نظر منتشر شده
۱۲۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 160488
BMW X6 اشک دیده ی من و خون دل شماست
رحمان زارع
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۱
در کشوری که بسیاری از مردم به سبب مشکلات اقتصادی توان تحصیل،ازدواج،خرید که هرگز اجاره یا رهن مسکن،تهیه ی جهیزیه ی دخترانشان و... ندارند چگونه می شود تحمل کرد که یک باشگاه کاملا دولتی از پول بیت المال مسلمین میلیاردها تومان برای یک بازیکن فوتبال هزینه کند. آن هم در شرایطی که قانون اجازه نمی دهد دولت باشگاه داری حرفه ای کند،آن هم در شرایطی که دولت و مجلس چند ماه است سر ۲۸ هزارتومان یارانه ی بیشتر به مردم سر دعوا دارند و هرماه یارانه ها چند روز دیرتر پرداخت می شود.

معلوم نیست نظارت مجلس کجاست؟ دیوان عدالت اداری کجاست؟ سازمان بازرسی کل کشور کجاست؟ سازمان لیگ برتر و سقف قراردادش کجاست؟ انگار در این مملکت تمام سقف ها فروریخته و تمام نهادهای نظارتی از ایستادن مقابل حیف و میل بیت المال می ترسند و خدای نکرده شاید نمک هم گندیده!

بازیکنانی که در زمین خودی و باصدهزارنفرتماشاگر توان زدن یک گل به تیم دسته چندمی آسیا-قطر- ندارند باید میلیاردها تومان پول بیت المال را به جیب بزنند و حتما مانند آقای Xبروند در بهشت شداد امریکا -لاس وگاس -ویلا بخرند و با مبتذل خوانان عکس بگیرند.وشاید روزی مدال شجاعت ملی هم تقدیمشان کنیم. آخر این ها آبروی مملکتند شاید هم صاحب مملکتند.جوان بیست وچند ساله ای باید برای ۳۰۰ روز نزدیک یک ونیم میلیارد پول بگیرد یعنی روزی حدودا پنج میلیون تومان و کارگر و معلم و استاد دانشگاه باید ماهی نهایتا۵۰۰تا۷۰۰ هزارتومان بگیرند. یعنی اگر معلمی ماهی به فرض محال یک میلیون بگیرد باید ۱۲۵ سال کارکند تا بشود حقوق یکسال آقای فوتبالیست.

صداوسیما هم که دربست در اختیار این هاست . در ساعاتی هم که فوتبال و حواشی آن نیست تلویزیون به پایین تر از میدان ولیعصر تهران قدم رنجه نمی کند.هم آب و هوای زعفرانیه و فرمانیه بهتر است هم حال و نوای آن! پابرهنه ها که برای مملکت کاری نمی توانند بکنند. به قول سردار سازندگی باید مرفهان را راحت گذاشت تا مملکت را بسازند.کارخانه هایشان را البته! البته پابرهنه ها هم خوبند. برای رای گیری، برای روز جنگ برای سربازی ، بالاخره باید این رعیت ها باشند تا ارباب ها اربابی کنند.
جذب بازیکنانی چون بنگر، حسینی، ماهینی، گردان، پولادی و قاضی در شرایطی در همان روزهای ابتدایی نقل و انتقالات با رقم های نجومی انجام گرفت که بسیاری از اهالی فوتبال، درباره منبع درآمد باشگاه پرسپولیس در جذب این بازیکنان سوالاتی را مطرح ساختند.

ماجرای ۱۵ خودرو دریافتی این باشگاه و اهدای آنها به بازیکنان که از سوی معاونان رویانیان نیز تایید شد، از جمله شبهاتی است که این روزها درباره آن سوالات بسیاری مطرح می شود.

یکی از این خودروها نیز قرار است به کریم انصاری فری برسد که در روزهای اخیر دعوا بر سر جذب او بالا گرفته است. البته قرمزپوشان در این امر پیشی گرفته اند و قرار است هر طور شده این بازیکن را جذب کنند. آن‌هم با قراردادي كه مي‌گويند قيمتش یک ونیم ميليارد تومان است و قطعا جایزه های میان فصل بخاطر مثلا گل در فلان بازی و پاس گل در فلان بازی و امثالهم را باید به مبلغ قرارداد افزود.
اگر خاوری دزدی کرد و فرارش دادند بعضی ها هم با فوتبال بیت المال را حراج کردند و ماندند تا بیشتر به کشور جیبشان خدمت کنند. باید گفت فوتبال ابر دزد یا ابرگرگی ست که توسط چهره ی عروس نمایش به عقد مردم در آمده اما در حقیقت او عروسی ست که در عقد، بسی داماد است ! با فوتبال مارا سرگرم نمی کنند بلکه سر ما را گرم می کنند تا همچنان بعد از گذشت سی و چهارسال از بهار انقلاب بیت المال مستضعفین بیت الحال مرفهین باشد.
شب ها که با یورو تمام شهر خواب می کنند اموال پابرهنه ها یواش آب می کنند.

دیگر این را نمی توان تبعیض نام نهاد که یک ستم یک ابر ظلم آشکار است . یک دزدی مدرن است. دزدی موجه. چنان موجه و مقدسش کرده اند که اگر بانگ های دزد برداری خود صاحب مال مقابلت می ایستد.

BMWمدلX۶ تقدیمی به پول بالیستها همان گوهر تابناک تاج پادشاست که اشک دیده ی من و خون دل شماست وآن گرگ اینبار حرفه ای تر با گله آشناست. و این روزها چوپانان هم شریک گرگند و هم رفیق گله.
 
هادی
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۰:۳۱:۲۳
نمی دانم شما زمانی که چک بانک ت در دستان سیدمهدی رحمتی بود که رنگ آب بگیرد کجا بودید
نمی دانم زمانی که سیدجلال در فصل قبل تا آستانه آبی شدن رفت اما به خاطر ...زرد ماند کجا بودید
نمی دانم شما زمانی که ژنرال به خاطر تنها یک و نیم میلیارد تومان عاشق تبریز شد کجا بودید
نمی دانم...
نمی دانم چرا الف و بسیاری از رسانه های دیگر امسال نگران بیت المال شده اند و سال قبل با آنکه سال جهاد اقتصادی بود دم فرو برده بودند
آن روزها به جای حرف از بازرسی کل کشور صحبت از مدیریت قوی دوستانتان بود
اما یک چیز را خوب می دانم الف این پاسخ را سانسور می کند مانند دهها پاسخ دیگرم
چون او تنها نقد می کند و تاب نقد شدن ندارد
الف مثل انتقاد (846100) (moderator19)
 
رحمان زارع نویسنده ی همین مطلب
Europe
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۹:۱۸:۳۸
با سپاس که نوشته ی مرا خواندید. آن هایی که مرا و نوشته ها وشعرهایم را می شناسند می دانند که همواره در سال های قبل هم دغدغه ی بیت المال داشته ام اما به دلیل دسترسی نداشتن به اینترنت مثلا پرسرعت و ... مطالبم را به جایی برای انتشار نفرستاده ام. بخصوص دوستان شیرازی براین ادعا شاهدند..برای آگاهی از بعضی سروده ها و نوشته هایم شما را به شعر" میان تو و انقلاب" که در سایتgoyda.ir موجود است ارجاع می دهم.
و تاکید دارم که هم استقلال و هم پرسپولیس و هم بعضی تیم های دیگر بیت المال را هدر می دهند.درضمن بنده با هیچ تیم و هیچ شخصی بخاطر فوتبال برادرخواندگی یا پدر کشتگی ندارم.در ضمن حراج بیت المال فقط در فوتبال نیست که خود بهتر می دانید. (848057) (moderator19)
 
محمد
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۹:۵۳:۵۴
من خود پرسپولیسیم اما با نویسنده موافقم
با ادامه‌ی این روند فوتبالمون نابود میشه! وقتی انصاریفرد به خاطر گرفتن پول بیشتر حاضر نمیشه بره اروپا وقتی نکونام به خاطر پول بیشتر میخواد برگرده ایران یا قطر ...

این پول‌ها داره فوتبال رو نابود میکنه ... (848124) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۰۳:۰۷:۲۸
موارد غلط در این مطلب زیاده کدام استاد دانشگاهی 700 هزار حقوق میگیره؟ در ضمن اقای ایکس هم درامدش از باشگاههای المانی اغاز شده و .... (848822) (moderator19)
 
ایمان
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۰:۲۰:۳۴
بنده ی خدا مسئله استقلال و پرسپولیس نیست، مسئله پول بیت المال است. من خودم از این فوتبال و استقلال و پرسپولیس متنفرم کاری به این فوتبال آبکی ندارم. اما درست از جیب من و تو به چهار تا بازیکن پولکی اینهمه پول بدهند و ما برای خرید یک کیلو گوشت هزار تا مشکل داشته باشیم؟ (849237) (moderator19)
 
نسیم
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۰:۲۱:۰۰
حرومشون باشه . ما که راضی نیستیم.. (849239) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۰:۴۴:۱۰
حاشیه سازی نکن این همه دزدی تو این مملکت میشه تو چسبیدی به این
پرسپولیس مال 30میلون ایرانی که اکثر اونها پیشنهاد دادن ما خودمون هزینه تیممون را میدیم

پس موافقیم با کار های سردار (846106) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۲۳:۲۳:۵۳
خوب مدیر عامل شماره حساب اعام کنن تا هوادارها پول برزیزن. این که دعوا نداره. (848507) (moderator19)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۰۱:۰۳:۳۶
این هم یک ادعاست. کافی است این دو باشگاه سهامی عام شوند تا در مدتی کوتاه ورشکسته شده و کاسۀ چه کنم چه کنم دست بگیرند و دوره بگردند. (848715) (moderator19)
 
من
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۳:۰۹:۴۷
کاری نداره شما بیا کل حقوقت را با کسر سهم زن و بچت بده برای پرسپولیس عزیز تر از جانت (849622) (moderator19)
 
سیامک
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۱:۱۸:۵۹
نگارنده گرامی چه شیرین گفتی و تمامی فرمایشات زیبا و صحیح اما پارسال این قلم زیبا و سخنان شیوایت را کجا خرج میکردی ؟؟؟ آن روز که دروازه بان اول کشور دود از سر استیلی و کاشانی بلند کرد و به استقلال رفت یا آندوی عزیز که رقم قراردادش میلیاردی بود یا جاسم کرار که فقط پول مفت گرفت یا جباری و..... (846134) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۱:۴۸:۵۰
کو گوش شنوااا... (846167) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۲:۱۹:۳۰
آقای رویانیان گفت ماشین که چیزی نیست من اگه داشته باشم بهشون هواپیما می دم جناب سردار به منطق محروم این سرزمین یه سر بزن بعد از بیت المال اینجور راحت ولخرجی کن (846207) (moderator102)
 
سعید
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۰:۰۵:۴۴
اقاجان اینا همش بیت الماله!! یک هفتادم این پولها مال منه دیگه! من سهمم رو حرومشون میکنم! بقیه رو نمیدونم!
باید جر بخورم در ماه برای 400000تومان با 10 ساعت کاردرروز توسوله گرم اونوقت اینا..... (846373) (moderator19)
 
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۰:۴۷:۳۳
آقای رویانیان برای محبوبیت خود نزد مردم و هواداران پرسپولیس از جیب مردم هزینه می کند و مدام منت سر مردم هم می گذارد که من چندین سال مدیریت کرده ام و ... آقای رویانیان اگر شما مدیر لایقی هستید از جیب مبارک خودتان هزینه نمایید ، عیار مدیریت شما آنگاه معلوم خواهد شد که بتوانید بدون اتکا به منابع مالی دولت که متعلق به مردم هست تیم داری نمایید در آن صورت هزینه میلیاردی هم انجام دهید کسی بر شما خرده نخواهد گرفت خواهشا بس کنید این مسابقه حراج بیت المال را . (846964) (moderator19)
 
خودم
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۲:۲۹:۲۴
هزاران آفرین... (846226) (moderator102)
 
محراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۲:۳۰:۲۱
سلام
دست شما دردنکنه.
چرا این مسئله از سوی سازمان های نظارتی مثل سازمان بازرسی کل کشور پیگیری نمیشه؟ (846227) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۲:۵۲:۵۹
تنها جایی که شایستگی اجرای طرح‌های انقلابی «مرگ یکبار شیون یکبار» را دارد همین فوتبال است.

تیم‌های دولتی را واگذار کنند به بخش خصوصی و مشغول پوشش بی‌طرفانه‌ی وقایع فوتبال شوند. به خدا فوتبال از سیرک گذشت به کمدی سیاه تبدیل شده! (846260) (moderator19)
 
mhashemi
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۲:۵۷:۰۶
چه هنری است که در این داستانهای که در گیرش هستیم دوستانی ماشین های چند صد میلیونی میشوند و به هم نوع کمکی نکنند واقعا این چه هنری است . (846273) (moderator102)
 
استاد دانشگاه
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۲:۵۷:۱۴
خوب به ياد دارم كه در مدرسه علاوه بر اينكه من و چند دوست ديگرم فوتبالمان از شاگردان تنبل بسيار بهتر بود به لحاظ انظباط و درس هم ممتاز بوديم ولي توسعه علم و دانش و اخلاق را انتخاب كرديم تا بازي كردن.
امروز من و دوستانم كه گاهي با هم فوتبال براي تفريح با فرزندانمان بازي ميكنيم همه يا استاد دانشگاه يا پزشك ويا مهندساني هستيم كه شاهد ميلياردر شدن شاگردان آخر مدرسه أمان از مالياتهايي است كه از ما به ناحق مي گيرند و به آنها ميدهند.
بايد بگوييم زنده با ناشايسته سالاري.... (846274) (moderator102)
 
محمد
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۹:۵۹:۳۶
برای فوتبالیست هم خوبه خرج کنیم اما به شرطی که خروجی داشته باشه قطعاً امثال رونالدو و مسی کلی سود برای کشورشون و باشگاهشون داشتن اما بازیکنای ما چی؟ به جرأت میگم یه استپ ساده رو 80 درصد ملی‌پوشامون بلد نیستن (848132) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۷ ۱۷:۰۶:۴۲
البته قبول کن که تو هم استاد دانشگاه نیستی وگرنه انضباط را انظباط نمی نوشتی (863361) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۳:۰۰:۴۵
این پولها خوردن ندارد در گلوی انسان با ایمان گیر می کند من که نمی گذرم و حلال نمی کنم روز جزا اگر اقایان به ان اعتقاد دارند جئلیشان را می گیرم (846280) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۰۴:۵۹
خاطر جمع باش میخورن ی لیوان ا هم از روش کلا اعتقاد اینا اینه که : شما بدهید خوردنش با ما (850956) (moderator102)
 
علی
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۳:۱۹:۵۵
هزینه یک ریال برای فوتبال در این کشور کار بیهوده‌‌ای است. باید پول از فوتبال خارج بشه و به ورزش‌های دیگر که استعداد جوان‌ها در آن نهفته هست٬ تزریق بشه. گرچه این هم مثل هزاران حرف دیگه٬ فقط در حد حرف می‌مونه! (846308) (moderator19)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۳:۴۳:۱۱
جناب آقای زارع نویسنده محترم!
من به این کار ندارم که در فدراسیون فوتبال چه میگذرد، ولی دزد خطاب کردن فوتبالیستها کار پسندیده ای نیست. هر کس که استعداد و مهارت فوتبال بازی کردن داشته و طالب و طرفدار هم داشته باشه وظیعتش همین میشود. قطعا اگر شما هم پسری داشتی که فوتبالیست پرطرفداری بود و میتوانست حقوق های آنچنانی طلب کند، دیگر به این راحتی دیگران را دزد خطاب نمیکردی!!!
این مطلب مرا یاد فیلمی انداخت که چندین سال پیش از تلویزیون پخش شد! در صحنه ای از آن یکی از دستگاههای یک کارخانه از کار افتاده بود و پس از اینکه چند تعمیر کار قادر به تعمیر آن نبودند، متخصص گرانتقیمتی را آوردند. طرف پس از اندکی معاینه دستگاه مورد نظر با یک ضربه چکش ایراد دستگاه را برطرف کرد و سپس درخواست مبلغ هنگفتی (در آن زمان فکر کنم شاید سی هزار تومان) نمود. صاحب کارخانه با عصبانیت گفت سی هزار تومان بابت یک ضربه چکش؟!!! متخصص گفت خیر آقا، یک تومان بابت ضربه چکش و ۲۹،۹۹۹ تومان بابت اینکه چکش را به کجا بزنی تا مشکل حل شود!
من هم دوست داشتم مثل رونالدو فوتبالیست مشهور و ثروتمندی باشم اما نه استعداد این کار رو دارم و نه تا به حال براش زحمتی کشیدم!
از قدیم گفتن یه سوزن به خودت بزن، یه جوالدوز به دیگران. (846335) (moderator19)
 
فرزاد
Europe
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۸:۴۶
به نظر نمیادمنظور نویسنده این باشه که فوتبالیست ها دزدند بنظر میاد منظورشون خود فوتباله.متنشون تهمت و اتهامی به کس خاصی نداره.
ما که از این فوتبالیست ها هنری ندیدیم. (848079) (moderator19)
 
محمد
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۲۰:۰۲:۰۵
کاملاً درسته
اما تو فوتبال ما اون متخصص کیه؟
آخرین ستاره‌ی فوتبال ایران کریمی بود که اونم آخرای عمر فوتبالیشه
بقیه از دم هر چی میگیرن خیلی بیشتر از ارزش واقعیشونه... (848134) (moderator19)
 
مهدی
Latvia
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۰۹:۳۴:۲۲
اینا استعدادن !!! آره خوب نبردن قطر تو 3 تا بازی واقعا استعداد میخواد (849144) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۶:۰۲:۱۴
عزيز من كسي بخيل نيست فوتبال رو خصوصي كنند اونوقت بجاي فصلي يك ميليارد پول مفت، روزي يك ميليارد بريزند توي حلق اين فوتباليستهاي حرفه اي و با اخلاق و با سواد و با ايمان و ....حرف ما اينه كه چرا اين حاتم بخشي ها از پول بيت المال و مالياتي مردم بدبخت صورت ميگيره؟! (850001) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۰:۵۴:۴۵
برادر من حرفی نیست .بگیرن زیاد هم بگیرن ولی نه از جیب بیت المال (850483) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۰۸:۱۲
واقعا که عجب استعدادهایی چشم نخورن !!!!!!! پسر جان استعداد اونیه که تو خوارزمی اول میشه که با هزینه خودش کاری رو انجام داده که بعد هم هیچ حمایتی ازش نمیشه (850961) (moderator102)
 
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۹:۴۶:۳۶
این حرف بشرطی درسته که رویانیان از جیب و درآمد باشگاه هزینه کنه نه از جیب من که اصلا راضی به یک پاپاسی خرج کردن در این راه نیستم این دزدی است (851849) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۳۰ ۲۳:۴۸:۲۸
غصه نخور. تا جوانان این مملکت به جای آینده نگری ، برای فوتبال مسخره سر و دست میشکنند همین هست و بس! (846342) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۰:۲۳:۲۴
تربیت بدنی اجازه بده این باشگاه ها واقعا خصوصی بشن(نه اسماً) اونوقت یارو اگه خواست از پول خودش ده میلیارد بهشون بده به من ربطی نداره.حالا این که چرا خصوصی نمیشن رو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یه خرده فکر کنید (846407) (moderator19)
 
جلال
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۰:۲۸:۲۸
این حرفها چه فایده ای داره... کی گوش میکنه...حیف از اون جوونهایی که اونجوری پرپر شدند که الان خیلی ها با اسم اونا و به کیف خود دارند تاراج میکنند همه چیز رو... (846418) (moderator19)
 
حسین
Germany
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۰:۴۳:۵۳
من که بعد از 30 سال خدمت در ارتش به افتخار بازنشستگی نایل گردیدم جهت ازدواج 3 دخترم مجبورشدم از هر جا وهر کس پول قرض وبا حداقل امکانات دخترانم را به خانه بخت بفرستم لازم به ذکر است در جایی مسولیت داشتم که اگر خدا را در نظر نمیگرفتم وضغیت فعلیم خیلی خوب بود ونیاز نداشتم با تاکسی در این هوای الوده کار کنم سوالم اینست که ایشان پولها وماشینها را از کحا اورده است وتازه میگوید اگر داشتم هواپیما هم میدادم خدایا به داد مردم برس (846438) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۲:۰۴:۳۶
چرا پارسال که استقلال میلیاردی خرج کرد..وسالهای قبل سپاهان صدای هیچکی در نیومد...اون پولا بیت المال نبود؟؟؟؟ (846510) (moderator19)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۱:۳۸:۲۷
اصل موضوع را فراموش نکنید. فرقی نمی کند کدام تیم. خرج های غیر ضروری می بایست تعطیل گردد. (849440) (moderator102)
 
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۹:۵۱:۱۱
میشه اظهار نظر نکنی که بعد نگن طرفدارهای فوتبال همه عقب موندن
چه فرقی داره دزد حالا را بگیر تا بعد با بقیه تسویه حساب بشه (851861) (moderator19)
 
سید
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۲:۲۶:۲۶
درود خدا بر سردار رویانیان که به راستی شاد کردن دل میلیون ها طرفداران پرسپولیس بیش از این مبالغ ارزش دارد (846524) (moderator19)
 
محمد
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۲۰:۰۴:۵۷
من یکی که دلم شکست وقتی عکس بنگر رو با اون BMW X6 دیدم!
شد میلیون‌ها منهای یک! (848138) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۰:۵۷:۱۹
نمی دونم کسی که نون نداره بخوره بردن تیم محبوبش انقدز خوشحالش میکنه؟اگه می کنه که واقعا متاسفم براش (850488) (moderator19)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۱۶:۲۳:۲۰
فصل قبل که دیدیم چجوری دل مردمو شاد کردن. (853593) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۳:۰۶:۱۱
درود بر غیرت نویسنده این متن ودرود بر سایت خوب الف.... (846540) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۷:۴۷:۲۸
مهندس فارغ التحصیل یکی از بهترین دانشگاه های ایران و کارمند رسمی وزارت راه و شهر سازی هستم.
دریافتی خرداد ماه من 413 هزار تومان است.
نا امیدم نا امید... (846598) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۷:۵۴:۵۸
سردار از جیب خودش که نیاورده!! گفته اسپانسر داده!!! چرا سالهای پیش که استقلال و سپاهان و تراکتورسازی ... پولهای آنچنانی میدادند کسی حرفی نمیزد؟؟؟ (846605) (moderator19)
 
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۹:۵۴:۳۶
اسپانسرش بودجه مملکته راست میگه اسم بده
از جیب مردم داره ولخرجی میکنه (851870) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۸:۰۳:۲۷
حالا به پرسپولیس رسید همه یاد مناطق محروم و ریخت و پاش و ... غیره افتادن در مورد سالهای قبل سپاهان و بقیه تیمها چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (846621) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۳ ۰۲:۲۳:۳۷
من نمیدونم کی میخوایم تعصب رو کنار بزاریم یکم فکر کنیم. (852361) (moderator19)
 
ميثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۸:۰۵:۱۰
فوتبال ايران يك مافياي حساب شده براي باشگاه دار كردن چاپلوسان دولت و جذب اراي افكار افراد ضعيف و كم خرد است در حمايت از خود. (846625) (moderator19)
 
محمد
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۲۰:۰۷:۰۸
دقیقاً یادم نمیره هیچوقت دستور احمدی نژاد رو برای خصوصی شدن دو باشگاه استقلال و پرسپولیس! پس چی شد؟ 3 سال گذشت!
و از این میسوزم که این مردم پابرهنه همیشه در صحنه درس عبرت نمیگیرن! (848141) (moderator19)
 
جعفری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۸:۰۷:۳۸
سلام
مطلب قشنگ نوشته شده است ولی چند نکته:
اولا سردار خودش چندین فعالیت اقتصادی را شروع کرده است و اولین کاری که کرد برند سازی کرد تایک درآمد مطمئن برای باشگاه فراهم شود
دوما این بازیکنان که پرسپولیس جذب کرده است سالهای گذشته رایگان بازی نمی کردند و اگر بیشتر از این مبالغی که از پرسپولیس گرفتند دریافت ننمودند کمتر نمی گرفتند
ثالثا باشگاه های ایران اکثرا دولتی هستند
باشگاه استقلال و سایر تیم ها هم پارسال و حتی امسال مبالغی بیشتر از اینها پرداخت نموده اند نویسنده این مقاله حالا این موضوع را متوجه شده اند که مبالغ بالایی به بازیکنان فوتبال پرداخت می شود. (846628) (moderator19)
 
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۸:۰۷:۴۶
باید به نویسنده متن آفرین گفت. واقعا حرف دل ملتی را گفتی.چرا باید در کشوری که این همه بیکار و زیر خط فقر وجود دارد، آنوقت بازیکنان میلیاردی وجود داشته باشد؟
من دوباره حرف نویسنده را تایید میکنم. ولی نویسنده عزیز یک جمع و ضرب کن ببین پرسپولیس امسال چقدر هزینه میکند؟ بعد نتیجه را با هوادارن پرسپولیس مقایسه کن. آیا هوادار جزو این مملکت نیست و نباید برای خواسته آنها هزینه شود؟
شما میتوانی برآورد کنی که بازیهای ضعیف پرسپولیس در سال قبل چه ضربه روحی به بیشتر افراد مملکت وارد کرد؟ و یا اگر برعکس می بود و پرسپولیس بازیهای خوبی را انجام می داد چه نشاطی را به مملکت و افراد آن تزریق می کرد؟
من دوباره تاکید میکنم حرف شما درست است که باید با عدالت کار کرد ولی آیا الان اگر پرسپولیس این هزینه ها را نکند فقر در کشور از بین می رود و عدالت اجرا می شود؟
از طرف دیگر فکر نمیکنم هزینه امسال پرسپولیس خیلی بیشتر از هزینه استقلال در سال گذشته و سپاهان دو سال پیش باشد. (846629) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۱:۱۸:۵۰
خداییش فهمیدی چی می خوای بگی؟ (849386) (moderator19)
 
پرسپولیسی
Germany
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۲:۱۱:۰۳
قطره قطره جمع گردد وانگهی ذریا شود ای دوست عزیز من خودم چهل سال است طرفدار پرسپولیس هستم با این کارها دل جوانان خوش نمیشود اگر باشگاه مانند قبل به ساختن بازیکنان مستعد میرسید الان وضع تیمها به این وضعیت در نمیامد چاه باید خودش اب داشته باشد (850805) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۸:۱۳:۲۶
مورد قبول است ولي چرا سال قبل اين حرفها را نزديد ؟!

مثلا راجع به رحمتي دروازه بان استقلال؟ (846640) (moderator19)
 
قاسمعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۸:۴۳:۲۵
واقعا خیلی تلخ است . اگر باشگاه پیروزی یک باشگاه خضصوصی بود میشد تحمل کرد ولی این یک باشگاه دولتی است . نمایندگان چکار میکنند؟ باید این موضوع در مجلس مطرح شود و جلوی این گونه کارها گرفته شود. من مطمئن هستم پیروزی امسال نیز هیچ مقامی نخواهد اورد و همه این پولها به باد فنا خواهد رفت . اقای رویانیان چوب خدا صدا ندارد شما نیز سرانجام نتیجه این از بین بردن بیت المال را خواهید دید . یا حق. (846705) (moderator19)
 
katrin
Russian Federation
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۸:۴۳:۳۱
ديروز برنامه اي از تلويزيون پخش شد كه اشك آدم را درمي آورد. مسئولين بيمارستان امام رضا كرمانشاه دست به دامن خيرين شده بودند واسه خريد يك دستگاه پزشكي كه مراجعه كننده زيادي از بيماران سرطاني از استانهاي همجوار استان كرمانشاه دارد. از مسئولين كه نااميد شدند دست به دامن خيرين شدند. اما اونوقت يك عده اينجوري پول بيت المال را اسراف مي كنند درحاليكه درماندگان دراين ممكلت كم نيستند. اين همه ناعدالتي تا كيييييييييي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هيچ ناظر و مسئولي هم نيست هيچيييي
خدايا ما كه از همه چي نااميد شديم اما اينا روواگذار ميكنم به خودت. خدايا عدلت را جاري بفرما. (846707) (moderator19)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۸:۴۷:۰۵
این اقا که این همه ادعا داره این پولها رو از کجا اورده
از بیت المال؟
جایی که از پیرمرد روستایی تا دخترک گل فروش زیر پل پارک وی همه در اون
سهیم هستن!!!
اصلا این فوتبالیستهای بی عرضه کی هستن که بهشون این همه اهمیت می دن
اگه تیم بچه محل های پایین شهر بود قطر رو شش تایی می کرد
حالا اقا می ره بازیکن مفت خور تیم ملی رو می خره.
بعد امثال من باید از زصبح تا شب کار کنیم و برای 50 هزار تومن افزایش حقوق سه ماه به مدیرمون التماس کنیم.تازه حقوق ما توی یک ماه بشه حقوق یک روز این فوتبالیستهای فانتزی
ایکاش آقا زمان(عج) زودتر ظهور کنن و حال این ادما رو بگیرن.
همه برای ظهورشون دعا کنید چون دیگه راهی نمونده (846714) (moderator19)
 
تنها
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۸:۵۶:۲۹
واقعا اگه چیزی برای مدیران نداشته باشه این چنین ولخرجی نمی کنند . به نظر من باید دو تا سه سال لیگهای فوتبال ایران رو باید کلا تعطیل کنند هر کی تونست بره خارج بره بعدش هم کل تیم ها رو بدن بخش خصوصی واقعی نه خصوصی شبه دولتی (846730) (moderator19)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۹:۱۵:۳۳
پول هاي حرفه اي و كلان براي بازيكنان غير حرفه اي كه براي تفريح به زمين بازي مي آيند!متاسفانه براي اعتراض و مقابله با اين بي انصافي و بي قانوني ها فقط شاهد انتشار آن در جرايد هستيم تا اقدام عملي!! (846773) (moderator19)
 
آقاجانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۹:۲۲:۳۴
حرف دل ما رو زدی... (846784) (moderator19)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۰۹:۳۰:۴۰
همه جای دنیا فوتبالیست ها دستمزد بالا دارند و ماشین های لوکس سوار می شوند و خانه های مجلل دارند. اینکه یک باشگاه یا موسسه به بازیکنان و کارمندان خود چه دستمزدی بدهد بستگی به ارزش آن فرد برای آن موسسه دارد و هیچ سقفی برای آن وجود ندارد. البته هرفردی براساس دستمزدی که می گیرد باید به دولت مالیات پرداخت کند. بنابراین درنهایت این مالیات به خزانه ملت واریز می شود. تفاوت ما با دنیا در این است که باشگاههای خارجی همگی خصوصی هستند و باید خرج خود را دربیاورند. اما در ایران دستمزد بازیکنان از خزانه ملت پرداخت می شود. ارزش قرارداد روی کاغذ کاملا" تصنعی و کمتر از مبلغ واقعی است و بازیکن براساس آن مالیات بسیار کمی پرداخت می کند. بنابراین نه تنها سودی به خزانه ملت واریز نمی شود بلکه تنها ضرر آن به مردم می رسد. (846797) (moderator19)
 
مرجان
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۰:۰۸:۱۸
کار کنید هنر داشته باشید پول در بیارید!اکه هم هنر ندارید باید به همین حقوق راضی باشید...ملت ما فقط غر میزنند دریغ از تلاش .هر کی تلاش ووافعی کنه به جاهای خوب هم میرسه (846883) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۰:۵۶:۰۹
راست میگوئی یامجردی خونه بابات یا از این قبیل پولها برایت رسیده کدام هنر دعوای دو مدیر عامل که برای خودشان از پول مملکت دکان باز کرده اند و قیمتها را برده اند بالا هنر نیست البته اگر خودشان درصدی از این پول را نگیرند؟! (846981) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۱:۰۶:۳۷
تو حتما بلدی چجوری کارکنی تا هنرمند باشی! (847005) (moderator19)
 
حسین
Europe
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۱:۵۱:۲۷
فکر میکنم منظور هنر تبدیل مس به طلا اگر کارامئزی کنی حاظرم حاصل سی سال خدمت را برابر فیش حقوقی پرداخت نمایم مرجان (847135) (moderator19)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۲:۵۲:۴۲
منطقتون كجا رفته خانوم محترم!!! (847290) (moderator19)
 
پدربزرگ
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۴:۲۰:۵۶
عزیز دلم خیلی ها از این بیشتر تلاش می کنند ولی توی تمام عمرشونم اگه تلاش کنند به اندازه یه سال اونا پول در نمیارند. (847477) (moderator19)
 
ولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۴:۲۳:۴۴
درست میگی هنر داشته باشیم. اگه ایناحداقل مثل والیبال جز 10تا تیم اول دنیا بودند دلمون نمی سوخت. جون من هنر این فوتبالیستهای وطنی رو برای ماهم بشمر... (847484) (moderator19)
 
بسکتبالیست حرفه ای
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۴:۲۴:۵۳
خیلی از همین فوتبالیست ها هستند که هم از لحاظ تکنیکی بهترند و هم از لحاظ اخلاقی ولی چون مثل بعضیا آشنا و پارتی ندارند توی اجتماع حل میشند و هیچ نام و نشونی ازشون پیدا نمیشه.اینجا اگه شایسته سالاری بود و واقعا این پولهای هنگفت حقشون بود کسی اعتراض نمیکرد.
متاسفانه پولها را میگیرند و کاری هم که ازشون انتظار میره را انجام نمیدن چون میترسند که ساق پاشون آسیب ببینه و کمتر گیرشون بیاد. (847486) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۵:۰۵:۲۳
شما چشمتو وا کن انگار چشم نداری (847589) (moderator19)
 
دکتر
Europe
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۹:۲۳:۰۴
دفاع از حق خود نه تنها غر زدن نیست بلکه باید گفت واجب هم هست. (848067) (moderator19)
 
فوتبالیست قدیمی
Europe
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۹:۳۵:۲۶
آیامی دانید آقای غلامرضا رضایی ذخیره تیم آقای رسول کاظمی در زمین خاکی های جنوب شیراز بود که در زمین قبرستان شیراز به او کمتر بازی می رسید؟
او ذخیره ی کسی بود که در جوانی اش العین امارات اورا می خواست.
اما تبعیض در قوانین چه بر سر او آورد؟
اگر او را می دیدید به علی کریمی ومجتبی جباری تکنیکی نمی گفتید. چه کسی به هنر او توجه کرد؟او پسر یک کارگر بود. یادش بخیر. (848090) (moderator19)
 
دانشجو
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۰۱:۳۴:۴۴
خانم مرجان 10 ساله که عمرم رو صرف پژوهش کردم. چندین مقاله و اختراع حاصلش بوده. زمانی که جوانتر بودم قهرمان یکی از ورزش های رزمی بودم. اما درامدم بسیار کمتر از به اصطلاح شما هنرمنداست. لطفا به تمام جوانب حرفتون دقت کنید و عادلانه قضاوت کنید. ممنون. (848755) (moderator19)
 
امید
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۵:۳۴:۵۴
دزدی هم هنره....
اما ما دزدی بلد نیستیم.
اگه تلاش واقعی رو میخوای ببینی برو سراغ خط تولید شرکته که کارگر بدبخت روزی 12 ساعت کار میکنه به زور ماهی 500هزار تومن میگیره. (849949) (moderator19)
 
یاسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۰:۱۸:۵۶
واقعا خوب موشکافی کردید.بنده 18 سال پشت میز تحصیل نشستم.فوق لیسانس دارم و در یکی از نهادهای دولتی مدیر هستم.الان برای تمدید اجاره خانه ام لنگ هستم آنوقت کسانی مثل این آقایان پول میلیاردی بگیرند .خدا را خوش نمی آید. (846903) (moderator102)
 
نگین
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۰:۱۹:۳۴
متن بسیار زیبا و دردناکی بود.... سپاسگزارم (846908) (moderator102)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۱:۲۵:۳۳
مشکل اینه که ما از درد خوشمون میاد و الا راه برای پیشرفت و درد نداشتن همیشه وجود داره جوینده یابنده است ما نباید بنشیم تا پول از آسمان بباره باید تلاش کرد یه فوتبالست هم تلاش کرده مثل خیلی از آدم های موفق دیگه بجای اینکه این هارو بیاریم پایین تا اندازه ما بشن خودمونو بکشیم بالا اندازه اونها بشیم (847062) (moderator19)
 
حمید
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۴:۰۲:۵۳
خدا را شکر یکی این مسله به این واضحی را اعلام کرد ولی متاسفانه کو گوش شنوا مدم ما دارن از گشنگی میمیرن اونوقت پول میدن یه این نفله ها . به خدا اگه این پول صرف مردم بشه دیگه هیچ فقیری نداریم. (847436) (moderator19)
 
یاسریاسر
Canada
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۰:۴۳:۲۸
این درد و دل ها رو باید با تاریکی چاه گفت گوش شنوایی نیست برادر عزیز. (846956) (moderator19)
 
ایران
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۰:۴۷:۳۵
اولا چرا وقتی فتح الله زاده دوبرابر این پولا خرج میکرد صداتون درنمی امد سپاهان هم همینطور؟دوم اینکه در مملکت ما صدبرابر این پولها دور ریخته میشه مثل سد گتوند که 2ملیارد هزینه شده و کارشناسان می گویند اگر به بهربرداری برسه جلگه خوزستان تبدیل به شوره زار میشه همین الان شوری اب کارون به خاطر سد ده برابر شده (846965) (moderator19)
 
بي نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۰:۴۸:۵۳
من و همسرم هر دو دانشجوي دكتري بهترين دانشگاهاي كشوذ هستيم و سه سال است در خانه اي سي متري باغذاي دانشگاه و صرفه جويي زندگي ميكنم و هر بار اخبار اين فوتباليستها رو ميخونم ميگم واقعا راضي نيستم. اينه كشوري كه فوتبالش به علمش برتري داره و واقعا الان رفتن را ترجيح ميدهم با هيمنا كه خرجشون ميكنن كشور را آباد كنن. پول بيت المال ما را خرج .........فوتباليستها كنن. (846968) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۱:۰۴:۵۶
چرا مسایل را با هم قاطی میکنید . کشور ما کشور ثروتمندی است و مدیریت غلط باعث گسترش فقر شده . چون دولت در فقر زدایی ناتوان است پس بقیه کارهای درست را هم انجام ندهیم . این بازیکنان هر جای دنیا بروند کمتر نگیرند بیشتر میگیرند ولی یک باشگاه 30 میلیون طرفدار داره با یک برد باعث خوشحالی آنها میشه . این چقدر قیمت داره . هر روز این مردم دچار رنج هستند ولی همین مردم با برد تیم فوتبالشون ساعاتی را خوش هستند . می خواهید این خوشی هم از آنها دریغ شود. این هزینه ها با یکی از مفاسد که رو شده (3000 میلیارد تومن) چقدر قابل مقایسه است . لطفا در نوشتن مطالب همه زوایا را نگاه کنید. (847002) (moderator19)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۱:۱۲:۰۹
يادش بخير سالهاي نچندان دور تيم هايي مثل پرسپوليس و استقلال جوانهاي کم سن و سالي رو مثل مهدوي کيا و پاشازاده ساخته و پرداخته ميکردند و با ترانسفر اونها بخشي از بودجه شون رو تامين ميکردند. اينجوري هم فوتبالمون پيشرفت ميکرد هم از بيت المال صيانت ميشد. ولي حالا برعکس شده و حتي بازيکناي بي کيفيت خارجي ميان ايران هم بيت المال از بين ميره هم فوتبالمون. (847010) (moderator19)
 
ناهی
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۱:۱۴:۱۲
ما کلا ملتی هستیم که همه خوب حرف میزنیم.در حرف زدن شاید دست فلاسفه را از پشت ببندیم ولی وقت عمل که میشه همه باز میمانیم ویا خود را میبازیم. همین سردار که به قول خودشان غوغا کرده اند تا چند وقت پیش سنگ مستعضفین را به سینه میزدند.حال برای نگه داشتن میز و پرستیژ و کم نیارودن دست به هر کاری میزنند. (847014) (moderator19)
 
نوری
Europe
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۱:۲۰:۴۲
سلام. بسیار به حق گفتید. ستاننده ی داد آن کس خداست.... که نتواند از پادشه دادخواست...
خداترس را بر رعیت گمار... که معمار ملک است پرهیزکار (847041) (moderator19)
 
چشمها را باید شست
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۱:۴۵:۰۷
حال بیاییم این بحث را از زاویه دیگری مورد ارزیابی قرار دهیم:

- امروزه فوتبال در همه دنیا به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است که مانند هر صنعت دیگری باعث ایجاد یک گردش مالی موثر ، ایجاد مشاغل مرتبط و تقویت نظام اقتصادی جامعه می گردد و این خود به طور غیر مستقیم به افزایش سطح رفاه جامعه در همه سطوح منجر می شود.

- در فوتبال نیز مانند هر رشته دیگری،درصد بسیار پایینی از کسانی که وارد آن می شوند، می توانند به رفاه مالی بالایی دست یابند ، کما اینکه بسیاری از کسانی که رشته فوتبال را انتخاب کرده اند، موفق نشده اند. من خود یک مهندس هستم و آیا در رشته های پزشکی و مهندسی و سایر رشته ها ، کسانی را نمی شناسیم که از راه رشته خود ، به موفقیت های مالی چشمگیری دست یافته اند.
با تشکر (847117) (moderator19)
 
عالی
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۲۱:۵۲:۴۴
دوست عزیز آخه این همه تفاوت قابل توجیه نیست؟ اون رزمنده ای که جان خودش رو فدا کرده. اون کارگری که روزی 10 ساعت کار میکه با حقوق 400 تا 500 هزار تومن، اون معلمی که همه روزش رو با فلاکت با کلی دانش آموز سرو کله میزنه، اون پرستاری که شب تا صبح از جان بیمارش مراقبت می کنه؟ آیا واقعا ارزش کارش بیست هزار برابر پاینتر از یک فوتبالیست باید باشه؟ حرف شما درست ولی وقتیکه باشگاه خصوصی باشه و این پولو در بیاره نه این که از بیت المال هزینه کنه (848315) (moderator19)
 
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۲۰:۰۹:۳۶
از جیب خودش نه پول مردم (851902) (moderator19)
 
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۲:۰۰:۱۹
خیلی متاسفم که فکر کردم این متن بی طرفانه نوشته شده و من منطقی براش نظر دادم. ولی انگار این متن از طرف خود اعضای سایت و کاملا مغرضانه بوده است.هر چند میدانم این را هم ممکن است منتشر نکنید. یادتان نرود مهمترین اصل هر خبرگزاری امانت داری و اعتمادی است که بینندگان اون خبرگزاری بهش دارن. (847161) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۲:۵۵:۱۲
گفتی، ولی نگفتی اگر یه فوتبالیست ماهی 100 میلیون درآمدش باشه. حقوق یه مهندس یا پزشک یا کارگر چقدر باید باشه؟!

... (847295) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۳:۰۸:۲۶
ما در همه کار فقط ظواهر را وارد میکنیم. کامپیوتر و موبایل و اینترنت و ماهواره و لوازم ارایش و ماشین و البته فوتبال.
متاسفانه مقایسه غلطی است که اقایان میکنند که مثلا فلان بازیکن چند میلیون یورو در فلان باشگاه براش پرداخت میشه و نگاه نمیکنن که درامد باشگاه از جیب خودشه یا دولت و مردم.
شما هم درامد داشته باش 20 میلیارد بده اگه برات میصرفه.
وقتی منچستر یونایتد 50 میلیارد تومن میده یه بازیکن میخره حتما حساب کرده دیده مثلا 70 میلیارد براش پولسازی میکنه از طرق مختلف ولی توی ایران یکی باید کلیه اش را بفروشه تا این اقایان بتونن فوتبال بازی کنن اونم چه فوتبالی که من شخصا به عنوان یک طرفدار فوتبال اصلا حاضر نیستم وقتم را برای دیدنش تلف کنم چه ملی و چه باشگاهی.
... هر چی بیشتر رو میشه روی افراد هم بیشتر میشه!!! (847316) (moderator19)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۳:۲۵:۴۶
آقا یا خانمی که بیخود و بی جهت از این حیف و میل کردن بیت المال حمایت می کنی و به حساب تلاش و موفقیت فوتبالیست ها می گذاری!!! اگه یه کم حافظه داشتی باشی متوجه می شی که تا همین چند سال پیش با هزینه هایی خیلی خیلی کمتر از آلان بهترین باشگاه و تیم ملی رو داشتیم. الان وضعیت باشگاه ها و تیم ملی رو ببین. شده فقط جای دلالهاو رانت خوارها.. تنها چیزی که اصلا مهم نیست ورزش فوتبال.. به قول یه بنده خدایی حضرات از فوتبال فقط دنبال پولش هستند و والسلام (847344) (moderator19)
 
اسد
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۳:۳۷:۲۵
فاصله از کجا تا کجا؟
من هم کارمند هستم. 3 سال است که مبلغ 700 هزارتومان از دولت طلبکارم. الان ارزشش شده 300 هزار تومان. به سایت رئیس جمهور می نویسم آن ارجاع میده به وزیر. وزیر ارجاع میده به مدیرکل استان. استان هم ارجاع میده به دستگاه دولتی. دستگاه دولتی می نویسد که درست است . و بدهکاریم اما اعتبار نداریم . دستگاه رونوشت میده به استان . ایتان رونوشت میده به وزارت. وزارت گزارش میده به دولت.اینجوری میشه که بجای طلب باید هوا خورد! (847374) (moderator19)
 
عالی
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۲۱:۵۴:۵۳
جانا سخن از زبان ما می گویی (848319) (moderator19)
 
مسعود
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۳:۴۴:۱۸
اگر بنا داشته باشند جلوی این پول‌ها را بگیرند کاری ندارد
سیاستشان این است که جوان‌ها را به فوتبال سرگرم کنند تا سراغ چیزهای جیز و خطرناک نروند (847386) (moderator19)
 
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۴:۰۸:۲۹
عزيز جان وقتي پول مفت نفت و گاز در كار باشد اقايان هم حاتم طائي مي شوند. بيخود نيست كه همه سر رسيدن به دولت و حكومت دعوا دارند. چرا كه دعوا نكنيم. روزانه 2 ميليون بشكه نفت از قرار بشكه اي 100 دلار بفروشي ميشود 200 ميليون دلار يا به عبارت ديگر 200 ميليارد تومان مي شود كه فقط با پول يكروز فروش نفت دولت مي توانست 22000 كلاس درس جديد احداث كند كه اگر در هر كلاس 20 نفر دانش آموز درس بخوانند حدود 440000 دانش آموز روستائي سركلاس درس استاندارد بنشينند و فقط با پول يك روز نفت مشكل مدارس آموزش و پرورش حل مي شد.
البته فقط اينها نيست. در كنار همين بي ام و كه امروز صحبتش است اينقدر ريخت و پاش مي شود كه ان سرش نا پيدا است. بي ام و را ما مي بينيم. ولي ان ريخت و پاشها پايان ندارد. بيخود نيست كه اقايان اجازه نمي دهند كه اين تيم ها به بخش خصوصي واگذار شود. در اينصورت اين پولهاي باد آورده نفتي را چطور هپل و هپول كنند؟ (847445) (moderator19)
 
امین
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۴:۰۹:۴۵
واقعا یک فوتبالیست دست و پا چلفتی ایرانی چقدر می ارزه؟ (847448) (moderator19)
 
حسین
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۴:۲۵:۵۱
دوست عزیز تناقض های بی شماری را در دنبای مادی امروز می توان شاهد بود. ای کاش درد فقط همین دستمزدهای نا متعارف بود (847489) (moderator19)
 
ورشا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۴:۳۳:۱۹
رویانیان تو ستاد سوخت بود چرا انقدر دست و دلباز نبود؟؟؟؟

سردار پول خودت بود واسش ماشین می خریدی؟؟؟

چند سال پیش سردارو تو یه شبکه نشون میداد میگفت پسرم موتور داره ،تازه اونم براو.... (847502) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۴:۴۲:۰۴
دوست عزیز تناقض های بی شماری را در دنبای مادی امروز می توان شاهد بود. ای کاش درد فقط همین دستمزدهای نا متعارف بود . همین امروز اگر آماری از جوانان گرفته شود که شناخت شما مثلا از دکتر حسابی و فلان بازیکن فوتبال چقدر است، به طور حتم پاسخ ها دردناک خواهد بود . به این مساٌله نیز توجه داشته باشید در سالهای قبل باشگاهای متمول دیگر هم از پرداخت این پول های کلان مستثنی نبوده اند. اما می توان با کمک گرفتن از اساتید جامعه شناس این موضوع را مورد بررسی بیشتر قرار داد ، چون این موضوع تنها مختص ایران نیست و در دیگر کشورها نیز فوتبالیست ها دستمزدهای نا متعارفی نسبت به سایر اقشار جامعه می گیرند. (847528) (moderator19)
 
تیرداد
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۴:۴۶:۵۷
با نظر نویسنده موافقم. اگه تو اروپا به فوتبالیست ها ( که واقعا هم فوتبالیست و بازیکن هستند) میلیون ها یورو پرداخت میشه تماما از درامد باشگاهها و تبلیغات تجاری خود بازیکن هست و یک یورو از پول مالیات مردم و بودجه دولتی پرداخت نمی شود! و اینجا مدیران دولتی به بازیکنان درجه چندم و پرمدعای ما میلیاردها تومان از پول بیت المال و مالیات و حق الناس میپردازند و ولخرجی می کنند! و این آقایون مثلا مدیر افتخار هم می کنند که این چنین سرمایه ملت و مملکت را به باد می دهند! (847547) (moderator19)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۴:۵۹:۴۷
باید مجلس سریعا دست بکار شود و هرگونه هزینه از جیب دولت برای فوتبال ممنوع شود، مطمئن باشید که فوتبال ما به تیم اول آسیا تبدیل میشود. (847572) (moderator19)
 
حجت
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۵:۰۷:۴۵
دست مريزاد.عالي بود.مرجان خانوم شما هم اول يه نگاهي به اكثزيت جامعه بكن بعد از اين حرفها بزن.تو مملكت اسلامي طرف بيشتر از 20 سال درس ميخونه تا فوق تخصص ميگيره،بعد تازه اگه كل هفته رو كار كنه شايد شايد شايد بتونه در 9ماه 1ميليارد دربياره،اون وقت اين آقا پسر و امثالهم با يه قرارداد 1ميليارد و نيم ميگيرن تا دبيرستان هم به زور سواد دارن.نتيجش هم ميشه حركات قشنگشون جلوي ميليونها تماشاگر!!!!!! (847591) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۵:۲۱:۲۹
1-بوسه باید زد بر قلمی که هم وازه را می شناسد هم درد را ، نوشته شما درخور ستایش است و نشانگر آن که هنوز هم نگارنده گانی هستند که شرافت قلم رابر چشم بر هم نهادن نویسا بودن ترجیح میدهند .
2- آقای رویانیان در مصاحبه ای که با یکی از شبکه های داخلی داشت با تحکم صحبت از برخورد با کسانی کرد که درباره موضوع ماشین ها اصرار دارند . واقعا که ... ! (847622) (moderator19)
 
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۵:۳۵:۳۱
معلوم نیست این سردار رویانیان کجا خدمت کرده اند که با وضعیت اقتصادی و معیشت جامعه ارتباطی ندارند و هدف اصلی خود را که اجرای عدالت و نظم به عنوان یک پلیس است را فراموش کرده اند.آیا واقعا اگر یک میلیارد بدهند به هر یک از ما و بگویند شما این را به ی
کی از این دو نفر بدهید یکی فرزند شما که تحصیلکردست و دیگری بی سواد و فوتبالیست آیا بازهم امثال رویانیان این را از فرزندش دریغ می کند و به فوتبالیست می دهد.مسلمه که نه.مگر اینکه عده ای این وسط منتفع باشند.خدای بزرگ تو خودت شاهدی که این همه جوان تحصیلکرده و دم بخت و در انتظار شغل داریم یا پدران خانواده ای هستند که 30 سال و بیشتر سابقه کاری دارند اما هنوز 20 میلیون رو تو حسابشون ندیدند چطور امثال بنگر و کریم انصاری فر بیان با سن زیر 30 سال یعنی کمتر از سابقه پدران ما اونم برای فقط یکسال بیش از یک میلیارد بگیرن.کجای قرآن ادعیه و روایات اومده که ارزش فوتبالیست ها(نه سایر ورزشکاران) یا تحصیلکرده ها و عالمان بیشتر است.کجای این مصداق عدالت است.وقتی صحبت از افزایش حقوق میاد یا صحبت از دادن وام میاد خون کارمندان و مردم رو تو شیشه می کنند ولی واسه ورزش که نمیشه گفت واسه هیچ و پوچ ولخرجی می کنند طبق طبق...حرف زیاده اما کو گوش شنوا (847651) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۵:۴۷:۵۲
فوتبال دیگر چیست؟
مرغ کیلویی 6000 تومان نان لواش دونه ای 160 تومان تخم مرغ 2000 ریال
دلار 18500 ریال برق و ... ریال آب ...ریال اجاره خانه ... ریال سکه طلا 7000000 ریال وکرایه ماشن ... ریال شیر لیتری 15000 ریال گیلاس کیلویی 100000 ریال هلو 50000 ریال سبزی 15000 ریال و ...
فوتبال را با کدام ل مینویسند؟ (847681) (moderator19)
 
محمدشهنازي
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۵:۵۱:۲۲
قانون براي پابرهنه هاست..مگه نديدي وقتي 2تاجوون باهزاربدبختي ومنت ميرن وام ازدواج بگيرن همون اول قسطش روبرميدارن وميگن قانونه؟مگه نديدي كشاورزي بادستهاي پينه بسته بخاطر100هزارتومن حكم مصادره اموالش ازطرف بانك مياد؟مگه نديدي كساني حقوق كارگران روتصويب ميكنندكه خودشون اصلا كارگرروجزانسان نميدونند..مگه نديدي مديرهاي كشورتموم سيتيزن اروپاوكانادا شدندوتاكشورآرومه ميمونندوشلوغ وجنگ كه شدخدافظ وطن..مگه نديدي همين فوتباليست هاگرين كارت كشوركفر روباپول بيت المال گرفتن و..... (847685) (moderator19)
 
raha
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۶:۰۰:۱۱
شما میگید معلم های ما 500 رو میگیرند من با دو تا لیسانس ماهی 250000 تومان هم درامد ندارم حتی جایی ک کار میکنم بیمه هم ندارم
20 سال از عمرم رو درس خوندم بدون هیچ سهمیه وکلاس کنکوری دانشگاه رفتم و پدرم تو بیابون ها برای دولت کار میکرد تا ثمره ی تحصیل و پیشرفت بچش رو ببینه
اماحالا شاهد استثمار و تلف شدن من (847704) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۶:۲۴:۲۹
در کشوری که یک جوان تا 40 سالگی به خاطر نبود امکانات اولیه مجرد میمونه باید هم رویانیان و امثالهم به این ستاره های کاغذی هواپیما اهدا کنند! ولی ما خدا رو اون بالا داریم همش که این دنیا نیست. (847757) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۹:۴۵:۰۷
خدا پشت و پناهت

بنظر من اگر مردم برای این فوتبال کثیف اینقدر توجه نکنن خودبخود قیمتها میاد پائین (851009) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۸:۰۲:۲۱
" اشک دیده ی من و خون دل شما" خاوری است. (847892) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۸:۲۹:۱۹
با حقوق این بازیکن مشکل ورزشگاه گهر دورود حل میشه (847961) (moderator19)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۱۹:۰۱:۵۹
سلام

ممنون از شما بابت حرفهایی که درد دل اکثر جامعه امروز است.

ولی افسوس که گوش شنوایی نیست ...

به نظر من تنها راه بیرون رفت از این بریز به پاش از جیب مردم اینکه

تمام باشگاه ها باید کاملا خصوصی شوند اونوقت هر چقدر دلشون

می خواد از جیب خودشون بریز به پاش کنند (848039) (moderator19)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۳-۳۱ ۲۳:۳۷:۰۷
قلمت رو باید طلا گرفت. حرف دل بسیاری از مردم رو زدی. کاش گوش شنوایی بود. (848533) (moderator19)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۰۸:۰۲:۱۱
باید به گوش اقای روویانیان و فوتبالیستها برسه که این پولها که از بیت المال هست و امثال من جوان در ان سهم دارند و خیلی راحت به انها داده می شود حرام است و من به شخصه اصلا راضی نیستم. این پول ها خوردن نداره! (848944) (moderator19)
 
رهنما
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۳:۰۴:۲۰
نظرات مطرح شده درست است وباید بررسی شود که چرا چنین شده؟؟؟ (849602) (moderator19)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۴:۲۶:۳۰
به نظر من باید کاری کرد تا حقوق معلم ها و استادان زیاد شود نه اینکه چون استادان ماهی 700 تومان می گیرند و فوتبالیست ها ماهی فلان تومان حقوق فوتبالیست ها را کم کنیم .
ثانیا اگر استادی باشد که بخاطرش 100 هزار نفر بروند استادیوم فکر کنم ناخودآگاه ارقام مد نظر شما را کسب خواهد کرد .

هنر مدیریت جامعه پیشرفته این است که کاری کند همه تحصیل کرده ها آرزوی معلم شدن داشته باشند.

من نه فوتبالیستم و نه معلم (849821) (moderator102)
 
هوشنگ
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۱۸:۳۲:۴۵
در دو فصل 36 بازی که یه بازیکن در صورت سلامتی کامل خوشبینانترین حالت 30 ساعت بازی رسمی خواهد داشت حالا حساب کنید ساعتی چند گیرشان میاید و ارزش بازی انها را نیز قیمت گذاری کنید . غفلت یا ... مسئولیین بیتالمال تا کی؟ (850238) (moderator19)
 
حرف حساب
۱۳۹۱-۰۴-۰۱ ۲۳:۳۲:۵۹
این هم نمونه دیگری از انحراف افکار عمومی از دزدی ها اختلاس ها یی است که در کشور اتفاق می افتد هر چند در ظا هر یکی از ناهنجاری های این کشور را بیان میکند نویسنده محترم باید متن مقاله ات را می‌گذاشتی وا مصیبتا کشور به تاراج مغول گونه رفت آیا فریاد رسی هست؟ البته این موضوع هم جز ی مقاله ات بود انوقت به صداقتت ایمان می آوردیم و ذهن کسانی که معرض اند چرا فلان دزدی را نگفتی میبستی. (850650) (moderator102)
 
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۰۸:۵۳:۲۶
من با کارها یی که جناب رویانیان انجام میدن یاد کارتون میتی کومون می افتم که حاکمای اونجا وقتی میخواستن با برادر کایکو مبارزه کنن همینجور سکه و پول جلو سربازاشون میریختن که بهتر مبارزه کنن ولی دریغ از اینکه اونا جای مبارزه فقط پولا رو جمع میکردن اخرشم حاکم بدبخت هم جونشو از دست میداد هم پولاشو (850945) (moderator102)
 
بزرگمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۳:۲۲:۱۷
ما که اصلا راضی نیستیم من یه لیسانس تحصیلکردم که 10 ساله کار میکنم اونم با بدبختب حتی یه پرایدم نتونستم بخرم
امیدوارم از گلوشون پایین نره
حرامتون بشه چون نه سواد دارین نه بازی بلدین فقط شانس دارین (851311) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۵:۰۴:۳۷
تنها چیزی که برای آقایان مسئول مهم نیست افکار عمومی است.ممنون از سابت الف. (851440) (moderator19)
 
نازی
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۲ ۱۷:۰۰:۲۴
من که نفهمیدم این همه ریخت و پاش توی فوتبال چه دردی از دردهای این مملکت کم میکند.کاش این همه پول را در زمینه های دیگر جامعه خرج میشد.بیکاری.صنعت.کشاورزی.ساختمانو............. بابا فوتبال حرفه ای نخواستیم (851606) (moderator102)
 
مهدي از رشت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۵ ۰۸:۳۷:۰۴
سلام به ايراني ايران پرست
به نظرم حق هر بازيكن خوبي است پول خوب بگيره نه بيش از حد نه از بيت المال بلكه در حد خودش...اينها به دليل سو ء مديريت در كشور مي باشد واينكه چقدر محروم و بيكار داريم واقعاً خرج وحيف وميل اين پول ها به صلاح مملكت مي باشد؟چقدر جوان تحصيلكرده وبيكار داريم چقدر جوان مجرد داريم كه به دليل عدم توانايي مالي نمي توانند ازدواج كنند چقدر فقير داريم چقدر چقدر تا كي بايد بگوييم وجوابي نگيريم ما ايران را دوست داريم ودوست داريم حق به حقدار برسد. (856997) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۴-۰۵ ۰۹:۱۳:۱۵
بوی خوبی نمی آد.ظاهرا خیلی ها دارن خودشون را برای ریاست جمهوری بعدی آماده می کنند (857079) (moderator19)
 
رسول. د
United States
۱۳۹۱-۰۴-۰۵ ۱۳:۲۷:۰۲
توی کشور ما این روزها پول های میلیاردی زیادی رد و بدل میشه

پیشنهاد می کنم برای قیمت خونه ها و ویلاهای آقاها و اتومبیل های آقازاده ها هم سقف تعیین بشه که اگر رعایت نکردن جریمه بشن!!

تازه فوتبالیست ها برای پولی که می گیرن قراره یک فصل جون بکنن، مثل بعضی ها نیستن بشینن و پول ریخته بشه تو حسابشون

بیچاره فوتبالیست ها زود رسانه ای میشن چون پشتشون به کسی گرم نیست. (857721) (moderator19)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.