نظر منتشر شده
۱۶۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 142262
دلایل فقهی ضرورت نابودی اسرائیل
یادداشت مهمان: علیرضا فرقانی، 15 بهمن 90
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۱۶
لزوم نابودی اسرائیل از دیدگاه امام خمینی(ره):
"امروز قبله اول مسلمين به دست اسرائيل، اين غده سرطاني خاورميانه افتاده است. امروز اسرائيل با تمام وسايل شيطاني تفرقه افكني مي‌كند. بر هر مسلمان لازم است كه خود را عليه اسرائيل مجهز كند. من نزديك به بيست سال است خطر صهيونيسم بين الملل را گوشزد نموده ام و امروز خطر آن را براي تمامي انقلابات آزاديبخش جهان و انقلاب اخير اسلامي ايران كمتر از گذشته نمي دانم. قبلا هم تذكر داده‌ام، دولت غاصب اسرائيل، با هدف هايي كه دارد براي اسلام و ممالك مسلمين خطر عظيم دارد و خوف آن است اگر مسلمين به آنها مهلت دهند، فرصت از دست برود و جلوگيري از آنها امكان پذير نشود و چون احتمال خطر متوجه اساس اسلام است لازم است بر دول اسلامي بخصوص و بر ساير مسلمين عموما كه رفع اين ماده فساد را به هر نحو كه امكان دارد بنمايند. تمام گرفتاری ما از این اسرائیل است ! اسرائیل هم از امریکاست ."

نکته های رهیافت پیش رو:
نکته ۱- این مقاله در دو محور دلایل فقهی ضرورت حمله به اسرائیل و ابعاد تاکتیکی حمله نظامی ایران به اسرائیل تنظیم شده است و محورهای سیاسی و تبعات اقتصادی حمله نظامی ایران به اسرائیل در فرصت های بعدی منتشر خواهد شد.
نکته ۲- حمله نظامی ایران به اسرائیل شامل ۲ پرده و ۸ گام است. در این طرح تنها گام اول از پرده اول از حمله نظامی ایران به اسرائیل بیان می شود و توضیح کامل ۸ گام این حمله در زمان مقتضی منتشر خواهد شد.
نکته ۳- این طرح تنها نظر شخصی نویسنده آن است و از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه ضمانتی بر پذیرفتن و اجرای آن وجود ندارد.

دلایل فقهی ضرورت حمله نظامي ایران به اسرائیل
وَقَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلَا تَعْتَدُوا ۚ إِنَّ اللَّـهَ لَا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ ﴿بقره١٩٠﴾ وَاقْتُلُوهُمْ حَيْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِجُوهُم مِّنْ حَيْثُ أَخْرَجُوكُمْ ۚ وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ ۚ وَلَا تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ حَتَّىٰ يُقَاتِلُوكُمْ فِيهِ ۖ فَإِن قَاتَلُوكُمْ فَاقْتُلُوهُمْ ۗ كَذَٰلِكَ جَزَاءُ الْكَافِرِينَ ﴿بقره١٩١﴾
با كسانى كه با شما آغاز كارزار مى‌كنند در راه خدا كارزار كنيد، ولى ستمكار [و آغازگر] نباشيد، چرا كه خداوند ستمكاران را دوست ندارد (بقره ۱۹۰)و هر جا كه بر آنان دست يافتيد بكشيدشان و آنان را از همانجا كه شما را رانده‌اند برانيد، و فتنه شرك بدتر از قتل است، و در مسجدالحرام با آنان كارزار نكنيد، مگر آنكه آنان در آنجا با شما كارزار كنند، و چون كارزار كردند بكشيدشان كه سزاى كافران چنين است‌ (بقره۱۹۱)

جهاد
جهاد در لغت از «جَهد» به معنای مشقت و زحمت یا از «جُهد» به معنای وسع و طاقت است و در اصطلاح تلاش و زحمت در راه خداست. جهاد در تمامی ابعاد اقتصادی،سیاسی،فرهنگی و نظامی قابل تبیین است اما بکارگیری جهاد به تنهایی، جهاد نظامی را تبادر به ذهن می کند. جهاد نظامی به دو قسم ابتدایی و دفاعی تقسیم شده است.

جهاد ابتدایی
جهاد ابتدایی یکی از انواع جهاد است و تنها هنگامی موضوعیت پیدا می کند که کفار و مشرکان در برابر تبلیغ اسلام توسط مسلمین دست به اسلحه ببرند و در غیر اینصورت موضوع جهاد ابتدایی خود بخود منتفی می شود،از این رو از این نوع جهاد به جهاد عقیدتی نیز تعبیر شده است که برخی از غزوات پیامبر اسلام(ص) در زمره جهاد ابتدایی قرار دارد.

در حقیقت فلسفه جهاد ابتدایی مبارزه با کسانی است که با انتشار اسلام مبارزه می کنند و هدف آن رها کردن مردم از قید اسارت و بردگی فکری و اجتماعی و هدایت به اسلام است و بر خلاف برخی اقوال و تبلیغات سو این نوع از جهاد ارتباطی با کشورگشایی و گسترش اجباری اسلام ندارد بلکه برای واژگون کردن نظامات غلط و ظالمانه و دادن امکان مطالعه و بررسی آزادانه اسلام به مردم می باشد و هدف آن دفاع از توحید و دین الهی به عنوان یک حق فطری انسانی است.

جهاد ابتدایی لزوما نیازی به اذن معصوم ندارد
در خصوص امکان انجام جهاد ابتدایی در زمان غیبت امام معصوم و بدون اذن ایشان اختلافاتی بین فقها وجود دارد و برخی از فقها حضور معصوم یا منصوب امام معصوم را از الزامات جهاد ابتدایی می دانند و از طرف دیگر گروهی دیگر از فقها به لزوم حضور معصوم یا منصوب ایشان برای جهاد ابتدایی قایل نبوده و دستور فقیه جامع الشرایط را برای جهاد ابتدایی کافی می دانند.

از جمله فقهايي كه قايل به جواز انجام جهاد ابتدايي در زمان غيبت بدون اذن امام معصوم و بر اساس فرمان فقيه جامع الشرايط هستند مي توان به بزرگاني مانند شيخ مفيد،شيخ ابوالصلاح تقي ابن نجم الدين حلبي از شاگردان سيد مرتضي و شيخ طوسي و شيخ سلار ابن عبدالعزيز ديلمي اشاره كرد.

حتي فقيه بزرگوار صاحب جواهر كه در باب عدم جواز جهاد ابتدايي در زمان غيبت قايل به وجود اجماع بين فقها است در نهايت مي فرمايد:ممكن است ما دراین اجماع خدشه کنیم که در زمان غیبت امام معصوم ولایت فقیه عمومیت دارد و در برگیرنده مورد جهاد هم هست، چنان که عموم ادله جهاد هم این را تایید می کند.

در همین زمینه امام خامنه ای نيز در پاسخ به استفتایی در خصوص امکان انجام جهاد ابتدایی به فرمان فقیه جامع الشرایط و در زمان غیبت امام معصوم فرموده اند :
"بعيد نيست که حکم به جهاد ابتدايى توسط فقيه جامع‌الشرايطى که متصدّى ولايت امر مسلمين است، در صورتى که مصلحت آن را اقتضا کند، جايز باشد، بلکه اين نظر اقوى است."

جهاد دفاعی
جهاد دفاعی نوع دیگر جهاد است که طی آن مسلمانان باید با دشمن مهاجمی که اساس و کیان اسلام را تهدید می‏کند و منافع مسلمین را به مخاطره انداخته است پیکار کرده و از اسلام و سرزمینهای اسلامی در برابر تهاجم دشمن که با هدف استیلا بر سرزمینهای اسلامی و ناموس و اموال مسلمانان و یا کشتن گروهی از مسلمانان طراحی شده است دفاع کنند.

امیرالمومنین نیز در همین باره در خطبه ۲۷ نهج البلاغه مي فرمايند: آگاه باشيد من شب و روز،پنهان و آشكارا شما را به مبارزه اين جمعيت (معاويه‏و پيروانش)دعوت كردم و گفتم پيش از آنكه با شما بجنگند با آنان نبرد كنيد. به خدا قسم هيچ ملّتى در خانه اش مورد حمله قرار نگرفت مگر اينكه ذليل شد.

به گفته مفسرین بر اساس فرمایش حضرت علی (علیه السلام) شروع به جنگ با دشمنانی که جنگیدن آنان با مسلمانان نزدیک است و حمله قریب الوقوع آنان به مسلمین قطعیت یافته واجب است که البته این جهاد با توجه به تعریف جهاد ابتدایی جز انواع آن قرار نمی گیرد.
حمله نظامی ایران به اسرائیل مصداق جهاد ابتدایی نیست.
با توجه به تعاریف ذکر شده از انواع جهاد و استناد به مفاهیم جهاد ابتدایی و جهاد دفاعی، حمله نظامی ایران به اسرائیل بر اساس دلایلی که ذیلا بیان خواهد شد از مصاديق جهاد ابتدایی نیست و جهاد دفاعی بشمار می رود، هر چند اگر آن را جهاد ابتدایی نیز بشمار آوریم مطابق با نظر بعضی از فقها و ولی فقیه حاضر كه به آن اشاره شد در زمان غیبت و با اذن و فرمان ولی فقیه جامع الشرایط نيز می توان به انجام آن مبادرت کرد.

۱- دفع هجوم اسرائیل به بلاد مسلمین
چنانکه گفته شد، هدف جهاد دفاعی دفع هجوم دشمنان به اسلام و مسلمین است و برخلاف جهاد ابتدایی كه هدفش دعوت مشركان به اسلام است و جز واجبات کفایی محسوب می شود،جهاد دفاعی واجب عینی است.

در همین خصوص امام خمینی(ره) در مساله ۲۸۲۶ توضیح المسائل می فرمایند:
"اگر دشمن بر بلاد مسلمانان و سرحدات آن هجوم نمايد، واجب است بر جميع مسلمانان دفاع از آن به هر وسيله‏اى كه امكان داشته باشد از بذل جان و مال. و در اين امر احتياج به اذن حاكم شرع نيست."

نکته بسیار مهم در مورد تقسیمات مردم دنیا و ملتها برگرفته از آیات و روایات این است که در اسلام تقسیمات سیاسی کشورها و مرزهاي موجود بين واحد هاي سياسي موضوعیت ندارد و آنچه که حائز اهمیت است تقسیم ملل و سرزمينها بر اساس اعتقادات و اديان به دو گروه كلي بلاد مسلمین و بلاد کفار است. در این صورت كل مسلمين و كشورهاي اسلامي يك پيكر واحد بشمار رفته و دفاع از تمامیت ارضی مسلمانان در تمام دنیا بر تمام مسلمانان دنیا واجب است و هرگونه تعرض به بخشي از خاک یک ملت مسلمان به منزله تعرض و تجاوز به تمام مسلمانان تلقی شده و دفاع از مسلمان مظلوم بر دیگر مسلمانان ساکن در اقصی نقاط دنیا بر اساس احکام جهاد دفاعی واجب است.
حال با در نظر گرفتن تعرض و تجاوز دولت جعلي اسراييل به سرزمين فلسطين به عنوان بخشي از بلاد اسلامي و در برگيرنده قبله اول مسلمين ،دفاع از مسلمانان فلسیطن و از اين بخش مقدس از بلاد اسلامي به هر وسيله‏اى كه امكان داشته باشد واجب است که در این حالت حتی احتياجی به اذن حاكم شرع هم نيست.

۲- مقابله با استیلای اسرائیل بر بلاد فلسطین
صرف نظر از تعرض اسرائیل به سرزمین فلسطین و مسلمانان آن دیار چنانکه واضح است و سران این رژیم هیچگاه منکر آن نشده اند این رژیم جعلی سودای تسلط بر سایر سرزمینهای اسلامی همجوار را در سر مي پروراند و در این راه هر روز در حال تدارک و زمینه چینی این تسلط از راههای مختلف است.

در همین خصوص امام خمینی در مساله ۲۸۲۷ توضیح المسائل می فرمایند:
"اگر مسلمانان بترسند كه اجانب نقشه استيلا بر بلاد مسلمين را كشيده‏اند چه بدون واسطه يا به واسطه عمال خود از خارج يا داخل واجب است دفاع از ممالك اسلامى كنند به هر وسيله‏اى كه امكان داشته باشد."

همچنین آن حضرت در تحریر الوسیله "خوف تسلط سیاسی" دشمن کافر بر حوزه اسلام و شهرهای آن را موجب واجب شدن دفاع می دانند.
هدف از جهاد ابتدایی؛ حمله به غیر مسلمانان برای مسلمان کردن آنان ذکر شده در حالی که هدف از حمله نظامی ایران به اسرائیل به دلیلی که نقشه استيلا بر بلاد مسلمين را كشيده‏ و تا آنرا اجرا کرده است اولا برای دفاع از مسلمانان فلسطین و ثانیا دفع ضرر احتمالی گسترش این تعرض است.

از این رو و با توجه به نکات مذکور در باب جهاد ابتدایی و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی و ضرر قطعی این رژیم جعلی برای اسلام و بلاد اسلامی حمله به اسرائیل از باب جهاد دفاعی بر تمام مسلمانان دنیا واجب عینی می باشد.

۳- خوف از تسلط اسرائیل بر ممالک اسلامی
امام خمینی(ره) همواره مسلمانان را دعوت به هوشیاری می کردند و از تسلط اجانب بر مسلمین انذار داده اند. ایشان در مسأله ۲۸۲۸ می فرمایند :

"اگر در داخل ممالك اسلامى نقشه‏هايى از طرف اجانب كشيده شده باشد كه خوف آن باشد كه تسلط بر ممالك اسلامى پيدا كنند، واجب است بر مسلمانان كه با هر وسيله‏اى كه ممكن است، نقشه آنها را به هم بزنند، و جلوگيرى از توسعه نفوذ آنها كنند."
در جهاد ابتدایی حمله به "بلاد" غیر مسلمانان آمده است در حالی که اسرائیل فاقد بلاد و سرزمین است و در سرزمین اشغال شده فلسطین به سر می برد. اسرائیل در خاک مردم مسلمان فلسطین به مثابه غده سرطانی است که داخل یک مملکت اسلامى نقشه‏هايى کشيده شده است و خوف آن می رود كه تسلط بر ممالك اسلامى پيدا كنند لذا واجب است بر مسلمانان كه با هر وسيله‏اى كه ممكن است، نقشه آنها را به هم بزنند، و جلوگيرى از توسعه نفوذ اسرائیل كنند.

ابعاد تاکتیکی حمله نظامی ایران به اسرائیل
اسرائيل براي حمله به ايران نيازمند اجازه، هماهنگي و كمك امريكا و غرب مي‌باشد. ايران بايد در زمان كنوني كه غرب و امريكا در وضعيت انفعال قرار دارد اسرائيل را نابود نمايد. به دليل مشخصات منحصر به فرد دولت آقاي دكتر احمدي‌نژاد و بیداری اسلامی کشورهای منطقه متاثر سیاست های نظام و دولت دهم جمهوری اسلامی ایران؛ حمله نظامی ایران به اسرائیل بايد در زمان كنوني و تا قبل از سال ۲۰۱۴ پايان دولت دهم انجام شود.

لذا مبتنی بر دکترین دفاع پیش دستانه بایستی اسرائیل را طی ضربه اول و ضربه نهایی مورد حمله نظامی سنگین قرار داد. در گام اول از پرده اول حملات نظامی ایران به اسرائیل باید نقاط صفر زمینی اسرائیل مورد انهدام قطعی قرار گیرد. برای این منظور ایران می تواند از موشک های دور برد استفاده کند. از شرقی ترین نقطه ایران تا غربی ترین نقطه اسرائیل حدود ۲۶۰۰ کلیومتر می باشد. اهداف استراتژیک در عمق خاک اسرائیل با موشک های متعارف ایران قابل دسترسی است.

بعضی مشخصات و نقاط مهم اسرائیل که باید مورد حمله قرار بگیرد

مردم اسرائیل باید از بین بروند
اسرائیل تنها کشور عمدتاً یهودی در جهان است بر پایه آخرین سرشماری، سازمان مرکزی آمار اسرائیل، این کشور در حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن جمعیت داشته‌است که در حدود پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از ساختار جمعیتی آن را یهودیان تشکیل داده‌اند. و مابقی ساختار جمعیتی از مسلمان‌ها، مسیحیان، دروزها و سامریون تشکیل شده‌است. هم‌چنین بزرگ‌ترین بخش از اقلیت‌های قومی را شهروندان موسوم به عرب اسرائیلی تشکیل می‌دهند.



• ناحیه شمالی. جمعیت: ۹۰۰/۲۴۱/۱. مرکز: ناصره
• ناحیه حیفا. جمعیت: ۷۰۰/۸۸۰. مرکز: حیفا
• ناحیه مرکزی. جمعیت: ۰۰۰/۷۷۰/۱. مرکز: رمله
• ناحیه تل‌آویو. جمعیت: ۹۰۰/۷۷۰/۱. مرکز: تل‌آویو
• ناحیه اورشلیم. جمعیت: ۳۰۰/۹۰۷. مکز: اورشلیم
• ناحیه جنوبی. جمعیت: ۲۰۰/۲۰۱/۱. مرکز: بئرشبع
ساکنین تل آویو، اورشلیم و حیفا را حتی با موشک های شهاب ۳ هم می توان مورد هدف قرار داد. تراکم و میزان جمعیت این سه نقطه که با کمترین فاصله از هم قرار دارند نزدیک ۶۰% از مردم اسرائیل را تشکیل می دهد. لذا می توان با موشک سجیل زیرساختها من جمله تاسیسات نیروگاهی، سوختی، آب و فاضلاب، حمل و نقل و ارتباطات و در مرحله بعدی با موشک های شهاب۳ و قدر و عاشورا فضای مسکونی شهر را تا انهدام قطعی مردم اسرائیل مورد حمله قرار داد.

انهدام زیرساخت های اسرائیل
انهدام زیرساخت های اسرائیل مانند ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و تاسیسات هسته ای و اتمی با موشک های سجیل بایستی در دستور کار قرار بگیرد. ایران در ده سال قبل از این با موشک هایی که در دسترس داشت قادر به انجام این عملیات در عمق خاک اسرائیل بود.

انهدام پایگاه های اتمی اسرائیل
نیروگاه هسته ای «رافائل» نیز از قدیمی ترین نیروگاه های اسرائیل است. این نیروگاه مرکز اصلی مهندسی اتمی اسرائیل به شمار می رود. نیروگاه اتمی «عیلبون» دیگر نیروگاه اتمی اسرائیل است که در زیر زمین روستای «نبرین» قرار دارد. ساکنان این روستا سال ۱۹۴۸ مجبور به مهاجرت شدند. این نیروگاه انبار تسلیحات تاکتیکی هسته ای اسرائیل است. اسرائیل در کلاس موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک اتمی، موشک میان برد و دوربرد زمین به زمین «اریحا» را که موشکی تاکتیکی است در آنجا نگه داری می کند. برد این موشک ها بین ۵۰۰ تا ۱۴۸۰ کیلومتر است.

به گزارش روزنامه يديعوت آحارونوت، رون بن يشال تحليلگر مسائل نظامي صهيونيستي گفته بود: "هيچ جايي در اسرائيل نيست كه در تيررس موشك هاي ايران نباشد. رون بن يشال گفت: هرچند انبارهاي موشكي اسرائيل از لحاظ كمي و كيفي پيشرفته هستند اما تعداد موشكهاي موجود در آن که به ۱۰۰ هزار فروند مي رسد همواره در تيررس موشك هاي ايران است."

اهدافی مانند نیروگاه اتمی دیمونا واقع در مرکز تحقیقات هسته ای نقب از جمله این اهداف می باشند. دیمونا مهمترین نیروگاه هسته ای اسرائیل به شمار می رود که متشکل از ۱۰ ساختمان با حدود سه هزار نفر دانشمند و کارشناس فنی است. کارخانه آزمایش پلوتونیوم اسرائیل نیز در آنجا قرار دارد.

سایت هسته ای اسرائیل برای تولید سوخت های با غنای بالای ۹۰% برای کلاس های هسته ای موشکی و بمب های هسته ای می باشد. آزمایشگاه مشترک آمریکا و اسرائیل برای آزمایش عملیات سایبری بر علیه تاسیسات هسته ای ایران نیز در دیمونا می باشد.
استاکس نت؛ کرم اینترنتی (worm) است که با هدف تخریب و توقف فعالیت تاسیسات هسته ای نطنز در دیمونا آزمایش شده بود. اکستاکس نت جهت نفوذ در کامپیوترهای کنترل و مدیریت مبتنی بر تکنولوژی های شرکت زیمنس ساخته شد. این کرم اینترنتی توسط یک متخصص روس همکار در پروژه نیروگاه اتمی بوشهر با وسائل ذخیره ساز کامپیوتری به سرعت در تاسیسات هسته ای ایران منتشر شد که با هوشیاری و دفاع سایبری متخصصین ایرانی این حمله ناکام ماند.

با توجه به استراتژی مطرح شده اوباما در دوهفته گذشته که در آن استفاده از نیروهای زمینی همانند آنچه در افغانستان و عراق اتفاق افتاد جای خود را به حوزه های دیگری من جمله جنگ سایبری داده است. از این منظر و جهت است که بایستی هدف دیمونا در اولیت حمله ایران به اسرائیل قرار گیرد.

انهدام پایگاه های هوایی اسرائیل
نمایی از پایگاههای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی

اسرائیل دارای ۱۲ فرودگاه می باشد که تنها سه فرودگاه آن مسافربری می باشد و مابقی پایگاههای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی است. پایگاه هوایی SedotMikha محل استقرار موشک های بالستیک جریکو می باشد که در جنوب شرقی پایگاه هوایی Tel Nof محل استقرار هواپیماهای اف۱۵ مجهز به تسلیحات هسته ای قرار دارد. پایگاه هوایی Ramon نیز هواپیماهای اف۱۶ را نگهداری می کند.

انهدام شناورهای سطحی اسرائیل
انهدام نیروهای سطحی و زیر سطحی کشتی های پشتیبانی ارتش اسرائیل به سه روش امکان پذیر است :
۱- توسط حملات موشکی در دریاهای تحت نفوذ جمهوری اسلامی
۲- توسط گروه های عملیات ویژه در تمامی نقاط جهان
۳- مین های دریایی که انواع مختلفی دارد و شامل نمونه های مغروق و کنترل از راه دور است. این سلاح می تواند توسط قایق ها و زیردریایی های ایرانی در آب های اطراف اسرائیل کار گذاشته شود و در صورت لزوم به کارگیری شود.

موشکهایی که می توان اسرائیل را از بین برد
پس از سالهای جنگ تحمیلی با توجه به شرایط موجود منطقه و نتایج حملات موشکی به اسرائیل و فناوری های در دسترس، مسئولان دفاعی کشور اصلی ترین بخش از راهبرد دفاعی کشور در امر بازدارنگی را بر توسعه موشک های بالستیک میانبرد و دور برد استوار کرده اند. تلاش برای افزایش برد، دقت و همچنین تأثیر گذاری و تنوع سرجنگی این موشکها در این روند توسعه مشهود است.
در این گزارش به معرفی مختصر موشک های میان برد و دور برد بالستیک کشور می پردازیم که توانایی رسیدن به محدوده غده سرطانی منطقه یعنی رژیم اشغالگر قدس و نابودی مطلق آن را دارند.

پس از آزمایش موشک شهاب ۳ در سال ۱۳۷۷ و اعلام مشخصات آن از جمله برد در حدود ۱۳۰۰ کیلومتر، نگاه دشمنان به توانایی موشکی ایران تغییر کرده و کم کم آرامش از میان نظامیان و بعدها سیاسیون صهیونیست به آرزویی برآورده نشدنی تبدیل شد. زیرا ارائه نمونه های جدیدتر، دوربردتر و دقیق تر از خانواده موشکهای شهاب۳ نشان دهنده رسیدن ایران به سطوح بالای فناوری موشکی داشت که نوید محصولات مخوف تری را در آینده می داد.

موشک شهاب۳
شهاب۳ در ادامه روند توسعه موشک های شهاب-۱ و ۲ و با رویکرد اعمال تغییرات طراحی در سامانه های مختلف بوجود آمد. شباهت های زیادی از نظر فن آوری بین شهاب ۲ و ۳ وجود دارد، اما شهاب۳ پیشرفته تر بوده و از نظر الکترونیک با فن آوری جدید و رایانه هدایتی پیشرفته از نظر سخت افزار و نرم افزار در ساخت آن استفاده شده است. برد این موشک بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر عنوان شد که به معنای توانایی رسیدن به سرزمین های اشغالی فلسطین در صورت شلیک از نواحی غربی کشور بود.


نمونه های مختلفی از شهاب۳ تولید شده و به خدمت نیروهای مسلح کشور وارد شد که از نظر برد و زیرسامانه ها ارتقاء یافته اند اما همگی یک مرحله ای سوخت مایع بوده و از سامانه هدایت اینرسیایی برخوردارند. کلاهک آخرین نمونه های شهاب۳ از نوع جدا شونده است که پس از رسیدن به قوس نزولی در ارتفاع مناسب از بدنه موشک جدا شده و به سمت هدف ادامه مسیر داده و باعث ناتوانی دشمن در انهدام آن می شود.
همچنین انواع مختلف کلاهک از جمله کلاهک بارانی روی این موشک قابل بکارگیری است. طول این نمونه ها حدود ۱۶.۵ تا ۱۷ متر بوده و برد آنها تا ۱۸۰۰ کیلومتر در نمونه های نهایی عنوان شده است. جرم کلاهک آنها نیز تا ۱۰۰۰ کیلوگرم برآورد شده است. با توجه به اینکه کمترین فاصله از نواحی غربی ایران تا دورترین نقطه در سرزمین های اشغالی به ۱۲۰۰ کیلومتر نمی رسد خانواده شهاب۳ تهدیدی کاملاً جدی برای هر متجاوز و دشمن محسوب می شود.

عاشورا
این موشک بر اساس موشک شهاب۳ ساخته شده و از نوع سوخت مایع و دوربرد است. شکل ظاهری کلاهک این موشک مانند آخرین نمونه های شهاب سه دارای کاهش قطر در قسمت های بالاتر است. در این موشک از زیرسامانه های بومی استفاده شده و قابلیت حمل چند نوع سر جنگی از ویژگی های این موشک است. منابع داخلی برد این موشک را ۲۵۰۰ کیلومتر عنوان کرده اند هر چند که کارشناسان خارجی ۲۵ تا ۵۰ درصد برد بیشتری را برای آن متصور هستند. با توجه به نزدیک بودن ابعاد این موشک و شهاب۳، استفاده از سامانه های پرتاب قبلی برای بکارگیری آن مقدور است. این برد برای هدف قرار دادن دورترین نقطه در فلسطین اشغالی از نیمه شرقی هم کشور کافی است.

قدر
موشک قدر۱ که در سال ۱۳۸۶ معرفی شده در ادامه توسعه موشک های دوربرد سوخت مایع شهاب به تولید رسید و در واقع یکی از نمونه های خانواده شهاب محسوب می شود. برد این موشک تک مرحله ای در حدود ۲۰۰۰ کیلومتر عنوان شده و از ویژگی های آن زمان کوتاه تر آماده سازی آن در مقایسه با موشک های قبلی است. بدین تریب سرعت واکنش این موشک بالاتر است. نمونه هایی از این موشک مجهز به کلاهک خوشه ای نیز معرفی شده که کلاهک این موشک ها نیز از نوع جدا شوند است. نوع قدر F طولی برابر با ۱۵.۸۶ متر و بردی در حدود ۱۹۵۰ کیلومتر و هدایت اینرسیایی دارد.


سجیل
موشک سجیل نیز مانند قدر و عاشورا در نیمه دوم دهه ۱۳۸۰ خورشیدی معرفی شده و برخی آنرا برترین موشک بالستیک ایرانی می دانند. گواه این مدعا اعتراف کارشناسان خود دشمن در نبود مشابه خارجی برای سجیل است. سجیل اولین موشک دوربرد سوخت جامد ایران و به احتمال بسیار بالا خط شکن موشک های ایرانی در جهت محو اسرائیل از روی نقشه (در صورت نیاز به استفاده از عامل نظامی) خواهد بود. این به دلیل سامانه پرتاب متحرک با قابلیت حمل موشک آماده پرتاب است.

این موشک به دلیل استفاده از سوخت جامد به سرعت و ظرف چند دقیقه آماده پرتاب شده و پس از شلیک نیز پرتابگر آن به سرعت محل را ترک می کند. این ویژگی باعث کاهش احتمال نابودی موشک قبل از پرتاب می شود. همچنین به دلیل شتاب بسیار بالای سجیل امکان ردگیری آن برای دشمن در فازهای اولیه پرتاب بسیار کم و عملآً شانس دشمن برای انهدام سجیل در طی پرواز ناچیز است.


برد سجیل نیز ۲۰۰۰ کیلومتر عنوان و تاکنون در دو نمونه سجیل ۱ و ۲ معرفی شده که خود نشانگر تلاش صنایع مربوطه برای بهسازی آن است. این موشک از نوع دو مرحله ای بوده که پس از اتمام سوخت مرحله اول، این بخش از موشک جدا شده و مرحله دم روشن می شود. با اینکار بخشی از جرم بدنه که خالی شده و باز اضافه محسوب می شود از موشک جدا شده و به افزایش برد کمک می کند.

ایران در کمتر از ۹ دقیقه اسرائیل را نابود می کند
سجیل جزو موشکهای از مجموعه موشک های بالستیک کشور است که با خروج از جو و طی مسیر در چنین ارتفاعی به داخل جو بازگشته و با سرعت حدود ۱۰ تا ۱۲ ماخ(حدود۳۴۰۰ تا ۴۰۸۰ متر بر ثانیه) به سوی هدف سرازیر می شود که انهدام آنرا برای تمام سامانه های دفاع هوایی موجود ناممکن کرده است. این نکته نشانگر پیشرفت فناوری موشکی کشور در رسیدن به چنین دستاورد مهمی است. همچنین فناوری سوخت جامد مرکب که در این موشک استفاده شده علاوه بر ویژگی های رانشی مطلوب، عمر انبارداری بالایی را نیز برای این موشک به دنبال دارد.

سامانه هدایت موشک های بالستیکی که به آنها اشاره شد از نوع کنترل بردار رانش است که با استفاده از تیغه هایی در خروجی پیشران موشک اقدام به تغییر جهت گازهای خروجی از موشک کرده و جهت موشک را تصحیح می نمایند. این سامانه بسیار بهتر از سامانه های متکی به سطوح کنترلی بالک عمل کرده و یکی از عوامل دقت بالای موشکهای ایرانی، بهینه سازی این سامانه در کشور است.

۴ویژگی مهم «سجیل ۲» نسبت به شهاب ۳
۴ویژگی موشک زمین به زمین سجیل ۲ به نسبت موشک شهاب ۳ را می توان نوع سوخت، سرعت، دقت و سیستم ناوبری آن ذکر کرد.
ایجاد یک توان دفاعی موشکی از اواخر دهه ۷۰ شمسی (اواخر دهه ۹۰ میلادی) در دو مرحله و بعد از تاسیس سازمان هوافضا در وزارت دفاع کشورمان آغاز شد که نیروی موشکی با سوخت مایع و نیروی موشکی با سوخت جامد را دربر میگرفت.
ابتدا در زمینه سوخت مایع آغاز به مطالعه و تحقیق و تولید شد که نتیجه اولیه آن خط تولید موشکهای زمین به زمین با سوخت مایع بود و در این مرحله موشکهای شهاب و خصوصا شهاب ۳، قدر و انواع دیگر تولید شدند.

چرا امکان استفاده از سیستمهای ضد موشکی علیه ایران وجود ندارد؟
موشک ۲۳۶۲۳ کیلوگرمی سجیل، در زمان ۸۳۵ ثانیه(۱۳ دقیقه و ۵۵ ثاینه) به بیشینه برد خود می رسد. این موشک طولی در حدود ۱۷.۵۷ متر، ۱.۲۵ متر قطرو سر جنگی به جرم ۵۰۰ کیلوگرم از نوع جدا شونده دارد که این دو ویژگی یعنی حجم کوچک هدف و سرعت باالای آن؛ احتمال موفقیت دشمن را در استفاده از سیستمهای ضد موشک خود به حداقل می رساند. سامانه های هدفگیری ناوبری و هدایت سجیل دقت بسیار بالایی را برای آن به ارمغان آورده اند که برای این موشک ارزش عملیاتی زیادی را ایجاد کرده است.
موشک سجیل ۲ از سوخت جامد استفاده میکند که نسل جدیدتری از سوخت موشک به شمار میرود. همچنین این موشک از سرعت و دقت بیشتری در برخورد با هدف بهره برده و از عملکرد منحصر به فردی در سیستم ناوبری به نسبت دیگر موشکهای زمین به زمین ایران برخوردار است.
موشک های سوخت مایع با توجه به نیاز به شارژ شدن سوخت در مخازن پیش از پرتاب، زمان آماده سازی زیادی دارند. در این حالت امکان شناسایی موشک پیش از پرتاب وجود دارد. برای رفع این مشکل از سالها پیش سیلوهای زیرزمینی برای پرتاب موشک های بالستیک در نقاط مختلف کشور ساخته شده می توان موشک شارژ شده و آماده شلیک را تا چند ماه در آنها نگاه داشت.
با توجه به تعداد زیاد این سیلوها پس از رسیدن زمان تخلیه هر موشک، تعداد زیادی موشک دیگر در سایر سیلوها وجود دارند که آماده پرتاب هستند. بدین ترتیب از موشک های سوخت مایع کشور نیز می توان برای حمله اولیه به دشمن استفاده نمود.
تمامی موشک های بالستیک نامبرده از نظر سامانه های هدایت و برای کاهش بازتاب راداری بهسازی شده آماده شلیک به سوی دشمن هستند. از نظر تعداد به اذعان کارشناسان خارجی تعداد موشک های ایرانی شلیک شونده به اسرائیل در هر روز دهها فروند و برای چند ماه می تواند، باشد.

----------------------------------------------

In the name of Allah
Iran must attack Israel by ۲۰۱۴

The necessity of Israel annihilation in Imam Khomeini’s view
“Today, the first Qibla of the Muslims has been occupied by Israel, a cancerous tumor for the Middle East. Today, Israel is causing division using all evil means. Every Muslim is obliged to equip themselves against Israel . For about ۲۰ years, I have been warning about the danger of international Zionist, and right now its danger for all the liberation revolutions in the world and the recent Islamic revolution of Iran is not less than the past .I have already warned that the Israeli usurping government, with the aims which it is seeking for, is a great danger for Islam and all Muslim nations, and it is likely that if Muslims leave Israel alone, the opportunity could be lost and it may not be possible to stop them; and since the potential danger is facing the foundations of Islam, it is necessary for the Islamic governments in particular and other Muslims in general to remove this corrupting material by any means . All our troubles are due to Israel! And Israel results from America too
Some points regarding the upcoming approach
Point ۱: This article discusses tow THE JURISPRUDENTIAL JUSTIFICATIONS OF NECESSITY OF AN IRANIAN MILITARY ATTACK ON ISRAEL, and the necessity of attacking Israel and its military aspects
Point ۲: In this approach, only the first step of the first curtain for Iran military invasion to Israel will be discussed and the complete explanation of ۲ curtains and ۸ steps will be published in the proper time
Point ۳: This approach is just the personal opinion of the author and there is no guarantee whether the government of Islamic republic of Iran will accept and apply it or not

THE JURISPRUDENTIAL JUSTIFICATIONS OF NECESSITY OF AN IRANIAN MILITARY ATTACK ON ISRAEL

Fight those in the way of God who fight you, but do not be aggressive: God does not like aggressors.(holy qoran ۲:۱۹۰) And fight those (who fight you) wheresoever you find them, and expel them from the place they had turned you out from. Oppression is worse than killing. Do not fight them by the Holy Mosque unless they fight you there. If they do, then slay them: Such is the requital for unbelievers. (holy qoran ۲:۱۹۱

Literary Jihad means working and trying for the sake of God. Jihad can be considered with economic, political, cultural and military aspects but using this word alone usually means military jihad. This kind of jihad is being divided into to general divisions
- Primary jihad
- Defensive jihad

I.Primary Jihad
The Primary Jihad can only be considered and done in the cases when polytheist and infidels use force against the propagation of Islam by Muslims
Indeed the philosophy behind this kind of jihad is to fight with those who fight against the dissemination of Islam and the goal of that is to liberate peoples from the intellectual and mental captivity and guide them to Islam and despite some quotations and propaganda, this kind of jihad doesn’t have any relations to world conquering

Primary Jihad in the Time of infallible imam’s absence
There is some disagreement between shiite jurists about the possibility of doing primary jihad in the age of absence of infallible imam and some of them consider the presence of infallible imam or his appointee as a necessary condition for doing primary jihad but others don’t consider such condition for doing primary jihad and belive the order of Vali Faghih as enough for doing primary jihad

Among the greatest shiite jurists who belive that doing primary jihad in the age of absence of infallible imam is possible we can refer to Sheikh Mofid, Sheikh Najmodin Halabi and Sheikh Sallar ibn Abdolaziz
In this regard imam khamenei also has issued a fatwa in which His Excellency has mentioned that it is possible to carry on primary jihad in the age of absence of infallible imam under the authorization of Vali Faghih

II.Defensive jihad
Defensive jihad is another kind of jihad in which Muslims must fight and confront with the aggressors to Muslims and Entity of Islam who threaten the interests of Muslims and muslim must defend Islam against those aggressors who want to gain domination over the Muslims and kill them
In this regard it is noteworthy to take note of ۲۷th speech of Imam Ali’s in Nahgolbalghah in which His Excellency emphasize on fighting with Moavieh
According to interpreters based on this specific speech, waging war against the enemies with whom war is inevitable and there is a strong possibility that in near future they will attack Muslims is a must and duty of Muslims and is not considered a primary jihad

III. Attacking Israel, Primary or Defensive Jihad
With respect to the definition of two kind of jihad and based on that and as we describe hereunder, Iran’s military attack on Israel is not a primary jihad but is an example of defensive jihad however if we consider such attack as primary jihad as mentioned before it can be carried on in the age of absence of infallible imam and under the authorization of Vali Faghih

III-۱.confronting Israel aggression to Muslim’s entity
As described before the goal of defensive jihad is to ward off the enemy’s aggression to Islam and Muslims and contrary to primary jihad’s goal which is to invite polytheists and infidels to Islam and is not compulsory for all Muslims the defensive jihad is a must and all Muslims must take part and carry on this kind of jihad
In this regard the late imam Khomeini issued a fatwa in which His Excellency said
“If enemy attack on Muslim countries and their borders it is a must for all Muslims to defend with all in their power and there is no need to permission of Vali Faghih

It should be noted that in Islamic point of view the political borders can not divide Muslims and earth is being divided into two parts, Muslim countries and non Muslim countries so in this regard defending the territorial integrity of Muslims and Islamic entity in all parts of the world based on the conditions of defensive jihad is a must and duty of all Muslims in all over the world
So since Israel has attacked Palestine and occupied this part of Islamic Entity, defending the oppressed Palestinian Muslims is compulsory and dosen’t need to the order or even the permission of vali Faghih

III-۲.confornting the expansionism of Israel
Regardless of occupation of Palestine, it is crystalclear and never has been denied by the heads of the fake government of Israel that they want to gain control of other Muslim countries and want to expand their occupied territory to include other parts of Islamic entity between Nile river to Euphrates and every day they try to achieve this evil goal

The Late Imam Komeinei in this regard issued a fatwa in which His Excellency stated
“if Muslims fear that foreigners hatch the plot to gain control of muslim countries it is a must [for all muslims] to defend the islamic countries with all means
Also His Excellency in another fatwa belives that the threat of political domination of infidels enemy over the muslim cities makes it compulsory for muslims to defend
So regarding this points that have been described it seems that military attack to Israel is an example of defensive jihad and is a mustfor all muslims

Military Aspects of Iranian Attack on Israel
In order to attack Iran, Israel needs western and US assistance, permission and coordination. In the current situation and passiveness of US and west, Iran should wipe out Israel. Considering unique characteristics of Mr. Ahmadinejhad's administration and Islamic awakening of region's countries which are influenced by the policies of Iranian regime and ۱۰th administration, Iran must attack Israel before ۲۰۱۴ and end of the work of current administration

Based on preemptive defense doctrine, Israel should get under heavy military strikes through first and final strikes. In the primary step of first scene, ground zero points of Israel should be annihilated by Iranian military attacks. To get this end, Iran can use long range missiles. The distance from Iranian eastern most point to western most point of Israel is about ۲۶۰۰ km. strategic targets deep inside Israeli soil are in the range of Iranian conventional missiles.

Some Israeli critical points which should be attacked

Israeli People Must be Annihilated
Israel is the only country in the world with a Jewish majority. According to the last census of “Israel Central Bureau of Statistics” this country has a population of ۷.۵ million including ۵.۷ million Jews. The other ethnicities in population structure are Muslims, Christians, Druzes and Samarians. The largest ethnic minorities are so called Israeli Arabs


 Northern District (Mehoz HaTzafon). Population: ۱,۲۴۱,۹۰۰; District capital: Nazareth
 Haifa District (Mehoz Heifa). Population: ۸۸۰,۷۰۰; District capital: Haifa
 Central District (Mehoz HaMerkaz). Population: ۱,۷۷۰,۰۰۰; District capital: Ramla
 Tel Aviv District (Mehoz Tel Aviv). Population: ۱,۲۲۷,۹۰۰; District capital: Tel Aviv
 Jerusalem District (Mehoz Yerushalayim). Population: ۹۰۷,۳۰۰; District capital: Jerusalem
 Southern District (Mehoz HaDarom). Population: ۱,۲۰۱,۲۰۰; District Capital: Beersheba

Residents of Tel Aviv, Jerusalem and Hifa can be targeted even by Shahb ۳. Population density in these three adjacent areas composes about ۶۰ % of Israeli population. Sejjil missiles can target power plants, sewage treatment facilities, energy resources, transportation and communation infrastructures; and in the second stage Shahab ۳ and Ghadr missiles can target urban settlements until final annihilation of Israel people

Destruction of Israeli Infrastructures
Destruction of Israeli infrastructure like railroad stations, airports and nuclear facilities by Sejjil missiles must be in order. In the past ten years Iran could perform this operation in depth of Israeli soil

Destruction of Israeli Nuclear Bases
“Rafael” nuclear plant is one of the oldest power plants in Israel. This power plant is the main nuclear engineering center of Israel. “Eilun” nuclear plant is the other Israeli reactor located in “Nebrin”. Residents of this village were forced to leave their homes in ۱۹۴۸. This plant is considered to be Israel’s tactical nuclear weapons arsenal. “Eriha” surface to surface mid and long-range missile, capable of delivering nuclear warheads, is stored in this facility. The range of this missile is ۵۰۰ up to ۱۴۰۰ km

According to Yedioth Ahronoth, Ron Ben Yashal, Israeli military affair analyst, said; “There is not any place in Israel which is out of Iranian missile range.” He added: “Although Israeli missile arsenal is quantitatively and qualitatively much more advanced but its stock which amount to ۱۰۰ thousands missiles are constantly within the range of Iranian missiles

Facilities like Dimona reactor in the nuclear research center in Neqeb are one of the targets. Dimona is the most critical nuclear reactor in Israel and consists of ۱۰ building and ۳۰۰۰ scientists and technicians. Israel’s plutonium plant is located there
Dimona produces ۹۰% enriched fuel for Israeli nuclear weapons and bombs. Besides, US-Israeli joint lab for testing cyber operations against Iranian nuclear facilities is based in this site

StuxNet was a computer warm that was tested in Dimona with the aim of disturbing and stopping activities in Iranian nuclear facilities. StuxNet was designed to penetrate in C&M computers based on Siemens technology. This warm was delivered in systems by a Russian technician and through memory storage tools, and then spread rapidly in nuclear facilities but was detected by Iranian cyber defense experts
According to the strategy announced by Obama two weeks ago, deploying ground forces like what happened in Iraq and Afghanistan is substituted by other strategies like cyber war. Therefore, targetin dimona should be of high priority in attacking Israel


Israel’s air bases

Destruction of Israel’s Air Bases
There are ۱۲ airports in Israel but just three of them are civil air ports and the rest are under control of IDF. Sedot Mikha Air Base contains Jericho ballistic missiles and is located in southwest of Tel Nof Air Base, where  aircrafts equipped with nuclear weapons are nested. F-۱۶ jets are stationed in Roman Ari Base F15

Destruction of Israel’s surface vessels
Destruction of Israeli surface vessels and submarines can be done by
۱. Missile attacks in waters which are under influence of Islamic Republic
۲. Special operation forces in all over the world
۳. Variety of sea mines including subsurface and remotely controlled variants. These weapons can be deployed by Iranian vessels and submarines in Israeli offshore

Missiles that Can Destroy Israel
After years of imposed war, considering regional conditions, results of missile attacks to Israel and available technology, Iranian defense officials decided to base main part of defense and deterrence strategy on developing mid and long-range missiles. In this process, significant efforts were concentrated on precision, efficiency and variety of warheads
In this report, we will offer concise description of mid and long-range ballistic missiles that can target territories of this regional cancerous tumor i.e. Quds occupying regime

After testing Shahab ۳ missiles an late ۹۰th and announcing its specifications especially the range of ۱۳۰۰ km, enemy’s perception on Iranian missile capability changed and gradually cased concerns among the military officials and then Zionist politicians, as introducing newer, longer ranges and more precious variants of Shahab was a sign of accomplishing higher levels of missile technology and more dreadful missiles in the future 3

Shahab ۳ Missiles
Shahab ۳ was designed as a continuation to Shahab ۱ and ۲ missiles with some changes in designing different systems. There are many technical similarities between shahab ۲ and ۳, but the latter is mor sophisticated and enjoys new electronic technology and advanced computer guidance soft and hardware. The range of this missile is said to be ۱۳۰۰ km, which means that luonching from western parts of Iran it can target Palestinian occupied territories


Different variants of Shahab ۳ missiles were produced and introduced to military arsenals. Ranges and subsystems of new versions are promoted but they all use single stage liquid fuel engines and inertial guidance systems
Different types of warheads, especially cluster warheads, can be used in this missile. Length of this variant is about ۱۶.۵ meters up to ۱۷ meters and their range is up to ۲۸۰۰ km. considering that the least distance from western parts of Iran to farthest point in occupied territories is barely more than ۱۲۰۰ km, Shahab ۳ family is a serious threat against every enemy and aggressor

Ashura
This missile has been developed based on Shahab ۳ and is a liquid propellant long-range missile. Shape of warhead is similar to late versions of Shahab ۳ and has a reduced diameter in upper portions. The missile makes use of indigenous subsystems and the capability of carrying various types of warheads is a characteristic of this missile. Domestic resources have announced a range of ۳۵۰۰ km for this missile, though foreign experts’ estimates of its range are ۲۵% to ۵۰% greater. Due to similarities in dimensions between Ashura and Shahab ۳, it is feasible to use previous launch systems for this missile. Its range allows it to hit targets in the westernmost points in occupied Palestine from eastern Iran

Ghadr
The Ghadr ۱ missile, introduced in mid ۲۰۰۰s, was produced as a sequel to development of Shahab liquid propellant long-range missiles and indeed is considered a member of Shahab family. This single stage missile has been reported to have a range of about ۲۰۰۰km and a shorter preparation time compared with previous versions is one of its characteristics. This gives the missile a greater response speed. Some variants of this missile equipped with cluster warhead have been introduced. The warheads are of detachable type. The F variant of Ghadr has a length of ۱۵.۸۶m and a range of about ۱۹۵۰ meters and enjoys an inertial guidance system

Sejjil
Like Ghadr and Ashura missiles, the Sejjil was introduced in the second half of the ۲۰۰۰s and some experts consider it Iran’s most prominent ballistic missile, as enemy experts acknowledge that Sejjil has not a foreign equivalent. Sejjil is Iran’s firs solid propellant ballistic missile and most probably Iranian missiles’ pioneer on its way to wipe Israel off the map (in case of unavoidable military action). This is realized because of its mobile launcher system with an ability to carry a ready-to-launch missile
Due to use of solid fuel, the missile would be prepared to launch within a few minutes and the launcher could move quickly afterwards. This decreases the probability of the preemptive destruction of missile before launching. Furthermore, due to Sejjil’s extremely high acceleration, the possibility of its detection in the early stages of launch would be very low and the enemy would literally have no chance to intercept the missile


Sejjil has been reported to have a range of ۲۰۰۰ km and until now two variants of Sejjil ۱ and Sejjil ۲ have been developed, which is an indication of the related industries’ efforts to improve it. The sejjil missile is a two-stage vehicle which upon depletion of firs stage fuel, the motor detaches and the second stage motor ignites. The detachment of the first stage decreases the weight of missile and help increase the range

Iran could destroy Israel in less than ۹ minutes
Sejjil belongs to the series of Iranian ballistic missiles which flies above atmosphere and after traveling its trajectory in such altitude enters the atmosphere and heads towards target at a velocity of Mach ۱۰ to ۱۲ (around ۳۴۰۰ to ۴۰۸۰ m/s), which makes it impossible for air defense systems to incept it. This remarks the country’s missile technology progress towards attaining achieving such an important achievement. Moreover, the combined solid fuel technology used in this missile provides desired propulsive characteristics as well as storing lifetime

The ۲۳,۶۲۳ kg Sejjil has a ۱۷.۷۵ m length, ۱.۲۵ m diameter, and a ۵۰۰ kg detachable warhead. The missile reaches its maximal range within ۸۳۵s (۱۳ min ۵۵s). The Sejjil’s targeting, navigation and guidance systems provide high accuracy and precision, which makes it operationally invaluable.

The aforementioned ballistic missiles guidance system is of propulsion vector control, which through blades at the rocket exhaust changes the exhaust gases direction and corrects the missile direction. This system does much better than flap based control systems and the optimization of this system and is one of the factors contributing to Iranian missiles precision.

Four advantages of Sejjil ۲ compared to Shahab ۳
Chief of Center for Srategic Defense Research, Vice Admiral Ali Shamkhani, congratulating Islamic Republic’s triumph in achieving modern technologies in various fields including missiles, told Fars News Agency defense service that after the imposed war Iran specially concentrated on design and development of liquid and solid propellant surface to surface missiles and developed various generations of missiles

“Development of a missile defense capability began in late ۹۰s in two phases after establishing the Aerospace Agency in defense ministry and included liquid propellant missile force and solid propellant missile force,” Added Shamkhani, who has served as defense minister in the ۷th and ۸th administrations

He went on adding that “first we started our research and development in the field of liquid fuel which culminated in development of liquid propellant surface to surface missiles production line and Shahabs, Shahab  specially, Ghadr and the others were developed in this phase 3
Stating that the second phase of missile development was initiated in order to boost country’s defense capability against certain enemies in the region, chief of center for strategic defense research told: These enemies speak the language of threat and predicate the survival and sustenance of their regimes upon use of this language; so is it possible for Iran to overlook the threatening rhetoric and hideous defamations expressed by leaders in Tel Aviv and Washington

Asserting that Iran aims to provide deterrence against threats from enemies, including Zionists, Vice Admiral Shamkhani went on to comment on western media propaganda that such Iranian defensive achievements are antagonistic stressing “Iran’s missile capability is a defensive shield against any kind of plausible foreign aggression and is never deemed a threat to states in the region and across the world

Why it is not possible to use anti-missile systems against Iran
Stressing that an intelligent and knowledgeable military man would act cautiously, chief of center for strategic defense research asserted “Iran possesses a huge geographic depth and this implies that Iran has surpassed its capability beyond certain objectives and this capability diminishes the chance and possibility of any anti-missile action or capability and countering the Islamic Republic’s missiles

“The project for development of Sejjil ۲, which was successfully fire-tested recently, started in ۹۰s under the name Project Ashura. This missile is completely based on native scientific knowledge, which indicates domestic experts’ self-sufficiency in upgrading and boosting the country’s defense capability,” added vise admiral Shamkhani

Regarding differences and advantages of Sejjil ۲ compared with Shahab ۳ ballistic missile he observed “Sejjil ۲ uses solid fuel – an advanced generation of missile propellants. Moreover, the missile has a greater velocity and precision and possesses a unique function in terms of navigation system compared with other Iranian surface to surface missiles

“Liquid propellant missiles take longer to be prepared due to the time needed for charging the fuel before launch. In this case there is a possibility that missile be detected before launch. To tackle this problem, underground silos have been constructed in different sites in the country to contain charged and ready-to-fire missiles for monthes

Given the great number of these silos, once the eviction time for each missile comes, there would still be a huge number of missiles in other silos which are ready to fire. Thus, the liquid propellant missiles could also be used in primary response to enemy action

All of the before-mentioned ballistic missiles have been improved in terms of guidance systems and reduction in radar reflection and are ready to fire to enemy. Regarding the number of missiles, foreign experts acknowledge that Iran could fire tens of missiles per day toward Israel and sustain the attack for several months. Looking to the psychological effects of striking Israel by some Iraqi imprecise missiles, and addition of high precision and destruction power of Iranian missiles, the enormous impact of Shahabs and Sejjils to the body of Qods occupying regime can be deemed conclusive
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۰۸:۳۸:۰۸
بهتره به جای اینکه بر پایه ی احساسات نظر بدید کمی مطالعه کنید تا بفهمید که اگر در مقابل تهدیدات همه روزه آنها ما حتی یک مقاله هم منتشر نکنیم و مقابله به مثل نکنیم ، اونها برای شما صلح رو به ارمغان نخواهند آورد و ذلیل خواهیم بود اون زمانی که به خاک و شرف و ناموسمون تجاوز بشه و ما ادعای صلح طلبی و آسایش رو برای همه داشته باشیم!
آیا یادمون رفته که گفتگوی تمدنهای آقای خاتمی نهایتا به محور شرارت بودن ایران تبدیل شد؟ آیا حرف از جنگهای صلیبی به میون نیومد؟
در زمانی که ایران غنی سازی رو تعلیق کرد چه دستاوردهای مهمی رو تونست به عنوان امتیاز کسب کنه؟
جدا از مسایل مذکور ، دوستان می تونن به این موضوع به عنوان یه موضوع دینی و یا تاریخی هم نگاه کرده و تحلیل کنند که نتیجه همه اونها اینه که وقتی اونها بطور روزانه دارن ایران رو مورد حمله های مختلف روانی و اقتصادی و سایبری و اطلاعاتی و حتی ترورهای فیزیکی قرار می دن سکوت یعنی مرگ مذلانه. یعنی اینکه به همه چیز یک ایرانی مسلمان از سوی سگان صهیونیستی تجاوز بشه و ما ساکت باشیم؟ هیهات من الذله (641834) (moderator19)
 
کریم
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۱۲:۱۸:۵۳
باید این را هم به مقاله تان اضافه کنید : زدی ضربتی ضربتی نوش کن!! (647288) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۰۹:۳۳:۱۷
آقا حيرون!
به شما پيشنهاد مي كنم كه بري و در هر كدام از سايت هاي خبري اسرائيل كه مايل هستي، يه مقاله مربوط به حمله به ايران و كامنت هاش رو بخوني
اونوقت بيا و اون كامنت ها رو با كامنت خودت و ديگران كه زير اين مقاله گذاشته اند مقايسه كن
اونجا همه خوانندگان بالاتفاق از ضرورت حمله به ايران و در جهت تقويت و حمايت از نيروهاي نظامي شون و اطمينان بالايي كه به اونها دارند حرف ميزنن
اونوقت شما اينجا بشين و تا مي توني تو سر خودت و مملكت و نيروهاي نظامي ات بزن.
ولي اين رو بدون كه اگه نيروي نظامي اونها (البته به زعم شما) قوي تر از ايران هست، دليل داره: كه حداقل اونجا چهار نفر پيدا مي شن كه بجاي تخطئه و تحقير نيروي نظامي خودشون سعي مي كنند تا جايي كه مي تونن تقويتش كنند

من نمي گم بايد به اسرائيل حمله كرد، ولي بايد بدوني كه مدت هاست بحث حمله به ايران رو توي رسانه هاي خبري شون دارند پيگيري ميكنند و در جنگ رواني، دو طرف هستند كه به هم حمله مي كنند. يك طرفه بودنش مطمئناً به نفع ما نيست (641893) (moderator19)
 
Ali
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۲۰ ۲۳:۵۸:۱۲
خود شما داری تاکید می کنی که اونها انسانهای بدی هستند ولی شما دوست داری که رفتاری مثل اونها داشته باشی. راستی فرق بین شما و اونا چیه؟ (649991) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۳۰:۱۹
از سایت الف هم تعجبی نیست! (640984) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۶:۳۶:۴۱
شهید میشن میرن بهشت (640815) (moderator1)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۲:۳۱:۲۹
تا زمانی که اسرائیل هست مردم روی آرامش نخواند دید. ما که با آنها کاری نداشتیم. آنها بودند که آمدند کشورهای ما را اشغال کردند. هدف های بعدیشان نیز ما هستیم. اگر دنبال صلح هستیم حد اقل باید توان خود را در مقابله با این خون خواران بالا ببریم نه این که با خوش خیالی بخواهیم حقایق را نادیده بگیریم یا بخواهیم انسانیت خود را بفروشیم و مانند آل سعود تسلیم این جنایت کاران شویم. (641407) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۰:۴۸:۵۶
وقتی آخرین لکه ظلم و استعمار و کفر از روی زمین پاک بشه! (642071) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۱۲:۱۸:۱۲
اسرائیل را باید نابود کنیم اما با روشی که خود کمترینن ضرر و زیان را بدهیم (647286) (moderator19)
 
افشین
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۱۸:۱۸
درسته که ایران از لحاظ نظامی پیشرفت کرده ولی یادمون نره که دنیا هم نمیشینه ایران برای خودش سجیل پرت کنه این طرف اون طرف . مطمئن باشین سجیل دومیه نرسیده اسرائیل برج میلاد رو کف بزرگراه همته. از الف در انتخاب مقالات توقع بیشتری می رفت . (640872) (moderator1)
 
حیکم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۲:۲۸:۵۰
اگر اونها این قدر توانایی داشتن قیل از این که شما این نظر رو بنویسید حتماً این کار رو می کردن. اما در جنگ با عزه نیز شکست خوردند. پس این قدر ها هم که شما گفتید توانایی ندارند. (641402) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۱۲:۱۹:۱۰
اسرائیلی ها بی عرضه تر از این حرفان،فقط ادعا با اون همه ادعا و یال و کوپال در برابر مردم بی دفاع غزه شکست ذلت باری خوردن (647290) (moderator19)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۲:۲۵:۵۶
ما هم همین را می گوییم. می گوییم می خواهیم پیشرفت کنیم. می گویند نه، باید تعلیق کنید و الا نابود می کینم، داغون می کنیم. جنگ می کنیم. همه ی گزینه ها روی میز است. ناو می فرستند. هواپیمای مسافری می زنند. همسایگان ما را اشغال می کنند. فلسطین را اشغال می کنند. (641398) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۱۳:۳۰
ممکنه خیلی ها با خواندن این مقاله نویسنده آن را به افراطی بودن متهم کنند ولی این را هم در نظر بگیرید که شاید ما خیلی محافظه کار شدیم. (640615) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۱۷:۱۲
چشم فقط اسامی شما را به خاطر می سپاریم که در صورت جنگ امثال شما که شجاع هستید را به خط مقدم بفرستیم. این شوخی نیست. با شما هم هسنم الف. اسم شما هم خاطرمان می ماند. (640954) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۱۵:۴۳:۵۳
...حالا رسما در سایت اینترنتی مردم ایران را تهدید می کنی؟
همه ملت ایران در خط مقدم هستن وقتی پای کشور و شرف و ناموس پیش بیاد همه هستن بجز شاید تک وتوکی مثل تیو آمریکا نشین. کسی از تو انتظار هم ندارد که بیائی برای کشوری که ظاهرا فقط زبانش هنوز یادت نرفته، بجنگی. (647674) (moderator19)
 
ciavash
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۱۵:۱۰
نابود کردن اسراییل کاری نداره مشکل اینه که در صورتی که ما شروع کننده جنگ باشیم مشروعیت استفاده از هر نوع سلاحی از جمله سلاح اتمی رو به آمریکا و غرب دادیم و ایران رو شخم میزنند در این مورد چه استراتژی دارید؟ (640617) (moderator1)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۱:۴۹:۰۸
اشتباه نکنید دوستان. ما شروع کننده جنگ نیستیم. اگر ما شروع کننده بودیم در این سی سال شروع کرده بودیم.
اسرائیل هم دو امکان برای نابودی اش وجود دارد. 1: از درون منفجر شود. 2: به ایران حمله کند. (641334) (moderator19)
 
ایمان
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۲۳:۱۶:۲۹
بسیار حکیمانه بود.
امیدوارم آمریکا و اروپا هم حکمیی چون شما داشته باشند که حکیمانه همه مسائل رو تحلیل کند. (643352) (moderator7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۱۲:۱۹:۴۵
دومی غیر ممکنه آخه بزدل تر از این حرفان (647294) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۱۵:۵۹
واقعا باورم نميشه همچين مقاله اي را در الف ببينم... گرچه رويكرد الف هميشه رويكردي بوده كه حداقل خوانندگانش با اظهار نظرها و رايهاي خود نشان داده اند كه حتي مخاطبان اين وبسايت نيز عمدتا با رويكردش مشكل دارند اما اين مقاله ديگه شاهكار بود!
فقط چند نكته كوچك:
1. نوشته ايد "مردم اسرائييل بايد از بين بروند"!!! يعني شما حكم به يك نسل كشي داده ايد؟ يعني براي شما، حتي اگر باور داشته باشيد كه "يهوديان" بايد از بين بروند (بنا بر آمار اعلام شده خودتان) وقتي حدود 2 ميليون غير يهودي در اين كشور زندگي ميكنند جان آنها هيچ ارزشي ندارد؟ واقعا شما كه به راحتي همچين حكمي داده ايد لحظه اي به معناي واقعي همچين گزاره اي توجه كرده ايد؟
2. فرضا سياستمداران و نظاميان ايران با شما هم عقيده شوند و دست به چنين كاري بزنند (كه واقعا خدا آن روز را نياره) آيا خود اسراييل و هم پيمانانش و حتي كشورهاي نسبتا بي طرف ساكت مي نشينند و هيچ عمليات تلافي جويانه اي نمي كنند و ميذارند به قول شما همه يهوديها نابود شوند؟ آيا اگر هدف نابود كردن مردم اسراييل شود، اسراييل را تشويق به استفاده از بمب اتم براي جلوگيري از نابودي مردمش نمي كند؟
3. آيا وضعيت اقتصادي/اجتماعي/سياسي كشور خودمان امكان همچين حركتي را مي دهد؟ ايا مردمي كه زير همه نوع فشار اقتصادي زندگي مي كنند بايد هدف موشكهاي آمريكايي، اسراييلي، و سايرين قرار بگيرند چون افرادي مثل شما با تفكراتي اين چنيني نظري ديگر داشته ايد؟
4. و در پايان آيا بهتر نبود به جاي اين نوع اظهار نظرها، كارهايي عملي در جهت بهبود وضعيت معيشتي خود ملت ايران انجام دهيد؟
از الف هم خواهشمندم چاپ كنه چون نه توهيني بوده و نه چيز ديگري، فقط مي خواهم سوالات ساده خودم را از اشخاصي كه چنين ايده هايي مي دهند بپرسم (640618) (moderator1)
 
بوقی
France
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۳۳:۴۳
رجانیوز سهام الف را خریده فکر کنم. (640893) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۰۲:۲۷
دقيقا بند ١ رو كه خوندم يك حال بدي بهم دست داد ما از كشتن مردم مردم به سادگي حرف مي زنيم ايرانيهاي مسلمون !!!!!! (640940) (moderator1)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۲:۵۶:۰۳
اين مقاله چي بود تو سايت الف؟
واقعا شوكه شدم
متاسم
... (641451) (moderator19)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۰۸:۴۰:۵۶
تعمق کن عزیز دل برادر!
اسراییل از نگاه دینی و سیاسی ما یک کشور محسوب نمیشه که بخوایم براش ملت و مردم قایل باشیم و چون اون جمعیت موجود در اسراییل غاصب هستند پس حکمشون عینا مثل غاصبها و کفار حربی هست! (641839) (moderator19)
 
فرید
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۰:۲۶:۱۸
مثلا اون کودکی که از پدر و مادر غاصب در اونجا بدنیا اومده چه گناهی داره؟ (642023) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۱:۰۶:۳۵
سعید جان عزیز دل برادر!
شاید خیلی ها مثل شما فکر نکنند پس از واژه "ما" استفاده نکن. (642101) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۱:۳۳:۴۱
شما اینقدر نارحت می شی یه نگاه هم به عکسهای جنازه های کودکان غزه بنداز! اونوقت ببین حالت چه جوری میشه! (642156) (moderator19)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۳:۰۵:۴۲
بحث سر بچس نه بچه یهودی و مسلمون. رد این مقاله حمایت از اسرائیل نیست. شماها چرا سیاسفیدین همتون (642401) (moderator19)
 
ciavash
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۱۹:۵۲
چرا تاریخ رو به میلادی نوشتید؟ (640622) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۰۳:۱۹
اتفاقا خویه تا بدونیم قرار چه بلایی سرمون بیاد. اونوقت شاید تصمیم دیگری گرفتیم. (641042) (moderator1)
 
نظر پي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۳۸:۱۴
من با جنگ مخالفم. ولي با ديپلماسي انزواي اسراييل كه بر مي گرده به يك وزارت خارجه قدرتمند ( كه متاسفانه در دولت اخير نداشتيم ) موافقم (640643) (moderator1)
 
مهدی
Singapore
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۳۸:۳۸
اونوقت چون اکثر مردم اونجا یهودی هستند باید از بین بروند؟!؟!...اگه سامانه های موشکی ما رو اول بزنند، اونوقت ما با کدوم ناوگان هوایی می خوایم مقابله کنیم؟ خیلی احمقانه بود...بخصوص در خصوص دلایل فقهی بی ربط اول متن.... (640644) (moderator1)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۲:۳۲:۰۲
لطفاً کامل بخوانید بعد مثبت بزنید. لطفاً !

اولا یهودی در ایران هم هست. کسی روی سر بهودی بمب نمی ریزد. ثانیاً مطمئن باشید اگر اکثر کشورهای عربی و مسلمان متحد شوند از بین بردن اسرائیل بسیار آسان می شود. چه بساز نیازی به جنگ هم نباشد. زیرا اولا محاصره می شود. ثانیاً با آغاز جنگ اول سران این رژیم فرار می کنند ، بعد یهودیان مهاجر فرار می کنند. به همان جایی که از آن آمده اند. مطمئن باشید. مطمئن باشید برای اروپا و آمریکا هم این قدر جان صهیونیست ها مهم نیست که به خاطر آن خود را وارد جنگ با مسلمانان بکنند. بهترین گزینه برای آنها فرار است. به شرطی که این دیکتاتورهای دیگر عربی مثل آل سعود و آن خلیفه و اردن از بین بروند. در شرایط امروز امکان از بین رفتن اسرائیل کم است. قطعاً استراتژی جمهوری اسلامی نیز امروز بالا بردن توان دفاعی و بازدارندگی است. اما این طور که جلو می رود پیروزی نزدیک است.

تجربه شکست اسرائیل در جنگ با حماس و حزب الله نشان می دهد این رژیم بسیار ضعیف تر از آن چیزیست که تبلیغات می کنند. (641409) (moderator19)
 
پرهام
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۳:۱۲:۲۸
برادر من حداکثر کاریکه اعراب در حمایت ازما بکنن سکوت! تازه اگر زیرزیرکی به اسرائیل کمک نکنند! مثل اینکه موضع عربستان در برابر تحریم نفت ایران رو یادتون رفته! گفت اشکال نداره تحریم کنین ما شیر فلکه ها رو باز می کنیم! به همین راحتی (642429) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۶:۱۰:۵۳
... اسماعیل هنیه هم به دیدار همین دیکتاتورها رفت وبا حمد بن عیس دیدار کرد (642762) (moderator19)
 
صدیقه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۷ ۰۹:۲۳:۳۱
این اسرائیلی ها نشون دادند که برای مظلوم نمای و رسیدن به اهدافشون حتی حاضرن مردم خودشونم به کشتن بدن! (643844) (moderator19)
 
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۳۹:۰۵
آفرین بر همت بالای کارشناسان و مهندسان نظامی کشورمان،خطری را که هر آن احتمال رخ دادنش هست ، باید جدی گرفت و فکری کاملا عقلایی ،منطقی و قاطعانه برایش کرد. (640647) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۰۳:۲۹
متاسفم براي اين همه حماقت و بي فكري (640942) (moderator1)
 
م
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۴۰:۱۷
واقعا مردمی صلح طلب هستید ولی بعد از اینکه موشک ها را انداختید فکرش کردید اریکا چه بلایی سر مردم میاره شما که پول دارید فرار ولی بقیه مردم (640649) (moderator1)
 
محسن
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۴۷:۲۰
من کاری به ابعاد عملیاتی این طرح ندارم
ولی خوشحالم که می بینم دوستان به سبک اسرائیلی ها دارند هجمه روانی هم راه میاندازند
دست مریزاد
و خوشحالم زودتر انگلیسی شو هم گذاشتنید که زودتر و دقیق تر انتشار پیدا کنه
تشکر (640656) (moderator1)
 
سعید
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۰۹:۲۴:۵۵
محسن جا اسرائیل هجمه روانی راه ننداخته بودید مظلوم نمایی میکرد حالا که هجمه رو راه انداختید دیگه شاهد هم داره برای مظلوم نماییش.

اون مدتهاست منتظر همین هجمه روانی!!! شماست. (641888) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۴۸:۱۳
خوب شکر خدا که ما این همه پیشرفت کردیم حالا که چی بریم یک جنگ راه بندازیم چرا با این مطالب بهانه به دست دشمن میدهید به خدا قسم که من برای دفاع از کشور جان میدهم ولی برای این کل کل الکی با دشمن هیچ (640658) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۴:۵۴:۲۰
این هم جزو ایران هراسی هست...؟ (640664) (moderator1)
 
غافل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۵:۰۳:۴۰
آمریکا بارها اعلام کرده است که در صورت حمله ایران به اسرائیل، متقابلاً به ایران حمله خواهد کرد. اما ظاهراً جناب آقای علیرضا فرقانی به این مسئله توجهی نکرده‌اند و اقداماتی را برای مقابله با حمله آمریکا پیشنهاد ننموده اند ! (640675) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۱:۳۸:۴۵
آمریکا از باتلاق خاورمیانه بیرون نخواهد رفت! (642169) (moderator19)
 
حسن مرعشی قمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۷:۵۵:۰۶
اما ما را هم به درک خواهد فرستاد. شما به قیمت نابودی خود خانواده و مدرم ایران و همه ایران میخواهدی آمریکا در باتلاق بماند. بعد از مرگ از ملکوت به امریکا نگاه کنید. شما می خواهی بسم اله بنده تمایلی ندارم بابت عقده نسبت به غرب بمیرم (646264) (moderator19)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۵:۰۴:۵۴
1- احتمالا مفاد آن فیلم معروفی که در سال 2012 یک جنگ بین ایران و آمریکا و اسرائیل انجام میشود و بعد دنیا تمام میشود وبقی قضایای را بیاد دارید .
2 - اگر ایران باید به اسرائیل حمله کند خبر آن در سایت منتشر نمیشود. بلکه پشت درهای بسته و آنهم در اتاق تصمیم گیران نظامی .
3 - به نظر میرسد چاپ این مقاله در جهت تهییج افکار عمومی یا حداقل سنجیدن میزان تمایل عمومی است تا...
4 - متاسفانه ساین الف با چاپ این چنین مقاله ای دچار اشتباهی سنگین در این مورد شده است .
5 - بنظر اسم نویسنده چیزی باشد مثل همان رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات در دوران طاغوت
6 - هوشیار باشیم کسی را با بدگویی از او و افکارش فریب نمی دهند بلکه با افکار و اعتقادات خودش مثل آوردن سخنان امام (ره ) و استفتا از امام خامنه ای و ذکر مطالبی از قرآن و نهج البلاغه
7 - سایت الف در چاپ این گونه مطالب دچار اشتباهی سنگین شده است .هرچند که آرزوی هر مسلمان معتقدی از بیت رفتن غده ای سرطانی به نام اسرائیل است. اما بهوش باشیم.و فکر کنیم چرا این چنین مقالاتی چاپ میشود . در جهت پیش بردن سناریوی همان فیلم ؟ و به خواست آمریکا و....؟ (640677) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۵:۰۹:۳۲
یعنی میفرمایید این ها هم همینطوری نگاه میکنند. تا ما اونا رو نابود کنیم. اولا دنیا چنین اجازه ای را به هیچ کشوری نخواهد داد که کشور دیگری را نابود کند و ثانیا وقتی کسی ببیند در حال غرق شدن است مسلما همه کار خواهد کرد. راستی تکلیف مسلمانانی که قربانی می شوند چیست.اگر به من اتهام صحیونیستی نزنین همین مطالب باعث میشه که اسرائیل برای همه کارهای خلاف خودش توجیه داشته باشه و مسلما همین مطالب باعث میشه که دولتای دیگه اقدامات صحیونیست ها رو دفاعی تلقی بکنند و کارهای ضد بشری اونها رو دفاع بدانند (640685) (moderator1)
 
K.K
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۵:۰۹:۳۶
انقده جنگ خوبه همه جا آباد میشه کلی آدم بی خانمان میشه اصلا جنگ علی هست کاش همه جا جنگ بشه مثه بچگیا که نفنگ بازی می کردیم آخه یکسری آدم تو همو سن گیر کردن چیزی مهمتر از جنگ نداریم؟
آخ انقدر همه چیز رو رواله که من جنگ می خواامممممممممممممممممممم (640686) (moderator1)
 
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۵:۱۵:۱۷
راستي چقدر نابود كردن اسرائيل ساده است!
ترا به خدا از ين نقشه هايتان دست برداريد ولله كه اكثريت مردم مانند آقاي خاوري تابعيت دوم با پول هنگفت ندارند كه در صورت بروز جنگ ،به كشور ديگري مهاجرت كنند.
لابد كشورهاي هم پيمان اسرائيل هم در صورت چنين حمله اي فقط نظاره گر خواهند بود!
اي كاش به جاي نابودي اسرائيل به فكر آبادي ايران بوديد! (640699) (moderator1)
 
عباس
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۵:۱۶:۵۱
اگر ما واقعا انقدر قدرتمند هستیم که در 9 دقیقه اسراییل را نابود می کنیم در حالیکه حتی یک بمب اتمی نداریم پس قطعا اسراییل هم که صدها بمب اتمی دارد طی 9 ثانیه میتواند صدها شهر ما را نابود کند و گناه خون میلیونها هموطنان گردن جنگ دوستانی مثل شماست اقای نویسنده شما در توهم مطلق سیر میکنی ویا اینکه خود میدانی جوک نوشته ای ولی الف انرا جدی گرفته و یا میخواسته سطح فکر شما را عیان کند و اینطور به شما ضربه بزند اگر ما یک صدم قدرت ادعایی شما را داشتیم قطر ، عربستان، امارات و حتی عراق فلک زده منابع نفتی مشترک ما را غارت نمیکردند ، روسیه حق ما در خزر را غصب نمیکرد ، حتی همین افغانستان نمیتواست سد جلوی هامون را ببند و سیستان ما را خشک کند اول حقمان را از اینها که بغل گوشمانند بگیرید، گرفتن حق مسلمانان که هیچکدامشان ترا به وکالت قبول ندارند از اسراییل پیشکشت، در اینکه شما اقای فرقانی ایرانی باشی شک دارم (640701) (moderator1)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۵:۳۹:۱۹
برو عمو ، خدا شفات بده ، مثل اینکه اصلا نمی فهمید در چه موقعیتی قرار داریم! (640731) (moderator1)
 
خل و چل
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۵:۴۰:۳۷
بعله این حمله شامل دوپرده و یک والان و یک دوجین نیم پرده و تمام پرده و بعدش هم وارد سراپرده میشید بی پرده بگم کلا پریده ورپریده میشید (640739) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۵:۴۰:۵۱
فعلاً بهتره کلاهمون رو سفت بچسبیم باد نبره این طرحهای هوشمندانه را بذاریم برای بعد (640740) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۵:۴۱:۴۸
رواني دست از سرمون برداريد (640742) (moderator1)
 
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۵:۴۵:۰۰
اين مقاله توانايي هاي ايران را نشان داد. تواناييهاي طرف مقابل چيست؟ (640746) (moderator1)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۱:۴۴:۳۱
توانایی های اسرائیل در جنگ های 22 و 33 روزه مشخص است. (641327) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۵:۴۶:۱۲
اسرائيل غده سرطاني كه در قلب ممالك اسلامي رخنه كرده بايد نابود شود به يمن جوانان برومند امت اسلامي (640750) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۲۳:۰۲
وقت جنگ خدمتت می رسیم. شک نکن امثال شما را که الان شاخ و شانه می کشند را فراموش نمی کنیم. (640968) (moderator1)
 
jalaledin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۲ ۱۶:۵۷:۵۰
شما اینطور که معلوم خیلی میترسی فکر کنم این سایت برای سن شما مجاز نباشه (652981) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۰:۰۰:۳۳
از خودت مایه بذار. از مردم صلح طلب ایران خرج نکن. (641137) (moderator1)
 
مسلمان
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۲:۳۱:۲۳
منظورت مردم ترسویی مثل تو هستند ؟ مردم اسرائيل مردم یک کشور نیستند یک مشت حیوان غاصب هستند که مرگ کمترین مجازات برای آنهاست . عکس هایی که کودکان اسرائيل روی موشکهای ارتش به بچه های فلستین نامه می نویسند ندیدید ؟ اگر نابودی اسرائيل به قیمت جان من هم باشد این کمترین چیزیست که در راه دفاع از اسلام و مظلوم میدهم . (641406) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۳:۲۲:۵۷
جناب مسلمان شما فقط بلدی واسه مسلمانان غزه دل بسوزونی؟ سوریه چین چچن اونا چی؟ (642458) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۲:۲۴:۴۶
نماینده صلح طلبتونو در گلدن گلاب دیدیم! فقط مونده بود چند کفشم دستمال بکشه وبیاد! (642286) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۰۲:۲۲:۲۹
انگار حواست نیست که خیلی از این وهابی ها و سنی های متعصب کشورهای همسایه، حتی چشم دیدن ما شیعیان را ندارند، چه برسد به اتحاد!! (641685) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۶:۰۸:۴۰
داداش خودت برو جهاد کن مارو درگیر یک جنگ دیگه نکن (640782) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۲:۱۳:۵۳
کی رو شماها حساب کرده که واسه خودت نوشابه وا می کنی؟ تو جنگ قبلی هم امثال شمارو زیاد دیدیم! (642258) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۷ ۱۷:۰۴:۴۵
شما زمان جنگ چند سال داشتید و در کدام جبهه بودی ؟ (644822) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۵:۵۳:۳۲
من زمان جنگ 17 سالم بود سال 63 هم به خدمت رفتم! غرب و جنوب کشور در 5 عملیات شرکت داشتم! بقیه اش هم بمونه برای بعد! (646097) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۹:۵۵:۴۶
خوب من سال 63 که شما 17 سال داشتی 15 سال داشتم و تخریبچی بودم و مثل شما خدمت نرفتم و داوطلب بودم ، ولی حرف تورو هم قبول ندارم که میگی دیگران در جنگ نوشابه باز میکنند .
بقیه اش رو هم که میفرمائی این جنگ جدید جنگ روبرو و زمینی نخواهد بود و فقط موشکی است و شرایط بسیار متفاوت خواهد بود . (646432) (moderator19)
 
ناصر
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۶:۱۱:۵۷
با فرض عملی شدن عملیات انتحاری فوق یادمان نرود که طی سالهای گذشته از زبان زیسکاردستن و کلینتون و ..... شنیدیم که جواب سریع چنین حمله ای بمباران اتمی تهران است .فکر نمیکنم مردم ایران به دنبال چنین سرنوشتی باشند. (640784) (moderator1)
 
ناصر
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۶:۱۶:۵۵
به دلیل نابودی ملت ایران پس از این عمل هیچ دلیل فقهی برای آن نمی توان بافت. (640792) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۶:۵۲:۰۰
این مقاله فقط دلایل فقهی ضرورت از بین رفتن زبان گویای امثال آقای علیرضا فرقانی را چشمگیر می کند. (640830) (moderator1)
 
ciavash
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۶:۵۳:۴۱
خوب شد یادم انداختی
جناب آقای علیرضا فرقانی میشه بفرمایید چرا در زمان حمله روسیه به چچن و کشتار مردم اونجا جیکتون در نیومد؟میشه بفرمایید در زمان حمله دولت مرکزی چین به مسلمانان کشورش چرا صداتون در نیومد؟در زمان جنگ داخلی در بوسنی هرزگوین چرا هیچی نگفتید؟ (640832) (moderator1)
 
سارا
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۰۳:۴۳
ما نسل سوخته...
ما بچه های توپ و تانک و مسلسل....
ما بچه های آژیر قرمز و وضعیت سفید ....
ما بچه های ترکش و خمپاره وسط حیاط و خانه ....
ما بچه های ....
اصلا ما کیلو چندیم ....آن موقع بازیچه بودیم ، حالا هم بازیچه ایم ...آن موقع خودمان از ترس سر به گریبان مادر فرو میبردیم ...حالا باید بچه مان را در گریبان بگیریم تا با هم پودر شویم ...
اسرائیل و مردم اسرائیل را نابود کنید ...دلایل فقهی بیاورید ...بحث کنید ..ارعاب راه بیاندازید ...مردم کیلو چند ؟ (640843) (moderator1)
 
حسن قلی
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۰۹:۰۱
در این دنیا گویا تنها چیزی که پشیزی ارزش ندارد، جان انسانهاست. و چه راحت در باره جان یکدیگر قضاوت میکنیم.

الف!
تنها میگویم متاسفم. (640852) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۲:۲۲:۱۳
پس لطفا به جان هایی که توسط رژیم غاصب در غزه لبنان و صور و صیدا و همین ایران خودمان که از بدن ها خارج شده هم فکر کنید! شما فکر می کنید آنها همین الان برای کل 75 میلیون جمعیت ایران پشیزی ارزش قائلند؟ (642279) (moderator19)
 
معمار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۱۲:۲۶
این مقاله یعنی خودشناسی نه دلیلی بر لزوم حمله نظامی به اسرائیل.
اسرائیل موضوع آنچنان پیچیده ای نیست که این چنان به آن بپردازیم اما اگر رویارویی نظامی با کلیت غرب اجتناب ناپذیر شود نابودی اسرائیل می تواند یک هدف اولیه دم دست برای ایران باشد (640859) (moderator1)
 
hosein
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۲۳:۲۰
واقعا با نظرت موافقم
من موندم غربی ها دارند با حرف های سیاستمداران ما در جهان ایران هراسی راه می اندازند تا افکار عمومی مردم جهان رو برای حمله به ایران آماده کنند الف به جای تخریب صحبت های رسانه های غربی ، آتیش بیاره معرکه هم شده (640880) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۲:۲۳:۰۶
بهتره اونها بترسند تا ما بترسیم! (642282) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۳:۴۷:۱۵
اما چنين مقاله هايي نگراني ما رو كم نمي كنه. چون منطق پشتش نيست (645882) (moderator19)
 
سعیر
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۲۶:۵۹
این مثلا شد جنگ روانی؟ (640885) (moderator1)
 
سالار
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۲۷:۴۷
من فقط امیدوارم که هر کس این مقاله رو تا ته میخونه قبل از تعجب و نتیجه گیری در مورد ایران و نظر مردمش، کامنت ها رو هم بخونه. متاسفانه این قبیل نظریات که بیشتر هم جنبه تبلیغاتی داره نظر اکثریت مردم ایران نیست. مثل خیلی چیزهای دیگه. ما ممکنه دل خوشی از رفتار برخی کشورها نداشته باشیم اما مردمی صلح طلب و به دنبال آرامش هستیم. اصلا یکی بیاد این وسط بگه مشکل مردم ما با اسراییل چیه؟! (640888) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۲:۲۶:۴۱
اشتباه نکنید لطفا اینجا بیشتر پاتوق پیاده نظام رژیم اشغالگر قدس تا ایرانی های آزاده! از کامنت هاشون معلومه! اکثریت مردم و در 22 بهمن و شعاهاشون ببینید. (642295) (moderator19)
 
فرزاد
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۳۵:۱۷
در اينكه اسرائيل غده و تومور و ويروس و .... است هيچ شكي نيست و لي آقاي فرقاني ويا هر كس ديگري خواهشن براي اين افكار احساسي كه بدور از هرگونه تعقل و تفكر است از انديشمند و متفكر بزرگي مثل حضرت اميرالمومنين علي(ع) مايه نگذار.همين امام علي است كه فرمود:يك ساعت تفكر بهتر از هفتاد سال عبادت است.
جنگ با صهيونيزم جهاني بايد با تفكر و تعقل و هوشمندانه باشد.اين مقاله شما بدرد روزي مي خورد كه اسرائيل اعلام كرده: تا چندساعت آينده به ايران حمله خواهد كرد.آن موقع اين گزينه ها البته بصورت پخته تر و با مشاوره فرمانده هان عالي نظامي و علماي علوم غريبه(در مورد علوم غريبه بايد گفت:يكي از قدرتمندترين كشورها بعد از ايران، كشور اسرائيل مي باشد كه در جنگ 33روزه نيز براي اولين اذعان كرد كه ما نتوانستيم فكر دشمن را بخوانيم.اين هم ببركت علماي كشور ايران بود كه اساتيد علم شيطاني كابالا نتوانستند سر از كار حزب الله لبنان در بياورند و 33 روز بي هدف شليك مي كردند.)مي بايست پشت درهاي بسته بررسي و جهت تصميم گيري به ولي امر مسلمين حضرت امام خامنه اي ارائه شود.
در پايان اينكه اين مقاله جهت جنگ رواني با اسرائيل آنهم در سطح عوام بسيار عالي است. (640894) (moderator1)
 
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۳۵:۲۸
مردم اسرائیل باید از بین بروند!!!!!! این حرف واقعاً از یک انسان بعیده... شما نویسنده محترم جهاد رو مساوی جنگ و خشونت تعریف می کنین! شما نابودی انسانهایی که در اسرائیل زندگی می کنن رو جهاد تلقی می کنید در صورتیکه حتی اسرائیل هیچ وقت از نابودی مردم ایران صحبت نکرده... شما می دونید چند هزار ایرانی ـ یهودی که وقتی امثال شما می دیدینشون فکر می کردین نجس اند، به اسرائیل مهاجرت کردن و الآن دارن اونجا زندگی می کنن. واقعاً براس سایت الف متأسفم که این تحلیل سخیف رو رو سایتش گذاشته.... رهبری رژیم صهیونیستی رو غده سرطانی اعلام کردند نه مردم اسرائیل رو، برادر دو آتیشه...
راستی فکر کنم شما از همون قماشید که ریختن جلو در خونه سردار علایی وقتی اون مقاله رو نوشت! اینطور نیست؟! (640895) (moderator1)
 
سرباز وطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۳۶:۱۵
اگر اسراییل روشو زیاد کرد باید توی دهنش زد!اما در غیر این صورت بیکاریم دنبال شر بگردیم.سالها گفتید کشوزهای اسلامی برای ما اولویت دارند اما ممکن است الان رفتار عربستان و امارات را توضیح دهید؟آیا ادعاهای امارات و حتی جوجه ای مانند آذربایجان را که می خواهد نام کشورش را به آذربایجان شمالی تغییر دهد و این خود ادعای ارضی علیه ماست را می توانید توضیح دهید؟دست بردارید!تا کی می خواهید این کشورها با کارت ما بازی کنند؟ (640897) (moderator1)
 
رستم شجاعی
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۳۶:۳۲
ضمن عذر خواهی از نویسنده محترم این تصورات بسیار بدوی است, حتی یک شهرستان را با پیشرفته ترین موشک های دنیا نمی توان نابود کرد , ملتها و کشورها زمانی نابود میشوند که از لحاظ فرهنگی و تئوریک به بن بست برسند و در حقیقت نابودی از درون محقق میشود .
ترویج چنین ادبیات و کالکهای خیالی حتی سخنان و تهدیدات واقعی ما را آبکی نشان می دهد.
پشت بستن به موشکها و بمب ها و همچنین مرعوب شدن با اینگونه وسایل به ویژه انواع روسی و چینی آن و غفلت از ابعاد وجودی انسانها و ملتها چه از سوی امریکا و اسرائیل و چه از سوی ما یک خطای مرگ اور و نابود کننده است .
امروزه عصر دانائی است و بکارگیری ادبیات تاتاری حرکتی ناهمگون و رژه ای ناموزون و نسخه ای واژگون است. (640898) (moderator1)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۳۷:۱۱
باورم نمی شود کسی این چنین مقاله ای بنویسد و باورم نمی شود الف آن را منتشر کند !!!

" مردم اسراییل باید از بین بروند" !!! درست خواندم ؟

مگر تا دیروز نمی گفتید ما با مردم اسراییل مشکل نداریم ، بلکه با دولت آنها مشکل داریم ؟

بعلاوه آیا بنظر شما از لحاظ وجدانی ، شرعی ، فطری درست است که بجای جنگ در جبهه جنگ ، بالای سر مردم عادی بمب ریخته شود ؟

اصلا باورم نمی شود درست خوانده باشم ، چند بار رفتم بالا پایینش را خواندم ، ببینیم شاید دارم اشتباه می کنم . ولی ظاهرا نظر نویسنده همین بوده است !! (640899) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۷:۴۳:۳۳
دردناک ترین قسمت این نوشته جایی بود که به راحتی به اسم ملت نجیب و شریف ایران دست به کشتار جمعی و نسل کشی انسان ها از جند نوع نژاد و قوم و مذهب بزنیم و بامزه ترین قسمت این مقاله اونجا بود که نوشته با فلان موشک و بهمان موشک تاسیسات اتمی اسرائیل رو میزنیم . یعنی نویسنده نمیدونه بمب 16تنی بتن شکن آمریکا که بعد از 60 مترنفوذ در دل بتن و ارمه سپس منفجر میشه قادر نیست موسسسه اتمی فوردو ایران رو که 90 متر زیر زمینه رو نابود کنه بعدش ما با شهاب و سیجل میتونیم انبارا و تاسیسات اسرائیل رو نابود بکنیم ؟
از الف که این مقاله عجیب رو چاپ کرده خواهش میکنم نظر منو هم چاپ کنه (640908) (moderator1)
 
احد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۰ ۲۳:۳۸:۰۳
نه بابا؟حق كرفتنييه,نه دادنى (649955) (moderator7)
 
ایران دوست
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۰۰:۴۳
به نظر من این مقاله در راستای پروژه ایران هراسی و مظلوم نشان دادن اسرائیل ارائه شده و همانند تسخیر سفارت انگلیس ، یک نمایش از غیر قابل کنترل بودن ایران است و سریعا باید منبع آن و فرد منتشر کننده بررسی گردد! (640935) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۰۰:۵۴
جناب الف
در اين مقاله طرف مقابل و حاميان آن پفك نكي! فرض شده اند و هيچ اشاره اي به عكس العمل هاي آنان نشده لذا حتي اگر مطلب را به جهت تهديد دشمن در سايت خود گذاشته ايد به دليل سطحي بودن فاقد اين ويژگي بوده و كاركرد آن صرفا سواستفاده دشمن خواهد بود واقعا اين كار شما موجب تعجب و تاسف است! (640936) (moderator1)
 
معلم بازنشسته
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۰۲:۳۰
جان مادرت کامنت مرادرج کن
گربه مسکین اگرپرداشتی تخم گنجشک ازجهان برداشتی (640941) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۲:۳۷:۳۹
مسکین شما بله ولی مستضعف ما نه!
وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ
و ما بر آن هستيم که بر مستضعفان روی زمين نعمت دهيم و آنان را پيشوايان و وارثان زمین گردانيم (642329) (moderator19)
 
یوسف
Norway
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۱۷:۱۹
ما در مورد امریکا میگیم که هنوز اونا ادمهای عاقلی دارند که از جنگ با ما بپرهیزند اما مثل اینکه از این عاقلا تو کشور خودمون خیلی کم داریم که همچین اظهار نظرهایی رو میبینیم اگه واقعا این اظهار نظر رسمی باشه باید به غربیها حق داد که از ما بترسند و هر اقدامی پیشگیرانه ای رو انجام بدهند.اما اطمینان دارم که هنوز عقلایی داریم که فکر بهتری بکنند.اما به زبان اوردن این جمله (مردم اسراییل را هم باید کشت)حتی به شوخی خیلی مشميز کننده است.هیچ جای اسلام نداریم که کسی را به خاطر دینش میتوان کشت.این حرفها جز بدبین کردن مردم دنیا نسبت به دین سراسر رأفت و زیبای اسلام عایدی دیگری ندارد. به جای این عکس العملها که نشانه ضعف است باید از سر قدرت بگوییم که مردم غیر نظامی خط قرمز ما هستند اما اگر این خط نقض شود ما هم به تلافی نقض خواهیم کرد. (640955) (moderator1)
 
برزين
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۲۰:۰۶
دليل فقهي براي نابودي يك كشور؟
با خواندن چنين مقاله اي كه انگليسي آن هم چاپ شده، هر خواننده اي آنگاه از انمي شدن ايران به هراس ميافتد. (640963) (moderator1)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۲۲:۴۸
هرچقدر این مقاله جالب و تاثیر گذار بود، نظرات کاربرانی که پیرامون اون منتشر شده باعث سرافکندگی و ناراحتی است. واقعا چرا دوستان خطر اسرائیل رو تنها متوجه مردم فلسطین و لبنان می دونن و فکر می کنن ایران تنها بخاطر دفاع از اونها هست که می خواد ( اگر بخواد ) به اسرائیل حمله کنه؟
دوستانی که مشکلات مالی و اقتصادی رو بزرگترین دلیل برای عدم حمله به اسرائیل می دونن ایا تا بحال فکر کردند علت این تورم زیاد چیه؟ آیا از خود پرسیدید چه کسی داخل ایران دست به ترور شهروندان می زنه؟ آیا احمدی روشن یک نظامی خواستار جنگ بوده یا یک دانشمند تاسیسات تولید برق ایران؟ به نظر دوستان مرگ، ترور و نا امنی جان چه تعداد از ایرانی ها رو در داخل و خارج از ایران تهدید می کنه؟
اینها و هزاران مشکل و ناامنی دیگه فقط و فقط نتیجه وجود اسرائیل هست. حتی دشمنی اروپا و امریکا با ایران بخاطر دشمنی ایرائیل با ایران هست.
اسرائیل برای پیشبرد اهدافش در حمله به ایران حتی طرح ترور اوباما رو هم در روزنامه هاش مطرح کرده، یعنی با ترور اوباما و به قدرت رسیدن معاون اون که یک صهیونیست هست می خوان شرایط رو طوری رقم بزنن که آمریکا به ایران حمله کنه.
در واقع اسرائیل حتی برای خود آمریکایی ها هم معضل بزرگیه که اگر کسی زحمت محو اون رو بکشه بیشتر از همه خود آمریکایی ها خوشحال خواهند شد چون دیگه اسرائیلی وجود نداره که بخاطر حفظش مجبور بشن سالانه میلیون ها دلار هزینه کنن تا صهیونیست های سرمایه دار آمرکایی رو راضی نگه دارن.
این یک حقیقته که اسرائیل یه هیچ وجه برای آمریکا سودی نداشته و جز تخریب وجه آمریکا و متحدانش و هزینه های حمایت از اون چیز دیگه ای برای کسی نداشته.
مطمئن باشید با حذف اسرائیل صلح و آرامش به معنای واقعیه کلمه به فلات ایران و محدودیه دریای سیاه ( خاورمیانه ) باز خواهد گشت. (640967) (moderator1)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۳۰:۲۸
آقای کارشناس! اولا بر چه اساسی حکم به نابودی مردم اسرائیل داده ای و تجویز کرده ای که مردم اسرائیل باید از بین ببرند. در کدام حکم فقهی شما دستور داده است که با مردم عادی باید چنین کرد؟
علاوه بر این خوب اگر اسراییل در معرض موشک های ایران است، ایران هم در معرض موشک های اسراییل است با این تفاوت که سپر دفاع ضد موشکی هم برای اسرائیل در کشورهای همسایه ایران نصب شده است. (640985) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۲:۴۱:۴۹
خودت گفتی همسایه! اونها هرچی تو خاور میانه مال ماست! اسمش هم غنیمت جنگیه! ترکیه دولتش بازیگوشی میکنه ولی مردمش نه! (642338) (moderator19)
 
برای نویسنده
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۳۲:۲۵
آقای فرقانی، می دونیم انگلیسی بلد هستی لطفا برای تمرین انگلیسی دیگه اینطور مقاله ها رو ترجمه نکن، با این کارت خدمت بزرگی به اسرائیل کردی

اگه مقاله ات در Haaretz منتشر شد و برای مظلوم نمایی مورد استفاده قرار بگیره خودت باید پاسخگو باشی آقای فرقانی. (640987) (moderator1)
 
ناشناس
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۳۳:۵۳
درسته که ما باید در مقابل تهدیدات اسرائیل آماده باشیم و از قبل اهدافمون مشخص باشه.ولی این مقاله دیگه خیلی تندروانه است و در صورت اتفاق افتادن مطالب این مقاله هر دو طرف نابود میشن.
در ضمن منظور از نابودی اسرائیل، نابودی با جنگ نیست بلکه منظور از طریق انتخابات آزاد در سرزمین های اشغالی و از ساکنین واقعی آنجا می باشد. (640989) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۲:۴۳:۱۷
آخه چقدر از این دمکراسی غربی که همه جا فقط به نفع خودشونه خوشم میاد! (642341) (moderator19)
 
France
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۳۹:۴۶
بعضیها سرنوشت مملکت رو با پول شخصی اشون که باهاش قمار میکنند اشتباه گرفتند. بابا جان آمد و ما نخواستیم کسی با سرنوشت مردم ایران قمار بازی کند. شما برو خودت رو اونجا منهدم کن ما هم تشویقت میکنیم. (640998) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۴۶:۲۱
نابود کردن مردم اسرائبل!؟
خوب الف اینارو منتشر می کنه تا بدونیم چه کسایی چه فکرایی دارد..... (641006) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۴۹:۵۹
هیچکس بهتر از این نمیتوانست به اسراییل خدمت کنه .اگه پول گرفتی و نوشتی که جاسوسی وگرنه نوکر بی مزد ومنت موسادهستی. (641013) (moderator1)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۸:۵۲:۴۹
من نیمیدانم وقتی‌ جنبش حماس به رهبری خالد مشعل و جنبش حزب‌الله به رهبری شیخ حسن نصرالله که حتی پسرش را در راه مقاومت از دست داد، برای منافع ملی امتشان(آزاد کردن اسرایشان) با این رژیم به مذاکره و مصاحفه مینشینند ،آیا به اسلام خیانت کرده‌اند ، من اطمینان دارم که اگر این گونه نویسندگان و همفکرانشان در صدر اسلام بودند، نعوذ بالله، به پیامبر اسلام(س) یا امام علی‌(علیه سلام) یا امام حسن مجتبی(علیه سلام) به خاطر پیمان صلح یا مذاکره با کافران یا دست کشیدن از قدرت و یا صلح با معاویه نسبت سازشکاری یا بی‌ بصیرتی یا ضعف و میدادند. (641019) (moderator1)
 
حیکم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۱:۴۳:۰۷
مذاکره و مصاحفه! سید حسن نصر الله! خالد مشعل! شما مثل این که خواب دیدید برادر . (641325) (moderator19)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۰۱:۰۱
یعنی کمی بررسی و تحقیق در مورد این مقاله و نتایج آن شده است؟ لطفا زودتر برش دارید تا دشمن سو استفاده نکرده. (641037) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۰۳:۴۰
کسی بجز یک فقیه، یا بهتر بگویم ولی فقیه، حق ورود به این مطالب را ندارد.
همه چیز آقایان شده بچه بازی!
من نمی دانم در قانون اساسی و در کدام بند این حق به این نویسنده ی گرامی داده شده؟
تفویض اختیارات رهبری به انصار حزب الله شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (641043) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۰۷:۰۶
اخه نفهم کجای دکترین پیش دستانه میگه در رسانه ها از حمله ونابود ی ملت دشمن جار بزنید ؟ مطمئن نیستم که فقط خاله خرسه باشی این مقاله بد جوری بوداره. (641048) (moderator1)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۱:۴۱:۲۴
همون دکترینی که می گوید همه گزینه ها روی میز است. همان دکترینی که ناو هواپیما بر به خلیج فارس اعزام می کند. جایی در هزاران کیلیومتر دورتر از خاکش. همان دکترینی که در سرائیل مدام می گوید باید به ایران حمله کرد.

البته همه ی ما خوب می دانیم که قرآن در مورد مقابله با دشمنان محارب به ما چه آموخته است. هر چن عقل یک انسان به اسنان می گوید جواب دشمن را بده و الا او جسور تر خواهد شد. (641322) (moderator19)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۱۳:۳۴
به نظر من مقاله جوبی بود، نه برای ما ایرانیان بلکه برای اسرائیلی ها و هر دولت خبیثی که ما را به جنگ در بهار آینده تهدید می کنه.
من نمی دونم چرا همه اینجوری واکنش منفی می دید؟؟
برادر من این مطالب صرفاً فرضیه پردازی بود و یک هشدار برای دشمنان که بیکار ننشسته ایم.
چرا همیشه باید آمریکا و اسرائیل مارا تهدید کنند؟؟؟
صحبت رهبری توی نماز جمعه حجت را برای من تمام کرد.
دوستانی که از جنگ بیزار هستند مطمئن باشند با ترس از جنگ فقط احتمال حمله دشمن را بیشتر می کنن، اما اگه اسرائیل از ایران بترسه هیچ وقت جنگی اتفاق نمی افته. (641055) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۰۱:۴۸:۲۲
اخه جنگ طلب جان کدام عاقلی تاکتیک هاشو استراتژی شو رو می کنه؟!!! (641648) (moderator19)
 
ارس
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۱۶:۰۰
نویسنده این مطلب احتمالا اخبار شبکه 1 و 2 اخبار بیست و سی و گزارشهای فلاح از لندن رو زیاد میبینه . عزیزم ما نتونستیم چهار تا قایق ماهیگیریمونو نجات بدیم . (641057) (moderator1)
 
کارو
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۱۸:۱۲
شما باندهای مافیایی اقتصادی بیخ گوشت رو نابود کنی بسه . (641060) (moderator1)
 
لنسر
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۱۹:۵۹
واقعا از این مردم بعید بود که در مقابل این مقاله اینطور واکنش نشان دهند .ولی من میگم این اطلاعات رو باید بگید که مردم اگاه باشند که بدانند سطح پیشرفت نظامی ایران به حدیست که هیچ تجاوزگری در تفکرش حمله به ایران را نمیکند.خداوند این مملکت رو حفظ کند. (641066) (moderator1)
 
آریا
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۳:۲۲:۵۳
شما تو خواب تشریف دارین وگرنه بعید نیست همیشه سعی کردین از طرف مردم صحبت کنید و بگین حرف ما حرف مردمه (642457) (moderator19)
 
بنده خدا
Latvia
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۲۴:۰۳
واقعا به دست اندرکاران سایت الف باید تبریک گفت .
اگر قرار بود با اوردن یک ایه از قران حکم فقهی داد که خیلی راحت میشد تمام مشکلات فقهی رو حل کرد. نویسنده از چه حد از معلومات فقهی و حوزه ای بر خوردار است که اینچنین حکم صادر میکند.؟
دوستان فردای بدون اسرائیل را در جهان و ایران تصور کنید . بعد اگر دوباره انتخاباتی قرار بود برگزار شود وزیر اطلاعات کدام کشور را به اخلال در انتخابات متهم میکرد؟
از شوخی گذشته برای فردا ایران اینده نسلها و فرزندانم چه برنامه ای داشتیم و داریم که اسرائیل مانع ان بوده و با نابودی اسرائیل مشکلاتمان حل میشده؟
اسرائیل بیشترین کمک را به مسولین بی لیاقت و بی کفایت ما میکند بعد شما میخواهید نابودش کنید؟
از طرفی شما با کوبیدن بر طبل جنگ با اسرائیل و یانابودی اسرائیل بیشترین کمک رابه استحکام ثبات وحدت و یکپارچگی اسرائیل انجام میدهید . اسرائیل جامعه ای ناهمگون از نژادهای مختلف تشکیل شده ارامش و سکون مشکلات داخلی ان را تشدید میکند وجود یک دشمن باعث وحدت و انسجام اسرائیل شده و میشود.
چرا به شعور مردم توهین میکنید؟ فکر میکنید چند درصد مردم خواهان نابودی و یا جنگ با اسرائیل هستند؟ اگر شهامت و جرات این را دارید از مردم نظر خواهی کنید اصل رفراندم در قانون اساسی به درد این مواقع میخورد.
فکر کنم نویسنده محترم دچار وهم و خیال شده و اگر یکم باصراحت بخوام بگم از قرص xاستفاده کرده شاید لازم باشد ...... بگزریم. (641070) (moderator1)
 
مريم
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۲۷:۱۱
براى شما كه اين هذيانها را منتشر كرديد متاسفم نويسنده اين مقاله براى شعار دادن خوبه اين شخص احتمالا از جنگ چيزى نمى دونه در ٩ دقيقه اسرائيل را نابود مى كنه حتما در ١٨ دقيقه امريكا را و در ٣٠ دقيقه دنياى كفار را كه حدود سه چهارم دنياست خدا به حال ملت ايران رحم كنه اين تفكر در مسئولين و دولت نباشه نتيجه اين فكر نابودى ايران و حذف شدن كشور مظلوم ماست (641074) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۳۱:۱۸
مقاله از سطح علمی خیلی بالایی برخوردار بود فقط یه سوال سه گزینه ای داشتم از آقای نویسنده دانشمند از این که موقع نوشتن مقاله زیر کرسی بودی که شک ندارم اما سوالام
1 داشتی باقالی میخوردی مقاله مینوشتی
2 داشتی لبو میخوردی مقاله مینوشتی
3 داشتی شلغم میخوردی مقاله مینوشتی
لطفا جواب سوالم رو بده خیلی برام مهمه (641081) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۳۴:۲۵
اسرائيل نابود شدنی نيست چون اولآ غرب پشتش ايستاده در ثانی ۴۰۰ بمب اتم دارد كه بيش از ۱۰۰ تای آنرا با كمك آمريكا در اواخر حكومت بوش پسر برروی زيردريائيهای دولفين و بقيه كشتي هايش پخش كرده و ۱۰۰ تای ديگر راهم دردو جزيره تيران و اسافير (دهانه دريای عقبه و تنگه تيران كه از مصر بغنيمت گرفتند) انبار كرده باين ترتيب اسرائيل بيش از ۲۰۰ بمب اتمی يعنی ۵ برابر پاكستان در خارج از كشورش نگهداری ميكند بفرض كه ما اگر ۲۰۰ بمب اتمی اسرائيل رادرداخل خاك خودش را با يك حمله برق‏آسا نابود كنيم باز ۲۰۰ بمب ديگر برای ايران كافيست هر چند كه باعث عقده ما خواهد شد ولی اين يك امر طبيعيست (641083) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۳:۳۵:۱۱
آمریکا چند هزار بمب اتمی داره! شوروی سابق هم همینطور! شما فکر می کنید اینها میتونن این رژیم های جنایکارو حفظ کنند؟ (642486) (moderator19)
 
ahmad
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۳۶:۴۶
کاش تمام مردم دنیا این مقاله را میخوندن ونگاهی به ارا نظر دهنده ها می انداختند و بیشتر مردم ایران را می شناختند (641089) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۴۲:۱۲
ایران هیچ گونه خصومتی با ملت یهود ندارد و مثل سایر ملتها خواهان زندگی مسالمت آمیز با انهاست اگر اسرائیل اشغالگر است باید دست از اشغالگری بردارد و زمین های تصرف شده را پس بدهد نه اینکه ما بخواهیم نسل کشی یهودی راه بندازیم ملت ایران در طول تاریخ خونخوار نبودند بلکه همیشه کشته دادند (641098) (moderator1)
 
امین
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۴۴:۱۰
آقا ما قبل از جنگ زیر فشار تورم و بیکاری و تنهایی تلف خواهیم شد پس همان بهتر که در راه ججهاد ازبین برویم...! (641103) (moderator1)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۴۸:۱۵
میگم اگه خواستی بیایم کارو یکسره کنیم به امریکا و دول اروپایی و ... حمله کنیم و در عرض 90 دقیقه اونا رو هم نابود کنیم و خودمون بشیم ابرقدرت جهان!!! برادر من کجای کاری اگه قضیه به این راحتی بود مطمئن باش قبلا این کارو کرده بودند. قرار نیست ما خودمون رو توی مهلکه ای بندازیم که به جز از بین رفتن و آوارگی میلیونها انسان نتیجه ای نخواهد داشت. (641111) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۴۹:۴۶
می شه بفرمایید ایران چند فروند جنگده دارد و ایا توانایی ساخت جنگده را دارد اگر دارد پس چرا ایران نباید بالای هزار فروند جنگده نداشته باشد چقدر مدیران تنبل در عدم مهندسی معکوس جنگنده ها تاثیر دارند در جنگ کسی با کسی شوخی ندارد برای همین در روز صلح باید سلاح تهیه کرد (641115) (moderator1)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۱۱-۲۰ ۰۹:۵۷:۵۶
میشه بفرمایید که این اطلاعات و آمار دقیق را از کجا میارین؟
آدم بهتره در مورد چیزی که ازش اطلاع کمی داره یا بر مبنای فکر خودش قضاوت میکنه را ننویسه! (648694) (moderator19)
 
شاکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۵۱:۴۴
جسارتا من به نویسنده این مقاله مشکوکم! به دو زبان! ازین بهتر به اسرائیل نمی شه خوش خدمتی کرد! فردا هم بزنن تو "هاآرتص" که :"ایران میگوید: علاوه بر دولت اسرائیل ،مردم اسرائیل هم (هفت میلیون و پانصد هزار نفر) باید از بین بروند." (641119) (moderator1)
 
ضد آمریکایی سابق!
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۲:۰۵:۰۸
من که شخصاً با خوندن این مقاله دیگه کاملاً قانع شدم که حق با آمریکا و اسرائیله که می گن نباید به ایران اجازه داد توان هسته ای داشته باشه. ... آقای فرقانی اگر هدف واقعی شما از نوشتن این مقاله این بود که کاملاً موفق شدی!!!! (642234) (moderator22)
 
ahad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۰ ۲۳:۲۴:۴۷
اين جه حرفيه اقايه عزيز؟من يك اصلاح طلبم و طرفدراره اين حكومت هم نيستم,ولى معتقدم اسراييل يك كشوره غاصب و جنايتكار است,وبايد از رويه كره زمين محو شود (649943) (moderator7)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۵۷:۵۶
و آنچنان کودکانه بافته و دوخته که انگار دشمن ماست خورده و خواب است.
سایت محترم الف از شما انتظار بیشتری می رود. هر خزعبلاتی که نباید به نام تحلیل سیاسی قبول شود. شما به دست خود زحمت ترجمه را هم برای طرفداران جنگ در اسراییل و آمریکا کشیده اید. این دقیقا همان چیزی است که آنها چندین سال است که درصدد نشان دادن به جامعه جهانی هستند. و شما هم دارید زحمت تولید مدرک را برای آنها متقبل می شوید. (641128) (moderator1)
 
ابراهیم
۱۳۹۰-۱۱-۲۰ ۲۳:۴۳:۰۹
شما چرا نگرانی
هم تحلیلش خوب بود و هم استدلالش
... (649967) (moderator19)
 
انصاری
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۱۹:۵۸:۰۸
دوستان عزیز رژیم اسرائیل و آمریکا هر روز ما را به حمله نظامی تهدید می کنند و اوباما اخیرا گفته همه گزینه ها روی میز است حتی گزینه نظامی !
ما هم نباید در مقابل آنها کوتاه بیاییم آنها می خواهند با رعب و وحشت ما را تسلیم کنند امام فرمود اگر ما یک قدم عقب نشینی کنیم آنها صد قدم جلو می آیند نقل به مضمون ما نباید از آنها بترسیم خدا با ماست (641130) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۰۸:۵۰:۱۶
خدافرموده یک ساعت تفکربهترازهفتادسال عبادت است (641855) (moderator19)
 
Latvia
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۰:۰۱:۱۱
برادر فرقانی ، خدا قوت. من یه نقشه توپ برات دارم، شما که اینقدر شجاعانه مقاله مینویسی بیا کلی نارنجک به خودت ببند و تنهایی پاشو برو اسرائیل همشونو کشته کن.به قول یکی از دوستانی که کامنت گذاشته آدم یاد تفنگ بازیهای بچگی میفته. آدمایی مثل تو رو که به نسل کشی اعتقاد دارند باید مفسد فی الرض خوند. هر جای دیگه تو دنیا ( حتی کشورهای بقول شما غیر استکباری) اگه بودی، برای این مقاله مینداختنت زندان و حسابی بهت آب خنک می خوروندن. (641138) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۰:۱۰:۵۴
محتوای مقاله بیشتر نظامی بود تا فقهی.در کل آماده باشید ولی حرف از جنگ نزنید (641148) (moderator1)
 
hamid
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۰:۱۱:۰۵
صحبت از جنگ و از بین بردن کل مردم اسراییل ، گمانم سایت الف ناچار به درج چنین مقاله ای بوده (641149) (moderator1)
 
حکیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۱:۲۸:۱۳
نابود شدن اسرائیل بیشتر مانند نابود شدن شوروی خواهد بود.
باد آورده را باد می برد.

به همان شکل که کشوری از هیچ تشکیل می شود رد آینده نیز به هیچ تبدیل خواهد شد.
روزی که آمریکا و اروپا وقت دفاع کردن از خون خوار ترین رژیم تاریخ را نخواهد داشت.
این رژیم از دورن نابود خواهد شد. نیازی به سجیل نیست. (641296) (moderator19)
 
حامد عامل نیک
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۵ ۲۱:۵۰:۳۹
اسرائیل غاصب و جنایتکار است و ساکنان آن شریک جرم دولت اسرائیل و تشویق کننده و تامیین کننده آن هستند . برای غاصب و جانی حکمی جزء مرگ می توان صادر کرد؟
هر زمان که ما توان نابودی اسرائیل را با شرط کمترین آسیب به مهین عزیزمان را داشته باشیم وظیفه دینی و انسانی ما ، اقدام به نابودی این رژیم است .

از سایت الف برای انتشار نظرات پیشرو،ساختار شکن و جدید تشکر می کنم . (641338) (moderator19)
 
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۰۹:۳۳:۴۵
واقعا از اینکه اینقدر نظر منفی گذاشته شده بسیار متأسفم!
اما چند مطلب:
1) ما اهل جنگ نیستیم و شروع کننده جنگ نخواهیم بود ، اما دفاع حق مشروع ماست و بایستی خود را برای مقابله با دشمن مجهز نمائیم ، نه اینکه در خواب خرگوشی فرو برویم.
2) از عزیزانی که انقدر نظر منفی گذاشتند جز این انتظار نیست، سابقه نشان داده این مردم پابرهنه بودند که همیشه از کیان و شرف و حیثیت این مملکت دفاع کردند نه افراد دنیا طلب و عافیت طلب. لذا به این عزیزان عرض می کنم شما دنبال دنیای خودتان باشید و ببینید سکه و ارز قیمتش چنده! دنیای فرو مایه برای شما و شهادت در راه دفاع از ناموس و حیثیت مملکت برای ما که افتخارمان چیزی جز شهادت نیست.
3) لطفاً از طرف مردم هم سخن نگویید. اگر خواسته مردم را می خواهید بدانید، از کاخ های خود بیرون بیایید و سری هم به مناطق محروم بزنید. دلتون را هم به این نظرهای منفی خوش نکنید که خودتان خوب می دانید چند درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند و همین چند درصد هم از چه قشری از مردم جامعه هستند!!! (641894) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۰:۱۹:۴۱
طبق امارهای مسئولین ضریب اینترنت تو کشور ما خیلی خیلی بالاست اونم با سرعت بالا (642007) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۰۰:۴۷:۵۴
این خیلی خیلی بالایی که میگی حدود سی درصده.. (646755) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۰۹:۳۷:۴۲
بعد از این همه نظر چرا این نوشته را حذف نمی کنید بنظر میآد نظرات مخاطبین براتون مهم نیست هر کجای دنیا بود و هر سایت دیگه یه فکری می کرد؟؟؟ (641898) (moderator19)
 
مصطفى
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۰۹:۴۴:۵۸
سلام
با مطالعه اين مقاله و نظرات ابراز شده از سوى مخاطبان، و نيز با توجه به وجود ٢ نكته در فرمايشات مقام معظم رهبرى در نماز جمعه اخير در مورد اسرائيل و ضرورت نقد همه ، حتى رهبرى از سوى مردم ، و ضرورت اصلاح مسئولين مطابق نقد صحيح مردمى، پيشنهاد مينمايم همراه اين مقاه يا جدا از آن ، در مورد :
١- آيا موافق انهدام اسرائيل با حمله نظامى به آن هستيد؟
٢- آيا موافق هستيد كه اسرائيل به دليل تناقضات اساسى موجود در طراحى آن كشور با دنياى مدرن ، به سوى نابودى در حال حركت است و ما بايد با درك اين روند به آن كمك نمائيم و ضرورتى به حمله نظامى به آن نيست.
٣- بايد اسرائيل را مثل ساير كشورهاى جهان به رسميت شناخت و با بسط رابطه با آن شور ، كشورهاى عربى را در انزوا قرار داد.
٤- بايد بااسرائيل مطابق آنچه دولت فلسطين ميخواهد رفتار كرد تا اين بحران به بهترين شكل ممكن خاتمه يابد و منطقه و فلسطينيان روى آرامش ببينند.

از مراجعه كنندگان به سايت الف نظرخواهى نمائيد٠ (641906) (moderator19)
 
صادق
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۱:۰۵:۴۰
مقاله با ترجمه انگلیسی و نقشه ها کار یک نفر نیست یا بخیال خودشان مقابله به مثل کرده اند و یا بدبینانه دست های مشکوک در کار است در هر دو صورت با این نوع حرکات منافع ملی ما ضرر میکند. (642098) (moderator22)
 
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۹ ۰۱:۰۴:۱۴
مثلا ترجمه به انگلیسی و آوردن چند نقشه کار خیلی سختی است؟ اگر میخواهید نقد کنید لااقل درست و منطقی بگید (646762) (moderator19)
 
خوشرو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۱:۵۶:۳۷
لطف کنید تا قبل از انتخابات و در دهه فجر و هفته وحدت، کامنت های جنجال آفرین را نمایش ندهید. (642210) (moderator19)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۲:۰۵:۲۲
خداوند این ملت را از شر "دون کیشوت" های وطنی در امان نگهدارد. (642235) (moderator22)
 
پاسخگو
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۲:۱۴:۵۴
فقط سکوت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (642261) (moderator22)
 
محمد
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۳:۱۱:۴۸
از این همه اطلاعات متشکریم واقعا اگر همه یک سطل آب بردارند چیزی از اسرائیل باقی می ماند (642425) (moderator19)
 
امام خمینی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۴:۲۸:۲۲
امام خمینی : هر «مسلمان» یک «سطل آب» بریزد «اسراییل» را سیل می برد. (642582) (moderator19)
 
علیرضا
United States
۱۳۹۰-۱۱-۱۶ ۱۸:۵۴:۰۸
کسی که خواب باشه رو میشه بیدار کرد ولی اونی که خودشو زده باشه به خواب رو نه. حالا هی کامنت بذارین. (642948) (moderator19)
 
سحر
۱۳۹۰-۱۱-۱۷ ۱۰:۱۰:۴۳
ما تا آخرین نفس پای اسلام و ایران می ایستیم (643967) (moderator19)
 
سیما
۱۳۹۰-۱۱-۱۷ ۱۰:۱۲:۳۳
به خاطر چند روز بیشتر زنده بودن و یک کیلو گوشت بیشتر خوردن زیر بار هیچ زر و زوری نمی رویم ٰ‌این را دنیا بداند که ما پیرو حسینیم ... (643971) (moderator19)
 
سکینه
۱۳۹۰-۱۱-۱۷ ۱۰:۱۳:۰۱
تا آخرین قطره خون می جنگیم (643975) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۱۷ ۱۷:۰۸:۴۸
مرگ بر اسراییل ما اماده شهادتیم برای شروع همله نهایی به اسراییل لحظه شماری می کنیم
اینقدر ترسو نباشید خدا باماست و تک تک اسراییلی ها رو تکه تکه می کنیم (644831) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۱۸ ۱۸:۲۲:۰۲
به نظر شما نابودی اسراعیل به دست ایران چه منافعی برای اروپا و امریکا خواهد داشت چرا اروپاییان اینقدر در قبال اسرائیل منفعل قدم برمی دارند (646307) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۲ ۱۴:۵۰:۵۶
با سلام
بعد از مدت ها بالاخره یه خورده حرف حساب شنیدیم.
لطفا زودتر این کار را انجام دهید. ملت ایران و امت اسلامی سال هاست که منتظر این لحظه مبارک هستند و برای سررسید زمان آن ثانیه شماری می کنند.
میدونم حواس تون هست ولی نیازی به اعلام جزئیات جنگ افزارهای نظامی نیست.
البته بنده معتقدم سلاح قاطع و نهایی ما اینها نیست.
برطیق احادیث و آیات مسلم الهی، اسلحه اصلی مومن توکل، صبر، دعا و شهادت طلبی است.
برای شادی روح شهید تهرانی مقدم و همه همکاران شان علو درجات و شادی آرزو داریم. (652603) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۸:۱۰:۰۰
الحمدالله كه تقريبا همه نظرات موافق حمله است! (663113) (alef-11)
 
فدایی
۱۳۹۰-۱۲-۱۱ ۲۰:۳۹:۱۲
اسراییل باید نابود بشه (683307) (alef-11)
 
هادي
۱۳۹۱-۰۱-۲۴ ۲۰:۳۰:۱۶
اسراييل بايد از اين سياست كثيف خودش كه داره دانشمندان هسته اي ايران رو ترور ميكنه دست برداره چون ايران هم خيلي راحت ميتونه باعث تنشهاي شديد تر داخل اسراييل شه يا خيلي برخوردهاي شديدتر با نظام اسراييل انجام بده البته آمريكا هم بايد از حمايت خودش از اسرائيل پايان بده (737805) (moderator18)
 
هادي
۱۳۹۱-۰۱-۲۴ ۲۱:۰۶:۲۲
البته اسرائيل بازيچه دست آمريكاس و آمريكا كه ادعا داره ميخاد صلح جهاني برقرار كنه وايران رو يك كشور ترروريسم ميدونه و30 ساله ايران رو تحريم كرده وخيلي چيزاي ديگه آمريكا هيچ وقت نتونسته درقبال بيشتر مردم خودش رو سفيد دربياد چون آمريكا با آزادي دادن بيش از حد باعث برخي موارد اخلاقي و ناپسند شده است كه مورد تاييد بيشتر افكار روشن فكر دردنيا نميباشد .حالا گفتن فرهنگ سازي ولي نگفتن . . . فكر كنم همون پيغمبرشان عيسي مسيح هم از اين بزن و بكوب آمريكا ديگه خسته شده چون ديگه خيلي . . . . ... . .. . خلاصه من نميدونم چرا تاكجا .فكر نكنم صلح جهاني و دوستي با همه كشورها اونقدر هم سخت باشه البته بدبختي ما ادما اينه كه دنبال قدرت بودن عامل اصلي اين جرم وجنايتها شده ..لازمه رسيدن به سبز جهاني وصلح جهاني اولين اولويت بايد كنار رفتن سياست قدرت طلبي وسياست مثلا ما ميخايم صلح جهاني برقرار كنيم وبا اين سياست منافع طلبي بايد كنار گذاشته نقش اول رو تو همه اين بازي ها آمريكا تشكيل ميده آمريكا هم مثل ايران بايد در اينده داخل برخي سياستهاش تغيير و تحول بده تا لازمه صلح جهاني در آينده فراحم شه (737829) (moderator18)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.