نظر منتشر شده
۱۲۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 223145
دستورالعمل جدید شرایط فروش خودرو
بخش داخلی الف، 29 فروردین 93
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۳
وزارت صنعت، معدن و تجارت شرایط و ضوابط جدیدی را برای فروش خودرو در کشور تدوین کرده است.

این وزارتخانه در اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، دستورالعمل شرایط فروش خودرو را تدوین کرده است. براساس این دستورالعمل شرایط فروش خودرو در کشور در شیوه‌های "تحویل فوری"، "پیش فروش قطعی"، "پیش فروش عادی"، "مشارکت در تولید" و "سفارشی تیراژ محدود" پیش‌بینی شده است.

در این دستورالعمل حداکثر تاریخ تحویل خودرو در شرایط فروش تحویل فوری ۳۰ روز، پیش فروش قطعی ۹ ماه، پیش فروش عادی ۱۲ ماه، مشارکت در تولید ۳ سال و سفارشی تیراژ محدود در خودروهای داخلی سه ماه و خودروهای وارداتی ۴ ماه است.

همچنین طبق این ضوابط حداقل سود مشارکت در شرایط پیش فروش عادی معادل حداقل سود سپرده یک ساله سیستم بانکی و در شرایط فروش مشارکت در تولید نیز معادل نرخ سود سپرده‌های سه ساله سیستم بانکی تعیین شده است. در این دستورالعمل حداقل سود انصراف در شرایط فروش تحویل فوری و پیش فروش قطعی و عادی، معادل حداکثر سه درصد کمتر از نرخ سود سپرده‌های یک ساله سیستم بانکی تعیین شده است.

حداقل سود انصراف در شرایط فروش مشارکت در تولید نیز معادل حداکثر سه درصد کمتر از نرخ سود سپرده‌های سه ساله سیستم بانکی و در شرایط فروش سفارشی تیراژ محدود نیز معادل حداکثر سه درصد کمتر از نرخ سود سپرده‌های یک ساله سیستم بانکی تعیین شده است.

جریمه تاخیر در تحویل در شرایط فروش تحویل فوری معادل ماهانه ۲.۵ درصد، در شرایط پیش فروش قطعی نیز معادل ماهانه ۲.۵ درصد و در شرایط پیش فروش عادی معادل سود مشارکت به علاوه ماهانه یک درصد تعیین شده است. همچنین جریمه تاخیر در تحویل در شرایط فروش مشارکت در تولید برابر با سود مشارکت به علاوه ماهانه یک درصد و در شرایط فروش سفارشی تیراژ محدود نیز معادل ماهانه سه درصد تعیین شده است.

در این دستورالعمل شرایط خاص نیز پیش‌بینی شده که براساس آن در شرایط فروش مشارکت در تولید در صورت عدم امکان تحویل خودرو، خودروی جایگزین از میان خودروهای تولیدی به انتخاب مشتری و طبق شرایط قرارداد تحویل داده خواهد شد. در شرایط فروش سفارشی تیراژ محدود نیز در صورت تاخیر بیش از دو ماه در تحویل خودرو مشتری حق انصراف خواهد داشت.

این دستورالعمل ذیل اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو تدوین شده که به زودی به تصویب نهایی وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده و به تمام خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ خواهد شد.
 
سید محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۷:۴۰:۱۷
داستان خودرو ما(مرکب مرگ) باآن قیمت افسانه ای و منت کارخانه ای شبیه قصه هزار و یک شب است!تکنولوژی دهه شصت رو به خورد خلق ا.. دادن که این همه آش وعشیر ندارد!!! (2086096) (alef-9)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۸:۴۶:۲۲
همه این داستان فقط یک نتیجه دارد و آن اینکه ما طی این چند سال چیزی به عنوان خودروی ملی نداشتیم و گند قضیه زمانی در آمد که قیمت دلار بالا کشید و خودرو ساز که 90 درصد قطعاتش وارداتی بود مجبور شد قیمتها را بالا ببرد . ما چیزی به عنوان صنعت خودرو سازی نداریم والسلام . (2086112) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۴۶:۱۰
تولید خودرو سواری ناایمن و قدیمی با مصرف سوخت بالا و آلاینده هوا با این ترافیک سنگین خیابانها چه فایده ای برای کشور دارد؟
البته تولید این خودرو برای دولت و عده ای به واسطه گرفتن انواع مالیاتها و عوارض پنهان و آشکار و نیز دلالها سودآور است.

به جای تولید خودرو سواری، باید کامیون و اتوبوس ایمن برای بهبود شبکه حمل و نقل عمومی تولید شود.

ضمنا" بخشی از توان کارخانجات تولید خودرو باید در جهت تولید ماشین آلات راهسازی و کشاورزی بکار گرفته شود. برندهای معتبر خودروسازی چون ولو، تویوتا، هوندا و... علاوه بر تولید خودرو این ماشین آلات را نیز تولید می کنند.

تولید خودرو مانند ساختمان سازی های بی حساب و کتاب مانند ریخت و پاش پول در فوتبال مانند..... نشان دهنده این امر است که مدیریت کلان کشور باید اصلاح شود. شاید این اصلاح را بتوان به نوعی اقتصاد مقاومتی نامید. (2086275) (alef-13)
 
خیلی جالبه!!!
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۳:۰۳:۲۰
جالبه که صنعت خودروسازی سایپا و ایران خودرو که غولهای (مثلا) خودروسازی ایران هستند ، خصوصی سازی شدند و باید رضایت مشتری رو در الویت قرار بدهند!!
من آخرش نفهمیدم صنایع دولتی با صنایع خصوصی سازی شده چه فرقی داره؟
همه میگفتند خصوصی که بشه مدیریتش بهتر میشه. پس کو؟
فق بردید توی بورس که مردم سهام گران و حبابی اونو بخرند؟
نمایندگان مجلس چرا به وظیفه خودشون برای اعتراض به این وضع مدیریتی در صنایع خصوصی سازی شده اعتراض نمی کنند؟ (2086374) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۲:۰۱:۰۱
هر از چند گاه صحبت‌هایی از تصادفات و آتش سوزی اتوبوس‌های اسکانیا شنیده می‌شود که گویا روی اعصاب استفاده‌کنندگان این خودرو راه می‌روند. عرض بنده به مسئولین وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که یا جلوی تولید آن را بگیرند و یا مشکل فنی این خودرو را مرتفع کنند. چرا این همه سر و صدا به پا می‌کنند؟ (2087158) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۵۷:۲۲
کدوم نماینده ؟؟؟؟؟؟!!!!! اینها فقط دنبال منفع خودشون هستند . فکر کردی واسه گرفتن حق و حقوق من و تو اینقدر تو تبلیغات خرج میکنند؟ بذار دیگه بقیه اش رو نگم .دلم 35 ساله که از این نحوه رفتار دلتمردا خونه . میدونم که اینو تو سایت نمیذاری و همه حرفا رو تو نطفه خفه میکنید .متشکر از رفتارتون (2087705) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۳:۳۰:۵۵
همه میدونن درد اصلی وجود انحصار در این بازار هستش و همه هم میدونن که چاره ی کار کاهش تعرفه ی واردات و ایجاد بازار رقابتی هستش ولی نمیدونم این تصمیمات الکی که معمولا برای رد گم کردن هستن و همیشه توی کشور ما مطرح بودن از طرف چه کسانی طراحی و اجرا میشه!
آقا شما تعرفه رو کاهش بدین اونوقت میبینید که خودروسازها چطوری مجبور میشن زمان تحویل خودرو رو به یه هفته کاهش بدن. (2086428) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۱۹:۱۵:۳۲
بنام خدا تولید کامیون با کیفیت با کدام مدیریت و صداقت (2276668) (alef-13)
 
رضاپور
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۲:۳۰:۵۸
چرا ما در کشورمون تو خرید خودرو حق انتخاب نداریم و مجبوریم یا خودروهای به درد نخور ایران خودرو و سایپا را بخریم و پولمونو دور بریزیم و یا اگه خودروی با کیفیت می خوایم بخریم چند برابر باید تو جیب گمرک پول بریزیم (2087194) (alef-13)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۳:۵۴:۰۰
بیشتر قطعات ساخت داخل است.پزو 80% پراید95% ال90 40% 206 50% سمند60% پرشیا80% ساخت داخل است. اگر قطعات ساخت خارج بود که کیفیت این نبود. قیمت ارز هم فقط بهانه است برای کلاه گذاشتن سر ملت. (2087316) (alef-6)
 
همکار
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۸:۳۷:۵۲
من خودم دارم هر روز نامه ارفاقی قطعات نامرغوب رو میزنم به تولید خدا مارو ببخشه (2097524) (alef-13)
 
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۹:۱۰:۳۵
باز هم به نوعی حمایت از تولید و کمک دولت در اجهاف به خریداران. فروش فوری ، یعنی واریز پول و تحویل خودرو. چرا یک ماه زمان برای داخلی و 4 ماه برای خارجی؟ شرکتهای تولید کننده خودرو داخلی برای فروش فوری اگر یک ماه زمان داشته باشند بابت ان یک ماه هم سود به مشتری بدهند. شرکتهای خودرو خارجی هم باید با سرمایه خود وارد کنند و بفروش برسانند. وقتی دولت 4 ماه به انها زمان داده یعنی با پول مشتری 3 بار خودرو وارد میکنند و میفروشند و دست اخر به صاحب پول ماشین میدهند. داشتن زمان در فروش فوری با توجه به نوسانات بازار، ریسکمشتری را زیاد میکند. در مورد جریمه تاخیر هم، اگر کشور دچار جهش قیمت ها شود باز این خودرو ساز است که خودرو پیش فروش شده را در بازار ازاد میفروشد و یک درصد جریمه تاخیر پرداخت میکند. جریمه تاخیر در تحویل کمتر از 5% در ماه الزام اور نیست. (2086129) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۳:۲۳:۰۴
قیمت بنز از مگان کمتره مردم خودرو ایرانی نمیخوان، گمرک نمیزاره مردم ماشین خارجی باکیفیت وپاک سوار شن ، ظرفیت کشور خودرو سازی نیست ، معادنه، پتروشیمی ونفت و گاز و کشاورزیه ، این کارخونه های ارابه مرگ سازی رو اجاره بدن به شرکت های خودرو ساز خارجی به شرط کارگر ایرانی ، وعوارض واردات خودرو رو بردارن،ولی نمیکنن چون جیبشون دیگه پر نمیشه (2086410) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۵:۲۱:۲۵
همانطور که برای آزادی گروگانها، مردم امضا جمع کردند، باید برای آزادسازی واردات خودرو هم امضا چند میلیونی جمع بشه. اگر فرضاً دو میلیون امضا جمع بشه رئیس جمهور مجبور خواهد شد تعرفه واردات را برداشته تا مردم ایران هم بتوانند با قیمت واقعی، بهترین ماشینهای دنیا را سوار شوند. خودروسازهای داخلی هم هر چقدر دوست دارند قیمت خودروهاشون رو ببرن بالا. (2086600) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۰۴:۵۱
عزیز اینها جزء خط قرمز هاست . اگه خودرو خارجی وارد بشه ، عواید ناشی از فروش این ماشین های بی کیفیت از کجا باید تامین بشه و تو جیب اونایی که همه میدونن بره ؟؟؟ بنظرت ملتی و مردمی شریف تر و با فرهنگ تر و با اصالت تر از ملت ایران پیدا میشه که بشه اونها رو دوشید؟؟؟ (2087719) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۱:۵۷:۰۶
ادم مادی خجالت نمیکشی که جان هموطنانت را با خودرو مقایسه میکنی؟ (2090390) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۸:۳۰:۵۰
بنزین آزاد کنید ولی بگذارید خودرو هم به قیمت خلیج فارس (2086861) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۰۵:۵۵
درودخوب گفتی (2087721) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۰:۳۶:۲۵
وااقعاكه درست گفتيد شركت سايپا أقدام به پيش فروش تيبا ٢ طرده ٣ماه اززمان أولين تحويل ميگذره هنوز توليد نشده كي به اين مسائل رسيدگي ميكنه (2087802) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۷:۴۹:۲۳
ایکاش قبل از دستورالعمل فروش، دستورالعمل تولید صادر می شد تا شاهد اینهمه خودروی آلاینده محیط و ارابه مرگ جاده ها نباشیم. (2086097) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۲:۳۴:۲۱
ايراني فلك زده تا دنيا دنياست بايد ارابه مرگ سوار شود تا فرزندان مديران و آقازاده ها بتوانند پورشه و مازاراتي سوار شوند (2086336) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۰:۱۹:۲۲
داداش : از ماست که بر ماست. (2087031) (alef-6)
 
soheil
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۲:۵۸:۳۳
گل گفتی (2097325) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۲:۳۶:۵۹
اصلاح روشهاي توليد نيازمند چشم پوشي از سود بادآورده و رانت است كه اين مهم در بنگاهاي به اصطلاح توليدي ما غيرممكن است. (2086341) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۲:۴۲:۰۹
خودروسازي در ايران با دستورالعمل اصلاح نميشود . اصلا" اصلاح بشو نيست (2086345) (alef-13)
 
طبقه متوسط
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۷:۵۸:۱۷
مردم خودرو را به قيمت دو سال قبل ميخواهند اين دستورالعمل ها فايده اي ندارد مگان ٣٠ ميليون نه ٩٠ ميليون (2086101) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۹:۴۹:۴۳
اگه خودرو گرون نشه که سهامش توی بورس سقوط میکنه بعضی ها !! ضرر میکنن

درست مثل وقتیکه میگیم تورم 2 برابر سود سپرده بانک هست، سود رو زیادش کنید. جواب میگن اگه اینکارو کنیم مردم دیگه نمیرن سهام بورس بخرن

یکی نمیاد یه فکری واسه این بورس مریض بکنه بلکه ما راحت شیم از گرونفروشی (2086143) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۲:۲۷:۴۸
من لاکش کردم ولی کیه که گوش کنه (2087192) (alef-13)
 
سلیمپور
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۸:۱۱:۱۳
​دوستان حتما روش "یکی بخر, ٢ تا ببر" رو یادوشون نبوده و گر نه آنرا هم لحاظ مینمودند. (2086103) (alef-9)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۹:۱۲:۱۹
به خدا از بد قولی ایران خودرو خسته شده ایم (2086130) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۷:۳۲:۱۳
البته الان دارند مدل یکی بخر تا دو تا بکنند تو پاچه ت رو پیاده میکنند (2086762) (alef-6)
 
hadi
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۱:۲۶:۲۱
نه دوست من!
فعلا که سیستم " دو تا بخر یکی ببر" !!!
پیاده شده ، خوبم جواب داده، ملت استقبال کردن!!! (2087120) (alef-10)
 
salman
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۸:۴۹:۵۱
آقا اگه شماراستتونه وبه فکرمردم هستین فقط یکماه تعرفه واردات خودرو رو بردارید؛ اونوقت ببینیدخودروهای شما دوسال تو انباراتون خاک نخوردند.......... (2086116) (alef-13)
 
سلامی
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۸:۵۳:۲۸
بازهم اقای وزیر برگشت با گوش های شنواتر صدای کشته شدن مردم رو توسط خودروسازان شنید! باز هم خبری در راه است؟شاید گرانی ؟ شاید خودروهای بی کیفیت تر؟شاید... (2086118) (alef-13)
 
شجاع
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۸:۵۸:۰۳
وزارت صنعت =خودرو ساز=.......

این قدر کلاه سره مردم نذارید. (2086119) (alef-13)
 
مرادی
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۷:۰۴:۱۸
مشکل خودروسازی ما مشکلی هست که روسها پس از فروپاشی شوروی باش درگیر شدند(بعلت بروز نبودن محصولات و مصرف بالای سوخت بازار خود را در کشورهای بلوک شرق از دست دادند و حتی خود روسها حاضر به خرید محصولات تولید خود نبودند و در نتیجه اکثر خودروسازهای آنها ور شکست شدند) پس از روی کار امدن پوتین در سال 2000با ایجاد فضای سرمایه گذاری خارجی با مدیریت شرکتهای بزرگ ونیروی کار ومواد اولیه روسی این کارخانه جات محل تولید محصولات معتبر از جمله تویوتا،هیوندای، فورد،فولکس واگن و...گردید که باعث شد این کشور به صادر کننده خودرو تبدیل شود. در کشور ما نیز بعلت وجود رانت هر مجلسی و هر دولتی که سر کار میاد سرش را میکنند زیر برف تا فرقون سازها حال کنند. لطفا نسخه درمان خوردروساری ایران را در این لینک زیر بیابید:en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_Russia (2086723) (alef-6)
 
بهرام
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۹:۰۵:۰۶
دلیل عقب ماندگی خودرو در ایران حمایت دولت از این بخش است 1-دولت با حمایت کورکورانه از این بخش با تولید پراید سالانه 20 هزار نفر از مردم ایران در جاده ها به کام مرگ میروند آیا تولید پراید به معنی تولید ملی است یا کشتن ملی؟ (2086123) (alef-13)
 
پرتقال فروش میلیاردر
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۹:۱۶:۳۳
آقای احمدی نژاد با شعار هر ایرانی یک ماشین، گردن نمایشگاهی ها را کلفت تر کرد و ویروس فقر فرهنگی را تزریق بجامعه کرد تا درد و غم ملت بشه مدل ماشین و اگزوز و قالپاق. خوبیش اینه که الان هر خانواری ، حداقل ۱۰۰ میلون تومان ماشین داره و هنوز حصرت ماشینهای مدل بالاتر رو میخوره. خوش بحال من که ماشین ندارم و زیر بار یارانه هم نمی روم. بزار بزنن تو سر همدیگه، بنزین را بکنن ۱۰۰۰۰۰۰ تومان،ملت آماده هست. سکه ها و دلار های زیر بالش را فروخته و با ماشین تک سرنشین مدل بالا، لذت ترافیک را نوش جان میکند. (2086133) (alef-13)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۲۷:۱۱
با خیلی از نکاتی که شما ذکر کردید موافق هستم و متاسفانه عین حقیقت میباشد. ولی هستند درصدی از مردم که آنها هم ماشین ندارند و از حمل ونقل عمومی یا پیاده و موتورستفاده میکنند شاید درصدشان زیر۱۰ درصد در شهرهای بزرگ باشد ولی هستند.ولی درست عرض کردید، اکثریت برای راحتی خود ترجیح میدهند ماشین شخصی برای تک تک افراد خانواده مهیا کنند و مدام از قیمت ماشین گلگی کنند یا از هوای آلوده و ترافیک. ولی محکم با شما هستم که اکثرمردم شهرهای بزرگ بی برنامه وار، دارا تر و متوقع تر شدندو از بی برنامگی سیستم هم رنج میبرند و گلگی میکنند.خودشان مسبب رونق این بازار کثیف خودرو هستند و مدام گلایه میکنند. وقتی خودروساز، خودروی بی کیفیت تولید میکند پس چرا میرین چند تا چند تا ثبت نام میکنید؟ (2086240) (alef-13)
 
رشيد
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۱۳:۲۸
من كه دورو ورم هركيو ميبينم ٢-٣ تا ماشين داره و هر روز هم دنبال ثبت نام هستند.از ماست كه بر ماست. تا أمثال ما نباشد، نون دوني بنجل سازهاي ايراني داغه داغه. (2087474) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۴۶:۵۷
بی تردید سخنان شما در وانفسائی که ارزش ادمها به طول و عرض و ارتفاع شاسی خودروهاست؛ حکیمانه ترین کامنتی بود که خواندم ای پرتقال فروش حکیم. هر ایرانی یک خودرو پس تبعات ان از الودگی و سرطان و ترافیک و همه هم نوش جانتان (2086279) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۵۴:۳۶
میبخشید ولی احمدی نژاد کی و کجا این حرف را زد ؟ (2086289) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۳:۱۳:۲۲
وارد بازی نشو یه نفره ۲ تا کامنت گذاشته ،، قیمت بنز ۴۰۰۰۰ دلاره ،، اینا میخوان پولای ملت و بگیرن ،، ما خودرو ساز نیستیم و نخواهیم شد این کارخونه های خودرو سازی هم اجاره بدن به خودرو سازای خارجی ،، به شرط کارگر ایرانی ،، نخواستیم خودرو ،، ملت ماشین خارجیه ارزون با کیفیت وپاک میخوان ،، که اونور مرز ریخته (2086388) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۳:۳۳:۳۴
احمدی نزاد در اسفند 91 در برنامه ای که مربوط به ترافیک است و بعد از خبر ساعت 10 شبکه 3 پخش میشه این شعار مردم فریب را اعلام کرد (2086432) (alef-6)
 
نسترن
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۲:۲۰:۰۷
متاسفم برای عقیده شما

آیا داشتن ماشین برای ایرانی ها زشت است؟

آیا ماشین را باید فقط از ما بهتران سوار شوند ؟

در همه کشورهای دنیا مردم با مقداری از درآمدشان می توانند خودرو داشته باشند و این قیمت های نجومی را هم متحمل نخواهند شد

هر بچه ای در ایران حق دارد که خانواده اش از یک ماشین حداقلی برخوردار باشند و بتوانند مثل قسمت بزرگی از مردم دنیا از آن استفاده کنند و این حق را تو و وزرایی مثل نعمت زاده حق ندارند از مردم دریغ کنند آن هم به نام دروغین حمایت از خودرو داخلی

خوشا به حال افغان ها که خود رو ملی ندارند و برای می توانند یک خودرو حداقلی جهانی مناسب را تهیه کنند

کاش وزیران ما به فکر منافع سرمایه داران نبودند؟

وزیرانی که خود سرمایه داران عمده کشورند (2087180) (alef-13)
 
ای بی اس
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۹:۲۴:۳۵
صنعتی که هیچگونه توجیه اقتصادی نداره، و تمام هزینه‎هاش به دوش مردم فقط برای اینکه بگیم " " ما می‎توانیم" " خودرو تولید کنیم...

متسفانه اگر تصمیم بر تعطیلی شون هم بگیری این کارگرها و کلی جوون هستند که یبکار می‎شن...

تنها راه برون رفت آزاد کردن مرزها و ایجاد رقابت، البته قبلش اینها باید ار این وصعیت مدیریت دولتی خارج بشن... (2086134) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۱۴:۴۴
این تنها راه که گفتین در صورتیه که آقایان دنبال صلاح و منفعت مردم باشن که در عمل اینجوری نیست و اونها دنبال صلاح و منفعت ازمردم بهترونند. (2086218) (alef-13)
 
ای بی اس
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۵:۱۱:۰۱
ببینید، متسفانه ما دچار پدیده شوم ظاهر سازی شدیم، یعنی چی؟
یعنی اینکه مثلا ما گفتیم ته علم و تکنولوژی اینچیزا رو باید دربیاریم(این جزء آرمان‏هامون) بعد اگه ماشین نداشته باشیم زشت پس باید ماشین داشته باشیم...
حالا ماشین رو آیا واقن خودمون درست می‎کنیم یا نه اصن کیفیتش چه جوریه مهم نیست، نبایدم باشه چون داره دولتی اداره میشه چون قصدش فقط نمایشه...

در آخر کاملا با حرفتون موافقم، متسفانه تو سیستم آخرین چیزی که بهش فکر میشه مردم هستن... (2086577) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۱۷:۱۶
آقا اگه بخوان مشکل مردم حل بشه میتونن به خودرو سازها اجازه بدهند با هرشرایط و هر قیمتی که دلشان می خواهد گاریهایشان را بفروشند و تعرفه واردات را بردارند . (2086225) (alef-13)
 
ای بی اس
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۵:۲۶:۰۰
با این کار اتفاقی که به طور حتم میفته اینه اینا ورشکسته میشن، چی میشه کلی صنایع بزرگ و کوچیک وابسته به اینا (که اگر بخوای ریز بشی بسیار زیادن) از بین میرن، صاحبان سرمایه که اینجا سرمایه گذاری کردن شاید کلی پول از دست بدن(تا اینکاش واقن مهم نیست!) و کلی(خیلی زیاد) آدم که بیکار میشن(اینش خیلی مهمه واقن)...

ببینید این همه پول که داره اینجا توی خدرو سازی خرج میشه رو می تونیم صرف سرو سامون دادن کشاورزیمون کنیم، به خدا میدونید چقدر شغل درست میشه...
کشاورزی و صنایع وابستش(منظورم صنایع تبدیلی و فرآوریه) اصن تکنولوژی نو نمیخاد دستگاهاشو خیلاشو خودمون میتونیم بزنیم...

ولی متسفانه نمی‏‎کنند، توی سال 1393(2014) ما هنوز داریم مثل صد سال پیش کشاورزی می‎کنیم...
این یه مثال بود زمینه های کار دیگه هم هست ولی متاسفم که از نظر بالا دستی ها ما باید صنایع خودرو سازی داشته باشیم...
متاسغم... (2086606) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۹:۳۵:۲۵
تولید خودرو بقدر پایین آمده است که حتی آمار تولید سالانه دیگر اعلام نمی کنند. مردم تمایلی به خرید این خودروها ندارند. ایران خودرو و سایپا به شرکتهای خارجی بفروشید ببینید چه خودروهای با چه قیمتی تولید و به دست مردم می رسانند (2086137) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۹:۴۹:۲۰
Sal (2086142) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۰۹:۵۳:۲۱
چرا خودرو سازها فروش قطعی ندارند ضمنا از ابتدای سال سایت فروش ایران خودرو بسته (2086146) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۰:۰۰:۲۴
با هزار تا دستورالعمل دیگه هم مشکل این صنعت وا رفته مونتاژ! خودرو حل نمیشه. هرچی دستورالعمل بیشتر بدید بدتر هم میشه. از ما گفتن (2086150) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۰:۰۱:۳۲
جریمه دیرکرد خیلی جالبه
2/5 درصد
یعنی بازم باید منتظر تاخیر های طولانی در تحویل خودرو باشیم (2086151) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۰:۴۳:۰۱
سلام حقوق اصلی مصرف کننده کیفیت وقیمت مناسب است نه این دستور العمل ها. (2086181) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۰:۴۳:۴۶
سلام من یک خودرو مگان ثبت نام کردم فقط یک سال از تحویلش می گذره کاشکی حتی تو این یک سال شرکت حتی یک پیامک داده بود که بگن
می خواهی چکاربکنی یکی دو بار هم که با شرکت تماس گرفتم رفتاریشون مثل برخود با یک قاتل بود سود 8 درصد در شرایط تورم 40 درصد محاسبه میکنن و با کمال پر رویی بعد از یک سال ونیم از ثبت نام میگن بیا بجاش پراید بگیر یا تیبا بگیر حتی اگرپول خودت هم بخواهی پس بگیری 2 ماه طول میدن تازه این دو ماه هم سود نمیدن (2086183) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۳:۱۸:۲۲
وقتي همه ميگن خودروساز رو تحريم كنيد و ازشون خودرو نخريد , شما ميري برخلاف خواست مردم پول بي زبون رو ميريزي تو دهن اين ظالمها , از اين بدتر هم بايد به سرتون بياد . (2086398) (alef-6)
 
حمید
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۰:۴۵:۰۸
نه تنها به درک و فهم خریدار توهین میشه بلکه اجحاف هم میشه
ارابه مرگ با قیمت های فضایی ! (2086187) (alef-13)
 
امير
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۰۴:۵۳
دستورالعملهايي از اين نوع فقط و فقط در جهت حفظ منافع رانت خواران تنظيم گرديده است، متاسفانه افرادی که در راس کار هستند توان بررسی و حل ريشه ها رو ندارند . اين روشها پرداختن به معلول هست................. (2086202) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۱۰:۳۰
همه دلایل + مجبور کردن خرید تولیدات عقب مانده در طی سی سال و سهم بعضی ها در فروش هر خودرو در تمامی کارخنجات تولید خودرو در ایران (2086210) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۱۴:۰۵
راجع به باطل شدن این قبوض برق من جایی ندیدم نظرمو بنویسم سوالی برام پیش اومده این دوستان که عرضه صدور یه قبض ساده رو ندارند چطور ادعای اقتدار و مدیریت جهان دارند؟ (2086214) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۲۱:۱۸
تدبير واميد !!!!!! هيچي نديديم !!!! (2086232) (alef-13)
 
`حسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۲۷:۴۲
خودروساز رانتی از اونجایی که می دونه همه راهها رو با خریدن اینو واون بسته و مردم چاره ای ندارن ،خودرو به نمایندگی ها نمی ده تا قیمتی که میخوادو تحمیل کنه هیچکس هم نیست اعتراضی بکنه ....به خدا این وضع قابل دوام نیست. (2086241) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۴:۵۹:۵۲
در انتخابات پیش رو مردم اعتراضشون رونشون میدن (2086565) (alef-6)
 
احمد ك
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۲۸:۱۵
اين اقاي نعمت زاده در زمان اقاي رفسنجاني از ضعف ماده چهار قانون محاسبات استفاده كرد وصنعت خودرو را كه كاملا دولتي بود وهست از رديف قانون بودجه حذف كرد واز انروز بدبختي وفساد دراين صنعت نهادينه شد تا پيكان توليد ميشد سهم هر نهاد وسازماني تا 30 درصد به قيمت اضافه واز مردم وصول ميشد بعد مديريتهاي ناكارامد وهيچ ندان از صنعت خودرو مثل مار روي ان چنبره زدند جايشان را در شركتها عوض ميكردند وبه رياست سازمان نوسازي صنايع ايران كه كارگردان داستان به نيابت از طرف وزارت صنايع بود هزاران طرفند زدند كه جيب مردم را براي تكنولوژي دهه 80 ميلادي خالي كنند حالا كه ورشكسته مطلق هستند وزير ميلياردر وصاحب 12 شركت فعال تاس انداخته اقاي وزير به صراحت عرض ميكنم شما وان مديراني كه در اين چند سال صنعت خودرو را در چنگ گرفتيد مسئول خسارتها ي جاني ومالي ومرگ واتش سوزي اين ارابه هاي مرگ بوده وهستيد وانشاالله روزي خواهد رسيد كه به خيلي از سئوالات پاسخ دهيد، روزي كره جنوبي ارزو ميكرد كه صنعت مونتاژ خودرو ايران را داشت از بي لياقتي مديران ما وسياسيون سياست باز ما شديم پس مانده خور مدلهاي از رده خارج كره وفرانسه وامروز انها با همين صنعت اروپا وامريكا را تسخير كرده اند جناب رييس جمهور شما حداقل ثوابي كه ميتوانيد بكنيد اگر زورت به اين باند مافيايي ميرسد درب اين صنعت فاجعه بار را با گل ببنديد كه مردم بيش از اين پس مانده خوار نباشند شما يك سفر ساده به تركيه وكردستان عراق وجنوب عراق وافغانستان داشته باشيد واينكه انها با تمام ضعفهايشان از اخرين خودروهاي با تكنولوژي روز استفاده ميكنند دل هر انساني رابه درد مياورد چندي پيش در جاده هاي شمال اتفاق عجيبي رخ داد پيچي خطرناك وپلي دران خودرو سمندي با پنج سرنشين واژگون واز پل به پايين سقوط كرد هر 5نفر به بيمارستان نرسيدند ودوروز بعد درهمان نقطه حادثه مشابهي براي يك خودرو كره اي رخ داد تمام سرنشينان سالم از خودرو اسقاط شده بيرون امدند گزارش را از پليس راه بخواهيد وان گزارشات معتبر زمان سرهنگ هاشمي اقاي رييس جمهور وزير شما هيچ مزيتي به وزير احمدي نژاد ندارد هردو داستانها دارند ولطفي به اين مردم بفرماييد درب اين صنعت را ببنديد چون اجازه نميدهند هيچ كشوري براي بهنه سازي ان اقدام كند مثل طرفداران تحريم منافع عظيمي دارند (2086243) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۳۱:۴۲
راستی از بابت فروش خودرو هنوز اون رقم میلیونی به از ما بهترون میرسه؟؟؟ (2086250) (alef-13)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۱:۳۲:۳۷
ای بابا پدرمون در اومد چند ساله در حسرت ماشینیم (2086252) (alef-13)
 
و دیگر هیچ...
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۲:۱۴:۵۳
چه جالب! انگار تا حالا بازار خودرو و فعل و انفعالاتش توی دست وزارت صنایع بوده که حالا دستورالعمل هم میدن! برو بابا! برو حقوق وزارتت رو بگیر..و دیگر هیچ!! (2086314) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۲:۱۷:۳۹
تا کی میخوان از این انحصار طلبهای خودرو ساز حمایت کنند
چقدر باید از بیت المال و جان مردم هزینه بشه.
کافی چند مدت واردات خودرو آزاد بشه تابفهمیم ما خودرو ملی داریم یا نداریم (2086315) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۲:۲۰:۲۳
اکثر مردم که عمده مشتری تولیدات داخل بودن دیگه به لطف سیاستهای اقتصادی توانایی خربد ندارند پس با این وضعیت همچنان رکود براین صنعت حاکم خواهد بود (2086320) (alef-13)
 
حسین-خوزستان
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۲:۲۰:۳۸
این به اصطلاح خودروسازها ملت ایرانو به گروگان گرفتن و وزارت صنعت و شخص وزیر نیز زندانبان هستند.مزدا 3 جدید مدل 2010 تو منطقه آزاد اروند پولش با یک پارس(چینی ایرانی)مدل 86 یکیه من که این وضعو دارم میبینم کم مونده دق کنم. (2086321) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۲:۴۵:۱۴
ازماست که برماست بازم برید این خودروهای بی کیفیتو با قیمتهای بالا بخرید ومیلیاردرها را تریلیاردر کنید ! (2086350) (alef-13)
 
من
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۳:۱۸:۲۳
بهتره بجای این موارد اولین حقوق مصرف کننده یعنی کیفیت و امنیت رو جدی بگیرن.206 مدل 81 با 13 سال کارکرد مصرفش نصف تولید 1393 ایران خودروه. این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2086399) (alef-6)
 
جواد
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۳:۳۵:۳۶
عزیزان آنچه نوشتید واعلام فرمودید همگی به نفع خودروسازان است پس تقصیر این مردم چیست بااین قمیت های کلان ماشینهایی به چنین کیفیت را سوارشوند شمارا بخدا بفکر این مردم شریف هم باشید نه اینکه همه اش ..........
خدایا خودت رحم کن (2086436) (alef-6)
 
م ل اراکی سوئد
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۳:۴۸:۳۷
باسلام.

وقت آن رسیده است که به جای خصوصی سازی درمان و آموزش صنعت کشور و بخصوص خودروسازی را خصوصی سازی کنیم تا بلکه این صنعت در رقابت با حودروسازان خارجی از خواب بیدار شود. درضمن اگر مهندسین و متخصصین مشغول در این صنعت توان تولید خودروی ملی را ندارند ما احتیاج به آموزش این همه مهندس در دانشگاههای کشور را نداریم . مهندس پشت میز نشین که برای ما سودی ندارد. این سرمایه را دولت می تواند در بخشهایی که برای کشور فایده دارد سرازیر کند. (2086459) (alef-6)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۴:۱۷:۳۷
در فضای رقابت سالم ههمیشه مصرف کننده شاهد کیفیت و مطلوبیت می باشد خودروی خارجی را آآزاد کنید بعدا معلوم میشه خودرو داخلی پیشرفت میکنه یا نه!? (2086497) (alef-6)
 
علی عارفی
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۵:۲۰:۵۴
بجای این بازیها کیفیت را بهبود و مصرف خودو روها را پائین بیاورند تا از آلودگی هوا بویژه در شهرهای بزرگ کم شود . و از طرف دیگر سی سال بنام حمایت از صنعت خودرو سازی در کشور خریداران را به گروگان گرفته اید عوارض واردات خودرو خارجی را به نصف کاهش دهید تا در اثر رقابت تولید کنندکان خودروهای داخلی فکری بحال کالای تولیدی کنند (2086598) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۵:۲۹:۱۵
حمایت از تولید ( بهتره بگیم مونتاژ) به قیمت جان مردم ! جان مردم در تصادفات رانندگی که حداکثر باید چند خراش داشته باشد به حراج مالیات و سودبازرگانی و عوارض و .... است. ای کاش یا تولید واقعی می کردیم یا درش را تخته ! (2086610) (alef-6)
 
خودرو نساز ملی
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۵:۳۰:۵۴
"جریمه تاخیر در تحویل در شرایط فروش تحویل فوری معادل ماهانه ۲.۵ درصد، در شرایط پیش فروش قطعی نیز معادل ماهانه ۲.۵ درصد و در شرایط پیش فروش عادی معادل سود مشارکت به علاوه ماهانه یک درصد تعیین شده است."
خب وقتی برای تحویل فوری جریمه تاخیر میگذارید یعنی 30 روز برای تحویل قطعی خودرو کشک!!!!هروقت دوست داشتی خودرو تحویل بده.
گیرآوردن مردم رو بخدا!!!!!!!!!!! (2086613) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۶:۰۷:۲۹
تمام این تبلیغات وهیاوی خودکفایی دروغ است اگرروزی دروازهای ورود وخروج کالارا بروی ایران ببندندماهیچی نداریم باهاش پزبدهیم این پول فروش نفت ارزان است که ماخیال میکنیم صنعت داریم (2086653) (alef-6)
 
میثم ل
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۶:۱۶:۵۷
به نظر من خودرو سازان آنچنان محکم به جاهایی وصل اند که وقتی باهاشون مصاحبه میشه با غرور حرف میزنند و اصلا مردم رو هیچی حساب نمیکنند
وگرنه همان دولت قبل هم خیلی نتونست باهاشون در بیافته و این دولت هم که تا حالا خیلی کوتاه اومده ...
پیشنهاد میکنم که مسوولان به طور مستمر چندین مناظره ترتیب بدهند و چندتا اقتصاددان رو دعوت کنند که با خودروسازان بحث و مناظره کنند و ببینند اصلا حرف حسابشون چیه که هر بلایی دلشان میخواد سر ملت میارن ... شاید با این کار وجود دستهای پنهان تاحدودی حس بشه (2086670) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۶:۴۰:۳۶
فقط جوون هرکی دوس دارید نگید سازمان حمایت از مصرف کننده این طرح هارو میده که این یکی از همه عذاب اور تره همون سازمان حمایت از تولید کننده بگید وخلاص .... (2086692) (alef-6)
 
علي وأرنا
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۶:۴۶:۳۶
دولت پس چرا دنبال افزايش بنزين است ؟ وقتي تازه قصد افزايش توليد خودرو با مصرف سوخت١٥تا٢٢ در صد كيلو متر است! پس قصد رونق و شكوفايي اقتصاد ايران را ندارد و فقط شعارهاي فريب دنده ميدهد؟! والا اول براي مردم ماشين با مصرف سوخت پايين و استاندار جه أني مهيأ ميكرد و بعد ميرفت سراغ گراني حاملهاي انرژي ، تاريخ استقلال بعضي از كشورهاي شرقي اسيا برابر با صنعت خودرو ماست، ولي پيشرفت انان كجا و ما هنوز در تعويض اتاق پيكان مانده ايم؟! اين هم ما مردم مقصريم؟ يا شما مديران اجراي؟ چرا اشكالات خودتان را در اداره كشور نمي پذيريد و نقد پذير نيستيد؟ ساده ترين راه را حاضر به أجرا نيستيد و فقط از جيب مردم مي خواهيد چاله هاي كه در كشور بوجود اورديد پر كنيد!؟ چرا رقابت بوجود نمياريد در صنعت خودرو؟ چرا مردم را به زور مجبور به خريد خودرو مرگ ميكنيد؟ متاسفانه دلمان خوش بود مدير سايت الف درد درمان را به گوش نا شنواي مديران ميرساند ، كه اين امر هم جديدا توسط سايت قطع و يا با كاهش و سانسور مواجه شده!؟ (2086696) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۷:۵۷:۰۴
من يه هيوندايي i20 ثبت نام كردم به قيمت ٨٢ ميليون در صورتيكه قيمت اين ماشين در دوبي حدود ١٠ هزار دلاره كه ميشه حدود سي ميليون تومان نكته جالب اينه كه قيمت ماشين با تمامي عوارض گمركي شده هفتاد و پنج ميليون و هشت درصد هم ماليات بر ارزش افزوده هم به آن اضافه شده ، توجه كنيد!!! ازعوارض گمركي هم به نوعي دو باره عوارض ( ماليات بر ارزش )افزوده گرفته اند خلاصه ماشيني كه حداكثر سي ميليون ارزش داره به قيمت ٨٢ ميليون به خلق الله قالب ميشود و اين اختلاف ٥٢ ميليوني به جيب كيا ميره من نميدونم!!! (2086800) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۱:۱۸:۱۸
هنوز تو بیمه و عوارض و بنزین و روغن و نفس کشیدن هم باید مالیات بر ارزش افزوده بدی
تازه اگر خودروی به اصطلاح ملی خریده بودی تو تمام قطعاتش مالیات بر ارزش افزده می دادی یه بارم اون آخر که تحویل می گرفتی دوباره باید مالیات می دادی

فقط تو ایرانه که مردم توی یک کالا چند بار باید مالیات بدن (2087388) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۸:۱۴:۴۵
این دولت هم کاسب است (2086831) (alef-6)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۱۹:۴۶:۱۷
تاوقتی که مسؤلین از خودروسازان حمایت بی مورد کنند وضع ماهمین است من نمیدانم چقدر از خودروسازان به مسؤلین میرسد که اینهمه مردم فدای خودروسازی میشوند جالب است خودروسازان به سود وحامیان به مظلمه اش راضیند وملت به آش کشک خاله تن داده البته ملت بدبخت با بسته بودن مرزها برای واردات چاره ای هم ندارد (2086978) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۰:۱۶:۴۹
بچه ها متشکریم که از حقوق ما دفاع می کنید (2087028) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۱:۰۵:۴۴
خیلی جالبه حمایت از حقوق مصرف کننده این که کلا" حمایت از حقوق تولید کننده است من موندم این دانشمندایی که میشینن و برای مردم ما تصمیم می گیرند چه فکری کرده اند البته این را هم باید گفت مردم خوب ما هر چه قدر قیمت ها بیشتر شود شور و هیجان بیشتری برای خرید خودرو پیدا می کنند . (2087087) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۲:۰۵:۱۴
خوش به حال افغانیها (2087164) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۲:۱۲:۴۹
سلام.آقایان و خانم ها.چرا اینقدر شعار می دهید.خسته نشدید از این همه هجو....به خدا قسم اگه فقط به اندازه سر سوزن به گفته هاتون تعصب داشتید ...الان اینجوری ارابه مرگ سوار نمی شدیم.چرا؟؟؟؟
چون فقط حرف می زنیم و توقع انجام کار از دیگران را اریم.مسئولین فلان کار را بکنند و نماینده های مجلس فلان کار.......این که نشد.......وقتی کیفیت خودرو اینقدر پایین است تحریم کنید ایران خودرو و سایپا روووووو......نخرید آقا نخرید...
اینقدر از دیگران توقع نداشته باشید.تاوقتی مشتری هست تولید بی کیفیت هم هست.
در جوامع پیشرفته ،یکی از ارکان کنترل کیفیت نماینده مصرف کننده می باشد.اما در ایران نماینده مصرف کننده ،خودش از سهام داران تولید کننده می باشد.....
دست خدا با جماعت است.والسلام. (2087171) (alef-13)
 
بلاتکلیف
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۲:۴۷:۵۹
خداوکیلی حضرت عباسی یک نفر آگاه اعلام کنه قیمت فروش یک عدد پراید صفر که ایران به کشورهای دیگر صادر میکنه چقدره ؟ به ده میلیون تومان میرسه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2087228) (alef-10)
 
مقداد
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۳:۱۷:۰۵
بنده سال 90 از یک تاکسی دار در کربلا که پراید داشت پرسیدم چند خریدی.به پول ایران 3 میلیون خریده بود.حالا سود بنگاه دار و سود دولت عراق و دلال و مالیات و سود کارخانه سایپا و دولت ایران را کم کنید ببینید واسه کارخانه یک پراید چند در میاد؟؟؟ (2088190) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۲:۵۰:۰۱
چه حمایتی از مصرف کنند می شه ؟ اصلا سوار شدن ایرانی ها بر این ارابه های مرگ خودش عین ظلم به ملت ایران هست و افزایش روز به روز تعرفه های خودرو توسط دولت به اصطلاح تدبیر و امید عین ظلم به مردم ایران هست که با این وسیله مجبور هستن جان و مالشون رو با خرید خودروی ایرانی به خطر بیندازن !!!!!!! (2087232) (alef-10)
 
علی عارفی
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۲:۵۷:۵۹
خواهر و یا برادری با کد 2086600 به تاریخ امروز 29 فروردین در ساعت 15 و ده دقیقه در همین صفحه پیشنهاد جالبی داده اند مبنی بر تهیه نامه ای خطاب به رئیس جمهور محترم با در خواست آزاد نمودن واردات خودروهای خارجی و یا کم نمودن عوارض گمرکی خودروهای خارجی به منظور ایجاد رقابت با خودروسازان داخلی . ترا به حضرت عباس جمعی بانی خیر شوند و شروع به جمع آوری امضاء توسط سایت الف نمایند و جناب آقای دکتر توکلی نیز از طریق مجلس مسئله را پیگیری بفرمایند انشااله ما مردم بیش از این در گروگان شرکتهای زالو صفت خودرو ساز داخلی که باعث ضرر و زیان میلیاردی در زمینه مصرف بنزین هستند نباشیم( توجه بفرمائید اگر مصرف بنزین بیست میلیون لیتر در روز کم شود چه خدمت بزرگی به دولت میشود و چه مبلغ قابل توجهی ارز ذخیره خواهد شد و چه مقدار میتواند از آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ پیشگیری شود ) (2087242) (alef-13)
 
سعید
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۳:۵۰:۱۰
علاج صنعت خودرو فقط و فقط در گرو برداشتن تعرفه از روی خودرو های وارداتی می باشد.
کیفیت تولیدات داخلی بهتر میشه
زمان تحویلشون به روز میشه
قیمت کاهش پیدا میکنه
تلفات جانی و مالی و هزینه های مربوطه کاهش پیدا میکنه
کاهش آلودگی هوا و کاهش اثرات مخرب مرتبط
.
و چندین آیتم دیگه هم که خودتون خوب میدونین
.
.
همه این موارد بر علیه منافع تعداد محدودی از افراد (سرمایه داران عمده خودروسازان-نمایندگان مجلس و مدیران دولتی) هست.
قضاوت با شما (2087308) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۳:۵۲:۰۳
این سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان چه کسانی هستندچون هیچ مصوبه ای تا کنون برای حمایت از مصرف کننده نداشته است (2087312) (alef-6)
 
صدرا
۱۳۹۳-۰۱-۲۹ ۲۳:۵۸:۲۷
خودروهای ایرانی راه رسیدن به خداست هرکی طالب شهادته اونم تو بلاد مسلمین بسم ا...... (2087320) (alef-6)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۰:۲۱:۳۴
اقا چرا خودتونا اذیت می کنید اقای احمدی نزاد 45تومان یارانه داد ماشین قیمتش دوبرابر شد >حالا اقای روحانی همه غمش شده این 45 هزارتومان که چه جوری از دماغ ملت بکشن بیرون 0افزایش نرخش هم یکی از راهاس خخخخخخخخ (2087356) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۱:۵۶:۵۸
ما خودروی ملی نخواییم کیو باید ببینیم ما هنوز ساده ترین وسایل زندگیمو ن خارجیه بعد میخواییم ماشین و کشتی و هواپیما بسازیم.ما ناخنگیر ملی میخواییم ما خودکار ملی میخواییم ما ..... (2087408) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۶:۳۶:۴۳
39 سالمه و تا به حال آرزوی مرگ کسی رو نکردم،ولی روز مرگ نعمت زاده سور میدم.خدا می دونه این آدم چند نفر رو تا حالا یتیم کرده. (2087434) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۷:۵۸:۰۲
همینطور که در فوتبال مربی خارجی میارند تا تیمها رو با دانش روز دنیا آشنا کنه برای شرکتهای بزرگ داخلی هم مانند همین دو خودروساز باید مدیر کاربلد خارجی بیاریم...هم باعث متحول شدن وضعیت تولید می شه هم مبانی دانش روز مدیریت در کشور رو ترقی می ده... تو خود آمریکا و اروپا هم در بسیاری موارد مدیران خارجی استخدام می کنند ما که نباید در اینمورد تعصب بیمورد داشته باشیم... (2087460) (alef-10)
 
یک ایرانی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۱۲:۲۷
با سلام و احترام من همیشه یه سوال توی ذهنم دارم آیا کسی میتونه جواب بده؟
چرا رهبر معظم انقلاب با دادن یک حکم حکومتی دست خودروسازای خونخوار و خونریز رو از سر مردم شهید پرور ایران کم نمی کنن؟
به خدا واقعن برام سواله هیچ کس نمیشنوه ایشون هم نمیشنوه؟ (2087471) (alef-10)
 
كارگر
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۲۵:۵۰
ضمن اينكه انتظار توليد با حداكثر كيفيت ممكن حق مشتري است يادآوري چند نكته لازم است:
- اول اينكه برند ملي به اين مفهوم نيت كه كليه قطعات خودرو در كشور توليد ميگردد. بلكه بدين معناست كه مالكيت برند متعلق به شركت يا كشور مربوطه ميباشد و براي اعمال تغييرات نيازي به هماهنگي با شركت ديگري نيست و همچنين برخلاف ديگر محصولات به ازاي توليد مبلغي به عنوان حق استفاده از برند (رويالتي) به شركت ديگري پرداخت نميگردد
- در دنياي امروز در هيچ جاي دنيا تمام قيعات خودرو در يك كشور توليد نميگرددو بلكه قطعات در محلي توليد ميشوند كه از نظر هزينه توليد، تكنولوژي و همچنين كيفيت بيشترين مزيت را داشته باشند (در حال حاضر برخي از قطعه سازان خوب ايراني قطعاتي را براي خودروسازان صاحب نام توليد و صادر مي نمايند)
- وظيفه خودرو ساز طراحي، مونتاژ و نظارت بر كيفيت خودرو ميباشد و درصد بالايي از قطعات خارج از كارخانه خودروساز توليد ميگردد كه وابسته به وضعيت صنعت در كشور است و خارج از حوزه مديريت خودروساز ميباشد
هرچند مديريت صنعت در ايران بويژه در چند سال اخير نا مناسب و قابل انتقاد ميباشد، بطوريكه علاوه بر عدم پيشرفت دچار افت هم بوده است. از طرفي صنعت خودرو به معناي اشتغال بخش بزرگي از جامعه ميباشد كه در ارائه راه كار (مثل بستن در خودروسازي ها و ...) بايد اين موضوع هم با توجه به شرايط اقتصادي جامعه در نظر گرفته ش.د.
به هر حال اگر واقع بين باشيم درد خودرسازي ما مثل بقيه بخشها ميباشد. مگر فوتبال ما با تمام پولي كه در ان خرج ميشه در سطح جهاني است؟ آيا استاد دانشكاه ما، پليس ما، نانوا و راننده تاكسي ما .... در حد استاندارد جهاني هستند. شايد تنها اشكال خودروسازي اين است كه خودروهاي خارجي با كيفيت وارد بازار شده و امكان مقايسه وجود دارد ولي براي ديگر بخشها به سادگي امكان مقايسه وجود ندارد. (2087490) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۴۰:۴۹
چرا از اول سال ايران خودرو سايتش را به بهانه بروزرساني بسته است مگر نه اينكه با اين كار جولان بيشتري به دلال هاي درون وبيرون ايران خودرو ميدهد ...دو كارخانه برزگ كشور انصافا اگر تعطيل بشوند درست است كه عده اي بيكار ميشوند ولي قسمت عمده اي از مردم هم از اين كلاهبرداري ها ورانت خواري ها آزاد ميشوند ......هرچي سر اين خودرو سازها بياد بواسطه آه مصرف كننده است كه به اين راحتي ها هم برطرف شدني نيست.. (2087527) (alef-10)
 
علي
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۴۴:۳۲
با سلام
چرا دولت اين همه عجزوالتماس ميكند تا مردم يارانه نگيرند ولي موقع گران شدن خودرو هيچ كاري نميكنه حداقل هواي اين مردم رو داشته باشه....
چرا بايد خودرو در راكد ترين زمان سال(فروردين هرسال ازجمله امسال)رشد قيمت غيرمعقول را تجربه كند.... (2087534) (alef-10)
 
ايراني
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۸:۵۵:۳۸
آقاي وزير صنعت اونوقت كه صداي مردم رو نمي شنيديد مي گفتيم بنده خدا كهولت سن داره و گوشش نمي شنوه حالا كه رفتيد تو آلمان گوشتون رو عمل كرديد ! الان براي چي صداي مردم رو نمي شنويد ؟
آن چيز كه جايي نرسد فرياد است !!!!!!! (2087555) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۱۶:۵۹
یکی از عوامل گرانی قیمت خودرو سیاست های اقای وزیر صنعت است حالا چرا و به چه علت خودش میدونه مردم هم میدونن ولی اون فکر میکنه هیچ کس از زد و بندهای پشت پرد کسی با خبر نیست (2087603) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۰۹:۳۰:۲۰
....... و این بحثها تا ابد در این کشور ادامه خواهد داشت! (2087646) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۰۴:۳۲
باباجون بذارید بنده خداها کارشونو بکنند خدا ........................... (2087861) (alef-13)
 
ابراهیم
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۱:۵۵:۰۹
هر چقدر ما بنویسیم کی میخونه جانم!!!!!!!! (2088006) (alef-13)
 
یکی
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۲:۰۶:۴۴
"ما الان بدون کمک خارجی نمی توانیم خودروی خوب داخلی بسازیم " (2088037) (alef-13)
 
كورش
۱۳۹۳-۰۱-۳۰ ۱۶:۲۳:۴۷
حاضر پياده سركار برم مسافرت هم نرم ولي خودروسازهاي داخلي ورشكست بشن بيين چقدر خون به دل ملت كردن ديگه (2088589) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۱:۱۲:۵۹
ما ملت
خودروی ملی نمیخایییییییییییییییییییییییییییییییییم (2090259) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۴:۵۳:۳۷
توان وقدرت خریدخودروی داخلی هم ازمردم گرفته شدبه خدادیگه قشرمتوسط هم توان خرید پرایدرا ندارندبیایدبرای کمک به اقتصادمملکت قیمت خودروها را کاهش دهید (2090958) (alef-13)
 
بابک
۱۳۹۳-۰۱-۳۱ ۱۴:۵۶:۱۵
فقط نخرید (2090964) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۴:۳۱:۱۹
سلام هموطن
این خودروهایی که دنبال شرایط فروش ونحوه واگذاری به مصرف کننده ایرانی هستند بی کیفیته.6/12/92پرشیا از ایران خودرو تحویل گرفتم8/12/92تسمه تایم پاره کردوهیچ کس پاسخگو نبود بعد 14روزدوندگی موتورماشین وعوض کردن ودگرهیچ...کجای دنیا ماشین بی کیفیت این همه داستان داره؟ (2093396) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۱ ۱۴:۳۲:۵۰
دلمون در مورد همه چيز به درد اومده مخصوصا خودرو ما چه بد كرديم كه گرفتار اين گونه آدما شديم كه پرايد مسخره را به قيمت هايوندا در كشور هاي خارجي به ما بدند البته خيلي هم گرونتر مي دند نسبت به هايوندا در كشور هاي خارجي.قيامت مي خوان چه جوابي به پدر و مادر هاي كشته شده گان توسط ماشين هاي بدون ايمني ايران بدند (2093401) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۲-۰۲ ۲۲:۳۳:۱۵
میگن وقتی خودرو پراید فرستادن برا عراق،توی روزنامه های عراق نوشته بود ن که ایران تلافی کشته های هشت سال جنگ را دراورد. (2096902) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۰۹:۰۳:۵۶
اینجانب پس از یکسال و شش ماه انهم با صدها قضیه در ماه نهم سال گذشته یعنی 92 خودرو سمندی که ثبت نام کردم تحویل گرفتم قضیه از این قرار است که در هنگام تحویل با زخم عمیقی که روی کاپوت ماشین مشاهده کردم ماجرا را جویا شدم گفتند هنگام پیاده شدن از تریلی اتفاق افتاده بلاخره نقاش را صدا زد اومد با سر مقوا کم کم رنگ سفیدی که شماره رنگش هم نبود و تیره تر بود پوشاند گفت خشک که شد برو من هم که بعد از چند ماه انتظار دیگر تحمل بحث نداشتم و رفتم هنوز از نمایندگی دقایقی نگذشته بود که در خیابان متوجه شدم در هنگام تعویض دنده خیلی صدا میدهد من پیکان داشتم اینجوری نبود این هم سمند و صفر کیلومتر باشه خب پیش خودم گفتم حتما جعبه دنده یا ایرانی هست یا چینی بی کیفیت خلاصه در حین حرکت و در ترافیک دنده قفل میکرد و دیگر تعویض نمی شد یعنی در ترافیک که ایست کامل میشد و برای مجدد حرکت کردن قفل میشد مجبور میشدم ماشین را خاموش کنم و مجددا دنده خلاص میکردم و روشن میکردم و حرکت میکردم دیگر گفتم حتما مشکل مهمی دارد باید حتما بروم نمایندگی بلاخره در کیلومتر 300رفتم برای نمایندگی بین راه که میرفتم متوجه شدم شیشه سمت راننده هم بالا و پایین نمیشه خب با مراجعه و پس از مدتی انتظار تا نوبت رسید و لیستی از مشکلات و با گارانتی نوشت برای دنده که امتحان کرد گفت همه این خودروها صدا میدهند کمی خیالم راحت شد که چینی و یا ایرانی بی کیفیت بهتر از این نمیشه و بلاخره گفت مشکلش قفل کردن هم کلاچش هست گفتم چه مشکلی گفت اینها کارخونه خیال کرده اتوماتیک روی 206 جواب داده روی اینها هم جواب میدهد بلاخره به من گفت که من میتونم برات دستی کنم و از اتوماتیک خارج کنم ولی پولش را باید بدهید گفتم من دیروز ماشین گرفتم از همین نمایندگی هم گرفتم مگر گارانتی نیست گفت نه گارانتی نمیشه باید وجه آن را بدی خلاصه گفتم باشه خلاصه گفتم شیشه درب چی میشه که بالا و پایین نمیشه گفت از طریق سامانه امداد باید اقدام کنیم با مراجعه به دفتر نمایندگی دفتر گفت سامانه قطع میباشد هر وقت وصل شد خبرت میدهم و این سوخته بایستی سفارش قطعه از تهران و کارخونه بدهیم خلاصه در این مدت هم پیچ تنظیم و روشن و خاموش شدن کولر گازی هم از داخل هرز است و نه بخاری و نه کولر گازی میشه بگیری من از خودرو استفاده ای نکردم این مشکلات را دارد در ضمن تا امروز که 3 اردیبهشت 93 میباشد سامانه امداد جهت سفارش قطعه قطع میباشد دیگر این نزدیک به یک میلیون تومانی که گرفته اند جهت گارانتی یکسال بیشتر وقت ندارد مطمینم چند ماهی که مانده و از بین میرود و خودرو من هم همچنان معیوب من جدیدا در حال نگارش کتابی شدم تحت عنوان "من و خودو ام " که تمام نقاط ضعف خودرو و انحصار خودرو و افرادی که پشت این خودرو منتفع میشوند را به دو زبان انگلیسی و فارسی از طریق سایتهای خارجی منتشر میکنم تا دنیا بداند انحصار در ایران چه میکند ./ (2097558) (alef-13)
 
محمد از دزفول
۱۳۹۳-۰۲-۰۳ ۱۱:۵۹:۲۱
نمیدانم چرا وقتی صحبت ویا بحث خودرو میشود حالم خیلی بد میشود دلایل زیادی دارد ازهمه مهمتر یکی اینکه احساس میکنم مردم را مسخره میکنند وبه ریش ما میخندند که توانسته اند یه مدت مارا سرگرم کنند یکی اینکه خودرو سازان حاکم مطلق هستندند توانایی دارند هرکاری را که اراده کنند انجام بدهند فقط مردم را مسخره میکنند ترا بخدا ول کنید (2097901) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۲-۰۵ ۲۳:۵۷:۲۱
بجای تولید خودرو واردات را آزاد کنند وبا جان مردم باری نکنن (2104390) (alef-13)
 
رومی
۱۳۹۳-۰۶-۱۳ ۱۲:۴۸:۳۹
به خاطر چند نفر کارگر خون 75 میلون جمعیت را در شیشه کرده اند (2358434) (alef-3)
 
farzad
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۱۲:۴۱:۱۲
تمام حرفهاي شما درسته ولي يه چيزي اين وسطها غلطه قيمت ماشين با قيمت تمام شده براي خودرو ساز زياد توفيق نمي كنه يعني خودرو سازم از اين وضعيت راضي نيست استاندارد در ايران استاندارد واقعي نيست يعني رابطه اي تا ضابطه اي اگر مشكل رابطه در ايران حل بشه به نظرم خيلي مساعل حله (2381614) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.