نظر منتشر شده
۶۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 278028
ماجرای نصب قطعه دست دو روی خودرو صفر کیلومتر
بخش اقتصادی الف، 2 تیر 94
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۹
نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۴۶ سال سابقه خودروسازی در ایران کافی است که فعالان این صنعت ضمن ارتقای کیفیت بتوانند رضایت مشتریان را تا حدی افزایش دهند که رغبتی به خرید خودروهای خارجی نداشته باشند.

علی علی لو نماینده مجلس شورای اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: متاسفانه در کشور هنوز جاده تست نداریم در صورتی که کشورهای غیر خودرو ساز برای خودروهای وارداتی از این امکانات بهره مندند تا از استانداردهای ساخت وطراحی و ایمنی خودروها مطمئن شوند.

علی لو گفت: متاسفانه در یکی از مواردی که در روزهای اخیر به من اطلاع داده شد در قم خودروی صفر کیلومتر بعد ازخرید بلافاصله به نمایندگی مراجعه می کند و به وی اعلام می شود که گیربکس آن خراب است و باید از تهران تامین شود و بعد از مدتها قطعه دست دوم از آب در می آید و بجای آن هم قطعه دست دوم نصب می شود و این موارد زیاد است و به راحتی می توان با مراجعه به نمایندگیهای فروش خودروسازان و صف خودروهای صفر کیلومتر مشاهده کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت : متاسفانه خودروسازان ما دچار خودشیفتگی شدند و به رضایت مشتریان توجهی ندارند و با این روند نمی توان به رشد کیفی خودروها امیدوار شد در حالیکه وزیر صنعت یکبار گفت از صف خودروهای صفر کیلومتر جلوی نمایندگیها برای تعمیر خجالت می کشم.

وی افزود: خودروسازان خودشان بر فرآیند تولید و طراحی نظارت دارند و طبیعی است که نمره خوبی هم به خودشان بدهند اما باید نهاد مستقل و خارج از صنعت خودروسازی نظارت و ارزیابی کند .

علی لو گفت: پدیده خود شیفتگی در صنعت خودرو حاکم شده است و ادعا می کنند به آخر خط کیفیت و ساخت رسیده اند و هیچ توجهی هم به مراکز تحقیقات خارج از صنعت خودرو و مراکز دانشگاهی ندارند .

این نماینده مجلس اظهار داشت : باید دانشگاهها ومراکز تحقیق و توسعه خارج از صنعت خودرو وارد این عرصه شوند و کیفیت را کنترل کنند و به میزان کیفیت محصولات داخلی نمره بدهند. وی افزود : مشتریان خودرو حق دارند که خودرو ایمن واستاندارد خریداری وخودروسازان هم باید در این عرصه بیشتر تلاش کنند .

علی لو گفت : در مراحل تولید خودرو در خودروسازیهای کشور ردپایی از سازمان استانداردیا نیروهای استاندارد برای نظارت وکنترل دیده نمی شود که باید این روند اصلاح شود و اگر خودروساز بخواهد بر خود نظارت کند حساسیت لازم رانخواهد داشت اگر چه ایران خودرو در این زمینه اقداماتی کرده است .

وی افزود : البته انتقادهای ما برای مقابله با خودروسازان نیست بلکه نتایج تحقیق و تفحص در دو سال اخیر و ارتباط با مردم و مشتریان خودروهای داخلی این وضعیت را نشان میدهدو متاسفانه در عرصه کیفیت با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم که انتظار می رود خودروسازان حساسیت لازم را در این عرصه داشته باشند .

ضریب کیفیت خودروها همچنان منفی است
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه ایمنی و استاندارد خودرو حساس تر از دیگر کالاهاست و با جان انسانها سرو کار دارد گفت : در دو سال اخیر ضریب کیفیت خودرو که در قیمت گذاریها تاثیر منفی و مثبت دارد همچنان منفی است اگر چه روند رو به کاهشی نشان می دهد .

رضا شیوا افزود : از نهادهای مسئول استاندارد و ایمنی خودرو ودستگاههای نظارتی انتظار داریم در این باره حساسیت و دقت لازم را نشان دهند برای اینکه خودرو بی کیفیت و ناایمن جان انسانها را تهدید می کند وباید مشتریان خودروها از کیفیت آن مطمئن باشند .

وی گفت : شاید کنترل دستگاههای نظارتی در این مورد خیلی دقیق و جدی نیست که موضوع ارتقای کیفیت خودروها به طور ملموس مورد توجه و عمل واقع نمی شود .

رئیس شورای رقابت گفت : در فرمول قیمت گذاری خودروها ، ضریب کیفیت اگر مثبت باشد تاثیر افزایشی در قیمت دارد امادر دو سال اخیر این ضریب که بین منهای ۳ تا مثبت ۳ قرار دارد همواره منفی بوده است و کمتر خودروی داریم که افزایش کیفیت داشته باشد .

برای رفع نواقص محصولات تلاش میکنیم
معاون کیفیت ایران خودرو با بیان اینکه معیوب بودن درصدی از محصولات را تکذیب نمی کنیم گفت: به همین خاطر از مشتریان به خاطر مشکلاتی که ممکن است از این لحاظ داشته باشند عذرخواهی می کنیم .

مجتبی استاد رحیمی افزود: بارها هم از این بابت از مشتریان عذرخواهی کرده ایم اما همچنان در روند رو به رشد کیفیت وکاهش مشکلات حرکت می کنیم و طرح های ضربتی کوتاه مدت وبرنامه های متنوعی در این عرصه اجرا می کنیم که در دوسال اخیر دستاوردهای خوبی داشت.

وی گفت : ما دوشنبه ها با حضور در نمایندگیهای فروش خودرو روند کیفیت محصولات و همچنین مشکلات مشتریان بویژه در خودروهای صفر کیلومتر را بررسی می کنیم و برای رفع این مسائل هم برنامه داریم .

استاد رحیمی تصریح کرد : ایران خودرو برای استفاده از قطعات و لوازم ساخت محصول فرآیندهای نظارت استاندارد وکیفیت و ایمنی را هم در داخل وهم در خارج اعمال می کند اماهنوز جاده تست خودرو نداریم و در این زمینه از کشورهای خارجی مانند آلمان استفاده می کنیم .

وی افزود : سطح توقعات مشتریان ما بیشتر از کیفیت محصولاتی است که تولید می کنیم و هدف ما این است که بتوانیم انتظارات آنها را تامین کنیم.

استاد رحیمی گفت : البته ۶۰ گروه تولیدی با ما همکاری می کنند و دستورالعمل های استاندارد قطعات خودرو را باجدیت اعمال و پس از اطمینان از کیفیت قطعات از آنها در مراحل بعدی استفاده می کنیم و اگر محصول نهایی مراحل آزمایشی را از لحاظ ایمنی و استاندارد با موفقیت بگذراند اجازه تولید انبوه و عرضه داده می شود .

وی افزود : البته حتی اگر صد درصد قطعات هم سالم و استاندارد باشد باز هم ما ادعا نمی کنیم که محصولات صد در صد کامل است وکیفیت لازم را دارد اما برای ارتقای کیفیت و افزایش رضایت مشتریان برنامه های متنوعی داریم و بررسی ها نشان می دهد که در یکسال اخیر در برخی محصولات تا ۳۵ درصد هم بهبود طراحی محصولات را داشته ایم و این روند را ادامه خواهیم داد اما به همکاری دولت، مجلس و همه نهادها و مسئولان نیاز داریم .

توقعات مشتریان خودرو پائین است
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت استاندارد با بیان اینکه شاخص های ارتقای کیفیت محصولات صنعت خودروسازی روند ملایمی نشان می دهد گفت : نظرسنجی از مشتریان نشان می دهد که سطح توقعات آنها در مقایسه با معیارهای جهانی خیلی بالا نیست و در سطح پایینی قرار دارد.

اشکان گلپایگانی افزود : البته شاخص های رضایت مشتریان هم روند ملایم رو به افزایش دارد وباید خودروسازان برای تامین حداکثر رضایت آنها تلاش کنند که برنامه هایی را هم در دست اجرا دارند. وی گفت : انتظارات بدیهی از خودروسازان این است که محصولات از سلامت ، ایمنی و استاندارد مطمئنی برخوردار باشد .

گلپایگانی تصریح کرد : خودروسازان طبق قانون موظفند همه استاندارهای ایمنی روز دنیاو اروپا را که در استانداردهای ملی هم اعمال می شود رعایت کنند و اگر این استانداردها گذرانده نشود اجازه شماره گذاری داده نمی شود .

وی افزود : سازمان ملی استاندارد ایران بر استاندارد ایمنی خودروها نظارت دارد و در خودروهای داخلی ۳۲ استاندارد طراحی داریم که اعمال می شود.
 
کلمات کلیدی : خودروسازان
 
سید رسول
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۰۹:۳۱:۴۴
فکرش را بکنیداگر یک دهم پولی که برای تولید خودروهای دهه 60 و70 در کشور صرف شد و می شودصرف کشاورزی وصنایع بومی می شد وبجای آن خودرو با کیفیت با مصرف سوخت پایین وارد می شد در حال حاضر بجای واردکننده بزرگترین صادر کننده اقلام کشاورزی وبومی بودیم مشکل ما این است که از اول انقلاب یک عده به این فکر افتادند که کشور را می شود مانند یک جزیره اداره کرد و همه چیز باید در داخل تولید و به اصطلاح خود کفا شویم! درحالی که باید به فکر منافع ملی بود و با دنیا تعامل کرد. (2988459) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۰:۲۸:۴۳
چرا روی کاری که نمی تونیم انجام بدیم اصرار میکنیم. ما اگه قرار بود خودرو ساز بشیم تو این 50 سال میشدیم. موقعی که مردم بتونند خودروهایی مثل تویوتا کمری هیبرید یا هیوندای و... بخرند اولا که با مصرف سوخت خیلی پایینی که این خودروها دارند یک صرفه جویی هنگفت در مصرف سوخت میشه و همچنین آلودگی محیط زیست هم کم میشه. ثانیا خودرویی مثل تویوتا واقعا عمرانه است. یعنی یک تویوتا کمری صفر بگیری واقعا تا آخر عمر به خوبی و با کمترین هزینه سرویس و نگهداری برات کار میکنه. فقط هر 20000 کیلومتر نیاز به تعویض روغن داره و بعضی از قطعات مصرفی هم باید در زمانی که در کتابچه راهنمای ماشین اومده عوض بشه و ثالثا ایمنی این خودروها قابل مقایسه با خودروهای ایرانی نیست. (2988580) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۵:۳۴:۰۵
براساس قانون استاندارد خودرو ها سازمان استاندارد باید درخط تولید خودرو سازان تطابق قطعات مونتاژی را بررسی نماید ولی سازمان استاندارد درخواب عمیق است (2989807) (alef-13)
 
SMAH1
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۰:۳۲:۴۴
عزیز! منظور حرفتون رو می فهمم ولی مثالتون اشتباه بود!
محصولات کشاورزی توی معاهدات تجاری همیشه حالت استثنا دارند! یعنی در معاهدات بین المللی (مثل پیمان تجارت جهانی) محصولات کشاورزی از آن مستثنی شده است و کشور های وارد کننده می تونند هر تعرفه ای رو خواستند (تا هر چند سال) روی محصول وارداتی ببندد (تا کشاورز خودشون بتونه رقابت کنه).جالبه بدونید که بیشتر واردارت کشاورزی مال کشور های پیشرفته است.یعنی اونها می تونند به واردات خود تعرفه بگذارند ولی طبق قانون تجارت جهانی (که اگر ما هم عضوش بشیم همینطور خواهد بود)،کشور های فقیر نمی تونند روی واردات صنعتی (که عمدتا از کشور های پیشفرته میاد) تعرفه ببندند!
به عبارت دیگه «قانون تجارت جهانی» هم که دم از آزادی اقتصاد می زنه برای منافع همان کشور های پیشرفته (و عمدتا مستکبر) نوشته شده است و جایی برای کشور های فقیر و در حال توسعه نداره!!!
در ضمن خودکفایی (تا جایی که ما رو در یک محصول استراتژیک وابسته نکنه) واقعا خوبه و جزء اصول اقتصاد مقاومتیه.نمونش هم همین مستثنی بودن محصولات کشاورزی در پیمان تجارت جهانی است که در واقع از وابسته شدن کشور های پیشرفته به کشور های فقیر و در حال توسعه جلوگیری می کنه!!! به عبارت دیگه ما باید بتون هر چیزی رو که لازم داریم تولید کنیم (یعنی تکنولوژی و علمش رو داشته باشیم) ولی اگر تنوستیم بهترش رو هم وارد کنیم خوبه! (2988593) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۹:۰۱:۳۱
اگر همین کشورهای عمدتا مستکبر نبودند که الان پراید و 206 و405 و.... راهم که نداشتیم.. تکنولوزی را نمیتوان یکشبه و پرشی بدست اورد. کشورهای عمدتا مستکبر هم از صفر شروع کردند وبا زحمت وتلاش بسیار به اینجا رسیده اند. ان هم بعد از حدود 100 سال....
اگر شما بخواهید به مقصدی برسید شرط اولش این است که به سمت ان حرکت کنید و 50 سال صنعت خودرو سازی هیچ نشانی از حرکت بسوی خود کفایی و حتی پیشرفت را نشان نمیدهد. کما اینکه با جدی شدن تحریمها حتی تولید اتومبلیهای مثلا بومی شده (براید) هم دچار اختلال شدید شد.
ایا 50 سال ( وملیاردها دلار سوبسید) برای اثبات راه به ترکستان داشتن این صنعت کافی نیست ؟؟؟؟ (2990400) (alef-13)
 
بی نام
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۱:۲۵:۱۴
اخوی .کشورما یک کشورکویری وکم ابه.مناسب کار کشاورزی ان هم درسطح خودکفایی وصادرات نیست.اما به خاطر وسعت مساحت ونیروی کار جوان همیشه برای صنعتی شدن مستعد بوده است.اگرمسئولین این کشورطرح صنعتی شدن ما رادنبال می کردندودراین کارتعهدداشتند ایران امروزبا توجه به دانشمندان فراوان ونیروهای تحصیل کرده اش حتی ازژاپن هم جلوترمی بود.ولی افسوس که دراین ملک ....... (2988802) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۴:۳۸:۰۶
وقتی تو کاری دوغ و دوشاب یکی باشد و کسی که کار می کند با کسی که کم کار می کند، یکی و حتی متضرر می شود (چون کسی که کم کار می کند، پشتش به کسی گرم است) مطمئنا هیچ وقت وضع بهتر نخواهد شد و همواره دور باطل خواهد بود.

الان وقتی به نمایندگی ها مراجعه می کنید، قبل از اینکه بگویند که قطعه داریم یا نداریم اول می گویند که ماشین گارانتی است یا نه و وقتی که می گویید گارانتی است می گویند که قطعه را نداریم و پیچاندن مشتری در اولویت اول قرار دارد. (2989644) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۳:۵۲
موافقم دوست من تازه هزینه پنهان خدمات اجتماعی و پزشکی پنهان از خوردوهای بی کیفیت و غیر امن محاسبه نشده و من اعتقاد دارم
اگر هدف اشتغال زایی هست به کلیه خوردو سازها و کارکنان حقوق و منافعشان را دولت بدهد در عوض واردات خوردو آزاد شود.
اطمینان دارم کاهش هزینه در امور درمان و اجتماعی ناشی از سوانح و ... کمتر از حقوق و هزینه های خودرو ساز هاست.

تازه خودرو سازهایی که وام های چند صد میلیاردی میگیرند ... (2989717) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۰۹:۳۲:۵۹
لطفا" نه تلویزیون نه سایتها و نه جراید اصلا" به مقوله خودرو وارد نشوند


اخوی میدونین که گوش به حرفتون نمیدن (2988461) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۰۹:۳۵:۱۷
٤٠سال فرصت جهت بهبود كيفيت فرصت كم نيست!تنها راه نجات صنعت خودرو بازكردن درهاي وارادات تاخودروسازان خودوشونو و منافعشونو درخطرببينند،اونوقت يا تلاش ميكنن بمونن!با بحول وقوه والهي براي هميشه حذف ميشن!تازماني كه تعرفه واردات وهزينه هاي متفرقه ١٣٠/١٤٠دصده!هم كيفيت خودروهاپايينه،هم مصرف سوخت بالاست،هم ايمني مردم درخطره!هم هواالوده ست (2988469) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۰:۵۶:۲۷
خودرو سازها مقصر نیستند کسانی که دارند بابت هر خودرو کمیسیونهای خاص می گیرند رو معرفی کنید (2988684) (alef-11)
 
Saeed
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۴:۳۱:۲۴
کجای کاری داداش ؟
همین فردا تعرفه واردات خودرو 4% بشه خود خودرو ساز با سرمایه هنگفتی که داره با مافیگری میشه اولین وارد کننده خودرو و حداکثر سود رو از این سیاست میبره.
منافع شخصی حرف اول رو میزنه علیالخصوص توی مسائلی که به پول منتهی میشه ...
توسعه کشور - اشتغال زایی - صنعتی شدن - تعامل جهانی و ... کیلویی چند ؟؟؟ (2989619) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۵:۴۲
عزیزم من تیبا 2 تحویل گرفتم با هزاران مشقت و منت و بعد از تحویل فهمیدم در خودرو صافکاری و رنگ شده و این علاوه بر خرابیهای متعدد ان است (2989729) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۲۱:۰۷:۵۱
اوایل دهه ۹۰ میلادی، اتحادیه اروپا یک فرصت ۲ ساله به خودروسازهای اروپا داد تا حداقل استانداردها در میزان امینی و آلودگی را رعایت کنه و از آن به بعد باید اتومبیل‌ها در کاتاگوریهای مختلف (آ ب س د) تولید بشن. مجلس اگر.... یک همچین طرحی بده (ما همان استاندارد دهه ۹۰ آنها را قبول داریم) و تعرفه‌ها را، قطع که نه، فقط نصف کنه. (2990662) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۰۹:۳۵:۳۶
با و....ت کامل میگن خودرو ما ایراد داره
خودرو من گیربکس اش ایراد داره و برا رفع ایراد میگن جنس تعمیری بهت میدیم این یعنی رضایت مشتری را جلب میکنن
خاک تو سر اینا (2988471) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۰۹:۳۸:۵۸
در شرکت دیار خودرو وابسته به بنیاد شهید برای خرید خودروی چینی (گریت وال اچ 6) در شهریور ماه سال 93 ثبت‌نام نمودم و طبق قرارداد مقرر شد تا در اولین روزهای سال خودرو را تحویل دهند. با گذشت قریب به 3 ماه هنوز هیچ خبری از تحویل خودرو نیست. از مبلغ 88 میلیونی قیمت خودرو 40 میلیون آن را پرداخت نموده‌ام. با اینکه تا به حال این شرکت نتوانسته به تعهد خود عمل کند در تاریخ 94/2/14 طی اطلاعیه‌ای اعلام نموده به بازنشستگان نیروهای مسلح 3 ماهه این خودرو را تحویل می‌دهد! سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده چه مسئولیتی در قبال این بی‌تعهدی شرکت‌ها دارد؟ (2988477) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۰:۴۹:۱۴
شما حقته! ٨٨ ميليون واسه پيش خريد !! خودرو چيني؟؟!!! امثال شما .... (2988648) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۱:۰۵:۱۴
وابسته به بنیاد شهید نیست برادر من (2988722) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۰۹:۴۸:۲۶
خداسودجویان را لعنت کند (2988492) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۱:۴۵:۱۷
اینگونه نگویید بگویید زیاده طلبان را لعنت (2992017) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۱:۴۶:۰۰
اخوی تجارت آزاد و خصوصی کردن جامعه یعنی سود جویی اینگونه حرف نزنید (2992021) (alef-11)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۰۹:۵۰:۰۹
با تشکر از مجلس شورای اسلامی که بالاخره دست به کار شد تا جلو اینهمه کشتار ها در تصادفات جاده ای را بگیرد لطف کنید به خودروسازان بگید پول گارانتی از مردم نگیرند گارانتی هم قبول نکنند اسم گارانتی هست ولی وقتی مراجه میکنیم همه چیز پولی لطفا به داد مردم برسید (2988495) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۵:۲۴:۳۵
خندیدم!!! برادر من رفیق قافله و شریک دزدند!!! حتما دنبال یه امتیازی از خودرو سازها هستند و الا دلشون بحال من و تو نسوخته!!!!!!
همین مجلس سال 89 یا 90 بود که با طرح 2 فوریتی تعرفه واردات رو تو فروردین ماه دو برابر کرد باسم حمایت از تولید ملی(بخوانید سوء استفاده از حماقت ملی)!!!!!!!!!
پس خوشحال نشو!!!!! (2989780) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۰:۰۳:۱۵
به نظر من بیش از این اعتبار را خراب نکنید و بیخیال خودروسازی شوید. (2988522) (alef-11)
 
محمد ص
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۰:۰۴:۱۹
با سلام
اينكه هميشه و همه جا تبليغ برا خريد كالاي ايراني بشه خيلي خوبه اما اينكه كسي سير باشه و به نفع گرسنه حرف بزنه اثري نداره- چرا فقط مردم؟ چرا از زندگي خودروساز ها و توليد كنند گان و خانواده اونها كه ماشينها و لوازمي كه مصرف مي كنن و توليد كدوم كشور هست گزارش تهيه نميشه تا بدين وسيله تبليغ خوبي برا خريد كالاي ايراني باشه! (2988525) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۰:۰۸:۲۰
آیا به این تنوع محصولات با قیمتش چاره جز خرید یه محصول با بودجه و درآمد امروز داریم ؟
20 میلیون پراید میتونیم بخریم
30-35 میلیون میره رو پژوها
این محصولاتم تنوعشون خیلی زیاده نمیدونم کدومارو انتخاب کنم.
تنوعشونم تغییر رنگ پشت کیلومتر و حالت داشبورد هستش (2988538) (alef-11)
 
یاسین
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۰:۱۷:۲۶
توقع مشتریان کم نیست دستشان به جایی بند نیست وقتی نماینده مجلس و مردم نمی تونه کاری بکنه! وقتی شورای رقابت الکیه! .................... (2988557) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۰:۳۴:۰۴
بعد دوستان میفرمایند جنس ایرانی بخرید از تولید کشور حمایت کنید! بفرما اینم حمایت! نتیجه این بوده که بعد 50 سال دوستان تازه شروع کردن قطعه دست دوم بستن! هی ما میگیم خرید جنس بی کیفیت حمایت محسوب نمیشه هی میگیم طرف وقتی جنس نامرغوبش رو بخرید کیفیت رو بالا نمیبره باز میان مقاله مینویسن که جنس ایرنی بخرید! (2988598) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۰:۵۶:۱۵
قرار بود با اومدن تیبا پراید کم کم بره اما با گذشت 4 سال از تولد تیبا هنوز پراید در حال تیپ عوض کردنه . (2988682) (alef-11)
 
زردشت
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۰۸:۵۷:۰۷
سایپا بی کیقیت ترین خودروهارامی سازدازجمله تیبا که همه قطعاتش چینی است بعدازتحویل یک به یک ایرادات فنی پیدا می کندوهیچ ایمنی واستاندارددرتولیدخودرورعایت نشده است وهزارران ایرادات دیگر وهیچ مسئولی هم درشرکت سایپا پاسخگونیست ودرموقع مراجعه ازدریافت شکایات مردم خودداری می نمایند وبه مشتری اهمیتی قائل نیستندو.......... (2991658) (alef-11)
 
محمد مهدی
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۱:۰۷:۴۸
وقتی برخورد قانونی با متخلف نشود این روند ادامه دار خواهد بود . (2988735) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۱:۲۴:۵۲
من نمیدونم مردم چطور و با چه زبونی باید خواست خودشون رو اعلام کنند . چرا به نظر مردم اهمیت داده نمی شود؟
چرا این خودروسازهای داخلی را تعطیل نمیکنید؟ چرا پولی را که مردم با اینهمه مشقت و زحمت بدست می آورند را به زور به جیب این شرکتهای خودروساز میریزید در ازای آن بی کیفیت ترین و گرانترین خودروها را به آنها تحویل می دهید؟
چرا نمایندگان مجلس و دولت تعرفه واردات خودرو را بر نمی دارن تا این خودروساها به سرنوشت مشتریان نگون بختشان دچار شده و به خاک سیاه بنشینند انشالله.
ولله اکثریت مردم ناراضی اند از کیفیت خودرو داخلی. (2988800) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۲:۲۴:۲۲
هزاران مثبت ++++ ...... (2989084) (alef-11)
 
املی
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۱:۴۴:۵۱
من دیشب میزگرد اقای علیلو واقای رحیمی را کاملا نگاه کردم افسوس که معاون کنترل کیفیت چه اخبار غلطی ارائه میکرد ولی درعوض اقای علیلو اطلاعات مستند و ودرستی اعلام میکرد واقای رحیمی قبول نمیکرد که تولیدات داخل انها بی کیفیت هستند وبقول خودش از 60شرکت سازنده قطعه تحویل میگیرند وهرچی قطعه بزن درو تولید کنند این خودروسازان میخرند وافتخارم میکنند اقای رحیمی شد یکبار قطعه ساز معیوب را تنبیه کنید اقای قطعه ساز مسئولان ما میگویند از تولید داخل بخرید و انها را حمایت کنیم این نتیجه خریدن تولید داخل شماهای تولید کنند قطعات خودرو با تولید بی کیفیت قطعه و خودروسازان بابی... و عدم نصب قطعات استاندارد سالیانه جان هزاران نفر از مردم این کشور عزیز را میگیرید
اقایانی که میفرمایید از تولید داخل خرید کنیم و حمایت تولید داخل سرلوحه کارمان باشد این نتیجه اش
شد یکبار یک مقام مسئول اعم از مقامات سیاسی ویا قضایی ....به خودروسازان کشور ما شاکی شود وخواستار برخورد قاطع با انها شوند؟
...مردم عزیز بخدا نخرید نخرید وظلم به خود وزن وبچه خود نکنید...
شرکت هیوندا در کره جنوبی قرار شد ایران شرکت امدادخودرو در سطح جاده های کشور راه اندازی کند تا برای سرویس خودروهای معیوب میدانید شرکت هیوندا درجواب ایرانی متقاضی چی گفت : گفت مگر قرار است خودروهای تولید ما درجاده های کشور ایران بمانند وخراب شود به این میگویند تولید به این میگویند اعتماد و اطمینان برای همین است 5سال گارانتی یا 150000کیلومتر چون به قطعات خودروی خود اطمینان دارند ولی ایران خودرو وساپیا همان روز اول نه ماه هفته اول همان روز اول باید بروید صف تعمیرگاهها
متاسفانه مقامات .... وزیر صنعت ودولت درحق مردم خیلی اجحاف میکنند و..........
حالا بروید تولید داخل بخرید (2988890) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۶:۳۵:۳۵
برادر گلم دوست عزیزم، 8 سال پیش گفتم در راستای مقاومت مدنی برای پایان دادن به حکومت خودروسازهای بی کیفیت، محاله من ماشین ایرانی بخرم...پراید 7 میلیونی شده 21 میلیون و کیفیت هر سال افت کرده ولی در این وانفسا من مصرف کننده بازنده مسلم این بازی هستم. متاسفانه کسی از مسئولین به فکر مردم نیست، گاهی در حد حرف حمایت مختصری از مصرف کننده میشه ولی همه ش حرفه. متاسفانه مجبورم خودرو تهیه کنم تا نیازهام رو برطرف کنم. (2989998) (alef-13)
 
عبادی
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۰۹:۱۵:۱۳
اظهارات جنابعالی تائید می گرددلطفا"به معاون کنترل کیفیت بفرمائید ازنمونه خودروی تیبا که ازشرکت سایپاخریده ام بازدیدنمایند و ببینندکه ازچه چیزهای حمایت می کننددرکمتراز24ساعت ترمزدستی ازکارافتادوایرادات فنی پیداکرد درنصب قطعات خودرواستانداردرعایت نشده است وبی کیفیت ترین قطعات نصب نموده اند ودرماشتن صفرکیلومترقطعات بی کیفیت وغیر استانداردکارگذاشته اندوازخودرونمی توان استفاده کرد وازروزاول درصفحه نمایندگی خودروآن هم ازطریق اینترنت بایدنوبت گرفت ودرمراجعه مستقیم رسیدگی نمی کنند تازه مشکلات شروع می شودوارزشی به وقت مردم قائل نیستندو.......درمراجعه به سایپایدک جواب سربالائی میدهندوبه اظهارات مشتری اهمیتی نمی دهندوازدریافت شکایات مشتریان خودداری می نمایندازجمله آقایان ظفری پور واشرفی و..... (2991698) (alef-11)
 
سیروس طالع
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۲:۰۲:۲۲
سلام
تاریخ 30/9/93یک خودروی تیبا خریداری کردم واز اداره تحویل سایپا تحویل گرفتم .برای اببندی ماشین نهایت دقت را به عمل اوردم تمامی اصول را رعایت کردم در همان کیلومترزیر 3000 تا ماشین مشکل صفحه کلاچ و دیسک داشت .وکولر باد گرم میزد تا 26000 کیلومتر بیشتر از 10 بار نمایندگی شماره 2 رفتم 3 بار گاز کولر عوض کردن 2 بار میله تعادل عوض شده و.... اگر سوابق را برسی کنید مورد بسیار مزحک و تاسف اور است بنده این ماشین را خریداری کردم که به تعمییرگاه نروم ولی طی این 6ماه یک ماه ماشین من در نمایندگی 2 بوده چگونه می توانم به خودرو ملی افتخار کنم چه مرجعی در کشور جواب گوی من است .امثال من زیاد هستند ولی چون از قشر ضعیف جامعه هستیم زمان اجازه طلب حق را به ما نمیدهد چون ما رابطه جدا نشدنی با کار وزمان داریم ما نمیتوانیم وقت اضافه برای مراجعه به مراجع قانونی داشته باشیم واین ظلم مطلق است چرا صدای ما را مجلس نمیشنود ایا ما ملت ایران نیستیم فقط وقت جنگ ارزش پیدا میکنیم با این ماشین چند بار نزدیک بود تصادف مرگ بار داشته باشم بخاطر نقص فنی تو را خدا حراقل شرم کنید (2988976) (alef-11)
 
زردشت
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۰۹:۳۰:۰۰
بنده هم عین شرایط جنابعالی رادارم اززمان تحویل خودرو24ساعت نگذشته ترمزدستی عمل نمی کردوکل قطعاتش درنمایندگی 2تعویض شدوایرادات عنوان شده فوق وبیشترازآن درخودرواینجانب بوجودآمده است وازشرکت سایپا هیچ کس پاسخگونیست ازجمله آقای اشرفی ازپرسنل سایپا که فقط نام گارانتی را برسرمراجعین می کوبد و........... (2991723) (alef-11)
 
az
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۲:۰۴:۰۹
آنهائیکه می گویند تحریم تاثیر نداشته نتیجه اش همین میشودبخاطر کمبود مواد اولیه وگران بودن ارز برای صرفه جوئی و سود هرچه بیشتر وهیچ نظارتی هم نیست انصاف و وجدان هم نیست از قطعات دست دوم استفاده میکنند در بخشهای دیگر بدتر از این اتو بوسهاییکه آتش میگیرند یا هواپیماهای مسافری با 12 ساعت تاءخیر پرواز میکنند خودرو سازان انحصار بازا دستشونه هر اجحافی در حق این مردم بی پناه بخواهند مکنند هیچ داد رسی نیست همه این مشکلات بخاطر تحریم هاست (2988987) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۲:۲۲:۴۵
خداشاهده با وام یک 206 خریدیم
دستگیره خراب بود
الانم همش دما میره روی 120 درجه
اینها در کارخانه چک نمیشه؟

چند سال پیش یک پراید 111 گرفتیم. روز سوم رفتیم گیربکس کامل باز کردیم در خارج از نمایندگی
درچیه ها کلا باز بود و یکسره
شیشیه جلو اب میداد . رفتم بیرون درست کردن و ... (2989072) (alef-11)
 
رحیمی
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۰۷:۵۳:۴۱
سه ماه پیش یک پراید 111 تحویل گزفتم تا بحال 5 بار به تعمیرگاه رفتم صدای گیربکس + کار نکردن کولر+ خرابی کمک ها + خرابی کلاچ.الف لطفا چاپ کن/ (2991579) (alef-11)
 
[avad
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۲:۲۳:۳۸
اقا شمارو بخدا ایران خودرو وسایپا روببندید تاجان هزاران نفر را روزانه نجات دهیدچون کیفیت ماشینهای مارا حتی افغانستان هم قبول ندارد (2989079) (alef-11)
 
ناظری
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۲:۵۴:۱۹
مردم دردشان را به کی بگن یکی بدتر از دیگری همه عضو مافیا هستند و هوای همدست خودشان را دارند این هم کار بیگانگان است اصلا مدیران ایران از طرف خدا به مردم معرفی شدند (2989245) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۳:۰۲:۲۳
فقط دنا! (2989292) (alef-13)
 
همراه
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۳:۴۰:۵۸
ماشین سازهای ایرانی فکر میکنن مردم نمیفهمن و درست فکر میکنن چون اگر میفهمیدن یک دونه از خودروهاشون رو کسی نمیخرید و اونا از این موضوع خیلی خوشحالن ول در دوره ای نچندان دور همشون برای ابد تعطیل میشه و باید برن از اول فرقون سازی یاد بگیرن. (2989452) (alef-13)
 
javid
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۴:۲۶:۳۳
با سلام
من تقریبا همه ماشینای ایرانی را سوار شدم و از هیچ کدام راضی نبودم اما خدارو شکر دیگه تصمیم جدی گرفتم به هیچ وجه ماشین بی کیفیت ساخت داخل نخرم
جون مردم براشون مهم نیست... (2989600) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۴:۳۷:۱۷
تنها یک مور خیلی کوچک من باب کیفیت یکی از قطعات عرص میکنم که همچین کار تمیز وروی خطی از بنز و بی ام و امثالهم نیز خارج می باشد. تاحالا به دستگیره درب خودروهایی پراید و مخصوصا سمند دقت کردید. پس یک مقایسه نزدیک بفرمایید بین مدل هایی پایین و صفر. واقعا هوشمندانه! در نقطه صفر نازکی شکستن قرار دارند! (2989639) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۴:۳۸:۴۷
ایران خودرو و سایپا. بدترین شرکتهای دنیا (2989648) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۴:۳۹:۴۵
واردات خودرو باید ازاد شود. همین و بس! وقتی خودروی خوب تولید نمیکنند وارد کنند. (2989651) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۴:۴۵:۰۸
با سلام خسته نباشید به همه عزیزان
وقایع موجود کاملا برای همه قابل ملاحظه است اصل ماجرا این است که مجلس با دولت کاملا در مواردی که به ضرر ملت باشد باهم موافقند و حالا شما بزرگترین خودرو ساز دنیا را برای اینها فراهم کن هیچ فرقی هم نمی کند ( به کجای این شب تیره بیاویزیم قبای ژنده خویش را ) عمو الف. (2989673) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۴:۴۹:۱۴
ببینید حتی یه ذره هم خودروسازان مقصر نیستند... این کاملا طبیعیه هرجا مظلوم باشه خودبخود ظالم هم پیدا میشه.... چرا نمیخوایم قبول کنیم که مقصر اصلی خودمون هستیم. ما که به حقوق مون آگاه نیستیم. متاسفم برای خودم و تمام هم میهنان ترسویی مثل خودم.... (2989686) (alef-13)
 
nima
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۴:۵۶:۱۸
این ماجرای ساخت خودرو مثل تیم ملی فوتباله که هزینه زیاد داره و آخرش هم جواب نمیده ولی الان تو والیبال با هزینه کم به نتیجه رسیدیم
همه دنیا که نباید تولید کننده همه جیز باشن
این همه هزینه دادیم اشکال نداره! فهمیدیم نمیتونیم ماشین تولید کنیم خوب تعطیل بریم کشاورزی و تولید برنج و زعفرون و .....

البته همه موارد فوق رو آقایون خیلی بهتر از ما خبر دارن ولی متاسفانه رانت تو این خودرو سازی فعلا هست و نمیشه تعطیلش کرد :))
همش میگن هزاران نفر از این صنعت شغل دارن کو؟ بابا تعطیل کردن همه رفتن سراغ کارای دیگه (2989702) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۵:۲۸:۴۹
يك پيشنهاد . بجاى مثلا پژو ٤٠٥ مدل ٩٤ خودروسازهارو مجبور كنن كه از عبارت پژو 405 مدل ١٩٩٠ استفاده كنن تا كمى خجالت بكشن با اينكه پژو ٢٠ سال پيش از جديده سر تره (2989792) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۶:۱۹:۵۶
وقتی انحصار تولید داشته باشیم نتیجه اش همین میشود. بایستی با شهامت بگذاریم خودروهای خارجی با قیمت واقعی و بدون تعرفه های سنگین وارد شوند تا ایران خودرو و سایپا رقابت کنند یا خودروسازی را رها کنند. مشکل ما این است که دوست داریم همه چیز را خودمان تولید کنیم بدون آنکه علمش را داشته باشیم. هر روز می شنویم در ساخت یک قطعه یا محصول مثل داروهای فوق العاده حساس یا قطعات هواپیما خودکفا شده ایم ولی کسی نمی گوید که فقط ماکت و بدل آن چیز را تولید می کنیم. نمونه اش ساخت و طراحی خودرو هستش که این افتضاح رو بوجود آورده. (2989945) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۶:۵۸:۴۲
یعنی خدا وکیلی مسوولا نمیدونن مردم کفرشون دراومده؟ اما وقتی توجه نمیکنن یعنی این که دندتون نرم همینیه که هست میخواهید بخواهید نمیخواهیدم باید بخواهید. اصلا ما چه حقی داریم که کالای خوب مصرف کنیم.
ال تو منتشر نکن اون وقت طرف کامنت داده خاک تو سر اینا، شما منتشر میکنی، انتشار کامنت توسط شما کاملا همخوانی داره با کیفیت خودروهای ایرانی. بالاخره همه چی مون باید به همه چی مون بیاد. (2990071) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۲۳:۵۱:۳۵
--- ميگم واقعأ چرا بعضي ها اين قدر بي انصافن كه قطعات دست دوم مي بندن به ماشين نو ...
--- از اونا بي انصاف تر هم داريم ! بازم گلي به جمال انصاف و مروت اونا!!
--- مي خواي چي بگي قربونتم ؟؟
-- مي خوام بگم ،وقتي به راحتي نون مار مولك دار ، سوسيس گوشت كلب دار ، مواد غذايي پالم دار و و غيره ها به نافمان مي بندن ، ديگه توقع داري به ماشين نو ،قطعه دست دوم نبندن !! ميگم
خيلي ساده اي ! كاش لااقل اينا هم انصاف داشتن و به جاي خوراكي گوشت كلبي و غيره حداقل
غذاي دست دوم بهمون ميدادن ! از نون مار مولك دار كه بهتره ! نيست دعا گوتم !! (2991076) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۰۲:۳۶:۴۵
آقایون ما نمی تونیم در صنعت خودرو پیشرفت کنیم.یا حداقل نمی خوان
در ایران خودرو و سایپا رو ببندید بذاريد خودرو با کیفیت وارد بشه
بخدا مردم گناه دارن (2991392) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۰۸:۱۴:۰۸
سرگذشت یک مصرف کننده ایران خودرو: 405 صفر تولیدی 8 سال 93 خریدم از روز اول گرفتارم گیربکسش برای بار دومه داره عوض میشه ، به شدت روغن کم میکنه: کیفیت قطعات حتی پلاستیکهای داخلی افتضاحه بدنه که دیگه بیخیال ، از روز اول ماشین دل میزنه رفتم مثلا نمایندگیشون که از خودشون بدتره 6 ماهه بند یک سنسورم که معلوم نیست چی به سرش اومده تازه در تعویض گیربکس(بار اول) رسما بهم گفتن پول بده مکانیک تا ماشینت الکی نخوابه . پول رو دادم که قطعه ماشینم دزدیده نشه چون وقت تعویض گیربکس مکانیک به بهانه قطعه ای فرستادم بیرون و روغن تعویضی رو ... اینها همش ثابت شدست که میگم چون بعدش با خود صاحب نمایندگی روبروش کردم . از خود ایران خودرو هم که زنگ زدن همشو گفتم اما دریغ از رسیدگی . خدا وکیلی الف حذفش نکن چون اسم ... اوردم . (2991606) (alef-11)
 
کاوه
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۰:۴۰:۴۶
فقط 46 سال سابقه نیست که برای ساختن یک اتومبیل قابل قبول کفایت کنه بلکه 46 سال حمایت از طریق بستن تعرفه وارداتی سنگین و اجازه دادن به خودروساز تا خودش قیمت ماشین بنجلش را بدون داشتن هر گونه رقیب خارجی قیمتگذاری کند و به ملت شهیدپرور بیندازد.
اشکال کار خودروسازان و همچنین مشکل کیفی محصول ایرانی با دو راه کار حل می شود:
1- اصلاح قانون کار و اعطای حق اخراج کارگر به کارفرما- اشتباه نشود ، این کار اهرم کنترل و اجبار و الزام کارگر به صیانت از اصول کیفی و فنی است و لاغیر- کارفرما منافعش به وجود کارگرش بسته است و هیچ کارفرمایی بی دلیل کارگری را اخراج نمی کند علی الخصوص که او کارگر منظم و مرتب و یا کیفیتی باشد. سه سال هم پس از اصلاح قانون کار ، سیاست های حمایتی ادامه یابد و پس از انقضای این مدت، حمایتها دفعتا برداشته شود و تعرفه های وارداتی به 5 یا 10% برسد و بازار به روی واردات و ورود رقیب خارجی باز باشد تا تولید کننده ایرانی هم برای حفظ کیفیت و قیمت رقابتی، تلاش دائمی نماید.

2-دادن یارانه انرژی و جوایز صادراتی بجای این یارانه های مسخره نقدی
خودرو ساز ایرانی ماشین را نمی سازد بلکه مانند قضای حاجت ، از خود دفع می کند. چون مملکت شیر تو شیر است که در عین اینکه همه دارند همدیگر را می پایند، اما کسی پاسخگوی هیچ کاری نیست و خودروساز هم که از این قاعده مستثنی نیست ف هر کاری دلش خواست انجام می دهد از جمله جنس معیوب یا دست دوم روی ماشین می بندد و یا ماشین را بدون سپر تحویل می دهد و قس علیهذا (2991866) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۰:۴۴:۵۷
در آمریکا یک خودرو ساز برای یک نقص کوچک چند میلیون دلار جریمه میشود, ایران وام بلاعوض میگیرند! (2991871) (alef-13)
 
اسی
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۰:۵۷:۵۷
در مورد کارشکنی خودرو سازان میتونین به سیر تحول پراید در ایران و کره جنوبی نگاهی بندازین و نسبت به سالها ، تصاویر مدلها رو ببینید و خودتون قضاوت کنید پراید در ایران امروز وانت هم شد . من یک پراید صفر خریدم اما متاسفانه تا بحال سه بار خراب شده و وقتی بردم نمایندگی گفته یک هفته باید بخوابه و مجبور شدم بردم بیرون درست کردم . تصورش کنید با همین بیست میلیون تومن چه ماشین هایی در خارج میشه خرید ؟
برات متاسفام سایپا و ایران خودرو. اگر ورود خوردرو با تعرفه پایین آزاد بود الان کسی از شماها خودرو می خرید ؟ حتما که نه . اما .... (2991907) (alef-11)
 
آریو
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۴:۱۸:۰۹
سلام انتظار ما این است که خودروساز دستش را از جیب مصرف کننده بیرون بیاورد. اخیرا خودرو صفر از محل پارکینگ سازنده در تهران تحویل گرفتم متوجه شدم که فقط نیم لیتر روغن آنهم روغن سوخته داخل موتور بوده است . یعنی وقاحت تا این حد!
ما اگر بگیم خودرو ملی نمیخوایم به کی باید بگیم؟ (2992604) (alef-13)
 
معلم بازنشسته وجانباز
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۵:۳۰:۱۵
مشكل اساسی جای ديگه است وقتی خودروسازی دولتی وقطعه سازهم يادولتی ياشبه دولتی و يا رانتی است چگونه وچه سازمان ونهادی قادراست باتخلفات عديده شان مقابله كندازكی به كی شكايت ببری ؛سال 91 دامادم يكدستگاه وانت پيكان از يک نمايندگی خريد ؛کيربكس ؛ديفر؛سيستم ترمزوجلوبندی وانت مشكل داشت دوندگی ها برای اصلاح نتيجه ندادبناچار همان وانت راباضرر فروخت ‏!‏ سال 90برای تعميرماشين خودم به يك نمایندگی دررضوانشهر رفته بودم جوانی راكه قبلادانش آموزم بود ديدم كه برای تعويض باک بنزين وانت پيكان صفركه از نمايندگی فومن خريده بود به رضوانشهراومده بود ميگفت 15 روز ماشينم در فومن خوابيدتاباک بنزينش را تعويض كنندنهايتا پس از 15 روز گفتندباک بنزين مشمول گارانتی نيست ميتونيم باهزينه خودت تعوض كنيم كه من لج كردم اومدم رضوانشهرتابا هزينه خودم تعويض كنم و هكذا قطعات يدكی كه به اصالت وكيفيت شان هيچ اعتمادی نيست ؛اما آنانكه فكر ميكنندقانون تجارت جهانی يكطرفه به نفع كشورهای صنعتی وضع شده اشتباه ميكنند عضويت دراین پيمان برای خيلي ازكشورهافرصتی شدتا خودشان وصنعت شان ارتقا دهند؛بلي برای كشور جزيره ای مثل مابامتوليان صنعتی جزيره اي انديش بلحاظ ازبين رفتن منفعت و منفعت جويي توجيهات اينچنينی وآبكی ساخته ذهن و انديشه جزمی منفعت طلبان  است ولاغير (2992914) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۴-۰۳ ۱۵:۵۱:۲۵
من نمی دانم که آیا تحت هر شرایطی ما باید خودرو تولید کنیم !!!؟ آن هم خودرویی با این کیفیت و استاندارد ! مگه کشورهایی مثل حوزه خلیج فارس الان دچار یاس اقتصادی و عقب ماندگی شدن که تولید خودرو نمی کنند !؟ خودرویی که ما تولید می کنیم با این قیمت های بی پایه و اساس ، کیفیت های زیر استاندارد ، مصرف کننده بنزین و سرمایه ملی ، آلاینده محیط زیست و ضد سلامت ، عامل کشتار به دلیل عدم توجه به استانداردهای ایمنی ..... . بعد هم واردات خودرو هم آنچنان براش شرط گذاشتیم و هزار و یک اصول. اونوقت خودروسازان ما با افتخار میگن " ما بهترینیم " .... تا بهشون هم حرف می زنیم میگن " اشتغال ایجاد کردیم " بابا یکی نیست بگه چرا نمی رید دنبال تولید تجهیزات و ماشین الات کشاورزی و توسعه اقتصاد کشاورزی ... موانع رو از جلوی پای تولید کنندگان خودرو بین المللی برای حضور تو ایران بردارید ..اونوقت توی فضای رقابتی سالم معلوم میشه بازار عرضه و تقاضا کدوم وری می چرخه .... اینجوری که شما تولید کنندگان داخلی و حامیانتون دارن سیاست گزاری می کنند باید گفت " دیکته ننوشته همیشه بیسته !" (2992994) (alef-13)
 
س.ر.ح
۱۳۹۴-۰۴-۰۴ ۰۰:۰۱:۲۲
تا زمانی که بازار تضمینی وحمایت ها ورانت ها در کنار صنایع خودرو قرار دارد شاید شرایط بدتر شود ولی بهتر نخواهد شد (2994213) (alef-11)
 
رضا عاشق حسینی
۱۳۹۴-۰۴-۰۷ ۰۹:۰۰:۰۶
با سلام واحترام
به استحضار میرساندبنده یک خودرو پژو پارس دوگانه سوز در تاریخ 94/02/20 صفر از ایرانخودرو تحویل گرفتم بعد از حدودا 10 روز دنده سه که میرم نده خود به خود خلاص میشه ومیزنه بیرون رفتم نمایندگی میگن باید گربکس عوض بشه
درخواست میدیم هر موقعه که از تران اومد تشریف بیاورید تا گربکسشو عوض کنیم حالا میترسم گربکس ماشین بنده هم دست دوم نصب کنند تورا خدا پی گیری بفرمائید (3001609) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.