۷۹
توصيه مطلب 
۱۶
 
کد مطلب: 77543
يكسال پس از جنايت كهريزك
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۰۹
بخش خبري الف

 

در آستانه سالگرد قتل ناجوانمردانه مرحوم محسن روح الاميني، هفته نامه مثلث در شماره جديد خود با پدر و مادر آن جوان از دست رفته گفتگو كرده است. مشروح اين گفتگوها به شرح زير اند:

 

* خانم حقیقی! در ابتدا بفرمایید که چه زمانی متوجه غیبت فرزندتان شدید؟

 

ـ آن زمان من تهران نبودم و برای کنگره‏ای در شهرستان حضور داشتم. هنگامی که به تهران رسیدم، متوجه این ماجرا شدم.

 

*چقدر طول کشید که متوجه بازداشت محسن شدید؟

 

ـ پیگیری می‏شد، ولی معلوم نبود کجاست؛ یعنی رد مشخصی از ایشان پیدا نمی‏شد.

 

*آخرین ملاقاتی که با پسرتان داشتید کی بود؟

 

ـ یکی دو روز قبل از ناپدید شدن وی بود.

 

*تلاش برای پیدا کردن محسن چقدر زمان برد؟

 

ـ زمانی از محل بازداشت پسرم مطلع شدیم که خبر شهادت ایشان به ما رسید؛ به عبارت دیگر اصلاً به آنجا نرسید که بشود برای آزادی وی اقدامی صورت پذیرد.

 

*بعد از این حوادث اصلا خودتان رفتید بازداشتگاه کهریزک را ببینید؟

 

ـ نه، من نرفتم.

 

*چه زمانی برای پیگیری علت فوت محسن شکایت تنظیم شد؟

 

ـ بلافاصله بعد از اطلاع از فوت و گزارش پزشکی قانونی این کار صورت گرفت. البته پدرشان بیشتر در جزئیات طرح و پیگیری شکایت هستند.

 

*متهمان را خودتان دیدید؟



ـ بله، متأسفانه در دادگاه مجبور شدیم آن‏ها را ببینیم.

 

*چه واکنشی داشتند؟

 

ـ در جلسات اول اظهار ندامتی از سوی آنها مشاهده نکردیم.

 

*بعداً چطور؟

 

ـ اقدامی را که آن‏ها انجام می‏دادند در قالب یک روندی بود که خودشان شاید زیاد متوجه عمق کارهای خود نبودند. زیرا افرادی که این مأموران با آن‏ها سر و کار داشتند، به اصطلاح اراذل و اوباش بودند و به همین خاطر با بازداشت‏شدگان حوادث پس از انتخابات نیز همین رفتار را در پیش گرفتند و بین این دو گروه تفاوتی قائل نبودند. شاید اگر بازداشت‏شدگان در محل دیگری بودند، این اعمال انجام نمی‏شد . یعنی محیط آن‏ها بیشتر موجب این برخوردها می‏شد. در حقیقت فضایی بود که قبح قضیه برای مرتکبان این جنایت ریخته بود.

 

*در دادگاه چگونه با شما برخورد شد؟

 

ـ در دادگاه که حساب ما جدا بود . شاکی قضیه ما بودیم.

 

*احساس کردید که واقعاً در جایگاه شاکی قرار دارید؟

 

ـ خدا را شکر در تمام مراحل بازپرسی، تشکیل پرونده و... طوری بود که شخصاً به یک اطمینان خاطر رسیده بودم؛ چون صحبت‏هایی که با آیت‏الله لاریجانی انجام دادیم، نشان می‏داد رویکردها برای رسیدگی به این مسائل جدی است. مخصوصاً وقتی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، از نظرات ایشان مطلع شدیم. حتی بعداً هم می‏شنیدیم که رهبر انقلاب در مورد رسیدگی به این مسأله بارها پیگیری و تأکید کرده‏اند؛ لذا مطمئن بودم که تلاش‏ها نتیجه‏بخش خواهد بود.

 

*از حکم صادره رضایت دارید؟

 

ـ البته جزئیات وقایع کهریزک به طور تفصیلی در پرونده آمده است. پیش از این، آنچه ما شنیدیم، تشریح اوضاع از زبان بعضی ‏دیگر از بازداشت‏شدگان همراه پسرم بود. در ثانی مدت بازداشت ایشان در آنجا 4 روز بیشتر نبود. اما برای همین مدت بیش از 18 جلد مستندات پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح جمع‏آوری شد؛ مطمئن هستیم که قاضی مصدق روی جزئیات مسأله و وقایع رخ داده تسلط کامل داشته و اشراف ایشان به توضیحات شکات و متهمان در جریان 8 جلسه طولانی رسیدگی در دادگاه مشهود بود. لذا با تفاسیری که گفتم حکم دادگاه بر اساس مستندات صادر شده است.

 

* جزئیات ماجرا در دادگاه تشریح شد؟

 

ـ  من تحمل شنیدن آن‏ها را نداشتم؛ ولی مشخص بود که قاضی پرونده اشراف کامل را روی مسائل داشت.

 

* ‏راجع به پسرتان بیشتر صحبت کنید. محسن به لحاظ شخصیتی و رفتاری چگونه بود؟

 

ـ محسن بسیار فرزند عاطفی و خیلی مهربان بود. بسیار به پدر و مادر خودش احترام می‏گذاشت، حتی در راه رفتن دقت می‏کرد که جلوی ما حرکت نکند. نسبت به برادران خود بسیار عاطفه به خرج می‏داد. دانشجویان هم‏دوره او هم که آمدند منزل ما، می‏گفتند که محسن با وجودی که درس داشت، اگر کمکی از وی خواسته می‏شد، کار خود را رها می‏کرد تا دغدغه دوستان خود را برطرف کند و آن‏ها را در به اتمام رساندن پروژه‏های درسی‏شان مدد برساند. آقا محسن حدود 2 سال درس نرم‏افزار کامپیوتر را خوانده بود. البته به دلیل خصوصیات خاصی که داشت، حتی فضای دانشگاه هم نتوانست او را اقناع کند. روحیات ایشان بسیار منحصر به فرد بود حرف بقیه برای محسن مهم نبود. این‏که دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران بود، اصلاً آن را ملاک فرق قائل شدن بین خود و دیگران قرار نمی‏داد. اگر ایشان به یک مسأله‏ای می‏رسید، عزمش جزم می‏شد؛ آنچه برای محسن اهمیت داشت، عمل به تصمیمش بود. البته در پاره‏ای مواقع که مخالف میل و نظر ما تصمیم‏گیری می‏کرد، تمام تلاش خود را در جهت کسب رضایت ما انجام می‏داد.

 

*فعالیت اجتماعی وی چگونه بود؟

 

ـ شاید ارتباط وسیعی با اطرافیان نداشت، ولی رابطه‏اش بسیار کیفی بود. مثلاً از مقطع راهنمایی و دبیرستان دوستانی داشت که تا سال گذشته با آن‏ها رفت و آمد می‏کرد. دوستان متنوعی داشت.

 

*فعالیت‏های مذهبی محسن در چه حد بود؟

 

ـ در راهنمایی و دبیرستان عضو بسیج بود، ولی در دانشگاه تنها در یک مقطع کوتاهی حضور داشت و بعد هم که مشغول کار برنامه نویسی، نرم افزاری و زندگی شد.

 

* رابطه ایشان با شما بیشتر بود یا با پدرشان؟

 

ـ به لحاظ عاطفی بیشتر من سعی می کردم به مسائل او رسیدگی کنم.

 

*با پدرش چقدر راجع به مسائل سیاسی مشورت می‏کرد؟

 

ـ در منزل ما افراد خانواده به راحتی می‏توانند عقاید خود را صمیمانه بازگو کنند. روی مسائل طرح شده نیز بحث و گفتگو می‏شد و با استدلال سعی در توجیه یکدیگر داشتیم و تحکمی در مورد سلایق سیاسی وجود ندارد.

 

*به پیگیری مقام معظم رهبری راجع به رسیدگی به این پرونده اشاره کردید؛ پیگیری و تأکیدات ایشان چقدر کمک کرد که مسئولان مسأله را جدی‏تر دنبال کنند؟

 

ـ من این موضوع را به حجت‏الاسلام والمسلمین صدیقی نیز عرض کردم که موضع رهبر انقلاب نشان‏دهنده اشراف ایشان به مسائل و رویدادهای کشور است. از طرف دیگر ورود مقام معظم رهبری به این مسأله و تأثیر آن بر پیگیری موضوع از سوی دستگاه قضا تداعی‏گر آن است که مسئولان و مدیران در حوزه‏های مختلف آن طور که باید و شاید به مسئولیت‏های خود عمل نمی‏کنند و باعث می‏شود که بالاترین مقام مملکت با تذکرات خود آن‏ها را به تحرک وادارد؛ در حالی‏که نیازی نیست رهبری وارد جزئیات شوند و باید خود مسئولان قبل از تذکرات ایشان به وظایف خود عمل کنند.

 

*توصیه‏های ایشان چقدر در پیگیری مسائل تأثیرگذار بود؟

 

- خیلی، واقعاً این از افتخارات ماست که مقام معظم رهبری آن قدر نسبت به موضوع حساس بودند. چون می‏توانست ضربه سنگینی به نظام وارد کند و روی نگرش مردم به ویژه جوانان تأثیر منفی بگذارد. البته ناگفته نماند مسئولانی هم که پیگیر قضیه بودند، زحمات درخور تقدیر و شایسته‏ای انجام دادند که در این بین رئیس قوه قضائیه و قاضی پرونده طی ملاقات‏هایی که با آن‏ها داشتیم، انصافاً خیلی خوب و منصفانه با آن مسأله برخورد کردند.

 

*شما گزارش تحقیق و تفحص مجلس از اتفاقات کهریزک را خوانده‏اید، چقدر آن را کامل می‏دانید؟

 

ـ این گزارش، یک اقدام مقدماتی بزرگی بود و به قوه قضائیه ارجاع شد تا آن دستگاه به موارد اشاره شده در گزارش رسیدگی کند.

 

*منظورم میزان رضایت شما از گزارش بود؟

 

ـ به نظرم کار خوبی بود؛ واقعا گزارش کاملی تهیه شد و آقایان سروری و دهقان از نمایندگان به منزل ما آمدند تا درباره مسأله پیش‏آمده گزارش داده و دلجویی کنند. از این‏رو به عنوان نقش نظارتی مجلس تلاش شایسته‏ای انجام دادند.

 

*موضوع قتل ندا آقا سلطان دستاویز بسیاری از افراد شد تا خود را در رسانه‏های بیگانه مطرح و به نوعی خوراک رسانه‏ای علیه نظام تهیه کنند؛ چرا شما با وجودی که داغی چنین بزرگ و مصیبتی جبران ناپذیر داشتید، کاملاً موضوع را داخلی و از طریق مجاری قانونی دنبال کردید؟

 

ـ شخصاً این موضوع را مسأله‏ای داخلی می‏دانستم؛ چون در همه نهادها و سازمان‏ها امکان دارد که افراد خاطی، بی‏مسئولیت و بی‏تعهد وجود داشته باشد و ناجا و دستگاه قضا نیز از این امر مستثنی نیستند. بنابراین کشاندن این مسأله به فراتر از مرزها غیر از آن‏که به خانواده انقلاب که ما نیز عضوی از آن هستیم ضربه بزند، ثمره دیگری ندارد. اما از بُعد داخلی، پیامد یک خطا به حوزه مسئولیت خطاکار بستگی دارد. هر چه جایگاه آن فرد بالاتر باشد، تبعات اشتباه و بی‏مسئولیتی نیز بیشتر خواهد بود؛ تا آنجا که می‏تواند جان شهروندان را به خطر بیاندازد. از این رو ضروری است که‏ در دستگاه قضا و نیروی انتظامی به واسطه تأثیرگذاری ویژه‏ای که در حوزه امنیت اجتماعی دارند، نظارت بیشتری صورت بگیرد تا اشتباهات به حداقل ممکن برسد.

 

*سوالی که در بخش قبل فراموش کردم بپرسم این بود که نوع ارتباط محسن با برادرانش چگونه بود؟

 

ـ خیلی با هم خوب بودند. اصولاً محسن بچه‏ای عاطفی بود؛ به گونه‏ای که با هر کسی به شکل خاصی معاشرت می‏کرد. یعنی شاید با برادر بزرگ‏تر در حوزه‏های خاصی صحبت می‏کرد و با برادر کوچک‏تر به فراخور علایق مشترکی که با هم داشتند، ارتباط داشت.

 

*رأی صادره از سوی دادگاه قابل تجدید نظر است؛ فکر می‏کنید دیوان عالی کشور چطور عمل کند؟

 

ـ آن چیزی که ما از قاضی خواستیم، بیشتر یک حکم خداپسندانه بود. حکمی که بازدارنده و متناسب با جرم و جنایتی که رخ داده است، باشد. از این رو با توجه به اشرافی که از قاضی مشاهده کردیم، شخصاً معتقدم که حکم دادگاه بدوی دور از افراط و تفریط بود. در جلسه اولی هم که خانواده‏ها با قاضی داشتند، ایشان گفت که من نه طرف شما و نه طرف متهمان هستم و بر اساس یک رویه خداپسندانه به مسأله نگاه می‏کنم و حکم خواهم داد. بنابراین در پایان نیز ایشان حکمش را صادر کرد. در ضمن خون پاک این جوانان، آن قدر پیامد داشت که مسئولین نیروی انتظامی یک بازنگری کاملی نسبت به نحوه برخورد با جوانان داشته باشند، به طوری که خود آن‏ها نیز به ما می‏گفتند که سعی دارند روندها و رویکردهای آن مجموعه را اصلاح کنند؛ این بزرگ‏ترین دستاورد این قضیه بود. در ثانی افرادی که در این قضیه مقصر بودند، به دو دسته آمر و مباشر تقسیم می‏شدند. آنچه تا به حال مورد رسیدگی واقع شده است، در پایین‏ترین سطح قرار دارد. یعنی افراد اجرایی و کسانی که با ضرب و شتم و بی تدبیری منجر به این جنایت شدند، مورد محاکمه قرار گرفتند و امیدواریم از این سطح فراتر برود و تا رده‏های آمر که مسبب اصلی فاجعه کهریزک بودند، پای میز محاکمه بیایند. چون این‏ها با وجود آن که از فضای آنجا اطلاع داشتند و می‏دانستند چه اتفاقاتی در آنجا رخ داده است، دستور انتقال جوانان را به کهریزک صادر کردند. با توجه به اینکه حکم مربوط به محدوده‏ای است که اتفاق در آنجا روی داده و فقط اجرا کنندگان را در سطح رئیس، افسر نگهبان و ... شامل می‏شود نه فراتر از آن، امیدواریم آمران قضیه نیز مانند مباشران مورد محاکمه قرار گیرند.

 

*یعنی شما پرونده‏ای به غیر از پرونده فعلی را نیز دنبال می کنید؟

 

- بله، قطعاً باید به مراحل پیش از حادثه کهریزک نیز رسیدگی شود تا مشخص شود که تصمیم‏گیران با چه منطق و رویکردی دستور انتقال بازداشت شدگان را به کهریزک صادر کردند. قطعاً مسئولیت و درجه خطای آمران از مباشران کمتر نیست. شاید به لحاظ فیزیکی و اجرایی نقشی نداشته باشند، ولی قطعاً به عنوان افرادی که دستور دهنده بودند، مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند.

 

* آیا ممکن است که شما در قبال مباشران رضایت بدهید؟

 

ـ این موضوع الان مطرح نیست. چون حکمی که الان صادر شده حکم اولیه است و قطعاً متهمان برای تجدید نظر اقدام می‏کنند. باید گذاشت زمان جلوتر برود.

 

*آقای روح‏الامینی! افتخار می‏کنیم که به عنوان اولین رسانه در خصوص فرزندتان با همسر شما گفتگو کردیم.

 

ـ این مسأله برای اولین بار اتفاق افتاد و ایشان تا به حال با هیچ رسانه‏ای مصاحبه نکرده بود. بنا به تصمیمی که از قبل در خانواده جمعاً گرفته بودیم برای هماهنگی‏های رسانه‏ای.

 

*آقای دکتر! به عنوان اولین سوال می‏خواهم از زمان تنظیم شکایت در قوه قضائیه بپرسم.

 

ـ دقیقا هشتم شهریور و بعد از چهلم فرزندم، شکایت خود را تقدیم قوه قضائیه کردم و رونوشت آن را نیز همزمان به مقام معظم رهبری و رئیس مجلس دادم.

 

* آن زمان از پیگیری چهره‏های شاخص مجلس و برخی سیاسیون در مورد این مسأله اخباری منتشر می‏شد، در این رابطه توضیح می‏دهید؟

ـ با کمیته مجلس که با مسئولیت آقای سروری پیگیر قضیه بود؛ از طرفی هم در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کمیته ای متشکل از نمایندگان سه قوه، کار گروهی را تشکیل دادند. البته این کمیته به دستور مقام معظم رهبری پیگیر موضوع بود. یعنی در یک زمان چند تیم روی مسأله زندان کهریزک کار می‏کردند تا زوایای آن مشخص شود؛ منتهی اهمّ بررسی قضایا در بازپرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح انجام شد و هزاران صفحه بازجویی‏ها و اسناد را تشکیل داد. به عبارت دیگر یک کمیته از شورای عالی امنیت ملی که منتخب سه قوه بودند، یک کمیته در مجلس، همچنین در بازرسی کل کشور، دادسرای انتظامی قضات، بازرسی ناجا و بازپرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح 6 مرجعی بودند که از زوایای مختلف مسأله را مورد رسیدگی قرار دادند. بخش دیگری از این پرونده مربوط به قضات دستور دهنده برای اعزام بازداشت‏شدگان مربوط به دادستان سابق تهران و معاون وی می شود. چندین ماه است درخواست تعلیق آنها صادر شده ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

 

*آقای دکتر! روشن‏تر راجع به بخش دوم صحبت می‏کنید؟

 

ـ آقای مرتضوی و معاون ایشان و همچنین دادیاری که احکام آن‏ها را به دستور دادستان سابق تهران نوشته بود، چندین ماه است که درخواست تعلیق ایشان در دادسرای انتظامی قضات، کیفر خواستش صادر شده تا محاکمه آن‏ها انجام شود؛ اما متأسفانه بنا به دلایلی که برای ما چندان معلوم نیست، متوقف مانده است. امیدواریم طبق وعده‏ای که رئیس محترم قوه قضائیه و رئیس دادگاه انتظامی قضات داده‏اند رسیدگی به آن مرحله نیز شروع شود.

 

*قبل از شهادت محسن آیا خبری از بازداشت ایشان به شما داده بودند؟

 

ـ خیر؛ هیچ‏کس چنین مسأله‏ای را به من نگفت.

 

*یعنی شما وقتی متوجه شدید که ایشان عروج کرده بودند؟

 

ـ درست یک هفته بعد از شهادت مظلومانه وی، به من خبر دادند. به عبارت دیگر ظهر چهارشنبه 31 تیر ماه 1388، ما را طی تماسی تلفنی از پلیس امنیت مطلع کردند.

 

*در روند بررسی این موضوع، نحوه همکاری با شما چگونه بود؟

 

ـ تا کنون مانعی وجود نداشته است؛ در واقع به واسطه دستور صریح رهبر معظم انقلاب و پیگیری‏های مجلس و نهادهای نظارتی، روند بازپرسی و دادگاه از پیگیری‏های ما جلوتر بود. یعنی ما پیگیری‏های خاص خودمان را داشتیم، ولی آن‏ها جلوتر از ما بودند.

 

* سوالی را از همسرتان پرسیدم و می‏خواهم جواب شما را هم بدانم. مرگ برخی افراد در آن دوران دستاویزی برای رسانه‏های بیگانه شد، در حالی‏که این اتفاق در رابطه با خانواده شما رخ نداد؛ چرا؟

 

ـ خط قرمز ما از روز اول، مصاحبه با رسانه‏های بیگانه بود و نگران سوء استفاده ضد انقلاب بوده و هستیم. چون مطمئن هستم روح پسرم از این بابت آزرده می‏شد و علاوه بر آن موجبات ناخرسندی بسیاری از مردم انقلابی را هم فراهم می‏آورد. ملت ایران یک خانواده بزرگ است که در تلخی‏ها و شیرینی‏ها می‏داند که چگونه کشور را اداره و مسائل را حل و فصل کند؛ ولو سخت‏ترین مصائب و مشکلات بر ما وارد شود. لذا هیچ موقع کوچک‏ترین گرایش و توجهی به خارج از مرزها پیدا نخواهیم کرد. کسانی که دست در دست ضد انقلاب و کشورهای استعماری دارند، با طرفی هم‏پیمان شده‏اند که صدها سال خون مردم ایران را در شیشه کردند و منابع و ثروت ملی ایرانیان را غارت نموده‏اند. آن‏ها دل شان به حال ما نمی سوزد و منافع خودشان را پیگیری می کنند و بسیاری از مشکلات کنونی ما ریشه در برنامه های گذشته آن ها برای مردم ما داشته و دارد. زمانی سرنوشت همه ما تغییر می کند که خودمان را تغییر دهیم و آن گاه اصلاح حقیقی صورت خواهد گرفت. فرزند من فرزند این آب و خاک بوده و خود ما هم متعلق به این کشور هستیم و با توجه به گستردگی کار و پیچیدگی مباحث، این مسأله تا کنون خوب پیگیری شده و منتظریم کاری که به نیمه رسیده با جدیت دنبال شده تا به نتیجه برسد.

 

* پیام رای دادگاه اولیه به خارج‏نشینان و افکار عمومی داخل را چه می‏دانید؟

 

- قبلا هم عرض کردم که اصلاح رویه‏ها مهم‏ترین دستاورد پیگیری این پرونده است. بچه‏های ما که بر نمی‏گردند، از روز اول هم والده ایشان گفت محسن ما که رفت محسن‏های مردم را دریابیم. ان‏شاءالله این پیگیری‏ها باعث جلوگیری از تکرار این قبیل جنایات شود. لذا آنچه برای ما اهمیت دارد، اصلاح رویه‏هاست. نکته مهم آن نیست که افراد چه انتسابی دارند و منسوبین آن‏ها چه جایگاهی دارند؛ به حمدالله از آقای کامرانی که به عنوان یک شهروند عادی شکایت کرده‏اند تا حقیر که دسترسی بیشتری به مسئولان کشور دارم، هیچ تفاوتی وجود نداشته است. پیام این مسأله این است که مظلومین می‏توانند در دستگاه قضا حق خود را بگیرند. البته باور این شاید برای همه قدری سخت باشد ولی از باور گذشته و محقق شده است. چرا که شهادت جوادی‏فر، کامرانی، قهرمانی و روح‏الامینی و مطالبات‏شان پیگیری قضایی شده و این همان توقعی است که از دستگاه قضایی جمهوری اسلامی انتظار می‏رفت که خارج از انتسابات، ارتباطات و تفاوت دسترسی‏ها، هر مظلومی بتواند حق خود را پیگیری کند و به حقوقش برسد. پیام به خارج هم این است که نقش دایه‏های دلسوزتر از مادر را بازی نکنند. کسانی که با نقاب‏های فریبنده به نام حقوق بشر مشت‏های آهنین‏شان را علیه نظام، انقلاب و ایرانیان گره کرده‏اند و دست‏شان با جانیان و منافقین در یک کاسه است، با هر ادعای واهی که داشته باشند ما گول آن‏ها را ان‏شاءالله نخواهیم خورد.

 

*روند دادگاه تجدید نظر چگونه خواهد بود؟



ـ ما منتظریم و انتظار داریم که این حکم عادلانه تأیید شود و به اجرا در بیاید. در این مسیر تابع روند قانونی هستیم.

 

*در مورد علت فوت پسرتان موارد زیادی مطرح شد و تناقضات زیادی بود. بعد از گذشت یکسال و پس از اعلام نظر دادگاه، راجع به این مسأله توضیح می‏دهید؟

 

ـ یکی از مسائلی که در دادگاه به روشنی آشکار شد، نظریه پزشکی قانونی بود که در چندین نوبت رفت و برگشت به کمیسیون‏ها و مراجع مختلف، قطعی شد که این جوانان بر اثر ضرب و شتم و شرایطی که آنجا بوده به شهادت رسیدند. در این راستا سناریو سازی در خصوص موضوع مننژیت مشهود شد. در دادگاه مشخص شد که افرادی به دستور یک مقام قضایی سابق موضوع مننژیت را مطرح کرده‏اند که در جای خودش باید دادگاه انتظامی قضات و دادگاه کارکنان دولت به آن مسأله رسیدگی کند.

 

*این متهمان که در دادگاه به عنوان مباشر در انجام اقدامات صورت گرفته در کهریزک محاکمه شدند، آیا از نسبت بین شما و پسرتان آگاهی داشتند؟

 

ـ برای ما محرز نشده که این‏ها می‏دانستند، گرچه همراه پسر من موقع دستگیری کارت ویزیت قدیمی مسئولیت سابقم به عنوان رئیس موسسه پاستور بود و ایشان هم آدرس، شماره‏های تلفن و تماس را اعلام کرده بود؛ ولی با این وجود برای ما این امر که با علم به این موضوعات، این اقدام درباره پسرم صورت گرفته باشد محرز نشده است. لذا شرایطی که در آنجا بوده به گونه‏ای نبوده که افراد خاصی را مورد شناسایی قرار دهند.

 

*در پایان اگر صحبت خاصی دارید بفرمایید؟

 

ـ (سکوت و نفس عمیق) امیدوارم که این جنایت با همه سختی‏هایش (لرزش صدا ناشی از بغض) با پیگیری‏هایی که شده باعث اصلاح رویه‏ها شود. این بزرگ‏ترین دستاورد برای جامعه است. (سکوت) این داغ هیچ‏گاه برای ما فراموش نمی‏شود و نخواهد شد. (بغض همراه با اشک) در همین جا در آستانه سالگرد شهادت ایشان از کلیه آحاد مردم و مسئولان و دوستان که از ابتدا تا کنون کتبی و حضوری و در هر محلی که با ما مواجه می‏شدند ابراز همدردی داشته و در این غم جانکاه به ما تسلیت گفته‏اند و عواطف خود را بروز داده‏اند، تشکر می‏کنیم. خصوصا از مقام معظم رهبری، آیات عظام و مسئولان قوا، نمایندگان مجلس و عموم شخصیت‏های کشوری، لشکری، سیاسی، دانشگاهی، فرهنگی و اجتماعی و رسانه‏ها. ان‏شاءالله مطالبه جدی ایشان و آحاد مردم در پیگیری این پرونده را فراموش نخواهیم کرد.

 
Share/Save/Bookmark
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۱:۳۵:۵۱
خدا رحمتش کنه و دست دادگاه و نظام درد نکنه
اما یک سوال
اگه محسن روح الامینی پدرش این موقعیت رو نداشت و سران اصولگرا پیگیر قتلش نمیشدند به نظر شما اصلا اتفاقی می افتاد. یا با همون مننژیت سر و ته قضیه هم میومد.
یعنی واقعا در حوادث سال گذشته فقط محسن روح الامینی ناجوانمردانه به قتل رسید و باقی کشته شده ها مرگ حقشون بود و نباید جامع تر به قضیه نگاه کرد.
باید این برای مسئولین روشن بشه که هر گند و خرابکاری و کثافت کاری رو میشه جبران کرد الا وقتی خون بیگناهی به زمین بریزه که سنت الهی نمیذاره خون هیچ بیگناهی پایمال بشه (335853)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۲:۴۱:۰۶
خدا را شکر که هر کاری بشود عده ای هستند که ایراد و اشکالی بگیرند.
پیگیری ماجراهای ترانه موسوی، پورسیدآقایی، کامرانی، غنیان و این آخری ندا آقاسلطان از سوی دستگاه قضا و توضیحاتی که مسولین امر به مردم دادند کم بود؟؟ کاش عده ای به خود بیایند و نگذارند پیش فرضهای ذهنشان بر قضاوتهایشان تاثیر بگذارد. (335884)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۳:۲۰:۲۲
مثل شما مثل دزدی است که به خانه شما می اید و درگیری رخ میدهد اتفاقآ دزد مضروب می شود حال صاحب خانه باید محاکمه شود و اصلآ قضیه دزدی و محاکمه سران فتنه فراموش می شود (335904)
 
سلمان
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۱:۴۰:۳۲
با عرض تسليتن اين فقدان به دكتر بايد عرض كنم ايشان هيچوقت پاسخ اين سؤال رو ندادن كه پسر ايشون چرا در اغتشاشات شركت كرده بود؟ (335855)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۲:۱۱:۴۶
سلمان عزیز ابتدا این سوال جواب داده شود که خون این عزیزان به چه دلیل ریخته شده است؟ جواب این سوال جواس سوال شما هم خواهد بود (335872)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۴:۴۹:۵۵
شاید به دلیل یک هیجان ... یا قضاوت نادرست بر اساس دروغ پردازی های موسوی و حامیان کاخ سفیدی اش.

این پسر نیست که باید مؤاخذه شود. بلکه اوباما و میرحسین هستند که باید محاکمه شوند که چرا اصلا این فتنه را راه انداختند؟ (335961)
 
امید
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۰۴:۴۷:۰۰
ما هم به اینکه این قربانیان حاصل فتنه ای بود که توسط اشخاصی بوجود آمد، معترضیم و معتقدیم که باید عوامل اون نیز محاکمه بشن. اما نباید از حق بگذریم و کشته شدن انسانهای بیگناهی رو در زندان توجیه کنیم. اینکه محسن در اغتشاشات شرکت کرده و یا نکرده و اگه کرده به چه میزانی بوده (مانند خیلیها دیگه که در این اعتراضات و یا اغتشاشات شرکت کردند) یا احساساتی شده یا اشتباه کرده و یا با اعتقادی که داشته این کار رو کرده. غلط یا درست کار محسن الان مطرح نیست.

این مهم هست که به هر دلیلی که ایشون دستگیر شده، چرا باید در زندان چنین فجایعی اتفاق بیافته؟ باز دستور رهبری مبنی بر تعطیلی این بازداشتگاه خیلی بموقع بود اما این کندی در روند دادگاه اون جنایتکاران و عدم محاکمه دیگر بانیان این قضیه (مثل مرتضوی) واقعا جای توجیه نداره. درست هست که مسائل قضایی زمان لازم برای بررسی نیاز داره، اما چرا در مساله ای به این حساسی که آبروی نظام رو در گرو خودش داره اینطور عمل میشه و آقای مرتضوی رو از جایی برمیدارن میذارن یه جای دیگه؟ اگر ایشون متهم هست پس چرا در محاکمه ایشون تعلل وجود داره؟ (336150)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۱:۵۵:۳۵
جناب آقای روح الامینی! خواهشا تا محاكمه و صدور و اجراي حكم براي آمر انتقال آن مرحوم كوتاه نياييد. شما از طرف همه كساني كه به صداقت و سلامت نظام ايمان دارند، مسئول هستيد خون محسن را پيگيري كنيد تا مجزات به ضعيفها محدود نشود و بزرگان و ذينفوذان خطاكار هم محاكمه و مجازات شوند. همانها كه گفتند آن مرحوم براثر مننژيت فوت كرده...
خدا به شما صبر و استقامت دهد تا اين راه را تا آخر بپيماييد (335851)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۲۱:۳۲:۵۹
برای آن مرحوم طلب رحمت می کنیم و برای مسببین از خوانواده آن مرحوم درخواست بخشش داریم
یادمان باشد همه ایرانی هستیم
چه مخالف باشیم چه موافق (336074)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۰۱:۴۴:۳۰
بردار عزیز
عدالت باید اجرا شود. همه پیز را که نمی شود با سلام و صلوات حل کرد. خونی بناحق ریخته شده، چهره اسلام و انقلاب را لکه دار کرده، حالا شما بخشش مسببین را می خواهید؟!!!
بخاطر اسلام و انقلاب هم که شده باید عدالت اجرا شود. (336128)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۲:۰۱:۰۸
كاش اقاى كروبى مثل اقاى روح الامينى ميكرد ونه اينكه قبل از اثيات آزارى جنسى اين امر رسانه اى كنه حتى اگه ادعاهاش درست بود ،، (335865)
 
تيمور
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۲:۰۳:۰۲
سلام
من هم از اين واقعه ومشابه آن متاسفم.وبه آقاي روح الاميني تسليت مي گويم وضمن احترام به ايشان ليكن به مسئولين نظام نكاتي را عرض ميكنم:
1 - مسئوليني كه بايد با ريشه هاي فتنه برخورد كننديكسره مي گويند تعلل شان براي دستگيري سران فتنه را باجمله ي\" ما تابع سياستهاي نظام هستيم\" توجيه مي كنند! اين نظام چيست وكيست كه عليرغم خواست ملت ‘ تاكنون اجازه برخورد با سران فتنه را نداده است.؟!
2 - در مصاحبه فوق جمله ي جالبي توسط خانواده ي داغ ديده ي روح الاميني بيان شده وآن \" ...پيامد يك خطا به حوزه مسئوليت خطاكار بستگي دارد... جان شهروندي را به خطر اندازد....\"
همچنين آقاي روح الاميني در ارتباط با نامه شان اشاره داشتند كه \"به مقام معظم رهبري ورئيس قوه مقننه رونوشت زده اند\"
سوال اينست (مسئولين امر پاسخ دهند)
*آيا امثال بنده كه هيچ يك از مسئولين را نمي شناسيم وارتباط نزديك نيز با هيچ مسئولي نداريم وبضاعت مالي ما نيز درحدي نيست كه هزينه هاي قانوني تشكيل يك پرونده را بپردازيم وفقط زمان انقلاب در درگيريها بوده ايم وزمان جنگ هم رفته ايم جبهه و مجروح شده ايم وحق خانوادگي ما نيزدربخشهاي مختلف در اين نظام ادا نشده (اشتباه نكنيد از بابت جبهه وجانبازي چيزي نخواسته ايم ونخواهيم خواست بلكه موضوع فقط در حد يك دعواي حقوقي وپايمال شدن حقمان است )وبلكه حق ما طي ساليان سال پايمال شده! چرا عليرغم درخواستهاي مكرر كتبي وشفاهي تاكنون پس از 28 سال نتوانسته ايم حتي با رئيس قوه قضائيه پس از 28 سال ملاقات چند دقيقه اي داشته باشيم؟
3 - اينجاست كه من وامثالهم شعارهاي مسئولين رابه سختي باور مي كنيم و شديدا\" وجود شهروند درجه 1 و 2 و... در اين نظام جلوه پيدا مي كند\" وعليرغم قوانين انساني ‘اسلامي وقانون اساسي كه همه را دربرابر قانون يكسان ميداند ليكن به طبقه بندي افراد جامعه به شهروندان ذينفوذ وغير نفوذو پولدار وفقير و... اعتقاد پيدا مي كنيم. (335866)
 
سيد ميثم
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۲:۱۲:۳۰
تا اينجاي كار تنها كساني كه مبادرت به ضرب و جرح كرده اند مورد محاكمه قرار گرفته اند و هيچ خبري از محاكمه درواقع نفرات اصلي و كساني كه باعث و باني اين فاجعه شدند نيست. چرا؟ يكسال گذشته اما هنوز اتفاق خاصي نيفتاده مساله بعدي اينكه چگونه است دادگاه معترضين به نتيجه انتخابات از رسانه به اصطلاح ملي با تبليغات فراوان پخش مي شود اما اسامي جنايت كاراني كه اين فاجعه را آفريدند اعلام نمي شود ؟ هدف از اين حركت حفظ آبرئي افراد است ؟ (335873)
 
aram
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۲:۲۹:۲۳
با سلام
درود بر مرد صبور و شريف (335882)
 
e
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۲:۵۱:۳۴
قاطعیت مجلس رو هم در مورد اتهامات (آقای) مرتضوی ، دیدیم

لااقل اگه مجلس نمیتونست این آقا رو محکوم کنه
یه کاری می کرد که حداقل پست ِ جدید نگیره


میدونم که کامنت رو نشون نمیدی ، ولی این حرفا رو بالاخره باید گفت
حالا این جا نشد ، یه جای دیگه (335888)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۲:۵۵:۱۶
یکسال گذشت و قاضی عزیز هنوز آزاد است!!! (335889)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۳:۱۱:۳۳
خدا رحمتش کنه . یک سوال : آن بازداشتگاه نکهبان نداشت ؟ نگهبانان بدون اجازه فرمانده در هنگام نگهبانی آب نمیتوانند بخورند . چرا بعد از اولین فوت فرماندهان کاری نکردند ? این بازدادشتگاه و فرماندهانش آیا بالا سر نداشتند ؟
اسامی مسئولین بازداشتگاه چیست ؟ با اعتمادی که به قوه قضائیه داریم مطما هستیم که پاسخ تمامی این قبیل سوالات را خواهیم گرفت اما چرا اینقدر رسیدگی به این موضوع مهم طول کشیده ؟ (335896)
 
كاوه
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۳:۱۵:۲۱
آقاي سلمان: مرحوم روح الاميني مثل خيلي از جوانهاي ديگر اين مملكت جداي از دعواي انتخابات كه يك جنگ قدرت بين جناههاي درگير بود،مطالباتي داشت كه امثال آن قاضي كه آمر اصلي و مقصر وقايع كهريزك بود و ظاهرا اختيار تام داشت،به جاي جوابگويي به حرف جوانان آنان را با آن وضع فجيع مجازات كرد و تازه بعدا هم دكتر احمدي نژاد هم به او پست دولتي هم داد!!
علي رقم اعلام نظر كميته تحقيق مجلس كه آن قاضي را مقصر دانسته بود اسم او از روند دادگاه حذف كردند.حاكميت و خصوصا قوه قضاييه بداند افكار عمومي به جز مجازات آمرين اين جنايت هولناك راضي نميشوند وگرنه حكم قصاص چند مامور كه مجري آوامر بوده اند دردي را دوا نميكند و به نوعي پاك كردن صورت مسئله است. (335899)
 
سعيد
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۳:۱۹:۵۴
آقاي روح الاميني از خواصي بود كه از اين فتنه روسفيد و سربلند بيرون آمد.واقعا بايد به ايشان تبريك گفت و دست ايشان را بايد بخاطر اين بردباري بوسيد. (335903)
 
محمد
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۳:۲۴:۳۳
خدا رحمتش کنه ولی لفظ شهید مناسب این مرحوم نیست. شهید یعنی کسی که در راه خدا کشته بشه ولی این مرحوم برای تظاهرات علیه نظام اسلامی دستگیر شده و پدر محترم ایشان تا چند روز بعد از دستگیری پسرش به خاطر حفظ آبرو و سرپوش گذاشتن بر افتضاح پسرش نسبت خودش و پسرش رو انکار کرده. پس مشخصه که مرحوم در راه خدا و جهاد برای خدا کشته نشده. یک قتل اتفاق افتاده و مسببینش هم باید اعدام شوند. همین (335905)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۰۹:۲۱:۵۸
چقدر راحت این نظر رو ارسال کردید.
\"یک قتل اتفاق افتاده و مسببینش هم باید اعدام شوند. همین\" (336178)
 
آسمان
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۳:۲۵:۰۳
آقای روح الامینی خودشون با کمال تواضع در مقابل رهبری از نظام دفاع کردند و گفتند که این یک دعوای خانوادگیه و به کسی اجازه نمی دیم بین ما اختلاف بندازه! این چه تیتره دشمن شاد کنیه که گذاشتید!!! (335906)
 
آشنا
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۳:۳۴:۵۷
bbc : سرافراز باشي \"الف ما\"
فكر كنم رو دست خوبي به bbc زديد اگه bbc مي دانست اينقدر فدايي داره {الف،تابناك و ...} كاراش و تعطيل مي كرد ...
فكر كنم امثال ايشون {متوفي} بايد بيشتر فكر مي كردن و دچار توهم نمي شدند كه پاشن بيام توي خيابون ... (335914)
 
آزادی
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۳:۴۲:۰۷
آقایان کاسه داغ تر از آش توجه داشته باشند که مقام معظم رهبری دستور رسیدگی دقیق به این پرونده را صادر کردند و نفرمودند که چون این جوانان در تظاهرات شرکت کرده اند پس خونشان مباح است. (336294)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۲۱:۲۱:۳۵
چرا هر رسانه ای را که کمی مخالف عقاید شما بنویسد به شدیدترین اتهامات محکوم می کنید؟ آیا همه باید مثل شما فکر کنند ؟ شما اگر اینها را دوست ندارید برید رجا نیوز و فارس نیور و امثالهم را بخونید. (336462)
 
اردوان
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۳:۳۶:۳۵
با سلام وتسلیت به خانواده مرحوم روح الامینی ,بسیار تعجب کردم که متهمین گفته اند فکر کرده اند محسن اراذل و اوباش است..مطابق کدام قانون بایستی اوباش را آنقدر زد تا بمیرند ؟چه کسی تشخیص می دهد چه کسی رذل است؟چقدر خودسر فراوان است که عده ای خودسرانه آدم می کشند وعده ای به گفته وزارت ارشاددر کرمانشاه کنسرت موسیقی را بهم می زنند.. (335919)
 
سید محسن دهنوی
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۴:۱۸:۳۳
باسلام وعرض ادب خدمت دکتر
قاتل فرزندت سران فتنه است اگر به حرف رهبر عزیزمان گوش می کردندچنین اتفاق بدی برای هیچ هموطنی نمی افتاد (335948)
 
مهدي
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۰۰:۵۴:۴۷
با درود
در پاسخ به سيد محسن دهنوي
با استدلال شما هركس كه مخالف است هر بلايي در زندان سرش بيايد حقش است چون مخالف است و نيز اگر كسي در زندان به خاطر قانون شكني عده اي كشته شد بايد صورت مساله را تغيير داد و ذنبال قاتلان جديد گشت. بنده نه از موسوي دفاع مي كنم و نه از كروبي ولي اين گونه استدلال هم توهين آميز است و هم خنده دار.در حقيقت با اين نوع فكر شما چون منتقدان و مخالفان نگاه متفاوت ديگري داشتند پس در زندان تا سر حد مرگ بايد كتك بخورند و جنازه هايشان از زندان خارج شود (336112)
 
اشد مجازات
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۴:۴۰:۲۲
یک سال پس از جنایت سران فتنه.... دنیا ظرفیت مجازات قاتل را دارد اما فتنه گر را نه. سپردن مجازات اینها به آخرت همانا اشدّ مجازات است (335953)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۴:۴۴:۳۳
قاتل اصلي دارد ول ول مي گردد و به ريش همه مي خندد آنوقت دوتا مامور بي سواد دون پايه بايد دراز شوند كه يعني عدالت اجرا شد. شما را به خدا اين حكم دادگاه دردآور تر از اصل خود جنايت نيست؟ (335957)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۵:۰۳:۱۶
وقتی به اصول پایبند باشی و بدنبال بهانه برای خروج از اصول نباشی رفتاری متشخصانه و بزرگ منشانه همچون آقای روح الامینی میکنی و اگر نه همچو سران فتنه بلوا راه می اندازی (335969)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۵:۱۳:۴۹
وقتی چهره ی آقای روح الامینی را با قبل از فوت پسرشان مقایسه میکنم به نکته ای برمیخورم و آن اینکه ایشان غم از دست رفتن فرزند جوانشان به دلیل جلوگیری از سوء استفاده ی دشمنان فرو خورده آند و این که متهمان این قتل چه مستقیم(مسولین بازداشتگاه)و غیر مستقیم(سران فتنه) دارند راست راست میگردند را میبینند غمی دوچندان وجودشان را فرا میگیرد اما بازهم بخاطر نظام ناله ی این رنج سر نمی دهند تا مبادا این منافقان بی صفت این ناله را در زمره ی عربده کشی هایشان به نفع خود کنند. از خداوند برای ایشان آرزوی صبر میکنم. (335974)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۵:۲۸:۵۱
آقای روح المینی پدر محسن مرحوم در مصاحبه خود چه زیبا به این موضوع اشاره میکند, آنجائی که میگوید:

\"خط قرمز ما از روز اول، مصاحبه با رسانه‏های بیگانه بود و نگران سوء استفاده ضد انقلاب بوده و هستیم. چون مطمئن هستم روح پسرم از این بابت آزرده می‏شد و علاوه بر آن موجبات ناخرسندی بسیاری از مردم انقلابی را هم فراهم می‏آورد. ملت ایران یک خانواده بزرگ است که در تلخی‏ها و شیرینی‏ها می‏داند که چگونه کشور را اداره و مسائل را حل و فصل کند؛ ولو سخت‏ترین مصائب و مشکلات بر ما وارد شود. لذا هیچ موقع کوچک‏ترین گرایش و توجهی به خارج از مرزها پیدا نخواهیم کرد. کسانی که دست در دست ضد انقلاب و کشورهای استعماری دارند، با طرفی هم‏پیمان شده‏اند که صدها سال خون مردم ایران را در شیشه کردند و منابع و ثروت ملی ایرانیان را غارت نموده‏اند. ...\"

عمق وطن پرستی و ایران و ایرانی دوستی از سراسر حرفهای مادر و پدر روح الامینی فوران میکند. به وجود چنین خانواده هائی در ایران میباید که افتحار نمود و دستهای آنان را ضد ها بار بوسید. ضمن تسلیت به خانواده محترم روح الامینی و در خواست درجات عالی برای جگر گوشه شان محسن در نزد پروردگار عالمیان, از همه مقامات مملکتی تقاضا دارم که تمام مسئولین این جنایت را به پای میز محاکمه کشانده و اجازه ندهند که بخاطر مراعاتهای بیمورد, حق مردم و درنتیجه خون این جوانها پایمال گردد. چرا که راه بر گشت اعتماد به جامعه و به مسئولین نظام, درست در این موضوع نهفته است. در غیر اینصورت اعتماد مردم به نظام و مقامات آن از زیر ضربه های وارد شده نخواهد توانست که دگر بار جان سالم بدر برد! (335979)
 
یک ایرانی
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۵:۲۸:۵۳
به امید روزی که قوه قضاییه برای رسیدگی به یک پرونده نیازی به توصیه مقامات بالاتر نداسته باشد و بین ستمدیدگان مختلف نیز تفاوتی قایل نشد.من شخصا تا زمانی که آن قاضی مشهور به سزای اعمالش نرسد به دادگستری اعتماد نخواهم داشت. (335980)
 
مسعود
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۶:۴۸:۲۴
قوه قضاییه ای که از یک نهاد نظامی و وزارت اطلاعات دولت که خود یک طرف دعواست دستور می گیرد که چه کسی را بگیرد و چه کسی را نه و چه کار بکند و چه کار نکند چه استقلالی دارد؟ ! (336011)
 
حمید
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۵:۳۸:۵۲
دوست عزیز

دفاع خانواده روح الامینی از نظام مساوی با دفاع از جنایتی که در کهریزک افتاده که نیست! کهریزک و متهمین جنایت اتفاق افتاده که مساوی با نظام تیستد!

تیتر مطلب کاملآ بجا و درست است. (335987)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۶:۱۰:۰۱
شما برای احقاق حقوق خود، از کمک هایی برخوردار بودید. ولی بدانید اگر در حق کسی ظلمی شود، خداوند از ظلم ظالم نخواهد گذشت. (336003)
 
دانشجو
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۶:۱۱:۳۶
چه زیبا بود لفظ خانواده که پدر مرحوم گفتند و اگر کمی به معنی کلمه ی خانواده دقت کنیم این صبر ایشان و روسفیدی در مقابل فریب خوردگان فتنه گران را می فهمد. در یک خانواده هر مشکلی هم که باشد حتی نباید از آن خانه صدایی بیرون رود چه رسد به آنکه در کوچه و خیابان لشکر کشی شود. (336004)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۷:۱۲:۰۶
http://www.missingnativewomen.org/index.htm
یواش یواش اینها اینترنت من را هم قطع خواهند کرد
رسوائی قتل و ناپید شدن زن های سرخ پوست در کانادا و آمریکا برای جلوگیری از ازدیاد نسل آنها .
تبریک به ملکه انگلیس برای جنایت خاموش .
پلیس هم بی تفاوت است حتی پلیس در موردی اینها را به قتل می رسانده است .
لخت در سرمای کانادا رها می کردند تا یخ بزنند. (336019)
 
محمدعلي
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۱۰:۴۲:۴۷
به غير از اين سايت که معرفي کرديد چه مستنداتي در اين زمينه داريد؟! (337127)
 
behnam
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۷:۱۶:۳۹
هیچ کسی ازاین بنده خدا , پدرومادر درگذشته , نپرسید که فرزندتون اونجا , بین آشوبگران چه می کرد؟
.
کسی بپرسید که تیپ و قیافه این بنده خدا چطوری بود که بعنوان آشوبگر گرفتنش ؟
.
البته برخوردهای نادرست و خلاف قانون باید پاسخ داده شود. شکی نیست .
.
ولی , این نمی شه که آقای روح الامینی نگویند .... (336021)
 
behnam
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۷:۲۶:۰۱
اینکه نظرهایی که به نظرتون میاد خوشایند خانواده درگذشته باشه را درج کنید , درست نیست .
.
هر نظری ( اگر خلاف شرع نیست ) رو درج کنید خانواده روح الامینی پاسخ بدهند .
.
فرار رو به جلو ( رو به بالا , یا پایین یا هرجا ! ) درست نیست .
.
آقای روح الامینی پاسخ دهند که فرزندشان را چگونه تربیت کرده اند که ایشان مطالباتی از نظام داشتن >
.
چه مطالبی ؟
.
قیافه خودشون که به مطالبه گران نمی خوره , فرزندشون رو نمی دونم .
.
فرزند ایشون چه می خواست که پدرش نتونست بهش بده ؟
. (336022)
 
آزادی
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۳:۴۷:۵۲
خوب بود در اینترنت نام محسن روح الامینی را جستجو کنید تا چهره اش را ببینید.
شما کجای کارید؟ همه کسانی که به طور اتفاقی از محل راهپیمایی ها رد می شدند کتک می خوردند. زن و مرد و پیر و جوان هم ندارد. پدر من که برای راهپیمایی 13 آبان به نفع نظام رفته بود تا آن روز باورش نمی شد که مردم رهگذر را بی خود بزنند. (336299)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۸:۱۳:۱۱
این مصاحبه ای از اینها پخش کردید انگار پسرشان در جبهه حق بوده و طرف مقابل در جبهه غیر حق اگر اینجور است و همه به این نتیجه رسیدند که پرشان شهید است پس چرا خواسته های آقای روح الامنینی را اجرا نمی کنید چرا مردم در شک می اندازید خواهش می کنم پخش کنید تا جواب این سئوالم را بگیرم (336033)
 
ابوذر
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۱۸:۳۶:۲۳
با سلام
راستی چه کسی یا چه کسانی این آتش فتنه را روشن کردن تا کل مردم ، خانه ها ، مغازه ها ، مساجد و از همه مهمتر زندگی این ملت با خطر روبه رو شود . عاملین اصلی چرا آزادانه زندگی می کنند آنهایی که چوانان را تحریک کردن تا دشمن از این آب گل آلود ماهی های خود را بگیرند . کجایند آقایان ..... (336038)
 
حسین مشکفروش
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۲۰:۰۳:۴۰
آجرک الله در مصیبت فرزندت اما اصل قضیه اینکه درود بر این غیرت انقلابی ایرانیتت موفق و سلامت باشید خانواده آقای روح الامینی یا علی (336060)
 
Amir
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۲۰:۴۵:۵۵
با عرض تسلیت به آقای روح الامینی .
از ایشان تقاضا دارم تا پی گیر آمر این جریان باشد و ایشان را مجازات نماید .چون قاتلین نیز تابع اوامر مقام بالاتر بوده و با محاکمه آنها سبب پاک کردن اصل قضیه نشوند.و گناهکار واقعی از دور حارج شود!!!
چرا باید عامل اصلی به مقام بالاتری دست پیدا کند؟!! (336069)
 
محسن
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۲۱:۵۵:۵۷
خوب تا اینجای قضیه تاحدودی قابل قبول است ولی شما یک نگاهی به برخی نظرات بیاندازید که مرگ کسی را که بخاطردفاع از آنچه بان اعتقاد داشت در کمال سکوت و در چارچوب قانون اساسی کشورش در راهپیمایی شرکت کرده و بیرحمانه توسط دوستان همفکر همین دوستان شهید میشود، چگونه توصیف میکنند و از الف عزیز ایراد میگیرند که چرا رفته و چرا لفظ شهید بان داده اید!هر چند نگاهی به کلیه نظرات و آمار موافقین و مخالفین که انصافا شاهکاری نو از الف است، جواب خود را میگیرند، البته اگر اینرا هم مثل آمار خودشان نبینند!ولی در هرصورت خدا رو شکر که بهر صورت تا اینجا حداقل برخی از متهمان محاکمه شده اند و امیدواریم که متهمان اصلی هم زودتر ازلاک آهنین مصونیت خارج شده و عدالت رو ببینند. با تشکر از الف که پیگیر اینگونه مسائل بوده و هستش.ممنون (336079)
 
محسن روحی
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۲۲:۰۳:۴۷
این پرونده در مسیر تقریبا قابل قبولی قرار گرفته و امید به محاکمه بقیه هم میرود ولی ایکاش با چرخشی به گذشته، همه کسانی که به آنها ظلم شده و فارغ از اینکه رسانه های خارجی تا کنون چطور آنرا پوشش داده یا نداده اند، بخاطر احترام به حقوق بشر، حقشان از اینکه پایمال شود، نجات یافته و حداقل همچنین روشی در مورد آنها اجرا شود. مثلا خانم مرحوم زهرا کاظمی یا دانشجویان کوی دانشگاه ، کشته های پس از انتخابات و غیره. باور کنید اینکار باعث سربلندی نظام در جهان خواهد شد و ثابت خواهد کرد که با زور و نیرنگ و فریب و مصونیت آهنین وراهپیماییهای ی که هرگز نیاز به مجوز نداشته و خودسر هرکاری که بخواهند با پشتوانه کامل سیاسی و امنیتی برگزار میکنند، نظام راه خود را پیش میگیرد و اجازه نمیدهد بنام آن این جنایتها صورت پذیرد.به امید آنروز، گرچه خیلی دور باشد. (336080)
 
عبدی
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۲۲:۰۶:۰۲
لطفا دوستان دولتی یک نگاه به آمار مخالفین و موافقین نظرات بیاندازند، شاید متنبه شده و دست از افترا و تهمت و زورگویی و مخالفت و تهدید افرادی چون مطهری و لاریجانی و توکلی و... بردارند. همه چیز گویاست. (336081)
 
mina
۱۳۸۹-۰۴-۲۲ ۲۲:۲۰:۳۸
شدید ترین مجازات برای عاملان جنایت کهریزک و از همه اینها مهمتر که نباید فراموش بشه و سرمنشا تمام این اتفاقات هست دروغ بزرگ سران فتنه هست / شدیدترین مجازات (اعدام) برای سران فتنه نیز باید انجام شود این یعنی عدالت (336087)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۰۰:۳۵:۰۱
مگر هر کس به ناحق کشته بشه شهیده؟ (336110)
 
احمد
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۰۰:۵۴:۴۹
با شما موافقم مرتضوی در این بین چه شد
ایا در پناه دولت حاشیه امن پیدا کردند پس شعار عدالت کجا رفت ؟ (336113)
 
عامل
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۰۱:۱۱:۲۴
بعضي كامنت گزارن چه گستاخانه محسن روح الاميني وتفكر اورا زير سوال برده اند و ظاهرا شكنجه وشهادت را حق او مي داننداما يك سوال از اين كامنت گزاران سنگ دل گيرم روح الاميني طرفدار موسوي كروبي يا هر فتنه گر ديگر بود يعني واقعا طبق شرع مقدس اسلام هر كس كه عقيده اي خلاف يك حاكميت يا نظام داشت بايد به زندان رفته وتا حد مرگ شكنجه شود ؟واقعا جرم محسن روح الاميني چه قدر سنگين يا اثبات شده بود كه در جمع اشرار قرار گيرد وبدون محاكمه مستوجب مرگ شناخته شود؟يعني رفتار با اين جوانان از طرف نه نظام بلكه بالاتر از ان خدا وپيامبر وائمه معصومين قابل قبول بوده و انها نيزمشابه انرا انجام داده اند؟ايا شكستن چند شيشه مغازه يا به اتش كشيده شدن چند سطل اشغال(طبق فيلمهاي پخش شده از صدا سيماي خودمان)مجوزي براي گرفتن جان عده اي جوان بود؟اگر بر اين عقيده ايد چرا به كشتار شاه كثيف در جواب اتش زدن بانكها سينما هاوغيره توسط ملت انقلابي ايراد مي گيريد؟هدف او هم حفظ نظام بود!جوان تابع احساسات است وبايد با رافت با او برخورد كرد شما چه كس وپيرو چه اييني هستيد كه ازاقاي روح الاميني مي پرسيد:ايشان فرزندشان را چگونه تربيت كرده اند كه مطالباتي از نظام داشته باشند (336116)
 
رضا
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۰۱:۳۶:۱۳
ببخشید من یه سوال دارم. مگه این کشور قانون نداره که پسر ایشون بازداشت میشه و کسی از محلی که بازداشت شدند اطلاع پیدا نمیکنه؟ چرا ایشون درین زمینه شکایت نمیکنند؟
و سوال دیگه ای که ازیشون دارم اینه که آيا مسئولین با بقیه کشته شده ها هم همینطور برخورد کردند؟ آیا اگر مقام سیاسی و علمی پدر این شهید نبود پیگیری به این جدی انجام میشد؟ (336124)
 
hajiagha
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۰۲:۳۷:۱۱
پس چرا موسوی محاکمه نمی شود ؟ (336135)
 
مهدی
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۰۷:۵۵:۰۰
اقدامی را که آن‏ها انجام می‏دادند در قالب یک روندی بود که خودشان شاید زیاد متوجه عمق کارهای خود نبودند. زیرا افرادی که این مأموران با آن‏ها سر و کار داشتند، به اصطلاح اراذل و اوباش بودند و به همین خاطر با بازداشت‏شدگان حوادث پس از انتخابات نیز همین رفتار را در پیش گرفتند و بین این دو گروه تفاوتی قائل نبودند. شاید اگر بازداشت‏شدگان در محل دیگری بودند، این اعمال انجام نمی‏شد . یعنی محیط آن‏ها بیشتر موجب این برخوردها می‏شد. در حقیقت فضایی بود که قبح قضیه برای مرتکبان این جنایت ریخته بود.

0با این توضیحات باید دید که پس از سالها اداره این زندان بدین صورت چند تن از ارازل و اوباش در این بازداشت گاه کشته شدهاند ایا ارازل و اوباش حقوقی هم دارند یا خیر ایا انها از ابن ملجم بدترند (336107)
 
عاطفه
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۰۷:۵۵:۳۷
...
این خانم گفتند که: «اقدامی را که آن‏ها انجام می‏دادند در قالب یک روندی بود که خودشان شاید زیاد متوجه عمق کارهای خود نبودند. زیرا افرادی که این مأموران با آن‏ها سر و کار داشتند، به اصطلاح اراذل و اوباش بودند و به همین خاطر با بازداشت‏شدگان حوادث پس از انتخابات نیز همین رفتار را در پیش گرفتند و بین این دو گروه تفاوتی قائل نبودند.»
من میخوام ببینم که آیا چرا این رفتار با به اصطلاح ارازل و اوباش درست است ولی فقط با دانشجوها و فرزند آقای روح الامینی بد است؟ مگر کسانی که به درست یا غلط به اسم ارازل و اوباش دستگیر میشوند پدر مادر و حق و حقوق ندارند؟ مگر نباید در یک دادگاه عادل به آنها رسیدگی شود؟ تا به حال چند تا از ّآنها اینطوری کشته شده و کسی خبر دار نشده؟ (336098)
 
مهدي
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۰۸:۱۴:۳۶
در هر صورت فراموش نكنيم كشته شدگان از اصحاب فتنه بودند زيادي بزرگشان نكنيد
بيچار مادر و دختر ي درآغوش هم جان دادند (336160)
 
اندیشه
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۰:۰۲:۲۹
با سلام خدمت دوستان الفی
من یک کلام می گویم اگر قرار است عدالت در حق هاشمی رفسنجانی به آن صورت اجرا شود ((باور بنده این است که صحنه گردان اصلی اصلا آقای هاشمی است ... محمود احمدی نژاد)) پس باید در حق مرتضوی که آقای روح الامینی اعلام فرمودند اجرا شود چطور است که ما شخصیتی چون هاشمی رفسنجانی را که با آنهمه سوابق و مبارزات یک شبه دزد می کنیم ولی برای چیزی که مسلم است ((البته از منظر جناب آقای روح الامینی که آشنای به جریان هستند )) یک سال که گذشت صد سال دیگر هم بگذرد این جریان را تمام نمی کنند
ای مالک هرگز مگو که من مامورم و معضور
هرآن امری که از مافوق خود می شنوی با امر خدابسنج و ... که خود بهتر می دانید (336195)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۱:۵۲:۳۰
در مصاحبه بالا بارهااز کلمه شهادت برای روح المینی توسط پدرشان یک بار توسط مصاحبه کننده و یکبار هم برای کشته شده های کهریزک استفاده شد.
آیا بقیه کشته شده ها هم شهید هستند؟
آیا حکومت هم شهید بودن این 4 نفر رو قبول داره؟
آیا دقت نکردید و لفظ شهادت از زیر سانسور در رفته؟
آیا نوشته من هم سانسور میکنید؟
***بعد از اینکه این رو خوندی گزارش رو عوض نکنی ها (336234)
 
حسين
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۲:۲۵:۰۸
سلام
اصل قضيه اين است كه در حكومت اسلامي اصلا نبايد ظلمي از سوي حكومت بشود و اگر كسي چنان كرد بايد اورا شديدا مجارات كرد.اصلا معني دادگاه تجديد نظر را نمي فهمم . بابا قتل نفس صورت گرفته حال دادگاه تجديد نظر هم بروند.ما كه خودمان را شيعه و پيرو علي (ع) ميدانيم آيا بايد دستگاههاي امنيتي و اطلاعاتيمان اينگونه باشند.آيا اين سيره سفارش شده انبيا و اوليا است.يادم هست زماني كه در واحد اطلاعات در زمان جنگ با تعدادي از دوستان خدمت ميكرديم عزيزي مدام به همه ما در مورد رفتارمان در جنگ سفارش ميكرد و روزي كه خودم به او در مورد مطلبي اعتراض كردم در جواب گفت در نظر بگير اين فرد عراقي اول مسلمان است و شايد با زور در مقابل ما اسلحه برداشته است پس در جنگ و كشتنش بايد تامل كرد
هرچند تعدادي از دوستان تندرو عقيده دارند بايد ريشه هرچه غير خودي از منظر آنهاست كند ولي آيا نبايد لحظه اي فكر ميكردند اين جوانان شايد اغفال شده بودندو در حقيقت آنها ضد نظام و اسلام نيستند
والسلام علي من التبع الهدي (336249)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۲:۳۰:۳۴
آیا کسی هم پیگیر بچه بسیجی هایی که نا جوانمردانه و مظلومانه به شهادت رسیدند هست ...
آیا کسی هم پیگیر آن مادر دختر محجبه که از ترس آشوبگران به مهدکودک پناه برده بودند و توسط عده ای اراذل و اوباش وحشی تکه تکه شدند هست ...
آیا کسی پیگیر ظلم بزرگ وجنایت و حتاکی که به نظام و انقلاب توسط سران فتنه شد هست ... (336256)
 
آرش
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۲:۳۹:۰۰
به نام یزدان پاک
بسیار متاسفم برای تمامی ایرانیانی که فریب رسانه های داخلی و خارجی را به این راحتی می خورند. با کمی بررسی و تحلیل می توان به برخی از حقایق پی برد. جنگ قدرت و ثروت بسیار پیچیده است. (336259)
 
امیر
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۲:۴۸:۱۰
چرا م محاکمه نمیشود؟ (336245)
 
نمی دانم
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۴:۴۸:۱۴
نمی دانم سایت شما نظرات مردم را به اطلاع مسوولین خیلی خیلی بالا می رساند.اگر جواب مثبت است, به استحظارشان برسانید تا چند نفر مثل قاضی م. اعدام نشوند ,دل میلیون ها نفر خنک نمی شود .مگر یک قاضی چقدر بایستی اشتباه و جنایت کند تا اعدام شود؟درست است که خوش قیافه است ولی هزینه بهره... دیگران را که نباید ملت بدهند. (336340)
 
امانی
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۷:۳۰:۰۲
سلام .ضمن ابراز تاصف از واقعه جانسوز که کشته شدن جوانان نا آگاه کشور مون بود .اما سیاسی کردن مسائل امنیتی هیچ کمکی به دوستان ما که به خاطر مطامع قدرت طلبانشون دارند نمیکند. آقای روح الامینی واقعا انقلابی ودوستدار انقلاب هستند .وضایعه بسیار درد آوری بود براش اتفاق افتاد .اما واقعا اون آشوبها واتفاقات ودر گیریهایی که ما میدونیم بدون جهت وبا دسیسه های ضد انقلاب در حال وقوع بود یه جوری باید جمع وجور میشد هر چند نباید با این شدت اما اگر با همون تحرکات ضرری به نظام وارد میشد چی اونوقت که بیشتر از این خون ریزی میشد چراکه خانواده های شهدا وکسانیکه همه چیشونو برای این نظام داده اند ومیدهدن دیگه دست بردار نبودند .ضمن اینکه جای سوال هست که چرا باید فرزند آدم انقلابی ووابسته به نظام مانند ایشان چرا باید در این اغتشاشات حضور داشته باشه ؟ باید خون این جوان رو نیز در مسیر بالندگی نظام اسلامی بدانیم وبراش آرزوی مغفرت نماییم .در ضمن گیر دادن ونام بردن اشخاصی که برای نظام حاضرند حتی اعدام بشند هم دردی از بعضی هایی که دنبال قدرتند را دوا نمیکنه . ممنونم گرمه نیوز (336394)
 
Amir
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۱۸:۰۶:۲۸
دوست عزیز اگر چه ما در خارج از ایران ساکن هستیم ولی این دلیل نمی شود که حس انسان دوستی و میهن پرسی شما از ما بیشتر باشد.
اینحانب مخالف 100 کروبی و موسوی هستم و این باعث موافق بودن طرف مقابل نیز نمی شود.
من مخالف آتش زدن و کشتار می باشم (از طرف هر شخصی که باشد)
اگر در مملکت ما قانون برای همه یکسان اجرا شود .اینگونه هرج ومرج پیش نمی آمد.
اصولاً در تمام کشورها آتش زدن و هرج و مرج پذیرفته نیست ودر کشورهای دارای دمکراسی نیز اتفاق می ا فتد ولی آیا کشتن راه حل است؟!!
اگر متخلفان در دستگاههای دولتی نیز بدانند که خروج از قانون برایشان جرم محسوب می شود و مافوق قانون نیستند.هیچگاه مرتکب خلاف نمی شوند.
بسیچی .پاسدار.پلیس و مسئولین و مردم باید تابع قانون باشند.! (336407)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۳ ۲۲:۵۳:۵۵
دستگاه قضا متاسفانه هيچوقت مستقل نبوده است انهائي كه سعيد مرتضوي راباتوجه به ارتكاب به عمل مجرمانه دريزدعوض اين كه از دستگاه قضا اخراج كنند درتهران باو ترفيع داده وبعداباوجود تخلفات عديده ازاو پشتيباني كردند دراين جنايات سهيم ودرروز قيامت جوابگو خواهند بود (336479)
 
امین
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۱:۳۱:۰۰
لطفا روی کسی که در راه فتنه حتی به نا حق هم کشته شده نام شهید نگذارید شهید یعنی نور علی شوشتری (336612)
 
بنده
۱۳۸۹-۰۴-۲۴ ۱۹:۴۰:۰۱
کاش خبرنگار، این سوال مهم را هم می پرسید که پسر شما، بین اغتشاش گران چه کار می کرد؟! که حالا آنرا شهید هم می نامید!

این درست است که آن تعداد از افراد پرسنل زندان کهریزک مقصر بوده اند. اما گویی این بخش به کل فراموش شده است که آقای محسن روح الامینی به دلیل ایجاد اغتشاش بازداشت شده بودند. (336809)
 
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۱۲:۱۱:۱۸
من این عروج ملک آسا را در راه شیطان که بیشتر ما گرفتار آنیم به همه شما تسلیت و تعزیت عرض می کنم باشد که طرفداران را با ایشان مهشور نماید (336959)
 
حسين خليلي
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۱۲:۳۳:۰۳
دورود خداوند برشما والدين محترم و روح فرزند شهيدتان ، اميدوارم كه روح او با ابرار ونيكو كاران محشور شود. از دستگاه قضا انتظار مي رود كه با عاملان اصلي وسران فتنه كه با طرح يك دروغ بزرگ لطمات زيادي به اين مردم ،كشور ونظام زدند وزمينه ساز اين فجايع بودندبرخورد قاطع نمايد . براي شادي روح آقامحسن صلوات . (336961)
 
كسراخليلي
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۱۳:۰۸:۰۰
باسلام ،اميدوارم همانطوركه دادگاه موضمع فرزند شمارابا جديت پيگيري كرد تا به سرانجام مطلوب رسيد و همچنين كسان زيادي كه با شما در طول اين يك سال ابراز همدردي كردند و مراسم سالگرد هم گرفتند ، كه شايسته است حد اقل يادي از 20 شهيد مظلوم بسيجي اين وقايع هم مي كردند . بسيجياني كه هميشه ودر طول عمر اين انقلاب مظلوم بودده اند خداوند اين شهيدان را با امام حسين (ع) هم نشين كند كه با اهدا خون خود توطئه دشمن را ناكام گذاشتند. براستي اگر اين 20 شهيد بسيجي هم حد اقل يك پدر مثل دكتر روح الاميني مي داشتند ( كه لابد ندارند) خون آنها چنين مظلومانه پايمال مي شد ؟ (336971)
 
علی
۱۳۸۹-۰۴-۲۵ ۱۴:۴۸:۲۰
چرا هیچ سخنی از پرونده های قاضی م. در یزد نمی شود؟
چه کسانی علیرغم آن پرونده ها به وی ترفیع دادند؟
وقتی علیرغم این پرونده ها به وی ترفیع می دهند یعنی از وی انتظاراتی دارند که باید برآورده کند. مقصر اصلی آنها هستند که همیشه در پشت پرده بوده اند نه قاضی م. (336989)
 
نظرزاده
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۰۹:۴۴:۰۰
باسلام : ضمن تقدير و تشكر از خانواده آقاي روح الاميني ازبابت عملكرد آنه بعداز اين اتفاق غمبار ؛ وآرزوي سلامت وسعادت براي همه ايرانيان وطن دوست ؛ با عرض پوزش از اين خانواده محترم و بزركوار و ديگر خانواده هائي كه در اين فتنه خسارت ديدند ؛ بنده خود اين خانواده هارا نيز از گنهكاران ميدانم ؛ بهرحال اگر بناست كار سياسي بكنيم بايد از بصيرت لازم برخوردار باشيم و موقعيت كشور و شرايط حاكم را بفهميم تا نه به كشور و منافع ملي را صدمه بزنيم نه به خود و ديگر هموطنان ؛اميدوارم اين خانواده عزيز دلخور نشده باشند. (337095)
 
از اساتید دانشگاه
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۱۶:۰۶:۵۰
از سایت الف می خواهم از درج برخی مطالب که احساسات مردمی راجریحه دار می کند و به اتحاد ملی و انسجام اسلامی خدشه وارد می سازد جلو گیری کند.
تمام این قربانیان با شائبه احتمال تقلب در انتخابات و با تحریک برخی از جناحهای سیاسی وارد تظاهرات شدند و برخی از فرصت طلبان از خدا بی خبر و برخی از سلطنت طلبان منافقین و جاسوسهای انگلیسی و موساد و ... متاسفانه این خیزش مردمی را به بلوا و آشوب تخریب اماکن توهین به مقدسات کشاندند و نیروی انتظامی نیز طبق وظیفه خود و براساس قانون در حفظ نظم و دعوت مردم به آرامش وارد صحنه شد و طبعا خسارات مالی و جانی دور از ذهن نبود
و این خدا و تنها خدا بود که به داد ملت شهید پرور رسید و از یک کودتای آمریکایی صهیونیستی جلوگیری شد
من به نوبه خود به بازماندگان قربانیان تسلیت عرض کرده و امیداوارم این اتفاقات غم انگیز هیچگاه در تاریخ انقلاب اسلامی تکرار نشود . از مسئولین و رهبران جامعه استدعا دارم در حفظ اتحاد و ایجاد اعتماد ملی تلاش نمایند که به فرموده امام راحل مردم ولی نعمت ما هستند و نظام اسلامی به پشتوانه مردم باقی خواهد ماند. (337237)
 
م.ا
۱۳۸۹-۰۴-۲۶ ۱۹:۴۷:۰۷
با سلام
در تمامي نقاط دنيا از جمله امريكا زندانهايي شبيه كهريزك وجود دارد كه در آنها چنان حالي به جانيان و اشرار ميدهند كه هرگز فكر شرارت مجدد به سرشان نزند .
در پرونده كهريزك مقصر اصلي قاضي پرونده است كه دانشجويان را راهي آنجا نمود .نه آن دو زندان بان بخت برگشته .
من با اعدام آن دو زندان بان مخالفم چون پس از اين مأموران امنيتي لابد بايد جانيان و قاتلان و اشرار را به جاي تنبيه ناز كنند .و اين سطح امنيت جامعه را كم مي كند . من با كشته شدن اين دانشجويان مخالفم چون هركسي ممكن است سر يك مسئله احساساتي شود ولي با اعدام آن زندانبانان نيز مخالفم چون آنها وظيفه خود را انجام دادند .مقصر اصلي هم قاضي پرونده بوده است و او را بايد مجازات نمود .
همينكه مأموران امنيتي مسجد جامع زاهدان جرأت استفاده از اسلحه براي متوقف كردن عامل انتحاري را پيدا نكردند و به شهادت رسيدند و پس از آن 24 نفر از هم وطنانمان هم به شهادت رسيدند نشان ميدهد كه فشار آوردن روي مأموران امنيتي چه فجايعي را مي تواند در پي داشته باشد . (337279)
 
سید محسن دهنوی
۱۳۸۹-۰۴-۲۷ ۰۷:۵۶:۲۵
باسلام واحترام
بنده نگفتم کشتن ویا جنایت خوب است .اگر مسیر قانونی را آقایون
طی می کردند وبه قانون احترام می گذاشتندآیا کسی از هموطنان عزیزمان داغ دار می شداین همه خسارت به مملکت وارد می شد.دشمنان
حتی کشورهای عربی جرات گستاخی پیدا می کردندباتشکر از شما بزرگوار (337344)