نظر منتشر شده
۱۹۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 229690
اظهارات وزیر فرهنگ درباره فیلترینگ، پارازیت و توقیف‌ها؛
برخی تحمل یک جمله رئیس جمهوری را ندارند/ زمانی سر فکس هم حرف داشتیم
بخش داخلی الف، 18 خرداد 93
علی جنتی در یک نشست صبحانه و حاشیه آن اظهارات جالبی را درباره تأثیر گروه‌های فشار بر وزارت ارشاد، فیلترینگ، ماهواره و پارازیت و اقدامات این وزارتخانه درباره حجاب مطرح کرد.
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۲
علی جنتی با حضور در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی‌، صنایع و معادن ایران که روز یکشنبه ۱۸ خردادماه برگزار شد‌، پس از شنیدن سخنان اعضای هیأت نمایندگان اتاق ایران، با تأکید بر ضرورت کاهش فشار در حوزه فرهنگ اظهار کرد: من کاملا این موضوع را قبول دارم و از کمک‌های شما در این زمینه استقبال می‌کنم که قلمرو فرهنگ برای حرکت و خلاقیت به یک فضای باز نیاز دارد. من بارها گفته‌ام که فرهنگ را در محیط‌های بسته و گلخانه‌یی نمی‌توانیم رشد بدهیم. باید در محیط باز با تضارب آرا و تبادل اندیشه فرهنگ را رشد دهیم که تا اندازه‌ای این موضوع ایجاد شده اما مطلوب نیست و ما هنوز تحمل شنیدن حرف مخالف و حرف متفاوت با سلیقه خود را نداریم. باید این تحمل را در خود ایجاد کنیم.

او افزود: براساس تعلیمات قرآن، باید حرف خود را با منطق بزنیم. رییس‌جمهور ما یک جمله می‌گویند و همین یک جمله را نمی‌توانند تحمل کنند. می‌گویند شما در انگلیس درس خوانده‌اید یا در قم؟ باید فضایی باشد که راحت حرف‌های‌مان را بزنیم تا کشور رشد کند. باید کاری کنیم که علاوه بر پیشینه پرافتخارمان بتوانیم به امروزمان هم افتخار کنیم و فضایی ایجاد شود که در کتاب‌ها و مطبوعات‌مان همه هرچیزی می‌خواهند بنویسید، تخریب هم نکنند. در سینما و حوزه‌های دیگر هم همین‌طور باید فضا را باز کرد.

دیدگاه متفاوت وزیر ارشاد درباره ماهواره و پارازیت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر ضرورت باز شدن فضا، به دورانی اشاره کرد که با دستگاه ویدیو و فکس هم مشکل داشتیم.

جنتی با اشاره به لزوم باز شدن فضا در حوزه فرهنگ‌ و سایر حوزه‌ها گفت: در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هنوز نمی‌دانیم که وایبر و واتس آپ را باید فیلتر کنیم یا نه؟ زمانی با ویدیو هم مشکل داشتیم که حل شد. حتی زمانی سر فکس هم حرف داشتیم.

او در ادامه اظهار کرد: وقتی استاندار خراسان بودم آقای غرضی وزیر ارتباطات بودند. در آن زمان یک‌سری دستگاه فکس فرستاده بودند برای وزیران و استاندارها و نامه محرمانه هم همراهش بود که این فکس فقط در اتاق شما باشد و کس دیگری به آن دسترسی نداشته باشد. ظاهرا ما باید اول با هر پدیده نو مقابله کنیم و آب که از سر گذشت‌، آن را بپذیریم. همیشه می‌خواهیم ۲۰ سال با دنیا فاصله داشته باشیم؛ لااقل همراه دنیا حرکت کنیم.

جنتی همچنین گفت: ما الآن چقدر از شبکه‌های ماهواره‌یی استفاده می‌کنیم؟ شیعیان در نقاط مختلف دنیا هر کدام یک ماهواره اجاره کرده‌اند و همه حرف‌هایشان را می‌زنند. زمانی ما نمی‌توانستیم حتی یک کتاب را به عربستان بفرستیم. الآن می‌توانیم از طریق ماهواره و اینترنت حرف‌هایمان را منتقل کنیم. اما به جای استفاده از امکانات آنها را محدود می‌کنیم تا دیگران هم از آنها استفاده نکنند.

او افزود: در حال حاضر آمریکایی‌ها مشغول نصب ۱۴ ماهواره در ارتفاع پایین‌تر از ۱۰۰۰ کیلومتر هستند. بعد از آن شما راحت می‌توانید با موبایل‌هایتان شبکه‌های ماهواره‌یی را در کوچه و خیابان ببینید. ما به جای اینکه فکر کنیم چگونه بهترین استفاده را از این امکانات ببریم فکر می‌کنیم چطور رویش پارازیت بیندازیم که دیگران هم نتوانند از آنها استفاده کنند. باید این ذهنیت اصلاح شود وگرنه با این فکر‌ها فرهنگ رشد نمی‌کند.

از پس محصولات غیرمجاز برنمی‌آییم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این‌که رسیدگی به نشر دیجیتال و کپی‌های غیرمجاز باید به بخش خصوصی واگذار شود، معتقد است تشکل‌ها بهتر می‌توانند قاچاقچی‌ها و خلاف‌کار‌های حوزه خود را بشناسند.

جنتی درباره رسانه‌های دیجیتال گفت: در حوزه رسانه‌های دیجیتال پیشرفت‌های وسیعی در حال حصول است. بخش خصوصی هم در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشته است. انتظار وجود دارد که مجموعه فناوری و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد هم همکاری کنند. قبول دارم که بعضی از همکاران هنوز با تفکرات گذشته عمل می‌کنند اما بنا داریم همکاری‌های لازم صورت گیرد.

او درباره معافیت مالیاتی سازمان‌های فرهنگی اظهار کرد: در این مورد در وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی و بخشی از دولت به شدت مقاومت می‌شود. یکی از دلایل آن این است که می‌خواهیم اتکایمان را به درآمدهای نفتی کم کنیم. نکته دیگر هم مقاومتی است که در برابر هر معافیتی صورت می‌گیرد. به همین دلیل حاضر نیستم معافیت ناشران را حتی به کتابفروشان تسری دهند. در این زمینه باید با گزارش‌های توجیهی و بحث‌های مفصل تغییراتی در دیدگاه‌ها ایجاد شود.

جنتی افزود: در مورد صادرات محصولاتی که بازبینی و ممیزی می‌شوند، می‌توان تا اندازه‌ای این‌ها را حل و فصل کرد. درباره اینکه بعضی از برچسب‌ها را که در داخل با آن‌ها مشکل داریم، ممیزی ‌می‌کنیم‌، در بعضی ز موارد می‌توان برای صادرات اجازه داد که متناسب با ذوق و سلیقه بیرون کشور چیزهایی را چاپ و ارسال کنیم.

او همچنین گفت: در مورد مجوزها ما سعی کرده‌ایم حتی‌الامکان مجوزها را حذف و یا برایشان تسهیلاتی ایجاد کنیم. مثلا تاسیس موسسات فرهنگی در گذشته گاهی یک سال طول می‌کشید و الان این زمان به ۳۰ تا ۴۰ روز کاهش یافته است. سعی کرده‌ایم موانع و سرعت‌گیرها را از سر راه برداریم.

وزیر ارشاد افزود: درباره جذب بانک‌ها برای فعالیت در حوزه فرهنگی و هنری کارهایی انجام شده است و جلسه‌ای با بانک‌های خصوصی داشته‌ایم که الان وارد این حوزه‌ شده‌اند و اثر خوبی داشته است. امیدواریم بانک‌ها تشویق شوند و ببینند که در این حوزه سوددهی وجود دارد و به بخش خصوصی برای فعالیت در این زمینه کمک شود.

جنتی همچنین گفت: درباره تهیه نقشه راه در وزارتخانه حرف درستی مطرح شد. ما مدتی درگیر بودیم که ببینیم که در این وزارتخانه چه می‌گذرد اما از این به بعد در جایی ایستاده‌ایم که می‌توانیم نقشه راه را ترسیم کنیم.

او افزود: درباره حج و زیارت مباحث زیادی وجود دارد البته سیاست‌گذاری در این زمینه بر عهده وزارت ارشاد نیست. اینکه به کسانی اجازه بدهیم که هر زمان می‌خواهند آزادانه به زیارت عتبات عالیات یا مکه بروند معلوم نیست چندان به صلاح ما باشد. به دلیل اینکه در حج همه چیز را به پای فرهنگ کشور ما می‌نویسند و در مورد عتبات عالیات هم مشکلات امنیتی هست. اما اینکه کاروان‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنند و فقط یک نظارت کلی از سوی نهادهای مربوطه صورت بگیرد‌، موضوعی است که من به آن اعتقاد دارم. سیاست‌های کلی نظام هم این است که حتی‌الامکان دخالت دولت کمتر شود. ولی در حال حاضر مگر اینکه سیاست‌ها تغییر کند تا ما هم در سازمان حج و زیارت تغییراتی ایجاد کنیم که فقط برنامه‌ریزی و هدایت و نظارت برعهده دولت باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره نشر دیجیتال و کپی‌های غیرمجاز عنوان کرد: در وزارت ارشاد ستادی تحت عنوان ستاد صیانت و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی تشکیل شده که مبنای قانونی هم ندارد و به نظرم چندان موفق نبوده است. ما سه‌، چهار ماه است در حال بررسی این موضوع هستیم که کار این ستاد را به حوزه‌های مربوطه منتقل کنیم و بخشی از کار را به تشکل‌های خصوصی واگذار کنیم چون من عمیقا معتقدم که خود تشکل‌ها قاچاقچیان و خلاف‌کارهای حوزه خود را بهتر می‌شناسم و می‌خواهیم این کار را واگذار کنیم تا بهتر عمل شود. ما در بازار از پس این محصولات غیرمجاز برنمی‌آییم. فروش این محصولات آن‌قدر شایع است که در بازار نمی‌توان با آن برخورد کرد.

جنتی سپس اظهار کرد: در حوزه فیتلرینگ نمی‌خواهم خیلی بحث کنم. سازوکاری در قانون ایجاد شده است که مجموعه‌ای از چند وزیر و چند دستگاه دیگر برای تعیین مصادیق مجرمانه تصمیم می‌گیرند که چه سایت‌هایی فیلتر شود. با تشکیل شورای عالی فضای مجازی به دستور مقام معظم رهبری‌، این شورا بر کمیته حاکم شده است و سیاست‌های کلی را تنظیم می‌کند.

او افزود: ما تلاش می‌کنیم ضمن حفظ قانون و با توجه به آسیب‌های امنیتی و اخلاقی در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم. در همه جای دنیا هم همین طور است و این مسائل وجود دارد اما جایی که ضرورت ندارد، باید این محدودیت‌ها را برداشت، بخصوص در مورد شبکه‌های اجتماعی، مثلا شبکه اجتماعی که ۴/۵ میلیون نفر عضو دارد. این‌که کسانی در این فضا تخلف می‌کنند، دلیل نمی‌شود که آن را فیلتر کنیم. مثل این می‌ماند که برای مقابله با برخی از تخلفات که در یک خیابان اتفاق افتاده است، کل خیابان را ببندیم.

جنتی همچنین گفت: در مورد مجوز نشریاتِ تشکل‌های صنفی ما داریم خیلی راحت عمل می‌کنیم. در اولین جلسه هیات نظارت بر مطبوعات که من هر هفته در آن شرکت می‌کنم‌، شاهد بودم که از سال ۸۷ تا امروز برخی از نشریات بودند که درخواست مجوز کرده بودند اما هنوز مجوزشان صادر نشده بود. با کار فشرده‌ای که صورت گرفته، تا پایان سال ۹۲ همه این نشریات تعیین تکلیف شدند و تعدادی نشریه منتظر مجوز داریم که بخش اصلی آنها درخواست‌های جدید است. بعضی از دستگاه‌ها می‌خواهند نشریات داخلی خود را منتشر کنند. ما در این زمینه به راحتی مجوز صادر می‌کنیم و هر کسی درخواست مجوز برای نشریات عمومی هم داشته باشد‌، به سرعت و به راحتی مجوز می‌گیرد. واگذاری کار اعطای مجوز انتشار نشریات داخلی به اتاق بازرگانی از لحاظ قانونی ممکن نیست، اما ما در این زمینه نهایت تسهیلات را ایجاد می‌کنیم.

او درباره مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد: بخشی از این موضوع به مجلس برمی‌گردد و متاسفانه دولت هم با مصوبات مجلس در این زمینه کاملا موافق نیست. اما چون مجلس آن را تصویب کرده است دولت خود را موظف به اجرا می‌داند. ولی به هر حال باید در این زمینه اولویت یابی شود تا بخش‌هایی افزایش مالیات و بخش‌هایی مالیات ثابت داشته باشند. درباره مالیات و اصلاح قوانین مالیاتی دولت تاکید دارد. سازمان امور مالیاتی مدعی است که ما در حال حاضر نسبت به بسیاری از کشورها مالیات بسیار کمتری دریافت می‌کنیم اما به نظر می‌رسد باید برای کمک به خیریه‌ها هم فکری کرد و در این زمینه گام برداشت که کمک به این نهادها به جای مالیات لحاظ شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بیان کرد: حوزه گردشگری بیشتر به سازمان میراث فرهنگی ‌، صنایع دستی و گردشگری مربوط می‌شود اما این پیشنهاد که ما در شهرهای مختلف با همکاری این سازمان فستیوال‌هایی برگزار کنیم حرف درستی است و باید آن را دنبال کنیم. در این زمینه هم اقتصاد فرهنگی به خوبی جواب می‌دهد.

او در ادامه با اشاره به بازسازی خانه‌های تاریخی در کاشان و استفاده از آنها به عنوان هتل گفت: در دو ماهه گذشته ۸۰۰۰ گردشگر خارجی از کاشان دیدن کردند و این علاوه بر هزاران نفر گردشگر ایرانی است. خود این موضوع چقدر درآمد ایجاد کرده است؟

جنتی درباره گله یکی از اعضای هیات نمایندگان درباره صنعت نمایش خانگی و سازمان سینمایی گفت: خیلی متاسفم که در سازمان سینمایی چنین برخوردهایی صورت می‌گیرد حتما با دادن یک گزارش مکتوب به ما مشکل را با هم حل می‌کنیم.

او افزود: موسسه رسانه‌های تصویری از زمان آقای لاریجانی ایجاد شده است اما فکر می‌کنم با گذشت زمان می‌توانیم آن را منحل کنیم. چون موضوعیت آن از بین رفته است.

جنتی همچنین درباره مالکیت معنوی گفت: در این زمینه مدتی قبل همایشی برگزار کردیم. حوزه حقوقی ما هم در حال فعالیت جدی در این حوزه است. درباره آنچه به داخل کشور مربوط می‌شود لایحه‌ای تنظیم شده و به مجلس می‌رود و مبنای قانونی خوبی برای برخورد با تخلفات در آن پیش‌بینی شده است. ولی درباره پیوستن به سازمان‌های جهانی مالکیت فکری در برن ‌، پاریس و ... هنوز موضوع باز است و تصمیمی گرفته نشده است که آیا این مساله به نفع ما است یا خیر.

او سپس درباره تقویت بخش خصوصی عنوان کرد: فکر می‌کنم حتی کسانی هم که در دهه ۶۰ به شدت دولتی فکر می‌کردند الان کاملا برگشته‌اند و همه به بخش خصوصی اعتقاد دارند. اما اعتقاد با باور فرق دارد و باور به این موضوع هنوز در بخش دولتی ما ایجاد نشده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تجربه رژیم صهیونیستی در زمینه تبدیل وضعیت دولتی به خصوصی عنوان کرد: این کار با اجبار انجام شده است. مقاومت سیستم دولتی برای واگذرای همواره بالا است و به عزم ملی نیاز دارد اما الان رییس‌جمهور و اعضای دولت هیچ کدام مخالف این موضوع نیستند گرچه سیستم همچنان مقاومت می‌کند.

او همچنین در پاسخ به انتقاد علاء میرمحمدصادقی درباره ارائه تصویر منفی از سرمایه‌داران در محصولات فرهنگی کشور گفت: باید ذهن عمومی مردم به این سمت برود که سرمایه داشتن، تولید و کارآفرینی ارزش است و ما حتما این موضوع را در سیاست‌گذاری ساخت فیلم و انتشار کتاب‌ها مورد توجه قرار می‌دهیم. اگر بخواهیم کشور را بسازیم باید سرمایه وجود داشته باشد.

وزیر ارشاد افزود: همیشه عده‌ای بین عدالت اجتماعی و توسعه کشور تضاد می‌دیدند و نتیجه این تفکر این بوده که ما به جای ایجاد ثروت فقر عمومی را ترویج کرده‌ایم. در حالی که تولید را کسی راه‌اندازی می‌کند که سرمایه‌دار باشد. متاسفانه ما به سرمایه‌های اجتماعی خود بی‌توجهیم. روسای جمهور خود را هم از دم تخریب کرده‌ایم. یکی را سالم گذاشته‌ایم؟ شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را نباید حراج کرد. هیچ جای دنیا این‌طور به سرمایه‌های خود چوب حراج نمی‌زنند.

در این صبحانه کاری، غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران، و علی جنتی با یکدیگر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

واکنش وزیر ارشاد درباره تأثیر گروه‌های فشار
به گزارش ایسنا، علی جنتی در حاشیه‌ این نشست در جمع خبرنگاران به سؤالاتی درباره وضعیت انتشار کتاب «کلنل» اثر محمود دولت‌آبادی، توقیف نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ»، تأثیر گروه‌های فشار بر وزارت ارشاد، اقدامات این وزارتخانه در زمینه حجاب و مسائل دیگر توضیح داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید کتاب‌های صادق هدایت و «کلنل» محمود دولت‌آبادی مجوز نگرفته‌اند، نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» را هم مقامات قضایی توقیف کرده‌اند.

علی جنتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که وضعیت انتشار رمان «کلنل» محمود دولت‌آبادی به چه مرحله‌ای رسیده است، گفت: این کتاب تا به حال مجوز نگرفته است. متأسفانه من همین دیروز هم دیدم که یکی از نشریات نوشته بود کتاب‌های صادق هدایت و همچنین کتاب «کلنل» محمود دولت‌آبادی مجوز گرفته اما اصلا چنین خبری اتفاق نیفتاده است.

او همچنین در پاسخ به سؤال ایسنا درباره چرایی توقیف نمایش «تانگوی تخم‌مرغ داغ» اظهار کرد: بخشی از قوه قضاییه اعتقاد دارد که قانونا در هر جایی تصمیم بگیرد و بیاید بگیرد، ببندد و توقیف کند و این را جزو اختیاراتش می‌داند.

جنتی افزود: این نمایش مجوز داشته و مدتی هم اجرا شده اما اشکالاتی هم داشت که باید مرتفع می‌شد. ما هم به آن‌ها گفته بودیم که این اشکالات را رفع کنند. این نمایش اشکالات جزیی قابل رفع داشت. ما هم در این زمینه تذکرات لازم را داده بودیم اما در این بین یک‌دفعه با توقیف نمایش مواجه شدیم.

وزیر ارشاد همچنین درباره احتمال اجرای نمایش هادی مرزبان در روز ۱۸ خردادماه عنوان کرد: باید در این زمینه با مقامات قضایی صحبت شود.

علی جنتی سپس در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر این‌که آیا وزارت ارشاد از سوی افراد یا گروه‌هایی خارج از این وزارت‌خانه تحت فشار است و به همین دلیل وضعیت انتشار کتابی مثل «کلنل» و نمایشی مانند «تانگوی تخم مرغ داغ» مبهم باقی مانده است، به لبخند اکتفا کرد و گفت:‌ شما که جواب مرا می‌دانید چرا سؤال می‌کنید؟

راهکار علی جنتی برای ترویج حجاب
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید اگر نقش اول فیلم‌ها افراد باحجاب باشند تأثیرگذار است نه این‌که در فیلم‌ها افراد باحجاب کلفت و یا آشپز باشند.

جنتی در پاسخ به سؤالی درباره رسیدگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وضعیت حجاب، با اشاره به نهادهای مسئول دیگر در این زمینه عنوان کرد: کاری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه انجام می‌دهد کار فرهنگ‌سازی است و ما اگر در این زمینه فرهنگ‌سازی کنیم طبیعتا نتیجه بهتری می‌گیریم. برای نمونه اشاره می‌کنم در نمایشگاه کتاب تهران که هر سال فضای نمایشگاه مورد اعتراض بسیاری از شخصیت‌های روحانی متدین و افراد دلسوز بود امسال فضای نمایشگاه در اثر کار فرهنگی به گونه‌ای بود که همه کسانی که از آن بازدید می‌کردند می‌گفتند فضای نمایشگاه از خیابان‌ها بسیار بهتر است. این نشان می‌دهد کار فرهنگی خیلی مؤثرتر است.

او در ادامه در پاسخ به این سؤال که سازمان سینمایی در این زمینه چه کاری انجام می‌دهد گفت: هنوز که این کار به این صورت انجام نشده است اما جهت‌گیری سازمان سینمایی ما به همین سمت است. مثلا این‌که وقتی فیلمی ساخته می‌شود آن کسی را که باحجاب است یک کلفت و یا آشپز معرفی می‌کنند، در حالی‌که باید شخص بارز یا شخص اول فیلم یک خانم باحجاب و باعفت باشد که این موضوع اثرگذار باشد.

وزیر ارشاد در پاسخ به سؤالی درباره این‌که با انتخاب علیرضا مختارپور به عنوان دبیرکل نهاد و عضو هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی تعداد اعضای این نهاد از حد نصاب بیش‌تر شده است‌ و باید یک نفر حذف شود‌، گفت: تعداد اعضا افزایش نیافته است. هیأت امنای نهاد کتابخانه‌ها مجموعه‌ای از شخصیت‌های حقوقی هستند و همچنین پنج شخصیت حقیقی. این پنج شخصیت به عنوان عضو هیأت امنا از رییس‌جمهور حکم می‌گیرند و یکی از آن‌ها توسط وزیر ارشاد به عنوان دبیرکل نهاد معین می‌شود. در حال حاضر هم همین اتفاق رخ داده است. پیش از این آقای ملک‌محمدی ابتدا با حکم رییس‌جمهور به عضویت هیأت امنا درآمد و سپس با حکم وزیر ارشاد به عنوان دبیرکل معرفی شد. در حال حاضر هم آقای مختارپور به همین نحو از رییس‌جمهور به عنوان عضو هیأت امنا حکم دریافت کردند و از طرف وزیر ارشاد به عنوان دبیر کل معرفی شدند.

جنتی سپس در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت نظام جامع صنفی هنرمندان گفت: رسیدگی به این موضوع در حال بررسی است.

او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت نامه‌ای که جمعی از نویسندگان درباره بنیاد ادبیات داستانی به رییس‌جمهور نوشته‌اند پاسخ داد: این نامه هنوز به من نرسیده است؛ وقتی برسد به آن رسیدگی می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره آیین‌نامه‌ای که اختیار ممیزی کتاب را به تشکل‌های نشر واگذار می‌کند گفت: در این زمینه اولا هیات نظارت، نظارت کامل دارد و بخش عمده کار توسط وزارت ارشاد انجام می‌شود اما مواردی به تشکل‌های ناشران پیشنهاد شده است که اگر موافقت کنند این موارد به آنها واگذار می‌شود.

او افزود: در حال حاضر تشکل‌هایی داریم که خودشان شورای کتاب دارند و می‌توانند در زمینه مجوز رسیدگی کنند و حتی یک بار هم تخلف نداشته‌اند. بعضی از این تشکل‌ها و شوراها خودشان صاحب‌نظر هستند از این‌رو می‌توان بخشی از کار را به آن‌ها واگذار کرد.

جنتی همچنین اظهار کرد: می‌خواهیم تا حد ممکن برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی را به بخش خصوصی واگذار کنیم و ظرف دو سه سال آینده کلیه جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی را به بخش خصوصی بسپاریم.
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۴:۳۱:۴۲
ما از وزیر فرهنگ حمایت میکنیم (2189065) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۱:۴۰
بنده به عنوان یک طلبه کوچک به برادر بزرگوارمان ریاست محترم جمهوری عرض می‌کنم: آن عده‌ای که مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خورند، عده‌ای بیکار و بی‌اطلاع نیستند، بلکه به پیامبرشان تاسی کرده‌اند، زیرا آن وجود مقدس دائم برای دین و آخرت مردم غصه می‌خورد تا جایی که خداوند به او تسلی داد و فرمود: گویا می‌خواهی خودت را برای ایمان نیاوردن مردم از غصه هلاک کنی! ضمنا از شما انتظار می‌رود طوری صحبت نفرمایید که موجب خوشحالی سکولارها و اصحاب بی‌بی‌سی و باعث ترویج اباحه‌گری‌ شود. (2189315) (alef-10)
 
م.مردم
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۹:۵۹:۰۴
آقای طلبه شما که از رییس جمهور آگاه تر و داناتر نیستی ؟ (2189739) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۰:۴۰:۴۴
نه ایشون علامه دهر هستن ! یعنی رئیس جمهور هم از مراجع بهتر می فهمد ؟ (2189809) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۲:۴۷:۵۱
عزیزم حرف وزیر همان حرف آقای رئیس جمهور هست و این نشان می دهد که ایشان و وزیرشان اصلا آگاه نیستند.
عزیز دل من...
الان یه هر دلیلی یه سیلی هست از مجموعه شبکه ها و محصولات الان جلوش رو باز کنید سیل نمی ذاره باقی بمونی که بخوای حرفت رو راحت بزنی ...
آخه من نمی دانم شما ها چی فکر می کنید؟ دلتون خوشه مث اینکه ...
شما اول سیل بند درست بکنید
به مردم سیل بند درست کردن رو یاد بدید بعد جلوی سیل رو باز کنید...
خیلی پرتید به خدا ... (2189991) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۸:۴۸:۲۶
قربون شما که آگاه هستید. میخواید بگیم رئیس جمهور رو برکنار کنند شما رو بذارن به جاش ؟ (2190499) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۳:۲۱:۳۷
ازکجا میدونی شایداگاهترباشه ؟
اگراینجوری که شما میگی باشه که خب پس باید بااین مدل حرف زدن ،حتماقبولم داری که پس بااستدلالای شما
اقایان علم الهدی واحمد خاتمی که حتماازرییس جمهوراگاهتروداناترن . (2190053) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۸:۰۳:۴۰
بحث فیس بوک و وایبر و... بحث آزادی مردم نیست که اصولا این چیزها آزادی نمی‌آورد دلواپسی اصلی را اصلاح طلبان دارند چون به گفته خودشان در فضای مجازی ضعیف عمل می‌کنند برخلاف رسانه های مکتوب که الا ماشالله روزنامه زنجیره ای وجود دارد
از طرفی به وجود آمدن کمپین های آزادی های لواشکی که خبرنگاران پیشکسوت اصلاح طلب راه اندازی کرده اند و اصرار اصلاح طلبان بر رفع فیلتر فیس بوک بسیار قابل تامل است (2190418) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۰:۰۶:۲۸
در مقابل رسانه ملی ! هم در دستان عده ای معدود با سلیقه ای محدود است (2190664) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۸:۴۲:۴۴
یعنی چی که ؛شما که از رییس جمهور آگاه تر و داناتر نیستی؛!!
ممکنه در برخی امور باشند. قراره مگه رییس جمهور در همه ی امور علامه ی دهر باشند؟ (2190490) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۰۰:۰۲:۳۸
و رییس جمهور هم تحمل شنیدن یک انتقاد را هم ندارد (2194641) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۰:۰۶:۳۶
ببخشید انقدر دغدغه نداشته باش ما خودمون تشخیص می دیم چی خوب چی بد نه که شما برای ما تشخیص بدید تا ما انجام دهیم .
مسئولیت پای خدمان انوقت بهشت رفتن و جنهم رفتن دست خدا است نه شما طلبه های عزیز (2189750) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۰:۲۴:۵۴
بنده هم بعنوان یک طلبه سابق و البته اهل فرهنگ و دانشگاهی فعلی خدمت جنابعالی عرض میکنم غصه دین داری مردم را خوردن بسیار خوب است بشرطی که:

1- رفتار غصه خور ها منطبق بر همان دین شریف و رعایت قانون و حق الناس و ... باشد .
2- از دین برای دنیای خود لباس ندوزند و خود بیش از دیگران مجری دستورات الهی باشند

3- قبل از نسخه پیچی برای پدیده های جدید بشری اندکی فکر کنند و فتوا صادر کنند نه انکه اول بگیر و ببند راه بیندازند و بعد که همه چیز از دستشان در رفت تازه فتوای حلالیت یا سکوت اختیار کنند !! به موضوعاتی چون فکس و ویدئو در ابتدای انقلاب توجه ویژه بفرمایید که دومی ظرف یک هفته از رفتن آقای خاتمی از وزارت ارشاد و آمدن یک نفر خودی نه تنها حلال شد بلکه یک معاونت در وزارت ارشاد وقت بپا شد به مسئولیت جناب اقای ضرغامی که وظیفه خطیر همگانی نمودن ویدئو به ایشان سپرده شد. به موارد قدیمی تری چون ماجرای دوش و خزینه عکاسی از فیلسوف بزرگ مرحوم حکیم سبزواری و .... نیز می توان اشاره نمود.

4- این دوستان معترض اصولگرا خودشان مشتری های پر و پا قرص فیس بوک و واتس اپ و وایبر و ... هستند و در داخل آن گروه های فراوانی دارند که دائما مشغول ارسال مطالب مفید هستند و بنده نیز عضو چند تا از این گروه ها بوده و از بزرگان انها هر روزه مطالبی دریافت میکنم. این تناقض را هم لطفا حل بفرمایید !!

5- العاقل یکفیه الاشاره (2189779) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۱:۵۸:۲۷
عجیب است دست از دروغ بردارید ، اگر الان بحث دانشگاه مثلا علامه بود همه خود را دانشجوی علامه جا می زدند ، بس کنید دروغ را . (2191014) (alef-10)
 
اون اقا
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۳:۲۳:۴۱
آقایون اگه جرات داری از ایت اله جنتی ایراد بگیرن یعنی ریس جمهور اشتباه میکنه اما دیگرا ن خیر (2199677) (alef-14)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۰:۲۷:۳۸
جناب اقای طلبه کوچک، طلبه بودن به صورت عام یعنی دانشجوی علوم دینی بودن البته بدون دادن کنکور و داشتن رتبه های بالا. با کمال احترام باید عرض کنم شما به واسطه شغل خود باید غصه دین مردم را بخورید، اما حق ندارید مردم را با اجبار وادار به دینداری بکنید اگر هم این کار بکنید ارزشی ندارد زیرا دین باید از قلب افراد خارج شود. برای دولت و روحانیت هم کار تعریف دارد. دولت میتواند با انجام درست کار و با عمل به اسلام بهترین مشوق مردم در پذیرش قلبی اسلام باشد و کار روحانیت هم مشخص است.با اینهمه فساد و عدم وجود عدالت اجتماعی، تبعیض و پارتی بازی که در متن همین مصاحبه هم مشهود است،که اقای جنتی در زمان اقای غرضی 30سال بیشتر نداشت و بواسطه وجود پدرش استاندار خراسان شد این یعنی پارتی بازی و اقازاده بودن که همین مسئله از روحانیت شروع شده است، بیشترین سوزه را به مخالفین میدهد. (2189786) (alef-10)
 
اون اقا
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۳:۲۶:۵۰
در دین اجباری نیست (2199682) (alef-14)
 
سید
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۰:۳۹:۴۶
منم موافقم هر حرفی از ربان هر کسی نبایذ زده شوذ (2189808) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۱:۳۶:۱۸
بزرگوار! حقير هم طلبه هستم ولي با دولت مشكلي ندارم. مشكل شما صبحت‌هاي جناب جنتي و جناب روحاني است؟ يعني هشت سال گذشته همه مردم با حجاب بودند، هيچ‌كس ماهواره نداشت، همه نماز شب خوان بودند؟ بهتر نيست نگراني‌هايمان رنگ و بوي خدايي داشته باشد تا حزبي؟ (2189896) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۸:۵۱:۵۷
شما که ادعاي رنگ و بوي خدايي ميکنيد چرا جواب حزبي مي دهيد؟
الان مشکل اين است که دولت کاسه داغ تر از آش شده است و ظاهرا جاده صاف کن براي يک سري سو استفاده کنان شده.
ما بايد به اين مسئله فکر کنيم که چرا دولت قبل از انتخابات اين حرفها را نمي زد و اگر اين حرفها را ميزد آيا راي مي آورد يا اينکه دست به عوام فريبي زده است.
در هشت سال گذشته يا بيشتر از آن که اوج آن در دوران اصلاحات بود اگر واقع بين باشيد که بنظر مي آيد نيستيد، بي حجابي از طرف مردم صورت مي گرفت و اگر دولت هم چراغ سبز نشان مي داد در خفا بود ولي الان ظاهرا دولت دارد چراغ آن را روشن مي کند و اين مهم است که کار چگونه و توسط چه کسي دارد صورت ميگيرد. (2190504) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۲:۱۳:۴۶
حضرت رسول خودشان غصه می خوردند ولی الان مردم باید از غصه بمیرند. (2189942) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۲:۵۵:۰۱
دقیقا همین آیه ای که میگویید ادامه اش را هم بخوانید
طبق آیات قرآن وظیفه پیامبر تذکر است نه تسلط (2190001) (alef-13)
 
دلاور دهه شصت
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۳:۵۰:۱۱
جناب طلبه محترم ... از ائمه معصومین روایت میشود که فرموده اند « فقر از هر دری وارد شود ، ایمان از در دیگری خارج میشود » .
لطفا بفرمائید در 8 سال گذشته که میلیاردها دلار به هدر رفت و وضعیت اقتصادی ملت آشفته بود آیا شما همچون امروز دلواپس و نگران از دست رفتن ایمان مردم بودید؟ (2190100) (alef-13)
 
یک ایرانی
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۰:۰۲:۲۰
احسنت به شما طلبه بزرگوار (2190129) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۰:۱۷:۱۴
آقای رئیس جمهور خودشان طلبه اند (2190145) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۰:۲۵:۲۵
بنده هم به عنوان یک مسلمان کوچک به شما عرض میکنم برادر عزیزم جای جای قران کریم امده است برای شما اهل یقین نشانه کذاشتیم تا تفکر کنید اما در چند جای قران امده مردم رو با شلاق به سوی بهشت رهسپار کنید /؟
که شما و استادان شما مداوم و با افتخار به دیکتاتور بودنو استفاده از شلاقتون مینارید؟ (2190155) (alef-13)
 
مهرداد
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۸:۵۴:۴۷
برادر عزیز بیاید این"بی بی سی" رو بیخیال شید
گمونم 100 تا کارمند هم نداشته باشه
نمیدونم چقدر دروغ میگه ولی میزانش اصلا قابل قیاص با تلویزیون خودمون نیست (2190515) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۹:۴۴:۰۶
یادتونه یکی بود تو کارتون "گالیور" با همه چی مخالف بود ، یکی دیگه هم بود تو یه برنامه دیگه همش می گفت "من مخالفم"

شده حکایت یک عده تندرویی که معلوم نیست هدفشون چیه (شایدم معلومه) هر حرفی از دولت بیاد بیرون اعم از درست یا غلط یا منطقی یا بی منطق ، اینا باهاش مخالفند (2190623) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۰۸:۳۸:۲۵
خود خداوند تعالي نيز به پيامبر فرموده كه وظيفه راهنمايي داري و خودت را هلاك نكن و يا: لا اكراه في الدين قد تبين الرشد من الغي (2195018) (alef-14)
 
سید
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۳:۲۰:۰۰
برادر بذارین عقلا تصمیم بگیرند مگر رای ندادیم که چون از ما بهتر میدانند برای ما تصمیم جمعی بگیرن اگر هر کسی بلند شود وادعای علامه کند اونوقت به نظر شما ایا حکومت داری ممکن است (2199668) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۲:۱۴
‌از وزیر محترم ارشاد می‌خواهم نگاهی به وزرای ارشاد دو دهه اخیر داشته باشد و طوری عمل نماید که رضایت حضرت حق را که در رضای ولایت است ملاک عملش باشد. مواظب باشد که در دام شیادان و دشمنان اسلام قرار نگیرد که خسرالدنیا و الاخره خواهد شد. (2189317) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۲:۲۷
نتیجه عملکرد دولت یازدهم با استقبال از معاند اندیشان و صدور مجوز برای باز نشر نشریات ترویج دهنده بی‌دینی و ابتذال با دولت اصلاحات و سکولاریسم تفاوت چندانی ندارد. با این حساب باید در عنوان تدبیر و امید در این حوزه تجدیدنظر شود. (2189319) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۹:۲۰:۱۳
البته این دولت انتخاب اکثریت ملت ایرانه و شما بهتر به این انتخاب احترام بگذاری.در ضمن شما ظاهرا سکولاریسم و تدبیر و امید رو باید باز هم بطور دقیق مطالعه کنی! (2189665) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۱:۲۶:۳۹
شما 5 سال پیش احترام گذاشتین؟؟؟
اره مرگ خوبه ولی برای همسایه اگر رئیس جمهورتون چاخان 100 روزه نمیکرد 300 هزار نفر بهش رای نمیدادن بعد همچی پر نگاه کن 300 هزار نفر حالا میخوای بگو افراطی هستم یا هرچی اما حقیقت تلخه (2189882) (alef-10)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۰:۰۴:۴۲
خوبه نگفتی پیام انتخابات رو نگرفتی یا مثل برخی هنرمندان جوزده نگفتی حالمان خوب است یا ....
ای آقا کاش در دو دوره قبل هم به انتخاب اکثریت مردم احترام میگذاشتند آنهایی که "مرگ بر دیکتاتور" نعره میزدند (2190131) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۰:۱۳:۰۰
مردم به این دولت با رای حداکثری (8/50%) کاملا اعتماد دارند بخاطر همین بنابر التماس و درخواست و تهدید دولت مبنی بر انصراف از گرفتن یارانه ، 5% از گرفتن یارانه انصراف دادند (2190682) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۹:۱۴:۴۵
داداش سه سال دیگه مردم رئیس جمهور انتخاب میکنن
امیدورام اونوقت هم همین حرفو بزنی (2192157) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۰ ۱۳:۰۴:۰۹
18 میلیون قطعا اکثریت مردم ایران نیست کمی دقت کن! (2193299) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۰:۴۰:۰۷
حتی یک بچه ممیز فرق سکولاریزم و اصلاحات را درک میکند! جطور ...... (2190177) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۴:۲۸
کسب محبوبیت هم آسان است هم سخت، از طرفی جایگاه اجتماعی و محبوب قلبها بودن نعمتی است که امام معصوم(ع) آن را از خدا طلب می‌کند. و از سوی دیگر برای دولتمردان راه‌حل محبوبیت داشتن پایگاه اجتماعی خیلی ساده است و آن مطیع ولایت بودن است و بس. (2189328) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۴:۴۴
آقای روحانی با چه هدفی رسانه مقدس منبر را ناکارآمد جلوه داد؟ آیا جز این است که روحانیت اصیل در مقاطع حساس تاریخ معاصر، امت اسلامی را در گذرگاههای پرخطر تاریخ حفظ کرده و از تحریف اندیشه‌های ناب اسلامی جلوگیری کرده است. انتظار می‌رود ایشان که خودش روحانی است از این جایگاه بی‌بدیل دفاع نمایند. (2189330) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۲:۱۵:۳۱
منبری خودش باید اهل باشه. (2189943) (alef-13)
 
رسول
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۳:۱۸:۴۰
سلام.به نظرم حرف آقای روحانی بد تفسیر شد.ایشون فرمودند که دوران منبر یکطرفه به سر اومده.واقعاً هم حق داره.شما امروز وقتی توی مسجد مینشینید کمتر روحانی هستش که حرفاش برای مردم قانع کننده باشه.فقط میان افکار خودشون رو برای مردم میگن و بدون هیچ سوال و جوابی مجلس رو ترک میکنند.به نظر شما چند درصد مردم از شنیدن حرفهای یک روحانی قانع میشن؟امروز واقعاً سطح سواد روحانیون افت زیادی کرده.واقعاً روحانی با سواد و شیرین زبان مثل آقایان نقویان، شهاب مرادی،رنجبر و قرائتی کم پیدا میشن. (2190048) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۸:۲۵:۱۰
منبر هم میتواند منبر علی(ع ) باشد و هم منبری که معاویه بر آن بالا میرفت پس کلمه مقدس را برای هر چیزی استفاده نکن عزیز (2190457) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۷:۰۵
آقای رئيس‌جمهور چرا باید بابت دغدغه دینی مردم ناراحت باشند و آنها را افراد بیکار و توهم‌زده خطاب بکنند؟ اعتقاد بنده این است که در انتخابات سال 92 اینکه مردم از میان چند نامزد رئيس جمهوری به ایشان که ملبس به لباس مقدس روحانیت هستند رای داده‌اند دلیل بر این است که دغدغه دین دارند. چنین مردمی چرا باید توسط ایشان تحقیر بشوند. (2189339) (alef-10)
 
آبدارچی سیاسی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۰:۰۱:۱۹
آقای ریییس جمهور از این بابت نارحت و نگران دخالت در امور دینی مردم هستند چون هر بی کار و توهم زده ای به خودش اجازه میده واسه ابتدایی ترین مسئله شخصی مردم نسخه بپیچه (2189745) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۰۳:۳۴
ببخشید هرچند میدونم نظرم منتشر نمیشه
اما، ما فرهنگمون، متاثر از اقتصاد خرابه.

حالا شما می خواهید فرهنگ رو هم اقتصادی کنید؟
این طرح هاتونو نگه دارید برای وقتی که از ته جدول فساد مالی کمی بالاتر اومدیم.

آقا جان درد این مملکت اول از همه اقتصاد فسادآلوده.
وقتی جلسه فرهنگی در اتاق بازرگانی و با هدف خصوصی سازی فرهنگ انجام بشه، فاتحه همین 2 ریال فرهنگ هم خونده میشه.

اول مملکت رو از فساد مالی پاک کنید، همه چیز درست میشه. حتی فرهنگ (2189387) (alef-10)
 
سریری
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۸:۱۹:۱۸
مردم از تمامیت خواهان وتندروها خسته اند.از دست تندروها وبحران آفرینان افسرده شده اند.مردم آزادی ورفاه ونشاط وشادی میخواهند.از مسولان عالی نظام خواهان جمع کردن بساط تمامیت خواهان وتندروها هستیم.خواهان یک تغییر اساسی وکلی درسیاستها ومدیریت صداوسیما هم هستیم.از صحبتهای آقای جنتی ورئیس جمهور ودولت هم حمایت میکنیم ولی آنرا کافی نمیدانیم مگر اینکه مقدمه عمل باشد.از آقای مصباح هم خواستار عذرخواهی از ملت بخاطر توهین به رئیس جمهور منتخبشان که طبق قانون اساسی شخص دوم مملکت هم هست هستیم.ممنون (2189548) (alef-13)
 
داداش
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۹:۰۱:۱۴
چرا اقای مصباح باید عذر خواهی کنند؟ بسیار صحبت های متین و کوبند های داشتند. رئیس جمهور که عقل کل نیستند که در باره هر چیز اظهار نظر می کنند.هر که خربزه بخوره پای لرزش هم باید بشینه .جواب های هویه! (2192129) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۲۱:۵۸:۲۰
های را تو امتیازت ببین و هوی را تو انتخابات بعدی میبینی (2196774) (alef-14)
 
رجایی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۸:۳۳:۰۴
محض اطلاع جناب مصباح رئیس جمهور هم انگلستان درس خوانده اند وهم ایران.درانگلستان(گلاسکو)حقوق خوانده اند ودر قم زمانی که شما مشغول گرفتن جشن نیمه شعبان بر خلاف مخالفت صریح حضرت امام خمینی(ره)بودید دروس مذهبی در حوزه میخواندند.اما اینکه سوال فرموده بودید که دینتان را از کجا گرفته اید من به شما میگویم.آقای مصباح رئیس جمهور دینش را از پیامبر رحمت ومهربانی وحسین بن علی علیه السلام حجت مسلمانی جوان نصرانی گرفته شما دینت را ازکجا گرفته ای که اینقدر برای مردم وجوانان خط ونشان میکشی وبه رئیس جمهور قانونی کشور اسلامی اینگونه توهین میکنی؟البته به احتمال قریب به یقین خود رئیس جمهور میداند ریشه این توهینها وعصبانیتها از کجاست برای همین ایشان عصبانی نمیشوندوبا تاسی به پیامبر رحمت فقط لبخند میزنند.آرامش ولبخندی که بر لبانش وچهره اش بود درنماز جمعه این هفته دیدید؟روحانی خاتمی مظلوم نیست که هر بلایی خواستید سرش بیاورید.روحانی یه دونست وبرای ملت کارها خواهد کرد به حق علی بن موسی الرضا (2189580) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۲:۱۷:۳۷
70میلیون مثبت. (2189945) (alef-13)
 
یک طلبه
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۳:۱۲:۲۷
بچه جون یه ذره سوادت رو و اطلاعاتت رو برو از تاریخ بیشتر بخون به جای اینکه راجع به تاریخچه حوزهه نشریه های قوچانی رو بخونی برو از چهارتا آدم درس خونده سوال کن بعد بیا راجع به کسی در حد آیت الله مصباح نظر بده (2190038) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۹:۴۲:۱۵
شما هم يه نگه به مثبتهاي كامنت اون آقا يا خانم بكن يه نگاه هم به مثبتهاي كامنت خودت ,‌332 در مقابل 3 و دقيقا همينقدر پشتيباني در ميان مردم داريد . (2190619) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۵:۱۲:۰۷
شما هم اگه سواد داشتی و آگاه به علم روز بودی میفهمیدی که تعداد این مثبتها به منزله تعداد افرادی که با این نظر موافقن نیست چه بسا که همشون یک نفر باشن هم راه حرفه ای این کار هست هم غیر حرفه ای با سواد جان خود بیشتر پندار محترم (2191596) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۴ ۱۸:۱۸:۵۱
جالبه قبل انتخاباتم میگفتین اینترنت هیچ اعتباری نداره (2201900) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۰ ۱۳:۱۱:۱۶
در میان مردم نه، در بین خوانندگان اصلاح طلب الف . (2193313) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۰ ۱۲:۳۰:۵۲
ازکوزه همان تراودکه دراوست (2193233) (alef-10)
 
طلبه پیر
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۵۶:۲۷
آقای یک طلبه... پسر مردم را درست خطاب کن. (2196166) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۰:۴۵:۵۴
خدایا به حق علی بن موسی الرضا ریشه کسانی که مخالف امر به معروف و نهی از منکر هستند، برکن (2190189) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۱:۱۶:۳۵
خداوند همه آنهارا که ادعای دیانت دارند وخود را پیرو آقا علی بن موسی الرضا(ع)میدانند در شناخت مصادیق معروف ومصادیق منکر جامعه شان هدایت کند.آمین (2190226) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۵:۰۱:۱۷
واقعا مثل شما
به امید خدا ریشه شما هم کنده میشه (2191555) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۹:۳۴:۳۵
اصن یه چیزی گفتی من دیگه حرفی ندارم! فقط لذت بردم که با شما شدم هفتاد میلیون فدایی داری :) (2190603) (alef-10)
 
علیرضا شیرین آبادی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۹:۰۶:۵۳
زمانی جلوی فکس را می گرفتند حالا ماهواره را هم می خواهند آزاد کنند
این اصلاح طلبها چه قدر در افراط و تفریط به سر می برند
اکبر گنجی سال 57را مقایسه کنید با اکبر گنجی78
عباس عبدی سال 57 را مقایسه کنید با عباس عبدی حالا
آقا در یک سخنرانی به معین می فرماید شما اول انقلاب در دانشگاه ها بین دختر و پسر ها دیوار کشیدید که با دستور امام آن دیوار ها خراب شد چه شده که حالا که وزیر علوم شدید اردوهای مختلط دانشجویی برگزار می کنید؟
بروید ببینید چه کسانی سفارت آمریکا رو اشغال کردند و حالا اومدند دم از مذاکره با آمریکا می زنند
همیشه در افراط و تفریط
تسخیر لانه جاسوسی به رهبری موسوی خویینی ها و با طراحی ابراهیم اصغر زاده و به لیدری معصومه ابتکار و همسرش و دادمان وزیر راه خاتمی و بی طرف وزیر نیروی خاتمی و محمد رضا خاتمی و عباس عبدی و میردامادی و محسن امین زاده و خیل عظیمی از کسانی که بعدا حزب مشارکت رو تشکیل دادند و حامی رابطه با آمریکا شدند اتفاق افتاد حالا همونا که به غلط یا درست رابطه بین امریکا و ایران رو تیره و تار کردند الان قمپز در می کنند و دم از رابطه با آمریکا میزنند
دروغ سیزده سال 93شعار اعتدال از سوی اصلاح طلب هاست (2189643) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۰:۲۹:۴۸
اینهایی که فرمودید غالبا درسته ولی من ربطش را نفهمیدم به مرور زمان تفکرات انسانها عوض شده و غالبا به سمت و سوی درست هدایت میشود البته به لطف الهی و گاهی هم به خطا میرود که انشالله اصلاح خواهد شد. (2189792) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۲:۳۴:۵۶
آن ها که گفتند اشتباه کردند سفارت را تسخیر کردند شما چرا الان به سفارت انگلیس حمله کردید؟ (2189976) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۰ ۱۳:۱۳:۳۵
درود بر شرفت برادر... (2193322) (alef-10)
 
شهروند انقلابی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۹:۵۸:۰۳
همیشه می‌خواهیم ۲۰ سال با دنیا فاصله داشته باشیم؛ لااقل همراه دنیا حرکت کنیم.....

به این میگن حرف حساب !! (2189735) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۱:۳۶:۵۱
اگه راست میگه چرا دولت از مستند من روحانی هستم، شکایت کرده؟؟؟؟؟؟؟
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس !!!!!! (2189897) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۳:۰۶:۲۴
ولی ما حمایت نمی کنیم (2190027) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۳:۵۳:۲۳
الان با رفع فیلتر همه چی حله؟؟؟وزارت اقتصاد و صنعت و معدن هرکاری دلشون بخواد انجام میده بعد مردم وبا وزارت ارشاد سرگرم کردن هر هفته برنامه همینه رفع فیلتر رفع فیلتر
الانم که این دولت بیشترین فروش نفت و داره مثلا تحریم ها هم داره شکسته میشه پس جریان چیه (2190110) (alef-13)
 
ساناز
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۰:۰۸:۱۷
مرگ بر خائنین فرهنگ (2190135) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۴:۳۳:۲۱
مرگ بر منافق و مریدان اسلام آمریکایی (2189066) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۴:۳۳:۵۱
حقا راست گفته خدا خیرشان دهد که از گفتن حرف حق نمیترسند (2189067) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۲:۴۴
گناه کسانی که قوانین صریح اسلام را برای عصر حاضر ناقص می‌پندارند از گناه افرادی که به صورت علنی با اسلام اعلام جنگ کرده‌اند کمتر نیست بلکه چه بسا بیشتر هم باشد. (2189321) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۴:۵۸
آقایان تحمل انتقاد دو هفته‌نامه منتقد را ندارند آنگاه در تریبونهای رسمی از میزان تحمل امیرالمومنین(ع) در مقابل مخالفان، دادسخن می‌دهند. واقعا چگونه قابل جمع است؟! (2189332) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۴۳:۱۶
همین که فکس را با فیس بوک مقایسه کرده یعنی اصلا نمیدونه فیس بوک چیه؟ خوب شما شبکه اجتماعی در درون ایران راه اندازی کن بعد اگر کسی مخالفت کرد. (2189356) (alef-10)
 
ارجمند
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۱:۴۴:۱۵
در ايران شبكه هاي اجتماعي مختلفي وجود دارد كه مي توانيم در آنها عضو شويم.فلسفه عضويت در فيس بوك و از آن مهمتر لينكدين وgoogle+ ارتباط با افراد و فرهنگ هاي ديگر و بحث و تبادل نظر بر سر موضوعات مختلف و كسب دانش و درآمد است اگرچه در ايران در صد كساني كه از اين موضوع خوب استفاده نمي كنند كم نيست ولي بايد از اين وسايل استفاده كرد و درستاستفاده كرد نه اينكه فيلتر كرد و نهي ونفي و ممنوع كرد (2189908) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۳:۴۶:۴۴
شما كجا ديدي مقايسه كرده؟ ماهواره رو با ويدئو و فكس مقايسه كرده اونم نه كاربردش رو بلكه كنترل و نطارت غير منطقي و ممنوعيت اونها رو كه بعدها برداشته شد.
من زماني كه ايران بودم به هر قيمتي كه بود ميرفتم فيس بوك! اما بعد از اينكه خارج شدم سر دو ماه بستم. نيازي هم نداشتم كه ادامه بدم. پس اگر آزادي باشه خود افراد تعيين ميكنن كه برن فيس بوك يا نه؟ ماهواره داشته باشن يا نه؟ فاكس داشته باشن يا نه؟ اين منطق حرف وزير بود نه اينكه با فيس بوك هم ميشه فكس فرستاد! (2190091) (alef-13)
 
یک متحیر
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۷:۵۶:۳۵
کسانی که با فکس و ویدیو مشکل داشتند چی؟ اونا می فهمیدند؟ یادمون نمی ره چه آبرومندایی رو به خاطر داشتن ویدیو گرفتند و شلاق زدند و آبرو یشان را بردند. اما همانها حالا بدون ماهواره خوابشان نمی برد. (2190399) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۵۱:۵۸
واقعا بايد ريشه يابى كرد چرا ما حد وسط و اعتدال و ميانه نيستيم يا زنگى زنگى هستيم و يا رومى روم ! نتيجه هم همين وضعيت كشور است ! بيكارى گرانى تورم جوانان دم بخت اعتياد انواع مفسده ها و انواع رانت ها و انواع بيماريها ! چرا همه چيز دارد افزايش ميابد ؟! كجاى كار ايراد دارد ! از سايت محترم و شجاع الف انتظار ميرود يك بررسى و سوالى از كاربران و افراد اهل فن بنمايد كه مشكل كجاست ؟! حرفهاى اقاى جنتى واقعا درست است ، ولى چرا بايد اينچنين باشيم !
چرا قوانينى ايجاد ميكنيم و نميتوانيم جمعش كنيم و عملا مردم را به سمت تخلف و تمرد از قوانين سوق ميدهيم ! چرا از اول فكر چند سال بعد را نميكنيم ؟ بنظر ميايد تا مدتى ديگر عملا امواج تلوزيونى و اينترنتى و مخابراتى از دست دولتها و حكومتها خارج شود و از خارج كشورها هدايت و مديريت شود ! ايا نبايد از حالا بفكر باشيم و جامعه را واكسن فرهنگى نماييم ! معتقدم راه را اشتباه رفته ايم و ادامه اين راه غلط است بايد صاحبان خرد و روحانيت معظم و اساتيد بدنبال راه چاره براى بيست و سى سال ديگر از حالا باشند ، و با تشكر از اقاى جنتى و صراحت ايشان بايد گفت جهان به مجموعه اى از رفتارها و نتايج يك ملت نگاه ميكند و انرا ميپسندد و يا نميپسندد و يا گاهى انرا زشت و خطرناك ميداند نتايجى مثل - آرامش و اسايش ملى - كاهش جرمها و بزه ها - كاهش زندانيها و زندانها - بهبود اوضاع اقتصادى خانوارها - كاهش شكاف هاى طبقاتى - شادى و سرور منطقى ملى - كاهش تنشها و عصبانيتهاى اجتماعى - ميل و افزايش ازدواج -
تمايل به بچه دار شدن - عدم نگرانى از آينده - كاهش بيماريها و افزايش سلامتيها - نشاط و سرور و رقابت در دانشگاهها و مراكز علمى - استاندارد بودن لوازم و مايحتاج مردم شامل غذا و انرژى و سوخت و مسكن و ساختمانها و شهرها و همه چيز مورد مصرف مردم - افزايش روحيه معنوى و بانشاط در ميان احاد جامعه - كاهش دروغ و تملق و چاپلوسى - و حمايت از محيط زيست شهرها و روستاها و همه نقاط كشورمان ، و حساس بودن به محيط زيست جهانى -و بسيارى چيزهاى ديگر نيز لازم است كه همراه با امواجى باشد كه قرار است ما به جهان تشيع را معرفى نماييم . تشيع در كل معنايش بهبود معنوى و مادى مردم جهان بر مبناى الهى و انسانى است ، اقاى جنتى مسئولان ما و روحانيت ما و مديريت ما و نظام ما موظف است كارى كند كه به جهان اثبات نمايد اسلام و تشيع هدفش رستگارى و خير دنيا و اخرت مردم جهان است . (2189500) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۰۱:۳۰:۰۲
عالی است (2199312) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۴:۳۵:۴۴
با سلام با توجه به توهين اشكار به علامه مصباح در اين مصاحبه و دادن ادرس غلط كه گروهاي فشار باعث تعطيلي ميشوند و همچنين رواج علني بي قانوني در فيس بوك و حمله به كميته مصاديق مجرمانه و حمايت از نشر كتاب مبتذل نويسنده مسله دار صادق هدايت با پو.ل بيت المال از نمايندگان محترم مجلس خواستار استيضاح جناب جنتي و از قوه قضيايه خواستار محاكمه نامبرده هستم انشالله الف چاپ ميكند (2189072) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۲۰:۰۵
من مخالف این نظر شهروند انقلابی هستم...
شما چطور؟ (2189285) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۲:۲۸
چاپ نه دلبندم، انتشار. ضمنا شناسنامه ات كو؟ (2189320) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۳:۱۵:۰۵
از ماست که بر ما است
همون بلایی که در دوره خاتمی به سر این مملکت و ایلام اومد در این دوره تکرار می شود
الهم عجل فرجک مولانا صاحب الزمان (2190043) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۴۵:۲۵
بعد اونوقت استیضاح جناب مصباح رو که به رئیس جمهور توهین کردند و تحصیلات دینی ایشان را زیر سوال بردند، باید از چه نهاد و مرجعی خواستار باشیم دقیقا؟!!!! (2189359) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۰۵:۲۳
همه اینایی که فرمودین تو همین صفحه بود؟!!! (2189392) (alef-10)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۰۹:۰۵
تعداد مثبت های شما نشان می دهد چند درصد مردم مثل شما فکر می کنند (2189398) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۰:۴۴:۴۷
شما تندروها به چندتا مثبت منفی در یک سایت می گید مردم ؟ همینه که همیشه متوهیید و خودبیشماربین هستید ... (2189821) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۱۷:۲۵
اگر موافق هستید حضرتعالی وزیر ارشاد را بگیریم و شلاق بزنیم تا از این حرف ها نزند تا شیطان از درونش خارج گشته ، بهشتی شود. آیا موافقید شما آیا؟؟؟؟؟ (2189421) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۲۸:۲۷
روی سخن رییس جمهور با اونهایی بود که بدون شناخت از دین وااسلاما میکنن گفت که کارشناسان دین علمای حوزه هستند. من نمی دونم چرا آیت الله مصباح بهش بر خورده و جواب آنچنانی داده؟ و اما شما دوست عزیز ! چرا راست گفتن اینهمه آزارتون میده؟ کار گروه فشار در واقع صلب حقوق حقه مردمه. مردمی که به گفتمان روحانی رای دادن. شما هم پیش از جوش آوردن بهتره که یه مقدار فکر کنی . چیزی ازت کم نمیشه (2189443) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۴۰:۵۷
آقای مصباح به راحتی خودش به هر کسی توهین می کند. (2189472) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۵۵:۴۴
بعد از محاکمه م.ر و ب.ز و س.م ..... باز هم بگم!!!!! انهایی که گرفتید و الان ازادند میتوانید خواستار محاکمه بقیه شوید (2189509) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۸:۱۴:۲۵
آی روتو برم (2189544) (alef-13)
 
محیط
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۸:۲۷:۲۹
با توجه به توهین آشکار آقای مصباح یزدی به رئیس جمهور و توهین رسانه های افراطی و با توجه به فرمایشات معظم له در مورد اینکه کسی که در مقابل قدرت مشروعی بایستد فتنه گر است ما خواهان برخورد جدی آقای جنتی و رئیس جمهور با دلواپسان تخریب گریم (2189568) (alef-13)
 
مهر
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۸:۳۵:۰۴
از نظرشما دلواپسان، هر کسی که با شما نیست مسءله داره. این یعنی نود درصد غیر خودی و مسءله دار هستند.  (2189588) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۹:۰۲:۲۴
وزیر ارشاد بسیار درست گفته.
در استان مرکزی من اولین کسی بودم که فاکس را به منشی سپردم.
اولین کسی بودم که برای مدیر زن حکم زدم. واقعا هم لایق بودند. چند بار نمونه کشوری شدند.
سال 65 کامپوتر که آمده بود . آنرا در اتاق در بسته گذاشتند با محافظ. مسخره بود.
خدا رحمت کند مهندس محقق داماد اخوی همین محقق داماد گفت این بازها را جمع کنید. و کامپیوتر را برای استفاده مهندسین آزاد کرد. خیلی با هوش بود. از با استعدادترین افراد بود. خدا رحمت اش کند. (2189634) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۰۱:۳۷:۰۰
خدا آقای وزیر ارشاد راهم بیامرزد (2199317) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۴:۴۲:۵۶
دمش هم گرم. مرسی به شور و شعورش. (2189089) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۴:۴۳:۳۳
کجاش جنجالیه؟ (2189091) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۶:۰۹
آقای رئيس‌جمهور چرا باید بابت دغدغه دینی مردم ناراحت باشند و آنها را افراد بیکار و توهم‌زده خطاب بکنند؟ اعتقاد بنده این است که در انتخابات سال 92 اینکه مردم از میان چند نامزد رئيس جمهوری به ایشان که ملبس به لباس مقدس روحانیت هستند رای داده‌اند دلیل بر این است که دغدغه دین دارند. چنین مردمی چرا باید توسط ایشان تحقیر بشوند. (2189336) (alef-10)
 
اسلام دوست
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۲:۲۱:۳۵
دین یک انتخاب عاشقانه است نه یک ماده واحده قانونی. (2189951) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۴:۴۴:۰۲
حرف حق زده
شما خودشو ناراحت نکن (2189092) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۴:۴۸:۴۵
حالا یکی هم که یه کمی از حقایق رو می گه ،جنجالی میشه پس شما با بیان حقیقت مشکل دارین - (2189098) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۴:۴۹:۱۵
به داشتن چنین وزیری که شجاعانه حرف مردم را می زند افتخار می کنم. (2189100) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۴:۴۹:۲۵
تمام صحبت ها منطقی و منصفانه بود . جنجالی تو صحبت هاشون ندیدم (2189101) (alef-13)
 
جاويد
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۴:۵۸:۱۳
چرا فرهنگ را بخود مردم واگذار نميكنيد ؟. خب وزير راست ميگه ديگه ! يه عده اي الان ميگن دانشمند بزرگ هاوكينز كافره !!!! همين ها ميگن ماهواره مخربه !!! من ميخواهم نشنال جيوگرافي ببينم من ميخواهم مستند هاي زيباي بي بي سي را ببينم ! چرا اينها همش غرب را معادل فساد و فحشاء تعريف ميكنن ؟ چرا همه چيز را ازاد نميكنن و انتخاب را به مردم واگذار نميكنن ؟ چرا چرا ؟
البته جواب اين سوال ها خيلي راحته ! من كه ديگه از پيشرفت كشور نااميد شده ام :-( يه عده افراطي ميخواهن مسلمان شيعه را تو دنيا تكنولوژي گريز و كم سواد معرفي كنن ! (2189110) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۸:۴۴:۳۹
شما که راست میگی اصولا هر کی ماهواره داره مستند میبینه یا اخبار (2189606) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۹:۵۰:۰۰
از فردا شروع میشه باز سوال مجلس از آقای وزیر که چرا نعوذبالله همچین حرفای کفری زدید! البته آقای رسایی که ریو تشریف دارن و .... (2189725) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۱:۴۸:۴۴
منظور شما نبود! (2189915) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۲:۲۳:۱۵
بابا دست از سرمون برداریییییییییییییییییییییییید. (2189959) (alef-13)
 
مهراد
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۸:۵۲:۴۳
سلام
آفرین کاملا با نظر شما کوافقم (2189621) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۰۱:۳۸:۴۹
دقیقا (2199318) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۰۰:۵۱
تیتر اشتباه است....اظهارات جنجالی خیر....اظهارات به حق و بجا (2189116) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۰۱:۱۸
احسنت...کاملا منطقی و واقع گرایانه. (2189117) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۰۲:۴۲
انسان روشنفکری است این علی آقا. نه از آن روشنفکر تقلبی ها!!! بلکه یک روشنفکر واقعی (2189124) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۰۶:۴۲
با سلام حناب جنتي واقعا كه مومنان عالمان ديني از شما ناراضي هستند و شما نه تنها كاري در جهت جبران ان نميكنيد بلكه روز به روز فاصله خود را از انها زيادتر ميكنيد بي حجابي در جامعه حضور افراد مسله دار با پول و هزينه بيت المال در دهه فجر و رفتار ساختار شكن انها در حضور شما اهانت به مولاي امير المونين در روزنامه و حمايت تلوحي شما بي قانوني در فيس بوك و تشويق جوانان به اين كار بي قانوني ايجاد شبهه در مردم با عنوان گروههاي فشار نمي گذارند كتاب صادق هدايت را منتشر كنيم حضور گسترده افراد مسله دار در نشر كتاب با يرانه اين ملت خلاصه از جناب مهاجراني درس بكيريد كه راه شما را رفته و امروز در راديو سيا دارد وطن فروشي بعنوان مشاور ميكند نمايندگان مجلس استيضاح كنيد جناب جنتي را تا دير نشده و كار تمام كنيد بي حجابي حضور افراد مسله دار در نشر كتاب توهين به امام علي بستن روزنامه اصولگرا كه به اباحه گري در جامعه اعتراض داشت نمونه كارهاي جناب جنتي است استيضاح كنيد (2189129) (alef-13)
 
علی شیرازی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۵۸:۲۹
حیف که الف منفی رو برداشته از زیر کامنت ها !!!!!!! (2189236) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۳۹:۵۳
یعنی فقط ناراضی ها مومن و عالمند؟ (2189468) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۸:۴۷:۲۶
آقا رضا٬ چه کسی چنین ادعایی کرده که شما زیر سوال می بری؟ (2190498) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۲:۲۴:۴۰
مشکل این مردم فقط شما ها هستید. (2189960) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۱۲:۱۵
این گروههای فشارازاول اتقلاب بوده اندوبایدنابودشوندوگرنه هرروزازاین بازیها هست (2189141) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۶:۵۰
حالا شما در حد نابودي راضي نباش . قرار شد آنها بتوانند حرفشان را بزنند و طرف مقابلشان هم بدون لکنت زبان و يا بيم وهراس بتواند حرفش را بزند . اين داستان نابودکردن هميشه ميتواند مستمسکي براي تماميت خواهها باشد. (2189338) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۱۵:۳۰
خوب همین حرفها رو در مورد احمدی نژاد هم می زدند احمدی نژاد بیشتر از این دولت و دولت خاتمی روشنفکر و طرفدار آزادی بود همچنین با جداسازی دختران و پسران در دانشگاه مخالفت کرد الان حتی تندرو ها هم از تفکیک جنسیتی دفاع نمی کنند دلیلش این هست که تفکیک جنسیتی موجب کاهش ازدواج میشه ما چه قدر ازدواج دانشجویی داریم؟ اگر تفکیک جنسیتی بود این ازدواجها هم صورت نمی گرفت
همچنین احمدی نژاد اولین رئیس جمهوری بود که موافقت خودش رو با حضور زنها در ورزشگاهها اعلام کرد که با مخالفت شدید مواجه و اجرا نشد
احمدی نژاد به طور قاطع با گشت ارشاد مخالف بود
احمدی نژاد حرفهای خیلی جالی میزد می گفت اینکه یه ماموری جلوی دونفر رو بگیره و بپرسه شما چه نسبتی با هم دارید رو ما توهین می دونیم
پس میبنیدکه احمدی نژاد بیشتر از هر دولتی به فکر آزادی بود نه بر خلاف اصلاح طلبان که خودشون رو مدافع آزادی نشون میدند اما سوابقشون نشون میده که کراواتها رو قیچی می کردند (2189150) (alef-13)
 
پرهام
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۰:۱۱
اين نظرات که گفتي همه نظرات مشايي بود که توسط احمدي نژاد گفته ميشد تا زياد جنجال نشود البته بعضي از اين نظرات خوب بود ولي احمدي نژاد بخاطر اينکه ژست ازادي خواهانه بگيرد اينها را مي گفت وگرنه اعتقادي به ازادي نداشت (2189312) (alef-10)
 
روزبه
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۱۵:۵۲
اقاى على جنتى انسان فهيم و قابل احترامى هستند من از اينكه ايشان وزير فرهنگ و ارشاد هستند بسيار خشنود هستم زيرا ايشان انسان بافرهنگى است و درد جامعه را خوب ميفهمند (2189153) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۱۹:۰۱
احسنت.دیدگاه پسندیده ای دارن (2189160) (alef-13)
 
سرباز ولایت 2
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۲۴:۴۳
آقای جنتی این راهی که شما و دولت به اصطلاح کلید می روند ره به ترکستان هست (2189172) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۳۴:۰۷
ترکستان هم خودش جاییه بهتر از نا کجا آباد احمدی نژاده (2189454) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۴۱:۳۶
ترکستان می دونی یکجاست؟ (2189475) (alef-13)
 
محیط
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۸:۲۹:۱۰
حتما را دلواپسان به کعبه میرسد (2189572) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۹:۵۸:۲۹
فعلا که نماینده دلواپسان به صورت رایگان به برزیل رفته! (2189737) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۲۹:۱۴
بسیار عالی (2189184) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۳۲:۳۵
شما فرزند برومند آقای جنتی بزرگ یکی از ارکان اصلی نظام هستید پس قطعاً برای حفظ نظام از سایرین مصمم ترید نمی دانم این وسط حرف کی درسته ؟؟ (2189188) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۳۲:۵۳
ظاهرن که غیر از حرف مردم حرف همه قدرتمندان درسته (2189453) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۴۰:۱۵
حرفهای منطقی (2189199) (alef-13)
 
م ز
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۴۲:۱۲
باسلام این حرف دل بیشتر مردم ایران است واقعا چرا نباید پا به پای دنیا حرکت کنیم و چرا مسئولین حکومتی همیشه سر خالی لیوان را میبینند اسلام دین آزادی وآزادگی است به امید روزی که مسئولین برای مردم تصمیم نگیرند. یاعلی (2189205) (alef-13)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۱۱:۰۶
ایکاش اینحرفها عملی شود حالا چند نفر در فیسبوک یا ماهوارها کار بی اخلاقی میکنند نباید به پای ملیونها نفر نوشت منکاملا با نظر شما موافقم درود بر طرفداران آزادی (بشرطی که فردانتخاب کننده باشد نه مسئولان) (2189270) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۴۳:۴۶
بیشتراز۲۰ سال بادنیا فاصله داریم . (2189208) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۵۷:۵۰
کاش 20 سال فاصله داشتیم همه ما به 20 سال راضی هستیم. (2189514) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۸:۴۶:۴۵
20 هزار سال ديگه ؟ (2189609) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۰:۲۱:۰۵
با یک بنده خدایی که تازه از یک روستا به تهران امده است داشتیم فیلم 2001 یک ادیسه فضایی استنلی کوبریک که ما 1968 می ددیم
بنده خدا کل فیلم ول کرده بود چسبیده بود به این موضوع که اه این اقا اون زمان چجوری این فیلم ساخته
من بهش گفتم یک سال قبلش امریکایی ها رفته بودن فضا این موضوع براشون عادی بود
باورش نمی شد مادام می گفت ما اون موقع هنوز از چاه با طناب اب بالا می کشیدیم و نمی دانستیم تلفن چیست
اینها چه کارها می کردن
همانجا من فهمیدم ما با دنیا نزدیک 50 سال فاصله داریم حتی در تفکر (2189772) (alef-10)
 
رمضاني
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۵:۵۸:۰۹
فرمايشات آقاي جنتي بخصوص درباره ماهواره و شبکه هاي اجتماعي به حق است. اميدوارم برخي از علما و مسئولان گذشته را به ياد بياورند و از آن درس بگيرند. جلوي گسترش فناوري بخصوص فناوري اطلاعات و گسترش روابط از اين طريق را نميتوان گرفت و مقاومت در برابر آن فقط براي دولت و جامعه هزينه مي آورد. بهتر است نحوه استفاده صحيح را ياد گرفت. (2189234) (alef-10)
 
ممد
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۲۷:۱۹
اگربیشترکامنتهای که مردم رای موافق دادهاندبررسی کنید میبیند که بیش از 90درصد موافق حرفهای آقای جنتی هستندولی افسوس که آن 10درصد برای بقیه تصمیم میگرند. پس مطمئن باشیدجماعت اقلیت طی چند روز آینده چه حملاتی به وزیر میکنند متظر باشید (2189303) (alef-10)
 
امید
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۲:۲۱
فرهنگی که با فیس بوک و کتابهای صادق هدایت شکل بگیره انسان مؤمن تربیت نمی کنه ¡ متأسفم آقای جنتی شما هم مانند اقای خاتمی میخواهید در هل دادن جوانان به جهنم سهیم باشید. (2189318) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۲:۲۹:۵۱
عاشق جهنمم اگه آدما منطقی و مهربان هم هم اونجا باشند. (2189969) (alef-13)
 
نگار
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۳:۰۲:۳۶
میشه بفرمایید این سی وچندسال با افراطی گری وسانسور کردن درمقوله های مختلف چرا فرهنگ مناسبی پیدانشده که الان باید دغدغه ی فرهنگ رو داشته باشیم؟؟بهتره بگردیم ببینیم کجای کار ایراد داره نه چشم وگوش بسته ،دهانمون باز باشه (2190019) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۶:۳۴:۴۶
کاربران الف به من جواب بدند شما که علی جنتی رو روشنفکر می دونید و اینهمه ازش دفاع می کنید به من جواب بدید اگه طرفدار آزادی هست پس چرا از مستند من روحانی هستم شکایت قضائی کرد؟ اتفاقا این مستند از همون کتابی ساخته شده که آقای جنتی بهش مجوز انتشار داده به غیر از این مستند سه تا رو زنامه رو توقیف . اخطار داده الان شما ببنید اکثر روزنامه ها متعلق به دولت هست شما نمی تونید یه روزنامه مخالف دولت رو به من نشون بدید
بنابراین توصیه ای که من بهتون دارم این هست که تا یه حرفی رو میشنوید بلافاصله هیجان زده نشید نگاه کنید به عملکردش در هرصورت شما نمی تونید با ما احمدی نژادیها بحث کنید چون اصلا هیچ منطقی ندارید اگه کامنتهای ما تائید بشه خیلی خوب جوابیتون رو می دیم (2189331) (alef-10)
 
م.مردم
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۰:۱۶:۳۶
آقای جلیل من روحانی هستم مستند نبود بگم چی بود ؟ بگم ؟ (2189768) (alef-10)
 
حمید.ف
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۸:۴۸:۵۹
اولا که دولت از مستند شکایت نکرد....و اگر کرده من اطلاع ندارم و کار بدی بوده
دوم:روز نامه های شریعتمداری و بذر پاش نمونه ای از دهها نشریه هست که بر خلاف مصالح مردم حرکت میکنند و البته منم اعتقاد دارم نباید جلویشان را گرفت.....
سوم: یادتان رفته توقیف فله ای مطبوعات را توسط مرتضوی در سالهای اصلاحات و توقیف دهها نشریه را در زمان احمدی نزاد را.....
چهارم:
حرف صحیح از هر کس پسندیده است....چه از جنتی پسر چه از جنتی پدر....
حرف احمدی نزاد در مورد حضور بانوان در استادیوم ها درست بود(البته به شرط ایجاد فضای مناسب)و حرف روحانی و جنتی هم درست است در مورد ازادی ماهواره یا بسیاری از سایتها.....
منتها عملا شاید خواسته یا ناخواسته تنها چند دختر و یا زن با تغییر قیافه توانستند وارد ورزشگاه شوند ولی حتی به گفته ضرغامی 40 درصد مردم ماهواره دارند(در اصل 70 درصد) پس ازاد سازی ماهواره یا فیسبوکی که میلیونها ایرانی عضو ان هستند اولویت دارد.....
حرفهای جنتی منطقی و صحصیح است و اگر انتقادی وجود داره باید با منطق جوابش را داد نه اینکه شما دلواپسان او و میلیونها ایرانی و مسلمان و شیعه دیگر را متهم به بی دینی و یا ..... کنید
و اخر: منطق شما احمدی نزادیها را در 8 سال دولت پاکتان دیدیم....
در مناظره هایتان دیدیم و تا ابد این جمله در ذهنمان خواهد ماند:
ادب مرد به ز دولت اوست (2190501) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۰۸:۲۶
برخی ها نمیدونند حق چیه یا اصلا فرق اون با راست یا right چیه بعد میگن الحق که حرف حق میزنه !!!!!!!! (2189396) (alef-10)
 
nima
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۱۲:۵۴
این همه ما اینجا + میزنیم کسی هم توجه میکنه که خواسته مردم چی هست؟
پس چرا کسی عمل نمیکنه یا به این افراد کمک نمیکنه؟ (2189410) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۱۳:۱۳
اد دارم در غروبی سرد سرد ، میگذشت از کوچه ما دوره گرد
داد میزد کهنه قالی میخرم دست دوم جنس عالی میخرم
کاسه و ظرف سفالی میخرم گرنداری کوزه خالی میخرم
اشک در چشمان بابا حلقه بست عاقبت آهی کشید بغضش شکست
اول ماه است و نان در سفره نیست ای خدا شکرت ولی این زندگیست ؟
بوی نان تازه هوشش برده بود اتفاقا" مادرم هم روزه بود
خواهرم بی روسری بیرون دوید گفت آقا سفره خالی میخرید؟ (2189412) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۱۸:۳۸
علاقه نسبت به ریاست و ثروت سبب نفاق در قلب و درون خواهد شد.

صبحگاهان حرکت و کار خود را با دادن صدقه شروع نمائید چون که بلاها و آفت ها را بر طرف مى گرداند.

هنگام بر خورد و ملاقات با یکدیگر سلام و مصافحه نمائید و موقع جدا شدن براى همدیگر طلب آمرزش کنید.

سرور و سیّد مردم در دنیا افراد سخاوتمند خواهند بود و سیّد و سرور انسان ها در قیامت پرهیزکاران مى باشند.

زمانى خواهد آمد که صبر نمودن در برابر مسائل دین و عمل به دستورات آن همانند در دست گرفتن آتش گداخته است.

انسان بر روش و اخلاق دوستش پرورش مى یابد و شناخته مى شود، پس متوجّه باشید با چه کسى دوست و همنشین مى باشید.

هر که خوراکش کمتر باشد بدنش سالم و قلبش با صفا خواهد بود و هر کس خوراکش زیاد باشد امراض جسمى، بدنش و کدورت، قلبش را فرا خواهد گرفت. (2189422) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۲۰:۵۱
جنتی وزیری عاقل متین باهوش و بانزاکت است قدرش بدانیم (2189424) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۲۶:۲۷
علّت عاشق، ز علّتها جداست / عشق، اصطرلاب اسرار خداست (مولوي)

گفتم ز چه در ميكده جا كردي؟ گفت / از ميكـده هم بسوي حق راهي هست (شيخ بهائي)

از ما مپرس كز چه دل از دست داده ايم / از آنكه برده است دل از دست ما بپرس (عبرت نائيني)

من وصل يارم آرزو، او را بسوي غير او / نه من گُنه دارم نه او، كار دلست اين كارها (آذر بيدگلي)

عقل پرسيد كه دشوارتر از مردن چيست؟ / عشق فرمود، فراق از همه دشوارترست (فروغي بسطامي)

رنج گل بلبل كشيد و فيض گل را باد برد / بيستون را عشق كند و شهرتش فرهاد برد (لا ادري)

صفا دارد شكست ساغر و پيمانه و توبه / بيا در مجمع رندان، كه بشكن بشكن است امشب (رضي الدين آرتيماني) (2189440) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۴۴:۴۲
برخی تحمل یک جمله منتقدان را ندارند (2189486) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۴۵:۲۹
زندگی همهمه‌ی مبهمی از رد شدن خاطره هاست، هرکجا خندیدیم، زندگی هم آنجاست! (2189490) (alef-13)
 
بسيجي جانباز گمنام
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۵۰:۱۰
آقاي جنتي فرموديد"...من بارها گفته‌ام که فرهنگ را در محیط‌های بسته و گلخانه‌یی نمی‌توانیم رشد بدهیم. باید در محیط باز با تضارب آرا و تبادل اندیشه فرهنگ را رشد دهیم که تا اندازه‌ای این موضوع ایجاد شده اما مطلوب نیست و ما هنوز تحمل شنیدن حرف مخالف و حرف متفاوت با سلیقه خود را نداریم. باید این تحمل را در خود ایجاد کنیم...."
1- پس گوش كن: كارهر بز نيست خرمن كوفتن، بحث و تبادل آرا برسر فرهنگ اسلامي با علما و فقهاي حوزه‌ها است نه دمدمي مزاج‌هاي ...
آقاي جنتي فرموديد"...جنتی در پاسخ به سؤالی درباره رسیدگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وضعیت حجاب، با اشاره به نهادهای مسئول دیگر در این زمینه عنوان کرد: کاری که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه انجام می‌دهد کار فرهنگ‌سازی است..."
2- گوش كن و تحمل و تأمل نما: مشك آن است كه خود ببئيد نه آن كه عطار بگويد، فضايي كه فرموديد دوستانم از نزديك بازديد داشتند شايد آن چند لحظه‌اي كه شما و يا دوستانتان آن جا بوديد " روسري‌ها "(بخوانيد زورسري‌ها) پايين‌تر كشيده شده‌بود وگرنه آش آن محيط و كاسه‌اش همان آش و كاسه پخته شده در خيابان‌هاي مرفهين بي‌درد بود.
آقاي جنتي افاضه فرموديد!!"همیشه می‌خواهیم ۲۰ سال با دنیا فاصله داشته باشیم؛ لااقل همراه دنیا حرکت کنیم..."
3- كدام دنيا؟ فرهنگ و اقتصاد كجا؟ را مي‌خواهيد در اين مملكت جا بياندازيد. دنيايي كه سرسلسله غرب(آمريكاي جنايتكا) بدهكارترين كشور است ولي براي ديگر كشورها نسخه اقتصادي مي‌پيچد، يا اروپا و خود آمريكايي كه دم از حقوق بشر مي‌زنند، دم از انسانيت مي‌زنند، اما بيش از 45000 مليون صفحات "پورن" درسايت‌هايشان آپ‌لود شده‌است، كدام انسانيت؟ انسانيتي كه ازدواج همجنس بازان را قانون مي‌گذارد؟ آميزش حيوان با.... آقاي جنتي اگردر محيط اين كامنت اجازه داشتم و امكان داشت كتاب‌هاي الكترونيكي مستندي كه از سايت‌هاي خود حضرات غربي و اروپايي به عنوان يك تحقيق ميداني در دست داشتم بار گذاري مي‌كردم تا بفهميد كه آن نامردهاي آن‌ور آب چگونه بر مردمان دنيا حكومت مي كنند. آقاي جنتي بيست سال كه خوب مليون سال ديگر هم ما به آن سمت و سو و بسوي سياست‌هاي آنان نمي‌رويم، شما وامثالهم خود را خسته نكنيد. (2189499) (alef-13)
 
مهراد
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۹:۰۶:۱۳
آقای محترم لطفا به حرفهای عامه مردم و دیگران هم گوش فرا دهید ببینید مردم چه می خواهند مردم آزادی اندیشه و آزادی عمل و آزادی در پوشش و آزادی استفاده از تکنولوژی و دهها آزادی دیگر می خواهند دین ما هم دین میانه روی هاست و نه تفکرات تندی که هیچوقت با دین مبین اسلام ارتباط پیدا نمی کند ما هم بسیجی هستیم و بسیجی وار جانمان و وجودمان را در راه شهدا و رهبری و انقلاب و ایران فدا می کنیم ما هم جان بر کف هستیم در راه انقلاب ولی شما انگار فقط و فقط خودتان را می بینید ما به فکر پیشرفت کشورمان هستیم و شناساندن اسلام و انقلاب به تمام دنیا فقط همین.
التماس دعا
انشالله موفق سربلند باشید (2189640) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۰۱:۴۸:۳۹
ماشاالله چقدرفیلم می بینی اونم از اوناش گوش کن
این موارد برای شما کاملا حرام است جییییییییییییییییییییییییییییییززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززه (2199327) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۷:۵۲:۲۲
جناب آقاي جنتي شما خودتان را ناراحت نكنيد اين گروه يك زماني با گوجه فرنگي مخالف بودند حالا بايد كيلويي 6000 تومان بخريم .يك زماني با قاشق وچنگال مخالف بودند يك زماني با هويج مخالف بودند بعد با راديو و سپس با تلويزيون و سينما مخالف بودند بعد تر با ويدئو و فاكس و حالا با ماهواره و خلاصه با انچه مظاهر تمدن هست مخالف هستند مگر بنفع خودشان باشد . اين ها منافع خودشان را در نظر مي گيرند وبا منافع ملي هم كاري ندارند . اگر رييس سازمان ملل موافق اين ها حرف بزند بلا فاصله ئحرف هايش را در تلويزيون پخش ميكنند وروي ان منور ميدهند كه سازمان ملل چنين گفت وچنان گفت ولي اگر مخالف حرف بزند بلافاصله آمريكايي واسرائيلي مي شود. خلاصه اين قصه ماست شما كارتان را بكنيد. (2189503) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۸:۰۵:۵۳
با سلام
موجب تاسف و مایه شرمساری است که وزیر فرهنگ کشور اسلامیمان چنین خام و ناپخته اظهار نظر کرده و چنین استدلالهای موهن و غلطی را ارئه نماید.گویا ایشان بیش از 20 سال از زمانه عقب افتاده و خود خبر ندارد.با توجیح ایشان اگر دزدی از روی دیوار یا با کلید به خانه ما هجوم آورد باید دست بالای سر گرفته و تا کمر درمقابل ایشان خم شویم،چون آمریکا قرار است ماهواره ای ارسال کند که موبایلها هم می توانند آنرا دریافت کنند پس باید اجازه دهیم هر غلطی می خواهند انجام دهند،فکر می کنید کشور های پیشرفته علمی اجازه می دهند ماهواره های جاسوسی رقبایشان از بالای سر کشورشان عبور و فیلمبرداری کنند.آیا آنها را کور نمی سازند یا با موشک منهدم نمی کنند؟در مورد فکس و ویدئو قیاس نادرستی صورت گرفته یک زمان این دو مورد مذکور کلی اثرات منفی داشتند در حالی که الان محلی از اعراب ندارند،اگرآن زمان با امثال این موارد برخورد نشده بود که بجای جنگ با عراق مثل سوریه خودمان از داخل درگیر جنگ داخلی شده بودیم.
این را هم اضافه کنم به به و چه چه یک عده نامعلوم الحال که معلوم نیست دلبسته به کدام فرهنگ و کشور هستند برای اینجانب ملاک صحت و سقم عمل نیست.
یا علی (2189535) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۹:۱۲:۲۴
والا ما با موبایل‌هایمان به زحمت به اینترنت وصل می‌شویم چه برسد به اینکه بخواهیم با موبایل شبکه‌های ماهواره‌ای را در کوچه و خیابان ببینیم. همین الان با سرعت 128 هم به سختی می‌توان شبکه‌های داخلی را از طریق اینترنت (مثل سایت live.irib.ir) مشاهده نمود.
بهتر است به‌جای این سخنان عوامفریبانه (!) فکری به حال وضعیت اینترنت شود. (2189649) (alef-13)
 
حمید.ف
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۸:۵۲:۵۰
شما هنوز فرق ماهواره جاسوسی و ماهواره ارسال دیتا مثل صدا و تصویر را نمیدانید
یکی از دهها میلیون معلوم الحال...... (2190508) (alef-10)
 
امیرخان
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۸:۲۲:۱۳
من موندم چرارییس سازمان اوقاف رو تغییر نمی ده این آقای وزیر محترم. (2189551) (alef-13)
 
karbala183
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۸:۲۴:۵۷
یک سوال ساده


روحانی درجمع کارکنان محیط زیست گفت: بعضی بیکار هستند و دچار توهمات می شوند..عده ای مدام غصه دین و دنیای مردم را میخورند در حالی که نه می دانند دین چیست و نه اخرت..امام همیشه غصه اخرت را میخورند......از نظر رئیس جمهور حوزه و روحانیت و مردم متدین ....متوهم ...بیکار .....و کسانی هستند که دین را نمیفهمند......و ظاهرا فقط ایشان هست که دین را فهمیده ..........با توجهه به این جملات و جملات غبلی رئیس جمهور(مثلا مسئله حجاب که با مخالفت اقای اکرمی هم مواجه شده) ایا ایشان دین خود را از فیضیه گرفته یا از اینگلیس؟

امیدوارم الف منتشر کند (2189561) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۰:۲۱:۵۷
لطفا از اسامی ...استفاده نکن این اسامی محترمند (2189774) (alef-10)
 
نینوا
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۳:۲۷:۲۸
اگه رئیس جمهوردینش راازانگلیس گرفته شماوهمفکران معدودکج اندیش درحوزه حتمادینتان راازروسیه بیدین گرفته اید الف لطفا منتشر (2190059) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۹:۴۸:۴۸
خیلی از خواندگان خیلی زود جوگیر میشوند و فکر میکنن واقعا" خبریه ! (2189721) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۱۹:۴۸:۵۱
سايت الف پايگاه أفراد معاند انقلاب ورهبري است اين رو براحتي مي تؤان از تعداد نظرات همسو وبه تعداد مشخص متوجه. شد اگر هر مطلبي باشد هر چند حق هم باشد حتي مطابق بادين وشريعت هم باشد مخالف نظر مي دهندمن از خيلي وقت است ديگر در اين سايت نظر نمي دهم ولي دلمم نيامد اين رو نگويم اللهم اشف كل مريض (2189722) (alef-13)
 
رمضاني
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۰:۲۵:۱۸
آقا و يا خانم محترم آيا فکر نمي کنيد که اين نظرات، نظرات اکثريت جامعه است که در سايت الف منعکس مي شود. چرا زود تا چيزي باب سليقه تان نيست تهمت مي زنيد. (2190154) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۲:۳۱:۳۴
اکثریت جامعه کجان؟ یا دارن کارگری میکنن یا کشاورزن یا چند شیفت دارن کار میکنن به هرحال نه وقت دارن نه امکانات که بیان تو این سایتها کامنت بگذارن . خیلی از مردم نمیدونن وزیر فرهنگ کی هست.! (2190270) (alef-10)
 
نیکخواه
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۰:۵۷:۵۹
اقای جنتی حرفهای شما متین و منطقی اما محض رضای خدا اگر میتوانید عملی کنید و اگر نمینوانید دلایل آن را به مرم بگویید و استعفا دهید . تا چه مدت مردم باید منتظر باشند تا زمان به نفعشان تغییر کند . (2189833) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۲:۲۹:۱۸
اصلاح طلبها اگه در سال ۶۰اشتباهاتی راداشته اند ولی اینقدر شهامت داشتند که اشتبا هاتشان را جبران کنند و به عقل رجوع کنند ولیبعضی اقایان که میدانند اشتباه کردند ولی بر اشتباهشان پا فشاری میکنند و تا کم میارند به صحرای کربلا میزنند (2189968) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۳:۰۴:۳۹
احسنت آقای جنتی (2190023) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۳-۱۸ ۲۳:۰۶:۳۷
دکتر روحانی منتخب ملت بزرگ ایران هستند هر کس چه یک روحانی درجه دو تندرو و چه افراد دیگر حق توهین به ایشان را ندارند
انتقاد با توهین فرق داره (2190029) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۰:۲۶:۰۸
اگه قراره همه چیزو بدیم دست بخش خصوصی از جمله نظارت بر محصولات فرهنگی رو دیگه وزیر فرهنگ و ارشاد میخوایم برای چیمون (2190157) (alef-13)
 
mostafa
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۰:۵۱:۲۸
اگر نقش اول فیلم‌ها افراد باحجاب باشند تأثیرگذار است نه این‌که در فیلم‌ها افراد باحجاب کلفت و یا آشپز باشند.
این جمله کلید حل مسئله است واقعا گل گفت (2190198) (alef-10)
 
بانوگشسب
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۹:۱۴:۲۸
اتفاقا همیشه آدم خوب ها چادری اند و آدم بدها مانتو روسری دارند...متاسفانه (2192156) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۰:۵۵:۰۸
سایت الف تریبون عقده گشایی علیه نیرویهای دلسوز انقلاب !! گذشت زمان خیلی چیزها به شما اثبات خواهد کرد . اسب چموش قدرت چنان صاحبش را به زمین خواهد کوبید که ... (2190203) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۲۰:۴۳:۴۱
شما می دانی چه کسانی واقعا بر اسب چموش قدرت سوارند؟ که منتظر زمین خوردنشان هستی . (2192291) (alef-10)
 
ايراني
۱۳۹۳-۰۳-۲۰ ۰۰:۰۵:۳۷
برادر عزيز(((( منتظران مصلح خود بايد صالح باشند))) بجاي اينكه ازابزارهايي مانند تصويب قانون ممنوعيت ماهواره و فيلترينگ اينترنت و..... استفاده كنيم بياييد فرهنگ سازي كنيم وبجاي حذف منابع براي ايجاد موانع جهت محدود كردن دسترسي مردم به ماهواره و اينترنت امكانات خلق كنيم تا بتوانيم از فرار مغزها جلوگيري كنيم وهمه ي فرزندان كشور عزيزمان ايران جهت آباداني كشور متحد كنيم (2192617) (alef-10)
 
kave
۱۳۹۳-۰۳-۲۰ ۱۱:۲۹:۵۷
فعلا اسب چموش قدرت صاحبان قبلیش رو چنان کوبیده زمین که ..... (2193104) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۰۱:۵۱:۵۶
پس شما هم مواظب باش (2199331) (alef-14)
 
یکی
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۸:۳۴:۴۱
ای ول به آقای جنتی و آقای روحانی حرف دل ما رو میزنن (2190472) (alef-10)
 
مودی
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۰۹:۲۶:۱۳
مشکل این نیست که رییس جمهور یا وزیرش از قرآن و روایات بی خبرند اتفاقا رییس جمهور طلبه ای با سابقه طولانی است و وزیرش هم به اندازه کافی در حوزه درس خوانده است... به نظر من مشکل اول این است که افکار عمومی و رای و اقبال کوتاه مدت عده ای از مردم برای مقامات ما از حکم و رای قران و روایات مهم تر میشود و بعد از آن حضور مشاورانی در کنار این مقامات است که تمام هم و غمشان خدمت به جناب رییس و بالا بردن او در نظر مردم است و نه در نظر خدا.... طبیعی است که نتیجه آن میشود این.... رییس جمهورمان در جمع هنرمندان حرفهایی میزند که با بسیاری از آموزه های دینی مان منافات دارد و وزیر ارشادمان که خودش لعبتی عجیب و غریب است .... گاهی اوقات چنان حرف میزند و در برابر قوانین مصوب نهادهای کاملا رسمی و قانونی کشور می ایستد که آدم باورش نمیشود او وزیر ارشاد همین نظام و کشور است و کسی او را نشناسد فکر میکند خارج از دولت و عضو اپوزیسیون است ... این موضوع از استثنائات عالم سیاست در جهان است که شاید غیر از ایران در جایی دیگر سابقه نداشته باشد که اعضای و مدیران نظام و دولت ادای اپوزیسیون در می آورند بزرگترین دلیل آن هم این است که رای و نظر عده ای رای دهنده در هر شرایطی بر رای و نظر قران و روایات اولویت یافته است و ادامه این روند کار رابه همان جایی خواهد رساند که اکنون در کشورهای اروپایی رسیده است ... هر چه بخشی از مردم بگویند و بخواهند و برای آن پول خرج کنند باید محترم و قانونی شمرده شود حتی اگر مخالفت شکارو واضح با حکم خدا باشد... (2190587) (alef-10)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۶:۵۲:۴۸
.........یرید الله بکم الیسر و لا یرید بکم العسر...........»(بقره، 185)
........خداوند راحتی برای شما می خواهد نه زحمت و سختی....

در دین خدا ،از خدا تندرو تر نباشید که جزو ظالمین خواهید بود .

گمان کردید به بهشت داخل شوید بدون امتحاناتی که پیش از شما بر گذشتگان آمد(قران کریم )

خدا به لطف خود اهل ایمان را از آن ظلمت شُبهات به نور حق هدایت فرمود و خداوند هر که را بخواهد راه راست بنماید .(قران کریم)
بدون ایمان ورود به بهشت میسر نمی شود هرچند بهترین شرایط را ایجاد کنید . مانند شرایطی که نوح برای پسرش فراهم کرده بود.
حکم خدا قانون هستی است ،نه تفسیر ما از آن، وبا نظر ما چیزی تغییر نمیکند .مانند اختلاف در گرد بودن و یا صاف بودن زمین
نه افراط و نه تفریط ( نه دل من و نه دل تو )که هر کدام حاکم شد انحراف در دین خدا ایجاد کرده است .


وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ
کدامیک از افراد بشر مامورند تا وسایل آزمایشات خدا راتغییر دهند .
پیامبر اسلام بشیر و نذیر بود ،
در مقابل با هجوم معاندان به بهترین روش دفاع میکرد ، و هیچگاه حمله بد ویا صورت مسئله راپاک نمیکرد. (2191840) (alef-10)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۱:۲۴:۴۳
خیلی ها گفتن روحانی حرف دله مارو زده از اون جایی که دلی که میگید همون نفسه و هیچ رابطه ای با عقل نداره باید گفت اگر واقعا میخواید حرف درست بزنید از روی عقل بزنید نه دل در غیر این صورت بلکه از چهار پایان هم پست تریم . البته حیوانات شعور و فهمشون از خلیی ها بیشتره به عنوان مثال هم جنس بازی نمیکنند . در نتیجه حرف دل حرف نفسه اما حرف عقل چیست ؟ (2190917) (alef-10)
 
نشناس
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۳:۲۱:۰۹
آقاي وزير لطفاً يكبار هم كه شده نام وزارتخانه تان را بخوانيد " وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي " وظيفه شما عمل طبق آموزه هاي مبين اسلام است نه انديشه سكولار و افكاري كه مروج بي قيدي است . وظيفه شما به عنوان يك مسئول پابندي به قانون است نه دور زدن فيلترينگ قانوني ، فيلترينگي كه حتي در كشورهاي مدعي آزادي نيز اعمال مي شود . آقاي وزير اگرشما توان اعمال نظارت بر حوزه مديريتي خود را نداريد پس كار عقلايي نيست كه وظايف حوزه كاري خود را به ديگران بسپاريد عقلايي آن است كه پست خود را به ديگري بسپاريد . آقاي وزير واگذاري امور به بخش خصوصي خوب است اما نه وظايف نظارتي و سياست گذاري كه درا ين صورت بهتر است وزارتخانه عريض و طويل خود را تعطيل كنيد چراكه همه امور را شما واگذار خواهيد كرد . آقاي وزير اگر هنوز نمي دانيد وايبر و .... خوب است يا بد ، پس چرا اظهار نظر مي كنيد .شما كه در سالهاي خدمتان در اكثر اوقات پستهاي سياسي داشته ايد چرا پست فرهنگي قبول كرده ايد ، لطفا اين ميز خدمت را به كسي واگذار كنيد كه بيشتر و بهتر از شما بداند . اقاي وزير ............. (2191292) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۵:۰۵:۵۴
زمانی با ویدیو هم مشکل داشتیم که حل شد. حتی زمانی سر فکس هم حرف داشتیم.
اين حرف خيلي ها است (2191574) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۹ ۱۹:۱۲:۳۲
مجلس چرا استیضاح نمیکند این اقا را؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2192153) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۳-۲۰ ۱۳:۴۰:۲۰
وزیر فرهنگ یک کشور که این حرفش باشه وای به حال فرهنگ اون کشور ... (2193371) (alef-10)
 
مقداد
۱۳۹۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۱۶:۴۲
مرحوم شهید مطهری کتاب هاش خروجی داشت . مطهری اون قدر به خودش مطمئن بود که می گفت جلوی ساختمان دانشکده الهیات مارکسیست ها بیان مارکس درس بدن. مطهری با منطق واستدلال خودش ملت رو مومن ومتدین می کرد. اما آقای مصباح هیچ خروجی نداشته چون در صدد حذف مخالف خودش هست. ضمنا اگه یک نگاهی به ناریخ مفاخر شیعه بیندازیم می بینیم که هزاران فقیه ومتکلم وفیلسوف بودند که آقای مصباح توی اونا گم میشه . آقای مصباح نشریه ای دارن که تو هر جنجال سیاسی نقش مستقیم داره اسم جنجال هاشم میذاره اسلام . همین الآن فقها و فلاسفه معاصر یک سر وگردن از آقای مصباح برترند. منتها کسی سراغ اونا رو نمی گیره. موسسه ی آقای مصباح طلبه به خارج از کشور میفرسته یکیش آقاتهرانی هست. چرا این کار رو می کنه ؟ (2196041) (alef-14)
 
سید
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۰:۲۷:۴۲
خود این و زیر افساد اسلامی از بیان اینکه دیگران از این فضا استفاده کرده اند و هر کسی شبکه گرفته و داره کار میکنه میفهمد چیه؟مثلا مرد حسابی این کار شماست برنامه ریزی کنی تولید داشته باشی نه این که اونها تولید کنن شماهم بهره ببرید (2197069) (alef-14)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۳-۲۲ ۰۴:۱۰:۴۷
مرحبا اقای جنتی (2197202) (alef-14)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۳ ۱۸:۱۶:۰۹
چه پيام هاي سخيفي از خوانندگان پخش ميشود هنوز نميتوانند مثل دو انيان متمدن باهم مناظره كنن سايت الف چرااينها رو پخش ميكنه خداميدونه!!!! (2200211) (alef-14)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.