نظر منتشر شده
۹۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 227673
شمشير در كف زنگی مست؛
هشدار به مقامات و دستگاه هاي امنيتي كشور
دكتر فروز رجايي فر، 2 خرداد 93
تاریخ انتشار : جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲
اخیرا برنامه اي از شبكه قرآن پخش شد كه حقير و بسياري از فعالين حوزه تقريب فرق و وحدت اسلامي را شگفت زده كرد. در برنامه اي موسوم به شب اسماني مصاحبه اي ترتيب داده شده بود با جواني از اقليت هاي قومي و مذهبي كشور كه طي فرايندي ابتدا جذب وهابيت شده و در تداوم تحولات عقيدتي خود فعلا شيعه شده است.

البته تغيير و تحول در پي تحقيق و مطالعه حق طبيعي هر انسان پويا و دغدغه مند است؛ لكن نقطه ابهام و شگفتي، اقدام صدا و سيمايي كه بايد ظاهرا ملي باشد در انعكاس اين گونه وقايع است؛ در حالي كه حضرت امام راحل و مقام معظم رهبري، موكدا مبلغين و رسانه هاي كشور را از ايجاد حساسيت مذهبي منع نموده و اين عمل را اب ريختن به اسياب دشمنان اسلام و مسلمانان تعبير كرده اند.

در جايي كه رهبري تصريح كرده اند كه در گفتمان وحدت و تقريب اسلامي نبايد نشانه هايي از عزم و اراده براي تبليغ و تشويق ديگران به تغيير مذهب ديده شود؛ در زماني كه به مناسبت اقدام دشمنان قسم خورده اسلام و توطئه هاي پيچيده انان، فضاي بسيار مسموم و غيروحدوي بر جهان اسلام حاكم شده است كه خون بسياري از مسلمانان را به زمين ريخته و بذر كينه و تفرقه در سينه ها كاشته است؛ در مقطعي كه شيطان بزرگ در غرب و ياران و اذنابش در منطقه بسيار ارزو دارند كه ايران اسلامي را به بليه اي مانند سوريه و بلكه بسيار حادتر از ان دچار كنند و اتش جنگ مذهبي را در ايران بيفروزند و قشون تكفيري تحت امر خود را از هشتاد كشور به داخل مرزهاي ايران روانه كنند؛ و در شرايطي كه به دليل تبليغات رسانه هاي منگ و معاند شيعه و سني، هر لحظه به وضع خطرناكي در تنور اختلافات دميده مي شود و به همين لحاظ رسالت و وظيفه علماي دو سو در هوشياري و حفاظت از امنيت امت اسلامي سنگين تر شده است؛
و متاسفانه در همين وضعيت بحراني كه جماعتي كج فهم و كورذهن تلاش مي كنند تا علماي شريف و امين امت را در رويارويي با هم قرار دهند و از گفتار هر يك عليه ديگري فتنه ها بسازند تا به زعم خود به وظيفه مذهبي(!) خود عمل كرده باشند؛ و در جايي كه رسانه ملقب به ملي جمهوري اسلامي ايران، بايد بپذيرد كه تنها رسانه اي در جهان است كه وظيفه دارد ارمان هاي نظام، منويات امام و رهبري و اصول جمهوري اسلامي ايران را به طور ناب و حكيمانه طرح و ترويج كند و لوازم فرهنگي و تبليغي اتحاد امت اسلامي را در داخل كشور و در سطح جهان اسلام تدارك كند؛

ايا جاي شگفتي و حتي سوء ظن نيست كه يك برنامه مستمر در شبكه قران، كه در پوشش حمله و افشاي وهابيت، اغاز به كار نموده، به تدريج از هدف اعلامي فاصله گرفته و وظيفه خود را تفرقه ميان اركان امت اسلام قرار دهد و در طي مسير به جايي برسد كه از تريبون رسانه ملي، اتفاق كم شمار تغيير مذهب را عليرغم نهي رهبري موضوع كار قرار داده و انسجام قومي و فرهنگي اهل سنت نجيب و وفادار ايران را تهديد كند؟!

آيا از عملكرد اين برنامه در شبكه ناميده شده به قران مجيد- كه فصل مشترك اعتقادات مسلمين جهان است- چنين فهميده نمي شود كه عمل جمهوري اسلامي ايران در خصوص حقوق و كرامت اقليت ها از جمله اقليت بزرگ اهل سنت، با ابعاد نظري و شعاري ان متفاوت و حتي در تضاد است؟!

ايا اين دور از انتظار است كه علماي اهل سنت، با مطالبه و اصرار مخاطبين خود براي مواجهه با اين رويكرد شبكه قران، در فشار براي اتخاذ مواضعي قهراميز قرار بگيرند و در صورت عدم همكاري با چنين تقاضايي، روند تحولات از اختيار انان نيز خارج شده و در دست نامحرمان و نااهلان و دشمنان شيعه و سني قرار بگيرد؟!

ايا در چنين شرايطي با توجه به تحريك تعصبات و احساسات مذهبي، ديگر امكان و مكاني براي حضور برادرانه و اقدام موثر جوانان اهل تقريب و روحانيت اگاه و فعال وحدوي به منظور رفع فتنه هاي مذهبي در مناطق حساس كشور وجود خواهد داشت؟!

مقامات امنيتي كشور دقت كنند كه توليد كنندگان برنامه ضمن غفلت از كليات و فلسفه اصل وحدت اسلامي در انديشه امام و رهبري، نام اين قسمت از برنامه را شايد به اندازه محتواي ان تحريك اميز انتخاب كرده اند! ايا تهيه كننده و مجري شب اسماني به ابعاد پيام نهفته در عبارت "روزي كه هدايت شدم"، واقف نبوده اند؟! اگر چنين است اين گونه افراد صلاحيت در اختيار داشتن ابزار رسانه را با توجه به برد و تاثير وسيع ان در قضاياي فتنه انگيز ندارند و اگر به عمق اثار فاجعه بار اين موضع توجه داشته اند، بايد در جايي در همان نزديكي ها، اثر انگشت و رد پاي عناصر صهيونيسم جهاني را جستجو كرد!

مسوولان امنيت كشور اگر امروز اين رويكرد تخريبي وحدت ملي و ديني را مهار نكنند، فردا شايد خيلي دير باشد!
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۰:۵۳:۵۱
صدا و سیما شیعه ها رو به جون هم انداخت سال 88 حالا شیعه و سنی که دیگه کاری براش نداره! (2161569) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۶:۲۱:۱۵
مطمینی کار صدا و سیما بود نه کار بی بی سی و شبکه های صدای آمریکا و یک عده فریب خورده داخلی برای متشنج کردن کشور (2161960) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۶:۴۹:۰۱
این حرفت رو باید طلا گرفت (2162003) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۰۲:۲۰:۵۳
من برنامه را دیدم. اینطورکهش ما تفسیر کردی نبود. نقد وهابیت بود. حاالا چرا شما عصبانی شدیدن؟ (2162811) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۰۸:۲۱:۴۴
تفرقه در هر زمان و بین هر انسان (یا هر گروه یا فرقه یا مذهب یا دینی) غیر انسانی و طبیعتا حرام است و زمان و مقطع حساس و غیر حساس نمی شناسد.
همانگونه که نویسنده محترم در تیتر آورده "شمشیر در کف زنگی مست" ، حزب و مذهب و دین و غیره برای افرادی که انسانیت برای آنها ارزشی ندارد همچون شمشیری ست در کف زنگی مست!!!
و صد البته آنهائی هم که نمیخواهند مستیگری آنها عیان شود باحمایت غیر مستقیم (در اختیار قرار دادن تریبون و .....) تمایلات خود را ارضاء می کنند . (2162932) (alef-10)
 
رضا-اهواز
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۰:۵۹:۱۲
قابل توجه جناب آقاي مظفر كه كار نظارت بر صدا و سيما رو بر عهده دارند.اين عدم نظارت رو مي رسونه.ما هم دلواپسيم جناب مظفر.
كاشكي كفن پوش ناظر هم داشتيم...! (2161572) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۸:۳۱
مطلب شما یعنی مشکل هست ولی علنی نکنید که ریشه مشکلات کشوره

تا مسایل نظری علنی نشه مشکل حل نمیشه و میشه ریگی
شیعه و سنی باید قبول کنند که از ریشه با هم مشکل دارند ولی زمان این که بتونند همدیگر را حذف کنند گذشته (2161627) (alef-13)
 
شهروند انقلابی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۵۹:۱۷
با سلام اتفا قا کار سیما درست بوده است باید اگاهی بدهد و حفره های که وهابیت نفوذ مبکند را کارشناسان دینی بازگو کنند و با فریب خوردگان مصاحبه کنند و در تمام دنیا مرسوم است به این میگویند افشاگری و باید افرین گفت نه اینکه بگویم جامعه ایراد ندارد مانند بیماری ایدز که خیلی میگفتند جامعه ما پاک است نگویید ابرو ما میرود دیدی وقنی دیر بازگو شد جند نفر بنده خدا که نمیدانستند دچار ان شدند و خود وخانواده انها ضرر کردند دمت گرم سیما بگو افشا کن و نترس چون وظیفه الهی اسن که دست انها را افشا کنید مانند بدحجابی مانند بی بند باری افراد مشخص در جامعه اسلامی افشا کن که دین خدا و شریعت ان با کسی رو در باستی ندارد (2161645) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۲:۴۹:۱۴
فتیله رو بکش پایین شما مطلب رو خوندی اومدی اینجا با شور انقلابی سخن رانی میکنی؟ (2161713) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۲:۵۹:۲۶
افرادی با طرز فکر شما داره جامعه رو به انحطاط میبره. (2161726) (alef-9)
 
ناصر
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۳:۰۴:۲۹
شهر وند انقلابی

بهتر است که شما کلاس اکابر برید چون هنوز بلد نیستی چیزی رو درست بنویسی پس لطفا سکوت کن. بیشتر بخوان و بیشتر بنویس تا یاد بگیری !!!!! (2161731) (alef-9)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۳:۰۶:۰۲
سالها شیعه و سنی در پاکستان عراق وجاهای دیگر کنار هم زندگی میکردند و مشکلی نداشتند متاسفانه ما کارهای خلاف و عیب دیگران را میبینیم ولی کارهای خود را همه درست میپنداریم لحظه ای درنگ کنیم شاید تندروی ها دیگران علتش کارهای نابجاو نادرست ما باشد (2161736) (alef-13)
 
خرم آبادی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۰:۰۴
شهروندی ای مخرب العصاب جان هر که دوستش داری شما از دین دفاع نکن که منفعت نداری که هیچ زیان هم میرسانی ، دین اسلام عین گل است مبلغین اگه بتوانند گل را خوب توصیف و تشرح و بهش عمل کنند همه مثل زنبور عسل که برای بهرمندی از شیره گل روی آن می نشیند و حصلشان عسل است به بسوی دین روی خواهند آورد شما مسلک خودت را داشته باش نظرت به اسلام نچسبان خدا من و تو همه را بسوی رستگاری هدایتت کند منشآد همه افساد دروغ است انشالله که این پدیده شوم از جامعه ما رخت بر بندد (2161763) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۱۷:۱۵
بی سواد لطفا در تایپ مطالب دقت کن خودت یکبار متن را بخوان بعد کامنت پراکنی کن (2161811) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۲۱:۰۱
انگار اونقدر تو جواب دادن عجله داشتی که فکر خواننده اصلا نبودی
آخه یک متن با بیشمار غلط تایپی
چرا اینقدر عجله؟؟!! (2161815) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۳:۱۱
شما اول درست فارسی نوشتن رو یاد بگیر بعد بیا اظهار نظر کن (2161824) (alef-9)
 
م.مردم
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۵:۰۵
باز تو نظرات افراطی دادی شهروند ؟؟؟ (2161826) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۷:۵۲:۵۹
سلام م.مردم اومدی مدتی ازت خبری نبود ! (2162079) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۵۵:۳۷
این نظر شما و تمامی کسانیست که تنها خود را بر حق میدانند.شما از آن افرادی هستید که اگر در خانواده ای وهابی دنیا آمده بودید هم همین حرفها را راجع به شیعیان میگفتید.چه فرقیست بین تفکر شما و وهابیها؟ (2161842) (alef-9)
 
نکته‌سنج
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۵:۰۴:۲۸
باز جای شکرش باقی است که نام شما «شهروند اسلامی» یا مثلا «شهروند شیعه» نیست! همین که انقلابی بودن را تخریب می‌کنید کفایت می‌نماید! (2161848) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۶:۵۹:۲۹
دوستان من یک شهروند اصلاح طلب هستم زیاد بخودتان فشار نیاورید دوستان جوان اصلاح طلب( اگر باشید) توجه کنید که وهابیها در چند شبکه ماهواره ای دارند حقانیت شیعه را تکذیب وبا فحاشی به مقدسات تشیع توهین میکنند شما میفرمایید دست روی دست بگذاریم وبر تمامی اینها چشم ببندیم دوستانی که مدعی اصلاح طلب بایستی خط خودشان را با دشمنان دین ومذهب جدا کنند شما دوستان هم در بعضی اظهار نظرتان رعایت منطق وعدل وانصاف را ((همانند جوانان تندرو که هیچ گونه استدلالی را نمیپذیرند))نمیکنید شما هم همانند کامنت گذاران سایت محترم مشرق ورجا وامثالهم چشم بسته ننویسید بنده ار اول تا اخر برنامه شبهای اسمانی را دیدم هیچگونه هتاکی به جماعت محترم اهل سنت انجام نشد فقط رذالت وهابیت ودشمنان تشیع را بنمایش گذاشت البته لازم بذکر است بنده انتقادات زیادو جدی ویک طرفه به برنامه های دیروز امروز وفردا وکلابرنامه های تخریبی سیاسی صدا وسیما دارم وبه هیچ وجه سیاست حاکم بر صداوسیمارا قبول ندارم الف جان دوست دارم (2162021) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۰۱:۰۳:۰۸
برات متاسفم (2162734) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۰۹:۵۰:۴۶
روزانه چند مي گيري براي كارت از چه اورگاني؟ (2163136) (alef-10)
 
یک هموطن سنی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۲:۱۳:۳۸
من مانده ام کجای این رسانه ملی است که برای مملکتی که حدود 9 میلیون سنی مذهب دارد یک شبکه مستقل یا حتی یک برنامه، کلیپ، سخنرانی و... وجود ندارد و از سوی دیگر صحبت از تقریب مذاهب میشود آن هم در همین رسانه به اصطلاح ملی!!!!!! (2161664) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۷:۳۶:۱۷
هموطن سنی شبکه استانی سیستان و بلوچستان که دربست در اختیار شماست با شبکه رادیویی ... متاسفانه برخی سران شما افراد معتدل رو کنار زده اند و تندروهای سیاسی خود را رهبران دینی اهل سنت جا زده اند همین مسئله باعث شده مثل سران تندرو اصلاحات جایی در رسانه ملی نداشته باشند که البته با این حال سران شما در رسانه استانی هستند ... (2162063) (alef-10)
 
الهامی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۲:۲۷:۳۳
صداوسیما کلا در تفرقه انگیزی تخصص ویژه ای داره چه درابعاد داخی با برنامه هایی مثل بیست وسی وگزارشهای خبری شبکه یک با مجریهایی بشدت بیمزه ونچسب چه در برنامه های مذهبی مثل همین که شمافرمودید.واقعا جای سوال هست هیئت نظارت بر این سازمان چه میکنه؟برنامه های این سازمان واقعا از نظر من مشکوک وسوال برانگیزه..هر چی میخوادبه کسانیکه اتفاقا درمیان مردم هم محبوب هستند میگه وحتی بعضی اوقات در پوشش گذاشتن قسمتهایی از سریالهای طنز درمیان برنامه هایی مثل بیست وسی وگزارشهایش افراد را تهدید هم میکند. (2161683) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۳:۲۲
مشکل درحال حاضر این نیست که صداوسیما در چه ابعادی داره برنامه های انتقادبرانگیز تولید میکنه.مشکل وسوال اساسی اینه که چرا درحالیکه اکثریت مردم وجناحهای سیاسی کشور(به جزجبهه پایداری)از برنامه های سیاسی ورویکرد صداوسیما به عرصه سیاسی وفرهنگی کشورفریادشان سالهاست به آسمان است تغییری در رویکرد ومدیریت این سازمان داده نمیشه؟واقعا چرا؟ (2161765) (alef-9)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۲۱:۳۹
شیعه و سنی، صدها سال است که وجود داشته اند. اما کمتر دیده شده که وهابیت دست به اعمال خوشنت امیز بزنند بجز سالهای اخیر.القاعده که ده سال قبل بزرگترین دشمن اسلام را غرب میشناخت و به برجهای امریکا حمله کرد،امروزه شیعه را بزرگترین دشمن خود میداند. چرا که شیعیان را در حال ازدیاد میبیند و از زمان ازدیاد شبکه های بین المللی رسانه ملی، پیوسته خود را در خطر احساس میکند.ایجاد دودستگی در مسلملنان در حال حاضر هیچ برنده ایی بجز دشمنان اسلام ندارد و بجز نشان دادن چهره خشن از اسلام ثمری هم ندارد.امروزه هم شیعیان و هم اهل تسنن نیاز به همبستگی دارند تا از غارت اموالشان توسط نظام سلطه جلوگیری کنند. غرب پیوسته با ترساندن کشورهای اهل تسنن از ایران،در حال فروش سلاح و غارت منابع انها به بهانه حمایت از انهاست و شرق هم در حال غارت ما به بهانه دفاع از ما و شیعیان در مقابل خطر وهابیون و غرب است. این نفاق بجز خودزنی اسلام نتیجه ایی ندارد. (2161817) (alef-13)
 
میم
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۷:۱۷:۵۶
شما اصلا می دونید وهابی چیه؟ می دونید که حدود دویست سال پیش بوجود آمد و انگلیس نقش مهمی در گسترشش داشت؟ می دونید اساس تفکر وهابی مشرک دونستن تمام مسلمانها بخصوص شیعیان است؟ می دونید معاویه و یزید را بی گناه و علی و امام حسین علیهم السلام را مقصر می دونند؟ می دونید که قبور بقیع را تخریب کردند و قصد داشتند قبر پیامبر صلوات الله علیه را هم تخریب کنند؟ می دانستید که در حمله ای که در قرن گذشته به کربلا کردند هر مردی که در شهر بود را فتل عام کردند؟ ... (2162046) (alef-13)
 
شکارچی کبک
۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۰۹:۴۵:۱۳
دکتر نمیدونم شما دکترای چی دارین، من دکتر نیستم ولی من باب تذکر اینا به ذهنم رسید اگر وقت دارین بخونین بد نیست.
بدون که یه عده ای به خرج عربستان دارن تو این مملکت تبلیغ وهابیت می کنن.
از هر ترفندی استفاده می کنن، به خانواده های فقیر روستایی در استان های محروم وعده کمک مالی می دن .
اینا نه ما شیعه ها رو مسلمون میدونن نه برادر و خواهرای اهل سنت رو. فقط چون فکر می کنن که از میان اهل سنت راحت تر می تونن عضو گیری کنن رفتارشون با این عزیزان بهتره

من برنامه مورد نظر رو کامل دیدم، هیچ کجاش به اهل سنت توهین نشده و فقط نقد وهابیت بوده.

اگر منظور شما اینه که راجع به وهابیت و عقاید مزخرفشون اشفاگری نشه ، خوشحالم که همه مثل شما فکر نمی کنن وگرنه احتمالا تا چند سال دیگه با افزایش جمعیتشون -که خیلی هم بهش مصر هستن- کشور رو به دست می گیرن و من وشما یا باید وهابی بشیم یا تقیه کنیم یا کشته بشیم.

این جمله آخرمه : لطفا راجع به تولی و تبری که از ضروریات دینه مطالعه کن (2163122) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۹:۳۰
بنظرم حرف شما منطقی نیست
پس بیایم تبلیغ شیعه نکنیم که به وهابی ها بر می خورد؟!! (2161827) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۸:۰۲:۴۴
تبلیغ شیعه بکن اما به مداهب دیگه توهین نکن ! (2162088) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۶:۴۳:۵۴
برادرعزیزاقای مظفر2سال است که درشورای نظارت صداوسیما نیست درحال حاضراقای رئیسی مسئول انجا میباشد. (2161996) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۱:۵۹
شبکه قرآن که خیلی خوبه شما کافیه یه سر به شبکه اهل بیت بزنی ،کارشناس برنامه میخواد به زور همه رو شیعه کنه خب معلومه طرف عقاید چندین و چند سالش رو یکدفعه تغییر نمیده (2161575) (alef-13)
 
یک شیعه
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۳:۴۲
این اختلاف ناشی از تند روی آنهایی است که حتی حقوق انسانی و اولیه اقلیت های مذهبی را به رسمیت نمی شناسند آنها را مساوی با شیعیان ایران نمیدانند (2161576) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۴:۰۲
مطالب رو که می خوانی انگار از حلقوم یک سنی متعصب بیان شده است .خیلی شلوغش نکن آقای دکتر !! (2161578) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۰۶:۵۴
ما بعنوان کشوری که منادی وحدت شیعه و سنی و اتحاد اسلامی هستیم بایستی این وحدت رو از خودمون شروع کنیم و با ارائه الگویی مناسب از همزیستی و همکاری و برادری شیعه و سنی توطئه دشمن رو خنثی کنیم. اما دریغ و افسوس که تفکرات متحجرانه اجازه نمیده. مثلا چه اشکالی داره نماینده ولی فقیه یا سفیر ایران در یک کشور با اکثریت مسلمانان سنی یک نفر از اهل سنت ایران باشه؟ اصلا چرا هیچ استاندار سنی در کشور نداریم؟ چرا شبکه قرآن زمانی رو به صحبت های علمای اهل سنت اختصاص نمیده؟ همه اینها پاد زهر دسیسه های دشمنان اسلامه. ضمنا اگر آقایون به اتحاد اسلامی فکر نمی کنند حداقل به خاطر انسجام ملی به این موارد فکر کنند. (2161580) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۱۰:۵۰
ممنون از اين مطلب مفيد، باور كنيم كه اكر بخواهيم و خودخواهي ها را كنار بكذاريم وحدت واقعي دور از دسترس نيست، ممنون از حسن نظر خانم دكتر رجايي فر (2161584) (alef-9)
 
شهروند انقلابی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۲:۰۷:۰۹
با سلام جناب دکتر رجایی عزیز راه به خطا و غلط رفنه است ئگوی نباید گفت مقام ازشدی که فیس بوک و ماهواره را ازاد میکنند در حالی که قانون و کمیته مصادیق ان را مجرمانه اقلام کرده است و تازه باید پاسدار قانون باشد در حالیکه تو دستور بی قانونی میدهد انتقاد کرد ؟ و خواهتذ گفت توهین شده دشمنان میگویند جند دسنگی است نه جانب رجایی باید گفت و مردم را هوشیار کرد و اگاه این کار سیما در جهت حفط دین است و قابل تقدیر نباید سانسئر را حداقل برای مسایل دینی نرویج داد شما مسول جوانی که نمیداند در دام انها افتاد هسنید تنگ نظری و جناحی دید شما تاسف دارد شریعت اسلامی مانند حخاب و اکاهی دادن به دام شیادان واجب عینی است برادر و همه از جمله شما مسول هستیم (2161652) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۱۵:۲۴
وحدت یعنی به اعتقادات اهل سنت احترام بگذاریم و خلفا را لعن و سب نکنیم. ولی تبلیغ مذهب تشیع از طریق برنامه های تلویزیونی هیچ اشکالی ندارد. اگر شما می دانستی در منطقه سیستان و بلوچستان چگونه جمعیت اهل سنت در حال رشد است و چگونه طلاب دینی به پاکستان می روند و وقتی برمی گردند یک مبلغ وهابی تمام عیار هستند، این حرف را نمی زدی. طبق سخن شما، وحدت یعنی انفعال. (2161587) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۵:۰۵
امکان تبلیغ عقاید و تحصیل سنیان را آزاد کنند تا به برخی کشورهای تروریست‌پرور نروند. (2161769) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۵:۲۷:۲۱
کی گفته که نمی تونن تبلیغ و تحصیل کنن!!!!

بنده در دانشگاه خودمان بسیاری افراد را می شناسم که اهل سنت هستند.

در ضمن اهل سنت در مناطق خودشان مرکز دینی مثل حوزه علمیه دارند و محصل هم پرورش می دهند. (2161871) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۱۸:۴۵
فقط وهابی ها از این برنامه عصبانی شدن
ببین اعتدال چه بر سر ما آورده که از مذهبمون توی شبکه رسانمون هم نمیتونیم حرف بزنیم کجای حرفهای اون بنده خدا به اهل سنت توهین شد ایشون که مدام از اهل سنت تشکر میکرد (2161590) (alef-9)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۲:۳۷:۰۸
اخوی ......چه ربطی به اعتدال داره.....؟؟؟!!! (2161697) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۵۶:۴۵
با توجه به اینکه رسانه ملی می باشد آیا به اهل سنت نیز مجوز تبلیغ و دفاع از عقاید داده می شود؟ (2161844) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۹:۵۶:۱۰
بارها تو همین برنامه از علمای اهل سنت خواستن که بیان و صحبت کنن و البته افرادی هم مشارکت کردند. (2162244) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۵۷:۲۱
گیریم فردا همین بنده خدا برود در شبکه العربیه و طور دیگری سخن بگوید.آن وقت چه میشود؟ (2161845) (alef-9)
 
یک شیعه
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۱۸:۴۶
وقتی امام راحل با توجه به مطالبی(هفته وحدت)را اعلام می کنند ودر شرایطی که ایرانیان بی توجه به تفاوت هایی عقیدتی در کنار هموطنان سنی و مسیحی و یهودی وزردشتی خود برادرانه زندگی می کنند انتظار نمی رود که رسانه ملی به این مهم بی توجه باشد. (2161591) (alef-9)
 
معتدل
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۵۳:۰۸
سلام دوست عزیز ضمن گرامیداشت ایام رحلت امام عزیز که نزدیک است بعرض میرسانم تا آنجا که بیاد دارم موضوع هفته وحدت توسط مرحوم آیت الله منتظری مطرح گردید وامام رحمت الله علیه نیز پذیرفتند (2161634) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۸:۱۰:۳۹
دقیقا برای منم سوال بود که چرا کسی به این مطلب اشاره نمی کند وهمه خود را به فراموشی زده اند !!!! (2162098) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۲۲:۰۷:۳۸
معتدل گرامی فرمایش شما متین اما اصل مطلب همان (وحدت)است. در سایه اتحاد است که جوامع پیشرفت می کنند. (2162476) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۲۱:۴۷
بابا تو دیگه از اون طرف بام افتادی.
اولا راجع به تغییر از وهابیت و رفتار نامناسبشون بوده که هم شیعه و هم سنی مخالفن
ثانیا با این تحلیل ما اصلا نباید بر روی تشیع تبلیغ بکنیم. در حالی که اهل سنت هم در ایران و هم در خارج دارن برای آرمانهاشون تبلیغ می کنن. وحدت که به معنای دست کشیدن از اصول نیست. پس ما کجا باید از اصول حقه مون دفاع کنیم؟
ثالثا مگه در این مجموعه به برادران اهل سنت توهین شده؟

رابعا : الف همیشه می خواد نقش شبه اپوزیسیون بازی کنه ولی به هیچ عنوان توانایی این کارو نداره و دائما جاده خاکی مشرف می شه (2161593) (alef-9)
 
خرم آبادی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۱۰:۵۰
جانم آنهائی که علیه ما تبلیغ میکنند مردمان مسلمان سنی مذهب نیستند بلکه دشمانان اسلامند دعوا همیجاست که ما نباید آب به آسیاب دشمنان دینمان بریزیم ما هم اگه به سنیها به تازیم در جهت وهابیت و خواست آنها حرکت می کنیم پس باید از تفرقه بپرهیزیم (2161800) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۲۰:۲۲:۰۹
کی به سنی ها تازید؟
مگه وهابیت اهل تسنن اند؟ وهابیها سنی و شیعه رو مشرک میدونن. حالا ما نباید درباره وهابیت و تندروی هاشون برنامه بسازیم و خودمون رو از اونها مبری کنیم؟! (2162291) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۲۵:۲۲
واعتصوا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا! مخاطب این آیه کریمه کیست؟ قطعا کسانی امثال این عده که به اسم هادیان اعمال ضاله انجام می دهند می باشد! (2161598) (alef-9)
 
محمدشیر
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۳۰:۱۲
دكتر فروز رجايي فر صدا و سیما سالهاست که در جاده یکطرف رانندگی میکند و این یه طرفه رانندگی کردن شده به آموزه اصلی صدا و سیما که اگه به تمام سلایق و قومیتها و مذاهب با محوریت اسلام ناب محمدی قدم بر میداشت حال روز فرهنگ ما این نبود من شیعه دو آتشه هستم روزی رفتم استان کردستان در یکی از شهرهای کوچک مرزی سکنا گزیدم سرباز نگهبانی مشغول خدمت بود نا خداگاه بعد از صحبت از او پرسیدم که شما سنی هست یا شیعه در جواب بهم گفت عمو با شیعه و سنی کار نداشته باش به این بیندیش که خدایمان یکیست بوسیدمش و ازش تشکر کردم ما باید با اعمالمان دینمان را ترویچ کنیم و الین حرکت دروغ نگفتن است که افسوس و صد افسوس (2161604) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۳۴:۵۲
بنده که برنامه رو ندیدم، اما اونچه شما از برنامه در اینجا مطرح کرده ای این بوده که یک شخص وهابی که شیعه شده رو باهاش مصاحبه کردن.

این کار ایجاد تفرقه می کنه؟؟؟

اصلا وهابیت چه ربطی به اهل سنت داره؟ هر چقدر ما شیعه ها فرقه انحرافی بهائیت رو قبول داریم سنی ها هم فرقه جعلی وهابیت رو قبول دارن!!

ظاهرا حضرت عالی کاسه داغ تر از آش تشریف دارید و خواسته یا ناخواسته خودتون دارید به تفرقه افکنی دامن می زنید. (2161608) (alef-13)
 
قباد
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۲:۲۱
شما خودتان اندازه یک سخنرانی نوشتی نهایت معلوم نبود دنبال وحدت بودی یا تفرقه اگر نجات از وهابیت را شما هدایت نم دانید پس تو هم برو از آنها شو دیدی که آبروی خودشان را با آن جهاد های نفرت انگیزشان (جهاد....؟؟؟؟) بردن دوراز انسانیت نه اسلام (2161618) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۱:۴۸:۴۳
من برنامه رو دیدم دراون برنامه یک جوانی که قبلا وهابی بوده از چگونه شیعه شدنش می گفت ولی به اهل سنت توهیمی نشد وبیشتر بحث برسروهابیت بود ولی مشکل اینجاست که خانوده اون جوان سنی مذهب بودن وبه خاطر شیعه شدنش اورا طرد کردند اگربه فکر وحت شیعه وسنی هستیم صدا وسیما باید برنامه های اهل سنت رو هم پخش کنه (2161628) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۶:۴۰:۵۱
قول میدم اگر تحقیق شود آن جوان ریگی به کفشش بوده، مثلا پولی‌ از صدا و سیما یا از یک نهاد دیگر گرفته که شیعه بشه و بیارنش تلویزیون تبلیغ کنه (2161989) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۲:۲۷:۳۷
مهمترین چیزی که افراد را به یک عقیده، مرام، کشور و یا فرهنگ جلب می کند صداقت در گفتار و بیان آن در عملکرد سیستم است. الان 35 سال از انقلاب گذشته بررسی فرمایید چند میلیون نفر از ایران به بلاد کفر مهاجرت کرده اند ولی ایا فقط چند صد نفر از بلاد کفر به ام القرای اسلام ناب محمدی پیوسته اند؟ اگر پاسخ ناامید کننده است مسلما مشکل از اسلام نبوده بلکه از مدعی آن بوده است! (2161684) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۲:۳۳:۵۹
کدام وحدت??????
به راستی از وحدت مسلمین جز دانه هایی خرد چیزی مانده?!! (2161691) (alef-13)
 
محمد صادق ابراهیم قوچی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۲:۳۴:۵۱
با تقدیم تحیات محضر همه ی مسلمانان.
خداوند در قرآن لعنت کرده به کسانیکه بخشی از قرآن یا کتاب آسمانی دیگر را میپذیرند و بخشی را به هوای نفس تعطیل میکنند.
من کاری به روایات و احادیث و رفتارهای شرک آمیز برخی شیعیان ندارم.تعریف من از شیعه مسلمان پیرو منش امام علی و امام حسین و امام صادق و ... میباشد.که هیچ انسان منصفی شکی در عظمت شخصیت و منش و مرام اینها ندارد.با این حساب 99 درصد شیعیان اسمی شیعیان واقعی و حقیقی نیستند.
در مقابل اهل سنت را مقید خاص به قرآن و سنت نبی اکرم میدانم.مگر در قرآن اجر رسالت را در مودت اهل بیت پیامبر قرار نداده؟ پس چرا آقایان اهل سنت و جماعت زیر بار این آیه و تفاسیر و مصادیقش نمی روند؟مگر میشود بخشی از آیات را به دلخواه تعطیل کرد؟؟؟
با این تعریف بنده 99 درصد اینها را سنی حقیقی نمیدانم.
استعمار پیر و ایادی آن با وارد کردن عقاید خرافی و شرک آلود به مکتب حقیقی تشیع خیانت کردند با همکاری علمای درباری صفوی و جاهل دوره های بعدش.هر کسی بخواهد به سنت و قرآن رجوع کند شیعه به معنای درستش میشود.مثل محی الدین ابن عربی که یک سنی بود اما چاره ای ندید و تسلیم شد و شیعه گردید.
والسلام علی من اتبع الهدی. (2161693) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۲:۵۱:۱۰
من در مورد وهابی خیلی شنیدم اما اینکه این وهابیت چه مذهبی هست نمی دانم آنچه میدانم مذهب ملت عربستان حنفی یا مالکی می باشد اعتقادات وهابیت چیشت ایا پیامبر جدا دارند کتاب جدا دارند واقعا چیست من که هنوز نمیدانم (2161720) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۸:۵۰:۰۵
دوست گرامی مذهبی به نام وهابیت وجود ندارد. مردم عربستان سعودی عمدتا از حنابل می باشند. هیج مسلمانی که خود را وهابی بداند نخواهید یافت. خیلی خوب است به دنبال پاسخ سوالات خود بروید. آنچه مسلم است ایجاد جبهه موهومی وهابی ستیزی به جز آنکه راهبردی سیاسی در مقابله با هژمونی کشورهایی مانند عربستان و ترکیه می باشد، مصداق عینی و بیرونی نداشته و بلکه فرق اهل سنت به جز در برخی مسایل جزیی فقهی دارای مشترکات حداکثری می باشند. افراط گرایی در هر دو مذهب بزرگ اسلامی وجود دارد و لازم نیست برای محکوم نمودن افراط گرایان به جعلیات و موهومات متمسک شویم. از کسانی که وهابی ستیز هستند تعریفی از وهابیت را درخواست نمایید.

الف عزیزم - حداقل این یکی را منتشر کن - پیشا پیش متشکرم (2162149) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۳:۱۳:۳۹
بنده این برنامه راندیدم.اما از زمانی که درایام حج مبلغ شیعه فرستادیم تادرمیان اهل سنت تبلیغ کنند حساسیتهارا دوچندان کردیم کار به جایی رسیده که حاجیان زن را جدا جدا به زیارت حرم نبوی میفرستند تا با دیگر حجاج یکجا ننشینندوتبلیغات ضد شیعه بصورت جزوات فارسی بین فارسی زبانان پخش میکنند وبرخوردهایی که بعضا توهین آمیز است دارند.مادرایران نیز جلسات تبلیغی داریم که اساتید بنامی هم دردفاع از شیعه به پیشوایان اهل سنت میتازند وکسی هم تذکری نمیدهد.آیت الله سیستانی ازرفتارهایی در ایران که سبب به خطر افتادن جان شیعیان جهان میشود منع کرده بودند.امام خمینی اقتدا به اهل سنت در نمازهای جماعت مسجدالحرام راجایز دانسته واعاده آنرا لازم نمیدیدند.بینش وسیع امام این روز را پیش بینی میکرد که اختلافات مسلمانان بهانه خوبی برای قدرتهای خارجی میشود تا مسلمانان را بدست خودشان بکشند.الان هم برای دفاع دربرابر حملات وهابیها باید به روشنگری نسبت به اعتقادات شیعه پرداخت واحترام به اهل سنت را رعایت کرد.کینه های قومی را نباید شعله ور ساخت.آنچه میتواند تبلیغ برای شیعه باشد اخلاق ورفتار حاکمان شیعه درراستی وصداقت با مردم وحفظ حقوق شهروندان جامعه اسلامیست برخوردهای ناصواب وتهمتهای ناروا که درجامعه باب شده خصوصا از پنج سال پیش خود بدترین تبلیغ علیه مدعیان پیروی از امیر مؤمنان ع است (2161743) (alef-9)
 
کامران
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۳:۱۵:۲۰
وحدت میان شیعه و سنی ادعایی بیش نیست. اگر قرار بر وحدت بود که این همه فرق اسلامی به وجود نمی آمد. باید به عقاید هم احترام بگذاریم همین. ولی وحدت معنی ندارد. به جای وحدت باید بگوییم زندگی مسالمت آمیز. زندگی مسالمت آمیز با وحدت فرق می کند. وحدت یعنی یکی شدن. ولی هیچ گاه شیعه نمی تواند با سنی یکی شود. ولی می تواند شیعه در کنار سنی زندگی کند و به عقاید هم احترام بگذارد. (2161747) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۰۴:۲۱:۱۱
درست است وحدت لزوما در زمینه عقیده نیست بلکه وحدت عمل و تاکید بر مشترکات می باشد. (2162837) (alef-10)
 
نیکخواه
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۳:۲۵:۰۴
اگر میخواهیم به وحدت ملی برسیم باید اختلافات بین مذاهب را به عرصه خصوصی و اشتراکات را به عرصه عمومی وارد کنیم . تنها در این صورت است که میتوانیم وحدت دینی را در کنار وحدت ملی داشته باشیم . نگرانی نویسنده مطلب کاملا" جدیست از همه مسئولین در همه رده های مسئولیتی انتظار میرود نگران شعله کشیدن آ تش اختلافات بین مذاهب باشند . چرا که فردا دیر است . (2161759) (alef-9)
 
برادر
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۳:۳۴:۲۵
سالهاست که تسلط یک گروه انحصارگر بر ارکان مدیریتی صداوسیما که رسانه ملی این کشور است، این رسانه و نظام جمهوری اسلامی را تهدید میکند. اینان با قرائت خاص و محدودی از اسلام و انقلاب، برداشتهای خود را بر حوزه‌های خبری وسیاسی و تحلیل و ساخت و پخش برنامه تحمیل میکنند.
اینان حتی منویات مقام معظم رهبری را هم در راستای برداشتهای خود تقطیع میکنند و با تکرار بخشهایی محدود و گزینش‌شده به تشدید انتشار دیدگاههای خود میپردازند. تلاش میکنند جناح‌بندیهای سیاسی مانند اصولگرا و اصلاح طلب را آنطور که میخواهند نشان دهند و مردم را نیز را به پذیرش این تصویر وادار نمایند ولذا متفکران اصلی این دیدگاهها را به رسانه نمیآورند. برخی از اندیشمندان و صاحبنظران را در این رسانه بایکوت میکنند و برخی دیگر را که بعضاً وزن کمتری دارند، مرتباً روی آنتن میبرند. این موضوع محدود به حوزه و جناحهای سیاسی نیز نمیشود بلکه در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز همین رویه را دنبال میکنند. حتی بجای کمک به تعاملات و تضارب آراء و گسترش کرسیهای آزاداندیشی و مناظرات پیشرفته، اقدام به ساخت برنامه‌هایی در سطح بسیار نازل و نازلتر نموده مردم را از رسانه ملی دور مینمایند و اگر کسی از فضای اندیشگی پیشرفته در کشور خبر نداشته باشد، در فضای جنجال کاذبی که این رسانه میسازد دچار افسردگی و دلزدگی میشود. (2161767) (alef-9)
 
محمود رضا
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۳:۵۲:۴۷
من یکی از بینندگان جدی این برنامه هستم و اتفاقا بسیار دقیق برنامه مورد اشاره را دیدم به نظرم این برنامه یکی از ممتاز ترین برنامه های سیماست که با تاکید بر وحدت شیعه و سنی تلاش می کند که مرز جدی بین اهل سنت و وهابیت ایجاد کند . لحن نویسنده بالااگر غرض ورزی شخصی نباشد حتما شتابزده و سطحی نگرانه است. اگر نه چرا از اینهمه تشکر مجری از اهل سنت و احترام به مردم بلوچستان و ادای احترام به خانواده میهمان سنی بیانی نشد ؟! ضمنا کتاب آقای تیجانی را هم مجری نگفت بلکه میهمان اشاره کرد . حتی خاطرم هست همین میهمان قبلا در برنامه ماه عسل شبکه سه هم آمده بود . متاسفم از بی دقتی شما ! (2161781) (alef-9)
 
اوس موسی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۴:۲۶:۳۹
ما شیعیان شناسنامه ای هستیم هیچ کدام در باره دینمان تحقیق نکردیم اگر یک جوان شیعه در سن بلوغ بخواهد تحقیق کند و بعد از تحقیق مثلا به این برسد که مسیحیت یا مذهب تسننن یهتر از شیعه هست و انرا انتخاب کند مطابق با فتوای علمای شیعه مرتد و حکم قتلش واجب است به همین ترتیب براداران اهل تسنن یا برادران مسیحی و یهودی (2161820) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۰۴:۲۷:۰۸
حالا مذهب هم مگه تو شناسنامه اومده؟ (2162840) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۵:۲۹:۳۰
چه بی ربط. یعنی صدا و سیمای یک کشور شیعی حق نداره مذهب تشیع رو تبلیغ کنه؟ در حالی تمام کشورهای مسلمان دیگه به راحتی علیه تشیع تبلیغ می کنند. (2161875) (alef-13)
 
یک نوجوان شیعه
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۵:۴۳:۰۷
آقای رجایی فر شما اصلا این برنامه را دیدین؟اگه با دقت این برنامه را دیده بودین نمیگفتین که بین شیعه وسنی اختلاف انداختن اصلا توی این برنامه به اهل سنت بی احترامی نشده و این امثال شما هستن که میخوان همه چی را به اختلاف بین شیعه وسنی بکشونن اصلا شما خبر دارین که روز به روز این وهابیا دارن زیادتر میشوند؟ اگه صدا وسیما این برنامه ها را هم برای اگاهی مردم پخش نکنه که خیلی ها از مردم شیعه وسنی که اعتقادات محکمی ندارن میرن ووهابی میشن در ضمن اون کسی که اسم این برنامه را انتخاب کرده مطمئنا از عناصر صهیونیسم نیست بلکه صهیونیسم کسانی هستند که میخوان از ادامه ی این برنامه ها جلوگیری کنند (2161892) (alef-13)
 
عیسی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۶:۰۱:۱۸
یعنی چی حرف حق و نزنیم که به وهابیت بر میخوره مثل اینکه شما هم بدتون نمیاد از وهابیت دفاع کنید (2161932) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۶:۲۸:۳۹
س.اشتباه نويسنده اين مطلب اينه كه فكر ميكنه وهابي ها جز امت اسلام محسوب ميشن درصورتي كه هم برادران اهل سنت وهم شيعه ازدست اين وهابي ها بسيار گله مندند اين فتاواي اخير مفتي هاشون رويه نگاه بندازين ميفهمين كه اينها هيچ بويي ازاسلام نبردن مثل جهاد نكاه يا حرام كردن موز وخيار براي زنان (2161971) (alef-13)
 
یوسف
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۶:۳۵:۲۶
چرا اونا هر چی از دهنشون در میاد به شیعه ها نسبت میدن و کسی ازشون اتحاد شیعه و سنی نمیخواد ولی ما تو کشورمون از شیعه در برابر وهابیت دفاع میکنیم اینطوری موضع میگیرید؟؟؟
(2161980) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۶:۳۸:۰۰
این نوشته ناشی از یک تفکر غلط و سطحی نگریست. وحدت شیعه و سنی به معنی اختلاط تفکرات این دو مذهب نیست ، مناظره علمی و مصاحبه و اطلاع رسانی درباره وهابیت وظیفه رسانه ملی است. ما باید چهره واقعی و رحمانی اسلام را به دنیا معرفی کنیم و در این راستا واجب است که ماهیت افراطی های وهابی را به دنیا نشان بدهیم. (2161987) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۶:۵۴:۱۱
صدا و سیما در ادامه کار تلویزیونهای ماهواره ای که به تشدد اختلاف بین شیعه و سنی می پردزاند و به راحتی در ایران فعالیت کی می کند ، فعالیت می کنند ، لطفا نمایندگان مجلس رسیدگی کنند (2162010) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۷:۰۹:۰۶
خوشبختانه هزار نفری یک نفر این برنامه ها نگاه نمی کنه
بعبارت دیگرتعداد مجریان و کارکنان و مهمانان برنامه های شبکه از بینندگانش بیشتر است !

موسوی (2162029) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۹:۰۴:۰۹
تو هم مثل هم اسمت دچار توهم شدیدی.خودت اهل شبکه قرآن نیستی فکر میکنی همه مثل خودتن؟ (2162163) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۷:۱۳:۳۳
باید روشنگری بشه وهابیون که الان بلای جان مردم سوریه هستند فردا بلای جان ایران می شوند
واقعیتها را باید گفت و از هر بی دینی هراس به دل راه نداد (2162035) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۷:۱۵:۴۴
یک ماه پش دراشکذر یزد یک سید توسط همین وهابیون سریریده شد
تا کی می خواهیم در مقابل وهابیون انفعالی عمل کنیم
آیا با انفعالی عمل کردن ما و هیچ عکس العملی نشان ندادن اعتقادات وهابیون که یکیش وجوب قتل شیعه است عوض می شود
آیا حرکت سازمان یافنه وهابیون برای گسترش در سرار ایران و ایجاد پایگاه در هر شهری را نمی بینید
حتما باید مانند سوریه با سرهایمان فوتبال بازی کنند تا بفهمیم صدام این زمان وهابیونند (2162041) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۷:۲۴:۲۸
بهتر بود خلاصه ای از متن برنامه را می آوردید. من برنامه را دیدم. وهابیت را نقد کرد نه اهل تسنن را. اتفاقا آن جوان از کتابهای معروف هم استفاده کرد. یعنی شما می فرمایید در دنیایی که بسیاری آیین خود را حتی در خارج کشورشان تبلیغ می کنند در داخل کشوری با اکثریت شیعه از شیعه دفاع نشود؟ در مناطق مرزی وهابیت دارد تبلیغ می کند و ما در یکی از شبکه های خودمان آن را نقد نکنیم؟! (2162053) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۰۰:۴۵:۱۶
تبلیغ وهابیت جرم است چرا با مجرمین برخورد نمی شود؟از سویی دفاع از شیعه معنایش جبهه گرفتن در برابر اهل سنت نیست. (2162712) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۸:۵۴:۲۱
خانم نویسنده !
می توانیم بنشینیم و بدون پاسخ به شبهات شبکه های ماهواره ای وهابی شاهد از دست رفتن ایمان جوانانانمان باشیم. امید وارم منظور شما این نبوده باشد. پس وظیفه ی روشنگری تشیع در عصر حاضر چه می شود؟ فراموش نکنید همانطور که موظف به حفظ وحدت هستیم باید مروج فرهنگ اهل بیت و تشیع و پاسخ دهنده به شبهات هم باشیم (2162154) (alef-10)
 
بهروز
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۱۹:۰۰:۴۵
آقای دکتر اشتباه میکنید . ما شیعیان اصلا وهابیت رو مذهب نمیدونیم که بخوایم باهاشون بجنگیم . مثل اسرائیل که ما اصلا دولت حسابشون نمیکنیم . شما نگران وحدت شیعه و سنی باشید . وهابیت رو خود سنی مذهبها قبول ندارند . اهل سنت عزیز ما هشیارتر از این حرفها هستند . (2162161) (alef-10)
 
خراسانی
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۲۰:۰۶:۳۷
با سلام
متاسفانه نویسنده این مطلب هنوز درک نکرده که آنچه مورد نقد قرار گرفته و به حق هم بوده پدیده نسبتا نو ظهور وهابیت که یک فرقه ضاله از تسنن است می باشد و در این شکی نیست که بسیاری از کشتار و خونریزی که در حال حاضر در جهان اسلام و به نام اسلام انجام می شود تحت تاثیر تفکرات همین فرقه است و بر همگان لازم و واجب است تا در جهت تنویر افکار عمومی جهان اسلام و اثبات گمراهی و ضلالت این فرقه خرافی بکوشند.

بهتر است قبل از ایجاد تشنج و نوشتن مقالات طول و دراز کمی فکر کرد ای دلسوز عالم بشریت ..... (2162267) (alef-10)
 
تیمور
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۲۰:۰۹:۰۴
سلام
هموطنان عزیز
دقت فرمایید که آن برنامه مربوط به وهابیت بود که نه اهل تسنن و نه اهل تشیع هیچکدام , آنها را قبول ندارند.
همانطور که بهائیت ، خودرا منتسب به شیعه میداند ، وهابیت نیز خودش را اهل تسنن میداند.
ولی آیا آنها راست میگویند؟ خیر
نه وهابی ها ، سنی هستند، و نه بهائیها شیعه
برنامه مذکور هم در راستای افشای وهابیت بوده است ولاغیر.
هرچند در باره ی این قبیل موارد باید بسیار بسیار با ظرافت و با دقت عمل کرد لیکن نباید دست از افشاگری نیز برداشت.
و بهتر میبود و می شد طور دیگری این موضوع ( تشرف به تشیع ) را اعلام عمومی کرد.
ولی صدا سیما آنقدر خودخواهانه عمل میکند که انتقاد پذیرنیست.
والسلام (2162270) (alef-10)
 
زهرا
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۲۰:۱۲:۱۵
ببخشید حالا واقعا شما دکترید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2162274) (alef-10)
 
مريم
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۲۱:۰۰:۱۹
به نظرم اين مقال به بهانه دفاع از وحدت دقيقا در مقام ايجاد اختلاف بين شيعه و سني است. برنامه شب آسماني كاملا وحدت گرا حركت كرد و مجري هم بارها اشاره كرد كه ويژگي اين برنامه وفاق شيعه و سني بر جهت گيري متحدانه مقابل وهابيت است اما نويسنده اين مقاله تلاش كرده تا يك قرايت انحرافي در ذهن ايجاد كند كه گويي اين برنامه عليه اهل سنت است. رعايت دقت و أنصاف رسانه ايي حلقه مفقوده اين تحليل است (2162358) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۲۲:۲۱:۱۱
بهترین تبلیغ عملکرد ماست که متاسفانه بجای جذب دفع میکنه (2162504) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۳-۰۲ ۲۳:۳۹:۴۳
بسیار برنامه خوبی هست .
حداقل یک قسمت ببینید بعد نظر بدهید !
تو این برنامه هزار بار گفته بین وهابیت و اهل تسنن فرق هست و از وهابیت انتقادمیشود (2162611) (alef-10)
 
مسعود
۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۰۰:۱۴:۴۰
اینجاست که بایدمارادونا را رها کنیم و یکی رابگذاریم غضنفر رابپاد (2162668) (alef-10)
 
مارکو
۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۰۲:۴۰:۳۲
متاسفانه برادران اهل سنت اهل تحصیل نیستند واطلاعات مذهبی وتاریخی ندارند ویا اگه دارند با تعصبی که دارند حق وحقیقت رو زیرپامیذارن شما اگه دوتا عالم سنی پیداکردید که بدون تعصب بشینن و حقیقت اسلام رو همونطوری که میدونیم ودر همه کتب اونها اومده قبول کنن جایزه دارید (2162818) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۰۹:۱۵:۵۷
انسان آزاده و میتونه آزادانه راه خودش را انتخاب کنه و عقیده اش برای خودش محترمه . نباید برای اثبات عقیده امان به بقیه بتازیم . نظر دیگران و عقایدشان هم برایشان مهمه وما به عنوان هموطن نباید اهانتی به عقاید دیگه داشته باشیم. (2163048) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۳-۰۳ ۱۰:۲۱:۱۲
موافق با نظر نویسنده هستم
اگر خلاف این برای ماها اتفاق می افتاد چطوری برخورد می کردیم؟
با شعار که نمیشه به وحدت رسید
باید اقدامات عملی کرد (2163226) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.