کد مطلب: 258444
تردد در تونلهای پایتخت پولی میشود
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۴۲
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: در حال بررسی یک فوریت لایحه اخذ عوارض از معابر خاص هستیم که شامل تمامی تونلها و بزرگراههای پایتخت میشود.
احمد دنیامالی در گفتوگو با مهر با بیان اینکه قرار نیست سرمایهگذاریهایی که در سطح شهر تهران میشود، مانند ساخت تونل، پل و بزرگراه از جیب مردمی که خودرو ندارند، گرفته شود گفت: شهروندانی که خودرو دارند اما از این تسهیلات استفاده نمیکنند و کسانی که خودرو ندارند نباید هزینه تردد کسانی را بدهند که میخواهند با خودروهایشان در خیابانها تردد کنند.
وی ادامه داد: عادلانه این است افرادی که از این معابر استفاده میکنند، مالیات یا عوارض راه را بپردازند که خوشبختانه امکانات و زیربناهای این کار فراهم است.
دنیامالی در پاسخ به این پرسش که چرا این لایحه به صورت یک فوریت مطرح شده است، گفت: تمامی ردیفهای درآمدی در لایحه بودجه باید قبل از ۱۵ بهمن ماه به تصویب برسد و اگر ما بتوانیم این لایحه را تا آن زمان بررسی و تصویب کنیم، امکان محقق شدن آن از سال آینده وجود دارد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه اخذ عوارض به صورت الکترونیکی است، گفت: با نصب یک چیپسِت بر روی خودرو به صورت اعتباری، عوارض از خودروها کم میشود و کسانی که قصد پرداخت عوارض را ندارند، میتوانند از این مسیرها استفاده نکنند و در صورت استفاده، جرایم سنگینی باید برای آنها در نظر گرفته شود، این موضوع به تعادل ترافیک در تهران نیز کمک میکند.
وی با بیان اینکه تونلهای پایتخت، پلهایی مانند صدر و بزرگراههایی که خودروها در آن با سرعت بالای متوسط حرکت میکنند، شامل حال این عوارض میشود، گفت: تردد ماشینها در سطح شهر خسارات زیادی به پایتخت وارد میکنند؛ مانند آلودگی هوا، صدا و تلفات جانی که به نظر میآید که با این کار که پیچیدگی خاصی ندارد، میتوان این مشکلات را کاهش داد.
خوب اونایی هم که خودرو ندارند بالاخره با وسابل نقلیه عمومی یا تاکسی یا آژانس ازین مسیرها تردد میکنند . این که نشد دلیل (2653471) (alef-10)
بابا جيب ملت ديگه پاره شد . چقدر دست درازي توي جيب مردم ؟ (2653481) (alef-10)
این تونل ها و پل ها با پول کی ساخته شدن؟ (2653507) (alef-10)
اقایان شورا گویا فراموش کرده اند که صاحبان خودروها سالانه عوارض به شهرداری میدهند؟!! پس این عوارض برای چه دریافت میشود؟ (2653526) (alef-10)
واقعا ادم تعجب میکند از این همه عقل. اخه مرد حسابی، همه امکانات شهری در یک شهر متعلق به همه مردم است ایا یتوان گفت خیابان مال کسانی است که خودرو دارند؟ خب خیابان پل معابر و تونلها توسط مردم یک شهر برای رفت و امد استفاده میشود چه با خودرو شخصی چه با خودرو عمومی. ایا خیابانها را برای اتومبیلدارها طراحی کرده اند؟ خیر خیابان برای مردمی که در یک شهر زندگی میکنند طراحی میکنند که بتوانند جابجایی داشته باشند (2653544) (alef-10)
على رضا
۱۳۹۳-۱۱-۱۲ ۰۰:۴۹:۱۹
ميگم بد نيست نفس کشيدن رو هم پولى کنن. (2653554) (alef-10)
مهندس بیکار
۱۳۹۳-۱۱-۱۲ ۰۱:۰۱:۱۳
هر روز خبر تازه ای که معنی تامین کسری بودجه سال آینده از جیب خالی مردم بی پناه و بیچاره را میدهد میرسد.
1- آیا علت سوق مردم به استفاده از اتومبیلهای شخصی غیر از فقدان یک سیستم حمل و نقل عمومی نسبتا کامل در پایتخت است؟؟؟؟ مقصر این امر کیست که تاوان آلودگی و .... در شهر را مردم باید بپردازند؟؟؟؟؟
2- چه کنترل و نظارتی بر میزان فروش اتومبیل ها و ورود آنها به خیل عظیم اتومبیلهای حاضر در خیابانها در قبال خروج اتومبیلهای فرسوده از آن صورت میپذیرد؟؟؟
و اما خبر های مشابهی که اخیرا شنیده شده است:
اعتبار معاینه فنی خودروها از یکسال به شش و سه ماه کاهش می یاند
افزایش قابل توجه عوارض دخانیات
افزایش قابل توجه و ناعادلانه حجم جرائم رانندگی
تهدید مردم به قطع آب در صورت عدم پرداخت هزینه انشعاب فاضلاب شهری که در آینده نامعلوم داده خواهد شد. (بیش از ده سال از پرداخت این هزینه در محله خودمان میگذرد ولی هنوز از وصل انشعاب خبری نشده)
بیچاره این ملت بی پناه (2653564) (alef-10)
در ایران زمانی که وقتی شخصی خودرو را دو برابر قیمت واقعی آن میخرد یعنی تمام عوارض را تا پایان اسقاط آن پرداخته کرده پس اینجور صحبتها توجیهی ندارد (2653582) (alef-10)
عوارض نفس کشیدن سودآورتره ها طرحشو تا قبل از 15 بهمن بدین. (2653641) (alef-3)
مسخره است. چون کسری بودجه پیش اومده می خواین از نفس کشیدن مردم هم پول زور بگیرید؟
من نه ماشین دارم ، نه از خونه بیرون می رم. جهت اطلاعتون. (2653664) (alef-3)