نظر منتشر شده
۸۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 182646
نامه سرگشاده صادق زیباکلام به احمدی نژاد
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد
ریاست جمهوری اسلامی ایران دامه اقباله
احتراما به استحضار آن مقام منیع می رساند که در آخرین روزهای سال گذشته در نامه ایی خطاب به وزیر علوم خواهان برکناری روسای دانشگاه تهران و تربیت مدرس شدید. دلیل این اقدام را از جمله "فضای امنیتی و سیاسی" که آنان در این دانشگاهها برقرار نموده اند اعلام داشتید. حقیر علم و اطلاع چندانی از وضعیت دانشگاه تربیت مدرس ندارم و پیرامون آن نمی توانم اظهار نظری داشته با شم. اما در خصوص دانشگاه تهران بایستی بگویم که این اظهار نظر حضرتعالی شگفت زده ام نمود. شگفتی ام از دو بابت بود. نخست آنکه برایم جالب بود که جنابعالی پس از گذشت نزدیک به ۸ سال از ریاست جمهوری تان و درست در ماههای پایانی آن متوجه فضایی که در دانشگاههای کشور در طی این مدت حاکم بوده، شده اید.

آقای رئیس جمهور، اگر جنابعالی در طی این دو دوره ریاست جمهوری تان، بالاخص در سالهای دوران دوم ریاست تان بعد از ۲۲ خرداد ۸۸ سری به دانشگاههای کشور می زدید و فضای سیاسی آنها را با سالهای قبل از ریاست جمهوری تان مقایسه می کردید باورتان نمی شد که این همان دانشگاه قبل از به قدرت رسیدن اصولگرایان در سال ۸۴ می باشد. آنقدر فضای دانشگاهها بعد از ۲۲ خرداد ۸۸ محدود، سنگین و بسته شد که بوصف نمی آید. آنوقت جنابعالی بعد از طی این سالها، و آنهم بعد از آنکه هزاران دانشجو در طی این سالها دچار مشکل شدند و بسیاری مع الاسف از ادامه تحصیل باز ماندند، بصرافت افتاده اید که در دانشگاهها چه می گذرد.

من حمل بر صحت می کنم و فرضم بر این است که دغدغه شما در این فقره نه از باب خرده حساب های سیاسی با روسای این دو دانشگاه است، و نه از باب تبلیغات انتخاباتی بلکه اصالتا به آنچه عنوان کرده اید باور دارید. در آنصورت مواجهه می شوم با شگفتی دومم. اینکه چرا دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران بعنوان "مقصر" برگزیده شده؟ کارنامه ایشان بعد از ۲۲ خرداد ۸۸ در مقایسه با کارنامه بسیاری از روسای دانشگاههای دیگر بمراتب "سفید"تر و قابل قبول تر است. کافیست جنابعالی کارنامه مدیریت دانشگاه تهران را با فی المثل کارنامه جناب حجت الاسلام دکتر شریعتی ریاست دانشگاه علامه مقایسه نمایید. آیا مستحضر هستید از۲۲ خرداد ۸۸ باین سو  جناب شریعتی چه تعداد اساتید این دانشگاه را بدلایل سیاسی بازنشسته، اخراج و ممنوع التدریس کرده اند؟ ایضا بسیاری از دانشگاههای شهرستانها. یقینا اگر هدف جنابعالی کنار زدن حجاب ترس و سلطه ارعاب فکری حاکم بر دانشگاهها و باز گردانیدن فضای آزاد اندیشی در محیط های علمی باشد، بر کناری ریاست دانشگاه تهران انصافا می بایستی در انتهای لیست تان باشد.

اگر هدف جنابعالی بواقع بوجود آوردن یک فضای علمی باز در دانشگاههای کشور است بنحوی که اساتید و دانشحویان از یک حداقل امنیت شغلی و حرفه ایی بر خوردار بشوند در آنصورت و با عرض پوزش می بایستی باستحضار شریفتان برسانم که کارنامه و عملکرد وزارت علوم که وزیر متبوعه آن زیر نظر شخص شخیص خودتان خدمت می نمایند بمراتب سیاه تر از بسیاری از دانشگاهها است. نمی دانم جنابعالی چه میزان اشراف بر سیاست های وزارت علوم از ۲۲ خرداد ۸۸ باین سو داشته اید؟ آیا مستحضر هستید که مدتهاست که دیگر دانشگاهها حق استخدام استاد ندارند و وزارت علوم خود راسا این کار را انجام می دهد؟ به بیان دیگر، دانشگاهی مثل تهران با نزدیک به ۷۰ سال سابقه و وجود اساتیدی با تجربه و باسواد حق ندارد یک استاد جدید برای خودش استخدام نماید و یک هسته ایی در وزارت علوم بصورت مخفی گزینش اساتید را برای تمامی دانشگاههای کشور انجام می دهند. تصور نمی کنم خیلی پیچیده باشد که بتوان حدس زد که ملاک و معیار اعضاء آن کمیته مخفی کدامین می باشند. تصور نمی کنم نتوان حدس زد که که برای وزارت علوم از ۲۲ خرداد ۸۸ باین سو، چه میزان ملاک و معیارهایی همچون استعداد، توان و کارنامه علمی و تحقیقاتی یک داوطلب استخدام در دانشگاه ملاک و معیار بوده و چه میزان گرایشات ایدئولوژیک و تمایلات سیاسی وی. آیا مستحضر هستید چه میزان متقاضی استخدام در دانشگاهها، یا اساتیدی که قرار دادی هستند برای تبدیل وضعیت شان چگونه سالهاست در بلاتکلفی بسر می برند؟

آیا مستحضر هستید همان مختصر استقلالی را که دانشگاههای کشور از آن برخوردار بودند بعد از ۲۲ خرداد ۸۸ پایمال گردید و تمامی امور دانشگاهها زیر نظر وزارت علوم قرار گرفت؟ آیا مستحضر هستید ظرف قریب به چهار سال گذشته صدها دانشجو بواسطه دلایل سیاسی یا محروم از تحصیل شدند یا با سپردن انواع و اقسام تعهد با ادامه تحصیل شان بصورت "مشروط" موافقت شده است؟ آیا مستحضر هستید که کسر قابل توجه ایی از این "تنبیهات و متنبه سازی" ها توسط خود وزارت علوم صورت گرفته؟ آیا مستحضر هستید گزینش وزارت علوم چگونه مانع از ورود بسیاری از متقاضیان ورود به تحصیلات عالیه در مقاطع فوق لیسانس و دکترا شده است؟
آیا بنظر جنابعالی با عنایت به کارنامه وزارت علوم و با عنایت به عملکرد امثال مدیریت دانشگاه علامه ظرف ۴ سال گذشته، می بایستی همچنان بسروقت دکتر فرهاد رهبر بروید که یکصدم قلع و قمع های دانشگاه علامه ویکهزارم قلع و قمع های وزارت علوم را بعد از ۲۲ خرداد ۸۸ نداشته است؟ اما اگر قرار است که ریاست دانشگاه تهران بنا بر دلایل دیگری برکنار شوند، پس در آنصورت پای مسائل دیگرهمچون وجود فضای سیاسی نامطلوب در دانشگاهها و امثالهم را بمیان نکشید چون ازاین بابت با بودن وزارت علوم، دانشگاه علامه و بسیاری داشگاههای دیگر و عملکردی که آنان بعد از ۲۲ خرداد ۸۸ داشته اند، تصور نمی کنم به این زودی ها نوبت به دانشگاه تهران و دکتر فرهاد رهبر برسد.
با احترام و عرض ادب
صادق زیباکلام
 
iman
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۰۹:۴۲:۵۳
به ایشان به فرمایید اینجا را هم بخوانند
http://alef.ir/vdchqvnzq23n-wd.tft2.html?160977
که عنوان آن
در دانشگاه صنعتی اصفهان چه می گذرد
است. (1206918) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۲:۳۱:۴۷
آخرش ما نفهمیدیم افکار این زیبا کلام چی هست.

از همه انتقاد می کنه و بعد از مدتی تعریف! (1207169) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۷:۱۴:۵۰
صرف نظر از درستی یا نادرستی عقاید جناب زیباکلام، به دلیل موضع مستقلی که دارند، قابل احترام هستند. (1207493) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۸:۳۶:۱۹
زنده باد بهار! (1207578) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۲۳:۵۵:۰۲
من هم موضع مستقلی دارم! (1208022) (alef-7)
 
هم وطن
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۹:۴۲:۲۲
آقای زیبا کلام یک استاد علوم سیاسی است و یک تحلیلگر و منتقد و ... نه یک سیاستمدار و ایشان بعنوان یک عضو از یک جناح سیاسی حرف نمیزند لذا ممکن است در یک مورد از سیاست های یک نفر تحلیل مثبت داشته باشد و در موردی دیگر تحلیل منفی و به نظر من این مسئله هیچ وقت تناقضی ایجاد نمیکند. (1207660) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۱-۰۹ ۰۱:۲۵:۵۳
دوستاني كه منفي و مثبت ميدهند تكليفشان با خودشان معلوم نيستا !!! (1208150) (alef-10)
 
United States
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۲۳:۳۴:۲۴
چه کار به افکارش داری فدات شم. بخون ببین چی گفته. تا یکی حرف می زند، بلادرنگ دنبال سابقه اش می گردید که کیست و چه کاره بوده یا اینکه نظرش در باره شلغم چیست. (1207983) (alef-7)
 
مهتاب
۱۳۹۲-۰۱-۰۹ ۰۰:۴۰:۰۳
به گمانم خاصیت روشنفکر بودن همین نگاه خاکستری داشتن به همه چیز است.همه که همیشه یک جور نیستن تا نگاه نقادانه به اونها هم یک جور باشه (1208096) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۹ ۰۰:۱۳:۰۹
آقای زیبا کلام لازم است به استحضار برسانم که اساتید هم در گزینش دانشجوها برای استخدام گزینشی عمل می کنند. اولا دانشجویانی را انتخاب می کنند که با آنها هم فکر و هم عقیده اند ثانیا یکی از ملاک های آنها دست به سینه بودن و برده بودن او برای شخص شخیصشان می باشد. (1208050) (alef-7)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۰۹:۴۳:۳۰
آقای زیباکلام چرا افترا میزنید...کدام فضای سیاسی؟؟ همین چند روز دیگر ما گوی سبقت را از بقیه کشورها ربوده و رتبه یک تولید علم در دنیا میشویم و همه دنیا محتاج ما خواهند شد و آنگاه جهان را مدیریت میکنیم... (1206919) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۲:۱۲:۱۶
دکتر چرا الان که اندازه یه سرهنگ به من و امثال من ستاره دادن؟؟!! (1207137) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۴:۳۳:۰۷
هیچ ربطی به بحث ما نداشت برادر ، از کسانی که موافق دادن تعجب میکنم (1207316) (alef-10)
 
iman
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۵:۱۱:۴۵
یعنی متوجه کنایه ایشون نشدی ؟
مثبت ها به خاطر کنای است برادر. (1207367) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۲۳:۵۷:۳۰
کامنت ایشان بیشتر بوی تمسخر می هد تا کنایه. (1208025) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۹:۳۹:۲۴
این انتقادی دیگر است به وزارت علوم بود که روی کمیت مقاله های غالبا آبکی که همه ما دانشجویان تحصیلات تکمیلی از آن آگاهیم، مانور و تبلیغات میکند. (1207649) (alef-10)
 
میم
Germany
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۴:۵۰:۳۲
ایول آزادی بیان مطلق هم که در ایران هست... (1207332) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۲۳:۵۰:۵۸
آقا جان! کجای کاری ؟! گوی سبقت را ربودیم ولی بدخواهان ملت اجازه ارائه آمار را نمی دهند.
به احمدی نژاد اجازه بدهید خودش میگه. مگه نه؟! بگو . بگو احمدی نژاد بگو. (1208016) (alef-7)
 
دانشجوی ایرانی
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۰۹:۴۵:۰۱
زنده باد صدای حق و حقیقت، زنده باد وجدان بیدار (1206920) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۶:۰۲:۳۰
الان اونایی که "مخالف" دادن با وژدان بیدارمخالفند یا حق و حقیقت؟! (1207409) (alef-7)
 
علیرضا قلیزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۷:۲۱:۵۷
آقای رضا! من به «دانشجوی ایرانی» مثبت، و به شما منفی دادم.
پیشنهاد می کنم کمی تحمل برداشتهای متفاوت با خودتان را هم داشته باشید.
شاید کسی که به آقای دانشجوی ایرانی منفی داده، تصورش این بوده که ایشان، تعابیر «حق و حقیقت و وجدان بیدار» را به طور مطلق درباره ی شخص آقای زیباکلام به کار برده اند.
...
از اینها گذشته، خوب است تمرین کنیم هیچ چیز را به هیچ کس تحمیل نکنیم. از جمله موافقت با آنچه «حق و حقیقت» می خوانیم.
یادم است سال 84، یکی از عبارت های تبلیغاتی آقای دکتر معین این بود که «آمده ام تا دیگر کسی را به زور به بهشت نبرند». (1207496) (alef-10)
 
iman
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۰۹:۴۷:۰۴
و اتفاقا بنده یکی از کسانی هستم که به دلیل انتقادات از سیاست های اقتصادی رییس جمهور - با این که رشته ام هم چیز دیگری است- از عضویت هیئت علمی دانشگاه - اسمش را می ترسم بگویم - اخراج شدم. (1206921) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۲:۳۱:۵۰
در این کشور همه (استاد و غیر استاد) به احمدی نژاد ایراد می گیرند و انتقاد می کنند، اگر معیار این بود کسی نباید توی دانشگاه مونده باشه.
به نظر بنده دلیل چیز دیگری است. (1207170) (alef-10)
 
ettefaghan
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۲۲:۲۱:۴۷
آقای اتفاقا خودتان هم ذکر کردی که اتفاقا یعنی نه از روی حق و حقیقت بلکه از روی اتفاق به دلیل انتقاد اخراج شدی !!!! واقعا اگر اتفاق نبوده و دلیلش همونی بوده که گفتی چرا می ترسی اسم دانشگاه رو بگی !!!! (1207897) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۰۹:۴۸:۰۷
دمت گرم چه زیباست کلامت (1206924) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۰۹:۵۲:۰۱
سلام ودرود مردم ایران زمین بر اندیشه وشهامت استاد زیبا کلام .متاسفانه تنها چیزی که امروز در استخدام اساتید مورد نظر مسئولین نیست بار علمی وتجربه وتخصص است (1206925) (alef-10)
 
الهام
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۰۹:۵۲:۰۴
مشکل اینجاست که الان به تنها چیزی که در همه بخش های این جامعه بهش اهمیت داده نمی شه همون سواد و علم و تخصص است؛ یه چیزی به نام گزینش با یک سری آدم سود جو ،بی سواد و عقده ای که معیار انتخابشون همسویی افکار افراد با افکار بسته خودشونه ٱدمها را فقط به خاطر 4 تا تار مو یا چه می دونم صفحه انتخابات شناسنامه گزینش می کنند و اینه که باعث میشه ما روز به روز به جای پیشرفت به تجچر دچار شیم. (1206926) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۰۹:۵۳:۱۸
شماچرا بعد88نامه سرگشاده ننوشتید؟جالب نبود؟ (1206927) (alef-10)
 
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۱:۳۲:۳۸
اقای زیبا کلام گل گفتی ولی حالا چرا ؟ (1207076) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۹:۴۱:۵۷
ایشان حساب کرده اند که امروز و در آستانه انتخابات برخورد با ایشان از طرف وزارت علوم پرهزینه باشد و لذا بلایی سرشان نیاورند. همین قدر هم جای بسی آفرین دارد. از بقیه که صدایی درنیامد. (1207659) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۰۹:۵۹:۴۳
گجایش سر گشاده بود .اما ایشان به حق گفتند.درود بر ای مرد شجاع (1206931) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۲:۰۴:۵۱
یعنی چی که "کجایش سرگشاده بود" ؟ نامه اگر خصوصی نباشه و در رسانه ها منتشر بشه ، بهش می گن نامه سرگشاده . (1207121) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۰۴:۱۱
جناب دكتر زيبا كلام جاي شكرش باقي است كه حضرت عالي بدون اينكه ترس از شكسته شدن سر يا قلم تان باشيد حرفتان را مي زنيد حرفي كه در دل هزاران انسان انديشمنداين مرز وبوم تلنبار شده وقادر به بيان ان نيستند چون اگر فرياد بزنند به سرنوشت كساني گرفتار مي ايند كه سالهاست در زندان اب خنك مي خورند اگر مامور هم باشيد مامور باشرف وبا وجداني هستيد درود برشرف ووجدانتان. (1206934) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۰۴:۴۳
گر حکم شود که مست گیرند / در شهر هرآنکه هست گیرند! (1206936) (alef-10)
 
جواد کارگزاری
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۰۵:۴۳
کوتاه و گویا! (1206937) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۱۱:۳۴
وجود انسانهای آزاده در هر کشور و جمعی جزء بزرگترین نعمتهای الهی است کسانی که حق را اظهار نموده و از پرداخت هزینه آن ابایی ندارند. (1206946) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۱۳:۳۵
دکتر زیبا کلام، خودتان را خسته نکنید این آش آنقدر شور شده که دیگه بچه دبستانی ( که کمی اخبار رو به غیر از صدا و سیما و ... دنبال میکنه ) هم میفهمه هدف از این اقدامات چیه! (1206949) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۹:۴۴:۰۷
این یعنی چه؟ یعنی انتقاد میکنید که چرا ایشان زحمت انتقاد به خود داده اند در حالیکه امیدی به بهبودی نیست؟ پس شما راحت بنشینید شاید با نشیتن شما گشایشی حاصل شود. (1207662) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۲۱:۵۶:۳۰
یعنی تو الان امید به بهبود داری؟!!!!!!!!!!!! (1207856) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۱۴:۳۰
به خاطر اين حق استخدام استاد رو ازتون گرفتن اساتيد محترم، كه پارتي بازي مي كرديد هركس را كه دلتان مي خواست مي گرفتيد شايسته سالاري نبود. دانشجويان نخبه را رد مي كرديد دانشجوي فرمانبردار و هم تيمي خودتان را مي پذيرفتيد.

يكي از نقاط قوت وزارت علوم اتفاقا سلب حق استخدام اساتيد از گروههاي دانشگاهها بود. (1206952) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۳۱:۱۹
اصولا پارتی بازی جزو مزاج ما شده، قبلا اگر دانشگاه ها کمی تا اندکی پارتی بازی می کردند تا دانشجوی خودشان را جذب کنند حالا این پارتی بازی به وزارت علوم منتقل شده و آنها هم تیمی و هم سلیقه خودشان را به دانشگاه ها می فرستند. (1206980) (alef-6)
 
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۱:۳۶:۴۸
از حق نگدریم این جوری هم بود و بعضی ها انگار می خواستند ارثیه پدریشون رو موقع انتخات هیات علمی نگهداری کنند (1207085) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۹:۵۰:۱۵
اینها حتی برای اعضای فرهنگستان هنر (که از جمله فرهیخته ترین افراد این کشورند) هم اینقدر احترام قایل نشدند که بگذارند آنها رییس خود را خودشان انتخاب کنند. دانشگاهها و هیات علمی عادی که دیگر هیچ. (1207670) (alef-10)
 
طالقانی
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۱۵:۳۶
آفرین جناب زیبا کلام (1206953) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۱۹:۱۵
دکتر چیزی که دیگه در کشور ما اهمیت نداره ( البته مطمئن نیستم قبلا هم اهمیت داشته) مردمه، همیشه خواسته های مردم زمانی اهمیت پیدا کرده که بتوان از اون خواسته ها برای حذف رقیب استفاده کرد!
همیشه تا کسی حرف زده بحث دشمن و شرایط حساس کنونی پیش اومده! حالا دیگه فکر نکنم کسی باور کنه که برکناری دو رئیس دانشگاه مذکور ( کار به خوب یا بد بودن افراد مذکور ندارم) به خاطر مردم و دانشجویان و باقی چیز های ذکر شده در نامه باشد. (1206960) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۲۰:۵۴
آقای زیباکلام چاقوکه دسته ی خودش رونمیبره
اسلام هرچه میکشدازتندروی ها میکشد (1206964) (alef-10)
 
هومن
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۲۲:۳۰
آيا مستحضريد تو اين 8 سال چي كشيديم؟؟؟ (1206967) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۲:۰۶:۵۵
به قول فردوسی : بسی رنج بردم در این سال سی (1207128) (alef-10)
 
نام اشنا
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۲۶:۵۴
اقدامات رییس جمهوری متاسفانه نتایج خیلی ناگواری برجای گذاشته. (1206974) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۳۵:۴۳
آقای زیبا کلام شما لیبرال بودید؟ هستید؟ نبودید؟ نیستید؟ (1206984) (alef-6)
 
دانشجوی سابق
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۱:۵۷:۵۷
چرا مغلطه؟! اگه حرفی یا نقدی داری در مورد مطالب نامه سرگشاده آقای دکتر بده. (1207114) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۲:۰۷:۲۸
که چه ؟ (1207129) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۳:۴۱:۵۵
خوب خودشون هم گفتن لیبرالن که چی؟اصلا میتونی بگی لیبرال یعنی چه؟ (1207261) (alef-10)
 
آرمین
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۵۴:۲۹
آقای زیبا کلام اگه میتونیند یه سر هم به استخدامی ها ارگان های دیگر بزنید که از بدو ورود تعهد میگیرند مبنی بر اینکه در طول خدمت اگه متوجه بشند که از اونا نیستیم به راحتی میزازن کنار.
گزینش استانداری تبریز یه سری بزنن مسئولین ببینن چه خبره!!!! (1207007) (alef-6)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۰:۵۶:۲۴
جناب آقای دکتر صادق زیبا کلام شما که از سردمداران انقلاب فرهنگی بودید بفرlماید که چرا الان بعد از هشت سال یادتان افتاده که در دانشگاهها چه میگذرد و تازه بعد از هشت سال آزادی خواهیتان گل کرده و به نامه نگاری افتاده اید .بنده موافق نامه شما و مخالف اقداماتی که در دانشگاه میشود هستم اما لطفا شما دیگر برایمان دایه دلسوزتر از مادر نشوید و نمیدانم چرا این نامه های سرگشاده حضرتعالی هر چهار سال یکبار نوشته میشود. (1207009) (alef-6)
 
نکته سنج
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۶:۴۳:۱۳
آقا رضا! کنار گود نگو لنگش کن! تازه بدتر، چرا دیر لنگش کردی؟! برادر خودت زودتر لنگش میکردی! (1207446) (alef-10)
 
خاک ایران کفنم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۱:۰۵:۰۱
اگر ترس از عقاب نباشد قلم زیباکلامها بسیار روشنگرتر ازین خواهد بود

دیگر انتقاد از احمدی نژاد افتخار نخواهد بود... چون هر کار ناروایی که خواست انجام داد

هیچ مسئول در هیچ رده ایی هیچ ایراد و نقصی ندارد... ایراد از ملت است..... (1207019) (alef-10)
 
محمدعلی
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۱:۰۹:۵۷
حرف حق همیشه خریدار دارد چون به قول شاعر
اسلام به ذات خود ندارد عیبی هر عیب که هست از نا مسلمانی ماست (1207030) (alef-10)
 
سلام
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۱:۱۱:۱۹
سلام ای کاش اشاره ای هم به وضعیت اسفناک دانشگاه علامه در پذیرش دانشجویان دکترای بدون ضابطه می کردید! دانشجویانی که بدون داشتن مقاله و آزمون و صرفاً با نظر صدرالدین شریعتی در این دانشگاه پذیرفته شده اند. (1207036) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۱:۱۷:۵۲
رییس جمهور بعدی که بیاد حداقل کاری که از دستش بر میاد اینه که آثار احکام انظباطی رو که به نا حق برای بسیاری از دانشجویان صادر شده رو امحا کنه!
(1207049) (alef-10)
 
reza
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۱:۱۹:۰۰
فرمایشتان کاملا صحیح ولی چرا بعد از چهار سال وانهم بدلیل حمایت از یک فرد ونه دانشجویان افاضات فرمودید ؟ (1207056) (alef-6)
 
حسين
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۱:۲۵:۱۱
ضمن تشكر از دكتر زيبا كلام
اميد است سكان اجرايي بعدي كشور كسي در دست گيرد كه اساس بكار گماردن مديران را تخصص و تعهد تواماً مد نظر قرار داده و مديران بر اساس عقل و منطق و به دور از سياست زدگي و كج سليقگي مراكز تحت مديريت خود را اداره نمايند. (1207066) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۱:۳۶:۰۰
جناب آقای زیبا کلام خیلی از حرفهای شما را قبول دارم ولی در مورد گزینش اساتید و متمرکز شدن گزینش دکتری کمی باید با احتیاط حرف زد!!! خودمو مثال بزنم: زمانی ازمون دکتری دو دانشگاهها را شرکت کردم و این دانشگاهها فقط دانشجویان خودشو دعوت به مصاحبه کرد (بگم: دانشگاه اصفهان و بهشتی) دوستان من فارغ التحصیل همان دانشگاهها بودند حتی ی مقاله هم نداشتند قبول شدند و سپس بورس شدند، گفتم ازمون متمرکز شه وضع بهتر میشه در اولین سال متمرکز شدن ازمون دانشگاه مدرس ( البته 4 دانشگاه دیگه) دعوت به مصاحبه شدم در این دانشگاه هیچ سوال تخصصی از من پرسیده نشد ........ درد خیلی بیشتر از اینهاست که شما فرمودید کاش سایت الف انتشار میداد تا میتونستم خیلی چیزها را بگم از همون دانشگاه تهران!!!!!!!!!!!! (1207083) (alef-10)
 
ذیحق
United States
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۱:۳۷:۵۵
دوستان این جناب زیبا کلام سخنگوی مانیست که میگوییم کاش این وآن را هم میگفتید ایشان موقع انتخابات به عنوان سوپاپ اطمینان جوسیاسی عمل میکند. (1207087) (alef-10)
 
فرزاد
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۱:۴۷:۴۶
با تمام احترامي كه براي دكتر رهبر قايلم مديريت ايشان در دوره رياست دانشگاه بسيار ضعيف بود.اميدوارم براي ايشان تجربه خوبي باشدو در اينده كاري از ان بهره بجويند (1207101) (alef-10)
 
رشید
United States
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۲:۴۵:۰۸
خدایا از این اوضاع و احوال خسته ایم نجاتمان بده (1207192) (alef-10)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۳:۰۸:۲۳
باز هم از غیرت آقای زیبا کلام که از این فضا گلایه کردن چون بعضی از اساتید میترسن حتی یک کلمه انتقاد کنن (1207217) (alef-10)
 
ali
United States
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۳:۱۲:۳۸
سلام
حرفاتون درست..
برام همیشه جالبه چرا شما به عنوان استاد دانشگاه اینقدر ازادی بیان دارین و کسی باهاتون کاری نداره؟؟؟!!!
مگه بقیه چی میگن که اخراج میشن ؟ فکر نکنم یک دهم این حرفا رو هم بزنن؟؟
یکی روشنم کنه لطفا! (1207223) (alef-10)
 
یک شهروند ایرانی
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۶:۳۸:۰۵
ایشون نیازی به حقوق دانشگاه ندارند. (1207442) (alef-10)
 
فربد
۱۳۹۲-۰۱-۰۹ ۰۰:۴۷:۳۲
دوست من چرا ناراحتي يكنفر شجاع و زيرك پيدا شده و ميدونه چي ميخواد و به اين خوبي حرفهايي رو كه ديگران حتي جرات فكر كردن به اونها رو ندارند به اين خوبي در غالب يك نامه مثلا سر گشاده به اقايي كه در حال حاضر يك جورايي مطرود جامعه شده بزنه،دادش من هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد كه ظاهرا اقا صادق درسش رو خوب بلده،زنده باد كلام زيباي اقا صادق (1208111) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۳:۴۹:۴۶
از زمانی که راه کارهای سلیقه ای را در اینگونه گزینشها اعمال کردیم می باید به فکر پیامدهای امروزی می بودیم .
چون ما در کارهای خود فی الواقع خویشتن خویش را خدای خود می دانیم و تنها به زیرکی و زرنگی خود تکیه می کنیم نباید با کنار زدن عقل مطلق و نادیده گرفتن آفریدگار علم به فکر رسیدن به راه حلهای نجات بخش باشیم . (1207271) (alef-10)
 
هادي
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۴:۰۷:۳۲
واقعا احسنت،ولي اينبار نه به صادق عزيز بلكه به الف! اقا از شما قبول چنين مخاطر ه اي بعيد بود .اميدوارم در سايت تخته نشود و
بابي باشد براي اجازه انتشار مقالات انتقادي و يه كوچولو متفاوت با عقايد محافظه كارانه مديران اصول گراي سايت !تا شايد كشايشي در كار ملت و يا حداقل مرهمي بر داغ دل خيل عظيمي از اسيب ديدگان!!! پيشاپيش در صورت اجازه انتشار تشكر ميكنم (1207292) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۹:۲۵:۰۸
واقعا سایت الف تقدیر و تشکر داره. بلاخص با چاپ نظرات کاربرا. کاری که سایت های خبری پر خواننده این کادو نمیکنن. مثل خبرانلاین و تابناک. من افتخار میکنم به اقای توکلی. هرچند یک شهروند اصلاح طلبم ولی در سایت اقای توکلی احستس ازادی و زندگی میکنم. متشکرم برای احترام به حقوق ما شهروندان که اون ذبح برای سیاست نکردید. (1207622) (alef-10)
 
دانشجوی اخراجی!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۴:۰۹:۲۱
ما علم و صنعتی ها دلمان خون است (1207293) (alef-10)
 
Netherlands
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۵:۱۹:۵۳
فعلا که مملکت دست علم و صنعت است. (1207378) (alef-7)
 
شهریار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۴:۵۵:۳۳
ایا چنین صحبتها و نامه هایی میتواند زمینه را برای حضور اصلاح طلبان فراهم سازد؟لطفا نظر بدهید (1207342) (alef-7)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۲۱:۳۷:۴۸
اصلاح طلبان هم خراب کردند خودشونو . مردم ایران اصلاح طلب و اصول گرا نمیخواند . رزمنده اقتصادی میخوایم . جان بر کف اقتصادی . درست مثل بچه های رزمنده و شهید دفاع مقدس که حساسترین نقاط جنگ رو فتح کردند . مثل شهید باقری و کاظمی و همت و باکری و خرازی و دکتر چمران . بسم الله (1207814) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۲۱:۳۹:۳۸
به نظر من این مدیریتها هیچ تاثیری نداره . باید علت برکناری آنها گفته بشه تا مدیران دیگر روش و خط مشی درست و غلط رو بدانند نه اینجوری مخفیانه (1207820) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۶:۰۳:۰۹
گاهي خنده ، گاهي گريه ، آخه اين چه كاريه؟ (1207410) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۶:۲۴:۲۴
ممکن است برخی از کارهای آقای دکتر احمدی نژاد تحمیل هزینه به کشور باشد، ولی لااقل این یکی سود دارد.
آیا شما اطلاعی از وضعیت مدیریت دانشگاه تربیت مدرس توسط آقای دکتر رنجبر آگاهید؟
(1207430) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۱۸:۴۹:۴۲
در اين دوران بايد همه چيز به گند كشيده مى شد اموزش و پرورش هم كنار اقتصاد و سياست و اجتماع و همه جيز ايران يكبار ديگر مورد تهاج قرار كرفته اما اينن بار متفاوت است اين كشور اين دوران را هم پشت سر خواهد گذاشت (1207593) (alef-10)
 
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۲۰:۵۶:۵۳
در مملکتی که عوام بر اساس احساسات رای میدهند و رئیس جمهور انتخاب می کنند نه باید بیشتر از رئیس جمهور منتخب انتظار داشت (1207747) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۲۱:۲۰:۳۲
هيچ انسان عاقل ودانشمندي نيست كه نداند اين اقدام رئيس جمهور انتخاباتي و سياسي است و لذا با اين فرض بايد به اين موضوع نگريست و هيچ برداشت ديگري ندارد. ايشان مرد استفاده از همه فرصت ها و همه افراد در جهت منافع خود است نه ملت!!! (1207786) (alef-10)
 
قناعتی
۱۳۹۲-۰۱-۰۸ ۲۲:۳۹:۰۷
چرا رییس جمهور فقط این دو دانشگاه را دیده اند. در دانشگاه صنعتی اصفهان وضع سیاسی و امنیتی بمراتب بدتر است. در طی 20 ماه گذشته بار ها اساتید دانشگاه اوضاع این دانشگاه را به مسئولان استان، اداره اطلاعات استان، وزارت علوم، ستاد انقلاب فرهنگی و شخص رییس جمهور انعکاس داده اند ولی هیچ اقدامی برای تعویض رییس دانشگاه صورت نگرفته است. گویا دستهایی در کار است تا با حفظ رییس دانشگاه شرایط را به نقطه بحرانی که کنترل انرا پرهزینه می سازد برسانند. ای مسئولان ! بداد دانشگاه صنعتی اصفهان برسید. نگذارید همه مصالح فدای بقا ریاست یک شخص شود. (1207916) (alef-7)
 
بهمن
۱۳۹۲-۰۱-۰۹ ۰۰:۱۷:۳۸
آقای زیباکلام ولش کن مثل یس خواندن دم گوش .... (1208058) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۱-۰۹ ۰۰:۱۷:۵۳
احسنت بر کلام زیبا کلام
اساتیدی هستند که در دانشگاه علامه پایمال شدند. افسوس و هزاران افسوس... (1208059) (alef-7)