نظر منتشر شده
۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 233596
استیضاح وزیر آموزش و پرورش چرا؟
بخش تعاملی الف - علی اکبر ارشادی
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
با توجه به مطرح شدن طرح استیضاح وزیر آموزش وپرورش توسط عده ای از نمایندگان مجلس بر مبنای ۶بند مطالب زیر ارائه می گردد:

۱-در خصوص انتصاب مدیران با گرایشات سیاسی، موردی که در دولت های قبلی هم انجام شده است و اصلا طبیعی است مدیران با کسانی کار کنند که باهم تعامل وهمفکری داشته باشند. این مهم حتی برای مدیران مدارس و مجتمع ها هم در ثانون پیش بینی شده است و بر اساس آن انتخاب معاون مدرسه یا مجتمع با پیشنهاد مدیر وتایید اداره انجام می شود.

۲-تا آنجا که من اطلاع دارم بحث پرداخت ها مشکل مزمن آموزش وپرورش است که محتاج به تامین اعتبار می باشد. اختصاص اعتبار هم با پیشنهاد دولت وتایید مجلس انجام می شود. اصولا حقوق باز نشستگان توسط تامین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی پرداخت می شود.

۳-سازماندهی نیروی انسانی براساس دستورالعمل های مربوطه انجام می شود و نمی توان ترتیبی داد تا همه به آن جایی که دوست دارند بروند. مناطق و شهرستان های هستند که به اندازه نیاز نیروی بومی ندارند و برعکس مناطقی هم هستند که بیش از نیاز نیروی بومی دارند. آیا باید مناطقی که کمبود نیروی بومی دارند و عموما از مناطق محروم هم هستند از نیرو خالی شوند و در مناطق برخوردار نیرو انباشته شود؟

۴-از زمان اجرای مجتمع های آموزشی و پرورشی یک معاون پرورشی به مجتمع ها اختصاص پیدا کرده است و تا الان هم تغییری در این مورد انجام نشده است و امور پرورشی و تربیتی مدارس با قوت پیگیری می شود.

۵-استخدام مربیان پیش دبستانی و حق التدریسی ها نیازمند اختصاص بودجه است. نمی توان نیرو استخدام کرد ولی در پرداخت حقوق آن باز ماند. ضمنا مقدمات آن نیز در حال انجام است. نمایندگان محترم عنایت داشته باشند در ماه های آخر دولت قبلی با استخدام نیروهای مهر آفرین مشکلات فراوان برای آموزش وپرورش ایجاد شده است. نیروهایی استخدام شده اند که مورد نیاز آموزش وپرورش نیستند. مواردی مشاهده شده است که فردی با دیپلم کار و دانش برای آموزگاری استخدام شده است وموارد متعدد دیگر.

۵-اجرای افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه هم محتاج تامین اعتبار است.

۶-در مورد استفاده از نیروهای ناکارامد ذکر این نکته لازم است بینی و بین اله نیروهای مدیریتی که در دوره وزیر فعلی منتصب شده اند حد اقل در استان ما بسیار کارامد وقانون مدار ومتعهد تر از مدیران قبلی هستند.

نکته آخر اینکه آموزش و پرورش مشکلات عدیده ای دارد که با عزم ملی واراده عمومی قابل حل است. مشکلات معیشتی معلمان که امید است با همکاری دولت ومجلس و اجرای طرح رتبه بندی تا حدودی حل شود، مشکل کاهش و عدم پرداخت به موقع اضافه کار اداری کارشناسان ادارات که باعث خروج کارشناسان از ادارات و عدم تمایل ورود به ادارات مناطق، بیمه طلایی، فضاهای نامناسب در مناطق محروم،کمبود سرانه مدارس دولتی و...
۱۳۹۴/۰۲/۱۳ ۱۲:۰۷
 
۱۳۹۳/۱۱/۰۴ ۰۶:۵۹
 
۱۳۹۳/۱۰/۲۳ ۰۷:۲۵
 
۱۳۹۳/۰۸/۲۷ ۰۷:۱۲
 
۱۳۹۳/۰۷/۲۶ ۱۴:۵۰
 
۱۳۹۳/۰۶/۲۰ ۱۴:۲۷
 
۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ۰۷:۴۷
 
 
کلمات کلیدی : علی اکبر ارشادی
 
مجتبی رجبی
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۱:۱۶:۴۹
حدودیک سال است که کمک هزینه ازدواج فرزندان فرهنگیان شاغل وبازنشسته راپرداخت ننموده اند بارهاباوزیرمکاتبه شده حتی درسایت وزارت آموزش وپرورش قیدنموده ایم که مافرهنگیان مشکلات عدیده اقتصادی ومعیشتی داریم درپرداخت کمک هزینه ازدواج فرزندان فرهنگیان تسریع شود اماغافل ازاینکه کوگوش شنوا

رجبی بازنشسته فرهنگی ازسمنان (2243947) (alef-13)
 
گزارش مردمي
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۱:۵۲:۲۶
سلام

بله دلايلي آوردند ، ولي ما در اصل قضيه که وزير محترم نوانايي مديريت کثر نيرو و يا طلب مالي همکاران فرهنگي را داشته باشد و يا بتواند از نيروهاي تربيتي صحيح استفاده کند را ندارد و يا برنامه صحيحي براي اجراي مصوبات مجلس، تذکرات نمايندگان، اخذ مبالغ لازم از دولت و خزانه داري و اساسي ترين مطلب يعني مديريت توزيع و جابجايي و استخدام نيروي انساني بگونه اي که هرکس از نظر سازماني بتواند کارش را انجام بدهد را ندارد.

علاوه بر اين ولوا سالاري هم مي کنند مثل اينکه مي گويند معاون يا معلمي به دانش آموز تجاوز کرده و آنوقت خود آموزش و پرورش از او شاکي شده و در پرونده مي بينيم اصلا دانش آموزي از آن معلم شکايت تجاوز نکرده و نهايتاً موضوع تنبيه بدني يا نا کارآمدي نيرو در ميان است. به نظر مي رسد ايشان و همکاران اغلب بازنشسته ايشان بجاي اينکه طرح و برنامه اي داشته باشند فقط بلدند که سر و صدا راه بيندازند و مثل ماجراي فتنه موضوعاتي مثل تجاوز و خفاش شب و امثال آنرا پيراهن عثمان کنند.

اين عدم کارايي در بخشنامه ساماندهي نيروي انساني سال جديد آن وزارتخانه کاملا مشهود است که گفته اند :
1- 10 درصد حق التدريس کمتر ابلاغ بزنند و بجايش مدير و معاون و روساي ادارات و کارمندان اداري 6 ساعت بدون دريافت حق التدريس اين 10 درصد را پر کنند، خوب نيروي اداري زورش مي رسد و اين بندهاي بخشنامه را انجام نمي دهد، مدير و معاون مدرسه هم مي بينند راهي نيست مجبور به اتخاذ راهکارهاي غير بخشنامه اي مي شوند و حتي اگر بتوانند يک سرايدار و يا نيروي ناکار آمد ديگر و يا حتي نيروي بدون گزينش را بابت کثر ساعات ابلاغ حقي مدرسه بجاي خودشان سر کلاس مي فرستند و يا دانش آموزان را در ساعاتي از درس هايشان زودتر تعطيل مي کنند. يعني تخلفاتي که از بي تدبيري يک بخشامه اساسي لحاظ شده همه را به انجام تخلف وادار مي کند.
2- فرهنگيان در مورد اخذ طلبشان از آموزش و پرورش خيلي صبورند و اصلا مشکلي نيست ، چيزي که ما را ناراحت مي کند اين است که راس وزارت خانه و شخص وزير در تلوزيون اعلام مي کند بايد به من بدهند تا من ÷رداخت کنم و بعد هم مي آيند 22% طلب يک ماه را 13 5 ماه بعد مي ريزند و بعد 61 درصد آنرا 28 ماه بعد مي ريزند طوري که نه فيش پرداخت حق التدريس و اضافه ساعت هيچکس صادر نمي شود يا حق تصحيح اوراق و انجام امور حوزه امتحاني را هم درصدي از آنرا مي ريزند به حساب و بعد هم اعلام مي کنند شاخ غول را شکستيم، اگر هر صنف ديگري غير از فرهنگيان بودند اعتراض اينهمه صبوري نمي کردند. يعني وزير بايد بنشيند تا برايش بريزند يا بايد براي گرفتن دستمزد همکارانش که کار را انجام داده اند و تمام شده رايزني بيشتري داشته باشد؟
3- موضو.ع کمبود نيروي تربيتي مربوط مي شود به تغيير کار تربيتي و شرح وظايف آنها، يعني وقتي کتابخانه ها ي مدارس بخاطر کمبود جا براي نظام 6 ، 3 ، 3 تبديل به کلاس شده آنهم 40 نفر در يک کلاس ديگر به کتابدار احتياج نيست و يا وقتي جشنهاي دهه فجر و يا ايام الله مانند سابق انجام نمي شود گروه سرود و تواشيح و امثال آنهم به کار نمي آيد و يا از همه اينها مهم تر معاونين تربيتي مدارس حق قدم و رفت و آمد به پيش نماز طلبه نمي دهند و درگر امور را در اولويت قرار مي دهند نمازخانه ها هم از رونق مي افتند و حتي گاها کاربري ديگري پيدا مي کنند.

بنده سه راهکار پيشنهادي براي اين 3 مورد دارم ذکر مي کنم شايد تاثير کنداينها نظر من است:
راه حل شماره 1: اتفاقا بايد نيروهاي ستادي و روسا و کارمندان ادارات آموزش و پرورش در طرحي تحت عنوان مديريت جهادي هرکدام مطابق با بخشنامه 140/26595 مورخ 93/2/17 آن وزارتخانه فصل 2 تبصره ب شماره 3 موضوع ساماندهي نيروي انساني 6 ساعت در هفته تدريس بدون حق الزحمه داشته باشند تا الگويي براي معاونين و مديران مدارس باشند و به جنجال و داستان سازي تجاوز و امثال هم در رسانه ها و افکار عمومي پايان داده شود . سال مديريت جهادي هست و خدا کمکشان مي کنند 6 ساعت آنقدر ها هم که گمان مي کنند سخت نيست.

راه حل شماره 2: صدور فيش ماهيانه و مطابق با ابلاغ هر شغل لازم الاجرا باشد. يعني مطابق ابلاغ امتحانات براي همکار حوزه تصحيح و اجرا فيش صادر کنند و مطابق ابلاغ کارورزي و مطابق ابلاغ تدريس اضافه بر ساعت فيش حقوقي صادر شود. متاسفانه جهت پنهان کردن درآمد افراد شاغل در ادارات از امر مدارس مدتي است که ديگر فيش اضافه کارها و تدريس ها و حتي گاها ابلاغ ها صادر نمي شود. به تعويق افتادن پرداخت يک موضوع است و مشخص نبودن چگونگي آن موضوع ديگري که حتي قابل تحقيق و تفحص هم هست . چرا فيش صادر نمي کنند؟

راه حل شماره 3 : حق معاونت تربيتي را کمي اضافه کنند و امور تربيتي را به يک معاون و گروه هاي بسيج مدارس بسپارند و چون بچه هاي امروز بچهاي خانواده مدرني هستند از معاون فناوري مدارس هم در امور تربيتي استفاده شود. مثلا کتابخانه ديجيتالي تحت وب بسازند و انصافاً به نماز که ستون دين هم هست اهميت داده شود . در شرايط فعلي فقط پاسبان اجراي نماز جماعت باشيم که چند سالي است کمرنگ شده است.

بنده اين راه ها به نظرم رسيد شايد کمک کند.تا خدا چه بخواهد و چقدر در انجام مديريت جهادي و امثال آن جدي باشيم. والا اگر وزير ناکارآمد قبل از آغاز سال تحصيلي به سرپرست تبديل شود بهتر از آنست که در خلال سال تحصيلي خبرهايي فاجعه بارتر از تجاوز به گوشمان برسد. معلمي که زورکي سر کلاس برود و تغيير منطقه و مقطع بدهند مي تواند از انجام تکاليفش سرباز بزند و اينجا نقش برنامه هاي ماهواره اي که توصيه مي کنند روابط با محارم را و امثال آن خداي ناخواسته پر رنگ مي شود. بياييم به فکر باشيم دير مي شود ها (2244032) (alef-13)
 
کیومرث
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۲:۰۸:۲۱
1-مشکل آموزش و پرورش ابن است که کسانی در باره آن اظهار نظر می کنند که دغدغه اصلیشان فرهنگیان نیست.
همین آقایان نماینده اگر مسئول فلان ستاد انتخاباتیشان به عنوان رئیس در گوشه ای از سازمان به کار گرفته شود مجیز گوی همین وزیری می شوند که امروز بنای استیضاح آنان را دارند. در واقع مسئله پرسش و استیضاح وسیله ای شده برای باج خواهی آقایان.
2-کدام فرهنگی است که نداند مشکل مالی وزارتخانه مشکل یک وزیر نیست مگر همین آقایان بودجه وزارتخانه ها را تصویب نمی کنند که حالا مدعی مشکل معیشتی ما شده اند؟!
امان از دروغ و عوامفریبی!!!! (2244074) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۲:۴۱:۵۶
تمامی معلمان از فانی ناراضی اند و خواستار استیضاح این وزیر هستند حالا شما این وسط چی میگی؟
اصلا این وزیر هیچ اعتقادی به بهبود وضعیت معیشتی معلمان نداره حالا هر چجه قدر هم بودجه در اختیار داشته باشه با این وزیر بی فایده ست این وزیر خواستار آن هست که حقوق معلمان توسط مدیران مدارس پرداخت شود که با این کار تمامی منزلت و شئون معلم از بین خواهد رفت
در مورد اینکه گفتید معاونین با نظر مدیران انتخاب میشوند اینطور نیست
نماینده ها به ادارات فشار میاورند که فلان کس باید به عنوان معاون انتخاب بشه و با توصیه اداراه فرد به معاونت منصوب میشه مدیران هم به این شکل
کل انتصاب آموزش وپرورش کاملا سیاسی هست (2244167) (alef-13)
 
آموزگار
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۲:۵۲:۴۴
نه بابا، حتما شما خیلی بسشتر از اونایی میفهمین که 25 ساله با مشکلات عدیده ی این وزارت خانه سر می کنند ... عجب وزیر گلی اند ایشون که به آثار باستانی حوزه تعلیم تربیت (عصر فلکه) بها دادند و همه ی اونارا دوباره با برانکار سر کار آوردند... جه مدم خوبیییم ما.... (2244198) (alef-13)
 
معلم 122
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۳:۱۶:۲۹
در مورد سازماندهی باید بگویم سازماندهی سال جدید هنوز انجام نشده و سازمان دهی سال گذشته نیز در زمان وزیر قبلی انجام شده است
لازم است نمایندگان محترم قدری در این زمینه دقت فرمایند و از بهانه های بنی اسرائیلی دست بردارند (2244250) (alef-13)
 
اشنا
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۳:۳۵:۵۰
سلام دوست عزیزبیشتر مطالعه کن بیشترمطالب شماازروی بی اطلاعی و تعصب است تقریباهمه حرفهای شماجواب دارد که ازحوصله این صفحه بیرون است درماه رمضان شایسته است بیشترخدارادرنظربگیریم وقضاوت کنیم (2244293) (alef-13)
 
دبير
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۴:۱۱:۵۱
يكي از مشكلات وزير فعلي، اخذ شهريه از فرزندان فرهنگيان در مدارس خاص است آن هم با اين سطح حقوق معلمان كه آدم خجالت مي كشد در مقابل ديگر كارمندان دولت مطرح كند.
عنايت بفرماييد كه معمولاً رسم بر اين است كه سازمانها، بانكها، وزارتخانه ها و شركت هاي مختلف دولتي با تأمين بخشي از هزينه تحصيلي فرزندان كارمندان خود، علاوه بر ايجاد انگيزه دروني و تشويق عوامل انساني به بهره وري و عملكرد بهتر، همچنين مقداري از بار مالي نيز از دوش آنان بر مي دارند. اين مهم تا آنجا ارزش دارد كه بعضاً شاهديم برخي از همين ادارات دولتي ، تقريباً كل هزينه تحصيلي فرزندان كارمندان خويش را حتي در مدارس غيرانتفاعي هم مي پردازند و چنانچه دانش آموزان آنها به رتبه ممتاز تحصيلي در سطوح مختلف هم دست يابند اين مقدار پاداش، افزون تر هم مي شود.
مع الوصف، آموزش و پرورش استان مركزي متأسفانه اخيراً به تمام مدارس خاص بخشنامه رسمي كرده كه تا 60 درصد از شهريه رسمي را از فرزندان معلمان و فرهنگيان دريافت كنند. تصور پرداخت چنين هزينه اي بر دوش فرهنگياني كه مستأجر بوده و بعضاً دو تا سه فرزند در چنين مدارسي دارند واقعاً طاقت فرساست.
اگر كمك هزينه تحصيلي فرزندان معلمان را همچون ساير وزارتخانه ها و بانكها پرداخت نمي كنيد و مرهمي بر اين زخم نمي گذاريد حداقل از سنگيني اين بار بكاهيد و فشار را افزون تر نكنيد.
لذا از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست داريم تا قبل از استيضاح!!! در اين بخشنامه تجديد نظر فرمايند. (2244353) (alef-13)
 
حقگو
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۵:۲۰:۰۶
خودمانيم،آيا وزيرى قوى اى داريم! (2244488) (alef-13)
 
غلامعباس
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۵:۲۸:۲۹
زمانی که عده ای برای نمایندگی مردم در مجلس انتصاب می شوند وافکار اشخاص ویا حزب خاصی را دنبال می کنند وبا مراجعه به سواد انان متوجه خواهید شد که نه علم برای انها اهمیت دارد ونه نظر مردم وچنین می شود که افرادی بدون کنکور بورسیه می شوند در ایران باید فاتحه علم را خواند تا زمانی که مردم در انتخابات واقعی مشارکت نداشته باشند نتیجه حکومت هشت ساله احمدی نژاد خواهد شد کدام نماینده از لوایحی که در مجلس به ان رای مثبت یا منفی داده اند سخن گفته است انها برای به بیراه کشاندن مردم خدمت به مردم را اسفالت کردن زدن کارخانه سر کار بردن افراد بیکار که هیچکدام از وظیفه انها نیست از هر دری سخن میگویند به غیر از وظیفه واقعی خود واستیضاح وزرا دستوری است که از نظر سیاسی به انها ابلاغ شده است وانها هرگز برایشان معنی ندارد که این استیضاح به ضرر مردم است یا نه (2244505) (alef-13)
 
هم وطن
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۵:۳۴:۵۴
مجتمع های آموزشی یکی از مصادیق حیف و میل بیت المال است
آیا میدانید با اضافه شدن مجتمع های آموزشی چه بودجه ای هدر میرود و یا اینکه مدیران مجتمع در ازای شغل خود چه کار مفیدی انجام می دهند
تنها و تنها کاغذبازی بیشتر به اضافه سردرگمی کادر مجتمع و سرخوردگی معلمان وقتی که میبینند شخصی به عنوان مدیر مجتمع همه کاره و هیچ کاره است و تقریبا دو برابر یک معلم با سابقه ی برابر حقوق می گیرد
خدا آخر و عاقبت ما را به خیر کند که بیت المال برایمان پشیزی ارزش ندارد (2244514) (alef-13)
 
بهروز آیرملوی
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۵:۳۵:۴۴
متاسفانه در آموزش وپرورش یک میلیون وچهارصد هزار معلم هیج نقشی در سیستم برنامه ریزی درسی وآموزشی وتالیف کتب درسی ندارند وآقایان رئیس برنامه ریزی ها هیچ اهمیتی به فکرونظر وانتقاد وراهکار معلمان نمی دهند وهمه ی ما معلمان ودانش آموزان شدیم مجری وماشین محض اجرا وارتباط کل معلمان با سیستم قطع است چرا به فریاد علمی همراه سوز معلمان نمی رسند ؟؟؟؟ حقوق معلم را باید مدیر مدرسه با میزان کارش تامین کند- مدارس تیز هوشان ونمونه دولتی باید برداشته شود کنکور باید زودتز اینها حذف می شد معلم باید معلم بیاید معلم بمیرد - بعد از تامین نیازهای اولیه ی معلمان ورفع کامل دغدغه ی معیشتی معلمان باید شغل دوم ممنوع شود و............... (2244516) (alef-13)
 
معلم
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۶:۰۹:۲۶
در شهر پرند از نیروهای بومی استفاده نمیشود . از معلمان تهرانی و رباط کریم به پرند می آیند آن هم با هزینه ایاب و ذهاب زیاد ... (2244599) (alef-13)
 
ابراهیم
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۶:۱۹:۵۱
نه دولت ونه مجلس به فکر حل مشکل معیشتی فرهنگیان نیستن فقط در حال دعوا های سیاسی خودشون هستن (2244619) (alef-13)
 
فرزند فرهنگی
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۶:۲۹:۵۸
باسلام خدمت جناب اقای فانی
اینجانب فرزند فرهنگی هستم دارای مدرک فوق لیسانس به عنوان فرزند فرهنگی حاضرم یکسال بدون هیچ حقوقی در خدمت اموزش وپرورش باشم پدرومادرم هم هردو فرهنگی هستندپیشنهاد میدم یکی از فرزندان فرهنگی که پدر ومادر انها هردو فرهنگی هستند رواستخدام کنید بااین شرط که در طی این یکسال درخواست حقوق از وزارت خانه نداشته باشن در عوض شما دوازده ماه فرصت داریدکه بودجه مورد نیاز روتامین کنیدودرعین حال کمبود نیروروجبران کرده ایدپیشنهادمیدم از خود فرزندان فرهنگی برای رفع مشکلات وزارت خانه استفاده کنید (2244647) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۳:۰۲:۳۷
در سالهای گذشته نیروهای حق التدریسی و شرکتی دقیقا با همین توجیه سر کار اومدند و بعد جنجال کردند که باید هر طور هست مارو استخدام کنید استخدام باید از طریق آزمون باشه یعنی چی یک سال مفت کار کنید بعد حقوق داده بشه (2248850) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۶:۳۴:۱۶
با سلام آقاي محترم كه بند به بند جلو رفتي وخوب تفسير ميكني. در مورد بند شش شما ما مشكل داريم. در استان ما مازندران هر نيروي مديريتي كه انتخاب كردند تقرببا ناكارآمد هستند. نمونه بارز واصلي آن جناب آقاي اميري مدير كل سابق اموزش پرورش كجا وجناب آقاي قاسمي مدير كل فعلي كجا. آقاي قاسمي به گرد پاي اميري هم نمي رسد. لازم به ذكر هست كه اين سخن را از طرف يك اصلاح طلب كه به روحاني راي داد داريد مي خوانيد.آقا واقعا خراب كردند. (2244660) (alef-13)
 
فرهنگی
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۱۷:۱۱:۲۵
بله موافق هستم که ایشام استیضاح شود تا به مورد سوم بیشتر دقت کنند که هرکه بند پ داشت قانون را ندیده رفت و ما هایی که غریب و تنها هستیم 12 سال دور از خانواده و همچنین مریض بمانیم. بپرسید آقای وزیر جواب اشکهای ما را کی قراره جواب بدی؟بپرسید که این همه به وزارت ایمیل دادم کی جواب دادی؟امید وارم استیضاح بشه تا لا اقل فقط اطرافش بدونه ما هم انسانیم و خدایی داریم (2244747) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۷ ۲۰:۱۰:۳۰
کار های مجلسی ها پر از تناقض است و بیهوده کاری (2245056) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۴:۵۰:۲۱
" امور پرورشی و تربیتی مدارس با قوت پیگیری می شود. " این جمله ات خیلی قشنگ بود ما هم معلمیم و می بینیم آنچه مسئولین فریاد می زنند اما تو فیلمهای خارجی !تو مدرسه ما فعالیت تربیتی در چسباندن ماهانه دو سه کاغذ نوشته روی پانل خلاصه شده و ضمنا چون مدرسه ما خاص نیست و تقریبا فرزند هیچ اشراف زاده ای در اون درس نمی خونه سیگار کشیدن هم آزاده ! ضمنا مدرسه ما 1000 نفر دانش آموز متوسطه داره و تو شهره و مرکز استان ! (2245522) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۴:۵۲:۰۷
تو استان ما شخصی را که 15 سال بود از محیط های آموزشی و پرورشی دور بود مدیر گل شده و انصافاً 5 سال دیگه میشه گفت تو حد یک معلمه ! همه اش از کانون قبلی اش خاطره ها دارد !!!!! (2245526) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۴:۵۹:۱۴
اگردر بین فرهنگیان یک نظرسنجی در خصوص عملکرد آقای فانی بگذارند میزان محبوبیت ایشان مشخص خواهد شد.احتمالا نویسنده محترم معلم نیستند (2245528) (alef-13)
 
احمد سلامی
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۰۵:۳۴:۱۰
با سلام
با امدن اقای فانی نه تنها مسایل بزرگی مثل تجاوز به دانش اموزان پدید امد و با نا کارامدترین مدیران سکان دار این وزارت خانه گشت
براساس قانون برنامه 5ساله پرداخت هزینه درمان جانبازان بعهد ان اداره میباشد وبراساس بدهی این وزارت خانه به بیمه ایران پول درمان ما که سنگین است پرداخت نگردیده وجدیدا با بیمه ایی قراداد بسته شده که از اساس بیمه مرکزی انرا فاقد یک شرکت بیمه میدانند
وروز 16تیره اعلام گردید کارکنان اموزش وپرورش به ادارات مراجعه وهالوگرام وپول درمان خود رابگیرن
به منطقه 4اموزش وپروش شهر تهران مراجعه کردم گفتند بخشنامه نداریم ویک خبر دراخبار بیش نبود (2245533) (alef-13)
 
يك معلم
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۱:۱۹:۲۰
اگر در مناطق محروم امكاناتي مانند خانه ي سازماني در اختيار فرهنگيان قرار بگيرد مشكلات مناطق محروم كمتر خواهد شد. بالاخره بايد مشوق هايي وجود داشته باشد وشرايط براي خدمت در مناطق محروم تسهيل گردد!!! (2245833) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۵:۴۱:۲۵
من تعجب میکنم از آقای روحانی که چرا آقای فانی را به عنوان وزیر آموزش و پرورش برگزید زیرا آقای فانی کارنامه مشخصی دارد و در دوره تصدی پستهای مختلف در آموزش و پرورش کار شاخصی از وی دیده نشده بود که حال در مقام وزارت بتواند آموزش و پرورش را از این ورطه خارج نماید .شخصیت آقای نجفی با کارنامه درخشانی که در دوره وزارت در دولت اصلاحات از خود برجای گذاشته بود به خوبی جایگاه وی را به عنوان فردی تاثیر گذار در نظام آموزشی مشخص نموده بود و شایستگی لازم را برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش را داشت و درمقام مقایسه این دو نفرظاهرا آقای روحانی پس از عدم رای اعتماد به آقای نجفی برای راضی کردن مجلس و گرفتن رای اعتماد برای سایر وزرا بامعرفی آقای فانی با کارت آموزش و پرورش که همیشه و جه المصالحه بوده است بازی کرده است که این کار جفایی بود در حق آموزش وپرورش که از دید فرهنگیان پنهان نمانده است. (2246461) (alef-13)
 
دبیر
۱۳۹۳-۰۴-۱۸ ۱۹:۴۳:۱۸
سلام مرحبا همکار عزیز که واقعیت ها را گفتی امیدوارم نمایندگان محترم مجلس دست از سیاسی کاری بردارند و اجازه بدهند وزارتحانه پر مشکل اموزش و پرورش به همراه وزیرش به کارهای جامانده ان برسند- انشا.... (2246836) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۰۰:۱۵:۰۰
كار از بن بست خراب است. ربطي هم به فلان وزير نداره.
در خصوص مديران هم انصافا مديران فعلي بسيار توانمندتر و بابرنامه تر از مديران قبلي هستند. (2247087) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۰۲:۳۴:۰۲
همانند کبک سر در برف نکنیم و حرف بزنیم در مورد انتصابات موضوع این است که چه کسانی انتصاب شده اند و با چه گرایشاتی منتصب شدهاند
مردم خوب میدانند که افرادی که امنیت جامعه و اعتبار 30 ساله نظام را به خطر انداختند دوستار نظام و مملکت و ملت نیستند و باید در هر دولتی حذف شوند و..... (2247153) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۰۸:۱۲:۱۹
این سیاست است تا معلم را همیشه در تنگنای معیشتی قرار دهند (2247218) (alef-10)
 
ارجمند
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۱:۳۰:۳۴
بنده دبیر اموزش و پرورش هستم به نظرم استیضاح در مجلس حربه ای است برای عده ای که اگر وزیری نیروی نماینده را نپذیرفت تهدید به استیضاح کنند (2247363) (alef-13)
 
مدیر
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۲:۳۳:۱۷
و....... از جمله :
-وجود دانشگاه فرهنگیان با هزینه های سرسام آور و تربیت نیروی انسانی اضافی و پرداخت هزینه های گزاف با وجود این همه بیکار تحصیلکرده در جامعه .
-به گدایی افتادن مدارس به علت عدم سرانه کافی .
-وجود نیروی مازاد که سالانه میلیارد ها حقوق مفت می گیرند و کار نمی کنند.
- ورود آموزشیاران نهضت به آ م بدون برنامه
- وجود مجتمع ها همچون مانع و سد میان مدیران مدارس و ادارات و اشتغال هزاران نفر در آنها بدون داشتن فایده و سرفه مالی و انسانی.
- پرداخت کمتر از 40 در صد اضافه کار کادر اداری در استانها - البته انصافا دوستان ستادی کم نگرفتند هیچ یه چیز هایی هم روش نوشیدند. - اخه اعتبار برای اونها هست !!!
و......... (2247528) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۱:۳۹
عملاًمدیران مدارس دولتی به علت عدم پرداخت سرانه برای اداره مدارس تکدی گری می کنند. (2247840) (alef-13)
 
صالح
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۷:۰۱:۴۶
به نظر بنده مشکل اصلی در آموزش و پرورش بحث معیشت معلمان است تا زمانیکه معلم دغدغه معیشت داشته باشد بقیه کارها پیش نخواهد رفت .چرا معلمان باید دنبال شغل دوم و چندم باشند ؟چرا وزیر در باره معیشت فرهنگیان منفعل شده است؟ (2248151) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۱۹ ۱۹:۲۸:۰۳
رهبری فرمودند ورود سیاست (سیاسی کاری >>>>) به آموزش و پرورش مساوی با سم (2248412) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۰۰:۳۰:۱۷
اگر کسی به شما بگوید در یک اداره ی دولتی که با بودجه ی عمومی اداره می شود و پرسنل آن نیز حقوق مکفی نمی گیرند در یک روز گفته شده: از امروز مبلغی به حقوق پرسنل اضافه می کنیم اما این افزایش شامل کسانی که امروز در اداره حضور ندارند ، نمی شود وفرقی نمی کند که این افراد مرخصی باشند یا به ماموریت رفته باشند به هر حال این افراد تا پایان خدمت از این افزایش حقوق محرومند ،البته این کار ما قانونی است و مصوبه ی آن را خودمان از هیات وزیران گرفته ایم و تا ابد هم اگر کسی اعتراض کرد این مصوبه را مانند چماقی بر سرش می کوبیم تا دیگر نه حرفی از تبعیض بزند و نه به دنبال عدالت باشد. اسم این چماق کارآمد ما نیز مصوبه شماره 96689/ت48186ﻫ مورخه 15/5/91 هیأت وزیران می باشد.ما هم هیچ گاه به دنبال تغییر یا تعمیم این مصوبه نیستیم چون سودی به حال ما ندارد.اصلا اگر بخواهیم تغییری در این چماق ایجاد کنیم ممکن است کاردانی سازندگان آن زیر سوال برود.اگر تا قیامت هم حقوق عده ای پایما ل شود بهتر از این است که ما بخواهیم به اشتباه خود اعتراف کنیم و خدای ناکرده به فکر جبران آن باشیم.و مطمئن باشید حتی اگر وزیر هم تغییر کند یا دولت جدیدی هم بیاید، ما هستیم و اجازه ی هیچ تغییر و اصلاحی نمی دهیم مگر بیکاریم به دنبال اصلاح این مصوبه باشیم البته اگر هم برخی از زیر مجموعه های ارگان ما جور دیگر ی عمل کنند کارشان غیر قانونی است اما ما دخالتی نمی کنیم حتی اگر یک استان هم قانونی عمل کند و عده ای را از حقوقشان محروم کند برای ما کافبست!!
آیا باور می کنید؟؟
باور کنید این اتفاق در آموزش و پرورش افتاده است!!!!!!!!!!!!! (2248717) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۰ ۱۱:۰۰:۲۷
چرا تاکنون مابه التفاوت احکام ایثارگران در چند سال اخیر را آموزش وپرورش پرداخت نمی کند؟؟؟؟!!!لاقل تاریخی بدهند که در این تاریخ طلب هایتان را پرداخت مینماییم (2249024) (alef-13)