نظر منتشر شده
۲۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 267868
مردم از اینترنت مخابرات رضایت دارند؟
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۵
معاون تجاری مخابرات استان تهران از رضایت ۷۵ درصدی کاربران از ADSL مخابرات خبر داد و گفت: اکنون صف انتظار ما در مرکز پشتیبانی ۲۰۲۰ به کمتر از سه دقیقه رسیده و امیدواریم در سال ۱۳۹۴ بتوانیم این رقم را بار دیگر کاهش دهیم.

محمدرضا بیدخام در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کیفیت اینترنت مخابرات و صحبتهای برخی مسوولان مخابراتی مبنی بر اینکه مردم به دلیل نارضایتی به پس دادن اینترنت مخابرات اقدام می کنند، عنوان کرد: رقمی که اکنون در ارتباط با تخلیه لینک‌های اینترنت مخابرات وجود دارد رقمی است که مطابق با عرف حوزه است و این رقم در شرکتهای PAP نیز تفاوت چندانی ندارد.

وی ادامه داد:‌ تقریبا حدود ۵۰ درصد سهم بازار از پورت‌های ADSL دایر شده مربوط به مخابرات استان تهران است و درصد تخلیه ما در بازار عددی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد محسوب می شود که این رقم با شرکتهای PAP برابری دارد و عدد نرمالی محسوب می شود و اصلا این گونه نیست که بخواهیم بگوییم این عدد غیر قابل قبول است.

معاون مخابرات استان تهران در ادامه افزود: در میان مشترکان ما نیز عده بسیاری از کیفیت سرویس دریافتی رضایت دارند چراکه اگر غیر از این بود سرویس خود را پس می دادند. البته با این وجود همواره عده‌ای ناراضی هستند و همیشه درصدی نارضایتی وجود دارد که این امری طبیعی است.

کندی در تامین پهنای باند
بیدخام در ادامه گفت: به دلیل مشکلاتی که گاه در تامین پهنای باند وجود دارد ممکن است در برخی مقاطع زمانی کیفیت خدمات برخی مشترکان کاهش پیدا کند، ما این مشکل را قبول داریم اما این که همه بخواهند بگویند سرعت اینترنتشان پایین است را قبول نمی کنیم.

وی درباره این که چند درصد مردم از اینترنت مخابرات رضایت دارند اظهار کرد: از نظر من حداقل ۷۵ درصد مشترکان اینترنت مخابرات از سرویسی که دریافت می کنند رضایت دارند چرا که اگر غیر از این بود سرویسهای خود را باز می گردانند، بر همین اساس اعتقاد ما آن است که درصد نارضایتی‌های موجود زیاد نبوده و این رقم در شرکت‌های خصوصی هم ممکن است وجود داشته باشد.

مناطقی که تنها از مخابرات می توانند اینترنت بگیرند...
معاون مخابرات استان تهران در پاسخ به این مطلب که همچنان در بسیاری از نقاط تهران مشترکان به دلیل زیرساخت‌های مخابراتی تنها قادر به دریافت اینترنت مخابرات هستند و چاره ای جز استفاده از اینترنت مخابرات ندارند، اظهار کرد: درصد محله‌هایی که تنها از مخابرات می توانند اینترنت بگیرند خیلی زیاد نیست.

بیدخام در پاسخ به این سوال که آیا مخابرات در واگذاری اینترنت ضریب اشتراک یک به هشت را رعایت می کند، توضیح داد: ما همواره سعی داریم این ضریب را رعایت کنیم اما به هر حال بحث تامین پهنای باند هم موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد ما مدتهاست به شرکت ارتباطات زیرساخت برای تامین پهنای باند درخواست داده‌ایم و حتی در برخی موارد مبالغی را هم پرداخت کرده‌ایم اما به دلایلی که به آنها ورود نمی‌کنیم همچنان در تامین این پهنای باند مشکلاتی بر سر راه ما قرار دارد.

صف های انتظار را انکار نمی کنیم
معاون تجاری مخابرات استان تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره صفهای انتظار چندماهه ای که در برخی مراکز برای واگذاری تلفن ثابت یا ADSL وجود دارد، متذکر شد: صف‌های انتظاری که در برخی مراکز وجود دارد را انکار نمی کنیم اما بر این باوریم که این عدد اصلا قابل توجه نیست و این مشکل در شرکت‌های PAP هم می تواند به وجود آید.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد: توجه به توسعه‌های صورت گرفته و برنامه هایی که مخابرات در سال جاری پیش رو دارد قطعا این آمار در سال ۱۳۹۴ کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون مخابرات استان تهران در پایان درباره برنامه های سال ۱۳۹۴ مخابرات نیز اظهار کرد: عمده توسعه ما در سال جاری به بحث ADSL مربوط می شود البته در زمینه تلفن ثابت هم برنامه‌های خوبی داریم تا بتوانیم نیازهای مردم را برطرف کرده و به حداقل برسانیم. در نهایت نیز توسعه ADSL ، گسترش شبکه تلفن ثابت، ارائه سرویس به واحدهای مسکن مهر و پشتیبانی بهتر از جمله برنامه‌های مهم ما در سال جاری به شمار می رود.
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۱۸:۱۰:۴۳
من که اینترنت مخابرات استفاده می‌کنم و راضیم.
اگر اشکالی بوده، به خاطر اقدامات ناصحیح دولت مثل قطع فروش پهنای باند به مخابرات به بهانه‌های مختلف و جلوگیری از عرضه اینترنت با حجم نامحدود به خاطر منفعت برخی دلالان شرکت‌های خصوصی بوده. (2838907) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۲:۴۳:۴۵
خیلی از زمانها سرعت بسیار پایین دارد حتی وقتی می رسد که تمام چراغ های مدوم روشن هست اما هیچ جا نمی رود !

کلا نسبت به قیمت کیفیت بسیار پایینی دارد (2839450) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۲ ۱۰:۰۱:۵۳
آقای عزیز اگر شما24 ساعت از سرویس های دیگه ای مثل شاتل استفاده میکردید چنین حرفی را نمی زدید.
بنده از شاتل سرویس با 512سرعت خریده ام ولی از سرعتش بالای 700 استفاده میکنم ویک سرویس مخابرات در منزل بامودم کابلی دارم و فقط مواقعی که منزل هستم استفاده میکنم.(2یا 3ساعت در روزبدون دانلود فیلم و برنامه) هرهفته حجم کم میارم.در صورتی که در محل کارم هر لحظه آنلاین هم باگوشیم وهم با لبتابم از سرویس شاتل استفاده میکنم هیچ وقت هم حجم کم نیاورده ام.
پس این خبر از معاون مخابرات بیشتر به یک جک شبیه است. (2840171) (alef-10)
 
نادر
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۱۸:۳۰:۴۷
من از سبزوار سرویس عیدانه گرفتم قبلا سرعت افتضاح بود ولی الان نسبت به قبل عالی شده اگر به همین کیفیت پیش بره خیلی خوبه ولی هنوز کاستی داره یه سری قطعی ولی از قیمت خوب شده.بنده خدا ها شرکت های خصوصی نمی تونند رقابت کنند.بنده 3 پورت شرکت خصوصی را تخلیه کردم (2838975) (alef-10)
 
جاوید
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۱۸:۳۸:۱۳
وقت بخیر. آمار شما اشتباه است. بیش از 90. درصد مردم از اینترنت رضایت ندارند. مردم وقتی گزینه دیگری نداشته باشند. مجبور هستند با این شرایط. سر بکنند. در ایران همه شرکت ها تقریبا با یک کیفیت خدمات ارائه میدهند. به این دلیل سرویس خود را برگشت نمی دهند. البته الف نظر سنجی بزاره معلوم میشه رضایت چند درصد است. (2839001) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۰:۱۸:۱۶
نسبت به قیمت دیگه چاره ای نیست..... (2839184) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۲ ۰۸:۵۱:۵۶
من اینترنت مخابرات را ۳ سال هست که دارم بنابراین قضاوتم منصفانه خواهد بود:
۱- من مهندس کامپیوتر هستم و و به دلیل شرایطم ناچار هستم که از اینترنت مخابرات استفاده کنم
۲- اوایل که تازه راه افتاده بود پاسخ مشتری را میدادند و پیگیر بودند ولی الان که مشتریانشان زیاد شده، صحبت با بخش پشتیبانی تقریبا ناممکن است و معمولا باید تا نیم ساعت گوشی را نگه داریم
۳- بخش پشتیبانی به دلیل عدم نظارت و کنترل صحبت هایشان ، بسیار بی نزاکت و طلبکار هستند و به هیچ وجه خود را پاسخگو نمی دانند (این موضوع نه یک بار و بلکه هربار مشاهده شده است)
۴- تا ۴-۵ ماه قبل اینترنت ارایه شده تقریبا مناسب بود و قطعی اندکی داشت ولی از ۴-۵ ماه قبل تقریبا هر روز قطعی های طولانی داشتیم و بخش پشتیبانی یا اصلا پاسخگو نبود یا اگر پاسخ میداد ، مرتبا اظهار میکرد که مشکل از مودم بنده است و مخابرات مشکلی ندارد (این مسئله حداقل طی ۱۰ تا ۱۵ بار تماس بنده با بخش پشتیبانی اتفاق افتاد) تا اینکه یکبار یکی از افراد بخش پشتیبانی اظهار کرد که قطعی ها به دلیل محدودیت های موجود در آی پی های مخابرات بوده و ظرف یکماه آینده مرتفع می شود
۵- در حال حاضر کیفیت نسبت به مشکلات چند ماه گذشته بهتر شده است اما کماکان بد است و مانند گذشته نیست (2840020) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۱۹:۱۳:۳۳
رضایت من از اینترنت مخابرات به اندازه رضایت من از کیفیت و قیمت خودروسازهاست. (2839081) (alef-10)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۱۹:۳۱:۱۶
از تبریز هستم و 2 تا سرویس دارم و هر 2 هم از مخابرات هست . تا قبل از عید بنده رضایت 90 درصدی از مخابرات داشتم . در سال 94 سرویس ها بسیار ناپایدار و با قطعی زیاد بوده و هم چنین حدود 200 تا 800 مگابایت کسر حجم اون هم در زمان دانلود شبانه که رضایت بنده رو به کمتر از 3 درصد رسونده !!
این کسر حجم رو بنده در انجمن ها پیگیر هستم و درصد بسیاری از کاربران باهاش مواجه هستند و با بیش از 20 بار تماس با پشتیبانی و بخش فروش هنوز هم مشکلم حل نشده و اینکه یک ساعت هم زمان دانلود رایگان شبانه رو کم کردند . ( بیشتر کاربران برای دانلود شبانه از مخابرات سرویس میگیرن که این یک دلیل هم کم کم داره از بین میره ) .

ضمنا هر موقع وزیر محترم صحبت از افزایش سرعت و پهنای باند کردند یا سرعت دانلود کم شده و یا زمان ساعات دانلود رایگان !! لطفا جناب وزیر طریقه افزایش پهنای باند رو توضیح بدن تا ما هم متوجه بشیم . (2839106) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۰:۰۰:۱۷
الان نزدیک 1 ماهه سرعت اینترنت مخابرات افتضاح شده. هی قطع می شه و سرعتش پایینه . من 512 دارم و باید 64 کیلوبایت دانلود کنم ولی در بهترین حالت 35 تا 40 می شه . یعنی تقریبا نصف. زنگ هم که به 2020 می زنی فقط بلدن بگن ویندوزتو عوض کن و یا مودم رو ریست کنید. افتضاح . افتضاح . افتضاح (2839157) (alef-10)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۳:۳۱:۱۲
کاملا صحیح هست دوست عزیز ، ضمنا گزینه نویز خط شما بالا هست رو هم استفاده میکنن . (2839555) (alef-10)
 
قربانزلده
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۰:۰۸:۱۸
واقعیت اصلا این نیست چون:
1-این کاربران از شرکت های خصوصی دیگه استفاده نکردند .
2-کابران دیگر هم از این مخابرات استفاده نمیکنند که نظر بدهند.
3-این 75درصد آماریست که خودشان اعلام میکنند هیچکس بدی وضعف خودش را انعکاس نمیدهد.
4- من که کاربر شاتل و نیزمخابرات هستم باید نظر بدهم .
5-من از نمره بیست به مخابرات در مقابل شاتل 2.5میدهم. دلیلش را خودشان میدانند.
اگر کسی هم دلیل خواست برام ایمیل کند جواب میدهم.
ghorbanzadeh51@gmail.com
باتشکر
قربانزاده (2839170) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۰:۴۸:۴۸
به هیچ وجه خدماتشون خوب نیست (2839240) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۰:۵۴:۳۰
از اینترنت مخابرات تهران سرعت 256 استفاده می کنم که موقع دانلود سرعتش 32 است فقط خوبیش دانلود نامحدوده. (2839250) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۱:۲۲:۱۸
من از اینترنت با سرعت 1 مگابایت دارم دانلود با سرعت بالای 450 کیلوبایت میگیرم.طبیعتا اگه از اینترنت شرکت های خصوصی استفاده کنید حوصلتون نمیگیره گوگل 30 ثانیه بالا بیاد!!!!قیمت خیلی از شرکت ها رقابتی شده و پایین میباشد و صددرصد از مخابرات بهتره. (2839280) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۱:۳۲:۵۹
اصلا راضی نیستم. پاسخگویی پشتیبانی بسیار بده برای هر چیزی که تماس میگیریم فقط یک جواب بلد هستند: گوشی های تلفن رو قطع کنید و مودم رو به ورودی تلفن ساختمان ببرید! جالبه که هرگز قبول نمی کنند اینترنت اونها مشکل داره و کند شده ! (2839289) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۱:۴۹:۵۱
اولا لبنیاتی نمیگه ماست من ترشه یه نظرسنجی کنید بالای95 درصدناراضی هستند (2839321) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۳:۰۸:۲۸
من از یک شرکت خصوصی معتبر اینترنت گرفتم و راضی ام.
خدایی لحظه سال تحویل هم پشتیبانی داره.
هر کی از مخابرات گرفته مشکل پیدا کرده! (2839523) (alef-10)
 
اقا حجت
۱۳۹۴-۰۲-۰۱ ۲۳:۵۰:۱۲
اصلا هم اینطور نیست مخابرات اگه راست میگه کاری بکند که اینترنت اتوماتیک شارج نشد هرکس موقع نیاز شارج بکنه (2839601) (alef-10)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۲-۰۲ ۱۰:۴۸:۰۱
اصلا" خوب نیست مجبوریم استفاده بکنیم.... (2840312) (alef-10)
 
محمد
Romania
۱۳۹۵-۰۴-۱۲ ۰۲:۱۶:۴۰
نظر من به عنوان یک متخصص شبکه با چندین سال سابقه فعالیت در این حوزه این است که شرکت مخابرات با ارائه سرویس اینترنت پر سرعت با قیمتی مناسب تر نسبت به سایر سرویس دهندگان قصد داشت تا با شرکت های خصوصی رقابت کند. اما نکته اینجاست که آیا صف انتظار مشترکین برای دریافت سرویس ADSL مخابرات نشانه کیفیت این سرویس می باشد؟
جواب : خیر
آیا کیفیت اینترنت مخابرات با شرکت های خصوصی قابل مقایسه است؟
جواب : خیر
متاسفانه با توجه به تعرفه هایی که مخابرات برای سرویس های خود در نظر گرفته است، مشترکین بیشتری نسبت به شرکت های PAP دارد و فاجعه دقیقا همین جاست. آیا می دانید کامل نشدن لود صفحات سایت مشکلی است که عمدتا از طرف سرویس دهندهگان اینترنتی می باشد؟ آیا می دانید اینترنت شرکت مخابرات قادر به لود وب سایت از روی خیلی از IP ها نمی باشد؟ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با IP ایران نتوانید وارد سایتی شوید ولی با IP های خارج از کشور براحتی اینکار را انجام دهید در حالی که سایت مذکور فیلتر هم نیست!
بزرگترین ضربه ها به کسب و کارهای اینترنتی در ایران توسط شرکت مخابرات وارد شده و هنوز هم ادامه دارد... دوستانی که تخصص دارند و یا جزء وب مسترها هستند مطمئن هستم با این موضوع کاملا موافق هستند.
امثال بنده نیازی به تماس با پشتیبانی مخابرات ندارند و با کمی پیگیری براحتی متوجه خواهند شد که حتی برخی از مشکلاتی که حین استفاده از سرویس های مخابرات بوجود می آیند کاملا تعمدی بوده و شرکت مخابرات و کمیته فیلترینگ بدلایلی نظیر فقدان مدارک کافی جهت فیلتر کردن سایت و ... برخی وب سایت ها را با قرار دادن ... در مسیر اتصال به این وب سایت ها آنها را از دسترس خارج می کنند تا بازدید کنندگان تصور کنند که مشکل از طرف سایت و یا میزبان آن سایت می باشد، در صورتی که اینطور نیست. لازم بذکر است بر اساس پیگیری های بنده و تعدای از متخصصین مشخص شده است که مدیران شرکت مخابرات از این موضوع مطلع هستند. (3797122) (alef-11)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۶-۳۱ ۱۶:۴۰:۰۰
سلام
میزان و کیفیت پاسخ گویی در مخابرات نسبت به قبل بهتر شده است اما کیفیت خدمات فرقی نکرده است .
قیمت آن هم نسبت به خدماتش بالاست .
بنده این سرویس را جمع کردم و از شرکت های خصوصی استفاده می کنم .
حداقل پاسخ گو هستند . (3943510) (alef-11)
 
امیر
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۰۵ ۰۳:۳۴:۵۱
والا این اینترنتی که شمادارید میدید افتضاح هم نمیشه اسمشو گذاشت بسته راحت تر وارد میشه تا این به قول خودتون اینترنت واقعا زشته این کار پول بابت این خدمات داریم پرداخت میکنیم صددرصد رسیدگی نمیشه فقط جهت اطلاع نوشتم که اونم حتما اطلاع دارید (4031347) (alef-11)
 
مهدی
Germany
۱۳۹۵-۱۲-۰۳ ۰۰:۱۷:۳۰
من که از اینترنت مخابرات اصلا راضی نیستم به دیگران هم سفارش می کنم حواسشون جمع کنند پولشون دور نریزند گول تبلیغاتشون رو نخورید (4170663) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۱-۳۱ ۱۷:۰۹:۲۹
بنذه از عملکرد محابرات به دلائل متعدد راضی نیستم و با اینکه می دانم توجهی به انتقادات ندارند باز انتقاد میکنم ولی کوش شنوا نیست اگر هست و ادعا دارند که انتقاد پذیر ورافع نقایص هستند به این سوال جواب دهند چرا هزینهای غیر واقعی برای مشترک محاسبه ودر جواب اغتراض میکویند دست ما نیست پس دست کیست؟ (4270827) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.