نظر منتشر شده
۸۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 284804
پاسخ ظریف به تهدیدات نظامی وزیر خارجه آمریکا:
آقای کری! عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری
بخش خبری الف، 3 مرداد 94
تاریخ انتشار : شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
وزیر امور خارجه کشورمان امروز به اظهارات وزیر امور خارحه آمریکا در جلسه شورای روابط خارجی آمریکا پاسخ داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سخنان امروز وزیر امور خارحه آمریکا در جلسه شورای روابط خارجی ضمن تاکید بر اینکه صرفا به دلیل اشاره ناقص آقای کری به برخی نکات مطروجه در مذاکرات ناگزیر باید نکاتی را مطرح کنیم ؛ اظهار داشت :‌

۱-همان گونه که بارها اعلام کرده ایم مقاومت مردم ایران در برابر فشارهای مختلف بین المللی برای کنار گذاشتن برنامه صلح آمیز هسته ای و پیگیری حقوق خود بر مبنای ان پی تی که در حماسه سیاسی انتخابات سال ۹۲ با حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات متبلور شد، در نهایت آمریکا را وادار ساخت که راه تقابل را کنار گذاشته و تمرکز خود را بر حل و فصل موضوع از طریق گفتگو قرار دهد، موضوعی که آقای کری امروز به نحوی به آن اشاره کرد.

۲- اما متاسفانه امروز نیز وزیر خارجه آمریکا یک بار دیگر از طناب پوسیده "توان آمریکا برای استفاده از نیروی نظامی" سخن گفت. آقای کری به خوبی می داند که در طول مذاکرات بی فایده بودن این تهدیدات تو خالی علیه ملت ایران و مقاومت مردم ایران در برابر این گونه اقدامات را بارها شنیده است. علاوه بر اینکه این حرف ها مربوط به قرن گذشته است و امروز مخالف قواعد آمره حقوق بین الملل است، بلکه حتی خود ایشان و دیگر مقامات آمریکایی نیز بارها اذعان کرده اند که این تهدیدها هیچ تاثیری در اراده مردم ایران نداشته و وضعیت را به ضرر آنها تغییر خواهد داد. لذا بهتر است آمریکایی ها عادت دیرینه خود را فراموش کنند و زبان تهدید و تحریم علیه این مردم بزرگ را یک بار و برای همیشه کنار بگذارند که و بی جهت مصداق این مصرع معروف حافظ نشوند که عرض خود می بری و زحمت ما می داری!

۳- در ارتباط با شعار مردم ایران نسبت به سیاست های دولت آمریکا، در طول مذاکرات بارها به آقای کری تاکید کردم که مردم ایران بزرگوار و فهیم اند و بی دلیل نسبت به اقدامات دیگران عکس العمل تند نشان نمی دهند. شما به دنبال علت بگردید و نه معلول. علت خشم مردم ایران سیاست های آمریکا در طول بیش از ۶۰ سال گذشته در کودتا علیه یک حکومت دمکراتیک و حمایت از دولت کودتا در ۱۳۳۲، پشتیبانی همه جانبه از رژیم پهلوی، حمایت از رژیم صدام حسین در جنایات بی شمار علیه مردم ایران و عراق از جمله استفاده از سلاح های شیمیایی و اقدامات خصمانه دیگر علیه ملت ایران منجمله اتهامات بی اساس علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران و تحمیل تحریم های ظالمانه و کور علیه این مردم است.

۴- متاسفانه آقای کری در سخنان امروز خود تعهدات برجام را با مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ خلط کرد. در متن برجام به روشنی آمده است که مفاد قطعنامه به عنوان مفاد برجام تلقی نمی شود و لذا در توافق ایران و ۱+۵، مفاد قطعنامه موضوعیت ندارد. برخی مواردی که ایشان در مورد اقدامات منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و حمایت ایران از متحدین منطقه ای اش که در صف مقدم مبارزه با داعش و افراط قرار دارند، مطرح کرد هیچگونه ارتباطی به توافق ندارد و لذا همان گونه که در بیانیه مورخ ۲۹ تير ماه (۲۰ جولای ) وزارت خارجه بیان شده است ج.ا.ا در مبارزه با تروریزم و افراط در منطقه از کلیه امکانات خود بهره برداری خواهد کرد.

۵- سیاست جمهوری اسلامی ایران پیرامون مسائل منطقه ای و ارتباط با آمریکا کاملا روشن است و دولتمردان کشور در کنار ارتش، سپاه و نیروهای مسلح و در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف یک سیاست واحد را دنبال می کنند و تفاوتی بین نظامیان و غیر نظامیان وجود ندارد. تلاش برای اختلاف انداختن بین مسئولین جمهوری اسلامی ایران به دلیل دقت و هوشیاری مقامات کشور و مردم هوشمند ایران محتوم به شکست است. مسئولین آمریکایی نیز که نتیجه این دسته بندی های ساختگی را قبلاً دیده اند بهتر است اشتباهات گذشته خود را دوباره تکرار نکنند.
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۰۹:۵۰:۰۷
افرين بردكترواقعابه اين نادانان جواب دندان شكنى دادى.انهافكرميكنند مااگربك روزساكت هستيم هرغلطى ميتوانندبكنند وهرچيز بكويند.مرگ برسياست غلط امريكاومرك براسراييل غاصب. (3066864) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۰:۵۹
دم شما گرم. (3066920) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۳:۱۲:۰۳
چون آقای ظریف این سخنان را گفتند درود دارد. اما اگر اقای جلیلی این حرفها را می زد که می گفتید رفتار دیپلماتیک بلد نیستید. علوم سیاسی ضعیف است. آبروی ما را بردیدو ..... (3067452) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۴:۲۰
جلیلی کل ادبیاتش پرخاشگری و ادعا بود . نتیجه اش هم همه مردم دیدند .
ولی جناب دکتر ظریف با درایت در وقت لازم انعطاف قهرمانانه و در وقت مقتضی از موضع قدرت و صلابت برخورد می کنه . (3067539) (alef-13)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۹:۵۲
نه دیپلماسی لبخند اقای ظریف خوبه از جیبوتیو قطر گرفته تا عربستانو ابدارچی کاخسفید هم مارو تهدید نظامی کنه (3068266) (alef-13)
 
سینا
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۰۰:۰۷:۲۹
از وقتی جناب دکتر ظریف فرمودند:
«هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید»
تنها چیزی که داریم میبینم و میشونویم تهدید، تهدید، تهدید و تهدید است!
ان شاء الله به کمک مردم و انتخابشون در سال 1396 به این تهدیدها پایان خواهیم داد (3068695) (alef-3)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۱۱:۱۵:۱۱
الان تهدید می شیم یا زمان احمدی نژاد . الان کدوم کشوری مییتونه ما رو تهدید کنه؟ مسلمه که بعد این دنیا باید به زبان تکریم با ایران صحبت کنه نه مثل دولت گذشته که مدام از ضعیف ترین کشورها هم تهدید می شدیم. (3072290) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۱۱:۲۸:۵۰
بنده خدا یعنی می گویی پیش از این تهدیدمان نمی کردند چه حرفی میزنید کمی انصاف چیز خوبی است
در ثانی نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است
آمریکا اگر جنگ مطلبی نکند عجیب است اگر تهدید نظامی نکند جای تعجب دارد (3072356) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۳:۵۱:۵۷
آقا جان چه اسراری بر دو قطبی کردن جامعه دارید شما !!؟

مگه کسی چیزی گفت که شما اعتراض می کنی حالا... ما و شما همه مردم ایران هستیم و این دولت هم دولت ایران

اتحاد بهترین چیز در مقابل دشمن است. کسانی که از هر دو طرف در بوق تفرقه می دمند ناخواسته طرف دشمن هستند (3067562) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۴:۲۷:۵۸
آقا ، الان را دریاب ، به جلیلی چکار داری ؟ به جای این که از آدم های خودتون طرفداری کنین اگر یه جو به فکر مملکت و مردمش بودید الان وضع تون خیلی خیلی بهتر از این بود . (3067655) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۵:۰۴:۵۱
حرفهاي آقاي جليلي از روي تعصب توخالي بوده است ولي حرفها و مواضع جناب ظريف منطقي توام با عمل بوده است چيزي كه مردم بخوبي تشخيص مي دهند . (3067752) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۶:۴۳
برادر من چرا اینطوری نگاه میکنید؟آیا جواب دکترظریف ازنظر شما درست بوده یانه؟اگردرست بوده تایید کن واگرنه ایرادش رابگو.اگرکسی انتقادغلطی از دکترجلیلی کرده این مجوزی به شمامیدهدکه رفتاردرست مدیران فعلی را زیرسوال ببری؟دوقطبی درست نکنید مقام معظم رهبری روی این موضوع تاکییدداشتند.دقت کنید ایجادتفرقه نشود. (3068261) (alef-13)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۵-۰۵ ۱۱:۱۱:۰۸
مهم اینه که یکی می داند و حرف می زند یکی نمی داند و حرف می زند . اونی که نمی داند و حرف می زند ممکن است یک بار هم ناخواسته حرف درستیهم بزند . این مثل اقای جلیلی است . کسی که از سیاست هیچ چیز بلد نبود . و گرنه اگر ان موقع اقای ظریف و همکارانش که همگی تحصیل کرده رشته علوم سیاسی و روابط بین المل بودند در مذاکرات حضور داشتند می توانستند بهتر از این نتیجه بگیرند و سال ها کشور عقب نمی افتاد. (3072277) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۱:۰۵
اقای ظریف لطفا انقدر با شعار صحبت نکنید و همه چی را به همه مردم نسبت ندهید مردم با برخی سیاستها موافق با برخی مخالف هستند..در کشورهای دیگر و امریکا مرتب در مسائل مختلف از مردمشان نظرسنجی می شوند ولی در کشور ما حتی دولت جرات انتشار رسمی نظر سنجی که درباره رابطه با امریکا انجام داد را ندارد.... (3066921) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۱:۵۶:۲۵
ظریف مرد بزرگ تدبیر و اعتدال است. (3067219) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۵۷:۳۲
دوست من دولت حتی پیشنهاد رفراندوم میدهد این دلواپسان هستند که نگران رفراندو ونظرسنجی اند (3067417) (alef-3)
 
علیمحمد
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۷:۰۰:۵۰
هم با شما موافقم هم از ظریف هم خوشم میاد. (3067975) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۹:۲۰:۲۹
اینقدر مردم مردم نکنید لطفا. شما جماعت غربگرا یک بخش کوچکی از جامعه بزرگ ایران هستید. روی کارآمدن دولت فعلی هم به خاطر شعارهای بهبود اقتصادی و مخصوصا شعار چرخیدن چرخ اقتصاد به همراه چرخ انرژی هسته ای بود نه برای تابو شکنی و بازگشایی سفارت آمریکا! (3068249) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۱:۱۱
این طناب پوسیده مدت ها است که میان شما و امریکا و برخی حکومت های دیگر دست به دست می شود (3066922) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۱:۱۸
درود بر اعتدال و عقلانیت زنده باد روحانی . در.د بر دکتر ظریف. افراطی گری و جتگ طلبی و افکار مخرب از عقلانیت بدور است . (3066923) (alef-13)
 
مهر
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۱:۲۸
بالاخره آمریکایی ها هم مصرف داخلی دارند دیگه... (3066924) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۴:۴۵:۵۹
بد نبود مصرع اولش را هم مي گفت

اي مگس عرصه گيتي نه جلونگه توست
عرض خود مي بري و زحمت ما مي داري (3067710) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۱۸:۰۳:۵۴
"حماسه سیاسی انتخابات سال ۹۲ با حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات متبلور شد،"
مردم سال 88 هم حماسه آفریدند، اگر دوستان شما بازی در نمی آوردند الان وضعیت بهتر این حرف ها بود و هیچگاه دو دستگی پیش نمی آمد
.... سنگ توی چاه می اندازد هزاران عاقل هم نمی تواند در بیاورد (3070793) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۰۹:۵۸:۰۹
وقتی در جای‌جای توافق هسته‌ای دشمنان از ما امتیاز نقد گرفته و برای فعالیت آینده کشور محدودیت ایجاد کرده‌اند ولی در خصوص تعهدات خویش اما و اگر گذاشته‌اند چگونه آقایان اصرار دارند که اسم این توافق را توافق خوب و متوازن بگذارند؟ (3066884) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۱:۴۷:۳۱
باشه شما می رفتی مذاکره می کردی می گفتی اورانیون 99% غنی می کنیم بمبم می سازیم چشتون در بیاد تحریم ها را هم همین الان بر میدارید انها هم می گفتند چشم!!! منتظر امر شما بودند! (3067193) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۱:۲۸
بنده خدا اگر ایران به آمریکا امتیاز نقد داده بود دیروز در شورای امورخارجه آمریکا این قدر کری را زیر سوال نمی بردند . آها حواسم نبود اصولا امثال شما عادت دارید فقط وفقط ترجمه های نصفه نیمه صدا سیما را که زمینه سوء استفاده دلواپسان را فراهم می کند گوش کنید !! (3067356) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۰۹:۵۸:۲۸
امروز همه ما با یک آزمایش بزرگ الهی مواجه هستیم و آن اینکه اگر برای راحتی چند روز دنیا عقب‌نشینی کردیم چه بسا خوشی چند روزه دنیا را هم نبینیم. (3066886) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۵:۲۳
با کوتاه شدن دست دلالان تحریم، خوشی های ایشان هم به پایان می رسد (3067153) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۲۰:۱۷:۵۷
کاسب توافق (3068341) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۳:۴۶:۳۰
نرمش قهرمانانه خواست کل نظام و لفظ رهبری بود .
متاسفانه امثال جبهه های سیاسی خاص و افراطیون با کج فهمی از این ماجرا به راحتی چند روزه دنبا تعبیر می کنند . (3067546) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۰۳:۴۲
بدون تعصب اگر اوباما نمیخواست این توافق صورت نمیگرفت (3066902) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۰۸:۲۵
ما متن توافق جلومونه آقای ظریف...چیزی که توی متن نوشته به اظهارات جان کری نزدیکتره تا اظهارات شما...مردم ایران چند خیابانه اطراف کاخه ریاست جمهوری نیستند (3066913) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۰۹:۵۶
درود به شرفت مرد بزرگ، شما مایه افتخار ما هستی. (3066917) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۰:۴۷
لطفا دوستان ذوق زده از رفتار امریکایی ها این متن رو با دقت بخونن. سیاست جای بروز احساسات نیست. (3066918) (alef-13)
 
هادی مرادی
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۴:۰۲
درود بر شرف وشرافت شما وهرکسی که به دنبال سربلندی ایران اسلامی است (3066935) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۴:۵۹
آقای صدا و سیما معلوم نیست تو طرداری چه کسی هستی که حرفهای کری را دها بار پخش میکنی و جواب وزیر خارجه کشورمان را پخش نمیکنی. (3066937) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۴۵:۵۰
صا سیما حرفهای کری را هم گزینشی پخش می کرد یعنی هرجا بویی از تهدید میاد پخش می کنه اما اونجاها که کری می گه ایران را نمی توان با تحریم وجنگ متوقف کرد پخش نمی کنه البته ما از بی بی سی و وی او ای می شنویم یه نفس وبدون قطع (نه به سبک صدا سیما ) پخش کرد ! (3067373) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۱۶:۵۱:۲۳
اینکه شما چجوری سیستم مانیتورینگ داری و همزمان وی ا ای و بی بی سی و صداسیما رو دیدی ...! بیخیال
ولی ما که پخش مستقیم داشتیم حرفهای کری رو تو سنا از شبکه خبر می دیدم، کاملا شنیدیم چی گفت
جمله همین صحبت شما
بعلاوه حرفهای دیگه...حتی تو بخشهای خبری هم به این نکته اشاره شد که گفت ما الان مثل قبل از حمله به عراق قدرت نداریم حمله کنیم و ...
البته چون این حرفش اثبات حقیقت دوران افول آمریکاست، به نفع شما نیست تکرار بشه (3070587) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۷:۴۳
فعلا که ریش و قیچی دست امریکاست . می تواند کوچکترین چیز را بهانه کند و کار خودش را انجام دهد . (3066943) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۱۸:۳۸
آقای ظزیف سطح امنیت ملی رو پایین آوردید با این توافق مزخرف!
چی انتظار داری از آقای کری..
نکنه انتظار داری با این رجز خونی هات تهدید نکنه..
شما به جای حرف زدن باید روی توافق خوب برای ملت فکر میکردید (3066945) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۵۸:۰۶
آقا مهدی درست میگه .. دقیقا مثل 8 سال کذایی که مرتب توافقات خوب صورت میگرفت و روز به روز وضع مردم ومملکت بهتر میشد !!!!!!! (3067419) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۲۰:۲۰:۴۶
امنیت ملی و استقلال کشور از نون شب هم مهمتره . خواهش می کنم شما مدعی عموم نباش . (3068342) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۵۹:۰۲
وقتی ما مرتب شعار مرگ میدیم چه انتظاری از طرف مقابل داریم ؟ (3067423) (alef-3)
 
اشکان
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۰۰:۱۴:۴۳
مرگ بر خالق داعش
مرگ بر خالق طالبان
مرگ بر قاتل کودکان پرواز 655
مرگ بر حامی صدام
مرگ بر حامی رجوی
مرگ بر حامی ریگی
مرگ بر حامی اسرائیل
مرگ بر حامی شاه
مرگ بر تحریم کننده مردم ایران
مرگ بر قاتل مردم بحرین
مرگ بر قاتل مردم عراق
مرگ بر قاتل مردم افغانستان
مرگ بر قاتل مردم فلسطین
مرگ بر قاتل مردم لبنان
مرگ بر قاتل مردم ویتنام
مرگ بر قاتل مردم ژاپن
مرگ بر قاتل مردم یمن
مرگ بر آمریــــــــــــــــــــــکا (3068699) (alef-3)
 
امیر تهران
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۲۱:۰۱
آقای ظریف سال قبل طی سخنانی قابل تآمل گفته بودی که آمریکا میتواند ظرف ۱۰ دقیقه مراکز نظامی مارو نابود کند حالا چطور میگویند ادعای حمله نظامی یک حربه پوسیده است؟ که البته هست. (3066954) (alef-13)
 
علیمحمد
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۱۳:۰۷
قدرتی که آقای ظریف به آن می بالند و اشاره می کنند که آمریکا هرگز نمیتواند به زانو در آورد اراده و حس وطن دوستی ملت ایران است.
وگرنه بله آمریکا می تواند به مراکز نظامی دشمنانش آسیب جدی وارد آورد. و اصلا بودجه و سابقه نظامی دو کشور قابل مقایسه نست. کما اینکه در تنها جنگ ایران و آمریکا نیروی دریایی ایران ظرف چند ساعت فلج شد:
ناوچه پیشرفته سهند و قایق توپدار جوشن و سه قایق تندرو غرق شدند.
ناوچه سبلان به طور کامل از کار افتاد.
56 نفر خدمه ی ناوها کشته و 22 تن به شدت مجروح شدند.
و هیچ خسارت مستقیمی(در نبرد متقابل) به نیروی دریایی آمریکا وارد نیامد. (3067265) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۱۶:۵۷:۴۰
اگه به محاسبات شما باشه که ما تو جنگ ایران عراق، خرمشهر رو ماهها از دست دادیم، شهرهای جنوبی و غربی مون هم تو حصر بودن !
ضمنا ، فکر کردی امریکا بزنه ، ما بیخیالش میشیم!؟ بقول رهبر حیفا و تل اویو نابودن!
در ضمن، جناب ظریف مفسر نمیخوان...همه میدونن ملت و نظامی ها و پشتوانه مذهبی ، تو یه جنگ یکی هستن و وقتی صحبت از جنگ میشه، هیچکی نمی یاد تجهیزات خالی رو حساب کنه !
یعنی قبلا قرار بوده تانک و موشک خودشون خودبه خود شلیک کنن، الان قراره ملت و ارتش و سپاه و بسیج ، برن تو میدون؟!
یعنی من کشته این توجیهاتتون هستم! (3070604) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۲۲:۱۸
اگر جناب آقای ظریف معتقد به خلط مبحث از سوی طرف آمریکایی است پس چرا در متن توافق به اصطلاح نهایی در اکثر موارد به صورت خوشبینانه اقدام شده و اعتماد شده.مثلا از کجا معلوم نفت و بانک مرکزی یا کلیه تحریمهای آمریکایی به بهانه های مختلف غیر هسته ای دوباره وضع نخواهد شد؟ (3066956) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۳:۱۳:۱۲
نخوندی که تو توافقنامه نوشته تحریم ها رو به اسم دیگه نباید برگردونن؟ (3067455) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۴:۵۲:۱۸
اگر واقعا اینطوره چرا کری گفته میتونیم تحریم ها رو به دلایل دیگه ای غیر از هسته ای برگردونیم و این اصلا نقض توافق نیست؟ (3067727) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۲۳:۵۸
کم کم متوجه میشید که دوستی با گرگ پیر جز خواری و ذلت، چیز دیگری نیست. هنوز کار (اجرای توافق) شروع نشده ، شروع کردن به تهدید و خط و نشون کشیدن. من که چشمم اب نمیخوره که اجرای توافق به بیش از دو سال بینجامه. (3066961) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۸:۰۲
پس خوشا به حال دلالان تحریم، دو سال دیگه باز نونشون تو روغنه (3067167) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۴:۵۳:۴۵
آره فعلا کاسبان توافق برن حال کنن. از الان اروپایی ها ریختن تو ایران تا به جای پولهایی که دستشون داریم ماشین و کلی خرت و پرت دیگه بریزن توی ایران (3067731) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۷:۰۸:۰۱
ماشین اروپایی بهتر از آشغال های چینی و برنج هندیه ! (3067986) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۰۴:۳۳:۲۳
هنوز جوهر توافق خشک نشده تهدید نظامی میکنن اونوقت این کجاش تدبیر و بصیرت و شجاعته من نمی دونم (3068830) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۲۰:۲۸:۳۳
اگه این کسانی که میگید کاسبان تحریم هستن ، پس برای چی جلیلی برای احقاق حقوق ملت به مذاکره می رفت . حالا که مذاکره جواب نمی داده ، بحث طولانی و تاریخی هست.
خب توافق صورت بگیره تجار وارد کننده و کاسبان توافق خوشحال میشن. (3068352) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۳۶:۰۳
مرگ بر امریکا ولی دوستی با اژدهای پیر وخرس قطبی (چین و روسیه) لابد عزت آفرین است؟! عزت و ذلت در نوع تعامل ظهور پیدا میکند (3067335) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۳۴:۳۹
آقای ظریف اون روز که با این شیطان قدم می زدی و لبخند می زدی، ما داشتیم به شما هشدار می دادیم!
اما اونقدر سرمست از رؤیاهای فانتزی تون بودید و خیال کردید با افرادی قانونمند و اخلاق مدار و باشعور و صلح طلب مواجهید، که به هشدارهای ما توجه نمی کردید!

ما می گفتیم اعتماد کردن به این مار خوش خط و خال کودکانه است، علما گفتن با اونها دست هم که می دید مراقب باشید انگشت‎تان را خرد نکنند، اما شما گوشتان بدهکار نبود!

اینهمه امتیاز دادید، بر مبنای "اعتماد" به اونها، برای کشور تعهد بین المللی ایجاد کردید، حالا که خرشون از پل گذشت مثل آب خوردن زدن زیر همه چیز!

حالا بدوید دنبالشون
همه این وقایع، همه آن هشدارها، همه آن بی توجهی ها و ... در تاریخ ثبت می شود و آیندگان قضاوت خواهند کرد! (3066982) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۱:۳۰:۲۴
آقای ظریف شجاعت ایستادگی و تدبیر پاسخگوئی غیرتمندانه در برابر آنها را داشت . بله افراد بی خرد و ترسوئی مثل تو و همفکرانت باید هم از امریکا وحشت زده و متواری باشید و ظریف و قشر دانشمند و غیور ایران هیچ ابائی از زورمندان و قلدران عالم ندارند و همانطور که دیدی به راحتی آنها را با سرپنجه هوش و تدبیر منکوب می کنند و سرجا می نشانند. (3067130) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۱۷:۰۱:۴۳
الان رفتی دونه دونه اقشار دانشجو و هیئت علمی و دانشمند و ملت غیور رو شمردی؟ که همه رو ریختی تو کیسه خودتون؟ بابا خیال از توهم بیا بیرون....حالا روحانی یه واژه بیسواد گفت تو چرا جدی گرفتی؟ (3070618) (alef-13)
 
امید و تدبیر
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۵۵:۲۵
دوره شما همان روز پیروزی دولت اعتدال و امید به سر امد و شما به گردابی که خود درست کردید افتادید . رابطه دوستانه با دنیا حق مسلم مردم ایران است . (3067411) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۴:۵۵:۳۰
رهبری بارها فرموده اند دست اینها یک دست چدنی هست که روش دستکش مخملی پوشیده اند. و ما بدون توجه به این سخن رفتیم چیکار کردیم.... (3067736) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۴۱:۳۷
آیا ما مذاکره کردیم که توافق بگیریم؟ مقام معظم رهبری فرمودند اگر قرار است تحریم‌ها در روز امضاء لغو نشود پس ما برای چه مذاکره می‌کنیم؟ ما مذاکره می‌کنیم که تحریم‌ها لغو شود اما متنی خارج شد که نه تنها تحریم‌ها لغو نشده بلکه بحث تعلیق آنها مطرح است و دست طرف مقابل هم باز است و زمانی که ما به تعهدات خود عمل کردیم و خیال آنها راحت شد می‌توانند زیر میز بزنند، آیا ما این را نباید بدانیم؟ (3066999) (alef-13)
 
فاطمه
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۴۶:۲۲
تنها 30درصد از صحبت‌های ظریف با متن توافق همخوانی دارد (3067014) (alef-3)
 
علیمحمد
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۶:۵۹:۲۹
ظریف، توافقِ ناطق است! متن بر سر نیزه نکنید. (3067971) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۵۱:۰۵
با این وضعیت این توافق فردا بحرین هم می‌تواند ادعا کند که می‌خواهد با بازرسی از کشتی ایرانی قطعنامه 2231 را اجرا کند (3067024) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۰:۵۶:۴۰
با این توافق فردا بحرین هم می‌تواند ادعا کند که می‌خواهد با بازرسی از کشتی ایرانی قطعنامه 2231 را اجرا کند (3067041) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۱:۴۸
با شرمندگی باید بگویم که 30 درصد حرفهای اقای ظریف در مجلس با متن هم خوانی داشت (3067048) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۱:۰۸:۳۹
درود بر ظریف (3067062) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۰۴:۰۱
توافق بدی بود (جامعه یهودیان مستقل) (3067235) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۲۹:۲۵
بیائید منصفانه قضاوت کنیم. کافی است نظر آقای دکتر ولایتی (مشاور رهبری در امور بین الملل) را در مورد تیم مذاکره کننده کشورمان مرور کنیم. در مذاکرات همه مسئولین عالی رتبه کشور زحمات بسیاری را متحمل شدند و در جهت رفع مشکلات مردم حرکت کردند.ضمن نقد سازنده باید قدر شناس آنان باشیم. (3067315) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۳۲:۵۸
مقام معظم رهبری فرمودند اگر قرار است تحریم‌ها در روز امضاء لغو نشود پس ما برای چه مذاکره می‌کنیم؟ ما مذاکره می‌کنیم که تحریم‌ها لغو شود اما متنی خارج شد که نه تنها تحریم‌ها لغو نشده بلکه بحث تعلیق آنها مطرح است و دست طرف مقابل هم باز است و زمانی که ما به تعهدات خود عمل کردیم و خیال آنها راحت شد می‌توانند زیر میز بزنند، آیا ما این را نباید بدانیم؟ (3067327) (alef-13)
 
امید و تدبیر
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۲:۵۳:۲۵
شما خودتو بزار جای کری جلوی این همه جمهوری خواه و ... . چی بگه ؟ بگه اره ایران ما رو شکست داد و غیره .. . تازه کری هم به اشتباهات امریکا اذعان کرد . و گفت مردم ایران مردمی تحصیلکرده و فهیم هستند . حتی بعضی مسولین همچین دیدی نسبت به مردم ندارند ! (3067398) (alef-13)
 
regalesadegh@gmail.com
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۳:۰۹:۰۰
ما آرزو به دل موندیم یکبار آقای ظریف مقابل زبان درازی این غربیها محکم بایسته و از عزت ملت دفاع کنه
بابا والله قسم جواب تهدید رو با زبان وگفتگو نمیدن
زبان تهدید تهدیده آقای ظریف نگران چه هستی که جواب اینها رو محکم نمیدی همانطوری که رهبری جواب میدن
نگران این هستید که بهتون بگن تندرو
یا یه زمانی کدخدا ناراحت بشه از دسستون
آقای ظریف اگر گستاخی اونها رو جواب ندید نه تنها از تهدیدات اونها کمتر نمیشه بلکه روز به روز بهش افزوده میشه
همینطور که تو این دوساله اینطور شد در حین مذاکره ما رو تهدید به حمله میکردن
آقای ظریف اینه نتیجه کوتاه اومدن در مقابل یاوه گوییها (3067445) (alef-13)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۴:۱۵:۴۸
به نظر من هم باید با فولکس واگن و هم پژو و رنو و هم نیسان و ... مذاکره کنیم اکنون شرایط چانه زنی ما بسیار بالاتر رفته است و امتیازات خوبی نسبت به قراردادهای گذشته می توانیم بگیریم هر کدام شرایط ما را قبول کرد و امتیازات بهتری داد با او وارد معامله شویم البته بهتر است حداقل با دو شرکت مختلف قرارداد ببنیدیم که اگر یکی به وعده هایش عمل نکرد دیگری را داشته باشیم. امتیازات باید حتما شامل سرمایه گذاری و نه فقط فروش خودرو. انتقال فن آوری. بومی سازی قطعات و صادرات حداقل 30 درصدی تولیدات مشترک باشد. (3067619) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۴:۲۴:۴۷
اولا هر کسی بدخواه مردم این مملکته شکر زیادی خورده ، ثانیا اگر بعضی از ما که به تریبونی دسترسی داریم اگر امریکا را تحریک نکنیم دیگه حری نمیشه . میگم احترام آدم دست خودشه ، باید کاری کرد که هم احترام بذارن هم حساب ببرن . (3067646) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۵:۱۲:۳۱
این اقا که مرتب به اقای ظریف هشدار میداده لطفا خوش رامعرفی کند ببینیم چکاره حسن است یعنی هشدارهای ایشان بر هشدارهای رهبری ارجعیت دارد کمی فروتنی هم خوب چیزی است بخدا (3067769) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۵-۰۴ ۱۶:۵۸:۰۰
رهبری در عمل چیزی رو یاد مسئولین میدهند
وقتی رهبری میگویند آمریکا میگه گزینه نظامی روی میزه اولند غلط میکنه
وقتی رهبری می گویند اگر جنگی رخ دهد کسی که سرشکسته می شود قطعا آمربکای جنایتکار متجاوز است
وقتی رهبری میگویند دوران بزن و در رویی تمام شده و جمهوری اسلامی متخاصم را رها نمی کند
آقای ظریف چرا باید فکر کنه که الان شرایط عادی و مثل سر کلاس دانشگاه روابط بین الملل بخواد جواب طرف مقابل رو بده
شمایی که دم از رهبری میزنید این موضع گیری رهبری در مقابل یاوه گویی آمریکاییهاست
کی شده آقای ظریف بگوید که آمریکا حمله کن تا ببینی چه رخ میدهد
آیا آقا نگفت ملتی که از عزت خود دفاع نکند قطعا توسری خور خواهد شد شما کجای صحبتهای رهبری را درنظری میگرید
بگید تا ما هم بدونیم
من یه چیز رو میدونم ما هیمنه آمریکا رو شکستیم‌ و آمریکا بدنبال ترمیم این هیمنست این رجز خوانی ها هم‌برای اینست که بگوید مسلمانها گنده ی شما ایران بود به زانو درآمد
هر چقدر ما در مقابل این رجزخوانی ها بایستیم آنها احساس زبونی خواهند کرد و خواهند فهمید که ره به جایی نمی برند و هرچه قدر در مقابل این رجز خوانی ها کوتاه بیاییم نه تنها کم نمیشود بلکه یشتر میگرددقابل توجه دوست عزیزی که صحبت از آقا میکنید
ایشون گفتند من معنی مذاکره زیر شبح تهدید رو‌نمی فهمم انقدر که غربیها ما رو‌تهدید کردند و جناب ظریف خواست پاسخ دیپلماتیک بدهد
ور جای دیگه گفتند مسئولین پاسخ یاوه گوییهای دشمن رو بدهند (3070607) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۵:۳۰:۳۶
مرگ بر آمریکا
ساده، دقیق، موثر و کارا

هر وقت میز و بمب و گزینه و تهدید تمام شد شعار بالا هم تمام می شود

فقط با ادب با ملت بزرگ ایران حرف بزنید (3067800) (alef-13)
 
اوباما
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۷:۰۴:۳۹
شما ایرانیا یه ضرب المثل دارید که میگه : چیزی که عوض دارد گله ندارد. (3067980) (alef-13)
 
نکته
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۸:۴۵:۳۱
دوستان به تناقض گویی آشکار روحانی و تیم هسته‌ای توجه کنید :
یکبار میگه بازی برد برد است
بعد میگه 3گل زدیم دوتا خوردیم!
بعد میگه دوران بازی برد باخت تمام شده!
سال 92 میگفتند قطعنامه ها کاغذ پاره نیست و بار حقوقی دارد و خطرناک است.
امروز میگویند قطعنامه شورای امنیت لازم الاجرا نیست و اهمیتی ندارد!!
مفاد آن الزام آور نیست و فقط توافق بار حقوقی دارد!!!
تو خود بخوان حدیث مفصل را (3068184) (alef-13)
 
دلسوز
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۸:۵۵:۴۴
تاريخ معاصر ايران نشان داده در 300سال اخير هيچ دم خور غربي به نفع منافع ملي دفاع نكرده حالا كساني كه با يك تعريف سرد مي شوند با يك اخم از كوره در مي روند خودشان قضاوت كنند مي ترسم چند صباحي هم تقه اين توافق در بياد كه بياد ندارم ايران و ايراني با مذاكره به جايي رسيده باشد فقط منطق نادر شاهي در اين كشور جواب داد (3068197) (alef-13)
 
جمال
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۱۹:۰۰:۳۶
جناب ظریف قرار بود با توافق هسته ای سایه تهدید و جنگ بر طرف گردد؟ ایران هراسی تمام شود ولی می بینید زبان تهدید وجنگ و تحقیر افزایش یافته و این
تازه اول کار است .دلیل این کار این است که زمانی که آنها تهدید کردند شما بر
سرمیز مذاکره حاضر شدید.حالا می توان اهمیت بیان رهبر ی معظم انقلاب را که فرمودند
مذاکره زیر سایه تهدید معنا ندارد رادرک نمود.
مشکل کشور ما این است که تاکنون هیچ دولتی در سیاست خارجی از نظرات مقام
معظم رهبری استفاده ننموده است. (3068210) (alef-13)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۲۲:۲۴:۲۰
من مطمئن هستم که منظور مردم از شعار مورد نظر وزیر امور خارجه امریکا "مردم امریکا" نیستند بلکه رژیم فاسد و جنایتکار امریکا است که حتی از اعمال جنایات فجیع بر علیه مردم بی دفاع امریکا هم غافل نیست نمونه رذیلانه و مکارانه آن یازده سپتامبر تحت پوشش گروه های خود ساخته تروریست است؛ این شعار باید به نحوی تغییر کند که مردم خوب امریکا بوضوح بدانند که منظور این شعاز فقط و فقط رژیم درنده خوی امریکاست ضمناً از رژیم مکارتر و وحشی تر از امریکا، یعنی انگلیس نباید غافل بود و اگر شما رژیم انگلیس را وحشی تر از امریکا نمی شمارید به این دلیل است که این رژیم بسیار زیر زمینی، مکارانه و با پنبه جنایاتش را انجام می دهد. (3068505) (alef-13)
 
خدایی
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۲۳:۰۱:۵۷
من ۴/۵ساعت دفاع کری را در کنگره دیدم گفته های کری برای راضی کردن کنگره برای توافق بوده وجنبه پیشگیرانه را اغراق می کرد ومصرف داخلی دارد به هر حال امام الکی امریکا را شیطان بزرگ نخوانده است .اینکه گفت ساقط کردن ارتش ایران فکر ابله است ومقامات امنیتی واطلاعاتی ما و متحدانمان اذعان دارند دیگر دروغ نیست گزینه نظامی دربیان روی میز است عادت کرده اند وترک عادت محال است ولی جنگ با ایران یعنی نابودی اسراییل در ۷ دقیقه وآنها خوب میدانند (3068606) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۵-۰۳ ۲۳:۲۳:۱۰
جناب آقای ضریف شما اگر یک توافق خوب انجام داده اید (گذشت زمان نشان خواهد داد که این توافق چه میزان به سود یا به ضرر ما بوده است ) نیازی به شعار دادن ندارید این سخنان شما و آن جمله معروفتان که هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید بد جوری بوی شعار بودن و شعار انتخاباتی زود هنگام رادارد . از یک دیپلمات کارکشته چون شما این سخنان بعید است(شما بهتر از هر کس دیگری می دانید که کری و دیگرانی که ظاهرا روی سخن شما با آنهاست به این سخنان گوش نخواهند داد ) مگر اینکه شما نیز مردم ایران را شدیدا احساسی تشخیص داده و خدای ناخواسته بخواهید از این تحریک احساسات برای اهداف دیگری استفاده کنید . در پایان خدمتتا ن عرض می نمایم که ملت ایران واقعا فهیم هستند این را می توان از صحبت هایشان در کوچه و خیابان فهمید .! (3068647) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.