نظر منتشر شده
۱۰۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 228627
شما را چند بار به خاطر نداشتن اطلاعات درباره فوتبال، مسخره كرده اند؟
بخش فرهنگی الف، 10 خرداد 93
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰
چه چيزي بايد به عنوان آگاهي ضروري يك شهروند مسلمان ايراني تلقي شود؟ آنچنان كه اگر اين شهروند آن آگاهي را نداشته باشد، شايسته ملامت و سرزنش باشد؛
آگاهي از اصول اعتقادي ديني؟
آگاهي از تاريخ يك ملت؟
آگاهي از تحولات سياسي داخلي و جهاني؟
آگاهي از مهارتهاي روزمره مربوط به تعامل با ديگر افراد؟
يا آگاهي از نام باشگاهها، بازيكنان و مربيان تيم هاي فوتبال و....

پاسخ به اين پرسش چندان دشوار نيست، وقتي كه بزرگان ديني در اين باره اظهار نظر كرده باشند. وقتي كه احاديث زيادي از ناحيه ائمه صلوات الله عليهم صادر شده كه كسب علم (و به طور مشخص علم دين)، آگاهي از تاريخ و سرنوشت ديگر ملل و نحل، امر به معروف و نهي از منكر حاكمان و اميران و ... واجب و ضروري و حتي بالاترين عبادت ها و برتر از سال ها عبادت است. در برخي موارد نيز جهل نسبت به برخي اصول و امور فرد را در زمره جهله اعراب و حجازيان قبل از بعثت حضرت رسول صلوات الله عليه و آله قرار ميدهد؛ نظير جهل به امام زمان!

در ذيل اين فرمايشات، توصيه هاي رهبر معظم انقلاب به توده هاي مردم و جوانان براي مطالعه تاريخ و حساسيت به وقايع سياسي داخلي و بين المللي و ... قابل توجه است. همچنين زماني از حضرت آيت الله جوادي آملي پرسيده بودند كه چرا به سراغ تحصيل و يادگيري موسيقي نمي رويد و ايشان در پاسخ فرموده كه اگر بنا باشد موسيقي در اولويتهاي يادگيري و تحصيل علم من قرار گيرد، اولويت هفتادم هم نميشود!!!
وقتي از اين منظر به مساله آگاهي و وظايف يك مسلمان ايراني نگاه ميكنيم متوجه خواهيم شد كه مثلا داشتن اطلاعات درباره وقايع ورزشي و به طور مشخص فوتبال نه اولويت دارد و نه ضرورت. آنهم در شرايطي كه از منظري ديني پرداختن به چنين اموري مي تواند از مصاديق لغو و اشتغال به لهو و لعب باشد!

حال با اين نگاه، حركت مجري شبكه خبر در تمسخر شهروندان ايراني به خاطر نداشتن اطلاعات دقيق فوتبالي بهتر قابل ارزيابي است.

كليپي از اين مجري تهيه و در سايتهاي خبري و شبكه هاي اجتماعي منتشر شده نه تنها تمسخر مصاحبه شونده نيست بلكه نشانه جهل مصاحبه كننده و تهيه كننده برنامه است. وقتي جاي اصل و حاشيه تغيير كند زمان مردم و امكانات بيت المال به هدر مي رود.

فیلم
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۰۹:۲۲:۲۶
صدا وسیما که واقعا دچار خود بزرگ بینی شده و اگه دقت کنید همیشه حق با خودش و گزارشگراش و مجریاشه .... اینو توی اکثر گزارش های خبری و تحلیل های بچه گانشون مثل بخش های 20:30 و مجله خبری و .... میشه براحتی دید. (2173942) (alef-13)
 
شهروند ........
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۱:۳۸:۲۸
با سلام نه كه خودت بزرگ بيني نيستي ؟ از كامنت معلوم زحمات افراد را به باد ميكيري 20.30 حاصل تلاش جوانان اين ملت است چون خودت دوست نداري همه را بزرگ بيني ميداني ؟ من عاشق 20.30 هستم اتفاقا گاف خيلي ها را نمايش ميدهد و جال است لطفا از طرف شناسنامه خودن نظر بده نه ديگران من شناسنامه دار مخالف نظر شما هستم خودت گاف ندادي كه ديگران را مسخره و بي سواد ميداني ؟ وجدانا چند بار گاف دادي ؟ بزرگ بيني كه افراد را كوچك ميداني اين هم گاف هست ولي از نوع بي ادبي و بي نزاكتي به ديگران فرد خود خواه شما هستي كه از طرف من هم صحبت ميكني (2174227) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۱۲:۲۰
چطوري ايشون از طرف شما نظر داده جايي نوشته ملت ايران ، مردم و... شهروند عزيز از مسئولين سيمائي يا از خانواده شون اون دوستمون نظرش رو داد كه منم باهاش موافقم (2174342) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۱۶:۵۰
تو که الان مشخصه داری از کی دفاع میکنی

آقای با ادب و بی گاف !!!!!!!!!!!!! (2174365) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۲۲:۲۰
شما هم از طرف خودت صحبت کن. یه نگاه به تعداد لایک ها بنداز ببین چد نفر هستید؟
باالاخره 20:30 قبول کرد که سوریه جنگ هست یا نه ؟ (2174388) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۴۲:۱۱
شما اینقدر شناسنامه داری که حتی اسم خودتو هم ننوشتی (2174451) (alef-10)
 
مشهدی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۵۳:۳۴
شما هنوز فرق بین فرد و یک سازمان ملی را نمی دانید انوقت راجع به حرف دیگران اظهار نظر میکنی (2174495) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۰۱:۵۰
جنابعالی فکر خودت باش نمیخواد به دیگران بتازی
بنده خدا یه انتقاد به برنامه 20.30 داشته که خیلی هم انتقاد تندی نیست شما کلا بردیش زیر سوال با این بی انصافیت باید هم طرفدار 20.30 باشی (2174523) (alef-10)
 
عرفان
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۱۶:۵۷
من با کل این کامنت طرفدار 20:30 مخالفم، تو هم اگر مخالفی بزن لایکو (2174571) (alef-10)
 
دریاچه
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۲۲:۳۸
انصافا" وضعیت صدا و سیما در کشور رز به روز بدتر و ضعیفتر میشه.و این عامل هو باعث گریش شدید خانواده های ایرانی به ماهواره........حالا چه خوشمون بیا و چه خوشمون نیاد!!!! (2174586) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۵۴:۲۵
این بنده خدا اگرم گاف داده جلو چهارتا دوست و رفیق آشنا بوده همونجا هم جوابشو گرفته اصلا یک مسئله شخصب بوده ولی ادعای رسانه ملی بودن شخصیت میخواد ... (2174861) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۵:۰۱:۵۰
از نظر تخصص فوتبال حتی برخی گزارشگران رسمی مثل پیمان یوسفی هم اگر آمادگی قبلی در یک گزارش فوتبال نداشته باشند، پر از اشتباه هستند.

اما این برنامه چون با دید طنز ساخته شده، اگر از مصاحبه شوندگان رضایت کتبی مبنی بر استفاده چهره آنان در طنز (سخره گرفتن) داشته باشند بلا مانع است. وگرنه ایراد قانونی دارد. (2174878) (alef-10)
 
seyed
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۵:۰۴:۱۲
بخش خبري بيست و سي يكي از از بي محتوا ترين بخش هاي خبري رسانه ملي است كه در حقيقت ميشه گفت به هيچ عنوان بخش خبري نيست بلكه تحليل و آناليز برخي خبرها اونهم به سليقه يه عده آدم خاص هست. در حقيقت كاري كه اين آقايون انجام ميدن اين هست كه يك خبر رو به شيوه خودشون تنظيم ميكنند و در همان بخش اعلام خبر شروع به قضاوت كرده و براي همه هم حكم صادر ميكنند و گاهي هم مسخره ميكنند. يادمون نرفته كه در دولت قبلي كه فشار تحريم ها زياد شده بود خبرنگار ناشي همين بخش خبري با تعقيب كردن يك خودروي يك ميليارد تومني و مصاحبه با صاحب اون ميخواست اين جو رو القا بكنه كه همه چي آرومه و شرايط اقتصادي مملكت انقدر خوبه كه شما با يك كار توليدي ميتوانيد صاحب يك همچين خودرويي بشويد. در حالي كه عين روز روشنه تو اين مملكت با نون حلال و كار توليدي و سالم هيچ وقت نميتوني همچين ماشيني زير پات بندازي.
صدا و سيما خيلي وقته كه از خونه ميليون ها ايراني رخت بر بسته است. (2174889) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۲ ۰۹:۵۹:۰۳
صدا و سیمایی که با هزینه های نجومی حتی عرضه ایستادن جلوی شبکه های بی محتوایی مثل فارسی وان رو نداره (فارسی وانی که شاید روزی یک هزارم یکی از شبکه های داخلی هم براش هزینه نمیشه!!!!) باید هم بره و مردم رو مسخره کنه!!! اون هم بابت فوتبالی که تو مملکت ما شده فقط رانت و سوء استفاده!!! یه عده به اسم فوتبالیست که از فوتبال فقط می تونند اداشو در بیارن و از پول مردم پنت هاوس و پورشه بگیرن و سوار شن به ریش همه بخندن!!!! (2178918) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۵:۴۸:۲۶
شما مثبت ها رو بشمار (2175023) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۶:۱۸:۰۳
با سلام فکر می کنم با توجه به نظر مردم و امتیاز کامنت قبلی جوابتو گرفتی (2175130) (alef-10)
 
من
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۶:۲۱:۴۷
نه جناب شهروند،انگار شما دلواپسيد!!! (2175141) (alef-10)
 
سید
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۶:۳۷:۴۲
میشه بفرمائید وقتی رسانۀ ملی انحصاراً دست یک گروه که نه گروهکِ معدودی قرارداره، گافِ خود 20و30 و امثالِشوکی بایدنمایش بده، اگرم اینقدر کارشون درجه یکه و متخصصن که هیچ گافی ندارن و نمیدن، قاعدتاً ملت باید همۀ خبراشونویک به یک باور کنه وسراغِ دیگر بخشهاکه هیچ، سراغِ رسانه های بیرون هم نره، پس چرا دادِ مسئولین از BBC و امثالِش به هوا برخواسته و پارازیت و...!؟ (2175195) (alef-10)
 
فرزند ایارن
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۸:۲۳:۲۱
بی مزه ترین و ضعیف ترین اخبار متعلق به بیست و سی هست
اگر یکی دوبار اخبار بیست شبکه شش رو تماشا کنی متوجه فرق بنیادی بین این دو میشی
انگار برای کودکان اخبار میگه بیست و سی (2176501) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۱۱:۱۸:۱۴
نکنه شمت جزو گروه خری 2030 هستی که سنگشون به سینه مس زنی
من خودم تو این ارگان عریض و طویل کار میکنم
ازچیزی خبر نئاری دفاع نکن
چه زحمتی.....
فقط برای اهداف خاص و یک جریان خاص کار کردن (2176759) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۱۴:۳۲:۵۲
دوست عزیزاولا این آقا گزارشگر شبکه خبر هستش . بیشتر گزارش هاش هم تو اخبار ورزشی ،دوربین خبر ساز وخبر بیست این شبکه پخش میشه نه 20:30 شبکه دو ما ایشان کلا نگاهشون منفی هست وگزارشاتشون کلا مسخره س وواقعا وقت مردم وبیت المال را حروم مکنند. (2177190) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۲ ۱۳:۰۷:۳۰
فشل تر از صدا و سیما خودشه!!! (2179487) (alef-10)
 
ایرانی آزاده
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۱۶:۱۱
الان اصلا نیازی به دانش فوتبال نیست. ظاهرا افرادی که زیر عنوان یار دوازدهم قرار است به برزیل بروند حتی پایشان یک بار هم به توپ نخورده اما عازم برزیل هستند. امان از این روزگار و امان از این موجود دو پا!
مردم را چی حساب کردند این آقایان که یک تعداد هنرپیشه مثلا صاحب نام را با پول مردم به برزیل می فرستند؟ مگر خون اینها غلیظ تر از بقیه مردم است؟ (2174569) (alef-10)
 
سخن تازه
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۵۱:۱۴
من هم از این که کسی که اطلاعات در مورد مطلبی را نداره مسخره کنند خوشم نمیاد ولی توی این گزارش خاص اگه بخوایم صحبت کنیم باید بگم چیزی که باعث خنده میشه آدمایین که در مورد چیزی که اطلاع ندارن نظر میدن.

آقا ، خانم، نمیدونی خب بگو نمیدونم.

پخش تلوزیونی به چه قیمتی؟!! (2174678) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۰:۰۳:۳۵
فکر کن شخصی نرمال نباشه، دلیل نمیشه اینجوری برخورد کرد. (2176213) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۸:۱۵:۲۰
اصلا بحث مطرح شدن و ديده شدن نيست! اون آقاي اول بنده خدا يا حول شده يا احتمالا ناراحتي يا بيماري فكري داره. از نحوه گفتار و حركاتش ميشه حدس زد. پس مشخصا مصاحبه با چنين فردي كه معلومه اطلاعاتي نداره جز تمسخر تعريف ديگه اي نداره
بنده خدا دومي هم آدم ساده اي هست كه حتي از خود مجري ميپرسه اينم بگم كه اون ميگه آره خوبه بگو! البته اگر مجري انصاف داشت بايد راهنمايي ميكرد و ميگفت اينا باشگاهن نه كشور. (2176489) (alef-10)
 
بابك
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۵:۰۲:۳۲
پيرمردي درست وضو نمي گرفت امام حسن (ع) و امام حسين (ع) با هم مسابقه وضو گرفتن گذاشتند و پيرمرد را قاضي قرار دادند و ادامه ماجرا كه همه مي دانند.
اين كجا و صدا و سيماي مقابله كننده با تهاجم فرهنگي كجا در ضمن آقاي كه به كامنت ايشون گير دادي و از 20:30 دفاع كردي خود 20:30 رو بايد نقد كرد اونقدر به مجريهاي صدا و سيما ميدان دادند كه يكيشون ادعا مي كرد مي خواهد رئيس جمهور بشه فكر كنم 30 سال هم نداشت فكر كردند مملكت اداره كرده فقط يه ميكروفون دست گرفتنه و ديگر هيچ
خوب جوگير مي شوند و بعد از سوتي دادن خوب هم هواي هم ديگر رو نگه مي دارند آبرو مردم هم ديگر هيچ
من هميشه تصور مي كنم دوربين سرزده يكبار بياد اداره ما بعلت كم كاري مچ منو بگيره
اول بهش مي گم مقام معظم رهبري گفته مچ گيري بده
دوم ابرافتضاح 400 ميلياردي الانتوئين كرم حلزون رو ياد آوري مي كنم
سوم سريالهاي كشكي آبكي
چهارم تبليغاتهاي آنچناني مثل اين الكي مزاحم مردم بشيد و الكي زنگ بزنيد تا امتيازتون بيشتر بشه و همراه هزارم بهتون جايزه بده
پنجم تبليغ برنج هندي و حاتم بخشي ميليادر ها
ششم
هفتم
هشتم
...
...
...
اي بابا ول كن ديگه اين صدا و سيما از رو برو نيست
خوبه حداقل آقاي دلاوري انصاف داره خودش يكبار به بدخلق بودن خودش اعتراف كرد
ياد مجري هاي سابق صدا و سيما به خير: مجري نام ها و نشانه ها مجري ديدنيها و ....
حالا فقط كار يك عده شده تمسخر مردم و اينكار رو هنر هم مي دونند. (2174880) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۸:۱۸:۲۶
بابك خان! شما بجاي اينكه منتظر مجري باشي كه مچت رو بياد بگيره و شما هم جوابشو بدي، كارت رو درست انجام بده! (2176495) (alef-10)
 
بابك
۱۳۹۳-۰۳-۱۲ ۰۸:۲۵:۰۲
بابا تو عجب باهوشي
من كارم رو درست انجام ميدهم
تو مطلب رو درست نگرفتي
هدف ليست افتضاح كاري هاي صدا و سيماست اونوقت مياد به خاطر يه مسئله كوچك تصوير كارمند دولت رونشون مي ده و آبروشو مي بره
حالا طرف با قمه جيب مردم رو خالي كرده و صورتش شطرنجي مي شه
جالبه كه ما تو تلويزيون يكبار بطور واضح صورت مه آفريد خسروي رو نديديم آخه ممكن بود آبروي بنده خدا بره اما آبروي كارمند و مردم عادي حراجه چون ضعيف كشيه و مجري ها اونقدر پررو و قدرتمند شدند كه هر كاري دلشون مي خواهد مي كنند
اينجا اروپا نيست كه امثال كريستين امانپور به اعتراف خودشون به خاطر پول هر چي دلشون خواست بگن اينجا ايرانه و ما دم از اسلام مي زنيم
و حرمت آبروي مومن از خانه كعبه بيشتر است
وقتي حسيني باي آقاي رئيسي مسئول نظارت بر صداو سيماي قوه قضاييه رو مسخره مي كنه و ايشون هم با حالت قهر از جلوي دوربين كنار مي روند و حسيني باي ناراحتي ايشون رو مي بينه و با اين حال اون رو توي تلويزيون نشون مي ده يعني عين خيالش نيست
و صدا وسيما اونقدر قدرت به امثال حسيني باي داده كه حتي مقامات كشوري رو هم تمسخر مي كنه و اين رو رسالت اطلاع رساني مي دونه ولي تو بسياري از افتضاح كاري هاي خود صدا و سيما هيچ برخوردي صورت نمي گيره
جالبه تو همه جاي دنيا يك مجري خوشتيپ و خوش قيافه رو ميارند مجري مي كنند ولي تو ايران حسيني باي مظهر جمال مجري صدا و سيما ميشه
ايشون اونقدر خوشگل تشريف دارند بايد نقش حضرت يوسف رو در سريال يوسف پيامبر بازي مي كردند
در ضمن كارت اگه به اداره ما افتاد در خدمتيم با خوشرويي تمام كار شما رو انجام بديم ما حتي با دشمنانمون هم خوش اخلاق هستيم چه برسه به شما نه مثل صدا و سيما كه دوستان رو هم تمسخر مي كند. (2178805) (alef-10)
 
ali
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۸:۲۷:۰۱
اگر دو شبکه داشتیم که توسط بخش خصوصی اداره می شد،و یک شبکه هم اخبار را به صورت بی طرف و کامل و شفاف بیان میکرد،مردم هیج وقت به سمت بی بی سی فارسی و منو تو نمیرفتند (2175577) (alef-10)
 
فرزند ایران
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۸:۲۲:۲۰
خیلی از اوقات از اینکه به دنبال فوتبال و حواشی این رشته ی زشت نرفته ام در هر جمعیتی به خودم افتخار کردم که مث چی دنبال اینها راه بیفتم
ولی وقتی صحبت ازتاریخ و مسائل روز ایران و دنیا میشه تقریبا یکی دو درصد مردم اطلاعات درست دارند و اونجاست که به اشراف خودم افتخار می کنم (2176499) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۰۹:۳۰:۵۱
الان براي خيلي از مردم ما داشتن اطلاعات فوتبالي كلاس محسوب ميشه و شما حتما بايد دل در گرو يكي از دو تيم پايتخت داشته باشي و همه جا اونو عنوان كني وگرنه يه ادم از همه جا بيخبر محسوب ميشي!!! تو برنامه هاي تلويزيون هم كه يه مشت مجري جو گير نشستن و يه جوري استقلال پرسپوليس ميزنن كه فكر ميكني دارن در مورد منچستر و بارسلونا حرف ميزنن... با اون بازي هاي شير برنجي شون.... پولشو يكي ديگه ميگيره عشق و حالشو يكي ديگه ميكنه اون وقت بعضيا خودشونو جر ميدن...
راستي اين گزارشگره خودش خداي سوتيه... (2173957) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۶:۱۹:۴۴
مولانا در اینگونه موارد میفرماید خر برفت و خر برفت (2175138) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۰۹:۴۷:۵۹
مساله بی اطلاعی از فوتبال نیست! مساله خنده دار عادت ما ایرانی ها به اظهار نظر در مورد مسائلی است که از آن هیچ اطلاعی نداریم! (2173990) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۲:۲۰:۲۸
خوب مردم از مسئولین یاد میگیرند (2176002) (alef-10)
 
مهرداد
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۲:۲۴:۰۰
مساله بی اطلاعی نیست. مساله عادت ما ایرانی ها به تحقیر و تمسخره. مصاحبه ها رو نیگا کن. مجری حرف می ذاره تو دهن این بنده های خدا. اون اولی که اصلاً اولش نمی دونست در مورد فوتبال باید مصاحبه کنه. به دومی می گه اسم سه تا تیم بگو. بعد می پره تو حرفش که با مزش کنه. واقعا حالم به هم خورد از این مصاحبه.

از طرفی از کجا می دونی اولش به طرف گفتن می خوان ازش در مورد فوتبال بپرسن. بعد که اومد جلو دوربین سوال ازش می پرسن طرف می بینه اگه بگه نمی دونم خوب فیلمم پخش می شه آبروم می ره فکر می کنه مجری مثلا می خواد راهنمایی کنه.

حالا فکر می کنید اگه همین مجری رو بیارن توی برنامه ی تخصصی مربوط به رشتش یه نفرم بیارن سوال بپرسه می تونه چیزی بگه؟ (2176338) (alef-10)
 
مرد
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۰:۰۲:۵۸
شمام دیگه خیلی سخت میگیریا (2174012) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۶:۱۸:۳۰
باید سخت گرفت مشکلات فرهنگی مملکت را آنهم در رسانه میلی (2175134) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۰:۰۵:۴۲
​معلومه که اطلاعات فوتبالی مهمتره! دلم میخواد اونهایی که خیال میکنن چیزی از تاریخ و تحولات سیاسی این مملکت بارشونه بیان یکبار هم که شده با من مسابقه روپایی بدن تا درست معلوم شه سطح معلوماتشون در چه حده. (2174017) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۰:۱۵:۲۷
حال مثلا فوتبال هم چیز خیلی مهمیه؟ (2174035) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۰:۱۸:۲۰
با سلام اينجانب خواستم اين مطلب مهم كه متاسفانه در جامعه رخ داده كه گاف و يا اشتباه كسي را بزرگ كنيم و ان را بيسوادي و نا اگاهي ان فرد قلمداد كنيم كه با زهم تاكيد ميگردد اين رفتار زشت دارد يك عادت ميشود هركس ممكن است در زندگي گافي بدهد چه بسا استاد محققي كه بسيار كارگشته است در ترجمه ساده يك كلمه اينگليسي عاجز باشد و كلمه اي را بكار ببرد كه حتي معني مترداف ان را ندارد ايا اين استاد بيسواد نآگاه است نمايندهاي از مجلس بعلت حجم كاري ودچار اشتباه حتي تايپي ميشود و بريف (خلاصه شده )كلمه اي را غلط بنويسد در صورتي كه منظور ان پي تي بوده بايد در بوق و كرنا كنيم ان فرد بيسواد است ؟پزشكي حاذق و استاد دانشگاه اصطلاحي را عوضي بكار مبرد ولي بحث و گفتار او چيزي ديگر است ايا بايد گفت در اين سيمنار اين استاد دانشگاه بي سواد است ؟دوستان اينجانب در كامنت خود دچار اشتباه تايپي ميشوم و علامت سوال را نميگذارم ايا اينجانب هم بي سواد هستم ايا معلمي كه زبان اينگليسي را درس ميدهد در ترچمه فني مثلا اصلاح مفاد هسته اي جملاتي را ترجمه ميكند كه اصلا معني خاصي ندارد بي سواد است ؟كاربران گرامي سواد و معلومات از بازده خروجي يك كار كه به او محلوله شد مشخص ميگردد تيز بيني و مهارت و دانش روز شناختن كاستي ها و ارايه راهكاري جهت برون رفت ان كه تحقيق شده است ميباشد نه غلط املايي و گاف كه شايد از خود خواهي طرف باشد لطفا با دانش روز خود و ديگران را ملاك قرار دهيد نه با گاف و غلط تايپي و املايي كه طرف ميدهد ايا شما هم به عمق و دانش كه مورد بي مهري قرار گرفته هستيد يا لاقل هم سطح ان مي باشيد نماينده مجلس توانسته از مفاد پنهان ژنو با نكته بيني خود غعلط بگيريد هشدار دهد حال كلمه انپي تي را چيزي ديگري بنويسد ايا بي سواد شد ؟ سخن بسيار است و لي به اين مطالب بسنده ميشود شايد شما عزيز از اين افرادي كه با گافي سروصدا ميكند و عقده بي سوادي خئود را به كسي ديگر كه بالاتر از انها است نسبت ميدهند نيستيد و من مطمين هستم كه شما با دانش تر و اگاهتر هسنتيد (2174039) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۱۱:۵۳:۴۱
اگر اون نماينده يكبار توافق را خونده بود متوجه مي شد كه اون كلمه NPT هست نه چيز ديگه (2176847) (alef-10)
 
ابوالفضل
۱۳۹۳-۰۳-۱۴ ۱۹:۵۵:۵۵
شمادوست عزیزازاب گل آلودماهی نگیرکسی که میخواهدمتن مهمی راترجمه کنداولابایداشراف کامل برآن داشته باشدبه عنوان مثال اگرمتن به زبان انگلیسی است هم بایدبازبان انگلیسی آشناباشدهم بااصطلاحات تخصصی متنی که میخواهدترجمه کندآشناباشدودوم اینکه یاخودش کارشناس مسایل هسته ای باشدیامشاورداشته باشد ضمنابامسایل حقوق بین الملل هم آَشنایی داشته باشدو........این حرف شماکه نبایدبه اشکالات تایپی ایرادگرفت درست اگرچه آنهم مهم است ولی گاهی عدم آشنایی کامل وهمه جانبه درترجمه متن باعث میشودکه معنی متون اشتباه شودیاغلط ترجمه شودیامغایربااصل باشد.ضمنا درسخنرانی فراموشی یاحواسپرتی یاموارددیگر قابل اغماض است ولی درترجمه متون مهم بایدباصرف وقت وهزینه ومشاوره وویراستاری جلوی سوءتفاهم راگرفت وگرنه به بیسوادی یااشتباه عمدی وجهت دارمتهم میشوی. (2183803) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۰:۲۵:۰۶
کلا این گزارشگره اینجوریه (2174051) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۰:۳۲:۲۹
این مجریها خودشون با زدو بند و رانت به اینجا رسیدن و نه از روی شایستگی ، بنابر این خیلی راحت همه چیز را زیر پا میگذارند و مردم را به سخره میگیرند. (2174067) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۳۳:۵۵
حالا خوبه مثل مجری "صرفا جهت اطلاع" از لای برگ درختا بیرون نمیاد!!! (2174629) (alef-10)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۰:۳۴:۲۵
سلام. متاسفانه در جلمعه ما غیر ارزش ها دارند تبدیل به ارزش میشوند. تقصیر خود حکومت هست که اینقدر سر مردم را با فوتبال گرم کرده است. فوتبالی که فقط از حرفه ای شدن دستمزد بازیکنان آن حرفه ای شده است (2174070) (alef-13)
 
شهاب
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۰:۳۵:۵۴
کار مجری که لوس و بی مزه و زشت اما چرا افراد راجع به چیزی که نمی دانند می خواهند اظهار نظر کنند؟
این یکی از آفت های جامعه امروز ماست. (2174077) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۰:۴۳:۲۲
واقعا شرم آوره...این همه جوان با استعداد هستن که میتونن کار کنن اون وقت یه عده با پارتی و بچه اخوند بودن میشن مجری (2174096) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۴:۱۱:۵۹
بچه رو زیر سیبیلی رد کرد : دی (2176370) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۰:۵۱:۰۳
گل گفتی

قابل توجه آقای ضرغامی (2174110) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۲:۲۷:۳۰
قابل توجه آقای آقای ضرغامی (2176020) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۰:۵۱:۳۰
چرا از این دید به موضوع نگاه نمیکنید که مردم ما فکر میکنن باید درمورد هرچیزی که اطلاع ندرن هم جلوی دوربین حرف بزنن و نظر بدن ؟ چرا برای ایرانیا نمیدونم گفتن اینقدر سخته ؟ همین آدم ها رو ببینید همین ها در مورد سیاست خارجه و انرژی هسته ای و اقتصاد کلان و بانکداری و پزشکی و متافیزیک هم سوال کنی باز هم جواب میدن (2174111) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۱:۴۳:۰۳
مساله این نیست که کسی که از چیزی اطلاع نداره اظهار نظر کند یا خیر ، مساله دست انداختن و مسخره کردن یک فرد و خرد کردن شخصیتش در تلویزیون با بردی به اندازه ی تمام ملت ایران توسط رسانه ی ملی ! است ، گناه سازمانی که اجازه پخش چنین گزارشهایی را میدهد از گناه خبرنگار آن خیلی بیشتر است . (2174246) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۰:۵۲:۲۴
بعضي از افراد در جامعه بسيار كند ذهن هستند و اصلا ذهني شارپي براي درك رخ داد هاي روزانه ندارند (2174117) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۶:۱۶:۵۹
شما درباره طرح استفان هاوکینز که واقعا 100 سال دیگه هم ارزش داره چقدر اطلاعات دارید - سعی کن کند ذهن نباشی درک رخداد (2175126) (alef-10)
 
سید محسن
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۱:۰۵:۴۰
حالا این شهروند ادعای اطلاعات فوتبالی نداره... شما حرف ها و گزارش جواد خیابانی در بازی فینال باشگاه های اروپا گوش بدین بعد بگین کی باید مورد تمسخر قرار بگیره... خیابانی اعصاب خرد کن مسابقات فوتباله...... (2174144) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۱:۱۱:۰۴
متاسفانه این گونه برخوردها در رفتار و گفتار اکثر مجریان صدا وسیما وجود دارد خود را تافته ی جدابافته می دانند و به خود حق می دهند تا همه را به سخره بگیرند. راستی چرا اینها گزراشی از حرکات مضحک خودشان تهیه و پخش نمی کنند؟ (2174160) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۱۰:۱۲:۳۰
بدبخت کسی که بخاطر روزی خود را پیش خداوند و گاهی خلق خداوند خراب میکند (2176636) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۱:۱۵:۲۳
الف کار خیلی خوبی کردی. من از دیدن این ویدیو خیلی ناراحت شدم. این مجری باید توبیخ بشه بخاطر توهین به دنیای آدم های شریف. (2174173) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۱۷:۵۸
بابا این ها شوخی است ..

چرا شما همه چیز را با هم قاطی میکنید...


خوب هم مجری هم گوینده خودشون میدونن دارن شوخی میکنند....

کجاهاش مسخره کردنه
.


شما این طنزهای تلوزیون رو ندیدین مگه (2174372) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۲:۲۸:۳۵
یک سری به قرآن سوره همزه بزن (2176023) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۱:۳۹:۱۱
با سلام واقعا جای تاسف داره من اگر جای اون ادمها بودم از این مجری .... شکایت میکردم (2174234) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۱:۴۴:۵۰
حتما باید با این مجری برخورد بشه و جلو تهیه چنین گزارشاتی گرفته بشه
قرا نیست شعور و فهم یک نفر بخاطر نداشتن یه سری اطلاعات بدردنخور زیر سوال بره (2174250) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۲:۳۲:۲۹
میتونه این سخت گیری درس عبرتی باشه و با اخراج و خسارت مالی سنگین زمینه پیشگیری همیشگی داشته باشه
یادمان باشد در شرع ما مسخره کردن حکم سنگینی دارد
پیامبر اسلام (ص) تنها اسیری که اعدام کردند فقط و فقط بخاطر مسخره کردن بود و در احادیث داریم که آبروی مومن از کعبه بالاتر است
ما ادعای پیروی و دوستی شیعه داریم ادعای بزرگی است وقتی رئیس این مذهب در اجرای حدود شوخی نداشتند و با شلاق وارد بازار میشدند و حتی دست یکی از یاران خود را قطع کرده اند (2176032) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۱:۴۸:۳۱
بمیرم برای شکم گرسنه و سبد خالی کالای شما (2174260) (alef-10)
 
علیراضا
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۱:۴۹:۴۲
با سلام
متاسفانه این اقای گزارشکر بارها و بارها اقدام به چنین رفتارهای زننده ای نموده است .ایا نداشتن اطلاعات در زمینه فوتبال باید اینگونه ابروی مردم زیر سوال رود .
حضور چنین افراد معلوم الحال و بی سواد در صدا و سیما باعث شده است که اینگونه بیت المال به جای استفاده درست در جایی نادرست استفاده و به هدر برود .
پس مهندسی فرهنگی کشور که تمنای مقام معظم رهبری است چه شده است . صدا و سیما که باید اینه تمام نمای فضائل اسلامی و انسانی و ایرانی باشد ایا با حضور چنین افرادی می تواند به اهداف خود برسد .
این گزارشکر و خبرنگار محترم که معلوم نیست ابشخورش کجاست و پشت پرده چنین هتاکی هایی کجاست بارها و بارها چنین رفتار های زننده ای از او سر زده است .
صدا و سیما چاره ای جز پالایش این دانشگاه عمومی از چنین افراد سود جو و بی اخلاق ندارد
با تشکر فراوان (2174266) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۱:۵۶:۰۲
وقتي 3000 دانشجوي دكترا با رانت وارد دانشگاه ميشن
وقتي پايان نامه ارشد و دكترا رو با يك ميليون جلوي دانشگاه مي‌فروشند
وقتي استادان به دانشجو به عنوان كارگر مقاله براي خودشون نگاه مي‌كنن
چه جاي تعجب از يك مجري كم سواد ارتباطي! (2174291) (alef-10)
 
بابک
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۴:۴۰
در مورد کار این گزارشگر اینکه این رفتارش درست بوده و اینکه آیا همچین گزارشی باید از تلویزیون پخش می شده یا نه کلی می شود موافق و مخالف نظر آورد. صحبت در مورد شخص مصاحبه شونده هست، من خودم علاقه‌ای به فوتبال ندارم و پیگیری هم نمی کنم و اطلاعاتم در مورد فوتبال هم در این حد هست که تیم ما رفته جام جهانی حتی نمی دونم با چه تیم هایی هم گروه هستیم، رقبا در چه سطحی هستند و ... اسم بازیکنان تیم چی هست، واقعیتش برام مهم نیست، برای خیلی های دیگر هم مهم نیست، نه علاقه‌مند هستم نه از فوتبال پول درمیارم ، بعضی وقتها هم که خبرهایی می گذارید از فساد و زد و بند در فوتبال به نظرم میاد که بد نیست هر از چند گاهی کلا تعطیلش کنند! :) . خوب اگر کسی از من سوالی در این مورد بپرسد و یا بخواهد نظری بگیرد، بدون ناراحتی و خجالت خواهم گفت «من از علاقه‌مندان فوتبال نیستم و پیگیری هم نمی کنم» اصول دین و واجبات نیست که ندونستنش برای آدم خسران دنیا و آخرت داشته باشه!
مشکل این هست که چرا تو جامعه ما این حس هست که باید حتما در مورد همه چیز اطلاع داشته باشم و صاحب نظر باشیم. (2174312) (alef-10)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۰۸:۰۰
حالا خواسته یه شوخی کرده باشه دیگه شما چرا اینقدر سخت می گیرید از عکس العمل مصاحبه شونده هم معلومه که خوشش اومده (2174326) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۱۰:۵۳
این مجری ضعیف است برخورد اجتماعی خوبی ندارد. (2174337) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۲۵:۱۶
اگه شما مخالفید پس چرا مصاحبه رو منتشر کردید. (2174395) (alef-10)
 
سپیده
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۲۹:۴۸
خب هر چیزی جای خودش
مگه قراره همه برن حوزه علمه و همه باید اطلاعاتشون توی اون زمینه باشه؟؟؟

هرچن تمسخر هم چیز خوبی نیس و ناپسنده، خوده عزیزان حوزوی اینو میگن (2174412) (alef-10)
 
سپیده
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۲:۳۱:۱۷
نوع پوشش نشون میده گزارش مال این فصل و الان نیس
ضمناً لباس گزاشگر با مارکی که داره معلومه از اون گروناس (2174419) (alef-10)
 
اصغر
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۰۷:۴۲
با سلام چیزی مضرتر از فوتبال داریم؟فوتبال به چه درد می خوره جز اینکه عده ای پول بیت المال رو به جیب می زنند و اسراف می کنند--- زهلم گه دیر فوتبالدان (2174546) (alef-10)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۰۹:۱۳
به نظر من مسله اصلی اینجاست وقتی من در مورد یه موضع اطلاعی ندارم چرا باید در موردش صحبت کنم.در ضمن از طرف سوال میشه با کی بازی داریم میگه با کشور آسیا . به نظرتون این ربطی به داشتن و نداشتن اطلاعات فوتبالی داره یا نه .خوب اصلا وقتی طرف حتی نمی دونه کشور چیه ، چرا باید به خودش اجازه بده در این مورد حرف بزنه .این مسله متاسفانه توی مسولین هم زیادهستش .طرف هر چی میشد می گفت من از همه شما بهتر می دونم .اینطوری شد که 8 سال کشور به اندازه 100 سال به عقب رفتیم .و تا 100 سال دیگه هم به همون جایگاه قبلیمون نمی گردیم (2174552) (alef-10)
 
كريمي
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۱۹:۴۷
اين نمونه اي از رفتار اكثر مجريان و گزارشگران صدا و سيماست. مثلا اسم شهرها و روستاهاي كشورمون را اشتباه ميگن....تو مصاحبه با مردم عادي به جاي "شما" ضمير مفرد " تو " را بكار ميبرن....يه بار ديدم يكي شون بدون اجازه كلاه پيرمردي را برداشت كه در فرهنگ ما يه جور بي احترامي است. يا بارها ديدم " چشيدن " غذا را " تست كردن " ميگن و خيلي موارد ديگه.... (2174580) (alef-10)
 
سعید_
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۲۳:۲۷
لگد کوبیدن به کره ای گرد شده افتخار و کسی که لگد ماهرانه تری میزنه میشه قهرمان ملی
اینو در زمان گذشته به هر کسی میگفتی فورا به دیوانگی شخص شهادت میداد
حکومت های اسلامی چرا ... از پول بیت المال میبخشند به لگد زن ها اون هم در حد پروژه های عمرانی ماندگار
دانستن اسم لگدزن حرفه ای ایرانی و خارجی یا باشگاه لگدزنی شده علم و اطلاعات عمومی که ندانستن اون یعنی مسخره کردن - واقعا به کجا پرت شدیم
میخواهم بدانم این آقا میتونه چند شعر از سعدی بخونه و ترجمه و تفسیر کنه و صنایع ادبی موجود در آن را توضیح بده (2174591) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۸:۰۷:۵۲
كره غير گرد هم داريم؟ منظورت توپ گرد نيست؟ توپ غير گرد ميشه مثلا توپ راگبي! اما كره غير گرد رو ميشه توضيح بدي؟ بعدش برسيم به صنايع ادبي و سعدي. (2176482) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۱۰:۱۵:۳۶
نکته دان نیمه محترم مهم اینه که مطلب رو رسونده
شما باید روزنامه نگار باشی که نگاه نمیکنی اصل مطلب چیه بلکه دنبال حاشیه میگردی تا خرابش کنی - امثال شما در این جامعه خوب پیشرفت میکنند (2176642) (alef-10)
 
راد
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۴۴:۱۵
باید این گزارش گر توبیخ بشه
تا بفهمه توهین به ارزش و مقام انسان یعنی چی (2174661) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۳:۵۷:۰۳
البته خود مصاحبه شونده هم حقش هست، تو که نمی دونی چرا حرف میزنی، بگو من اطلاع ندارم. همچین با آب و تاب میگه فلان تیم باشگاهی اروپا همگروه ایران هست!!! من حق رو به مجری می دم که این افراد رو به تمسخر بگیره که خودشون رو عالم میدونن در هر زمینه ای اظهار نظر کنن (2174695) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۰۸:۲۱
البته مسخره کردن کار انسانی و شرعی نیست. اما اگر ما ایرانیها یاد بگیریم در مقابل چیزی که بلد نیستیم، ادعا نکنیم و خیلی صریح بگیم نمیدونیم یا بلد نیستیم، مسخره هم نمیشیم (2174727) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۱۷:۵۶
ندانستن اینکه ایران با چه تیم هایی بازی دارد، مسخره کردن ندارد.

بلکه بی ادبی و بی فرهنگی این مجری است که باید دستاویز هزاران طنز و مطلب انتقادی فرهنگی شود. (2174765) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۵۳:۱۷
من که ز بيخ اين فوتبال دولتي را قبول ندارم . بقول آن آقاي مربي که ميگفت قبل از هر مسابقه اي بايد بنشينيم و مشخص کنيم که چند تا گل بايد بزنيم و چند تا گل بايد بخوريم (2174854) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۸:۰۳:۴۱
اميدوارم الف اين نظر رو منتشر كنه.
دوست من اينكه فوتبال ما سر و ته نداره و فساد درش غوغا ميكنه قابل بحثه و قطعا استدلالاتي هم براش هست كه براي هيچ كس درمورد فساد و باندبازي در اين فوتبال جاي ترديد نذاره.
اما من معتقد نيستم كه اين باندبازي در حد تيم ها مطرح باشه. يعني امكان اينكه به بازيكناي فوتبال بگن كي بايد برنده بشه كي بازنده، اصلا منطقي به نظر نمياد! فكر ميكني اين همه بازيكن تو اين فوتبال به ويژه ٢٢ تا بازيكن دربي تهران اونقدر رازدار و صبور هستن كه تو اين همه سال اصلا حرفي از هيچ كدوم درنيومده كه بگن مثلا به ما گفتن ببازيم يا ببريم؟ شايد بشه داوري رو مديريت كرد چون چند نفر هستن و واسه مدت طولاني ثابت، اما اينكه مربي و بازيكن هم اينجوري بشه بهشون گفت نتيجه چي بايد باشه قابل باور نيست. (2176471) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۵۴:۰۰
یک شهروند ایرانی و مسلمان جالب است اصلا جرا هر کسی بایددر همه موارد اطلاع داشته باشد یکی شاید دلش بخواهد کلکسیون تمبر جمع کند دیگری بخواهد برود کوه نوردی ایا بایداصول دین را کامل بداند اقا جان چرا میگید شهروندایرانی مسلمان مثلا اگر یک ترک ساکن ترکیه اطلاع نداشته باشد محق تمسخر خواهد بود اگر یک بودایی اطلاع نداشت باید مسخره شود (2174856) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۴:۵۹:۳۷
اون موقع که ملت یه دوربین میبینن ذوق برشون میداره فکر این چیزاشم بکنن.
من طرفدار صدا و سیما نیستم ولی تفسیرتون نادرسته. بارها با چشم خودم دیدم که بعضیها برای اینکه باهاشون مصاحبه بشه چه ژانگولربازیا که در نمیارن. در این یک مورد مشکل از وسوسه ی دیده شدنه، نه صداوسیما (2174873) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۵:۱۲:۳۶
وقتی مجری هاوگزارشگرهای قدیمی به خاطر هم جناح نبودن با آقای ضرغامی اخراج میشن و مجری های جدیدبا زد و بند و فامیل بازی میان.توقع بیشتر از اینم نیست (2174920) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۵:۲۴:۱۱
تو همه جای دنیا از این جور شوخی ها میکنند حتی کسانی مثل رئیس جمهور و نخست وزیر رو باهاشون شوخی میکنند اون وقت تو مملکت ما همه میخوان بهم حمله کنند (2174951) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۶:۲۷:۲۲
خدا می داند که چقدر از فوتبال بدم می آید و از آن متنفر هستم. هم از تیم ها، هم از بازیکناش، هم از گزارشگراش، هم از طرفدارهای دو اتشه آن. دلیل می خواستی ، خدمت جنابعالی عرض می کنم.
1- خواستگاه آن انگلستان است، انگلیسی جماعت در تاریخش, هر کاری کرده برای حقه و کلک زدن به ملت ها بوده و وقتی که خیلی مطمئن بودی که این یکی کار خیر است، بعد از گذشت مدت ها می فهمی که از بس کلاه بزرگ بوده، نتوانستی آن را درست ببینی.
2- اصولاً بازیکنان حرفه ای فوتبالی، مغرور, خودخواه، کم سواد، بدون عفت کلام و دیکتاتور صفت هستند و حاضر نیستند نظر دیگران را بپذیرند.
3- اصولاً طرفداران دو آتشه فوتبال آدم های علاف، با متوسط سواد پایین و .... هستند.
4-تقریباً تنها ورزشی است که وقتی یکی از تیم ها می بازد، طرفدارانش ، شروع به تخریب اموال عمومی و حتی ضرب و جرح مردم عادی می کنند.
5- بیشترین درگیری ها در حین ورزش و پرخاش گری های حین ورزش و همچنین مرگ و میر حین ورزش مربوط به فوتبال است.
6- فوتبال وسیله ای شده در دست سیاسیون دنیا تا به مانند مواد مخدر بوسیله آن مردم را تخدیر کنند تا از درد های واقعی خود غافل شوند.
7- فوتبال به مانند اختاپوسی روی سایر رشته های ورزشی افتاده و اجازه تحرک و بالندگی را از آن گرفته است.
8- ورزشی است که ابداً ورزش نیست، چون ورزش باید باعث سلامتی جسم و جان شود، ولی فوتبال معمولاً باعث پارگی منیسک زانو و لیگامان زانو و تخریبغضروف مفصل زانو، آرتروز زانو و شکستگی استخوان های ساق و دررفتگی مچ پا، افزایش فشارخو و گاهی هم ایست قلبی و مرگ می شود، واین ایست قلبی و سکته مغزی حتی در تماشاگران تلویزیونی این بازی مسخره دیده شده است.
9- ورزشی که انگیزه نوجوان را برای تحصیل و تلاش مثبت می گیرد و بیشتر فکر و ذهنش درگیر قراردادهای میلیاردی بازیکنان حرفه ای می کند.
10- بودجه ای که هر سال در دنیا به این ورزش اختصاص داده می شود، اگر بین سایر رشته های ورزش توضیع شود، قطعاً تحولی عظیم در ورزش برای سلامتی و ورزش به معنی واقعی آن اتفاق می افتد.
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ خواهشاً بدون احساسات و با تعقل به فوتبال آنچنان که هست خوب فکر کن و شما هم به نهضت حذف فوتبال از جامعه بشری بپیوند.
با تشکر فراوان از همراهی که خواهید فرمود. (2175160) (alef-10)
 
وحيد
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۱۲:۴۲:۳۷
آخه دوست عزيز تو كه اينقدر سواد سواد ميكني.... تحصيلات خودت چقدره؟؟
منبع اطلاعاتت كجاست؟؟؟
اخه وقتي همه ورزشا رو بقيه كشورا ابداع كردن چي ميگي تو؟؟
مثلا واليبالو امريكا ابداع كرده .... الان واليبال ورزشيه براي چپاول ما؟؟؟
خداوكيلي ادمي مثل تورو بايد يه گزارش طنز مثل همينكه تو ايت مطلب هست ازش بزارن تا بلكه بعدش نخواد نظر روشنفكري بزاره....
من موندم اون 6 نفري كه بهت + دادن اصلا خوندن ببينن تو چي گفتي!!!
يه كلام اومدي حرف بزني ..... برادر حرف نزن.... والا نميگنده... (2176929) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۱۹:۳۶:۰۱
اگر پخش این گزارش ها بدون اطلاع و رضایت فرد گزارش شده باشه درست نیست و تجاوز به حریم شخصی فرد هست (2175724) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۰:۵۲:۳۶
شما به جای ازرادگیری به مجری ایراد به فرهنگ ما بگیر که با دیدن دوربین حاضریم درباره همه چی نظر بدیم. نظر مفت ندیم کسی هم مسخره مون نمیکنه (2175846) (alef-10)
 
oمحمدرضا
۱۳۹۳-۰۳-۱۰ ۲۱:۳۹:۵۲
این خبر نگار رو خدایی باید 100 بار اخراجش کنن که فکر کرده مردم مسخرشن !!
توی آمریکا وقتی دیوید بکهام رفت 30% آمریکایی ها حتی نمیدونستن حرفه ی دیوید بکهام چیه ( سرچ کنید ) اونوقت این بی وجود رو ببین ... (2175929) (alef-10)
 
محس
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۱:۵۴:۳۶
تقسیم بندی مردم در دولتهای مختلف
1_رفسنجانی: فقیر و غنی(عینی)
2-خاتمی : مذهبی متحجر و متمدن روشنفکر
3-احمدی نژاد: سبز و غیر سبز
4- روحانی: مداح با سواد با شناسنامه و منتقد بی سواد بی شناسنامه (2176319) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۰۷:۲۳:۴۷
برخورد اونها داغون، برنامه های اونا داغون تر
شما چرا آبروی این برادران رو می بری نمیگی فیلمشونو میزاری همه ببینن
چی بشه ؟؟؟ (2176412) (alef-10)
 
آبتین
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۱۲:۱۲:۱۴
نداشتن اطلاعات عمومی مختص به این دو سه نفر نیست، این معظل گریبانگیر کل جامعه میباشد.
مرحوم ناصر حجازی هم در برنامه کارشناسی زنده ۸ سال پیش یادمه که فکر میکرد پرتغال در قاره آمریکا قرار داره و در دو کانال زنده ۳ و ۲، در مقایسه تیمهای پرتغال و بقول خودشان مگزیک، تاکید میکرد که پرتغال در آمریکاست و بازیکنان تیم پرتغال، در تیمهای اروپایی توپ میزنند و تیم بهتری از مگزیک هست. متاسفانه اینها ناشی دور بودن از زبان انگلیسی میباشد.
خود عادل فردوسی پور، در یکسال اخیر هر هفته بجای واژه « اینفونگرافیک» از «اینفوگرافی» استفاده کردو کسی پیدا نشد غلط ایشان را بگیرد.یعنی فکر میکرد یه چیزیه شبیه « بیوگرافی» و مدام قبل از مهمان ویژه، میگفت:«نگاهی به اینفوگرافی این بازیکن میاندازیم». در صورتیکه کلمه ای بنام « اینفوگرافی» وجود نداره. اینها فقط و فقط بدلیل مطالعه کم و غریبه بودن با زبان انگلیسی میباشد. در هر صورت کار این گزارشگر که بی اطلاعی اینها را عمومی کرده، زشت بوده و خود نیاز بدرمان دارد. (2176880) (alef-10)
 
خرابکار
۱۳۹۳-۰۳-۱۱ ۱۳:۲۱:۳۰
بخش خبری بیست و سی از پوپولیست ترین برنامه های تاریخ جمهوری اسلامی محسوب میشه.
عوام فریبی در گزارشات تبدیل به یک رسم شده
استفاده از لحن های غلط و معکوس برای تحریک ذهن شنونده و استفاده از رنگ های سرد و مایوسانه در توصیف دشمن.
به قول جمادی: میرن از لبو فردش محل درباره ی نشست ژنو نظر می گیرن!
پوپولیسم
پوپولیسم
پوپولیسم (2177012) (alef-10)
 
قاسم
۱۳۹۳-۰۳-۱۲ ۰۱:۳۳:۱۴
در این کشور همه با هم در ستیزن! فرضا کسی از چیزی بدش بیاد و هیچ اطلاعی راجب اونهم نداشته باشه هیچ انسان با شخصییتی اجازه تمسخر او را ندارد.
هنوز تعامل و زندگی با تعامل را نیاموخته ایم! ادعای سروری دنیا را داریم شرم آوره! کجاست فرهنگ چهارهزار ساله ای که ب آن مینازیم؟ (2178660) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۱۲ ۰۸:۲۷:۳۱
آنچه که مورد تمسخر می تواند قرار گیرد صدا و سیمایی است که از چند ماه پیش با برنامه های مختلف در پی سر کار گذاشتن مردم با فوتبال جام جهانی است!!! فوتبالی که علیرغم هزینه های نجومی کوچکترین راندمانی را ندارد و آقای کفاشیان در قبال این همه هزینه به دنبال این است که تیم ملیییییی
از آرژانتین گل کمتری بخورد تا رسما مضحکه عام و خاص نباشد!!!
مردمی که در امرار معاش عادی خود مانده اند و از جیبشان به ناحق و به زور برداشت می شود و به جیب عده ای به اسم فوتبالیست ریخته می شود که به زور شانس به جام جهانی می روند و با سوار شدن به گران قیمت ترین خودروها و کسب املاک با قیمتهای رویایی به ریش کل مردم ایران می خندند و مسئولین عادل مملکت هم باد در غبغب خود می اندازند!!!!
به امید ظهور آقا امام زمان که عادل است و منجی جهان (2178808) (alef-10)
 
محمد صالح
۱۳۹۳-۰۳-۱۳ ۲۱:۰۳:۴۸
ول کنین بابا پولشو یه عده دیگه میخورن بحث و جدلش مال مردمه (2182893) (alef-13)
 
فرشاد
۱۳۹۳-۰۳-۱۵ ۱۶:۲۵:۴۲
همین کارها رو میکنند که کسی صدا وسیمای ایران نگاه نمیکنند (2184598) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.