نظر منتشر شده
۲۲۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 143676
شجریان و گوگوش و گلشیفته و فردا...
علیرضا فلاح
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۲۳
شاید بیشتر خودمان مقصر باشیم. شاید خیلی چیزها، مثل همین مورد عکس شجریان و گوگوش، برهنه شدن گلشیفته امری طبیعی باشد. اگر چه ته دلمان احساس سوزش کردیم و ربنّا در ضمیر ناخود آگاه صوتی ما هم در میان اصوات دیگر شروع به کم رنگ شدن نمود وغیرت ایرانی ما با دیدن تصویر برهنه گلشیفته آزرده شد.
نه شاید، که قطعاً خودمان مقصریم...

برای اولین بار، سالهای گذشته، دهه هفتاد، وقتی فیلمساز مورد علاقه ام، که تنش به خاک جبهه خورده بود و بوی آن خاک مقدس در فریم به فریم فیلم هایش پیچیده بود، وقتی فیلمی ساخت که خانمی در آن بازی می کرد که بیشتر عروسک بود تا بازیگر، در آن زمان و آن مقطع، یادم می آید توی خوابگاه، زمان دانشجویی، به دوستانم گفتم:
کمرمان شکست!

چیزی که در ذهن ساخته بودم، با شایعاتی که پخش شده بود، مثل شیشه درمصاف سنگ خرد شد. بعدها خیلی چیزها عوض شد. سالهای بعد، زمانی که فوتبالیستهای رفته به جام جهانی، به جای فاتحان خرمشهرو آبادان ، با هلی کوپتر در ورزشگاه آزادی پیاده شدند و مورد استقبال عجیب و غریبی قرار گرفتند ، نوع دیگری از این اشتباه و قصور کلید خورد.

قهرمانانی پر ادعا و از درون تهی که هنوز مصاحبه های آبکی آنها در ورقه های کاهی مجلات زردکدر نشده، فیلم های آنچنانی آنها در محافل شبانه و پارتی ها دست به دست گشت و نشان داد که بعضی ها ظرفیت شهرت را ندارند و دل سپردن مردم به آنها، دل سپردن به سراب بود و چه سرخوردگی های عجیبی که ایجاد نگشت !

نه آن آقا مقصر بود و نه اینها، آن زمان من مقصر بودم که دل سپردم و مردم که بواسطه سطحی نگری به عده ای دل سپرده بودند ، و این چرخه ادامه داشت و ادامه دارد.

مثال فراوان است و دراین میان، حکایت شجریان و گلشیفته، حکایت دیگری نیست...
شاملو با آن ابهت شاعرانه اش و شعرهای اجتماعی و سیاسی خاص خود، وقتی در اوآخر زندگی، (آیدا در آینه ) را سرود، در ذهن خیلی ها، خرد شد.

مخملباف، ظرفیت ۴ تا کف و سوت و هورا را نداشت و بجای روستاهای محروم کشورش ، در افغانستان مدرسه ساخت و آخر ، سر از جرس در آورد و مانند گاوی نه من شیرده عمل کرد...

خیلی ها هنوز فیلم ها و قصه های اولیه او را در حوزه هنری به یاد دارند و از امروز او با تهوع یاد می کنند.
برای همین حکایت شجریان و گلشیفته، حکایت دیگری نیست.

بد و خوب خانم فائقه آتشین به خودش بر می گردد اما در نگاه مردم، گوگوش آواز خوان و رقاص کاباره ها و فیلم های فارسی و اکنون کنسرت های آن ورآبی هست.

شجریان با یک ربنای قدسی، در ذهن مردم ایران جاودانه شده بود و هر چه بعد از آن خواند، اگر چه حتی از او بهترهم پیدا می شد و صدایش شینده می شد، باز او همیشه استاد و متفاوت بود. حتی در قضیه فتنه ۸۸ با آنهمه خطای فاحش، خیلی نوک حمله به سوی او نشانه نرفته بود که با این عکس، تیر خلاص را به خودش شلیک کرد.
خواننده جوانی بنام شادمهر عقیلی با ترانه های زیبایش ناگهان به اوج رسید، اما دلش برای رقصیدن با چند دخترک و توی لجن وول خوردن می لرزید!
اشاره ام به یکی از ویدئو موزیک های اوست که در لجن می غلتید !
خب به آرزویش رسید و رفت آنور آب و میان آن که خیل عظیم خواننده های رنگاوارنگ گم شد و دیگر هیچ اسمی از او نیست.

شاید آقای شجریان، اینهمه سال، دلش لک زده بود و پنهان کرده بود و اکنون آیدا درآینه اش را سرود و گلشیفته هم اینهمه سال برهنگی را با شرمنده گی پوشانده بود !

اما این دیگر شاید نیست، به قطع ما خودمان مقصریم که از کسانی که ظرفیت درونی ندارند، در ذهن خود قهرمان می سازیم و دل می بندیم و با دیدن با طن واقعه ای شان، دل شکسته می شویم...

پاورقی:

هانیه توسلی بازیگر سینما در گفتگو با یک مجله، با توصیف احساسات فراوان ناشی از نگهداری یک حیوان همچون گربه، گفت: من وقتی خیلی خسته ام و به خانه می آیم، یک بچه گربه را بغل می کنم و احساس می کنم مثل یک فیلتر عمل کرده و انگار محبتش به من بر می گردد ! وی در پاسخ به سوال خبرنگار این مجله درباره اینکه مگر بچه انسان نیز این حس را به مادر نمی دهد، در مقایسه ای عجیب و استدلالی قابل توجه می گوید: بچه مسئولیت دارد، وقتی بزرگ می شود یک آدمی می شود مثل ما ولی گربه شبیه ما ریاکار و دودوزه باز نمی شود !
 
حسن
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۰۷:۳۲:۲۷
من اصلا این مقاله را نخونده و نخواهم خواند فقط یاد آوری میکنم بشما کوچک شمردن بزرگان فقط کاری است که از دست کوچکان بر می آید.
به عنوان یک ایرانی به مفاخر ایران احساس غرور میکنم حال چه نامش آیت الله هاشمی باشد یا استاد شجریان یا علی دائی یا ...زنده باد ایران و مفاخر مردمی اش (660205) (moderator1)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۱۱ ۱۲:۱۷:۰۳
منطقتو شکر. (1210314) (alef-15)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۰۷:۳۶:۱۸
آقا شما مشکل اساسی دارید بهتر است خودرا به روانشناس نشان بدهید. گرچه الف هیچگاه حرفهای حساب را چاپ نمیکند ولی این پریشان گوئی ها را بله... (660206) (moderator1)
 
آرمین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۰۷:۴۱:۲۳
به ما چه
هر چی میشه تقصیر ماست تقصیر ماست
همچین میگی تقصیر و گناه انگار این آدمایی که اسم بردی همشون دیگه فاسو اخ و پیفن
بابا اینا هم آدم و مختار
هر کار هم دلشون بخواد میکنن
همه که نباید به میل جنابعالی و دوستان حرکت کنن
حالا این مملکت رو قبضه کردین رفت ، خب از شما خوششون نمیاد نمیمونن
اونور هم میخوایین گیر بدین
بابا تو دیگه کی هستی؟! (660208) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۰۸:۰۸:۲۶
هر کس مثل شما فکر نمیکند اصولا حق حیات ندارد.مثل اینکه شما به همه چیزم علاقه داری عکسای گلشیفته هم دیدی! (660227) (moderator1)
 
امید
Norway
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۰۸:۲۳:۵۴
نویسنده بر چه اساسی خود را برحق و درست دانسته و هر که با وی و افکار و منش در تضاد است را موجوداتی پست و زبون دانسته؟آیا کسی که حیوانی را که در نظر اسلام نه نجس شمرده شده نه حرام دوست دارد باید تحقیر کرد؟آیا کسی نمی تواند به جای بچه چیز دیگری را دوست داشته باشد؟مگر وقتی فردی به چیزی علاقه پیدا کرد همه باید آنرا دوست داشته باشند؟
از سایت وزین الف انتظار نمی رود که مکانی برای داستان نویسی کسانی باشد که دوست دارند همچون نویسندگان مجلات زرد و تبلیغی باشندمطرح شوند. (660235) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۰۸:۲۶:۰۵
با سلام
لطفا سرتان را بالابگیرید تا به تیرچراغ برق نخورد ونشکند. هموطن بزرگوار بااین نگاه آیا اساسا درکشور ما شخصیت بزرگ وسترگ میتوان یافت؟
حتما بانو قمر رامیشناسی؟ درویشی که تما ثروتش را به فقرابخشید وبا آن همه عظمت واوج هنری درفقر زیست و....و چه بگویم که اجازه ندادند درگورستان دفنش کنند. چرا که بی حجاب بود وآوازخوان.آیا بهترنیست
اندکی درنگ کرده وافق دیدخودرا اصلاح نماییم.
آیا بهتر نبود این همه هنرمندان خانه نشین ودق مرگ نمیکردیم؟ (660238) (moderator1)
 
Alireza
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۰۸:۳۸:۳۹
واقعا برای این طرز تفکری که دارد متاسفم. اینکه در مورد همگان قضاوت میکنید و هر کس که مثل شما نباشد را لایق هر گونه توهین میدانید. اصولا به شما ربطی ندارد که دیگران چگونه رفتار میکنند، با چه کسی عکس میاندازند، چگونه زندگی میکنند، ... (660246) (moderator1)
 
الیاس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۶:۴۰:۴۹
دراینکه هرکس هرجوربخوادمیتونه زندگی کنه حرفی نیست حرف اینجاست که کسایی که برای ملت ومملکتشون اسطوره میشن حق انجام دادن هرکاری روندارن.کسی که لقب استاد وسلطان وشهریار و... رویدک میکشه زندگی ورفتارش بایدبایه بقال یاکفاش یاهرآدم معمولی دیگه فرق داشته باشه. (680988) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۰۸:۴۴:۱۴
ای کاش یه نوشته ای هم در مورد سیاسیون زرد داشتیم (660250) (moderator1)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۰۸:۴۵:۱۳
قهرمانان ما امثال شهید تهرانی هستند وخیلی شهدای جنگی که غریب زندگی کردن و غریب شهید شدند و هنوز هم غریبن.
برای من که یه نسل سومی هستم هیچوقت امثال شجریان یا بازیکنان فوتبال قهرمان نبودن. (660252) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۲۳:۴۸:۳۹
من موافق حرف شما در حدی هستم و لی نباید به این قهرمانای فعلی هم بی اهمیت بود واونا هم زحمت کشیده اند و مایه افتخار مملکت هستن . (670585) (moderator18)
 
حسين
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۰۸:۴۵:۳۵
آي كه حرف دل منو زدي كه رو دلم سنگيني كرده و داره اذيتم ميكنه . تا كي ما بايد آدمهايي اين چنين بي ظرفيت رو بزرگ كنيم كه تحمل اين بزرگي رو نداشته باشند و بتركند (660254) (moderator1)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۰۸:۵۹:۱۰
از پشت نوشته شما میشه عقده های شما رو احساس کرد. (660262) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۰۹:۵۹:۳۴
فبول کنیم که اینهاهم انسان هستند و در قبال اعمال خود در آن دنیاپاسخگو (660310) (moderator1)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۰:۱۷:۲۸
من فکر میکنم مشکل اصلی شما طرز تفکر شماست
از نظر ادمهایی مثل شما کسانی بزرگ هستند که مثل شما فکر کنند و عمل کنند!!!
یعنی شما مرجع خوبی و بدی هستید؟
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید (660334) (moderator1)
 
كمالي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۰:۱۹:۰۵
احسنت. بسيار بجا وواقعي است.واين ماهستيم كه ازعروسكها وآدمكها سريعا بدون توجه به محتوي دروني وارزش آنها بت طلايي ميسازيم وآنوقت مي پرستيمشان بدون اينكه به ارزش ومحتوي پوچ آنها نگاه كنيم.فوتباليستهايي كه ازجيب ملت ميخورند وبادكنك پوشالي ميشوندوبا شركت درپارتي ها ،الگوهاي بدي براي مودكان وجوانان ميشوندوبا پول همين مردم منمنم وپولم وثروتم ميكنند -بازيگراني كه ازنبود سيستم نظارتي براي خرج پولهاي بيت المال ، تبديل به عروسكهاي يكبارمصرف ميشوند-خواننده هاييكه براي رقصيدن با چند فاحشه ي آنور آبي تمام اعتبارشان را به باد ميدهند وصدها مورد ديگرا زاين نمونه هاست. (660336) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۰:۴۵:۵۴
آقای فلاح عزیز. شجریان و گلشیفته و شادمهر و شاملو حقی از بیت المال ضایع نکردند و اگر عقوبتی برای آنان تصور کنیم، با خداست و لاغیر! کاش در خصوص تقصیرات ما وشما در خصوص اختلاس (های پیدا و پنهان) میلیاردی، هزینه های غیرکارشناسی طرحهای عجیب و غریب، ضربه به تولید و صنعت و کشاورزی و موارد دیگر که شما هم میدانید و از بیت المال هزینه میشود نیز مطلبی مینوشتید.
نکته دوم اینکه در همین مملکت خیلیها در لجن غوطه ورند. لجنزارهای سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و حتی فرهنگی. اما کسی کاری به کارشان ندارد.
نکته آخر اینکه "خیلیها بودند که ما از آنها قهرمان ساختیم و دل بستیم و با دیدن باطن واقعیشان دل شکسته شدیم" (660365) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۰:۵۹:۵۵
اگرواقعيت داشته باشد ؟ گمراهي انسانها جاي بسي تاسف دارد .اميد دارم بدون توبه ازدنيانروند. (660379) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۲:۰۳:۰۵
هرچي ميكشيم از تفكرات عصر حجري امثال نويسنده اين يادداشت است.
كي ميشه دست از سر مردم برداريد تا ببينيد مردم بيشتر چه كسي رو دوست دارند و از چه كسي تهوع دارند! (660454) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۲:۳۲:۴۸
آخه حيف وقت نيست اينم مطلبه چاپ كردين خدا وكيلي بيشتر فكر كنين كمتر جاپ كنين (660486) (moderator1)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۳:۳۷:۲۷
شما بهتره یه سری به کلاسهای بازیگری و دانشکده های هنر یزنید تا ببینید ریشه ها انحراف در کجاست (660533) (moderator1)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۳:۴۳:۱۹
شجریان بار ها گفته که من آدم مذهبی نیستم و اون ربنا رو برای چند تا از شاگردام خوندم که یاد بگیرند و ناغافل دیدم از صد سیما پحش شد.( اگر نظرتان مخالف است خواهشا دلیلش را هم بگویید فقط منفی ندهید. امید است که الف منتشر کند! ) (660541) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۰۹:۰۶:۲۶
تا انجا که به یاد دارم آقای شجریان در سال 72 به تلوزیون آمد و آنهم با دعوت آقای لاریجانی و درمورد ربنا هم گفت که بطور غافلگیر کننده ای ـنرا بدون آمادگی و برای تلوزیون خوانده است و در همان جا هم دعای تحویل سال را زنده خواند .
مجری برنامه هم آقای حسین پاکدل بود.
و اما شجریان فقط ربنا نخوانده ، او قرائت قرآن هم کرده است و نوار آن هم موجود است .
نمیدانم چه دلیلی دارد که برای اثبات بی ایمانی دیگران باید به دروغ و اخبار غیر مستند تکیه کنیم .
ضمنا من منفی هم ندادم فقط یادآوری آنچه دیده ام را نمودم . (672652) (moderator18)
 
mamal
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۷ ۰۱:۱۹:۲۲
شما انگار عکس شجریان و گوگوش را ندیده اید....طوری واکنش نشان داده اید که انگار شجریان گوگوش را در آغوش گرفته است !!!!!!
اگر توجه کنید با نهایت ادب و با حفظ فاصله ایستاده است.....در ضمن این عکس پس از کنسرت شجریان در انگلستان گرفته شده است و گوگوش جز مردمی بوده که به این کنسرت رفته...استاد هم با همه علاقمندانش عکس می اندازد...مثل شما افراد را بر اساس فکر و ظاهر دسته بندی نمی کند!

(676711) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۴:۴۱:۰۸
خوبه ماشاا... همه چی رو می بینی. من خواننده الف هم وقتی دیدم نویسنده ای با این همه ادعا هر عکسی توی اینترنت باشه رو می بینه به دوستانم گفتم: کمرمان شکست! (660607) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۵:۰۹:۱۰
چرا ما نمیخواهیم دست از ریاکاری و سجاده اب کشیدن بر داریم؟؟!! (660655) (moderator1)
 
]
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۵:۰۹:۳۲
کاملا موافقم ما خود مقصریم که از این جور ادم ها چه تصاویری که نمی سازیم بعد........ (660656) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۵:۱۰:۱۶
تمام مقاله یک طرف, آخرین جمله به نقل از هانیه توسلی هم یکطرف. (660658) (moderator1)
 
سعید
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۶:۲۳:۱۴
باور کنید مشکل از شماست.
شمائید که نمیخواهید تفاوت ها را بپذیرید.
حتی بنیادی ترین مشکلات کشور هم برگرفته از همین نگاه خودخواهانه شماست.
شما خوبی های بزرگ انسانهای بزرگ را بخاطر نکات ریزی که با عقل ناقصتان همخوانی ندارد نادیده می گیرید و آنقدر پررو می شوید که درباره استاد شجریان هم اینطوری صحبت می کنید.
کاش زنده می ماندیم و روزی را میدیدیم که زائدالعقل هایی مثل شما که حتی صریحا ایراد خود را در مقاله هایشان بیان میکنند حداقل در راس امور نبودند و فقط در یک جامعه ی خبری تحلیلی مزخرف مقاله های درپیتی می نوشتند.
باید ببخشید چون خیلی اعصابمو داغون کردید. به درک که درج نمیشه همینکه خودتون بخونیدش خیلیه. (660786) (moderator1)
 
فریدون
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۱۷:۴۸:۱۹
آفرین به الف برای درج این نظر خوب و جالب ! (674440) (moderator18)
 
هموطن
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۶:۲۹:۵۸
اولآ شما عقایدت رو به همه مردم تعمیم نده! اگر شما آن موقع دلبستی، جنابعالی بودید، ما که نبودیم! مردم بصیر ما از اول این جماعت را می شناختند! اگر سر شما در برف بود به ما ربطی ندارد! مردم ما جنس بازیگر را میشناسد و عیار این قشر را خوب می داند! این که سایتی راه اندازیم و هرچه قلم راند، نویسنده لبیک بگوید، خط مشی صدای آمریکاست، نه صدای مردم ایران! برهنگی گلشیفته عجیب نیست! گلشیفته 5 سال پیش هم همینطور بود! بوق و کرنا کردن آسان است! اشاعه فحشا توسط صدا و سیما را در قضیه نصرتی و شیث رضایی که عالم را پر کرد همه به یاد داریم! خیلی ها مثل من که بازی را مستقیم دیدند، در آن لحظه متوجه نشدند ولی آقایون که ادعای دینداریشان سر به فلک می کشد آنقدر بر طبلشان کوبیدند و چندین روز این عمل زشت را نقل محافلشان کردند! خواهش می کنم مواظب قلم خود باشید، امروز ما از امثال گلشیفته ضربه نمی خوریم، آنچه امروز کمر ما را میشکند انسان های مقدس مأبی هستند که از جایگاه خود نهایت سوئ استفاده را می کنند... (660796) (moderator1)
 
محسن
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۶:۴۰:۱۰
دوست عزیز
در این زمانه هر کس تنها و تنها پاسخگوی اعمال خود است

تو مقصر تری که انقدر بیکاری که به جای اصلاح خود به مردم گیر داده ای
خود را اصلاح کنی دنیا اصلاح می شود عزیز (660811) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۶:۵۵:۴۶
شجریان با ربنای قدسی اش همچنان (دو صد چندان)در قلب ماست
شما اصلا میدونی موسیقی سنتی چیه؟
الان" همه" به سبک شجریان می خوانند!
شما حق نداری همه رو بغل هم بچینی

"سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین بشکست
قیمت سنگ نیافزاید و زر کم نشود" (660849) (moderator18)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۷:۲۹:۱۶
لطفا این نظر را منتشر فرمایید:

جناب آقای شجریان در آمریکا کنسرت داشتند، خانم گوگوش هم جز تماشاگران بودند، بعد از کنسرت هم مانند هر بیننده دیگر از استاد درخواست کردند که با ایشان عکس بگیرند و ایشان هم با بزرگواری قبول کردند، مثل هم مخاطب دیگری که با اساتید عکس می گیرد. (660915) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۷:۵۲:۵۸
خیلی خیلی از مردم ایران این اسم هایی رو که شما بردین رو از صمیم قلب دوست دارند
این یک واقعیت بزرگه (660945) (moderator18)
 
نعمت
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۷:۵۵:۵۶
آنها سطحی نیستند، تو نتوانستی تغییر اجتماعی را ببینی و نخواهی دید پس غر بزن... (660949) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۸:۱۰:۱۲
قابل توجه نویسنده محترم:
جامعه ایرانی لبریز شده از ریا و نفاق و متاسفانه همه در پس چهره ،چهره ای دیگر داریم. فقط شهامت نداریم اون رو نشون بدیم.
می گی نه؟یک هفته اعلام بشه هر کسی هر غلطی می خواد بکنه!! ببین چطور همه نقاب بر می داریم. البته به شرطی که بعدش مصونیت داشته باشن!!!! (660963) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۸:۳۰:۳۷
ببخشید چند تا سئوال داشتم اگه میشه جواب بدهید
1ـ خانم فائقه آتشین در سال 79 با مجوز چه کسی از کشور خارج شده؟ رژیم پادشاهی پهلوی یا ...
2ـ خانم گلشیفته فراهانی با مجوز چه کسی از کشور خارج شد ؟
3ـ استاد شجریان با پاسپورت منقش به شیر خورشید از کشور خارج می‌شود یا ... ؟
ما مسئولین با جسارت و وقاهیت تمام با عملکردمان بر عکس تدبیر رهبری عمل می کنیم
(( جذب حداکثری و دفع حداقلی ))
عزیزان دلم از ماست که بر ماست
وگرنه به قول پیامبر اعظم
(( الملک یبقی مع کفر ولا یبقی مع ظلم ))
شما بگید ...
وجود افرادی با سابقه نچدان مثبت مذهبی ضررشان برای کشور و نظام اسلامی بیشتر است یا امثال امیرمنصور آریا در صحنه اقتصاد و یک مشت افراد با تفکرات منحرف در صحنه سیاسی (660985) (moderator1)
 
رضا
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۱۸:۳۷:۴۴
یعنی هر کس با نظر شما موافق نیست داره اشتباه می کنه؟!! کمی (حداقل کمی) منصف باشید. (660996) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۰:۲۱:۰۴
خیلی عذر میخواهم...اگر آنها بد بودند ( از نظر شما ) که رفتند ..دیگه چکارشون دارید؟ شما دیگه اونا رو ایرانی ندون والسلام پیگیر اخبارشون هم نباش...
اگرهم برای شما مهم بودند چرا آنها را از خود راندید؟؟؟ میشه فقط یک کلمه از برخورد خوب یا بد اینطرف هم بگید؟؟ (661159) (moderator18)
 
توحید
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۰:۳۹:۱۵
واقعا بابت این متنی که نوشته اید متاسفم...
شخصیت افراد به خودشان بر می گردد...گلشیفته به عنوان 1 ایرانی کار اشتباهی کرد قبول ....ولی شجریان گوگوش و شادمهر از مفاخر کشورمان هستند و هنر مندانی هستند که با عمل برهنگی گلشیفته قابل مقایسه نیستند!
در ضمن شما نمی توانید برای مردم خط مش تعیین کنید...آنچه در جامعه دیده می شود نشانگر متن شما می باشد...شجریان و گوگوش و شادمهر هنوز بین مردم هستند ...علت آن هم مردمی بودن آنهاست ولی باید قبول کرد کاستی هایی در کارشان داشتند که در اصل توهین به طرفدارانشان نبوده! (661176) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۱:۴۹:۳۴
هیچ کس کامل نیست. هر کسی رو باید همونجوری که هست ببینیم وبپذیریم نه اونجوری که دلمون میخواد باشن.یعنی از نظر شما خانم آتشین خواننده نیست؟ یا آقای شجریان چون ربنا رو خونده باید بره مثل کشیشا زندگی کنه ؟ چه ربطی داره مثلا ایشون با گوگوش عکس انداخته به خوندن ربنا؟نمیدونم ما چرا همه چی رو با هم قاطی میکنیم؟ (661267) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۱۰:۴۱
چرا فکر می کنی که همه منحرف شدن و فقط حضرت عالی در صراط مستقیم حرکت میکنی ؟بعد کی گفته شاملو با ایدا در آئینه خرد شده شاید که محبوب تر شده؟ (661287) (moderator1)
 
رهگذر
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۱۳:۱۴
از شما به خاطر این مقاله ی جالب و پرمحتوا و البته روشنگر بی نهایت متشکرم (661291) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۷ ۲۲:۳۱:۳۸
هر انسانی باتوجه به انچه می اندیشد عمل میکند اگه شما این طوری فکر میکنی به خانواده خودت میتونی سخت بگیری که دنبال این کارها نرن استاد شجریان افتخار یک ملت است هنرمندهم مثل همه ادما یک انسانه واینکه انتظار مان ازشون چیزهای ارمانیه فرق میکنه باان چیزی که مادوست داریم عمل کنند بنابرین ماباید به همه انسانها احترام بگذارایم نه فقط به خاطر این که سلیقه ماعمل نکردن هر حرفی را مجازیم که درمورد شان بزنیم (661324) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۰۰:۵۱
متاسفانه انسانهایی که در طول تاریخ اصیل بوده و ظرفیت شهرت را داشتند کمتر از انگشتان دو دستند. انسان مزکی که شهیر شود از خود بیخود نشده و خود را گم نمی کند. یاد حضرت روح الله بخیر.... (661425) (moderator18)
 
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۰۱:۱۳
دوست عزیز شما اصلا در حدی نیستی که درباره استاد شجریان نظر بدی.اون در عین حال که یک استاد بی نظیر هست یک معلم و یک آزادی خواه هم هست. ربنای شجریان به کوری چشم بعضی ها هیچ گاه از ذهن ها پاک نمیشه.ماه رمضان باید توی خوه مردم بری تا ببینی مردم با همین ربنای شجریان افطاار می کنن. مشکل اینجاس که شما خودت رو همه می دونی. واقعا طرز فکر های مثل شما رو که می خوان همه مثل خودشون فکر کنن رو که می بینم تا یک هفته حالم بده. (661426) (moderator1)
 
امیر
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۱۲:۴۰
اینکه این برادر عزیز راجع به مردم ایران نوشته براستی که راست است و جز حقیقت چیزی نیست. اصولا ما مردم زودباوری هستیم برای همین هم هست که خیلی راحت پشت سر هر جریانی راه می افتیم و زنده باد و مرده باد می گوئیم که شاهد ان هم همین نوشته برادر عزیز است. بهرحال معلوم نیست از کجا معلوم که این مرده باد این دفعه درست باشد و زنده باد دیگری فردا جایش را نگیرد. بهرحال این تحلیل های ابکی نه درد مرا درمان می کند و نه درد هیچ یک از مردم ایران را که با یک شعار عدالت محوری دنبال یکی می افتیم و فردا می بینیم که به به در سال جهاد اقتصادی عوامل عدالت محوری چه دسته گلهای 3000 میلیاردی که به اب نداده اند. (661438) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۲۰:۵۸
در مقایسه ای عجیب و استدلالی قابل توجه می گوید: بچه مسئولیت دارد، وقتی بزرگ می شود یک آدمی می شود مثل ما ولی گربه شبیه ما ریاکار و دودوزه باز نمی شود !

راس میگه به خدا راس میگه چندتا مثال برای اثبات این موضوع نیاز داری؟ 70 میلیون چطوره؟ (661446) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۰:۲۱:۱۰
3000 میلیارد که نخوردند از خودشان مایه گذاشتند و آبروی خودشان را بردند.
به مردم که وعده الکی ندادند.حقه بازی که نکردند.
ما 11 امام شهید داریم که تمامی آنها توسط منافق شهید شدند.
اگر پاک بودیم از اصلاحات ایراد میگرفتیم ولی حیف که ناپاکیم (661448) (moderator1)
 
راستین
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۱:۱۰:۱۹
ماشالله شما با این روحیه لطیف هم عکس برهنه گلشیفته رو دیدی ، هم کنسرت های گوگوش ، هم کلیپ مبتذل شادمهر ، احتمالا از عذاب دیدن فیلم زهره ... نیز یادت رفته بود که بنویسی . چقدر همه بدن و تو خوبی . برای خودت کیلوکیلو سپنج دود کن برادر (661524) (moderator1)
 
الی
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۲:۲۱:۳۹
استادشجریان مایه افتخار هر ایرانیست و هرکاری که کرده بدتر از اختلاس و مال مردم خوری و...نیست.
درود فراوان براستاد شجریان هنرمندماندگار. (680563) (moderator18)
 
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۱:۳۰:۳۸
اخه عزیز من این حرفها چیه می زنی
شادمهر سر این رفت که اینجا هی باید در به در مجوز گرفتن می شد و هی باید خودشو سانسور می کرد حالا کاری به این ندارم که رفته اونجا تو کلیپاش چیکار میکنه ولی مطمئن باش دلیل رفتنش اون چیزی ک تو فک میکنی نیس
استاد شجریان آن هم که واقعا کارش حرف نداره
نمی دونم چرا ی سری از هموطنان هستند که این همه حساس هستند به این که یکی مثلا بره با ی زنه بی حجاب عکس بگیره
خیلی از چیزهایی ک گفتی واقعا اشتباه
ولی نمی تونم زیاد راجع به نظراتت چیزی بگم چون داداش الف نظرمو حذف میکنه :دی
ولی توروخدا بیشتر با فکرتون حرف بزنین نه با احساستون
انقد با عینک بدبینی آدم ها رو نبینین
ای بابا خدا می دونه ما با این طرز تفکرمون به کجا می خوایم برسیم (661539) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۱:۵۱:۰۷
از اینکه استاد شجریان را با امثال گوگوش و گلشیفته و شادمهر مقایسه میکنی کاملا می توان میزان درک و شعور و عقل و فهم جنابعالی را حدس زد .... قضاوت با مردم (661560) (moderator19)
 
سهیل
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۵:۲۰:۴۰
متاسفانه دوستانی هستند که مرغشان یک پا دارد. مستقل از اینکه استدلال و بحث نوشته شده درست است یا غلط، تا کی قرار است شجریان اینطور مقدس باشد؟ من طرفدار پروپاقرص صدای شجریان بودم و هستم و تا وقتی ایران بودم همه کنسرت هاش رو هم میرفتم. سالها هم از فعالیت ها و رفتارهای سیاسی شجریان دفاع می کردم. ولی احساس می کنم دیگه نیازی نیست یعنی بیشتر جایی دیگه برای دفاع نمیذاره. از نگاه من به جز مباحث هنری - خوانندگی، نوازندگی، خوشنویسی، قرائت قرآن، ... - شجریان در سایر زمینه ها فردیست کاملا معمولی که در بسیاری از تصمیماتش اشتباه میکنه مثل همه ما. ولی برخی از دوستان اصرار دارند که از تمام تصمیمات و رفتارهای شجریان دفاع کنند.

البته من هم اینطور مقایسه و کوبیدن رو به هیچوجه منطقی نمیبینم. ایشون از هر باغی یه گلی چیدن... (668026) (moderator1)
 
مبارز
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۰۱:۴۶:۰۳
بيشتر به شعور تو شك ميكنم نه به شعور نويسنده از كلمه استاد كه نسبت ميدين به اين ادم حالم داره به هم ميخوره (669156) (moderator1)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۹:۳۹:۴۵
دروووووووووووووود اساسی بر استاد شجریان
من به عنوان شخصی که بعد از این وقایع نسبت به استاد سست شدم باید بگم که همین در امسال استاد را در از نزدیک دیدم
باورم نمیشد کی ایشان تا این دید وسیع به آدم ها داشته باشد
ایشان میدانند مه متاع کفر و دین بی مشتری نیست
ولی برای همه احترام قائل است
باور کنید در اشباه هستید
درود بر شجریان
راوی داد و بیداد مردم ایران (672036) (moderator18)
 
layla
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۱:۵۱:۱۶
خیلی زیبا بود. واقعا جای تامل داره.ممنون (661561) (moderator19)
 
رشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۲:۱۲:۲۳
جالب بود و حقیقت (661578) (moderator19)
 
حمید
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۶:۵۶:۰۰
اینها تراوشات مغزی توست ما هنوز ربنای استاد را به همه ترجیح میدهم و...... (661652) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۲:۳۷:۱۶
معنی نوشته حمید اقا:
جناب شجریان هر اشتباهی مرتکب شود اشکال نداره، ما در هر صورت بخاطر صدای خوب او طرفدارش هستیم ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! یکی تعصب را تعریف کنه! (667368) (moderator1)
 
Serbia
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۰۸:۳۶:۴۱
لطفا نويسنده بفرمايند از كجا بايد فهميد كسي ظرفيت دارد ظاهرا كسي را با ظرفيت نمي توان پيدا كرد. نديديد حتي با حسام الدين سراج چه كردند نمي دانم سراج ظرفيت ندارد يا ديگران و همينطور با ناظري و اصفهاني و عقيلي و ... (661710) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۰۵:۰۵
متن شما بیشتر احساسی بود تا تحلیلی. ما هم مقصریم ولی همه تقصیرها متوجه ما نیست. چطوره یک دستگاه ظرفیت سنج بسازیم و قبل از قهرمان پروری میزان ظرفیت فرد رو اندازه بگیریم؟!. شجریان هنوز هم برای من استاده و صداری ربنای ایشون دلنشینه اما الگو یا استاد زندگیم نیست. نسل من با صدای شادمهر خاطرات زیادی داره ولی باز هم قهرمان یا الگوی من نیست...فوتبالیست های حماسه ملبورن اگرچه برای من محبوب اند ولی باز هم الگو نیستند (661850) (moderator19)
 
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۲۷:۰۰
بسیار استدلال های ضعیفی بود.
اگر در مورد مطلبی می نویسید بهتر است در مورد تمام جوانب و علت ها بحث شود تا اگر موردی هست ریشه یابی گردد. نه اینکه افراد را یک جانبه زیر سوال برد. (661876) (moderator19)
 
حسین زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۱:۳۱:۴۷
داداش بیدار شو !!
خیلی خیلی از قافله عقب موندی !!! (661883) (moderator19)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۳:۱۰:۴۲
این هنرمندانی کی گفتی هنوز در دل مردم جای دارن نباید چیزی که تو دوست داری را انجام بدن وگرنه بد هستن (662037) (moderator19)
 
بهزاد
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۳:۱۵:۱۲
هر چه ، فکر کردم دیدم این نوشته ارزش هیچ اظهار نظری ندارد. (662041) (moderator19)
 
رضا
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۰۴:۱۳
درود بر شجریان هنرمند مردمی ایران (662123) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۱۷:۲۲
شجریان همیشه بزرگ است (662147) (moderator19)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۲۲:۳۵
متاسفم برای چنین تفکراتی! ( عاقلان دانند....) (662153) (moderator19)
 
نگار
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۴۰:۵۷
جناب فلاح پس رییس جمهور که باخبرنگار خارجی بدون روسری عکس میگیرد و مصاحبه می کند خطا کرده خواهشا کمی چشمانتان را باز کنید یا به قول سهراب، چشمها را باید شست جور دیگر باید دید (662181) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۴:۵۲:۰۴
بسمه تعالی
بسیار عالی بود
ما کسانی که جنبه و شخصیتش را ندارند استوره می کنیم و بعد ..... (662195) (moderator19)
 
farid
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۲۱:۲۲:۳۶
اسطوره...نه استوره !!! (668859) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۱۰:۰۶:۰۹
از طرز نوشتن کلمه اسطوره ات معلومه چقدر سواد داری! (669436) (moderator1)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۵:۳۶:۰۵
کاملا مخالفم. به نظر من نویسنده این نوشته سوار بر موج شده و از خودش موجودی مقدس ساخته و هر کسی که با او اختلاف عقیده دارد را محکوم کرده است. (662267) (moderator19)
 
حیدر
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۶:۱۸:۵۷
ما ایرانیها را افراط و تفریطمان کشته .
... (662315) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۶:۲۲:۱۰
متاسفانه ادمها چه زود قضاوت میکنند. (662320) (moderator19)
 
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۶:۳۱:۱۹
باسند حرف بزن (662328) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۱۱:۴۳
ما مسئول رفتار آدم ها نیستم و هیچ کسی قدسی و معصوم نیست. در کل این افراد جزو هنرمندان مردمی ایران هستند و تا ابد یادشان در دلها جاودانه خواهد بود. (662368) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۱۹:۱۱
شجریان هنوز استاده شما برو همون قلاده های طلا رو نگا کن (662380) (moderator19)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۷:۱۹:۴۳
اخوی خیلی تند رفتی همه را با یک چوب راندی ...یکباره حکم ارتداد را هم صادر میکردی و خلاص... (662382) (moderator19)
 
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۸:۴۱:۲۱
زنده باد شجريان خسرو اواز ايران (662470) (moderator19)
 
parsa
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۹:۵۸:۰۲
شاید تو موسیقی استاد باشه ولی تو هیچ چیز دیگه ای استاد که چی بگم اصلا عددی نیست (664470) (moderator19)
 
Russian Federation
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۰۲:۵۹:۵۱
بهترین پرورش دهنده گل ... یکی از بهترین خوشنویسان و.... از نظر شما اینها همه هیچ است برادر یاخواهر من؟ شما و نویسنده مقاله اساسی خوابتان می آید بهتر است بروید کمی استراحت کنید (666643) (moderator1)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۳:۴۹:۰۷
دوست عزیز شما عدد نمی شناسی! (667657) (moderator19)
 
mohamad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۰۹:۳۴:۲۰
دوست عزيز نكنه شما عددي هستي؟ اونم به خاطر توهين به هنرمندان كشور (669392) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۱۹:۱۲:۴۶
خدایا تا وقتی که ادم نشدیم دنیا به ما رو نیاره



خدای نگاهت را از ما نگیر ، روزی هزار بار ما را یاد خودت بیانداز تا یاد شیطان دلمان را سیاه نکند ...

فقط خودت می دانی که تو را نداشتن چه قدر سخت است ...

یاریمان کن تا صدای حق را بشنویم و پنبه ی غفلت گوشمان را سنگین نکند ... (662516) (moderator19)
 
سید
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۰:۱۶:۰۷
هر آدمی را تو قبر خودش می گذراند و به هیچ کس مربوط نیست. (662605) (moderator19)
 
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۲:۱۹:۳۵
این نظر چقدر با آموزه های دینی ما همخوانی داره؟! (664711) (moderator1)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۱:۳۹:۵۸
بر اساس آموزه های دینی باید اینها را ابتدا به صورت شفاهی، بعد کتبی و در آخر عملی نهی از منکر کرد!! اما واقعاً این کارهای هنرمندان نامبرده شده مصداق منکر هستند؟ جنابعالی در چه سطحی از دانش مذهبی هستید یا پیرو کدام مرحع تقلید که فکر می کنید این کار ها یعنی "منکر" و جعل مدرک تحصیلی حضرات مدیر، رانت خواری و ویژه خواری و تهمت و دروغ و دزدی از بیت المال از سوی صاحبان قدرت مصداق "معروف "؟ در کشوری که صاحبان قدرت مصون از هر گونه سئوال و جواب و نقد هستند، بایدم گفت که هرکسی رو تو قبر خودش می گذارند و به من و تو فضولی کارهای اونا نیومده!! (667113) (moderator1)
 
davood lack
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۰:۳۰:۳۵
استاد هميشه استاد بوده و استاد باقي مي ماند. (662620) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۰:۵۶:۴۰
شما نه مقصرید و نه قاضی و نه معیار تقصیر....اینکه بخواهیم دیگران را بر مبنای باورهای خودمان قضاوت کنیم تنها تقصیری است که این مقاله بدان نپرداخته. (662648) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۴۰:۰۷
واقعا امثال تو کی میخواهند بیدار شوند؟؟؟ (664226) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۲۳:۱۱:۰۴
اگر بیداری در لغط به معنی بازکردن چشمان و دیدن از دریچه آنها باشد..مدتهاست که یاد گرفته ام نه تنها از دریچه چشمان خود بلکه از دریچه تمام انسانها دنیا را ببینم...یاد گرفته ام که چه بسا دنیا همانی نباشد که من می بینم و شاید چشمانم کم سو باشند . خود را بینیاز از چشمان حقیقت جوی نمیدانم حتی اگر چشمان شما باشد. (666491) (moderator1)
 
ربنا
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۱:۲۷:۰۸
استاد شجریان را نه به خاطر ربنایش بلکه به خاطر مردمی بودنش دوست دارم و هیچوقت هم مردم از ایشان خسته نشده اند چون با اینکه صدا و سیما ربنای استاد را دیگر پخش نمی کند خیلی ها را میشناسم که در موقع افطار صدای تلویزیون را بسته و ربنای ضبط شده ایشان را گوش میدهند . قبول ندارین یک نظر سنجی بیطرفانه و منصفانه بزارین البته نتایج واقعی آن را هم منصفانه اعلام کنین. (662682) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۸ ۲۱:۴۰:۳۸
خجالت نمیکشین اسم استاد شجریان رو کنار این اسامی .قرار میدید.
با این کارها از ارزش استاد چیزی کم نمیشه بلکه شما روز بروز بی ارزش تر میشین .
سنگ بد گوهر اگر کاسه زرین بشکست ارزش سنگ نیفزلید و زر کم نشود (662697) (moderator19)
 
احسان
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۲:۵۴:۱۸
در نگاه مردم ایران خوار شدن و ستاره شدن به یک اندازه زمان نیاز دارد..... (663035) (moderator19)
 
زهره
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۸:۱۱:۲۵
خدایا ما عاقبت به خیر کن و ما را شیاطین جن و انس محفوظ بدار (663117) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۸:۳۲:۵۵
نگفتی اشکال کار کجاست؟ اینها که گفتی خودمون راست و دروغشو کاملا بلدیم. فقط وقتمونو گرفتی! (663129) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۸:۵۷:۲۲
بله حقیقته ما خودمون مقصریم که بعضی ها را بیش از اندازه بزرگش می کنیم که دیگه نمی تونن جلو پاشو ببینن (663161) (moderator19)
 
ali
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۹:۳۱:۳۷
با بقیه کاری ندارم اما در مورد استاد شجریان باید بگویم که زندگی و افکار استاد آن قدر شفاف است که با این دست نوشته ها غباری نمی گیرد. (663216) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۹:۳۴:۴۰
استاد شجریان را نمی توان با این تحلیل ها ی خفیف از ذهن وجان مردم بیرون کرد (663225) (moderator19)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۰۹:۵۶:۱۶
استاد شجریان اقای صدای ایران است و مردم دوستش دارند (663263) (moderator19)
 
امیر علی ابراهیمی معروفی
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۰:۱۶:۵۸
بزرگوار....اکثریت قریب به اتفاق مردم از شجریان فقط ربنایش رو میدونن ....خیلی ها اصلاً گوش نمیدن و آلبومهاشرو نمیشناسن .... من خودم فقط شجریان گوش میدادم ...به آوازهاش شدیداً علاقه دارم اما از خودش متنفرم...چون به همین مردمی که گفتین پشت کرد و رفت پی طاس بازی با گوگوش و .... (663298) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۰:۱۰:۴۴
دوست داشتن انسانهای بزرگس مانند استاد شجریان لیاقت میخواهد (665303) (moderator22)
 
من
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۲۳:۳۰:۰۷
ان شاله اون دنیا هم با این انسان بزرگ محشور شین ... (669031) (moderator1)
 
امین
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۰:۱۹:۵۳
استاد همیشه یکرنگ و شجاع و دوست داشتنی بوده است و نان هنرش را خورده است! (663307) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۴۹:۰۲
خوب گفتی یکرنگی!!! آره خوب دیدیم یک رنگی او رو... (664241) (moderator22)
 
محمود
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۴۱:۳۰
سخن سر تبحر آقای شجریان در آواز نیست

سر نداشتن ظرفیت محبوب بودن و نداشتن ظرفیت خوب ماندن و . . . است

که نویسنده بیراه نگفته

حالا این آدم آقای صدا باشد یا خانم تصویر ، فرقی نمیکند (663452) (moderator19)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۴:۱۱:۳۰
شما باز ظرفیت سنج از کجا پیدا کردی
می دونی مشکل ما ایرانیا چیه ؟ به کارای خاله زنکی گرفتار شدیم بد جور خیلی بدجور - کلی این مملکت مشکل داره - مسئولین بی خاصیت داره که مشکلات زیادی برای مملکت ایجاد کردن - کلی دزدی می شه تو این مملکت و ..... حالا ما چسبیدیم به شجریان که من دوسش دارم هم صداشو هم شخصیت شو ولی نه همه کاراشو ولی خوب ما به جای اینکه به چیزای مهم تر گیر بدیم داریم گیر میدیم که شجریان با فلانی عکس انداخته یا گل شیفته یا شادمهر چی کار کرده - مشکل عزیزم جای دیگس مارو به کارای کوچیک و خاله زنکی مشغول کردن اقایون این کارا مال الان هم نیست تو تاریخ سابقه داره نمی خوام بگم کیا این کارو می کردن (667765) (moderator1)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۱۸:۴۶
کل این مطلب در مورد این بود که چه کسانی ظرفیت دوست داشته شدن دارند؟
خوش به حال شما که آخرش گفتی لیلی مرد بود یا زن؟ (663536) (moderator19)
 
عوام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۴۱:۱۲
بابا همه كه مثل شما دانشمند نيستن (664228) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۱۰:۳۸
استاد شجریان استاد صدای ایران بود و بعضی ها هنوز او را دوست دارند (663778) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۰:۱۴:۱۵
قشنگ بود
ولی به نظر من ما هم در راستای جذب حداکثری اقدام قابل تاملی انجام ندادیم! (663287) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۰:۲۱:۴۸
چرا نظر خود را به مردم ایران نسبت می دهید؟هرکسی می تواند یک شخص را دوست داشته باشد یا دوست نداشته باشد... (663312) (moderator19)
 
علی زارعی
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۰:۲۶:۱۳
استاد شجریان استاد بی همتای موسیقی و فرهنگ و تمدن این مملکت هستند،به صرف یه جهت گیری سیاسی نمی شه تموم خدمات ایشون رو بی اعتبار کرد.خواهش میکنم از خودتون تز در نیارید،مردم استاد رو دوست دارند و واسشون قابل احترام و اعتبار هستند. (663321) (moderator19)
 
عوام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۴۵:۱۲
اشتباه كردن جهت گيري سياسي مي كنن بما بگن عوضشون جهت گيري سياسي ميكنيم شعار هم ميديم 4%ماليات ارزش افزودش رو هم ميگيريم (664231) (moderator22)
 
ع ف
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۰۷:۰۴:۱۴
با تشکر از سایت وزین الف آنچه از متن فوق و نوشته های بدنبال آن بر می آید بیشتر نشان از نوعی افراط و تفریط دارد و از جهتی مشهور و معروف است که هر دلی نگاری پسندد و همان طور که خداوند عالمیان اثر انگشت ما انسانها را متفاوت افریده تا وسیله ای برای تشخیص نیز باشد طرز تفکرها نیز متفاوت است و این جزو ذات انسان است و تنها خداوند است که خوب و بد تفکر ما را مشخص می نماید. روزی بود که افرادی محمد رضا پهلوی را پادشاه نه تنها ایران بلکه سراسر جهان و بیشتر از آن سایه خدا می دانستند ولی کسی جرأت نمی کرد بگوید که مگر نعوذ بالله خدا هم سایه دارد و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل (673897) (moderator18)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۰:۵۵:۵۲
درود بر استاد آواز ایران زمین (663352) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۰:۵۶:۰۷
با اينكارا نميتونيد استادو تخريب كنيد (663354) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۰۱:۲۳
دوستش داشتیم اما زمانی که با سی ان ان مصاحبه کرد و گفت در طی این سی سال حتی یک لحظه هم خوش نبوده !!! به این دوستی پایان دادیم تا ایشان بروند به امریکا و اروپا و برای آنها بخوانند . ما که قید او را زده ایم.
نادری میغان (663365) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۰۴:۰۶:۱۸
برادر! شما هم سی ان ان نگاه میکنید؟ استغفرالله (666666) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۰۱:۴۵
"استاد شجریان اقای صدای ایران است و مردم دوستش دارند"

ما جزء مردم نیستیم یا شما نظر شخصی خودتون و اطرافیانتون رو به مردم تعمیم میدین؟ (663366) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۴۳:۰۵
کسی که خدمتگذار خودش و مایه فخر خودش بی حرمتی کنه مردم نیست. فقط زبونتون درازه .... (663457) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۴۳:۴۸
خوب يه كنسرت تو استاديوم ازادي بذارند تا محبوبيت ايشون مشخص بشه ؟ (663460) (moderator19)
 
یاور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۵۳:۴۹
حسن آقای عزیز از خودت مایه بگذار نه از مردم (663478) (moderator19)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۲۶:۱۵
من هم میگویم: استاد شجریان اقای صدای ایران است و مردم دوستش دارند (664190) (moderator19)
 
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۵۳:۱۱
منظور از مردم اکثریت است.
نعداد موافقان و مخالفان گواه این مطلب است. (663607) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۳:۲۷:۲۳
شما جز مردم هستید ولی متاسفانه همیشه فکر می کنید جز اکثریت هستید. برای یک بار هم که شده فکر کنید شاید... شاید فقط فکر می کنید که جز اکثریت هستید. (663675) (moderator19)
 
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۳:۳۸:۵۱
تازه شدیم مثل شما ها! شما‌ها که میگین اشکالی‌ نداره ولی‌ ما فقط باید از طرف خودمون حرف بزنیم، آره؟ (663695) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۱۴:۴۵
امتیازا رو ببین
با مردم آشنا بشی (663791) (moderator19)
 
مهدی
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۹:۰۷:۳۹
آقای محترم از نظر این آقا می شه برداشت کرد که ایشون میگه این رای دهندگانی که رای منفی داده اند از مردم نیستند.
اونوقت شما اینجوری می گی؟!!!!!
پس چرا تو این نظر تعداد رای دهندگان منفی خیلی بیشتر از نظرات دیگران است؟!!!!1 (664389) (moderator19)
 
علی
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۲۹:۵۴
همیشه گرفتار افراط و تفریط بوده ایم!! (663420) (moderator19)
 
همایون
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۵۴:۵۴
هرچه آن خسرو کند شیرین بود (663480) (moderator19)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۱:۵۸:۵۴
شجریان در دلمان جا خوش کرده است.شجریان صدای مردم ایران است (663489) (moderator19)
 
امیر
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۰۷:۵۷
آنها خوبند درست اما خود را به دنیا خارجی فروختن (663505) (moderator19)
 
ariya
Germany
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۴۹:۳۰
ما نتونستیم جذبشون کنیم به اونا چه؟ (664122) (moderator19)
 
ناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۴۸:۲۵
پس آدماي خوبي بودن كه فقط خودشون فروختن نه ملتشون رو (664240) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۲:۵۷:۲۷
دیگه خودشون نبودن نماینده یه فرهنگ وکشور بودن (664777) (moderator19)
 
بهنام
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۰۹:۰۳
عزیزم هم شما جزء مردم هستین هم ما
نکته اینه که شماها تو هر روزنامه و رسانه ایی که دارین همیشه از طرف مردم صحبت میکنین ما هم همین نظر شما رو داریم (663512) (moderator19)
 
ماهان
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۱۲:۰۶
شجریان جاودانه می ماند حتی اگر فلاح ها بخواهند او را بشکنند . هیچ چیزی حتی سیما نمی تواند ربنای شجریان را از مردم بگیرد . امسال ربنای شجریان را از ماهواره شنیدیم و با آن افطار کردیم . (663524) (moderator19)
 
ناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۵۰:۱۸
خناس ها خود خيلي وقته كه شكستن.روزه ات قبول (664242) (moderator22)
 
ناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۵۱:۲۱
خناس ها خود خيلي وقته كه شكستن.روزه ات قبول (664247) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۲۲:۰۵
سلام و درود بر شجريان
يك شهروند ايران زمين (663545) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۲۹:۱۷
نظر شخصي خود را به عموم تعميم ندهيد!
استاد شجريان مرد بزرگي است كه بخاطر پول خود را نمي فروشد. (663562) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۴۵:۴۸
دوست عزيز
با احترام به نقطه نظر شما يك نكته وجود دارد و عبارتست از اين كه حضرتعالي صرفا يك برداشت ارائه كردي نه حقيقت را. پس انتظار نداشته باش به ديده حقيقت به ان نگاه شود. خيلي هم نگاه جامع الاطرافي عرضه نكرده اي كه انتظار داشته باشي موافقين آن ژرف انديش و منقدينش از كمال و ذوق و هنر بي بهره اند. در ضمن اگر استاد شجريان استاد شده است به خاطر قبول شما استاد نشده و اگر من و تو اورا قبول نداشته باشيم مطمئن باش اشكال از نگاه من و توست نه استاد. (663587) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۵۱:۵۵
شما که زوایای عدم جامع الاطرافی این مطلب رو کشف کردی کاش برای دیگران هم توضیح میدادی که نادانسته از دنیا نروند!
امان از این آدمهای پر مدعا و هوچی باز... که فقط هوچی گری میکنند و هچ دلیل و استنادی ندارند.
ضمنا اشکال تو که صد البته پر واضح است، اما اشکال دیگران را به خودشان واگذار... (664250) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۵۵:۵۰
من ربنای شجریان رو خیلی دوست داشتم اما از وقتی تو بی بی سی دیدمش، از وقتی کنار رقاصه‌ها دیدمش نه تنها ازش متنفر شدم بلکه از شنیدن صدای ربنای او هم پرهیز میکنم....
شنیدید که میگن نگاه نکن کی میگه؟ بلکه ببین چی میگه؟ این حرف خیلی هم مطلق نیست. به یادآورید داستان حضرت نوح نبی آن زمان که شیطان بر او ظاهر شد و گفت بگو لا اله الا الله... و حضرت نوح پرهیز کردند و گفتند چون تو امر میکنی ذکر را نخواهم گفت....
ربنایی که از حلقوم شجریان خارج شده باشد لبیک بر شیطان است و نه کلام توحید. (664257) (moderator22)
 
پسر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۸:۲۵:۱۴
عزيزم شما چراو چطوري بي بي سي رو نگاه ميكرديد تا ايشون رو بارقاصه ها ببنيد ؟ (664312) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۰:۱۲:۵۶
واقعا خودتم معنی حرفاتو میفهمی ؟ استاد شجریان آبروی مردم ایران زمین است و از خیلی از امثال تو که ظاهرا خودتان را دیندار نشان میدهید منتهی اگر به نفعان نبود یه جور دیگه رفتار میکنید بهتر است ... مشکلش اینه که تو کارش صداقت داره و دین خودش رو به دنیا نفروخته ... (664497) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۲:۱۱:۵۹
هیچ فکر کردین چرا مردم در مورد ورزشکارهای اشاره شده حرف نزدن ؟ (664698) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۷ ۱۷:۰۸:۳۵
اسم خدا رو هم میاری و بی بی سی هم نگاه می کنی؟
یعنی اگر به نفعت باشه، شجریان استاده و بی همتاست ولی اگر مخالف نظر باشه آدم بدیه؟
درود بر استاد آواز ایران (677604) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۱-۰۱-۳۰ ۲۲:۵۳:۱۹
دوست عزیز وقتی ایشان را در برنامه تلویزیونی خودمان نیاورند هنرمندان از بی بی سی سر در می آورند چرا برنامه پارک ملت که اینقدر هم پر مخاطب است از ساعت یازده شب به بعد می گذارند چون برنامه زنده است و نمی توانند جمعش کنند می گویید نه صجبت ها ی آقای لار یجانی که تا ساعت دوو نیمه شب طول کشید چرا هیچ انعکاسی نداشت ولی تعطیلی خانه سینما را ساعت 10 شب وزیر اعلام می کند که الان می خواهند درستش کنند نمی توانند به مردم گفتند منحل شده حالا نمی توانند بازش کنند چرا که جوابی نداند انحلال خانه سینما را هم ساعت دو و نیم شب پخش می کردید شما در پخش برنامه هایتان برنامه ریزی ندارید برای همان است که بعضی ها سر از شبکه های خارجی در می آورند تا حرفشان بگوش مردم برسد سودش را دشمن می برد ولی اگر و اگر و اگر (747238) (moderator18)
 
ناظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۲:۵۱:۱۵
شايد تو فكر مي كني شاملو و شجريان خورد شده اند، آراء جامعه را نگاه كنيد كه اينان در افكار جامعه ماندني هستند (663601) (moderator19)
 
mahdi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۳:۰۰:۱۲
باسلام
به پایان آمد این دفتر ،حکایت همچنان باقی است.
یا علی. (663622) (moderator19)
 
ali110
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۳:۳۷:۳۷
لطفا نظر شخصی خودتان را که بیان میکنید از کلمه ما استفاده نکنید شاید هم خودتان را خیلی بزرگ میبینید (663693) (moderator19)
 
آریا
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۴:۰۶:۵۹
این نظر شخصی منه و کاری به مردم ایران ندارم. ولی از نظر من شجریان همچنان محبوب هستش. به خاطر اینکه مردمی هستش. درود بر شجریان (663768) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۷ ۱۷:۰۹:۱۰
درود بر خسرو آواز ایران (677605) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۵:۵۴:۴۵
اکثرا دوسش دارند (664009) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۴۴:۴۴
قیاس مع الفارغ به این می گن . درود بر هرچه آزاده مردم دوست باد . (664113) (moderator19)
 
ariya
Germany
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۶:۴۵:۵۸
تمــام ایــــن حــرفـــارو زدی که بگی شجریان بد؟
مگه به حرف تو بارون میاد؟
باشه نو خوب.
تو برو شجریان شو ببینیم چیکار میکنی :-| (664116) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۰۸:۰۶:۵۵
سلام ،
خيلي ها از كساني كه در اينجا نظر موافق يا مخالف ميدهند شايد تا بحال 99 درصد از نوارهاي شجريان را گوش ندادند.

البته يك چيزي بايد گفت :
فقط چون رفته به آن سمت آب ،شيرين شده.!! (666735) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۷ ۱۷:۱۰:۴۱
شجریان یکیه و یکی می مونه
زیبایی، صلابت، تکنیک، گیرایی و... در صدای استاد تجلی داره،
این آدم انگشت کوچیکه استاد هم نمی تونه بشه (677608) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۰۲:۵۳
به نظر مي رسه امروز يك عده اي خود را خط كش و قاعده حقيقت و درستي مي دانند و هر آنكه غير از اين، باطل و نادرست.
دوستاني كه از استاد شجريان دفاع كردند را با كساني كه تخطئه كردند مقايسه كنيد. اينها مردم هستند، مردمي كه شما نمي بينيد ولي مشتي هستند نشانه خروار. (664147) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۰۷:۰۸
لطفا در مورد استاد شجريان صحبت نفرماييد . (سايت الف) ايشان مرد بزرگي مي باشد ، شجاع با غيرت و ... (664157) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۲۳:۱۹:۰۲
شما هم که مثل این وریها مرادت را فرا سؤالی میدانی . چرا نباید در مورد استاد و اشتباهاتش صحبت کرد . امتیازات ایشان سرجای خود ولی چرا نباید حواسش جمع باشد که خود را برای انگلیس و غربیها به بهانه مخالفت با حکومت ایران هزینه نکند . ایشان چه سنخیتی با امثال گوگوش دارد ؟ قبل از انقلاب شجریان از چنین خوانندگانی دوری میکرد و بیزاری میجست . حالا چه تحولی در گوگوش اتفاق افتاده ؟ (666506) (moderator1)
 
Serbia
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۱۷:۱۸
شاملو اين شعر رو سال ١٣٤٨ سروده نه آخر عمر.كلا هر كى مخالف سليقه شما كار كنه وطن فروشه... (664175) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۳۴:۴۳
نگذارید بعد از استاد طبق معمول تعریف و تمجید شود و افسوس بخوریم. (664217) (moderator19)
 
کریم
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۵۰:۴۱
الف با آبروی نداشته ات بازی نکن (664245) (moderator22)
 
مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۸:۰۱:۱۲
معنی اینو می فهمی؟

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند. (664263) (moderator22)
 
سیما
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۵۶:۴۷
سلام
هر کس با شما نیست فاسد است خیلی بی انصاف هستید . همبین (664258) (moderator22)
 
امیر
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۷:۵۹:۵۳
اسناد آدم خوبی بود ولی آدم باید همیشه مواظب خوبیهاش باشه چون راهزنها همه جاکمین کرده اند به خصوص درفتنه ها (664262) (moderator22)
 
حسن علی
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۱۸:۲۲:۳۶
بابا الف
بین کسایی که الف می خونن هم ایم مقالت طرفدار نداره چه برسه به جایی دیگه
عمراً چاپ کنی (664309) (moderator19)
 
Aslan
Canada
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۰:۲۰:۴۶
چقدر تو این دوران مقاله نوشتن راحت شده. همه نویسندن و صاحب سبک و فکر (664512) (moderator1)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۰:۲۶:۲۳
بجای سرزنش کردن این وآن یکبارهم کهشدهفکر کنیم ممکن ات اشکال در سیستم وبرخودهای خومان آدم های این ورآب باشد کهوقتی افراد آنورآب میروند عوض میشوند وهمه تقصیرهارا بگردن افراد نگذاریم. (664521) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۰:۳۲:۱۸
ما که از هیچ کدا اینها خوشان نمی آید ولی انصافا شما هم دیگر شورش را در آوردید. (664529) (moderator1)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۰:۵۹:۴۸
دوستان عزیز زیاد خودتون رو خسته نکنید این مراسم بالا و پایین کشیدن ها توی مملکت ما تمامی نداره شتری که دم در همه می خوابه نقد و بررسی و رد و ترد کسی به این راحتی و سلیقه شخصی نیست که توی سایت و روزنامه نوشته شود هر کس هر کاری کرد باید طبق قانون جواب دهد جرم ما مردم چیه که باید اعصاب و بابت کاردیگران خرد کنیم و دسته بندی و اختلاف توی جامعه ایجاد کنیم . وقتی قانون برش نداشته باشه مثل بازی زنانه کار به روزنامه و سایت میکشه شما این سایت ببینید چون مطلب نداره ملت رو جمع کنه مثل برنامه نود اس ام اس کم می آره هی پای به سوال شما کدام تیم را دوست دارد استقلال یا پرسپولیس رو وسط میکشه .
این ذربین زدن به اختلاف ها آب به آسیاب بعضی ها می ریزه مهم مردم و مردم و مردم و مردم هستند نه افراد نه افراد نه افراد نه افراد (664572) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۱:۱۵:۵۴
گلشیفته و گوگوش جرمشان بی حجابی و بدحجابی و رقص و آواز است اما شجریان جرمش همکاری بیشتر از این حرف هاست شجریان جرمش همکاری با شبکه بهایی و صهیونیستی بی بی سی فارسی و تبلیغ علیه نظامی است مه با خون صدها هزار شهید به بار نشسته است (664606) (moderator1)
 
ghhg@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۱:۳۷:۵۸
اقای نویسنده یه فکری برای دلار 1900تومانی بکن بعد افکار خودت را به مردم تحمیل کن و یه نگاهی به نظرات مردم. (664658) (moderator22)
 
امید
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۲:۲۹:۳۰
چرا فکر می کنی همه باید اون طوری باشن که تو دوس داری تا خوب باشن ؟؟؟چرا فکر نمی کنی الان تو در اشتباهی ؟؟؟ چطور به این راحتی حکم به در لجن بودن ....می دی در صورتی که خودت غرق در افکار کهنه و پوسیده هستی ؟؟چرا فکر نمی کنی این رفتار شماها بوده که باعث عکس العملهائی مثل گلشیفته یا بازیگرای فوتبال شده ؟؟؟ همه چیز رو به گند کشیدید همه رو وادار کردید ریا کار باشن و چیزی باشن غیر از خودشون تا مورد تائید اقایون باشن ولی اینها ذات افراد نیست اینها فقط نقابیه روی اصل در این جامعه ریا کار پرور و دروغگو پرور تا طرف از به مشکل بر نخوره شما خواستید که همه دروغ بگن همه ریا کار باشن و ظواهر رو حفظ کنن نتیجه اش میشه این این دست پخت خودتونه چرا ازش خوشتون نمی اد ؟؟؟ یا اصلا چرا .....بی خیال جنبه خیلی حرفها رو ندارید نمیشه گفت (664727) (moderator1)
 
ali
United States
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۲:۳۸:۰۶
با سلام
از اول صغرا وکبرا چیده ای که بزنی تو بجک استاد شجریان بی ریای مردمی ولی نفهمیدی که مردم چقدر می فهمند. (664746) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۲:۴۶:۴۴
صدای خوب ،رقص خوب ، فوتبال خوب، و... بعیده برای آدم آبرویی بیاره، آدمیت ، اخلاق، توجه به ارزشهاست که تازه اگه نیت سالم داشته باشه فرد رو عزیز میکنه. بعیده این بنده خدا بین مردم ایران احترام و اعتباری داشته باشه. (664757) (moderator1)
 
احمد
۱۳۹۰-۱۱-۲۹ ۲۳:۱۱:۰۱
واقعیت اینه که استادسیاستمدارنبودوتودام افتادماکه دوستش داشتیم ازاین کارش ناراحت شدیم .ازچشم خیلیها افتاد.به نظرم بعضی مشکلات به صداوسیمابرمی گرده ومحدودیت رسانه ای (664806) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۱۵:۳۳:۲۷
شجریان همیشه پاینده است نه در صدا بلکه در منش و رفتار (665895) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۲۰:۰۳:۰۵
شجریان که حتی من قبل از این افتضاحات سیاسیش استاد نمی دونستمش,از وقتی که با ÷سرش باجناق شد ازش متنفر شدم
همین (666299) (moderator19)
 
بهبهانی
۱۳۹۰-۱۱-۳۰ ۲۳:۰۶:۵۸
دوستان مخالف این مقاله : من هم مثل شما از هواداران هنر آقای شجریان بوده ام و هستم . همیشه او را یک هنرمند چند بعدی میدیدم با امتیازات اخلاقی و وزانت شخصیت. ولی از دیدن عکس ایشان با گوگوش یکه خوردم و خیلی از باورهایم فروریخت . مگر قرار است با هرکس که بدلیلی مخالف حکومت ایران است نزدیک شوند ؟ آخر گوگوش کجا و شجریان کجا ؟ گوگوش که ادعای عوض شدن ندارد پس حتما استاد دچار تحول معنوی و شخصیتی شده اند . شجریان از این پس برای من فقط یک خواننده است با تسلط برفنون موسیقی و دیگر هیچ . انشا الله همایون و دیگران به این راه نروند . (666486) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۰۳:۵۳:۲۴
اگر کمر شما از چهار تا عکس و تصویر و فیلم می شکنه اما از اختلاص های میلیاردی و فقر و بدبختی مردم نمی شکنه، همون بهتر که کمرتون بشکنه... (666664) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۰۷:۰۹:۳۴
تحليل نويسنده مقاله، تحليل به جايي بود در مسايل سياسي هم خيلي وقتا همين گونه ايم (666693) (moderator1)
 
gamal
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۱:۴۸:۴۳
الف
اگر خواننده ای در همین سطح آبکی که این آقا نوشته خلاف عقیده شما می نوشت باز هم میزاشتی روی صفحه اینترنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (667151) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۲:۴۷:۰۲
از شجریان خوشم نمی آید چون هر گاه مخالفتی پیش می آید خود را حامی مخالفان نشان می دهد تا محبوبیت پیدا کند و برایش فرقی نمی کند زمان پهلوی باشد یا جمهوری اسلامی. از گلشیفته خوشم نمی آید چون به حداقل معیارهای اخلاقی که حتی اکثر هنرپیشه های هالیوود به آن پایبندند، پشت پا زد. اما نمی توانم بر خلاف نویسنده مقاله هیچ رابطه ای بین آنها برقرار کنم. حرف هانیه توسلی را کاملا درست می دانم. بچه بزرگ کردن (اگر بخواهیم فرزندمان انگل اجتماع نشود) مسئولیتی بس عظیم است و اگر تربیت آن برایمان مهم نباشد فرق چندانی با گربه نگه داشتن ندارد. (667419) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۶:۰۱:۱۸
الان همه مشکلات اقتصادی رو ول کردی چسبیدی به این الف.
والله خداوند خودش میداند که نیتش از کاری که انجام میدهد چیه؟


ولی این رو بدونید که خداوند از حق خودش با توبه میگذره اما از حق الناس (نه فقط حق مومن) نمیگذره تا زمانیکه رضایت ایشون رو جلب کنی


به امید روزهای بهاری یک ایرانی تما عیار (668165) (moderator1)
 
علی
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۶:۰۶:۱۴
راستی آقای نویسنده مثلا مقاله و آقای الف ، شما که مبنای حیقیت و ملاک حق و باطل هستید و هرکس به سلیقه شما عمل نکند می شود فاسد ... آیا این افرادی که نام بردید به قول خودتان بیشتر به نظام و اعتقادات مردم ضربه زدند یا دزدان دانه درشت در بدنه و رده های بالای حکومت ؟!
راستی قیمت دلار امروز چند است ؟ البته نمیتوانید جواب دهید زیرا در کشور آزاد و دموکراتیک و اسلامی ما اطلاع رسانی قیمت ارز جرم است ( نمونه اش سایت مثقال).
راستی از دلار 1226 تومانی چه خبر ؟ کجا توزیع می شود ؟
افزایش سود بانکی نه تنها دردی دوا نکرد بلکه با آثار تورم زا باعث بدتر شدن این بیمار رو به موت (اقتصاد ایران) شد.
کدام مسئله الان مهم تر است ؟ بی حجابی یا فقر و تورم و فساد زیرپوستی جامعه ؟ (668185) (moderator1)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۱۶:۱۷:۴۳
شما می توانستید برخی دوستان مداح که زشت ترین الفاظ و مقایسه های کثیف را بکار می برند را نیز به مقایسه تان با گوگوش و ... اضافه کنید . به نظر من کینه نویسنده مطلب از اصلاح طلبان باعث شده دوستان خیلی بی تربیت تر را در مقایسه نیاورند . (668227) (moderator1)
 
امین اله منتظری
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۲۲:۲۱:۴۹
با سلام --- به نظر من هر کسیکه به دشمنان آنور آب دست دوستی بده و با آنها هم پیاله باشد ، با آنها برعلیه مملکت خود هم نظر بشه ، از نظر مردم ایران منفور است ، قطعا هر ادم عاقلی این را می پذیرد که کسیکه حب وطن دارد و به کشور خود عشق می ورزد از اینطور آدمهای وطن فروش خوششان نمی اید حالا هر کسی باشد . همین مردم 11 میلیون به بنی صدر رای دادند ، وقتی دیدند به مملکت خود خیانت کرد او را از اریکه قدرت کشیدند پایین ، این که کسی نیست . متشکرم . منتظری از علی آباد کتول (668937) (moderator1)
 
یه ایرانی
۱۳۹۰-۱۲-۰۱ ۲۳:۴۲:۴۷
این خیلی زشته که یک هنرمند هنرشو از بخشی از افراد جامعه ش محروم کنه !
من خیلی ناراحت شدم وقتی شجریان اجازه پخش ربنا رو از صداسیمای ایران نداد خب این واضحه که مخاطبان صدا سیما در ماه رمضان کدام دسته از مردم با چه اعتقاداتی هستند!
نمیدونم شاید شجریان لیاقتش مخاطبان فارسی1 هست نه مسلمانان وطنش...


البته منم اعتقاد دارم هنوز زوده استاد رو با این افراد بی بندوباری که ذکر کردین مقایسه کرد! (669056) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۰۸:۴۱:۰۹
آقای شجریان دقیقا برعکس شما اعلام نموده ، گفتند صدا و سیما اجازه پخش آثار ایشان را بعلت عدم رعایت حقوق پدیدآورندگان آثار هنری ندارند و آنهم پس از چند با مکاتبه و درخواست مبنی بر عدم کلیپ سازی بر روی آثار ایشان بود و ضمنا در مورد ربنا هم گفتند که اجازه پخش آنرا میدهند چون مردم آنرا میخواهند.
پس لطفا درست اعلام نظر کنید . (675244) (moderator18)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۱۷:۱۵:۵۳
دوست من یه خرده اطلاعاتت رو ببر بالا بعد بنویس.
جناب استاد شجریان فقط اجازه پخش ربنا را از صدا و سیما دادند و اجازه پخش سایر آثارشان را به صدا و سیما ندادند! (676165) (moderator18)
 
ط-ق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۰۹:۰۸:۲۳
متن خوبی بود ولی به نظر من مردم باید ظرفیتشان را بالا ببرند مثلا یک بازیگر فقط به خاطر بازیگریش تحسین کنند نه در همه زمینه ها از او الگو بگیرند و همینطور یک خواننده و ... (669348) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۱۰:۲۶:۲۵
مشکل ما این نیست که کی مقصر بلکه در اینه که امثال آقای نویسنده دوس دارند همه مثل خودشوت فکر کنند.وهر فکری که خلاف اونا باشه نمی تونن بپذیرن.ایشون باید اول خودشو و امثال خودشو مقصر بدونه.وگرنه در جایگاهی نیست که راحع به استاد شجریان نظر بدهند یاد بگیرن که تفاوت ارا و افکار را بپذیرن.نه اینکه از همه بخوان مثل خودشون فکر کنن (669467) (moderator1)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۱۱:۴۰:۲۱
من نمیدونم تا کی میخوایم بجای دیگران تصمیم بگیریم هرکسی مسول اعمال خودش ولا تزروا وازره ..... مگه شجریان خلاف شرع کرده که با پسرش باجناق شده چرا حلال خدا رو میخواید حروم کنید بس کنید این تفکرات رو (669538) (moderator1)
 
عرفان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۲ ۱۱:۵۰:۴۶
این افکار متحجرانه رو دور بریزید.
تا وقتی فقط از عینک خودت به همه دنیا نگاه کنی همه چیز رو اینجوری میبینی وای به روزی که این عینک رو گرد و غبار بگیره و تو تا 2 وجبی رو بیشتر نبینی.
یه ها کن به عینک (669557) (moderator1)
 
درویش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۰۰:۴۰:۰۸
استاد شجریان مردی از جنس مردان خداست افتخاره کشور ماست اواز ربنای او اویزه ی گوش ما صدایش داوودی ست .به بزرگان تهمت نزنید. (670631) (moderator18)
 
حمید
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۳ ۱۰:۰۲:۵۲
به نام مهربان ترین
استاد شجریان در قلب های بسیاری جا دارد.
ربنای استاد شجریان، از دل برآمده و بر دل می نشیند.
آقای شجریان بر گردن موسیقی و سنت ایران بسیار حق بزرگی دارد.
جاودانه های ایشان، تنها "ربنا" نیست. شاگردان ایشان، نوازندگان و آهنگسازانی که بسیار از او تأثیر گرفته اند؛
شایسته نیست متهجرانه به برخی موضوعات و ظواهر نگاه کنیم.
متأسفانه این نگاه در اقلیت پرمدعا و متمایل به حاکمیت بسیار رایج شده است و موفقیت های سینمای مفهومی (همچون مورد آقای اصغر فرهادی) نیز اینگونه رفتار شد. (671031) (moderator18)
 
محمدی
۱۳۹۰-۱۲-۰۴ ۲۰:۲۳:۵۷
نگارنده مقاله فرومایه ای است که تلاش می کند با زهر قلم در عالم خیال خود بزرگمردانی چون شجریان را کوچک انگارد در حالی که فرو مایه گی خود را فریاد میزند آن روز که ستایش یک فرد از برای همه نان و آب آورد و .... ایرانیان تباهی را دیگر باره در پیش گرفتند بردارد (673550) (moderator18)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۱۴:۱۵:۲۳
اگر استاد شجریان هم مثل شما خودش را وقف یک گروه و تفکر خاص میکرد در قلب میلیون ها ایرانی و خارجی ماندگار نبود تا جای که در رمضانی که از صدای خدادای او در صداو سیما استفاده نشد شبکه های خارجی برای جلب تماشاگر زمان افطار از صدای او استفاده کردند. (674231) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۱۴:۲۲:۴۴
کاش این لوله ی تنگی را که جلو چشمانتان گذاشته اید و از درو ن آن دنیا را می بینید بر می داشتید تا متوجه می شدید دنیا آن چیزی نیست که شما می بینید بلکه بسیار متفاو ت و بزر گ است (674235) (moderator18)
 
سانی
United States
۱۳۹۰-۱۲-۰۵ ۲۲:۴۴:۴۴
واقعا استدلال های ضعیف ،احترام به عقاید دیگران مخصوصا اگر صاحب نظر باشن یه اصله احترام به ربنای استاد شجریان که صداو سیمای میلی ما با گذشت دو سال نتونسته جایگزین پیدا کنه واسش . (674833) (moderator18)
 
محمد86
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۱۸:۵۴:۱۵
من اگر خوبم اگر بد، تو برو خود را باش/هر کسی آن دِرٍٍٍٍٍٍَود عاقبت کار که کِشت (676315) (moderator18)
 
مهشید
۱۳۹۰-۱۲-۰۶ ۱۹:۵۰:۰۳
برادر من چرا مسایل را قاطی میکنی کار خوب ارزش خودشو داره وبد عقوبت خودشو. بهتره ما در مقام قضاوت ننشینیم و این کار را به خدا واگذار کنیم وفقط مواظب اعمال خودمون باشیم. از قدیم گفتن یک سوزن به خودت بزن یک جوالدوز به بقیه.............. (676372) (moderator18)
 
علی
Germany
۱۳۹۰-۱۲-۰۷ ۰۰:۱۱:۲۶
این حرفها ریا کارانه کسانیست که جا نماز آب می کشند.از قول همان سه نفر می گویم .ای شیخ هر آنچه گویی هستم آیا تو چنانچه می نمایی هستی؟ (676641) (moderator18)
 
محسن مممم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۷ ۰۰:۵۴:۲۰
با اینکه صدای شجریان رو دوست دارم ولی انتظار نداشتم دل دشمنان ایران رو شاد کنه براش متاسفم هنرمند واقعی نباید بازیچه دست بیگانگان قرار بگیره سنی ازش گذشته باید خوب رو از بد تشخیص بده ولی صداش همچنان برای من زیباست و شخصیتش نازیبا خداوند گمراهان رو به راه راست هدایت کنه امین (676690) (moderator18)
 
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۷ ۱۲:۵۰:۵۲
این صحبتها دردی دوا نمی کنه برای شما وامثال این طرز تفکر واقعا متاسفم .شماها فقط می خواهید خودتون همه چیز رودردست بگیرین .بدا به حالتون.ما تو قرن بیست ویک هستیم اقا. (677267) (moderator18)
 
طائب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۷ ۱۴:۰۷:۳۸
سلام بنده هم با خیالبافی مخالفم هم با بزرگنمایی رفتارهای شیطانی یا بقول بعضی ها انسانی جایز الخطا. ولی اگر شهید همت الان زنده بود و اگر یکی از همین خطا ها رو انجام میداد شما چی بهش نصبت میدادید.از دستش ناراحت میشدید یا......انسان تا خود شناس نباشه حق اظهار نظر در مورد دیگران رو نداره ولی وقتی خدا به کسی لطف کرد و سرمشق دیگران شد .نباید به خودش اجازه بده با رفتار های هنجار شکم زمینه ازردگی دیگران رو فراهم کنه .در پناه حق باشید. (677386) (moderator18)
 
Germany
۱۳۹۰-۱۲-۰۷ ۱۷:۵۳:۳۴
مشکل ما اینه که فکر میکنیم شجریان چون خوب ربنا میخونه حتما نماز شب هم میخونه .یه هنرپیشه هالیوود بگذار تو فیلم جای پدر شهید یا یک روحانی مبارز یا نقش یک پیامبر رو بازی کنه خود آدم شک میکنه که فیلم جریان واقعی نباشه . بابام جان من یک نقاش درجه یک اتوموبیل میشناسم که همه شاگردش نمیشند از لحاظ هنر رنگ آمیزی ولی الکلی و مشروبخواره خوب چه ربطی به هنرش داره مهم اینه که موقعی که سرحاله رنگ میزنه .آقای شجریان با مصاحبه با بی بی سی یا با بی سی که همر و آوازش تغییر نمیکنه فقط چون خودش رو داخل سیاست کرد رفت زیر ذره بین .البته میدانید که در خارج بایستی به گروههای ضد انقلاب برای اینکه بگذارند (677644) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۰۹ ۱۴:۲۷:۴۵
کاری به بقیه ندارم . اما همه رو از دریچه چشم خودتون دیدید . به نظر من استاد محمد رضا شجریان بیش از پیش در قلب مردم آزاده ایران و فرهیختگان این ملت جای گرفته و با این حرفای خاله زنکی شما خدشه ای به این هویت آواز ایرانی وارد نمی شود . دنیا فقط برنگ روزنامه کیهان و اونچه در این روزنامه نوشته میشه نیست . منم مث تو خیلی دو آتیشه بودم ولی وقتی مسیر مطالعاتی خودمو عوض کردم دنیا رو بهتر دیدم . (680794) (moderator18)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۱۳ ۱۰:۴۹:۰۲
استاد بزرگ تاریخ آواز ایران محمدرضا شجریان در قلب همه ایرانیان اصیل جا دارد
و امثال شما انسان حقیر ذره ای نمی تونید از محبوبیت ایشان بکاهیدبلکه به محبوبیت ایشان افزوده می شود (685159) (moderator18)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۲۶ ۱۳:۰۰:۳۷
سلام
این سالها واسه فشاربه مردم که چی بپوشید.چی بگید.چه مدل حرف بزنید ووووکلان واسه مردم وبه جای مردم تصمیم میگیرید بس نیست؟؟؟؟گیریم که با کلی زور همه شدن همونی که میخواین!دیگه اروم میشین؟!انگار یکی رو تو یک جزیره تنها گزاشتن و بگن جرم نمیکنه!اگر ازاد بودیم و اوضاع فرق نکرد خوبه.انقدر به زندگی خصوصی مردم کار نداشته باشین.با این همه مشکل اقتصادی که کمرمردم رو شکسته دیگه خیلی رو میخاد که به این چیزا گیر بدین. (739359) (moderator18)
 
۱۳۹۱-۰۲-۰۱ ۰۷:۵۶:۱۴
از نویسنده محترم این یادداشت خواهش میکنم بدون حاشیه و مثال های خسته کننده و تکراری فقط در باره میزان اعتقادشون به آزادی توضیح بدن . (748688) (moderator18)
 
سارا احمدی ندال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۲-۰۷ ۱۷:۴۲:۵۳
وواقعا عالی (756751) (alef-15)
 
۱۳۹۱-۰۳-۲۱ ۱۷:۴۶:۰۷
هر کسی بر حسب فهم گمانی دارد
چرا اصراری هست تا همه یکسان باشند چرا باید شما مثل من من مثل شما فکر کنم.
سرور عزیزم اگر دوست داری به اسلام و ایران خدمت بکنی به جای نوشتن این مطالب یک درخت سیب بکاری مملکت از واردات سیب بی نیاز میشود از فلان جا گندم یا از چین ماچین ........................ وارد نمیکند . درد من کارگردان نیست درد ما بیکاری است . (826618) (moderator102)
 
۱۳۹۳-۰۵-۲۳ ۱۱:۳۲:۴۹
آنروزی که آقای ضرغامی صدای آقای شجریان را از رادیو وتلویزون ممنوع کرد مثل خیلی ها ناراحت شدم ولی الان فهمیدم آقای ضرغامی چه انسان روشن و دور اندیشی هستند (2311049) (alef-3)
 
reza
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۲:۰۹:۳۲
زن بودن به این معنی نیست که زن نباید پیشرفت کنه توی ایران استعداد زن را می کشند (3055205) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.