نظر منتشر شده
۲۶۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 221048
واکنش ظریف به نقدها و توهین‌ها به عملکردش در قبال 5 مرزبان ایرانی
بخش داخلی الف، 8 فروردین 93
تاریخ انتشار : جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۲
وزیر خارجه ایران با اشاره به نقدهای تند علیه عملکرد دستگاه دیپلماسی در قبال گروگان‌گیری مرزبانان ایرانی نوشت: می‌دانم نقدهای تند و حتی توهین‌ها به دلیل احساست پاکی است که جریحه‌دار شده است.

دکتر محمدجواد ظریف در صفحه فیسبوکش نوشت:

«دوستان سلام

مانند بسیاری از شما، وضعیت گروگان‌های ایرانی مهم‌ترین نگرانی من و همکارانم بوده و در تمامی لحظات نوروز بار سنگین انتظار خانواده‌های این قهرمانان را احساس کرده‌ام. خانواده و همکاران و بالاتر از همه خداوند بینای شنوا شاهد این اضطراب درونی و افسردگی بیرونی بوده‌اند که حتی لبخندهای گاه و بیگاه هم نتوانسته پوششی بر آن باشد.

تلاش شبانه‌روزی ما برای بازگرداندن صحیح و سالم این عزیزان به آغوش خانواده‌های‌شان است و نه تبلیغات و شعارهایی که دل خوشی ایجاد می‌کند ولی نه تنها کمکی به آزادی این عزیزان نمی‌کند بلکه چه بسا موضوع را پیچیده‌تر نیز خواهد کرد. به همین دلیل برای جلوگیری از تبعات احتمالی نگارش نامه به دبیرکل و علنی کردن آن، ساعت‌ها فکر و مشورت شد که خدای ناکرده تأثیر سوئی بر رهایی عزیزان‌مان نداشته باشد. در مورد سایر اقدامات و مذاکرات جدی که از تماس تلفنی ۵۰ دقیقه‌ای رییس‌جمهور با نخست‌وزیر پاکستان گرفته تا تماس‌های مکرر من و همکارانم در وزارت امور خارجه و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران در سایر دستگاه‌ها را در برمی‌گیرد، چنین ملاحظاتی به مراتب جدی‌تر و حساس‌تر است. به دلیل همین اقدامات و داده‌ها و ملاحظات ناشی از این تلاش‌هاست که همه مقامات مسوول از اظهارنظرهای جزئی و ریز خودداری کرده‌اند.

زمانی که به لطف خدا و با دعای مردم در بازگرداندن این عزیزان موفق شویم، من به سهم خود همه اتهامات، نقدها و حتی توهین‌ها را به‌جان می‌خرم. به دوستانی که به بنده به بهانه‌های مختلف از نحوه لبخند زدن تا وضعیت ظاهری خرده می‌گیرند هم صمیمانه عرض می‌کنم که برای خدمت به این آب و خاک و این مردم خوب بسیاری جان خود را فدا کرده‌اند، آبرو و ... هم‌چون منی در برابر آن جانفشانی‌ها متاعی کم ارزش است. البته می‌دانم که بسیاری از این نقدهای تند و حتی توهین‌ها به دلیل احساست پاکی است که جریحه‌دار شده و به قول حضرت مولانا در داستان معروف موسی و شبان:

موسیا آداب‌دانان دیگرند

سوخته جان و روانان دیگرند

عاشقان را هر نفس سوزیدنیست

بر ده ویران خراج و عشر نیست

گر خطا گوید ورا خاطی مگو

گر بود پر خون شهید او را مشو

خون شهیدان را ز آب اولی ترست

این خطا را صد صواب اولی ترست

در درون کعبه رسم قبله نیست

چه غم از غواص را پاچیله نیست

تو ز سرمستان قلاوزی مجو

جامه‌چاکان را چه فرمایی رفو

ملت عشق از همه دین‌ها جداست

عاشقان را ملت و مذهب خداست

لعل را گر مهر نبود باک نیست

عشق در دریای غم غمناک نیست

البته برخی اوقات احساسات باعث می‌شود که واقعیات تاریخی نادیده گرفته شوند. بدون هیچ‌گونه مستندی ادعا می‌شود که مثلا فلان قدرت در شرایط مشابه چنین و چنان می‌کرد و فراموش می‌شود که ده‌ها شهروند کشورهای بزرگ غربی توسط گروه‌های مشابه افراطی در افغانستان و سوریه و پاکستان به قتل رسیده‌اند و بسیاری نیز گروگان بوده و هستند. سایر دولت‌ها هم همچون ما ناگزیرند با صبر و تحمل و بدون سروصدا و تبلیغات برای آزادی شهروندان‌شان تلاش کنند، چون بهترین راهکار همین است.

به هرحال امیدوارم که هرچه زودتر با بازگشت همه این عزیزان به خانواده‌های‌شان شیرینی واقعی نوروز به کام همه بازگردد.

خدانگهدار شما»
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۱:۲۵:۰۵
اگر اندکی از وقت فیسبوکی را در فضای واقعی خرج می فرمودید ، مطمئن باشید نتیجه بهتری بدست می آوردید .
آقای ظریف ! فضای مجازی ، مجازی است ! (2042462) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۱۱:۰۷
"فرماندهان شعار" باید پاسخگوی ربوده شدن 5 مرزبان باشند.
نه ظریف و ... (2042621) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۵۳:۵۰
باید صبر کرد تا عاقبت "سیاست خنده" را دید.

امیدوارم که گریه به دنبال نداشته باشد!!! (2042718) (alef-13)
 
سیدعلی_کاشان
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۴۷:۱۸
آقایان منتقد دو تا سوال از شما دارم:
1- آقای ظریف ( یا وزارت خارجه) تا این لحظه باید چکاری برای آزادی این عزیزان میکرد که نکرده؟
2_ از این به بعد وزارت خارجه برای آزادی این عزیزان چکاری باید انجام دهد؟ (2043007) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۱۰:۳۸
ایشون زیادی صحبت می کند!
این از وظایف دبیر شورای عالی امنیت ملی است که موضع گیری کنه! (2043258) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۱۰:۰۲
اصلا"بحث این چیزا نیست. با این تروریست ها دیپلماسی جواب نمیدهد.
آقای ظریف باید بسپاره به گروه های نظامی تا اونا سریع جمعش کنند. (2043461) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۰:۳۳:۴۳
تا حالا کسی نخواسته با تروریست ها با دیپلماسی رفتار کنه . دیپلماسی با دولت پاکستانه . ضمناً گروه نظامی از آقای ظریف دستور نمیگیرند. (2043738) (alef-13)
 
امید
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۰:۴۵:۴۸
مثلا" بفرما چطور می خوان جمع کنن آقای گروه های نظامی بهتر اینه که همیشه با فکر و تدبیر صحبت کرد. (2043750) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۸:۴۴:۱۶
تصميم گيري در اين رابطه در حيطه وظايف و اختيارات ايشان نيست. (2043929) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۳:۱۰:۱۷
مگر آقای ظریف جلوی این گروههای نظامی را گرفته؟ شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیرنده این موارد است. در آن شورا فرماندهان نظامی و دو نماینده رهبری هستند که درواقع برای عملیات نظامی آنها باید طرح دهند و اقدام کنند. زمانی که اقدام نمیشود دلیل بر موافق نبودن رهبری است. (2044189) (alef-10)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۴:۳۲:۱۸
واقعا فکر کردی نیروهای نظامی منتظر اجازه وزارت امور خارجه هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2045719) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۷:۵۰:۵۶
از کی تا الان دست آقای ظریف بوده این تصمیمات. (2045969) (alef-13)
 
خندون
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۳:۴۴:۲۳
مردک اگه این کارو بکنن که از فرداش باید ایران رو مثل افغانستان ببینی... (2046456) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۱۱:۳۹
برای ریشه کن کردن این جانیان کافر من حاظرم بجنگم. اگر دولت نیروی داوطلب بخواهد،لبیک. (2043462) (alef-13)
 
یاسر
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۳:۲۲:۳۴
مطمئنم شعار میدهی !!! اینهمه نیرو داریم در ارتش و سپاه و بسیج و از همه آماده تر گروههای خیلی خودجوش که در شعار فلسطین و سوریه و همه دنیارا آزاد میکنند اما حالا که منوانسته اند سربازان وطن خودمانرا آزاد کنند خیلی راحت توپ را به میدان وزارت خارجه شوت میکنند.یک ذره انصاف هم خوب است (2043636) (alef-13)
 
بهنام
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۱۳:۰۲:۲۶
یاسر با ادب باش. برای این دو خط اظهار نظر آبکی لازم نیس به همه نیروهای مسلح کشورمون بی ادبی کنی. موندم چرا الف این بی ادبیارو حذف نمی کنه. (2050105) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۲۰:۳۹:۲۱
دوست عزیز مگه ما قوم مغولیم تا تقی شد حمله کنیم.آمریکا هم با اون همه دک و پز وقتی نیروهاش جایی ربوده میشن راه دیپلماسی رو درپیش میگیرن.بعدشم تقصیر این دولت چیه که دولت قبلی نتونسته برای مرز نشین ها کار ایجاد کنه تا جذب گروهک ها نشن؟؟؟؟؟ (2055629) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۱۹:۲۹
من از همه مسئولین و مقامات میخوام که وارد عمل بشن اجازه ندید با درخواست همکاری از مسئولین کشوری که امنیت مردم خودشونو نمیتونن تامین کنند فرصت رو از دست بدیم من سربازیم تموم شده 5 سال قبل ولی بازم به خاطر وطنم حاضرم جونمم بدم نمیدونید پدر و مادر و خانواده اون مرزبانان چه می کشند چه دردی دارند.مردم و ملت ایران عمل میخواهند که نیروهای نظامی وارد عمل بشن و جواب این افراد رو بدند. ضمناً خانواده هیچکس مسئول رفتار کسی نیست حتی خانواده ریگی ، مسئول کارهای ریگی و امثال اون نیستند. (2043472) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۲۰:۴۳
باید از نزدیکان و خانواده نزدیکتر آنان افرادی به گروگان گرفه شوند و ایران تهدید کند در مقابل شهادت هر یک از سربازان ما 10 نفر از خانواده شما را به درک واصل میکنیم و انجام دهیم و یک ضرب الاجل چند روزه برای آزادی عزیزانمان قرار دهدهمه اش میگوئیم ما مسلمانیم و نباید مقابله بمثل کنیم !مطمئن باشید از طرف برادران فهیم و آگاه اهل تسنن این اقدام وحشیانه فرزندان شیطان محکوم استفقط اندکی دست نشانده عربستان و وهابیت به این موارد دست میزنند یا راضی هستند که باید در حصار و زندان قرار گیرندمتاسفانه مسئولین ما دست روی دست گذاشته اند و موضوع مورد سو استفاده بی بی سی و امثال قرار گرفته. (2043477) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۲۲:۰۰
از دستگاه اطلاعاتی پاکستان که به رهبر القائده پناه داده بود چگونه انتظار همکاری دارید؟ (2043481) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۰:۵۶:۲۲
عزیز دلم توی همین بحث دیپلماسی هم که قاطعیتی دیده نمیشه. فقط داره زمان میگذره. با نوشابه باز کردن سربازای بیچاره آزاد نمیشن. اگه اینطوری بود تا الان گرفتار باقی نمی موندن. (2043758) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۹:۲۴:۴۱
ظریف باید افرادی را مامور می کرد تا نگذارند مرزبانان بخوابند! (2043963) (alef-10)
 
امید.ر
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۰:۲۸:۳۸
چرا مسئولین پاکستان اظهار میکنند از مسئولین ایرانی تا قبل از تماس تلفنی روحانی، هیچ تماسی با آنها گرفته نشده است و هیچ تلاشی صورت نگرفته است؟ (2044018) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۰:۳۲:۴۳
1- تهدید پاکستان
2- تهدید پاکستان (2044024) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۳:۲۱:۲۸
داداش خیلی چیزا با گفت و گو حل نمیشه
اقای ظریف مهم ترین کاری که باید میکردن این بود که دخالت نمیکردند
این مساله راه حل اطلاعاتی و عملیاتی داره
با تروریست باید اینطوری برخورد کرد
وگرنه تروریست از دیپلماسی چی میفهمه اصلا ؟؟؟؟؟ (2044204) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۷:۲۱:۱۳
بخنند و شما هم قهمران ملی از او بسازید (2044476) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۸:۲۹:۲۴
اگه حقوقدانها اجازه بدهند، فرماندهان مشکلی ندارن. (2044545) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۷:۵۷:۳۰
جان بچه های ما در دست اشرار در خطره

آنوقت بازماندگان احمدی نژاد با سوءاستفاده از این موقعیت آمده اند تسویه حساب جناحی!!!

شما را به همان هاله نورتان سوگند، دست بردارید از این بحران سازی ها که در 8 سال گذشته، سیاست کشور را منزوی و اقتصاد مملکت را ورشکست کرده.

بگذارید مدیران جدید با تدبر و تعقل آنچه صلاح مملکت است انجام دهند. (2043100) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۱۹:۵۸
من واقعا از نیروهای مسلح کشور عزیرم ایران اسلامی می خوام که درس عبرتی به این خدا بی خبرها بدهد که فراموش نکنند. فکر می کنم که این خواسته اکثر مردم ایران باشد. (2043474) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۲۲:۴۳
طفا فیلم اعترافات عبدالمالک را برای اینها پخش کنید ببینند اون که بزرگشون بود بعد دستگیری چه جور موش شده بود وبا این که اینهمه ادم بیگناه را با قساوت کشت .برای جون خودش چنان التماس میکرد واحساس پشیمونی میکرذ که هر کسی خنده اش میگرفت .ببینند وبدانند که روزی به سرنوشت اون دچار میشوند.پس شما ها که اینقدر بزدل هستید بهتره همین الان بچه های مردم را ازاد کنید و دست از کارها تون بردارید وگرنه بعدا باید فیلم التماسهای شما را ببینیم. (2043484) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۲:۱۵:۰۵
تا کنون که تدبیرشان یک کشته داده
خدا کند بقیه فدای این فرصت دادن نشوند (2043572) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۲:۰۵:۲۷
آقای ظریف بهتره به جای این همه توجه به پنج به علاوه یک کمی هم به سربازانی توجه کنه که شدن پنج منهای یک (2043794) (alef-13)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۷:۵۷:۳۱
مطمين باشيد ملت ايران در انتخابات رياست جمهوري نشان دادند كه ديگر از تند روي وتنش افزايي امثال شما خسته شده اند مطمين باشيد اگر سياست به قول شما خنده جواب ندهد علتش كار شكنيها و هتاكي هاي امثال شماست كه به جز طرز فكر خودتان و جنگ طلبي هيچ چيز بلد نيستيد (2043101) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۲۱:۲۹
اینکه ناراحتی نداره ! چرا بهتون برخورده ؟جیش العدل در همین ایرانند . در سیستان و بلوچستان ایران . به من اختیار و امکانات بدهید تا حدود 36 ساعت همه مرزبانان ایرانی را برگردانم.اگر موافق بودید زیر همین کامنت برایم یادداشت بذارید. (2043479) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۲:۱۵:۳۷
شما دیگه خیلی باحالی!!! (2043574) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۲:۱۹:۱۷
نیروی ضربتی ما اگه بخواد یک ساعته هر چی گروهکه توی مرز جمعشون می کنه. (2043578) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۰:۴۱:۳۵
آقای ظریف میگوید برای اینکه نامه به دبیرکل بنویسم یا نه و این که علنی شود یا نه کلی کار کارشناسی کردیم ! ولی من فکر می کنم کار کارشناسی دلیل نوشتن نامه نبود بلکه شهادت یکی از مرزبانان باعث شد که ایشان نامه را بنویسد !!!

ضمنا اگر در دولت احمدی نژاد اینگونه عمل می شد ، دودمانش را به باد می دادند. این را میگویم که آقای ظریف تا کوچکترین انتقادی می شود این قدر ننه من قریبم در نیاورند !
درست است که ما از وزیر خارجه و دولتمان حمایت و برای موفقیتشان دعا می کنیم، اما این دلیل نمی شود که کوتاهی های آن ها را به هر بهانه ای توجیه کنیم !

آقای وزیر ! در این چند وقت که مثلا شما داشتید پیگیری می کردید مقامات پاکستان گفتند از طرف ایرانی ها هیچ پیگیری نشده ! حتی بعضا منکر حضور مرزبانان در پاکستان شدند ! مقامات ما هم قبل از شهادت یکی از مرزبانان می گفتند کانال زدیم (!) به زودی آزاد می شوند و همه چیز حل میشه ! بعد که خبر شهادتش پیچید ، مقامات دولتی هر روز یه چیز می گفتند یک روز استاندار می گفت خبر صحیحه ! معاون وزیر فرداش می گفت تکذیب می کنم. روز بعد می گفت من خبر رسمی ندارم اگه کشته بودن حتما به ما خبر می دادند!!!! .....

با این وضعیت انتظار دارید هیچ انتقادی هم نشه ... (2044032) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۸:۲۲:۱۴
گریه امثال شما رو به دنبال داره خوشختانه (2044537) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۰۱:۴۱
دقیقا وظیفه ظریف هست که پاسخگو باشه. ضمن اینکه شما هم کم شعار ندادید، دیپلماسی مدبرانه، اعتبار گذرنامه، خردورزی، دفاع از اعتبار ملی...
از اول دولت تا الان شما بشمرید چقدر امتیاز دادید و چقدر گرفتید؟ (2042734) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۵۰:۰۷
مسئله اگر ديپلماتيك بود،‌ به ظريف مربوط مي شد. ماجرا اين است كه با يك گروه تبهكار، طرف هستيم نه با يك دولت. (2043010) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۷:۳۴:۱۲
بنام خدا

دوست عزیز چرا انقدر بیریط صحبت میکنید؟
آیا حفاظت فیزیکی از مرزها برعهده وزارت خارجه است؟ آیا عدم استفاده از نیروهای آموزش دیده کوتاهی وزارت خارجه است؟ آیا وزارت خارجه باید پاسخگوی استفاده از سربازان باشد؟ آیا وزارت خارجه باید پاسخگوی استفاده از چادر بجای دکل های دیده بانی باشد؟
انتظار شما واقعا چیه؟ آیا وزارت خارجه باید سفیر پاکستان رو احضار کنه و به گروگان بگیره؟

راستی دوستان و همفکران شما که چند هفته پیش بخاطر دیدارهای خانم اشتون، مقابل سفارت اتریش تجمع کرده بودند، در این مدت مشغول چه کاری هستند؟ چرا برای تجمع دیروز کاری نکردند؟ آدم وقتی عکس های اون تجمع و پلاکاردها و نوشته هایی رو که اون دوستان همراه داشتند مجدد نگاه میکنه، میفهمه که فاصله شعار تا عمل و هردوی اینها تا اعتقاد قلبی چقدر زیاده! (2043071) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۱۷:۲۲
این وظیفه شورای امنیت ملی است
آقای وزیر خارجه عضو این شورا است و ریس این شورا هم ریس جمهوره و دبیر این شورا هم که شمخانی است و منتخب ریس جمهوره!
هرچه هست مربوط به این دولت است
در ضمن کل نیرو انتظامئ زیر نظر وزارت کشور است، بخش مرز هم زیر نظر وزارت کشور (2043267) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۱۵:۳۷
خوب اگر ربطي به وزارت خارجه ندارد، اعلام كنند. (2043467) (alef-13)
 
احمد کاوه
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۰۸:۴۷:۱۵
سلام دوست عزیز شما که اطلاع ندارید حداقل در یک مورد آن صحبت نفرمایید
محل نگهبانی در دکل بتنی بوده و از امن ترین مقر های دیده بانی بوده و نیرو ها در نیمه شب و در ساعت تعویض پاس کمین خورده اند . (2045102) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۸:۰۰:۰۷
دقیقا وظیفه فرماندهان نظامی و انتظامی هست که شرایط مناسب برای دفاع از مرزها رو فراهم نکردند. اینها نمیتونند امنیت نیروهای خودشون رو تامین کنند بعد میگن امنیت مردم رو فراهم کردیم. این امنیت موجود در جامعه بدلیل وابستگی های دینی و اخلاقیشون هست نه امنیتی که شما مدعی اون هستید (2043104) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۱۹:۴۸
اگر اجازه می دادند که فرماندهان ؛ بلای ریگی و مزدوران فتنه رو سرشون در می اوردن. (2042876) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۴۳:۴۴
بازم شعار تو خالی! (2042918) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۲۶:۴۲
شعار رو در دستگیری ریگی به عمل ثابت کردند. (2042980) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۰:۳۸:۳۱
فکر کنم ریگی هم چند سال جنایت کرد تا دستگیر شد و پاکستان هم در مورد دستگیری ریگی داستان دیگری میگفت. (2043745) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۴۸:۴۱
یعنی دستگیری ریگی هم شعار بود ؟
پس 2 ضرب 2 میشه 8 ! کی به کیه ؟ ماست هم سیاهه ! (2043008) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۳۱:۰۱
دستگیری ریگی شعار نبود اما تو هم از پشت پرده دستگشریش هیچ نمیدانی (2043298) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۳ ۲۳:۵۴:۰۷
علت گروگان گیری کوتاهی مسئولان نظامی بوده الان هم باید با صبر و حوصله کار انجام بشه احساسی نظر ندین. (2050746) (alef-13)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۸:۳۲:۵۳
نیروی زمینی سپاه قرار بوده وارد عمل بشه اما انگار آقایون میخوان تجربه دیپلماسی خنده همه چیز رو حل کنه (2043173) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۸:۵۱:۴۲
پس میشه دقیقا مسئولیت ایشون رو شرح بدین؟
البته منهای لبخند زدن! (2043216) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۰۸:۳۵
دوست عزیز من فک می کنم ایشون دندان برای ریاست جمهوری تیز کرده اند، که همه جا ظاهر می شوند، و الی یک مسئله امنیتی را باید دست اهلش داد تا حل کنند .
از بیانیه ی ایشون احساس خود نمایی و مظلوم نمایی دیده می شود. (2043255) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۰:۳۷:۵۶
دوست عزیز من فکر میکنم اگر این فضا سازی رسانه ای کار تروریستها ودشمنان نباشد حداقل اینکه کار ساده اندیشان است.که البته احساسات پاکشان جریحه دار شده.وچه خوب که هنوز احساساتمان جریحه دار میشود وباید بشود.ووجدانمان درد میگیرد و باید بگیرد.ولی دوستان برای عملیات نجات موفق (چه سیاسی وچه از طرق دیگر؟؟؟)حتما باید فضایی آرام وغیر رسانه ای وجود داشته باشد.وقتی موضوع رسانه ای شد واقعا کار سخت وبرخی اوقات تا حدی غیر ممکن میشود. سعی کنیم به مسئولین سیاسی وبخصوص نظامی فشار رسانه ای وارد نکنیم تا در آرامش وبر اساس تخصص خود عمل کنند انشاالله نتیجه مثبتی میگیریم. (2043425) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۹:۴۶:۱۲
ببخشید کدوم فرماندهان شعار، این دولت که دولت تدبیر و امیده !!!!!!!!!! پس امیدتون چی شد جیگگگگگگگگر (2043984) (alef-10)
 
دكتر علي فيروزكوهي
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۰۶:۱۵:۵۳
منم موافقم، نيروهاي نظامي تو همه چي ( از سايت اينترنتي گرفته تا بانكداري و فروش نفت وگاز ) دخالت ميكنن . درمورد همه مسائل ( از حجاب خانومها تا انتخابات امريكا ) نظر ميدن. اونوقت سرباز مارو ميكشن اقايون سردار كلا بيخيالن. اين جريان چه ربطي به ظريف داره؟ سردارهاي ما ( البته همشون دكتر هم هستن ) ارتش امريكا رو تهديد ميكنن اونوقت جرات يه سفر ساده به پاكستان رو ندارن؟ اين مساله بيشتر به نيروهاي نظامي دوطرف مربوط ميشه نه وزارت خارجه. البته نيروهاي مسلح ما يه فرق بزرگ با همه نظاميان دنيا دارن اونم اينه كه همه سردارهاي ما دكترا دارن و در نتيجه خيلي باكلاسن ! اصن تقصير ماهاست كه پرتوقع شديم و انتظار داريم اقايون نظامي شركتهاي نفتي و باشگاههاي فوتبالو ول كنن برن تو بيابون سرباز نجات بدن!!!؟؟؟؟ (2045010) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۰۸:۴۸:۱۳
جهان بدون خشونت
گفت و گوی تمدنها
کدوم فرمانده کدوم شعار را می‌فرمایید؟ (2045105) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۱:۰۲:۲۶
منظورت شمخانی دیگه؟ میدونم چند فرماده منتظر لب تر کردن دولتن اما ما مسئولین ترسویی داریم (2046262) (alef-13)
 
کیارش
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۲۰:۲۸:۰۳
فرماندهان که برای مرزبانی سرباز وظیفه می فرستند چرا خاموشند؟
سربازی که بدون تعلیم و داشتن سابقه برود نقطه صفر مرزی نتیجش همینه ، چقدر خوب می شد آقایان که به اصطلاح خودشان را نظامی می دانستند پاسخگو باشند ،
رئیس سازمان نظام وظیفه باید پاسخگو باشه چرا سرباز وظیفه بدون هیچ امکانات و تعلیم و حقوق باید اینطور بی ارزش تلقی بشه و در بدترین جا خدمت که چه عرض نکم گوشت جلو تانک بشه.
یادآوری می کنم آقای ظریف وزیر امور خارجه است و نه نقشی تو اعزام این عزیزان به قتل گاه داشته و نه وظیفه ای برای تایید طلاحیت و توانایی آنها . (2049251) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۱۵:۴۸
برادر من.منصف باشیم. ابتدا باید فرمانده اونها و کسانی که چند نفر آموزش ندیده رو فرستادند پای مرز مورد توبیخ قرار می گرفتند. کسانی که فریادشون تمام دنیا رو پر کرده و بجای فعالیت اقتصادی و سیاسی بهتر بود به وظیفه اصلی خود می پرداختند. بعد از گیر افتادن انها شما به من بگوئید که وزارت امور خارجه چکار میتونست بکنه که نکرده؟ (2042630) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۵۵:۲۳
شما را ارجاع میدم به این مطلب که در سایت الف منتشر شده تا ببینید نیروهای انتظامی ما ومخصوصا سپاه به چه کار مشغولند!!
((سرلشکر جعفری: ظرفیت عظیم سپاه در اقتصاد مقاومتی می‌تواند به دولت کمک کند

تاریخ انتشار : جمعه ۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۵

فرمانده کل سپاه گفت: در عرصه اقتصادی، سپاه و بسیج این آمادگی ........ (2043355) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۳:۳۶:۰۹
برادر عزیز بهتر نیست شما کار خودتان که برقراری امنیت است را انجام دهید برای اقتصاد و تولید دیگران که وظیفه دارند آماده هستند (2043654) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۲:۰۹:۱۷
برادر من شما هم بهتره اینقدر فرافکنی نکنی
اولا سپاه با نیروی انتظامی فرق داره
دوما مگه همین سپاه نبوده که امنیت رو به مناطق غربی برگردوند
حالام اگه دیپلمات های خندان اجازه بدن به مناطق شرقی هم بر می گردونه (2043796) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۲۱:۳۲:۱۱
این نشون می‌ده که دولت علاوه بر ناتوانی در تأمین امنیت با دستگاه‌های امنیتی عریض و طویل زیرمجموعه‌اش، در مدیریت اقتصاد هم ناتوان است. (2044741) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۲۴:۲۷
بهتره رئیس یک گروه فرهنگ و ادب در فیس بوک باشند
تا وزارت خارجه (2042642) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۳۲:۴۱
فعلا که خبر دستگیری و خبر اعدام مرزبان هم تو همین فضای مجازی اعلام شده توسط جیش العدل!

فعلا که دیپلماسی رسانه ایه که در دنیا داره کارها رو پیش میبره...

بعد هم، شما میخوای مخالفت کنی، بکن، ولی دیگه صداقت و انصاف رو کنار نذار در مخالفت ات!

نکته های فضای واقعی (به قول شما) رو اگر بخواهد مطرح کنه، چه بسا جان آن چهار مرزبان دیگر رو هم به خطر بندازه. (2042658) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۵۰:۵۲
نه خیر دوست محترم ! این دلیل بر غفلت دولت از فضای حقیقیه . (2043012) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۸:۵۳:۰۹
خبر تویتری این گروه رو کسی باور نکرد، وقتی مقامات محلی تائید کردن این موضوع مورد قبول قرار گرفت! (2043221) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۴۲:۱۳
خسته نشدید بسکه کنار گود نشستید و گفتید لنگش کن!!!! کسانی رو که قبول داشتید هم توی گود کاری نکردند که!!! بس کنید بگذارید حداقل در این زمینه ها کاری که درسته رو انجام بدن... (2042684) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۰۲:۳۷
در فیسبوک؟ (2042735) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۱۲:۰۳
اون کسانی که کاری نکردند ریگی رو تو خاک کشور دستگیر کردند قربان، شما خواب بودی (2042749) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۸:۴۹:۵۰
در مورد روند دستگیری ریگی اطلاعاتت رو کامل کن.

اگه دستگیری ریگی به همون راحتی بود که شما فکر می کنید، زودتر از اونها دستگیرش می کردند. اگه همون آقایون به این راحتی توانایی دستگیری جیش العدل را داشتند، چرا داوطلب نشدند ؟؟ سر سرباز وطن سیاسی کاری و مصلحت طلبی می کنند ؟ (2043206) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۱۸:۱۶
اونوقت میشه بفرمایید ریگی تو خاک کشور چه می کرد؟!! (2043268) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۳۹:۳۰
جند الله هم پس از کشتن چندین نفر نابود شد.... (2043518) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۳:۴۴:۲۰
همون ريگي اول كلي جنايت كرد بعد دستگير شد
مي دونيد چند نفر رو كشته بود بدون اين كه بتونيم نجاتشون بديم؟! فقط قربانيان تاسوكي رو بشمريد
ريگي رو قبل از جناياتش كه نمي شد دستگيرش كرد
در حين جنايت و گروگانگيري هم كه باهاش برخوردي نشد و كسي نجات داده نشد
پس اين مقايسه كلا بي ربطه
انشاالله اين عزيزان با همين روشهاي ديپلماتيك نجات داده بشن
ولي هر نوع شدت عمل و حركت نظامي در اولين لحظه به قيمت جون اين جوونها تموم ميشه
حالا شايد چند سال بعد اين ها هم مثل ريگي دستگير بشن
اون روز رو ميشه با روز دستگيري ريگي مقايسه كرد نه امروز رو!! (2043667) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۵۰:۳۷
اهمال کاری نیروهای نظامی چه ربطی به وزارت خارجه داره !! چهارتا سرباز رو بدون امکانات و آموزش لب مرز میزارن تو چادر اونوقت به وزارت خارجه اعتراض میکنن ! (2042707) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۸:۵۴:۳۴
شما سربازی رفتی؟
به کدوم سرباز مرزبانی چادر میدن بره استراحت کنه؟
این فیلم خیلی تابلو بود ساختگیه!
وگرنه بومی های منطقه هم اینقدر گلابی نیستن در این مناطق نا امن چادر بزنن و برن پیک نیک! (2043226) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۲۵:۰۶
به ریس شورای امنیت ملی که مربوط می شه!!
نمی تونه دبیر شورا را عوض کنه! (2043288) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۵۰:۵۸
ظریف دوست داریم
روحانی مچکریم (2042708) (alef-13)
 
م
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۰:۵۹:۳۱
داداش خودتم که گرفتن بازم ببینم میام همین شعار مسخره رو بدی و تشکر کنی!!! (2044046) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۱:۴۷:۱۱
منظورت خنده است؟ (2048196) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۱۱:۰۶
اقای ظریف بهتر نیست پیام های جهانیتان را از طریق فیس بوک بدید و گزارش به مردم خودتون رو از طریق شبکه های اجتماعی داخلی؟؟؟ (2042745) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۵۲:۰۰
بهتر نيست مسئولان، دست از لجاجت بردارند و فيسبوك را آزاد كنند؟ (2043014) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۲:۱۱:۳۸
چه ربطی داشت؟


الف جان دقت کن خودت میگی "نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود." (2043800) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۲۳:۴۲
می دونی مشکل کجاست!؟
مشکل اینجاست که یک گروه میان کاری رو خراب می کنن بعد توقع دارن دیگران به بهترین شکل و سریعترین زمان ممکن اون خراب کاری رو درستش کنند!

دوست من؛ اگر نیروی انتظامی ما به جای اینکه عده ای سرباز وظیفه آموزش ندیده و بی تجربه رو برای حفاظت از مرز، آن هم مرز خطرناک پاکستان نمی فرستاد الان وضع این نبود!

بارها و بارها در مورد خطرات ناشی بی انگیزه بودن، بی تجربگی و موقتی بودن حضور نیروهای وظیفه هشدار داده می شد ولی حیف و صد حیف که گوش شنوایی نبود و فقط به فکر این بودند که برای راحتی خود از عده ای سرباز وظیفه که راهی جز اطاعت امر ندارند استفاده کنند و همیشه با این شعار که "سربازی از جوان مرد می سازه" آینده نگری و مصالح دیگر را نادیده گرفتند و کار خود را توجیه کردند.

ای کاش بجای موضع گیری های به دور از انصاف و منطق کمی به اصلاح عمل خود و آینده نگری برسیم. (2042767) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۵۲:۵۵
عزیز جان ! اگه یه عده به جای خنده ، جدیت به خرج می دادن هم الان وضع این نبود ! (2043015) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۴۴:۳۹
اون پهپادایی که 2 ما پیش تو برنامه ثریا نشون میدادید کجائن الان؟ (2042801) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۰۲:۱۸
ببینم چهار پنج سال پیش که تو همون منطقه 11 نفر از سربازها توسط جند الشیطان گروگان گرفته شدن و رفقای شما مثل جلیلی و متکی سر کار بودن و تو فیس بوک هم نبودن چند نفرشون رو آزاد کردید؟ واقعا چرا شما ما مردم را گاگول و کم حافظه فرض میکنید؟ (2042834) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۵۶:۱۴
نظرت درباره پیام ریگی برای معاوضه فتنه گران با بچه های نیروی انتظامی چیه ؟ همون رفقای شما ؟! ( در مصاحبه با bbc ) (2043024) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۸:۵۵:۴۳
خوبه که همینا ریگی رو تو خاک ایران بدون درگیری گرفتن! (2043230) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۲:۰۷:۴۲
ریگی را اعدام کردن گفتن دیگه تمام شد و ریشه را زدیم پس این جانورها چی هستند دقیقا؟ (2043562) (alef-13)
 
ناصر خادمی
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۰۴:۰۴
بی نام گرام. حرف و تهمت زدن نه مایه می خواهد و نه زحمت دارد. مطمئنم که آقای ظریف کمتر از بنده و جنابعالی دلسوز و وظیفه شناس و کاربلد نیست. (2042838) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۱۷:۵۴
از کجا می دانید خرج نمی کنند؟ لااقل این آقا تحصیل کرده و باسواد و دارای سوابق روشن عملی و اجرایی است. ساعات کار ایشان هم طبق مشاهدات مذاکرات ژنو خیلی بالاست. در مرد این حاثه هم در وهله اول باید مقامات نظامی و انتظامی جوابگو باشند نه ایشان (2042871) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۲۲:۳۰
خب شعور شما به این چیزا نمی کشه دیگه!
بده یه وزیر با مردم مستقیم ارتباط داشته باشه؟؟
واقعا لیاقت شما 10 تا بدتر از احمدی نژاده! (2042883) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۸:۰۲:۳۵
ارتباط مستقیم! (2043107) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۹:۲۲:۰۴
بله عزیزم ارتباط مستیم. مگه قراره همه دنبال ماشین مسئولین بدوند؟! راه های دیگه ای هم هست. کجای کاری شما؟ (2044589) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۲۱:۳۵:۲۶
ارتباط مستقیم با آدمائی مثل خودش که از فیلترشکن استفاده می‌کنن، نه مردم. (2044754) (alef-13)
 
آقا مهرداد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۲۷:۲۱
چه ربطی داره عزیز من؟ مگه ظریف باید بره سر مرز وایسه نگهبانی بده که حالا مقصر میدونیدش؟ این استدلالات بچگانه چیه آخه؟ به همین ترتیب میتونید بگید اگر ظریف کمتر میخوابید، اگر ظریف کمتر ناهار میخورد، اگر ظریف کمتر خونه میرفت، اگر ظریف کمتر با گوشیش بازی میکرد، اگر ظریف کمتر از سرویس بهداشتی استفاده میکرد هم قاعدتا نتیجه بهتری حاصل میشد؟ مگه سوپرمنه؟ شما فکر میکنم با مقوله شرح وظایف کلا آشنایی ندارین؟

به هر حال همه سیاستمداران بزرگ جهان امروزه به نقش فضای مجازی واقفند و حتی میبینید اکثر سیاستمداران مطرح جهان هم در شبکه های اجتماعی گوناگون عضو هستند و حالا اینکه شما در این مورد چه نظری دارید عقیده شخصی خودتونه و کاملا قابل احترامه. اما خواهش میکنم استدلال نامربوط و بی ربط با موضوع و اصطلاحا سفسطه نفرمایید. (2042981) (alef-13)
 
f
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۷:۲۹:۲۱
برو عمووووووووووووووووووووووو (2043068) (alef-13)
 
آرمان
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۴۷:۳۰
البته ظاهرا حضرت عالی هم در همین فضای مجـــــــــــازی تشریف دارید اگر کمی به خودتان دقت کنید معنای جدیدی از مجازی را درک می کنید ! (2043333) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۰:۱۷:۰۶
متاسفم براي خودم كه ميبينم يك عده يك قضيه كاملا ملي را براي برطرف كردن كينه هاشون استفاده ميكنند،يه عده ميتوپن به سپاه يه عده به وزارت خارجه
وقي پنج سرباز ما گرفته ميشود اينجوري ما مردم به هم ميپريم اگر خداي نكرده به كشور ما حمله شد با اين اوصاف روي همديگر اسلحه ميكشيم براي پيدا كردن مقصر
دوستان متن اقاي ظريف را بخوانند خيلي زيبا دارن ميگن بابا همه مسولين دارن تلاششان را ميكنند هم سپاه كه خدمات بي بديلش در سركوب پژاك در همين چند سال اخير و هم وزارت خارجه در بعد ديپلماسي و هم نيرو هاي امنيتي
وقتي كه همچين مساله اي پيش مياد كه بعد نظامي و امنيتي ان و حتي بعد ديپلماسي ان نبايد كاملا رسانه اي شود كهباعث سواستفاده بد خواهان شود بعد هم همانطور كه دكتر ظريف گفتند اين مساءل با دقت تمام در شوراي عالي امنيت ملي بررسي ميشود و تمام جوانب را در نظر ميگيرند بعد عمل ميكنند كه نياد روزي كه ما حركتي كنيم و باعث سواستفاده بدخواهان شود و اينكه دوستان احساساتي نشوند پهپاد كه بدردر ازازسازي گروگان ها نميخورد،اميدوارم تلاش مسولين نتيجه دهد و سخنان سردار شمخاني را تم مدنظر داسته باشد كه ميگويند يه برنامه اساسي براي مرز هاي شرقي دارند (2043392) (alef-13)
 
مشهدی
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۳۷:۲۹
اصلا به وزارت خارجه و ظریف ربط نداره وزارت خارجه فقط میتونه با کشورها گفتگو کنه نه با تروریستها . مسئولین نظامی و مرزبانی باید پاسخگو باشند واقدام نظامی انجام دهند مثل ترکیه که در برابر حمله پ پ ک با قدرت نظامی پاسخ میدهد (2043514) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۴۰:۵۱
همونطور که مشکل ریگی با اقدام نظامی حل شد این مشکل هم فقط به همان صورت حل میشه .وزارت خارجه جز گفتگو با مقامات رسمی کشورها وظیفه دیگه ای نداره .در اینجا هم چون مشکل امنیتی بود به درستی به وزارت کشور سپرده شد (2043521) (alef-13)
 
گنجی
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۲:۳۱:۴۰
آخی!!!
چه متن ادبی جالبی

احتمالا مزدوران گروه ریگی با خواندن این متن متاثر خواهند شد و دست از شرارت برخواهند داشت!

این بابا برای محافل شعر خوانی خوبه نه به عنوان رکن اصلی درگیری در ماجرای گروگانگیری (2043590) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۳:۴۰:۵۴
امان از دست شما تندروها برادر من فضای مجازی خیلی خیلی واقعیه (2043662) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۰:۰۶:۵۸
اولا همين كه آقاي ظريف هرازچندگاهي بخشي از فعاليت و أقداماتش و برنامه هاي روزانه اش را براي مردم بيان مي كند بسيار عالي و مطلوب است و فيس بوك هم ابزاري براي ارتباط سريع و بدون واسطه مي بأشد و اگر هم هر روز و يا هفته اي يك مصاحبه از ايشان در مطبوعات منشر مي شد حتما به اين موضوع گير مي دادي دوما دوست عزيز مسئوليت تأمين مرزها بر عهده وزارت أمور خارجه نيست و اينكه به دليل سوء تدبير يا مسائل ديگر اين اتفاق افتاد نبايد إصلاح و رفع آن را تنها از كسي كه نقشي در بروز آن نداشته توقع داشت به حال وزارت أمور خارجه عمل كرد مثبت و قابل دفاعي طي اين مدت داشته است (2043710) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۰:۴۵:۰۸
کاش برادران سردار به جای اظهار نظر در هر موضوعی الان بدون شعار به میدان تشریف بیاورند. (2043749) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۷:۳۰:۰۵
برادر عزیز
لطفا مجددا مطلب آقای ظریف را بخوانید مخصوصا قسمت آخر را:

"بدون هیچ‌گونه مستندی ادعا می‌شود که مثلا فلان قدرت در شرایط
مشابه چنین و چنان می‌کرد و فراموش می‌شود که ده‌ها شهروند
کشورهای بزرگ غربی توسط گروه‌های مشابه افراطی در افغانستان
و سوریه و پاکستان به قتل رسیده‌اند و بسیاری نیز گروگان بوده و هستند.
سایر دولت‌ها هم همچون ما ناگزیرند با صبر و تحمل و بدون سروصدا
و تبلیغات برای آزادی شهروندان‌شان تلاش کنند،
چون بهترین راهکار همین است" (2043875) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۷:۳۳:۳۷
چه ربطی داشت؟ حالا اگر اطلاع رسانی از طریق صداوسیما انجام بده، وقت تلفی نیست از فیسبوک انجام بده وقت تلفی هست؟ اصلا میدونی فیسبوک چی چیه ؟ (2043879) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۸:۴۲:۴۷
استفاده ايشان از فضاي مجازي براي پاسخ به نقد ها و نگراني هايي است كه در همين فضاي مجازي مطرح ميشود. (2043926) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۵:۵۳:۰۶
چی میگی آقا شما برو خدا پدر و مادرتو بیامرزه
دنیال بهانه ایی (2044375) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۲۳:۵۵:۳۶
چرا کسی از شما دوستان از مسئولین نیروی محترم انتظامی که با شکایات متعدد خودشان از هر منتقدی در باره عملکرد این نیرو، راه هرگونه ایرادی و شبه ای به خودشان را بسته اند سئوال نمی کند. برادران نماینده حداقل نطقی در دفاع از ابروی کشور بفرمایند( مثل نطق آقای کوچک زاده در باره خانم اشتون) (2046476) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۳:۴۴:۵۰
لطفا اگه میشه به کلماتتون فکر کنید...فیس بوک برای آقای ظریف سرگرمی نیست میحطی هست که میتونه راحت حرفاشو به منو تو بزنه....
زنده باد ظریف و روحانی... (2047265) (alef-13)
 
عبدالله
۱۳۹۳-۰۱-۱۴ ۱۱:۲۵:۲۶
سایت محترم الف ،سلام علیکم ،
درپاسخ به کسانی که اظهارات غیرمنصفانه ای کرده اند جا یا علامت منفی قرارندادید.نمی شود که همه مثبت بدهند.هر چه میگردم علامت منفی نمی بینم (2051092) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۱:۳۳:۵۸
ما از آقای ظریف کمال تشکر و قدردانی را داریم.ایشان به دبیرکل سازمان ملل نامه زدند و دبیر کل سازمان ملل هم به ایشان قول دادند که حتما دعواشون کنه و بهشون بگه که دیگه از این کارهای بد بد نکنند. (2042475) (alef-13)
 
سوره
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۵۵:۴۶
خداوند به دکتر ظریف و دیگر مسئولین کمک کنه که بتونن این کار بزرگ رو هم با موفقیت انجام بدن
اما این واقعیتیه که همه جا لبخند جواب نمیده
اشداء علی الکفار رحماء بینهم (2042820) (alef-13)
 
م
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۶:۲۶:۲۶
آقاي ظريف به جاي خنده گريه كن به جاي ديگران اسلحه دستت بگير به اين
جماعت جيش العدل حمله كن تا اين جماعت ... راضي باشن اگرتونستي مثل
اونا هم فكركن تا كاري به كارت نداشته باشن (2044415) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۵۹:۱۴
این فتح الله ما هم میتونه به دبیر کل نامه بنویسه (2042830) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۴۷:۴۹
خوب میگفتی چند سال پیش که 11 نفر گروگان گرفته بودن می نوشت ! نکنه انتظار داری ظریف دستور حمله به پاکستان رو بده ؟ (2042921) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۰۴:۵۲
محکوم می کنیم
راه حل نظامی ندارد
مورد قبول ما نیست
مورد تایید ما نیست
دعوت می کنیم به ارامش
جزایر تا ابد ایرانی هستند
به کاردارش اعتراض کردیم.

جز گفتن این حرفها خداوکیلی خروجی شما چه بوده؟پاسپورت ایرانی هم که بی ارزشترین پاسپورت جهانه هر فرودگاهی هم که میرویم از مسافرای دیگه جدامون میکنن جیبامونو میگردن انگشت نگاریمونم میکنن در عربستان هم کهک لی با خفت و خواری با ایرانی ها رفتار می کنند
این بنده خدا رو هم که از بین بردن
چه داشته اید؟ خداییش چهار تا دیپلم هم میتونن کار دیپلماتهای شما را بکنند جز رفتن در استخر در برزیل و ... چه داشته اند؟ (2042841) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۵۵:۱۳
همه اين مشكلات، از بركت وجود جناب احمدي نژاد است. از زماني كه دولت جديد آمده، وضعيت تغيير كرده. شما به سفر مقامات اروپايي به ايران توجهي نداري؟ (2043023) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۲:۲۵:۲۲
آره همونا که واسه نرگس محمدی میان؟! (2043585) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۱۵:۲۲
مثلاً نظر حضرتعالی اینه که ظریف یک کلاشینکوف برداره بره لب مرز و هل من مبارز بطلبه؟ دولت قبل همچین ارتباط کشور رو با مجامع و مراکز قدرت جهانی قطع کرده که تقریبا تنهائیم. دولت به جز رفتار و تلاش دیپلماسی چه ابزار دیگری در اختیار داره؟ اصلاً نیروهای مسلح در چنین وضعی چه کاری میتوانند انجام دهند؟ یک وقت دشمن روبرو موضع گرفته که وضع معلومه. یک گروه چند نفره محلی به خاطر بی مبالاتی یک یگان انتظامی، تعدادی سرباز رو به گروگان برده. بالاخره اگر نیروهای مسلح هم اقدامی میکنن که حتما بیکار ننشستن، که نمی تونن همه جا جار بزنن. این قبیل طعنه ها از خودیها عین نیشتر زخم میزنه (2042864) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۸:۵۸:۲۵
وقتی دولت پاکستان توان مقابله با تروریست ها رو نداره دولت میتونه مجوز اقدام نظامی برای برخورد با تروریست ها رو از دولت مذکور بگیره!
دقیقا کاری که امریکا با گردن کلفتی در مورد بن لادن کرد!
ولی میبینین که دولت پاکستان با دهنکجی به دستگاه دیپلماسی دولت منکر هرگونه تماس توسط دولت ایران در این مورد هست! (2043235) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۰:۰۸:۴۵
همین کار رو کردند ( از دولت پاکستان خواستند ایران عملیات جستجو رو تو خاک پاکستان انجام بده ). دولت پاکستان اجازه نداد. آرشیو خبرها رو جستجو کنید. (2043377) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۴:۵۱:۵۱
عزیز من! آخه عینکتو عوض کن!
مگه دنیا، به چهارتا کشور استعمارگر میگن؟!
دیپلماسی احمدی نژاد تو آمریکای جنوبی و آفریقا رو نمیبینی؟! (2044316) (alef-13)
 
توحید
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۱:۳۵:۳۵
بقیه رو هم میکشن با این اوصاف
حالا ببین (2042477) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۱:۴۱:۱۲
چند نکته وجود داره
اول اینکه اونایی که گفتن وزارت خارجه مانع عملیات ما شد ! ما هر روز داریم میبینیم شما در داخل و خارج از کشور بدون اجازه وزارت خارجه هر کاری دوست دارید میکنید حالا تو این یه مورد میخاستید از وزارت خارجه اجازه بگیرید
دوم اینکه اقای ظریف : شما چه انتظاری دارید از دوستانی که کارشون اینه که از ریش شما یا راه رفتن شما یا خنده شما ایراد میگیرن معنی اون شعر رو متوجه بشن
سوم این که توی خبر های تلوزیون ما هر روز میشنویم که امریکا به خاک پاکستان حمله کرده و تروریستها رو هدف قرار داده{لطفا نگید که مردم عادی هستند} و شدیدا محکوم میکنیم امریکا رو اونوقت حالا چی شده که همه میگیم باید وارد پاکستان شیم و مرزبانانمون رو ازاد کنیم
اگه اون تعرض به حاکمیت پاکستان هست اینم هست
نکته بعدی اینه که مثل همیشه الف منتشر نمیکنه (2042491) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۴۶:۲۷
احسنت گل گفتی . (2042695) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۲۱:۱۹
1- امروز چی دیدی؟!
2- شما به معنی شعر یافتن و فیسبوک بازی بپردازید، شاید تروریستها از خر شیطان پیاده شوند.
3- نتیجه دیپلماسی رو خودت دیدی، منتظر باش نوبت تو هم برسه، اونوقت از تو اسارت ببینم از این کامنت ها می نویسی؟
4- الف کامنتتو تایید کرد. مثل همیشه دروغ های شما ثابت میشه! (2042765) (alef-13)
 
م
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۶:۳۴:۳۵
چرا مغلطه مي كني بگو از چي ناراحتي برو سراصل مطلب خودت مي دوني
همه اينها بهانه است (2044427) (alef-13)
 
محمود
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۵۷:۲۷
کاملا مشخصه که تز مناسبات سیاسی و نظامی ایران و پاکستان "هیچی" نمیدونی (2042825) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۴۸:۵۸
:))) شما دانایی کلی فقط عمو ! (2042923) (alef-13)
 
الی
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۷:۲۸:۳۹
حالا واسه اینکه شما نگی ما چقدر نمک نشناس هستیم این دولت توی این هشت ماه اومد اینهمه بهمون خوبی کرد ... اشتونو اورد ایران.. کاری کرد اشتون از نزدیک ندیده از دنیا نریم... بهمون سبد کالا داد ... سبد کالا داد.... سبد کالااااااااااا... داد... با کله گنده های امریکایی و غربی دست داد و روبوسی کرد که یه وقت عقده ای نشیم که همش با این جهان سومی ها روبوسی شده.... بعدش دیگه چیکار کرد؟؟؟؟ بزار فکر کنم... اهان یادم اومد ... شب سال نو واسمون مس مس داد( همون اس ام اس) بعدش همینجوری داره قربون صدقمون میره که ماهم حیا کنیم و از خیر گرفتن یارانه بگذریم که ( عمرا بگذریم) بعدش دیگه چیکار کرد؟ هیچی دیگه کلا همینجوری هی داره مذاکره میکنه نامه میده... مذاکره میکنه ... نامه میده انقدر که نامه دونی و مذاکره دونی ملت در اومد توی این هشت ماه... و یکی از کارای خیلی بزرگی که کرد که عمرا هیشکی جز همین دولت از پسش بر نمیومد این بود که اومد غنی سازی رو کرد 5درصد از 20 در صد... کلی امتیاز داد به اون وری ها... هی کوتاه اومد هی کوتاه اومد اون وقت اونا باز تحریم کردند داخل هم که همینطور قیمتها دارن سر به فلک میزنن ... مسکن مهرم که کلا زد از ریشه داغون کرد اگه یه کار مثبت هم انجام شده بود قبلا اینم مثل چنگیز خان مغول واسه اینکه هیچی از دولت قبل باقی نمونده باشه زد ویران کرد... خلاصه خداییش این دولت کاری کرد کارستان ... یعنی چون دید مملکت داری خیلی سخته همچین داره رفتار میکنه که عمرا چهار سال دیگه انتخاب نشه تا بره بشینه خونه حقوق دانی شو ادامه بده.دیالوگ رد و بدل شده بین دو خانم در مترو دیروز: گندی که احمدی نزاد در هشت سال زد این دولت در هشت ماه زد این یه رکورده.
خلاصه تنها چیزیکه میشه گفت اینه: باریکااله مرد با خدا باریکالله.. باریک الله شعبون کدخدا .. باریک الله.. (2043067) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۰:۰۲:۲۱
شما فعلا یارانه تو بچسب که قطع نشه... اگر روح همکاری در همه بود و اگر خودخواه نبودیم که الان مملکت پیشرفته بود... چشم و هم چشمی ها به جایی رسیده که دیگه توی دزدی هم چشم و هم چشمی میشه. اگه اون کلک زد چرا ما نزنیم. اگه اون دروغ گفت و تونست بیشتر بگیره مگه من دیوونه هستم که دروغ ناقابل و نگم. پس ما چنگیز خوان نمیخوایم که گند بزنه چون خودمون استاد گند زدنیم. ای کاش یه کم مطالعه کنیم به جای شعاری بودن. دنبال این نباش که اون خانم تو مترو چی گفت یه کم تحقیق کن ببین کشورهایی که پیشرفت کردند چه کردند. در آخر اگه از واژه های مجعول و زشت نامه دونی یا مذاکره دونی استفاده میکنین نشونه ی تاثیر مثبتیه که از الگوی اخلاقی جناب احمدی نژاد کسب فرمودین. در ضمن خرید دلار و سکه فراموش نشه. (2043369) (alef-13)
 
م
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۶:۴۱:۵۵
به جاي الي بنويس سنگ پا آقاي روحاني كارههاي اشتباه احمدي نژاد درست كنه كاربزرگي كرده شما اين هشت سال كجابودي حتما فضابودي اين هشت ماه اومدي زمين (2044439) (alef-13)
 
مهران
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۵:۱۸:۵۵
خوب حالا هم ظريف به جان کري بگه که اين تروريست ها را هدف قرار بديد تا مردم ما نگويند که مردم بيگناه را مي کشيد، تا ما باور کنيم که امريکا راست مي گويد!!!!!!
البته مطمئن باشيد که همان طوري که آقاي رفسنجاني فرمودند امريکايي ها در خواست پول مي کنند و تا پول را اول نگيرند کاري نمي کنند و وقتي هم که پول از ما گرفتند باز هم کاري نمي کنند و مي گويند شما تحريم هستيد و ما با تروريسم هاي عليه شما کاري نمي کنيم چون به اونها داريم دلار مي دهيم که نظام شما را ساقط کنند.
حالا وزير امور خارجه يا هر کسي ديگه از مقامات هرچقدر دلش مي خواهد لبخند بزنيد، قبل از اينکه شما لبخند را ياد بگيريد آنها بلد بودن از اين لبخند ها و به عبارتي ديگر اصلا آنها اين لبخند را به شما ياد دادن

دشمن چو از هر حيلتي فرو ماند
سلسله دوستي بجنباند
آنگاه در دوستي کاري کند که هيچ دشمن نتوان کرد (2044343) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۲۱:۳۷:۱۸
عقل هم خوب چیزیه. پهپاد آمریکائی به عروسی مردم حمله می‌کند و مردم عادی پاکستان را به اسم «طالبان» می‌کشد، آن وقت شما این طور توجیه می‌کنید؟ انشاء ا... خدا معادل جنایات آمریکائی‌ها در پاکستان را نصیبتان کند. (2044758) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۱:۴۱:۴۷
وااااااای چقدر مودب، آدم میمیره از این همه ادب.
آقای ظریف با عرض معذرت باید بگم اون درسی که به اسم دیپلماسی خوندی در حال حاضر چیزی جز خفت برای ما نداشته، هر چند خیلی ها سرشون زیر برفه! (2042493) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۳۴:۱۳
فعلا که داریم نتیجه تفرقه افکنی های رفیق بی ادب جنابعالی رو میبینیم و چوب اون رو داریم میخوریم! (2042660) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۰۹:۲۴
والا تا موقعی که اون بی ادب بود از این خبرا نبود. رفقای باادب شما که سرکار اومدن یهو چوب که چه عرض کنم...
اون از افتضاح ژنو، اینم از مرزیانامون! (2042743) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۵۸:۲۴
اها یعنی رفیق ما باعث شده اون سربازا رو گروگان بگیرن
تفاوت بین رفیق ما رفیق شما در ازاد شدن گروگان های ایرانی در بتد مخالفان سوری بود که بدون اینکه خون از دماغ کسی بیاد ازاد شدن
دیپلماسی عمومی در بستر فیس بوک چجوری اون سربازها رو ازاد میکنه
دوستانی هم که از عملکرد دولت دفاع میکنن یا سربازی نرفتن یا درد دوری از خانواده رو نکشیدین مطمنا نمیدانند ندیدن بچه ده روزه یعنی چی.... (2042828) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۵۸:۲۶
شما فراموش كردي كه در زمان رفيق شما، مرزبانهاي ايراني را مي كشتند و فقط مورد اخير را يادتان هست؟ (2043028) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۴۷:۰۶
اگر خفت شما در سربلندی ایران است پس انشالله همیشه در خفت باشی ! (2042699) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۱۲:۰۸
احسنت زیبا گفتی این افراطیون همیشه در خفت هسنند (2042857) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۰۰:۲۷
سربلندی ایران شهادت مرزبانان ایرانیه؟! (2043242) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۱۱:۴۴
بنده خدا هر چه می کشیم از سیاستهای پرخاشگرانه ودشمن تراشانه دولت مورد علاقه شما یعنی دولت دهم است ! تخم این گروه های تند رو در زمان دولت تند رو کاشته شد ! (2042748) (alef-13)
 
امير وژ
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۴۶:۴۸
دكتر جان تو يه دونه اي دوتا بودي هيات ميزديم به مولا .ادامه بده به كارت حرف اي معدود انحصار طلبا با پرونده معلومشون رو گوش نكن (2042804) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۰۵:۱۹
ببینم اون موقع که سر شما بیون برف بود و در همه عرصه ها افتخار و عظمت دوستان شما برای ازادی اون 11 مرزبان چه کردند؟ چرا این سردارها کار نمیکنند و اگر کاری از دستشون نمیاد استعفا نمیدن؟یا پوزش نمیخوان (2042843) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۲۹:۵۸
چون وزارت فخیمه دیپلماسی اجازه نمیده! (2042985) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۲۴:۰۱
تو اصلا چیزی از دیپلماسی می فهمی؟؟ (2042890) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۲۸:۳۶
در ژنو فهمیدیم! (2042983) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۰۰:۵۵
آقای ظریف با این هم مذاکرات مثبتی که با غربی ها داشتید. و با این هم امتیازات رنگا رنگی که از کیسه خلیف بخشید. به دستاورد های آن توجه کردید. این دستاورد ها نتیجه اعتماد جنابعالی و همقطاران شما به غرب می باشد.
- گروگانگیری دیپلمات ایرانی در یمن
- ترور دیپلمات ایرانی در یمن
- حمله سفارت خانه ایران در لبنان و بمب گذاری
- حملات متعدد و بمب گذاری به برخی از پایگاه های حزب الله در لبنان
- سیاست های اخیر دولت پاکستان بر علیه ایران
- گروگان گیری سربازان ایرانی و انتقال آنان به خاک پاکستان
طراح و حامی تمامی ابن عملیات توسط غرب وحشی که با جنابعالی مذاکره می کردند. همزمان هم عملیات برعلیه ایران اجرا می کردند. جنابعالی نیز می خندید. (2042519) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۲۸:۲۰
نه قربان اشتباه نکن !! اینا نتیجه دلخوری کسانیست که می بینند روابط ایران وغرب رو به بهبود است واز این روال بس نگران و غمگینند ومنافعشان را در خطر می بینند مثل عربستان و دولت فخیمه روس در ضمن حمایت از سوریه ولبنان هزینه دارد همان حمایتی که شما آن را لازم می دانید !! چرا از این حمایتها ایراد نمی گیری ومثل صدا سیما ادعا نمی کنی این دشمنی و حرکات تروریستی به علت پیروزی بشار اسد وحزب الله لبنان وحمایت ایران از آنان است ؟!!!! (2042776) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۰۶:۳۸
آن مرد که به دوربین نگاه میکرد و به مردم میخندید رفته است علی آقا (2042848) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۰۶:۲۳
علی آقای عزیز اون حوادثی که شما در بالا اشاره کردی در خارج از کشور که سازمانهای جاسوسی بیگانه و تروریستها در آنها آزادانه فعالیت می کنند اتفاق افتاده ، مگر چند سال قبل گروگانگیری و شهادت سربازان بیگناه توسط گروه ریگی اتفاق نیفتاد ! اتفاقا همه این حوادث نشاندهنده موفقیت سیاستهای دولت در حوزه سیاست خارجیه که همه دشمنان و مرتجعین خارجی را به واکنش وادار کرده تا به هر طریقی که شده نتایج آنها را خنثی کنند. (2042946) (alef-13)
 
Ali
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۱:۴۶:۰۲
علي
آقا سقوط هواپيمايي مالزيايي و حوادث اكراين را هم أضافه كني پر بارتر مي شه (2044088) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۰۲:۲۹
ظریف عزیز
از مدح و ثنا خوشم نمیاید اما

اهل بهانه و نق نق، همان ها هستند که عملکرد تحقیرآمیز بین المللی خودشان در 8 سال گذشته را فراموش کرده اند.
باورت کرده ایم و می دانیم زبان سیاست گاه ناگشودنی است. چه آنکه اگر برملا باشد که دیگر سیاست نیست.

شما و آقای زنگنه را گل سرسبد کابینه می دانیم و آرزو می کنیم ایکاش بر کرسی اقتصاد کشور هم چنین جدیت و نوآوری حضور داشت تا به فرمایش رهبری، کمترین وابستگی اقتصادی را به خارج داشتیم. (2042520) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۰۹:۲۲
ول کن این پوپولیست بازی ها رو جناب ظریف. به کارت برس. (2042530) (alef-13)
 
نکته سنج
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۲۸:۴۶
ابتدا معنی "پوپولیست" را از جوانفکر بپرس بعد به کار ببر! (2042650) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۱۱:۲۰
باشه تو بلدی.
از حقارتی که آقای ظریف واستون به ارمغان اورده لذت ببرید، آقایون گذرنامه معتبر! (2042746) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۱۱:۱۰
برو بابا تو هم دلت خوشه با این صفحه فیس بوکت . سربازای بیچاره رو دارن یکی می کشن و ما به اقدامات دیپلماتیک راضی هستیم . (2042531) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۱۲:۲۳
والا اونارو دارن یکی یکی شهید می کنن، این آقا داره فیسبوک بازی میکنه. (2042750) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۳۶:۳۸
اون پهپادایی که تو برنامه ثریا نشون میدادید کجاست الان؟ (2042789) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۰۷:۲۶
تو برو بلیت بگیر برو سیستان بلوچستان نحاتشون بده (2042851) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۴۱:۱۹
لازم بشه می ریم از شما هم کسی نظر نخواست! (2043324) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۲:۲۱:۳۲
لازمه ديگه ، همش حرف ميزنيد ، يه مشت آدم ناتوان و بى سواد كه فقط بلديد نق بزنيد و از زمين و آسمان ايراد بگيريد چون در عصر تحول شما ها جا مونديد و فقط دنبال رو امثال خودتون هستيد و به تنها جايى كه دستتون ميرسه همون داستان اونهاست

بزرگ بشيد و از تلاش براى زندگى بهتر نترسيد و شعار نديد آقايون احمدى نژادى،
خود احمدى نژاد ميدونه چكار كرده و صداش در نمياد آنوقت ما بايد شما نق نقوها را تحمل كنيم؟

لطفا خاموش (2048218) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۱۵:۴۵
من به عنوان کسی که یک تار موی دکتر ظریف عزیز رو با اکثریت مسؤلان قبل و حتی فعلی عوض نمی کنم با تمام این شرایط موجود باز هم به عملکرد دکتر ظریف اعتراض دارم کار باید نتیجه داشته باشه و نتیجه ی این کار در حال حاضر مرگ یک انسان بوده و این به هیچ وجه قابل جبران و قابل توجیح نیست...و ابدأ قبول ندارم که خانم افخم مسؤلیت مستقیم جان سربازان رو بر عهده ی پاکستان می دونن.
از مسؤلین دیگه که هیچ انتظاری نداشتم و ندارم ولی از دکتر ظریف انتظار داشتم برای همین الان اعتراض دارم. (2042540) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۲۴:۳۴
ظریف جان با قدرت به کارت ادامه بده و به ندای بدخواهان توجه نکن که اینان از هر فرصتی برای کوبیدن طرف مقابل استفاده میکنند و کاری ندارند که این حرکتشان به نفع کشور است یا به ضرر !! (2042548) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۱۳:۳۳
چقدر هم نفع رسوندن به کشور! نفع دون مملکت ترکید! (2042752) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۳۳:۴۱
ودر تایید شما اضافه می کنم باور کنید بعضی از همین به ظاهر دلسوزان منتقد بدشان نمی آید 4سرباز دیگر هم کشته شوند تا بتوانند تیزی چاقوی زبانشان را تا دسته بر قلب دولت روحانی ومخصوصا جناب ظریف فرو کنند !! (2042781) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۲۱:۴۳:۱۳
تو یکی در دل منتقدین هستی که این تهمت‌ها را به آن‌ها می‌زنی؟ خدا هدایتت کند و کینه‌ات را برطرف نماید. (2044766) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۲۹:۲۲
موفق باشی وزیر دلسوز ومحترم حتما نهایت تلاش را خواهی کرد والبته پایان دادن به این وقایع بسیار حساس است وباید سنجیده عمل کرد انشا الله خداوند در این مهم یاریتان کند وسربازان عزیز وطن به سلامت برگردند وجشن نوروز واقعی را آن وقت بگیریم . (2042555) (alef-13)
 
افشین
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۴۶:۰۲
عملکرد بسیار عالی دکتر ظریف در همین مدت کوتاه وزارت ، یک سری از رقبای سیاسی شکست خورده را وادار به خورده گیری بی منطق نموده
خدا قوت دکتر (2042575) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۱۴:۳۳
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
مطمئنم خودت هم به این حرفت به دیده جک می نگری! (2042754) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۵۳:۱۷
از شما مچکریم انشاله هرچه زودتر راهی بسیار خوب برای آزادی دیگر عزیزان سرباز که هم اکنون در اوضاع بسیار بد و گریزانی هستند کاری صورت بگیرد (2042593) (alef-13)
 
اسماعیل
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۲:۵۹:۰۶
مثل اینکه شما بیشتر دوست داری توجیه کنی! اگر واقعا برات خیلی مهم بود بجای لبخند زدن و نشستن با کاترین و وندی، میرفتی پاکستان تا از نزدیک پیگیر میشدی نه بیرون گود بشینی و بگی 50 دقیقه صحبت کردم!!!
حالا هم بجای نوشتن تو فیسبوک بیا درست با مردم صحبت کن و ازهمه بخصوص خانواده گروگان ها عذرخواهی کن (2042603) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۳۷:۴۸
بره پاکستان چیکار کنه؟ میشه کمی توضیح بدی؟ (2042792) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۳۹:۳۱
اون کسی که باید از مردم عذرخواهی کنه سازمان نظام وظیفه وسردارهایی هستند که این سربازها را بدون آموزش کافی فرستادن پیش یک مشت تروریست و آدمکش (2042794) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۴۲:۵۶
بنده خدا فکر کردی گروه جیش الشیطان آدم ربایی کرده تا توان نظامی وخشم ایران را ببیند ؟!!! مگر او نمی داند با یک کشور ویک ارتش قوی سر وکار دارد که می تواند به راحتی نابودشان کند !! پس وقتی گروگان می گیرد هدفی دارد و پای همه چیزش ایستاده واگر به آنها حمله کنیم اول کاری که می کند کشتن سربازان است پس اگر قرار است جان سربازانمان را نجات دهیم باید سنجیده عمل کنیم . (2042798) (alef-13)
 
امير
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۵۰:۴۲
تو آخه چي از ديپلماسي ميفهمي اگه رفته بود پاكستان هم الان ميگفتي اي پول بيت المال رفت بريد دكتر بخدا خانواده هاتونم در عذابند با اين طرز فكر (2042813) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۱۰:۳۲
باز خوبه ظریف 50 دقیقه برای یافتن راهی برای کمک به اون سربازهای اموزش ندیده وقت گذاشته و نگرانه شما که همین چند سال پیش برای اون 11 مرزبان که همگی کشته شدن قدم از قدم بر نداشتید تو نت جستجو کن شاید بفهمی چی میگم البته اگه سوادش را داری (2042854) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۰۴:۳۳
جناب آقای ظریف شما توجهی به خرده گیری وتوهین هانداشته باشید وبا تمامتوان همچون گذشته به خدمات ارزنده خود ادامه دهیدمرورزمان وتاریخ همه حقایق را نمایان می سازد طبیعت سیاست درهمه جا ازجمله کشورماازاینگونه بد اخلاقیهارا دارد. درقضیه هموطنان دربندمان ضمن آرزوی آزازادی هرچچه سریعتر آنه متاسفانه مسئولان اصلی در این داستان مانند نیروی انتظامی که مسئولیت اصلی در جلوگیری از بروز حادثه راداشته ودارندونیز قوه قضاییه کاملا سکوت کرده وبرخی از مغرضین نیزفقط درراستای سیاستهای تخریبی دولت وشخص جنابعالی به عنوان یکی ازمهره های کلیدی دولت تدبیروامید نوک پیکان خودرابر روی شما نشانه گرفته اند پیروز باشی انشائالله (2042610) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۴۵:۳۶
شخصا ریگی واین گروه را در چه در حملات تروریستی قبلی وچه در جریان ربودن سربازان جهت قوت بخشیدن به اهداف گروه انحرافی می دانم وچه بسا مقرشان در خود ایران باشد ! (2042802) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۰۵:۵۴
اين كسانى كه به ظاهر و خنده وعملكرد تو ميخندند ظاهر و خنده و عملكرد رئيس دولت قبل را فراموش كردند (2042612) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۱۶:۰۰
جنابعالی هم تفکر و تعقل رو به فراموشی سپردید! (2042755) (alef-13)
 
فرهنگ
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۰۹:۵۷
خداوند پشت وپناهت قهرمان.منش مردان بزرگ همیشه گذشت. (2042619) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۵۶:۳۱
قهرمان تعلیق هستند ایشان!!!!!!!!!! (2043360) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۱۱:۴۲
این گروهک پست اعلام کرده اند که 13 فروردین یکی دیگه از گروگان ها را خواهند کشت. بدیهی است که می دانند که مردم سربازان وطن برایشان مهم است . به همین خاطر روز طبیعت را که مردم جشن میگیرند انتخاب کرده اند که جشن مردم را از بین ببرند که اگر این اقدام کثیف را انجام دهند واقعا از بین خواهد رفت.
فقط جناب وزیر یک سوال! اگر خدای ناکرده با همه تلاشهای دیپلماتیک شما و دولت این سربازان شهید شدند، آنوقت چه؟ فقط از طریق دیپلماتیک محکوم می کنید؟ و از خدا می خواهید که به خانواده هایشان صبر دهد؟ (2042623) (alef-13)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۱۶:۴۲
به نظرم نقدها ازانصاف خارج شده به هر حال تاختن به رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان کار درستی نیست.ولی نقد منصفانه و تلنگر لازم است. (2042633) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۱۸:۵۶
آیا اینکه برادر شهید دانایی فرد خبر شهادت رو از تلویزیون شنیده و هیچ کسی باهاشون تماس نگرفته هم دلیلش اینه که نمی خواید از جزئیات حرف بزنید که اتفاق بدی نیفته؟ یا دلیلش اینه که انسانیت و احساس وظیفه اهمیتی نداره و اگر هم پیگیری هست فقط برای به خطر نیفتادن منافع عده ایست؟ وزیر و رئیس جمهور و قوای نظامی و اصولگرا و اصلاح طلب می خندند! نوبت خنده مردم هم می رسه.... (2042634) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۲۶:۴۲
بعید است نیروی انتظامی با داشتن فرمانده فهیمی مثل آقای احمدی مقدم، خانواده این سربازان را رها کرده باشه و ارتباطی باهاشون نداشته باشه. (2042897) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۲۰:۰۷
یعنی تمام تلاش شما نوشتن یک نامه و یک مکالمه تلفنی بوده؟ عجیب نیست؟ (2042636) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۴۱:۳۶
سپاه الان کجاست چه میکنه؟ اصلا نیرو فرستادن دنبال این سربازها بگردن؟ تو خحالت نمیکشی؟ (2042796) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۳۳:۴۴
ظریف خان اجازه نمیده کاری بکنن. می خواد از طریق فیسبوک مسائل رو حل و فصل کنه. (2042993) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۱۵:۳۶
می خوایی دستور حمله به پاکستان رو بده ؟ (2042865) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۲۹:۵۰
به وزارت خارجه چه ربطی داره؟؟؟؟

سپــــــــــــــاه و ارتــــــــــــــــش کجـــــــــــــــــــان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2042904) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۳۴:۳۶
جدا خودتون کامنت های همدیگه رو بخونین به تناقض نمی رسین؟ (2042994) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۲۹:۱۲
ان شاالله وزیر امور خارجه موفق باشند. ما مردم هم با دعای خیر ایشان را مشایعت می کنیم تا کارها با تدبیر و تامل پیش برود. نتیجه ای از اقدامات احساساتی عاید نمی شود. (2042653) (alef-13)
 
من
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۳۵:۳۱
خیلی عجیبه. یه نفر رو کشتن این آقا هنوز داره دنبال راه حل دیپلماسی هستن و افتخار می کنن به 50 دقیقه تماس تلفنی روحانی با پاکستانی ها. شرم نمی کنه؟ (2042664) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۱۷:۰۵
شرم؟
اینقدر دروغ گفتن که دیپلماسی بلدیم که خودشون هم باورشون شده! (2042757) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۲۷:۱۳
شماها باید شرم کنید که از آب گل آلود ماهی میگیرید ! (2042772) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۴۳:۳۸
اون کسی که باید شرم کنه اون افرادی هستند که 4 تا بچه را با 2 تا کلاش قراضه فرستادن تو یک چادر وسط تروریستها نه دولت وظریف (2042799) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۴۸:۵۷
شما جنازه این عزیز رو دیدی ؟!!! پس حرف نزن ! بزار مسئولین کارشونو انجام بدن ! (2042807) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۵۶:۳۹
تو از روش کار در این موارد چیزی نمی دونی !! این آقا بیشتر از شما در گیر ماجراست وبهتر از شما می دونه چه باید بکنه در 50دقیقه تماس که قصه تعریف نمی کردند حتما در حال چاره اندیشی بودند وانشا الله نتیجه مثبت می گیرن تا منتظران شکست دیپلماسی دولت روحانی از غصه دق کنند ! (2042824) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۱۲:۰۲
اون سال که 11 سرباز را سر بریدن سردارها و دستگاه دیپلماسی پایداری چی هاچه کردند؟ (2042856) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۳۴:۱۹
شرم رو باید اونی بکنه که سرباز خواب رو گذاشته لب مرز نه ظریف (2042907) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۳۶:۱۰
اون سربازا رو نمیذاشتن لب مرز الان ناموس شما اسیر بود. اونوقت می فهمیدن دیپلماسی فیسبوکی یعنی چی! (2042997) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۵۳:۳۷
همه جای دنیا کماندو ها و گاردارو میزارن برای جاهای نا امن و سر بازا رو برای جاهای ساده
تو ایران سردارا رو میزارن تو پرسپولیس و سازمان لیگ و ساخت پل و نیروگاه و سربازای ساده رو میفرستن تو دهن شیر (2043536) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۳:۵۷:۲۹
سرباز صفر لب مرز!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 (2043697) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۳۸:۱۸
آدم از حرف و بهانه گیری برخی تعجب میکنه. اعلام شده که برابر اطلاعات موجود، اسرا به کشور پاکستان منتقل شدن، شما بفرما غیر از تقاضا و خواهش از سران طوایف، علمای اهل سنت و نیز مقامات پاکستان و مجامع بین المللی، دولت چه کار دیگری در توانشه که انجام نداده؟ مگر غیر از این گروه کوچک تروریستی، یک ایرانی هم پیدا میشه که از اسارت این عزیزان راضی و خوشحال باشه؟ ولی چه باید کرد که دولت و ملت انجام ندادن و کوتاهی می کنن؟ به خدا شما که خودتو خیلی «من» حساب میکنی و شرم مقامات کشورتو خواستاری، بعیده اصلاً دلت برای این اسرا بسوزه.
سایت محترم الف هم اخیراً به اسم آزادی بیان، هر اهانتی به دولتمردا رو منتشر میکنه. از عبارات «اگر مردی» نسبت به رئیس جمهور تا «شرم نمیکنه» نسبت به وزیر خارجه (2042915) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۰۶:۳۷
دوست عزیز، شما از شرح وظایف وزیر امور خارجه چه میدونی؟ فکر میکنی که اگر قرار بر مداخله نظامی بشه، رئیس جمهور و وزیرامور خارجه تصمیم گیرنده هستند؟ تنها کاری که دولت میتونه انجام بده تحت فشار قرار دادن دولت پاکستانه همین و گروهک تروریستی جیش العدل همینطور که از اسمش برمیاد (تروریستی) از دولت پاکستان دستور نمیگیره و دولت پاکستان برشی در تصمیم گیریهای اونها نداره!!!
خودمونیم، انصافاً تا حالا قانون اساسی کشورت رو خوندی؟ (2042947) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۵۲:۲۷
آقای ظریف از شما ممنونم و میدونم که تمام تلاش خود را میکنید ما هم صمیمانه برای شما دعا میکنیم که در این امر مهم موفق باشید (2042714) (alef-13)
 
صدر
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۵۳:۳۱
اقاى ظريف شما مورد اعتماد رهبرى و ملت هستيد و ميدانيم كه اينجور مسائل در سطح بالا و با حضور همه مديران عالى كشور مطرح و تصميم گيرى ميشود و البته اميدواريم به بهترين وجه و كمترين خسارت و با حفظ عزت و غرور ملى كشور اينكار انجام گيرد
. اميدواريم از اين ببعد نيروهاى نظامى و فرماندهان بفهمند كه نميشود با ٥ سرباز وظيفه و يا كادر مرزبانى نمود همانطور كه بدنبال غنى سازى اتم و اينجور چيزها هستيم بايد بفكر غنى سازى مرزهاى كشور كه اولين نقطه استقلال كشور هم هست باشيم ، نيروهاى نظامى و مسلح و امنيتى كشور انشاالله متوجه ضعفهايشان شده و دست از سياسى بازى و تقصير بگردن ديگران انداختن برداشته و بفكر چاره و برنامه باشند .
آقاى وزير خارجه از چشم ملت تيزبين و با هوش كشور پوشيده نيست كه بازندگان سياسى و رانت خواران اقتصادى و تحريمها و سوء استفاده كنندگان از بيت المال و فرصت طلبان سياسى بدنبال بهانه براى ضربه زدن به اعضا و مديران كابينه و دولت هستند ، شما براى رضاى خدا و خلق خدا وظايف خودتان را طبق قانون اساسى و منويات رهبرى معظم انجام دهيد . (2042717) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۳:۵۸:۱۲
فقط مشت آهنين مانند انچه پوتين در چچن کرد يا اسرائيل در عمليات خشم خدا کرد جواب اين جماعت وحشي زبان نفهم است. وقتی سخنگويشان هم ميگويد حرفش برو ندارد پس ببين چقدر زبان زور لازم است.

الف اگر فکر ميکني خشن نوشته ام عمل انها که خشن تر بوده است. (2042727) (alef-13)
 
غلام
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۰۲:۵۹
با سلام
اظهارات آقاي ظريف درست و بجا ولي ايشان ميتوانند مراتب نگراني و خواسته ها و مطالبات مردمي و بار مسئوليتي سنگين و تبعات ناشي از اين اقدامات جيش القتل را كه باعث جريحه دار شدن احساسات و ....مردم در داخل و خارج شده است و سطح انتظارات و احقاق حق را در مورد مطالبات مردمي كه بحق هم هست در مورد مسائل امنيتي و حفظ و حراست و جان اين سربازان و پاره هاي تن مردم ايران است را به طرف هاي مربوطه گزارش و گوشزد كند و از تمامي راهكارها در اين زمينه استفاده كرده و گزارش بدهد(بغير از نكات امنيتي) و مردم واقعا توقع دارند نمود اين اقدامات و پيگيريها را لحظه به لحظه مشاهده نمايند.و حتي شده دوتا توپ و تشر هم بگويد تا اينها و طرفدارانشون بدانند كه تبعات منفي اين جريان برايشان چقدر گران تمام ميشود (2042736) (alef-13)
 
بصیرت با شکوه
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۰۳:۲۷
متن نامه ظریف به بان کی‌مون درباره مرزبانان ربوده‌شده و اقدامات تروریستی علیه ایران -
به نام خداوند بخشنده مهربان

عالیجناب

وظیفه ناگواری است که باید خبردردناک احتمال کشته شدن یکی از پنج مرزبان ایرانی، که در تاریخ 7 فوریه 2014 توسط یک گروه افراطی تروریستی در منطق مرزی میان ایران و پاکستان ربوده شده اند، را به اطلاع شما برسانم . این حادثه آخرین مورد از اعمال ددمنشانه تروریستی علیه شهروندان، دیپلماتها و غیر نظامیان ایرانی و غیر ایرانی به شمار می رود که از جمله موارد زیر را در بر می گیرد:

- بمب گذاری و حملات تروریستی در مناطق مرزی شرق کشور طی ماه های اخیر که منجر به کشته شدن حداقل 12 سرباز شده است؛

- دو مورد حمله با خودرو بمب گذاری شده علیه ساختمان های دیپلماتیک و فرهنگی ایران در بیروت در روزهای 19 نوامبر 2013 و 19 فوریه 2014 که منجر به کشته شدن یک دیپلمات ایرانی و تعدادی از نگهبانان و تعدادی از عابران غیر نظامی لبنانی شد؛

- ربودن و قتل دیپلمات های ایرانی در صنعا، شامل ربودن یک یپلمات ایرانی به نام آقای احمد نیک بخت در 21 ژوئیه 213 و قتل وحشیانه یک دیپلمات دیگر ایرانی به نام اقای ابوالقاسم اسدی در تاریخ 18 ژانویه 2014؛

- حمله انتحاری به ساختمان سرکنسولگری ایران در پیشاور در تاریخ 25 فوریه 2014 که منجر به کشته شدن دو نگهبان و مجروح شدن تعداد زیادی شهروندان عادی پاکستان شد.

با کمال تاسف شواهد موجود حاکی از آن است که تمامی این اعمال تروریستی بزدلانه علیه جمهوری اسلامی ایران و شهروندانش توسط گروه های تروریستی مورد حمایت دولتی با الگوهای مشابه تامین منابع مالی، هماهنگی و مدیریت مشابه صوت پذیرفته اند. جامعه بین المللی باید در مورد پیامدهای ناشی از تنش ها و خشونت های فرقه ای منطقه ای و فرامنطقه ای که به صورت نظام مند در بخش های مختلف منطقه ما سازماندهی، هدایت و حمایت می شوند، هشیار باشد. در واقع با یک نگرش تاریخی و در یک تحلیل واقع بینانه، پیامدهای میان مدت و طولانی مدت این روند خطرناک دامن همان کسانی را خواهد گرفت که برای نیل به اهداف نسنجیده خود با توسل به اینگونه اقدامات کوته بینانه و شتاب زده سعی در جبران شکست ها و محاسبات غلط راهبردی گذشته خود را دارند؛ آنان بیش از همه از خشونت و افراط فرقه گرایانه ای که خود می پراکنند زیان خواهند دید.

به علاوه تردیدی نیست که در منطقه ما رابطه نزدیک و تنگاتنگی میان اقصاد مبتنی بر جنگ، خشونت های افراط گرایانه و تروریزم از یک سو و مواد مخدر و جرائم سازمان یافته فرامرزی از سوی دیگر وجود دارد. جمهوری اسلامی ایران پیشتاز مبارزه با قاچاق مواد مخدر است، به حدی که مواد مخدر کشف شده در ایران معادل سه چهارم مواد مخدر کشف شده در کل جهان را تشکیل می دهد. ایران در خط مقدم مبارزه با این تهدید جهانی قرار دارد و به همین خاطر از نظر جانی و مالی بهای سنگینی را پرداخته است؛ بدون آنکه جامعه جهانی در تحمل این بار همکاری و یا کمک فنی به ما داده باشد و یا حداقل با آنانی که این همه هزینه های سنگین را بر شهروندان و سر بازان شجاع ما تحمیل کرده اند به صورت جدی مقابله کند. در حالیکه که فداکاری ما موجب شده است که جامعه بشری کمتر از خطر مواد مخدر رنج ببرد، جامعه بین المللی به اندازه کافی در این مبارزه پایان ناپذیر ایران را یاری نکرده است. صرف محکوم کردن اعمال تروریستی کفایت نمی کند.

مردم ایران در چند روز گذشته در حالی نوروز -- که توسط مجمع عمومی ملل متحد به عنوان روز بین المللی صلح، همبستگی و حسن همجواری به رسمیت شناخته شد -- را جشن گرفتند، که همگی در رنج و انتظار خانواده های این قهرمانان ملی شریک بودند. علیرغم اقدامات دولت های پاکستان، لبنان و یمن، گروگان های ما همچنان در اسارت بسر می برند و عاملان جنایات علیه شهروندان ما هنوز به جزای اعمال خود نرسیده اند. مردم ایران حق دارند خواستار اقدام قاطعانه جهانی شوند؛ اقدامی که در عمل منجر به بازگشت گروگان هایشان به وطن و مجازات مسئولین این جنایت ها علیه هموطنان شان باشد. یک نمود در خواست مشروع مردم ایران، حرکت خودجوش مردمی جوانان ایرانی در جمع آوری یک میلیون امضا برای درخواست از جنابعالی و دیگر مقامات بین المللی جهت انجام اقدامات موثرتری برای بازگشت سریع تر گروگان های ایرانی به وطن است. من نیز با ارسال این نامه به این موج می پیوندم.

از شما در خواست دارم این نامه به عنوان سند مجمع عمومی، شورای امنیت و شورای حقوق بشر ملل متحد منتشر شود.

فرصت را برای تجدید احترامات فائقه مغتنم می شمارم.

محمد جواد ظریف

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران
- (2043455) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۲۴:۲۹
ظریف دوستت داریم مرد. (2042768) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۳۳:۴۲
وزير با تدبري... (2042782) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۵۰:۰۲
متأسفانه از خواندن نظرات مردم باز هم میشه فهمید که مردم ایران بیش از اونکه متکی به عقل و منطق باشن، وابسته به احساساتشون هستن.
مردم عزیز،مسئول این اتفاق بیش از اینکه دولت باشه، نیروهای مسلح هستن. سوال اصلی ما نباید این باشه که چرا دولت نمیتونه سربازهای گروگان گرفته شده رو از دست یک گروهک تروریستی نجات بده، بلکه باید بپرسیم که چطور یک گروهک تروریستی وارد کشور شدن و به سادگی مرزبانهای ما رو که وظیفه صیانت از سرحدات کشور و جلوگیری از ورود هر بیگانه ای به کشور رو داشتن دستگیر کردن؟ اگر یک گروهک تروریستی به سادگی وارد خاک ما بشه و مرزبانهای ما رو به گروگان بگیره و بکشه، پس به سادگی هم میتونه وارد شهرهای ما بشه و امنیت و ناموس ما رو به خطر بیندازه و این یعنی یک فاجعه و مسئول اصلی این فاجعه فرماندهان ارشد نیروهای مسلح هستن(چه سپاه، چه ارتش، چه نیروی انتظامی). سالانه میلیاردها تومان خرج بودجه نظامی کشور میشه اما این ارگانها قادر نیستند حتی مرزبانهای خودشون رو حفظ کنن، چه برسه به اینکه بخواهند از کشور و مردم دفاع کنند.
این که یک ارگان نظامی و انتظامی در حراست از مرزها و مرزبانانش اهمال کرده و چندتا نیروی وظیفه و یک گروهبان کادری رو با کمترین آموزش، انگیزه و تجهیزات و احتمالاً وسائل ارتباطی بیسیم و باسیم به مرزهای شرقی که معمولاً درگیر با گروههای تروریستی و قاچاقچی ها و ... هستند چه ارتباطی داره به وزارت امور خارجه. مگر نیروهای نظامی و انتظامی زیر نظر دولت فعالیت میکنن یا که گروه جیش العدل(جیش الظلم بهتره) از دولت رسمی پاکستان دستور میگیره که مردم انتظار دارن وزارت امور خارجه مرزبانهای گم شده رو پیدا کنه!!! وزارت امورخارجه با دولت رسمی پاکستان در ارتباطه و دولت پاکستان هم تسلط کاملی بر ایالتهای غربی خودش، به خصوص بلوچستان نداره، تنها کاری که دولت میتونه بکنه تحت فشار قرار دادن دولت پاکستانه، همین و بس، اگر مردم توقع دخالت نظامی در پاکستان رو دارن، باید در نظر داشته باشن که این امر بدون تبعات نیست و وزارت امور خارجه یا دولت تصمیم گیرنده نیستن، بلکه شورای عالی امنیت ملی و فرمانده کل قوا هستن که باید دستور بدن، ضمن اینکه این حرکت قطعاً با واکنش تند دولت پاکستان و گروهک های تروریستی موجود در این کشور و مخالفت سازمان ملل روبه رو میشه و مشکل به مراتب پیچیده تر میشه.
ضمناً به مردم مثلاً عزیز و نوع دوست و حساس ایران هم این مسئله رو عرض کنم که این اولین بار نیست که سربازهای ایرانی کشته یا گروگان گرفته میشن، این اولین باره که موضوع رسانه ای شده و شما خبردار شدید.من در حال حاضر در نیروی زمینی ارتش تحت عنون ستوان سوم وظیفه خدمت میکنم و خیلی از مسائل و ضعفهای نیروهای نظامی، به خصوص پرسنل وظیفه رو از نزدیک دیدم و لمس کردم. واقعیت امر اینه که نیروهای وظیفه در اولین چالش امنیتی تلف میشن و اساساً مناسب استفاده در ارگانهای نظامی، به ویژه مناطق پرخطر و پستهای حساس نیستن و متأسفانه در کشور ما توانایی مالی و از اون مهمتر انگیزه تغییر این سیستم و استفاده از نیروهای متخصص وجود نداره.
یکی از این پنج جوان پرپر شد، احتمال داره که این اتفاق برای بقیشون هم بیفته، همینطور که پیش از این هم اتفاقات مشابه افتاده(هرچند که مورد پوشش خبرنگاران و مورد اطلاع مردم نبوده)، ولی تا به حال نشده که یک بار از نیروهای مسلح بابت این قضایا، استفاده از نیروهای غیرزبده، استفاده از تجهیزات نامناسب، اتلاف نیروی انسانی و جوان کشور و غیره و ذلک بازخواست بشه یا لااقل گزارشی تهیه بشه.
باز هم یادآوری میکنم که مردم عزیز، سوال اصلی این نیست که چرا دستگاه دیپلماسی کشور نمیتونه گروگانها رو برگردونه، سوال اصلی اینه که در نیروهای مسلح چه میگذرد که مرزبانهای ما گروگان گرفته شدند؟ و اگر نیروهای مسلح ما قادر به حفاظت از خودشون نیستن، چطور میتونیم بگیم که کشور در برابر دشمن امنیت داره؟ سنگی در چاه افتاده، مقصر کسی نیست که نمیتونه سنگ رو دربیاره، مقصر کسیه که مسبب افتادن سنگ در چاهه!!! بیش از اون که احساساتی باشید، منطقی فکر کنید. (2042811) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۰:۰۳:۳۴
اگر نیروی انتظامی توانایی حفظ امنیت مرزها را داشت روزانه تن تن مواد مخدر وارد این کشور نمی شد (2044005) (alef-10)
 
ابوالفضل ازبجنورد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۵۰:۵۰
اقای ظریف من یک بجنوردی ام یکی ازاین سربازان ازروستایی دراطراف ایجاست پدری مظلوم ومادری که ازچهره مشخصه پیرزمانه شده ومستضعف واقعی چه فکری برای این پدرومادرکردهاید (2042814) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۴:۵۵:۵۶
اِي کساني که از اقاي ظريف هزار جور ايراد جو و واجور مي گيرد ايشان به جز ارتیاطات ديپلماتيک بايد براي نجا ت گروگانها چه باي بکند ايراد از کساني بگيرد که اولا بدون به حساسيت منطقه سربازان اموزش نديده و توجيه نشده در رابطه با شرايط امنيتي منطقه را به عنوان نگهبان تعيين نمودند و دوم اگر گله اي هست از اقاياني بايد باشد که به جاي وانجام وظيفه خود به عنوان سران نيروهاي مسلح به کارهاي ديگر بجز وظيفه اصلي خود مشغولند حالا با همه اين صحبتها شما انتظارتان از وزير امور خارجه حمله به پاکستان است (2042821) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۰۵:۴۵
کاش ما به تاریخ‌مان رجوع می‌کردیم و متوجه می‌شدیم بسیاری از جنگ‌هایی که کشورمان را دهه به دهه ضعیف‌تر و کوچک‌تر کرده است سر همین رگ‌های غیرت بیرون زدن بوده است.

هیچ کس منکر ارزش جان یک انسان نیست ولی خدای ناکرده ما که قصد نداریم مانند دوره‌ای که بین قبائل جنگ بود و این خون و خون‌ریزی‌ها سلسله‌وار پایینی نداشت این گونه کشور را اداره کنیم. دنیای جدید ساز و کارهای خاص خودش را دارد که آقای ظریف اتفاقاً آن‌ها را خوب بلد است.

ممکن است یک عده بگویند ولی این ساز و کارها بر مبنای حق و عدل نیست. پاسخش این است که بله شما ممکن است درست بگویید ولی باید صبر کنید تا قوی شوید و آن وقت است که می‌توانید در بازتعریف ساز و کارها نقش داشته باشید. تا وقتی ضعیف هستید اگر قلدربازی در بیاورید فقط هزینه می‌دهید و همین اندک متاعی که در دست‌تان هست را نیز از دست می‌دهید. (2042845) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۲۱:۵۶
آقا ببخشید اینها دیپلمات نبودند سرباز هستند ، جای مسئولین لشکری و سپاهی که هر دم تو مطبوعات هل من مبارز می طلبیدند کجاست ، چکار کردند نیروهای مسلح (2042880) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۲۲:۴۴
اگه زمان احمدی نژاد این اتفاق می افتاد که الان تمامی سایتها و روزنا مه ها و اصلاح طلبها و هاشمی رفسنجانی بر علیه ایشون متحد شده بودند و اونقدر انتقاد می کردند اما حالا چی چون روحانی رئیس جمهور شده دیگه هیچ انتقادی صورت نمیگیره (2042884) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۵۳:۴۵
چه دولت احمدی نژاد، چه روحانی، چه هر کس دیگه!!! این اتفاق در هر دولتی بیفته هیچ ارتباطی به طرز عملکرد اون دولت یا وزارت امور خارجه یا ... نداره. این مسئله به نیروهای مسلح مربوطه که اساساً زیر نظر دولت فعالیت نمیکنن و اگر قراره کسی بازخواست بشه، این نیروهای مسلح هستن که باید بازخواست بشن نه ارگانهای دیگه. متأسفانه این موضوع به مسائل سیاسی و حاشیه کشیده شده و برخورد غیرمنطقی و احساساتی مردم به این قضیه دامن زده. اگر سربازان دستگیر شده توسط نیروهای رسمی دولت پاکستان مثل ارتش یا اداره مرزبانی پاکستان دستگیر شده بودند میشد از وزارت امور خارجه توقع داشت که برای آزادی اونها بتونه کاری انجام بده، ولی جیش العدل زیر نظر دولت پاکستان نیست و دولت پاکستان تسلط کاملی بر ایالت بلوچستانش نداره و تنها کاری که دولت ما میتونه بکنه اینه که دولت پاکستان رو تحت فشار قرار بده، همین و بس. سوال اصلی اینه که چطور همچنین اتفاقی افتاده و نیروهای نظامی و انتظامی با بودجه های نجومی که میگیرن چه کار میکنن که حتی قادر به حفظ مرزبانهای خودشون هم نیستن!!! (2042928) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۸:۵۷:۰۴
نظر شما کاملا نادرست هست وزارت کشور شورای امنیت وزارت امور خارجه زیر نظر دولت فعالیت می کنند واگر این دستگاهها قوی بودند الان نباید چنین اتفاقاتی می افتاد بعدشم چه خبر از حاجا خاطره گو؟ در ثانی ریگی تروریست معروف زمان دکتر احمدی نژاد دستگیر شد که این از موفقیتهای رئیس جمهور محبوبمان احمدی نژاده (2043231) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۱۱:۰۲
یا حافظه ات کمه و الزایمر داری یا خودت را به نادانی میزنی در دوره آن مرد که رفته از این اتفاقات خیلی زیاد افتاد اما زیر سیبیلی رد کردید و اجازه پرداختن به مطلب توسط سایتها داده نشد (2042952) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۱۲:۵۱
یادمونه بابا کت شلوار تن نیروی دریایی انگلیس کردید و پسته خندان هم ریختید جیبشون با تشریفات در حد ریاست جمهوری بدرقه هم کردید. میگی نه ؟اسنادش تو وزارت خارجه موحوده (2042957) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۳۱:۵۵
مثلا نیافتاده؟؟ علنن بمب گذاری کردن و فرمانده نیروی زمینی سپاه رو شهید کردن! و خیلی خراب کاری ها دیگه. این هم یه حرکت خرابکارانه ولی فرسایشی تره. همون طور که ریگی دستگیر شد این ها هم دستگیر می شن. ولی خوب چه فایده که دوباره گروهک دیگه ای سر از تخم در میاره. چون این منطقه همه جاش آلوده ست (2042991) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۲۶:۳۶
متاسفم که عده ای 4 سرباز در بند رو بهانه ای برای تسویه حساب های سیاسیشون کردن. همین (2042896) (alef-13)
 
ﺟﻮاﺩ
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۴۱:۲۳
ﺳﻼﻡ ﺧﺪﻣﺖ ﻫﻤﻪ ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ
ﻛﺎﺭ ﺩﺳﺘﮕﺎﻩ ﺩﻳﭙﻠﻤﺎﺳﻲ ﻫﻤﻴﻨﻬﺎﺳﺖ ﻛﻪ ﻭﺯﻳﺮ ﺧﺎﺭﺟﻪ ﮔﻔﺘﻪ. ﺑﻴﺶ اﺯ اﻳﻦ اﺯ ﺟﻤﻠﻪ اﻗﺪاﻡ ﻧﻆﺎﻣﻲ ﺭا ﺷﻮﺭاﻱ ﻋﺎﻟﻲ اﻣﻨﻴﺖ ﻣﻠﻲ و ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﺼﻤﻴﻢ ﺑﮕﻴﺮﻧﺪ ﻧﻪ ﺩﻭﻟﺖ و ﻭﺯﻳﺮ ﺧﺎﺭﺟﻪ! ﺿﻤﻨﺎ ﻣﻦ ﻧﻤﻲ ﺩاﻧﻢ اﮔﺮ ﻣﺎ ﻫﻮاﭘﻴﻤﺎﻱ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺑﺪﻭﻥ ﺳﺮﻧﺸﻴﻦ ﺩاﺭﻳﻢ (ﺁﻧﻂﻮﺭ ﻛﻪ اﺩﻋﺎ ﺷﺪﻩ) ﭘﺲ ﭼﺮا اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻧﻤﻴﺸﻪ ﺗﺎ ﺑﺪاﻧﻴﻢ اﻳﻦ ﺗﺮﻭﺭﻳﺴﺘﻬﺎ ﻛﺠﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﭘﺎﻛﺴﺘﺎﻥ ﻧﮕﻮﻳﺪ ﺩﺭ ﺧﺎﻙ ﻣﺎ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ. ﻗﺒﻮﻝ ﺑﻔﺮﻣﺎﻳﻴﺪ اﻳﻨﻬﺎ ﻛﺎﺭ ﺳﭙﺎﻩ و ﻧﻴﺮﻭﻱ اﻧﺘﻆﺎﻣﻲ اﺳﺖ ﻧﻪ ﻭﺯاﺭﺕ ﺧﺎﺭﺟﻪ. ﺑﻪ اﻣﻴﺪ ﺁﺯاﺩﻱ ﻫﺮﭼﻪ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﻋﺰﻳﺰاﻥ (2042917) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۵۳:۴۵
سوالی داشتم خدت دوستان مگر همه جنایتهای ریگی معدوم در سالهای گذشته اتفاق نیفتاد ؟ مگر پس از کلی گروگانگیری و به شهادت رساندن فرزندان این مرز و بوم ، اون جنایتکاربالاخره در داخل ایران دستگیر نشد ؟ مگر پس از آن ، حادثه دلخراش مراسم تاسوعا در چابهار اتفاق نیفتاد ؟در همان زمان همه انتظار داشتیم که ریشه گروه تروریستی ریگی از بین رفته باشد .متاسفانه این گروه تروریستی نیز سربرآورده از باقیمانده همان گروه تروریستی می باشد . اون دوست عزیزی که مشکلات و انفجارهای تروریستی پیش آمده در سفارتخانه های ایران در لبنان و یمن و ... را به عملکرد دولت فعلی ربط می دهند توجه داشته باشند همه آنها در خارج از کشور اتفاق افتاده و در همه آن کشورها چه تروریستها و چه سازمانهای اطلاعاتی وابسته به دشمنان ما آزادی عمل زیادی دارند . و اتفاقا همه این حوادث ، نشان دهنده عملکرد خوب دستگاه دیپلماسی کشورمان می باشد که همه آنها را نگران کرده پس کاملا طبیعی است که به هر تربیتی که شده از جمله جریحه دار کردن احساسات پاک مردم در داخل کشوربخواهند به ان ضربه بزنند .در داخل نیز متاسفانه عده ای هر چند اندک از پیش آمدن چنین وقایع دلخراشی مثل اینکه چندان هم ناراحت نیستند تا آنرا مستمسک فشار به دولت قرار دهند . (2042929) (alef-13)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۵:۵۸:۲۶
براي شما آرزوي موفقيت دارم. (2042936) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۶:۵۳:۳۵
ببینید برادران وخواهران عزیز احساسات و تعصبات همه شما مقدس و بجا میباشد اما تصمیم گیری درمحیط های امنیتی نیاز به اقدامات و بسترهای لازم خودراداشته ومی طلبد که باطراحی و اجرای دقیق برای مدت زمان طولانی این اقدامات دشمنان که از نوع ذلیل ترین و پست ترین نوع عملیات های نظامی است سرکوب گردد کاری که این اشرار درمناطق مرزی دورافتاده انجام دادندممکنه در همین شهرتهران واطراف آن هرازگاهی رخ دهدوکمترکسی ازآنها مطلع گرددلذا صبر وتحمل نتیجه بخش خواهد بود.
همچنین لازم بذکراست این کوتاهی های فرماندهان بایدرسیدگی شودآقامحسن در هرعملیات عمده ای حتی دربعضی مواقع ازنحوه عملکرد یکایک بسیجی ها در تهاجم مطلع میشد بعد تصمیم گیری و هدایت واجرای عملیات رابعهده میگرفت چه رسد به اینکه الان نه جنگی است ونه عملیاتی. لذا بافراغ بال می شد بایک بازدیدکوچک ضعف های مرزبانی رابررسی و رفع کرد به شرطی که حواس ها به ماموریت محوله باشدنه جای دیگری مثل .....یاعلی (2043019) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۷:۰۴:۲۸
همه مخالفان این دولت مثل همه موافقان دولت قبل بی تربیت و بی سوادند . چون این دو در واقع یک گروه هستند (2043041) (alef-13)
 
جلیل
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۸:۵۹:۵۲
اتفاقا همه موافقان این دولت مثل مخالفان دولت قبل بی سواد و بی تربیت هستند از نحوه حرف زدن رئیس جمهورتون که همه روبی سواد میدونه و خودش رو باسواد می دونه معلومه (2043238) (alef-13)
 
sina
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۷:۵۰:۵۰
بازم گلی به جمال جناب وزیر بقیه که ککشونم نگزید(صدا سیما و مجلس و ...) (2043090) (alef-13)
 
بابا
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۸:۰۱:۴۵
ای کاش دوستانی که اینقدر ازوزارت خارجه انتقاد می کنند یک کمی هم از فرماندهان نیروهای مسلح بخصوص مرزبانی نیروی انتظامی انتقاد کنند که با بی مبالاتی خود باعث این فاجعه شدند و متاسفانه هیچیکس از آنان مورد بازخواست قرار نمی گیرند.و الان هم به جای آنکه مقصرین اصلی مورد سوال قرار گیرند وزارت خارجه را هدف قرار می دهند. (2043106) (alef-13)
 
وحید
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۸:۴۷:۰۰
شما که ادعا مینید یک کاری دولت کنه واسه ازادی سربازا بگید..مثلا چه کاری باید انجام میداده که نداده. (2043200) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۳۸:۰۶
حالا بشین بگو بریم سربازی , ول کن بابا دلت خوشه (2043315) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۱۹:۵۲:۴۶
بی عرضه ترین دولت تاریخ
البته بعد از لقب با مسمای دولت راستگویان!!!!!! (2043347) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۲۳:۴۷:۲۵
همون پاکترین دولت تاریخ برای هفت پشت ما کافی است . (2044874) (alef-13)
 
moji
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۰:۴۱:۳۷
حوادثی که در منطقه بر ضد ایران در حال شکل گیری است مربوط به 8 سال سیاست تنش زایی دولت قبلی است از خرابی سوریه بگیر بیا تا لب مرز های خودمون
موقعی که رئیس جمهور قبلی در تریبون سازمان ملل ندای هل من مبارز می‌طلبند چه انتظاری دارید انتظار دارید دشمنان ایران اعم از امریکا و اسرائیل و عربستان و امارات و ... ساکت بنشینن و کاری نکنن موقعی که می گید اسرائیل باید نابود بشه و هولوکاست دروغه و... اسرائیل و دوستانش ساکت نمی نشینند شروع می کنن به نابودی دوستان ایران (حزب الله و سوریه) . عربستان هم می خواد انتقام شکست های خودش در سوریه و عراق را در لب مرز ایران از ایران بگیره
در واقع حوادث الان مربوط به بذر هایی هست که چند سال پیش کاشتید حالا موقع برداشت این بذرهاست (2043430) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۱۵:۴۷
چطور تلاشی دارید می کنید که مسولین امنیتی شما می گویند این گروهک خواسته ای نداشته اند و بعد در ادامه می گویند خواسته هایشان غیر منطقی است. الان اعدام چند سرباز که به زور بردیدشان لب مرز و اسلحه دادید منطقی است؟ (2043468) (alef-13)
 
slm
۱۳۹۳-۰۱-۰۸ ۲۱:۲۶:۲۳
واقعا چقدر بعضی ها ناتوان شدن که دارن از این موضوع که ربطی به دولت و وزارت خارجه نداره سوء استفاده میکنند.... جوان های مردم جونشون تو خطره ولی بعضی ها دنبال تسویه حسابن واقعا براتون متاسفم خیلی ضعیفید... (2043495) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۰:۰۶:۳۷
این آقا تو فیسبوک واسه فیسبوکی‌ها نوشته، جایی که حضور در آن به شیوه‌های قانونی ممکن نیست و نامناسب تشخیص داده‌شده. برای مردم داغدیده و ناراحت که ننوشته. (2043709) (alef-10)
 
عليارى
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۰:۱۷:۵۷
شما را به خدا وقتى مشكل ملى بوجود مى آيد از تسويه حسابهاى جناحى ، گروهى، حزبى، قومى، قبيله اى ...خودارى كنيد وبياييد همه باهم باشيم تا مشكل را حل كنيم،يادمان باشد دشمنان اين ملت نظاره گر هستند. (2043725) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۰:۳۸:۰۱
باید سفیر پاکستان را اخراج می کردید (2043744) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۱:۱۹:۱۵
چند سوال از موافقین عملیات نظامی
1.آیا ورود ما به خاک پاکستان تاییدی بر عملیات های نظامی آمریکا تو اون کشور نیست؟
2.پس تفاوت ما با اسراییل چیه.اونا هم به خاطر یک سرباز به لبنان حمله کردن.
3.وظیفه نیروی انتظامی چیه؟چرا به جای تکاور حرفه ای چهارتا سرباز صفر فرستاده؟
4.به نظر شما اگه سپاه تصمیمی بگیره از وزارت خارجه تاییدیه میگیره؟
5.همزمانی حمله تروریستی به سفارت ایران در لبنان و توافق بزرگ و پیروزمند ژنو اتفاقی است؟شکست آمریکا و آیپک و اسراییل در مذاکرات و پیروزی های ارتش سوریه و گروگان گیری و شهادت یکی از مرزبانان ما به طور همزمان اتفاقی است؟
6.آیا شما حق مقابله به مثل رو برای طرف پاکستانی به رسنیت میشناسین؟
7.امور نظامی دست دولته یا امور قضایی که دو مورد درخواستی جیش العدله (2043772) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۱:۴۲:۵۷
از وقتی دکمه منفی از الف حذف شده جو اصلاح طلبی الف هم متاسفانه کمرنگتر شده!!...ظریف امیر کبیر زمان است وبس...کمی قدرشناس باشید.
ظریف جان شما به حرفهای افراطیون توجهی نکن عزیز دل.با قوت به وظایف خودتون برسید و سعی کنید تا 13 فروردین نشده همه مرزبانان عزیزمون آزاد بشن.
با بهترین درودها بر تو بهترین وزیر ایران زمین در این 35 سال. (2043785) (alef-13)
 
sadra
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۹:۲۹:۳۳
حل هر مسئله ای چند روش دارد یکی از اونها سیاسی و دیگری نظامی است که هر دو اینها تواما انجام شده و می شود ضمنا دولت هم نمی تواند در برابر خواسته نابجا کوتاه بیاید پس بهتره که مسئولیت هر کاری به اهلش سپرده بشه که انجام شده و دارن روش کار می کنن و ماهم باید صبر کنیم و دعا کنیم که همه سالم برگردن
ضمنا وضعیت مرزها و مرزداران افتضاحه هر کی هم غیر این بگه حتما گذرش به مرز جنوب ،غرب و شرق نیافتاده، اکثر مرزبان ها یا سربازند یا کادر های تبعیدی و مسئله دار پلیس و سپاه
شرایط امنیتی و خوراک ،پوشاک و مسکن ،آب و هوا در این مرزها برای مامورین نیروی انتظامی توانفرساست و هرکسی رغبت نمی کنه اینجور جاها باشه مگه باجبار
واقعیت اینه ولاغیر
دوستان معترض غالبا زیر کولر و جای گرم ونرم نشستید و از اینترنت مجانی دولتی هم استفاده می کنیدوتو سخنرانی کم نمی یارید ولی خواهشم اینه که چشمهاتون رو باز کنید (2043970) (alef-13)
 
سپهر
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۰۹:۵۵:۴۶
با خشونت مشکل حل نمیشه گو اینکه با اعدام سرکرده قبلی این گروه مشکل گرونگیری و ... حل نشد. مشکلات رو باید ریشه ایی و با خردمندی حل کرد. (2043996) (alef-10)
 
بيژن
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۱:۰۲:۳۰
بهتر است بجاي كمك نظامي يه ساير كشورها فرزندان اين آب وخاك را از چنگال دژخيمان بي وطن نجات دهيم .زمان شعار وتبليغ پايان يافته و سپاه بايستي قاطعانه
وارد عمل شود.نصرو من الله وفتح قريب. انشاالله. (2044050) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۱:۳۱:۵۹
سلام
تاا زمانیکه سایت و وبلاگ فارسی و غیره هست چرا اصرار بر فیسبوک این جای تعجب داره.
حالا حتمن باید تو فیسبوک بنویسه؟
یا انگلیسی صحبت کنه بعد انقدر دم از فارسی و تمدن بزنیم؟ (2044073) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۱:۴۶:۲۷
دکتر ظریف عزیز چرا مانند کشورهای بزرگ نیروی واکنش سریع و نظامی ما بجای دستگاه دیپلماسی وارد عمل نشد. مگر در برابر عوامل ریگی بچه های وزارت اطلاعات به زیبایی تمام کار نکردند. پس چرا سریع وارد عمل نشدید؟ فقط جان جمشید دانایی فر عزیز اضافه بود ! (2044089) (alef-13)
 
شكوه با بصيرت
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۲:۱۴:۲۳
وَلَقَدْ صَدَقَكُمُ اللَّهُ وَعْدَهُ إِذْ تَحُسُّونَهُمْ بِإِذْنِهِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا فَشِلْتُمْ وَتَنَازَعْتُمْ فِي الْأَمْرِ وَعَصَيْتُمْ مِنْ بَعْدِ مَا أَرَاكُمْ مَا تُحِبُّونَ ۚ مِنْكُمْ مَنْ يُرِيدُ الدُّنْيَا وَمِنْكُمْ مَنْ يُرِيدُ الْآخِرَةَ ۚ ثُمَّ صَرَفَكُمْ عَنْهُمْ لِيَبْتَلِيَكُمْ ۖ وَلَقَدْ عَفَا عَنْكُمْ ۗ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ


دوستان عزيز جدا از اينكه گاهي دشمن براي ايجاد رعب و اعلام بيكفايتي حريف و نمايش اقتدار خود (ولو مزورانه ) ساخت فيلم و .... را انجام مي دهد . رمز پيروزي خود را در ايجاد تنازع ، همديگر را مقصر دانستن ، به پر و پاي همديگر پيچيدن مي جويد .در عين حال كه جان همه عزيزان محترم است اما احساسي برخورد كردن سطحي نگري يا ايجاد موج رواني است و يا ناشي از زود قضاوت كردن .همواره ما از "دشمن انگاري " و "دشمن انكاري" صدمه ميخوريم افراط و تفريط و ... عدم رعايت مسائل امنيتي جنگ برده احد را باحضور پيامبر به شكست كشانيد و البته در آن جنگ هم خيليها آخر جنگ تذكرات ناصحانه به زعم خود و منتقدانه به ايشان دادند ...لطفا با نگاه جامع الاطراف بيشتر به مسائل نگاه كنيم .توهين به همديگر ، انتظار برخورد مشابه فيلمهاي وسترني يا مقايسه با روند آزاذد سازي سربازان رژيم اشغالگر قدس در حاليكه اين رژيم از جوانان .... اسير ميگيرد هيچ مشكلي را حل نخواهد نمود.بعضيها به همين كامنتها به عنوان دماسنج اجتماعي دل بسته اند.گروهي آيه ياس خواني ميكنند و گروهي وقايع را مانند مسابقه طناب كشي يا توپ به زمين اندازي و يا انتقام سياسي و يا زمان ما دو نفر خيلي نفر بود مي انگارند .قطعا همه بايد مطالبه اجتماعي داشته باشيم همه بايد در حفظ سرمايه هاي خود بكوشيم اين سرمايه ها شامل جان مرزبانان ما ميباشد و هم سرمايه هاي ديپلماتيك و هم سرمايه هاي نظامي و هم سرمايه هاي اجتماعي.بياييم با هم و براي هم باشيم
و اما توضيح آيات فوق:
مسلمانان در سال دوّم هجرى، در جنگ بدر پیروز شدند و خداوند وعده داده بود که در جنگ‏هاى آینده نیز پیروز مى‏شوند. در سال بعد که جنگ اُحد واقع شد، پیامبرصلى الله علیه وآله پنجاه نفر مسلح را براى حفاظت از درّه‏ها و کوهها نصب کرد. چون جنگ شروع شد، در آغاز مسلمانان حمله کرده و نفس دشمن را گرفته و آنها را شکست دادند، اما متأسّفانه در بین آن پنجاه نفر که مسئول حفاظت از کوه بودند، اختلاف شد، عدّه‏اى گفتند: پیروزى ما قطعى است، پس به سراغ جمع غنائم برویم و عدّه‏ى کمى همچنان سنگرها را حفظ کردند. دشمنِ شکست خورده، از همان منطقه‏اى که بدون محافظ مانده بود حمله کرد و این بار مسلمان‏ها ضربه‏ى سنگینى خوردند و شهداى بسیارى دادند، تا آنجا که جان پیامبر در معرض خطر قرار گرفت و بسیارى از مسلمانان پا به فرار گذاشتند. پس از پایان جنگ، مسلمانان از پیامبرصلى الله علیه وآله انتقاد مى‏کردند که مگر خدا به ما وعده‏ى پیروزى نداده بود، پس چرا شکست خوردیم؟ این آیه پاسخ مى‏دهد که وعده‏ى خدا راست بود، ولى سستى و نزاع و نافرمانى عاملِ شکست شما شد. 1- معناى تحقق وعده‏هاى خدا، نادیده گرفتن سنّت‏هاى الهى نیست. نصرت خداوند تا زمانى است که شما به وظیفه عمل کنید. «لقد صدقکم اللّه وعده...اذا فشلتم و تنازعتم» 2- از جمله عوامل شکست، سستى، نزاع و عدم اطاعت از فرماندهى است. «فشلتم و تنازعتم... وعصیتم» 3- افراد براى هدف‏هاى متفاوت جنگ مى‏کنند. بعضى براى دنیا مى‏جنگند و بعضى براى آخرت. «منکم من یریدالدنیا و منکم من یرید الاخرة» 4- پایدارى در نبرد، حفظ وحدت و اطاعت، نشانه‏ى آخرت خواهى رزمندگان است. «منکم من یرید الآخرة» 5 - جزاى کسى که بجاى شکر نعمت پیروزى، به اختلاف و نافرمانى و سستى دامن زند، شکست است. «صرفکم عنهم» 6- عامل شکست‏هاى بیرونى، درونى است. شما در درون سست و نافرمان شدید، لذا در بیرون شکست خوردید. «فشلتم... صرفکم عنهم» 7- شکست‏ها، وسیله‏ى آزمایش الهى هستند. «لیبتلیکم» 8 - هنگام تخلّف و شکست نیز از لطف خدا مأیوس نشوید. «عفا عنکم» 9- ایمان، بستر و زمینه‏ى دریافت فضل خاص خداوند است. «عفا عنکم و اللّه ذو فضل على المؤمنین» 10- مؤمن را به خاطر یک خلاف نباید از صفوف اهل ایمان خارج دانست، بلکه باید از یک سو هشدار داد و از سوى دیگر با تشویق دلگرمش کرد. «عفا عنکم و اللّه ذو فضل على المؤمنین (2044119) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۰۹ ۱۹:۴۳:۱۸
ایا جواب بی کفایتی فرماندهان مرزبانی کف 5 تا سرباز بدون تجه
یزات و امکانات رو فرستادن لب مرز رو وزارت امور خارجه بده ؟؟؟؟ چه ربطی داره!!! (2044618) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۱:۱۰:۳۲
نظر بنده : 1.مسئولین نظامی مرزی ما که فرمانده این سربازان بوده اند باید در درجه ی اول پاسخگو باشند نه آقای ظریف. 2. هی ریگی ریگی راه انداختند مگر ریگی را خود احمدینژاد دوید دنبالش و گرفتش؟؟! این کار نیروی نظامی است که با اجازه ی رهبری باید انجام شود.3. آقای ظریف طبق برنامه ی مدون و حساب شده ای که مورد تایید میباشد دارد پیش میرود و ایراد گیری به ایشان یا مغرضانه است یا احمقانه.4. عده ای از طرفداران اون قبلیه! جزو فهم لایفهمون هستند فی قلوبهم مرض.5. اینها میخواهند تمرکز را از بهبود وضعیت توافقات هسته ای منحرف کنند که کور خوانده اند.6. آقای ظریف را کاملا قبول داریم امیدواریم که به عالی ترین وجه ممکن در اموراتشان موفق باشند.7. انشاالله در مورد اون مناطق مرزی هم یک اقدام اساسی بشه در جهت هرچه بیشتر ایمن سازی. .....جناب آقای روحانی و جناب آقای ظریف شما را دوست داریم شدید. از پیام تبریک سال نو تان هم تشکر میکنم. برای من که دوبار آمد. زنده و شاد و موفق باشید. (2045343) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۰ ۱۲:۴۶:۱۹
شهادت سرباز قهرمان میهن (جمشید دانایی فر)ودیپلمات بازی مسئولان

امسال ملت ایران در حالی سال نو را آغاز کردند که 5مرزبان قهرمان کشسور در اسارت حیوانات وحشی ومزدوران پلید آمریکا بنام جیش العدل بودند. در حالی که هر روز تهدید به شهادت رساندن این عزیزان در رسانه های اجتماعی پخش میشد مسئولان وزارت خارجه ی دولت تدبیر و امید!همچنان به مردم وعده میدادند که گروگانها با اقدامات مدبرانه و دیپلماسی همراه باتدبیر !!به زودی آزاد میشوند. اما شور بختانه گروهبان جمشید دانایی فر در اوج مظلو میت به دست حیوانات دست آموز آمریکا به شهادت رسید و مردم همچنان منتظر و عده مسئولان وآنان نیزدلخوش به وعده های دولت دست نشانده پاکستان بودند و می باشند.سر بازی که بنا به شنیده ها فرزندش اخیرا به دنیا آمده واین سرباز مظلوم نتوانست نوزادش را ببیند.سوال این است این همه اهمال چرا؟؟این همه خوشبینی بی دلیل چرا؟مگر آنها زبان دیپلماسی میفهمند؟مگر ما سابقه شهادت دیپلماتها در افغانستان را نداریم مگر سابقه شهادت خبر نگار ایرانی در افغانستان را نداریم؟آیا اگر این سرباز فرزند یکی از مسئولان بود همین گونه برخورد میشد؟؟چه میپرسم!! اصولا مگر فرزندان مسولین -اگر به سربازی هم بروند -مگر به نقطه صفر مرزی و به مصاف تروریستها فرستاده میشوند؟نه آنها اگر به سر بازی هم بروند جای آنها در اعماق ساختمانهای امن شهر های بزگ است.بلا شک اگر اهمالی صورت گرفته باشد اهمال کننده در برابر وجدان خود وملت ایران و مهمتر از همه در درگاه خداوند بزرگ مسول است. شایسته است تا دیر نشده نسبت به آزادی4سزبار باقی مانده اقدام عملی صورت گیردشاید خداوند این بی تدبیری ها را بخشاید. (2045527) (alef-13)
 
محسن احمدی
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۶:۰۱:۵۱
جناب آقای دکتر ظریف ظاهرا در جریان تضعیف سیاست خارجی ایران گام برمیدارد (2047478) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۱۱ ۱۷:۵۴:۳۶
بابا همین نیروهای سپاه داخل کشور الان چیکار می کنند.بهتر نیست برند مرز. (2047595) (alef-13)
 
مرتضی
۱۳۹۳-۰۱-۱۲ ۰۰:۳۲:۱۰
سلام
نکته ای که از سخن آقای ظریف برداشت کردم این بود که ظاهرا ایشون فکر

میکنن این تروریست ها یک گروه مستقل از دشمنان غربی ما هستن در حالی

که این ثابت شده که این تروریست ها اگر از طرف دشمنان غربی حمایت

نمیشدن هرگز اینقدر گسترش پیدا نمیکردن ، من فکر میکنم که ظاهرا ایشون هنوز

به دشمن درجه یک کشورمون آمریکا شناخت کافی ندارن . (2048098) (alef-13)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۰۸:۰۰:۵۳
الف جان تو هم مثل صدا و سيماي مخالف دولت شدي (2054080) (alef-13)
 
داور
۱۳۹۳-۰۱-۱۶ ۱۱:۲۲:۴۸
دوستان جالب بدونیم هزینه راه اندازی و سرپا ماندن این گروههای تروریستی از جانب خود ما ایرانیها به صورت غیر مستقیم از طریق کشور عربستان داره پرداخت میشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (2054327) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.