نظر منتشر شده
۳۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 269262
نقد فیلم «رخ دیوانه»؛
شاید همه چیز دروغ باشد
رضا مدنی، 11 اردیبهشت 94
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۲۱
تیزر

«رخ دیوانه»؛ فیلمی که می توان آن را جزو خلاقانه‌ترین فیلم‌های سینمای ایران در پنج سال گذشته دانست که توانسته‌ بدون وارد کردن فضاهای هیجانی بی معنی، تکراری و استفاده از انواع دیالوگ های سخیف اخیر سینمای ایران تماشاچیان را غافلگیر کرده و نظر دو طیف مخاطبین و هم منتقدین را جلب کند.

فیلم داستان چند جوان است كه در یك قرار اینترنتی با یكدیگر آشنا شده و به دنبال یك شوخی و شرط بندی در مسیری پیچیده و خطرناکی می افتند. مسیری كه درك جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هركدامشان رقم می زند.

 ویژگی های مخاطب پسند «رخ دیوانه» محدود به فیلمنامه نیست. بلکه مجموعه کاملی است که همه جلوه‌ها و تخصص‌ها در کنار هم قرار دارند و آن را جذاب و دوست داشتنی کرده‌اند. تیتراژ ابتدایی و انتهایی فیلم علاوه بر جذابیت های بصری همخوانی منطقی و قابل قبولی با قصه دارد. شاهد این ادعا برنده شدن اثر جدید ابولحسن داوودی در جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبین جشنواره فجر است. فیلم به خوبی توانسته با استفاده از عنصر غافلگیری، به بیننده در اصطلاح رودست بزند.

اگرچه «بازیِ» طناز طباطبایی و صابر ابر تفاوت چندانی با بازی‌های قبلی آنها ندارد، اما چیره دستی کارگردان در بهره گیری از هنر بازیگران باعث شده تا امیر جدیدی در اولین تجربه بازیگری خود بتواند بازی یکدستی را عرضه کند.


فیلم با ریتمی تند که به تاسی از شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است آغاز می‌شود و پس از معرفی تمام شخصیت‌ها در ۱۰ دقیقه، داستان خود را آغاز می‌کند. داستانی پر حادثه و دقیق، که بیننده را تا آخرین لحظه‌های تماشای فیلم، غافلگیر می‌کند و با آغاز هر پرده از هفت پرده‌ی فیلم، جنبه‌ی دیگری از واقعیت رویدادها را به او نشان می‌دهد.

«رخ دیوانه» فیلمنامه ‏ای دقیق، مرتب و جذاب دارد كه هرچه جلوتر می‌رود، پازلی را که در ذهن مخاطب چیده است را برای تکمیل آن آماده تر می کند به طوریکه در انتهای قصه شخصیت «شکوفه» که عملا در فیلم یک مهره ی فراموش شده است و توسط مخاطب به فراموشی سپرده شده ظاهر می شود و پایان قصه را باورپذیرتر می کند.

فیلم به خوبی توانسته فضای مجازی را که چیزی به غیر از فضای واقعی نیست به تصویر بکشد؛ فضایی که برداشتی از آن چیزی است که در جامعه ما وجود دارد.

البته برخی معتقدند، فریبکاری که در انتهای فیلم برای مخاطب روشن می شود، و فیلم را دروغگو می کند از مشکلات جدی این فیلم است که در پایان فيلم مخاطب داستان را باور نخواهد کرد.

درنهایت می توان گفت، در زمانی که به سختی می توان فیلم قابل قبولی برای انواع سلیقه های مخاطبان پیدا کرد و از همه مهمتر بتوان آن را با خانواده تماشا کرد و فیلم برای سروصدا کردن و کسب درآمد گیشه به فحش و حرف هاي ركيك و شوخي هاي دستي متوسل نشده باشد، می توان «رخ دیوانه» را فیلمی از تمامی جهات اثری کامل توصیف کرد چرا که این اثر در کنار سرگرم کردن مخاطب اصول سینما را هم رعایت کرده است.

«رخ دیوانه» در ۳۳امین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب ۵ سیمرغ بلورین( بهترین کارگردانی ،بهترین فیلم،بهترین جلوه های ویژه،بهترین صداگذاری و بهترین فیلم از نگاه مردم) شد.
 
سعید ایرانی
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۰۸:۰۴:۲۲
من این فیلم را در ایام عید در سینما فرهنگ اراک دیدم شاید باور نکنید سانس ساعت یازده تا یک این فیلم کلا شش تماشا گر داشت که چهارتای اون من و خانواده ام بودیم که این خیلی ناراحت کننده است که سینمایی که ششصدتا صندلی داره سانش را با شش نفر برگزار کند.البته فیلم جالبی بود خوشم آمد هرچند پایانش بالاخره من متوجه نشدم که ایا اون شخصیت فیلم از تراس پرت شد واقعا پرت شد و مرد یا باز هم الکی بود (2860509) (alef-13)
 
مهسا
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۰:۳۱:۴۷
من نه دانشجوی رشته ی کارگردانی هستم نه یه منتقد با تجربه و نه از فامیل های عوامل فیلم. یه آدم معمولی که سالی چند بار سینما میرم و یا فیلم های ساخته شده رو تو خونه میبینم. فیلم رخ دیوانه یکی از جذاب ترین و بهترین فیلم هایی بود که تا به حال دیدم، در یک کلام از دیدنش لذت بردم. البته سوتی هایی هم توی فیلم بود و قطعا ایرادایی داشنه که یه آدم متخصص متوجه بشه ولی در کل عالی بود. امیدوارم بازم فیلم های خوب ساخته بشن که آدم از سینما رفتنش پشیمون نشه (2860568) (alef-13)
 
آینده بین
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۰:۳۲:۱۸
پیروز فقط اپیزودهای خودش را روایت می کند و نه اپیزودهای روایت های دیگر شخصیت ها را و همین نشان می دهد اونه راوی اول شخص همه فیلم است و نه راوی دانای کل .پیروز در هر اپیزودی که روایت می کند دروغ هایی را که به دیگران گفته تعریف می کند.در اپیزود اول و دومی که به او مربوط می شود دروغ هایی را که به مسعود و غزل و کاوه و ماندانا گفته تعریف می کند و در روایت سوم اش دروغ هایی را که به مسعود گفته است.اشتباهی که دوستانی همچون آقا ایمان می کنند این است که فکر می کنند وقتی صدای گفتار درونی یک شخصیت را در فیلم می شنوند به این معنا است که او باید راوی همه فیلم باشد.تکنیکی که در رخ دیوانه به کار رفته تکنیک تازه ای نیست.هر اپیزود به یک شخصیت اختصاص دارد. در اپیزودهای پیروز گفتار درونی او را می شنویم و در اپیزودهای دیگر گفتار درونی شخصیت های دیگر را نمی شنویم. (2860570) (alef-13)
 
دانيال
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۲۱:۲۶
شما در اراك اين وضعيت را ديديد من و همسرم متاسفانه در سينماي بلوار كشاورز تهران انهم در ساعت 6 بعداز ظهر روز پنجشنه با 4 نفر فيلم اكران شد (2867206) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۰۹:۴۷:۱۷
لطفا کسانی که فیلم را ندیده اند مطلب من را نخوانند: مهمترین غافلگیری در این فیلم این بود داستان فیلم توسط شخصیتی تعریف می شد که در پایان فیلم میمیرد . بازی آقای امیر جدیدی بسیار عالی بود . ایشون بعد از آقای نوید محمدزاده از استعداد های تازه کشف شده ی سینمای ایران هستند. (2860531) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۳:۳۰:۳۲
بهتر از این نمیشد. به دوستانی که فک میکنن پیروز مرده پیشنهاد میکنم یه بار دیگه برن فیلم ببینن تیتراژ پایانی رو هم با دقت ببینن اونوقت میفهمن که حتی ببینده آخر فیلمم گول خورده.. (2860723) (alef-13)
 
فرید
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۰۹:۴۸:۰۹
لطفا کسانی که فیلم را ندیده اند مطلب من را نخوانند:
رخ دیوانه فیلمی غافلگیر کننده از ابوالحسن داوودی .مهم ترین عامل در فیلم رخ دیوانه خوب بودن فیلم نامه کار است که فرد را تا آخر به دیدن فیلم تشویق میکند.چیزی که کمتر در فیلمهای ایرانی دیده میشود.زیاد بودن غافلگیری ها در این فیلم نشان از خوب بودن فیلم نامه کاراست.
شرط عجیب ماندانا برای دادن گوشی به مسعود،درگیری مسعود با مرد دوچرخه سوار،کلک زدن مسعود به بقیه ی بچه ها،فرو کردن چاقو به کاوه، مصنوعی بودن چاقو و نمردن کاوه،قصه ی واقعی مادر غزل ،ورود دوباره ی شکوفه به فیلم در قسمت بازی آخر ،کشته شدن پیروز توسط مسعود و اتفاق عجیب آخر داستان از جمله غافلگیری های اصلی این فیلم بود.فیلمی که با پیش بردن داستان مشکلات و ناهنجاری های جامعه را نیز روایت میکند.مشکلات مالی و گران بودن کرایه خانه ها ،ترس جوانان از سربازی ،بالا کشیده شدن سهم الارث،رابطه ی سرد فرزندان با والدینشان، اعتیاد و داستان تلخ ماندانا،بالا بودن تصادفات جاده ای نمونه ای از مشکلات جامعه است که در فیلم مطرح میشود.
نکته ی قوت دیگر فیلم نیز این است که فیلم با این که لحن بسیار پیچیده ای دارد ولی خوب روایت میشود.البته یکی از شخصیت های داستان فیلم را روایت میکند که این نوع روایت باعث کم شدن تاثیر داستان فیلم میشود البته روایت چنین داستان پیچیده ای، دشوار است و شاید چاره ای جز این راه حل نبوده است.غافلگیری های فیلم اگرچه فیلم را جذابتر میکند ولی این فیلم را به فیلم یکبار مصرف تبدیل کرده به طوریکه ، کسی که برای بار دوم فیلم را میبیند تمام اتفاقات عجیب داستان را میداند و دیدن فیلم دیگر برایش لطفی ندارد.
ریتم فیلم خوب و فیلم در نیمه ی دوم جذاب تر میشود.بازیها نیز همه در سطح هم و قابل قبول است. (2860532) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۰۹:۴۹:۲۳
سلام این فیلم به نظر من واقعا یه فیلم زیبا بود وعالی یعنی میشه گفت که توی سینمای ایران که فیلم هاش اکثرا تکراری و کثل کننده اس جذاب بود (2860535) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۰:۳۲:۳۴
فیلم خوبی نیست. به شخصه اصلا نپسندیدم. البته منابع مالی قوی و توانایی تقبل هزینه های تبلیغاتی بالا از عوامل فروش این فیلم بوده است. به نظر من بازی ها و داستان جای کار زیادی داشت به خصوص پایان فیلم. بازی نازنین بیاتی و امیر جدیدی هم از نقاط ضعف فیلم بودند البته ساعد سهیلی خوب بود. در مجموع مقداری در مورد این فیلم بزرگنمایی شده است. با تشکر (2860571) (alef-13)
 
یک ایرانی الف خوان
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۰:۲۸:۵۸
رخ دیوانه یا فداکار؟ مسئله دقیقا از همینجا اغاز می شود که دیوانگی پیش نیاز فداکاری است اما الزامن هر دیوانگی به فداکاری ختم نمیشود!این چیزی است که در فیلم داودی می بینیم ،فقط و فقط دیوانگی...اما اگر رخ فداکار همان رخ دیوانه است پس چرا هیچ اثری از فداکاری در فیلم داودی نیست؟فیلم فرم روایت خاصی دارد درست در لحظه ای که از ریتم کند و سقوط فیلم و یاداوری رز زرد و کلیشه خسته میشوی داودی بخوبی فیلمش را نجات می دهد. ریتم را عوض می کند و سقوط را صعود..نکته دیگر این که فیلم جوان داودی کدام معضل جوانان را دقیقا به چالش میکشد؟ (2860561) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۳:۱۴:۱۳
مسئله «دقیقا» از همینجا اغاز «می شود» که دیوانگی پیش نیاز فداکاری است اما «الزامن» هر دیوانگی به فداکاری ختم «نمیشود»!

آخر این چه‌طرز نوشتن است برادر من؟! یا بنویسید: «دقیقن» و «الزامن» - که البته کاملا غلط است - و یا «دقیقا» و «الزاما». اگر نیم‌فاصله را رعایت نمی‌کنید اقلا در تمام متن سبک نگارش خود را حفظ کنید. یا در تمام متن فاصله بدهید و یا ندهید! (2860705) (alef-13)
 
مهر
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۰:۲۹:۰۷
اینترت؟شبکهای مجازی؟دوستان ناباب ؟مرام و معرفت و یا بی پدر مادر بودن را؟؟؟ داودی می توانست با پرداخت کامل به یکی از این معضلات و عدم گریز به همه انها فیلم یکدست تری تحویل مخاطب بدهد.این باعث شده فیلم داودی نهایتا ذهن مخاطب را تا قبل از خروج از درب های سینما مشغول کند و مخاطب فیلم را پشت درب زمین میگذارد و بعد از چند ساعت بیاد ندارد چه فیلمی دیده. از روایت بد راوی و بازی نچندان دلچسب بازیگران و دیالوگ های ضعیف هم گه بگذریم..رخ دیوانه یک فیلم متوسط است نه شاهکار وبی نظیر! (2860562) (alef-13)
 
بیگی
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۰:۲۹:۲۵
فیلمی بد که با پول نفت ساخته شده و سیمرغ های سفارشی جشنواره دولتی را گرفته است.
از تبلیغات بسیار قوی و پرهزینه ای برخوردار است . تیزرهای متعدد، بیلبردهای فراوان، تبلیغات کامل شرکت واحد اتوبوسرانی، تبلیغات کامل مترو ، و کامنت های انتقادی که در برخی سایت ها تایید نمی شوند.

اصلا توصیه نمی کنم این دروغ مخاطب آزار را (2860564) (alef-13)
 
بزرگ مرد
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۰:۳۲:۵۴
جالب بود...برعکس تمام فیلمهای ایرانی که از همون ابتدا یا از اواسطش میتونی آخرشو حدس بزنی چی میشه...این یکی رو اصلا نمیشد حدس زد (2860572) (alef-13)
 
فرناز
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۰:۲۹:۳۱
فیلم بی نظیری بود تو این روز های که عموما فیلم ساز ها نگاه دوربینشونو محدود به فضای یه اپارتمان یا یه خونه بیشتر نمیکنند. تنوع لوکیشن و فراز نشیب زیبای داستان باعث شده بودفیلم جذابیتشو تا آخرین لحظه حفظ کنه و بیننده رو پای فیلم نگه داره .جا داره تشکر کنم از آقای داوودی به خاطر هنرشون واحترامی که به تماشاگرشون گذاشتن. (2860565) (alef-13)
 
منتقد راست میگه
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۰:۲۹:۵۴
هر بازی شخصیت اصلی داره و خود اون شخصیت راویه فقط با صدای پیروز یعنی پیروز شما را در لحظات آنها قرار میده نه این که به شما دروغ بگه وقت یهم راوی مسعود میشه بازی تغیر میکنه
یا در واقع بگم چند بازی با روایت های افراد مختلف وهر دفعه بازی جالب تر (2860566) (alef-13)
 
مهدی رحمانی
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۳:۴۴:۵۰
فیلما سینما ایران دو دسته میشن یا فیلمای جدی و تلخ که نمونه های خوبی مثل درباره الی و جدایی و یک حبه قند و ...
یک سری هم فیلما سرگرم کننده که سینما سرگرم کننده ما فقط کمدی بود و اکثرا هم لوده بازی مثل اخراجی ها البته نمونه ها خوبمثل ورود آقایان ممنوع هم داریم
ولی فیلم جدی و هیجانی سرگرم کننده که بخش اصلی اقتصاد سینما جهان شاملش میشه تو ایران مغفوله
رخ دیوانه نمونه خوبی از همچین فیلم هایی هست ولی خیلی جای کار در سینمای ایران در این حوزه وجود داره امیدوارم باز فیلمای هیجانی بهتری در سینما ایران ببینیم
شنیدم عصر یخبندان هم علی رغم تلخیش هیجان خوبی داره (2860749) (alef-13)
 
محمدی
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۳:۴۵:۰۰
بعد مدت ها رفتم سینما پولم رو دور نریختم
کم دیدم فیلم درباره جوونا ساخته بشه و تصنعی نباشه (2860751) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۰:۳۰:۰۶
عالی بود من اول نمی خواستم برم چون کم تبلیغ شده بود ولی بعد که رفتم دیدم پشیمون شدم چرا دفعه قبل ایران برگر ورفتم
عاااااللللللللللللللللللللللللی بود
آخر داستان و اصلا نمی تونستی تشخیص بدی
ازون فیلم های اجتماعی اعصاب خرد کن نیست آخرشم غمباد نمی گیری فیلم جامعه امروز وتو یک داستان باحال و تازه ومعمایی نشون میده
حتما برید اصلا از دست ندید این فیلم و حال میده تو سینما دید (2860567) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۰:۳۱:۵۹
فک نمیکردم همچین فیلم متفاوتی در سینما ایران ببینم
خیلی جذاب و هیجانی بود (2860569) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۰:۳۸:۴۱
جناب منتقداین فیلم بیشتر شبه اپیزودیک است با روایتی غیر خطی و فیلم با روایت پیروز شروع میشود با دروغ ها و رمزگشایی های او ادامه می یابد و پایان می پذیرد حتی او نتیجه گیری ضمنی خود را از اتفاقات فیلم برای بیننده روشن میکند. حتی اگر استدلال شا درست باشد چرا باید فقط اپیزودهای پیروز راوی خودش را داشته باشد و دیگر بخشها نه ؟ درست مثل فیلم راشامون که هر اپیزود راوی اول شخص خودش را دارد. (2860578) (alef-13)
 
رشید
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۴:۴۷:۰۵
امشب فيلمو ديدم
از نظر بازي بايد بگم

ب هيچ وجه جاي نازنين بياتي نبود جاي کسي مثه پگاه آهنگراني بود / ابر و بقيه تکرار نقش هاي پيشين/اميرجديدي اصلا جاش نبود نريشن صداش هم نچسب بود بايد يه بازيگر قوي ناشناس مي اومد جديدي تو فيلمهاي سيدي قوي تر بود/طناز هم خوب بود ولي منو ياد مرهم انداخت ولي سکانس جيغ تونل خوب بود و صحبت با مادرش قابل قبول بود
گوهر خيرانديش و کاراکترش از اساس بي منطق بود
برگ برنده بازي ها ساعد بود
فيلمنامه:
گوهري خلاقه و فيلمنامه نويس خوبيه
ولي فيلمنامه يه حفره هايي داشت و به نوعي متريال کم داشت فقط مرعوب رو دست زدنش بود.فاصله غافلگيري پشت سرهم جايز نيس چون مخاطب فک ميکنه فيلمنامه نويس داره اونو مضحکه ميکنه
پرداخت به زندگي غزل (در جستجوي مادر) يا ابر(انتقام از برادر) اصلا ربطي به داستان نداشت و پرداخت اضافي بود

بهرام و کارن خوب بودن

فقط در مورد شکوفه جاي کار بيشتري داشت انگيزه اش به نوعي خرکي بود دليل و انگيزش منطقي نداشت

پايان فيلم هم کاريکاتوريزه بود اصلا توجيه منطقي نداشت

اما در نماي کلي
فيلم خوب بود ولي بيشتر جاي کار داشت به نظرم از تقاطع خيلي بهتر و براي گوهري هم بعد برلين منفي هفت پيشرفت خوبي بود
ولي خيلي راه براي جذابيت و تعليق وجود داشت که در حين تماشا به ذهنم رسيد
به يه بار ديدنش مي ارزه (2860809) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۶:۲۶:۳۴
تهیه کننده فیلم همسراقای داودی است که تجربه ای دراین زمینه ندارد منابع مالی فیلم که ازسوی بنیادفارابی تامین شده باتبلیغات گسترده شایدجبران شودسایت الف ازاین همه فیلم چرا این؟ (2860903) (alef-13)
 
مهر
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۰:۳۳
فیلم با محتوا ای بود و پیامش این بود که دلیل خیلی از رفتارهای ما مثل رخ در بازی شطرنج خستگی از تکرار است که بعید میدونم منتقد ها فهمیده باشند بهتر است آنها بروند اخراجی ها ببینند به سلایق دیگران هم احترام بگذارند (2860986) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۰:۴۷
خییییییییییییییییییلی فیلم خوبی بود،هیجانی...
همهش فیلمو دنبال میکنی و فیلم ایرانی ای که نمیشه حدس زد چی رخ میده.... بازی صابر ابر خیلی عاااااالی بود.
سورپرایزش خیییییییلی خووب بود. (2860987) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۰:۵۸
شروع فیلم خوب بود انتخاب بازیگران هم خوب بود ولی داستان پراکندگی داشت که کارگردان سعی کرده بود همه چیز را جفت و جور کنه نسبت به بقیه فیلم ها نمیتونم بگم بهترین بود چون همه ی فیلم ها را ندیدم ولی جای کار خیلی خیلی بیشتری داشت میشد قصه را نویسنده جور دیگه ای طراحی کنه و پیس بره در کل من از 10 نمره 5 میدم در کل بیشتر از این از سینمای ایران نمیشه فعلا انتظار داشت. (2860988) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۱:۰۳
سلام یه سری جاهاش باسه من مبهم موند مامان ماندانا چیکار کرده بود ؟ اخرشم که پیروز پرت شد پایین دروغ بود ؟ در کل فیلم خوبی بود (2860989) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۱:۱۴
باورم نمیشه به همچین فیلمی رو تو سینمای ایران دیدم.. خیلی عالی بود. واقعا کمتر فیلمی رو تو ایران دیدم که تا دقایق آخر ذهن بینده رو درگیر نگه داره و حدس پایان داستان نزدیک به غیر ممکن باشه. تبریک میگم به آقای داودی و سایر عوامل فیلم. (2860991) (alef-13)
 
فرزاد
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۱:۳۹
سلام
نه شخصيت ناپخته ي ماندانا،نه رابطه ي عجيب و خارج از ريتم ماندانا و مادرش و نه چند دقيقه داستان كسل كننده ي كاوه ... هيچكدوم دليل بر "بهترين فيلم" نبودنِ رخ ديوانه نيستند.
.
(هيچ فيلمي كامل نيست!)
.
.
فيلمي كه تا وقتي كه اسم كارگردانش رو نخونيد، حاضريد به مقدساتتون قسم بخوريد كه يك جوان اين فيلم رو ساخته. فيلمي كه نسل جوون ر مي شناسه و مي شناسونه.
.
... نه قضاوت مي كنه و نه قراره براي بيننده منبر بره.
.
."فيلمي كه به بيننده اش اعتماد مي كنه" و نتيجه گيري رو به عهده تويي ميزاره كه روي صندلي سينما نشستي و بهتر از هركسي جامعه خودت رو ميشناسي.
فيلم به جاي "شعار دادن" ، ترجيح داده "حق انتخاب" بده به بيننده.
فيلم ترجيح داده به جاي هل دادن بيننده به سمت هدفش با اون همراه بشه و چند ساعتي با هم قدم بزنن و اين يعني احترام كارگردان به مخاطب.
.. و لياقت اين فيلم براي بهترين بودن. (2860992) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۱:۴۵
نم یدونم چرا وقتی شخصی پیدا میشه و از مشکلات جامعه و فسادی که جوانان درگیرش هستن می گه و وقتی نشون میده اعتیاد و روان پریشی در جوانان بیداد می کنه همه بهش حمله می کنن که ای داد و بیداد جامعه ما گلو بلبله . جوانان همه تو راه خوبند . چرا از روی چرک بیماری جامعه پرده برداشتی . یاده یه ضربالمثل افتادم کبک سرشو می کنه تو برف . می گه هیشکی منو نمی بینه. در حالی که کونش بیرونه. حکایت جامعه ایرانی هاست. (2860993) (alef-13)
 
فرناز
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۲:۰۳
فیلم رخ دیوانه فقط پز روشن فکرانه داره از لحاظ فیلم نامه بسیر اشفته گم
خواهشا قشر ضعیف جامعه اینجور با پز روشن فکرانه تاریک تون نشون ندین بازیگرایی که بر خودخواهی جلوه دادن هر کار میکنند طاقت انتقاد ندارن اقای داوودی نیاز نیست پول دار بودن خودتو زندگی کردن دخترتو او نور اب بیان کنی بدون دخترا پسرایی این مملکت شاید فقییر مالی باشن اما از لحاظ احساس عقلانیت بسار غنی اینجور به انسان توهین نکنیین
این فیلم حتی پوسترشم دچار خود نمایی (2860995) (alef-13)
 
بیتا
۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۷:۴۲:۳۳
از نظر من كارگردان اين فيلم يه جورايي بيننده رو گول زده، و يه كار غير حرفه اي كرده، چون اگه فيلمو ديده باشيد اوايل فيلم يك موضوع رو به تصوير ميكشه و تا اواخر فيلم روي اون موضوع مانوور ميده ولي اخرش نشون ميده كه اينجوره نبوده اوني كه ديدين فرضيات بوده، و اين داستان اخري درسته، كه اين كاملا غير حرفه اي و سر كار گذاشتن بينندس، به نظر من فرضيات نبايد كل فيلمو شامل بشه بلكه بايد توسط بيننده فرض بشه نه كارگردان و فيلم،فيلم بسيار بدي بود. (2860997) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۲ ۰۱:۴۸:۴۱
تو سینمای خسته کننده ی ایران فیلم قابل قبولی هست منو یاد خط ویژه انداخت. ممنون از آقای داوودی البته مسلمه که ایراداتی داشت ولی کلا خوب بود. دوستانی که فیلمو دیدن بگن آخر فیلم پیروز مرد یا خیالی بود؟ (2861505) (alef-3)
 
کغشوی پلین
۱۳۹۴-۰۲-۱۲ ۰۳:۰۲:۱۱
این فیلم رو دیدم اما چنگی بهم نزد
زیاد طبیعی بازی نمی کردن
با موسیقی متن حال نکردم
فضای فیلم زیادی سیاه بود
با مود من همخونی نداشت
در کل پولتونو نریزید تو جوب آب (2861532) (alef-3)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۵:۲۴:۲۷
سینمای ایران در حال حاضر سفارشی ساز است. نگاهی به آمارها همه چیز را مشخص میکند . (2867490) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
شاید همه چیز دروغ باشد