايد فاتحه اب براي فرهنگ و آموزش اين كشور بخوانيم (2511037) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۸:۰۳:۵۵
اين همه تلاش شبانه روزي و بايد و نبايد براي تربيت نسل انقلاب به اينجا رسيده، قبول كنيد كه مسير رو غلط رفتين، ذره اي اخلاق و انسانيت هم كه در جامعه مونده بود به لطف رايحه خوش خدمت و غيره دود شد، اونوقت دنبال دشمن و تهاجم خارجي هستيد؟ لابد اين هم مثل امار بالاي طلاق و خيانت و . . . مقصرش ماهوارست؟!! (2511051) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۱۴:۳۱
بعضیا هنوز نمی فهمند دانش آموز حیوان نیست-صدی نود معلمها چنین برداشتی دارند و با الفاظ بد از بچه ها حرف می زنند- بنده هنوز ریشه این کینه و عداوت معلم ها را نفهمیده ام. نباید کینه به دل گرفت از دانش آموز. انضباط فقط بر مبنای دوستی دو طرفه شکل می گیرد. دانش آموز فقط برای معلمی ارزش قائل است که بر درس مسلط باشد و از نظر رفتاری فرد سالمی باشد. (2511156) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۹:۴۹:۵۱
برداشت من از نظر شما این است که دانش آموز کاملاً منطقی عمل می کند و بر پایۀ متغیرهای صحیح (تسلط معلم بر درس، سلامت رفتار) تصمیم می گیرد و عمل می کند اما معلم موجودی است که بر مبنای کینه ورزی و فهم نادرست از دانش آموز تصمیم می گیرد. با استدلال شما بهتر است جای دو طرف با هم عوض شود. (2511891) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۴۸:۱۲
به عنوان یک مدرس،اعتقاد دارم:
1_که مقطعی از آموزش ها در کشور ما کاملا نادیده گرفته شده و آن هم آموزش در سالهای حساس قبل از دبستان می باشد.
2_اموزش مهارت های زندگی در دوره کودکی و نوجوانی انجام نمی شود.
3_محتوای دروس که خسته کننده است و تقریبا هیچ ارتباطی با زندگی واقعی ندارند
4_روش های آموزش در مقاطع مختلف، کاملا قدیمی و معلم محور هستند.
5_معلمان ما حداقل اطلاعات روانشناسی را در رابطه با کودکان و نوجوانان ندارند
6_محیط آموزشی که باید باعث نشاط و سرزندگی شود وجود ندارد
7_خانواده های ما از نحوه ارتباط با نوجوانان و کودکان اطلاعات کافی ندارند
8_بین خانواده و مدرسه فاصله عجیبی وجود دارد
9_به جای هدایت کودکان و نوجوانان در مدارس و خانه به استفاده مفید از اینترنت و وسایل ارتباط جمعی،همیشه بر نبایدها تاکید می شود.
10-فشارهای ااقتصادی خانواده باعث بروز رفتارهای کنترل نشده از سوی والدین می شود.
و.......... (2511226) (alef-13)
 
حامد
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۱۹:۵۱:۴۵
خدا این همکار ما را رحمت کند. و قبل از اینکه چاقو بخوریم یا کتک - این یکی دو سال آخر ما را هم بخیر بگذراند. تا برویم و دیگر کیسه بوکس مردم نباشیم.
ظاهرا ما هنوز بلد نیستیم صورت مسئله را بخوانیم. (2511233) (alef-13)
 
محمدی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۰۰:۲۵
از همه افرادی که کامنت گذاشته واز این معلم زحمت کش تعریف یا انتقاد کردند تشکر می کنم . اینجانب بروجردی هستم می خواستم به اطلاع همه ی عزیزان برسانم اولا آقای خشخاشی معلمی فرهیخته وزحمت کش بوده که در مدارس خاص ماندد تیزهوشان تدریس می کرده وکاملا مسلط به مفاهیم علمی ودانش روز بوده به طوری که در بیش تر آموزشگاه ها نیز کلاس خصوصی داشته. ثانیا ایشان فردی مودب کم حرف و کوچکترین آزارش حتی به یک مورچه هم نمی رسیده وچگونه این معلم به خود اجازه می داده که به دانش آموز توهین کند؟ ثالا دانش آموز قاتل کسی بوده که چند سال رفوزه شده و سن ایشان در حدود 18 سال است نه 14 سال ، ایشان بیش تر اوقات از کلاس غایب بوده ودر مواردی دیگر سابقه ی چاقوکشی را داشته. (2511252) (alef-13)
 
غارت و رانت بیعدالتی
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۱۷:۰۴
جامه پرخاشگر بدون اعتماد به سران کشور افسار گسیخته پر تنش و زخم خورده شکستها و بی عدالتی هاست (2511288) (alef-13)
 
ایرانی......
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۲۰:۱۷:۲۱
درد از همین جا ناشی میشه............ (2513503) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۲۶:۰۴
سلام - زمانی معلمان تمام معرفتشان راخرج میکردند تا دانش اموزان رشد کنند و از هر نوع کمکی کوتاهی نمی کردند در مدارس مربی پرورشی و مدیر و معاون و....... مدت زمان زیادی رو صرف رسالت خود میکردند حا لا یعنی از زمانی که یکی گفت معلمها زیادند و .... و بجای کیفیت بخشی واقعی و رسیدگی واقعی و تربیت واقعی به تخریب معلمها پرداختند و فقط تکیه کردند به امار و ارقام ونمودارهای کذایی و درخواست فرمهای متمادی و پشت سرهم وحتی اخیرا در اسه سال اخیر ارسال اطلاعات بوسیله سی دی در محیطهای مختلف پسنل مدارس بجای رسیدگی به وضعیت روحی و اخلاقی و درسی وتربیتی در حال تایپ و زدن سی دی و ... غیره هستند و در بیشتر موارد نمودارهای کاذب قبولی و بعدش کلاسهای مختلف بی نتیجه و حذف ساعت های واقعی کلاسهای پرورشی وقران و... نتیجه این است که میبینیم امار قبولین کنکور ودرصدهای تست زنی دانش اموزان کلاسهاو ازمونهای کاذب موسسات پر تنطراق که تبلیغ انها د رتلویزیون سر چند صد ساعت وچندین میلیارد سود برای تی وی واین موسسات دارد بدون اینکه بازده تربیتی داشته باشد نتیجه فشار روحیبر دانش اموز وبعد معلم ......وحالا صرفنظر تعطیلی پنجشنبه و کم شدن ساعت درسها وبعد بیکاری تحصیکرده ها و... نتیجه حالا بگوییم معلم مقصر . دانش اموز مقصر و صورت مسئله همچنان باقی است . (2511305) (alef-13)
 
یه نفر
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۳۷:۴۵
مدیر ( اصطلاحا معاون دبیر!) در دبیرستانی پسرانه(متوسطه دوره دوم)با 55 دانش آموز هستم. به تنهایی مدرسه را میچرخانم . معاون اجرایی(دفتردار) ندارم، معاون پرورشی ندارم، سرایدار ندارم، خدمتگزار ندارم، نمیتونم کسی رو جهت نظافت مدرسه از بیرون بیارم ( خلاف قانون) و از بچه ها هم حق ندارم کمک بگیرم ، دریافت پول ممنوعه ، بودجه مدرسه خیلی کمه و......
کارم شده نظافت ، تدارک صبحانه همکار ، عوض کردن شیرهای مدرسه ، جواب دادن به بخشنامه هایی که اکثرا بی ارزشند ،انتخاب واحد ، وارد کردن نمرات ، رسیدگی به شکایات دانش آموزان از یکدیگر ، رسیدگی به بچه هایی که دبیران از کلاس بیرون میکنند و.....
حالا کلاه خودتون را قاضی کنید بنده با وجود این همه مشکل چه کار مثبت و ریشه ای برای مدرسه ام میتونم انجام بدم.
اینارو نگفتم که مظلو م نمایی کرده باشم ، اینارو نگفتم که مشکلات من و امثال من حل شه ( هزار بار گفته شده و فایده ای نداشته )، بلکه اینارو گفتم که همه شما بدونید که چه بلایی داره سر معلم و مدیر و مدرسه میاد. مربوط به این دولت و آن دولت هم نیست و سالهاست که متولیان امر با سیاستهای غلط خود نه شخصیت برای معلم گذاشته اند ، نه احترام ، نه منزلت و جایگاه اجتماعی تا جایی که دانش آموز به خودش اجازه میده که به معلمش چاقو بزنه و ....
نه افراط خوبه نه تفریط ، نه اون زمان خوب بود که به بهانه های مختلف دانش آموزان رو تحقیر و تنبیه میکردند و نه الان خوبه که به شکل های جورواجور معلمان تحقیر میشوند.
کاش سیاستگذاران کمی (فقط کمی) خود را جای ما میگذاشتند . کاش. (2511332) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۰:۴۳:۰۶
این مرحوم گناهش اینه که بی کارش اهمیت داده اگه بی تفاوت بودمطابق بخشنامه ها الکی درسی میگفت ونمره ی20 میاد ومطابق معیارهای زوری وزارتی نمودار قبولی بالا می برد احتمالا هم از جانب وزارت تشویق میشد وهم دانش اموز کادویی بهش می داداخر این وزارتخانه ی بی وزیر معلمان بی حامی بی پول والبته تحقیرشده درمیان این جامعه ی پول پرست و پول محور اخرش معلم زحمت کش مقصره وبس (2511344) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۲۲:۵۷
خشخاشی فیزیکدان که کلاس می گرفتی همه عمر
دیدی که چگونه دانش آموز خشخاشی بیچاره گرفت (2511405) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۳۱:۱۱
فشار های گونا گون استا نه تحمل مردم را به شدت پایین اورده اکثر مردم مانند فشفشه ها یی هستند که با کو چکترین جرقه اتش میگیرند باور کند بیش از نو د وپنج جامعه مشکلات رو حی و روانی دارند (2511414) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۳۴:۳۰
اين اتفاق كه زنگ خطر جدي را براي همه به صدا در آورد در تاريخ كشورمان بي سابقه است .مثل خيلي از بزهكاريها وجنايت هايي كه قبلا وجود نداشت وحالا روز به روز بيشتر ميشود .آيا وقت ان نرسيده كه متوليان فرهنگ در روش ها وسياست هاي خود كه مصرانه در اين سالها بر ان اصرار وتاكيد كرده اند بازبيني كنند ؟ همه اين اتفاقات تكان دهنده توسط نسلي انجام ميشود كه از شير خوارگي با تعاليم فرهنگي انها بزرگ شده اند . بارها وبارها متخصصان علوم احتماعي وجامعه شناسان نسبت به مجازات هاي خياباني واعدامها وشلاق زدنها هشدار داده بودند كه اينكارها باعث تشديد خشونت خواهد شد اما بجاي تعمق وتوجه انها را به ضديت با نظام و مخالفت باقانون قصاص وغيره متهم داشته ودهانشان را بستند.بسيار خوب خواهد بود كه يك مركز موثق آمار در باره ميزان ونوع بزه هاي اتفاق افتاده در دوره رياست قوه قضاييه اقايان اردبيلي يزدي شاهرودي ولاريجاني بر رسي ميداني بكند چون هر يك از انها سياست خاص خودشان را اعمال كردند. همه ميدانيم اقاي لاريجاني به نسبت اقاي شاهرودي در تشديد مجازاتها و انجام اعدام ها شدت بيشتري داشته است مثلا تعداد اعدامها در دوره ايشان خيلي زياد شده وهمين باعث گرديده ابهت مرگ در اذهان جوانان از بين برود .مجازاتهاي علني جز تشديد خشونت دستاوردي ندارد .بشر در طول تاريخ همه اين روش ها را بارها وبارها تجربه كرده وامروز به اين نتيجه رسيده كه خشونت خشونت ميزايد . متوليان فرهنگ بايد پاسخگوي اين اتفاقات باشند واجازه بدهند متخصصان علوم اجتماعي به انها در زمينه ايجاد تعادل رواني جامعه كمك كنند (2511420) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۱:۴۸:۵۷
نویسنده محترم !مقداری از درد را گفتی. ما هم مقداری از درمان را بگوییم.آیا من معلم ، نه مردم عادی ، حق دارم مثلا َفردا به عنوان اعتراض به عدم امنیت شغلی ،حرکتی انجام دهم؟آیا متهم به اخلال نمی شوم؟آیا تشویش اذهان عمومی نکرده ام؟و....از طرف دیگر وقتی حقوق یک معلم او را شرمنده خانواده می کند و بهمان شکل او را برای دانش آموزی اینچنیی کوچک، توقع چیست؟در جامعه ای که متاسفانه بیشترین آمار اختلاس و فساد اقتصادی را داراست و افرادی مانند (ب ز ) و (م ر) و (س م)و...میلیارد ی تخلف دارند اما بودجه برای تعلیم و تربیت نیست. در مملکتی که شبکه های رادیو وتلویزیون مستقلی فقط برای موعظه و نصیحت و......دارد نباید پرسید خروجی آن چیست؟ (2511443) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۱۵:۲۵
گروه خودجوش دلواپسان کجایند؟ (2511488) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۲:۱۵:۰۳
آری این چنین بود برادر.......
به یاد استاد افتادم (2512272) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۲۲:۴۰
متاسفانه چون این حادثه در آمریکا اتفاق نیوفتاده بنابراین مورد توجه مسئولین و صدا و سیما جهت بررسی و پیشگیری قرار نمیگیره (2511497) (alef-13)
 
A Teacher 4 Seasons
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۳۰:۲۶
این کلایمکس دانش آموز محوری و نشان دهنده وضعیت آموزش و پرورش بود. (2511507) (alef-13)
 
ن معلم
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۳۹:۳۲
متاسفم برای کسانی که معلم را خطا کار میدانند من حواله شان میدهم به وجدانشان . اگر کسی شما را با چاقو کشت همه خواهیم گفت حتما حقش بوده ,بااین منطق احمقانه. من سالهاست که معلمم خیلیها از درس من افتاده اند خوب مقصر منم که تا کنون جز زحمت ورویخوش شاگردانم خاطره ای ازم ندارند؟ اگر ان دانش اموز به حقش قانع بود , ودر بدترینحالت اگر کشش درس را نداشت ترک تحصیل میکرد به جایی برمیخورد؟از شاگردان خدا بیامرز یک نفر هم پست منفی نگذاشته انوقت بعضی ندیده و نشناخته فتوا میدهند لابد در قضیه اسید پاشی هم مقصر قربانیانند (2511527) (alef-13)
 
مدیر اسبق هنرستان
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۲:۵۹:۰۵
سال قبل دانش آموز تنبل و از خود راضی به بنده فحش ناموسی داد ؛ مسولین را به مدرسه دعوت کردم و در نهایت بنده از سمت مدیری عزل شدم حال پیدا کنید پرتقال و پرتقال فروش را!!!!! (2511564) (alef-13)
 
دیاکو
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۳:۰۳:۴۷
علت را پیدا کنید حرمت برا معلم باقی نمانده (2511572) (alef-13)
 
ی.د
۱۳۹۳-۰۹-۰۴ ۲۳:۵۵:۲۱
شاید هم معلم کار را به جایی رسانده که غرور جوانی دانش آموز رو به جنون کشیده (2511654) (alef-10)
 
جمال
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۰۸:۳۲:۴۲
سیاه پوستی به حق یا ناحق ان سر دنیا لگد ی میخورد بیست روز تمام رسانه میلی در تمام شبکه ها گزارش میدهد.اما معلم بدبخت ما .... نه خبری ونه اهی ونه افسوسی ونه تسلیتی. (2511845) (alef-13)
 
املشی
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۰:۳۹:۴۹
: وقتی بی انضباطیهای مکرر اموزشگاه های فرزندان را میبینیم جای انعکاس نمیدهیم یا گزارش میدهیم ولی کسی پی گیر نمیشود همه ی ما بنحوی مقصریم ( مثل اوردن موبایل . سیگار وچاقو به جیب. بی اعتنایی به غیبت های دانش اموزان توسط اولیا مدرسه . عدم برگزاریهای صبحگاه وعدم موعظه توسط مدیران در صبحگاه نداشتن حداقل امکانات ورزشی وتفریحی. بی توجهی اکثر مدیران در امر انضباط ونظم تشویق نکردن مدیران به امر اموزش وتحصیل وعلم احترام به معلمان و مدیر نبودن شاید اکثر مدیران در پست مدیریت . ترس بعضی از مدیران ومعاونان از دانش اموزان . وبلاخره دخالتهای بیمورد و انتصاب مدیران نالایق توسط بعضی از نمایندگا ن مجلس در دبیرستانها و همه وهمه وهمه باعث بروز چنین حوادث ناگواری که تاریخ تا کنون بخود ندیده شاهد ان باشیم . دوستان گرامی خبر بسیار تکان دهنده است اگر باید چنین جنایاتی تکرارنشود خودمانی ذکر کنم آقایان وخانم های مدیر بیایید با خدا و وجدان خود خلوت کنیید اگر واقعا نمیتوانید فرزندان ومغز های پاک و بی الایشسرمایه ها ی این کشور را شکوفا کنید و .... قاتل به جامعه تحویل دهید جای خویش را به اهلش بسپارید خداوند قطعا از نظر مادی ومعنوی کمکتان خواهد کرد. (2512001) (alef-13)
 
معلم
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۰:۴۲:۰۸
زماني كه دانش آموزبودم يادم مياد فكر ميكردم كه معلمي شغل خيلي راحتي است
حتي يكي ازهمكلاسي ها مي گفت ميخوام دبيرزبان بشم چون كارش خيلي راحته يه روز سركلاس يكي از بجه ها دبير اقتصاد رو بالحن خيلي زشتي نام بردالبته فاصله اوبادبير كم بود ولي چون دبير واكنشي نشان نداد پي برديم كه گوشش كم شنواست سال بعد خودم معلم شدم ابتداتصوري رؤيايي به كلاس داشتم فكرمي كردم با كساني سروكار خواهم داشت كه تشنه علمند وسراپا گوش مي شوند اما وقتي با واقعيت كلاس روبرو شدم همه افكارم پنبه شد فهميدم كه يكي از معضلات ، رفتارهاي ناهنجار دانش آموزانه ابتدا هردانش آموزي كه متلك مي پروند رو توبيخ مي كردم ولي بعدا فهميدم كه اين جوري نميشه كلاس رو كنترل كرد اون موقع بود كه تازه پي بردم چرا گوش دبير اقتصاد كم شنوا بود!
دوستاني كه كامنت ميذارن ومعلم رو مقصر ميدونن معلومه كه فقط ازدزيچه دانش آموزي به معلمي نگاه ميكنند ولي اگه از مصاعب دنياي معلمي خبرداشته باشند هرگز به خود اجازه چنين حرفهايي رونميدادن درد معلمي رو فقط كسي درك ميكنه كه مغلمي كرده باشه اون هم بادانش آموزان بي انگيزه وناهنجار امروزي واين يكي ازمعضلات جامعه است كه بيشتر تصميم گيران معلمان كساني هستند كه ازدشواري ها ي دنياي كلاس بي خبرند وبه همين خاطر آنان رو مصرفي دانسته با بي خردي تيشه به ريشه فرهنگ وتعليم وتربيت جامعه ي امروز ونسل فردا ميزنند
به خانواده مرحوم خشخاشي تسليت عرض مي كنم واميدوارم خداند مهربان وعادل كم لطفي هاي مارو درحق ايشان وامثال ايشان جبران نمايد ودرهمين جا به يكايك معلمان عزيزم درود مي فرستم زيرا هرجا كه به توصيه آنها عمل كردم موفق بود. (2512008) (alef-13)
 
باقر
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۰:۴۹:۱۵
یا تسلیت این ضایعه درد ناک متا سفانه در خراسان شمالی هم داداش یک دانش آموز با ضربات چاقو مدیر مدرسه ( کاضمیان ) را از پا درآورد . وتاسف بار تر این که مسئولین شهرستان نگذاشتند از جلو اداره وبا شکوه همکارانش بدرقه وتشیع اش کنند ودر سکوت کامل و سریع السیر جمعش کردند که مباد مثلا سیاسی شود .
واقعا از این نوع نگاه بسته و کوتاه فکرانه به تنگ آمده ایم . منزلت معلم به خوبی پاس داشته نمی شود که وضع ما به این جا رسیده است . خدا به داد ما فرهنگیان بی حامی برساند (2512017) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۲:۱۲:۱۱
ما با یک فاصله زمانی تمام مشکلاتی که غرب با آن دست و پنجه نرم میکند را شاهد هستیم
بعنوان مثال حوادثی چون باغ اصفهان، حادثه پاکدشت ورامین، حادثه کاج و ...
پیشنهاد میکنم از امروز به فکر خشونت پلیس و نژاد پرستی باشیم تا در یک دهه بعد این مشکل را هم تجربه نکنیم (2512268) (alef-10)
 
امير
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۳:۰۱:۵۵
من خودم يك دهه پنجاهي هستم والا ما رو چنان تو مدرسه چوب و فلك مي كردن كه تا 3 روز نمي تونستيم راه بريم نه معلم مي كشتيم نه چيزي الانم مثل آدم داريم زندگي مي كنيم ! كلا از وقتي اين تنبيه بدني در مدارس حذف شد اين بچه ها پر رو و گستاخ و لوس شدن ! تازه هر وقت تو خونه هم كار بد مي كرديم مادر و پدرمون مي اومدن مدرسه و مي گفتن به مدير تا اونم مارو تنبيه كنه ! (2512392) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۴:۲۹:۳۹
تقریبا تمام کامنت‌های منتشره رو خوندم. خیلی عجیب بود.
یا پیش‌داوری، یا بیان عقده‌های فروخفته، یا ...
تنها یکی دو کامنت از سایر دانش‌آموزان سابق.

نکته این است که از دید من، غالب نظرات، نوعی داوری غیرحقوقی و نادرست است. چرا چنین نظراتی؟ شاید، اگر نبود کامنت‌های یکی دو دانش‌آموز آن مرحوم، باور می‌کردیم که تندخویی و برخورد نادرست، مسبب بوده! اما...
... اما آیا چیزی از بزرگی جنایت کاسته می‌شد! هرگز.
در هر حالتی، این رفتار محکوم است.
بنابراین دعوت می‌کنم سیاستمداران، مدیران و علمای حوزه و اساتید دانشگاه را که دقیقا این کامنت‌ها را مطالعه فرموده و دریابند که به چه قهقرایی سقوط کرده‌ایم! خشونت، یقینا میوه‌یتلخی دارد، خودمحوری نیز. و این، گویا نه‌تنها تقبیح نمی‌شود، که شاید در قالب «بغیر السنت»، شاید، شاید و شاید تجویز و معرفی می‌گردد.
نمی‌دانم.
شاید. (2512651) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۵:۲۷:۲۵
آموزش و پرورش سیستم بیماری است که سال به سال این بیماری خطرناکتر می شود و تلفات بیشتری خواهد گرفت معلم دانشآموز جامعه
. بهوش باشید درمانگری لازم است تا غده های چرکین پیشرفته را شناسایی کند بهداشت روان کارکنان و دانشآموزان نیاز به بررسی و درمان دارد فشارهایی که از هر سو بر معلمان وارد می شود خروجی اش میشود آسیب دیدن دانشآموز قتل معلم
رسانه ها فقط به دنبال برخی از آثار این فشار ها و نارسایی ها نباشند ریشه یابی کنید راه حل بدهید راه حل بگیرید وزارت آموزش و پرورش نه می خواهد و نه توان آن را دارد که مشکل را ریشه یابی کند و درمان نماید این معضل بزرگی است که به یک اقدام جهادی نیاز دارد (2512834) (alef-13)
 
ملكوتي
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۵:۵۸:۳۵
سلام من دبير دبيرستان هاي غير انتفاعي ودولتي تهران هستم در تمام سال هاي خدمتم شاهد يك چنين فاجعه اي نبودم وواقعا متاثر شدم متاسفانه درمدراس غير انتفاعي حرف بچه ها بيشتر از معلم ها پيش مي رود چون أن ها بو ل مي دهند ومعلم پول مي گيرد أن قدر بچه ها را از نظر درسي تحت فشار گذاشته ايم واخلاق ودرست زندگي كردن را ءفراموش كرده ايم كه حالا داريم نتيجه اش را مي بينيم از مسيولان مي خواهم سعدي خواني وشاهنامه خواني و٠٠٠ را در مدارس جدي بگيرند وتست زدن واين كنكور لعنتي را در درجه ي دوم قرا دهند ما با يد أدم هاي خوبي تربيت كنيم تا جامعه سلامت خود را دوباره به دست اورد (2512942) (alef-13)
 
سبحانی
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۷:۲۰:۴۸
متاسفانه آموزش و پرورش به حال خود رها شده است . وقتی یک معلم دغدغه نان دارد و گوش کسی بدهکار نیست ، وقتی جایگاه نظام تعلیم و تربیت در ایران اسلامی فدای سیاسی کاری ها می شود و به تنها چیزی که در عمل توجه نمی شود ، تربیت است ( البته تعلیم هم چنینی است ) ، باید شاهد چنین مسائلی باشیم . هر جا کار تعلیم و تربیت کم رنگ شود ، کار پلیس و نیروی انتظامی بیشتر می شود ؛ از عدم رعایت قوانین در رانندگی بگیر تا اختلاس ، کلاهبرداری ، قتل و ... . چرا نظام تعلیم و تربیت به حال خود رها شده و گوش کسی بدهکار نیست ؟ اگر یک نظر سنجی دقیق از کلیه معلمان ایران شود ، من مطمئن هستم بالای 90 درصد آن را ناکارآمد و فرمایشی قلمداد می کنند . خواهشی که من از مسئولین دارم این است که لا اقل مرتبا نگویند معلمی شغل انبیا است . چون معلمان در ایران ( بر عکس خیلی از کشورهایی که مادی گرا هستند و معلمی در آنجا یکی از مشاغل سطح بالا محسوب می شود ) واقعا احساس حقارت می کنند در حالیکه انبیا بلاترین جایگاه را دارند ولی به معلمین کمترین توجه هم نمی شود . وضعیت بازنشستگان که اسفبار تر است چون بعد از بازنشستگی به جای تشویق !!! چند رتبه از آنها را کاهش داده ( خبره و عالی ) و با حقوقی بسیار پایین کنار می گذارند . امید است گوش های شنوا از این اتفاقات پیام مناسب را دریافت کند و اورژانسی فکری به حال این وزارتخانه محتضر کند . (2513140) (alef-13)
 
کارمند جوان
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۷:۳۱:۵۴
چند پیشنهاد. به خدا رسیدگی به آموزش و پرورش از انرژی هسته ای و موشک و ماهواره مهمتر است.
1-مدارس براساس استعداد دانش آموزان طبقه بندی شوند و برای هر طیف روش تربیتی ویژه و اهداف شغلی خاص در نظر گرفته شود.
2-حق التدریس و سرباز معلم تعطیل گردد.
3-بورسیه تحصیلی معلمان جهت استخدام در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم (اگر هنوز هست) فقط از دانش آموزان نخبه و دارای سلامت جسم و روان و سربازی نرفته با حقوقی که براحتی زندگی کنند. (2513166) (alef-13)
 
معاون یک دبیرستان
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۷:۴۸:۴۲
نهان شد آیین فرزانگان -پراکنده شد نام دیوانگان --هنرخوارشدجادویی ارجمند --نهان راستی آشکاراگزند--شده بربدی دست دیوان دراز -زراستی نبودی سخن جزبه راز -چراباید کار معلم به اینجا برسد که هرکسی بتواند نسبت به اوتوهین روادارد (2513219) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۱۸:۳۶:۰۰
جنابان الف ! شما ها رسانه های یکجانبه نگر عامل مهم این گونه اتفاقات هستید 1 وقتی انسانهای توانمند خانه نشین می شوند و انسانهایی که به جز تظاهر کاری بلد نیستند صاحب قدرت و موقعیت می شوند و البته مورد حمایت بسیاری از نهاد های موثر قرار می گیرند ! البته باید هر روز این مملکت خبر خیره کننده ای رخ دهد ! ای کاش این اتفاق تو آمریکا رخ می داد همه بزرگان هزاران راه کار و ساعت ها وقت ملی را صرف بررسی آن می کردند ! اون ضربات چاقد نماینده ضربات سمگین افرادی است که نمی دانند و مسئول شده اند ! مرگ اون معلم عزیر و اون قربانب اسید پاشی . اون مورد تجاوز قرار گرفته نتیجه زدون عقل از مردم و پروردن انسازهای احساسی است همان چیزی که از سالها پیش سر لوحه امثال توکلی و نمایندگان اشتباهی و مسئولین بی خیال می باشد !
حالا کسی اگر امیدی به بهبود اوضاع داشته باشه باید تو عقلش شک کرد! مملکت خودبخودی ساعت نمی شود ! نه عاقلی هست و نه انگیزه ای!!! (2513303) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۲۱:۲۲:۵۰
شهر ستان بروجرد براساس گز ار هاي تاريخي و علميشهري فر هنگي نا م نها دهانند
بزگان و انسان هاي شهيري. در اين شهر. به خصوص در حوزه دين علم و. هنر و اد بيات. متو لد شده انند
بر وجرد اب و هوا رو يايي دارد. اكنون بنده بيش از سي سال است كه از شهر خودم مها جرت
كرده ام. و بخشي از سالها را متاسفانه. در غرب. سپري كردم.
و سالها. است كه از محل زندگي ام دور هستم
مردمي. نجيب. و شريف و مهر بان و با هوش
رهبر عزيز انقلاب اين شهر را شهر هاي استعد اد هاي در خشان نام نهاد
اكنون با امي ژرفگر فتار شدم كه اين شهر با اين گستره. تار يخي بزر گ
با اين فاجعه مو اجه شده است. نمي دانم. باي خو اننده عزيز. چه. مطلبي. بنويسم
تنها. ارزوي دارم. در سا ختار نظام. اموزشي و پر ورشي كشور تحولي
ايجاد شود. تا نو جوانان. ناارام. هم پنا هي براي درمان نا خوشي روحي
خود پيداكنند. و خا نواده هاي باهز ينه. ارزان. بهمشاوران دستر سي داشته باشند
اگراطلاعا ت كاملي. از ساختار. اين خا نوادهحا صل شود تر ديد نخو اهي كرد
كه. اينخانواده. به خصوص. نو جو انان ضارب. از رنج. روحي
فر اواني. بر خودار. بوده است.
من در بر وجرد هماره بهترين معلم. هاي را داشته ام. هر گز در سا ختارنظام اموزشي
بر و جرد بامعلم. نا مناسب. مو اجه. نشدم و اكثر معلمان. ما انساني شرًيف
وو اقعادانشمند بو دنند
خد اوند ان مردبزرگ. در جو ار رحمت. رحمت. خودش قر ار دهد.
و سر نو شت. ان نو جو ان هم به خير شود
و اگر دو ستان. بر ايحمايت از فرزندان. ان معلم شر يف. پشنهاد. بد هند. شايد
بتو انيم. كاري. انجام دهيم (2513611) (alef-13)
 
معلم
۱۳۹۳-۰۹-۰۵ ۲۳:۲۰:۵۰
اگر این معلم یک سیلی به دانش اموزش زده بود اخبار 20:30 میامد و ازش میخواست از دانش اموز و خانواده اش عذرخواهی کند . جلوی 70 میلیون نفر
این را میگویند حرمت معلم. (2513791) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۰:۰۴:۵۶
این ماحصل لجاجت نظام با آموزش و پرورش هستند ! بسیاری از بزرگان از این قبیل رویدادها که ماحصل تلاشهای شبانه روزی شان برای ذلیل شدن آموزش و پرورش بود ! لذت می برند ! (2513859) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۰:۳۵:۱۷
فقط اعدام (2513887) (alef-13)
 
رشیدی
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۲:۴۲:۰۸
با سلام و عرض تسلیت به خاطر فوت شهادت گونه این معلم با وجدان که حاضر نشده نمره لکی به دانش اموزان بدهد به نظر بنده مقصر نظام امزش و پرورش است که با تفکیک مدارس دولتی و غیر انتفاعی باعث گردیده که معلمین در مدارس خصوصی بخاطر عدم رضایت دانش اموزان به انان نمره الکی داده و باعث توقع در دانش اموزان مدارس دولتی شود وقتی در همین استان لرستان محروم دارند بهترین دبیرستان مرکز استان را به بخش خصوصی ان هم مشور مدیر کل که قبلا چند مدرسه غیر انتفاعی زده خیال داریم از این اتفاقات برای امثال مرحوم خشخاشی نیافتد روحش شاد و با اولیاالله محشور باد. (2513936) (alef-13)
 
جعفری مرندی
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۶:۲۴:۲۲
خوب است موضوع چاقو خوردن معلم زحمتکش بروجردی را که در لرستان چند روز پیش اتفاق افتاده و ابن حادته ماشین زیر گرفتن مسئولین هیئت بوکس استان را که منشاء آن حاکمیت زور بر عقل در اثر حمایت های مسئولین جاهل و کم عقل از زورمندان فاقد عقل که به نوعی نوپه آنها محسوب می شوند می باشد را با هم ببینیم.
مگر در فدراسیون ورنه برداری و چاقو کشان معلم کش بروجرد و این دو برادر پشتگرم به نامه فدراسیون مشت زنی چیزی بجز لمپپیسم حاکم به فوتبال ما ودارو دسته های شعبان بی مخ های لیدر این تیم وآن تیم می گذزد.
مدارس ما و فوتبال ما و ورزش و ارزش های ما هدف حاکمبت زور وجهل وهیاهو بر عقل وتدبیر وفرهنگ قرار گرفته است.
همان زورگویانی که جز هیاهو و چاقو کشی و اسید پاشی و گردن کلفتی چیزی بلد نبستند و متاسفانه فانون هم به دلیل ترس در اکثر موارد حق مظلوم را ازظالم نمی تواند بگیرد همانگونه که در قضایای کهریزک وودزدیهای تامین اجتماعی و امثالهم فانون نتوانسته با چشم بند عدالت ترازوی عدل را دست بگیرد.
حال شما می فرمایید چاقو کشان واسید پاشها و لیدرهای عربده کش و مربیان دارو دسته دار وگردن کلفت پرور , وقاضی های معزول و مفسد اقتصادی از چه بترسند ؟ (2513962) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۰۹:۱۴:۴۶
متاسفانه جامعه ما در حال گذر هست از سنت به مدرنيته از يك جامعه به شدت عاطفي ومذهبي به يك جامعه عقلاني وبه شدت بي رحم ومنطقي پيشواياني كه تا ديروز مورد تقدس مردم وملجا وپناهگاه مردم بودندامروزه در كاخها وخانه هاي انچاني غنوده اند ومردم ومشكلات شان را به خود مردم واگذاشته اند ودهها معضل اجتماعي واقتصادي وسياسي ومذهبي ديگر دست به دست هم داده اند وجامعه را به اين شكل در اوردهاند وبراي رهايي از اين وضع همه بايد تلاش كنند انهم تلاش صادقانه نه مزورانه وسياسي گونه . (2514038) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۲۳:۳۲:۰۶
راستش ما نه در سنت هستیم و نه می دانیم مدرنیته برگ چه درختی است. وانگهی مدرنیته الزاماً یک جامعه عقلانی و همچنین معادل بیرحمی و خشونت نیست. (نه این و نه آن) اروپای کنونی یعنی مدرنیته. حالا خشونت اروپا را با مثلاًٌ ایران، عربستان، اندونزی، نیجریه و... مقایسه کنید. (2514790) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۱۸:۳۳:۱۲
اینها نشانه ای از احتضار تعلیم و تربیت و جنجر زدن بر ارزشهاست ! اگر در این موضوع خود را با غربی ها مقایسه کنید ! پس چرا معلم اینجا را با معلم اونجا مقایسه نکنید ! کلی از بودجه های مملکت صرف هیچ ها می شود و اونوقت برای تعلیم و تربیت شرمنده اند ! برخی سعی دارند عملکرد هایی را که با عقل جور در نمی آید به زور با نام دین تطهیر و غالب نمایند و خلاصه می شود این چیزی که هست حالا بی حرمتی به معلم که هیچ عروس و دامادی را دیدم که برای خریدن قرآن برای مراسم عقدشان حیفشان می آمد پول برای خرید قران بپر دازند ! و این یعنی دین گریزی و ارزش کشی ! حال اگر جنتی و شریعتمداری و توکلی قبول بفرمایند ! ماحصل کار هایشان ضایع شدن ارزشهاست ! از خدا می خواهم مسببان بی فرهنگی و ارزش کشی گرفتار و قربانی این مسائل شوند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2514568) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۳-۰۹-۰۶ ۲۰:۳۵:۱۷
ایا مسئولین ما از خود پرسیده اند چرا استانه تحمل مردم وخصوصا جوانان ما اینقدر پائین امده است وچه بایدکرد؟؟?؟؟؟؟؟؟؟؟ (2514676) (alef-13)
 
ح.سليمانى معلم ابتدايى
۱۳۹۳-۰۹-۰۷ ۰۳:۲۶:۳۷
ضمن عرض تسليت به خانواده فرهنگيان كشور،بنده امسال اخرين سال معلمي رامى گذرانم،وعشق من درانتخاب شغل معلمى بيان مبارك حضرت امام كه فرمود(معلمى شغل انبياست)بود .اى كاش زنده بودومى دىدكه شاغلين اين شغل چگونه موردبى حرمتى جامعه قرارگرفته اندمعلمينى كه بچه هاى مردم رابيشترازبچه خودشان دوست نداشته باشندكمترندارند اىن است پاداش معلمى ،مارااينقدردرچشم مردم تحقيركرده اندكه حتى روزمعلم بايك خودكارناقابل هم ازماتقديرنمى شود،دانش آموزچگونه جايگاه معلم رابشناسد ،جامعه اى كه آقايى جهان رامى خواهدمگرنه اىن است كه بايدبآموزش وپرورش برسد (2514863) (alef-13)
 
معلم فیزیک
۱۳۹۳-۰۹-۱۴ ۱۲:۲۱:۰۳
همه نظرات مثبت ومنفی در مورد حادثه اخیر در جهت صدور بهترین رای برای جرم است. انگار این جرم یک خطای شخصی نبوده است. پیشنهاد می شود هرکس به نوبت خود بخشی از گناه مرتکب شده بپذیرد:
۱-وزیراستعفا دهد چون شلوغی کلاس ها-تغییر ندادن در اصلاح جایگاه معلم - اوردن نظام های اموزشی جدید بدون زمینه اموزشی مناسب و امکانات مدارس از ایراداتی است که به سابقه کاری او در چند دهه اخیر شخص اوبرمی گردد.
۲-مدیر و معاونین و مشاورین باید تنبیه شغلی شوند چونکه اگاهی ا ز وضعیت روحی روانی دانش اموز از وظایف انها بوده است.غیبت های او وصحبت با اولیا به شیوه «درست »،کمترین کاریست که بایدانجام می دادند۰
۳-اولیا دانش اموز باید به خاطر کم کاری در رفع مشکلات روحی اش و یاد ندادن قانون پذیر ی اش مواخذه شوند.
۴- دانش اموز درقبال وظایف شخصی(انضباط دانش اموزی-درس خواندن)و انضباط اجتماعی (حمل نکردن چاقو- جواب گو بودن در برابر اعمالش به صورت گفتاری-وفرار نکردن از قانون) باید مسئول باشد
۴-تمام معلمان باید در رفتار با نسل جدید متناسب برخورد کنند تا بخشی از مردم جواب رفتارهای نادرست انها را ازهمه معلمان زحمتکش بخصوص این معلم موظف و فداکار طلب نکنند. (2529144) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
چرا به این جا رسیده ایم؟